Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Webgnome schreef op maandag 12 juni 2017 @ 19:01:
Dat is inderdaad wel een dingetje. Vind het zelf van Athom geen slimme keuze om zo met het geheugen om te gaan. Elke app krijgt standaard 20mb toegewezen als ik mij niet vergis. Ik geloof nooit dat alle apps dat ook daadwerkelijk nodig hebben. Als ze daar nu iets mee kunnen doen?
Het geheugengebruik zit vooral in de eigen sandbox waarin alle apps draaien. Ik heb tijdens de eerste meeting voorgesteld om een soort "trusted developers" aan te wijzen waarvan de apps niet in een sandbox zouden hoeven te draaien. Developers die daarvoor in aanmerking zouden komen zijn waarschijnlijk ook de makers van de meest gebruikte apps (en Athom zelf natuurlijk) dus dat tikt goed aan.
Emiel vond het toen een interessant idee maar lastig om toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lubbertkramer schreef op maandag 12 juni 2017 @ 19:27:
[...]

De melding is niet zozeer alleen op de Homey hardware gericht maar vooral op applicaties met memory leaks/ slecht geprogrammeerd etc etc....die kunnen Homey het aardig lastig maken net als op je telefoon/pc/tablet etc (batterydrainers :P) Er staat daarom ook "kan" in de tekst, het hoeft namelijk niet :)

Daarnaast moet er wat te verbeteren zijn als Homey V2 komt, in de wandelgangen gaan al genoeg geluiden / geruchten :)
Zit er al een 2e versie van de Homey aan te komen dan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:56
Mag het niet hopen, eerst deze maar eens goed krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joolee schreef op maandag 12 juni 2017 @ 20:15:
[...]

Het geheugengebruik zit vooral in de eigen sandbox waarin alle apps draaien. Ik heb tijdens de eerste meeting voorgesteld om een soort "trusted developers" aan te wijzen waarvan de apps niet in een sandbox zouden hoeven te draaien. Developers die daarvoor in aanmerking zouden komen zijn waarschijnlijk ook de makers van de meest gebruikte apps (en Athom zelf natuurlijk) dus dat tikt goed aan.
Emiel vond het toen een interessant idee maar lastig om toe te passen.
In plaats van trusted developers toe te wijzen en vervolgens er vanuit gaan dat deze mensen daadwerkelijk goede code opleveren zou de approval stap ook daadwerkelijk een soort approval moeten zijn. Ik heb nu namelijk vaak het gevoel dat men gewoon op een vrijdagavond eventjes alle submitted apps approved zo klik klik klik klaar naar huis!

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2017 @ 22:24:
[...]

Zit er al een 2e versie van de Homey aan te komen dan...
Uiteraard, zou ook raar zijn van niet :) Betekend niet dat hij volgende week al te koop is maar ze zullen er nu mee bezig moeten zijn. Kijk maar eens hoelang design/productie van Homey heeft geduurd voordat de eerste batch daadwerkelijk verzonden werd na de kickstarter campagne.
vanisher schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:07:
Mag het niet hopen, eerst deze maar eens goed krijgen
Je moet software en hardware wel scheiden van elkaar, met de hardware is weinig mis op de capaciteit van de resources na dan (RAM/CPU)
1.3.1
Added support for Alarms
Added support for Infrared signals for Apps
Added an 'else' column for Flows
Added support for re-ordering of Flow cards
Added TV & Amplifier device classes
Added an optional warning when creating a speech Flow
Added 'a specific time before sunset & sunrise'
Added a device's zone in the Flow sidebar
Added 'turn devices of <type> in <zone> on/off ' cards
Improved Flow & Insights picker menu
Improved searching of Flows
Improved Z-Wave performance and stability
Update Node.js to 4.8.3
Fixed a bug that could cause the system time to get out of sync
Fixed a bug that could cause corrupted settings
Various security upgrades
Various bugfixes and improvements
1.3.1 is vrijgegeven in het stabiele kanaal waardoor 1.3 nu voor iedereen beschikbaar is. Discussieren over deze release kan hier (officieel topic van Athom) Hier kun je de "wat is nieuw" nog eens rustig terugkijken die je krijgt na de update.
1.3.2 experimental
Built-in speech commands now suppress the "I could not find any devices to command" feedback, when the speech command triggered a flow as well.
1.3.2 is vrijgegeven in het experimentele kanaal vanwege een bug die te maken heeft met Github issue

Edit: 1815
Let op: 1.3.2 is zojuist teruggetrokken vanwege een probleem dat apps bleven laden

Edit:
Update 1.3.2 staat weer beschikbaar voor experimenteel

[ Voor 69% gewijzigd door lubbertkramer op 15-06-2017 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn Homey is op dit moment geupgrade naar 1.3.x en ik moet zeggen dat er veel nieuwe leuke features in zitten maar er is een ding wat ik echt niet fijn vind. Als je nu een flow wil openen moet je rechts klikken en klikken op open.. Dit is toch niet logisch? Waarom is dit veranderd weet iemandd dat?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nelus82
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-09 19:31
Webgnome schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 09:30:
Mijn Homey is op dit moment geupgrade naar 1.3.x en ik moet zeggen dat er veel nieuwe leuke features in zitten maar er is een ding wat ik echt niet fijn vind. Als je nu een flow wil openen moet je rechts klikken en klikken op open.. Dit is toch niet logisch? Waarom is dit veranderd weet iemandd dat?
En dubbelklikken?

[ Voor 92% gewijzigd door Nelus82 op 15-06-2017 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 09:30:
Voor een beter flow management, beter UI omdat slepen/klikken en volgorde veranderen in mappen/mappen in mappen fout ging. Dubbelklikken werkt ook zoals hierboven gezegd. Maar mocht je het echt hinderlijk vinden zou ik zeggen kijk of er al een issue voor is en maak er anders even een aan op Github, kan Athom reageren of ze er iets mee willen gaan doen. Zelf draai ik al geruime tijd 1.3 vanwege DP en moet zeggen op gegeven moment weet je niet anders meer en werkt het juist lekker, ook vanwege dat flows in mappen en sorteren nu gewoon beter werkt:)

[ Voor 7% gewijzigd door lubbertkramer op 15-06-2017 09:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 11:08

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Ik kan gewoon door een dubbelklik de flow openen. rechter muisklik krijg ik inderdaad een ander menu

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dubbelklikken had ik nog niet geprobeerd en werkt inderdaad ook. Het is denk ik gewoon een ' humans don't like change' gevalletje..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Athom heeft woord gehouden en daar was ie vanmorgen, helaas vanavond geen tijd om verder mee te spelen maar op slack staan al de eerste filmpjes van developer preview gebruikers die Ikea zigbee lampen/dimmer aan Homey gekoppeld hebben :) Ik hoop morgen wat tijd te vinden want zondag gaat het tropisch worden en is er geen tijd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vCTmSGOdN20J0XbZV5nzhe2J/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:02
lubbertkramer schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 23:54:
Athom heeft woord gehouden en daar was ie vanmorgen, helaas vanavond geen tijd om verder mee te spelen maar op slack staan al de eerste filmpjes van developer preview gebruikers die Ikea zigbee lampen/dimmer aan Homey gekoppeld hebben :) Ik hoop morgen wat tijd te vinden want zondag gaat het tropisch worden en is er geen tijd.

[afbeelding]
Hoe kan ik me aanmelden voor de alpha versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 23:54:

[afbeelding]
Gaaf! Laten we hopen dat het snel door de kwaliteitscontrole gaat dan gaan we eens een paar van die ikea lampjes bestellen en kijken hoe het gaat werken. Betekend dit nou ook dat in een nabije toekomst de Hue lampen zonder bridge kunnen worden aangestuurd?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
powermarcel10 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 13:53:
[...]

Hoe kan ik me aanmelden voor de alpha versie?
Athom doet tegenwoordig mensen selecteren, meestal zijn het ontwikkelaars van apps, mensen met meerdere homey's of heel veel apparaten/diensten erop aan gesloten en die (over) actief zijn binnen de community
Webgnome schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 14:46:
[...]

Gaaf! Laten we hopen dat het snel door de kwaliteitscontrole gaat dan gaan we eens een paar van die ikea lampjes bestellen en kijken hoe het gaat werken. Betekend dit nou ook dat in een nabije toekomst de Hue lampen zonder bridge kunnen worden aangestuurd?
Ikea werkt nu in deze build al, Osram komt eraan en ook Hue kan inderdaad toekomstig zonder bridge. Wel hebben ze gezegd dat dit een lagere prioriteit heeft omdat er een werkende Hue app is. Wellicht is de community sneller dan Athom. In theorie zou Hue nu al moeten werken als er een app voor was :) Voor allerlei andere merken zoals de Neo bij z-wave zal een app gemaakt moeten worden. Maar apps werken met hetzelfde principe als bij z-wave. Een (zigbee/z-wave) driver en drivers voor de specifieke apparaten (capabilities)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Ik zit vooral met smart te wachten op Xiaomi Home integratie. Dat werkt ook met ZigBee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-10 21:25
Ik heb inmiddels vier Neo plugs in de woonkamer, maar blijf een ster netwerk zien. Afstand tot Homey en van elkaar is ongeveer 3-5 meter. Ik zou verwachten dat de plugs nu ook al een mesh zouden moeten vormen. Weet iemand hoe dit zit?

[ Voor 13% gewijzigd door GermanPivo op 17-06-2017 21:49 ]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joolee schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 19:40:
Ik zit vooral met smart te wachten op Xiaomi Home integratie. Dat werkt ook met ZigBee.
Nadeel is dat Xiaomi niet de "standaard" Zigbee gebruikt voor zover er een standaard is maar een methode met een encryptie.

Inmiddels is deze gekraakt en is de key publiekelijk beschikbaar. Smartthings heeft het inmiddels werkende terwijl dat in mijn eerdere link niet kon. Er is op dit moment ook een eerste beta app voor andere Xiaomi producten dus wellicht dat Zigbee producten gaan volgen maar ik verwacht niet dat Athom daarin gaat stappen en het net als met Neo als een community app ziet.

Note:
Meeste informatie gevonden met een zoekopdracht op het Athom forum, wellicht dat je daar nog meer informatie kunt vinden of de ontwikkelaar van de huidige xiaomi app kunt helpen met zigbee producten :)
GermanPivo schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 21:44:
Ik heb inmiddels vier Neo plugs in de woonkamer, maar blijf een ster netwerk zien. Afstand tot Homey en van elkaar is ongeveer 3-5 meter. Ik zou verwachten dat de plugs nu ook al een mesh zouden moeten vormen. Weet iemand hoe dit zit?
Wat is het tijdsbestek waarover je praat dat je er nu vier hebt? Waarschijnlijk bevinden alle Neo plugs zich binnen het bereik van Homey en is een mesh overbodig doordat je er verder geen apparaten aan hebt zitten (zo begrijp ik uit de informatie uit je post) Hier staat het mooi uitgelegd in het Nederlands dat alleen als een node buiten het bereik valt een mesh gemaakt zal worden. Google is je beste vriend ;)

[ Voor 22% gewijzigd door lubbertkramer op 18-06-2017 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
lubbertkramer schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 23:50:
Wat is het tijdsbestek waarover je praat dat je er nu vier hebt? Waarschijnlijk bevinden alle Neo plugs zich binnen het bereik van Homey en is een mesh overbodig doordat je er verder geen apparaten aan hebt zitten (zo begrijp ik uit de informatie uit je post) Hier staat het mooi uitgelegd in het Nederlands dat alleen als een node buiten het bereik valt een mesh gemaakt zal worden. Google is je beste vriend ;)
Al zeker een paar dagen, dus heb wel even geduld gehad. ;P Er hangen nog vier sensoren in, maar deze zullen dan ook wel binnen het bereik van Homey hangen.
Haha, ik dat stuk al gezien inderdaad, maar daar staat bijvoorbeeld dit: In deze tabel staat een overzicht van de modules en hun 'buren', dit zijn de modules die binnen het bereik liggen van een bepaalde module. Ik maak hieruit op dat je hoe dan ook een mesh netwerk zou moeten krijgen... ;)

Zijn in ieder geval nog een paar plugs/sensoren onderweg, en die komen wat verderweg te hangen, dus even kijken wat hij dan doet. Maar binnen wel tijdsbestek zou het netwerk normaal gesproken aangepast moeten zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door GermanPivo op 18-06-2017 07:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 11:38
GermanPivo schreef op zondag 18 juni 2017 @ 07:41:
[...]

Al zeker een paar dagen, dus heb wel even geduld gehad. ;P Er hangen nog vier sensoren in, maar deze zullen dan ook wel binnen het bereik van Homey hangen.
Haha, ik dat stuk al gezien inderdaad, maar daar staat bijvoorbeeld dit: In deze tabel staat een overzicht van de modules en hun 'buren', dit zijn de modules die binnen het bereik liggen van een bepaalde module. Ik maak hieruit op dat je hoe dan ook een mesh netwerk zou moeten krijgen... ;)

Zijn in ieder geval nog een paar plugs/sensoren onderweg, en die komen wat verderweg te hangen, dus even kijken wat hij dan doet. Maar binnen wel tijdsbestek zou het netwerk normaal gesproken aangepast moeten zijn?
Bij andere controllers heb je een functie om je netwerk opnieuw op te bouwen. Normaal gesproken voeg je een tussenstekker dicht bij de Homey toe. Vervolgens breng je hem naar de uiteindelijke plek en doe je een rebuild.

Volgens mij zit deze functie nog niet op de Homey en gaat dit "automatisch".

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
HeroS schreef op zondag 18 juni 2017 @ 09:34:
[...]

Bij andere controllers heb je een functie om je netwerk opnieuw op te bouwen. Normaal gesproken voeg je een tussenstekker dicht bij de Homey toe. Vervolgens breng je hem naar de uiteindelijke plek en doe je een rebuild.

Volgens mij zit deze functie nog niet op de Homey en gaat dit "automatisch".
Ik dacht dat Homey iedere 0,5 uur of 2,0 uur een rebuilt doet. Correct me if I'm wrong. Volgens mij is een rebuilt triggeren geen gedocumenteerde functionaliteit van de Z-Wave chip en gebruikt de andere controller die dat wel kan een ongedocumenteerde functie of een workaround. Rebuilden doet die chip standaard al automatisch dus voor de Zwave licentie en support heeft Athom besloten het daar bij te laten.

[ Voor 26% gewijzigd door Joolee op 18-06-2017 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ergens gelezen dat het kaartje dat Homey genereerd ook niet representatief lijkt te zijn voor de daadwerkelijk staat. Verder zou ik, als het gewoon allemaal werkt, niet heel erg zorgen maken om of dat er nu een mesh of een ster netwerk is opgebouwd.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Ik ervaar iets vergelijkbaars. Na de 1.3.1 update een NEO Coolcam powerplug op < 1m van Homey toegevoegd en deze vervolgens naar zolder verplaatst. Zowel op de begane grond als op de eerste verdieping heb ik NEO powerplugs dus via deze plugs zou de zolder prima bereikbaar moeten zijn (een tijd geleden heeft het ook even gewerkt overigens). Powerplug doet 't echter niet, ook niet 2 dagen na het toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpcatcher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:44
weet iemand wat de status van 1.3.1 is met IR? ik probeer enkele afstandsbedieningen in te leren.
(met name die van me airco maar hij reageert op geen enkel signaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:39
@carpcatcher Ik heb ooit mijn airco afstandsbediening willen dupliceren naar een universele afstandsbediening. Dat ging ook niet en na veel hangen & wurgen had ik 1 signaal gedupliceerd... da's ook het moment dat ik erachter kwam dat mijn airco tijdens het drukken op een knop alle instellingen doorstuurt. Je kunt dus niet zomaar "1 graden lager" geheel afzonderlijk kopiëren.

Ansich ook niet zo heel gek gezien hoeveel instellingen er toch al snel zijn voor een airco... en wat als een IR signaal de airco 1x niet weet te bereiken?? Vanaf dan zouden de afstandsbediening en airco dus niet meer in-sync zijn... maar door altijd alles te sturen: geen probleem.

Dus als ik moet gokken: ik denk dat het IR-signaal te lang/complex is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpcatcher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:44
bedankt Corvo.
vreemd genoeg werkt het wel bij m'n 8~10 jaar oude logitech Harmony afstandbediening. (om die in te leren)
en inderdaad ik was bekend met het fenomeen dat je gelijk de hele instelling meestuurt, vond ik eigenlijk wel fijn, zo gaat hij toch 23c koelen nadat je hem de avond ervoor op ventileren had gezet.
(jammer dat Homey hiermee dan niet kan omgaan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
carpcatcher schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 10:14:
bedankt Corvo.
vreemd genoeg werkt het wel bij m'n 8~10 jaar oude logitech Harmony afstandbediening. (om die in te leren)
en inderdaad ik was bekend met het fenomeen dat je gelijk de hele instelling meestuurt, vond ik eigenlijk wel fijn, zo gaat hij toch 23c koelen nadat je hem de avond ervoor op ventileren had gezet.
(jammer dat Homey hiermee dan niet kan omgaan)
Ik verwacht dat Homey er wel mee om kan gaan m.b.t. de hardware maar de software nog niet. Ze zijn nu de boel aan het herbouwen zodat IR net zo werkt als Z-wave/Zigbee en er apps voor gemaakt moeten worden, eerste dedicated IR app staat al in de app store in beta. Toekomstig hierdoor een kwestie van IR signalen begrijpen en een app ervoor bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-10 18:55
Luisterd allemaal wel heel nauw volgens mij. Zo kreeg ik bijvoorbeeld het aan/uit signaal van mijn tv niet ingeleerd met de originele afstandsbediening. Het lukte me echter wel door hem te leren met behulp van de Harmony afstandsbediening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Een mooie update van Emile op het forum van Athom:
Summary Week 24 & 25 (June 12 - June 23)

Homey v1.3
Homey v1.3 has been released to stable last week, and while we're fixing a few minor bugs there, Homey v1.4 (including ZigBee) is already being tested by our 'Developer Preview' users, and will be released to the 'Experimental' channel next week.

Up next
Homey v1.5 (including Apps SDK v2) is already ready for testing, and is scheduled to be released to 'Developer Preview' next week as well.

In the future we'll be adding Flow 'or' cards in the '...and...' column and image-type Flow Tags (as a preparation for Webcams).

Mobile First
Most of our development power has been allocated to work on the new Homey Smartphone App. The new app will be mostly native, and a lot easier to use for both existing users and newcomers. It will make it much easier to add new features as well for us, because currently we're working with a front-end codebase of over 3 years old.

Our focus shift to mobile means that the Homey Desktop App (and all web-interfaces) will eventually be removed as of Homey v2.0. The new Homey Smartphone App will also work on tablets (Android & iPad), whereas for developers a simulator will be available in the browser.

This is a big change, but we can't stay behind. Homey should be even more easy to use than it already is, and moving to mobile is a great opportunity to do just that.

3rd party apps
Some apps use elevated permissions by asking the user for it's 'bearer token'. With the focus on ease of use, some time after Homey v2.0 it will be possible for developers to access Homeys using the Athom Cloud API. This is similar to Facebook's 'Do you want this app to access your ...?', and works better for the user as well for the developers.

We have a lot work ahead to make all of this happen. In the meantime we're aware that we mustn't forget features such as Bluetooth Audio. So it's going to be a short summer holiday!

Enjoy your weekends!

P.S: We're hiring! View our open developer position at https://go.athom.com/jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
lubbertkramer schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 23:19:
Een mooie update van Emile op het forum van Athom:

[...]
Snap de switch naar mobile, maar vind het wel jammer dat het straks niet meer mogelijk is om vanuit de browser te werken. Voor powerusers toch wel handig om snel te slepen etc. Ik heb zo zelf soms meerdere tabbladen open met Homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GermanPivo schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 23:28:
[...]

Snap de switch naar mobile, maar vind het wel jammer dat het straks niet meer mogelijk is om vanuit de browser te werken. Voor powerusers toch wel handig om snel te slepen etc. Ik heb zo zelf soms meerdere tabbladen open met Homey.
Officieel zou Chrome/browser ook niet meer gebruikt mogen worden maar alleen de desktop app maar ondersteunen ze deze toch nog onofficieel. Ik wacht geduldig af of ze toch niet alsnog gaan besluiten die te blijven hanteren / of de desktop app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ze moeten wel een ontzettend goede implementatie hebben van de mobile first versie voordat ze wat ze nu hebben gaan vervangen. Ik mag hopen dat de beta testers van de firmware daarbij ook worden betrokken zodat het niet zomaar weer wordt uitgerold en vervolgens hele hordes mensen op de kling worden gejaagd.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-10 14:23

Tylocke

[Team Carrack]

Ok, ik heb in de laatste sale een Neo Touch Switch gekocht om uit te proberen. Installatie is gemakkelijk en eigenlijk vergelijkbaar met een gewone lichtschakelaar. Plastic voelt ietwat goedkoop en breekbaar aan maar tot nu toe is ie heel gebleven.

Nu zit ik met een uitdaging. Ik heb de Neo Touch gekocht om een zo goed als loze contactdoos te vullen. Er zitten buiten de gewone elektra dus geen aansluitingen achter zoals een lamp oid. Die houdt in dat de L1 en L2 dus niet gebruikt zijn. Nu werken de fysieke knoppen prima, de led krijgt mooi een ander kleurtje en ik hoor hem schakelen. Het toevoegen aan Homey ging erg goed, zowel op 7 meter afstand als op 1 meter. Helaas krijg ik daarna geen gegevens meer door, de status van de switch kan ik niet wijzigen via een flow of met de hand, en ik kan ook niet laten reageren op de status wijziging als iemand fysiek die knop in drukt. Is met v1.3.1, iemand tips?

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
Tylocke schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 11:56:
Ok, ik heb in de laatste sale een Neo Touch Switch gekocht om uit te proberen. Installatie is gemakkelijk en eigenlijk vergelijkbaar met een gewone lichtschakelaar. Plastic voelt ietwat goedkoop en breekbaar aan maar tot nu toe is ie heel gebleven.

Nu zit ik met een uitdaging. Ik heb de Neo Touch gekocht om een zo goed als loze contactdoos te vullen. Er zitten buiten de gewone elektra dus geen aansluitingen achter zoals een lamp oid. Die houdt in dat de L1 en L2 dus niet gebruikt zijn. Nu werken de fysieke knoppen prima, de led krijgt mooi een ander kleurtje en ik hoor hem schakelen. Het toevoegen aan Homey ging erg goed, zowel op 7 meter afstand als op 1 meter. Helaas krijg ik daarna geen gegevens meer door, de status van de switch kan ik niet wijzigen via een flow of met de hand, en ik kan ook niet laten reageren op de status wijziging als iemand fysiek die knop in drukt. Is met v1.3.1, iemand tips?
Probleem is bekend, wordt gewerkt aan een oplossing. Zie hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 13:07
Webgnome schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 11:49:
Ze moeten wel een ontzettend goede implementatie hebben van de mobile first versie voordat ze wat ze nu hebben gaan vervangen. Ik mag hopen dat de beta testers van de firmware daarbij ook worden betrokken zodat het niet zomaar weer wordt uitgerold en vervolgens hele hordes mensen op de kling worden gejaagd.
Ik heb sterk m'n twijfels of alles op mobile wel de beste keuze is. Voor bediening is het zeker geen probleem maar configuratie, flows maken of insights uitlezen lijkt me toch een stuk handiger op een groter scherm. En om nu een tablet te moeten kopen om homey fatsoenlijk te kunnen beheren is ook redelijk ongewenst.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-10 14:23

Tylocke

[Team Carrack]

GermanPivo schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 12:03:
[...]

Probleem is bekend, wordt gewerkt aan een oplossing. Zie hier.
Dank je! Had wel bij de comments op app.athom.com gekeken maar niet verder gezocht op het forum zelf (tip voor mijzelf: begin volgende keer op het forum). Probleem lijkt dus al sinds begin mei te spelen en is van voor 1.3.1. Ik wacht even af, de touch wall gaat toch nergens naar toe :D

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:22

djbarney

XBL: DeejayBarney

Tassadar32 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 12:17:
[...]

Ik heb sterk m'n twijfels of alles op mobile wel de beste keuze is. Voor bediening is het zeker geen probleem maar configuratie, flows maken of insights uitlezen lijkt me toch een stuk handiger op een groter scherm. En om nu een tablet te moeten kopen om homey fatsoenlijk te kunnen beheren is ook redelijk ongewenst.
Ik hoop in ieder geval dat de nieuwe mobile first versie ook correct functioneert op tablets. Ik doe in huis vrijwel alles nu via tablet of telefoon, op de tv na die nog voor het snelle gemak via een logitech harmony elite remote gaat (kan daarmee dus ook via tablet of telefoon, maar de app laden duurt langer dan ff de remote grijpen).

Mijn desktop gebruik ik eigenlijk ook amper nog, behalve dan met remote desktop op de tablet. Flows maken met touch is nu in ieder geval een ramp, dus voor elke mini wijziging een laptop er bij pakken of achter de desktop moeten gaan zitten vind ik erg vervelend. Zou tof zijn als beide varianten blijven functioneren.

@lubbertkramer , enig idee wanneer er mockups/testversies van de nieuwe interface naar buiten gaan komen? Ik zou deze graag testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djbarney schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:01:
[...]
@lubbertkramer , enig idee wanneer er mockups/testversies van de nieuwe interface naar buiten gaan komen? Ik zou deze graag testen :)
Developer preview zal deze waarschijnlijk als eerste krijgen, net als alle andere nieuwe releases. Hierover verder nog geen nieuws, het is een vroege aankondiging voor iets van 2.0. Het is voor ons nu wachten op 1.5 deze week en 1.4 die voor iedereen in experimenteel beschikbaar komt (zigbee :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:50
Al iets bekend over bereik van Zigbee en bv bewegingssensoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kasteleman schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:40:
Al iets bekend over bereik van Zigbee en bv bewegingssensoren?
Bereik is prima, bewegingssensoren tot nu toe niet ondersteund maar zouden werken als iemand daar een app voor maakt (bv die van Hue of van Ikea maar die van Ikea is (nog) niet ondersteund in de Ikea app). Op dit moment hebben ze een Ikea en Osram( de beta versie heeft zigbee) app in developer preview en ik verwacht dat het ook zo naar experimenteel komt. Athom heeft aangegeven dat Hue niet direct een app zal krijgen omdat dit nu via de bridge werkt (toekomstig twee apps, via bridge en rechtstreeks), wellicht dat de community hier eerder op in gaat spelen. Verder werkt zigbee op dezelfde manier als z-wave met een soortgelijk menu/weergave van je apparaten als z-wave.

[ Voor 8% gewijzigd door lubbertkramer op 26-06-2017 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
Wat versta je onder bereik is prima... ;-)
Er is geen specifieke reden waarom bv de Ikea bewegingssensor er nog niet in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kasteleman schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:50:
Wat versta je onder bereik is prima... ;-)
Er is geen specifieke reden waarom bv de Ikea bewegingssensor er nog niet in zit?
Dat ik de verdieping eronder lampen kan schakelen, geen meting gedaan verder in meters dus mijn antwoord kan wellicht niet specifiek zijn maar je vraag was ook niet specifieker dan te vragen hoe het bereik was :9 Maar wil dit wel even meten voor je deze week. Zigbee zou ook een mesh moeten maken waardoor het bereik vergroot (bron)

Geen specifieke reden, nog niet in de app geplaatst ontwikkeling ligt even stil als je op Github kijkt vanwege andere prioriteiten (gok ik) om 1.4 naar experimenteel te krijgen. Meeste van ikea is ondersteund op dit moment.
This app allows you to connect your IKEA Trådfri Devices to Homey

#Supported Devices

TRADFRI bulb E27 opal 980lm
TRADFRI bulb E27 opal 1000lm
TRADFRI bulb GU10 400lm
TRADFRI bulb E12 opal 400lm
TRADFRI bulb E14 opal 400lm
TRADFRI bulb E26 clear 950lm
TRADFRI bulb E26 opal 980lm
TRADFRI bulb E27 clear 950lm
TRADFRI bulb E26 1000lm
TRADFRI Rotating Dimmer
#Unsupported Devices

TRADFRI 5 Button Remote
TRADFRI Motion Sensor

[ Voor 9% gewijzigd door lubbertkramer op 26-06-2017 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
Github repo ken ik.....zag ook het lijstje en dat er een tijdje niks is gebeurd. Ben alleen niet meer zo vaak online geweest binnen bv slack, dus dacht wellicht heb ik iets gemist en is er een specifieke reden...zoals niet ondersteunde implementatie ofwel afwijkend van bv zigbee standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In de software update van afgelopen week door Emile liet Athom weten dat 1.4 (zigbee) deze week naar experimenteel komt en 1.5 (nieuwe app SDK) naar developer preview. Hierdoor staat de komende Homey meetup in Utrecht in het teken van deze vernieuwingen binnen Homey. Emile komt samen met Bram naar Utrecht om ons hier meer over te vertellen en onze vragen hierover te beantwoorden.
4e Homey Developers Meet-up Utrecht
Woensdag 5 juli organiseert Sybrand's Place haar vierde meet-up voor Homey developers. Net als de voorgaande avonden zal er ook deze avond weer in de code worden gedoken met als doel: kennis delen.
Op deze avond zal Athom met twee medewerkers aanwezig zijn. Hierbij zal er kennis gedeeld worden over ZigBee in versie 1.4 en de nieuwe SDK in versie 1.5. Als developer mag je deze avond natuurlijk niet missen.

Om de avond beheersbaar te houden en vanwege de beperkte ruimte, is inschrijven verplicht. Aangezien deze avonden zeer goed bevallen staan ze vast tot het einde van het jaar op iedere eerste woensdag van de maand.

Om 18:00 zal er pizza besteld worden. Mocht je mee willen eten (eigen kosten) geef dit dan aan zodat er ook voor jou een pizza geregeld wordt. Koffie, thee en fris is aanwezig.

De tijden:
18:00 pizza eten.
18:45 inloop.
19:00 start.
22:00 einde.

Wij zetten weer in op een leerzame en gezellige avond.
Lubbert, Marijn, Max
Opgeven kan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-08 12:11
Vraagje, gezocht maar niet gevonden.

Ik gebruik nu Hw welke mij op zich prima bevalt maar we willen meer op een bepaald moment. Nu was mij oog gevallen op de Homey zeker omdat deze ook 868 Mhz heeft. Dus werkt mij 868 Mhz weerstation van HomeWizard ook met de Homey?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedyco
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 03-10 13:49
RoTeK70 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 17:13:
Vraagje, gezocht maar niet gevonden.

Ik gebruik nu Hw welke mij op zich prima bevalt maar we willen meer op een bepaald moment. Nu was mij oog gevallen op de Homey zeker omdat deze ook 868 Mhz heeft. Dus werkt mij 868 Mhz weerstation van HomeWizard ook met de Homey?

Alvast bedankt voor jullie reactie.
https://apps.athom.com/app/com.homewizard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeyCornelisse
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-03 12:18
een aantal jaar geleden heb ik ook Homewizard gebruikt maar na dat Homewizard is overgenomen is de kwaliteit van Homewizard achteruitgegaan. Nu ben ik met alle tevredenheid overgestapt op Homey. Het 868 weerstation werk (nog) niet met Homey maar de lossen temperatuur sensoren kan je wel op Homey aan sluiten. Zie: https://apps.athom.com/app/com.weather-sensors. of de anemometer het ook doet weet ik eigenlijk niet nog niet uitgetest. Het mooie aan Homey is denk ik toch wel de actieve community. als iets niet werkt of het word nog niet ondersteund kan je altijd een vraag uitgooien op github of slack en wie weet is er wel iemand die het voor jou werkend kan maken. als er nog vragen zijn laat het maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik zit ook te wachten op 868Mhz ondersteuning voor Kaku, in december las ik al ergens dat ze bezig waren met het toevoegen daar van. Ik heb al sinds die tijd een ALSET-2000 op de plank liggen waar ik niets mee doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-10 16:06
Ik heb 2 Neo coolcam power plugs (https://www.aliexpress.co...=2114.13010608.0.0.zvfmcI) gekocht.
Het inschalen met Homey lukt we maar uitschakelen niet.
Doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
Piebas schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:48:
Ik heb 2 Neo coolcam power plugs (https://www.aliexpress.co...=2114.13010608.0.0.zvfmcI) gekocht.
Het inschalen met Homey lukt we maar uitschakelen niet.
Doe ik iets verkeerd?
Heb je ze in de buurt van Homey toegevoegd? Werken ze ook niet als je ze vlak naast Homey probeert in en uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
Ja naast de homey werkt het ook niet en als de plug in het stopcontact zit in dezelfde ruimte als de homey dan lukt inschakelen dus wel maar uitschakelen niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piebas schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 16:40:
Ja naast de homey werkt het ook niet en als de plug in het stopcontact zit in dezelfde ruimte als de homey dan lukt inschakelen dus wel maar uitschakelen niet....
Even opnieuw koppelen aan Homey, kan zijn dat bij het toevoegen iets mis is gegaan waardoor capabilities koppelen mis is gegaan. Je hebt de Neo app wel geinstalleerd staan Op je Homey?

Probeer het daarna eerst na het opnieuw koppelen naast Homey, verplaats dan een verder weg terwijl de andere aanstaat en probeer die dan nogmaals. Z-wave maakt een mesh namelijk waardoor als de stekker buiten bereik van Homey zou zijn hij via andere z-wave apparaten Homey alsnog kan bereiken.

[ Voor 7% gewijzigd door lubbertkramer op 06-07-2017 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
lubbertkramer schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 17:08:
[...]

Z-wave maakt een mesh namelijk waardoor als de stekker buiten bereik van Homey zou zijn hij via andere z-wave apparaten Homey alsnog kan bereiken.
Is helaas ook niet meteen een garantie met twee stuks. Ik had er twee achter elkaar in dezelfde ruimte. De 'voorste' deed het wel goed, maar de 'achterste' die kreeg z'n signalen ook niet binnen. Leken dus geen mesh te vormen (was ook niet te zien in Homey). Nu inmiddels 7 wallplugs en een touch switch en wel een goed mesh netwerk. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GermanPivo schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 17:24:
[...]

Is helaas ook niet meteen een garantie met twee stuks. Ik had er twee achter elkaar in dezelfde ruimte. De 'voorste' deed het wel goed, maar de 'achterste' die kreeg z'n signalen ook niet binnen. Leken dus geen mesh te vormen (was ook niet te zien in Homey). Nu inmiddels 7 wallplugs en een touch switch en wel een goed mesh netwerk. :)
Het zou moeten, kan ook aan de plug liggen (hardware) het blijven spullen uit China :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoTeK70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-08 12:11
Net een Homey overgenomen van iemand maar ik krijg constant met app of laptop Homey Not Ready. Iemand enig idee?.

Hij werkt alweer, na reset (voeding eraf/erop) was alles weer goed! :)

[ Voor 24% gewijzigd door RoTeK70 op 06-07-2017 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
Nu ik beide wall plugs heb aangesloten en de app geïnstalleerd werkt het nu wel....
Deze 2 bevinden zicht op de begane grond, ik wil ook op de 1e verdieping zwave gaan gebruiken de vraag is nu of dat wel gaat werken op die afstand.

[ Voor 5% gewijzigd door Piebas op 07-07-2017 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
Piebas schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:11:
Nu ik beide wall plugs heb aangesloten en de app geïnstalleerd werkt het nu wel....
Deze 2 bevinden zicht op de begane grond, ik wil ook op de 1e verdieping zwave gaan gebruiken de vraag is nu of dat wel gaat werken op die afstand.
Gaat zeker wel werken, echter geldt wel: hoe meer z-wave apparaten met netspanning, hoe beter je mesh is. Ik had ook wat problemen in andere ruimtes; zooitje wallplugs gekocht en nu werkt het overal perfect.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
De nieuwe software update staat live met daarin de OR, image tags en meer.
Summary Week 26 & 27 (June 26 - July 7)

Homey v1.5
Unfortunately, due to one of our developers leaving the company due to personal circumstances, the v1.4 update which was planned to ship ZigBee has gotten some delays. In the meantime the Apps SDK v2 -which was planned for v1.5- has been completed, so we've decided to skip v1.4 altogether and release them both at the same time.

Homey v1.5 also features two Flow improvements. The first are `or` groups in the `...and...` column, and the second are Image Tags.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ewlPM4g.png

Homey v1.5 will be released next week to the Developer Preview channel, and hopefully soon to the Experimental channel.

We have also started working on apps that make use of the new SDK (docs available here) and a new version of ZwaveDriver & ZigbeeDriver.

Smartphone App
The new smartphone app has a lot of focus at the moment, and two weeks ago I announced that we will replace the entire desktop interface. For more background information about the future, we've written an article on the Athom Blog. Be sure to check it out!

Google Assistant
Our Google Assistant integration is live! Check it our on our website.

Enjoy your weekends!

P.S: We're hiring! View our open developer position at https://go.athom.com/jobs

[ Voor 5% gewijzigd door lubbertkramer op 07-07-2017 18:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Laatst online: 02-10 20:16
Ik ben echt verheugd na het lezen van Emile's blogpost. Ik zie het wel zitten om m'n flows via mijn iPad te bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SkorpionNL schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 18:46:
Ik ben echt verheugd na het lezen van Emile's blogpost. Ik zie het wel zitten om m'n flows via mijn iPad te bewerken.
Afgelopen woensdag hebben wij hier ook uitvoerig over gepraat met Emile en klonk het inderdaad zeer goed wat ze gepland hebben voor ons in de toekomst. Toch zijn veel gebruikers het nog niet met je/ons eens -> https://forum.athom.com/d...e-update-from-23-06-17/p1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb er gemixte gevoelens bij. Het moet echt goed werken wil het enige kans van slagen hebben. De huidige applicatie zoals die voor de deskop / browser beschikbaar is gemaakt heeft genoeg problemen op desktops dus de hoop dat ze dit goed doen op de mobiele omgevingen is bij mij heel erg laag.. helaas.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Laatst online: 14-07 20:43
lubbertkramer schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 18:44:
De nieuwe software update staat live met daarin de OR, image tags en meer.

[...]
Weet je toevallig of er ook plannen zijn om de meest linker kolom een OR functionalteit te geven? Dat zou ook wel erg handig zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Webgnome schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 20:50:
Ik heb er gemixte gevoelens bij. Het moet echt goed werken wil het enige kans van slagen hebben. De huidige applicatie zoals die voor de deskop / browser beschikbaar is gemaakt heeft genoeg problemen op desktops dus de hoop dat ze dit goed doen op de mobiele omgevingen is bij mij heel erg laag.. helaas.
Daarom is het altijd eerst zien en dan geloven, helaas is er alleen nog niets te tonen omdat ze nog niet zover zijn. Zodra ik meer weet of gezien heb zal ik het delen
Tweaqer schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 22:15:
[...]

Weet je toevallig of er ook plannen zijn om de meest linker kolom een OR functionalteit te geven? Dat zou ook wel erg handig zijn :)
Niet snel, wat nu eerst gaat volgen is meerdere triggers in the ALS (linker kolom) soort van OR zou je het al kunnen noemen maar wellicht de OR ook in de ALS maar daar moeten ze een deel voor herbouwen. Doordat iedere trigger een uniek ID heeft is dat lastiger te realiseren. Deze informatie gaf Emile in DP / op de dev meetup afgelopen woensdag.Maar goed zeg nooit nooit, ze zeiden dat ook van de Else/Or en beide waren uiteindelijk nog geen dag werk voor ze :)

Misschien wat nog wel goed is om te vermelden is dat je driemaal een OR kunt plaatsen, als een van de drie OR waar is (true) voert de flow uit, en anders springt hij naar de ELSE (of doet niets)

[ Voor 24% gewijzigd door lubbertkramer op 07-07-2017 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Laatst online: 14-07 20:43
Ah check, thanks for the heads up!
Zou echt top zijn als ze wel iets met meerdere triggers konden bouwen. Dat scheelt echt veel verschillende flows maken als dat zou komen. Ik wacht nu met smart 1.5 af op experimental en dan met stable doe ik een reset :Y Dan heb ik ook eindelijk een excuus om al m'n fibaro meuk eindelijk eens goed toe te voegen en flows een beetje degelijk in elkaar zetten. Ik heb nu bij veel fibaro spul bijvoorbeeld nog geen batterij indicatie omdat ik ze in een ver verleden toegevoegd had en de app inmiddels een stuk volwassener is geworden voor mijn gevoel iig :) helaas betekent dat wel re-pairen van de motion sensors, maar worth it I guess

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:21
Misschien niet helemaal de juiste plek om te vragen, maar ik doe het toch: heeft iemand enig idee wanneer de Qubino app voor Homey, inputs 2&3 in de flowcards gaat ondersteunen? Ik zit hier inmiddels al flinke tijd, met smart op te wachten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kasteleman
Luuk84 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 09:14:
Misschien niet helemaal de juiste plek om te vragen, maar ik doe het toch: heeft iemand enig idee wanneer de Qubino app voor Homey, inputs 2&3 in de flowcards gaat ondersteunen? Ik zit hier inmiddels al flinke tijd, met smart op te wachten :)
Dat gaat denk ik nog heel wat duren. Zit in een stukje z-wave ondersteuning welke nog niet in zijn geheel is geimplementeerd. Als het goed is bestaat er ook een github issue voor. Anders daar nog eens melden opdat het onder de aandacht blijft. Ze hebben wel aangaande dat issue al in het verleden contact gehad met Qubino en de mogelijke reden van het niet werken gevonden. Alleen nu dus nog de implementatie.

Ik zal het nog eens "aanzwengelen" op slack.... ;)

Aanvulling:

Al reactie terug gehad op slack: Ze hebben het issue nog afgelopen week intern besproken en binnenkort tijd aan te kunnen besteden.

[ Voor 8% gewijzigd door kasteleman op 10-07-2017 10:12 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Gisteravond was daar 1.5 in developer preview, naast de OR en de aangekondigde image tags (zie update Emile) wist 1.5 nog wat meer verrassingen te brengen. Uiteraard is er nu de mogelijkheid tot het maken van apps in de nieuwe APP SDK2 (eerste app staat al online in de app store gebouwd met de nieuwe app sdk) maar daarnaast is de nieuwe API SDK gelanceerd die eigenlijk pas in versie 2.0 zou komen die de mogelijkheid geeft om zelf een frontend te bouwen op Homey (of dashboards zoals die van Homeydash). De Zigbee chip staat ook in release notes maar deze was in 1.4 al geactiveerd welke niet publiekelijk gaat worden door de merge van 1.4/1.5.

Naast bovenstaande wist Athom nog wat leuke nieuwe functies in te bouwen en dat zijn de telefoon triggers. Android telefoons kunnen nu een trigger (IF) activeren als je een binnenkomend/uitgaand telefoongesprek hebt of als je je telefoon koppelt/ontkoppelt aan de lader. Vooral de laatste is interessant omdat vele gebruikers (zie forum Athom) een powermeter gebruiken om flows af te vuren als ze gaan slapen, door deze toevoeging kun je dit accurater gebruiken. Hieronder even alvast een drietal screenshots :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TyoaexjbjHJrSbjA6gP8uPyQ/full.png

De OR werkt als volgt, als een van de voorwaarden correct is doet hij de Dan en anders pakt hij de Else. Er kunnen op dit moment tot drie OR's gemaakt worden. Mogelijk dat dit uitgebreid gaat worden met de nieuwe interface die in 2.0 gaat volgen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Hkggnh6iJiiPyBosexAHaWGT/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9Ay40zrPh2QNEy28BRshmsk8/full.png

[ Voor 7% gewijzigd door lubbertkramer op 12-07-2017 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
@lubbertkramer Het koppelen/ontkoppelen van de lader geldt ook alleen voor Android? Heb een tijdje terug een verzoek daarvoor ingediend op github voor iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SkorpionNL schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:53:
@lubbertkramer Het koppelen/ontkoppelen van de lader geldt ook alleen voor Android? Heb een tijdje terug een verzoek daarvoor ingediend op github voor iOS.
De changelog zei alleen Android telefoons, wellicht dat ze iOS tijdens het testen nog toevoegen maar dit zal ook te maken hebben met de mogelijkheden die Apple geeft om dit te kunnen gebruiken binnen een iOS app en helaas geeft Apple daar meestal wat beperktere mogelijkheden voor

[ Voor 5% gewijzigd door lubbertkramer op 12-07-2017 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
Ff afwachten nog maar inderdaad. Volgens de iOS SDK zou het in ieder geval mogelijk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 08:30:
Gisteravond was daar 1.5 in developer preview, naast de OR en de aangekondigde image tags (zie update Emile) wist 1.5 nog wat meer verrassingen te brengen. Uiteraard is er nu de mogelijkheid tot het maken van apps in de nieuwe APP SDK2 (eerste app staat al online in de app store gebouwd met de nieuwe app sdk) maar daarnaast is de nieuwe API SDK gelanceerd die eigenlijk pas in versie 2.0 zou komen die de mogelijkheid geeft om zelf een frontend te bouwen op Homey (of dashboards zoals die van Homeydash). De Zigbee chip staat ook in release notes maar deze was in 1.4 al geactiveerd welke niet publiekelijk gaat worden door de merge van 1.4/1.5.

Naast bovenstaande wist Athom nog wat leuke nieuwe functies in te bouwen en dat zijn de telefoon triggers. Android telefoons kunnen nu een trigger (IF) activeren als je een binnenkomend/uitgaand telefoongesprek hebt of als je je telefoon koppelt/ontkoppelt aan de lader. Vooral de laatste is interessant omdat vele gebruikers (zie forum Athom) een powermeter gebruiken om flows af te vuren als ze gaan slapen, door deze toevoeging kun je dit accurater gebruiken. Hieronder even alvast een drietal screenshots :)

[afbeelding]

De OR werkt als volgt, als een van de voorwaarden correct is doet hij de Dan en anders pakt hij de Else. Er kunnen op dit moment tot drie OR's gemaakt worden. Mogelijk dat dit uitgebreid gaat worden met de nieuwe interface die in 2.0 gaat volgen.
[afbeelding]

[afbeelding]
Weet je ook welke app er gebruik maakt van de nieuwe SDK? En waar developers info kunnen vinden over deze nieuwe SDK?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Webgnome schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:20:
[...]

Weet je ook welke app er gebruik maakt van de nieuwe SDK? En waar developers info kunnen vinden over deze nieuwe SDK?
Jazeker, dat is de app kan ik een korte broek aan die nu als SDK2 app in de app store staat :) Wat betreft de documentatie, deze staat al een tijd online (laatste update van Emile staat ook in een link in) maar de SDK 2 kun je vinden op developer.athom.com (zonder de S) en de oude documentatie (SDK 1) staat nog steeds op developers.athom.com. Let wel op dat om SDK2 apps te draaien je 1.5 nodig hebt.

Athom heeft aangegeven op de laatste meetup dat als 1.5 stabiel ze nieuwe apps en updates alleen gaan accepteren als deze gebruik maken van SDK 2 en dat op een nog onbekende datum de support voor SDK 1 zal komen te vervallen.

[ Voor 11% gewijzigd door lubbertkramer op 12-07-2017 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Gewoon een vraagje van een simpele domoticz gebruiker die hier ook af en toe meeleest...
Waarom is er een qubino-app?
Fibaro, qubino, Aeon en andere zijn toch allemaal Z-wave devices. Z-wave is dan toch de standaard.
Er is dan toch een Z-wave app nodig en niet allerlei leveranciers-apps..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shaggie_NB schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 17:24:
Gewoon een vraagje van een simpele domoticz gebruiker die hier ook af en toe meeleest...
Waarom is er een qubino-app?
Fibaro, qubino, Aeon en andere zijn toch allemaal Z-wave devices. Z-wave is dan toch de standaard.
Er is dan toch een Z-wave app nodig en niet allerlei leveranciers-apps..
Z-wave generiek werkt inderdaad zonder app maar apparaten hebben vaak meerdere functies dan alleen aan/uit plus dat apparaten soms een ander device ID krijgen waardoor hij niet in de generieke lijst zit. Heeft vaak met het land te maken waar ze vandaan komen en daarvoor is de specifieke app. Het heeft kort gezegd te maken met de implementatie door de fabrikant. Neem bijvoorbeeld Hue met zigbee, toch werken de Ikea lampen niet samen met Hue terwijl het beide Zigbee is en dient hier een software update voor te komen (zie hier zie hier een nieuwsbericht) omdat ze het allebei toch net even anders geimplementeerd heben.

Als je alleen aan/uit wilt heb je geen driver nodig. Goed voorbeeld m.b.t. specifieke app en waarom is hier te vinden -> https://forum.athom.com/d...sic-z-wave-devices#latest

[ Voor 20% gewijzigd door lubbertkramer op 13-07-2017 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Athom beschrijft dat best netjes op hun blog

Tl;dr: Fabrikanten zijn eikels en houden niet van standaarden. Athom wil een goede gebruikerservaring en bijv. de gebruiker laten zien welke knopjes hij moet indrukken om te kunnen pairen. Extra functionaliteiten en instellingen zijn niet gebruiksvriendelijk universeel te implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Joolee schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 22:16:

Tl;dr: Fabrikanten zijn eikels en houden niet van standaarden. Athom wil een goede gebruikerservaring en bijv. de gebruiker laten zien welke knopjes hij moet indrukken om te kunnen pairen. Extra functionaliteiten en instellingen zijn niet gebruiksvriendelijk universeel te implementeren.
Ik snap het. Dus athom zorgt hier zelf voor de afwijking van de standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shaggie_NB schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 23:13:
[...]

Ga geen onzin verspreiden of zomaar wat roepen als je zelf geen Homey hebt en gewoon wilt trollen als het heel duidelijk uitgelegd staat. Heel duidelijk is dat de fabrikanten de boosdoener zijn zoals in mijn voorbeeld van Hue/Ikea beide met Zigbee maar kunnen niet samen werken door elk hun eigen implementatie, idem is dit van toepassing op z-wave dat iedere fabrikant zijn eigen implementatie kiest en afwijkt van de standaard :) Athom wil die afwijkingen juist beter ondersteunen met dedicated apps zodat die afwijkende functionaliteiten werken i.p.v. niet zoals met het Ikea/Hue verhaal
Homey Apps and Z-Wave
When we first started with our Z-Wave implementation, we followed the guidelines very closely. Because Z-Wave is a defined protocol, we figured that once you implement the most used Command Classses and their Commands all devices will be automatically supported. At least, that was the theory.
We soon found out that many devices chose their own implementation of commands. For example, one sensor would send their temperature values using the Command Class ‘Multilevel Sensor’, whereas the other would send it using the Command Class ‘Notification’.

Some devices even created a Multichannel Node, a ‘virtual’ device, for each reading. Sigma Designs have really done a great job at creating a wireless protocol, but the interoperability between devices is a problem not yet solved (even with other wireless technologies, this is a recurring problem and the reason why we’ve built Homey in the first place).
Edit:
Zie hier een topic van Domitcz, Domitcz heeft hetzelfde probleem in dit geval met eenNeo powerplug dat deze als onbekend toegevoegd werd omdat de ID's niet bekend waren in Domoticz. Ook hiervoor was een update van het z-wave gedeelte nodig, soortgelijk verhaal dus als met de apps van Athom.

[ Voor 14% gewijzigd door lubbertkramer op 13-07-2017 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
lubbertkramer schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 23:20:
[...]

Ga geen onzin verspreiden of zomaar wat roepen als je zelf geen Homey hebt en gewoon wilt trollen als het heel duidelijk uitgelegd staat. Heel duidelijk is dat de fabrikanten de boosdoener zijn zoals in mijn voorbeeld van Hue/Ikea beide met Zigbee maar kunnen niet samen werken door elk hun eigen implementatie, idem is dit van toepassing op z-wave dat iedere fabrikant zijn eigen implementatie kiest en afwijkt van de standaard :)

[...]
Dat Hue/Ikea verhaal is onzin. Zigbee HA en Zigbee lite zijn echt andere (sub)standaarden.
Z-Wave is Z-Wave en zonder Z-Wave licentie en controle op de standaard kom je als leverancier echt niet verder.
Alle zwave apparaten met al hun instellingen werken op Domoticz of een Vera of een Zipato toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shaggie_NB schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 23:26:
[...]

Dat Hue/Ikea verhaal is onzin. Zigbee HA en Zigbee lite zijn echt andere (sub)standaarden.
Z-Wave is Z-Wave en zonder Z-Wave licentie en controle op de standaard kom je als leverancier echt niet verder.
Alle zwave apparaten met al hun instellingen werken op Domoticz of een Vera of een Zipato toch ook?
Waarom werkt dan in dit topic op Domitcz de neo coolcam powerplug niet gelijk, zie mijn edit post erboven:
Zie hier een topic van Domitcz, Domitcz heeft hetzelfde probleem in dit geval met eenNeo powerplug dat deze als onbekend toegevoegd werd omdat de ID's niet bekend waren in Domoticz. Ook hiervoor was een update van het z-wave gedeelte nodig, soortgelijk verhaal dus als met de apps van Athom.

[ Voor 6% gewijzigd door lubbertkramer op 13-07-2017 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
lubbertkramer schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 23:26:
[...]

Waarom werkt dan in dit topic op Domitcz de neo coolcam powerplug niet gelijk, zie mijn edit post erboven:
[...]
Je bent nu wel heel selectief aan het quoten...
Ikea en Hue zijn gewoon andere standaarden.
(de reden voor het neo coolcam update in domoticz heeft te maken met de implementatie van Open-Zwave)

[ Voor 11% gewijzigd door Shaggie_NB op 13-07-2017 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shaggie_NB schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 23:28:
[...]

Je bent nu wel heel selectief aan het quoten...
Ikea en Hue zijn gewoon andere standaarden.
Je kan ook gewoon zeggen je hebt gelijk want je verhaal begon over z-wave en je begint nu snel over wat anders omdat je daar niet op verder kunt. Z-wave heeft een ID register maar wijk je daarvan af zul je deze handmatig moeten toevoegen :) Homey werkt tenminste met Zigbee, heb Ikea/Hue rechtstreeks gekoppeld (draai de alpha) Het ging namelijk niet om Zigbee want daar kan Domitcz niet eens mee overweg lees ik op het forum, alleen met de bridge van Hue. Homey kan in ieder geval met Ikea/Hue rechtstreeks op de Zigbee chip werken (draai al 1.5 developer preview zoals je eerder hebt kunnen lezen)

Edit:
Quote vanuit het topic op Domoticz, toch gevalletje ID
Just did add:
<Manufacturer id="0258" name="Neo Coolcam">
<Product type="003" id="1087" name="Power plug 12Amp"/>
</Manufacturer>
In the manufacturer_specific.xml
Deleted and installed the wall plug again. Now it recognizes my wall plug with a normal description.

[ Voor 20% gewijzigd door lubbertkramer op 13-07-2017 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
lubbertkramer schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 23:31:
[...]

Je kan ook gewoon zeggen je hebt gelijk want je verhaal begon over z-wave en je begint nu snel over wat anders omdat je daar niet op verder kunt. Z-wave heeft een ID register maar wijk je af daarvan zul je deze handmatig moeten toevoegen :) Homey werkt tenminste met Zigbee, heb Ikea/Hue rechtstreeks gekoppeld (draai de alpha) Het ging namelijk niet om Zigbee want daar kan Domitcz niet eens mee overweg lees ik op het forum, alleen met de bridge van Hue. Homey kan in ieder geval met Ikea/Hue rechtstreeks op de Zigbee chip werken (draai al 1.5 developer preview zoals je eerder hebt kunnen lezen)
Jij begon over Zigbee! Niet ik...
En de reden voor de afwijking in Domoticz heb ik al genoemd.
En alle Z-Wave leveranciers houden zich aan de standaard.
Ik snap dat dit de implementatie en het gebruikersgemak wat in de weg kan zitten. Maar dat is vaak het geval bij standaardisatie. Standaardisatie heeft ook negatieve kanten...
Maar toch vind ik standaardisatie belangrijker dan puur gebruikersgemak want hierdoor krijg je bijv. de mogelijkheid om alles op 1 manier te besturen.

Maar om me voor die voorkeur meteen een troll te noemen vind ik een beetje overdreven. Jammer dat je zo eenzijdig denkt en niet wil zien dat de keuze van Athom ook een andere kant heeft..

[ Voor 28% gewijzigd door Shaggie_NB op 13-07-2017 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shaggie_NB schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 23:26:
[...]

Shaggie_NB schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 23:32:
[...]

Jij begon over Zigbee! Niet ik...
En de reden voor de afwijking in Domoticz heb ik al genoemd.
  • Hier een topic dat de config xml aangepast moet worden voor apparaten van qubino om ze werkende te krijgen
  • Hier een topic voor Aeotec waar ook de config xml aangepast moest worden om het apparaat te herkennen in domoticz
  • Hier een topic voor fibaro waar ze verwijzen naar specifieke xml bestanden voor het apparaat
en zo staan er meer voorbeelden alleen al op het domitcz forum zelf onder z-wave. Wat zegt dit, geef het beestje een naampje bij domitcz zijn het xml config files bij Athom apps maar er moet iets zijn wat vastlegd welke capabilities een apparaat heeft met welk ID. Bij Athom is het ook alleen maar een verzameling van config files verpakt in een jasje als app aangezien de generieke z-wave driver de rest doet. Zie de config files voor Fibaro en voor Neo. Voor zover ik zie heeft Domitcz precies hetzelfde probleem als Athom en dat is dat de standaard niet gevolgd wordt door de fabrikanten van z-wave apparatuur en dat ze allemaal hun eigen slimmigheden bedenken.

[ Voor 22% gewijzigd door lubbertkramer op 14-07-2017 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
lubbertkramer schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 23:42:
[...]
  • Hier een topic dat de config xml aangepast moet worden voor apparaten van qubino om ze werkende te krijgen
  • Hier een topic voor Aeotec waar ook de config xml aangepast moest worden om het apparaat te herkennen in domoticz
  • Hier een topic voor fibaro waar ze verwijzen naar specifieke xml bestanden voor het apparaat
en zo staan er meer voorbeelden alleen al op het domitcz forum zelf onder z-wave. Wat zegt dit, geef het beestje een naampje bij domitcz zijn het xml config files bij Athom apps maar er moet iets zijn wat vastlegd welke capabilities een apparaat heeft met welk ID. Bij Athom is het ook alleen maar een verzameling van config files verpakt in een jasje als app aangezien de generieke z-wave driver de rest doet. Zie de config files voor Fibaro en voor Neo. Voor zover ik zie heeft Domitcz precies hetzelfde probleem als Athom en dat is dat de standaard niet gevolgd wordt door de fabrikanten van z-wave apparatuur en dat ze allemaal hun eigen slimmigheden bedenken.
Maar waarom dan een specifieke qubino app en niet een alle zwave apparaten app.
En waarom quote je zaken waar je geen reactie op geeft..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shaggie_NB schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 23:50:
[...]

Maar waarom dan een specifieke qubino app en niet een alle zwave apparaten app.
En waarom quote je zaken waar je geen reactie op geeft..??
Gebruikersgemak, waarom een complete app met alle config files erin die Athom moet beheren. Domitcz heeft dezelfde config files nodig om alles te ondersteunen zoals Homey ze ook nodig heeft. Daarnaast zijn er tientallen fabrikanten die z-wave apparaten maken en groeit dat aantal nog steeds. Waarom dan de core belasten met bestanden die ik nooit zal gebruiken. Ik gebruik Fibaro en Neo en kan dus die apps installeren en alle andere z-wave apps links laten liggen. Daarnaast werkt het niet anders dan bij Domitcz, of er nu apps beheerd moeten worden of config files beide partijen laten het ook door gebruikers beheren en hebben in theorie dus dezelfde keuzes gemaakt.

Misschien had ik je geen troll moeten noemen maar je ging er enorm kortzichtig in, zonder veel onderzoek dat de methode die beide gebruiken dus helemaal niet afwijken en je geen Homey hebt. De vraag is hoe had dat dan opgevat moeten worden als iemand die zegt een ander platform te gebruiken die uiteindelijk een haast identieke inrichting blijkt te hebben met config files en ook apparaten die niet toegevoegd kunnen worden zonder deze ondanks de standaard z-wave functionaliteiten. Alleen begrijp ik uit je woorden dat domitcz gewoon altijd alle config files heeft die aangemaakt zijn met de tijd, beetje overkill lijkt mij dat want nog steeds komen er topics dat apparaten niet werken/ontbreken door missende config files en afwijkende ID's.

Wat betreft het niet reageren op zigbee, je tweede stuk van niet reageren op alles wat ik quote.
Over zigbee was genoeg gezegd, Domitcz ondersteund niet eens native zigbee en ik kan nog meer links plaatsen dat Ikea/Hue beide zouden moeten werken maar dit niet zo is momenteel, maar je eigen google kunsten kunnen dat ook wel vinden en dat Ikea een update aangekondigd heeft om dit op te lossen.

Wanneer ga jij reageren op alles wat jij quote waarin nu duidelijk is dat Domitcz ook config files nodig heeft voor afwijkende ID's en capabilities? :P

[ Voor 23% gewijzigd door lubbertkramer op 14-07-2017 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
lubbertkramer schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 23:55:
[...]

Misschien had ik je geen troll moeten noemen maar je ging er enorm kortzichtig in, zonder veel onderzoek dat de methode die beide gebruiken dus helemaal niet afwijken en je geen Homey hebt.
Dank je! Ik ben geen troll meer maar wel kortzichtig... wel eens in de spiegel gekeken?
En geen onderzoek gedaan....Hahaha
lubbertkramer schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 23:55:
[...]
Wanneer ga jij reageren op alles wat jij quote waarin nu duidelijk is dat Domitcz ook config files nodig heeft voor afwijkende ID's en capabilities? :P
Dat is nu juist inherent aan de Z-Wave standaard. Dus daarom..

[ Voor 27% gewijzigd door Shaggie_NB op 14-07-2017 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shaggie_NB schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 00:00:
[...]

Dank je! Ik ben geen troll meer maar wel kortzichtig... wel eens in de spiegel gekeken?
En geen onderzoek gedaan....Hahaha

[...]

Dus hetzelfde als waarom Athom z-wave apps (driver/config/xml files of hoe je het wilt noemen, geef het beestje een naam) heeft, amen _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door lubbertkramer op 14-07-2017 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
lubbertkramer schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 00:20:
[...]

Dus hetzelfde als waarom Athom z-wave apps (driver/config/xml files of hoe je het wilt noemen, geef het beestje een naam) heeft, amen _/-\o_
Ja en daarom heeft Athom een leverancier x app, een leverancier y app, een leverancier z app etc...
Wat geen enkel ander zwave ondersteunend apparaat/software heeft.
Wat was mijn vraag ook alweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shaggie_NB schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 00:50:
[...]

Ja en daarom heeft Athom een leverancier x app, een leverancier y app, een leverancier z app etc...
Wat geen enkel ander zwave ondersteunend apparaat/software heeft.
Wat was mijn vraag ook alweer?
Domitcz heeft hetzelfde alleen die gooit alles in een map met config files maar precies hetzelfde idee, zonder de config files werken de apparaten niet dus waarom heeft Domitcz config file a,b,c,d,e etc, wat zei je ook alweer?
Shaggie_NB schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 00:00:
[...]

Athom maakt dat wat mooier en met een druk op de knop gebruikersvriendelijker zodat ik niet al die overbodige config files hoef te hebben maar alleen van het merk wat ik gebruik.

Denk je dat de Vera, Fibaro HC geen config files aan boord heeft die afwijken van de standaard (ID database), lees dan eens op domotica-blog waar de fibaro button niet te koppelen is aan de Vera of de Neo siren die door de HC2 en Vera alleen als aan/uit schakelaar gevonden werd dus waar blijven we op terugkomen.

Geef het beestje een naam en doel, je moet handmatig xml files beheren (zeer gebruikersvriendelijk) of je installeert een app van het specifieke merk wat je gebruikt.

[ Voor 11% gewijzigd door lubbertkramer op 14-07-2017 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
lubbertkramer schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 01:06:
[...]

Domitcz heeft hetzelfde alleen die gooit alles in een map met config files maar precies hetzelfde idee, zonder de config files werken de apparaten niet dus waarom heeft Domitcz config file a,b,c,d,e etc, wat zei je ook alweer?

[...]

Athom maakt dat wat mooier en met een druk op de knop gebruikersvriendelijker zodat ik niet al die overbodige config files hoef te hebben maar alleen van het merk wat ik gebruik.

Denk je dat de Vera, Fibaro HC geen config files aan boord heeft die afwijken van de standaard (ID database), lees dan eens op domotica-blog waar de fibaro button niet te koppelen is aan de Vera of de Neo siren die door de HC2 en Vera alleen als aan/uit schakelaar gevonden werd dus waar blijven we op terugkomen.

Geef het beestje een naam en doel, je moet handmatig xml files beheren (zeer gebruikersvriendelijk) of je installeert een app van het specifieke merk wat je gebruikt.
Er zijn meer dan 100 z-wave leveranciers.. En hoeveel qubino achtige apps?
Ga je dan niet in problemen komen met geheugen als je allemaal verschillende apps daarvoor moet draaien..

[ Voor 4% gewijzigd door Shaggie_NB op 14-07-2017 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shaggie_NB schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 01:09:
[...]

Er zijn meer dan 100 z-wave leveranciers.. En hoeveel qubino achtige apps?
En net als de HC2, Vera en ga maar door zijn er config files nodig om al die apparaten aan te kunnen sturen met de capabilities die het apparaat heeft. Dat jij het niets vind dat je dat via een app kan doen maar liever via een config toevoegen doet moet jij weten, je hebt geen Homey dus hoef je je er volgens mij ook niet druk over te maken. Athom lost het probleem van al die config files op manier A op en Domiticz op manier B en Vera op manier C, uiteindelijk hebben ze allemaal de informatie nodig wat het apparaat kan en hebben ze dit niet out of the box zelf. Oftewel geen verschil alleen de keuze hoe het op te lossen is anders :)

Edit:
Shaggie_NB schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 01:09:
[...]
Ga je dan niet in problemen komen met geheugen als je allemaal verschillende apps daarvoor moet draaien..
Waarom bestaat er een HC 2 (opvolger van de 1) en een HC Lite met een beperking aan apparaten die die aankan? Vraag je nu naar de bekende weg of? Zou er geen Homey V2 komen denk je? :) Of heb jij ook nog steeds een telefoon/PC/laptop/tablet van 5-10 jaar geleden toen er haast geen opslag/geheugen in zat om al die apps die nu in de app store staan te kunnen installeren of apps die je dagelijks gebruikt?

Edit 2:
Zijn gebruikers met 100+ zwave apparaten en vele apps die geen problemen ervaren. Zijn ook gebruikers met maar 5 apps die problemen hebben maar door een app die verkeerd geprogrammeerd is Zelfde probleem zie je volgens mij ook bij apps uit andere app stores zoals bij je telefoon. Uiteraard gaan we uiteindelijk tegen een beperking aanlopen maar zoals hierboven al staat welk apparaat heeft geen opvolger / uitbreiding gekregen. Waar je domoticz opdraait zul je ook moeten uitbreiden qua hardware resources zodra je meer en meer eraan zult koppelen zodat de software alles kan verwerken.

[ Voor 58% gewijzigd door lubbertkramer op 14-07-2017 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
lubbertkramer schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 01:12:
[...]
Athom lost het probleem van al die config files op manier A op en Domiticz op manier B en Vera op manier C, uiteindelijk hebben ze allemaal de informatie nodig wat het apparaat kan en hebben ze dit niet out of the box zelf. Oftewel geen verschil alleen de keuze hoe het op te lossen is anders :)
[...]
Dit vind ik wel een ok antwoord.

Had je ook de eerste keer kunnen geven... i.p.v. niet relevante voorbeelden over zigbee of fabrikanten die zich niet aan standaarden houden etc.

Had je me niet voor troll of kortzichtig uit hoeven te maken of andere sneeren die je uitdeelt.
Besef je zelf wel, dat jij zelf een soort troll bent tegen iedereen die keuzes van Athom ter discussie stelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shaggie_NB schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 01:25:
[...]

Dit vind ik wel een ok antwoord.

Had je ook de eerste keer kunnen geven... i.p.v. niet relevante voorbeelden over zigbee of fabrikanten die zich niet aan standaarden houden etc.

Had je me niet voor troll of kortzichtig uit hoeven te maken of andere sneeren die je uitdeelt.
Besef je zelf wel, dat jij zelf een soort troll bent tegen iedereen die keuzes van Athom ter discussie stelt...
Nee want ik stel niet je punten ter discussie ik weerleg ze met voorbeelden zoals in mijn post hierboven. Je reageert alleen maar half op wat je quote en daarmee verwijt de pot de ketel dat hij zwart ziet aangezien je reactie iets verder erboven. In een discussie onderbouw je wat ik ook de hele tijd doe met verwijzingen naar andere verhalen/bronnen i.p.v. alleen maar wat in het luchtledige te roepen.

Ik ben altijd van mening dat je kritisch kan kijken maar wat je aanhaalt als reacties zonder onderbouwing sloeg gewoon de plank mis en je bleef zoeken naar iets om mee te slaan. Toen je op z-wave apps niet verder kon betrok je er weer wat anders bij terwijl je ook je vraag goed gesteld en onderbouwd had kunnen posten de eerste keer :P

Edit:
Als je goed had kunnen onderbouwen waarom apps anders zouden zijn dan de config files bij andere systemen en had kunnen onderbouwen waarom je het niets vind was ik graag de discussie met je aangegaan en had ik je wellicht gelijk moeten geven dat de andere oplossing beter was van jou. Maar zoals bleek hebben alle systemen problemen met de "standaard" z-wave en de implementatie van fabrikanten wat in de eerste twee posts na je vraag al beantwoord was.

[ Voor 21% gewijzigd door lubbertkramer op 14-07-2017 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
lubbertkramer schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 01:27:
[...]

Nee want ik stel niet je punten ter discussie ik weerleg ze met voorbeelden zoals in mijn post hierboven. Je reageert alleen maar half op wat je quote en daarmee verwijt de pot de ketel dat hij zwart ziet aangezien je reactie iets verder erboven. In een discussie onderbouw je wat ik ook de hele tijd doe met verwijzingen naar andere verhalen/bronnen i.p.v. alleen maar wat in het luchtledige te roepen.

Ik ben altijd van mening dat je kritisch kan kijken maar wat je aanhaalt als reacties zonder onderbouwing sloeg gewoon de plank mis en je bleef zoeken naar iets om mee te slaan. Toen je op z-wave apps niet verder kon betrok je er weer wat anders bij terwijl je ook je vraag goed gesteld en onderbouwd had kunnen posten de eerste keer :P
Lees eens even terug... Ik reageerde op iemand anders en krijg van jou shit terug..
Echt jonge, kijk eens in de spiegel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Shaggie_NB schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 01:29:
[...]

Lees eens even terug... Ik reageerde op iemand anders en krijg van jou shit terug..
Echt jonge, kijk eens in de spiegel...
En je reageerde op een openbaar forum waar anderen op mogen reageren toch? Ik reageerde omdat je op de tweede reactie die duidelijk een bron vermelding had waarom er apps zijn en een Tl;dr: alsnog dat het een fout van Athom was dus de vraag is dan troll of gewoon niet lezen dat het antwoord er gelijk al stond?
Joolee schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 22:16:

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
lubbertkramer schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 01:31:
[...]

Ik reageerde omdat je op de tweede reactie die duidelijk een bron vermelding had waarom er apps zijn en een Tl;dr: alsnog dat het een fout van Athom was..
Fout van Athom? waar heb ik dat gezegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shaggie_NB schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 01:36:
[...]

Fout van Athom? waar heb ik dat gezegd...
Zeggen dat Athom zelf zorgt voor de afwijking van de standaard is toch zeggen dat de fout bij Athom ligt ? Staat geen vraagteken achter dus het is geen vraag :)
[...]

Edit
Voor nu heeft de dag lang genoeg geduurd, me is offline :)

[ Voor 14% gewijzigd door lubbertkramer op 14-07-2017 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
lubbertkramer schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 01:39:
[...]
Zeggen dat Athom zelf zorgt voor de afwijking van de standaard is toch zeggen dat de fout bij Athom ligt of kun je niet meer lezen wat jezelf geschreven hebt? Staat geen vraagteken achter dus het is geen vraag :)
[...]
Dat is jouw invulling, maar dat bedoelde ik helemaal niet..
Toch raar dat jouw eigen invulling van mijn opmerking tot zo'n discussie leidt.
Je had ook kunnen vragen wat ik met die opmerking bedoelde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shaggie_NB schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 01:47:
[...]

Dat is jouw invulling, maar dat bedoelde ik helemaal niet..
Toch raar dat jouw eigen invulling van mijn opmerking tot zo'n discussie leidt.
Je had ook kunnen vragen wat ik met die opmerking bedoelde..
Of je had hem zelf beter kunnen uitleggen, bal kan twee kanten op in plaats van hem steeds alleen bij de ander neer te leggen :9 Maar desondanks is het nooit verkeerd keuzes/fouten openbaar aan de kaak te stellen maar doe ze gefundeerd :) Ik kan best een aantal punten opnoemen die Homey gewoon niet goed doet, en de waarom kan ik dan ook zeker onderbouwen.

Oke nu echt offline haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
lubbertkramer schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 01:53:
[...]

Of je had hem zelf beter kunnen uitleggen, bal kan twee kanten op in plaats van hem steeds alleen bij de ander neer te leggen :9 Maar desondanks is het nooit verkeerd keuzes/fouten openbaar aan de kaak te stellen maar doe ze gefundeerd :) Ik kan best een aantal punten opnoemen die Homey gewoon niet goed doet, en de waarom kan ik dan ook zeker onderbouwen.

Oke nu echt offline haha :)
OK me toooo:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-10 18:55
Moet zeggen dat die benadering vrij goed werkt eigenlijk. Als je je huis wilt automatiseren is het laatste wat je wilt (tenminste dat heb ik wel) dat je licht bijvoorbeeld niet aan gaat omdat je ergens een configje verkeerd had staan. Daarnaast bied het de mogelijkheid aan de community om zelf de ondersteuning uit te breiden.
Pagina: 1 ... 36 37 Laatste

Dit topic is gesloten.