Yess binnen..zonder PostNL melding maar met mail.....veel plezier allemaal!
Ok eerste probleem meteen opgelost. Wifi connect lukt niet. Blijkt dat homey tijdens de setup een dhcp request doet en meldt dat hij "localhost" ipv bijv "homey" oid. Ik heb een asus rtr en die vindt een dhcprequest met een naam localhost niet leuk en kapt ermee. Heb nu een dhcp reserve gaan van een ipadress en er keihard een naam "homey" aangegeven in mijn asusrtr. Wederom reboot homey en nog een keer setup proces doorlopen. Nu overruled dhcp server de naam "localhost" met de naam "homey" die ik vastgelegd heb.
Ook als issue gemeld op https://github.com/athombv/homey/issues? Zullen vast meer mensen last van hebben of van gaan krijgen
[ Voor 26% gewijzigd door jip_86 op 19-04-2016 17:34 ]
Zal ik straks doen.jip_86 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 17:28:
Ook als issue gemeld op https://github.com/athombv/homey/issues? Zullen vast meer mensen last van hebben of van gaan krijgen
Ik heb hem vandaag ook binnen, helaas lag één van de metalen pootjes los in de doos bij het open maken. Van de rest ziet ie er goed uit.
Edit: Support is behoorlijk snel, had na 3 min al een (persoonlijk) mailtje terug.
Edit: Support is behoorlijk snel, had na 3 min al een (persoonlijk) mailtje terug.
[ Voor 24% gewijzigd door jdh009 op 19-04-2016 19:11 ]
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Hier draait ie inmiddels, na een snelle installatie/setup een test gedaan met een NFC tag en hem wat laten spreken (https://www.athom.com/nl/ondersteuning/KB000006/)
Nu tijd voor de volgende stap en hem een plekje naast zijn grote broer gegeven (Fado met Hue erin) om Hue eens te gaan koppelen, dat moet het makkelijkste zijn lijkt mij voor ik met andere zaken begin
Nu tijd voor de volgende stap en hem een plekje naast zijn grote broer gegeven (Fado met Hue erin) om Hue eens te gaan koppelen, dat moet het makkelijkste zijn lijkt mij voor ik met andere zaken begin
[ Voor 4% gewijzigd door lubbertkramer op 19-04-2016 19:54 ]
Waar kun je de tijd aanpassen? Bij instellingen kan ik niets vinden mar als je vraagt hoe laat het is dan zegt ie 18:40 ipv 20:40.
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Inmiddels een aantal zaken wezen testen en tot nu toe positief over Homey (let op Homey pas sinds vanmiddag in bezit dus het onderzoek duurt voort)
Positief
- Instellen / Setup verliep snel en soepel, in theorie kun je geen fouten maken als je geen geek bent
- Homey reageert snel op acties alleen bij spraak trager ivm eerst verwerken/verzenden naar Athom spraakservers
- Flows bouwen is een appeltje eitje
- Toevoegen van devices gaat snel en gemakkelijk
- Homey is een eyecatcher
Negatief
- Flows worden snel een warboel, niet overzichtelijk bij meerdere flows
- Flows kunnen nog niet al te complex gemaakt worden, If - Then maar geen afhankelijkheden in volgorde van afwerken bij then (of ik zie iets over het hoofd op het onder elkaar zetten na)
- Nog niet getest maar mag hopen dat elke gebruiker, bijvoorbeeld mijn vriendin haar eigen flows ziet en niet de mijne maar dat wij bepaalde gemeenschappelijke flows wel kunnen delen
- Delen van flows kunnen hergebruiken is nog niet mogelijk, gehele flow hergebruiken kan wel
- Combineren van Hue in een scene zoals in de Hue app is nog niet mogelijk tenzij je elke lamp apart configureert in je flow (3 widgets per lamp voor aan, kleur en helderheid)
- Homey was af en toe offline volgens my.athom.com terwijl Homey gewoon stond te springen, nog niet kunnen ontdekken of dat aan mijn verbinding of aan Athom door drukte van alle nieuwe Homey's.
Hieronder wat tests die ik gedaan heb met Homey, let niet op mijn prachtige stem
Homey - testing going to bed and wakeup (het arriveren om 0700 is een push om echt het bed uit te komen anders file):
Homey - Adding flows with Kodi
Homey - testing Kodi on Nvidia Shield (rechtop moeten filmen ivm alles in beeld)
Positief
- Instellen / Setup verliep snel en soepel, in theorie kun je geen fouten maken als je geen geek bent
- Homey reageert snel op acties alleen bij spraak trager ivm eerst verwerken/verzenden naar Athom spraakservers
Negatief
- Flows kunnen nog niet al te complex gemaakt worden, If - Then maar geen afhankelijkheden in volgorde van afwerken bij then (of ik zie iets over het hoofd op het onder elkaar zetten na)
- Nog niet getest maar mag hopen dat elke gebruiker, bijvoorbeeld mijn vriendin haar eigen flows ziet en niet de mijne maar dat wij bepaalde gemeenschappelijke flows wel kunnen delen
- Delen van flows kunnen hergebruiken is nog niet mogelijk, gehele flow hergebruiken kan wel
- Combineren van Hue in een scene zoals in de Hue app is nog niet mogelijk tenzij je elke lamp apart configureert in je flow (3 widgets per lamp voor aan, kleur en helderheid)
- Homey was af en toe offline volgens my.athom.com terwijl Homey gewoon stond te springen, nog niet kunnen ontdekken of dat aan mijn verbinding of aan Athom door drukte van alle nieuwe Homey's.
Hieronder wat tests die ik gedaan heb met Homey, let niet op mijn prachtige stem
Homey - testing going to bed and wakeup (het arriveren om 0700 is een push om echt het bed uit te komen anders file):
Homey - testing Kodi on Nvidia Shield (rechtop moeten filmen ivm alles in beeld)
[ Voor 29% gewijzigd door lubbertkramer op 20-04-2016 10:46 ]
waarom zie ik bij een aparaat toevoegen maar 2 protocollen? Infrarood en zwave. Hoe kan ik mijn kaku set dan aansluiten?
Even de KlikAanKlikUit app installeren -> https://apps.athom.com/app/nl.klikaanklikuit?query=k Hierdoor was bijvoorbeeld bij mij Buienradar, Kodi en Hue te zien. Maar wat je in mijn filmpje ziet is de flow, onder devices kun je apparaten toevoegenPainkillA schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 21:31:
waarom zie ik bij een aparaat toevoegen maar 2 protocollen? Infrarood en zwave. Hoe kan ik mijn kaku set dan aansluiten?
Devices home pagina, hier kun je devices toevoegen + aan een locatie koppelen (als je bijvoorbeeld alleen de lampen in de keuken uit wilt doen is het wel handig als Homey weet welke lampen tot de keuken behoren bijvoorbeeld)

Devices toevoegen (staat alleen zwave / infarood nu nog maar standaard omdat de rest nog in ontwikkeling is of via losse apps komt zodat je dit zelf kan installeren en het geen resources inneemt als je bijvoorbeeld geen kaku hebt of omdat het door de community gemaakt is)

[ Voor 67% gewijzigd door lubbertkramer op 19-04-2016 21:37 ]
Heb zojuist de homey uitgepakt aangesloten en de stappen gevolgd wat betreft de setup. Hij heeft een update uitgevoerd maar is nu al een tijdje met een paarse ring bezig aan het rondjes rennen. Vraag is even wat dit betekend. Is dit dat hij (homey) aan het booten, updaten of iets anders is? En hoe lang kan zoiets duren?
Ziet er goed uit, stemherkenning gaat ongelooflijk veel sneller dan bij mij!lubbertkramer schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 21:28:
Inmiddels een aantal zaken wezen testen en tot nu toe positief over Homey (let op Homey pas sinds vanmiddag in bezit dus het onderzoek duurt voort)
Positief
Negatief
- Delen van flows kunnen hergebruiken is nog niet mogelijk
- Combineren van Hue in een scene zoals in de Hue app is nog niet mogelijk (community)
- Homey was af en toe offline volgens my.athom.com terwijl Homey gewoon stond te springen, nog niet kunnen ontdekken of dat aan mijn verbinding of aan Athom.
Hieronder wat tests die ik gedaan heb met Homey, let niet op mijn prachtige stem![]()
[video]
[video]
[video]
1 vraagje:
- bij die wake-up zegt hij dat je om 7u aankomt als je binnen 20min vertrekt. Waar haalt hij dat? Calendar-app?
Hij is dan de update aan het installeren.Webgnome schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 22:16:
Heb zojuist de homey uitgepakt aangesloten en de stappen gevolgd wat betreft de setup. Hij heeft een update uitgevoerd maar is nu al een tijdje met een paarse ring bezig aan het rondjes rennen. Vraag is even wat dit betekend. Is dit dat hij (homey) aan het booten, updaten of iets anders is? En hoe lang kan zoiets duren?
Zeker niet uitzetten nu!
Dat kan wel even duren, meestal een kwartiertje of zo, maar volgens Emile kan het tot een uur duren...
[ Voor 12% gewijzigd door Fire69 op 19-04-2016 22:19 ]
Ik heb nu alles werkend met apps. Is het ook al mogelijk om bijv een weerstation uit te lezen en daaraan flow acties te koppelen? Ik kan geen apps vinden voor mijn 433mhz station van HAMA
thanks. Dat ik hem niet uit moet zetten tijdens een firmware upgrade begreep ik. DAarom was ik even bang dat ie in een bootloop of iets dergelijks zou zijn. Maar hij is nu netjes bezig en ben nu bezig met de Flow editor (eerst apps installeren). Tot nu toe erg positief ( maar dat zal vast wel minderen als ik flows ga testenFire69 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 22:18:
[...]
Ziet er goed uit, stemherkenning gaat ongelooflijk veel sneller dan bij mij!
1 vraagje:
- bij die wake-up zegt hij dat je om 7u aankomt als je binnen 20min vertrekt. Waar haalt hij dat? Calendar-app?
[...]
Hij is dan de update aan het installeren.
Zeker niet uitzetten nu!
Dat kan wel even duren, meestal een kwartiertje of zo, maar volgens Emile kan het tot een uur duren...
Haha nee ik sta altijd om 0530 op en vertrek dan om 0600 om vervolgens om0700 in Nieuwegein te zijn (moet de A6/A27 trotseren) maar is nog harde tekst. Ik hoop toekomstig met een file app dit accuraat te kunnen laten vertellen maar is nu meer een push om eruit te stappen ipv 5 minuten langer te blijven liggen en al bij Lelystad vast te rijdenFire69 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 22:18:
[...]
Ziet er goed uit, stemherkenning gaat ongelooflijk veel sneller dan bij mij!
1 vraagje:

Wat betreft de stemherkenning, ik heb nog niet onder instellingen de finetuning gedaan want las dat hier meerderen juist nadelige problemen door kregen en slechtere herkenning. Denk dat daarnaast je eigen netwerk/verbinding naar buiten meetelt in de snelheid, hier iig een glas met 100/100 (want spraak wordt toch naar Athom gestuurd, geanalyseerd en gaat terug naar Homey?)
[ Voor 32% gewijzigd door lubbertkramer op 19-04-2016 22:45 ]
Nou ik krijg hem niet aan de praat. Hij kan niet connecten aan wifi, en soms roept indat i de servers niet kan bereiken. Netto hetzelfde geen vervolg. Heb alle accespoints uitgezet. Wifi password simpel gemaakt. Dns naar google gezet.enz tig keer geprobeerd nada. Zucht........
Edit ben stap verder heb ssd naam aangepast naar korte naam zonder hoofdletters en spaties..en wat denk je hij gaat verder....doe er je voordeel mee...
Gelukt im on air. Tof. De stem kan je niet zachter zetten he?
Edit ben stap verder heb ssd naam aangepast naar korte naam zonder hoofdletters en spaties..en wat denk je hij gaat verder....doe er je voordeel mee...
Gelukt im on air. Tof. De stem kan je niet zachter zetten he?
[ Voor 27% gewijzigd door Yamahaa op 20-04-2016 00:21 ]
Ik heb m'n pre-order vanavond ook mogen ontvangen en ik ben verrassend positief tot dusver, ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat het zo goed zou werken.
Eerste ervaringen na ongeveer 2-3 uurtjes spelen:
Mijn kat kijkt trouwens wel een beetje verschrikt zodra Homey begint te praten.
Eerste ervaringen na ongeveer 2-3 uurtjes spelen:
- Installatie ging bij mij prima... Bleef ook wel lang in de roze LED hangen, maar update duurde gewoon even.
- Voice control werkt redelijk snel en redelijk accuraat (mits ik goed articuleer.)
- Al wat leuke relatief simpele flows gemaakt en werken prima:
- Zodra ik iets zeg met 'radio' zet Homey mijn receiver aan, op vastgesteld volume, op mijn favoriete internet radio zender (middels HTTP GET requests naar mijn Denon receiver.)
- Zodra ik tegen homey begin te praten mute hij mijn receiver en zodra hij klaar is met luisteren unmute hij weer.
- Zodra ik Homey vertel dat ik naar bed ga wenst hij mij een goede nachtrust, doet hij mijn receiver uit en na een minuutje gaan al mijn KAKU verlichting uit - anders loop ik tegen de deur aan. Voorlopig blijf ik dat minuutje uiteraard even wachten om te kijken of dat wel echt werkt.
- Zijn al leuke en handige apps beschikbaar die door de community gebouwd zijn (oa Better Logic en HTTP request
)

Gisteren ook mijn pre-order binnen gekregen en ik moet zeggen. Ik ben onder de indruk en ik weet nu dat mijn Engelse uitspraak nog erger is als die van van Gaal. De installatie liep een paar keer mis omdat hij geen ip adres leek te krijgen van mijn router.
Echter na 3x proberen ging het beestje door de setup heen. Ik was, zoals jullie konden lezen, even bang dat hij bij het updaten in een bootloop zou gaan of dat er iets was mis gegaan. Gelukkig was ik alleen maar ongeduldig. Daarna begon het feest. Eerst natuurlijk geprobeerd met de engelse voice recognition en dan dingen als lamp aan, etc. Dat werkte verbazend goed echter als ik iets anders probeerde (vrije tekst) dan kwamen er de gekste zaken uit.
Om te kijken wat er nou precies verstaan werd, na veel gedoe een flow gemaakt waarin dat wat wordt ontvangen wordt gestuurd naar mijn telefoon. Toen kwam er ik dus ook achter dat mijn Engelse uitspraak zuigt. De recognition op Nederlands gezet en dat werkte eigenlijk verbazend goed zonder echt training. Er zitten nog wel een boel false positives in maar een stuk minder dan bij de Engelse ondersteuning. Mijn vermoeden is dan ook dat de training die in de settings zit niet zo zeer test wat je zegt maar weer of het volume wel goed is. En dat lijkt mij toch een kwalijke zaak?
De flows die ik nu heb gemaakt zijn eigenlijk vrij simpel te noemen. Gewoon wat KaKu geweld. Wil daar nog wel mijn infra rood spul aan toevoegen. Echter blijkt mijn tv niet in de lijst voor te komen. Dus moet daar even voor zitten om alle knopjes aan te leren. (of heeft iemand een manier om die info uit de harmoney database te trekken?).
Wat mij een beetje tegen valt is de range. Ik heb de Homey getrained op een manier dat ik er naast zat ( metertje of 1,2) en als ik iets verder weg ga dan snapt homey mij meteen niet meer. Dus daar moet ik nog even wat voor finetunen. Ik had nadat ik de KaKu's had ingesteld ( en getest ) wel een beetje een 'ja? en nu?' gevoel. Maar dat is denk ik een goed ding. Want dat betekend dat het dus werkt zoals je verwacht. toch?
Echter na 3x proberen ging het beestje door de setup heen. Ik was, zoals jullie konden lezen, even bang dat hij bij het updaten in een bootloop zou gaan of dat er iets was mis gegaan. Gelukkig was ik alleen maar ongeduldig. Daarna begon het feest. Eerst natuurlijk geprobeerd met de engelse voice recognition en dan dingen als lamp aan, etc. Dat werkte verbazend goed echter als ik iets anders probeerde (vrije tekst) dan kwamen er de gekste zaken uit.
Om te kijken wat er nou precies verstaan werd, na veel gedoe een flow gemaakt waarin dat wat wordt ontvangen wordt gestuurd naar mijn telefoon. Toen kwam er ik dus ook achter dat mijn Engelse uitspraak zuigt. De recognition op Nederlands gezet en dat werkte eigenlijk verbazend goed zonder echt training. Er zitten nog wel een boel false positives in maar een stuk minder dan bij de Engelse ondersteuning. Mijn vermoeden is dan ook dat de training die in de settings zit niet zo zeer test wat je zegt maar weer of het volume wel goed is. En dat lijkt mij toch een kwalijke zaak?
De flows die ik nu heb gemaakt zijn eigenlijk vrij simpel te noemen. Gewoon wat KaKu geweld. Wil daar nog wel mijn infra rood spul aan toevoegen. Echter blijkt mijn tv niet in de lijst voor te komen. Dus moet daar even voor zitten om alle knopjes aan te leren. (of heeft iemand een manier om die info uit de harmoney database te trekken?).
Wat mij een beetje tegen valt is de range. Ik heb de Homey getrained op een manier dat ik er naast zat ( metertje of 1,2) en als ik iets verder weg ga dan snapt homey mij meteen niet meer. Dus daar moet ik nog even wat voor finetunen. Ik had nadat ik de KaKu's had ingesteld ( en getest ) wel een beetje een 'ja? en nu?' gevoel. Maar dat is denk ik een goed ding. Want dat betekend dat het dus werkt zoals je verwacht. toch?
[ Voor 17% gewijzigd door Webgnome op 20-04-2016 08:23 ]
@Webgnome je kunt ook zien wat Homey heeft verstaan door te kijken op <ip van homey>/manager/speech-input/
Ook kun je daar zelf typen als je wat wilt testen maar geen zin hebt om te praten tegen Homey. Bij <ip van homey>/manager/speech-output kun je teruglezen wat Homey zegt.
Ik heb geen spraaktraining gedaan, Homey gewoon op Nederlands gezet en spraak besturing werkt behoorlijk goed. Door de hele kamer heen, dus ook als ik er meters van af sta. Rustig en duidelijk praten is wel belangrijk.
@T-mo-T mijn Denon receiver werkt ook met behulp van de Marantz app, die van jou misschien ook wel? Is mogelijk wat makkelijker dan http requests maken.
Ik ben ook nog wel positief al heeft Athom nog wel een hoop werk te verzetten. Stabiliteit is niet super, en die van Z-Wave is gewoon ronduit slecht. Flow editor is makkelijk maar veel te basic, echter er is wel mega veel potentie :-).
Ook kun je daar zelf typen als je wat wilt testen maar geen zin hebt om te praten tegen Homey. Bij <ip van homey>/manager/speech-output kun je teruglezen wat Homey zegt.
Ik heb geen spraaktraining gedaan, Homey gewoon op Nederlands gezet en spraak besturing werkt behoorlijk goed. Door de hele kamer heen, dus ook als ik er meters van af sta. Rustig en duidelijk praten is wel belangrijk.
@T-mo-T mijn Denon receiver werkt ook met behulp van de Marantz app, die van jou misschien ook wel? Is mogelijk wat makkelijker dan http requests maken.
Ik ben ook nog wel positief al heeft Athom nog wel een hoop werk te verzetten. Stabiliteit is niet super, en die van Z-Wave is gewoon ronduit slecht. Flow editor is makkelijk maar veel te basic, echter er is wel mega veel potentie :-).
Ook ik heb gisteren onze nieuwe huisgenoot ontvangen. Toen ik tegen mn dochter (4 jr) vertelde dat het een soort robot is, vroeg ze meteen hoe hij dan kon lopen..
En ze snapte ook niet hoe hij de Sonos aan kon zetten, want hij heeft toch geen handjes..
Eerste ervaring:
- Mooi uitziend apparaat en zulke felle LED's dat hij als schemerlamp te gebruiken is.
- Installatiestappen zijn simpel, maar hij wilde pas na 2x proberen met Wifi verbinden.
- Gisteravond kreeg ik regelmatig wat time-outs / pagina niet gevonden. Misschien door de drukte op de servers bij Athom?
- Jammer dat er geen optie is om het volume in te stellen, maar met een simpele flow was dat gelukkig snel geregeld.
- Hij reageert altijd op OK Homey (en ook Hey Homey). Zowel op mijn stem als die van mn vriendin. Dit zonder training trouwens!
- Wat ik daarna zeg (Engels) snapt hij niet altijd, maar in ongeveer de helft van de gevallen wel.
- Apps installeren lukte soms niet, kreeg een melding dat er 'iets' fout was gegaan. Bij de KODI app kreeg ik ook die melding, maar was de app toch geïnstalleerd.
- KAKU werkt goed (en snel), maar bij het toevoegen van een remote bleef het scherm hangen en werd de ring wit. Na uit/aan zetten lukte het wel.
- Z-wave (ik heb maar 1 Z-wave stekker) werkt ook. Maar na een paar keer snel uit/aan zetten van de stekker via Homey, werd de stekker niet meer herkend. Na een herstart van Z-wave werd hij weer wel herkend.
- Buienradar app geprobeerd en die werkt.
- Paar simpele flows aangemaakt, ging erg makkelijk en werkte allemaal.
- Infrarood doet niet zo veel. Mijn Sony-remote kent hij niet en als ik hem handmatig wil leren, reageert Homey niet op alle knoppen die ik indruk.
Ben eigenlijk best al blij met wat Homey allemaal al kan. Het is duidelijk nog in een beta-stadium en nog niet geschikt voor de Media Markt, maar als ze zo doorgaan gaat dat echt wel goed komen!
Eerste ervaring:
- Mooi uitziend apparaat en zulke felle LED's dat hij als schemerlamp te gebruiken is.
- Installatiestappen zijn simpel, maar hij wilde pas na 2x proberen met Wifi verbinden.
- Gisteravond kreeg ik regelmatig wat time-outs / pagina niet gevonden. Misschien door de drukte op de servers bij Athom?
- Jammer dat er geen optie is om het volume in te stellen, maar met een simpele flow was dat gelukkig snel geregeld.
- Hij reageert altijd op OK Homey (en ook Hey Homey). Zowel op mijn stem als die van mn vriendin. Dit zonder training trouwens!
- Wat ik daarna zeg (Engels) snapt hij niet altijd, maar in ongeveer de helft van de gevallen wel.
- Apps installeren lukte soms niet, kreeg een melding dat er 'iets' fout was gegaan. Bij de KODI app kreeg ik ook die melding, maar was de app toch geïnstalleerd.
- KAKU werkt goed (en snel), maar bij het toevoegen van een remote bleef het scherm hangen en werd de ring wit. Na uit/aan zetten lukte het wel.
- Z-wave (ik heb maar 1 Z-wave stekker) werkt ook. Maar na een paar keer snel uit/aan zetten van de stekker via Homey, werd de stekker niet meer herkend. Na een herstart van Z-wave werd hij weer wel herkend.
- Buienradar app geprobeerd en die werkt.
- Paar simpele flows aangemaakt, ging erg makkelijk en werkte allemaal.
- Infrarood doet niet zo veel. Mijn Sony-remote kent hij niet en als ik hem handmatig wil leren, reageert Homey niet op alle knoppen die ik indruk.
Ben eigenlijk best al blij met wat Homey allemaal al kan. Het is duidelijk nog in een beta-stadium en nog niet geschikt voor de Media Markt, maar als ze zo doorgaan gaat dat echt wel goed komen!
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
Herken dit probleem, had zelf gisteren ook dat Homey offline werd gezien terwijl deze wel gewoon op spraak reageerde. App installeren van Kodi vanuit de app store zei mislukt maar vervolgens stond hij wel onder mijn app's zoals bij jou.keverjeroen schreef op woensdag 20 april 2016 @ 09:59:
.....
Eerste ervaring:
Ik denk dat gisteren Athom alle nieuwe gebruikers welkom aan het heten was en iedereen tegelijk bezig was. Al zou ik wel zeggen je weet wat je uitstuurt en je weet wat je aan kunt dus opschalen voordat je nieuwe batch Homey's in het wild brengt
Yep, mogelijk door de drukte inderdaad. Hoewel ik wel begreep (dacht ik op Slack eens gelezen te hebben) dat de servers automatisch zouden moeten schalen afhankelijk van de drukte..
Ik ben to nu toe ook zeer positief over het apparaat, hij werkt hier goed en de trigger "OK Homey" werkt out of the box meteen goed. Helaas wil het commando erna nog wel is verkeerd gaan.
- krijg mijn action 433 switch nog niet aan de praat(nieuwe versie die nog niet ondersteund word)
- Buienrader werkt goed.
- Wikipedia werkt via stem niet, herkent wiki of wikipedia commando niet. Via tekst gaat het wel goed dus de app doet wel zijn werk. (/manager/speech-input/)
- Headlines werkt zonder problemen.
- Chromecast werkt zonder problemen
- iTunes commando word niet herkend, ook hier gaat het via tekst wel goed.
I.v.m. mijn master moet ik dagelijks Engels praten maar blijkbaar herkent hij mijn accent toch niet altijd.
Is nfc een app? Zie die bij het toevoegen of zoeken naar apparaten niet ertussen staan.
Edit: gevonden NFC staat in de flow editor.
Edit2: hoe achterhaal je jouw nfc tag ID?
edit 3: Gevonden! Na het aanmaken van een flow met als input de NFC kaart en daarna als output een veld dat hij het ID mag vertellen gekeken op manager/speech-output/. Ik had de input al ontdekt en gewoon de url veranderd om te kijken of de output ook zo word weergegeven.
- krijg mijn action 433 switch nog niet aan de praat(nieuwe versie die nog niet ondersteund word)
- Buienrader werkt goed.
- Wikipedia werkt via stem niet, herkent wiki of wikipedia commando niet. Via tekst gaat het wel goed dus de app doet wel zijn werk. (/manager/speech-input/)
- Headlines werkt zonder problemen.
- Chromecast werkt zonder problemen
- iTunes commando word niet herkend, ook hier gaat het via tekst wel goed.
I.v.m. mijn master moet ik dagelijks Engels praten maar blijkbaar herkent hij mijn accent toch niet altijd.
Is nfc een app? Zie die bij het toevoegen of zoeken naar apparaten niet ertussen staan.
Edit: gevonden NFC staat in de flow editor.
Edit2: hoe achterhaal je jouw nfc tag ID?
edit 3: Gevonden! Na het aanmaken van een flow met als input de NFC kaart en daarna als output een veld dat hij het ID mag vertellen gekeken op manager/speech-output/. Ik had de input al ontdekt en gewoon de url veranderd om te kijken of de output ook zo word weergegeven.
[ Voor 84% gewijzigd door jdh009 op 20-04-2016 11:30 ]
Weet iemand eigenlijk waar dat de recordings van Homey heen gaan ( welke diensten). Want ondanks dat het een heel mooi cool apparaat is is het natuurlijk een apparaat waar de Stazi alleen maar van had kunnen dromen natuurlijk. Mensen die vrijwillig afluister apparatuur aanschaffen..
In het forum is daar wel wat over te vinden (als je goed zoekt). Ook wordt er op Slack nog wel eens over gepraat. Zo ver ik weet wordt alles geanonimiseerd.Webgnome schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:05:
Weet iemand eigenlijk waar dat de recordings van Homey heen gaan ( welke diensten). Want ondanks dat het een heel mooi cool apparaat is is het natuurlijk een apparaat waar de Stazi alleen maar van had kunnen dromen natuurlijk. Mensen die vrijwillig afluister apparatuur aanschaffen..
Bij mij is de tijd op een gegeven moment zonder eigen inbreng gelijk gaan lopen.Webgnome schreef op woensdag 20 april 2016 @ 16:56:
Is er trouwens al een oplossing voor het probleem dat de tijd steeds een aantal uren afwijkt? Lijkt erop dat de tijd zone totaal niet wordt mee genomen.
[ Voor 62% gewijzigd door jdh009 op 20-04-2016 18:02 ]
Bij mij liep de tijd goed na de 1e keer herstarten.
Ik weet niet hoe maar buienradar is opeens van mijn homey verdwenen maar staat er na herinstallatie weer op.
[ Voor 22% gewijzigd door jdh009 op 20-04-2016 19:01 ]
Is het mogelijk om moeilijke flows te maken? Bijvoorbeeld. Flow 1 vraagt wat je wilt doen (chromecast, spotify iets anders) en springt dan naar flow 2 en doet dan op basis van antwoord op flow 1 dingen. Volgens mij gaat dat nu nog niet omdat je in het eerste kolom maar één conditie kwijt kunt?
Ik dacht dat ik het ergens voorbij heb zien komen (waarschijnlijk op het Athom forum), maar ik kan het nergens vinden; weet iemand waar ik een log kan vinden (misschien ergens via de API?) van alles wat Homey gezegd en verstaan heeft?
Thanks @ hieronder
Thanks @ hieronder
[ Voor 5% gewijzigd door T-mo-T op 20-04-2016 21:10 ]
<ip>/manager/speech-input/T-mo-T schreef op woensdag 20 april 2016 @ 20:21:
Ik dacht dat ik het ergens voorbij heb zien komen (waarschijnlijk op het Athom forum), maar ik kan het nergens vinden; weet iemand waar ik een log kan vinden (misschien ergens via de API?) van alles wat Homey gezegd en verstaan heeft?
en <ip>/manager/speech-output/
Deze is vooral handig om achter het ID te komen van NFC kaartjes.
[ Voor 16% gewijzigd door jdh009 op 20-04-2016 21:34 ]
Het Athom-forum ontploft, ik kan niet meer volgen met al die nieuwe threads
Zijn er meer mensen die problemen ondervinden met de Logitech hub? . Ik installeer de app en het werkt. Een poosje later is er geen verbinding meer mogelijk en flows blijven maar draaien. App er af en weer installeren is dan de enigste optie
macOS 15.5
Yep, same here. Ene keer kan ik wel activities toevoegen in een flow, andere keer blijft die lijst leeg (dus waarschijnlijk geen verbinding dan).error33 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 22:21:
Zijn er meer mensen die problemen ondervinden met de Logitech hub? . Ik installeer de app en het werkt. Een poosje later is er geen verbinding meer mogelijk en flows blijven maar draaien. App er af en weer installeren is dan de enigste optie
9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Bij mij blijven ze weg, komen de activities bij jou dan dan ook weer spontaan terug ?GermanPivo schreef op donderdag 21 april 2016 @ 09:10:
[...]
Yep, same here. Ene keer kan ik wel activities toevoegen in een flow, andere keer blijft die lijst leeg (dus waarschijnlijk geen verbinding dan).
macOS 15.5
Heeeeeeeeeeeeeeeel soms.... Of het is toeval...error33 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 09:41:
[...]
Bij mij blijven ze weg, komen de activities bij jou dan dan ook weer spontaan terug ?
Heeft iemand al een optie gevonden om een dag (tussen zonsopgang en zonsondergang) te gebruiken in een flow ?
Of andersom natuurlijk
Of andersom natuurlijk
macOS 15.5
Heeft dat niet te maken met 2 problemen die spelen: Het oplopen van memory-gebruik van een app tot hij crasht en het niet goed of volledig kunnen installeren van grotere apps..GermanPivo schreef op donderdag 21 april 2016 @ 09:10:
[...]
Yep, same here. Ene keer kan ik wel activities toevoegen in een flow, andere keer blijft die lijst leeg (dus waarschijnlijk geen verbinding dan).
Zou goed kunnen inderdaad! Verklaart wel waarom hij even werkt als je hem opnieuw installeert.keverjeroen schreef op donderdag 21 april 2016 @ 13:20:
[...]
Heeft dat niet te maken met 2 problemen die spelen: Het oplopen van memory-gebruik van een app tot hij crasht en het niet goed of volledig kunnen installeren van grotere apps..
Homies van Homey,
Ik krijg Wifi op geen enkele manier werkend.
Tig maal geprobeerd,
meerdere recoveries ook via img flashen,
via Macbook en Android phone,
altijd Chrome
5Ghz wifi uitgezet, aangezet
Modem DNS op Google DNS gezet
Vast IP toegewezen, met Homey als hostname
Wat ik ook doe, uiteindelijk krijg ik de Red Ring na het selecteren van mijn wifi punt en paswoord invoeren. Wat is de gouden sleutel tot succes?
Tig maal geprobeerd,
altijd Chrome
Wat ik ook doe, uiteindelijk krijg ik de Red Ring na het selecteren van mijn wifi punt en paswoord invoeren. Wat is de gouden sleutel tot succes?
heb je al geprobeerd zonder wachtwoord?BartOtten schreef op donderdag 21 april 2016 @ 14:27:
Homies van Homey,
Tig maal geprobeerd,
altijd Chrome
De Xperia v10 van KPN staat dat volgens mij niet toe (wel gekeken en opgezocht, geen optie gevonden). Daarbij wat onhandig om Wifi onbeschermd te laten voor de Homey alleen
Wellicht een idee om het Tether netwerk van je telefoon te gebruiken als test. Op Android kun je makkelijk een netwerkje opzetten die aan al je eisen voldoet en ook bij iPhone zijn hier mogelijkheden voor meen ikBartOtten schreef op donderdag 21 april 2016 @ 15:04:
[...]
De Xperia v10 van KPN staat dat volgens mij niet toe (wel gekeken en opgezocht, geen optie gevonden). Daarbij wat onhandig om Wifi onbeschermd te laten voor de Homey alleen
Zo, net uitgepakt, we gaan er ook eens aan beginnen.
- Vreemd dat ze zelfs in deze batches nog steeds de "verkeerde" usb kabel meeleveren.
- Hier ook problemen om met wifi te verbinden. 2e poging, nadat ik een dhcp reservatie had toegevoegd, was wel succesvol
- Wikipedia app werkt niet. "wiki" of "wikipedia" herkent hij niet, hij verstaat altijd "which".
- Hue app lijkt problemen te hebben als er meer dan 7 apparaten in een flow zitten. Ik heb er 10, maar de laatste 3 lampen schakelen nooit bij de eerste trigger; pas na een 2e trigger luisteren die wel.
- Hue app ondersteunt geen scenes
Is er trouwens een mogelijkheid om een "or" aan een trigger toe te voegen? Ik wil dat OF "Lights off" OF "Goodnight" dezelfde acties triggered... 2 aparte flows voor "synoniemen" zal snel onoverzichtelijk worden, denk ik.
Morgen verder...
- Vreemd dat ze zelfs in deze batches nog steeds de "verkeerde" usb kabel meeleveren.
- Hier ook problemen om met wifi te verbinden. 2e poging, nadat ik een dhcp reservatie had toegevoegd, was wel succesvol
- Wikipedia app werkt niet. "wiki" of "wikipedia" herkent hij niet, hij verstaat altijd "which".
- Hue app lijkt problemen te hebben als er meer dan 7 apparaten in een flow zitten. Ik heb er 10, maar de laatste 3 lampen schakelen nooit bij de eerste trigger; pas na een 2e trigger luisteren die wel.
- Hue app ondersteunt geen scenes

Is er trouwens een mogelijkheid om een "or" aan een trigger toe te voegen? Ik wil dat OF "Lights off" OF "Goodnight" dezelfde acties triggered... 2 aparte flows voor "synoniemen" zal snel onoverzichtelijk worden, denk ik.
Morgen verder...
[ Voor 19% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 21-04-2016 20:34 ]
Bij mij hielp het om een WW te nemen met kleine letters en cijfers zonder speciale karakters. Nadat ik dat had aangepast kwam ik zonder problemen door de set-up heen.BartOtten schreef op donderdag 21 april 2016 @ 14:27:
Homies van Homey,
Tig maal geprobeerd,
altijd Chrome
Wordt die kabel nog nageleverd? Deze is namelijk zeer onhandig!Buzz_Fuzz schreef op donderdag 21 april 2016 @ 20:27:
Heeft iemand heel toevallig de Homey aan Domoticz weten te koppelen?
[ Voor 18% gewijzigd door HomeMade op 21-04-2016 21:19 . Reden: Toevoeging ]
Geen flows maken waar als voice trigger 'lights' of 'lamps' of zo in komt, dat maakt je Homey kapotBuzz_Fuzz schreef op donderdag 21 april 2016 @ 20:27:
[...]
Morgen verder...
Ingebouwde commando's en die commando's in flows werken elkaar tegen, dus dat mag je niet doen.
Verder kan het momenteel niet om een 'or' te gebruiken. In de toekomst zouden ze dat misschien nog toevoegen.
Ze zijn niet van plan om een ander kabel te leveren.HomeMade schreef op donderdag 21 april 2016 @ 21:04:
[...]
Wordt die kabel nog nageleverd? Deze is namelijk zeer onhandig!
Vind het ook wat vreemd maar ze zien er het probleem niet echt in.
Zeer onhandig zou ik hem trouwens niet noemen. Gewoon eens wat plooien en het probleem is opgelost.
Nederlandse spraak heeft inderdaad nog wat ontwikkel tijd nodig. Flow met "keuken" verlichting aan (hue lampen). Klinkt meer als kuhken dan keuken. Vrouwlief is er ook al mee aan het stoeien en geeft grappige situaties. Heb taal niet laten leren om beide stemmen gelijk te houden.
Dat je nu geen or kunt gebruiken vind ik wel een gemis. Nu heb ik namelijk een aantal dubbele flows die alleen maar anders zijn omdat ik iets anders zeg (bijv tv in plaats van televisie)Fire69 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 22:03:
[...]
Geen flows maken waar als voice trigger 'lights' of 'lamps' of zo in komt, dat maakt je Homey kapot
Ingebouwde commando's en die commando's in flows werken elkaar tegen, dus dat mag je niet doen.
Verder kan het momenteel niet om een 'or' te gebruiken. In de toekomst zouden ze dat misschien nog toevoegen.
[...]
Ze zijn niet van plan om een ander kabel te leveren.
Vind het ook wat vreemd maar ze zien er het probleem niet echt in.
Zeer onhandig zou ik hem trouwens niet noemen. Gewoon eens wat plooien en het probleem is opgelost.
Ik probeer eens met je mee te denken. Ik bouw mijn flows anders op, ik open met dat ik iets zeg en laat daar een variable uit bepalen wat ik op dat moment bedoel, zo kun je wellicht wel een dubbele flow in een maken?Webgnome schreef op donderdag 21 april 2016 @ 22:49:
[...]
Dat je nu geen or kunt gebruiken vind ik wel een gemis. Nu heb ik namelijk een aantal dubbele flows die alleen maar anders zijn omdat ik iets anders zeg (bijv tv in plaats van televisie)

Vraag:
Ander vraagje, waar dient de "alarm clock" precies voor of heeft iemand deze al gebruikt in een flow?
[ Voor 80% gewijzigd door lubbertkramer op 21-04-2016 23:58 ]
Ik voeg toe aan de lijst:HomeMade schreef op donderdag 21 april 2016 @ 21:04:
[...]
Bij mij hielp het om een WW te nemen met kleine letters en cijfers zonder speciale karakters. Nadat ik dat had aangepast kwam ik zonder problemen door de set-up heen.
[...]
Wordt die kabel nog nageleverd? Deze is namelijk zeer onhandig!
Heeft iemand heel toevallig de Homey aan Domoticz weten te koppelen?
- wachtwoordloos Android AP
- ander (kort) wachtwoord met alleen kleine letters
Het komt vrij vaak voor dat de Homey na de eerste stap in de setup niet meer 'online' komt (dwz: rode ring, geen HomeySetup wifi AP). Heb nu zeker 50 pogingen gedaan met alle combinaties die ik kon bedenken en vinden
Dat is nog steeds een dingetje. Want hoe ga je dan triggeren op of of of en niet en en en zoals het nu een probleem is.lubbertkramer schreef op donderdag 21 april 2016 @ 23:55:
[...]
Ik probeer eens met je mee te denken. Ik bouw mijn flows anders op, ik open met dat ik iets zeg en laat daar een variable uit bepalen wat ik op dat moment bedoel, zo kun je wellicht wel een dubbele flow in een maken?
[afbeelding]
Vraag:
Ander vraagje, waar dient de "alarm clock" precies voor of heeft iemand deze al gebruikt in een flow?
Weet iemand het nut om meerdere kaarten in het vak 'When' te zetten? Werkt dat dan het zelfde als 'And'?
p.s. kenden jullie deze al?
p.s. kenden jullie deze al?
spoiler:
What is the meaning of life?
What are you? (steeds een ander antwoord)
How are you doing?
What are you? (steeds een ander antwoord)
How are you doing?
Kan wel hoor, mits het maar de zelfde kaarten zijn. Dus 3x de voice kaart bijvoorbeeld.
ok... Dat had ik nog niet gezien. Geen idee maar ik hoop dat het een OR is.keverjeroen schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 11:35:
Kan wel hoor, mits het maar de zelfde kaarten zijn. Dus 3x de voice kaart bijvoorbeeld.
Maar bij de logic heb je een kaart met containt en is exactly, heb het nog niet zelf kunnen testen maar wellicht dat je met twee woorden als tv / televisie in de kaart contains uit de voeten kunt?Webgnome schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 08:30:
[...]
Dat is nog steeds een dingetje. Want hoe ga je dan triggeren op of of of en niet en en en zoals het nu een probleem is.
Blijkt dat je hem niet op kan slaan als er meerdere kaarten staan, dus helaas geen verborgen OR-functie..Webgnome schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 11:37:
[...]
ok... Dat had ik nog niet gezien. Geen idee maar ik hoop dat het een OR is.
Jammer inderdaad. Dan klopt dat toch met wat ik eerst had uitgevonden. Dan maar een paar loze start flows die weer een standaard flow triggeren.. jammer.keverjeroen schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 12:48:
[...]
Blijkt dat je hem niet op kan slaan als er meerdere kaarten staan, dus helaas geen verborgen OR-functie..
Ik heb sinds kort een Homey en daarvoor gebruikte in de HC2. Is het mogelijk om bijv. de fibaro relay switches in beide controllers te gebruiken?
Momenteel krijg ik de fibaro devices niet gekoppeld aan de Homey.
Waar kan dit aan liggen?
Momenteel krijg ik de fibaro devices niet gekoppeld aan de Homey.
Waar kan dit aan liggen?
"ingebouwde commando's vs commando's in flows? Dat moet je mij eens uitleggen.Fire69 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 22:03:
[...]
Geen flows maken waar als voice trigger 'lights' of 'lamps' of zo in komt, dat maakt je Homey kapot
Die Ok Homey calibratie werkt hier voor geen meter trouwens. In 90% van de gevallen "try talking less loudly", terwijl ik nog net niet fluister op 4 meter afstand...
Homey staat wel in een TV meubel; zonder deur natuurlijk, maar misschien moet hij meer open en bloot staan...
Homey heeft een aantal ingebouwde voice-commando's. Een lijst is er nog niet, maar zou binnenkort online gezet worden. Dat zou wel handig zijn.Buzz_Fuzz schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 20:24:
[...]
"ingebouwde commando's vs commando's in flows? Dat moet je mij eens uitleggen.
Voorbeeld van inggebouwde commando's:
- licht aan
- licht aan in <zone>
- licht op rood
Er zijn er dus nog meer, maar we wachten op een lijst.
Als je nu een flow maakt waar je een stemcommando in zet met 'licht' erin, dan krijg je problemen met het aansturen van je lichten...
Mij lukte het eerst ook niet, bij mijn dochter ging het van de eerste keer perfect!Die Ok Homey calibratie werkt hier voor geen meter trouwens. In 90% van de gevallen "try talking less loudly", terwijl ik nog net niet fluister op 4 meter afstand...
Homey staat wel in een TV meubel; zonder deur natuurlijk, maar misschien moet hij meer open en bloot staan...
Maar reageert je Homey nu al redelijk op 'ok homey'? Zo ja, dan zou ik de training niet doen.
De meeste mensen die de training gedaan hebben (ik inclusief) klagen daarna van constant foutieve triggers...
Zou je dan niet verwachten dat er per ingebouwd commando een aparte flow card komt voor de IF kolom? Hoe kan je Homey anders duidelijk maken dat hij X of Y moet doen als dat bepaald ingebouwd commando wordt herkent, als de boel niet in een flow gegoten wordt?Fire69 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 20:46:
[...]
Homey heeft een aantal ingebouwde voice-commando's. Een lijst is er nog niet, maar zou binnenkort online gezet worden. Dat zou wel handig zijn.
Voorbeeld van inggebouwde commando's:
- licht aan
- licht aan in <zone>
- licht op rood
Er zijn er dus nog meer, maar we wachten op een lijst.
Als je nu een flow maakt waar je een stemcommando in zet met 'licht' erin, dan krijg je problemen met het aansturen van je lichten...
Mij lukte het eerst ook niet, bij mijn dochter ging het van de eerste keer perfect!
Maar reageert je Homey nu al redelijk op 'ok homey'? Zo ja, dan zou ik de training niet doen.
De meeste mensen die de training gedaan hebben (ik inclusief) klagen daarna van constant foutieve triggers...
Nee, hij reageert niet redelijk. Eerst wel, toen ik de boel aan m'n bureau aan het installeren & testen was, met de Homey onder m'n neus, maar nu staat hij op een definitievere locatie, met mss een 50% hit-ratio. Daarom dat ik de kalibratie nog eens opnieuw wou lopen. Is inmiddels gelukt, ging idd precies iets beter als hij "in open lucht" stond, en niet in de (open) kast. Echo's? Nog niet opnieuw geprobeerd.
De spraakherkenning werkt ook helaas niet zoals we die van Android gewoon zijn.
Google Voice past namelijk wat autocorrectie toe op zijn eigen herkenning. Simpel voorbeeld: als ik zeg "set alarm for 8AM" en Google begint bijvoorbeeld het volgende te typen "set my arm...", dan merk je dat als hij verder gaat "set my arm for 8AM", hij arm vervangt door alarm, omdat hij door heeft dat "set my arm for ..." geen steek houdt en ik dus wel "set alarm" moet gezegd hebben.
Dat zien we bij Homey niet, met als gevolg dat hij braafjes luistert, dan braafjes interpreteert, om dan gewoon de eerste lettergreep al fout verstaan te hebben en dus niets te triggeren
[ Voor 6% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 22-04-2016 21:53 ]
Omdat die flow 'ingebouwd' zit.Buzz_Fuzz schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 21:04:
[...]
Zou je dan niet verwachten dat er per ingebouwd commando een aparte flow card komt voor de IF kolom? Hoe kan je Homey anders duidelijk maken dat hij X of Y moet doen als dat bepaald ingebouwd commando wordt herkent, als de boel niet in een flow gegoten wordt? [...]
Als jij zegt 'ok homey, licht in de woonkamer aan', dan is het toch duidelijk wat hij moet doen? Alle lichten in de woonkamer aandoen
Weet iemand antwoord op het volgende. Ik heb een flow waarmee ik trigger op het woord Netflix. Daarmee zedt ik mijn receiver aan, bepaalde input op de receiver. Dat werkt allemaal. Nu wil ik eigenlijk door naar een andere flow waarmee homey moet vragen of dat de lampen uit mogen. Echter zou ik niet weten hoe dat te doen.
Je moet namelijk een trigger hebben. Ik heb geprobeerd dit te doen door een variabel te zetten aan het eind van flow 1 en dan via een trigger flow deze weer uit te lezen in de volgende flow. Het lijkt er echter op dat die variabelen flow specifiek zijn. Iemand een idee?
Je moet namelijk een trigger hebben. Ik heb geprobeerd dit te doen door een variabel te zetten aan het eind van flow 1 en dan via een trigger flow deze weer uit te lezen in de volgende flow. Het lijkt er echter op dat die variabelen flow specifiek zijn. Iemand een idee?
Je zal via de BetterLogic app moeten gaan dan denk ik. Daar kan je variabelen definiëren in de settings van de app, deze zijn 'globaal'.
Die betterlogic werkt inderdaad een stuk beter. Ik had ergens op het forum gelezen dat ze bezig zijn met een nieuwe flow editor. Of dat die in ieder geval in de pijplijn zit. Ik hoop dat ze de flow editor laten zoals die nu is maar dat men er een advanced mode aan toevoegd waarbij je tot een aantal lagen diep kunt gaan en meerdere triggers kunt hebben.
Verder zit ik nog te stoeien met de confirmation message ( of bevestiging als je homey op NL hebt staan). Ik weet niet zo goed of dat je daar nu op moet antwoorden met ja of nee of met iets heel anders.
Verder zit ik nog te stoeien met de confirmation message ( of bevestiging als je homey op NL hebt staan). Ik weet niet zo goed of dat je daar nu op moet antwoorden met ja of nee of met iets heel anders.
Kan de Homey over-the-air OTA upgrades uitvoeren aan de z-wave producten?
Of kan ik op een andere manier via de homey z-wave producten updaten?
Ah, ik wist niet dat je er "in de woonkamer" aan kon toevoegen.Fire69 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 22:00:
[...]
Omdat die flow 'ingebouwd' zit.
Als jij zegt 'ok homey, licht in de woonkamer aan', dan is het toch duidelijk wat hij moet doen? Alle lichten in de woonkamer aandoen
Nuja, punt blijft, misschien wil ik die flow overrulen. Simpel voorbeeld: ik heb 1 lamp op m'n nachtkastje, m'n Homey staat in de living, het spreekt voor zich dat als ik tegen Homey zeg "zet de lichten aan", dat ik gewoon die in de living bedoel, en dat niet nog eens wil specificeren...
Maar het werkt iig wel beter zo, dan een custom flow met 10 lampen in, want de laatste 3-4 schakelen hier nooit... Met de built-in flow dus wel allemaal...
Ondertussen ga ik denk ik de microfoon uitschakelen tot nader order. Gisteren TV gekeken en de Homey begon te pas en te onpas te luisteren. Alles met een "oh" in, -of zelfs helemaal niet-, maakte hem wakker.
Oh my god
Oh yes
Oh yeah
Oh fuck
Holy fuck
Ik dacht dat de trigger "OK HOMEY" was en niet "O" ?
Ik kon hem zelfs laten triggeren op zinnen uit een interview waar de "o" helemaal niet werd uitgesproken...

De Harmony app werkt blijkbaar ook niet betrouwbaar en de Hue app kent geen scenes...
Dus ik zit eigenlijk nu al door m'n voorlopige use-cases heen...

[ Voor 3% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 23-04-2016 12:40 ]
ik heb mijn Homey vorige week ontvangen, ben er wat mee aan het testen, maar merk dat ik een AM/PM klok notatie in mijn flows heb ipv een 24uurs notatie.
Ik kan niet vinden in de instellingen waar dat zit.
wel heb ik de NL tekst qua speech gekozen, maar dat lijkt me er los van te moeten staan. Enig idee?
Ik kan niet vinden in de instellingen waar dat zit.
wel heb ik de NL tekst qua speech gekozen, maar dat lijkt me er los van te moeten staan. Enig idee?
Mijn Homey werkt ondertussen. Via een Windows laptop werkte het
De Homey triggert so far perfect, maar zit er dan ook naast. Alleen 'Homey' of 'Ok' zeggen triggert bij mij niets, dus dat is lekker.
Enkele zaken die ik of niet snap of die ontbreken:
- if else
- "hoe laat is het?" werkt niet, "wat is de tijd?" wel (beetje te exact vertaald). Maar zelf een Flow maken met tijd erin lukt me niet. Iemand tips?
Voor de rest zou het briljant zijn als er een online flow bibliotheek komt
Zal eens kijken of dat al op het Forum genoemd is
Enkele zaken die ik of niet snap of die ontbreken:
- if else
- "hoe laat is het?" werkt niet, "wat is de tijd?" wel (beetje te exact vertaald). Maar zelf een Flow maken met tijd erin lukt me niet. Iemand tips?
Voor de rest zou het briljant zijn als er een online flow bibliotheek komt
[ Voor 13% gewijzigd door BartOtten op 23-04-2016 13:36 ]
Ben ik benieuwd welke film je gekeken hebt.Buzz_Fuzz schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 12:35:
[...]
Ondertussen ga ik denk ik de microfoon uitschakelen tot nader order. Gisteren TV gekeken en de Homey begon te pas en te onpas te luisteren. Alles met een "oh" in, -of zelfs helemaal niet-, maakte hem wakker.
Oh my god
Oh yes
Oh yeah
Oh fuck
Holy fuck

macOS 15.5
Niet wat jij denkt, maar je brengt mij op ideeën 
(American Pie btw
)
Nee, serieus. Hij triggert zelfs op "zo die" of "elk dingetje"
(American Pie btw
Nee, serieus. Hij triggert zelfs op "zo die" of "elk dingetje"

[ Voor 52% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 23-04-2016 14:53 ]
Iemand enige idee ? de Ziggo Horizon box, wat ik ook drukt er gebeurd niets, pak ik de afstandsbediening van mijn tv of verterker dat krijg ik direct 'zichtbaar' signaal bij het inleren van infrarood...
De afstandsbediening heeft aan de achterzijde een qwerty keyboard ik zie ook nergens een IR ledje... waardoor ik me begin af te vragen of het wel infrarood is...
De afstandsbediening heeft aan de achterzijde een qwerty keyboard ik zie ook nergens een IR ledje... waardoor ik me begin af te vragen of het wel infrarood is...
Lokatie van de homey ten opzichte van het apparaat en omgevingslicht is ook belangrijk heb ik gemerkt. Enne de IR ledjes zitten aan de binnenkantcarpcatcher schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 14:55:
Iemand enige idee ? de Ziggo Horizon box, wat ik ook drukt er gebeurd niets, pak ik de afstandsbediening van mijn tv of verterker dat krijg ik direct 'zichtbaar' signaal bij het inleren van infrarood...
De afstandsbediening van de Horizon box is RF (radio frequent) en geen IR ( infrarood)carpcatcher schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 14:55:
Men moet hooien als de zon schijnt. 19 panelen a 260 WP = 4940 WP
Gisteren werkte mijn CameHome Flow iig...Webgnome schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 15:11:
Heeft iemand al de left home of came home cards aan de praat gekregen? Ik wilde een flow maken die alles uit zet alsik vanuit weg ga maar die lijkt niet te werken? Heb de app geinstalleerd
Die van mij heeft het één dag gedaan; kreeg toen ook de meldingen 'you are home' o.i.d., maar die krijg ik nu niet meer en de flows came/left home werken dus ook niet..Webgnome schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 15:11:
Heeft iemand al de left home of came home cards aan de praat gekregen? Ik wilde een flow maken die alles uit zet alsik vanuit weg ga maar die lijkt niet te werken? Heb de app geinstalleerd
App opnieuw installeren etc maakt niks uit.
Nog zoiets.. Heb een flow: When a specific user came home, and it's after sunset then, lights on. Als ik nu (ruim voor sunset
[ Voor 24% gewijzigd door GermanPivo op 23-04-2016 16:57 ]
Wordt nog niet ondersteund, hopelijk in de toekomst wel.ruberts schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 12:23:
Kan de Homey over-the-air OTA upgrades uitvoeren aan de z-wave producten?
Wat heb je via de laptop moeten doen? Verbinden op de wifi of zo?BartOtten schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 13:34:
Mijn Homey werkt ondertussen. Via een Windows laptop werkte hetDe Homey triggert so far perfect, maar zit er dan ook naast. Alleen 'Homey' of 'Ok' zeggen triggert bij mij niets, dus dat is lekker.
If else is er niet. In de toekomst zou er misschien een 'or' bij komen maar meer niet denk ik.Enkele zaken die ik of niet snap of die ontbreken:
- if else
"hoe laat is het" is geen ingebouwd commando, de ingebouwde trigger is "tijd". Deze mag je dus niet in een flow gebruiken, zelfde als bij de lichten zoals ik hierboven al aangaf.
Dit zou in de toekomst mogelijk worden, staat op hun Trello denk ik.Voor de rest zou het briljant zijn als er een online flow bibliotheek komtZal eens kijken of dat al op het Forum genoemd is
Ik krijg te pas en te onpas van de app meldingen "You're home right now", dus ik weet niet hoe betrouwbaar die flows zouden zijn moesten ze wel werken...Webgnome schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 15:11:
'else' komt:Fire69 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 16:54:
[...]
If else is er niet. In de toekomst zou er misschien een 'or' bij komen maar meer niet denk ik.
'or' daarentegen is een ander verhaal. Zie deze discussie op Github.WeeJeWel commented 12 days ago
else is going to be introduced in Better Flow Management
Yep.Fire69 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 16:54:
[...]
Wat heb je via de laptop moeten doen? Verbinden op de wifi of zo?
[knip]
[ Voor 58% gewijzigd door BartOtten op 23-04-2016 19:49 ]
Waarschijnlijk heb je het "Teach Homey your voice" ding gedaan. Toen werd hij bij mij ook veel te gevoelig. Het is nog niet mogelijk om je voice data te wissen en dat heeft ook duidelijk geen prioriteit. Ik heb hem ervoor gereset, nu geen false positives meer.Buzz_Fuzz schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 14:43:
Niet wat jij denkt, maar je brengt mij op ideeën
(American Pie btw)
Nee, serieus. Hij triggert zelfs op "zo die" of "elk dingetje"![]()
![]()
Na de ontvangst van homey de logitech geïnstalleerd zonder problemen. Wel viel de verbinding tussen homey en de hub uit. Na herinstallatie deed deze het weer even. Nu is de Logitech app er af en krijg deze met geen mogelijkheid er meer op
Zelfs Homey naar 0.8.30 geüpdatet maar ook dat helpt niet. Nu ben ik wel al meerdere van deze meldingen tegengekomen maar niks over de oorzaak of oplossing.
Krijg steeds volgende melding bij installeren.
Zelfs Homey naar 0.8.30 geüpdatet maar ook dat helpt niet. Nu ben ik wel al meerdere van deze meldingen tegengekomen maar niks over de oorzaak of oplossing.
Krijg steeds volgende melding bij installeren.

macOS 15.5
Bekend probleem 0.8.31 moet dit oplossen. Nog ff wachten
Wel even schakelen dit hoor als je van homewizard komt....dat thuiskomen. Welke app gebruiken jullie daarvoor?
Edit gevonden
Edit gevonden
[ Voor 7% gewijzigd door Yamahaa op 24-04-2016 14:09 ]
Een aantal commando's kunnen door de horizon box ook via IR ontvangen worden. Ik heb een Harmony Hub gekocht en dan kun je de horizon box redelijk aardig bedienen (zeker niet alles!!). Als de Harmony app van de Homey straks wel werkt kun je leuke flows samenstellen door gebruik te maken van de flows die je al in de Harmony Hub hebt ingesteld.kok36935 schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 16:04:
[...]
De afstandsbediening van de Horizon box is RF (radio frequent) en geen IR ( infrarood)
Na wat langer met Homey gespeeld te hebben ben ik nog steeds erg positief over het platform, kan er echt al hele leuke dingen mee doen, maar ben inderdaad wel een aantal dingen tegengekomen die bevestigen waarom Homey nog in de beta fase isT-mo-T schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 23:46:
...verhaal over eerste ervaringen...
Zijn nog heel veel verbeterpuntjes uiteraard, soms heb ik het idee dat hij een aantal KAKU apparaten vergeet aan of uit te zetten, de Android App vind ik nog niet echt handig (wordt voor mij pas handig als Widgets ondersteund worden en als de dimmers iets soepeler werken), infrarood lukte niet echt (ik wil gewoon HEX codes invoeren). Maar ik ben er tevreden over tot dusver, de potentie van dit ding is mega.
- KAKU valt regelmatig uit en vergeet vaak een device aan of uit te zetten.
- Flow manager werkt super simpel, maar is toch redelijk gelimiteerd, flows worden snel heel (onnodig) complex als je wat uitgebreidere logica gebruikt, daar waar het veel makkelijker kan als je wat meer opties hebt (OR, ELSE). Een clone functie in de flow manager zou ook al handig zijn.
- Infrarood werkt bij mij voor geen meter - moet ook minimaal HEX codes kunnen toevoegen om uberhaupt m'n Horizon aan en uit te kunnen schakelen.
- Flows die triggeren op presence (nobody is at home) nog niet werkend gekregen.
- Nu de Homey op zijn definitieve plaats staat merk ik dat er nog wel wat moet gebeuren aan de voice recognition.
- Buienradar app heeft mij nog niet gewaarschuwd dat het ging regenen. Of misschien is die zelf ook in de war van de hagel in april...
- Android app vind ik nog niet echt bruikbaar, maar lees op het Athom forum dat daar hard aan gewerkt wordt (eerst een volledige refactoring van de app en hopelijk zullen snel nieuwe features volgen).
Ben op dit moment aan het developen geslagen voor de Homey en ik moet zeggen. Ik heb een hekel aan serverside javascript (node.js) maar dit programmeert toch lekker weg. In een avondje al een applicatie in elkaar gezet met meerdere sound triggers ( nog niet in flows beschikbaar ).
Dit platform biedt echt heel veel uitkomsten als je je bedenkt dat er steeds meer Api's beschikbaar zijn om van alles en nog wat uit te vragen.
Dit platform biedt echt heel veel uitkomsten als je je bedenkt dat er steeds meer Api's beschikbaar zijn om van alles en nog wat uit te vragen.
Is er de laatste dagen wat verandert met de speech servers van Homey? Het werkte vrij goed de eerste 2 dagen dat ik homey had. Daarna plotseling bijna niet meer. Engels en Nederlands geprobeerd. Uit en aan gezet, OK Homey trigger werkt nog wel vrij goed.....
Wat ik een beetje flauw vind is dat Nederlands nog niet goed werkt of is uitgewerkt. Als je bijvoorbeeld zegt; "Oke Homey, doe het licht uit" dan zegt 'ie: "Oke, Turning lichts On". Of als je vraagt; hoelaat is het: geen reactie. Als je vraagt: wat is de tijd? Dan wel. Of wat is de temperatuur? Dan: "het is 21 degrees" (duhgrees). En ik heb toch echt niet de Louis van Gaal stem geselecteerd.
[ Voor 26% gewijzigd door Tweaqer op 24-04-2016 16:33 ]
Tja Nederlands - Engels. You cannot compare Apples with pearsAngelgamer schreef op zondag 24 april 2016 @ 16:31:
Wat ik een beetje flauw vind is dat Nederlands nog niet goed werkt of is uitgewerkt. Als je bijvoorbeeld zegt; "Oke Homey, doe het licht uit" dan zegt 'ie: "Oke, Turning lichts On". Of als je vraagt; hoelaat is het: geen reactie. Als je vraagt: wat is de tijd? Dan wel. Of wat is de temperatuur? Dan: "het is 21 degrees" (duhgrees). En ik heb toch echt niet de Louis van Gaal stem geselecteerd.
He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen
Lol, ik wist niet dat die ingebouwd zat.Angelgamer schreef op zondag 24 april 2016 @ 16:31:
[...] Of wat is de temperatuur? Dan: "het is 21 degrees" (duhgrees).
Rapporteert inderdaad 'netjes' die temperatuur van mijn Fibaro! Thanks!
Nog een bevinding/tip: als je de rode ring krijgt ontkoppel hem dan, wacht een uurtje en plug hem dan pas weer in. Goeie kans dat hij dan wel doorstart.
Ik heb nu twee keer de rode ring gehad nadat ik de stroom eraf had gehaald:
1x omdat ik wifi wilde koppelen, dat fout ging en ik niet meer kon inloggen op SetupHomey dus ik dacht ik reboot hem door de stroom er even af te halen en weer in te pluggen. Resultaat: rode ring.
En 1x omdat ik de homey wilde verplaatsen in de kamer: even de stroom eraf, verplaats en weer stroom erop. In beide gevallen losgekoppeld van de stroom en weer ingeplugd met als resultaat de rode ring.
Anywayz, ik kwam er dus achter dat als je hem na een uurtje ofzo weer aan de stroom hangt dat de rode ring niet terugkomt (misschien kan het ook met 15 minuten, maar zo snel had ik het niet getest). Misschien zorgt het ook voor wat minder stress bij iemand van jullie die ook een rode ring des doods krijgt rond zn Homey
Ik heb nu twee keer de rode ring gehad nadat ik de stroom eraf had gehaald:
1x omdat ik wifi wilde koppelen, dat fout ging en ik niet meer kon inloggen op SetupHomey dus ik dacht ik reboot hem door de stroom er even af te halen en weer in te pluggen. Resultaat: rode ring.
En 1x omdat ik de homey wilde verplaatsen in de kamer: even de stroom eraf, verplaats en weer stroom erop. In beide gevallen losgekoppeld van de stroom en weer ingeplugd met als resultaat de rode ring.
Anywayz, ik kwam er dus achter dat als je hem na een uurtje ofzo weer aan de stroom hangt dat de rode ring niet terugkomt (misschien kan het ook met 15 minuten, maar zo snel had ik het niet getest). Misschien zorgt het ook voor wat minder stress bij iemand van jullie die ook een rode ring des doods krijgt rond zn Homey
Aantal van de genoemde bevindingen heb ik ook. Als je de taal op NL instelt krijg je wel eens een Engels?Nederlands mengelmoesje.
Ik weet ook niet precies waar hij triggert op aanwezigheid. Heb wel een tag in de flow, maar welk device hij gebruikt kan ik niet achterhalen...is dat mijn GSM of mijn Ipad of....?
Tijdinstelling staat bij mij op UK, dus met een AM en PM. Toch zie ik screenshots van mensen die een 24uurs tijdsnotatie hebben. Geen idee hoe die dat zo hebben gekregen.
Ik weet ook niet precies waar hij triggert op aanwezigheid. Heb wel een tag in de flow, maar welk device hij gebruikt kan ik niet achterhalen...is dat mijn GSM of mijn Ipad of....?
Tijdinstelling staat bij mij op UK, dus met een AM en PM. Toch zie ik screenshots van mensen die een 24uurs tijdsnotatie hebben. Geen idee hoe die dat zo hebben gekregen.
inderdaad. ik heb ook de teach homey your voice gedaan, echter daarvoor stond de homey niet op het dressoir naast de tv, nu wel .. en nu staat de Homey met de stekker eruit... hij wordt om de minuut getriggerd... zowel in het nederlands als engels, misschien vanavond ook maar een factory reset geven... weten we dat ook met zekerheid.Joolee schreef op zondag 24 april 2016 @ 00:40:
[...]
Waarschijnlijk heb je het "Teach Homey your voice" ding gedaan. Toen werd hij bij mij ook veel te gevoelig. Het is nog niet mogelijk om je voice data te wissen en dat heeft ook duidelijk geen prioriteit. Ik heb hem ervoor gereset, nu geen false positives meer.
[ Voor 1% gewijzigd door carpcatcher op 25-04-2016 10:10 . Reden: edit ]
Dit topic is gesloten.