Acties:
  • 0 Henk 'm!
HomeyCornelisse schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 18:19:
weet iemand hoe ik een Qubinio roll shutter 12/24v bij de homey kan aanmelden??
Met de Qubinio app uit de app store maar volgens mij geeft die geen ondersteuning op jouw device. Wellicht dat je hem onder een andere kunt toevoegen (afhankelijk van de capabilities?) en anders is het zelf het device toevoegen in de map drivers (hier staan alle apparaten benoemd in met de capabilities, soort xml wat het apparaat kan) of dit aan Athom vragen maar verwacht dan geen hoge prioritering. Je kan een gokje wagen in het Qubinio topic op het forum van Athom

[ Voor 8% gewijzigd door lubbertkramer op 11-05-2017 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelus82
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-09 19:31
Ik heb mijn deurbel gekoppeld met een fibaro binary sensor zodat wanneer de deurbel af gaat er een Telegram message met een foto naar mijn mobiel wordt gestuurd.

Nu leek het mij leuk om een flow te maken die de webcam stream opent in kodi zodra de deurbel gaat. Alleen met de kodi app kun je alleen een film starten wanneer die in de library staat. Weten jullie of er een manier is om iets buiten de library te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nelus82 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:57:
Ik heb mijn deurbel gekoppeld met een fibaro binary sensor zodat wanneer de deurbel af gaat er een Telegram message met een foto naar mijn mobiel wordt gestuurd.

Nu leek het mij leuk om een flow te maken die de webcam stream opent in kodi zodra de deurbel gaat. Alleen met de kodi app kun je alleen een film starten wanneer die in de library staat. Weten jullie of er een manier is om iets buiten de library te starten?
Dat kan niet via de huidige Kodi app of de ontwikkelaar van Kodi moet daar ondersteuning voor inbouwen / kaart voor maken maar dat kun je dan het beste in het topic van Kodi vragen aan de ontwikkelaar of via de github van Kodi. De chromecast app kan het wel voor je realiseren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Laatst online: 02-10 20:16
HomeyCornelisse schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 18:19:
weet iemand hoe ik een Qubinio roll shutter 12/24v bij de homey kan aanmelden??
Dat kan je doen door deze branch op Github te downloaden en te sideloaden. Op het forum staat uitgelegd hoe je dit kunt doen.

https://github.com/athomb...ve/clandmeter-shutter.zip

Ik heb de bestanden van deze branch zelf gemerged met de nieuwste Qubino app versie van Athom. Ik heb echter even geen beschikking tot mijn MacBook waar deze bestanden op staan.

[ Voor 18% gewijzigd door SkorpionNL op 12-05-2017 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-03 12:18
SkorpionNL schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:25:
[...]
Dat kan je doen door deze branch op Github te downloaden en te sideloaden. Op het forum staat uitgelegd hoe je dit kunt doen.

https://github.com/athomb...ve/clandmeter-shutter.zip

Ik heb de bestanden van deze branch zelf gemerged met de nieuwste Qubino app versie van Athom. Ik heb echter even geen beschikking tot mijn MacBook waar deze bestanden op staan.
bedankt voor je reactie. heb de app inmiddels geïnstalleerd. alleen deze werkt niet zo goed :? dus nu maar wachten tot ze van athom hem in de app willen opnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
De laatste dagen geven mijn Neo Pirs geen lichtsterkte meer door, evenalsde de accustatus.

Hebben hier meer mensen last van? Een reboot van Homey mocht niet baten.

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fvandenreek schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 21:31:
De laatste dagen geven mijn Neo Pirs geen lichtsterkte meer door, evenalsde de accustatus.

Hebben hier meer mensen last van? Een reboot van Homey mocht niet baten.
Er zijn problemen met z-wave in 1.2, deze komen vooral voor als apparaten veel informatie verzenden/ontvangen of als je z-wave uit meerdere apparaten bestaat. Hierdoor ontstaat er vertraging op Homey. Op dit moment zijn wij in 1.3 een grote verandering aan het testen hoe Homey omgaat met z-wave (interne afhandeling) in developer preview. Aankomende week moet 1.3 naar experimenteel komen en erna naar stabiel.
The last few weeks we have been focussing on stability first before adding new features. Homey v1.3 will feature many stability improvements next to the new features previously announced (Alarms & Flow Editor improvements).

One of these improvements is Z-Wave stability in larger networks, or when many devices were talked to in a short amount of time. We have found the problem (for the techies: the communication with the chip was too slow, so we created a kernel module to improve the speed by multiple factors) and this will be shipped with v1.3 as well.
Zie de update van 12-5 van Emile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
@lubbertkramer Thx voor je reactie, we wachten het wel af.

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:50
HomeyCornelisse schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 20:05:
[...]

bedankt voor je reactie. heb de app inmiddels geïnstalleerd. alleen deze werkt niet zo goed :? dus nu maar wachten tot ze van athom hem in de app willen opnemen
Wat bedoel je daar precies mee?

Acties:
  • +4 Henk 'm!
1.3 met de Else is zojuist vrijgegeven in experimenteel :)
1.3.0-rc.7 experimental
Added support for Alarms
Added support for Infrared signals for Apps
Added an 'else' column for Flows
Added support for re-ordering of Flow cards
Added TV & Amplifier device classes
Added an optional warning when creating a speech Flow
Added 'a specific time before sunset & sunrise'
Added a device's zone in the Flow sidebar
Improved Flow & Insights picker menu
Improved searching of Flows
Z-Wave performance and stability improvements
Fixed a bug that could cause log files not to be sent correctly
Various bugfixes and improvements
https://firmware.athom.com/

[ Voor 55% gewijzigd door lubbertkramer op 15-05-2017 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
"Added an optional warning when creating a speech Flow"

Wat gaat dit inhouden?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:39
Webgnome schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:21:
"Added an optional warning when creating a speech Flow"

Wat gaat dit inhouden?
Als ik me niet vergis: Je krijgt een waarschuwing als je een flow maakt welke conflicteert met de ingebouwde speech triggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Corvo schreef op maandag 15 mei 2017 @ 13:30:
[...]

Als ik me niet vergis: Je krijgt een waarschuwing als je een flow maakt welke conflicteert met de ingebouwde speech triggers.
Correct dat inderdaad

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BJAB23chOXPNDk6LkOj2lsEw/full.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat is natuurlijk handig maar waar blijft de optie om standaard triggers uit te zetten.. ;(

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:07:
[...]

Dat is natuurlijk handig maar waar blijft de optie om standaard triggers uit te zetten.. ;(
Besproken maar reken er niet op, Athom liet duidelijk weten op de dag in Enschede dit niet te zien zitten, of in ieder geval niet nu. Vanuit de visie vanuit Athom hebben ze gelijk, op het moment dat ze een woord laten uitzetten stroomt de support inbox vol en is het probleem oplossen nog lastiger door de meer variabelen die erbij komen kijken. Optie zou zijn om een switch te hebben om alle standaard acties uit te zetten (alles of niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-10 18:55
Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn omdat ergens onder stuff for geeks of zelfs in het ontwikkelaars menu weg te stoppen bijvoorbeeld :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jip_86 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 17:46:
Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn omdat ergens onder stuff for geeks of zelfs in het ontwikkelaars menu weg te stoppen bijvoorbeeld :?
Wellicht niet, maar je ziet aan hoeveel er op experimenteel zitten en het als een stabiele release zien maar er eigenlijk niet op horen hoe makkelijk zoiets dan toch aan te vinken is gezien de vragen die dan voorbij komen. Voor de kant van Athom is wat te zeggen, als je nu kijkt hoeveel vragen ze per mail krijgen waarbij gewoon niet eerst gekeken wordt naar de support artikelen op de website of het forum begrijp ik dat ze hier niet om staan te springen. Om dezelfde reden is de OR ook uitgesteld, ze wilden nu eerst de ELSE laten landen terwijl de OR zo goed als af is maar om de support te kunnen managen die erop volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:28

djbarney

XBL: DeejayBarney

lubbertkramer schreef op maandag 15 mei 2017 @ 17:49:
[...]

Wellicht niet, maar je ziet aan hoeveel er op experimenteel zitten en het als een stabiele release zien maar er eigenlijk niet op horen hoe makkelijk zoiets dan toch aan te vinken is gezien de vragen die dan voorbij komen. Voor de kant van Athom is wat te zeggen, als je nu kijkt hoeveel vragen ze per mail krijgen waarbij gewoon niet eerst gekeken wordt naar de support artikelen op de website of het forum begrijp ik dat ze hier niet om staan te springen. Om dezelfde reden is de OR ook uitgesteld, ze wilden nu eerst de ELSE laten landen terwijl de OR zo goed als af is maar om de support te kunnen managen die erop volgt.
Van mij mag OR ook direct naar experimental hoor :D benieuwd of de nieuwe zwave driver idd beter gaat dan de oude in 1.2. Ondertussen ook een eerste else flow gemaakt op basis van mijn eigen boolean in better logic die via 1 flow nu mij als away of home meldt. Straks ook die voor de was machine eens kijken of die simpeler kan dan de 3 flow versie die ik nu heb. Happy iig met de snelle release :)

Overigens, toffe toevoeging ook dat bugreport knopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-04-2024
lubbert, geeft hij dit ook aan bij al bestaande flows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djbarney schreef op maandag 15 mei 2017 @ 20:56:
[...]

Van mij mag OR ook direct naar experimental hoor :D benieuwd of de nieuwe zwave driver idd beter gaat dan de oude in 1.2. Ondertussen ook een eerste else flow gemaakt op basis van mijn eigen boolean in better logic die via 1 flow nu mij als away of home meldt. Straks ook die voor de was machine eens kijken of die simpeler kan dan de 3 flow versie die ik nu heb. Happy iig met de snelle release :)

Overigens, toffe toevoeging ook dat bugreport knopje
Ik zou met de OR zeker meer raad weten dan met de Else maar vooralsnog blij met de toevoeging en dat OR eraan komt. Zodra hij opduikt in DP laat ik het zeker weten, daarna volgt experimenteel snel (mits er geen grote bugs zoals nu met z-wave zijn xD )
willieku schreef op maandag 15 mei 2017 @ 21:15:
[...]

Goede vraag, zou zeggen test het eens uit maar ik verwacht het wel aangezien het in de kaart is ingebouwd (microfoon kaart) maar anders eens opnieuw opslaan/toevoegen met hetzelfde woord kijken of je het dan wel krijgt. Mocht het ontbreken zou ik zeggen maak er een issue van voor 1.3. Doe zelf vrij weinig met spraakflows, vind dat overbodig, heb geen bestaande flow waar ik dat mee kan testen en zit al te lang op 1.3 waardoor mijn flows juist alweer veranderd zijn door de Else :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Bij wie werkt de presence detection icm een Iphone nu goed? Ik blijf maar last houden van het euvel dat Homey, ook al ben ik thuis, hij mij opeens weg ziet gaan en meteen weer ziet thuiskomen :(

's Avonds resulteert dat in lampen die dan aangaan (vanwege een flow die aan mijn aanwezigheid is gekoppeld) en dan kan ik m'n bed weer uit om de lampen uit te zetten en de stekker maar uit Homey te trekken zodat hij niet de godganse nacht dit blijft doen.

Ik gebruik de Smart Presence app. Mijn Iphone krijgt via DHCP zijn IP adres en dat is iedere keer hetzelfde (reservation gemaakt). De aanwezigheidsvertraging staat op 400

Als flow gebruik ik dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OktqFGDy0VdIkOKCrE7G64fz/full.png

Ik ga nu maar eens testen door de en aan te vullen door een 'aanwezigheid'kaartje erbij te zetten...eens zien of die 2 samen het beter doen.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tallguy schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 08:52:
Bij wie werkt de presence detection icm een Iphone nu goed? Ik blijf maar last houden van het euvel dat Homey, ook al ben ik thuis, hij mij opeens weg ziet gaan en meteen weer ziet thuiskomen :(

's Avonds resulteert dat in lampen die dan aangaan (vanwege een flow die aan mijn aanwezigheid is gekoppeld) en dan kan ik m'n bed weer uit om de lampen uit te zetten en de stekker maar uit Homey te trekken zodat hij niet de godganse nacht dit blijft doen.

Ik gebruik de Smart Presence app. Mijn Iphone krijgt via DHCP zijn IP adres en dat is iedere keer hetzelfde (reservation gemaakt). De aanwezigheidsvertraging staat op 400

Als flow gebruik ik dit:
[afbeelding]

Ik ga nu maar eens testen door de en aan te vullen door een 'aanwezigheid'kaartje erbij te zetten...eens zien of die 2 samen het beter doen.
Ik gebruikte eerst IFTTT ernaast wat prima werkt maar helaas beperkt tot een gebruiker vanwege maar een IFTTT account gelinkt aan Homey. Ben daarna overgestapt op de owntracks/mqtt optie en dat werkt super! Hierdoor meerdere zones aangemaakt (aankomst/vertrek huis, aankomst/vertrek werk, aankomst/vertrek knooppunt a6/a27) en kan dit voor meerdere personen inregelen.

Meer informatie:
Setup Homey with MQTT for location detection
Use CloudMQTT as a broker for ownTracks or MQTT App
en meer in een forum search

Edit:
Gebruik dit zelf op een S6 en iPhone van het werk als test en vriendin op iPhone SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit heeft natuurlijk te maken met hoe dat je telefoon je presence zelf bij houd en hoe Homey daarmee omgaat. Een telefoon zal om de zoveel tijd aan de nodige apps gps etc doorgeven Homey ziet dt waarschijnlijk als een change en communiceert dat door om dat vervolgens meteen weer ongedaan te maken.

Misschien kun je iets doen met een trigger ' ik ga nu slapen' waarmee je checkt of dat je de lampen wel aan moet doen (als trigger = ja lampen uit)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 13:07
iPhone zet periodiek wifi uit om stroom te besparen als deze niet in gebruik is dus kan niet meer gevonden worden. Zet de timeout in smart presence hoger en dan zal de phone niet als "away" gemarkeerd worden als deze even niet op het netwerk is.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

@Tassadar32 Hij vertoont dit gedrag ook als de iphone op de lader ligt, dus of het dan echt met stroombesparing te maken heeft?

@lubbertkramer Zal daar eens naar kijken, bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-03 12:18
kasteleman schreef op zondag 14 mei 2017 @ 12:16:
[...]

Wat bedoel je daar precies mee?
Ik heb de app geinstaleerd maar de qubinio reageerd niet. Heb hem al een paar keer opnieuw toegevoegd maar het helpt niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:50
hij wordt niet goed herkend, of dat wel, maar reageert niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

@lubbertkramer Gisteren bezig geweest met jouw tip en het ging tijdens install allemaal prima.

Package op mijn Synology gezet, file aangepast en de # via VI eruit gehaald en daarna package gestart.
App op Iphone gezet, regions ingesteld nadat ik 'm heb geconfigureerd naar mijn domein te connecten. App ziet er goed uit, is ook connected. Rode en blauwe bolletjes zijn er. Marge op 100meter gezet in app en 100meter in Homey.

Onderstaande even ter check of dit er goed/normaal uit ziet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tYORkcXz43jS5s5kFstAay4Q/full.png

Dit omdat ik screenshots op het Athom forum zie met tekst zoals 'accuracy within limits'...die krijg ik nl niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tallguy schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 09:32:
@lubbertkramer Gisteren bezig geweest met jouw tip en het ging tijdens install allemaal prima.

Package op mijn Synology gezet, file aangepast en de # via VI eruit gehaald en daarna package gestart.
App op Iphone gezet, regions ingesteld nadat ik 'm heb geconfigureerd naar mijn domein te connecten. App ziet er goed uit, is ook connected. Rode en blauwe bolletjes zijn er. Marge op 100meter gezet in app en 100meter in Homey.

Onderstaande even ter check of dit er goed/normaal uit ziet:

[afbeelding]

Dit omdat ik screenshots op het Athom forum zie met tekst zoals 'accuracy within limits'...die krijg ik nl niet.
Heb het zelf niet icm Synology dus kan zijn dat het daardoor iets afwijkt / andere versie alweer beschikbaar is. Zo te zien ontvangt het een bericht van je locatie en ziet het er goed uit. Ben zelf ook geen expert hierin, heb ook maar het topic gebruikt om het te realiseren haha :) Werkt het in een flow?

[ Voor 4% gewijzigd door lubbertkramer op 18-05-2017 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Ga daar vandaag achterkomen als ik naar huis ga. 2 flows (vertrek werk en thuiskomst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
willieku schreef op maandag 15 mei 2017 @ 21:15:
[...]

Nee. Ik weet niet meer waar ik het heb gelezen maar het kwam neer op "Nee, dat hebben we bewust niet gedaan want de gebruiker is zelf verantwoordelijk voor het beheren van zijn flows."
Komt mij nogal als een naïeve redenering over maar dat kan aan mij liggen.
Ik heb het zelf anders aangepakt. Ik neem mijn telefoon (of andere apparatuur wat dat betreft) lang niet altijd mee als ik naar buiten ga dus die is voor mij geen optie. Ik heb gekeken naar andere mogelijkheden. Het helpt wel als je alleen woont ;)
- Bewegingssensoren: Detecteren lang niet altijd wanneer je wél in huis bent...
- Gewichtssensoren (onder laminaat) Complex om te programmeren, je moet om kunnen gaan met bijv. een tas die is neergezet. Zou in theorie wel heel goed moeten kunnen werken als de sensoren gevoelig genoeg zijn.
- Eén van de eerdere opties, alleen bij de voordeur. Als de deur dicht gaat wanneer er niemand aan de binnenkant staat/beweegt, heb je hem van buiten dicht gedaan. (Lastig als je bezoek zichzelf uitlaat)
- Kijken of er iets is dat je altijd verandert als je de deur uit gaat. In mijn geval is dat mijn voordeur. Die is altijd op slot als ik niet thuis ben en omgekeerd. Daarom heb ik een detector in de deurpost gebouwd die dat kan zien. Een andere optie kan bijv. je sleutelbos zijn die je altijd van een haakje haalt als je de deur uit loopt. Hang een sensor aan het haakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joolee schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 22:51:
[...]

Nee. Ik weet niet meer waar ik het heb gelezen maar het kwam neer op "Nee, dat hebben we bewust niet gedaan want de gebruiker is zelf verantwoordelijk voor het beheren van zijn flows."
Komt mij nogal als een naïeve redenering over maar dat kan aan mij liggen.
Vind dat als je zoiets neerzet je ook moet kunnen aantonen dat dit gezegd is anders is het iets beweren zonder onderbouwing en daar ook nog een (negatieve) mening op nahouden en dit de wereld in helpen. Naar mijn weten zie je het zodra je de flow opent met een conflict :) (en uiteraard ben je zelf verantwoordelijk voor je flows, zou gek zijn als Athom dit zou zijn |:( )

Voordeel van 3 Homey's hebben waarvan twee op developer preview zitten en een op stabiel is dat ik daar nu wat testflows in heb gezet welke zodra 1.3 naar stabiel gaat kan testen, maar wie weet heeft @willieku het al kunnen testen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kSXsL3VSCmnhRSEM7V5Nxd2x/full.png

[ Voor 7% gewijzigd door lubbertkramer op 18-05-2017 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

@lubbertkramer Heb jij enig idee waarom een boolean niet omgezet wordt bij de juiste trigger?

Ik heb de Owntracks naar mijn idee goed ingericht (domweg overnemen wat er in de tutorial staat die je had gelinked)

De log zit dat ik de regio's in- en uitga:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/q0sckJAjUaNu9C6crjgWeozz/full.png

Deze booleans heb ik gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SNekG9SMKRykaw0nQjsqNA9x/full.png

en deze flow zou de boolean moeten omzetten (wat dus niet lijkt te gebeuren):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JXPr0t2cyagjPe18P92FaanL/full.png

Ik ga zelf ook nog even puzzelen. Booleans zoals met 1 druk op de knop alle verlichting aan, werkt wel. het zit dus niet in het feit dat alle booleans het niet doen. Er mist iets lijkt het, maar waar?

[ Voor 36% gewijzigd door Tallguy op 19-05-2017 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
lubbertkramer schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 23:26:
[...]

Vind dat als je zoiets neerzet je ook moet kunnen aantonen dat dit gezegd is anders is het iets beweren zonder onderbouwing en daar ook nog een (negatieve) mening op nahouden en dit de wereld in helpen. Naar mijn weten zie je het zodra je de flow opent met een conflict :) (en uiteraard ben je zelf verantwoordelijk voor je flows, zou gek zijn als Athom dit zou zijn |:( )
Dat ben ik met je eens. Alleen gaat dat niet met de 10.000 berichten limiet die bijna dagelijks bereikt wordt op Slack :F Ik kan het in ieder geval niet in een bugreport terugvinden en op het forum kom ik zelden.

Ik heb het even getest en ik kan bevestigen dat er geen melding gegeven wordt bij custom triggers.
Afbeeldingslocatie: https://joolee.nl/images/build-in-warning.png
Afbeeldingslocatie: https://joolee.nl/images/custom-no-warning.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

OK, mijn Owntracks geofencing werkt nu. Heb voor de zekerheid een flow gemaakt die een pushbericht stuurt als de boolean wordt omgezet en daar krijg ik nu netjes meldingen van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 13:26
Tallguy schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 16:06:
OK, mijn Owntracks geofencing werkt nu. Heb voor de zekerheid een flow gemaakt die een pushbericht stuurt als de boolean wordt omgezet en daar krijg ik nu netjes meldingen van :)
Ben toevallig ook net bezig dit op te zetten. Kun je je flow delen?
En heb je je eigen Owntracks opgezet, of maak je gebruik van een publieke server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

@BiggyB Eigen server (Synology NAS) met eigen domeinnaam. Dat maakt alles hoe dan ook al makkelijk(er) als je dat al hebt. Alleen poort 1883 doorverwezen naar mijn NAS.
De flows zijn al te zien in dit topic (afgelopen 2 pagina's ongeveer)

Als test flow om te zien of de vairabele wordt omgezet heb ik
"A variable changed" en dan de boolean die aangeeft of ik thuis ben. Als actie zit er dan een push naar mijn Iphone met een bericht dat die boolean is veranderd.

Voor de rest werkt het topic waar Lubbertkramer naar verwees prima om de boel op te zetten. Je moet er alleen goed op letten dat de geolocatie hoofdletter gevoelig is. En wat ook van belang is, is de range waarin triggers werken...50meter, 100 meter of meer. Dat blijkt nl niet bij iedereen één pot nat te zijn.

Ik zou alleen liever nog TLS willen gebruiken, maar het lijkt erop dat dat toch niet zo simpel is als een vinkje aan te zetten en poort 8883 open te gooien.
Heeft iemand dat eigenlijk al goed werkend?

[ Voor 11% gewijzigd door Tallguy op 20-05-2017 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 13:26
Tallguy schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 18:25:
@BiggyB Eigen server (Synology NAS) met eigen domeinnaam. Dat maakt alles hoe dan ook al makkelijk(er) als je dat al hebt. Alleen poort 1883 doorverwezen naar mijn NAS.
De flows zijn al te zien in dit topic (afgelopen 2 pagina's ongeveer)

Als test flow om te zien of de vairabele wordt omgezet heb ik
"A variable changed" en dan de boolean die aangeeft of ik thuis ben. Als actie zit er dan een push naar mijn Iphone met een bericht dat die boolean is veranderd.

Voor de rest werkt het topic waar Lubbertkramer naar verwees prima om de boel op te zetten. Je moet er alleen goed op letten dat de geolocatie hoofdletter gevoelig is. En wat ook van belang is, is de range waarin triggers werken...50meter, 100 meter of meer. Dat blijkt nl niet bij iedereen één pot nat te zijn.

Ik zou alleen liever nog TLS willen gebruiken, maar het lijkt erop dat dat toch niet zo simpel is als een vinkje aan te zetten en poort 8883 open te gooien.
Heeft iemand dat eigenlijk al goed werkend?
IK heb een kleine microserver staan waar het e.e.a. op draait, iemand advies voor een goede windows (ja, windows, sorry) MQTT broker? (zag mosquito vaak voorbij komen, is dat wat?)

De flows heb ik waarschijnlijk over heen gelezen, zal even terug kijken..

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:02
Beste Homey gebruikers,

Is er hier iemand die een beetje handig is met het maken van apps voor Homey?

Ik heb nog steeds een elektrisch beamerscherm die niet ondersteund wordt. Het gaat om een 433Mhz scherm waarvan de volgende gegevens bekend zijn;

http://www.elektrisch-gor...8x188-cm-169-formaat.html

model: CY-801MT
Input 200V-240V / 50Hz-60Hz
Frequentie: 315Mhz and 433 Mhz
Wattage: 500W

Mocht er iemand geïnteresseerd zijn om er een App voor te schrijven, ik kan de remote eventueel naar je opsturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zou het heel graag willen maar heb totaal geen kaas gegeten van het 433mhz stuk van het ontwikkelen van een app :(

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Nog een andere vraag..

Ik heb een Fibaro multi sensor (zwave plus) die ik in de badkamer wil ophangen om de verlichting automatisch in en uit te schakelen. De enige plek waar hij de hele badkamer kan zien is om hem in de douche te hangen aan het plafond.. Daar is het als ik aan het douchen ben alleen behoorlijk vochtig omdat de afzuiging hier niet fantastisch is.

Zal dit een probleem geven? Ik kan nergens terug vinden in hoeverre deze sensor tegen vochtige ruimtes kan. Hij lijkt niet ip67 gecertificeerd te zijn o.i.d.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 11:38
powermarcel10 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 17:17:
Nog een andere vraag..

Ik heb een Fibaro multi sensor (zwave plus) die ik in de badkamer wil ophangen om de verlichting automatisch in en uit te schakelen. De enige plek waar hij de hele badkamer kan zien is om hem in de douche te hangen aan het plafond.. Daar is het als ik aan het douchen ben alleen behoorlijk vochtig omdat de afzuiging hier niet fantastisch is.

Zal dit een probleem geven? Ik kan nergens terug vinden in hoeverre deze sensor tegen vochtige ruimtes kan. Hij lijkt niet ip67 gecertificeerd te zijn o.i.d.

Iemand enig idee?
Ik ken mensen die hem buiten hebben hangen (wel onder een afdak) maar rechtstreeks onder een douch lijkt me niet handig.

Kijk eens naar deze:
http://zwavetaiwan.com.tw/en/productdetail?id=118

Binnenkort leverbaar.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-10 18:55
Anders haal je evt voor een euro of 25 een Neo sensor van AliEpress. Die houd het vast wel een tijdje vol en anders jammer, weet je dat je een betere moet kopen :+

[ Voor 9% gewijzigd door jip_86 op 22-05-2017 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
HeroS schreef op maandag 22 mei 2017 @ 21:04:
[...]

Ik ken mensen die hem buiten hebben hangen (wel onder een afdak) maar rechtstreeks onder een douch lijkt me niet handig.

Kijk eens naar deze:
http://zwavetaiwan.com.tw/en/productdetail?id=118

Binnenkort leverbaar.
Nou, ik bedoel niet letterlijk ONDER de douche hoor! Haha

Maar laten we zeggen anderhalf meter boven de douchekop en dan anderhalf meter naar links..

Is dat denken jullie te vochtig voor zo'n ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals hierboven ook al gezegd zijn er meerdere die hem buiten gebruiken (maar dan vooral de goedkopere Neo aangezien je die voor 25 euro per stuk kunt krijgen). Wat ze nog wel extra doen is even tape om de ring heen waar beide helften van de motion sensor samenkomen. Na de verhuizing ga ik zelf ook op deze manier twee in de badkamer plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 13:07
Ik heb nu een half jaartje een Aeon labs multisensor net naast de douche hangen (vochtigheid voor aansturing ventilatie, presence) en deze doet het nog steeds prima.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
Ik heb nu al een aantal maanden een Neo PIR 3 meter tegenover douche hangen en 2 meter boven het bad. Hij werkt nog steeds zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-10 14:23

Tylocke

[Team Carrack]

SkorpionNL schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 16:42:
Ik heb nu al een aantal maanden een Neo PIR 3 meter tegenover douche hangen en 2 meter boven het bad. Hij werkt nog steeds zonder problemen.
Heeft die Neo ook een vochtsensor of gebruik je hem alleen voor bewegingen?

@SkorpionNL Dank je! Dan moet ik toch gaan kijken naar de Aeon Labs.

[ Voor 10% gewijzigd door Tylocke op 24-05-2017 09:57 ]

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
Tylocke schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 19:42:
[...]

Heeft die Neo ook een vochtsensor of gebruik je hem alleen voor bewegingen?
Ik gebruik hem enkel voor beweging. De Neo is niet voorzien van een vochtsensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 16:16
Hi,

Ik vroeg mij af of het raadzaam is om Homey te kopen?
Heb eerst altijd gekeken naar HomeWizard maar volgens mij is dat een verouderd system aan het worden wat niet echt meer geupdate word. Nu kwam ik Homey tegen en dat zag er goed uit.

Wat zijn jullie ervaringen en word het nog geregeld geupdate enzo?

Jullie hebben ervaring met Homey, wat zeggen jullie, doen of niet meer doen en voor een andere optie gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firetrooper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:17
Frid0 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:37:
Hi,

Ik vroeg mij af of het raadzaam is om Homey te kopen?
Heb eerst altijd gekeken naar HomeWizard maar volgens mij is dat een verouderd system aan het worden wat niet echt meer geupdate word. Nu kwam ik Homey tegen en dat zag er goed uit.

Wat zijn jullie ervaringen en word het nog geregeld geupdate enzo?

Jullie hebben ervaring met Homey, wat zeggen jullie, doen of niet meer doen en voor een andere optie gaan?
Het ligt een beetje aan je eisen en of je zelf nog veel wilt knutselen.

Zelf knutselen -> zoek naar info over een raspberry pi met domoticz

Als je zelf niet al te veel wilt knutselen (en draadloos wilt werken) dan is de Homey een prima product voor de basis, domotica besturen via een App en automatische regels etc. (spraak is wel aanwezig maar werkt niet altijd 100%). nadeel is wel dat voor alle hardware een Homey-App beschikbaar moet zijn, maar als je net begin dan kan je hier gewoon rekening houden door hardware aan te schaffen die werkt met de Homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Firetrooper schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 10:51:
[...]

Het ligt een beetje aan je eisen en of je zelf nog veel wilt knutselen.

Zelf knutselen -> zoek naar info over een raspberry pi met domoticz

Als je zelf niet al te veel wilt knutselen (en draadloos wilt werken) dan is de Homey een prima product voor de basis, domotica besturen via een App en automatische regels etc. (spraak is wel aanwezig maar werkt niet altijd 100%). nadeel is wel dat voor alle hardware een Homey-App beschikbaar moet zijn, maar als je net begin dan kan je hier gewoon rekening houden door hardware aan te schaffen die werkt met de Homey.
Bedankt voor je snelle antwoord.

Wil zelf niet echt knutselen, zoek meer een soort kant-en-klare oplossing zeg maar. Daarom keek ik eerst ook naar HW maar lees overall dat, dat echt verouderd aan het worden is en dat het verstandiger is daar nu niet meer in te stappen.

Zoek daarom nu wat anders en kwam Homey tegen. Via de app is wel ideaal want spraak zal niet altijd lukken met een kleine man in huis :*)

Verder wat ik heb tot nu toe zijn een paar HUE lampen verder nog niet zoveel. Wil wel langzaam dingen gaan uitbreiden. Bv mijn elektrische rolluiken op de eerste etage wil ik kunnen bedienen met een mijn smartphone en/of mijn mechanische ventilatie system ook. Wat ik ook intressant vind is licht die auto aan/uit gaan doormiddel van een bewegingssensor

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Frid0 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:02:
[...]

Bedankt voor je snelle antwoord.

Wil zelf niet echt knutselen, zoek meer een soort kant-en-klare oplossing zeg maar. Daarom keek ik eerst ook naar HW maar lees overall dat, dat echt verouderd aan het worden is en dat het verstandiger is daar nu niet meer in te stappen.

Zoek daarom nu wat anders en kwam Homey tegen. Via de app is wel ideaal want spraak zal niet altijd lukken met een kleine man in huis :*)

Verder wat ik heb tot nu toe zijn een paar HUE lampen verder nog niet zoveel. Wil wel langzaam dingen gaan uitbreiden. Bv mijn elektrische rolluiken op de eerste etage wil ik kunnen bedienen met een mijn smartphone en/of mijn mechanische ventilatie system ook. Wat ik ook intressant vind is licht die auto aan/uit gaan doormiddel van een bewegingssensor
Dat soort zaken werken prima met Homey, vooral bewegingssensoren (zwave) van Neo/Fibaro/Aeotec werken goed in combinatie met Hue/Lifx of andere slimme lampen. Zoals hierboven ook aangegeven is er wat betreft hardware ondersteuning veel aanwezig maar moet er wel altijd een app met de specifieke drivers zijn. Je kan altijd even in de app store kijken of voor jouw apparaten al een app is.

Op dit moment legt Athom de laatste hand aan versie 1.3 en daarna komt 1.4 beschikbaar welke de Zigbee chip gaat activeren waardoor Hue/Ikea lampen en andere zigbee spullen rechtstreeks op Homey werken i.p.v. een bridge.

Wat je altijd nog kunt doen is bij een ambassadeur langsgaan, zie hier (stukje naar beneden scrollen) Dat zijn Homey gebruikers die hun huis openstellen voor anderen om te kijken hoe Homey in het echt werkt. Zelf ben ik ook een ambassadeur en mag je altijd langskomen, woonachtig in flevoland regio Dronten of anders op kantoor waar we twee Homey's hebben staan (Utrecht)

Athom heeft gisteren een nieuwe video gelanceerd om Homey te promoten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
lubbertkramer schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:47:
[...]

Dat soort zaken werkt prima en goed met Homey, vooral bewegingssensoren (zwave) van Neo/Fibaro/Aeotec werken goed in combinatie met Hue/Lifx of andere slimme lampen. Zoals hierboven ook aangegeven is er wat betreft hardware ondersteuning veel aanwezig maar moet er wel altijd een app met de specifieke drivers zijn. Je kan altijd even in de app store kijken of voor jouw apparaten al een app is.

Op dit moment legt Athom de laatste hand aan versie 1.3 en daarna komt 1.4 beschikbaar welke de Zigbee chip gaat activeren waardoor Hue/Ikea lampen en andere zigbee spullen rechtstreeks op Homey werken i.p.v. een bridge.

Wat je altijd nog kunt doen is bij een ambassadeur langsgaan, zie hier (stukje naar beneden scrollen) Dat zijn Homey gebruikers die hun huis openstellen voor anderen om te kijken hoe Homey in het echt werkt. Zelf ben ik ook een ambassadeur en mag je altijd langskomen, woonachtig in flevoland regio Dronten of anders op kantoor waar we twee Homey's hebben staan (Utrecht)

Athom heeft gisteren een nieuwe video gelanceerd om Homey te promoten
[video]
Bedankt voor je duidelijk antwoord.
Als ik het zo lees en zie op de website van Homey is Homey zeer interessant. Je kan er echt veel mee en word ook nog steeds geupdate door de ontwikkelaars.

Zat alleen te denken, als ik niet thuis ben, bv op vakantie, weekendje weg of gewoon bij vrienden kan ik dan op afstand ook nog lampen aan doen, rolluik sluiten enzo?

Owwwwwwww, dat is wel interessant. Woon zelf in midden NL, het Gooi zeg maar. Maar ben best bereid om een stukje te rijden om op een relax manier bij iemand thuis te kijken hoe het werkt. Is toch heel anders dan in een winkel met een verkoper met zijn standard praatje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-10 17:18
Frid0 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 12:07:
[...]

Bedankt voor je duidelijk antwoord.
Als ik het zo lees en zie op de website van Homey is Homey zeer interessant. Je kan er echt veel mee en word ook nog steeds geupdate door de ontwikkelaars.

Zat alleen te denken, als ik niet thuis ben, bv op vakantie, weekendje weg of gewoon bij vrienden kan ik dan op afstand ook nog lampen aan doen, rolluik sluiten enzo?

Owwwwwwww, dat is wel interessant. Woon zelf in midden NL, het Gooi zeg maar. Maar ben best bereid om een stukje te rijden om op een relax manier bij iemand thuis te kijken hoe het werkt. Is toch heel anders dan in een winkel met een verkoper met zijn standard praatje.
Je kunt zelf een simulatie maken dat het lijkt alsof je thuis bent wanneer je met vakantie bent.

Ik ben onlangs op vakantie geweest en heb op verschillende minuten voor zonsondergang dagelijks mijn lampen aan laten gaan. De vijverpomp laten lopen bij specifieke tijden wanneer de temperatuur in de tuin hoger dan 20 graden is en meer van dat soort zaken.
Ik kon zelfs zien wanneer de voordeur open ging wanneer mijn buurvrouw de kat eten ging geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Deef_K schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 12:16:
[...]

Je kunt zelf een simulatie maken dat het lijkt alsof je thuis bent wanneer je met vakantie bent.

Ik ben onlangs op vakantie geweest en heb op verschillende minuten voor zonsondergang dagelijks mijn lampen aan laten gaan. De vijverpomp laten lopen bij specifieke tijden wanneer de temperatuur in de tuin hoger dan 20 graden is en meer van dat soort zaken.
Ik kon zelfs zien wanneer de voordeur open ging wanneer mijn buurvrouw de kat eten ging geven :)
Aha, dat is wel relax.
Wat ik nu doe met mijn HUE lampen is dat ik op afstand ze aan doen en weer uit doe als ik ga slapen zeg maar. Probleem wil nog wel eens zijn dat ik ze vergeet uit te zetten dan en ze daardoor de hele nacht branden :D

Klinkt goed maar hoe heb je dat allemaal geregeld dan? heb je overall schakelaars tussen gezet of zo?
wat ik bv wel zal willen is dat ik op afstand mijn rolluiken op de 1e etage kan open/sluiten. Dit omdat onze tuin op het zuiden zit en s'middags kan het daardoor heel warm worden in de slaapkamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
Ik heb een app geinstalleerd die virtuele schakelaars maakt. Deze kan je aan en uit zetten in de app.
Wanneer ik op vakantie ga zet ik de schakelaar vakantie (waar een flow achter hangt) aan.
In deze flow heb ik onder andere het volgende geautomatiseerd:

Ergens tussen de X minuut en X minuten voor zonsondergang alle lampen woonkamer aan
Ergens tussen X seconden en X minuten na 23:00 uur alle lampen woonkamer uit.
Dit gebeurd dus geheel willekeurig. Ene dag kan het zijn dat de lampen aan gaan 1 minuut voor zonsondergang, andere dag bijvoorbeeld 25 minuten voor zonsondergang.

Ik weet dus zeker dat de lampen altijd uitgaan.
De rolluiken moeten wel ondersteund zijn door Homey of je moet er een schakelaar tussen zetten die met jouw rolluiken en homey werkt. Vervolgens kan je hier alle kanten mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frid0 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 12:32:
[...]

Aha, dat is wel relax.
Wat ik nu doe met mijn HUE lampen is dat ik op afstand ze aan doen en weer uit doe als ik ga slapen zeg maar. Probleem wil nog wel eens zijn dat ik ze vergeet uit te zetten dan en ze daardoor de hele nacht branden :D

Klinkt goed maar hoe heb je dat allemaal geregeld dan? heb je overall schakelaars tussen gezet of zo?
wat ik bv wel zal willen is dat ik op afstand mijn rolluiken op de 1e etage kan open/sluiten. Dit omdat onze tuin op het zuiden zit en s'middags kan het daardoor heel warm worden in de slaapkamers.
Kun je op afstand via de app van Athom doen, via Homeydash (dashboard totdat Athom zelf met dashboards komt, staat op de roadmap voor 2017) of gewoon door middel van een multisensor die lichtsterkte/temperatuur meet en op x trigger open/dicht doet :)

Idem eigenlijk voor je lampen, je zou een standaard flow kunnen maken dat als het na 00:00 is en een doordeweekse dag (of elke dag) en er staan nog lampen aan -> actie zet uit. Hier kun je dan allerlei regels nog bij bedenken bijvoorbeeld als je een wallplug bij je bed hebt die stroomverbruik meet dat zodra je je telefoon aan de lader ligt die daarin zit en het is na x tijd en er staan nog lampen aan doe dan alle lampen uit.
[...]
Dat is inderdaad anders omdat je het dan in een situatie ziet als je zelf ook zou hebben. Robbshop bijvoorbeeld heeft om die reden als domotica winkel ook een demo woning die je kunt bezoeken met alle snufjes erin :) Ik zou zeggen je mag altijd bij mij langskomen (zit wel bijna midden in een verhuizing) maar anders op kantoor of kijk eens of er niet iemand bij je in de buurt woont op de kaart op deze pagina (iets naar onder scrollen) de ambassadeur neemt dan contact met je op nadat je het formulier hebt ingevuld.

[ Voor 25% gewijzigd door lubbertkramer op 24-05-2017 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
[...]

Homey is redelijk uniek dat het zo veel mogelijk lokaal werkt (een stuk veiliger en betrouwbaarder) maar naadloos integreert in Athom's eigen cloud. Ik ben absoluut geen fan van 'alles in de cloud' maar de balans is bij Athom echt prima uitgevoerd.
Als Athoms cloud dus plat ligt (en het gebeurt niet zo heel vaak dat die down gaat) kun je nog steeds bijna alle functionaliteiten van Homey gebruiken als je thuis bent. Alleen sommige apps waarbij een externe dienst zelfstandig contact met Homey moet kunnen opnemen (bijv. IFTTT, Neato stofzuigrobot, SMS>Homey) en spraak zullen dan niet meer werken. Verder kun je nog steeds alles bedienen en zullen je lampen nog steeds aangaan als je thuis komt :)

Onder normale omstandigheden kun je via de webpagina van je Homey of via de app je hele huis nog bedienen, of je nu thuis bent of in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn noob
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-01 22:49
Beste Homey gebruikers,
Momenteel gebruik ik een Raspberry Pi met Domoticz om wat lampen aan te sturen. Nu wil ik hier meer gebruik van gaan maken, maar loop al snel tegen mijn eigen beperkingen aan. Ik ben absoluut niet thuis in LUA scripts e.d. Nu vraag ik me af of de Homey voor iemand als mij gebruiksvriendelijker is? Dus geen technische/programmeer kennis. Ik hoor graag van jullie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-10 16:05
Martijn noob schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 11:27:
Beste Homey gebruikers,
Momenteel gebruik ik een Raspberry Pi met Domoticz om wat lampen aan te sturen. Nu wil ik hier meer gebruik van gaan maken, maar loop al snel tegen mijn eigen beperkingen aan. Ik ben absoluut niet thuis in LUA scripts e.d. Nu vraag ik me af of de Homey voor iemand als mij gebruiksvriendelijker is? Dus geen technische/programmeer kennis. Ik hoor graag van jullie.
Beste Martijn,
Voor Homey heb je geen programmeer kennis nodig. Het is heel makkelijk om een flow te maken. Gewoon een kwestie van slepen. Hier kan je zien hoe eenvoudig het is.
https://www.youtube.com/watch?v=dJwbbfF5Hco
En als je nog niet overtuigd ben kan je via deze link een afspraak maken met een homey ambassadeur.
Daar zou je een keer een kijkje kunnen nemen.
https://www.athom.com/nl/community/ (helemaal naar beneden scrollen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Martijn noob schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 11:27:
Beste Homey gebruikers,
Dit kun je toch ook in Domoticz met Blocky? En volgens mij nog uitgebreider ook...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn noob
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-01 22:49
Thnx Jovink. Ik ga er naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Is met de Owntracks ook een flow te maken die checked of je thuis bent en aan de hand daarvan andere flows start? Zoals ik de Owntracks nu nl interpreteer, gaat die uit van beweging (in en uit de zone bewegen) die zaken triggert.

Omdat de (smart) precense niet denderend werkt, wilde ik de Owntracks gebruiken om flows te laten draaien als ik wel thuis ben.
Is daar de 'Ontvang Owntracks triggers' voor??

@lubbertkramer Weet jij dit toevallig?

[ Voor 5% gewijzigd door Tallguy op 31-05-2017 09:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenlung
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-03-2022
De app van homey heeft op android een update gehad. na deze update heb ik een slider met range genaamd Thuisradius. De home detectie werkt nu een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tallguy schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:06:
Is met de Owntracks ook een flow te maken die checked of je thuis bent en aan de hand daarvan andere flows start? Zoals ik de Owntracks nu nl interpreteer, gaat die uit van beweging (in en uit de zone bewegen) die zaken triggert.

Omdat de (smart) precense niet denderend werkt, wilde ik de Owntracks gebruiken om flows te laten draaien als ik wel thuis ben.
Is daar de 'Ontvang Owntracks triggers' voor??

@lubbertkramer Weet jij dit toevallig?
Je kunt hiervoor toch de standaard thuis/niet thuis voor gebruiken door flows te hebben als je binnenkomt / weggaat die dan de kaart persoon x aanwezig ja/nee zetten (standaard kaart van Homey) welke je kan gebruiken in de EN om te checken of je flow wel/niet mag afvuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

@lubbertkramer De standaard thuis/niet thuis vind ik slecht werken met m'n iPhone. Keer op keer ziet hij me opeens weggaan of thuiskomen...terwijl ik gewoon thuis ben,
Daarom heb ik de hoop dat ik die kaarten juist kan vermijden en die van Owntracks kan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tallguy schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:55:
@lubbertkramer De standaard thuis/niet thuis vind ik slecht werken met m'n iPhone. Keer op keer ziet hij me opeens weggaan of thuiskomen...terwijl ik gewoon thuis ben,
Daarom heb ik de hoop dat ik die kaarten juist kan vermijden en die van Owntracks kan gebruiken.
Je moet uitzetten dat het via je telefoon gaat en zelf de kaarten regelen. Je kan zelf d.m.v. je flow zeggen dat je wel of niet thuis bent.

Trigger via owntracks - X komt in zone X (thuis) - EN - (bepaalde voorwaarden) - Dan - Zet persoon X thuis via de aanwezigheidskaart van Homey

Trigger via owntracks - X verlaat zone X (thuis) - EN - (bepaalde voorwaarden) - Dan - Zet persoon X afwezig via de aanwezigheidskaart van Homey

hierdoor heb je dus geen problemen met je telefoon maar beheers je zelf de core functionaliteiten van Homey. Je kan de kaarten aanwezig/niet aanwezig zelf veranderen. Wel even in je telefoon uitzetten dat thuisdetectie niet via je telefoon loopt in de Homey app onder instellingen anders gaat die ook de kaarten aanpassen van aanwezig/afwezig en heb je inderdaad conflicten.

[ Voor 7% gewijzigd door lubbertkramer op 31-05-2017 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 16:41
Zojuist is in Experimental 1.3.0-rc.12 uitgekomen. Als ik de berichten op Slack goed begrijp, kan dit wel eens de laatste RC zijn voor dat er een volgende Stable uitkomt.

Ook lees ik over de volgende grote Developer Preview versie die er aan komt:
we’re not completely sure yet, ikea is nearly done, we’re starting work on osram now, and might add native support for philips hue bulbs and switches/sensors too

Met een toevoeging:
Please note the first 5 words of the quote, information given in the DP channel can not be regarded as official statements and may be subject to change.

Dus native Zigbee support zit er echt aan te komen.

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
keverjeroen schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:21:
Ook lees ik over de volgende grote Developer Preview versie die er aan komt:
we’re not completely sure yet, ikea is nearly done, we’re starting work on osram now, and might add native support for philips hue bulbs and switches/sensors too

Met een toevoeging:
Please note the first 5 words of the quote, information given in the DP channel can not be regarded as official statements and may be subject to change.

Dus native Zigbee support zit er echt aan te komen.
Beetje gebruiken wat ik uit DP in general op slack post ter informatie he :9 Maar dit was geen zigbee aankondiging, zigbee stond al vast voor 1.4 vanuit de software updates van Emile maar was informatie die ik deelde omdat er de vraag was of er bijvoorbeeld voor Hue twee apps zouden komen. Waarschijnlijk gaan ze inderdaad een Hue bridge app en een Hue (direct) app in de app store plaatsen. Hue zal niet de eerste zijn die ze direct aan Homey koppelen omdat er al een werkende app is.

1.4 zou een paar dagen nadat 1.3 stabiel is geworden naar ons toe moeten komen in developer preview. Dit zal hopelijk net zo snel zijn als bij 1.2 -> 1.3 zijn dat was binnen twee dagen. Hue en Ikea zigbee lampen liggen klaar om via 1.4 te koppelen

Edit:
Net als bij z-wave zal er een app met de specificaties voor de apparaten (capabilities) moeten zijn met een generieke zigbee driver die Athom beschikbaar stelt. Anders heb je alleen generieke mogelijkheden voor het onbekende apparaat.

[ Voor 10% gewijzigd door lubbertkramer op 06-06-2017 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

lubbertkramer schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 17:43:
[...]

Beetje gebruiken wat ik uit DP in general op slack post ter informatie he :9 Maar dit was geen zigbee aankondiging, zigbee stond al vast voor 1.4 vanuit de software updates van Emile maar was informatie die ik deelde omdat er de vraag was of er bijvoorbeeld voor Hue twee apps zouden komen. Waarschijnlijk gaan ze inderdaad een Hue bridge app en een Hue (direct) app in de app store plaatsen. Hue zal niet de eerste zijn die ze direct aan Homey koppelen omdat er al een werkende app is.

1.4 zou een paar dagen nadat 1.3 stabiel is geworden naar ons toe moeten komen in developer preview. Dit zal hopelijk net zo snel zijn als bij 1.2 -> 1.3 zijn dat was binnen twee dagen. Hue en Ikea zigbee lampen liggen klaar om via 1.4 te koppelen

Edit:
Net als bij z-wave zal er een app met de specificaties voor de apparaten (capabilities) moeten zijn met een generieke zigbee driver die Athom beschikbaar stelt. Anders heb je alleen generieke mogelijkheden voor het onbekende apparaat.
Interesting :) Heb ik het dan correct dat elke lamp individueel direct aan te sturen is, zonder de hue bridge nodig te hebben? of is die nog altijd nodig? Ik heb nog steeds een set zipato rgbw z-wave lampen, maar wil die vanwege wat tegenvallende licht opbrengst en gebrek aan fade mogelijkheden eigenlijk binnenkort eens gaan vervangen. Z-wave heeft wel mn voorkeur nog steeds, maar gezien die hue lampjes overal verkocht worden, is de prijs er van volgens mij wel wat schappelijker aan t worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djbarney schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 17:58:
[...]

Interesting :) Heb ik het dan correct dat elke lamp individueel direct aan te sturen is, zonder de hue bridge nodig te hebben? of is die nog altijd nodig? Ik heb nog steeds een set zipato rgbw z-wave lampen, maar wil die vanwege wat tegenvallende licht opbrengst en gebrek aan fade mogelijkheden eigenlijk binnenkort eens gaan vervangen. Z-wave heeft wel mn voorkeur nog steeds, maar gezien die hue lampjes overal verkocht worden, is de prijs er van volgens mij wel wat schappelijker aan t worden.
Ja, dan kun je de Zigbee lampen (Ikea, Osram, Hue, etc) rechtstreeks koppelen aan Homey met de MAAR als er een app voor is anders is het een generiek (algemeen) apparaat net als bij z-wave. Athom zal niet voor alle zigbee producten apps gaan maken (zie ook weer z-wave fibaro wel neo niet).Van hue lampen verwacht ik dat die wat goedkoper gaan worden nu Ikea ook lampen gaat verkopen, het is wachten op de kleurlampen van Ikea.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keverjeroen
Ik vond dit topic al een poosje zo stil, dus toen ik die dingen op Slack las, dacht ik dat kan ik hier vast wel delen.. O-) Maar bedankt voor de aanvullingen, @lubbertkramer !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 11:38
djbarney schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 17:58:
[...]
Ik heb nog steeds een set zipato rgbw z-wave lampen, maar wil die vanwege wat tegenvallende licht opbrengst en gebrek aan fade mogelijkheden eigenlijk binnenkort eens gaan vervang...
Beetje oftopic maar Zipato heeft net een nieuwe versie uitgebracht met hogere licht opbrengst.

Zal hem binnenkort eens testen.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Op aliexpress is er een sale van de Neo Coolcam store op o.a. al hun z-wave devices.

https://brands.aliexpress...p3Na&_t=1496825256.941560

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tylocke schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:49:
Op aliexpress is er een sale van de Neo Coolcam store op o.a. al hun z-wave devices.

Thanks!

Gelijk een extra tussenstekker en 2x deursensor besteld.

Valt me wel op dat de PIR een nieuwe manier van monteren heeft? Magnetisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:45

2be

Thnx! Goede kortingsactie. Volgens mij beter als Black Friday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Zojuist weer een update vrijgegeven:
Versie 1.3.0
Added support for Alarms
Added 'turn devices of <type> in <zone> on/off ' cards
Improved Z-Wave performance and stability
Update Node.js to 4.8.3
Various security upgrades

[ Voor 6% gewijzigd door Tweaqer op 07-06-2017 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Homey heeft zojuist de update succesvol verwerkt (handmatig in werking gezet). Vanavond maar even bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Tweaqer schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 15:46:
Zojuist weer een update vrijgegeven:

[...]
Deze versie is gelijk aan RC12, enkel het versienummer is aangepast (bron Jeroen Vollenbrock op Slack). Maar dan zal 1.3.0 vast snel Stable worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

HeroS schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 22:36:
[...]

Beetje oftopic maar Zipato heeft net een nieuwe versie uitgebracht met hogere licht opbrengst.

Zal hem binnenkort eens testen.
Had ik inderdaad gezien, maar die lijken volgens specs ook nog geen zelfstandige fades te ondersteunen. Die van Aeotec wel. Maakt het effect van een lamp automatisch aan laten gaan toch net even wat mooier nog. Kan natuurlijk wel een dimmer er tussen hangen, maar dat is weer extra kosten en complexiteit die eigenlijk niet nodig zou moeten zijn.

Ik houd je blog in de gaten voor de review!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Verwijderd schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 12:31:
[...]

Thanks!

Gelijk een extra tussenstekker en 2x deursensor besteld.

Valt me wel op dat de PIR een nieuwe manier van monteren heeft? Magnetisch?
Ik zie de nieuwe PIR niet terug in het lijstje bij de NEO app. Wordt hij al volledig ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Laatst online: 03-10 16:06

Zijn dit versies die in Nederland te gebruiken zijn dus met de juiste stekker/contrastekker?
zien er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keverjeroen schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:35:
[...]

Ik zie de nieuwe PIR niet terug in het lijstje bij de NEO app. Wordt hij al volledig ondersteund?
Geen idee, ik heb nog geen Homey :D (nog met Domoticz hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Piebas schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 17:39:
[...]

Zijn dit versies die in Nederland te gebruiken zijn dus met de juiste stekker/contrastekker?
zien er goed uit.
Het lijken de Europese modellen te zijn. Maar altijd even checken of ze de juiste z wave frequentie noemen bij de advertentie. En eventueel reviews van Nederlanders bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Piebas schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 17:39:
[...]

zien er goed uit.
De plug staat EU specifiek bij. De touchpanel is ook 240v, 16a. Andere modellen heb ik niet goed bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietpiet50
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-12-2021

wil niet negatief doen, maar bij deze reseller heb ik een niet werkende sensor ontvangen (zie topic), heel veel mail contact geweest, moest zelfs filmpjes opsturen, en uiteindelijk zou hij vergoeden als ik een nieuwe bestelling bij hem ging plaatsen. Zo moeilijk doen over een sensor, en als je de voorwaarden leest is het alsof je alles vergoed krijgt. Ben nog met hem bezig.

Wees gewaarschuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
pietpiet50 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 22:46:
[...]

wil niet negatief doen, maar bij deze reseller heb ik een niet werkende sensor ontvangen (zie topic), heel veel mail contact geweest, moest zelfs filmpjes opsturen, en uiteindelijk zou hij vergoeden als ik een nieuwe bestelling bij hem ging plaatsen. Zo moeilijk doen over een sensor, en als je de voorwaarden leest is het alsof je alles vergoed krijgt. Ben nog met hem bezig.

Wees gewaarschuwd.
Vervelend dat je een negatieve ervaring hebt met deze verkoper.

Heb zelf echter nooit problemen met deze verkoper gehad. (+10 bestellingen). Op minimaal 35 Neo producten die ik daar besteld heb, 1x een defect gehad bij een raam sensor. Hiervoor werd ook gelijk, zonder problemen, een nieuwe voor opgestuurd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakerix
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 20:30
SkorpionNL schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 23:43:
[...]
Vervelend dat je een negatieve ervaring hebt met deze verkoper.

Heb zelf echter nooit problemen met deze verkoper gehad. (+10 bestellingen). Op minimaal 35 Neo producten die ik daar besteld heb, 1x een defect gehad bij een raam sensor. Hiervoor werd ook gelijk, zonder problemen, een nieuwe voor opgestuurd. :)
Ik heb inmiddels ook mijn geld terug gekregen voor een kapotte sensor. Binnen 2 dagen geregeld en 1 filmpje gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
keverjeroen schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:35:
[...]

Bericht op Slack van eind mei begin juni:

we're adding support for the NAS-PD02Z in the next Neo app update.. unfortunately, the documentation for this device is missing... so we need to do some additional checks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Ik las het ook ja. Waarschijnlijk best save om al aan te schaffen, support in de app volgt dan later wel.. :) Als het klopt dat de PIR 2 een temperatuursensor heeft, is het wel erg interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pietpiet50 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 22:46:
[...]

Wees gewaarschuwd.
Dan heb je de dispute niet goed aangemaakt/opgevolgd. Een filmpje als bewijs is vaak nodig, en wordt dan beoordeeld door het AliExpress team. Daar heeft de verkoper niks over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg mij af of de Homey ook een geintegreerd camera bewakingssysteem heeft wat vanuit de App te openen is. Of is hier iets anders voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 15:12:
Ik vroeg mij af of de Homey ook een geintegreerd camera bewakingssysteem heeft wat vanuit de App te openen is. Of is hier iets anders voor
Dat bestaat volgens mij (nog) niet.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Of je eigen app wordt door Athom gepromoot..
Going to the cinema? Homey can tell you which movies are currently playing at your local (Dutch) Pathé Cinema!... https://t.co/OESGtp2fTK#Athom (@Athom) 8 juni 2017
:D

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Verwijderd schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 15:12:
Dit is er inderdaad niet. Athom heeft wel eens verteld dat ze zoiets in de toekomst wel willen.

Mocht je een Synology nas hebben, dan je wel Surveillance station gebruiken en die aan Homey koppelen via de volgende app: https://apps.athom.com/app/com.synology.surveillance Dit werkt in de praktijk best goed. Daarbij heeft Surveillance station een eigen app, waarmee je de camera's kan zien/bedienen.

Het Topic hierover vind je hier: https://forum.athom.com/d...rveillance-station-app/p1

[ Voor 6% gewijzigd door keverjeroen op 09-06-2017 12:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
1.3.1 experimental

Added support for Alarms
Added 'turn devices of <type> in <zone> on/off ' cards
Improved Z-Wave performance and stability
Update Node.js to 4.8.3
Fixed a bug that could cause the system time to get out of sync
Fixed a bug that could cause corrupted settings
Various security upgrades
Afgelopen week 1.3.1 in DP gekregen om de laatste bugs weg te poetsen die 1.3.0 opleverde en waardoor deze niet naar stabiel kan komen. Voor de Tweakers hier op experimenteel 1.3.1 staat klaar en dit is de versie die naar stabiel moet komen deze week als alles goed gaat.

Afbeeldingslocatie: https://ci5.googleusercontent.com/proxy/tukWhNviN2yBOGOuU3O-qmhYe6BiAmeW21pNkYhLEAOs3mu7ZM12qiKfFOHjldYXlPbC21omeml7CU_9BHkGMzfmdwP2YoHYDI26rdV4pcDLDunWABODQqMVVB0kfUSNf_FvvsDZO8Ob4V-YD3tlNmMpanLFHxDpBtUumHQ=s0-d-e1-ft#https://gallery.mailchimp.com/c6c64a46fb00def658c701274/images/a396db28-9dc0-407f-80ec-c7428787e962.jpg

Woensdag 14 juni organiseert Sybrand's Place weer een meet-up voor Homey Developers. Net als de voorgaande avonden zal er ook deze avond weer diep in de code worden gedoken met als doel: kennis delen.

De eerdere avonden stonden in het teken van de 433Mhz waarbij Bas (Athom) een demo gaf. werd er diep ingegaan in spraakherkenning waarbij Robert (Athom) tekst en uitleg gaf. In deze avond willen we interactief aan de slag met apps van ontwikkelaars. In voorgaande avonden bleek er behoefte te zijn aan het debuggen en analyseren van problemen. Afhankelijk van de aangemelde problemen zullen we groepjes vormen om naar deze problemen te kijken en samen op te lossen.

Meer informatie en opgeven voor deze avond kun je hier vinden :)

[ Voor 37% gewijzigd door lubbertkramer op 12-06-2017 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Laatst online: 14-07 20:43
Wat ik wel jammer vind is deze mededeling:
Apps geïnstalleerd op deze Homey
Door het aantal geïnstalleerde apps (32), kan Homey langzamer worden of niet meer reageren.
Kan er niet een versie komen met meer geheugen want zeker als ik kijk hoe ze het nu ingericht hebben, heb je bijna overal wel een app voor nodig dus kom je zo aan 32. Alleen binnen z-wave heb je zo al een app voor fibaro, qubino, coolcam, aeon, zwave.me, etc. Sterker, ik heb er al een paar afgegooid zoals de screensaver of buienradar geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is inderdaad wel een dingetje. Vind het zelf van Athom geen slimme keuze om zo met het geheugen om te gaan. Elke app krijgt standaard 20mb toegewezen als ik mij niet vergis. Ik geloof nooit dat alle apps dat ook daadwerkelijk nodig hebben. Als ze daar nu iets mee kunnen doen?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweaqer schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:39:
Wat ik wel jammer vind is deze mededeling:

[...]

Kan er niet een versie komen met meer geheugen want zeker als ik kijk hoe ze het nu ingericht hebben, heb je bijna overal wel een app voor nodig dus kom je zo aan 32. Alleen binnen z-wave heb je zo al een app voor fibaro, qubino, coolcam, aeon, zwave.me, etc. Sterker, ik heb er al een paar afgegooid zoals de screensaver of buienradar geloof ik.
De melding is niet zozeer alleen op de Homey hardware gericht maar vooral op applicaties met memory leaks/ slecht geprogrammeerd etc etc....die kunnen Homey het aardig lastig maken net als op je telefoon/pc/tablet etc (batterydrainers :P) Er staat daarom ook "kan" in de tekst, het hoeft namelijk niet :)

Daarnaast moet er wat te verbeteren zijn als Homey V2 komt, in de wandelgangen gaan al genoeg geluiden / geruchten :)

[ Voor 3% gewijzigd door lubbertkramer op 12-06-2017 19:28 ]

Pagina: 1 ... 35 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.