Your Friendly Neighborhood Moderator
Net als anderen hier is ook het geluid wat sketchy. Via hdmi passthrough werkt in Kodi met Dolby Digital 5.1, maar alle DTS varianten geven stilte. Ik moet dan de allow passthrough uitzetten voor de film en dan heb ik wel geluid maar dus geen DTS 5.1. Beetje annoying.
De oude linkjes zijn allemaal dood. Ik had een goede deal....moest er even op wachten. 2 weken geleden de bevestiging dat hij onderweg was. Vandaag brief op de mat. waarde opgeven en dan komt die door.
De factuur die ik in de mail had gekregen(en die wil de douane nu ook) staat echter niet de juiste aanbiedingsprijs maar de originele prijs. Dat gaat niet fijn worden met 21 procent +13 euro.
Wellicht beter een nieuwe deal en deze weigeren.
Ik ga overigens wel gewoon betalen. Na vele China bestellingen moet ik nu voor het eerst betalen.
https://www.banggood.com/...products?dckf=O_Alexandrahoefkade schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 19:44:
Iemand nog een goede deal gezien voor de int versie?
...
[ Voor 16% gewijzigd door balarina op 26-08-2017 15:58 ]
Ik heb goede ervaringen met QuickPic.balarina schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 15:57:
Ik heb zelf de Mibox3, prima dingetje. Iemand enig idee hoe foto's van een externe hardeschijf bekeken kunnen worden? Met VLC pakt die enkel de video files... Google photo's of dergelijke vind die niet in de play store
Ik ook op mijn smartphone. In de Google play store op de Mi Box vindt hij de app echter niet
Kan je dat dan niet casten naar de mibox?balarina schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 21:27:
[...]
Ik ook op mijn smartphone. In de Google play store op de Mi Box vindt hij de app echter niet
Heb overigens de Netflix support geraadpleegd, maar die gaf aan (probeerde me af te schepen) dat de mi box het bestandsformaat van DD niet zou ondersteunen. Jammer.
@balarina
Je kan gewoon de apk downloaden op internet, het op een stickie zetten en openen op de mi box met een random file Explorer.
[ Voor 13% gewijzigd door TereZz op 27-08-2017 13:40 ]
Kodi kan het ook. Wel even de externe harde schijf als media source tevoegen, dan kun je die kiezen bij het inlezen van de foto's om een library op te bouwen indien gewenst.balarina schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 15:57:
Iemand enig idee hoe foto's van een externe hardeschijf bekeken kunnen worden?
[ Voor 26% gewijzigd door Ceejay op 28-08-2017 11:52 ]
Werkt 5.1 DD, DTS, DTS-HDMA en DD True HD passthrough voor Kodi en Netflix betrouwbaar over HDMI?
En werkt framerate switching in Kodi?
Had een Xiaomi boxje besteld om eindelijk ook fatsoenlijk Netflix te kunnen kijken op m'n mancave. Maar als bovenstaande niet werkt gaat 'ie weer in de verkoop.
HD audio passthrough werkt bij mij prima. Framerate switching werkt niet in Kodi.Daytona schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:54:
Na de thread doorgespit te hebben toch nog wat vragen over de Mi TV box (wordt aangesloten op 5.1 HD audio receiver naar HD TV)
Werkt 5.1 DD, DTS, DTS-HDMA en DD True HD passthrough voor Kodi en Netflix betrouwbaar over HDMI?
En werkt framerate switching in Kodi?
Wat voor settings gebruik jij voor HD audio? Want ik krijg met dezelfde settings als in LibreElec alleen een core DD of DTS signaal richting mijn receiver.keepitfrosty schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 08:56:
[...]
HD audio passthrough werkt bij mij prima. Framerate switching werkt niet in Kodi.
Zo uit mijn hoofd ook dezelfde settings als mijn libreelec zotac installatie. Gewoon hdmi passthrough etc. Ik heb de mibox niet meer beneden aangesloten staan want die vervangen voor een nvidia shield nu dus ik kan het niet checken. Wel moest ik de laatste firmware update installeren van een paar maand terug. Daarin zat de patch voor hd audio via passthrough.Daytona schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:15:
[...]
Wat voor settings gebruik jij voor HD audio? Want ik krijg met dezelfde settings als in LibreElec alleen een core DD of DTS signaal richting mijn receiver.
Ben mijnes kwijt namelijk en wil graag een nieuwe, anders kan ik niet kijken...
Universele halen bij een winkel als de Handyman?theduke1989 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 17:37:
weet iemand waar ik goedkoop een voedingskabel voor de internationale tv.android variant kan halen.
Tegenvaller

Ook mis ik behoorlijk wat Apps die ik bij mijn Sony AndroidTV wel heb. Denk aan de app van NOS en Kijk. Wellicht maar eens kijken of dat te sideloaden is.
[ Voor 21% gewijzigd door sdk1985 op 02-09-2017 03:09 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Misschien leuk als je alles weet op te lossen (of niet) en er vervolgens een review van schrijft hier op Tweakers, kun je de rest ook helpen?sdk1985 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 03:08:
Net de Mi Box (3 USA?) binnen. Valt helaas meteen op dat de YouTube app geen 4K doet. Alle video's blijven steken op 1080p 30fps. Staat op reddit ook wat over: https://www.reddit.com/r/..._the_new_youtube_app_for/.
Tegenvaller.
Ook mis ik behoorlijk wat Apps die ik bij mijn Sony AndroidTV wel heb. Denk aan de app van NOS en Kijk. Wellicht maar eens kijken of dat te sideloaden is.
Voor je 4K Youtube probleem (uitgaande alle updates e.d. aanwezig), voor de vuist weg zou ik controleren als je een alternatief sideload het probleem ook wel of niet hebt, dan wel dat je bepaalde codecs mist te verkrijgen door bijvoorbeeld MX Player er op te zetten.
Verder neem ik aan dat je dit kastje aan je 4K Sony TV gekoppeld heeft op de juiste HDMI poort met een juiste HDMI spec kabel die 4K allemaal ondersteunen? Heb je een alternatief om dat te testen?
Ziet de Mi Box je TV wel als een scherm capabel voor 4K?
Welke resolutie YouTube pakt kun je zien bij 'stats for nerds' en daar stond 1920x1080x30Hz 'optimal resolution'. Het is daarmee echt een probleem van de app.swhnld schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 09:53:
[...]
Misschien leuk als je alles weet op te lossen (of niet) en er vervolgens een review van schrijft hier op Tweakers, kun je de rest ook helpen?
Voor je 4K Youtube probleem (uitgaande alle updates e.d. aanwezig), voor de vuist weg zou ik controleren als je een alternatief sideload het probleem ook wel of niet hebt, dan wel dat je bepaalde codecs mist te verkrijgen door bijvoorbeeld MX Player er op te zetten.
Verder neem ik aan dat je dit kastje aan je 4K Sony TV gekoppeld heeft op de juiste HDMI poort met een juiste HDMI spec kabel die 4K allemaal ondersteunen? Heb je een alternatief om dat te testen?
Ziet de Mi Box je TV wel als een scherm capabel voor 4K?
Als je bij de TV op i drukt dan kun je de resolutie zien die binnen komt. Standaard was dit 720p. Na het veranderen van de settings stond er keurig 3840x2160. Kabel zou in theorie ook een probleem kunnen zijn omdat ik nu de normale kabel heb gebruikt. Heb ook nog een HDMI spec 2 kabel liggen maar die is 10 meter en ligt door een gat in de muur dus die is niet zo praktisch. Een tweede is tegelijk besteld, maar China dus dat duurt altijd even... Maar goed tot heden gaat het goed met de huidige kabel, als het niet werkt dan wordt het beeld gewoon zwart of loopt het vast (vanaf de GTX 1070 meegemaakt met alles boven de 24 Hz).
Ik heb nog een usb3 stick met daarop 4K demo video's. Die zou ik even kunnen testen via VLC of Kodi.
Boxje heeft overigens ook nog een 4K2K smtpe modus waarbij 4096xnogwat wordt doorgestuurd. De launcher lijkt overigens niet echt op 4K te draaien (is bij Sony ook zo, zal beperking van Android TV zijn). De beperkingen ontstaan dus vooral uit het beperkte aanbod van de AndroidTV app store.
Heb overigens ook een DolbyHD/TrueAudio/enz soundbar dus die passthrough zou ik ook kunnen testen voor wie dat interessant vindt. Zelf geef ik deze week het boxje weg
[ Voor 133% gewijzigd door sdk1985 op 02-09-2017 20:44 ]
Graag!sdk1985 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 18:16:
Heb overigens ook een DolbyHD/TrueAudio/enz soundbar dus die passthrough zou ik ook kunnen testen voor wie dat interessant vindt.

https://nl.aliexpress.com...Port-USB/32401431234.html
Besteld, en werkt.
Dank voor het testen, nu weet ik dat ik hem ook goed kan gebruiken... Geef je hem hier op tweakers weg?sdk1985 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 18:16:
Update. Ik kan bevestigen dat 4K an sich werkt: http://imgur.com/a/mULRq
Boxje heeft overigens ook nog een 4K2K smtpe modus waarbij 4096xnogwat wordt doorgestuurd. De launcher lijkt overigens niet echt op 4K te draaien (is bij Sony ook zo, zal beperking van Android TV zijn). De beperkingen ontstaan dus vooral uit het beperkte aanbod van de AndroidTV app store.
Heb overigens ook een DolbyHD/TrueAudio/enz soundbar dus die passthrough zou ik ook kunnen testen voor wie dat interessant vindt. Zelf geef ik deze week het boxje weg.
DTS icm Kodi geeft meteen geluid! (Op de Sony AndroidTV sinds 6.x niet! In Android 5 icm Kodi 15 ging dat overigens wel via een ingebouwde hack).
[ Voor 16% gewijzigd door sdk1985 op 04-09-2017 17:19 ]
Tesla Model 3 2019 SR+ | 19.890 Wp OW | Panasonic MDC05J3E5 Monoblock WP
Ik gebruik dat niet (heb ook geen Ziggo, of überhaupt een tv abonnement), maar ik had ook een app met het landscape-probleem en heb dat opgelost door het te forceren met een andere app.kevinjkok schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:40:
Weet iemand of een bepaalde versie van Ziggo Go/ horizon Go werkt op de Mi Box? 2.3.5. heeft een hele tijd gewerkt bij mij en de nieuwere versies hadden het landscape probleem. Nu is 2.3.5 ook gestopt met werken bij mij
🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...
Bij de opstart wou hij via mijn telefoon of manueel niet verbinden met wifi + blokeerde mijn wifi netwerk waardoor mijn tablet en telefoon ook niet meer via wifi werkten. Enkel een restart van de unifi AP kon soelaas brengen, bij de volgende poging om de mi box te verbinden opnieuw hetzelfde probleem.
Zo een uurtje of twee bezig geweest...
Dan via internet ergens gelezen dat het aanpassen van de wifi channels van auto naar een vast kanaal soelaas konden brengen, Heureka! het werkt!
Rap eens kodi geïnstaleerd, de movie scraper werkte vrij goed op een film na. Ook handig dat je films in eigen mappen mogen blijven zitten.
Enkel is het menu in kodi nog te groot voor mijn tv, ik zie de randen niet echt. Dus dat moet ik nog even oplossen.
Steam: ShApeBE
De Ethernet aansluiting werkt dus dan ook? Dat zou top zijn! En dan USB 2.0 of 3.0?scorelord schreef op maandag 4 september 2017 @ 11:34:
Tip voor de mibox: Gevonden via Reddit, confirmd en werkt.
[afbeelding]
Besteld, en werkt.
Juist werkt de ethernet aansluiting, dat is de aanschafreden. USB 3.0 ivm juiste chipset.mr_niceguy schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:59:
[...]
De Ethernet aansluiting werkt dus dan ook? Dat zou top zijn! En dan USB 2.0 of 3.0?
In de openingspost die ik dat de Mi Box 3 USB 2.0 heeft, waarom dan de keuze voor USB 3.0? De USB 2.0 versie van de adapter werkt dan niet?scorelord schreef op donderdag 7 september 2017 @ 13:07:
[...]
Juist werkt de ethernet aansluiting, dat is de aanschafreden. USB 3.0 ivm juiste chipset.
--> Na wat googlen heb ik het antwoord al gevonden, bedankt! Ga de adapter ook direct bestellen.
[ Voor 12% gewijzigd door mr_niceguy op 07-09-2017 14:30 ]
Ceejay schreef op donderdag 7 september 2017 @ 22:03:
Heren met de ethernet adapter, werkt de chromecast funktie van de mi box eigenlijk dan nog wel? Heb daar van gelezen dat dat niet meer werkt met ethernet adapter.

Met de telefoon/ laptop wordt je automatisch door de browser doorverwezen naar de login pagina. Bij de xiaomi gebeurd dat niet helaas.
Kun je een APK downloaden op je laptop voor een browser en die side loaden op je mi box? Dan kun je wel inloggen op de hotspot.michaeltb schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 20:08:
Kan iemand mij helpen met het volgende? Ik ben op vakantie en er is hier wifi dmv een wifi code. Wanneer ik de xiaomi box opstart maakt hij verbinding met het wifi netwerk maar kan vervolgens natuurlijk geen verbinding maken met google. Hoe ga ik dit oplossen?
Met de telefoon/ laptop wordt je automatisch door de browser doorverwezen naar de login pagina. Bij de xiaomi gebeurd dat niet helaas.
Ik heb het niet werkend gekregen, zodoende de chromecast weer aangesloten..Ceejay schreef op donderdag 7 september 2017 @ 22:03:
Heren met de ethernet adapter, werkt de chromecast funktie van de mi box eigenlijk dan nog wel? Heb daar van gelezen dat dat niet meer werkt met ethernet adapter.
How?
Ik kreeg overigens zojuist een update binnen, update is geinstalleerd. Echter werkt ethernet niet meer, kabels al gechecked.. Lijken allemaal goed aangesloten. Box geeft ook aangesloten, echter geen internet.. Iemand enig idee?
--
Vreemd, de switch tussen de miibox en router herstart en de verbinding is weer goed.. Snap alleen niet hoe of wat de oorzaak nu was.
[ Voor 23% gewijzigd door beyazz06 op 09-09-2017 21:36 ]
Verder heel leuk ding en kodi draait ook super snel en speelt alles af. Echter voor live TV is het niet ideaal.
[ Voor 10% gewijzigd door Martijn op 20-09-2017 10:50 ]
Maar is verbinding nu echt sneller geworden dan via wifi?scorelord schreef op maandag 4 september 2017 @ 11:34:
Tip voor de mibox: Gevonden via Reddit, confirmd en werkt.
[afbeelding]
Besteld, en werkt.
Via 802.11ac moet je 1300mbps kunnen halen, dat red je niet bekabeld... maar dat is wel in perfecte omstandigheden.doggy1 schreef op maandag 11 september 2017 @ 23:09:
[...]
Maar is verbinding nu echt sneller geworden dan via wifi?
volgens mij is het bij mensen die een kabel willen voor 2 dingen:swhnld schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 08:18:
[...]
Via 802.11ac moet je 1300mbps kunnen halen, dat red je niet bekabeld... maar dat is wel in perfecte omstandigheden.
1) snelheid, meestal ben je redelijk beperkt in waar het wifi punt in je huis zit, en deze box heeft ook al zijn vaste plek.
2) stabiliteit. wifi heeft gewoon meer last van storingen dan bedraad
ik heb bij mij thuis een best ideale situatie. (router + mibox staan in de zelfde ruimte zonder muren er tussen)
Maar heel af en toe heb ik toch een hapering in de stream/spotify.
Precies dat. En lees https://www.reddit.com/r/...7wsag/ethernet_for_mibox/fjux schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 08:37:
[...]
volgens mij is het bij mensen die een kabel willen voor 2 dingen:
1) snelheid, meestal ben je redelijk beperkt in waar het wifi punt in je huis zit, en deze box heeft ook al zijn vaste plek.
2) stabiliteit. wifi heeft gewoon meer last van storingen dan bedraad
ik heb bij mij thuis een best ideale situatie. (router + mibox staan in de zelfde ruimte zonder muren er tussen)
Hint1: Yes. But USB 2.0 Ethernet dongles are max speed 100 Mbit/s. USB 3.0 Ethernet will not go full speed 3.0 in a 2.0 port but it will go faster than 100 Mbit/s
USB 2.0 can handle 4k 60 fps HDR streams just fine. So once you get to that point, anything faster is being wasted.
USB 3.0 dongle will allow your Mi Box to go around 250 Mbit/s. At least that's what I got when I used this one and ran a speedtest:
https://www.amazon.com/gp/product/B00LLUEJFU/
At 250 Mbit/s you can run multiple 4k streams and not even cap out.
.
Hint2: the Ugreen USB 3.0 model works well so buy with confidence.
Hint3: Thank you. So it seems the UGREEN version that has USB 2.0 does not work reliably. I have one and it loses ethernet after the box wakes from sleep overnight.
...
pretty much all the usb 2.0 adapters have this problem. I tested three different brands before buying the ugreen and all three had issues upon wake up.
Dus daarom usb 3.0 versie.
Je kan in de advancedsettings.xml van Kodi je buffer vergroten. Daarmee kan je ook verstoringen die wat langer duren opvangen. Op mijn Vero 4k heb ik het nu op 500MB staan en daarmee kan ik minuten lang bufferen. Werkt perfect.fjux schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 08:37:
[...]
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
gelukkig heb ik er bijna nooit last vanRichieB schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 14:43:
[...]
Je kan in de advancedsettings.xml van Kodi je buffer vergroten. Daarmee kan je ook verstoringen die wat langer duren opvangen. Op mijn Vero 4k heb ik het nu op 500MB staan en daarmee kan ik minuten lang bufferen. Werkt perfect.
Met buffer vind ik het heel vervelend om heen en weer te scrollen, doe het liever zonder buffer.
Maar ik gebruik mijn mibox steeds minder omdat ik nog steeds erg veel problemen heb met de geluid synchronisatie. ook met Netflix geprobeerd, en dat is ook een drama.
ik ga het binnenkort maar eens proberen met een spdif kabel in plaats van via HDMI, hopelijk gaat dat beter.
want ik vind het zo storen om monden te zien bewegen maar er geen geluid komt

Een grote buffer in RAM maak het vooruit spoelen juist sneller. Achteruit spoelen maakt geen verschil omdat de data die is afgespeeld uit de buffer verdwijnt.fjux schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 15:07:
[...]
Met buffer vind ik het heel vervelend om heen en weer te scrollen, doe het liever zonder buffer.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Je kan hem wel op 500MB zetten maar zoveel zal Kodi niet gaan bufferen. Hij buffert maximaal iets van een minuut. In ieder geval bij v14-v16. Bovendien is het nadeel van een grote buffer dat wanneer je terug spoelt je moet wachten tot de buffer weer voldoende is gevuld. Ik heb hem iets groter staan dan default waarmee ik min of meer 'instant' kan spoelen icm 100Mbit.RichieB schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 14:43:
[...]
Je kan in de advancedsettings.xml van Kodi je buffer vergroten. Daarmee kan je ook verstoringen die wat langer duren opvangen. Op mijn Vero 4k heb ik het nu op 500MB staan en daarmee kan ik minuten lang bufferen. Werkt perfect.
Zelf heb ik een R7000 staan waarmee ik zelfs op 2 bars nog 50-100 Mbit haal over 5 GHz. Een degelijke 5 GHz wifi router (of een tweede) is vermoedelijk voor velen de ideale oplossing. Sinds ik dat ding heb gebruik ik de ethernetkabels niet meer richting Kodi.
[ Voor 83% gewijzigd door sdk1985 op 13-09-2017 01:36 ]
Netflix 4k werkt prima. Zorg er wel voor dat de TV of receiver hdcp 2.2 ondersteuning heeft.sdk1985 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 01:05:
Heeft iemand hier een Netflix met 4K abonnement? Dan zou ik even kunnen controleren of de Mi Box ook netflix in 4K doet.
Ik gebruik voornamelijk plex om m'n content te bekijken. I.c.m. HD homerun is het een fijne setup. Plex en mibox is niet zo'n hele goede combinatie. Ik schakel daardoor nog regelmatig over naar een Pi.
Bedankt voor de info.thommy86 schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:37:
[...]
Netflix 4k werkt prima. Zorg er wel voor dat de TV of receiver hdcp 2.2 ondersteuning heeft.
Ik gebruik voornamelijk plex om m'n content te bekijken. I.c.m. HD homerun is het een fijne setup. Plex en mibox is niet zo'n hele goede combinatie. Ik schakel daardoor nog regelmatig over naar een Pi.
Vreemd dat het niet werkt, maar waarom zou je plex op een mi box gebruiken? Die is toch snel genoeg om zelf alles te decoden, bijvoorbeeld met Kodi?
[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 18-09-2017 21:41 ]
Ik gebruik plex ook zeker niet om alles te transcode. Ik gebruik juist clients welke krachtig genoeg zijn. Ik gebruik het juist om alles te ordenen. En wat ik gekeken heb, wordt server side bijgehouden.sdk1985 schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:41:
[...]
Bedankt voor de info.
Vreemd dat het niet werkt, maar waarom zou je plex op een mi box gebruiken? Die is toch snel genoeg om zelf alles te decoden, bijvoorbeeld met Kodi?
Series kijken werkt vlekkeloos. Het zijn de grote films waar hij vaak problemen mee heeft.
Ik gebruik daar de trakt plugin voorthommy86 schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:52:
[...]
Ik gebruik plex ook zeker niet om alles te transcode. Ik gebruik juist clients welke krachtig genoeg zijn. Ik gebruik het juist om alles te ordenen. En wat ik gekeken heb, wordt server side bijgehouden.
quote: https://trakt.tv/Track every TV show & movie you watch, automatically from your favorite media center. We call this scrobbling. Keep all your devices in sync, even across different apps.
Is dat dan een cpu issue (geen hw decoding in plex) of een beperking vd wifi icm de bitrate? Mijn 4K high bitrate test was namelijk vanaf USB 3.0 stick.thommy86 schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:52:
[...]
Series kijken werkt vlekkeloos. Het zijn de grote films waar hij vaak problemen mee heeft.
[ Voor 139% gewijzigd door sdk1985 op 18-09-2017 22:24 ]
Persoonlijk vind ik het serverside idee van je bibliotheek zoals Plex ook fijner, scheelt een hoop gescan als je meerdere clients hebt. Hoef je voor films verkeerde koppelingen ook maar 1x goed te zetten.sdk1985 schreef op maandag 18 september 2017 @ 22:21:
[...]
Ik gebruik daar de trakt plugin voor.
[...]
[...]
Is dat dan een cpu issue (geen hw decoding in plex) of een beperking vd wifi icm de bitrate? Mijn 4K high bitrate test was namelijk vanaf USB 3.0 stick.

Ik had hetzelfde 'probleem'.
Have Fun Funske
Heeft dat hier mee te makenfunske schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:19:
Zijn denk ik geen douanekosten, maar BTW en €13,- voor PostNL.
Ik had hetzelfde 'probleem'.
nieuws: AliExpress en PostNL werken samen voor bezorging binnen een week in N...
of is het gewoon toeval en pech hebben.
Denk het niet. Bij mij was de bezorging een drama. Eerst vertraging met Singpost en toen het gedoe met douane/postnl. Na bijna 7 weken eindelijk ontvangen. Tip: mocht je in de status lezen dat de douane een info formulier naar je heeft gestuurd, download het dan na wat gegoogle en mail het dan (mail staat op dat formulier). Scheelt zo bijna een week..Viper® schreef op donderdag 21 september 2017 @ 12:22:
[...]
Heeft dat hier mee te maken
nieuws: AliExpress en PostNL werken samen voor bezorging binnen een week in N...
of is het gewoon toeval en pech hebben.
[ Voor 13% gewijzigd door DanielAlm op 22-09-2017 09:27 ]
Update contains Bug fixes and Android Update Security Patch july 1, 2017. Device Will reboot to apply update.
Maar is 1-3de ge-update en blijft hangen
Maar na de update kan ik me remote niet meer koppelen het werkt niet meer. Iemand oplossing?
Heb geprobeerd om te unpairen. En weer te pairen alleen wanneer je de twee knoppen ingedrukt moet houden om een beep te horen. Gebeurd er niks .. 1-3 minuten zo gezeten.
Configuratie was ook lekker simpel via Android telefoon, heb wel het issue dat veel 4K films in Kodi niet vloeiend afspelen, meer mensen last van ?
[ Voor 9% gewijzigd door Pubbert op 27-09-2017 08:16 ]
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Jammer, maar goed was rekening meegehouden bij het bestellen
Na wat firmwareupdates gelijk even getest of de HD audio werkt, en met name Dolby Atmos
(heb sinds een maandje een Onkyo HT-S5805 Dolby atmos set).
Heb een Demo Dolby Atmos Bluray, Geeft een mooi sfeertje dat Dolby Atmos!
Bij deze dus nog even een bevestiging dat ik HD audio i.s.m. KODI 17 gewoon prima werkend heb!
Tot nu toe een mooi boxje. Gisteren echter wel wat issues met Bluray menu's gehad in KODI.
Die werden dan heeel traag afgespeeld. De film zelf liep dan wel weer soepel.
Bij sommige sellers dekken ze eventuele douane kosten. Als je deze inscant en bijvoegt bij de bestelling review krijg je de kosten soms terug.Downstar2 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 15:19:
Gisteren mijn Mi Box 3 binnen gekregen van Gearbest. + 20 euro extra douane kosten.
Jammer, maar goed was rekening meegehouden bij het bestellen.
Na wat firmwareupdates gelijk even getest of de HD audio werkt, en met name Dolby Atmos
(heb sinds een maandje een Onkyo HT-S5805 Dolby atmos set).
Heb een Demo Dolby Atmos Bluray, Geeft een mooi sfeertje dat Dolby Atmos!
Bij deze dus nog even een bevestiging dat ik HD audio i.s.m. KODI 17 gewoon prima werkend heb!
Tot nu toe een mooi boxje. Gisteren echter wel wat issues met Bluray menu's gehad in KODI.
Die werden dan heeel traag afgespeeld. De film zelf liep dan wel weer soepel.
klopt.Viper® schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 15:40:
[...]
Bij sommige sellers dekken ze eventuele douane kosten. Als je deze inscant en bijvoegt bij de bestelling review krijg je de kosten soms terug.
Gearbest biedt dat (nog) niet aan. Je moet er gewoon rekening mee houden.
Dan is het geen verassing
Banggood heeft wel zon optie, maar ik had nog tegoed op mijn account bij GB, dus vandaar ;)!
Ontopic; Ik had daarnaast dat ik bij 1 film steeds een zwart scherm blijf krijgen. Wel geluid, maar verder beeld zwart. Nog even naar kijken, op mijn oude Minix X8-H boxje draaide die namelijk wel goed..
[ Voor 16% gewijzigd door Downstar2 op 29-09-2017 15:49 ]
🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik loop wel tegen een probleem aan, bij VLC mediaplayer had ik om de paar minuten last van drops in het geluid, geluidsniveau zakt een seconde enorm terug en komt daarna weer terug naar normaal. Heb nog geen andere mediaspeler geprobeerd maar bij youtube lijkt het probleem zich niet voor te doen, ook op de MX speler (het kastje) had ik dit probleem niet dus ik ga er even vanuit dat het niet aan de hdmi kabel of de reciever ligt. Probleem met de Mi Box of iets in de VLC app? Iemand een tip voor een goeie mediaspeler?
MX Player Pro gebruiken (er is een gratis versie van met reclame, maar reclame, dat vind ik niets).LordLynx schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 10:26:
Gisteravond mijn Mi Box eindelijk eens aangesloten en geprobeerd. Allereerst een verademing qua snelheid tov mijn MX III die ik hiervoor had.
Ik loop wel tegen een probleem aan, bij VLC mediaplayer had ik om de paar minuten last van drops in het geluid, geluidsniveau zakt een seconde enorm terug en komt daarna weer terug naar normaal. Heb nog geen andere mediaspeler geprobeerd maar bij youtube lijkt het probleem zich niet voor te doen, ook op de MX speler (het kastje) had ik dit probleem niet dus ik ga er even vanuit dat het niet aan de hdmi kabel of de reciever ligt. Probleem met de Mi Box of iets in de VLC app? Iemand een tip voor een goeie mediaspeler?
Google Play: MX Speler Pro
Maar eerst, is je Mi Box en alle apps helemaal up to date, en daarna een herstart gehad? Daarna opnieuw testen of je geluid dropt. Gaat het goed was het apparaat even iets anders aan het doen toen het fout ging.
Firmwareupdates voor de Mi Box? Ging dat automatisch/ Bij mijn Mi Box heb ik er niets van gemerkt, dat de firmware geupdate werd?Downstar2 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 15:19:
Na wat firmwareupdates ........
Have Fun Funske
Mi Box was geupdate en herstart (ik moest wel restarten want na de update werkte mijn afstandsbediening niet meer)swhnld schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 11:37:
[...]
MX Player Pro gebruiken (er is een gratis versie van met reclame, maar reclame, dat vind ik niets).
Maar eerst, is je Mi Box en alle apps helemaal up to date, en daarna een herstart gehad? Daarna opnieuw testen of je geluid dropt. Gaat het goed was het apparaat even iets anders aan het doen toen het fout ging.
Zal vanavond MX player eens erop zetten kijken of dat beter gaat.
Bij MX player heb ik geen last van sound drops. Wat ik dan wel jammer vind dat MX geen optie heeft om subtitles te disablen wat VLC wel heeft (of kijk ik over die optie heen).swhnld schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 11:37:
[...]
MX Player Pro gebruiken (er is een gratis versie van met reclame, maar reclame, dat vind ik niets).
In de tekst informatie op Google Play staat iets over swipen en ondertiteling. Ook hebben ze een eigen support website daar gelinkt.LordLynx schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 09:08:
[...]
Bij MX player heb ik geen last van sound drops. Wat ik dan wel jammer vind dat MX geen optie heeft om subtitles te disablen wat VLC wel heeft (of kijk ik over die optie heen).
Na de laatste update werkt met Bluetooth remote niet meer. Moet nu alles via externe USB Bluetooth gebruiken. Iemand ervaring
Netflix 4K gaat netjes vloeiend, maar meeste 4K / 2160p films welke ik heb getest gaan niet vloeiend (Kodi en VLC), soms 3/4 minuten vloeiend, dan begint het het te hakkelen, soms bufferen, en dan valt geluid weer weg.
Met 1080p films geen probleem.
AP (Cisco Meraki) staat op 5 meter, dus dat lijkt me ook niet de boosdoener.
[ Voor 11% gewijzigd door Pubbert op 02-10-2017 07:57 ]
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Bij een 1st install gaat de Mibox zoeken naar de remote. Dit zal vast en zeker ook kunnen vanuit het menu.theduke1989 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 06:31:
Wie kan me Hilfen?
Na de laatste update werkt met Bluetooth remote niet meer. Moet nu alles via externe USB Bluetooth gebruiken. Iemand ervaring
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
dat werkt niet bij mij.CeesKees schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:49:
[...]
Bij een 1st install gaat de Mibox zoeken naar de remote. Dit zal vast en zeker ook kunnen vanuit het menu.
Krijg je scherm houdt twee knoppen ingedrukt 10-20cm afstand. En na een BEEP is het goed.
Helaas dat werkt niet bij mij.
En dan via de settings pairen(bluetooth) werkt ook niet.
PS andere batterijen geprobeerd zelfde issue...
Dan zal je AB stuk zijn net als bij mij.theduke1989 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 12:22:
[...]
dat werkt niet bij mij.
Krijg je scherm houdt twee knoppen ingedrukt 10-20cm afstand. En na een BEEP is het goed.
Ik kon gewoon mijn Harmony Remote (iR) en airmouse (via 2,4ghz usb) gebruiken om verder te gaan.
Hopelijk heb je zoiets liggen. Wellicht werkt een muis of toetsenbord via usb ook?
Heb hetzelfde probleem met series vanaf mn NAS. nog geen oplossing kunnen vinden. Soms gaat het een hele tijd goed maar dan ineens blijven bufferen etc.Pubbert schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 07:56:
Gebruiken jullie de MiBox ook voor 4K films af te spelen?
Netflix 4K gaat netjes vloeiend, maar meeste 4K / 2160p films welke ik heb getest gaan niet vloeiend (Kodi en VLC), soms 3/4 minuten vloeiend, dan begint het het te hakkelen, soms bufferen, en dan valt geluid weer weg.
Met 1080p films geen probleem.
AP (Cisco Meraki) staat op 5 meter, dus dat lijkt me ook niet de boosdoener.
Uit het doosje gehaald en aangesloten vond hij een firmware update.funske schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 12:45:
[...]
Firmwareupdates voor de Mi Box? Ging dat automatisch/ Bij mijn Mi Box heb ik er niets van gemerkt, dat de firmware geupdate werd?
Die had hij automatisch gevonden en die heb ik dus ook gelijk uitgevoerd.
Wellicht dat jij al de laatste versie had
Tenminste. Ik zag dat niet de laatste security patches waren geïnstalleerd maar van Juni(?) ofzo..
[ Voor 20% gewijzigd door Downstar2 op 03-10-2017 15:15 ]
Ik had ook zoiets, maar na installeren allemaal updates en harde reboot van het kastje, verbinding weggegooid in bluethooth en opnieuw gemaakt, ging het goed, sindsdien werkt het.theduke1989 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 12:22:
[...]
dat werkt niet bij mij.
Bij een kennis hetzelfde probleem en na een dag loste dat zichzelf op (nog steeds geen idee van de oorzaak).
Wat is een hard reboot? Hoe voer je zo iets uit en ben zeker alles kwijt..swhnld schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:24:
[...]
Ik had ook zoiets, maar na installeren allemaal updates en harde reboot van het kastje, verbinding weggegooid in bluethooth en opnieuw gemaakt, ging het goed, sindsdien werkt het.
Bij een kennis hetzelfde probleem en na een dag loste dat zichzelf op (nog steeds geen idee van de oorzaak).
Nee, stekker er uit en na 1 minuut er weer in. Echt uit en aan.theduke1989 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:46:
[...]
Wat is een hard reboot? Hoe voer je zo iets uit en ben zeker alles kwijt..
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Heb je misschien een usb net werk adapter beschikbaar? Dan zou je kunnen checken of het bekabeld ook problemen geeft.Pubbert schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:09:
Gisteren tijdens afspelen van 4K film (hakkelig beeld) de hardware resources via Kodi in de gaten gehouden, de CPU(s) raken nooit de 100% aan, dus ik vind het vreemd dat het niet vloeiend gaat. Zou er ergens nog een rem op de hardware acceleratie zitten ofzo?
Nope, maar ik ga vanavond wel even een film op een USB schijf zetten en dan proberen, dan ben ik ook niet beperkt tot mn wifi brandbreedte.Louw Post schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:39:
[...]
Heb je misschien een usb net werk adapter beschikbaar? Dan zou je kunnen checken of het bekabeld ook problemen geeft.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Casten van youtube vanaf mijn Android devices gaat eigenlijk best goed hier.hopiconjo schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:04:
Ik heb sinds kort ook de versie 3 (international). Alles werkt perfect behalve de built-in chromecast. Als ik vanaf de telefoon een youtube filmpje wil casten zie ik beeld even zwart worden en daarna geeft die een error. Ik heb youtube op verschillende telefoons en verschillende resoluties geprobeerd. Tevens ook een andere HDMI poort op TV geprobeerd
Enige wat ik wel altijd heb is dat hij in het begin even in een loopje lijkt te komen, dan loopt hij dus de eerste 3 seconden ofzo en pakt het daarna gewoon goed op en speelt hij het filmpje verder.

Geen problemen hier, enkel met de nieuwe youtube app, die is erg slecht. Heb de updates verwijderd en vervolgens automatisch updaten uitgezet. Heb nu weer de oude app en die werkt prima 👌.deck16 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:12:
Hebben anderen ook problemen met voice search op de Mi Box? Bij het inspreken van een voice search loopt het programma vast (google isn't responding) en de keren dat deze niet vastloopt worden er geen geluiden opgepikt
Ja voice search is bij mij ook slecht. In alle apps, behalve op het home screen. Lang wachten op de bleep, (of die komt helemaal niet), en dan met veel lag en herhaaldelijk proberen pikt ie soms wat op.deck16 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:12:
Hebben anderen ook problemen met voice search op de Mi Box? Bij het inspreken van een voice search loopt het programma vast (google isn't responding) en de keren dat deze niet vastloopt worden er geen geluiden opgepikt
Geen idee waar het aan ligt.
Over de remote, ik heb nou 1 of 2 keer gehad dat ie het niet deed. Ik hoefde hem enkel te verwijderen dan komt het connect schermpje, waarbij je die twee knoppen moet indrukken.
Overigens kun je dat gewoon vanaf de bank doen, die 20 centimeter afstand is niet nodig (in mijn geval).
Mijn 8 euro Chinese game controller doet het altijd, go figure.
[ Voor 3% gewijzigd door Ceejay op 07-10-2017 19:56 ]
Yup is een ramp met deze box. Pakt het vaak niet op.deck16 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:12:
heb jij de android tv remote app werkend met de mi box?deck16 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:19:
Ik heb gemerkt dat voice search wel gewoon werkt met met de android tv remote app op de mobiel, het probleem ligt dus waarschijnlijk aan de Mi Box afstandsbediening.
ik heb alles geprobeerd. maar hij werkt niet. hij ziet de mi box wel. maar zodra ik hem selecteer krijg ik heeeel kort een foutmelding te zien en daarna gewoon weer de lijst met apparaten....
Ja hoor bij mij doet deze het perfect, geen enkel probleem.fjux schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:16:
[...]
heb jij de android tv remote app werkend met de mi box?
ik heb alles geprobeerd. maar hij werkt niet. hij ziet de mi box wel. maar zodra ik hem selecteer krijg ik heeeel kort een foutmelding te zien en daarna gewoon weer de lijst met apparaten....
Met welke telefoon/software draai je als ik vragen mag?deck16 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 17:23:
[...]
Ja hoor bij mij doet deze het perfect, geen enkel probleem.
Ik heb alles geprobeerd en nu ook met verschillende netwerken geprobeerd maar lukt nog niet.
Welk kanaal zit je op. Probeer gewoon kanaal 1 vastfjux schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 18:42:
[...]
Met welke telefoon/software draai je als ik vragen mag?
Ik heb alles geprobeerd en nu ook met verschillende netwerken geprobeerd maar lukt nog niet.
Te zetten?
Hmm vreemd, misschien reset van de mi box?fjux schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 18:42:
[...]
Met welke telefoon/software draai je als ik vragen mag?
Ik gebruik een Xiaomi Mi6 met global MIUI 8.5 rom.