Een duo nietAUijtdehaag schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 17:45:
@S3rious
Ik weet niet waar je bang voor bent qua installatie, maar goed, ieder zijn keuze.
Je zou als je er een met spiraal neemt, zelfs cv ondersteuning kunnen geven met de wp boiler.
(Maar daar zijn ze eigenlijk niet voor bedoeld)
Een e-boiler moet op een aparte stroom groep. (De wp boiler zonder element (uitgeschakeld) trekt maar 500 watt en kan zo het stopcontact in)
Is dat bij een wpb voor de cv niet het zelfde? Zo'n schakelingetje is doodsimpel, als @S3rious zijn type cv ketel even post kan ik hem nog wel een handleiding aanreiken.De cv ketel moet weten dat hij warm water gaat krijgen van de e-boiler zodat hij niet aanslaat eerst. (Wat weer onnodig gas kost)
Dat kan toch ook met de e-boiler? Gaat hier al jaren goed, voordeel van de cv er nog achter is dat die het vlekkeloos overneemt bij meer gebruik dan de boiler groot is.Lijkt me allemaal veel lastiger dan tapwater gewoon van de cv af te trekken en die functie uit te zetten.
Tapwater volledig op wp boiler.
Door het mengventiel gebruik je maar een heel klein beetje warm t.o.v koud, kleine voorraad dus tov een 200 liter boiler, en nooit legionella risico.
Idem met e-boiler.En cv ketel draait dan enkel nog in de stookmaanden (gaat hij nog langer mee! Damn)
Het is gewoon een simpele oplossing, erg kis, en ja het kost wat meer stroom, ook na 2020 bruikbaar, je hebt met een duo 2 elementen dus kan kiezen kwa belasting.
Een wpb is mooi maar de snelheid en geluid is gewoon een dingetje.
Mijn doorstroomverwarmer gaat ook weg, lang over nagedacht maar die kan ik niet sturen na 2020.
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging