Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:18
Vind het wel erg lang duren voor ze met een iOS app komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Felyrion schreef op maandag 07 maart 2016 @ 01:11:
What you see is a flow with the following stuff:
  • The trigger contains the "when something is said" card
  • The AND conditions are "text contains watch" and "text contains videos"
  • First action after voice confirmation is switch on the power of all devices (TV, Reciever, Media Center, Harmony Hub) using z-wave. There is a Greenwave Powernode 6 in the closed cabinet below the TV. Switching this on is done using a bitflip device from the BetterLogic app so I can also use a device button in the app to start this flow (which increases the WAF by a million)
  • Then switch of the light in the corner which is connected trough a KAKU socket
  • Then start a Harmony Hub activity using the Harmiony Hub app
  • Then turn the LIFX light off in the center of the room using the LIFX app
  • By then Kodi is started and I use a voice command to start a movie through the Kodi app
  • And then I pause the movie with the Kodi app
Als ik zo het commentaar in de Slack chanels lees, zijn dit soort virtuele devices niet toegestaan in Homey Apps. Zo'n device kan namelijk alleen door een driver toegevoegd worden en een app als deze is geen driver.

Ik geloof wel dat Athom binnenkort de API aan gaat passen zodat je vanuit een niet-driver app of zelfs vanuit een user interface virtuele devices kunt maken die een flow inschakelen. Daar zou in ieder geval over worden nagedacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik was doodgelukkig dat het truukje met de led ring werkte voor de voice trigger.
Maar Homey begrijpt nu letterlijk geen hol van wat ik zeg. :/
'Test 1,2,3' vertaalt hij als 'i just want to drink', 'stop' wordt 'so 3', ... :?

[ Voor 5% gewijzigd door Fire69 op 07-03-2016 23:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-ruiter227
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 10:17
Voor degene die het nog niet weten 0.8.22 is uit.
Bij mij is het Kaku probleem als sneeuw voor de zon verdwenen . Helaas verder nog niet kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, mijn Homey lijkt net gecrasht te zijn. Dat heb ik tot hiertoe nog nooit voorgehad... Hoop dat dat niet door de nieuwe .22 komt.
En ik zit net op mijn werk, dus kan niks meer testen de rest van de dag :(

[ Voor 11% gewijzigd door Fire69 op 08-03-2016 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-10-2024

lf2

Fire69 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 23:23:
Ik was doodgelukkig dat het truukje met de led ring werkte voor de voice trigger.
Maar Homey begrijpt nu letterlijk geen hol van wat ik zeg. :/
'Test 1,2,3' vertaalt hij als 'i just want to drink', 'stop' wordt 'so 3', ... :?
Bij mij was het ook vaak hit and miss. Hij hoort de vreemdste dingen :/. Op dit moment heb ik gewoon een super simpele iOS applicatie gemaakt. Om voice commands door te sturen die worden genoteerd door Siri (100% perfect).

In principe is het een App met een textveld en een knop.
Je klikt op de textveld en drukt op toetsenbord Siri microfoontje in en spreekt in wat je wilt dat het doet.
De submit knop stuurt het naar Homey.

Werkt goed :) wel omslachtig natuurlijk...ben op zoek naar een verborgen Siri API omdat Apple Siri nooit heeft vrijgegeven. Als ik de Siri Api rechtstreeks kon koppelen zou het natuurlijk het beste werken maar dit laat voor mij al zien dat Homey goed werkt alleen dat de speech van homey verbeterd moet worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, is het de speech van Homey (of de service die ze gebruiken, wit.ai), of is het de microfoon die het niet goed opneemt.
Ik vind het toch wel vreemd dat een speech-service een eenvoudig woord zoals 'stop' vertaald naar 'so 3'...

Jouw oplossing is leuk, maar het zou helemaal niet nodig mogen zijn natuurlijk als je naast je Homey zit dat je dan via je telefoon moet gaan werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2

lf2

Fire69 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 15:39:
Tja, is het de speech van Homey (of de service die ze gebruiken, wit.ai), of is het de microfoon die het niet goed opneemt.
Ik vind het toch wel vreemd dat een speech-service een eenvoudig woord zoals 'stop' vertaald naar 'so 3'...

Jouw oplossing is leuk, maar het zou helemaal niet nodig mogen zijn natuurlijk als je naast je Homey zit dat je dan via je telefoon moet gaan werken :)
Ja ik denk dat de microfoon echt veel tijd nodig heeft om goed te calibreren. Idd omslachtig om je telefoon te pakken maar het is even niet anders ook wel leuk om misschien aan te geven welke user iets heeft gezegd...kan je flows clonen en net iets anders doen als een andere user het zegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Om onderscheid tussen users te maken is dat inderdaad wel een goeie manier, had ik nog niet aan gedacht! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
Heeft iemand al eens geprobeerd om een iPad te gebruiken met homey?
Ik heb het met Chrome geprobeerd maar kan geen apparaat toevoegen.
Emile schreef "On a device with Wi-Fi, for example your computer or smartphone"
Maar op mijn iPad mini werkt het dus niet.
Of doe ik wat verkeer.
Ik vind het vervelend om steeds mijn Mac mini te moeten gebruiken als ik bijvoorbeeld een schakelaar wil toevoegen ren ik me rot door het huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat werkt er dan juist niet?
Als ik mijn telefoon of tablet gebruik, kom ik standaard op een mobile interface terecht.
Maar als ik dan in de url de /mobile weg haal, kom ik op de gewone gui uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
Ik kom met mijn iPad in de gewone gui. Maar als ik dan een afstandsbediening wil toevoegen krijg ik niet het scherm te zien waarin word gevraagd om op de afstandsbediening te drukken. Dit bedoel ik
https://mobile.twitter.co...07310647281885184/photo/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2

lf2

Jovink538 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 22:04:
Ik kom met mijn iPad in de gewone gui. Maar als ik dan een afstandsbediening wil toevoegen krijg ik niet het scherm te zien waarin word gevraagd om op de afstandsbediening te drukken. Dit bedoel ik
https://mobile.twitter.co...07310647281885184/photo/1
Je kan er gif op innemen dat de css niet safari friendly is waardoor je het niet ziet.

Helaas heeft Emile aangegeven alleen Chrome officieel te supporten totdat ze het in een applicatie gegiet hebben. Wat ik vrij logisch vindt gezien wat er allemaal moet kunnen acht ik het best moeilijk om alle browsers te supporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
lf2 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 22:18:
[...]

Je kan er gif op innemen dat de css niet safari friendly is waardoor je het niet ziet.

Helaas heeft Emile aangegeven alleen Chrome officieel te supporten totdat ze het in een applicatie gegiet hebben. Wat ik vrij logisch vindt gezien wat er allemaal moet kunnen acht ik het best moeilijk om alle browsers te supporten.
Maar ik gebruik voor homey ook Chrome. Maar wel op een iPad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2

lf2

Jovink538 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 22:26:
[...]

Maar ik gebruik voor homey ook Chrome. Maar wel op een iPad
Correct me if I am wrong maar las ooit een heel uitleg over de webkit van een platform (Android/IOS/WB) op de core alsnog safari was. Maybe ligt het daar aan ? Kan ook gewoon een bug zijn door je scherm grootte maar je weet al wat ze gaan zeggen als je het aankaart...

Zou het alsnog proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
Als ik het scherm draai maakt het nog niet uit. Maar ze zeiden op elk WiFi apparaat..
Maar zal eens een topic openen..

Bedankt voor het mee denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

lf2 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 23:19:
[...]

Correct me if I am wrong maar las ooit een heel uitleg over de webkit van een platform (Android/IOS/WB) op de core alsnog safari was. Maybe ligt het daar aan ? Kan ook gewoon een bug zijn door je scherm grootte maar je weet al wat ze gaan zeggen als je het aankaart...

Zou het alsnog proberen...
Je hebt het goed. Apple staat het niet toe om sommige core functionaliteit zelf aan te leveren. De browser is er een van, dus Chrome voor iOS is niets anders dan Safari met een Google thema en wat plugins voor hun services. Het afhandelen van html en css is nog steeds Safari.

Ik zou het voor iemand ook testen op Mac Os maar als ik de verhalen zo hoor gaat Safari daar ook niet helemaal goed werken.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2

lf2

Ik twijfel nog steeds welke lampen ik ga kopen

Milight
LIFX
Wemo
Osram
Philips hue

Kan maar niet kiezen...wel of geen bridge etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:56
lf2 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 11:18:

Milight
LIFX
Wemo
Osram
Philips hue

Zelf heb ik Milight. Erg leuk en handig systeem, meer er over hier [Milight] Ervaringen & discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poc
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-07-2024

poc

" I'am hungry "

lf2 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 11:18:

Milight
LIFX
Wemo
Osram
Philips hue

Zit met hetzelfde dilemma :) , maar het liefst toch zonder bridge , is er al weer een verbruiker bij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
poc schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 17:19:
[...]

Zit met hetzelfde dilemma :) , maar het liefst toch zonder bridge , is er al weer een verbruiker bij :(
Milight werkt ook zonder bridge ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
Jochemd13 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 17:30:
[...]

Milight werkt ook zonder bridge ;)
Zonder bridge maar met Homey?
Ik heb het met bridge nog niet eens werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Jovink538 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 17:44:
[...]

Zonder bridge maar met Homey?
Dat dan weer net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
Jammer! Ik zag net op het Athom forum dat het met bridge ook nog niet werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Jovink538 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 18:35:
Jammer! Ik zag net op het Athom forum dat het met bridge ook nog niet werkt
Deze al gelezen? https://github.com/athombv/homey/issues/59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
Nee dat had ik nog niet gezien. .
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raolte
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-09 15:25
Gisteren stond erbij pre order nog dat wanneer je toen de pre order zette, dat hij in maart werd geleverd.
Vandaag staat er plotseling levering Q2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 11:31

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Tja het is niks nieuws meer eigenlijk gezien de mail die ik in augustus kreeg :'(

Hoi

Bedankt voor je interesse!
Wij verwachten Pre-orders in september te kunnen uitleveren, mits er niets raar gebeurt in de productie ;).

Groetjes,

Stefan Witkamp
Co-Founder and Commercial Director at Athom, the creators of Homey
http://athom.nl
stefan@athom.nl

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 11:50
Raolte schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:56:
Gisteren stond erbij pre order nog dat wanneer je toen de pre order zette, dat hij in maart werd geleverd.
Vandaag staat er plotseling levering Q2
Zie:
https://forum.athom.com/d...cation-development#latest

BP on the move!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roksilis
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 06-09 00:03
Als je slim bent annuleer je je preorder en houd je het geld op je spaarrekening tot het product echt uit is! Welke plusplunten geeft preorderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 09:20

Nhz

Beter laat dan nooit, zei mijn oma wel eens. Van uitstel komt afstel, zei mijn opa dan.

Ik ben benieuwd, voor de zekerheid mijn preorder geannuleerd en netjes (en snel) mijn 300euro terug gehad.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:22
Roksilis schreef op maandag 14 maart 2016 @ 18:58:
Als je slim bent annuleer je je preorder en houd je het geld op je spaarrekening tot het product echt uit is! Welke plusplunten geeft preorderen?
Slim advies..... Als iedereen dat zou doen zou er misschien niet eens genoeg geld over blijven om aan de Homey te blijven werken ;) Maar ben het wel met je eens dat er in principe voor jezelf geen voordelen zijn om te preorderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

Robsta86 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 22:46:
[...]

Slim advies..... Als iedereen dat zou doen zou er misschien niet eens genoeg geld over blijven om aan de Homey te blijven werken ;) Maar ben het wel met je eens dat er in principe voor jezelf geen voordelen zijn om te preorderen.
Je hoeft ze daarom nog geen renteloze en ongedekte lening te geven natuurlijk...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raolte
ATS schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 07:04:
[...]

Je hoeft ze daarom nog geen renteloze en ongedekte lening te geven natuurlijk...
Pre-order is een mooi instrument om de produktie te kunnen opscalen,maar dat kun je mijns inziens pas doen wanneer je iets hebt wat correct en juist werkt, gezien het aantal bugs en de diversiteit ervan zijn ze bij athom hier nog verre van dat.

Maar wat mij steekt is het lachende gezichtje aan het eind van het bericht van athom, op hun eigen forum, ik zie dit als we stellen de datum uit, en ipv de excuses aan te bieden aan de pre orders, lachen we ze uit dat de pre orders nog geen waar voor hun geld krijgen.

Nu gebruiken ze de pre order als backer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Die smiley is me ook al een aantal keer opgevallen bij posts van Emile die eigenlijk slecht nieuws brengen.

Ik denk dat het probleem is dat Emile een heel positief ingesteld persoon is en dat dat een beetje tegen hem werkt soms :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-08 10:13
Productie zal inderdaad geen probleem zijn, het is meer de software die nog veels te buggy is waardoor ze het niet aandurfen om de volgende batch te versturen met het gevolg dat er een stortvloed aan bugmeldingen en klachten bijkomen. Niet iedereen zal het forum en de bug tracker bijhouden en dus op de hoogte zijn van de al gemelde bugs.

Mijn pre-order heb ik ook geannuleerd en heb er ééntje overgenomen van iemand op marktplaats zodat ik al kon spelen met het ontwikkelen ervoor.

Als het goed is moet vandaag 0.8.24 (expirimental) uitkomen, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoop dat de nieuwe versie toch wat stabiliteit brengt.
Dacht net nog wat te testen tijdens mijn middagpauze maar blijkbaar is mijn Homey terug gecrashed :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2

lf2

Nieuwe update is uit... kan weer door werken aan mijn code.
Ik heb voor de grap getalletje onder de tien app gemaakt en een eq3 max driver gemaakt.

Wanneer mag je verwachten van een bedrijf dat ze hun API documentatie uitbreiden ? (ik weet ze hebben nu heel wat andere dingen aan hun hoofd om aan te werken :))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:43
Als het goed is komt er vandaag weer een update. Ben benieuwd of pre-orderers de keus gaan krijgen om de Homey nu al geleverd te krijgen.. :*)

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lf2 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:48:
Nieuwe update is uit... kan weer door werken aan mijn code.
Ik heb voor de grap getalletje onder de tien app gemaakt en een eq3 max driver gemaakt.

Wanneer mag je verwachten van een bedrijf dat ze hun API documentatie uitbreiden ? (ik weet ze hebben nu heel wat andere dingen aan hun hoofd om aan te werken :))
Heb je voor development ook een actieve homey nodig of is er een soort van sandbox?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keverjeroen
Webgnome schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 11:16:
[...]

Heb je voor development ook een actieve homey nodig of is er een soort van sandbox?
Ja die heb je nodig. Er is ooit een virtuele homey geweest, maar die bestaat niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:26

jdh009

FP ProMod
keverjeroen schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 11:12:
Als het goed is komt er vandaag weer een update. Ben benieuwd of pre-orderers de keus gaan krijgen om de Homey nu al geleverd te krijgen.. :*)
Ik gok dat ze eerst de overige backers gaan leveren voor dat ze de pre orders gaan leveren.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
lf2 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:48:
Heb je het op dat development forum gevraagd? Developers die aan apps werken zijn essentieel voor hun succes, dus daar moeten ze wel tijd voor vinden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
jdh009 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 13:29:
[...]

Ik gok dat ze eerst de overige backers gaan leveren voor dat ze de pre orders gaan leveren.
Klopt, maar dit zeiden ze 2 weken geleden ook:
For the Pre-orders, in a few weeks, we will give you a choice to receive your Homey shortly after the Kickstarter backers, or wait somewhat longer until Homey is more mature and gives you a better `retail-like` experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
keverjeroen schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 16:28:
[...]

For the Pre-orders, in a few weeks, we will give you a choice to receive your Homey shortly after the Kickstarter backers, or wait somewhat longer until Homey is more mature and gives you a better `retail-like` experience.
Die post was ik even vergeten :) Ik denk dat ik wel ga voor de keuze om hem nu uit te leveren. Ik hoop alleen dat er na die tijd dan geen hardware changes komen.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
keverjeroen schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 16:28:
[...]

Wat is dat nou voor onzin :') Als ze nou hadden gezegd "Je krijgt 50 euro retour als je langer wacht omdat ons product nog verre van af is" had ik het begrepen, maar nu laat je je 400 euro gewoon nog ff langer bij hun staan zonder dat ze er iets voor terug hoeven te doen. Bizar dat Athom soms.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DennusB schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 17:22:
[...]

Wat is dat nou voor onzin :') Als ze nou hadden gezegd "Je krijgt 50 euro retour als je langer wacht omdat ons product nog verre van af is" had ik het begrepen, maar nu laat je je 400 euro gewoon nog ff langer bij hun staan zonder dat ze er iets voor terug hoeven te doen. Bizar dat Athom soms.
Het is 299,-
En je kan ook gewoon beslissen om hem te laten leveren en bij jou thuis in de doos te laten staan. Komt op hetzelfde neer als je een product wil dat degelijk werkt op het moment dat je hem inplugt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Ligt de productie ervan eigenlijk plat of zijn ze wel gewoon door aan het produceren?
Fire69 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 17:59:
[...]

Het is 299,-
En je kan ook gewoon beslissen om hem te laten leveren en bij jou thuis in de doos te laten staan. Komt op hetzelfde neer als je een product wil dat degelijk werkt op het moment dat je hem inplugt...
Niet helemaal, ik kan me indenken dat er mogelijk nog hardwarewijzigingen doorgevoerd kunnen worden mochten er echt hele vervelende (hardware) bugs/fouten aan het licht komen. Ik ga hier echter niet vanuit dus ik denk dat ik hem zo snel mogelijk laat komen.Software matig zal het daarna allemaal wel goed komen.

[ Voor 79% gewijzigd door jdh009 op 18-03-2016 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:47

2be

Een nieuwe update met nieuwe datums voor levering. Ik ben benieuwd.

https://www.kickstarter.c...o-your-home/posts/1523076

Ik heb mijn homey ge-preordered en kan hem eind april verwachten volgens de update.

[ Voor 20% gewijzigd door 2be op 19-03-2016 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raolte
Dit is een goed verhaal !

Maar je kunt gelijk de conclusie trekken dat ze iedereen met hun vorige verhalen behoorlijk voor de gek hebben gehouden !
_/-\o_ 7(8)7

Ik denk ik gooi er een paar smiley s in, daar zijn ze zelf op hun forum ook zo goed in

Dus wat er deze keer van waar, mag ieder voor zichzelf gaan afvragen.Maar volgens mij gaat het de goede kant op.
Ze gaan het redden.
Ze hebben een goed idee !
Ze hebben een mooi ontwerp !
Nu nog een goed en stabiel werkend product !

[ Voor 37% gewijzigd door Raolte op 19-03-2016 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-04-2024
Ze geven hier nu toe grote problemen te hebben gehad met de voice input. (dat begrijp ik er uit)
Das in ieder geval duidelijke taal. Nu weten wij ook wat er aan de hand is.
Maar, zo te lezen, hebben ze het haast onder controle.....
Ik ben voorzichtig (zeer) positief nu. Gewoon omdat er wat duidelijkheid gegeven word...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Ik hoop dat de update verbetering brengt, wij kopen de Homey pas als wij zeker weten dat hij goed zal werken en niet dat er dingen verkeerd gaan. Ik heb er niet zo'n zin in dat mijn stofzuiger vanzelf aan gaat of de Hue lampen raar gaan doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjan01
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik begrijp de beslissing van Athom om levering pas later te doen, maar vind het wel erg jammer.

De geproduceerde homey 's liggen nu stof te happen bij Athom, daar heeft niemand wat aan.

Daarnaast zijn ze al wel betaald........

Een product dat (nog) niet perfect is kan ik prima mee leven.

Nog steeds geen product word wel steeds vervelender.

De meerwaarde van pre order is zo compleet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag mail teruggekregen op een mail van mij over hoe het met preorders zou gaan, laat Homey maar komen :)
Rond begin april zullen we een mail sturen waarin de methode staat hoe je naar de 'geek' batch toe kan. Als je die (eenvoudige) instructies volgt ga je met die batch mee ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

Grappig. De geek editie is toch al geleverd?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ATS schreef op zondag 20 maart 2016 @ 19:40:
Grappig. De geek editie is toch al geleverd?
In de update praten ze over "Geek" preorders:
Regular & (Super) Early Bird Backer (rest of Kickstarter EU)

April 4th

Pre-orders & non-EU Backers

Pre-orders will be given a choice to get Homey earlier but accept that it's still in bèta, or a little bit later for a retail-like experience.

'Geek' Pre-orders & non-EU Backers:

April 18th

Heeft er al iemand ervaring met de Kodi app voor Homey? Werkt dit met iedere XBMC RPI, Android TV boxes met XBMC (bijvoorbeeld Nvidia Shield) of AppleTV met XBMC erop ?

[ Voor 11% gewijzigd door lubbertkramer op 21-03-2016 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keverjeroen
lubbertkramer schreef op zondag 20 maart 2016 @ 19:42:
[...]

In de update praten ze over "Geek" preorders:

[...]

Heeft er al iemand ervaring met de Kodi app voor Homey? Werkt dit met iedere XBMC RPI, Android TV boxes met XBMC (bijvoorbeeld Nvidia Shield) of AppleTV met XBMC erop ?
https://forum.athom.com/d...upport-for-homey-1-0-1/p1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2

lf2

beetje stil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Vond ik ook al :'(

[ Voor 5% gewijzigd door error33 op 29-03-2016 21:28 ]

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-11-2024

brinkie2004

Nerd in hart en nieren

Ik heb er al ervaring mee opgedaan. De Kodi app praat rechtstreeks tegen de Kodi API, dus het maakt niet uit op welk device je Kodi hebt draaien. Zelf gebruik ik het met de RaPi2 en dit werkt perfect!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Ik heb (letterlijk) de stekker eruit getrokken :+

Mijn vrouw stelt het niet op prijs dat er 's nachts iemand in de huiskamer iets roept over een mislukte verbinding. En ik heb nog geen toegevoegde waarde kunnen vinden met de huidige mogelijkheden.

Dus, voor nu blijft 'ie uit, waarschijnlijk tot na de zomer oid, wanneer o.a. de spraakherkenning (al is het alleen maar de OK Homey trigger) acceptabel werkt. Ik hoop dat ik tegen die tijd alle functionaliteit van mijn Fibaro HC2 naar Homey kan brengen, maar de HC2 voelt momenteel wel een stuk sneller aan.

Mijn dochter van 2 roept inmiddels ook al 'OK Homey' tegen het ding, zo vaak heb ik geoefend :+

[ Voor 13% gewijzigd door rb338 op 30-03-2016 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keverjeroen
Voor de gene die het gemist hebben op het forum. Dit zegt Emile afgelopen zaterdag:

So we've received the new 'OK Homey' trigger and I've just done a few tests, and so far I'm really impressed by the accuracy! I haven't seen a false positive yet (where Homey triggers when you didn't say OK Homey), and it even works mid-sentence (e.g. "This is an example sentence that will OK Homey be heard").

https://www.dropbox.com/s/gvf4o0y1p4m7ktj/okhomey.mp4?dl=0

We're going to finetune it in the upcoming week, and ship it in an update when it's ready!

Then, what's left for speech to work awesome:
- Finetune the microphones (we're halfway)
- Fix the 'Oops, I couldn't reach the server' problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:56
rb338 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:49:
Ik heb (letterlijk) de stekker eruit getrokken :+

Mijn vrouw stelt het niet op prijs dat er 's nachts iemand in de huiskamer iets roept over een mislukte verbinding. En ik heb nog geen toegevoegde waarde kunnen vinden met de huidige mogelijkheden.

Dus, voor nu blijft 'ie uit, waarschijnlijk tot na de zomer oid, wanneer o.a. de spraakherkenning (al is het alleen maar de OK Homey trigger) acceptabel werkt. Ik hoop dat ik tegen die tijd alle functionaliteit van mijn Fibaro HC2 naar Homey kan brengen, maar de HC2 voelt momenteel wel een stuk sneller aan.

Mijn dochter van 2 roept inmiddels ook al 'OK Homey' tegen het ding, zo vaak heb ik geoefend :+
Ik heb me zojuist verslikt in mn drinken bij het lezen van die zin. De droge nuchterheid ervan, heerlijk :+ :+

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
brinkie2004 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:12:
[...]

Ik heb er al ervaring mee opgedaan. [...]
Da's wel een understatement :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
De hardwareproductie loopt in ieder geval gewoon door:

https://www.facebook.com/...23.100002946008815&type=3

Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/t31.0-8/12909568_920380001403525_6878613897216922700_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/t31.0-8/12885897_920380081403517_4957296522204718202_o.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door keverjeroen op 31-03-2016 08:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dountill
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 09:16
"Ok Homey, make more children"

Mijn Steamaccount. Altijd op zoek om te ruilen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Mooi om te zien hoe ze netjes aan de rand van de tafel liggen om het stekker probleempje op te lossen :) 8)

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oplossen zou ik het niet noemen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

error33 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:28:
Mooi om te zien hoe ze netjes aan de rand van de tafel liggen om het stekker probleempje op te lossen :) 8)
Behalve de 2e van rechts, die heeft iets van een extra beentje 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 15:43:
[...]

Behalve de 2e van rechts, die heeft iets van een extra beentje 8)
Wat er wel handiger uit ziet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2

lf2

Hun communicatie zuigt nog wel. Mensen hebben steeds minder zin om te reageren op forum.

Meerdere malen deze doodsteek gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, het wordt de laatste week wel heel stil.
Op Slack is al 3 dagen niks meer gezegd...

Normaal zou Emile morgen een update moeten geven. Afwachten dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2

lf2

Ik ben niet zo een negatief persoon maar een bedrijf moet wel serieus uitkijken als het beetje stil valt...
Dat het wel op gang gaat komen als mensen weer orders ontvangen dat zal dan wel maar toch uitkijken geblazen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Update vrijdag, en met de vorige update in gedachten hoop ik vandaag te kunnen lezen in de update dat de verzending half april doorzet. Ik denk dat het stil vallen mede ermee te maken heeft omdat de groep die Homey al heeft te klein is en inmiddels zo alles wel gezegd is door die groep, tijd voor wisseling van de wacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben stiekem wel benieuwd naar de update ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
Ja deze week is het aardig stil gebleven met updates. Ook in de app store is het rustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UPDATE :D
Time flies when you're having fun and/or working your ass off. In our case, it's both!

Things are pretty good at Athom! The shipment dates we communicated last time are still on track, so that means we'll be sending out more Homeys next week.

As for the software, we've made some pretty big steps we're eager to share:

`OK Homey` trigger

Today we've shipped Homey v0.8.27 to the experimental channel, which includes a preview of the new `OK Homey` trigger. It's still a little bit rough, yet it's a massive improvement over what we had before. We even haven't encountered any false positives (where Homey triggers when you didn't say OK Homey) ourselves as of yet!

Firmware Updater improvements

Our firmware updater, the tool that updates Homey, and sometimes even itself, has been, well, updated. Next to a few bug fixes, it now shows a beautiful progress bar that keeps you informed about what Homey is doing. Most of the Homeys that were returned for RMA were unplugged because Homey never gave this feedback.

Z-Wave improvements

The Z-Wave Pairing wizard and the settings screen have been made much more robust, and should provide a better experience when connecting your Z-Wave devices to Homey.

Audio API

Homey Apps can now play short sounds, which can be pretty useful at times. A bleep when Homey starts listening, your own ringtone when an alarm goes off, or a cookie monster 'Om Nom Nom' when you open the fridge.

Apps improved

We have improved a lot of our own apps to be more robust, and we must say, it starts to feel a lot more solid already. And that feels good :)

Translations

Homey is now mostly translated to Dutch. Just a few sentences and speech parsers left!

New Website

It's almost ready, and it's beautiful! The primary reason we will release it next week is because of the support articles and videos (sneak preview), so all new Homey users can go there for help. And we're trying to run a business on the side as well, so it might help to tell more people about Homey's awesomeness.

iOS & Android App

We're currently working simultanous on the iOS and Android app, as they share a common codebase. This took a little bit longer in the beginning, but now enables us to improve the smartphone apps a lot faster. The iOS app and the new version of the Android app are planned to be in bèta within 1 or 2 weeks.

We're going to enjoy our weekend, so we can start fresh next week with all the new Homey users. Cheers!
https://www.kickstarter.c...o-your-home/posts/1535668

Deze vind ik mooi _/-\o_
Things are pretty good at Athom! The shipment dates we communicated last time are still on track, so that means we'll be sending out more Homeys next week.

[ Voor 3% gewijzigd door lubbertkramer op 01-04-2016 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
  • Laatst online: 16:46
Wanneer zou ik een Homey kunnen verwachten als ik nu bestel?

Over 4 weken wil ik verhuizen (nu nog klussen) en wil het graag gebruiken. Nu geld uitgeven aan een controller en een jaar later dat inwisselen voor een Homey, zie ik niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarschijnlijk ergens in mei/juni

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BartOtten schreef op zondag 03 april 2016 @ 01:52:
Wanneer zou ik een Homey kunnen verwachten als ik nu bestel?

Over 4 weken wil ik verhuizen (nu nog klussen) en wil het graag gebruiken. Nu geld uitgeven aan een controller en een jaar later dat inwisselen voor een Homey, zie ik niet zitten.
Even contact zoeken met Homey en aangeven dat je bij de geek preorders wilt zitten dan volgt hij binnen twee weken (volgens zeggen van Athom)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 14:33
Volgens de app van post.nl wordt hij morgen bij mij bezorgd. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

arene schreef op maandag 04 april 2016 @ 18:03:
Volgens de app van post.nl wordt hij morgen bij mij bezorgd. Ik ben benieuwd.
Ga er maar vanuit dat het woensdag wordt, dat was de vorige keer ook.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:56

Felyrion

goodgoan!

Ahh, nice, bij mij staat ie ook in de app voor morgen inderdaad. Maar als het gaat zoals de vorige keer melden ze hem eerder aan dan ze daadwerkelijk versturen, dus zal het wel 1 of 2 dagen later worden gok ik.

Edit: staat ook in de postnl app: "zending is aangemeld maar nog niet ontvangen door PostNL"

[ Voor 18% gewijzigd door Felyrion op 05-04-2016 00:05 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
  • Laatst online: 16:46
Gisteren besteld, batch van 18 april. Lekkerrr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2

lf2

BartOtten schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:39:
Dat hoop ik voor je.... ik bedoel we hebben het over Athom 8)7
maar serieus zou eerlijk gezegd er niet van opkijken als ze het delayen want denk dat de software echt niet ver genoeg is. Een week werkt veel en week erop werkt helft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

2015 besteld dat zou dan batch van nu mogen zijn maar niks ontvangen over verzending etc.

Heb jij een mail gehad met de datum er in ?

macOS 15.5

Acties:
  • +2 Henk 'm!
error33 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 12:33:
[...]

2015 besteld dat zou dan batch van nu mogen zijn maar niks ontvangen over verzending etc.

Heb jij een mail gehad met de datum er in ?
Ik heb de laatste tijd heen en weer lopen mailen met Stefan (velen vast van jullie) en kreeg dit als mail vanmorgen toen ik vroeg waarom ik nog geen mail had met verzending:
Hoi Lubbert,

Deze week nog krijg je hierover een mail ;)

Groetjes,

Stefan Witkamp
Commercial Director at Athom, the creators of Homey
Dus denk allemaal nog even geduld wie net als mij nog geen mail heeft en dan komt ie eraan als alles goed gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 09:20

Nhz

En weer met zo'n irritante smiley...

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2

lf2

Nhz schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:16:
En weer met zo'n irritante smiley...
haha kom op je krijgt de homey heus wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier vond ik hem eigenlijk niet echt ongepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Ook als je een pre-order hebt geplaatst, krijg je deze week een mail:

(via Slack)
keverjeroen [11:47 AM]
Good to see that the next kickstarter-bach is being shipped this week! Anyone an idea when we (normal pre-orders) get the mail with the choice to get the homey earlier?

weejewel [1:18 PM]
Also this week @keverjeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Ik kwam van het weekend deze kickstarter nog tegen:

https://www.kickstarter.c...r/flipflic?ref=nav_search

Nu ben ik niet zo geïnteresseerd in het product zelf maar vond het wel interessant dat ook Homey genoemd werd in hun product ondersteuners gedeelte. Het houdt wel in dat Homey goed in contact is met andere home automation ontwikkelaars.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Tylocke schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:15:
Ik kwam van het weekend deze kickstarter nog tegen:

https://www.kickstarter.c...r/flipflic?ref=nav_search

Nu ben ik niet zo geïnteresseerd in het product zelf maar vond het wel interessant dat ook Homey genoemd werd in hun product ondersteuners gedeelte. Het houdt wel in dat Homey goed in contact is met andere home automation ontwikkelaars.
Mooi ding!
Dit zou voor mij al een reden zijn om dat soort gordijnen te kopen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willieku
As far as we know the packages are on their way! :)

bericht van emile op het forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frakke0
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 11:42
Een heleboel nieuwe filmpjes online :)
YouTube: Athom B.V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Gaaf! Zal wel de eerste stap naar de nieuwe website zijn.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• willieku
Zojuist afgeleverd door post nl.
ik ga hem nu uitpakken
(feel free to translate)
I got it, just deliverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier moet je niet vertalen naar het Engels hoor ;)

Veel plezier ermee.

Let wel op, er is blijkbaar out-of-nowhere een update naar .29 uitgebracht waardoor je sommige apps niet kan installeren voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

willieku schreef op woensdag 06 april 2016 @ 09:46:
Zojuist afgeleverd door post nl.
ik ga hem nu uitpakken
(feel free to translate)
I got it, just deliverd
Is dat een Kickstarter Homey of een pre-order Homey? Ik heb in mei 2015 een pre-order gedaan maar nog niets gehoord.

Pagina: 1 ... 12 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.