Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tallguy schreef op maandag 25 april 2016 @ 09:43:
Aantal van de genoemde bevindingen heb ik ook. Als je de taal op NL instelt krijg je wel eens een Engels?Nederlands mengelmoesje.
Staat ook duidelijk in de settings als je van taal wisselt.
Ik weet ook niet precies waar hij triggert op aanwezigheid. Heb wel een tag in de flow, maar welk device hij gebruikt kan ik niet achterhalen...is dat mijn GSM of mijn Ipad of....?
Hij triggert op eender welk device waar jij de Homey-app op zet en ingelogged bent met de user die je in de flow gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:54
Hebben meer mensen problemen met het bereiken van het forum? En een Homey die 'oops' zegt omdat hij geen verbinding kan maken?

Ik weet dat er een pagina is met de status van de servers, maar die kan ik nu even niet vinden :/

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
GermanPivo schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:26:
Hebben meer mensen problemen met het bereiken van het forum? En een Homey die 'oops' zegt omdat hij geen verbinding kan maken?

Ik weet dat er een pagina is met de status van de servers, maar die kan ik nu even niet vinden :/
https://status.athom.com/

Die lijkt niet automatisch te worden bijgewerkt, want forum is idd helemaal uit de lucht... oeps.
Gelijk t nadeel van alles via de Athom servers weer duidelijk :(

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Forum draait niet op Athom-servers, dus niet te snel conclusies trekken :)
Het werkt trouwens al terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06 16:04

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Spoelly schreef op zondag 24 april 2016 @ 10:44:
Bekend probleem 0.8.31 moet dit oplossen. Nog ff wachten
Is er ook al een gedachte wanneer deze in de uitrol zit ?

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eén dezer dagen zou hij gereleased worden. Momenteel wordt hij intern getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-04-2024
je moet er niet van staan te kijken dat hij ineens door springt vaan .35 of nog hoger.
dat is al meer gebeurt. Als ze denken dat een versie klaar is, en blijkt niet goed, dan nummeren ze door.
Ik vind het trouwens sowieso lang duren. Ik had zelf gedacht dat met het versturen van de laatste batch ook een nieuwe release zou komen.
Het zal dus wel gruwelijk tegen zitten.
afwachten maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Huh?
Ik heb mijn Homey nu ongeveer een maand, en ben van .17 naar .30 gegaan via een update of 4.
Ik snap niet wat jij gruwelijk lang vind duren? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumperke
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-12-2024
Kun je een sensor zoals een fibaro sensor in meerdere controllers gebruiken? Ik wil mijn HC2 namelijk ook nog blijven gebruiken omdat ik nog niet overtuigd ben van de Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
Fire69 schreef op maandag 25 april 2016 @ 19:35:
Huh?
Ik heb mijn Homey nu ongeveer een maand, en ben van .17 naar .30 gegaan via een update of 4.
Ik snap niet wat jij gruwelijk lang vind duren? :?
gruwelijk lang?
Het zit naar mijn mening gruwelijk tegen...
Ik typ toch duidelijk nederlands... en geen engels. :) :)

edit; en dan bedoel ik niet voor ons, maar voor athom

[ Voor 6% gewijzigd door willieku op 25-04-2016 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
willieku schreef op maandag 25 april 2016 @ 19:46:
[...]

gruwelijk lang?
Het zit naar mijn mening gruwelijk tegen...
Ik typ toch duidelijk nederlands... en geen engels. :) :)

edit; en dan bedoel ik niet voor ons, maar voor athom
Ik combineerde je post een beetje, lang duren, gruwelijk tegenzitten => gruwelijk lang :P

Tja, waarschijnlijk hadden ze ook wel gehoopt dat het ondertussen wat vlotter zou draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
-Ja, dacht al zoiets.
-Ja, het lijkt er op dat als het een opgelost is, dit toch weer effect heeft op iets anders, wat vervolgens weer fout loopt.
zo is denk ik nu 433 aan het stuk lopen. ik heb geen een sensor meer di het doet en kan ook niks meer opnieuw toevoegen. Nu had renier het al snel gevonden naar ik begreep, maar nog steeds niet opgelost.
Zou (bijvoorbeeld) kunnen zijn dat er iets opgelost is in Zwave, en dat dat effect heeft op 433, Ondanks dus dat het 2 heel verschillende dingen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
433 is al een veel erger stuk geweest :)
Toen crashte de chip en bleef uitzenden, waardoor iedereen in de buurt van je huis geen 433 meer kon gebruiken! :D
Sommige dingen zijn wel raar aan elkaar gelinkt. Zo was er een bug dat wanneer je led ring niet op 100% stond je 'ok homey' trigger niet meer werkte....
Volgens de app developers is het een super systeem, maar soms vraag ik me toch ook wel af wat het ene met het andere te maken heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
uiteindelijk zullen ze het winnen, das met homewizard ook gebeurt. die is nu best stabiel bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Fire69 schreef op maandag 25 april 2016 @ 10:23:

Hij triggert op eender welk device waar jij de Homey-app op zet en ingelogged bent met de user die je in de flow gebruikt...
Hmm...ik denk niet dat ik dat dan helemaal begrijp. Ik heb de Homey ingericht via mijn Iphone. Er is geen IOS app voor de Homey. Ik heb ook ingelogged via de iphone, Ipad en de PC op de Homey.
Welk device zou dan de flow tegen houden? Het zou nl juist fijn zijn als je kan aangeven welk device de trigger moet zijn (de iphone bijv).

Of mis ik iets? :?

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:06

jdh009

FP ProMod
Testen in het Nederlands werkt toch minder prettig en ben maar weer terug gegaan op Engels.

- In het Nederlands werkt buienradar niet bij me, hij maakt van alle tijden (10 minuten, 30 min, 60 min, 1 uur en 2 uur) automatisch 0 minuten en geeft daar een voorspelling over. Gek is dat ie bij 6 uur wel herkent dat ie geen voorspelling kan doen langer dan 2 uur maar uiteindelijk geeft ie toch een 0 minuten voorspelling.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tallguy schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 09:30:
[...]

Hmm...ik denk niet dat ik dat dan helemaal begrijp. Ik heb de Homey ingericht via mijn Iphone. Er is geen IOS app voor de Homey. Ik heb ook ingelogged via de iphone, Ipad en de PC op de Homey.
Welk device zou dan de flow tegen houden? Het zou nl juist fijn zijn als je kan aangeven welk device de trigger moet zijn (de iphone bijv).

Of mis ik iets? :?
Voor zover ik weet heb je de Homey-app nodig om geofencing te kunnen gebruiken.
Aangezien er nog geen app is voor iOS zal je dat dus nog niet kunnen gebruiken.
Je kan in een flow enkel users selecteren, geen devices.
Als er dus binnenkort een app is, en je installeert die op je iphone en ipad, dan zal je beide kunnen gebruiken voor de geofencing.
Log je dan op beide in met user Tallguy, dan zal je trigger met eender welk device dat op dat moment bij je hebt.

Hopelijk is het duidelijk, krijg het niet beter uitgelegd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpcatcher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-06 15:20
jdh009 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 11:10:
Testen in het Nederlands werkt toch minder prettig en ben maar weer terug gegaan op Engels.

- In het Nederlands werkt buienradar niet bij me, hij maakt van alle tijden (10 minuten, 30 min, 60 min, 1 uur en 2 uur) automatisch 0 minuten en geeft daar een voorspelling over. Gek is dat ie bij 6 uur wel herkent dat ie geen voorspelling kan doen langer dan 2 uur maar uiteindelijk geeft ie toch een 0 minuten voorspelling.
hier werkt nederlands wel, 0, 5, 60 minuten getest, maar heb de flow weer verwijderd.. met dit wisselvallige weer bleef hij lullen. idd leuk om je zonnenscherm of een dakraam er mee te bedienen. maar als notificatie to much for me O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
carpcatcher schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 12:05:
[...]

hier werkt nederlands wel, 0, 5, 60 minuten getest, maar heb de flow weer verwijderd.. met dit wisselvallige weer bleef hij lullen. idd leuk om je zonnenscherm of een dakraam er mee te bedienen. maar als notificatie to much for me O-)
Bij een kennis van me werkt ie ook gewoon maar helaas hier dus niet. Waar het aan ligt durf ik niet te zeggen. Reboot en reinstall hadden bijde geen effect. YouTube: IMG 2949. Heb "het probleem" iig aangekaart bij de issues van github.

Nu Homey weer ingesteld is op Engels werkt Buienradar weer gewoon :)

[ Voor 10% gewijzigd door jdh009 op 26-04-2016 15:35 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-06 23:08
Hoe kun je zo typend je commandos geven eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Angelgamer schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 15:50:
Hoe kun je zo typend je commandos geven eigenlijk?
Je kunt dit via ip/manager/speech-input/ doen. Daarbij kun je bij manager/speech-output de output van homey zien. Gebruik het veel om zaken te testen waarbij ik geen zin heb om 100x ok homey te hoeven zeggen. Tevens kun je er lezen wat homey verstaan heeft van jouw zin.

[ Voor 23% gewijzigd door jdh009 op 26-04-2016 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
jdh009 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 15:53:
[...]
Je kunt dit via ip/manager/speech-input/ doen. Daarbij kun je bij manager/speech-output de output van homey zien. Gebruik het veel om zaken te testen waarbij ik geen zin heb om 100x ok homey te hoeven zeggen. Tevens kun je er lezen wat homey verstaan heeft van jouw zin.
Thanks voor de tip d:)b Van het weekend heb ik mij ook zowat schoor geschreeuwd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Zie zojuist dat 0.8.32 te installeren is :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7kVL5MQcMQiRIH4G4E7JQbrf/thumb.png

Staat er op na enkele minuten. En de Logitech app is weer te installeren :)
Het volume kan nu ingesteld worden bij instellingen :)

[ Voor 25% gewijzigd door error33 op 27-04-2016 20:33 ]

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:12
error33 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 19:53:

[afbeelding]

Ik heb even een rondje gemaakt bij jnstellingen...maar waar zie jij die update nou staan?
Edit...Snap het al. Ik heb nog de gewone updates aangevinkt en niet de experimentele...😀 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Yamahaa op 27-04-2016 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Heb me homey maar weer eens uit de kast gehaald maar werkt nog niet helemaal voor mijn situatie.

Stem werkt niet, maakt niet uit hoe ik er tegen aan praat hij verstaat me gewoon niet, hebben andere hier ook last van?

De harmony app krijg ik niet werkend, installeert wel maar kan er verder niks mee, flows geen opties in..
Andere hier last van ?

Als ik me somfy wil bedienen moet ik meerdere keren de knop indrukken in de manager, met de somfy remote werkt het wel in 1 keer.
Iemand hier ervaring mee ?

firmware 0.8.32

weet iemand misschien de status van de IOS, Sonos app?

[ Voor 5% gewijzigd door Slux op 28-04-2016 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr. Noodle schreef op donderdag 28 april 2016 @ 10:47:
Heb me homey maar weer eens uit de kast gehaald maar werkt nog niet helemaal voor mijn situatie.

Stem werkt niet, maakt niet uit hoe ik er tegen aan praat hij verstaat me gewoon niet, hebben andere hier ook last van?

De harmony app krijg ik niet werkend, installeert wel maar kan er verder niks mee, flows geen opties in..
Andere hier last van ?

Als ik me somfy wil bedienen moet ik meerdere keren de knop indrukken in de manager, met de somfy remote werkt het wel in 1 keer.
Iemand hier ervaring mee ?

firmware 0.8.32

weet iemand misschien de status van de IOS, Sonos app?
Niet om heel lullig te doen maar antwoord op bijna al deze vragen staan op het forum van athom zelf. Maar goed

Stem: Er is inderdaad een punt met de stemherkenning. Er zijn geluiden dat wanneer je de homey reset naar factory en je NIET de stem training doet het beter zou moeten werken.

Harmony app: antwoorden hier: https://forum.athom.com/d...ony-hub-app-v0-3-1#latest

Somfy; Gaat dat toevallig via Infra rood? Als dat zo is dan wens ik je succes. Infrarood is een groot probleem wat niet snel opgelost gaat worden ben ik bang. Ik ben zelf van mening dat het signaal dat de Homey verstuurd te zwak is waardoor IR apparaten er niet goed op triggeren. Om dat probleem deels op te lossen heb ik een monky bash flow gemaakt waarmee ik 3x 13 keer op een bepaalde knop ram en dan werkt het soms wel ( dit gaat over een UPC media box die niet wil reageren)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Webgnome schreef op donderdag 28 april 2016 @ 11:01:
[...]

Niet om heel lullig te doen maar antwoord op bijna al deze vragen staan op het forum van athom zelf. Maar goed

Stem: Er is inderdaad een punt met de stemherkenning. Er zijn geluiden dat wanneer je de homey reset naar factory en je NIET de stem training doet het beter zou moeten werken.

Harmony app: antwoorden hier: https://forum.athom.com/d...ony-hub-app-v0-3-1#latest

Somfy; Gaat dat toevallig via Infra rood? Als dat zo is dan wens ik je succes. Infrarood is een groot probleem wat niet snel opgelost gaat worden ben ik bang. Ik ben zelf van mening dat het signaal dat de Homey verstuurd te zwak is waardoor IR apparaten er niet goed op triggeren. Om dat probleem deels op te lossen heb ik een monky bash flow gemaakt waarmee ik 3x 13 keer op een bepaalde knop ram en dan werkt het soms wel ( dit gaat over een UPC media box die niet wil reageren)
Mijn Engels is niet al te best en het forum is imo een bende.

Stem werkt helaas nog niet na reset en geen training gedaan, bedien het nu gedeeltelijk maar via speech-input.. via iPhone werkt het ook niet optimaal, hoop dat snel die app uitkomt of dat ze die stembediening beter maken

Harmony probleem wat ik heb kan ik daar helaas niet terug vinden

Somfy werkt niet met IR
je weet dat die UPC box met RF en IR werkt ? Misschien kan je de IR knop ook via RF bedienen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr. Noodle schreef op donderdag 28 april 2016 @ 11:21:
[...]

Mijn Engels is niet al te best en het forum is imo een bende.

Stem werkt helaas nog niet na reset en geen training gedaan, bedien het nu gedeeltelijk maar via speech-input.. via iPhone werkt het ook niet optimaal, hoop dat snel die app uitkomt of dat ze die stembediening beter maken

Harmony probleem wat ik heb kan ik daar helaas niet terug vinden

Somfy werkt niet met IR
je weet dat die UPC box met RF en IR werkt ? Misschien kan je de IR knop ook via RF bedienen ?
Inderdaad het forum is een beetje een zooi. hopelijk komen er meer vragen/antwoorden in de FAQ systeem dat ze ook hebben.

De UPC box die ik heb ( pace d7111/03) heeft volgens mij alleen maar IR en geen RF. Anyways. Ik kan die perfect aansturen met de Harmony remote (en dan maakt het niet uit waar ik naar richt) maar de Homey doet het soms als er geen direct zonligt is

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Ja dat zou een goede zijn of een paar moderators die te topics splitsen vaak staan er vragen waar andere weer gebruik van maken die over totaal iets anders gaan.
En die plusjes mogen ze ook wel weghalen als goed gebruikt wordt heel handig maar daar niet.

Net even IR getest hier en werkt op zich goed, zolang de homey aan de andere kant van de kamer staat.
Als ik de homey op me tv kast zet werkt het niet

Op de kast werkt het niet

Andere kant van de kamer richting de tv werkt het wel is +/-5meter

Harmony Hub van de elite werkt overal op of onder of naast de kast, zonder ir extenders te gebruiken.

Misschien heeft je UPC box een extra ingang voor een IR extender ?

[ Voor 6% gewijzigd door teacher op 18-03-2019 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-06 11:11
Ik hoop toch echt dat ze de expirimentele updates wat sneller gaan doen, het probleem van dat grote apps niet geinstalleerd konden worden in .30 was al vrij snel opgelost door Emile, toch is deze bug pas 12 dagen later verholpen.

Als ik kijk naar hoeveel updates Domoticz per dag krijgt moet dit toch ook mogelijk worden om ernstige bugs zoals bovenstaande sneller te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Krijg je trouwens een update medling voor de apps ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb ik deze week op Slack gevraagd. Er wordt elke 6u gechecked voor updates voor apps en indien nodig geupdate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Is het een idee om wat meer basic info op te nemen in de OP? Soort FAQ, komen best dezelfde vragen langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik wou de OP aanpassen, maar blijkbaar gaat dat niet meer...
Zal even een topic report maken om te vragen hoe we dit kunnen regelen

[edit]
Zo, heb een heel kleine update gedaan met verwijzing naar hun site. :)

Als jullie er nog andere dingen willen zien, laat maar weten.

[ Voor 35% gewijzigd door Fire69 op 29-04-2016 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:56
Kan iemand uitleggen hoe ik de loadavg moet interpreteren?

loadavg [1.037109375,0.95556640625,1.01611328125]

Lees er veel over, maar ik kan nergens vinden wat de getalletjes betekenen. Ga er vanuit dat boven de 1 te hoog is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De 3 getallen is de gemiddelde load op 5, 10 en 15min.
1 is 100% voor 1 core maar Homey is dual-core, dus 1 is hier 50%.
(als ik het goed begrepen heb :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistral2
  • Laatst online: 10-06 23:45
De getallen geven meer weer hoeveel aanbod van werk er is voor het systeem.
Of meer technisch, de gemiddelde lengte van de runque over 1, 5 en 15 minuten.
Het hoeft niet direct een relatie te hebben met de CPU belasting van het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
error33 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 19:53:

[afbeelding]

Is dat een beta update, hier staat Homey op automatisch updaten maar ik draai Homey Firmware Version: 0.8.29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-06 16:11
lubbertkramer schreef op zondag 01 mei 2016 @ 19:29:
[...]

Is dat een beta update, hier staat Homey op automatisch updaten maar ik draai Homey Firmware Version: 0.8.29
expirimentele update aanvinken onder settings en dan krijg je 0.8.32 ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wingie schreef op zondag 01 mei 2016 @ 20:46:
[...]

expirimentele update aanvinken onder settings en dan krijg je 0.8.32 ook
Oke, het is dus een experimentele update...hmm de vraag is of ik dat wil omdat als ik weer een stabiele homey wil ik hem volledig moet herstellen en er nog geen optie is om flows in een backup te gooien.

Edit:
Gewoon automatisch updates uitzetten en experimenteel aan en vraagt hij of Homey mag updaten :)

[ Voor 20% gewijzigd door lubbertkramer op 02-05-2016 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-10-2024

lf2

Heb mijn Homey verkocht om 2 redenen:

1) Heb niet genoeg automation hardware om er wat mee te doen
2) De dingen die ik wel had kon ik niet automatiseren want de apps die ik wilde bouwen hadden bluetooth support nodig...

Koop m vast wel later terug als het wat meer volwassen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
Ik vraag mij af wie hier nu nog gebruik maakt van de stabiele versie of wie draait op de experimentele versie?
Even een polletje:

Poll: Van welke firmware versie maak jij gebruik?
Stabiel
Experimenteel
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=396936&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Al zie ik geen verschil tussen een stabiel en experimenteel. Het is toch allemaal BETA

macOS 15.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corvo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:01
Je kunt toch ook stable en unstable beta's hebben?
firmware .30 had die bug dat je geen apps meer kon installeren (als je pech had). Dan zit ik toch liever op een stable...
error33 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:27:
Al zie ik geen verschil tussen een stabiel en experimenteel. Het is toch allemaal BETA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpcatcher
mijne Homey ligt nog altijd on - aangesloten... hoop flows met deur en raamcontacten en KAKU schakelaars correct kunnen aanmaken, maar zo werken de dimmers en Hue niet.. en ik zou toch wel heel erg me weer station (en overige temperatuur sensoren gaan missen)

daarnaast kan ik niet zonder app ik wil kunnen blijven schakelen met me telefoon.
(ben toch erger gehecht aan me Homewizard dan ik had verwacht) O:)

edit: niet aangesloten omdat hij irritant vaak oplicht bij een normaal gesprek of op het geluid van de tv.

[ Voor 15% gewijzigd door carpcatcher op 03-05-2016 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:19

Tebbie

Homey Developer Homewizard app

Wel aangesloten en bewust nog even stabiele firmware gehouden. Geen problemen met Hue, die werkt bij mij prima. Tuurlijk mis ik ook zaken als temperatuur (zoals HW). Verder die led ring kan je uitzetten.
Voice wel op nederlands gezet maar verder geen voice training gedaan. Ik merk out of the box spraak herkenning beter werkt dan als je het traint. Verder vind onze kleine dreumes van 15 maanden het geweldig. Heb een flow gemaakt met "bumba" en dat geeft een feedback terug van "bumba, bumba, bumda" en dat geeft een heerlijk glimlach. Verder merk ik dat veel zaken na een verse start prima werken, maar na een paar uur of 1 dag opeens niet meer. Onkyo plugin zet netjes mute aan van de radio zodat er weinig "ruis" is bij het luisten van het commando/opdracht. Maar na 1 dag ofzo stopt dat dus spontaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
carpcatcher schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:59:

edit: niet aangesloten omdat hij irritant vaak oplicht bij een normaal gesprek of op het geluid van de tv.
Dat komt omdat je de voice training hebt gedaan. Die werkt voor geen meter.
Als je het ziet zitten kan je een volledige reset van je Homey doen en dan niet meer trainen.

Of je zet gewoon de microfoon uit en je kan er toch nog verder mee spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpcatcher
Fire69 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 13:25:

Of je zet gewoon de microfoon uit en je kan er toch nog verder mee spelen :)
dat is inderdaad wel een goede, had enkele Zwave contactdozen besteld die een deze dagen (met 3 weken levertijd van Conrad) binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
Fire69 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 13:25:
[...]
Dat komt omdat je de voice training hebt gedaan. Die werkt voor geen meter.
Ik heb geen voice training gedaan en bij mij triggerde hij vanmorgen weer spontaan tijdens een telefoongesprek. Ik ben daarna overgegaan op experimentele releases dus misschien doet hij het nu niet meer. Ik heb ook wel gemerkt dat hij sneller werkt op experimenteel, maar dat het (zwave) includen met een HC2 minder goed werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Tweaqer op 03-05-2016 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wetlips
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-06 19:06
kan deze discussie ook met slack geïntegreerd worden , de hoeveelheid platforms waarop gediscussieerd word breidt nog steeds uit. ik kwam er toevoelig achter omdat iemand een poll zichtbaaar gmaakt heeft van deze discussie.

[ Voor 40% gewijzigd door wetlips op 03-05-2016 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Angelgamer schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 13:48:
[...]

Ik heb geen voice training gedaan en bij mij triggerde hij vanmorgen weer spontaan tijdens een telefoongesprek. Ik ben daarna overgegaan op experimentele releases dus misschien doet hij het nu niet meer. Ik heb ook wel gemerkt dat hij sneller werkt op experimenteel, maar dat het (zwave) includen met een HC2 minder goed werkt.
Als ik het zo lees triggert hij toch niet zo heel vaak foutief dan?
Toen ik de training had gedaan triggerde hij letterlijk op ALLES! 8)7

In de experimentele zijn ze overgegaan op een nieuwe Node.js waardoor de load gehalveerd is. Daarom dat alles vlotter werkt :)
Z-wave is nog steeds bagger :/
wetlips schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 14:03:
kan deze discussie ook met slack geïntegreerd worden , de hoeveelheid platforms waarop gediscussieerd word breidt nog steeds uit. ik kwam er toevoelig achter omdat iemand boos werd dat er een poll gekopieerd was van dit forum.
Tja, in principe zijn alle platformen die Athom gebruikt in het Engels.
Hier mag (moet eigenlijk) je in het Nederlands komen leuteren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2

lf2

Er is wel wat vooruitgang maar eerlijk gezegd in 3 maanden (had de Homey 3 maanden) is niet zo heel veel veranderd...

1) De trigger werkt nog steeds niet zoals het hoort
2) Documentatie is nog net zo ver als toen
3) Nog steeds issues met zwave/kaku/infrarood
4) Bepaalde settings missen gewoon nog
5) Flow is oke voor nu maar je ziet al heel snel dat je tegen allerlei dingen aan loopt als je iets complexere logica wilt en/of teveel flows moet maken om bv dezelfde knop te bedienen

Niet om af te kraken hoor ben nog wel geinteresseerd in het product maar wil weten hoe Homey owners er over denken...
Dus even een snelle poll :)

Poll: Wanneer denk je dat Homey stabiel genoeg is voor de markt ?
Juli 2016
September 2016
November 2016
Januarie 2017
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=396948&layout=2&sort=prc

Iemand die mij dan maar een alternatief kan aanraden terwijl ik wacht op Homey :) (natuurlijk geen duur spul aangezien ik het toch ga vervangen... zit te denken aan domoticz (ziet er niet uit om eerlijk te zijn maar ziet er naar uit dat het een sterke community heeft) of smartthings...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lf2 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 11:06:
Niet om af te kraken hoor ben nog wel geinteresseerd in het product maar wil weten hoe Homey owners er over denken...

Juli 2016
September 2016
November 2016
Januarie 2017
[afbeelding]

Denk dat Homey eerder op de markt komt maar pas echt levensvatbaar gaat zijn begin 2017 voor de gewone huis- tuin en keukenconsument. Software is stabiel genoeg om dagelijkse flows te laten draaien maar koppeling naar alle devices heeft nog zo zijn problemen. De reden dat ze pre orders de keuze gaven om een beta product of stabiel product te krijgen ivm dat ze hem anders terug zouden sturen (ivm consumentenbescherming) een te groot risico is om hem eerder in de markt te zetten. Ik koppel mijn device wel weer een keer opnieuw maar consument wil gewoon een werkend 24/7 product, of dit realistisch is of niet is een andere vraag :)

Edit:
Hier zelf ook aan het rondkijken voor alternatief maar ga toch denk ik Homey aanhouden. Reden van aanschaf voor Homey is het koppelen van de huidige huisautomatisering en voorbereiding op onze nieuwbouwwoning welke okt 2016 opgeleverd gaat worden en waar wij de automatisering gelijk goed willen uitwerken.

Edit 2:
Voor het geval dat niet duidelijk was uit bovenstaande ik heb dus jan 2017 gestemd :)

[ Voor 12% gewijzigd door lubbertkramer op 04-05-2016 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-03 22:59

Tylocke

[Team Carrack]

lf2 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 11:06:
Er is wel wat vooruitgang maar eerlijk gezegd in 3 maanden (had de Homey 3 maanden) is niet zo heel veel veranderd...

1) De trigger werkt nog steeds niet zoals het hoort
2) Documentatie is nog net zo ver als toen
3) Nog steeds issues met zwave/kaku/infrarood
4) Bepaalde settings missen gewoon nog
5) Flow is oke voor nu maar je ziet al heel snel dat je tegen allerlei dingen aan loopt als je iets complexere logica wilt en/of teveel flows moet maken om bv dezelfde knop te bedienen

Juli 2016
September 2016
November 2016
Januarie 2017
[afbeelding]

Iemand die mij dan maar een alternatief kan aanraden terwijl ik wacht op Homey :) (natuurlijk geen duur spul aangezien ik het toch ga vervangen... zit te denken aan domoticz (ziet er niet uit om eerlijk te zijn maar ziet er naar uit dat het een sterke community heeft) of smartthings...
Ik gebruik op dit moment zelf een Raspberry Pi 1 met een 433 mhz zender en een z-wave module. Daar draait Domoticz met veel tevredenheid op. Het enige minpuntje dat ik heb is een memory leak waardoor ik de Pi een keer per 2 weken kan herstarten. Maar of dit nu door Domoticz of iets anders komt weet ik weer niet.

Mijn hoofdreden om over te stappen naar de Homey is dat dit systeem ook 433 en z-wave ondersteund en daarnaast (ooit) nog eens met stem te besturen valt. Wat ik graag nog zou zien is via de stem met smartphone te doen zodat Homey wel commando's kan ontvangen maar niet standaard staat mee te luisteren. Ik moet helaas alleen nog even wachten voordat ik mijn Homey kan gaan testen want ik was niet thuis toen de beta Homey's werden aangeboden en nu moet ik wachten tot de volgende lichting (die in mei zou moeten komen maar ik vrees van niet).
lubbertkramer schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 11:36:
[...]

Dit is al mogelijk als je je aanmeld voor de beta van de Homey android app mocht je straks je Homey ontvangen voordat ze dit in de stabiele versie gestopt hebben :)
Dat is goed om te horen! Helaas zal ik moeten wachten op de iOS variant en dan maar hopen dat HomeKit integratie aanwezig is. Dan kan je het direct via Siri doen, anders moet je alsnog de app openen. Niet echt een probleem maar wel een extra actie.

[ Voor 9% gewijzigd door Tylocke op 04-05-2016 11:39 ]

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tylocke schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 11:33:
[...]
Wat ik graag nog zou zien is via de stem met smartphone te doen zodat Homey wel commando's kan ontvangen maar niet standaard staat mee te luisteren
Dit is al mogelijk als je je aanmeld voor de beta van de Homey android app mocht je straks je Homey ontvangen voordat ze dit in de stabiele versie gestopt hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
[...]

Dat is goed om te horen! Helaas zal ik moeten wachten op de iOS variant en dan maar hopen dat HomeKit integratie aanwezig is. Dan kan je het direct via Siri doen, anders moet je alsnog de app openen. Niet echt een probleem maar wel een extra actie.
Ik hoop voor je dat dat lukt maar Apple is nogal van het blokkeren van concurrenten op hun platform.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 20:26
[...]

Ik gebruik op dit moment zelf een Raspberry Pi 1 met een 433 mhz zender en een z-wave module. Daar draait Domoticz met veel tevredenheid op. Het enige minpuntje dat ik heb is een memory leak waardoor ik de Pi een keer per 2 weken kan herstarten. Maar of dit nu door Domoticz of iets anders komt weet ik weer niet.

Mijn hoofdreden om over te stappen naar de Homey is dat dit systeem ook 433 en z-wave ondersteund en daarnaast (ooit) nog eens met stem te besturen valt. Wat ik graag nog zou zien is via de stem met smartphone te doen zodat Homey wel commando's kan ontvangen maar niet standaard staat mee te luisteren. Ik moet helaas alleen nog even wachten voordat ik mijn Homey kan gaan testen want ik was niet thuis toen de beta Homey's werden aangeboden en nu moet ik wachten tot de volgende lichting (die in mei zou moeten komen maar ik vrees van niet).

[...]

Met een beetje handigheid zou je nu al een homebridge kunnen schrijven die de api van Homey aanspreekt om te schakelen. Je kunt dan een Homekit app gebruiken en stem commando's geven.

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2

lf2

martinvdm schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 22:19:
[...]

Met een beetje handigheid zou je nu al een homebridge kunnen schrijven die de api van Homey aanspreekt om te schakelen. Je kunt dan een Homekit app gebruiken en stem commando's geven.
Muah niet zo makkelijk als t lijkt had toen even ermee gespeeld. Je kan geen voice strings door sturen. Het probleem zit m in het ophalen van de devices en die koppelen aan een bestaande product.

Maar je ommit soort van de hele homey experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Heb nu al 3 maal gehad dat homey vastgelopen is. Er is dan een geel/oranje achtige lering te zien. De enigste oplossing is dat stroom even er af :(

dit gebeurt bij mij onder 0.8.32
Meer mensen hier last van ?

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Ik had de experimentele firmware even draaien, maar ik kreeg daarna last van hangende Homey (4x in een week) en sommige flows werkten niet meer (zonsondergang bijv) Dus alsnog een complete reset gedaan en niks aan veranderd (taal dus op UK gelaten).

Daarna ook geen training gedaan van de voice omdat dat beter zou werken ipv dat Homey op alles reageert.
Tot nu toe alleen 2 flows opnieuw aangemaakt (zonsondergang een lamp aan en een flow die die lamp om 23:30u uit zet). Die flow heeft het maar liefst 1x gedaan...daarna opeens weer niet.
Stabiliteit is soms nog ver te zoeken. Ik vraag me alleen af of het soms te maken heeft met bepaalde apps die iets om zeep helpen.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zonsopgang/ondergang werkt maar 1x na een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
Fire69 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 15:09:
Zonsopgang/ondergang werkt maar 1x na een reboot.
en zeg dan maar dat dat niet stabiel is... ;) (grapje (ik zeg het er maar even bij))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjan01
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-07-2024
Heb ook 0.8.32 weinig devies, een paar flows, maar loopt toch 1 a 2 keer per dag vast......

Stabiel? Bij lange na niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
Ook hierzo 0.8.32, bijna 5 flows en maar 3 KaKu bediende lampen. Ik heb echter geen problemen of wat dan ook met de Homey. Voor mij is het stabiel voor dagelijks gebruik :)

Toegegeven, ik heb opzettelijk nog geen Z-Wave devices gekocht. Dat doe ik wel zodra Z-Wave _echt_ bruikbaar is met Homey.

De problemen met zonsondergang zijn helaas nog niet opgelost, maar ik heb dit voorlopig omzeild met een IFTTT webhook die triggered op zonsondergang (en dan een locatie ingesteld waarbij grofweg een halfuur eerder de zonsondergang begint... als offset, wel zo prettig).

De laatste stable (da's voor zover ik weet 0.8.32) is dus okay, enige wat ik merk is dat de (engelse) stemherkenning minder goed is opeens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-06 15:22
Ik heb mijn Homey afgelopen zaterdag afgekoppeld. Loopt min 1x in de 48 uur vast. Gebruik 1 KAKU device, wat HUE lampen en 3 z-wave devices. Nauwelijks flows. Voorlopig gaat ie even in de kast. Ga de komende dagen maar eens bedenken wat ik ermee ga doen. Twijfel enorm. Aangezien er geen scripting opties bestaan om zelf dingen toe te voegen en ik geen developerskills heb om ff een node js app te schrijven ben ik dus enorm afhankelijk van de community.Verder kan je zelf geen logs inzien. Toch ben ik enorm gecharmeerd van het concept. Kortom twijfel dus momenteel enorm of de Homey wel echt voor mij bestemd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Corvo schreef op maandag 09 mei 2016 @ 07:40:
Ook hierzo 0.8.32, bijna 5 flows en maar 3 KaKu bediende lampen. Ik heb echter geen problemen of wat dan ook met de Homey. Voor mij is het stabiel voor dagelijks gebruik :)
Toegegeven, ik heb opzettelijk nog geen Z-Wave devices gekocht. Dat doe ik wel zodra Z-Wave _echt_ bruikbaar is met Homey.
Hier ook de .32, 5 Z-wave devices, een hoop Hues en dan een stuk of 20 flows erbij.
Vastlopers heb ik tot hiertoe nog niet gehad eigenlijk.
De problemen met zonsondergang zijn helaas nog niet opgelost, maar ik heb dit voorlopig omzeild met een IFTTT webhook die triggered op zonsondergang (en dan een locatie ingesteld waarbij grofweg een halfuur eerder de zonsondergang begint... als offset, wel zo prettig).
Ik heb dit opgelost sinds eergisteren met een dagelijkse reboot via een flow :) (https://forum.athom.com/d...ment/21279/#Comment_21279)
De laatste stable (da's voor zover ik weet 0.8.32) is dus okay, enige wat ik merk is dat de (engelse) stemherkenning minder goed is opeens.
Okay zou ik het nog niet noemen, er zijn echt nog heeeel veel dingen te doen voor we daar zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corvo
Die reboot is een leuke vondst! Wellicht dat ik die ook eens opvoer, maar dan voor 1x per week (just in case). De "zonsondergang start" van Homey... is het dan niet te veel aan het schemeren? (en dus te donker in huis)
Enig idee of die flowcard is te offsetten? Dus dat je bijvoorbeeld 30 min. voor "zonsondergang start" al het licht wilt aanzetten.
Okay zou ik het nog niet noemen, er zijn echt nog heeeel veel dingen te doen voor we daar zijn :P
Scusi, my bad.
Ik wilde daar vooral mee zeggen dat het voor mij nu okay is voor dagelijks gebruik.
Maar ik heb dan ook weinig devices en dus vrij weinig eisen.

Als ik moet "uitzoomen", dan zie ik ook wel dat de nodige protocollen verre van stabiel zijn *kuch*zwave*kuch* (en om maar te zwijgen over de protocollen die nog uit staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Corvo schreef op maandag 09 mei 2016 @ 09:31:
Die reboot is een leuke vondst! Wellicht dat ik die ook eens opvoer, maar dan voor 1x per week (just in case). De "zonsondergang start" van Homey... is het dan niet te veel aan het schemeren? (en dus te donker in huis)
Enig idee of die flowcard is te offsetten? Dus dat je bijvoorbeeld 30 min. voor "zonsondergang start" al het licht wilt aanzetten.

[...]

Scusi, my bad.
Ik wilde daar vooral mee zeggen dat het voor mij nu okay is voor dagelijks gebruik.

Als ik moet "uitzoomen", dan zie ik ook wel dat de nodige protocollen verre van stabiel zijn *kuch*zwave*kuch* (en om maar te zwijgen over de protocollen die nog uit staan).
Hoe werkt die zonsondergang eigenlijk? Gaat dat niet gewoon via bepaalde time api's?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-06 21:00
Bij mij werkt de voice control echt belachelijk slecht. Zowel met voice learning als zonder krijg ik nooit een flow gestart met mijn stem.

Ben ik de enige die dit heeft? Ik heb hem nu overigens op het nederlands staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
PainkillA schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:08:
Bij mij werkt de voice control echt belachelijk slecht. Zowel met voice learning als zonder krijg ik nooit een flow gestart met mijn stem.

Het starten van flows lukte mij wel, maar ik merkte dat het in het Engels echt stukken beter werkt. Daarnaast heeft Nederlands last van onvolledige integratie puntjes. Het voorbeeld wat ik eerder gaf; als je homey vraagt "Ok Homey, wat is de temperatuur?" dan antwoord hij: "het is 21 degrees". Probeer Engels/Amerikaans eens, ik ben daar zelf nu best (relatief) tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Corvo schreef op maandag 09 mei 2016 @ 09:31:
Die reboot is een leuke vondst! Wellicht dat ik die ook eens opvoer, maar dan voor 1x per week (just in case).
Tja, ik doe de reboot nu dagelijks omdat ik lichten heb die aan/uit moeten bij zonsopgang/ondergang.
Als het later naar behoren werkt, zou ik het ook wekelijks doen, dat doe ik nu ook met mijn 'main controller'.
De "zonsondergang start" van Homey... is het dan niet te veel aan het schemeren? (en dus te donker in huis)
Je hebt 2 kaartjes, zonsondergang start en stopt.
Gisteren was de start om 21u13, toen was het bij ons nog heel klaar.
Ik heb het voor vandaag aangepast naar 'stopt', ben benieuwd hoe laat het dan zal zijn.
Scusi, my bad.
Geen probleem, er zijn nog genoeg mensen die het nu al goed genoeg vinden werken :)
Ik wacht nog steeds op Zigbee zodat ik mijn deur- en bewegingssensoren kan overzetten :(
PainkillA schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:08:

Via de Homey zelf werkt het bij mij ook absoluut niet.
De voice training doet trouwens niks aan de herkenning, dat is enkel om de 'ok homey' beter te laten herkennen en dat werkt ook niet :P
Probeer eens via de android-app (als je een device hebt), die werkt echt veel beter.

[ Voor 17% gewijzigd door Fire69 op 09-05-2016 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterKoblenz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:58
Op dit moment ben ik aan het wachten tot Kiala mijn tweede hands Homey aflevert in het zonnige zuiden.. Domoticz op mijn NAS werkt icm veel 433mhz spul prima en de eerste stap gaat zijn om langzaam dit over te zetten.

Over z-wave lees ik dus nog wat gemengde verhalen, uiteindelijk wil ik namelijk ook z-wave spul gaan aansturen.

Waar ik me het meeste druk om maak is dat Athom het niet voor elkaar krijgt om op tijd voldoende cashflow te genereren om het bedrijf draaiende te houden en daarmee Homey een hele dure paperweight wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Zijn ze op vakantie bij Athom?
Met +/- 15 man in dienst zie ik weinig gebeuren de laatste tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Denk dat gisteren de vakantie ten einde was, want voor vandaag staat een nieuwsbrief op de planning :)
Ben wel erg benieuwd hoe het er voor staat en hoe het verder aangepakt wordt.

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr. Noodle schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 07:27:
Zijn ze op vakantie bij Athom?
Met +/- 15 man in dienst zie ik weinig gebeuren de laatste tijd
Het zijn in Nederland twee rare weken met Koningsdag en Hemelvaart/Bevrijdingsdag geweest inclusief meivakantie waarbij overal in het bedrijfsleven dit te merken was. Als ze net zoals mij hebben gedaan hebben ze twee langere weekenden gehad :9
error33 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 09:16:
Denk dat gisteren de vakantie ten einde was, want voor vandaag staat een nieuwsbrief op de planning :)
Ben wel erg benieuwd hoe het er voor staat en hoe het verder aangepakt wordt.
Ben benieuwd wat ze te melden hebben, welke update er binnenkort met welke fixes klaarstaat voor mijn Homey :)

[ Voor 30% gewijzigd door lubbertkramer op 10-05-2016 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog03
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 00:03
Ik heb mijn pre-order geannuleerd, als ik dit zo lees heb ik hier geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maddog03 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:49:
Ik heb mijn pre-order geannuleerd, als ik dit zo lees heb ik hier geen spijt van.
Ik lees hier vele positieve ervaringen anders naast het feit dat het nog een beta product is en dus bugs heeft. Dat was ook de keuze van de preorders om hem eerder te krijgen of pas bij stabiele lancering. Ik heb thuis Homey inmiddels met een 25-tal flows draaien en naast af en toe wat problemen draait het stabiel. Heb laatst bewust gekozen voor de dev versie van de Android app en OS van Homey en daarmee weet ik dat ik wat meer problemen kan hebben. Wil je inderdaad een kant en klaar product zonder als Tweaker aan de slag te moeten is wachten / annuleren beter en zeg ik hopelijk tot ziens ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-06 15:59
Ik kan dit Hue setje (nieuw) overnemen voor 15,-: https://www.praxis.nl/ver...aadloze-dimmerset/5470886

Kan er nu nog niks mee icm Homey, omdat ik geen Hue bridge heb. Maar zou het logisch zijn om te denken dat zowel de lamp als de schakelaar later te gebruiken zijn met Homey?

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-06 15:22
keverjeroen schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:45:
Ik kan dit Hue setje (nieuw) overnemen voor 15,-: https://www.praxis.nl/ver...aadloze-dimmerset/5470886

Kan er nu nog niks mee icm Homey, omdat ik geen Hue bridge heb. Maar zou het logisch zijn om te denken dat zowel de lamp als de schakelaar later te gebruiken zijn met Homey?
Je kan het voorlopig los gebruiken, maar zolang je geen bridge hebt kun je hem nog niet koppelen aan Homey. Zigbee protocol zou later worden geimplementeerd, maar nog geen idee wanneer. Zal nog wel een tijdje duren denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
keverjeroen schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:45:

ik heb nog wel een bridge liggen voor je mocht je in de buurt van hoofddorp wonen dan kost ie je niks anders alleen verzend kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
Cool! Zo heb je niks van Hue, en zo heb je ineens 2 lampen, 2 dim-schakelaars en een bridge. :)

p.s. gisteravond hebben alle 'normale' pre-orderers de volgende mail gehad van Athom:

Hi xxxxxxx

You have pre-ordered Homey some time ago, so firstly, we want to thank you! Without believers and supporters such as you, we would never have gotten this far. As you might have noticed, developing Homey has not been without delays. We've definitely been a little bit naive and too optimistic about our timelines, and we are sorry for that.

As you (might) know, well over a thousand Homeys are already shipped and working well. However, there also were, and still are, many bugs for us to fix and things to improve. We are still working really hard every day with our entire team to improve Homey's software. It does takes some more time than we, and probably you, have hoped, but we're definitely getting there. Homey is getting much better every day, and we're also getting more and more proud of the product we made (and are still making)!

For us, the idea of a 'Pre-order' has always been the same experience as when you would buy Homey in a store, just sooner. However, as we realize we’re not there just yet, we're facing a tough decision: ship Homeys and maybe underperform, or don't ship just yet, and polish Homey a bit more.

Both options have their advantages and disadvantages. For example, customers based in The Netherlands have the right to return a product without reason within 14 days. Since we're still a startup and close team, every returned Homey is a direct hit for us, also financially. On the other hand, we don't want to keep anyone waiting: that wouldn't be fair either, and we see a lot of people eager for their Homey!

Because we care about the Homey experience, but also about customer freedom, we want to give you the choice of when you receive your Homey: You can either choose to receive Homey in the coming weeks (probably shipped around the 23rd of May), or wait a little bit, until we think Homey is good enough for everyone to use, and go for the full retail experience.

If you want to receive Homey as soon as possible, we obviously cannot enforce that you won't return it. We would like to ask you however to think twice about it, as your support really makes a difference here. If you understand this and want to get your hands on your Homey as soon as possible, you can go to the Request form and fill it in:

If you’d rather wait for the complete experience, you don’t have to do anything, and we will ship Homey to you as soon as it’s ready to rock. And don’t worry, you will still receive it well before retail launch.

Thank you so much for your patience and time. We're doing everything we can to make Homey the best product you’ve ever had – and will have!

Love,

Athom

Acties:
  • 0 Henk 'm!
keverjeroen schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:24:
Cool! Zo heb je niks van Hue, en zo heb je ineens 2 lampen, 2 dim-schakelaars en een bridge. :)

p.s. gisteravond hebben alle 'normale' pre-orderers de volgende mail gehad van Athom:

Hi xxxxxxx

**KNIP**

Love,

Athom
Haha en wat heb je gekozen, vroeger of later? Het is vrijwel dezelfde mail als die ze in april gestuurd hebben alleen met een andere datum. Toen zeiden ze dat "normale" preorders hem in mei zouden krijgen als het stabiel was, maar toen werd er vanuit de community al gevraagd of dat haalbaar zou zijn

Zie de poll van tijdje terug:
Juli 2016
September 2016
November 2016
Januarie 2017
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=396948&layout=2&sort=prc

Poll: Van welke firmware versie maak jij gebruik?
Stabiel
Experimenteel
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=396936&layout=2&sort=prc

Vond het bericht tegenvallen, had gehoopt op een update mbt software maar alles wat ze verstuurd hebben was dat. (al zal dat voor diegene die nog zonder Homey zitten flink wat geweest zijn :9 )

[ Voor 37% gewijzigd door lubbertkramer op 11-05-2016 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-06 15:25
Jammer dat de verwachtingen zo laag liggen, maar ik snap het wel. Zelf ben ik pas van plan een Homey te kopen als hij echt 100% goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimK1990
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-06 20:31
Ik kocht een homewizard met het zelfde idee! Dat is me ook tegen gevallen. Je kan pas sindskort een beetje regels maken maar Homey is nu al uitgebreider.

Ik hoop en geloof dat dit wel goed gaat komen in de toekomst de vraag is alleen hoelang gaat het duren.

Het zou mij dan ook niet verbazen als ze zometeen een 1.0 releasen waarbij niet alles werk maar dat wat werkt(bepaalde protocolen) stabiel is. Zodat ze het toch in de winkel kunnen leggen.

Daarnaast zou ik best actief mee willen helpen uit enthousiasme ik kan alleen niet programeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2

lf2

TimK1990 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 08:18:
Ik kocht een homewizard met het zelfde idee! Dat is me ook tegen gevallen. Je kan pas sindskort een beetje regels maken maar Homey is nu al uitgebreider.

Ik hoop en geloof dat dit wel goed gaat komen in de toekomst de vraag is alleen hoelang gaat het duren.

Het zou mij dan ook niet verbazen als ze zometeen een 1.0 releasen waarbij niet alles werk maar dat wat werkt(bepaalde protocolen) stabiel is. Zodat ze het toch in de winkel kunnen leggen.

Daarnaast zou ik best actief mee willen helpen uit enthousiasme ik kan alleen niet programeren!
Ik kan wel programmeren en daarom had ik de Homey gekocht. De documentatie is wel oke voor als je bepaalde dingen wilt doen maar schiet tekort als je protocollen wilt aanspreken (denk nog niet geimplementeerd).

Dus dan kan je eigenlijk vooral web api's aanspreken... ik heb inmiddels de Homey niet meer maar ik kijk elke vrijdag stiekem wat voor update er is.

Ik geloof wel dat ze het uiteindelijk goed krijgen alleen teveel dingen doen het niet om zo een "duur" product stof te laten vangen :)

en hun communicatie zuigt nog steeds aangezien ik eerlijk gezegd nog steeds geen idee heb waar ze precies aan werken :+. Naja het is een mening misschien willen ze juist niets zeggen maar als je mensen wilt betrekken bij development en je loopt flink achter... minste wat je kan doen is toch veel actiever te zijn op het forum of blog bijhouden of iets dergelijks..

Weet heel goed dat bug-solving niet leuk is maar het leent zich wel heel goed voor nerds die gretig aan het wachten zijn op informatie.

Als ik de Homey voor de helft op de kop zou kunnen tikken zou ik mezelf weer wagen aan de experimentele fase maar tot dan hou ik het vooral nauwlettend in de gaten :)

Iemand poste trouwens tijd geleden op Homey forum een directe concurrent die rond december 2016 zou worden gelanceerd.... weet iemand nog welke dat was/is ?
Enige wat ik me kan herinneren is dat ze ook iets deden met een cloud box..

Lijkt me wel een keiharde deadline om voor die tijd Homey goed werkend te krijgen anders kan het nog wel fout aflopen denk ik zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimK1990
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-06 20:31
Ik kan helaas ook niets meer vinden. Is er trouwens ergens een overzicht, een beetje zo als speech-input en speech-output waar je kan zien of de input van een device wel ontvangen word?

Ik heb namelijk een grundig deurbel. Deze connect via de action app maar doet het vaker niet dan wel. Maar ik kan er niet achter komen waar het aan ligt!

Overigens kocht ik voor 200 euro homey. Het is wel is waar niet de helft maar ik vind het een prachtig concept!

[ Voor 14% gewijzigd door TimK1990 op 12-05-2016 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Zit er GPS in Homey ? ik zie dat onder, settings location homey aardig in de buurt zit.
kan me niet herinneren dat ik ergens mijn NAW gegevens had ingevuld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2

lf2

Mr. Noodle schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 19:28:
Zit er GPS in Homey ? ik zie dat onder, settings location homey aardig in de buurt zit.
Ik denk dat de locatie via het netwerk wordt opgehaald maar weet het niet 100% zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr. Noodle schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 19:28:
Dikke kans dat dit gewoon via je ip adres gaat.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Ik verwacht eerder dat ze je locatie bepalen op basis van je WiFi netwerk en andere netwerken in de omgeving. Zo doet je Android telefoon het ook en zoals je hier kunt zien werkt dat best prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Joolee schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 19:59:
Ik verwacht eerder dat ze je locatie bepalen op basis van je WiFi netwerk en andere netwerken in de omgeving. Zo doet je Android telefoon het ook en zoals je hier kunt zien werkt dat best prima ;)
wow niet verwacht dat mijn netwerken zo online te vinden waren

is daar iets aan te doen zodat je niet vindbaar bent ?
edit zie het al .. door je ssid aan te passen |:(
bizar dat dit online staat ze weten echt alles tegenwoordig

Homey zit er nog dichter op die is 2 meter nauwkeurig, wigle +/- 15 tot 20m

[ Voor 17% gewijzigd door Slux op 12-05-2016 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Mr. Noodle schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 20:05:
[...]

wow niet verwacht dat mijn netwerken zo online te vinden waren

is daar iets aan te doen zodat je niet vindbaar bent ?
edit zie het al .. door je ssid aan te passen |:(
bizar dat dit online staat ze weten echt alles tegenwoordig

Homey zit er nog dichter op die is 2 meter nauwkeurig, wigle +/- 15 tot 20m
Verander ook gelijk je MAC adres :>

Ik weet niet welke dienst Homey gebruikt maar ik weet wel dat Google eng nauwkeurig is met hun localisatietechniek. In een bewoond gebied is het over het algemeen een stuk accurater dan GPS.

Net door Weejewel gepost op Slack, betere flow management:
https://athomcommunity.sl...el/F18FE6BRS/untitled.mov

ETA, v0.8.35, volgende week ergens

[ Voor 13% gewijzigd door Joolee op 12-05-2016 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Belachelijk dat ik er een opt achter moet zetten, had het anders om gedaan imo,
ik kan routers zien die ik jaren geleden heb geplaatst, wel handig want ik heb via die website ook een klant kunnen opsporen die verhuist is en die nog een rekening heeft open staan bij mij

Leuk die flow management maar ik zou liever zien dat ze bugs oplossen.

Er is nog geen ios app, multibrowser support, geen bluetooth, sonos, geen werkende zwave geen werkende somfy enz enz

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Joolee schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 23:50:
[...]

Net door Weejewel gepost op Slack, betere flow management:
https://athomcommunity.sl...el/F18FE6BRS/untitled.mov

ETA, v0.8.35, volgende week ergens
Thanks, was nog niet weer op Slack geweest maar dit ziet er al goed uit als basis. Ik had liever gezien dat net als devices flows aan een kamer/room hangen en zo de verdeling plaatsvind (en sommige dan voor het gehele huis gelden) maar zo kun je dit al wel zelf realiseren. Dit gaat tenminste wat orde brengen in mijn flows en het maken ervan, develop hoek is geboren :) Was geen ETA meegegeven he, pushen ze vandaag niet toevallig een experimentele update uit voor het lange Pinksterweekend om te spelen (A).

Nu nog de functionaliteit om selectie van flows te delen met andere gebruikers ipv alles, dus denk aan flows die voor het gezin van belang zijn maar aan de andere kant flows die alleen voor mij of alleen voor mijn vriendin van toepassing zijn, ik hoef die van mijn vriendin niet te zien namelijk :9
Mr. Noodle schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 08:28:
Er is nog geen ios app, multibrowser support, geen bluetooth, sonos, geen werkende zwave geen werkende somfy enz enz
Haha nou er is een iOS applicatie van Homey hoor :9 Vers van de pers _/-\o_ Volgens de reacties op Slack moet je wel de experimental 0.8.34 draaien om de iOS app goed te kunnen gebruiken.

En een nieuwe update voor Homey versie 0.8.34 (experimental)
Rewrite of mobile interface
Added Apps to Apps communication
Added session support for speech, so Homey talks back through your Smartphone (Please update the app)
Added an App watchdog that kills apps abusing system resources
Improved User Interface
Improved performance
Improved stability
Improved Z-wave stability

[ Voor 35% gewijzigd door lubbertkramer op 13-05-2016 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
De update naar 0.8.34 ging erg snel zeg! Ben benieuwd naar de stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
Heb jij hem al dan?
keverjeroen schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 13:27:
De update naar 0.8.34 ging erg snel zeg! Ben benieuwd naar de stabiliteit.
Pagina: 1 ... 15 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.