Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-09 22:26
Voor degenen die niet draadloos willen, maar niet veel geld willen uitgeven: bij Action een usb naar lan kabeltje dat prima werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchkiller
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-09 16:45
Heeft iemand ervaring met het gebruik van de Ziggo Go app bij de Mi Box? Obv Google lijkt het alsof het voorheen wél heeft gewerkt maar dat dat sinds begin dit jaar (nieuwe versie app) twijfelachtig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* knip *

Iets verkopen kan via Vraag & Aanbod: https://tweakers.net/aanbod/

[ Voor 77% gewijzigd door S1NN3D op 15-10-2017 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Dutchkiller schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 21:24:
Heeft iemand ervaring met het gebruik van de Ziggo Go app bij de Mi Box? Obv Google lijkt het alsof het voorheen wél heeft gewerkt maar dat dat sinds begin dit jaar (nieuwe versie app) twijfelachtig is.
ze raden aan om via chrome naar de website van ziggo go te gaan. Ik heb het geprobeerd en het werkt (muiscursor via mijn gamecontroller), maar het is vrij omslachtig. Beeldkwaliteit is vrij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Dutchkiller schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 21:24:
Ik heb ook al van alles geprobeerd (Ziggo Go, via Firefox etc.), maar echt werken doet het echt niet!!
Totdat ik de Ziggo Go app op mijn iPhone probeerde. Deze app én de Mi Box werken allebei met Chromecast en dat ging uitstekend!! Perfekt beeld!!
Misschien een tip?

[ Voor 5% gewijzigd door funske op 15-10-2017 12:41 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Kun je eigenlijk Mario Run spelen op deze box of is het aantal apps heel beperkt? Lijkt me wel leuk, en meer casual dan dat wordt een game niet :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 13:32
funske schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 12:39:
[...]

Ik heb ook al van alles geprobeerd (Ziggo Go, via Firefox etc.), maar echt werken doet het echt niet!!
Totdat ik de Ziggo Go app op mijn iPhone probeerde. Deze app én de Mi Box werken allebei met Chromecast en dat ging uitstekend!! Perfekt beeld!!
Misschien een tip?
helaas zijn niet alle zenders te casten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
fjux schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 15:14:
[...]

helaas zijn niet alle zenders te casten....
Nee, dat klopt dan ook wel weer. ;(

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:We gaan hier geen APK’s linken van offciele software via vage sites.. dat mag duidelijk zijn ;)

[ Voor 79% gewijzigd door Michael Knight op 28-10-2017 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatseflatse
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-08 10:02
Is er iemand die een tip heeft voor een voordelige en betrouwbare (liefst EU webshop) adapter voor de Mi Box 3? Ik heb de Mi Box onlangs via Geekbuying gekocht en kreeg weliswaar de internationale versie, maar met Singapore adapter. Ze willen nu 3 dollar refunden zodat ik een EU adapter kan kopen, erg irritant, gaat dus nog wel wat gezeur overheen nu het misgaat...Wil wel vast de Mi Box gaan gebruiken dus daarom vast 'n adapter kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:47

Louw Post

Cerenas

Hatseflatse schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 20:28:
Is er iemand die een tip heeft voor een voordelige en betrouwbare (liefst EU webshop) adapter voor de Mi Box 3? Ik heb de Mi Box onlangs via Geekbuying gekocht en kreeg weliswaar de internationale versie, maar met Singapore adapter. Ze willen nu 3 dollar refunden zodat ik een EU adapter kan kopen, erg irritant, gaat dus nog wel wat gezeur overheen nu het misgaat...Wil wel vast de Mi Box gaan gebruiken dus daarom vast 'n adapter kopen.
Singapore stekker is dezelfde als de Britse, daar kun je makkelijk in Nederland een blokje voor halen die hem omzet naar Nederlandse stekker (bij de Action bijv.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 20:59
Komt er ook nog een update naar Android TV 7? De beta zwerft al een tijdje rond, maar nog steeds geen officiële update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

dimmak schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:16:
Komt er ook nog een update naar Android TV 7? De beta zwerft al een tijdje rond, maar nog steeds geen officiële update.
Ben ik ook benieuwd naar. Gisteravond nog toevallig om gezocht op de miui fora en androidtv reddit, maar weinig over kunnen vinden. Laatste echte nieuw van Xiaomi lijkt van begin dit jaar te zijn. Ook nog een tweet gestuurd naar de Xiaomi en XiaomiUSA twitter accounts, maar nog geen reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 11:09
Ik heb nu ook een maandje de Mibox 3 draaien en het maakt de verwachtingen meer dan waar. We gebruiken het voor Netflix, Youtube (beide voor de kinderen) en Kodi en voor het geld kan ik het iedereen aanraden. Helaas de PS4 controller niet werkende gekregen dus het retrogamen moet ik nog eens met andere goedkope controller proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:09
Hoe kan je downgraden ? Of nieuwe update installeren? Want mijn afstandsbediening werkt nog steeds niet. Moet telkens mijn Logitech k400+ gebruiken. Is niet altijd even handig. De issue kwam nadat ik de laatste software update installeerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Klopt de SPDIF-vermelding in de TS? Volgens mij ondersteunt de Mi Box 3 geen SPDIF, toch?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:10
pven schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 10:37:
Klopt de SPDIF-vermelding in de TS? Volgens mij ondersteunt de Mi Box 3 geen SPDIF, toch?
De 3.5mm aansluiting is een combinatie aansluiting van zowel analoog als SPDIF. Zie ook 'More about Specs', onderaan deze pagina.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quizmaster
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 13:15
pven schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 10:37:
Wel met zo'n speciale (ik kende ze niet) toslink kabel. Werkt prima (heb nog een oude versterker zonder HDMI).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
quizmaster schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:30:
[...]

Wel met zo'n speciale (ik kende ze niet) toslink kabel. Werkt prima (heb nog een oude versterker zonder HDMI).
Ik moet dus wel zelf voor zo'n kabel zorgen?

(Mijn versterker ondersteunt wel HDMI, maar geen HDMI-audio ...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quizmaster
pven schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:32:
[...]
ja, vrij goed verkrijgbaar in NL of bij de Chinese webshops.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
pven schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:32:
[...]

(Mijn versterker ondertsteunt wel HDMI, maar geen HDMI-audio ...)
Jep, zo'n kabel of verloopstekker heb je dan inderdaad nodig (vast ook te verkrijgen bij de lokale shop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Laatst online: 23:58

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

He Mi Box gebruikers :)

Ik ben recent achter het bestaan van de Mii box 3 gekomen en heb eigenlijk wel echt interesse hierin. Echter heb ik wel nog wat vragen die ik niet zo 1-2-3 kan vinden uit de TS of gesprekken van de laatste pagina's.

Mijn redenen: Ik ben eigenlijk op zoek naar een alles in 1 oplossing om mijn media te consumeren. Dit betekent:
- Netflix (minimaal 1080p)
- Youtube
- Stream vanaf mijn NAS (middels kodi of plex)
- Casten vanaf mijn telefoon
- 4K afspelen (toekomstproof)

Zover ik heb kunnen vinden gaat dit allemaal prima op de mii box 3. Echter heb ik nog wat vragen:
- Wordt de box met chinese android afgeleverd en moet je dus met roms liggen te klooien? (ik ben hier niet bekend mee)
- Is de chip van deze box sterk genoeg om ook te kunnen transcoden? Mijn NAS is dat namelijk niet. (Nu download ik eigenlijk alleen MKV's en is dat geen probleem, alleen mijn Apple tv zit constant te kloten met ondertitels en/of geluid, op een geleende chromecast heb ik die problemen vanaf mijn NAS weer niet)

Eigenlijk wil ik dus terug naar 1 kastje dat alles kan en dat zou de mii box moeten worden. Gaat dit lukken of wordt het een enorm gekloot om alles functionerend te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Chrosser schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:57:

Ik ben recent achter het bestaan van de Mii box 3 gekomen en heb eigenlijk wel echt interesse hierin. Echter heb ik wel nog wat vragen die ik niet zo 1-2-3 kan vinden uit de TS of gesprekken van de laatste pagina's.

Mijn redenen: Ik ben eigenlijk op zoek naar een alles in 1 oplossing om mijn media te consumeren. Dit betekent:
- Youtube

Zover ik heb kunnen vinden gaat dit allemaal prima op de mii box 3. Echter heb ik nog wat vragen:
- Wordt de box met chinese android afgeleverd en moet je dus met roms liggen te klooien? (ik ben hier niet bekend mee)
- Is de chip van deze box sterk genoeg om ook te kunnen transcoden? Mijn NAS is dat namelijk niet. (Nu download ik eigenlijk alleen MKV's en is dat geen probleem, alleen mijn Apple tv zit constant te kloten met ondertitels en/of geluid, op een geleende chromecast heb ik die problemen vanaf mijn NAS weer niet)

Eigenlijk wil ik dus terug naar 1 kastje dat alles kan en dat zou de mii box moeten worden. Gaat dit lukken of wordt het een enorm gekloot om alles functionerend te krijgen?
- De box is gewoon in te stellen in meerdere talen, ook Nederlands. :)
- De box kan via bijvoorbeeld Kodi bijna alles wel afspelen, ook 4K lijkt goed te gaan. Het enige waar sommige mensen nog wel eens problemen mee hebben is volgens mij Dolby TrueHD en DTS HD-MA (dit heb ik zelf niet kunnen testen omdat ik geen receiver heb).

Let wel op dat als je Plex gebruikt deze bijna alles vanaf de server kant probeert te transcoderen. Voor ondertiteling gebeurt dit vaak al standaard bijvoorbeeld.

Betreft 4K gaat het om de wat lagere bitrates, een untouched 4K blu-ray rip heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Louw Post schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:03:
[...]

- De box is gewoon in te stellen in meerdere talen, ook Nederlands. :)
- De box kan via bijvoorbeeld Kodi bijna alles wel afspelen, ook 4K lijkt goed te gaan. Het enige waar sommige mensen nog wel eens problemen mee hebben is volgens mij Dolby TrueHD en DTS HD-MA (dit heb ik zelf niet kunnen testen omdat ik geen receiver heb).

Let wel op dat als je Plex gebruikt deze bijna alles vanaf de server kant probeert te transcoderen. Voor ondertiteling gebeurt dit vaak al standaard bijvoorbeeld.

Betreft 4K gaat het om de wat lagere bitrates, een untouched 4K blu-ray rip heb ik nog niet geprobeerd.
Dank voor je reactie. Gebruik je de rest van de functies ook? Youtube en Netflix? Ik neem aan dat 4k hierop ook werkt (met het juiste abbo natuurlijk). Heb nu nog een 1080p tv maar binnen afzienbare tijd wil ik de overstap gaan maken. Als ik 4k wil gaan streamen zullen het zullen het lagere bitrates zijn. Ga geen 100gb downen voor een untouched 4k bluray.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Chrosser schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:35:
[...]

Dank voor je reactie. Gebruik je de rest van de functies ook? Youtube en Netflix? Ik neem aan dat 4k hierop ook werkt (met het juiste abbo natuurlijk). Heb nu nog een 1080p tv maar binnen afzienbare tijd wil ik de overstap gaan maken. Als ik 4k wil gaan streamen zullen het zullen het lagere bitrates zijn. Ga geen 100gb downen voor een untouched 4k bluray.
YouTube, Netflix en Twitch met enige regelmaat gebruikt en is zover ik weet gewoon full HD (zolang de source dat ook was natuurlijk), maar ook geen 4K tv hier, dus hier kan ik je helaas niet mee verder helpen.

Edit:
"But on that latter front, you get what you pay for. On Mi Box, you’re on your own to find 4K content across apps that support it, like Netflix, YouTube, Vudu, UltraFlix and Sony’s Ultra streaming service. Roku’s software, on the other hand, highlights where to find and watch 4K video." Bron

Edit2:
Zojuist 4K untouched bluray rip geprobeerd van 70GB en dat lijkt aardig goed te gaan, via een USB Gigabit netwerk adapter. Vanaf mijn PC in taakbeheer zag ik op het netwerk pieken naar de 120mbit (vooral bij het skippen van een hoofdstuk), gemiddeld tussen de 60 tot 80mbit. Wifi is niet aan te raden zo te zien, aardig wat buffer momenten. Wel getest op een 1080p tv dus, maar volgens mij maakt dat voor de verwerking op de Mi Box 3 niet veel uit(?).

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 74% gewijzigd door Louw Post op 23-10-2017 19:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Louw Post schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:44:
[...]

YouTube, Netflix en Twitch met enige regelmaat gebruikt en is zover ik weet gewoon full HD (zolang de source dat ook was natuurlijk), maar ook geen 4K tv hier, dus hier kan ik je helaas niet mee verder helpen.

Edit:
"But on that latter front, you get what you pay for. On Mi Box, you’re on your own to find 4K content across apps that support it, like Netflix, YouTube, Vudu, UltraFlix and Sony’s Ultra streaming service. Roku’s software, on the other hand, highlights where to find and watch 4K video." Bron

Edit2:
Zojuist 4K untouched bluray rip geprobeerd van 70GB en dat lijkt aardig goed te gaan, via een USB Gigabit netwerk adapter. Vanaf mijn PC in taakbeheer zag ik op het netwerk pieken naar de 120mbit (vooral bij het skippen van een hoofdstuk), gemiddeld tussen de 60 tot 80mbit. Wifi is niet aan te raden zo te zien, aardig wat buffer momenten. Wel getest op een 1080p tv dus, maar volgens mij maakt dat voor de verwerking op de Mi Box 3 niet veel uit(?).

***members only***
Ok, super bedankt voor het testen! Ik was ook van plan om via een gigabit adapter aan te sluiten. Eens even speuren of er nog een leuke aanbieding ergens is :)
Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-09 21:27

Budha

Online ergo sum

Chrosser schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:57:

- Youtube

Als je toekomstproof wilt zijn, koop dan een Shield TV. Kost wel wat meer, maar dat ding is het gewoon waard.

Ik heb de Mi Box nu in bestelling voor op mijn slaapkamer. Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 20:59
Ik heb wel internet op mijn Mi Box, maar in Google Play Store laadt hij sinds een week niks meer. Ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

dimmak schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 08:53:
Ik heb wel internet op mijn Mi Box, maar in Google Play Store laadt hij sinds een week niks meer. Ben ik de enige?
Ik heb wel eens dat opeeens de suggesties niet meer worden geladen. Nu gebruik ik die toch niet eigenlijk, maar even de stekker eruit, 30s wachten, en weer opnieuw starten heeft dat geloof ik verholpen. Wellicht kun je dat proberen. Dit trucje verhelpt overigens wel meer problemen met de MiBox.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 21:55
Budha schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 17:26:
[...]

Als je toekomstproof wilt zijn, koop dan een Shield TV. Kost wel wat meer, maar dat ding is het gewoon waard.

Ik heb de Mi Box nu in bestelling voor op mijn slaapkamer. Ik ben benieuwd :)
Precies dat.. ik heb ook een Shield TV in de woonkamer waar hij het meeste gebruikt wordt. Top apparaat.
Voor de slaapkamer een MiBox3. Daar is hij prima voor, maar voor het intensieve gebruik en gebruiksgemak en ondersteuning vind ik hem toch te instabiel. Zeker aangezien chromecasten soms een pain in the ass is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
i7x schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 09:23:
[...]

Ik heb wel eens dat opeeens de suggesties niet meer worden geladen. Nu gebruik ik die toch niet eigenlijk, maar even de stekker eruit, 30s wachten, en weer opnieuw starten heeft dat geloof ik verholpen. Wellicht kun je dat proberen. Dit trucje verhelpt overigens wel meer problemen met de MiBox.
Je kunt hem toch gewoon rebooten in de settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Ceejay schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:27:
[...]

Je kunt hem toch gewoon rebooten in de settings?
Kan, maar da's geen volledige reset.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Ik heb nog niks gezien wat een reboot niet oplost (en dat gebeurt niet vaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Gezien eerdere ervaringen met invoerrechten enzo: is de Mi Box in Nederland te koop? Als ik Google, dan kom ik bij schimmige webshops die het alsnog uit China richting jouw adres importeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

pven schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 07:49:
Gezien eerdere ervaringen met invoerrechten enzo: is de Mi Box in Nederland te koop? Als ik Google, dan kom ik bij schimmige webshops die het alsnog uit China richting jouw adres importeren.
Je kan kijken op de ebay/Amazon van Duitsland/Frankrijk/Spanje/UK. Soms staat er wat op, natuurlijk niet via grote webshops. Dan betaal je sowieso meer, die moeten ook invoerrechten betalen en twee jaar EU garantie geven, EU stekker meeleveren en zelf nog een boterham verdienen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Laatst online: 15:14
Neem gewoon Geekbuying en reken er op dat je 21% btw moet betalen bij de invoer en je bent klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Budha

Budha

Online ergo sum

Ik heb mijne bij Banggood gekocht met Priority Direct Mail als verzendmethode. BG betaalt de douanekosten.

Vandaag is de Mi Box binnen gekomen. Chromecast doet het tot nu toe niet, maar verder een geweldig apparaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Budha schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 20:33:
[...]
f

Ik heb mijne bij Banggood gekocht met Priority Direct Mail als verzendmethode. BG betaalt de douanekosten.
Dat heb ik nu ook gedaan. Thx! :)
(Inclusief nog USB / RJ45 en een toslink-plug (heet dat zo?))

[ Voor 10% gewijzigd door pven op 27-10-2017 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[...]

Vandaag is de Mi Box binnen gekomen. Chromecast doet het tot nu toe niet, maar verder een geweldig apparaat :)
Klinkt goed, alleen van die chromecast die niet werkt dat is minder. Ik heb al een goedwerkende Raspberry Pi2 met Kodi en dat is een van de redenen dat ik Android TV zou willen (andere redenen zijn Netflix, een normale NPO App, misschien NL Ziet, maar dat zou dan met een VPN moeten. Zijn er ook goede VPN apps voor AndroidTV (OpenVPN?)
pven schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 22:46:
[...]

Dat heb ik nu ook gedaan. Thx! :)
(Inclusief nog USB / RJ45 en een toslink-plug (heet dat zo?))
Welke? De 3S van 58.24 euro?

[ Voor 15% gewijzigd door Marzman op 30-10-2017 15:43 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Marzman schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:39:
[...]

Welke? De 3S van 58.24 euro?
Ja, maar dan voor 57,66 euro

Ik laat het weten wanneer ie binnen is. In theorie duurt dat niet zo lang, maar ja:wat is lang? ;)

[ Voor 23% gewijzigd door pven op 31-10-2017 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:52
Welke USB stick adviseren jullie voor de mi box 3?
Iemand ervaring met snelheid qua laden van apps met een snellere stick of gaat een el-cheapo net zo snel?

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:11
[...]

Chromecast werkte bij mij ook out-of-the-box niet, daarna alle updates gedraait, factory reset en alles werkt perfect en super stabiel.

Tip: the mibox wordt een beetje instabiel als je je account wijzigt, dan altijd een factory reset nodig bij mij anders heb ik dat hij af en toe blijft hangen, eens in de zoveel week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

pven schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 18:08:
[...]

Ja, maar dan voor 57,66 euro

Ik laat het weten wanneer ie binnen is. In theorie duurt dat niet zo lang, maar ja:wat is lang? ;)
Ik moest even de baas overtuigen dat we dit nodig hebben (hebben nu een Raspberry Pi2 met Kodi en zij zal waarschijnlijk thuis zijn als de bezorger komt anders ziet ze misschien niet eens het verschil ;) ), maar ik heb hem nu ook besteld. Ik mis vooral Netflix, Chromecastsupport en normale TV Apps (NPO, NLZiet dat soort dingen). Ik ben benieuwd, het is mijn eerste Android TV boxje.

[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 05-11-2017 15:34 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:41
Ik heb een probleem. Ik heb nu een week of twee de Mi Box 3S maar vandaag wil hij niet meer opstarten. Normaal ging hij altijd aan als ik de TV aanzette, nu niet. Ook op z'n eigen afstandsbediening reageert hij niet. Stroom eraf en erop werkt niet. Alles loshalen en opnieuw aansluiten werkt niet. Andere stekkerdoos geprobeerd, ook zonder effect. Batterijen uit de AB gehaald.

Hebben jullie nog tips/suggesties/concrete oplossingen? Terugsturen naar China heb ik niet zoveel zin in. Ik heb zelf het idee dat het aan de stroomvoorziening kan liggen maar dat kan ik niet zo makkelijk testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 22:35
O88088 schreef op zondag 5 november 2017 @ 21:15:
Ik heb een probleem. Ik heb nu een week of twee de Mi Box 3S maar vandaag wil hij niet meer opstarten. Normaal ging hij altijd aan als ik de TV aanzette, nu niet. Ook op z'n eigen afstandsbediening reageert hij niet. Stroom eraf en erop werkt niet. Alles loshalen en opnieuw aansluiten werkt niet. Andere stekkerdoos geprobeerd, ook zonder effect. Batterijen uit de AB gehaald.

Hebben jullie nog tips/suggesties/concrete oplossingen? Terugsturen naar China heb ik niet zoveel zin in. Ik heb zelf het idee dat het aan de stroomvoorziening kan liggen maar dat kan ik niet zo makkelijk testen.
Lijkt defect en zo dood als een pier. Filmpje van maken en sturen naar support. Vaak krijg je een nieuwe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McOrmick
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Marzman schreef op zondag 5 november 2017 @ 15:32:
[...]Ik mis vooral Netflix, Chromecastsupport en normale TV Apps (NPO, NLZiet dat soort dingen). Ik ben benieuwd, het is mijn eerste Android TV boxje.
Ik heb de internationale versie direct van de Xiaomi shop op AliExpress getrokken, maar die "normale TV Apps" kan ik met geen mogelijkheid vinden in de Android TV (6) store. Of ik nu Nederlands of Engels heb, het maakt niets uit. Sideloaden van de APKs heeft ook geen zin, want portrait op z'n kant en reageert niet op remote-instructies. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Kijk via Kodi, er zijn plug-ins voor die apps die het wel doen.
Of lobby bij de makers om hun apps Android TV geschikt uit te brengen, eventueel via side loading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Laatst online: 22:09
Zijn er nog fatsoenlijke updates voor de box met verbeteringen etcetera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

theduke1989 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 20:30:
Zijn er nog fatsoenlijke updates voor de box met verbeteringen etcetera
Nougat zou al sinds begin dit jaar in ontwikkeling zijn volgens mij, maar er is al maanden geen update over geweest voor zover ik kan vinden. Nu Oreo ondertussen er ook al is vraag ik me af wat de bedoeling is van Xiaomi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountill
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 09:16
McOrmick schreef op woensdag 8 november 2017 @ 14:40:
[...]

Ik heb de internationale versie direct van de Xiaomi shop op AliExpress getrokken, maar die "normale TV Apps" kan ik met geen mogelijkheid vinden in de Android TV (6) store. Of ik nu Nederlands of Engels heb, het maakt niets uit. Sideloaden van de APKs heeft ook geen zin, want portrait op z'n kant en reageert niet op remote-instructies. Iemand?
Daar loop ik nu ook tegen aan. Dacht ze gewoon te kunnen installeren, maar dat valt vies tegen. Sideloaden van NPO, Videoland en NL Ziet werkten allen niet voor mij. Goed overheen gelezen betreft mogelijkheden denk ik.

Mijn Steamaccount. Altijd op zoek om te ruilen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Van Knippr zie ik wel een bericht dat ze zeer binnenkort een (beta) Android TV app hebben

https://service.knippr.nl...id-TV-gebruikers-gezocht-

[ Voor 44% gewijzigd door Marzman op 08-11-2017 22:13 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Mijn Mi Box 3s is binnen. Leuk spul denk ik, want ...

• mijn 5GHz-netwerk wordt niet gevonden
• ik vrees dat ik een te goedkope USB/Ethetner-adapter heb gekocht, want dat werkt ook niet

Hij is nu via het 2,4GHz-netwerk verbonden, maar dat is echt te traag.

Iemand tips hoe ik ethernet aan de praat kan krijgen? Of ontkom ik er niet aan om een andere adapter te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb nog een adapter liggen van een HTC shift. Ik hoop dat die werkt, van mij hoeft het ook niet via wifi.

Zal bij mij nog een weekje duren dan want ik heb hem een week later besteld.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Mijn box is nu ook binnen :)

Eerste indruk is positief, installatie ging gemakkelijk, handig dat het overgenomen kan worden van je telefoon. Updaten ging automatisch, casten werkt ook goed. Zo goed dat ik twijfel of ik Kodi nog wel ga installeren.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:17
pven schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 21:38:
Mijn Mi Box 3s is binnen. Leuk spul denk ik, want ...

• mijn 5GHz-netwerk wordt niet gevonden
• ik vrees dat ik een te goedkope USB/Ethetner-adapter heb gekocht, want dat werkt ook niet

Hij is nu via het 2,4GHz-netwerk verbonden, maar dat is echt te traag.

Iemand tips hoe ik ethernet aan de praat kan krijgen? Of ontkom ik er niet aan om een andere adapter te kopen?
Hier had ik geen problemen met de 5GHZ.
Heb je de box al voorzien van een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
SmoothTweaker schreef op maandag 13 november 2017 @ 19:02:
[...]

Hier had ik geen problemen met de 5GHZ.
Heb je de box al voorzien van een update?
Ja, geen updates meer beschikbaar.

Ik baal hier toch wel van ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:52
Marzman schreef op woensdag 8 november 2017 @ 22:12:
Van Knippr zie ik wel een bericht dat ze zeer binnenkort een (beta) Android TV app hebben

https://service.knippr.nl...id-TV-gebruikers-gezocht-
Ik heb me ingeschreven voor de Beta, dat loopt als een tierelier op mn Shield, zodra mn Mi Box binnen is ook maar snel installeren.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McOrmick
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
pven schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 21:38:
Ik had een 1Gbps USB adapter uit China laten komen, en die werkte niet, maar de Surface Ethernet Adapter wordt wel herkend. Ik gebruik de surface dongle nu voor de Mi Box en de China-dongle voor de Surface.

Ik zou dus kijken naar een USB eth dongle die dezelfde chipset gebruikt als de Surface ethernet adapter.

[ Voor 13% gewijzigd door McOrmick op 14-11-2017 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
McOrmick schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:33:
[...]

Ik had een 1Gbps USB adapter uit China laten komen, en die werkte niet, maar de Surface Ethernet Adapter wordt wel herkend. Ik gebruik de surface dongle nu voor de Mi Box en de China-dongle voor de Surface.

Ik zou dus kijken naar een USB eth dongle die dezelfde chipset gebruikt als de Surface ethernet adapter.
Bij mijn zoektocht naar de chipset loop ik hier tegenaan: https://www.reddit.com/r/...s_works_on_xiaomi_mi_box/

_O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Ik heb zelf deze:
https://nl.aliexpress.com...010612.0.0.42838fbbVymnog
De USB3.0 versie en die werkt perfect, haal ook snelheden boven de 100mbps ondanks dat de Mi Box een USB2.0 poort heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Louw Post schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:04:
[...]

Ik heb zelf deze:
https://nl.aliexpress.com...010612.0.0.42838fbbVymnog
De USB3.0 versie en die werkt perfect, haal ook snelheden boven de 100mbps ondanks dat de Mi Box een USB2.0 poort heeft.
Dank! :)

Ik heb nu ook een ugreen besteld, maar wel met extra USB-poorten (anders kan ik mijn draadloze toetsenbord niet meer aansluiten). Over een week of 2 a 3 weet ik of het werkt.

offtopic:
Wat vragen ze in Nederland trouwens belachelijke prijzen voor die ugreen-dingen 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door pven op 14-11-2017 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:31

CeesKees

I rest my Kees

Bij mij gooit de MiBox alle CEC (HDM Control) settings overhoop, zowel bij het rechtstreeks aansluiten op TV als het aansluiten op de receiver.

Hebben de mede-eigenaren enig idee wat ik hier aan kan doen?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Handmatig goed zetten in de instellingen al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:31

CeesKees

I rest my Kees

Uiteraard. Maar wat moet ik dan goed zetten?

Ik heb een nuc met cec controller, deze gooit de settings in TV en receiver niet in de war.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:11
CeesKees schreef op woensdag 15 november 2017 @ 07:35:
Uiteraard. Maar wat moet ik dan goed zetten?

Ik heb een nuc met cec controller, deze gooit de settings in TV en receiver niet in de war.
De CEC van de Xiaomi Mi Box is gewoon vreselijk slecht, op alle mogelijke instellingen, zowel op Android TV 6 als op de Android TV 7 beta. Hopelijk fixen ze dat nog.

Mijn TV heeft meerdere HDMI aansluitingen, allemaal met CEC en 1 met ARC. Op de ARC heb ik mijn Samsung HW-H600 Soundstand aangesloten, op de andere een Wii U, Telfort kastje en de Mi Box. Wanneer de Mi Box in slaapstand staat werkt het hele ARC gebeuren niet. Dus ik moet per se de Mi Box uit slaapstand halen als ik geluid van mijn soundstand wil hebben. Ook als ik op de Wii U game of tv kijk via het Telfort doosje.

Ik heb afgelopen weekend de Nvidia Shield TV aangeschaft. Veel duurder, maar de CEC werkt tenminste zonder problemen. Hopelijk komt Xiaomi ooit nog met een update die dit fatsoenlijk oplost. Ik heb de snelheid van de Shield TV niet nodig, maar ik (en mijn vriendin) raakte erg geïrriteerd door het hele CEC gebeuren.

[ Voor 13% gewijzigd door job_h op 17-11-2017 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t-bob
  • Laatst online: 03-01 13:01
vandaag mijn nieuw Xiaomi mi tv box binnen gekregen,
Meteen uitgepakt en aangesloten WiFi ingesteld Netflix accoud ingevoerd en uit geprobeerd het werkt.
Naar de Google playstore en Kodi 17.6 geïnstalleerd alles in het Nederlands gezet wat ik al vaker heb gedaan op mijn andere apparaten.
Externe schijf eraan waar ik diverse films op heb staan en die via kodi afgespeeld, werkt prima.
Toen maar eens proberen bij bestandsbeheer in locatie toevoegen wat toe te voegen waar ik addons mee kan installeren.
En hier ging het fout!!!!
Iedere keer ik een melding dat er geen netwerk is kodi al meerdere keren verwijderd en opnieuw geïnstalleerd,
Stekker eruit stekker erin niets helpt er is gewoon internet verbinding op de tvbox anders zou ik kodi ook niet opnieuw kunnen installeren.
Maar lokatie toevoegen in kodi geeft hij aan geen internet verbinding.

Op systeeminformatie bij netwerk staat bij Verbindingen: Verbonden.

Wat doe ik fout wie weet waar ik moet zoeken, of maken de lokatie HTTP:// ......... geen verbinding meer?

Gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
t-bob schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 19:20:
vandaag mijn nieuw Xiaomi mi tv box binnen gekregen,
Meteen uitgepakt en aangesloten WiFi ingesteld Netflix accoud ingevoerd en uit geprobeerd het werkt.
Naar de Google playstore en Kodi 17.6 geïnstalleerd alles in het Nederlands gezet wat ik al vaker heb gedaan op mijn andere apparaten.
Externe schijf eraan waar ik diverse films op heb staan en die via kodi afgespeeld, werkt prima.
Toen maar eens proberen bij bestandsbeheer in locatie toevoegen wat toe te voegen waar ik addons mee kan installeren.
En hier ging het fout!!!!
Iedere keer ik een melding dat er geen netwerk is kodi al meerdere keren verwijderd en opnieuw geïnstalleerd,
Stekker eruit stekker erin niets helpt er is gewoon internet verbinding op de tvbox anders zou ik kodi ook niet opnieuw kunnen installeren.
Maar lokatie toevoegen in kodi geeft hij aan geen internet verbinding.

Op systeeminformatie bij netwerk staat bij Verbindingen: Verbonden.

Wat doe ik fout wie weet waar ik moet zoeken, of maken de lokatie HTTP:// ......... geen verbinding meer?

Gevonden
Bedankt voor het melden. Hoe heb je het op kunnen lossen (om het verhaal compleet te maken mocht iemand anders tegen hetzelfde issue lopen :))?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
Heb op het forum van kodi gevonden """ zo werkt kodi ''''

link zet ik niet erbij weet niet of dit is toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Heb de mi box binnen en eigenlijk best tevreden. Enige probleem wat ik ervaar is met Netflix.
Het geluid en beeld lopen totaal niet synchroon. Hier zit vaak wel een seconde of 2 verschil.
Het ligt niet aan de latency van mijn homecinema want in Youtube en Twitch ervaar ik dat helemaal niet. met Casten merk ik ook geen verschil. Het zit dus echt alleen in de app van Netflix. Herinstallatie heb ik al geprobeerd maar helpt het euvel ook niet.

Iemand nog tips? Een complete herinstallatie van de mi box misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
Vreemd dat je dat hebt.
Ik heb de mi box ook vorige week vrijdag binnen gekregen en bij mij loopt
het geluid en beeld wel synchroom. op Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha

Budha

Online ergo sum

Chrosser schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:02:
Heb de mi box binnen en eigenlijk best tevreden. Enige probleem wat ik ervaar is met Netflix.
Het geluid en beeld lopen totaal niet synchroon. Hier zit vaak wel een seconde of 2 verschil.
Het ligt niet aan de latency van mijn homecinema want in Youtube en Twitch ervaar ik dat helemaal niet. met Casten merk ik ook geen verschil. Het zit dus echt alleen in de app van Netflix. Herinstallatie heb ik al geprobeerd maar helpt het euvel ook niet.

Iemand nog tips? Een complete herinstallatie van de mi box misschien?
Sluit 'm ook eens rechtstreeks op je scherm aan, om conflicten uit te sluiten.

Gebruik je passthrough voor de audio, of laat je de Mi Box decoderen?

Tja, ik zou eens resetten, met audio instellingen rommelen (Android en Netflix) en als dat allemaal niet helpt een vorige versie van de Netflix app proberen te sideloaden of toch maar de Mi Box herinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb dat probleem ook niet, de netflix app werkt perfect. Ik ben Kodi gewend en dat is opeens wel erg statisch (al is het ook al een stuk beter als oudere/andere mediaspelers) vergeleken met Android Apps.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Gisteren de Mibox 3 (international) direct aangesloten aan de tv en het geluid is prima. Het kan zijn dat je bij de algemene instellingen nog moet aangeven of het geluid via bijvoorbeeld HDMI gaat.
Het is wel vreemd dat het met de andere apps wel goed gaat.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
Nu een week in bezit “ Xiaomi mi tv box“
moet zeggen Netflix werkt voor mij perfect,
Films streamen via kodi addons werkt snel,
Afstandbediening heel goed, voice heb ik nog niet geprobeerd gebruik ik toch niet.
De Xiaomi mi werkt prettiger dan de Minix U1met het guru abonnement.
Dus alleen maar lof voor de Xiaomi mi tv box en dat voor €60,21 via Ali.:)

Alleen was er dit,
Gisteren film gekeken via externe schijf via kodi,
en sloot kodi ineens af na een half uur kijken pfff.
Als ik VLC player probeer geeft hij geen geluid.

ook als het boxje een tijdje aanstaat bijv. Kijk dan naar film in Netflix ,
Dan ziet hij geen externe schijf meer of USB.
Dan moet ik de stroom eraf halen en weer erop.

Moet nu nog eens uitvogelen hoe ik dat USB gedeelte kan op lossen.

Wie heeft een tip?

[ Voor 5% gewijzigd door t-bob op 24-11-2017 19:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Heb onlangs twee Xbox One S controllers gekoppeld met Bluetooth. Wat geweldig werkt dat! Meteen een hele lading klassiekers voor de N64 gedownload. Even op een USB stick en je kunt zo met Mupen64plus aan de slag. Wel even goed de knoppen naar wens configureren in het menu maar dat is zo gebeurd. Vanavond Snowboard Kids proberen in multi player modus. :) Binnenkort ook nog maar eens kijken naar de mogelijkheden PS1 te emuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 07:03
Ik heb het boxje nu 2 dagen in bezit ter vervanging van m'n Raspberry Pi met LibreElec.

Ik loop tegen het probleem aan dat ik behoorlijk wat framedrops ervaar tijdens het streamen vanaf mijn NAS. Waar de RPi probleemloos 1080p mkv's afspeelt, hapert het flink met de Mi. Netflix draait probleemloos.

Ik heb de Mi zowel draadloos (5Ghz) als bedraad aangesloten gehad. Beide keren het probleem. Ook binnen smpc loopt het niet vloeiend.

Iemand met hetzelfde probleem? (en oplossing?)

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Dat heb ik ook, waarschijnlijk is dat dit probleem: http://en.miui.com/thread-470282-1-1.html

Wat tijdelijk verbetering geeft is in het beeldscherm instellingen menu even wisselen naar een andere resolutie en framerate.

Hij staat bij mij trouwens op 4k2/24.

[ Voor 8% gewijzigd door Moby op 25-11-2017 09:18 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
weststar schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 00:06:
Ik heb het boxje nu 2 dagen in bezit ter vervanging van m'n Raspberry Pi met LibreElec.

Ik loop tegen het probleem aan dat ik behoorlijk wat framedrops ervaar tijdens het streamen vanaf mijn NAS. Waar de RPi probleemloos 1080p mkv's afspeelt, hapert het flink met de Mi. Netflix draait probleemloos.

Ik heb de Mi zowel draadloos (5Ghz) als bedraad aangesloten gehad. Beide keren het probleem. Ook binnen smpc loopt het niet vloeiend.

Iemand met hetzelfde probleem? (en oplossing?)
Generiek wat zaken waar je naar zou kunnen kijken:

Je zou eens kunnen kijken hoe het netwerkverkeer zich gedraagt, stroomt het daar vloeiend door of niet. Is bedraad de snelheid overal vast gezet tussen alle onderdelen op 100/100 full duplex bijvoorbeeld of auto negotiate waarbij ze er niet uit komen en je frame drops hebt?

Verder kan het zijn dat de client die je gebruikt op de server of lokaal iets met het signaal wil doen waar je niet voldoende geheugen of processor power voor hebt aan een van beide kanten. Andere server software en andere client software mee testen kan dan helpen om de oorzaak te vinden.

Stream ook eens vanaf je PC/Laptop of die hetzelfde probleem heeft.

Het beeldscherm, is die ook 1080p, of juist 4K of 720p? Kan het zijn dat er iets gebeurt in de software om het signaal aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
Xiaomi mi tv box

Alleen was er dit,
Gisteren film gekeken via externe schijf via kodi,
en sloot kodi ineens af na een half uur kijken pfff.
Als ik VLC player probeer geeft hij geen geluid.

ook als het boxje een tijdje aanstaat bijv. Kijk dan naar film in Netflix ,
Dan ziet hij geen externe schijf meer of USB.
Dan moet ik de stroom eraf halen en weer erop.

Moet nu nog eens uitvogelen hoe ik dat USB gedeelte kan op lossen.

Wie heeft een tip?
Nog niet gevonden weet er iemand raad om dit op te lossen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Net Spotify geprobeerd, dat is wel goed uitgewerkt voor Android TV. Het is ook een soort Chromecast achtige app die ook je gsm gebruikt, voor de bediening, info en zelfs om in te loggen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 13:57
Begin wel behoorlijk ongeduldig te worden over het maar niet beschikbaar komen van een update. Iemand nog nieuws daarover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
DanielAlm schreef op zondag 26 november 2017 @ 15:43:
Begin wel behoorlijk ongeduldig te worden over het maar niet beschikbaar komen van een update. Iemand nog nieuws daarover?
Misschien kun je even aangeven / quoten waar je op reageert en wat je bedoelt? Je laatste post was van 22 september en dat ging over een bestelling.

Als er geen update beschikbaar is, dan zijn er wellicht te weinig vernieuwingen om te implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Kiswum schreef op zondag 26 november 2017 @ 19:55:
[...]

Misschien kun je even aangeven / quoten waar je op reageert en wat je bedoelt? Je laatste post was van 22 september en dat ging over een bestelling.

Als er geen update beschikbaar is, dan zijn er wellicht te weinig vernieuwingen om te implementeren.
Er is een update naar Nougat beloofd (is ook een beta van). Echter, daar wachten we al zo lang op dat het nog maar de vraag is of die ooit uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 13:57
Kiswum schreef op zondag 26 november 2017 @ 19:55:
[...]

Wat is dit voor een belachelijke reactie. En voor een forum starter onwaardig. Wat heeft het er mee te maken dat ik voor het laatst op 22 september iets over een bestelling heb gepost? Het feit dat we al heel lang wachten op een update die reeds als beta al een tijd rondzingt, zou jij toch moeten weten. Kort en krachtig: is er iemand die al iets meer weet. Daar ging de vraag over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
i7x schreef op zondag 26 november 2017 @ 21:26:
[...]

Er is een update naar Nougat beloofd (is ook een beta van). Echter, daar wachten we al zo lang op dat het nog maar de vraag is of die ooit uitkomt.
Bedankt voor het antwoord, hier heb ik wel iets aan.
DanielAlm schreef op zondag 26 november 2017 @ 22:26:
[...]

Wat is dit voor een belachelijke reactie. En voor een forum starter onwaardig. Wat heeft het er mee te maken dat ik voor het laatst op 22 september iets over een bestelling heb gepost? Het feit dat we al heel lang wachten op een update die reeds als beta al een tijd rondzingt, zou jij toch moeten weten. Kort en krachtig: is er iemand die al iets meer weet. Daar ging de vraag over.
Je mag het belachelijk vinden, maar als ik niet kan zien waarom je iets vraagt, is het lastig te achterhalen waar je het over had. Dat je een-na-laatste bericht (ook achteraf gezien) niets met je laatste bericht te maken had zorgt nogal voor de verwarring. Als je iets vraagt en/of wil weten, is het handig als je dat duidelijk doet. Het siert je niet door vrijandig te doen en aan te geven dat iets belachelijk is (wat gezien de situatie m.i. niet is). Gelukkig heeft i7x duidelijk aangegeven waar het over ging, zo kan het dus ook.

Op deze manier kan ik je wellicht helpen om je vraag te beantwoorden.

p.s. het komt vaak voor dat mensen een topic aanmaken (voor anderen), maar de situatie niet maandelijks bekijken. In dit geval was ik de eerste maanden wat actiever met mijn Mibox 1. Doordat ik de Mibox 3 nu ook in bezit heb, ben ik weer actiever en kan ik dingen testen, beantwoorden, bevestigen en wellicht verwerken in een complete review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb mijn HUB binnen van Ugreen, en kan nu dus eindelijk mijn Mi Box via ethernet verbinden. Maar ... dat levert natuurlijk weer nieuwe vragen op.

• ik krijg nu via HDMI geluid op mijn TV, maar ik wil dat via SPDIF door de versterker laten lopen. Hoe stel ik dat in? Een dergelijke optie kan ik niet vinden.
• is het installeren van Kodi simpelweg vanaf de Mi Box naar de kodi website gaan, daar de apk downloaden en vervolgens installeren. Of is er een betere methode?

[ Voor 12% gewijzigd door pven op 01-12-2017 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:42
@pven Voor Kodi kun je gewoon naar de PlayStore gaan vanuit je MiBox, daar staat ie.
Voor je audio heb ik helaas geen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
vinom schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:55:
@pven Voor Kodi kun je gewoon naar de PlayStore gaan vanuit je MiBox, daar staat ie.
Voor je audio heb ik helaas geen antwoord.
Ik heb de hele Playstore nog niet gevonden op mijn MiBox. Zie ik iets over het hoofd, of moet ik die er eerst opzetten?

Als ik hem nu aanzet, dan krijg ik een overzicht met heel veel chinese tekens. Ongeveer in het midden van de pagina staat dan iets als 'my apps', waar ik vervolgens verder mee kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:42
Hmm, heb je wel de internationale MiBox en niet toevallig de Chinese versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

pven schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:50:
Ik heb mijn HUB binnen van Ugreen, en kan nu dus eindelijk mijn Mi Box via ethernet verbinden. Maar ... dat levert natuurlijk weer nieuwe vragen op.

• ik krijg nu via HDMI geluid op mijn TV, maar ik wil dat via SPDIF door de versterker laten lopen. Hoe stel ik dat in? Een dergelijke optie kan ik niet vinden.
• is het installeren van Kodi simpelweg vanaf de Mi Box naar de kodi website gaan, daar de apk downloaden en vervolgens installeren. Of is er een betere methode?
Is er een reden dat je de MiBox niet aan je versterker hebt hangen?
En anders zou je toch gewoon een spdif kabel van je tv naar de versterker kunnen laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
vinom schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:15:
OMG ... je hebt een punt: ik heb deze besteld, daar staat letterlijk 'Language: Only Simple Chinese'. Ik heb dus wat huiswerk ...
Louw Post schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:17:
[...]

Is er een reden dat je de MiBox niet aan je versterker hebt hangen?
En anders zou je toch gewoon een spdif kabel van je tv naar de versterker kunnen laten lopen?
Waar haal je vandaan dat ik hem niet aan mijn versterker heb hangen?

Er komt SPDIF uit de MiBox, die gaat mijn versterker in. De HDMI gaat door mijn versterker heen naar mijn TV (passthru, ouwe zooi).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
vinom schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:15:
Precies, welke box heb je precies @pven? Het typenummer staat onderin je box.
MiBox 1:MDZ-09-AA
MiBox 3 International: MDZ-16-AB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizmaster
Louw Post schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:17:
[...]

Heb ook de Mibox via HDMI aan de TV en de spdif kabel aan de versterker (oude versterker, geen HDMI). Werkt prima. Wel versterker op juiste input zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Kiswum schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:20:
[...]

Dit laat ik vanavond weten.

Zovast een vraagje ... als het echt de Chinese is, kan ik er dan iets mee?

[ Voor 12% gewijzigd door pven op 01-12-2017 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
pven schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:22:
[...]

Dit laat ik vanavond weten.

Zovast een vraagje ... als het echt de Chinese is, kan ik er dan iets mee?
Ok, dat is goed. Wellicht kun je de Google Playstore via een ander kanaal downloaden. Zoek daarvoor maar op install Xiaomi Playstore of install LeEco Playstore.

p.s. met een beetje geluk kun je de taal aanpassen in de settings, dat heb ik bij mijn oude Mibox ook gedaan:
Kiswum in "[Mediaplayer] Xiaomi Mi Box (alle varianten)"

[ Voor 20% gewijzigd door Kiswum op 01-12-2017 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Ik had iemand van het MIUI team een PM gestuurd op het MIUI forum over een update voor de Mi Box 3. Zojuist onderstaande PM terug gekregen van hem.
Hey. If you are speaking about the Mi Box 3 Android TV (the international black box) - I don't know any ETAs. And if you mean the Enhanced version (white Chinese TV box), I am 99% sure it won't get any Android OS updates.
Nog steeds niks concreets dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Louw Post op 01-12-2017 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Kiswum schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:25:
[...]

Ok, dat is goed. Wellicht kun je de Google Playstore via een ander kanaal downloaden. Zoek daarvoor maar op install Xiaomi Playstore of install LeEco Playstore.
Ga ik proberen
p.s. met een beetje geluk kun je de taal aanpassen in de settings, dat heb ik bij mijn oude Mibox ook gedaan:
Kiswum in "[Mediaplayer] Xiaomi Mi Box (alle varianten)"
Dat is mij gelukt. Maar dan staat er nog steeds aardig wat Chinees op het scherm. Het eerste wat daarna opviel was dus 'my apps' in het midden van het scherm. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Kiswum schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:20:
[...]

Er staat MDZ-19-AA op. Als ik dat Google, dan vind ik meteen http://en.miui.com/thread-633288-1-1.html

Ik ga even knutselen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Kijk, dat houd ik van, veel plezier met knutselen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb er nu Kodi op staan, dat werkt goed.

To do:
• andere launcher, of in ieder geval wil ik dat Kodi meteen start ipv die Chinese launcher
• geluid uit SPDIF zien te krijgen

Pagina: 1 ... 11 ... 37 Laatste