Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10 13:08
Kan iemand mij vertellen hoe dat zit/werkt met die Extensible USB-RJ45 op de Mi Box 3 versies?
Ben voornemens van plan de huidige RPi's te vervangen voor Mi Boxen maar wil ze wel via ethernet verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlhendrix
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-10 13:09
Ik heb deze mediabox sinds vandaag en erger mij echt kapot aan de voice search. Het liefst schakel ik deze compleet uit. Iemand een idee hoe dit moet? Ik heb google al geraadpleegd maar dan zie ik alleen e.e.a. met permissies, ik wil graag heel de voice service 'killen'...

[PSN: carlhendrix] | Steam ID : n3w_w4rri0r |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:53
Wat is de reden daarvan als ik vragen mag? Ik heb er weinig last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlhendrix
vinom schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:46:
Wat is de reden daarvan als ik vragen mag? Ik heb er weinig last van.
Ik ben er niet gek op dat er voice dingen aanwezig zijn. Je weet nooit wie mee kan luisteren. En er worden soms hele gevoelige dingen besproken thuis. Vandaar de vraag. Noem het paranoia als je wil, maar zo zit ik in elkaar.

Ik geloof best dat het voor velen een fijne functie is. Maar helaas ben ik daar niet 1 van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-10 13:32
carlhendrix schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:52:
[...]

Ik ben er niet gek op dat er voice dingen aanwezig zijn. Je weet nooit wie mee kan luisteren. En er worden soms hele gevoelige dingen besproken thuis. Vandaar de vraag. Noem het paranoia als je wil, maar zo zit ik in elkaar.

Ik geloof best dat het voor velen een fijne functie is. Maar helaas ben ik daar niet 1 van :)
Geen idee of het volledig te killen is. Maar hoe heb je dat met je mobieltje geregeld dan? Wat ik wel irritant vind is dat die voice search functie erg brak is op de mi box en bij het zoeken die standaard eerst de voice search wil doen. Ik meen dat dat wel iets is wat je uit kan zetten

[ Voor 14% gewijzigd door keepitfrosty op 06-12-2017 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Begrijpelijk. Ik ben het in de settings ieder geval nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:48
carlhendrix schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:52:
[...]

wie zegt dat het uitzetten van deze functie er ook voor zorgt dat het uit staat ;) Ik zou als ik jou was meer zoeken in het inzichtelijk maken van je netwerkverkeer. Pihole of netwerkmonitor moeten er wel voor zorgen dat je meer inzicht krijgt en dingen geblokt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlhendrix
grote_oever schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:57:
[...]

wie zegt dat het uitzetten van deze functie er ook voor zorgt dat het uit staat ;) Ik zou als ik jou was meer zoeken in het inzichtelijk maken van je netwerkverkeer. Pihole of netwerkmonitor moeten er wel voor zorgen dat je meer inzicht krijgt en dingen geblokt worden.
Ik zal daar ook nog wel naar kijken, maar ik wil ook die functie uit... ik vermoed dat het gewoon een process is ergens? Maar ik kan ook niet echt een (uitgebreide) task manager vinden. Ik zal er nog wel even mee stoeien. bedankt voor de tip in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBlekkenhorst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-10 22:21
schumi2004 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 11:02:
Kan iemand mij vertellen hoe dat zit/werkt met die Extensible USB-RJ45 op de Mi Box 3 versies?
Ben voornemens van plan de huidige RPi's te vervangen voor Mi Boxen maar wil ze wel via ethernet verbinden.
Ik heb mijn mibox 3 gisteren binnen gekregen ik had een "Ugreen USB Ethernet Adapter USB 3.0 to HUB RJ45 Lan Network Card" via aliexpress gekocht. Had ik in een forum gevonden deze hybride usb/rj45 hub. 1000mbit en 2 usb poorten. werkt super. Veel beter dan via wifi. Bij gebruik harde schijf externe voeding 5v 2A gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10 13:08
HBlekkenhorst schreef op woensdag 6 december 2017 @ 19:39:
[...]

Ik heb mijn mibox 3 gisteren binnen gekregen ik had een "Ugreen USB Ethernet Adapter USB 3.0 to HUB RJ45 Lan Network Card" via aliexpress gekocht. Had ik in een forum gevonden deze hybride usb/rj45 hub. 1000mbit en 2 usb poorten. werkt super. Veel beter dan via wifi. Bij gebruik harde schijf externe voeding 5v 2A gebruiken.
Heb je toevallig een linkje naar het artikel op AliExpress?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 22:48

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
schumi2004 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 20:17:
[...]

Bovenaaan mijn laatste pagina in deze thread staat ie ook (of een-na laatste pagina, dat ligt aan je instellingen). @pven lijkt dezelfde te hebben.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
schumi2004 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 20:17:
[...]

Ugreen USB Ethernet Adapter USB 3.0 2.0 to HUB RJ45 Lan Network Card for Xiaomi Mi Box Nintendo Nintend Switch USB Ethernet
http://s.aliexpress.com/j2qEVFVB

( Bij Bol vragen ze 90 euro 8)7 )

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedersPeugeot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-03 14:56
Ik heb de mdz-19-aa variant (mi box 3s), heb er wel een zomer beta Android 7 opgezet, kan alleen geen nieuwere vinden, Netflix werkt nu niet, ota updates ook niet. Kodi etc wel, maar dan geen home button. Iemand idee voor goede ROM?

Mary had a crypto key...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:20

PnD

like in Pinda ^_^

Ik lees tegenstrijdige berichten over het werken van Airplay op de Mi Box Pro. In dit topic gezocht op airplay, maar 0 hits. Werkt het nou of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-10 11:33

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

PnD schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:38:
Ik lees tegenstrijdige berichten over het werken van Airplay op de Mi Box Pro. In dit topic gezocht op airplay, maar 0 hits. Werkt het nou of niet?
Apple AirPlay? Ik heb het werkend gekregen met een app: AirReceiver. Kost 2.99 voor alle functies maar dat is het voor mij wel waard. Er is ook een gratis trial.

Ik gebruik het wel eens met m'n iPad.

Google Play: AirReceiver

[ Voor 18% gewijzigd door i7x op 11-12-2017 15:39 ]

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-10 10:23
Waarom heeft de netflix app op mijn mi box niet hetzelfde aanbod als netflix in de browser op mijn pc?! :/
[/off topic geklaag]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Zit daar verschil in dan?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
Blijkbaar..
Ik zag op mijn pc dat 'Guardians of the Galaxy Vol. 2' op netflix was en die kan ik niet terug vinden via netflix op de Mi box (zelfs toegevoegd aan 'my list' waar die dan opeens niet meer tussen staat), of er zit ergens een ernstig synchronisatie probleem maar ook na een reboot veranderd het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Het is geen beperking van de Mibox, maar van de mobiele app. Op mijn Android toestel is die film ook niet aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-10 16:33

Louw Post

Cerenas

Kwam zojuist op reddit tegen dat er een nieuwe beta versie beschikbaar is, dit geeft toch nog hoop op een stabiele versie.
https://www.reddit.com/r/...nougat_update_build_1560/

• SpeedersPeugeot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-03 14:56
Thx, works op de MDZ-16 en 19. Vers vd pers, snel gevonden; top.

Mary had a crypto key...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-10 14:23
Louw Post schreef op woensdag 13 december 2017 @ 09:15:
Kwam zojuist op reddit tegen dat er een nieuwe beta versie beschikbaar is, dit geeft toch nog hoop op een stabiele versie.
https://www.reddit.com/r/...nougat_update_build_1560/
ook geïnstalleerd, en werkt als een zonnetje.

Helaas weer geen dynamic refresh rate switching er in...... terwijl het zo schijn te zijn dat het een rechten kwestie is. er zijn mensen die hem geroot hebben en met 1 chmod commando het werken kunnen krijgen.

ps. eindelijk ook een spotify app update. dit is een stuk beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-10 22:19
MonkeyJohn schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 23:26:
Blijkbaar..
Ik zag op mijn pc dat 'Guardians of the Galaxy Vol. 2' op netflix was en die kan ik niet terug vinden via netflix op de Mi box (zelfs toegevoegd aan 'my list' waar die dan opeens niet meer tussen staat), of er zit ergens een ernstig synchronisatie probleem maar ook na een reboot veranderd het niet.
Zit je met je pc niet op de Netflix van een ander land? Die film staat er bij mij namelijk nergens bij. (MiBox, Playstation 4, Android app op telefoon, via browser op Windows pc of de app op Windows pc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
@1shot1kill Hmm daar zeg je mij wat, de VPN (NL server).. wel vreemd want volgens elk ip check waarbij ze je locatie weergeven zeggen ze dat ik NL zit met de VPN aan (of uit) maar met de VPN uit staat die film er inderdaad niet tussen :s
Nouja mysterie opgelost, soort van.

[ Voor 7% gewijzigd door MonkeyJohn op 15-12-2017 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 19:07

Budha

Online ergo sum

Om de Ziggo Go app te kunnen bedienen heb ik deze air mouse gekocht:

https://nl.aliexpress.com...3D-Sense/32241561940.html

Vandaag aangekomen en het werkt prima op de Mi Box. Het maakt browsen met Chrome ook makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Zo iets heb ik ook nog, maar daar zit ook een speaker en microfoon en een volledig toetsenbord aan de achterzijde in en als ik die aansluit komt het geluid uit mijn afstandbediening ipv de tv. Het zal wel in te stellen zijn in Android ergens maar heb het er toen maar meteen weer uitgetrokken :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-10 13:02
Ik lees net dat de Video App van Amazon uit is voor Android TV in de APP Store,
nieuws: Amazon zet Prime Video-app voor Android TV in de Play Store
maar die geeft niet compatibel voor mijn Mi Box.
In de App Store zie ik dit staan: In de app store zie ik dit staan: 4.3.14-googleplay-armv7a - ARM v7, kan dat de compatibiliteit beperking verklaren?
Google Play: Prime Video - Android TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:56

timovd

Voorsprong door techniek

Heb je het bericht wel gelezen; met name de eerste alinea? (Tip: laatste zin, eerste alinea)

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Jazeker, en toen ging het om 10 tot 50 installatie, nu al tot 500 installaties dus blijkbaar installeerd het wel. Vraag is, is de App technisch compatible of niet, want dan zou sideloaden een optie kunnen zijn als het niet aangeboden wordt? Zit er een ARM v7 compatible processor in de Mi Box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 09:29
Iemand die prime video voor Android TV kan krijgen? Ja namelijk in de store nog vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Heeft iemand misschien tips voor het casten van een Chrometab, ik heb dan een vrij slecht beeld en een groene lijn door het beeld. Ik lees er hier weinig over terug dus mogelijk is daar een oplossing voor?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Beste alle,

Ik heb sowieso niet veel te klagen betreft dit boxje

- doet wat het doen moet.
- ik heb FHD screen , dus qua beeld gewoon fullHD.
- applicaties als Kodi met expansie werkt uitermate goed.
- redelijk veel content.

Alleen 1 issue wat ik heb met dit is dat de batterij van de remote control echt snel opgaat. 2 MAANDEN en dan vaak batterijen moeten vervangen.

Ik weet dat de box in "standby" gaat maar dat zie ik niet terug in de batterijduur. Iemand hier ook zo'n ervaring en oplossing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:22
Ehhhhh weluke batterij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Van de remote control

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:22
Lijkt me dat blauwe tand ab normaal zou moeten gaan slapen maar van snelle leegloop heb ik niet zo veel last. Ik gebruik als het kan mijn tv ab via hdmi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MonkeyJohn
Ik heb die van mij sinds eind mei/begin juni en en gebruik nog steeds de batterijen die ik er toen in heb gedaan.
Weet je zeker dat de box ook echt op standby gaat? Klinkt namelijk een beetje alsof de AB constant volle verbinding heeft met de box.

[ Voor 20% gewijzigd door MonkeyJohn op 23-12-2017 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
MonkeyJohn schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 14:29:
Ik heb die van mij sinds eind mei/begin juni en en gebruik nog steeds de batterijen die ik er toen in heb gedaan.
Weet je zeker dat de box ook echt op standby gaat? Klinkt namelijk een beetje alsof de AB constant volle verbinding heeft met de box.
Ik verwacht van wel. Als je niks.doet dan gaat hij vaak op standby?

Of moet dat echt via settings? Want dit is elke maand 2 batterijen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
Als het goed is wel, hoe lang dat overigens duurt weet ik niet uit mijn hoofd. Wat ik bij mijzelf merk is dat, dankzij hdmi CEC, als ik op de AB van de tv op de uitknop druk de mi box ook uit gaat, in het begin had ik dit niet door en drukte ik ook nog op de uitknop van de AB van de mi box, waardoor die weer aanging :')
Al eens een ander merk batterijen geprobeerd? Of gebruik je misschien oplaadbare batterijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:33

Pubbert

random gestoord

Ik heb de laatste tijd trouwens erg vaak dat de Mi Box (v3 INTL) terug springt op 1080i, meer mensen last van?

Als ik hem weer handmatig op 4k 60hz zet werkt het, vaak ook na een herstart of starten van een app (Netflix, Kodi) maar zo maar inneens na een dag of wat staat hij weer op 1080i.

Overige apparatuur op dezelfde receiver heeft er geen last van.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegendaryNr14
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 05-04 00:30
Hallo mede mi box bezitters!

Ik heb sinds een week nu de Mi Box 3, en moet zeggen dat hij echt super werkt maar perfect is hij zeker niet!
Ik merk dat het onder android tv 6.0 niet mogelijk is om write permissions aan de external hdd toe te voegen.
Maar nu lees ik dat mensen dus bezig zijn met het testen van de 7.0 update en hoop dat er misschien iemand hier op dit forum mij kan vertellen of het in de beta dit wel lukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-10 22:44
Pubbert schreef op maandag 25 december 2017 @ 16:59:
Ik heb de laatste tijd trouwens erg vaak dat de Mi Box (v3 INTL) terug springt op 1080i, meer mensen last van?

Als ik hem weer handmatig op 4k 60hz zet werkt het, vaak ook na een herstart of starten van een app (Netflix, Kodi) maar zo maar inneens na een dag of wat staat hij weer op 1080i.

Overige apparatuur op dezelfde receiver heeft er geen last van.
Heb ik ook vaak, geen idee hoe op te lossen

no comment

• LegendaryNr14
Heb trouwens ook last van artifacts in mkv files x264. Heb het in kodi als in de mx player dus lijkt me een codec probleem.

• quizmaster
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 15:57
Wil wel eens een spelletje proberen op de Mi Box, moet nog een controller hebben, werkt elke Bluetooth Controller?
Wie weet of deze zou gaan werken?
https://www.lightinthebox...l?prm=1.3.4.0&prm=1.3.4.0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
quizmaster schreef op donderdag 28 december 2017 @ 09:54:
Wil wel eens een spelletje proberen op de Mi Box, moet nog een controller hebben, werkt elke Bluetooth Controller?
Waarom niet de originele Xiaomi Mi Controller kopen?

https://m.gearbest.com/video-game/pp_167775.html

[ Voor 4% gewijzigd door theduke1989 op 28-12-2017 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

PS controller werkt niet naar mijn weten. Ikzelf gebruik 2 Xbox One S controllers met Bluetooth. Werkt prima! Ik speel er regelmatig een (multi player) spelletje mee.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizmaster
theduke1989 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 10:49:
[...]
Waarom niet de originele Xiaomi Mi Controller kopen?
Tjsa, wilde eigenlijk het eens proberen met een goedkope controller. Kijken of de spelletjes een beetje interessant zijn voor de kids (als alternatief voor de Wii). Heb nl niet al te hoge verwachtingen ervan.

iemand een tip?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-10 14:57

CeesKees

I rest my Kees

quizmaster schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 08:37:
[...]

Tjsa, wilde eigenlijk het eens proberen met een goedkope controller. Kijken of de spelletjes een beetje interessant zijn voor de kids (als alternatief voor de Wii). Heb nl niet al te hoge verwachtingen ervan.

iemand een tip?
Bij kruidvat is een heleboel ellende met 50% korting te koop.
Ik zag daar gisteren ook een android game controller voor EUR 12,99 * 50%

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ook eens kijken dan :). Het verbaast me dat er geen grotere markt voor is. Microfoons voor karaoke, gitaarhero achtig dingen moet allemaal eigenlijk wel mogelijk zijn.

Zelfs voor tv apps is het aanbod eigenlijk minimaal (NPO/RTL, Netflix heeft dan gelukkig wel een app). Sideloaden moet ik nog uitzoeken hoe dat moet, maar dan heb je weer niet geoptimaliseerde apps). Google zou als tussenoplossing mobiele websites misschien wat beter toegankelijk kunnen maken.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quizmaster
CeesKees schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 09:18:
[...]
Ik zag daar gisteren ook een android game controller voor EUR 12,99 * 50%
Thanks, ben langs een Kruidvat gegaan en heb er 1 gehaald. Binnenkort maar eens kijken of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Marzman schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 08:31:
Heeft iemand misschien tips voor het casten van een Chrometab, ik heb dan een vrij slecht beeld en een groene lijn door het beeld. Ik lees er hier weinig over terug dus mogelijk is daar een oplossing voor?
Ik heb zelf per ongeluk de oplossing gevonden :) Een nieuwe tab openen als het speelt, de groene balk is alleen zichtbaar als de tab actief is in Chrome, maak ik een andere tab actief dan verdwijnt de lijn. Ook fijn dat ik zo dingen kan casten die alleen spelen met de VPN verbinding op mijn laptop.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Controller: Ik heb deze gekocht voor mijn mi box. Ziet er uit als de xiaomi controller maar dan met kleurtjes, en drie keer zo goedkoop natuurlijk.
Geen problemen mee, werkt goed, hij is wel iets kleiner dan bijvoorbeeld een PS4 controller.

https://www.gearbest.com/game-controllers/pp_424407.html

edit: Hier is ie nog een euro goedkoper

https://www.gearbest.com/game-controllers/pp_593400.html

[ Voor 25% gewijzigd door Ceejay op 30-12-2017 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Sinds korte tijd heb ik een probleem met mijn Xiaomi Mi TV Box 3.
Omdat deze niet echt uit te zetten is, blijft hij in standby-modus.
En als ik dan wil gaan kijken werkt hij in principe prima, alleen krijg ik geen geluid!?!?
Als ik hem dan Reboot, dan heb ik daarna prima geluid en werkt hij weer tot de volgende keer dat ik hem wil gebruiken.

Iemand een suggestie om dit op te lossen (behalve dan meteen rebooten.....)??

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
Hoe heb je de audio aangesloten?
- via HDMI
- S/PDIF (Optisch)
- 3,5mm jack

En heb je in de Mi Box settings de audio ingesteld op de door jou gebruikte manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ceejay schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 20:23:
Controller: Ik heb deze gekocht voor mijn mi box. Ziet er uit als de xiaomi controller maar dan met kleurtjes, en drie keer zo goedkoop natuurlijk.
Geen problemen mee, werkt goed, hij is wel iets kleiner dan bijvoorbeeld een PS4 controller.

edit: Hier is ie nog een euro goedkoper

https://www.gearbest.com/game-controllers/pp_593400.html
Welke games speel je er mee?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
MonkeyJohn schreef op zondag 31 december 2017 @ 12:57:
Hoe heb je de audio aangesloten?
- via HDMI
- S/PDIF (Optisch)
- 3,5mm jack

En heb je in de Mi Box settings de audio ingesteld op de door jou gebruikte manier?
Hij is aangesloten via HDMI en de instelling staat m.i. goed. Hij heeft het namelijk maandenlang prima gedaan, maar ineens begint hij met deze audio-kuren......

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Marzman schreef op zondag 31 december 2017 @ 13:06:
[...]

Welke games speel je er mee?
Eigenlijk alleen Real Racing 3, weinig ruimte op een mi box. Ik heb wel 32 GB bijgestoken, maar het blijft lastig om daar apps op te laten installeren zelfs als je het als intern memory installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Ceejay schreef op maandag 1 januari 2018 @ 11:37:
[...]

Eigenlijk alleen Real Racing 3, weinig ruimte op een mi box. Ik heb wel 32 GB bijgestoken, maar het blijft lastig om daar apps op te laten installeren zelfs als je het als intern memory installeert.
Met emulators gaat het wel heel goed; kun je zo een paar honderd games op een stick zetten en spelen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
i7x schreef op maandag 1 januari 2018 @ 15:38:
[...]

Met emulators gaat het wel heel goed; kun je zo een paar honderd games op een stick zetten en spelen maar.
Niet zon fan van dat hele oude spul. Wat ik hoor is dat met Nougat bijgeprikt geheugen wel werkt, maar dan moet ik al mijn kodi stuff weer opnieuw installeren, ben ik te lui voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LegendaryNr14
Ik heb zelf 3 controllers getest en moet zeggen dat een bedraade controller toch het best is ivm met lag via de bluetooth. Het is minimaal maar met spellen waarbij snelle reactievermogen nodig is ga je het echt merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
LegendaryNr14 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 04:53:
[...]
Ik heb zelf 3 controllers getest en moet zeggen dat een bedraade controller toch het best is ivm met lag via de bluetooth. Het is minimaal maar met spellen waarbij snelle reactievermogen nodig is ga je het echt merken.
En op welke controller ben je dan uiteindelijk uitgekomen op je Mi Box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik zal de mijne een dezer dagen eens 'definitief' aansluiten.

Waar ik nog wel tegenaan loop: als ik geluid via SPDIF wil, is dat een kwestie van aansluiten en het werkt, of moet ik in de MiBox nog iets instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ceejay schreef op maandag 1 januari 2018 @ 20:25:
[...]

Niet zon fan van dat hele oude spul. Wat ik hoor is dat met Nougat bijgeprikt geheugen wel werkt, maar dan moet ik al mijn kodi stuff weer opnieuw installeren, ben ik te lui voor
Is dat die beta firmware? Hoe stabiel is die eigenlijk, en werkt chromecasten dan ook nog? Nu vind ik hem eigenlijk perfect voor wat ik er mee doe, maar een nieuwere Androidversie is nooit weg als er verder geen nadelen aan zitten :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Ik heb inmiddels een PayPal claim lopen voor mijn mibox. Er is een klein percentage van de Mibox die last hebben van een niet werkende HDCP connectie. Daardoor kun je dan bijvoorbeeld geen Netflix kijken, omdat HDCP een vereiste is voor Netflix. Google maar eens op 'Mibox Netflix' en je krijgt een hele hoop resultaten. Ik vrees alleen dat ik de PayPal claim niet ga winnen, maar met de verkoper kwam ik er echt niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quizmaster
pven schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 08:32:
Waar ik nog wel tegenaan loop: als ik geluid via SPDIF wil, is dat een kwestie van aansluiten en het werkt, of moet ik in de MiBox nog iets instellen?
Bij mij werkte het gelijk (wel juiste input op versterker selecteren).
Bij Kodi moet je soms wel geluid doorvoer aanzetten (of uit als je de tv speakers wilt gebruiken. Gaat helaas niet automatisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ceejay
Marzman schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 08:44:
[...]

Is dat die beta firmware? Hoe stabiel is die eigenlijk, en werkt chromecasten dan ook nog? Nu vind ik hem eigenlijk perfect voor wat ik er mee doe, maar een nieuwere Androidversie is nooit weg als er verder geen nadelen aan zitten :)
Op XDA en Reddit zijn twee beta's te vinden. De latere (versie 1028?) heeft problemen met VP9 YouTube videos (dat zijn de meeste). De oudere is al een half jaar te krijgen, maar ik heb het zelf nog niet geprobeerd. Zitten ook nog een paar dingetjes die daarop niet werken plus de indianenverhalen van bootloops en zo bij individuele gebruikers die wat fout deden. Google maar eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegendaryNr14
swhnld schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 08:26:
[...]

En op welke controller ben je dan uiteindelijk uitgekomen op je Mi Box?
Voor de meeste spellen gebruik ik de mocute 054, maar voor spellen waarbij reactievermogen een must is gebruik ik toch liever mijn wired 360 controller. Verder heb ik ook de dualshock 4 getest maar die geeft net zoveel lag als alle andere bluetooth controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-10 13:55
Omdat die bijna nergens meer verkocht wordt.

Wie kan mij een goede controller aanraden?
Ik lees dat wireless controllers te veel lag hebben bij games die een snelle reactie nodig hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door rednaz420 op 16-01-2018 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:03
Heeft iemand z'n Xiaomi Box zover gekregen dat hij automatisch Kodi / SPMC boot na het opstarten? Auto Start Manager, Autostart en alle andere oplossingen van Google krijgen het so far niet voor elkaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-12-2024
Is er al informatie over Xiaomi's nieuwe Mi Box?
Ik las ergens dat ze eind januari met een nieuwe Mi Box komen.

Ik ga binnenkort in China een tussenstop maken van 72 uur en hoop de nieuwe Mi Box mee terug te kunnen nemen. Weet iemand of de taal van de Chinese versie van de Mi Box ingesteld kan worden op het engels?

[ Voor 5% gewijzigd door Dr. Prozac op 28-01-2018 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Dr. Prozac schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:13:
Is er al informatie over Xiaomi's nieuwe Mi Box?
Ik las ergens dat ze eind januari met een nieuwe Mi Box komen.

Ik ga binnenkort in China een tussenstop maken van 72 uur en hoop de nieuwe Mi Box mee terug te kunnen nemen. Weet iemand of de taal van de Chinese versie van de Mi Box ingesteld kan worden op het engels?
Morgen wordt de nieuwe aangekondigd maar dat is de opvolger van de 3S, dus niet de Internationale versie met Android TV.
Misschien komt die wel later.

Geeft wel aan hoe Xiaomi over support denkt; ik heb lang overwegen om de Mi Box te bestellen maar een aantal factoren hielden mij tegen (refreshrate, chromecast, stabiliteits problemen) en dan is er nog het update-beleid. Lees er teveel negatieve ervaringen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik merk weinig problemen, ik vind het een prima boxje voor het geld. Hiervoor had ik een Raspberry Pi 2 die een stuk trager was en de native Youtube app, Netflix en Chromecast ondersteuning voegen veel toe. Ik vind wel dat er wat weinig Android TV apps zijn, maar daar kan Xiaomi niks aan doen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Piet91 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:41:
[...]

Morgen wordt de nieuwe aangekondigd maar dat is de opvolger van de 3S, dus niet de Internationale versie met Android TV.
Misschien komt die wel later.

Geeft wel aan hoe Xiaomi over support denkt; ik heb lang overwegen om de Mi Box te bestellen maar een aantal factoren hielden mij tegen (refreshrate, chromecast, stabiliteits problemen) en dan is er nog het update-beleid. Lees er teveel negatieve ervaringen over.
Denk dat je met een klein groepje man bent dan. Want die problemen heb ik namelijk allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Ik heb zelf ook eigenlijk geen problemen ondervonden nog met mijn Mi Box 3 (zowel met Android 6 en de 7 beta) en met voornamelijk gebruik van Netflix, Twitch en Kodi.

Alhoewel ik de refreshrate problemen wel vaker gelezen heb is mij dit nog nooit opgevallen (met een 50Hz 32" tv).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
@Dr. Prozac :

Xiaomi officially announces Mi Box 4 and 4c, available only in China starting February 1st
Following the rumors indicating a forthcoming announcement, Xiaomi has officially announced the Mi Box 4 and budget-minded Mi Box 4c (pictured) for the Chinese market. Xiaomi released only one Mi Box product internationally, though the company has released multiple versions of the Mi Box in China. The China-only devices run the custom MIUI TV interface instead of Android TV. That said, Xiaomi has not shared any plans for these devices to be the basis of a successor to the Mi Box.

Xiaomi is pushing the Mi Box 4 as an ecosystem device, as it can relay messages on your TV about the status of other Mi devices and accept voice commands through the remote. Practically speaking, software is the only selling point Xiaomi has, as the hardware is a downgrade compared to the international Mi Box. While the Mi Box 4 is the more powerful of the two new devices, it uses an Amlogic S905L chipset, which lacks hardware decoding support for VP9. The international Mi Box uses the Amlogic S905X-H, which supports the royalty-free codec used primarily by YouTube. Short of that, the Mi Box 4 and international Mi Box are practically the same. Of note, the budget Mi Box 4c lacks Bluetooth support. Consequently, it includes an IR remote.

The Mi Box 4 and 4c are priced at 349 Yuan and 249 Yuan ($55.19 and $39.38) respectively, and will begin shipping on February 1st.
Afbeeldingslocatie: http://images.indianexpress.com/2018/01/xiaomimibox4_smarttv_1.jpg
(4 is zwart, 4c is wit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:56

timovd

Voorsprong door techniek

Practically speaking, software is the only selling point Xiaomi has, as the hardware is a downgrade compared to the international Mi Box.
Is het dan wel slim om voor de 4 (non-c) te gaan?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt een beetje als spam over met een nieuw account.. ;)

[ Voor 79% gewijzigd door Michael Knight op 07-02-2018 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Ziet er leuk uit, iets groter dan de Mi Box 3? Hopelijk komt er nog een internationale versie, die daadwerkelijk beter is dan de Mi Box 3. (Gigabit netwerk en betere 4K streaming zou leuk zijn. O-) )
timovd schreef op maandag 29 januari 2018 @ 18:54:
[...]

De 4 is beter dan de 4c als ik de tekst zo lees, maar ze zijn het beide niet waard in vergelijking met de internationale Mi Box 3. Hopelijk komt daar nog iets leuks voor.
Wat is hier beter aan dan de Mi Box 3 (die de helft goedkoper is)? Het zijn alleen maar Chinese cctv streams etc. die je beschikbaar krijgt als je naar de Engelse kant van de gelinkte website gaat. Denk ook niet de je ook maar een enkele app beschikbaar hebt op dat ding (Netflix, YouTube, Kodi, etc.).
Wat is dit überhaupt voor account, vandaag geregistreerd voor een onzinnige post?

[ Voor 10% gewijzigd door Michael Knight op 07-02-2018 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
timovd schreef op maandag 29 januari 2018 @ 18:54:
Nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
De specs voor de Mi Box 4 en 4c zijn toegevoegd in de OP. Tevens is het Mi Box 3 gedeelte aangepast op basis van de volgende sites:

http://www.mi.com/mibox3s/specs/
http://www.mi.com/mibox4/specs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizmaster
De logbestanden van mijn router lopen snel vol door de MiBox.
Iedere 5 minuten (als die in Stand bye staat), maakt die weer even verbinding met de router voor een IP adres (MiBox heeft vast IP nummer).
Heb het idee dat dit komt sinds ik hem via USB/Ethernet heb aangesloten.
Weet iemand wat ik hier aan kan doen?
(heeft weinig impact, maar vind het gek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Voor wat is de mibox4 bedoel tov de 3?

Aangezien het voor 99% gelijke boxen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

theduke1989 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 18:19:
Voor wat is de mibox4 bedoel tov de 3?

Aangezien het voor 99% gelijke boxen zijn.
De software is van Xiaomi en kan wel fijn zijn voor de Chinese markt tov standaard Android TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Nu de xiaomi bluetooth gamepads slecht leverbaar zijn. Vroeg ik me af wat een decent vervanger voor zo'n gamepad is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-10 11:22

J-P

Syntax erro....

Vandaag een USB-UTP adapter aangesloten op mijn MB3. In eerste instantie leek het prima te werken. Direct internet, Netflix werkte etc.

Maar, op één of andere manier wordt de box niet meer als cast apparaat gevonden binnen het netwerk, ook de YouTube app niet. Terwijl mijn tv (op dezelfde utp kabel) wel als YouTube cast is te vinden. Kodi werkt ook prima, maar de NPO app binnen Kodi wilt geen series meer streamen.

Iemand een idee hoe dit komt?
Heb nu maar weer de utp kabel eruit getrokken, dan werkt als instant weer.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:12
J-P schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 23:21:
Vandaag een USB-UTP adapter aangesloten op mijn MB3. In eerste instantie leek het prima te werken. Direct internet, Netflix werkte etc.

Maar, op één of andere manier wordt de box niet meer als cast apparaat gevonden binnen het netwerk, ook de YouTube app niet. Terwijl mijn tv (op dezelfde utp kabel) wel als YouTube cast is te vinden. Kodi werkt ook prima, maar de NPO app binnen Kodi wilt geen series meer streamen.

Iemand een idee hoe dit komt?
Heb nu maar weer de utp kabel eruit getrokken, dan werkt als instant weer.
Heb je het geprobeerd met de Wi-Fi uit? Misschien dat dat iets tegen houdt?

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
quizmaster schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 09:50:
[...]

Bij mij werkte het gelijk (wel juiste input op versterker selecteren).
Bij Kodi moet je soms wel geluid doorvoer aanzetten (of uit als je de tv speakers wilt gebruiken. Gaat helaas niet automatisch.
Ik krijg het niet voor elkaar ... Heb je alleen in Kodi iets ingesteld, of ook in de Mi Box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-10 11:22

J-P

Syntax erro....

alesandro_46 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 06:58:
[...]

Heb je het geprobeerd met de Wi-Fi uit? Misschien dat dat iets tegen houdt?
Bedankt voor de suggestie, maar helaas. Exact dezelfde situatie. Wel internet, gewoon youtube en netflix af te spelen en films binnen het netwerk. Maar geen Google cast functionaliteit en Kodi streaming mogelijkheid.

Raarrrrrrr

Goed, gaan we terug naar Wifi, ging op zich prima tot dusver. En wachten we wel op de update naar Oreo.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-10 14:23
J-P schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 09:58:
[...]

Bedankt voor de suggestie, maar helaas. Exact dezelfde situatie. Wel internet, gewoon youtube en netflix af te spelen en films binnen het netwerk. Maar geen Google cast functionaliteit en Kodi streaming mogelijkheid.

Raarrrrrrr

Goed, gaan we terug naar Wifi, ging op zich prima tot dusver. En wachten we wel op de update naar Oreo.
Oreo update zou ik komende jaar nog niet op rekenen.

We wachten nogsteeds op de Nougat update.

ik draai nu al een half jaar op de beta. maar nog geen officiele release.

Het lijkt er op dat xiaomi niet al te veel focus heeft op de android TV software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Laatst online: 16-10 12:49
Heb inmiddels al veel gelezen over de Xiaomi Mi TV Box 4k Internationale versie.
Mij lijkt dit een ideale box voor KODI. Op dit moment nog een fullhd 40inch tv staan. En gebruik kodi nu vaak via laptop of vaste pc en dan via HDMI naar tv.

Zat eerst te denken een een rPI3, maar qua prijs scheelt het niet zoveel met deze box. En deze box ondersteunt 4K wat handig is voor de toekomst.
Is dit een verstandige keuze, of kan ik toch beter voor de rPI3 gaan? Wil het enkel gebruiken voor kodi (films /series kijken). Android gedeelte zal ik waarschijnlijk niet of nauwelijks gebruiken van deze box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 19:07

Budha

Online ergo sum

Als je alleen Kodi wilt draaien, dan is een Raspberry Pi 3 met bijvoorbeeld OpenELEC of LibreELEC een prima oplossing. Je boot dan meteen in Kodi. Het is wel een kaal apparaat, dus je hebt ook een SD-kaartje, voeding en behuizing nodig.

De Mi Box is toch echt wel wat krachtiger en bovendien kun je daar tenminste ook zaken als Netflix en Youtube op doen. Er zit ook een heel fijne afstandsbediening bij. De Mi Box doet echter niet aan auto switching wat voor sommigen niet acceptabel is.

De RPi 3 heeft meen ik geen WiFi terwijl de Mi Box juist geen ethernet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Laatst online: 16-10 12:49
Budha schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 15:53:
Als je alleen Kodi wilt draaien, dan is een Raspberry Pi 3 met bijvoorbeeld OpenELEC of LibreELEC een prima oplossing. Je boot dan meteen in Kodi. Het is wel een kaal apparaat, dus je hebt ook een SD-kaartje, voeding en behuizing nodig.

De Mi Box is toch echt wel wat krachtiger en bovendien kun je daar tenminste ook zaken als Netflix en Youtube op doen. Er zit ook een heel fijne afstandsbediening bij. De Mi Box doet echter niet aan auto switching wat voor sommigen niet acceptabel is.

De RPi 3 heeft meen ik geen WiFi terwijl de Mi Box juist geen ethernet heeft.
Ja puur kodi inderdaad. Maar inderdaad als je SD kaart, voeding en behuizing nog bij een Pi moet aanschaffen, scheelt het niet veel qua prijs meer. Dan heb ik liever een box die krachtig genoeg is, ook voor de komende jaren.
Wil wel meteen in kodi booten, dat zou toch wel moeten werken hiermee? Wat bedoel jij met auto switching?
Pi3 heef ook wifi en bluetooth. Wifi heeft ook gewoon mijn voorkeur, internet / wifi verbinding is prima die ik heb. Ethernet zou altijd nog kunnen via een usb - > LAN adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Laatst online: 22:43

Nicap

Tsssk....

G.Scholtens schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 16:03:
[...]

Ja puur kodi inderdaad. Maar inderdaad als je SD kaart, voeding en behuizing nog bij een Pi moet aanschaffen, scheelt het niet veel qua prijs meer. Dan heb ik liever een box die krachtig genoeg is, ook voor de komende jaren.
Wil wel meteen in kodi booten, dat zou toch wel moeten werken hiermee? Wat bedoel jij met auto switching?
Pi3 heef ook wifi en bluetooth. Wifi heeft ook gewoon mijn voorkeur, internet / wifi verbinding is prima die ik heb. Ethernet zou altijd nog kunnen via een usb - > LAN adapter
Met autoswitching wordt hier bedoeld autorefreshrate switching van je videomateriaal. De mibox doet dit itt de shield en rpi Kodi niet. Dit lijdt vaak tot stuttering in de videoplayback, wat erg storend kan zijn.
Voor mij een reden om een rpi te nemen, als staan er wel 2 mibox 3 in huis. Maar niet in de woonkamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quizmaster
pven schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 07:33:
[...]

Ik krijg het niet voor elkaar ... Heb je alleen in Kodi iets ingesteld, of ook in de Mi Box?
Heb even gekeken:
In Android bij settings->apparaat->sound->Digital sounds staat Auto detection aan.
Kodi alles standaard, moet wel audio doorvoer aan of uit zetten bij afspelen van de film, afhankelijk of ik het geluid via de tv of versterker/speakers wil.
Check of je kabel er goed in zit, die wil er nog wel eens uitschieten.
Hoop dat het helpt.

• rednaz420
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-10 13:55
theduke1989 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:17:
Nu de xiaomi bluetooth gamepads slecht leverbaar zijn. Vroeg ik me af wat een decent vervanger voor zo'n gamepad is??
Ik heb hetzelfde. Ik heb een xiaomi controller die perfect werkt maar die is nergens meer verkrijgbaar, en ik gebruik deze voor de PC. Ik heb een goekdope android bluetooth controller besteld:

Ik zal laten weten of dit een goede koop was.

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-10 14:57

CeesKees

I rest my Kees

rednaz420 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 12:49:
[...]

Ik heb hetzelfde. Ik heb een xiaomi controller die perfect werkt maar die is nergens meer verkrijgbaar, en ik gebruik deze voor de PC. Ik heb een goekdope android bluetooth controller besteld:

Ik zal laten weten of dit een goede koop was.
Die heb ik ook

En deze werkt prima. Voelt nog best solide aan voor het geld.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
quizmaster schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 19:01:
[...]

Heb even gekeken:
In Android bij settings->apparaat->sound->Digital sounds staat Auto detection aan.
Kodi alles standaard, moet wel audio doorvoer aan of uit zetten bij afspelen van de film, afhankelijk of ik het geluid via de tv of versterker/speakers wil.
Check of je kabel er goed in zit, die wil er nog wel eens uitschieten.
Hoop dat het helpt.
Wat bedoel je precies met settings / apparaat? Ik kan alleen 'Sony/Philips' vinden, met auto, PCM of RAW als optie. (Nb: ik heb de Chinese versie.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quizmaster
pven schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 20:44:
[...]

Wat bedoel je precies met settings / apparaat? Ik kan alleen 'Sony/Philips' vinden, met auto, PCM of RAW als optie. (Nb: ik heb de Chinese versie.)
Bedoel het settings (instellingen) menu in Android zelf. Staat bij mij in het begin scherm van de MiBox (dus niet Kodi) helemaal links onderaan, icoon is een soort tandwieltje.

Geen idee of dat bij de Chinese versie ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
quizmaster schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 07:58:
[...]

Bedoel het settings (instellingen) menu in Android zelf. Staat bij mij in het begin scherm van de MiBox (dus niet Kodi) helemaal links onderaan, icoon is een soort tandwieltje.

Geen idee of dat bij de Chinese versie ook zo is.
Zo'n menu heb ik, maar daar zie ik dus alleen die Sony/Philips-optie. Vanavond ga ik maar weer eens verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Waar zit de optie om het geluid op 'digital' te zetten? Ik kan hem niet vinden in mijn Chinese box.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/I6gPndzRWT4GG1L8I9AmYJZV/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quizmaster
Geen idee, zier er bij mij totaal anders uit. Niet te missen in de settings voor geluid.
Wellicht dat bij de Chinese variant de optie ergens anders zit of wellicht ontbreekt.
Pagina: 1 ... 12 ... 38 Laatste