de echte werken net zo goed als een dummy wat ik zo lees
Momenteel zijn het allemaal zo goed als dummies toch?
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
En met een hele mooie kabelATS schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 06:31:
[...]
Momenteel zijn het allemaal zo goed als dummies toch?
Ik krijg inmiddels wel het gevoel dat de mensen die het meest negatief zijn over de Homey (zowel hier als op het Athom forum) tevens de mensen zijn die nog geen hands on ervaring hebben met de Homey.
Een collega van me heeft er van de week 1 opgehaald via Marktplaats en we zijn beiden positief verrast over het functioneren van de Homey tot dusver.
Spraak werkt 9 van de 10 keer gewoon goed, zijn devices schakelen gewoon goed (zowel KAKU als z-wave).
Tuurlijk er zijn nog wel bugs die gefixed moeten worden, maar het is echt bij lange na niet zo dramatisch als men overal doet overkomen. Ik heb er in ieder geval zeker wel vertrouwen in dat het goed komt.
En ja het USB kabeltje is wel slordig, maar even iets bijbuigen en je hebt er geen last meer van. Nogal overtrokken allemaal
Ik kan in ieder geval niet wachten tot mijn Homey geleverd gaat worden (Early bird backer)
Een collega van me heeft er van de week 1 opgehaald via Marktplaats en we zijn beiden positief verrast over het functioneren van de Homey tot dusver.
Spraak werkt 9 van de 10 keer gewoon goed, zijn devices schakelen gewoon goed (zowel KAKU als z-wave).
Tuurlijk er zijn nog wel bugs die gefixed moeten worden, maar het is echt bij lange na niet zo dramatisch als men overal doet overkomen. Ik heb er in ieder geval zeker wel vertrouwen in dat het goed komt.
En ja het USB kabeltje is wel slordig, maar even iets bijbuigen en je hebt er geen last meer van. Nogal overtrokken allemaal
Ik kan in ieder geval niet wachten tot mijn Homey geleverd gaat worden (Early bird backer)
Ik denk dat het er aan ligt waarover mensen negatief zijn. Als ze dat zijn omdat ze steeds hun Homey maar niet krijgen dan zal je wel gelijk hebben. Als het mensen zijn die vinden dat de werking tegenvalt dan vergis je je denk ik.Robsta86 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 08:51:
Ik krijg inmiddels wel het gevoel dat de mensen die het meest negatief zijn over de Homey (zowel hier als op het Athom forum) tevens de mensen zijn die nog geen hands on ervaring hebben met de Homey.
Nou, gefeliciteerd! Ik ben blij dat het voor jullie wel goed werkt. Bij mij werkte dat voor geen meter, maar kennelijk is het YMMV.Een collega van me heeft er van de week 1 opgehaald via Marktplaats en we zijn beiden positief verrast over het functioneren van de Homey tot dusver.
Ik heb het gerapporteerd omdat het gewoon erg slordig is en afdoet aan de ervaring van het uit het mooie doosje halen van je nieuwe Homey. Inderdaad, bijbuigen helpt. Een drama? Nee, maar fraai is anders.Tuurlijk er zijn nog wel bugs die gefixed moeten worden, maar het is echt bij lange na niet zo dramatisch als men overal doet overkomen. Ik heb er in ieder geval zeker wel vertrouwen in dat het goed komt.
Ik wens je er erg veel plezier mee, en ik hoop oprecht dat het allemaal goed gaat komen met Homey. Wie weet koop ik er dan wel weer een.Ik kan in ieder geval niet wachten tot mijn Homey geleverd gaat worden (Early bird backer)
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Heeft het niet een stukje met verwachting, je doel en wat je gewend bent met domotica(concurenten/huidige setuo) te maken? Ik ben anderhalf jaar geleden een homey besteld samen met een NEEO na mijn eerste testen met een Zwave board op mijn Raspberry Pi. Ik neem dit vooral om te testen wat er mogelijk is en voor hobbymatig gespeel om zo genoeg kennis op te doen om over 2-3 jaar, wanneer ik een huis ga kopen, dit in één keer kan automatiseren. Ik had gehoopt iets langer te kunnen testen maar helaas zijn beide nog niet in (mijn) bezit/productie maar dit zal binnenkort toch echt gaan gebeuren.Robsta86 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 08:51:
Heb echter wel al bij een kennis van me mogen spelen met homey en moet zeggen dat ik tot nu toe zeer positief/enthousast bent over wat ie kan en hoe alles werkt. Tot nu toe lijken alle zaken die hij en ik getest hebben te werken in zijn woning (zwave en KAKU). Voordeel is wel dat zijn woonkamer relatief klein is waarbij ik in dit topic merk dat personen die een net wat grotere woonkamer hebben soms problemen ervaren hiermee. Tevens waren de testopstellingen qua lampjes en wanneer wekker gaat zet koffieautomaat aan niet zo heel lastig in te stellen.
[ Voor 3% gewijzigd door jdh009 op 19-02-2016 09:51 ]
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Ik heb hier al wat negatieve dingen neergezet, en dat is net omdat ik wel handson ervaring heb.Robsta86 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 08:51:
Voor mij werkt er momenteel niks eerlijk gezegd.
Voice: Ik mag 100x 'OK Homey' zeggen (of fluisteren of roepen), reactie komt er niet.
Geen probleem, het is gekend, ze werken er aan.
Z-wave: Ik heb een 'testopstelling' met 3 devices (sensor, rolluik, relay).
Toevoegen van een dimmer lukte niet. Probleem gevonden, gefixt in firmware .19, we wachten af.
De 3 devices die ik wel toegevoegd krijg werkten een paar uur. Daarna niet meer bereikbaar...
Geen idee of dit zal opgelost zijn in versie .19
Zoals je ziet, ik doe niet negatief om negatief te zijn, ik heb er ook echt wel een reden voor.
Ik vind het gewoon vreemd dat na zo een lange vertraging (door hardwareproblemen) - waarbij ze steeds posten op Kickstarter dat ze ondertussen aan de software konden werken - de staat van de software nog ze in de beta-fase zit.
Tuurlijk kan je niet alles testen, maar een hoop dingen moeten ze toch wel zelf gemerkt hebben...
Iig, in de komende dagen komt .18 uit (ik ga het beta-kanaal niet aanvinken, want je raakt er niet meer vanaf daarna blijkbaar), we zien dan wel wat er al opgelost is en wat niet.
[edit]
Misschien is het niks, maar waar ik me eigenlijk wel echt zorgen over maak is de cpu-load...
Homey staat nu momenteel thuis niks te doen. Ik heb geen flows en maar 3 (onbereikbare) devices.
De load staat bijna altijd boven de 1.
Dat vind ik maar raar...
[ Voor 5% gewijzigd door Fire69 op 19-02-2016 10:12 ]
In welk menu kun je dit nakijken?Fire69 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:09:
[...]
[edit]
Misschien is het niks, maar waar ik me eigenlijk wel echt zorgen over maak is de cpu-load...
Homey staat nu momenteel thuis niks te doen. Ik heb geen flows en maar 3 (onbereikbare) devices.
De load staat bijna altijd boven de 1.
Dat vind ik maar raar...
Edit: ga vandaag of morgen weer even lang bij mijn kennis en ben benieuwd of hij het ook heeft.
[ Voor 10% gewijzigd door jdh009 op 19-02-2016 10:21 ]
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Ik vind de wel meevallen die verhalen over hoe het er voor staat, alleen dat athom forum is een beetje een bende, stelletje kleuters met roze brilletjes daar, iemand een mening wordt meteen afgebrand maar plaats je wat een geweldig product zonder onderbouwing krijg je 100+jes en hartjes .....Robsta86 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 08:51:

Wat ik zo op github lees en dat ze al te koop staan op marktplaats komt dat niet over dat het nu een top product is, helemaal voor het aantal van +/- 400 stuks wat er pas geleverd is aan backers, en die weten dat wat ze kopen, dus vertrouwen is er niet echt bij hun lijkt me als ze nu al te koop worden aangeboden.
voor die info heb ik geen homey nodig
kan ook niet wachten maar voor mij is die nu nog niet geschikt wat ik lees op github onder somfy
Eén ding over die Geek backers die weten wat ze doen... Ik spreek even voor mezelf, maar ik heb gekozen voor de Geek editie omdat de normale early bird gewoon al uitverkocht was. Geek was de goedkoopste optie om te backen op dat moment. Ik wilde niet persé een Geek om hem eerder te krijgen (daar was helemaal geen sprake van destijds geloof ik) of om de extra goodies erbij (leuk om mee te spelen, maar niet zo belangrijjk). Ik denk dat dit voor meer Geek backers geldt.
Bullsh...
Er zijn 2 soorten mensen die hun Homey verkopen:
- Mensen die hun Homey te koop hebben gezet hadden als reden dat ze door het lange wachten al iets anders hadden.
- Mensen die absoluut niet geschikt zijn om iets via Kickstarter te kopen en verwachten dat ze een mooi afgewerkt product toegestuurd krijgen.
Die 2de categorie zijn op het forum nu hun beklag aan het doen.
Sorry, maar da's nu eenmaal het risico van een KS. Voor't zelfde geld ben je je geld gewoon helemaal kwijt.
Voor mij werkt het momenteel ook heel slecht, en dat zeg ik dan ook gewoon.
Maar niet op een kinderachtige of leugenachtige manier zoals sommigen het daar wel doen.
Athom werkt keihard momenteel, Emile post regelmatig midden in de nacht. Ik heb zitten DM'en met Taco over z-wave problemen tot middernacht.
Tuurlijk zitten er op het forum 'fanboys' (als je zover wil gaan), maar zo werkt het internet nu eenmaal...
Gewoon negeren en de echte informatie er uit filteren.
Je moet kjken naar welke reward je kiest, er staat altijd een verwachte leverdatum bij.ATS schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:33:
Eén ding over die Geek backers die weten wat ze doen... Ik spreek even voor mezelf, maar ik heb gekozen voor de Geek editie omdat de normale early bird gewoon al uitverkocht was. Geek was de goedkoopste optie om te backen op dat moment. Ik wilde niet persé een Geek om hem eerder te krijgen (daar was helemaal geen sprake van destijds geloof ik) of om de extra goodies erbij (leuk om mee te spelen, maar niet zo belangrijjk). Ik denk dat dit voor meer Geek backers geldt.
Voor de Geek was dat een maandje eerder. Meestal is het zo dat hoe minder je betaalt, hoe later je je spullen krijgt
[ Voor 25% gewijzigd door Fire69 op 19-02-2016 10:37 ]
Dat klopt denk ik deels. Er zijn echter meerder redenen voor iemand om een homey in de verkoop te doen. Waarbij één van de redenen gewoon simpel weg is dat ze er geen tijd voor hebben of al een ander systeem hebben gekocht. Nu kun je Homey nog met winst (lees: geen verlies [na eventuele toekomstige terugkoop]) verkopen. Zo kun je hem als alle fouten eruit zijn altijd nog terugkopen. Er zit natuurlijk al bijna een jaar tussen het einde van de KS campagne en de uitlevering van de eerste Homey's en daarin kan veel veranderen voor iemand.Mr. Noodle schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:22:
[...]
Ik vind de wel meevallen die verhalen over hoe het er voor staat, alleen dat athom forum is een beetje een bende, stelletje kleuters met roze brilletjes daar, iemand een mening wordt meteen afgebrand maar plaats je wat een geweldig product zonder onderbouwing krijg je 100+jes en hartjes .....![]()
Wat ik zo op github lees en dat ze al te koop staan op marktplaats komt dat niet over dat het nu een top product is, helemaal voor het aantal van +/- 400 stuks wat er pas geleverd is aan backers, en die weten dat wat ze kopen, dus vertrouwen is er niet echt bij hun lijkt me als ze nu al te koop worden aangeboden.
voor die info heb ik geen homey nodig
kan ook niet wachten maar voor mij is die nu nog niet geschikt wat ik lees op github onder somfy
[ Voor 7% gewijzigd door jdh009 op 19-02-2016 10:44 ]
Je vergeet de moneymakers die er simpelweg geld mee willen verdienen. Ik zie ze voor 350 te koop gezet worden terwijl ze er zelf (ik meen) 240 voor betaald hebben.Fire69 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:34:
[...]
Er zijn 2 soorten mensen die hun Homey verkopen:
- Mensen die hun Homey te koop hebben gezet hadden als reden dat ze door het lange wachten al iets anders hadden.
- Mensen die absoluut niet geschikt zijn om iets via Kickstarter te kopen en verwachten dat ze een mooi afgewerkt product toegestuurd krijgen.
[...]
Dan zal ik wel de enigste zijn die niks anders had verwacht van een kickstarter project 
ging er zelf vanuit dat de meeste wel weten dat als je voorop de hype wilt lopen je daar ook de risicos bij krijgt en een product kan verwachten wat nog niet af is.
Vandaar dat ik er vanuit ging dat het mensen zijn die weten wat ze kopen ..
Ik heb zelf daarom niet meegedaan aan kickstarter en 2 in de pre order besteld waarvan 1 bijna direct weer geannuleerd omdat ze toen wat achter kwamen op schema
.. andere laat ik staan
Goed teken van Emile imo een echte ondernemer respect voor, ik zou het vreemd vinden dat als je een product ontwikkeld je een 9 tot 5 baantje zou hebben, wel oppassen dat je niet te ver gaat ,maar er mee op staan en naar bed gaan hoort erbij anders imo gaat het nooit werken
ging er zelf vanuit dat de meeste wel weten dat als je voorop de hype wilt lopen je daar ook de risicos bij krijgt en een product kan verwachten wat nog niet af is.
Vandaar dat ik er vanuit ging dat het mensen zijn die weten wat ze kopen ..
Ik heb zelf daarom niet meegedaan aan kickstarter en 2 in de pre order besteld waarvan 1 bijna direct weer geannuleerd omdat ze toen wat achter kwamen op schema

Goed teken van Emile imo een echte ondernemer respect voor, ik zou het vreemd vinden dat als je een product ontwikkeld je een 9 tot 5 baantje zou hebben, wel oppassen dat je niet te ver gaat ,maar er mee op staan en naar bed gaan hoort erbij anders imo gaat het nooit werken
Als het goed is moet 0.8.18 vandaag gereleased worden voor het beta kanaal, hopelijk fixt dit een hoop maar wat precies is volgens mij nog niet bekend.
Hopelijk fixt het de voice in ieder geval en het wegvallen van 433mhz zo nu en dan.
Hopelijk fixt het de voice in ieder geval en het wegvallen van 433mhz zo nu en dan.
Helaas weer uitstel van de firmware.Pandanl schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 15:09:
Als het goed is moet 0.8.18 vandaag gereleased worden voor het beta kanaal, hopelijk fixt dit een hoop maar wat precies is volgens mij nog niet bekend.
Nu kan ik natuurlijk zeggen "hadden we wat anders verwacht" maar dat zeg ik niet
Ik heb liever dat het 10x wordt uitgesteld dan dat men 10 patches moet schrijven voor dingen die nog niet werken en er potentieel weer dingen kapot gaan.Jovink538 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 16:55:
[...]
Helaas weer uitstel van de firmware.
Nu kan ik natuurlijk zeggen "hadden we wat anders verwacht" maar dat zeg ik niet![]()
![]()
Dat is ook weer zo. Het is alleen zo jammer. Hoop dat ie dit weekend nog komt
https://forum.athom.com/d...ment/11077/#Comment_11077Webgnome schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 16:55:
Waar heb je vandaan dat het vandaag gereleased gaat worden?
Maar er is een bug gevonden dus zal een paar dagen later worden.
https://forum.athom.com/d...ment/11197/#Comment_11197
Toch is het jammer. Heb de homey nu eeen week in huis.maar hij heeft 1 dag aangestaan omdat KAKU met oudere remotes niet werkt, en de tijd van de homey op 2019 staat en daardoor niet met de server praat en ik daardoor geen spraak commandos kan geven en ook geen apps kan downloaden.
Athom heeft 1x via remote support de tijd goedgezet, maar nadat de home een paar uur uit heeft gestaan was het tijd probleem weer terug.
Ik denk juist dat het op dit moment wenselijk zou zijn om wat vaker een update uit te sturen. Voor kleine dingen (tijd is waarschijnlijk gewoon een opstart probleempje met ntp) kan dat wel doen.
Nu moet ik dus lang wachten tot er een update komt en ka ik nog steeds niets met de homey.
beetje jammer.
Athom heeft 1x via remote support de tijd goedgezet, maar nadat de home een paar uur uit heeft gestaan was het tijd probleem weer terug.
Ik denk juist dat het op dit moment wenselijk zou zijn om wat vaker een update uit te sturen. Voor kleine dingen (tijd is waarschijnlijk gewoon een opstart probleempje met ntp) kan dat wel doen.
Nu moet ik dus lang wachten tot er een update komt en ka ik nog steeds niets met de homey.
beetje jammer.
Ik heb zomaar het vermoeden dat de problemen die er zijn op een of andere manier met elkaar in verband staan . En dan is het juist niet slim om kleine updates uit te geven. Maar ja als je ook maar iets van software development weet datn weet je dat je er als buitenstaander niks zinnigs over kunt zeggenmistral2 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 17:38:
Toch is het jammer. Heb de homey nu eeen week in huis.maar hij heeft 1 dag aangestaan omdat KAKU met oudere remotes niet werkt, en de tijd van de homey op 2019 staat en daardoor niet met de server praat en ik daardoor geen spraak commandos kan geven en ook geen apps kan downloaden.
beetje jammer.
@webgnome: dat ben ik niet helemaal met je eens. Als je iets van development weet, weet je dat je zaken ook kunt scheiden en dat het heel goed mogelijk is dat bepaalde dingen gefixed kunnen worden zonder impact op ander zaken. En die 'kleine' dingen kan je ook gemakkelijk testen op een willekeurige box.
(zo werkt scrum toch ook eigenlijk een beetje).
Zo meteen krijgen we een update waar 10-tellen zaken hopelijk in zijn opgelost. Maar dan zal je zien dat er weer allerlei nieuwe zaken naar boven komen. En wat is dan de oorzaak daarvan???
Het is nu in ieder geval zo dat veel homeys nutteloos staan te draaien (of uit staan).
(zo werkt scrum toch ook eigenlijk een beetje).
Zo meteen krijgen we een update waar 10-tellen zaken hopelijk in zijn opgelost. Maar dan zal je zien dat er weer allerlei nieuwe zaken naar boven komen. En wat is dan de oorzaak daarvan???
Het is nu in ieder geval zo dat veel homeys nutteloos staan te draaien (of uit staan).
Athom moet zich richten om Homey gewoon in ieder geval werkend te maken dmv flows etc dat je infra/zwave apparaten etc etc kan toevoegen en de flows automatische ook goed werken.
Daarna pas richten op voice verbeteren want daar zal veel tijd in zitten. Men kan op het 2de gedeelte wel wachten als Hey eerste gedeelte werkt = flows en devices makkelijk integreren.
Daarna pas richten op voice verbeteren want daar zal veel tijd in zitten. Men kan op het 2de gedeelte wel wachten als Hey eerste gedeelte werkt = flows en devices makkelijk integreren.
Dat je dingen kunt scheiden wil niet zeggen dat dingen geen dependencies van elkaar zouden kunnen zijn. M.a.w. je komt op een bepaald punt altijd uit dat er zaken in elkaar grijpen (want anders zou het niet werken) en dan wordt het een leuk verhaal.mistral2 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 20:26:
weet je dat je zaken ook kunt scheiden en dat het heel goed mogelijk is dat bepaalde dingen gefixed kunnen worden zonder impact op ander zaken
In dat geval is het verstandig om de ingrijpende wijziging in een aparte branch te ontwikkelen die gemerged wordt met de stabiele branch zodra er iets vrijgegeven kan worden aan de eindgebruiker. Volgens de agile-gedachte die zo'n beetje iedereen tegenwoordig aanhangt release je vroeg en vaak. Athom is er ongetwijfeld ook bekend mee.Webgnome schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 21:01:
[...]
Dat je dingen kunt scheiden wil niet zeggen dat dingen geen dependencies van elkaar zouden kunnen zijn. M.a.w. je komt op een bepaald punt altijd uit dat er zaken in elkaar grijpen (want anders zou het niet werken) en dan wordt het een leuk verhaal.
Even een update van Homey gebruiker nr 12:
Na een uitstapje naar Enschede afgelopen week is Homey weer terug met software version 08.17.
alle flows / gegevens waren er gelukkig nog en wat opviel is de vele aanpassingen in de flow editor in de nieuwe software..
Hier in huis veel Hue, Living Colors en Living Whites (plugs) voor verlichting. Ook een aantal Kaku schakelaars.
Dit werkt nu prima afzonderlijk of gezamenlijk in een flow.
De aanpassing dat je nu elke lamp of schakelaar apart in een flow kunt toevoegen is een verbetering voor de gebruikers.
Dit geldt ook voor de added test button waarmee je kunt checken of een gemaakte flow werkt.
Volgende stap is het testen van voice control welke voor mij persoonlijk een handige toevoeging is hier in huis..
Moet zeggen dat er een hoop werk is verzet door Athom (en Backers) en het plaatje meer en meer compleet gaat worden.
Na een uitstapje naar Enschede afgelopen week is Homey weer terug met software version 08.17.
alle flows / gegevens waren er gelukkig nog en wat opviel is de vele aanpassingen in de flow editor in de nieuwe software..
Hier in huis veel Hue, Living Colors en Living Whites (plugs) voor verlichting. Ook een aantal Kaku schakelaars.
Dit werkt nu prima afzonderlijk of gezamenlijk in een flow.
De aanpassing dat je nu elke lamp of schakelaar apart in een flow kunt toevoegen is een verbetering voor de gebruikers.
Dit geldt ook voor de added test button waarmee je kunt checken of een gemaakte flow werkt.
Volgende stap is het testen van voice control welke voor mij persoonlijk een handige toevoeging is hier in huis..
Moet zeggen dat er een hoop werk is verzet door Athom (en Backers) en het plaatje meer en meer compleet gaat worden.
[ Voor 5% gewijzigd door BenEco op 20-02-2016 12:57 ]
2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230, ThuisBatterij: SigenStor 17kW + 32kWh.
Na mijn mening is de voice control het belangrijkste waar ze aan moeten gaan werken, willen ze van de Homey een verkoop succes maken, voor mij zelf is dat de belangrijkste reden om tzt de Homey aan te schaffen.lf2 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 20:59:
Athom moet zich richten om Homey gewoon in ieder geval werkend te maken dmv flows etc dat je infra/zwave apparaten etc etc kan toevoegen en de flows automatische ook goed werken.
Op hun forum staat al wel een gebruiker met een filmpje, het werkt, maar vele anderen ondervinden toch problemen.
De gebruiker op het filmpje, praat hard in een lege ruimte zonder achtergrond geluid..Maar ze moeten het werkend krijgen met achtergrond geluid, want dat is er hier altijd, ze hebben daar nog een zware dobber aan .
Of moet je straks eerst met de hand het geluid van de stereo uit zetten, om daarna via de homey de opdracht te kunnen geven om de lamp aan te doen ?
De flow editor was een stretch goal, maar de voice control hoorde bij de basics,dus die is het belangrijkste.
Het mag niet zo worden, miep zet de afzuigkap even uit , jongens allemaal even stil, en je zet zet zelf dmv de afstand bediening de stereo op mute,en dan Hey Homey zet de verwarming op 22C . Hierna de stereo weer aanzetten, miep zet de afzuigkap weer aan , jongens jullie kunnen weer verder gaan spelen.

[ Voor 15% gewijzigd door Raolte op 20-02-2016 14:21 ]
Het belangrijkste? Zonder dat het apparaat goed verschillende devices aan kan sturen heb je toch niets aan je voice control? Dan is het gewoon en duren variant van de raspberry piRaolte schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 13:06:
[...]
Na mijn mening is de voice control het belangrijkste waar ze aan moeten gaan werken, willen ze van de Homey een verkoop succes maken, voor mij zelf is dat de belangrijkste reden om tzt de Homey aan te schaffen.
Op hun forum staat al wel een gebruiker met een filmpje, het werkt, maar vele anderen ondervinden toch problemen.
De gebruiker op het filmpje, praat hard in een lege ruimte zonder achtergrond geluid..Maar ze moeten het werkend krijgen met achtergrond geluid, want dat is er hier altijd, ze hebben daar nog een zware dobber aan .
Of moet je straks eerst met de hand het geluid van de stereo uit zetten, om daarna via de homey de opdracht te kunnen geven om de lamp aan te doen ?
Dat is wat betreft voice control echt niets nieuws. Ik neem altijd dragon naturally speaking als voorbeeld. Dat is een dijk van een en engine maar je bent wel eerst een halve bijbel aan het voorlezen voor dat hij echt goed begrijpt wat je nu eigenlijk zegt. Of een ander voorbeeld is de voice control van Swipe. Die is volgens mij juist zo goed omdat deze door zijn/haar vele gebruikers constant bij leerd.
De filmpjes van homey gebruiker wvdspek (toevallig die collega van jou Robsta86?) zijn misschien leuk om hier ook even te delen:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=hpbj6G8DiTA]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=K_NQ79rhSiE]
Ziet er best goed uit naar mijn mening.
Al geeft hij aan na een reset later toch ook wel problemen te ervaren.
Maar niks wat niet met wat patches opgelost kan worden lijkt me zo
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=hpbj6G8DiTA]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=K_NQ79rhSiE]
[ Voor 6% gewijzigd door Felyrion op 20-02-2016 15:53 ]
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Ik vraag me af of de problemen met spraakherkenning ook niet komen door het verschil in uk engels en us engels? Mijn us engelse uiitspraak is behoorlijk maar als ik mijn Siri op uk engels zet verstaat hij me regelmatig niet. Zou het kunnen zijn dat hier iets soortgelijks aan de hand is? Daarnaast zal het trainen toch best lang kunnen duren voordat de voice engine voldoende input heeft. Er zijn nu immers maar iets meer dan 500 gebruikers die hun input geven. Dat zal ook niet heel echt snel gaan.
You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.
Ja klopt! Wilco heeft geprobeerd een z-wave module te verwijderen uit zijn Homey wat niet goed ging, waarna hij het systeem heeft gereset. Nu na de reset werkt spraak niet meer bij hem. Benieuwd of we kunnen achterhalen wat er mis is.Felyrion schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 15:52:
De filmpjes van homey gebruiker wvdspek (toevallig die collega van jou Robsta86?) zijn misschien leuk om hier ook even te delen:
Zal met een update in ieder geval wel op te lossen zijn, het heeft voor de reset tenslotte ook gewoon goed gewerkt.
Verder nog steeds positief
Wat robert zegt klopt, ik heb geprobeerd een van de greenwaves te verwijderen, dat werkt niet en dus heb ik hem moeten resetten, sinds de reset werkt het voice gedeelte niet goed meer. Ik krijg zelfs een rood uitroepteken als ik in een flow homey iets wil laten zeggen.
Robert heeft voorgesteld om de taal even opnieuw in te stellen en de regio en tijd even te controleren. iets met SSL certificaat wat wellicht niet geldig is al de tijd niet overeenkomt. Dit zal ik even gaan proberen zo, Al ben ik nu niet thuis momenteel kan ik via de flow editor wel kijken of dat werkt of niet.
Robert heeft voorgesteld om de taal even opnieuw in te stellen en de regio en tijd even te controleren. iets met SSL certificaat wat wellicht niet geldig is al de tijd niet overeenkomt. Dit zal ik even gaan proberen zo, Al ben ik nu niet thuis momenteel kan ik via de flow editor wel kijken of dat werkt of niet.
De voice is meer een add-on. Smart home is als je alles kan automatiseren zonder een stem. De stem is leuk voor erbij maar grootste pluspunt is toch echt alles met elkaar connecten.
Waar is Emiel eigenlijk? Ik heb hem al 14 dagen niet gehoord....
Op Github is hij best actief, op Slack ook zo nu en dan. Volgens mij is het idee dat we met commentaar en vragen naar het Athom forum moeten gaan en is het niet de bedoeling dat we hier reactie van Athom verwachten
Athom is een bedrijf? Die hebben een eigen site/forum/communicatie kanaal??gerjan01 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 21:03:
Waar is Emiel eigenlijk? Ik heb hem al 14 dagen niet gehoord....
De voice is een basic feature, dit moet absoluut als eerste goed werken.lf2 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 20:23:
De voice is meer een add-on. Smart home is als je alles kan automatiseren zonder een stem. De stem is leuk voor erbij maar grootste pluspunt is toch echt alles met elkaar connecten.
Kijk maar op de main website van athom,
Praat tegen je huis om alles te bedienen,
Praat met je huis en al je apparaten op dezelfde manier als je met iedereen doet: met natuurlijke, gesproken zinnen.
Homey spreekt jouw taal
Jij wil jezelf zijn thuis, en deel hiervan is je eigen taal gebruiken. Dat is waarom Homey beschikbaar is in meerdere talen, waaronder uiteraard Nederlands.
Zo wordt het verkocht !! En dit moeten ze waar gaan maken !
Het zal een uitdaging zijn, maar hier worden ze op afgerekend, anders hadden ze deze verwachting niet mogen wekken.
Een mooi verhaal vertellen en een bolletje in een mooi doosje stoppen kan ik ook wel, het gaat uiteindelijk om de feiten, en wat ze hebben toegezegd.
Ze moeten het absoluut waarmaken.
Maar... wat ben je met voice als je er niks kan mee besturen?
Als KaKu, Z-wave, IR, ... niet werkt, dan kan je met die voice allemaal maar vragen hoe laat het is en om je een grapje te vertellen.
Ik zie dus liever dat ze eerst de hardware-aansturing aan de praat krijgen, en daarna dat je het met je stem kan regelen.
Maar... wat ben je met voice als je er niks kan mee besturen?
Als KaKu, Z-wave, IR, ... niet werkt, dan kan je met die voice allemaal maar vragen hoe laat het is en om je een grapje te vertellen.
Ik zie dus liever dat ze eerst de hardware-aansturing aan de praat krijgen, en daarna dat je het met je stem kan regelen.
Klopt, maar ook daar komt er momenteel weinig uit de koker, wat betreft productie en toekomstige uitleveringen.Webgnome schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 22:45:
[...]
Athom is een bedrijf? Die hebben een eigen site/forum/communicatie kanaal??
En dat heeft natuurlijk alles te maken met de huidige staat van het product ( lees: bugs pletten waarschijnlijk of een veel groter probleem waar ze nog niks over willen zeggen). Informatie delen op een ander forum dan dat van henzelf komt de informatie voorziening voor athom / homey klanten algemeen niet ten gunste.gerjan01 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 11:52:
[...]
Klopt, maar ook daar komt er momenteel weinig uit de koker, wat betreft productie en toekomstige uitleveringen.
Nou update, eigenlijk meer dat ze zeggen dat ze zich schamen dat ze slecht communiceren, hun leven gaan beteren, en hard aan het werk zijn.
En dat was dan alles. Dus weinig nieuws.
Niet echt een update waar ik op zat te wachten,dus als ik het goed begrijp zitten ze nu met meer homeys dan dat er besteld zijn? met 100 per dag.
Dan weten we bij deze dus dat het kabeltje nog niet gefixed is, nu maar hopen dat het somfy verhaal toch geen hardware probleem is ..
wel vreemd dat ik nu nog eens +/-6 weken moet wachten op een pre order dan
Dan weten we bij deze dus dat het kabeltje nog niet gefixed is, nu maar hopen dat het somfy verhaal toch geen hardware probleem is ..
Waarom zouden ze er teveel hebben? Wat niet voor KS/Backers is, kan toch gewoon naar retail?Mr. Noodle schreef op zondag 21 februari 2016 @ 17:39:
Niet echt een update waar ik op zat te wachten,dus als ik het goed begrijp zitten ze nu met meer homeys dan dat er besteld zijn? met 100 per dag.
Somfy is al gefixed, dat hebben ze op het forum al gezegd...
Wat snap je niet ? Ze willen geen pre-orders de Markt op gooien omdat die veel meer beschermd zijn en als veel mensen ontevreden zijn en veel terug sturen kan het bedrijf over de kop gaan.Mr. Noodle schreef op zondag 21 februari 2016 @ 17:39:
Geduld hebben hoe moeilijk dat ook is.
https://www.kickstarter.c...o-your-home/posts/1497522
Ik heb de voice trouwens weer aan de gang, het leek alsof het standaard audio bestand van Homey beschadig was (Ruben) deze gedeinstalleerd en weer opnieuw gedownload toen was alles prima
Ik heb de voice trouwens weer aan de gang, het leek alsof het standaard audio bestand van Homey beschadig was (Ruben) deze gedeinstalleerd en weer opnieuw gedownload toen was alles prima
Werkt de NL-stemherkenning een beetje voor jou?
Ik gebruik nog Engels omdat NL nog niet officieel is, maar als het werkt switch ik misschien toch maar eens
Ik gebruik nog Engels omdat NL nog niet officieel is, maar als het werkt switch ik misschien toch maar eens
Nee werkt nog niet goed, maar ik hoop snel op een update. Valt me wel op dat tijdens gesprekken Homey vaak reageert, net begon hij muziek af te spelen terwijl ik er niet om vroeg.
Had ik laatst ook voor. Toen iedereen al in bed lag 
Vervelendste was dat je geen snelle manier hebt om het te stoppen, dus heb ik de stekker er maar uitgetrokken
Vervelendste was dat je geen snelle manier hebt om het te stoppen, dus heb ik de stekker er maar uitgetrokken
ik haal eruit dat er ''maar'' 1500 zijn besteld, aan 1 kant geeft het wat vertrouwen dat ze blijven produceren maar de andere kant maak ik me toch beetje zorgen dat er echt geen andere hardware problemen zijn.Fire69 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 20:00:
[...]
Waarom zouden ze er teveel hebben? Wat niet voor KS/Backers is, kan toch gewoon naar retail?
Somfy is al gefixed, dat hebben ze op het forum al gezegd...
mocht het wel zo zijn met de huidige productie denk ik niet dat het goed zal uitpakken voor ze.
Maar we blijven positief
Ja ik las dat het gefixed zou zijn somfy maar eerst zien dan geloven, het is niet echt een overtuigend topic.
Geduld raakt na ruim 7 maanden ook wel een keer op, niks zijn ze nagekomen voor de pre order bestellingen alleen maar uitstel. ik ben niet de enigste die er zo overdenkt volgens mij zullen al aardig wat pre order geannuleerd zijn vermoed ik.lf2 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 20:00:
[...]
Wat snap je niet ? Ze willen geen pre-orders de Markt op gooien omdat die veel meer beschermd zijn en als veel mensen ontevreden zijn en veel terug sturen kan het bedrijf over de kop gaan.
Geduld hebben hoe moeilijk dat ook is.
ging ervanuit dat ik hem deze maand zou ontvangen, nu weer een maand later. en zo gaat het al ruim 7 maanden hier
Eerlijk gezegd ook niks anders verwacht, in stilte zal het best werken maar met omgevings geluiden geloof ik er niet zo in, merk het ook met siri.general_p schreef op zondag 21 februari 2016 @ 20:25:
Nee werkt nog niet goed, maar ik hoop snel op een update. Valt me wel op dat tijdens gesprekken Homey vaak reageert, net begon hij muziek af te spelen terwijl ik er niet om vroeg.
Ik snap het probleem ook niet zo goed. Van tevoren de pre-order stop zetten of de Homey na 14 dagen terug sturen. Geeft alle twee een deuk in de financiënen.Mr. Noodle schreef op zondag 21 februari 2016 @ 20:55:
[...]
Geduld raakt na ruim 7 maanden ook wel een keer op, niks zijn ze nagekomen voor de pre order bestellingen alleen maar uitstel. ik ben niet de enigste die er zo overdenkt volgens mij zullen al aardig wat pre order geannuleerd zijn vermoed ik.
ging ervanuit dat ik hem deze maand zou ontvangen, nu weer een maand later. en zo gaat het al ruim 7 maanden hierik wacht het nog 1 maand af dan ben ik er klaar mee en koop ik er wel 1 op marktplaats
Even van uit gaan dat de pre-orders ook "geeks " zijn (ik heb een pre order geplaatst na lezen van kickstarter en dit topic) kunnen die toch ook mee testen met beta software?
Dat je Homey nog niet verkoopt in de Mediamarkt is te begrijpen. En dan nog is domotica een redelijke techneuten wereld.
Wat me tegen valt/viel is de communicatie. De mail zoals vandaag zou ik graag elke 2 weken ontvangen. Heb nu teminste het idee dat er nog wel iets van voortgang in zit (al is dat niet zichtbaar als pre-order).
[ Voor 4% gewijzigd door Tjeerdtq op 21-02-2016 21:24 ]
Ik geef wel toe communicatie is wel echt slecht. Weet niet eens wat wel of niet wordt gefixed in volgende versie. Wanneer IR gefixed wordt. Wat op de planning staat voor de versie hier na.
Vragen heeft ook geen zin wordt ook niet op geantwoord. Dit is wel amateuristisch.
Vragen heeft ook geen zin wordt ook niet op geantwoord. Dit is wel amateuristisch.
Ach, het kan echt zoooveel slechter nog allemaal...
Voor mijn huidige controller (Securifi Almond+) vroeg ik op het forum
Zo gaat het ondertussen al een jaar...
Dus ik wil maar zeggen, Homey is nu een kleine 2 weken geleverd en iedereen vindt nu al dat het te lang duurt.
Komt allemaal wel goed
Voor mijn huidige controller (Securifi Almond+) vroeg ik op het forum
Antwoord:It's been two months since R083. Any news about a new beta yet?
Waarop ik vroeg:Not yet, testing is still going on and any time now I could get the permission to release it.
En toen werd het stil...Any interesting changes you are allowed to tell us about?
Zo gaat het ondertussen al een jaar...
Dus ik wil maar zeggen, Homey is nu een kleine 2 weken geleverd en iedereen vindt nu al dat het te lang duurt.
Komt allemaal wel goed
Waar is die greenwave eigenlijk te koop?Felyrion schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 15:52:
Euhm... Github is your friend. Dat is zeker ook een pluspunt van Athom. Dat ze veel op Github gooien zodat je kunt zien hoe of wat.lf2 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 21:31:
Ik geef wel toe communicatie is wel echt slecht. Weet niet eens wat wel of niet wordt gefixed in volgende versie. Wanneer IR gefixed wordt. Wat op de planning staat voor de versie hier na.
Sja, telkens hetzelfde als je kritiek hebt:
- joh, hou eens op, doe met onze regendans mee, fanboy zijn is zooo leuk! kusjes aan Athom!
- bij de buren was het nog veeeeeel erger, daar communiceerden ze nooit en er zijn verhalen dat ze mensen opeten daar!
- joh, het is kickstarter hoor, dan is het normaal dat ze je vriendin afpakken en je huis leeghalen. Komt goed hoor!
- nou ik heb 'm al hoor en hier doet 'ie 't wel, jullie zeuren. geduld!
Enzovoort.
Ik ben Kickstarter, heb dus minder juridische poten om op te staan dan pre-orders. Dat Athom dat vermeldt vind ik op zich al een beetje vreemd. Ik snap de keuze wel, maar erover communiceren is twee. Verwachten ze juridische problemen dan?
En ik ben Kickstarter ja. Maar ik verwacht wel echt meer communicatie. Ik heb het al zo vaak gevraagd, en ik ben niet de enige. En we vragen echt niet iets heel idioots:
- wekelijkse communicatie
- wat is er gefixt, wat niet
- hoe gaat de productie
- wat zijn de huidige verwachtingen qua levertijd?
Nu moet je keihard schreeuwen met z'n allen en dan krijg je bij gratie na twee weken een magere update met juridische indekkerij.
En ja, ik heb nog steeds het VOLSTE vertrouwen in die gasten en ook nog in Homey, maar ik heb wel echt een enorme SIK van deze manier van communiceren en de ellenlange vertragingen.
- joh, hou eens op, doe met onze regendans mee, fanboy zijn is zooo leuk! kusjes aan Athom!
- bij de buren was het nog veeeeeel erger, daar communiceerden ze nooit en er zijn verhalen dat ze mensen opeten daar!
- joh, het is kickstarter hoor, dan is het normaal dat ze je vriendin afpakken en je huis leeghalen. Komt goed hoor!
- nou ik heb 'm al hoor en hier doet 'ie 't wel, jullie zeuren. geduld!
Enzovoort.
Ik ben Kickstarter, heb dus minder juridische poten om op te staan dan pre-orders. Dat Athom dat vermeldt vind ik op zich al een beetje vreemd. Ik snap de keuze wel, maar erover communiceren is twee. Verwachten ze juridische problemen dan?
En ik ben Kickstarter ja. Maar ik verwacht wel echt meer communicatie. Ik heb het al zo vaak gevraagd, en ik ben niet de enige. En we vragen echt niet iets heel idioots:
- wekelijkse communicatie
- wat is er gefixt, wat niet
- hoe gaat de productie
- wat zijn de huidige verwachtingen qua levertijd?
Nu moet je keihard schreeuwen met z'n allen en dan krijg je bij gratie na twee weken een magere update met juridische indekkerij.
En ja, ik heb nog steeds het VOLSTE vertrouwen in die gasten en ook nog in Homey, maar ik heb wel echt een enorme SIK van deze manier van communiceren en de ellenlange vertragingen.
zaphod_b schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 06:56:
[...]
We kunnen niet veel meer doen dan rustig afwachten, hun voorzien van nuttige feedback en zo gauw we onze Homey's hebben, voorzien van bug reports. Ik ben heel benieuwd! Het blijft een erg boeiend Kickstart-avontuur...
Nounou, jij keert ook wel erg snel van richting zeg...zaphod_b schreef op maandag 22 februari 2016 @ 07:35:
Sja, telkens hetzelfde als je kritiek hebt:
[...]
Je bent Backer, dus je hebt ergens in Mei 2014 gebacked.
En nu plots op een week tijd heb je genoeg van de ellenlange vertragingen? Terwijl ze nu wel effectief worden uitgeleverd.
Valt reuze mee. Ik kan vertrouwen hebben in een goede afloop en in de kunsten van de mensen bij Athom en tegelijkertijd heb ik flink kritiek op de communicatie, verwachtingenmanagement etc. Dat maak ik duidelijk, en ook niet voor het eerst.Nounou, jij keert ook wel erg snel van richting zeg...
Je bent Backer, dus je hebt ergens in Mei 2014 gebacked.
En nu plots op een week tijd heb je genoeg van de ellenlange vertragingen? Terwijl ze nu wel effectief worden uitgeleverd.
Ik heb dus ook niet 'plots' kritiek. Ik communiceer hier al over sinds begin januari.
Ik vind het zelf jammer dat de release inderdaad alleen maar uitgesteld wordt en de informatie summier is. Ik heb nog even de tijd gezien nieuwbouwwoning die pas oktober dit jaar opgeleverd gaat worden maar zou er graag mee gaan spelen als voorbereiding omdat ik dan waarschijnlijk veel andere dingen aan mijn hoofd heb
Offtopic:
Mocht er toevallig iemand hier rondlopen met een Homey en er vanaf willen, een PM mag altijd
Offtopic:
Mocht er toevallig iemand hier rondlopen met een Homey en er vanaf willen, een PM mag altijd
Ik zeg ook niet dat je er geen vertrouwen meer in lijkt te hebben.zaphod_b schreef op maandag 22 februari 2016 @ 09:47:
[...]
Valt reuze mee. Ik kan vertrouwen hebben in een goede afloop en in de kunsten van de mensen bij Athom en tegelijkertijd heb ik flink kritiek op de communicatie, verwachtingenmanagement etc. Dat maak ik duidelijk, en ook niet voor het eerst.
Ik heb dus ook niet 'plots' kritiek. Ik communiceer hier al over sinds begin januari.
Maar je zei verleden week dat we enkel rustig kunnen afwachten, dat lijk je nu niet echt meer te doen
Ik moet zeggen dat ik redelijk tevreden ben. Flows moet ik nog echt complex maken.
KAKU en Somfy RTS doen het goed. Z-Wave is van de week aan de beurt. Iets minder bereik met RTS maar daar komt een update voor.
Spraak herkenning heeft nog heel wat werk nodig, maar nu ben ik niet iemand zonder vrienden die de hele dag tegen homey wil lullen.
Ik weet dat ik beta tester ben en problemen horen hierbij. Het gaat mijn inziens gewoon netjes worden.
Homey heeft een mooi plaatsje tussen de draken gekregen.
KAKU en Somfy RTS doen het goed. Z-Wave is van de week aan de beurt. Iets minder bereik met RTS maar daar komt een update voor.
Spraak herkenning heeft nog heel wat werk nodig, maar nu ben ik niet iemand zonder vrienden die de hele dag tegen homey wil lullen.
Ik weet dat ik beta tester ben en problemen horen hierbij. Het gaat mijn inziens gewoon netjes worden.

[ Voor 18% gewijzigd door m-ruiter227 op 22-02-2016 11:11 ]
Is het eigenlijk al mogelijk die LED-ring te dimmen? Hij geeft bij jou ook vrij veel licht zie ik. Is dat niet vervelend als het donker is buiten?m-ruiter227 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:09:
Ik moet zeggen dat ik redelijk tevreden ben. Flows moet ik nog echt complex maken.
[afbeelding]
Owner of DBIT Consultancy
Heb je al eens via <ip>/manager/speech-input tegen Homey gepraat? Die herkenning gaat stukken beter!m-ruiter227 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:09:
[...]
[...]
Nee, momenteel kan je hem enkel uitzetten als het je stoort. Wat ik dus gedaan heb.DennusB schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:22:
[...]
Is het eigenlijk al mogelijk die LED-ring te dimmen? Hij geeft bij jou ook vrij veel licht zie ik. Is dat niet vervelend als het donker is buiten?
Die ledring verbruikt op zich ook meer dan de ganse Homey bij elkaar
[ Voor 19% gewijzigd door Fire69 op 22-02-2016 11:28 ]
Is het mogelijk als je hem uitzet dat ie aangaat op het moment dat hij iets gaat doen? Of moet je daar een flow voor maken?Fire69 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:28:
[...]
Heb je al eens via <ip>/manager/speech-input tegen Homey gepraat? Die herkenning gaat stukken beter!
[...]
Nee, momenteel kan je hem enkel uitzetten als het je stoort. Wat ik dus gedaan heb.
Die ledring verbruikt op zich ook meer dan de ganse Homey bij elkaar
Bij mij staat ie inmiddels ook al uit. Alleen op de foto nog niet.Is het mogelijk als je hem uitzet dat ie aangaat op het moment dat hij iets gaat doen? Of moet je daar een flow voor maken?
Als je wat tegen Homey zegt gaat ligt ie oranje op. Vervolgens een witte draaiende ring als hij op internet voor je aan het zoeken is.
Heb van het weekend niet heel veel tijd met flows gehad. Maar ik dacht inderdaad de ledring ertussen te hebben zien staan. Je kan hem dus denk ik wel laten knipperen.
Inderdaad, er zijn enkele default instellingen zoals luisteren (oranje), verwerken (wit), downloaden/installeren (blauw)m-ruiter227 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:48:
[...]
Bij mij staat ie inmiddels ook al uit. Alleen op de foto nog niet.
Als je wat tegen Homey zegt gaat ligt ie oranje op. Vervolgens een witte draaiende ring als hij op internet voor je aan het zoeken is.
Heb van het weekend niet heel veel tijd met flows gehad. Maar ik dacht inderdaad de ledring ertussen te hebben zien staan. Je kan hem dus denk ik wel laten knipperen.
Maar je kan de ring ook in een flow gebruiken, en dan kan je zelf kiezen uit enkele patronen en de volledige range van kleuren
Begrijpend lezen.... Ook een kunst.Fire69 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 10:57:
[...]
Ik zeg ook niet dat je er geen vertrouwen meer in lijkt te hebben.
Maar je zei verleden week dat we enkel rustig kunnen afwachten, dat lijk je nu niet echt meer te doen
Ik wacht nog steeds rustig af tot mijn Homey komt. Maar ik krijg wel een punthoofd van de communicatie vanuit Athom.
Zo duidelijk?
P.S. en sja ik heb ook het liefste mijn Homey gisteren. En ik baal van de vertragingen. Maar sja, het is klaar als het klaar is.
[ Voor 12% gewijzigd door zaphod_b op 22-02-2016 15:27 ]
Ik heb de ring ook uitgezet, ik stoorde mij er niet zo aan maar de vrouw was het er niet geheel mee eens. en dus staat hij nu uit. Wel vervelend voor mij is dat ik homey ook aan de greenwave had gehangen en dus toen niet kon zien of hij nog wel aan stond of niet (zonder laptop naar de config te gaan). had toen ook even de voice uitgezet.
Ik heb inmiddels de soundcloud app eraf gehaald want dat was niet heel handig tijdens een gesprek ineens een soort documentaire die zich afspeelde...
Ik moet zeggen, en ik begrijp ik heb makkelijk praten met een korte wachttijd en uiteindelijk via marktplaats kopen, maar ik vind toch wel veel mensen erg negatief. Ja ze kunnen beter communiceren dat ben ik zeker met een groot deel eens. Maar ik heb voor nu liever dat ze zich focussen op het fixen van de problemen/updates aanleveren dan aan de gehele communicatie.
Ik zie echt veel potentie in het product, en ben er ook echt wel enthousiast over. Ik wacht met smart op de iOS app zodat ik daar nog meer mee kan programmeren/testen.
Heb net de Philips HUE lampen binnen (7x) die ik zo even thuis in de woonkamer ga bevestigen en dan ben ik erg benieuwd hoe die app werkt, die van de milight werkt echt super slecht/niet. Maar daar zal ook vast snel weer een update van uitkomen.
Ik heb inmiddels de soundcloud app eraf gehaald want dat was niet heel handig tijdens een gesprek ineens een soort documentaire die zich afspeelde...
Ik moet zeggen, en ik begrijp ik heb makkelijk praten met een korte wachttijd en uiteindelijk via marktplaats kopen, maar ik vind toch wel veel mensen erg negatief. Ja ze kunnen beter communiceren dat ben ik zeker met een groot deel eens. Maar ik heb voor nu liever dat ze zich focussen op het fixen van de problemen/updates aanleveren dan aan de gehele communicatie.
Ik zie echt veel potentie in het product, en ben er ook echt wel enthousiast over. Ik wacht met smart op de iOS app zodat ik daar nog meer mee kan programmeren/testen.
Heb net de Philips HUE lampen binnen (7x) die ik zo even thuis in de woonkamer ga bevestigen en dan ben ik erg benieuwd hoe die app werkt, die van de milight werkt echt super slecht/niet. Maar daar zal ook vast snel weer een update van uitkomen.
[ Voor 44% gewijzigd door general_p op 22-02-2016 15:53 ]
De Kaku app heeft een update gehad. Er zit een code cheker bij.
Alleen bij mij werkt die niet.
Weet ook niet echt wat het nut er van is.
Alleen bij mij werkt die niet.
Weet ook niet echt wat het nut er van is.
OK, nu wordt het wel leuk!!
Harmony EN Couchpotato app staan in de Appstore en werken!
De Chromecast app is ook erg mooi.
Ik kan nu 538 tv casten.
Dit gaat zeker onderdeel uitmaken van mijn ochtend flow.
Ik kan nu 538 tv casten.
Dit gaat zeker onderdeel uitmaken van mijn ochtend flow.
Kun je er wat screens van posten? Moet ik dit zien als het kunnen toevoegen van films aan CP of dat hij laat weten dat hij klaar is met het downloaden van een film? Dit is wel mooi want de API van CP werkt vrijwel hetzelfde als die van Sonarr / Headphones / Lazylibrarian / NZBGet etc wat de deur openzet voor die apps.Fire69 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 23:51:
OK, nu wordt het wel leuk!!
Edit:
Aan alle andere tweakers die Homey al hebben ook van jullie zou ik graag wat meer screens/filmpjes zien van flows en gebruik in het wild. De lamp aan/uit heb ik gezien maar ben juist opzoek naar meer ervaringen in het wild.
Offtopic:
Toch nogmaals als iemand zijn Geek Homey al zou willen verkopen doe even PM, gister helaas net naast het net gevist
[ Voor 25% gewijzigd door lubbertkramer op 23-02-2016 08:43 ]
Niet mijn vid:lubbertkramer schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 08:41:
[...]
Edit:
Aan alle andere tweakers die Homey al hebben ook van jullie zou ik graag wat meer screens/filmpjes zien van flows en gebruik in het wild. De lamp aan/uit heb ik gezien maar ben juist opzoek naar meer ervaringen in het wild.
Paar details van de Couchpotato in de App Store van Homey:lubbertkramer schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 08:41:
[...]
Kun je er wat screens van posten? Moet ik dit zien als het kunnen toevoegen van films aan CP of dat hij laat weten dat hij klaar is met het downloaden van een film? Dit is wel mooi want de API van CP werkt vrijwel hetzelfde als die van Sonarr / Headphones / Lazylibrarian / NZBGet etc wat de deur openzet voor die apps.
Edit:
Offtopic:
Toch nogmaals als iemand zijn Geek Homey al zou willen verkopen doe even PM, gister helaas net naast het net gevist
https://apps.athom.com/app/couchpota.to
WP: DeWarmte PompAO 6.4Kw Hybrid, CV Intergas, Thermostaat Netatmo, 70m2 vvw, PV: 34x 325wp solaredge omvormer en optimizers,Wan ip adres weten? https://mijnips.eu
Ik heb momenteel enkel een flow toegevoegd waarbij Homey na het binnenhalen zegt 'De film <title> staat klaar om te kijken'lubbertkramer schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 08:41:
[...]
Kun je er wat screens van posten? Moet ik dit zien als het kunnen toevoegen van films aan CP of dat hij laat weten dat hij klaar is met het downloaden van een film? Dit is wel mooi want de API van CP werkt vrijwel hetzelfde als die van Sonarr / Headphones / Lazylibrarian / NZBGet etc wat de deur openzet voor die apps.
[...]
Films via voice toevoegen kan ik nog niet testen omdat de voice herkenning op mijn Homey niet werkt...
Daar vind je inderdaad de meeste mogelijke combinatiesf.welvering schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 08:46:
[...]
Paar details van de Couchpotato in de App Store van Homey:
Verder heb ik nog niet veel flows omdat de voice niet werkt, en zwave ook niet. Ik wacht dus vol spanning op de .18 firmware-update
Ha leuk dat het los begint te komen. Zie dat er ook een marantz app aanwezig is. Rest nog een Sonos App dan is het geheel wel compleet voor mijn apparaten
Thanks! Leuk om te zien hoe het nu in de praktijk werkt
Thanks!. Nu benieuwd naar de ervaringen in de praktijkf.welvering schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 08:46:
[...]
Paar details van de Couchpotato in de App Store van Homey:
Haha vind je dat niet vervelend dan dat Homey ineens aangeeft dat er een film klaarstaat? Zet je iets aan het downloaden op dat moment om erna te bekijken snap ik het maar als Couchpotato gewoon staat te monitoren en binnen gaat halen wat ie tegenkomt is dat niet altijd handig als hij dat zo ineens laat weten.Fire69 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:52:
[...]
Ik heb momenteel enkel een flow toegevoegd waarbij Homey na het binnenhalen zegt 'De film <title> staat klaar om te kijken'
Films via voice toevoegen kan ik nog niet testen omdat de voice herkenning op mijn Homey niet werkt...
Och, zoveel films komen er bij mij nou ook weer niet binnen. Het is meer gewoon omdat het kanlubbertkramer schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 08:23:
[...]
Haha vind je dat niet vervelend dan dat Homey ineens aangeeft dat er een film klaarstaat? Zet je iets aan het downloaden op dat moment om erna te bekijken snap ik het maar als Couchpotato gewoon staat te monitoren en binnen gaat halen wat ie tegenkomt is dat niet altijd handig als hij dat zo ineens laat weten.
En ik heb de flow zo ingesteld dat hij tussen 23u en 7u niet triggert
Het is vrij stil omtrent 0.8.18, zou die nog wel komen of gaan ze gelijk door naar 0.8.19?
Ik snap het ook niet. Hij zou intern getest worden. Daarnaast kunnen mensen met een Homey aangeven of ze beta firmware willen hebben of niet. Ze hebben de release van de volgende batch ook tot (minstens) volgende week uitgesteld. Dan kunnen ze deze versie toch gewoon uitbrengen?Pandanl schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 10:48:
Het is vrij stil omtrent 0.8.18, zou die nog wel komen of gaan ze gelijk door naar 0.8.19?
"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel
Via: https://www.facebook.com/athomnl/posts/1210473898965212
We're hiring!
If you have a passion for connecting everything, are fluent in JavaScript and Dutch, you might be just what we're looking for!
We have a position available as Lead App Developer. Your job will be to assure high quality for apps built by the community, and develop apps in-house as well. For examples, see apps.athom.com.
Athom is a team with an enormous passion for what we're doing. If you're looking for stability and a no-stress environment, this job is definitely not for you. If you're adventurous and want to contribute to something big, however; 'Okay Homey, two coffees please' wink-emoticon
Please send your application accompanied by relevant previous work to emile@athom.com
(Not for you, but know someone? Please share this post!)
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
Ja maar die is experimental. Vraag is of ze daar tussen nog een gewone versie uitgebracht hebbenAnoniem: 726507 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 22:51:
Ze zijn direct naar .20 gegaan
Heel Homey is nog in experimentele fase..... dus iedere firmware is experimenteel
Vanavond even updaten en testen. Ik heb alleen geen idee wat wel of niet gefixed is. Github versioning laat niet veel zien.
Moet ook gewoon nog smart apparaten kopen om het überhaupt te testen.
Moet ook gewoon nog smart apparaten kopen om het überhaupt te testen.
Infrarood ziet er goed uit m'n tv werkt goed. Stem werkt goed.
Hoe doen jullie dat trouwens met flows. Om tv aan te zetten maak je een flow maar om uit te zetten maak je ook weer een flow.
Is er een simpelere manier ?
Hoe doen jullie dat trouwens met flows. Om tv aan te zetten maak je een flow maar om uit te zetten maak je ook weer een flow.
[ Voor 9% gewijzigd door lf2 op 26-02-2016 14:39 ]
Ik heb de homey zelf nog niet. Maar hoe zou dat simpeler kunnen? Immers als je hem uit zet dan wil je ook dat er andere zaken 'uit' of 'aan' gaan. Aangezien je van infrarood niet kunt weten wat de status van het apparaat is moet je het denk ik wel op deze manier oplossen.lf2 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 14:39:
https://firmware.athom.com/lf2 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 10:35:
Vanavond even updaten en testen. Ik heb alleen geen idee wat wel of niet gefixed is. Github versioning laat niet veel zien.
Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)
Euhm.. Hoe heb je die infrarood dingetjes werkend gekregen? Heb er 2 bij, maar kan nergens vinden hoe ik dat aan moet sluitenlf2 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 14:39:
Ik snap niet zo goed wat je bedoeld ?rudyhattem schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 17:07:
[...]
Euhm.. Hoe heb je die infrarood dingetjes werkend gekregen? Heb er 2 bij, maar kan nergens vinden hoe ik dat aan moet sluiten
Btw het lijkt alsof de IR een signaal 3/4x stuurt
Hangt er van af wat je groot noemt. Open ruimte voor keuken, eetplaats, woonkamer van 12x4. Homey staat helemaal aan het uiteinde.lf2 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 12:19:
[...]
Heb jij een grote woonkamer waar je de Homey test ?
Ik heb voice getest van net ernaast tot andere kant van de ruimte...
Niks werkt
[ Voor 39% gewijzigd door Fire69 op 27-02-2016 12:52 ]
Dit topic is gesloten.