Gebruikersgemak, waarom een complete app met alle config files erin die Athom moet beheren. Domitcz heeft dezelfde config files nodig om alles te ondersteunen zoals Homey ze ook nodig heeft. Daarnaast zijn er tientallen fabrikanten die z-wave apparaten maken en groeit dat aantal nog steeds. Waarom dan de core belasten met bestanden die ik nooit zal gebruiken. Ik gebruik Fibaro en Neo en kan dus die apps installeren en alle andere z-wave apps links laten liggen. Daarnaast werkt het niet anders dan bij Domitcz, of er nu apps beheerd moeten worden of config files beide partijen laten het ook door gebruikers beheren en hebben in theorie dus dezelfde keuzes gemaakt.
Misschien had ik je geen troll moeten noemen maar je ging er enorm kortzichtig in, zonder veel onderzoek dat de methode die beide gebruiken dus helemaal niet afwijken en je geen Homey hebt. De vraag is hoe had dat dan opgevat moeten worden als iemand die zegt een ander platform te gebruiken die uiteindelijk een haast identieke inrichting blijkt te hebben met config files en ook apparaten die niet toegevoegd kunnen worden zonder deze ondanks de standaard z-wave functionaliteiten. Alleen begrijp ik uit je woorden dat domitcz gewoon altijd alle config files heeft die aangemaakt zijn met de tijd, beetje overkill lijkt mij dat want nog steeds komen er topics dat apparaten niet werken/ontbreken door missende config files en afwijkende ID's.
Wat betreft het niet reageren op zigbee, je tweede stuk van niet reageren op alles wat ik quote.
Over zigbee was genoeg gezegd, Domitcz ondersteund niet eens native zigbee en ik kan nog meer links plaatsen dat Ikea/Hue beide zouden moeten werken maar dit niet zo is momenteel, maar je eigen google kunsten kunnen dat ook wel vinden en dat Ikea een update aangekondigd heeft om dit op te lossen.
Wanneer ga jij reageren op alles wat jij quote waarin nu duidelijk is dat Domitcz ook config files nodig heeft voor afwijkende ID's en capabilities?
[
Voor 23% gewijzigd door
lubbertkramer op 14-07-2017 00:00
]