Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-06 15:59
Tylocke schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:21:
[...]

Is dat een Kickstarter Homey of een pre-order Homey? Ik heb in mei 2015 een pre-order gedaan maar nog niets gehoord.
Kickstarter. Zie ook een paar berichtjes hierboven over het mailtje dat deze week komt voor de gewone pre-orders...

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:36
Is er ergens een lijst van welke apparaten / protocollen Homey ondersteund? Waar ik het meest in geïnteresseerd bent is of ik er ook mijn ITHO mechanische ventilatie mee kan bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:58
Kijk eens op hun forum op forum.athom.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
willieku schreef op woensdag 06 april 2016 @ 09:46:
Zojuist afgeleverd door post nl.
ik ga hem nu uitpakken
(feel free to translate)
I got it, just deliverd
Jammer, heb de postbezorger gemist, dan morgen maar. maakt ook niet uit .

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230, ThuisBatterij: SigenStor 17kW + 32kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:46
rorie schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:13:
Is er ergens een lijst van welke apparaten / protocollen Homey ondersteund? Waar ik het meest in geïnteresseerd bent is of ik er ook mijn ITHO mechanische ventilatie mee kan bedienen.
Voor zover ik weer en gelezen heb op het forum van Athom, is dat nog niet mogelijk. Het schijnt ook een gesloten 868MHz protocol te zijn.
Ik heb zelf ook een ITHO ecofan en wil dit ook graag automatiseren. Zodra ik mijn Homey ontvangen heb, knutsel ik een Qubino module aan de PWM chip van de ITHO

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Hier is hij ook binnen. Helaas gaat het verbinden met de WiFi bij mij niet erg soepel. Niet zelfs. Ik weet dat de software nog in beta is, maar dit is wel heel basic, zo lijkt het tenminste.

Zullen we in een volgende versie ook gewoon een ethernetaansluiting fabriceren jongens? Dat zou een hoop frustratie schelen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:32
garp schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:30:
Hier is hij ook binnen. Helaas gaat het verbinden met de WiFi bij mij niet erg soepel. Niet zelfs. Ik weet dat de software nog in beta is, maar dit is wel heel basic, zo lijkt het tenminste.

Zullen we in een volgende versie ook gewoon een ethernetaansluiting fabriceren jongens? Dat zou een hoop frustratie schelen......
Het staat al op de feature lijst om een USB - Ethernet connectie te ondersteunen, dus hiervoor heb je straks geen nieuwe versie nodig.

ITHO is al redelijk ver ge reverse engineered, en dit zou toch mogelijk moeten zijn om in een Homey app te maken. http://www.progz.nl/blog/...-itho-cve-eco-rft-part-6/

[ Voor 15% gewijzigd door Eskimootje op 06-04-2016 16:44 . Reden: ITHO ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Prachtig. Maar ondertussen weigert het apparaat categorisch te verbinden. Ik ga 'm weer terug in zijn doosje stoppen nu, want ik heb de afgelopen anderhalf uur echt letterlijk alles geprobeerd. Verschillende netwerknamen, wachtwoorden, devices om de setup op te draaien, ander Accespoint. Ik ben er bij deze even klaar mee. Ik ga koken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiezel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-06 09:42
Hier is homey ook binnen. Ook hier een probleem om te verbinden met het wifi netwerk.

edit: werkt

[ Voor 8% gewijzigd door Kiezel op 06-04-2016 19:28 ]

-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:36
Somfy is toch ook een gesloten protocol en word voor zover ik weet wel ondersteund. De hardware is in ieder geval wel aanwezig om op 868 MHz te kunnen werken.

Mijn ITHO ecofan word nu draadloos met twee afstandsbedieningen bestuurd vanaf de wc en douche, dit wil ik zou houden. Als je er een Qubino module aan knutselt zijn dan overige afstandsbedieningen nog te gebruiken / over rulen?
Bas Post schreef op woensdag 06 april 2016 @ 15:49:
[...]

Voor zover ik weer en gelezen heb op het forum van Athom, is dat nog niet mogelijk. Het schijnt ook een gesloten 868MHz protocol te zijn.
Ik heb zelf ook een ITHO ecofan en wil dit ook graag automatiseren. Zodra ik mijn Homey ontvangen heb, knutsel ik een Qubino module aan de PWM chip van de ITHO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-06 23:32
Hier is ook de Homey gearriveerd... Kan wel verbinding maken met het setup netwerk van de homey, maar de setup pagina setup.athom.com geeft de melding dat de pagina offline is i.v.m. een issue welke mogelijk homeys kan bricken. Nog maar weer meer wachten dan.

Pagina is weer online aldus Emile, maar weer verder prutsen dan :9

[ Voor 13% gewijzigd door Robsta86 op 06-04-2016 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leuk om te lezen dat er weer Homey's in het wild te vinden zijn. Inmiddels als pre-order ook een bericht gekregen zoals eerder deze week beloofd was _/-\o_
Dear Lubbert,

The time has come! Your Homey is in production and is almost ready to ship. As pre-orderer, you are of course first in line to receive yours, well before Homey is available in stores!

As you may have read in our updates, the software on Homey is still improving a lot every day/week. Because we want to give everyone the experience and waiting times they prefer, you have a choice when to receive your Homey: you can either subscribe to our Beta batch, and your Homey will be shipped in a Beta stage around the 18th of April, or you choose to wait for a ‘retail like’ experience, and your Homey will be shipped in the beginning of May.

If you prefer the retail-like batch, you don’t have to do anything at all.

To make sure we deliver your Homey actually to you, we also want to verify your address. If the below address is right, you don’t have to do anything. If the address is not correct, you can get in touch by replying. Right now, your Homey is set to ship to:
Here we go :D

[ Voor 7% gewijzigd door lubbertkramer op 06-04-2016 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
Het was even een strijd met ook een aantal pogingen om de recovery uit te voeren (Geen IP adres gekregen van Homey, Homey die niet wou verbinden met netwerk) maar uiteindelijk staat hij nu te updaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:21

jdh009

FP ProMod
Heb ook een mailtje gekregen :) Hoe zit het met de garantie als je dit doet?
By subscribing to this batch, you acknowledge and accept that the software might still be unpolished and bugs may occur more often than 'normal'.
Dat de software bugs bevatten maakt me niet zo veel uit, die zijn te fixen, maar hoe zit het met hardwarefouten? Ik denk dat ik morgen definitief besluit wat ik doe, en het lijkt er op dat ik hem nu al laat komen. Ik kan me namelijk niet herinneren dat er "mindere" verhalen over de hardware zelf waren.

[ Voor 21% gewijzigd door jdh009 op 06-04-2016 18:57 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jdh009 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:56:
Heb ook een mailtje gekregen :) Hoe zit het met de garantie als je dit doet?

[...]

Dat de software bugs bevatten maakt me niet zo veel uit, die zijn te fixen, maar hoe zit het met hardwarefouten?
Wat ik begrepen heb van Stefan is dit gedaan omdat er Tweakers zijn die er zelf mee aan de slag kunnen. De hardware werkt en wordt ook al uitgeleverd. Voor zover ik begreep heb je gewoon garantie op de hardware, is ook wettelijk vastgelegd want het blijft gewoon een normale aankoop als pre-order en dus heb je de rechten waar ze het eerder over hadden dat pre-orders die een out of the box al werkend product verwachten terugsturen en geld terug willen dat ze dat wilden voorkomen. (omdat dat natuurlijk financieel niet handig is als de buurman van de hoek die zelf niet wil ontdekken hiermee aan de slag gaat en vervolgens geld terug wil.)

Je kan hiermee waarschijnlijk niet je Homey terugsturen omdat er nog softwarematige bugs zijn want daarmee ga je akkoord maar weet niet hoe dat wettelijk zit.

[ Voor 9% gewijzigd door lubbertkramer op 06-04-2016 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Even gewoon om te weten of het misschien aan mij ligt: zijn er mensen die vandaag een Homey hebben ontvangen die het wel gelukt is om de WiFi connectie correct aan de gang te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
Is mij gelukt maar na het updaten van de Homey (gebeurt automatisch tijdens de setup) komt hij niet online en wordt de ring solide rood. Klote :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-04-2024
ik heb hem vanmorgen om 1000u na 3 pogingen online gekregen.
ging toen updaten. duurde heel lang. kwartier fzo.
toen ging hij zijn stem ophalen. duurde nog wat langer.
alles werkte toen met engelse taal. reageerde goed op vragen voor time en date.
heb toen dutch geïnstalleerd, nu is het minder en luistert haast niet.
ben nu flows aan het proberen. kaku werkt, althans de deurcontact schakelaars.
hue werkt ook.
IR krijg ik niet in de flow aan de gang
buienradar ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-06 22:47
Mijn Homey ook vandaag gekregen. Aan de praat gekregen maar was nog een aardige klus. Gek genoeg ging mijn Unify WiFi netwerk ook raar doen.

https://forum.athom.com/d...ont-install-update#latest

Voice control werkt niet best vanaf 5 meter vanaf de bank, terwijl de TV aanstaat. Ook niet echt als de TV uitstaat eigenlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:43
garp schreef op woensdag 06 april 2016 @ 19:34:
Even gewoon om te weten of het misschien aan mij ligt: zijn er mensen die vandaag een Homey hebben ontvangen die het wel gelukt is om de WiFi connectie correct aan de gang te krijgen?
Het is me gelukt, maar met veel moeite en heeft me meer dan 1 uur gekost. Ik zie nog wat verbeterpunten in de setup.

https://forum.athom.com/d...mey-getting-started-guide is wat te sumier, vooral het gedeelte "volg de instructies"

volgens mij is het:
- zet de homey aan, na enige tijd meld een stem: ga na setup.athom.com
- ga naar setup.athom.com via Chrome (niet firefox of IE), dan zie je rechts onderaan een "zoek" tekentje.
- zoek het wifinetwerk homey en verbind daarmee (dus niet langer met je normale netwerk)
- hij zou de homey moeten vinden, het zoek tekentje heeft wat gevonden.
- vul je eigen wifinetwerk in, next, vul je wachtwoord in.
- ga dan weer wifi verbinding maken met jouw standaard netwerk.
- dan meld de stem of het internet verbinding heeft gekregen of niet. Ik heb dit een paar keer moeten herhalen. Dan zou je verder moeten gaan, de 1e keer ging dat bij mij niet, de setup heb ik nog een keer doorlopen.
- als het wel goed gaat krijg je een melding, en kun je een account aanmaken (verificatie email even klikken).
- dan kun je naar my.athom.com gaan, inloggen en dan zou je op de pagina moeten uitkomen.
- ergens tussendoor meld het dat het een update doet (73Mb), dat gaat goed maar duurt erg lang (10min ofzo) zonder voortgang. De leds gaan van paars, na geel, naar regenboog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-10-2024

lf2

lubbertkramer schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:30:
Leuk om te lezen dat er weer Homey's in het wild te vinden zijn. Inmiddels als pre-order ook een bericht gekregen zoals eerder deze week beloofd was _/-\o_

[...]

Here we go
:D
"Retail like in Mei" ?
Na alle communicatie blunders en gemiste deadlines en beloftes denk je dat ze wat geleerd hebben.

Denk dat het een grove leugen is om eerlijk te zijn. In 4 weken alles oplossen ?

Daarnaast tweakers mee laten spelen is een goed idee maar bijna alle protocol documentatie om drivers te bouwen is nog niet eens online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lf2 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 07:39:
[...]

"Retail like in Mei" ?
Na alle communicatie blunders en gemiste deadlines en beloftes denk je dat ze wat geleerd hebben.

Denk dat het een grove leugen is om eerlijk te zijn. In 4 weken alles oplossen ?

Daarnaast tweakers mee laten spelen is een goed idee maar bijna alle protocol documentatie om drivers te bouwen is nog niet eens online...
Ik denk ook dat mei ook te rooskleurig is voor retail verkoop maar dat gaat mij niet tegen houden om zelf met Homey te prutsen en uit te zoeken. Alhoewel de gewone thuis gebruiker waarschijnlijk al die documentatie niet nodig heeft alleen moet hij zich dan tevreden stellen met een app store die nog in de kinderschoenen staat.

Ik wacht in ieder geval met smart op mijn Homey, heb een aantal zaken thuis die ik er mooi aan kan koppelen. Daarnaast komen er binnenkort nog wat kickstartprojecten zoals ComfyLight binnen die ik graag aan Homey wil koppelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-03 22:59

Tylocke

[Team Carrack]

keverjeroen schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:41:
[...]

Kickstarter. Zie ook een paar berichtjes hierboven over het mailtje dat deze week komt voor de gewone pre-orders...
Dank je! Ik heb ondertussen ook een mail gehad. Helaas ben ik net voor 18 april op vakantie dus ik ga wel mee in de batch van mei.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
hier ook de Homey binnen.

Tot nu toe niet erg positief. Installatie ging moeizaam (2 uur mee bezig geweest)
Netwerk wel/niet vinden, toen eindelijk verbinding, weer half uur wachten met updaten.

Toen geklooi met Athom account. Forum login + email was al bekend op forum. Dus dacht ik ook te kunnen gebruiken met mijn huidige e-mail. Werkte niet.

Dus weer opnieuw een reset, updates, alles weer opnieuw. Toen account aangemaakt onder ander e-mail adres en werkte wel.

Eerste test was Philips hue eraan koppelen, na 10x gedrukt te hebben op de knop van Hue, eindelijk een koppeling.
Toen met de flow editor flow aangemaakt voor lampjes uit en aan.

Getest... speech test meerdere keren gedaan, geswitched naar NL <-> Engels, maar allemaal zeer matig.
50% van de tijd pakt Homey de commando's en werkt het ook daadwerkelijk.

Sonos en Spofity integratie gaat nog wel even duren lees ik zo, al met al ... leuk dingetje qua look en feel, maar veder matig.

Twijfel dan ook om hem te verkopen. Wat denken jullie? Zal de speech nog beter worden?

Nieuwe website en forum lijkt er ook aan te komen..
Ahtom.com Error establishing a database connection

[ Voor 4% gewijzigd door XippIX op 07-04-2016 09:18 . Reden: nieuwe website ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 11:44
Je weet dat je een bèta product hebt gekocht. Als je daar niet mee kan leven, dan zou ik 'm verkopen en wachten tot de retailversie klaar is. Anders blij je je ergeren aan 'bèta bugs' en een niet volledige ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2

lf2

Ja het zal wel verbeterd worden denk ik zodra ze de microphone tweaken (staat uitgelegd in ene-laatste kickstarter-update). Zoals het er nu naar uit ziet is dat nog niet geimplementeerd.

Ik begin voorzichtig negatief te worden om eerlijk te zijn.

1.5 maand later staat de Homey 90% van de tijd uit.
Je verwacht dat met elke update de software iets beter wordt maar dat valt dus best wel tegen. Soms worden dingen wel gefixed maar een update later doet hetzelfde het weer niet.

De documentatie is vervelend voor een developer bijvoorbeeld bij wireless staat alles al maanden op "to document".

Voice is gewoon hit-miss bij elke update. Als dit de belangrijkste interface is (en grootste ergernis voor mensen) zou men hier toch heel snel vooruitgang moeten maken.

De flows zijn tof maar iedere beginner kan weten dat de huidige manier van toevoegen/editen van flows niet sustainable is. Straks heb je er 100 dan kan je door de bomen het bos niet meer zien.

Ik weet dat het beta is en ik was juist een tegenstander van klagers maar ik ben vaker in beta programmas geweest. Gaat allemaal ietsje te traag en onbeholpen in mijn ogen (update die niet echt iets fixt)
:X

Ik ga weer aan het werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:42
XippIX schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:16:
hier ook de Homey binnen.

Tot nu toe niet erg positief. Installatie ging moeizaam (2 uur mee bezig geweest)
Netwerk wel/niet vinden, toen eindelijk verbinding, weer half uur wachten met updaten.

Toen geklooi met Athom account. Forum login + email was al bekend op forum. Dus dacht ik ook te kunnen gebruiken met mijn huidige e-mail. Werkte niet.

Dus weer opnieuw een reset, updates, alles weer opnieuw. Toen account aangemaakt onder ander e-mail adres en werkte wel.

Eerste test was Philips hue eraan koppelen, na 10x gedrukt te hebben op de knop van Hue, eindelijk een koppeling.
Toen met de flow editor flow aangemaakt voor lampjes uit en aan.

Getest... speech test meerdere keren gedaan, geswitched naar NL <-> Engels, maar allemaal zeer matig.
50% van de tijd pakt Homey de commando's en werkt het ook daadwerkelijk.

Sonos en Spofity integratie gaat nog wel even duren lees ik zo, al met al ... leuk dingetje qua look en feel, maar veder matig.

Twijfel dan ook om hem te verkopen. Wat denken jullie? Zal de speech nog beter worden?

Nieuwe website en forum lijkt er ook aan te komen..
Ahtom.com Error establishing a database connection
Speech is en blijft een lastig ding. Dat gaat zeker nog een probleem blijven voor de lange tijd. Gisteren een collega ook blij aan het spelen met zijn Homey. Echter raakt homey de kluts kwijt als de tv aan staat (bijv). Dat is natuurlijk niet heel erg raar aangezien je het kunt vergleijken met wanneer je zelf in een vol café staat. Dan wordt het luisteren naar anderen ook een stuk lastiger.

Of je de Homey moet verkopen moet je bij jezelf nagaan of dat je in dit stadium nog wil blijven testen of dat je er genoeg van hebt. Persoonlijk kan het mij niet zoveel schelen dat het nog niet goed werkt omdat ik weet dat ze er nog volop mee bezig zijn.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Laatst online: 12:23
canonball schreef op woensdag 06 april 2016 @ 22:36:
[...]

- ga naar setup.athom.com via Chrome (niet firefox of IE), dan zie je rechts onderaan een "zoek" tekentje.
- zoek het wifinetwerk homey en verbind daarmee (dus niet langer met je normale netwerk)
- hij zou de homey moeten vinden, het zoek tekentje heeft wat gevonden.
- vul je eigen wifinetwerk in, next, vul je wachtwoord in.
- ga dan weer wifi verbinding maken met jouw standaard netwerk.
Ik heb m'n Homey nog niet, maar deze stappen kan ik niet goed volgen.
Dus je moet de verbinding van je pc met je normale netwerk verbreken en verbinden met de SSID van de Homey? Daarna kan je de gegevens invullen van je normale wifi netwerk, waarna de Homey daarmee zal verbinding maken en jij je pc terug kan omschakelen naar je normale netwerk.

Allemaal goed en wel, maar wat als je PC bedraad is? :p

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XippIX
  • Niet online
zeef schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:27:
Je weet dat je een bèta product hebt gekocht. Als je daar niet mee kan leven, dan zou ik 'm verkopen en wachten tot de retailversie klaar is. Anders blij je je ergeren aan 'bèta bugs' en een niet volledige ervaring.
Klopt!
Echter retail versie komt over 4 weken in de winkels aldus Athom.
Dus er is nog wel aardig wat werk aan de winkel :P

@lf2
Ik dacht dat die nieuwe speech update al uit was gebracht afgelopen week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2

lf2

XippIX schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:17:
[...]

Klopt!

@lf2
Ze hebben een recording studio gevraagd om heel wat "ok homey's" op te nemen zodat de trigger het veel beter doet. Maar het tweaken van de microphones in Homey is nog niet gebeurd. Daarbij moet je denken aan noise cancelation etc...

De trigger werkte altijd goed bij mij maar met de nieuwe update zou het nog beter werken....voor mij blijft het hetzelfde maar zoveel false positives.. |:( (reageert op van alles, soms zelfs op niets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
lf2 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:24:
[...]

Ze hebben een recording studio gevraagd om heel wat "ok homey's" op te nemen zodat de trigger het veel beter doet. Maar het tweaken van de microphones in Homey is nog niet gebeurd. Daarbij moet je denken aan noise cancelation etc...

De trigger werkte altijd goed bij mij maar met de nieuwe update zou het nog beter werken....voor mij blijft het hetzelfde maar zoveel false positives.. |:( (reageert op van alles, soms zelfs op niets)
Zouden alle Homey's stieken in een soort Borg netwerk zitten en elkaars stemmen kunnen horen? >:)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XippIX
  • Niet online
aah oke thanks!
ja trigger werkt opzich wel.. maar dan :P

verdere commando's zijn echt drama.

Ook al geprobeerd om de Homey op NL te zetten, en dan een Nederlandse stem. Dan werkt er nog 0,0. Maar dat is opzich logisch. Ik zou al blij zijn dat Engels een beetje OK werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2

lf2

XippIX schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:27:
aah oke thanks!
ja trigger werkt opzich wel.. maar dan :P

verdere commando's zijn echt drama.

Ook al geprobeerd om de Homey op NL te zetten, en dan een Nederlandse stem. Dan werkt er nog 0,0. Maar dat is opzich logisch. Ik zou al blij zijn dat Engels een beetje OK werkt.
Ja vaak begrijpt het de commando's gewoon niet. Dan zie je vaak dat Homey gaat nadenken en dan niets doet. (omdat het of een totaal andere zin heeft begrepen of de flow niet triggert) 8)7
Webgnome schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:26:
[...]

Zouden alle Homey's stieken in een soort Borg netwerk zitten en elkaars stemmen kunnen horen? >:)
Zou best kunnen :D anders weet ik echt niet waarom het triggert op stilte :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• garp
Voor hen die het willen weten: Homey heeft een harde afhankelijkheid mbt de google DNS servers. Heb je vanaf je netwerk geen toegang tot die DNS servers (omdat je alle DNS verkeer van clients op je netwerk naar het internet blokkeert, zoals ik doe) dan zal je Homey het niet gaan doen.

De google DNS servers zijn hard gecodeerd in de software, dus als je homey wilt gebruiken in zo'n situatie dan zul je het IP van homey moeten whitelisten voor deze rule in je firewall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-03 22:59

Tylocke

[Team Carrack]

XippIX schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:17:
[...]

Klopt!

@lf2
Ik las de mail van Athom toch echt anders. Begin mei worden de retail-like Homey's verstuurd. Dat is nog ruim voordat ze in de winkels staan.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-06 19:42

Felyrion

goodgoan!

Mijn Homey vandaag ook ontvangen :)

Na alle verhalen was ik bang voor een vrij slechte ervaring, maar het tegendeel is waar hier.

De setup ging zonder veel issues (ok, het connecten naar WiFi kostte me twee pogingen).
Hierna kwam direct een update binnen (had gemeld mogen worden, zal niet iedereen door hebben) waarna hij de voice ging downloaden (wel netjes aangekondigd), waarna ik aan de slag kon.

Direct maar wat tests er tegenaan gegooid, en Homey reageert goed op de trigger (zonder training, dus dat laat ik voorlopig zo) en snapt wat ik zeg.

Ook toevoegen van wat action 433 switches en een livingwhites plug leveren geen issues op so far. Lichten aan/uit per kamer of allemaal gaat prima.

Morgen maar eens wat ingewikkelders proberen, maar ik ben wel positief gestemd tot op heden :)

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robsta86
Na mijn moeizame start vandaag met een instructie van Athom mijn Homey kunnen recoveren :). Na het recover proces kwam Homey online en kon ik er ook mee aan de slag. In het begin was ik wat matig positief over het luisteren naar voice commando's in flows (OK Homey trigger werkt wel gelijk super).

Na mijn flows als volgt opgezet:

When: You say anything
AND: Contains <trigger woord>
THEN: actie

Op deze manier werkt het wel goed. Eerst gebruikte ik: when you said something: <triggerwoord> maar dat werkte niet goed.

Wat heb ik nu getest?
2 Z-wave devices: Fibaro smoke sensor V1 en Aeon Labs Multisensor 6. Toevoegen was een eitje, z-wave verbinding lijkt tot nu toe stabiel
NFC tag: Ik heb van mijn werk een NFC tag om het pand te kunnen betreden. Deze TAG wordt ook herkend door Homey. Als ik m'n tag nu tegen Homey aan houd begroet Homey mij vriendelijk en begint hij een muziekje te spelen
Hue verlichting: Ik heb het nieuwe type HUE bridge met een 6tal lampen. Lampen schakelen snel en goed.
Denon receiver: App gedownload en even mee gespeeld. Flow gemaakt, als ik iets zeg met het woord: Radio dan zet Homey de receiver aan en begint hij muziek te streamen vanaf internet. Werkt goed.

Wel een gemis: je moet devices stuk voor stuk toevoegen in flows. Het zou wel fijn zijn als er een mogelijkheid komt om met groepen te werken. Ik heb nu een flow als ik tegen Homey zeg: slaap lekker, dat dan alle lampen en de receiver uitgaan. Dit past nu nog wel in het lijstje maar als er nog meer devices bij komen wordt het wel erg onoverzichtelijk.

Morgen nog maar wat extra z-wave devices toevoegen en maar weer verder prutsen. Ik weet nog niet of ik m'n Domoticz systeem nu al uit ga faseren, ik denk wel dat ik het eerst nog even aankijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 191343

Ik wil jullie deze 2 filmpjes niet onthouden:

Ik kan niet wachten tot ik mijn Homey heb besteld :D :D O+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:20
Hier mijn 2 cents mocht iemand er op zitten te wachten ;)

Ik heb Emile en Stefan een tijd geleden ontmoet op een CompuFair(HCC) beurs over domotica waar ik destijds met het Domoticz team stond. De Homey was toen nog zwaar in prototype maar er werd toch al een demo gegeven voor het (overwegend seniore) publiek. Op zich al bewonderenswaardig; als domotica developer/enthousiast ben ik aan de ene kant altijd voor kant- en klare oplossingen voor thuis, maar aan de andere kant weet je gewoon dat de tijd er nog niet rijp voor is. Fabrikanten als Fibaro doen er bijvoorbeeld totaal niets aan om de verwachtingen te managen van de domotica-enthousiast. Op de site een hoop flitsende kreten en plaatjes, die in de praktijk niet waar blijken te zijn (of pas na een hoop gepruts of 10 versies later) met een hoop gescheld op het forum tot gevolg. Ik kan alleen hopen dat het Homey beter afgaat wat dat betreft.

Ik heb bewondering voor de moed om een apparaat met een hele batterij verschillende radio's uit te brengen; "als er nog geen huis standaard is, dan ondersteunen we maar gewoon alles". In die tijd was ik nog druk aan het mee-ontwikkelen aan Domoticz waar we ook probeerden meerdere protocollen onder te brengen in 1 framework, met name 433mhz en z-wave (hoe dat hardwarematig met 6 radio's in 1 bolletje zit weet ik niet). Puur softwarematig gezien moet dat best te doen zijn met een goede basisstructuur, mits je de moed hebt om overnieuw te beginnen als de spaghetti uit de hand gaat lopen, wat bij Domoticz niet meer gaat gebeuren vrees ik.. De eerlijkheid gebied te zeggen dat de indruk die ik op dat moment kreeg van de Homey code een stuk beter was.

Op dat moment kreeg ik al wel het gevoel dat het geen makkelijk product zou gaan worden, je schept een hoop verwachtingen die je uiteindelijk niet goed zal kunnen managen, zeker niet in een Kickstarter setting. Daar zitten toch vooral mensen die hun next shiny toy zien, en niet de mensen die mee willen werken aan een in (in essentie nu nog) beta produkt. Bij Domoticz is er ook altijd een hoop geklaag van mensen die meer willen dan (met een paar klikken) mogelijk is, maar dan heb je het tenminste nog over open source software waaraan geen verplichtingen richting de eindgebruiker verbonden zijn. Dan heb je de rust om te bouwen aan wat je zelf belangrijk vindt, maar er is vaak weer geen gezamenlijk plan en richting.

Homey heeft die verplichtingen wel, en daar vind ik het moeilijk worden. Ik heb inmiddels een hele batterij domotica controllers gehad van X10, rfxcom, tot aan zwave, met software als Homeseer, Domoticz en (momenteel gesetteld op) de z-way api. Ik vind het prima om mijn eigen huis draaiend te houden met developmentwerk, en zo de balans te houden tussen hobby en wife aggro. Het werken aan Domoticz begon me tegen te staan doordat het in essentie gewoon "werk" aan het worden was waar verder niet veel tegenover stond. Mijn handen jeuken om ook een Homey aan te schaffen en te gaan ontwikkelen, maar voor een ontwikkelplatform is het me momenteel iets te duur. Ik heb nu een razberry voor 40 euro op een raspberry pi, dan heb je het over een ontwikkelplatform. Voor 300 euro hoef je denk ik niet op veel hobbyisten te rekenen, maar daar zit denk ik het spagaat in mensen verleiden met een slick design versus via een community bouwen aan functionaliteit.

Daarentegen ziet de API en bijbehorende documentatie er goed uit met goede voorbeelden. Het was beter geweest als de Homey modulair was uitgebracht met plug in slots voor de verschillende frequenties, en bijbehorende licenties waardoor de prijs wat gedrukt zou kunnen worden. Ik wacht wel ff op een 2e hands aanbieding van een kickstarter die al weer bezig is met zijn volgende toy 8)

Trouwens, ik heb een Homey mogen aanschouwen via een Kickstarter-volger, wie heeft in vredesnaam die plaatsing van de power connector verzonnen |:(

[ Voor 3% gewijzigd door CopyCatz op 08-04-2016 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpcatcher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:37
Buzz_Fuzz schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:08:
[...]

Ik heb m'n Homey nog niet, maar deze stappen kan ik niet goed volgen.
Dus je moet de verbinding van je pc met je normale netwerk verbreken en verbinden met de SSID van de Homey? Daarna kan je de gegevens invullen van je normale wifi netwerk, waarna de Homey daarmee zal verbinding maken en jij je pc terug kan omschakelen naar je normale netwerk.

Allemaal goed en wel, maar wat als je PC bedraad is? :p
hopelijk werkt mobiele weergave goed want ik heb inderdaad ook alleen een iPhone.

(wel een laptop van de zaak maar dat gaat niet werken met hun VPN/firewall beleid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
carpcatcher schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 14:39:
[...]

hopelijk werkt mobiele weergave goed want ik heb inderdaad ook alleen een iPhone.

(wel een laptop van de zaak maar dat gaat niet werken met hun VPN/firewall beleid)
iPhone is lastig. Alleen Chrome is momenteel ondersteund maar Chrome op IOS gebruikt Safari als backend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

carpcatcher schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 14:39:
[...]

Werkt niet echt: https://forum.athom.com/d...ee-flows-on-iphone#latest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
Vandaag een klik aan klik uit deursensor toegevoegd. Flow gemaakt dat als de kelder deur open gaat de hue white lamp in de kelder aangaat. Volgens mij om hem weer uit te krijgen is een extra flow nodig, beetje jammer als dit niet in een flow kan.

Het werkt verder wel perfect. Zodra de deur open gaat gaat het licht ook direct aan, reageert super snel!

Ook mijn rolluiken toegevoegd op basis van Z-Wave Fibaro Roller Shutter FGR221 v1.4. Hiervoor ook weer 2 flows aangemaakt, zodat ik op basis van voice commando's de rolluiken open en dicht kan doen. Ook hier geldt: werkt prima, echter wel jammer dat je hier blijkbaar 2 flows voor nodig hebt.

Mijn aeonlabs multisensor 6 lijkt niet goed te zijn. Was nieuw, koppelen aan Homey ging prima, maar is afgelopen nacht opgehouden met data zenden naar de Homey. Reageert ook niet meer op motion. Geprobeerd te resetten en daarna te koppelen aan Domoticz maar ook dit lukt niet.

Denk dat ik deze maar laat nakijken door de leverancier.

M'n Denon receiver was ineens niet meer zichtbaar binnen de Flow editor vanmiddag. Deze heb ik opnieuw toe moeten voegen.

Al met al nog steeds wel positief, benieuwd hoe de verdere ontwikkelingen gaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-06 19:00
Robsta86 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 19:19:
Vandaag een klik aan klik uit deursensor toegevoegd. Flow gemaakt dat als de kelder deur open gaat de hue white lamp in de kelder aangaat. Volgens mij om hem weer uit te krijgen is een extra flow nodig, beetje jammer als dit niet in een flow kan.

Het werkt verder wel perfect. Zodra de deur open gaat gaat het licht ook direct aan, reageert super snel!

Ook mijn rolluiken toegevoegd op basis van Z-Wave Fibaro Roller Shutter FGR221 v1.4. Hiervoor ook weer 2 flows aangemaakt, zodat ik op basis van voice commando's de rolluiken open en dicht kan doen. Ook hier geldt: werkt prima, echter wel jammer dat je hier blijkbaar 2 flows voor nodig hebt.

Mijn aeonlabs multisensor 6 lijkt niet goed te zijn. Was nieuw, koppelen aan Homey ging prima, maar is afgelopen nacht opgehouden met data zenden naar de Homey. Reageert ook niet meer op motion. Geprobeerd te resetten en daarna te koppelen aan Domoticz maar ook dit lukt niet.

Denk dat ik deze maar laat nakijken door de leverancier.

M'n Denon receiver was ineens niet meer zichtbaar binnen de Flow editor vanmiddag. Deze heb ik opnieuw toe moeten voegen.

Al met al nog steeds wel positief, benieuwd hoe de verdere ontwikkelingen gaan lopen.
Ik ben niet zo bekend met Z-wave maar misschien moet je hem eerst resetten voor je hem nog een keer kan koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt me ook niet dat hij gewoon defect is.
Mijn Fibaro sensor heeft op de 3 weken dat hij aan Homey gekoppeld is schijnbaar ook af en toe een dag niks doorgestuurd, maar ik vermoed dat het eerder aan Homey ligt dan aan de sensor.

In principe moet je niks resetten op de sensor zelf om hem terug toe te voegen (aan Homey of Domoticz). In één van beide moet je gewoon de 'verwijder node' functie gebruiken en dan je sensor in inclusion mode zetten.
Maakt niet uit of hij dan momenteel gekoppeld is of niet, hij zal zichzelf resetten.
Daarna zou je hem op de gewone manier terug moeten kunnen toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Laatst online: 12:43
Robsta86 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 23:27:
........

Na mijn flows als volgt opgezet:

When: You say anything
AND: Contains <trigger woord>
THEN: actie

Op deze manier werkt het wel goed. Eerst gebruikte ik: when you said something: <triggerwoord> maar dat werkte niet goed.

.........
Ik krijg deze opzet niet voor elkaar. Als ik in de If-kolom "say anything" kies, kan ik in de tweede kolom niet kiezen voor 'contains' .

Kun je eens uitleggen hoe je dat precies doet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
In de <when> kolom kies je de microphone-card en je switcht naar <said anything>.
In de <and> kolom kan je dan een logic-card zetten en switchen naar <contains>.
Dan trek je vanaf de microphone-card uit de <when>kolom het zwarte labeltje naar het bovenste veldje van je logic-card.
In het onderste veld zet je dan de tekst waarop hij moet reageren.

[edit]
Voorbeeldje van iemand op het athom-forum
Afbeeldingslocatie: https://forum.athom.com/uploads/editor/2m/d6s6g1sra4km.png

[ Voor 15% gewijzigd door Fire69 op 08-04-2016 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
Jovink538 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 21:53:
[...]

Ik ben niet zo bekend met Z-wave maar misschien moet je hem eerst resetten voor je hem nog een keer kan koppelen.
Heb je helemaal gelijk in, echter voelt die reset/pair button flink gammel en heb ik het idee dat deze niet goed contact maakt. En om te resetten moet je hem 20 seconden ingedrukt houden, wat dus niet te doen is.

Zit nu dus met een device welke ik niet kan resetten, en ook niet meer opnieuw kan koppelen. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arene
  • Laatst online: 12:43
Fire69 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 23:33:
In de <when> kolom kies je de microphone-card en je switcht naar <said anything>.
In de <and> kolom kan je dan een logic-card zetten en switchen naar <contains>.
Dan trek je vanaf de microphone-card uit de <when>kolom het zwarte labeltje naar het bovenste veldje van je logic-card.
In het onderste veld zet je dan de tekst waarop hij moet reageren.
Dit werkt! Dank. Het verslepen van dat labeltje, dat is de truuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robsta86 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 23:59:
[...]

Heb je helemaal gelijk in, echter voelt die reset/pair button flink gammel en heb ik het idee dat deze niet goed contact maakt. En om te resetten moet je hem 20 seconden ingedrukt houden, wat dus niet te doen is.

Zit nu dus met een device welke ik niet kan resetten, en ook niet meer opnieuw kan koppelen. |:(
Wat moet je juist doen om hem in learn/inclusion mode te zetten? Ipv een full reset te proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Hier nog twee video's van iemand die zijn rolluiken en muziek (sonos) met homey aanstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295641

Hoi tweakers...

Ondanks dat ik toch wel een hoop negatieve geluiden tegenkom, ben ik toch wel enthousiast over de Homey..
ik werk nu nog met homewizard, bevalt op zich prima...maar meer toepassingen juich ik wel toe...

Nu vroeg ik me af, weet iemand of je er ook een soort alarm systeem van kan maken?
Deurdetecties en signalering die via de homey een melding sturen naar smartphone?

zo ja, dan kan ik afscheid nemen van meerdere apparaten die eigenlijk toch aan vervanging toe zijn.

grt marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan zeker, maar ik zou er nu nog niet te veel op vertrouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
Je kan ook woonveilig aanschaffen, dat is ook te bedienen met Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juptache
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Jovink538 schreef op maandag 11 april 2016 @ 06:18:
Je kan ook woonveilig aanschaffen, dat is ook te bedienen met Homey
Wanneer Homey werkt zoals het moet, dan is Woonveilig toch engiszins overbodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
juptache schreef op maandag 11 april 2016 @ 08:53:
[...]

Wanneer Homey werkt zoals het moet, dan is Woonveilig toch enigszins overbodig?
Volgens mij heeft het meer te maken met het systeem zelf. Woonveilig is gemaakt als bewakingssysteem en Homey meer voor andere dingen. Woonveilig is betrouwbaarder in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oke...woonveilig zag ik ook voorbij komen...maar schrok gelijk van een abonnement...kan je het ook zonder abb. gebruiken?

ps. en ik hoop dat er een goede update komt, voordat hij in de winkels verkocht wordt.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 295641 op 11-04-2016 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juptache
  • Niet online
Jochemd13 schreef op maandag 11 april 2016 @ 09:47:
[...]

Volgens mij heeft het meer te maken met het systeem zelf. Woonveilig is gemaakt als bewakingssysteem en Homey meer voor andere dingen. Woonveilig is betrouwbaarder in dit geval.
De betrouwbaarheid van Woonveilig valt hier helaas tegen, maar je hebt wel gelijk dat het systeem er voor gemaakt is en Homey niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
juptache schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:12:
[...]

De betrouwbaarheid van Woonveilig valt hier helaas tegen, maar je hebt wel gelijk dat het systeem er voor gemaakt is en Homey niet.
Kun je dat tegenvallen toelichten of heb je dat toevallig al ergens anders gepost? Ben nu Homey komt ook ana het rondkijken hoe ik dat gekoppeld of anders ingeregeld beter kan regelen.

[ Voor 13% gewijzigd door lubbertkramer op 11-04-2016 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juptache
  • Niet online
lubbertkramer schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:55:
[...]

Kun je dat tegenvallen toelichten of heb je dat toevallig al ergens anders gepost? Ben nu Homey komt ook ana het rondkijken hoe ik dat gekoppeld of anders ingeregeld beter kan regelen.
De bewegingsmodules geven niet altijd melding van beweging, terwijl iemand er bijna tegenaan loopt.
De (bedrade) camera verliest regelmatig de verbinding, waardoor beelden vaak niet beschikbaar zijn.
De telefonische meldingen komen vaak niet door en spreken voicemail half in met het automatische bericht, bij meerdere providers (KPN, Vodafone).
Webinterface/apps zijn verouderd (maar werken over het algemeen wel).

Als je echt goede, betrouwbare beveiliging wil, kun je beter een bedraad systeem aanleggen. Verder heb ik er niet zoveel verstand van, dus wat je het beste kunt doen icm Homey weet ik niet. Woonveilig kan hoor, maar is dus in mijn ervaring niet 100% betrouwbaar.

Edit: met een aantal Z-wave sensoren en IP-cams icm Logic/BetterLogic-variabelen kom je denk ik met Homey uiteindelijk, als Homey stabiel werkt, ook een heel eind. Maar het blijft draadloos.

[ Voor 8% gewijzigd door juptache op 11-04-2016 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DickvanderPijl
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-10-2019
wij hebben hier al jaren woonveilig en nooit geen problemen gehad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Altijd problemen dus >:)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
Momenteel met Homey heel veel valse meldingen van mijn fibaro deur contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DickvanderPijl
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-10-2019
werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De nieuwe batch heeft nu een aantal dagen Homey thuis, hoe bevalt het jullie tot nu toe na een week spelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robsta86
Er is zeker potentie voor de toekomst, maar op dit moment moet er nog wel veel werk verzet worden. Hieronder wat minnen en plussen die zo in mij op komen:

- Installatie verliep wat moeizaam (probleem dat Homey me geen IP wou geven toen ik verbinding maakte met het setup netwerk, en Homey wou eerst niet connecten met m'n WIFI. Paar keer WIFI recovery moeten uitvoeren).
- Z-Wave is totaal niet stabiel (moet helaas terugkomen op mijn eerdere opmerking dat het stabiel leek te zijn)
- Flows op basis van bepaalde triggers (bijvoorbeeld sunset, gaat het regenen) werken vaker niet dan wel
- Flows die ineens niet meer werken omdat dingen uit Apps welke in de flows voorkomen wegvallen (Niet zeker of het een bug is in de app zelf in Homey).
- Erg veel flows nodig om simpele dingen te automatiseren. De flow editor is erg makkelijk, maar wel behoorlijk beperkt zodra je geavanceerdere flows wilt gaan maken.

+ In tegenstelling tot bij anderen lijkt de spraak bij mij toch wel behoorlijk goed te functioneren (Heb hem op Nederlands staan).
+ Gebruiksvriendelijkheid is ook goed te noemen. Koppelen met Hue / Klik aan Klik uit is echt een makkie. Interface is overzichtelijk / duidelijk.
+ Apps laten zich makkelijk installeren.
+ Homey reageert snel, zowel de interface als diverse flows (Licht aan in de kelder zodra de kelderdeur opengaat (combinatie klik aan klik uit deur sensor + hue white lampje)).
+ Community die goed bezig is met ontwikkelen van Apps.
+++++ Veeeeeeel potentie (Ze moeten het alleen nog wel waar maken :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
In Slack is te lezen dat deze week de nieuwe website van Homey live gaat. Ze laten 2 mooie screenshots zien, maar ben ook benieuwd of hij naast mooi ook informatief gaat worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/DuV4G1wn6ulaQI2Ibw3F9B71/medium.jpg

Zoek de Homey. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robsta86
Je gooit er met de pet naar.... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze zijn ook (onder andere...) bezig met een serieuze upgrade van hun Javascript-engine.
Dit gaat er voor zorgen dat de cpu-load serieus gaat minderen.
Mijn loadavg zit nu rond de 1.5, een dev liet een screenshot ziet waar zijn loadavg rond de 0.3 zat!

Buiten dat komt er een redesign van de flow manager, de iOS app komt eraan, en nog een hoop dingen dat ik me niet meer herinner :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Robsta86 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 14:11:
Er is zeker potentie voor de toekomst, maar op dit moment moet er nog wel veel werk verzet worden. Hieronder wat minnen en plussen die zo in mij op komen:

- Installatie verliep wat moeizaam (probleem dat Homey me geen IP wou geven toen ik verbinding maakte met het setup netwerk, en Homey wou eerst niet connecten met m'n WIFI. Paar keer WIFI recovery moeten uitvoeren).
- Z-Wave is totaal niet stabiel (moet helaas terugkomen op mijn eerdere opmerking dat het stabiel leek te zijn)
- Flows op basis van bepaalde triggers (bijvoorbeeld sunset, gaat het regenen) werken vaker niet dan wel
- Flows die ineens niet meer werken omdat dingen uit Apps welke in de flows voorkomen wegvallen (Niet zeker of het een bug is in de app zelf in Homey).
- Erg veel flows nodig om simpele dingen te automatiseren. De flow editor is erg makkelijk, maar wel behoorlijk beperkt zodra je geavanceerdere flows wilt gaan maken.

+ In tegenstelling tot bij anderen lijkt de spraak bij mij toch wel behoorlijk goed te functioneren (Heb hem op Nederlands staan).
+ Gebruiksvriendelijkheid is ook goed te noemen. Koppelen met Hue / Klik aan Klik uit is echt een makkie. Interface is overzichtelijk / duidelijk.
+ Apps laten zich makkelijk installeren.
+ Homey reageert snel, zowel de interface als diverse flows (Licht aan in de kelder zodra de kelderdeur opengaat (combinatie klik aan klik uit deur sensor + hue white lampje)).
+ Community die goed bezig is met ontwikkelen van Apps.
+++++ Veeeeeeel potentie (Ze moeten het alleen nog wel waar maken :) )
Ik kan het meeste onderschrijven. Setup verliep moeizaam omdat Homey mij geen IP wilde uitdelen. Toen hij dat wel deed reageerde hij nergens op (niet op de setup pagina maar ook niet op ping). Om een of andere reden heb ik dat opgelost door hem even op recovery mode te zetten (op z'n kop houden bij het booten totdat de ring paars wordt, daarna de stekker er weer uit). Normaal rebooten had ik al een paar keer geprobeerd.

Verbinden met Wifi deed ook moeilijk. Dat kan gebeuren maar het is vervelend dat er (zover ik kan zien) geen mogelijkheid is het opnieuw te proberen. Homey reboot en setup opnieuw starten dus... Uiteindelijk Wifi N en m'n 2e accesspoint uitgezet. Toen werkte het wel, geen idee wat nou exact de oplossing was.

De Flow editor werkt prettig maar het gebrek aan flexibiliteit maakt dat je bijzonder veel flows moet maken voor simpele dingen. Je kunt bijv. geen twee voice triggers voor dezelfde actie gebruiken, dat betekent dat je flows (handmatig) moet dupliceren of met de "Better Logic" app gaan werken. Gelukkig hebben ze dat bij Athom ook door en komt er beter variable management in de core en wordt de flow editor op de schop genomen.

@Robsta86; Niet-werkende apps schijnt te komen door een bug in Node.js. Daarom zijn ze nu ook wat harder bezig met overstappen op de nieuwere versie. De optimistische schatting is dat er volgende week een beta uit komt. Overijverige garbage collection ruimt actieve objecten op waardoor apps ineens geen data meer hebben.

Ik heb momenteel enkel nog een KAKU setje en infrarood toegevoegd. Toevoegen van KAKU ging zeer prima. Alleen jammer dat er in de flows vanuit gegaan wordt dat je deze afstandbediening gebruikt terwijl ik dit setje hebt. Geen ramp maar wel slordig. Verder moet je tijdens het toevoegen van de remote kiezen of je een 'oude' of 'nieuwe' remote hebt. Wat is oud, wat is nieuw? Maak het gewoon één device type en laat tijdens de setup uit een plaatje kiezen ofzo 8)7

Met Infrarood toevoegen werd wel herkent dat ik een Phillips remote heb. Alleen werd er slechts een subset van de toetsen herkent. Het toekennen van de overige knoppen ging functioneel echt heel soepel maar kan qua gui nog wat beter. Ook laten ze hier volgens mij een hele grote kans voor crowdsourcing liggen. Er is mij niet gevraag wat voor type TV ik precies heb, die informatie kan enorm waardevol zijn. Momenteel de selectie per model afstandbediening en niet per TV. Wie weet nou welke ab hij precies heeft? 8)7 Staat er ook niet op.

Dan de voice. Uitspraak van Homey gaat prima, goed te verstaan. Invoer gaat wat lastiger. Het is te merken dat sommige commando's waarschijnlijk goed gefinetuned zijn en dus goed worden herkent. Veel andere dingen gaan minder goed. Heel vervelend is dat Homey totaal geen feedback geeft over het wel of niet verstaan van je commando. Hij doet gewoon niets... Soms stelt hij een vervolgvraag, hier geef je dan antwoord op en daarna ook weer helemaal niets.
Ik heb aan de devs een lijst met ondersteunde commando's gevraagd maar meer dan de tijd en het aan en uitschakelen van lampen krijg ik niet voor elkaar. Eigen flows met spraaktrigger gaan heel raar. Sommige flows gaan heel goed en somige flows worden gewoon nooit geactiveerd, ook al heeft Homey me precies goed verstaan. (Dat kun je testen met een Parrot flow, dan leest Homey je tekst weer aan je voor.) Met ingebouwde commando's is dat ook zo. Homey verstaat me goed maar doet vervolgens gewoon niets.

De voice trigger (Ok Homey) werkte in het begin prima. Geen false positives en zolang ik richting Homey sprak herkende hij mij 9/10 keer. Tot ik zo dom was om het leerproces uit te voeren waar op Homey de trigger personaliseert. Daarna werkt het ineens heel slecht; veel false positives (waarop de parrot flow vaak zelfs gewoon aangeeft dat er helemaal niets is gezegd :?) en herkenning is ook slechter. Om de False positives voorlopig Homey maar uitgezet want met het "enable microphone" vinkje uitgeschakeld waren er nog steeds false positives 8)7

Al met al, zeker wel een prachtproduct met veel potentie. Het is echter we heel belangrijk dat de spraakherkenning beter wordt, anders kun je die net zo goed gewoon uitschakelen. (Zodra dát werkt dan :/) Verder vraag ik mij af wat eerder op raakt; geld, geduld van early adopters of breaking bugs... Ik hoop het laatste maar ik vrees wat anders.

[ Voor 6% gewijzigd door Joolee op 13-04-2016 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juptache
  • Niet online
Joolee schreef op woensdag 13 april 2016 @ 23:00:
[...]
Om de False positives voorlopig Homey maar uitgezet want met het "enable microphone" vinkje uitgeschakeld waren er nog steeds false positives 8)7
Deze heb ik nog niet voorbij zien komen, heb je deze bug al gemeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
Hebben jullie de nieuwe website al gezien.
Persoonlijk vind ik hem erg mooi.
Jammer dat de apps waar ze overpraten nog niet beschikbaar zijn.
Bijvoorbeeld sonos, invited smart lock, smarter.am coffee maker. En nog een aantal.
Hoop dat ze snel komen. De lever datum van nu bestelde homey's staat op tweede kwartaal. Ik neem aan dat dan de apps wel beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Laatst online: 16:33
Hele mooie profi site

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er staat "buy now" ipv de eerdere pre-order maar als je door klikt staat er toch "Homey will be shipped in Q2. Reserve yours now!".

Ik ben benieuwd of ik volgende week mijn Homey nog ga krijgen, had Stefan een mail gedaan maar geen antwoord meer gekregen, iemand anders toevallig nog nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:14
Er komt vandaag als het goed is een kickstarter update, misschien dat daar wat meer info bekend is, maar heb in ieder geval nog nergens gelezen dat de levering van volgende week niet doorgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pandanl schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 14:22:
Er komt vandaag als het goed is een kickstarter update, misschien dat daar wat meer info bekend is, maar heb in ieder geval nog nergens gelezen dat de levering van volgende week niet doorgaat.
Bevestigd op het forum door Emile, mogelijk de laatste kickstarter update
yep! It'll probably be the last Kickstarter update though, from then we'll start using our new Newsletter. Don't worry, you're all automatically signed up! :-)
https://forum.athom.com/d...ment/17135/#Comment_17135

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• keverjeroen
En in Slack geeft Emile aan dat de beta-homey's gewoon volgende week verzonden gaan worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beveiliging vraagje, waarom zou ik eigenlijk woonveilig aanschaffen, homey is toch ook zoiets...contactsloten die een reactie geven bij verbreking.. (If/then).. En dan BV. Een berichtje naar smartphone of een sirene laten afgaan....

Het enige is dan toch dat je met woonveilig een abonnement kan hebben naar de centrale van woonveilig...of zie ik iets over het hoofd?

Ik heb nu een elro systeem wat niet aangesloten zit op een centrale...alleen maar intern, contactsloten, signalering radars en een sirene..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
De kickstarterfase is nu voorbij, topictitel daarop aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Anoniem: 295641 schreef op zondag 17 april 2016 @ 09:28:
Beveiliging vraagje, waarom zou ik eigenlijk woonveilig aanschaffen, homey is toch ook zoiets...contactsloten die een reactie geven bij verbreking.. (If/then).. En dan BV. Een berichtje naar smartphone of een sirene laten afgaan....

Het enige is dan toch dat je met woonveilig een abonnement kan hebben naar de centrale van woonveilig...of zie ik iets over het hoofd?

Ik heb nu een elro systeem wat niet aangesloten zit op een centrale...alleen maar intern, contactsloten, signalering radars en een sirene..
Verzekering en betrouwbaarheid denk ik. In de staat dat Homey nu is zou ik er absoluut geen beveiligingssysteem van durven maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joolee schreef op zondag 17 april 2016 @ 13:42:
[...]

Verzekering en betrouwbaarheid denk ik. In de staat dat Homey nu is zou ik er absoluut geen beveiligingssysteem van durven maken :P
Los van de staat van Homey zou ik niet op iets vertrouwen als het in je eigen huis staat als het aankomt op alarmering naar buiten, voor zoiets wil je juist een verbinding naar buiten wat een trigger afgeeft. Je plaatst je backup ook niet naast je NAS zodat bij een brand je niets aan je backup had en als je Homey in je woonkamer staat is het een leuk hebbedingetje om mee te nemen.

Ik zie Homey ook niet zozeer voor dit soort zaken maar meer als het hart van huisautomatisering. Kijk naar Toon die ook Hue wil ondersteunen maar het nog niet geheel lekker werkt / traag is. Ik zie meer in Homey dat als ik een film kijk hij automatisch de sfeer in huis aanpast of als het gaat regenen de zonneschermen weer omhoog laat komen en dat ik niet overal aparte app's nodig heb om alles te bedienen :)

Maar dat er nog bugs zitten in Homey lijkt mij logisch, het is ten eerste nog geen retail product en ten tweede welk retail product met software komt bugvrij op de markt. :)

[ Voor 24% gewijzigd door lubbertkramer op 17-04-2016 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:13

Ik zou zeker niet een alarm bouwen rond Homey of bijvb Home Wizard. Het is, in mijn ogen, te onbetrouwbaar. Ik gebruik het Woonveilg nu enkele jaren naar volle tevredenheid. Goede service en betrouwbaar systeem. Het is uiteraard OT maar het is makkelijk te bedienen met een app, of via een browser of met een afstandsbediening. Het is mij het abonnement meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-06 09:12

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Zonder mail ontvangen te hebben zie ik bij postNL

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CANhzJrZ22Xt9Oheo0GeXyn1/thumb.jpg

:) :) :) :) :) :) :)

Heb pre order met als acceptatie de beta voorwaarden

macOS 15.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
error33 schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:37:
Zonder mail ontvangen te hebben zie ik bij postNL

[afbeelding]

:) :) :) :) :) :) :)

Heb pre order met als acceptatie de beta voorwaarden
Hoe ben je dan achter je track and trace gekomen (A) ?

Edit:
Nevermind, inloggen natuurlijk 8)7 Maar zie hem hier ook staan :D _/-\o_ Hij is aangemeld dus laten we hopen dat ze hem op tijd vandaag aanleveren dan komt hij inderdaad morgen aan, anders verschuift het een dag....

[ Voor 22% gewijzigd door lubbertkramer op 18-04-2016 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:15
Reken maar op woensdag op zijn vroegst. Was vorige keer ook zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Laatst online: 12:21

jdh009

FP ProMod
Homey is verzonden voor de early beta pre orders.
Hi! Emile from Athom here.

Congratulations! The Homey you've been waiting for is finally on its way to your home, where the postman will ring your doorbell (which will then send you a push notification to your phone and blink the lights- ooh wait you didn't have your Homey working yet, of course ;-)) and deliver the package we've been working so hard on for the last 1.5 year.

Below you'll find a few notes, because you're so receiving Homey before it's 'retail-ready'.

What to expect to work, and what not

The Homey you're receiving is in an early bèta state. This means that bugs will be found. Probably even a lot. But hey, you knew that when you backed us, right? ;-)

Please report all software bugs you encounter to our issue tracker: https://github.com/athombv/homey/issues. You can also find existing issues here. This keeps it clear for others so we can focus on solving them easily.

What you can expect that will work:

Devices
Flows
Insights
Settings
Apps
Homey talking back
Speech input (but see below)
What `kind of` works:

Music playback is currently limited to playing one song. Playlists and queue are on the to-do list;
Speech recognition is not yet perfect. We still need to tweak the audio chip a lot, to account for noisy environments.
Apps might break because we release new software pretty fast, and every app has to keep up. Apps do automatically update, so give it some time.
For a full list of features we're working on, please refer to Athom's Public Timeline for Homey.

Getting started

To get started when you received your Homey, see our Support section.

But mostly, have fun! You're among one of first people that received your Homey! Try to break it, just tell us how you did it, so we can fix it!

We need your help to make Homey amazing before anyone can find it in the stores. And we will never forget our community that helped bring our dream to life!

Athom

[ Voor 95% gewijzigd door jdh009 op 18-04-2016 14:35 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012

Tebbie

Homey Developer Homewizard app

Yep ook bericht gekregen. :)
jdh009 schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:34:
Homey is verzonden voor de early beta pre orders.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kasteleman schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:50:
Reken maar op woensdag op zijn vroegst. Was vorige keer ook zo....
Ik denk het ook, zending heeft nog steeds status maar staat wel op bezorgen morgen, verwacht dat hij dan na 0000 omspringt naar woensdag :)
Zending is aangemeld maar nog niet ontvangen door PostNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:57
lubbertkramer schreef op maandag 18 april 2016 @ 21:36:
[...]

Ik denk het ook, zending heeft nog steeds status maar staat wel op bezorgen morgen, verwacht dat hij dan na 0000 omspringt naar woensdag :)

[...]
Die van mij is vannacht omgesprongen naar bezorgen voor vandaag en de bezorger is dan ook onderweg! :)

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GermanPivo schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 08:38:
[...]

Die van mij is vannacht omgesprongen naar bezorgen voor vandaag en de bezorger is dan ook onderweg! :)
Woohoo nice :)

Hiernog steeds de melding dat hij vandaag bezorgd gaat worden met de status:
Zending gesorteerd in sorteercentrum
Edit: 8:52

Hang de vlag maar uit want ook hier de status.
Bezorger is onderweg

[ Voor 12% gewijzigd door lubbertkramer op 19-04-2016 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Grrrr... Hier nog steeds geen melding in mijnpostnl... :( Zou handiger zijn als ze gewoon het T&T nummer even hadden gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
keverjeroen schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 08:46:
Grrrr... Hier nog steeds geen melding in mijnpostnl... :( Zou handiger zijn als ze gewoon het T&T nummer even hadden gemaild.
Gezien die van mij en van @GermanPivo inmiddels status "bezorger onderweg" heeft kun je er denk ik wel vanuit gaan dat die van jou ook vandaag komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
bij zojuist in de PostNL app aangemeld, maar nog niet ontvangen. Verwachte levering is morgen.
Maar ik heb via het Athom forum een upgrade gedaan naar "geek" versie, misschien dat het daarom voor mij een dag langer duurt.

[ Voor 78% gewijzigd door Bas Post op 19-04-2016 08:59 ]

BP on the move!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yamahaa
ik wel mail gehad ...geen melding in PostNL....dus je bent niet de enige Jeroen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Gebeurt ook wel eens vaker dat Post NL niet uit zichzelf pakketjes toevoegt, alleen als ik een T&T code in vul. Dan wacht ik maar geduldig op het 'je was niet thuis briefje'..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Woohoo Homey has arrived _/-\o_ Nou ja bij mijn moeder op het bureau die tegenover het huis werkt omdat de bezorger inmiddels weet dat hij daar kan afleveren, kudo's voor die man :D Nu maar eens kijken of ik vroeger naar huis kan vanmiddag

homey zonder info

Hoe zit het met de Homey's zonder PostNL track and trace, bij jullie ook binnengekomen?

Edit: Maar wat bedrijfs / persoonlijke info van de foto verwijderd 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door lubbertkramer op 19-04-2016 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpcatcher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:37
lekker hoor postNL
bezorgtijd tussen 12 en 18 uur.
om 13 uur krijg ik de melding van postnl app ; helaas hebben we u gemist, wij komen op de eerst volgende werkdag weer langs..

ik druk zelf op de deurbel en die gaat gewoon af, (en geeft melding in de Homewizard) geen briefje, niet bij de buren bezorgt. helemaal niets. :-( :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
carpcatcher schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 13:36:
lekker hoor postNL
bezorgtijd tussen 12 en 18 uur.
om 13 uur krijg ik de melding van postnl app ; helaas hebben we u gemist, wij komen op de eerst volgende werkdag weer langs..

ik druk zelf op de deurbel en die gaat gewoon af, (en geeft melding in de Homewizard) geen briefje, niet bij de buren bezorgt. helemaal niets. :-( :|
Klacht indienen. (dat kan). Dat is namelijk gewoon een fout van de bezorger.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012

Tebbie

Homey Developer Homewizard app

Yep pakketje binnen! Wel email van Emiel dat het er aan zou komen. Geen pakket code of melding in postnl app dus er is hoop voor de mensen die preorder-beta zijn.
Pagina: 1 ... 13 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.