Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-10-2024

lf2

Fire69 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 12:50:
[...]

Hangt er van af wat je groot noemt. Open ruimte voor keuken, eetplaats, woonkamer van 12x4. Homey staat helemaal aan het uiteinde.
Ik heb voice getest van net ernaast tot andere kant van de ruimte...
Niks werkt :'(
Hmm gisteren mijn Homey meegenomen naar een collega met een grote woonkamer (open keuken etc). Homey luisterde totaal niet zelf na training etc. Bij mij thuis doet hij het perfect. Woonkamer (6x5 max).

Ooit geprobeerd in een kleinere kamer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ga ik nu direct doen dan! Even verhuizen naar de slaapkamer :)

[edit]
Na 200x 'ok homey' en 'hey homey' te hebben gezegd kan ik besluiten dat dit geen verschil maakt :/

[ Voor 47% gewijzigd door Fire69 op 27-02-2016 16:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willieku
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-04-2024
Fire69 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 16:04:
ben benieuwd.
ik hoop niet dat hij daar wel werkt. (niet dat ik je dat niet gun, integendeel)
maar ik heb hier ook een grote kamer.....
het zal dan aan de akoestiek liggen..... daar zijn we dan nog niet klaar mee.

hoewel, athom zit ook in een grote open ruimte
ben in ieder geval zeer benieuwd naar je bevindingen

edit. ow, je was er al

[ Voor 3% gewijzigd door willieku op 27-02-2016 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[edit]
Na 200x 'ok homey' en 'hey homey' te hebben gezegd kan ik besluiten dat dit geen verschil maakt :/
Ik had ergens gelezen dat je je voice opnieuw moest instellen na de nieuwste firmware release. Ik neem aan dat je dat al gedaan hebt?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Webgnome schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 17:16:
[...]

Ik had ergens gelezen dat je je voice opnieuw moest instellen na de nieuwste firmware release. Ik neem aan dat je dat al gedaan hebt?
[...]

[edit]
Dti was de training ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat oke HOMEY , werkt hier alleen via de fone een S4, en dan werken de cmd's ook wel, maar via HOMEY zelf loopt het vast in de leermode. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Hij reageert hier ook nergens meer op. Geen tijd en zin gehad om ernaar te kijken. Voor de update reageerde hij bijna overal op, zelfs "aaa" of "ooo" zodanig dat ik de microfoon in zijn geheel heb uitgeschakeld. Nu microfoon aan en opnieuw stem geleerd, niks. Begint frustrerend te worden. In elk geval is bij mij de zin om ermee te fröbelen wel over.

[ Voor 62% gewijzigd door rb338 op 27-02-2016 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2

lf2

Ik kan wel filmpje opnemen want bij mij werkt het echt 9 van de 10x. Behalve gisteren in de grote woonkamer. Reageerde nergens meer op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
lf2 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 21:36:
Ik kan wel filmpje opnemen want bij mij werkt het echt 9 van de 10x. Behalve gisteren in de grote woonkamer. Reageerde nergens meer op.
Zou je dat willen doen? Misschien begrijpt hij gewoon mijn Belgische 'ok homey' niet, dan kan ik jou proberen imiteren om te zien wat dat doet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Fire69 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 21:41:
[...]
Zou je dat willen doen? Misschien begrijpt hij gewoon mijn Belgische 'ok homey' niet, dan kan ik jou proberen imiteren om te zien wat dat doet :P
Ok Homey ≠ Alé Homey ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:56
Amai Homey, zet het televisieapparaat aan :)B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Vraagje..
ik zag op het athom forum een filmpje voorbij komen
https://forum.athom.com/d...r-vs-current-state#latest

ik heb geen homey gezien die zo werkt of ligt het aan mij ? beetje misleiding vind ik als het zo is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willieku
Mr. Noodle schreef op zondag 28 februari 2016 @ 16:37:
Vraagje..

ik heb geen homey gezien die zo werkt of ligt het aan mij ? beetje misleiding vind ik als het zo is
aan de hand van dit filmpje heb ik homey gebacked.
ik verstond dat ze toen al zover waren, maar na bijna 2 jaar lijkt het er niet op.
Stefan heeft verkoopkunde geleerd denk ik.
Steeds krijg je de indruk voorgeschoteld dat het geweldig gaat, maar het lijkt steeds meer op een geweldige afgang.
Ik zit als backer steeds te wachten tot ik zelf kan uit proberen, maar de geeks kregen voorrang, terwijl sommige niet eens weten wat ze opgestuurd kregen.
Het was in ieder geval mijn eerste en laatste kickstarter experiment.
Betaal liever wat meer als het klaar is dan dit geneuzel. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:56

Felyrion

goodgoan!

Mja, ik geef je gelijk dat het positief voorgesteld wordt, maar dat verwacht ik eigenlijk ook wel van een Kickstarter campaign. Ik heb persoonlijk geen moment gedacht dat de filmpjes de feitelijke staat van het product weergaven. Grote kans dat ze dan Kickstarter niet nodig hadden gehad.

Dat is bijna onderdeel van de Kickstarter opzet. Daar zitten projecten die nog (grotendeels) opgestart moeten worden. Natuurlijk proberen ze dan een positieve weergave te maken van de werkelijkheid, ze willen immers zoveel mogelijk backers.
Dit gaat niet om gerenommeerde bedrijven maar om start-ups die veelal nog nauwelijks ervaring hebben. Dat is gewoon iets wat je mee moet nemen in je overweging bij het backen. Je krijgt geen garanties.

Ik heb al wel een redelijk aantal Kickstarters meegemaakt en eerlijk gezegd doet Athom het bovengemiddeld goed.

(ik zit bijvoorbeeld met een netwerktester, de pockethernet, die niet eens een fatsoenlijke handleiding heeft gekregen en veel functies mist meer dan een jaar na het lang uitgestelde uitleveren.
Of denk aan het gefaalde autonomous drone project)

Ik snap ook dat niet iedereen die ervaring heeft en dat sommigen vinden dat ze misleid zijn. Dat is jammer, en mogelijk had betere communicatie vanuit Athom dit kunnen voorkomen.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• willieku
betere communicatie ja, daar zou heel wat mee opgelost zijn en wat rust brengen.
maar steeds die verhalen van hoe mooi het wordt..... het duurt gewoon te lang.
stuur die dingen nou gewoon op.
geek backers, backers.. voor mij geen verschil. ik ben backer en wil gewoon iets in mijn handen hebben ook al werkt het maar ten dele.
Ik heb nu homewizard, zo ongeveer vanaf het begin. ik ben dus heel wat frustratie gewend. ook qwa communicatie.

Edit; ik zou trouwens wel eens willen weten of de productie echt doorgegaan is in de afgelopen weken.
Die homeys liggen dan gewoon te niksen.....

[ Voor 14% gewijzigd door willieku op 28-02-2016 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raolte
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-09 15:25
Mr. Noodle schreef op zondag 28 februari 2016 @ 16:37:
Vraagje..

Wanneer ze niet razendsnel met een correct werkend instrument komen, mag je dat gerust zo stellen, en iedereen die zegt ja ,maar het is een kickstarter. So what ?. Dat wil niet zeggen dat je je toezeggingen niet hoeft waar te maken.

Ze hebben het geld geincasseerd dus moeten ze waar maken wat ze hebben toegezegt . Punt uit.

Ik zie op hun forum al dat er geeks zijn die zeggen haal de voice er eerst maar af en zorg dat de flows goed zijn . Wat mij betreft No Way, eerst de basis inclusief de voice goed, en dan verder met de flows.

Ze moeten waar gaan maken wat ze hebben toegezegd, ze hebben hier al erg veel tijd voor genomen, feitelijk veel te veel tijd, ! . En zolang ze de homey niet juist werkend krijgen, kunnnen ze de weg naar de consumenten markt wel vergeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zonder flows ben je niks met je Homey.
Wat wil je met je stem besturen als de onderliggende software niet werkt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raolte
Fire69 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 18:51:
Je kunt die vraag aan mij stellen, maar stel die vraag aan athom, de flow editor was een stretch goal die ze hebben aangenomen doordat ze voor 200K aan euro hadden geincasserd, dat ontslaat hun niet niet van de verplichting om eerst een juist werkend basis instrument op de markt te brengen.Dat er enkele geeks zijn die meer waarde hechten aan de flow editor doet daar niets aan af.De meerderheid heeft gekozen voor een werkend basis instrument, en athom heeft door het bereiken van de 200K zelf de verplichting op zich genomen om er een flow editor bij te maken.
Diverse video s zijn het bewijs wat het resultaat moet gaan worden
Dat het resutaat mooi moet zijnen goed moet werken staat buiten kijf, en gezien hun eigen tijdspad lopen ze zwaar achter, en dan kunnen ze telkens zeggen dat ze zo hard werken, en dat het resultaat al awesome is, nou laten ze dat dan maar in de praktijk zien, en niet door een mooi gemanipuleerd youtube filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

Fire69 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 18:51:
De plug-ins/drivers definiëren zelf ook stemcommando's. Die kan je prima gebruiken zonder flow editor. Dat was inderdaad een stretch goal en dus in feite een "overbodige luxe". Concentreer eerst op uitstekende drivers die out of the box doen wat je verwacht en de stembediening die je daar voor nodig hebt...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo zie ik het niet.
Ik heb een Home Automation controller gekocht, die toevallig ook met de stem kan bedient worden.

Voorbeeld: als ik een motion sensor in het toilet hang en een Hue erbij, dan wil ik dat het licht automatisch aan gaat als ik binnen ga en uit gaat als ik weg ga. Dat kan je niet zonder die flows.
Wil je dat met voice doen? Even je Homey onder de arm meenemen of zo? :P
Nee, dat moet gewoon automatisch gaan;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
Fire69 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 21:45:
Zo zie ik het niet.
Ik heb een Home Automation controller gekocht, die toevallig ook met de stem kan bedient worden.

Voorbeeld: als ik een motion sensor in het toilet hang en een Hue erbij, dan wil ik dat het licht automatisch aan gaat als ik binnen ga en uit gaat als ik weg ga. Dat kan je niet zonder die flows.
Wil je dat met voice doen? Even je Homey onder de arm meenemen of zo? :P
Nee, dat moet gewoon automatisch gaan;
Ik ben het eens met je inhoudelijke punt, maar niet helemaal met je eerste zinnetje. Je hebt eigenlijk niet echt iets gekocht. Je hebt geld geïnvesteerd in een aandeel Athom en als een soort dividend bedankje krijg je een Homey. Net als bij een aandeel kan de koers en daarmee het dividend tegenvallen. Investeren is risico lopen. Ik benadruk het zo omdat mensen toch impliciet kickstarter als winkel zien. De autonome drone is al genoemd en in het licht van dit type nieuwe organisaties doet Athom het helemaal zo slecht niet. Eigenlijk best goed. Al ben ik het wel met je eens dat ze die goede energie oa. ook echt in flows moeten gaan stoppen. WC-flows so to speak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Angelgamer schreef op zondag 28 februari 2016 @ 23:14:
[...]

Ik ben het eens met je inhoudelijke punt, maar niet helemaal met je eerste zinnetje. Je hebt eigenlijk niet echt iets gekocht. Je hebt geld geïnvesteerd in een aandeel Athom en als een soort dividend bedankje krijg je een Homey. Net als bij een aandeel kan de koers en daarmee het dividend tegenvallen. Investeren is risico lopen. Ik benadruk het zo omdat mensen toch impliciet kickstarter als winkel zien. De autonome drone is al genoemd en in het licht van dit type nieuwe organisaties doet Athom het helemaal zo slecht niet. Eigenlijk best goed. Al ben ik het wel met je eens dat ze die goede energie oa. ook echt in flows moeten gaan stoppen. WC-flows so to speak ;)
Ik had niet 'gekocht' mogen zeggen. Want nu heb jij daardoor een hele post getypt terwijl ik heel goed weet dat je via Kickstarter geen product koopt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweaqer
Fire69 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 23:30:
[...]

Ik had niet 'gekocht' mogen zeggen. Want nu heb jij daardoor een hele post getypt terwijl ik heel goed weet dat je via Kickstarter geen product koopt :P
haha, houdt de vingers soepel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Meeste vergeten volgens mij dat er meer dan 1000 pre orders zijn, die zijn niet via kickstarter gekocht en gaan er dan ook vanuit dat ze een werkend product krijgen
tenminste zo dacht ik er wel over maar na het zien van diverse filmpjes van hun en de praktijk, voel ik me toch behoorlijk misleid

@fire69 werkt het nu een beetje bij jouw sinds de laatste update ? al helemaal happy ermee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr. Noodle schreef op maandag 29 februari 2016 @ 07:07:
Meeste vergeten volgens mij dat er meer dan 1000 pre orders zijn, die zijn niet via kickstarter gekocht en gaan er dan ook vanuit dat ze een werkend product krijgen
tenminste zo dacht ik er wel over maar na het zien van diverse filmpjes van hun en de praktijk, voel ik me toch behoorlijk misleid

@fire69 werkt het nu een beetje bij jouw sinds de laatste update ? al helemaal happy ermee ?
De preorders krijgen alleen (nog lang) niet uitgeleverd want zoals Athom in de update liet weten zien ze dat als een financieel risico wat ze niet willen lopen momenteel omdat kopers binnen de EU veel meer bescherming krijgen en ze daardoor na een verkoop geld terug moeten geven als het product werkt zoals het nu werkt en de koper wil dat.
For the pre-orders and non-EU backers, this will be one or two weeks after the shipment of the Kickstarter units. Please note that shipping pre-orders is kind of a business risk for us, because they are better protected by law compared to Kickstarter. As a start-up, every cancelled pre-order hurts the company, so we really want to deliver Homey in a state that everyone is satisfied with!
https://www.kickstarter.c...o-your-home/posts/1497522

[ Voor 23% gewijzigd door lubbertkramer op 29-02-2016 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr. Noodle schreef op maandag 29 februari 2016 @ 07:07:
[...]

Ze zijn er nog niet, maar het werkt al een stuk beter! :)

Ik had bij de vorige firmware 3 z-wave devices toegevoegd als test, maar dat werkte absoluut niet.
Omdat daardoor mijn licht en rolluik niet meer automatisch werkte, heb ik die 2 terug aan mijn oude controller gekoppeld :)
Momenteel heb ik maar 1 device gekoppeld, maar het lijkt nu wel te werken zoals het hoort.
Mijn Hues doen het ook redelijk zoals het hoort.
En mijn Harmony doet het ook heel goed. :)

Het enige wat momenteel compleet niet werkt is de stem-aansturing.
Wat dus voor sommigen bijzaak is, bij anderen een noodzaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willieku
De preorders krijgen alleen (nog lang) niet uitgeleverd want zoals Athom in de update liet weten zien ze dat als een financieel risico wat ze niet willen lopen momenteel omdat kopers binnen de EU veel meer bescherming krijgen en ze daardoor na een verkoop geld terug moeten geven als het product werkt zoals het nu werkt en de koper wil dat.

Mooi en wel,
Laat ze dan in ieder geval wel de backers vast opsturen.
We wachten nu al lang genoeg dacht ik zo.
Kunnen we misschien wel een steentje bijdragen om problemen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
ze hadden nooit pre orders moeten aannemen imo, er zullen er vast wel wat geannuleerd zijn inmiddels denk ik.
ik wacht gvd al ruim 7 maanden, dan zie ik filmpjes die niet kloppen, geen communicatie en ook nog een reactie van iemand van Athom die beweerd, dat ze nooit gezegd hebben dat de pre orders zouden uitleveren terwijl het echt op de website stond toen ik bestelde wordt geleverd in de zomer 2015.
ik bestel hem wel op marktplaats als het zo ver is.. klaar mee

sorry dat ik elke keer over hetzelfde zeur
ik kom wel weer eens kijken als het in de winkels ligt en het beter werkt, ik voeg op deze manier toch niks toe dan irritaties bij andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
willieku schreef op maandag 29 februari 2016 @ 08:15:

Mooi en wel,
Laat ze dan in ieder geval wel de backers vast opsturen.
We wachten nu al lang genoeg dacht ik zo.
Kunnen we misschien wel een steentje bijdragen om problemen op te lossen.
Ik denk dat het juist beter is als ze dat niet niet doen. Er zijn nu al de nodige problemen en je wilt niet dat er een grotere poel ontstaat van mensen waardoor bug x 78997123 keer wordt gesubmit.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr. Noodle schreef op maandag 29 februari 2016 @ 08:58:
ze hadden nooit pre orders moeten aannemen imo
[...]
Helemaal gelijk. Ik snap ook niet goed waarom ze dit gedaan hebben, zeker gezien de staat van de software.
Dat hadden ze gewoon zelf moeten weten dat het nooit op tijd ging uitgeleverd worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartendd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:15
ik heb dan ook mijn pre-order ge-annuleerd.

Lang getwijfeld, maar zoals het er nu uit ziet gaat het nog wel even duren voordat het product echt productie rijp is. Daarnaast is het geld van mijn vrouw dat dit als cadeau heeft gegeven. Daarnaast wil ik niet riskeren dat als ze toch gaan uitleveren en het blijkt toch niet te zijn wat ze verkopen mensen deze terugsturen. Ik riskeer dan mijn geld mis te lopen indien er een geld probleem ontstaat.

Mocht het uiteindelijk toch leveren wat ze beloven te gaan verkopen, dan koop ik er op dat moment wel 1 als de reviews ook echt laten blijken dat het werkt.

Jammer, want zit al lange (sinds moment dat nog na de zomer zou leveren) in spanning te wachten om zo mijn nieuwe woning te gaan voorzien van domotica.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS

ATS

Fire69 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 11:06:
[...]

Helemaal gelijk. Ik snap ook niet goed waarom ze dit gedaan hebben, zeker gezien de staat van de software.
Dat hadden ze gewoon zelf moeten weten dat het nooit op tijd ging uitgeleverd worden...
Ik kan drie redenen bedenken:
  1. Cash nodig. Zou kunnen. Ze hebben dan wel een investering gehad + de kickstarter, maar een team van een man of 20 is een aardige geldverslinder.
  2. Ze dachten er momentum mee te kijgen en te houden.
  3. Ze dachten echt dat het zou gaan lukken om op tijd uit te leveren.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ATS schreef op maandag 29 februari 2016 @ 13:04:
[...]

Ik kan drie redenen bedenken:
  1. Cash nodig. Zou kunnen. Ze hebben dan wel een investering gehad + de kickstarter, maar een team van een man of 20 is een aardige geldverslinder.
  2. Ze dachten er momentum mee te kijgen en te houden.
  3. Ze dachten echt dat het zou gaan lukken om op tijd uit te leveren.
1 en 2 kan ik begrijpen. Maar 3? Dan moeten ze al bedrijf toch echt nog leren wat realistische verwachtingen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-09 15:00
Ik blijf ook mijn vraagtekens houden. Ze zouden eind vorig jaar uitleveren in december. Uiteindelijk begin jan de eerste geworden. Als je dan bekijkt hoeveel issues er worden gemeld, kan ik me niet de vraag onttrekken: wat was er aan software kant klaar geweest als de hardware eerder klaar was geweest voor uitlevering? Ik reken de eerst komende maanden er niet op dat ik een Homey als preorder zijnde krijg geleverd. Ben ook aan het twijfelen wat ik er nu mee moet......Zijn ook nog genoeg z-wave items uitstaande, vooral als je nog niet z-wave plus devices hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
Mr. Noodle schreef op maandag 29 februari 2016 @ 08:58:
ze hadden nooit pre orders moeten aannemen imo, er zullen er vast wel wat geannuleerd zijn inmiddels denk ik.
ik wacht gvd al ruim 7 maanden, dan zie ik filmpjes die niet kloppen, geen communicatie en ook nog een reactie van iemand van Athom die beweerd, dat ze nooit gezegd hebben dat de pre orders zouden uitleveren terwijl het echt op de website stond toen ik bestelde wordt geleverd in de zomer 2015.
ik bestel hem wel op marktplaats als het zo ver is.. klaar mee
[/small]
Jammer, ik heb hem maar 3 weken geleden gepreordered; ik kan nog wel wat wachten :)

Maar waar doel je op als je zegt "filmpjes die niet kloppen"?

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaphod_b
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 22:09
Angelgamer schreef op zondag 28 februari 2016 @ 23:14:
[...]
De autonome drone is al genoemd en in het licht van dit type nieuwe organisaties doet Athom het helemaal zo slecht niet. Eigenlijk best goed.
Zullen we dat concluderen als alle Backers een werkend product hebben *en* de pre-orders? En als ze dan ook nog een succesvolle retaillaunch doen, dan zijn ze de King.

Vooralsnog hebben nog erg weinig mensen een (werkende) Homey en weten we erg weinig. Voor het zelfde geld duurt dit allemaal te lang en raakt Athom door hun geld heen en zijn ze volgende week failliet. Dan blijkt het dus uiteindelijk dus net zo'n fail als die drone uit Wales....

Kortom: eerst zien, dan geloven.

Ik heb er nog wel redelijk wat vertrouwen in, maar ik ga echt pas blij zijn als het ze ook lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
kasteleman schreef op maandag 29 februari 2016 @ 13:37:
Ik blijf ook mijn vraagtekens houden. Ze zouden eind vorig jaar uitleveren in december. Uiteindelijk begin jan de eerste geworden. Als je dan bekijkt hoeveel issues er worden gemeld, kan ik me niet de vraag onttrekken: wat was er aan software kant klaar geweest als de hardware eerder klaar was geweest voor uitlevering?
Ik denk dat je anders ontwikkelt als je nog geen directe feedback van klanten hebt, dan wanneer je dit wel hebt. In de eerste situatie kan je veel tijd stoppen in details, de app store, de API's, etc.

Wanneer je wel de feedback van klanten krijgt kom je veel meer problemen tegen door situaties die je niet kent. Je kan een product zelf niet zo goed testen als dat klanten dat doen :+.

Over voice:
Voice control is een moeilijk probleem – misschien hebben ze dit onderschat. Het segmenteren van tekst en detecteren van intents is een hard problem.

Als je dit met een vaste structuur wilt doen is het relatief makkelijk. Als je met vrij tekst (Siri/Google now/Amazon echo) dit wilt doen is het moeilijker.

Volgens mij is Homey zich op het eerste van deze twee problemen aan het richten. Dit betekent dat áls de trigger eenmaal werkt (= veel, veel, veel trainings data) het daarna goed werkt.
De Text-to-Speech API's van bijvoorbeeld Google zijn namelijk erg goed.

Het signaal dat Homey doorstuurt naar zo'n API kan een erg hoge kwaliteit hebben – helemaal als je hiervoor fixed function hardware gebruikt (e.g. techniek van Audience).
En ook als je wat electrical engineers los laat op het signaal van meerdere microfoons, geef je al erg goede input aan zo'n API.
Hypothese: meerdere microfoons. Klopt dat?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raolte
ANdrode schreef op maandag 29 februari 2016 @ 19:17:
[...]

Hypothese: meerdere microfoons. Klopt dat?.
emile says::

The microphones in Homey are really good and are not the problem.

https://forum.athom.com/d...kstarter-vs-current-state

nb meervoud dus meerdere microfoons.

[ Voor 10% gewijzigd door Raolte op 29-02-2016 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Raolte schreef op maandag 29 februari 2016 @ 19:29:
[...]
emiel says::

The microphones in Homey are really good and are not the problem.

nb meervoud dus meerdere microphones
Bedankt voor de verduidelijking. Dan ga ik er vanuit dat het helemaal goed komt.

En bij een product zoals homey wil ik ook vaste zinnen gebruiken, zodat ik apparaten kan bedienen zonder mijn telefoon te zoeken, te unlocken en daarop een app te starten.

Met vrij tekst/natuurlijke taal heb je last van ambiguiteit. Ik wil geen dialoog houden met Homey voordat het licht aan gaat :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
ANdrode schreef op maandag 29 februari 2016 @ 19:34:
[...]

Bedankt voor de verduidelijking. Dan ga ik er vanuit dat het helemaal goed komt.

En bij een product zoals homey wil ik ook vaste zinnen gebruiken, zodat ik apparaten kan bedienen zonder mijn telefoon te zoeken, te unlocken en daarop een app te starten.

Met vrij tekst/natuurlijke taal heb je last van ambiguiteit. Ik wil geen dialoog houden met Homey voordat het licht aan gaat :+.
Homey turn on the tv.
Homey: Would you like 10000 other things to happen?
No
en ga zo door :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-08 12:05
Ik heb sinds vorig jaar meerdere malen op de bestelknop op de site van Athom gedrukt, maar iedere keer toch maar niet de gegevens ingevoerd.
De Homey zou een cadeau van m'n vrouw voor mij zijn, en oh, wat ben ik blij -na het lezen van alle klachten- dat ik 'm uiteindelijk niet besteld heb.
Persoonlijk voorzie ik binnenkort een fallisement en kan iedereen fluiten naar z'n geld of support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

ANdrode schreef op maandag 29 februari 2016 @ 19:17:

De Text-to-Speech API's van bijvoorbeeld Google zijn namelijk erg goed.
Speech-to-text bedoel je denk ik? Dat Homey ook tekst kan uitspreken is leuk, maar dat was niet het grootste probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Laatst online: 02-09 21:21
Goldwing1973 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 22:47:
Ik heb sinds vorig jaar meerdere malen op de bestelknop op de site van Athom gedrukt, maar iedere keer toch maar niet de gegevens ingevoerd.
De Homey zou een cadeau van m'n vrouw voor mij zijn, en oh, wat ben ik blij -na het lezen van alle klachten- dat ik 'm uiteindelijk niet besteld heb.
Persoonlijk voorzie ik binnenkort een fallisement en kan iedereen fluiten naar z'n geld of support.
Ik mag toch aannemen in het geval van de preorders, dat die gewoon hun geld terugkrijgen....
Ik zie het persoonlijk wel nog positief. Kan niet wachten om de Harmony Hub App in wat flows te steken. Zelfs zonder voice kan ik wel wat dingen bedenken.

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xalopalyps
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:12
Jochemd13 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 19:51:
[...]

Homey turn on the tv.
Homey: Would you like 10000 other things to happen?
No
en ga zo door :P
Probeer eens "Turn on the television" (nadat je dat ook hebt ingesteld in je flow), werkte prima bij mij gisteravond.

Ik wacht nog even rustig af, hoop dat er een hoop problemen worden opgelost. Ik ben ondertussen zelf begonnen met wat apps te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
Xalopalyps schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 10:24:
[...]

Probeer eens "Turn on the television" (nadat je dat ook hebt ingesteld in je flow), werkte prima bij mij gisteravond.

Ik wacht nog even rustig af, hoop dat er een hoop problemen worden opgelost. Ik ben ondertussen zelf begonnen met wat apps te schrijven.
Puur uit nieuwsgier: met welke apps ben je bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Buzz_Fuzz schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 10:24:
[...]

Ik mag toch aannemen in het geval van de preorders, dat die gewoon hun geld terugkrijgen....
Ik zie het persoonlijk wel nog positief. Kan niet wachten om de Harmony Hub App in wat flows te steken. Zelfs zonder voice kan ik wel wat dingen bedenken.
In geval van fallisement krijgt als eerste de belastingdienst z'n geld, vervolgens de curator en de banken, dan de toeleveranciers en als er dan nog wat overblijft zou dat verdeeld kunnen worden onder iedereen die nog een openstaande order heeft.
Alleen is de kans hééééél klein dat er nog wat over is, anders zouden ze in eerste instantie niet falliet gegaan zijn.
Maar dit is uiteraard alleen ALS ze falliet gaan, wat ik persoonlijk niet hoop want ik vind het een vreselijk mooi apparaat en zodra ik lees dat de eerste kinderziektes eruit zijn en voice werkt zal ik er ook één bestellen.
Maar tot die tijd kijk ik de kat uit de boom.

[ Voor 15% gewijzigd door Goldwing1973 op 01-03-2016 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xalopalyps
kasteleman schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 10:28:
[...]

Puur uit nieuwsgier: met welke apps ben je bezig?
Ik ben gisteren begonnen met een YouLess app, zodat je deze kan gebruiken als een trigger. Ik wil ook nog de IKEA Ansluta afstandsbediening (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90300773/) werkend krijgen en misschien wat andere remotes die ik rond het huis heb liggen (LED controller remotes).

Ik zat ook te denken aan een app om Sony Bravia TV's (pre-android) aan te sturen, maar dan moet ik Homey eerst een trusted device voor de TV maken. Nieuwe modellen hebben ondertussen Android en je kan het meeste ook via IR doen. Het zou overigens wel tof zijn om de status van je TV uit te kunnen lezen.

Misschien ook iets om die goedkope temperatuursensoren van Blokker uit te lezen. Nog andere ideeën of iets wat je mist?

[ Voor 8% gewijzigd door Xalopalyps op 01-03-2016 10:39 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lf2

lf2

Goldwing1973 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 10:30:
[...]

In geval van fallisement krijgt als eerste de belastingdienst z'n geld, vervolgens de curator en de banken, dan de toeleveranciers en als er dan nog wat overblijft zou dat verdeeld kunnen worden onder iedereen die nog een openstaande order heeft.
Alleen is de kans hééééél klein dat er nog wat over is, anders zouden ze in eerste instantie niet falliet gegaan zijn.
Sommige mensen worden echt een op een vreemde manier "teleurgesteld". :/

Ik wist niet dat je inzicht had in financiele gegevens van Athom om over zulke zaken te praten. Beetje zwak om zulke geruchten en onzin op een form te verspreiden zonder maar iets te weten.

Ik irriteer me mateloos aan mensen die projecten steunen via kickstarter of aan pre-orders doen en dan huilen en schreeuwen als het product nog niet af is.

Wees dan gewoon een normale consument en wacht totdat het in de winkel staat ipv je voor te doen als een "Backer"/"Geek".

Ik heb de Homey overgekocht van iemand en het is helemaal niet zo een "on-ding" als dat zo was dan hadden de meeste backers het al verkocht er zijn momenteel rond de 600 in omloop waarom zie ik er maar 1 te koop op dit moment ?

Hun communicatie kan beter ja dat is 1000 keren gezegd maar misschien willen ze gewoon niets meer zeggen omdat ze anders alleen maar meer moeten teleurstellen.

De update heeft mij nieuwe features gegeven die ik voorheen niet had. Als dat om de 1 a 2 weken kan dan doen ze het goed genoeg in mijn ogen.

De meeste klachten gaan over de Homey microfoon. Aangezien het via de toestel wel goed werkt betekent dat ze nog niet de "sweet" spot hebben gevonden voor de afstelling ervan.

@Fire69 ik werk momenteel in het buitenland, verwacht donderdag/vrijdag een video met "Hey Homey"-hits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasteleman
Xalopalyps schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 10:37:
[...]

Ik ben gisteren begonnen met een YouLess app, zodat je deze kan gebruiken als een trigger. Ik wil ook nog de IKEA Ansluta afstandsbediening (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90300773/) werkend krijgen en misschien wat andere remotes die ik rond het huis heb liggen (LED controller remotes).

Ik zat ook te denken aan een app om Sony Bravia TV's (pre-android) aan te sturen, maar dan moet ik Homey eerst een trusted device voor de TV maken. Nieuwe modellen hebben ondertussen Android en je kan het meeste ook via IR doen. Het zou overigens wel tof zijn om de status van je TV uit te kunnen lezen.

Misschien ook iets om die goedkope temperatuursensoren van Blokker uit te lezen. Nog andere ideeën of iets wat je mist?
Heb een mysensors gateway draaien en zou mooi zijn indien die er ook tussen komt. Helaas (nog) geen programmeerskills...en nog geen Homey....snik....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xalopalyps
kasteleman schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 10:44:
[...]

Heb een mysensors gateway draaien en zou mooi zijn indien die er ook tussen komt. Helaas (nog) geen programmeerskills...en nog geen Homey....snik....
Die heb ik niet in huis, maar misschien gaat iemand anders er mee aan de slag. Ik heb een Geek Edition Homey overgenomen van iemand op Marktplaats. Vermaak mij tot nu toe prima met ermee spelen en dingen proberen. Het ontwikkelen is ook simpel en werkt prima via NodeJS.
lf2 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 10:42:
[...]
...
Ik irriteer me mateloos aan mensen die projecten steunen via kickstarter of aan pre-orders doen en dan huilen en schreeuwen als het product nog niet af is.
...
Dit inderdaad, het zijn de eerste apparaten die nu in omloop zijn en de software is nog volop in ontwikkeling. Ik zie het beter worden en er wordt een hoop werk verzet. Je kan dit ook allemaal volgen en samenwerken via de forums, GitHub en Slack. Na aan de slag te zijn geweest met Arduino en Domoticz (+RFXCom), zie ik hier ontzettend veel potentie in. Laten we er met zijn allen wat van maken, er is nu eindelijk een apparaat die (hardwarematig) alles in huis heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:18
Ik heb ook een Homey van iemand overgenomen, bij mij werkt er nog niet veel.
Dingen die al horen te werken werken niet. Op deze manier kan ik er nog niet veel mee.

Bijvoorbeeld de deur bel. Ik had hem gekoppeld met Homey daarna een flow gemaakt. Maar dat werkte niet. Nu heb ik de bel verwijderd en op nieuw geprobeerd te koppelen maar dat werkt niet.

Ik heb een kaku schakelaar gekoppeld en een flow aan gemaakt. Ook. Dat werkte niet.

Ook zonsopkomst werkt niet, er wordt niks geschakeld.

Soms stottert Homey met praten. Zegt ie een zin met tussenpozen.

Ik vind het erg jammer dat dit soort kleine dingen niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xalopalyps
Jovink538 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:26:
Ik heb ook een Homey van iemand overgenomen, bij mij werkt er nog niet veel.
Dingen die al horen te werken werken niet. Op deze manier kan ik er nog niet veel mee.

Bijvoorbeeld de deur bel. Ik had hem gekoppeld met Homey daarna een flow gemaakt. Maar dat werkte niet. Nu heb ik de bel verwijderd en op nieuw geprobeerd te koppelen maar dat werkt niet.

Ik heb een kaku schakelaar gekoppeld en een flow aan gemaakt. Ook. Dat werkte niet.

Ook zonsopkomst werkt niet, er wordt niks geschakeld.

Soms stottert Homey met praten. Zegt ie een zin met tussenpozen.

Ik vind het erg jammer dat dit soort kleine dingen niet werken.
Als je op .17 zit moet je Homey volledig uitzetten en aanzetten (geen reboot, maar stroom eraf/erop). Als je update naar .20 (experimental updates aanzetten, evt. automatic uit als hij niet update, dan kan je de update zelf starten), moet de 433 MHz zender weer naar behoren werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goldwing1973
[...]

Ik wist niet dat je inzicht had in financiele gegevens van Athom om over zulke zaken te praten. Beetje zwak om zulke geruchten en onzin op een form te verspreiden zonder maar iets te weten.
Ik heb helemaal geen inzicht in de financiële situatie bij Athom, maar ik kan wel logisch nadenken.
Wat denk jij dat het kost om bijna een jaar vertraging te hebben op een project wat nog steeds niet het doel bereikt heeft wat als streefpunt gezet was?
Er zijn genoeg voorbeelden van Crowdfunding projecten die in vergelijkbare situaties de kop gekost hebben.
Daarbij heb ik het in mijn reactie op Buzz_Fuzz in "[Kickstarter] Homey (Voice controlled Home Automation)" iets genuanceerder uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovink538
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:18
Xalopalyps schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:30:
[...]

Als je op .17 zit moet je Homey volledig uitzetten en aanzetten (geen reboot, maar stroom eraf/erop). Als je update naar .20 (experimental updates aanzetten, evt. automatic uit als hij niet update, dan kan je de update zelf starten), moet de 433 MHz zender weer naar behoren werken.
Ik zal hem eens aan en uit zetten ik zit al wel op .20

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zaphod_b
[...]
Rustig maar fanboy, er verspreidt hier niemand geruchten. We zeggen alleen dat we ons zorgen maken en GoldWing1973 legt alleen maar heel feitelijk uit wat er gebeurt ALS ze failliet gaan. Dat zijn geen geruchten, dat zijn feiten.

Daarnaast kunnen we allemaal logisch nadenken. Je hebt een bedrag X en je verbrandt per maand een bedrag Y aan kosten (salaris personeel, productiekosten, materiaal, huur pand, etc). Dat noem je de burnrate. Als je nu X deelt door Y dan weet je hoe lang ze het kunnen volhouden zonder dat er *nieuw* geld binnenkomt op welke manier dan ook. Er kan nieuw geld binnenkomen door investeerders die er nog brood in zien of natuurlijk door betalende *nieuwe* pre-orders of door in de winkels te gaan verkopen. Geen van die opties is nu geloofwaardig, dus we maken ons terecht zorgen hoe lang Athom nog kan doorgaan op deze manier.

Snappie?

Overigens hopen we natuurlijk allemaal dat het toch allemaal gaat lukken. In potentie is de Homey een supergaaf product en als het ze lukt zijn die gasten helden. Ik ben ook maar een fanboy hoor, maar wel 1 die zich zorgen maakt.

[ Voor 9% gewijzigd door zaphod_b op 01-03-2016 22:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lf2

lf2

zaphod_b schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 22:03:
[...]

Rustig maar fanboy, er verspreidt hier niemand geruchten. We zeggen alleen dat we ons zorgen maken en GoldWing1973 legt alleen maar heel feitelijk uit wat er gebeurt ALS ze failliet gaan. Dat zijn geen geruchten, dat zijn feiten.

Daarnaast kunnen we allemaal logisch nadenken. Je hebt een bedrag X en je verbrandt per maand een bedrag Y aan kosten (salaris personeel, productiekosten, materiaal, huur pand, etc). Dat noem je de burnrate. Als je nu X deelt door Y dan weet je hoe lang ze het kunnen volhouden zonder dat er *nieuw* geld binnenkomt op welke manier dan ook. Er kan nieuw geld binnenkomen door investeerders die er nog brood in zien of natuurlijk door betalende *nieuwe* pre-orders of door in de winkels te gaan verkopen. Geen van die opties is nu geloofwaardig, dus we maken ons terecht zorgen hoe lang Athom nog kan doorgaan op deze manier.

Snappie?

Overigens hopen we natuurlijk allemaal dat het toch allemaal gaat lukken. In potentie is de Homey een supergaaf product en als het ze lukt zijn die gasten helden. Ik ben ook maar een fanboy hoor, maar wel 1 die zich zorgen maakt.
Ik ben geen fanboy als ik dat was dan was ik er constant mee aan de slag of constant aan het ophemelen. Het irriteert mij gewoon dat men ervoor kiest een product te backen die niet uit is en dan begint te zeuren over van alles en nog wat. Je weet toch dat je geen klant bent ?

Maar goed ik neem aan dat jij een eigen onderneming hebt he. Hoe zou jij het vinden als jij lekker je ding doet en er op forums gehint wordt dat je mogelijk failliet kan gaan etc. Lijkt me een goede manier om mensen die de kat uit de boom kijken af te schrikken of niet ?

Ze hebben een kleine investeringsronde gedaan en een miljoen opgehaald. Naast het geld van de pre orders, kickstarter en wellicht leningen. Misschien al bezig met een volgende ronde who knows.

Je mag je zorgen maken maar doe dat met beleid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

Tsja, ik maak me nog niet zoveel zorgen op dit moment. Vorige week hebben ze nog een nieuwe vacature voor een lead app developer de wereld in gestuurd. Lijkt me geen slecht teken voor de toekomst :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 09:20

Nhz

lf2 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 08:00:
[...]

Ik ben geen fanboy als ik dat was dan was ik er constant mee aan de slag of constant aan het ophemelen. Het irriteert mij gewoon dat men ervoor kiest een product te backen die niet uit is en dan begint te zeuren over van alles en nog wat. Je weet toch dat je geen klant bent ?

Maar goed ik neem aan dat jij een eigen onderneming hebt he. Hoe zou jij het vinden als jij lekker je ding doet en er op forums gehint wordt dat je mogelijk failliet kan gaan etc. Lijkt me een goede manier om mensen die de kat uit de boom kijken af te schrikken of niet ?

Ze hebben een kleine investeringsronde gedaan en een miljoen opgehaald. Naast het geld van de pre orders, kickstarter en wellicht leningen. Misschien al bezig met een volgende ronde who knows.

Je mag je zorgen maken maar doe dat met beleid.
Ik was wel klant en heb deze week mij pre-order gecanceled. Er zit gewoon te weinig vooruitgang in en ik heb inderdaad geen zin om straks 300euro kwijt te zijn. In mijn ogen is dat nu een te groot risico. Ik ben bereid om het risico te nemen dat straks het product 100euro duurder zal zijn. Dat ben ik overigens meer dan bereid om te betalen, maar dan wel voor een product wat zich bewezen heeft.

Naast het feit dat ik bang ben dat Homey het eerste jaar nog niet bruikbaar is, voel ik me ook een beetje gen***d door de manier van communiceren en promoten. Ik ging er als 'pre-orderaar' op basis van de gepubliceerde filmpjes vanuit dat er al een werkbaar product was. Iets wat dus gewoon echt niet zo is. Goed, misschien ook een beetje naief en dom van mij, maar dat is wel het gevoel wat er bij mij nu overheerst. Zonde...want ik was/ben enorm enthousiast.

Groetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zaphod_b
lf2 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 08:00:
[...]
Je weet toch dat je geen klant bent ?

Jazeker weet ik dat. Ik ben Kickstarter Backer. Dus ik heb geduld. Al bijna twee jaar. En al bijna een jaar sinds we de Homey zouden ontvangen, met allerlei gave features die nu nog niet werken. Ik heb nog steeds geduld.

Maar ik kan ook zakelijk nadenken en 1+1 optellen. En dus maak ik mij zorgen. We zullen zien of dat terecht is of niet. Het zijn in ieder geval terechte vragen, IMHO.

En ja ik ben ondernemer. Maar ik communiceer wel 10x beter naar mijn klanten... En ik houd mij aan mijn afspraken.

Maar goed, Athom is geen normale onderneming, het is een startup van een paar jonge honden. Daar heb ik alle begrip voor. Het enige wat ik uit is mijn zorg.

Kortom, doorlopen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:52
Emile zegt dat er vrijdag een update komt :)
https://forum.athom.com/d...ment/12919/#Comment_12919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Felyrion schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 11:02:
Tsja, ik maak me nog niet zoveel zorgen op dit moment. Vorige week hebben ze nog een nieuwe vacature voor een lead app developer de wereld in gestuurd. Lijkt me geen slecht teken voor de toekomst :)
Of juist wel. Het kan ook een teken zijn dat bestaande werknemers het (zinkende?) schip aan het verlaten zijn...

En nee, ik beweer op geen enkele manier dat dat het geval is. En hoop zeker niet dat dat het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Laat maar, verwijderd.

[ Voor 96% gewijzigd door Goldwing1973 op 02-03-2016 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
ATS schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 18:12:
[...]
Of juist wel. Het kan ook een teken zijn dat bestaande werknemers het (zinkende?) schip aan het verlaten zijn...
Dat is ongefundeerde speculatie. Het zou je sieren als je zo'n hypothese beter onderbouwt wanneer je hem post.
Full disclosure: Geen homey en ook geen eigenaar, backer, of committer van een ander domotica project.

Wat ik wél zie is dat er een developer forum is op het Athom forum wat behoorlijk actief is. Als ze daardoor de device support niet zelf hoeven te schrijven scheelt ze dat écht heel veel werk :X.

En in nodejs schijn je een goede sandbox te hebben. In bijvoorbeeld python is dat bijna onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountill
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 09:16
ANdrode schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 20:33:
[...]

Dat is ongefundeerde speculatie. Het zou je sieren als je zo'n hypothese beter onderbouwt wanneer je hem post.
Full disclosure: Geen homey en ook geen eigenaar, backer, of committer van een ander domotica project.

Wat ik wél zie is dat er een developer forum is op het Athom forum wat behoorlijk actief is. Als ze daardoor de device support niet zelf hoeven te schrijven scheelt ze dat écht heel veel werk :X.

En in nodejs schijn je een goede sandbox te hebben. In bijvoorbeeld python is dat bijna onmogelijk.
Dit valt mij inderdaad ook op. Ook op Slack is het developer gedeelte het meest positief. Ik ben blij dat het vanuit daar blijkt dat de focus voornamelijk ligt op het ontwikkelen. Neemt niet weg dat ik nog steeds van mening ben dat ze iemand aannemen voor informatie overdracht betreft voortgang, de wens ligt hier wel van velen.

Ik heb mijn pre-order sinds oktober lopen, maar heb zelf niet het idee gehad dat ik me zorgen moest maken of ik een goed product krijg, of wellicht mijn geld kan kwijtraken. Ik merk dat ik het jammer vind dat de berichten in alle fora me hier toch aan doen denken.

Mijn Steamaccount. Altijd op zoek om te ruilen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

ANdrode schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 20:33:
[...]

Lees en quote nu eens de hele post... Het is geen speculatie. Het is een reactie op de stelling dat het aannemen van een nieuwe developer zou wijzen op een gezonde situatie. Dat is (in het algemeen) echt niet altijd het geval. Dáár reageerde ik op, en dat zei ik ook expliciet in mijn post. Ook het cursiveren van het woord 'kan' geeft dat al aan:
ATS schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 18:12:
[...]

En nee, ik beweer op geen enkele manier dat dat het geval is. En hoop zeker niet dat dat het geval is.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45
Modbreak:Het zou fijn zijn als we nu weer even normaal tegen elkaar kunnen doen. Of je de Homey koopt, of niet koopt moet je lekker zelf weten. Maar dat getouwtrek draagt op geen enkele manier bij aan het topic. Stop er dus ook mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2

lf2

Ik hoop wel dat ze de documentatie snel bijwerken... dat was een dooddoener voor een andere start-up.
Dan heb ik het voornamelijk over de verschillende protocolen (bluetooth,433,etc,etc).

Dan krijg je meerdere mensen die mee gaan ontwikkelen... ik heb geen zin om nu een app of driver te maken voor bv een van mijn sensors.

Sensor loopt op deze manier: Sensor->Mqtt->Cloud->App.
Ik wil de sensor rechtstreeks kunnen benaderen door Sensor->BTE->Homey.

De meeste apps/drivers zijn trouwens op dit moment ook zo gemaakt toch ? Je moet de bridge van je devices houden...

Lijkt me leuk als je later 2 drivers/apps hebt. 1 met bridge en 1 voor zonder. Voor het geval mensen alsnog bepaalde features van een bridge willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:11
lf2 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:41:

Lijkt me leuk als je later 2 drivers/apps hebt. 1 met bridge en 1 voor zonder. Voor het geval mensen alsnog bepaalde features van een bridge willen gebruiken.
ik denk dat ze zich eerst zullen richten op de bridges.

De fabrikanten hebben daar vaak een API voor, om direct de apparaten aan te sturen zal het gehele protocol bloot gelegd moeten worden. Voor alle niet open protocollen levert dat problemen op want de fabrikant wil natuurlijk liever hun bridge verkopen!

Maar voor een ideale situatie zou het wel veel beter zijn om zonder bridge de apparaten aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2

lf2

fjux schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:11:
[...]

ik denk dat ze zich eerst zullen richten op de bridges.

De fabrikanten hebben daar vaak een API voor, om direct de apparaten aan te sturen zal het gehele protocol bloot gelegd moeten worden. Voor alle niet open protocollen levert dat problemen op want de fabrikant wil natuurlijk liever hun bridge verkopen!

Maar voor een ideale situatie zou het wel veel beter zijn om zonder bridge de apparaten aan te sturen.
Ja voor nu lijkt me dat het beste maar als iedereen al zijn bridges moet houden over 1 jaar dan heb je niet alle protocols nodig in je homey aangezien je alles via web api's gaat besturen :'(

Maar dan moeten mensen maar Philips etc dwingen om het te open-sourcen en/of gewoon een ander product kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
ATS schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 07:15:
[...]
… en dat zei ik ook expliciet in mijn post. Ook het cursiveren van het woord 'kan' geeft dat al aan:
[...]
Dat had ik door. Ik struikel tegenwoordig alleen over berichten die een soortgelijke hypothese poneren, omdat de inhoud soms door minder oplettende lezers voor waar wordt aangenomen.
lf2 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:41:
Sensor loopt op deze manier: Sensor->Mqtt->Cloud->App.
Ik wil de sensor rechtstreeks kunnen benaderen door Sensor->BTE->Homey.
Hoeveel kan je aan de sensor instellen? Bij sensor -> mqtt -> homey (web callback) is de latency misschien al een stuk lager.

vraag: zit er een mqtt server in homey? Dat is een leuke source voor flows...
edit:
Voor de support wordt dat wel lastig: Je wilt de gemiddelde klant geen port forwarding en DNS uitleggen.Misschien is dit te moeilijk en geen goed idee :+

[ Voor 8% gewijzigd door ANdrode op 03-03-2016 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Yippie eindelijk een homey, morgen ophalen _/-\o_

eens kijken of ik somfy werkend krijg,
Heb ook nog een Faber gashaard, iemand misschien daar al iets van voorbij zien komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Laatst online: 18:26

jdh009

FP ProMod
Mr. Noodle schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 20:17:
Yippie eindelijk een homey, morgen ophalen _/-\o_

eens kijken of ik somfy werkend krijg,
Heb ook nog een Faber gashaard, iemand misschien daar al iets van voorbij zien komen?
Via marktplaats geregeld?

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2

lf2

ANdrode schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 19:50:
[...]

Dat had ik door. Ik struikel tegenwoordig alleen over berichten die een soortgelijke hypothese poneren, omdat de inhoud soms door minder oplettende lezers voor waar wordt aangenomen.

[...]

Hoeveel kan je aan de sensor instellen? Bij sensor -> mqtt -> homey (web callback) is de latency misschien al een stuk lager.

edit:
Voor de support wordt dat wel lastig: Je wilt de gemiddelde klant geen port forwarding en DNS uitleggen.Misschien is dit te moeilijk en geen goed idee :+
Denk niet dat het erin zit. Ik denk dat je dus een rasp er naast moet draaien als server en een app als client. Dan heb je totaal geen latency meer (alles in t netwerk). Het kan maar wil ook experimenteren met Bluetooth "praten". Geen idee hoe nog hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
lf2 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 20:31:
[...]
Denk niet dat het erin zit. Ik denk dat je dus een rasp er naast moet draaien als server en een app als client. Dan heb je totaal geen latency meer (alles in t netwerk). Het kan maar wil ook experimenteren met Bluetooth "praten". Geen idee hoe nog hoor
Ik was vergeten dat er BTLE in zit en dat je daar met een API bij kan. De documentatie moet alleen nog ingevuld worden. Misschien is er een voorbeeld app/support op hun eigen forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
jdh009 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 20:30:
[...]

Via marktplaats geregeld?
Ja via marktplaats zag er 1 opkomen tegen bieden, bod van 300 en verkocht, stond er nog geen minuut op zij die, eindelijk eens gelukt met een aankoop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-08 10:13
Tip voor de mensen die ook een Homey zoeken via marktplaats, stel een filter in op Homey en je krijgt elke dag netjes een mailtje als iemand er 1 op marktplaats zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ANdrode schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 19:50:
[...]

edit:
https://forum.athom.com/d...mosquitto-mqtt-client-app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS

ATS

Pandanl schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 21:27:
Tip voor de mensen die ook een Homey zoeken via marktplaats, stel een filter in op Homey en je krijgt elke dag netjes een mailtje als iemand er 1 op marktplaats zet.
Dan ben je net te laat, want elke Tweaker doet dat. Die mailtjes gaan eruit rond een uur of vier 's middags. Ik zou dus ietsje eerder op de dag zelf even kijken zodat je deze hause voor bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2

lf2

ATS schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 08:34:
[...]

Dan ben je net te laat, want elke Tweaker doet dat. Die mailtjes gaan eruit rond een uur of vier 's middags. Ik zou dus ietsje eerder op de dag zelf even kijken zodat je deze hause voor bent.
Een echte tweaker zou een eigen script schrijven haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 11:50
Emile verklaarde zojuist op het Athom forum dat firmware 0.8.20 stable is verklaard!
Dus overige Backers, prepare for receiving your Homey's!
bron: https://forum.athom.com/d...ment/13060/#Comment_13060

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is heel erg leuk. Maar er komt dus nog wel een versie .21 etc want er zijn nog genoeg issues op github met status open. Ben heel benieuwd.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stable zou ik het zeker en vast nog niet noemen.
Er zijn nog heel veel basisfuncties die niet werken zoals het moet.
433mhz crasht blijkbaar waardoor er een stoorzender ontstaat die alle andere apparatuur op die frequentie blokkeert.
Ik vind het dus redelijk vreemd dat ze die firmware gereleased hebben...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• willieku
Fire69 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 18:44:
Stable zou ik het zeker en vast nog niet noemen.
Er zijn nog heel veel basisfuncties die niet werken zoals het moet.
433mhz crasht blijkbaar waardoor er een stoorzender ontstaat die alle andere apparatuur op die frequentie blokkeert.
Ik vind het dus redelijk vreemd dat ze die firmware gereleased hebben...
zou jij dit commentaar nog even 2 dagen voor je kunnen houden?
dan krijgen wij hem misschien ook opgestuurd... _/-\o_

8)7 ;w

Tis grappig bedoeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
willieku schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 19:22:
[...]

zou jij dit commentaar nog even 2 dagen voor je kunnen houden?
dan krijgen wij hem misschien ook opgestuurd... _/-\o_

8)7 ;w

Tis grappig bedoeld...
Lol, goed dat je het er bijzet :P

Van mij mogen ze hem gerust opsturen hoor, maar het forum zit nu al vol zeikers (niet naar jou gericht!! >:) ) die klagen dat er niets werkt, dus ik denk dat dat fout gaat aflopen... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willieku
Fire69 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 20:34:
[...]

Lol, goed dat je het er bijzet :P

Van mij mogen ze hem gerust opsturen hoor, maar het forum zit nu al vol zeikers (niet naar jou gericht!! >:) ) die klagen dat er niets werkt, dus ik denk dat dat fout gaat aflopen... :)
Ziet er naar uit dat je gelijk hebt (zojuist email update van kickstarter)
Het wordt allemaal weer heel positief uitgedragen, maar voorlopig staat er in dat het 2 tot 4 weken gaat duren voor ze het gaan opsturen.
Mijn vertrouwen is nu echt op.
Waarom niet opsturen naar de backers al werkt het maar half????
We willen het zelf ervaren en uitzoeken hoe het zit.
IK BEN NU ZEER TELEURGESTELD.. ik geloof nu niks meer.
ook niet dat er in die tijd gewoon door geproduceerd is.
Ze zitten nu toch echt gewoon tijd te winnen.
En maar gezellig doen...... daar bij Athom

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok, die harde reactie had ik eerlijk gezegd niet zien aankomen :)

Ik begrijp natuurlijk dat je er zit op te wachten, en dat het vervelend is dat ze hem niet nu direct gaan versturen.

Ze moeten het ook positief voorstellen, het is een bedrijf, ze gaan zelf geen slechte dingen over zichzelf zeggen. :)

Dat ze maar gezellig zitten doen bij Athom, daar ben ik het niet mee eens.
Voor zover ik kan zien werken ze daar echt wel heel hard, alleen al kijkend naar de uren waarop ze nog reageren op DM/Slack/forum/...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willieku
Sorry, ik zeg niet dat er niet gewerkt word, maar zo'n klote bericht op het laatste moment, net als je het gevoel hebt van nu komt hij eraan....
En dan zo'n "positieve' email.. weer 2 tot 4 weken vertraging..... weer op dat forum neuzen of er toevallig eens iemand een filmpje opzet.
Elk plezier wat ik in het ding had word er zo wel uitgehaald.
Ik ga mijn homewizard en mijn tasker maar eens opleuken. dan gebeurt er tenminste iets hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdh009
  • Laatst online: 18:26

jdh009

FP ProMod
Ik ben wel tevreden met het bericht, als pre order kan ik hem in theorie dus eerder krijgen. Daar ben ik blij mee.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ja, voor de pre-orders is het inderdaad wel een veel positiever bericht.

Maar... volgens mij gaan ze zich wel houden aan die 2 tot 4 weken nu.
Ze hebben al vaker zo'n uitspraken gedaan, maar ik heb gewoon zo'n gevoel dat het deze keer wel waar gemaakt zal worden.

Gewoon nog even op je tanden bijten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
Voor de mensen die ook last hebben van de bug dat Homey totaal niet meer reageert op 'hey homey' of 'ok homey', zet de brightness van de led ring om 100% en hij zou weer moeten gaan luisteren.

Morgen zou er een update moeten komen voor het 433Mhz probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

Nog maar een schaamteloze copy-paste vanuit het Athom forum, maar te leuk om niet ook hier even te delen:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=dsWkHBXAE7s]

Laat leuk een aantal mogelijkheden zien. Volgens de maker zit dit erin:
What you see is a flow with the following stuff:
  • The trigger contains the "when something is said" card
  • The AND conditions are "text contains watch" and "text contains videos"
  • First action after voice confirmation is switch on the power of all devices (TV, Reciever, Media Center, Harmony Hub) using z-wave. There is a Greenwave Powernode 6 in the closed cabinet below the TV. Switching this on is done using a bitflip device from the BetterLogic app so I can also use a device button in the app to start this flow (which increases the WAF by a million)
  • Then switch of the light in the corner which is connected trough a KAKU socket
  • Then start a Harmony Hub activity using the Harmiony Hub app
  • Then turn the LIFX light off in the center of the room using the LIFX app
  • By then Kodi is started and I use a voice command to start a movie through the Kodi app
  • And then I pause the movie with the Kodi app

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pandanl schreef op zondag 06 maart 2016 @ 23:46:
Voor de mensen die ook last hebben van de bug dat Homey totaal niet meer reageert op 'hey homey' of 'ok homey', zet de brightness van de led ring om 100% en hij zou weer moeten gaan luisteren.

Morgen zou er een update moeten komen voor het 433Mhz probleem.
Heb je dat van op het forum? Mijn ring staat volledig uit en Homey reageert compleet niet (1x op 100 misschien)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
Ja dit heeft Emile aangegeven op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-05 15:31
Is Homey ook prima te gebruiken zonder stembediening, vraag ik me af. Anders zou ik denk ik toch voor iets zoals domoticz gaan.

~ beware of misinformation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pandanl
@Nindustries: Ja, via de mobiele app kan je ook apparaten bedienen en flows kunnen ook zonder stembesturing gemaakt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

Nindustries schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:48:
Is Homey ook prima te gebruiken zonder stembediening, vraag ik me af. Anders zou ik denk ik toch voor iets zoals domoticz gaan.
Ja, inderdaad, je kunt flows bijvoorbeeld ook starten door een knopje op een IR afstandsbediening toe te wijzen, of een knop op een afstandsbediening van KAKU. Of talloze andere manieren, zoals een IFTTT actie, of op basis van een waarde van een sensor.

Althans, zo zou dat moeten kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:04
Pandanl schreef op maandag 07 maart 2016 @ 12:15:
@Nindustries: Ja, via de mobiele app kan je ook apparaten bedienen en flows kunnen ook zonder stembesturing gemaakt worden.
Alleen Android dan neem ik aan. iOS is dacht ik nog 'in de maak'

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Android app vind ik nog niet echt gebruiksvriendelijk te noemen.
Voor iOS kan je de webinterface gebruiken, maar je hebt wel nog geen spraak dan (dacht ik).
Pagina: 1 ... 11 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.