|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Instellingen -> 4e icoontje naar rechts = geluid -> kies daar het 2e icoontje dat staat voor Digitaal geluid -> de bovenste optie is automatische selectie.pven schreef op zondag 18 februari 2018 @ 20:45:
Waar zit de optie om het geluid op 'digital' te zetten? Ik kan hem niet vinden in mijn Chinese box.
[afbeelding]
Anders: probeer een Engelse rom erop te zetten of gebruik de Google Translate app op je smartphone en richt op het scherm voor live vertalingen.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Ik weet niet goed welke optie je precies bedoelt. Bij sound zie ik niet meer dan wat ik hierboven heb getoond.Kiswum schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 19:02:
[...]
Instellingen -> 4e icoontje naar rechts = geluid -> kies daar het 2e icoontje dat staat voor Digitaal geluid -> de bovenste optie is automatische selectie.
Met Google Translate kan ik de optie ook niet vinden (wel mooi dat ie het zo goed vertaalt). Ik ga eens naar een Engelse rom kijken, hopelijk is dat niet al te moeilijk.Anders: probeer een Engelse rom erop te zetten of gebruik de Google Translate app op je smartphone en richt op het scherm voor live vertalingen.
Update: via deze link heb ik een Engelse ROM erop gekregen, so far so good. Maar ... nu lijkt het alsof de USB-poort uit staat, waardoor mijn USB-netwerk-kabel-ding niet werkt. De ontwikkelaars-optie heb ik aan gezet, maar ik kan nergens vinden hoe ik die USB-poort nou aan kan krijgen.
Iemand tips?
En opgelost: USB-debugging uitzetten helpt. Raar maar waar!
Hm, toch frustrerend: ik kan het geluid nu inderdaad op SPDIF instellten!
Maar ... er komt nog steeds geen geluid uit mijn versterker. Als ik het geluid op auto-detect zet, dan selecteert ie PCM. Waarom lukt dit toch niet? Ik heb zo'n klein verloopje gekocht die ik op mijn optische audio kabel aan heb gesloten. Gaat daar dan iets verkeerd?
[ Voor 35% gewijzigd door pven op 23-02-2018 23:05 ]
Het probleem is hetzelfde als beschreven in dit reddit topic:
https://www.reddit.com/r/...out_of_sync_on_every_app/
Zoeken op internet laat zien dat er meer mensen last van hebben, maar ik heb nog geen echte fix gevonden, behalve stekker eruit en 10-20 seconden wachten. Na verloop van tijd keert t probleem echter weer terug. Vrij vervelend is het.
Zou beta software installeren (draai nu laatste official release) een optie kunnen zijn?
Iemand nog een idee?pven schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 20:19:
[...]
Hm, toch frustrerend: ik kan het geluid nu inderdaad op SPDIF instellten!
Maar ... er komt nog steeds geen geluid uit mijn versterker. Als ik het geluid op auto-detect zet, dan selecteert ie PCM. Waarom lukt dit toch niet? Ik heb zo'n klein verloopje gekocht die ik op mijn optische audio kabel aan heb gesloten. Gaat daar dan iets verkeerd?
Ik heb nu overigens zoiets ertussen zitten, maar dat lijkt dus niet te werken: https://www.hifiklubben.n...ink-mini-adaptor--adapter
[ Voor 14% gewijzigd door pven op 26-02-2018 22:24 ]
Had een tijdje Kodi 16 maar af en toe begon de Xiaomi box dan te mekkeren dat er te weinig geheugen was, en vervolgens waren alle Kodi instellingen weg. Heb nu SPMC, maar als ik de HDD eraf haal (voor nieuwe content) en weer aansluit dan is hij kwijt wat ik al gezien heb en wat niet..
Draai verder niks op de Xiaomi Box (3, Chinese versie), wil gewoon een stabiele Kodi.
En als laatste, heeft iemand autoboot naar Kodi voor elkaar gekregen? Heb elke oplossing/app geprobeerd die ik op Google vond, maar helaas..
Autoboot gelezen dat dit niet mogelijk is zonder root, kan iemand dit bevestigen?
Idem adblocker, ook niet mogelijk zonder root? Geen zin om een pihole te installeren bij mijn vrienden.

https://twitter.com/XiangW_/status/968164353789763585?s=19
Ik kwam het tegen op Reddit:
https://www.reddit.com/r/...s_presented_by_xiaomi_on/
[ Voor 3% gewijzigd door Louw Post op 28-02-2018 08:54 ]
Je bedoelt dat je die met de Mi Box gebruikt? Ik vraag maar even voor de zekerheid, want ze schrijven zelf dat dat niet zou werken:CeesKees schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 17:05:
[...]
Die heb ik ook
En deze werkt prima. Voelt nog best solide aan voor het geld.
Q Hi. Does it work with Xiaomi Mi TV Box ? Thanks
A It does not work with Xiaomi Mi TV Box.
Lijkt er op dat die foto weg is van de twitter account van deze man... maar zou inderdaad mooi zijn als Oreo op de Mi Box beschikbaar komt. Nog mooier als ze hem upgraden van Android TV naar full blown Android, zodat je veel meer apps kunt draaien!Louw Post schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 08:53:
Wow dit lijkt goed nieuws, misschien dat we dan nog Oreo (ipv Nougat ook nog eens) krijgen op de Mi Box 3. Op de foto's lijkt om de 3 te gaan in ieder geval.
Is gewoon een Bluetooth controller.croxz schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:28:
[...]
Je bedoelt dat je die met de Mi Box gebruikt? Ik vraag maar even voor de zekerheid, want ze schrijven zelf dat dat niet zou werken:
[...]
Werkt prima.
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
In onderstaande video zie je een closeup van de Mi Box en het doosje, deze lijken helemaal overeen te komen met de Mi Box 3.swhnld schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:12:
[...]
Lijkt er op dat die foto weg is van de twitter account van deze man... maar zou inderdaad mooi zijn als Oreo op de Mi Box beschikbaar komt. Nog mooier als ze hem upgraden van Android TV naar full blown Android, zodat je veel meer apps kunt draaien!
YouTube: Xiaomi en el MWC: así es su PRIMER STAND dentro de la feria
Een normale Android geeft wel meer mogelijkheden inderdaad, maar zolang de populaire streaming apps en Kodi aanwezig zijn hoor je mij niet klagen.
Ik heb juist voor de Mi Box gekozen uit het enorme aanbod van kastjes vanwege de Android TV interface.swhnld schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:12:
[...]
Lijkt er op dat die foto weg is van de twitter account van deze man... maar zou inderdaad mooi zijn als Oreo op de Mi Box beschikbaar komt. Nog mooier als ze hem upgraden van Android TV naar full blown Android, zodat je veel meer apps kunt draaien!
Ja, maar Amazon Video mist...Louw Post schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:40:
[...]
Een normale Android geeft wel meer mogelijkheden inderdaad, maar zolang de populaire streaming apps en Kodi aanwezig zijn hoor je mij niet klagen.
Maar als ik naar deze link ga: Google Play: Prime Video - Android TV
Dan staat het er wel tussen. Alleen in de comments kan het niet geinstalleerd worden.
[ Voor 52% gewijzigd door theduke1989 op 28-02-2018 14:23 ]
De versie die jij vind werkt alleen met Arm v7 samen, en in de Mi box 3 zit een Arm v8 (cortex A53) processor.theduke1989 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:20:
Ik mis ook inderdaad Amazon Video(Prime) vooral omdat ik het vaak gebruik voor bestellingen en dit vaak bij Prime zit.
Maar als ik naar deze link ga: Google Play: Prime Video - Android TV
Dan staat het er wel tussen. Alleen in de comments kan het niet geinstalleerd worden.
Er is wel een app voor gewone Android apparaten:
Google Play: Amazon Prime Video
Ik gebruik de App inderdaad op mijn smartphone. Maar Ik cast mijn telefoon volledig naar de MIBOX3 en dan kan ik ook de prime video kijken. Alleen jammer dat het scherm niet adapt aan de tv. Want soms zijn de ondertiteling niet goed leesbaar...swhnld schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:24:
[...]
De versie die jij vind werkt alleen met Arm v7 samen, en in de Mi box 3 zit een Arm v8 (cortex A53) processor.
Ik begrijp dat de DRM-keys welke elk apparaat eigen is nog weleens een probleem wil opleveren voor zaken als Netflix e.d.?
We gaan off topic, maar ik heb ook issues met casten vanaf met telefoon (Notetheduke1989 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:49:
[...]
Maar Ik cast mijn telefoon volledig naar de MIBOX3 en dan kan ik ook de prime video kijken. Alleen jammer dat het scherm niet adapt aan de tv. Want soms zijn de ondertiteling niet goed leesbaar...
[ Voor 3% gewijzigd door swhnld op 28-02-2018 16:55 ]
Ik weet dat ze op xda developers een handleiding hebben met dikker waarschuw dat je DRM ongeldig kan raken. (linkje) Ik zou zelf ook graag terug willen, met die beta lukt het 4K afspelen niet meer terwijl dat met MM nog net kon, maar ik ga dat risico niet lopen.Dan0r schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:53:
Heeft er iemand ervaring met het downgraden van de Nougat firmware terug naar MM?
Ik begrijp dat de DRM-keys welke elk apparaat eigen is nog weleens een probleem wil opleveren voor zaken als Netflix e.d.?
Is misschien je wifi verbinding niet zo goed naar de Mi Box? Dat wilde bij mij nog wel eens veel foutmeldingen opleveren in meerdere apps.pven schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 21:00:
Werkt de netflix-app uit de play store bij jullie? Ik krijg een ui-800-3 error, en die wil niet weg (Google meldt dat herstarten wel eens wil helpen, maar dat helpt niet). Als ik netflix vanaf mijn telefoon vast, dan start de Mi Box ook netflix op, met hetzelfde probleem.
Ik heb hem via ethernet aangesloten, dat is snel genoeg.Louw Post schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 22:09:
[...]
Is misschien je wifi verbinding niet zo goed naar de Mi Box? Dat wilde bij mij nog wel eens veel foutmeldingen opleveren in meerdere apps.
Ik heb het sinds kort nu ook. Erg vervelend!henkebek schreef op zondag 25 februari 2018 @ 11:33:
Meer mensen die hier last hebben van dat audio en video bij alle apps naar verloop van tijd out-of-sync gaan?
Het probleem is hetzelfde als beschreven in dit reddit topic:
https://www.reddit.com/r/...out_of_sync_on_every_app/
Zoeken op internet laat zien dat er meer mensen last van hebben, maar ik heb nog geen echte fix gevonden, behalve stekker eruit en 10-20 seconden wachten. Na verloop van tijd keert t probleem echter weer terug. Vrij vervelend is het.
Zou beta software installeren (draai nu laatste official release) een optie kunnen zijn?
Ik heb ook een leuke computer..
Na het uitschakelen hiervan werkt alles weer.
quote: changelog[1] Neues Sicherheitsleistungsmerkmal im WLAN: "protected management frames (PMF)"
FRITZ!OS unterst¸tzt jetzt eine erweiterte Sicherheit beim Anmeldeprozess von WLAN-Ger‰ten. "protected management frames" (kurz: "PMF") bieten einen erweiterten Schutz der WLAN-Verbindung in der Verbindungsaufbauphase.
PMF ist nach IEEE 802.11w-2009 standardisiert und wird mit entsprechend ausgestatteten WLAN-Ger‰ten automatisch von FRITZ!Box angeboten bzw. ausgehandelt. Das neue Leistungsmerkmal ist bereits aktiv und findet sich in der Bedienoberfl‰che unter
WLAN > Sicherheit > Weitere Sicherheitseinstellungen.
[ Voor 4% gewijzigd door Illusion op 11-03-2018 22:25 ]
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
Op mijn telefoon? Ja, die bedoel ik. Dan krijg ik de melding dat ie niet met de Mibox kan verbinden.swhnld schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 21:57:
Google home al geprobeerd?
[ Voor 81% gewijzigd door Michael Knight op 22-03-2018 21:06 ]
Intern staat alles open. Maar mijn Mibox hangt wel aan een netwerkkabel, en mijn telefoon uiteraard niet. Volgens mij kan ik niet instellen dat alleen cast via de wifi moet lopen?swhnld schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 10:10:
Zitten ze allebei in hetzelfde draadloze netwerk, en heb je die geconfigureerd zonder firewalls (de apparaten mogen elkaar zien, en er mag op alle poorten vrij gecommuniceerd worden op alle protocollen)?
Bij mij blijft hij nu al wel een tijdje hangen op "Wachten op downloaden - 424.5MB".
Hm, ik heb hem net fatsoenlijk ingebouwd. Via nfs en samba kan ik alle richtingen uit connecten.swhnld schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 23:18:
Tussen bedraad en draadloos is vaak wel belemmering, ik zou gewoon de kabel los trekken en testen, als dat de oorzaak blijkt is een oplossing zoeken de volgende stap.
Binnenkort maar eens kijk of ik het de moeite vind hier meer tijd in te steken.
Houd er rekening mee dat niet alles via side lossen goed werkt, sommige zijn echt niet compatibel.Draicon schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 18:41:
Van de week ga ik de box ook bestellen. Nu aan het inlezen over side loaden van Android apps. Begrepen dat de Android TV apps qua keuze vele malen kleiner is. Daarnaast even zorgen dat ik via USB voldoende opslag heb en in de andere USB een USB to Lan kabel aanschaffen.
Pas op dat je niet van een koude kermis thuiskomt.Draicon schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 18:41:
Van de week ga ik de box ook bestellen. Nu aan het inlezen over side loaden van Android apps. Begrepen dat de Android TV apps qua keuze vele malen kleiner is. Daarnaast even zorgen dat ik via USB voldoende opslag heb en in de andere USB een USB to Lan kabel aanschaffen.
Veel apps die je sideload werken niet optimaal. Had ook enkele geprobeerd meteen gestoppt.
Wil wel echt graag VPN (NordVPN), Chrome browser, Showbox, MX Player en evt uTorrent installeren. Kodi zat er al op dacht ik.
Emulators zijn how to uitleggen voor en er zijn hier in het topic meldingen gemaakt van mensen die het gebruiken. Kodi en MX Player ook. De rest even zoeken denk ik voor de aanschaf.Draicon schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 20:25:
@swhnld @theduke1989 Hopelijk lukt het om een PS1 emulator en een Snes emulator erop te krijgen. Is niet een vereiste, maar zou wel leuk zijn.
Wil wel echt graag VPN (NordVPN), Chrome browser, Showbox, MX Player en evt uTorrent installeren. Kodi zat er al op dacht ik.
In tegenstelling tot de MiBox is ethernet aanwezig en hij draait met een nieuwere versie van Android TV. Waarschijnlijk werkt auto switching dan wel.
Dat moet prima lukken. Ik draai zelf FPse voor PS1 games, en SuperRetro16 voor SNES games. Heeft ook Android TV compatibility dus er verschijnt zo'n handig logo op de hoofdscherm.Draicon schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 20:25:
@swhnld @theduke1989 Hopelijk lukt het om een PS1 emulator en een Snes emulator erop te krijgen. Is niet een vereiste, maar zou wel leuk zijn.
Ikzelf speel met de nieuwste Xbox One S controllers via bluetooth. Werkt prima!
Gebruik trouwens ook Mupen64Plus FZ voor N64 games.
🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...
Bedankt voor je post! Ik ga verder googlen over de namen die je doorgaf. Direct de juiste ingangen gekregen om dit erop te zetten. 👍i7x schreef op donderdag 12 april 2018 @ 09:09:
[...]
Dat moet prima lukken. Ik draai zelf FPse voor PS1 games, en SuperRetro16 voor SNES games. Heeft ook Android TV compatibility dus er verschijnt zo'n handig logo op de hoofdscherm.
Ikzelf speel met de nieuwste Xbox One S controllers via bluetooth. Werkt prima!
Gebruik trouwens ook Mupen64Plus FZ voor N64 games.
Zeker een interessant alternatief!Budha schreef op woensdag 11 april 2018 @ 19:18:
Heeft iemand al eens naar de Mecool M8S PRO L gekeken? Dit lijkt het nieuwe budget alternatief voor e Nvidia Shield TV.
In tegenstelling tot de MiBox is ethernet aanwezig en hij draait met een nieuwere versie van Android TV. Waarschijnlijk werkt auto switching dan wel.
Je kan ook switchen tussen Android en Android TV (afhankelijk van de ROM versie heb je een tv box met Android of Android-TV).
Maar ik meen gelezen te hebben dat Mecool's Android-TV ROM minder certificaten ondersteunt dan de Xiaomi Mi Box Android TV.
Geen officiële Android TV (anders zou het Chromecast ondersteunen) en wat betreft dat laatste:Budha schreef op woensdag 11 april 2018 @ 19:18:
Heeft iemand al eens naar de Mecool M8S PRO L gekeken? Dit lijkt het nieuwe budget alternatief voor e Nvidia Shield TV.
BronUnfortunately, automatic framerate switching isn’t supported which is disappointing if you’re sensitive to motion judder
Schijnbaar kun je er wel dual boot LibreElec opzetten en dan heb je wel dynamic refresh rate.
Maar ja; echt fijn is dat natuurlijk ook niet; liever alles binnen Android zonder opnieuw booten.
Hm, toch een beetje een neppert dus, jammer. Maar wel mooi dat er iets meer aandacht is voor Android TV.Piet91 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 17:42:
[...]
Geen officiële Android TV (anders zou het Chromecast ondersteunen) en wat betreft dat laatste:
[...]
Bron
Schijnbaar kun je er wel dual boot LibreElec opzetten en dan heb je wel dynamic refresh rate.
Maar ja; echt fijn is dat natuurlijk ook niet; liever alles binnen Android zonder opnieuw booten.
Heb zelf eerlijk gezegd het gevoel dat Android TV als aparte box een beetje dood is, of in ieder geval aan het gaan.Budha schreef op donderdag 12 april 2018 @ 22:02:
Hm, toch een beetje een neppert dus, jammer. Maar wel mooi dat er iets meer aandacht is voor Android TV.
Feitelijk heb je alleen de Xiaomi Mi Box en de Nvidia Shield.
De Mi Box lijkt weinig prioriteit te hebben bij Xiaomi (denk aan updates) en de Shield is erg mooi ding; maar wel €200+.
Zelfs met gewone 720p/1080p content heb ik dan al regelmatig hiccups.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Ik draai de Mi Box 3 op de laatste Nougat beta.
Heb toch nog weer eens zitten rondlezen op internet en de Mecool M8S PRO L is ergens toch wel erg interessant.Budha schreef op donderdag 12 april 2018 @ 22:02:
Hm, toch een beetje een neppert dus, jammer. Maar wel mooi dat er iets meer aandacht is voor Android TV.
Het heeft weliswaar geen officieel Android TV, maar wel Widevine Level 1 and HDCP 1.x.
Dit betekend dat het - in tegenstelling tot 99% van de Android boxes - Netflix in 1080p kan afspelen in plaats van maximaal 480p.
Omdat het Android is, heeft deze nog wel de limitaties daarvan (automatic framerate switching en audio-formaten), maar je kunt op een microSD-kaart dus LibreElec (LE) installeren en dan heb je een speler die schijnbaar nog beter is dan de Nvidia Shield.voor video playback.
Dan kun je blijkbaar nagenoeg alles afspelen; 4K, HDR, Dolby Atmos and DTS:X etc.
Nadeel is wel dat je moet schakelen tussen Android en LE.
Standaard boot je in LE en binnen LE kun je dan rebooten naar Android.
Zit je in Android dan is het simpelweg rebooten en kom je weer in LE.
Haal je de geheugenkaart eruit, dan boot je altijd in Android.
Ik ga hier nog even verder kijken: [Mediaplayer] Het grote Android mini tv topic
In het Kodi forum geeft iemand aan Android 8.0 beschikbaar is voor de Mibox.
Is onduidelijk of het een OTA update betreft / of het alleen voor beta testers beschikbaar is.
source: https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=275083&page=143
🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...
Heb nl. het idee dat het bericht van 1 iemand af komt. Zouden niet meer beta testers de update naar Oreo moeten hebben gehad en daar iets over posten?
Toch vreemd?
Op de Nvidia Shield is er wel een app voor Amazon video. Dit apparaat draait ook Android TV, ik verwacht dat er vast wel een manier is om die te porten naar een ander deviceswhnld schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:24:
[...]
De versie die jij vind werkt alleen met Arm v7 samen, en in de Mi box 3 zit een Arm v8 (cortex A53) processor.
Eerste hit op google toont een bericht van Januari 2018 op Reddit. Misschien proberen waard?
Vanmiddag de Mi Box ontvangen en Amazon Video volgens de Reddit methode gesideload.Xfix schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 09:27:
[...]
Op de Nvidia Shield is er wel een app voor Amazon video. Dit apparaat draait ook Android TV, ik verwacht dat er vast wel een manier is om die te porten naar een ander device![]()
Eerste hit op google toont een bericht van Januari 2018 op Reddit. Misschien proberen waard?
Werkt tot nu toe prima ( Ik heb alleen ( nog
De Mibox 3 4k heeft ook een ingebouwde Chromecast.
Weet iemand of je met deze 4 k box dan ook UHD Chromecastuitzendingen in 4k weer kunt geven?
Dan zou het echt een koopje zijn want een losse Google Chromecast Ultra is al duurder dan deze MiBox
[ Voor 16% gewijzigd door lowo op 12-05-2018 11:45 ]
Als ik de specificaties goed lees, dan lijkt de 3 iets beter, nl betere wifi en 2 ghz
Hopelijk kan iemand mij dat verduidelijken.
De Mi Box 3 international blijft inderdaad de beste optie als je voor een Mi Box gaat. Ook zou deze in een dezer dagen de Oreo moeten krijgen. Al blijft dat natuurlijk maar de vraag, want er wordt al best een tijd op een update gewacht.doggy1 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 11:27:
Het is mij nu niet duidelijk meer wat voordeel van de 4 tov de 3(international) is, of is die er niet?
Als ik de specificaties goed lees, dan lijkt de 3 iets beter, nl betere wifi en 2 ghz
Hopelijk kan iemand mij dat verduidelijken.
Uiteindelijk denk ik dat de Oreo update niet zo heel veel in houd.Louw Post schreef op maandag 11 juni 2018 @ 08:47:
[...]
De Mi Box 3 international blijft inderdaad de beste optie als je voor een Mi Box gaat. Ook zou deze in een dezer dagen de Oreo moeten krijgen. Al blijft dat natuurlijk maar de vraag, want er wordt al best een tijd op een update gewacht.
Het geen wat ik wil kan ik al en dat is voornamelijk kodi en wat netflix/youtube
O.R.C. Black Bulls Rugby
De Oreo (Androidpsyy138 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:06:
[...]
Uiteindelijk denk ik dat de Oreo update niet zo heel veel in houd.
Het geen wat ik wil kan ik al en dat is voornamelijk kodi en wat netflix/youtube.
Dat werd nu passthrough gegooid door een port van Kitkat ofzo meen ik.
Daardoor kun je HD audio formaten doorzetten naar je receiver via kodi.
Werkt op deze build nu prima, hopelijk wordt dat niet gesloopt dan.
Atmos en andere formaten worden nu keurig doorgegeven
[ Voor 13% gewijzigd door Downstar2 op 12-06-2018 14:39 ]
Ik had er vanmorgen een ziggo stream naartoe gegooid, maar in mijn beleving duurde het langer voordat deze was opgestart dan bij een Google Chromecast, én het leek dat de verbinding snel verbroken was.
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Ik zie dat de nieuwste de internationale box 3 en de (chinese?) versie 4 is uitgebracht. In de Ts zie ik dat de internationale: Android TV, Android 6.0 heeft en de box 4: MIUI TV, Android 6.0
Betekend dit dat de box 3 beter is omdat die Android TV Ondersteuning heeft?
Ik wil hem ook gaan gebruiken voor Videoland, Netflix, RTL en NPO's e.d. Hebben die inmiddels allemaal goede ondersteuning, en dan doel ik met name op de Videoland app. Ik vind daar zo goed als niets over terug op internet en in dit topic.
Hoe hebben jullie hem met de Logitec Harmony werkend gekregen? Kwestie van USB-IR module aansluiten?
(daarnaast nog tips waar het beste te bestellen?)Ik zie dat je een europees warehouse kunt kiezen om niet met import heffing te maken te krijgen.
[ Voor 13% gewijzigd door jongetje op 18-06-2018 15:09 ]
Je hebt de Mi Box 3 international nodig, de andere zijn bedoeld voor de Chinese markt. De Netflix app werkt prima, al weet ik dit niet zeker voor 4K en HDR.jongetje schreef op maandag 18 juni 2018 @ 14:19:
Ik zie even door de bomen het bos niet meer. En dan nu mijn N00b vragen:
Ik zie dat de nieuwste de internationale box 3 en de (chinese?) versie 4 is uitgebracht. In de Ts zie ik dat de internationale: Android TV, Android 6.0 heeft en de box 4: MIUI TV, Android 6.0
Betekend dit dat de box 3 beter is omdat die Android TV Ondersteuning heeft?
Ik wil hem ook gaan gebruiken voor Videoland, Netflix, RTL en NPO's e.d. Hebben die inmiddels allemaal goede ondersteuning, en dan doel ik met name op de Videoland app. Ik vind daar zo goed als niets over terug op internet en in dit topic.
Hoe hebben jullie hem met de Logitec Harmony werkend gekregen? Kwestie van USB-IR module aansluiten?
(daarnaast nog tips waar het beste te bestellen?)
De rest heb ik geen ervaring mee (en ik heb m'n Mi Box 3 doorgeschoven naar m'n ouders).
Hier staat een beschrijving hoe je dat moet doen!jongetje schreef op maandag 18 juni 2018 @ 14:19:
Have Fun Funske
Thanks, alleen kan mijn Harmony geen bluetooth commando's uitsturen. Anders gebruik ik wel die Mi remote mocht het niets zijn met IR.funske schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:31:
[...]
Hier staat een beschrijving hoe je dat moet doen!
Ik weet dat ie niet goedkoop is, maar ik kan je de Logitech Harmony Hub sterk aanraden. Er gaat een wereld voor je open (mits jouw Harmony compatible is).jongetje schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:45:
[...]
Thanks, alleen kan mijn Harmony geen bluetooth commando's uitsturen. Anders gebruik ik wel die Mi remote mocht het niets zijn met IR.
Daar ben ik het helemaal mee eens!! Door die Hub kan ik mijn Mi Box goed bedienen, maar ook mijn 6 HEOS boxen (ook via Apple HomeKit) en mijn airco. Gewoon een geweldig apparaat!Budha schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:47:
[...]
Ik weet dat ie niet goedkoop is, maar ik kan je de Logitech Harmony Hub sterk aanraden. Er gaat een wereld voor je open (mits jouw Harmony compatible is).
Have Fun Funske
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Met de vorige versie van Android kreeg ik het niet voor elkaar hopend dat het met Oreo wel zou werken.. maar helaas zonder positief resultaat
Natuurlijk heb ik er maar even mee kunnen spelen, maar tot nu toe bevalt het mij al beter dan de vorige versie.RobertowNL schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:10:
De update naar Oreo is nu beschikbaar voor de Mi box international. Nu nog hopen dat er een beetje te leven valt met de Oreo interface.
Hopelijk komt Nvidia snel met hun update voor de Shield.
Hoeveel mediaboxen uit China ken jij die überhaupt updates ontvangen, laat staan van Android 6 naar 8?theduke1989 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 05:42:
Vindt het jammer dat de Update beleid dermate slecht is bij Xiaomi / Google. Er zou gewoon OP tijd netjes Updates uit moeten komen.
Even antwoord op mijn eigen vragen voor als iemand hier iets over zoektjongetje schreef op maandag 18 juni 2018 @ 14:19:
(daarnaast nog tips waar het beste te bestellen?)Ik zie dat je een europees warehouse kunt kiezen om niet met import heffing te maken te krijgen.
Ik heb hem gister binnen gekregen en kreeg continue meldingen dat de play store was gestopt. Gelukkig was de (oreo) update beschikbaar dus die meteen gedownload en geinstalleeerd. De Videoland app werkt prima en de Logitec Harmony werkt prima samen met de Mi Box 3 (international) die ik heb. Staat er netjes tussen als " Mi Box". De knoppen van de bijgeleverde afstandsbediening werken nu ook met mijn infrarood Harmony afstandsbediening. De IR ontvanger zit gewoon netjes in de Mi Box ingebouwd.
Ik heb hem via verkoper van Aliexpress besteld via Italie om geen gedoe te hebben met import heffing (al ervaring mee en wilde dat niet nog eens).
Tot nu toe erg blij mee, nu nog even uitzoeken om alle overbodige apps van het homescherm (of de box) te verwijderen.
https://mybroadband.co.za...rsion)-Tips-Tricks/page38
geven ze aan dat Kodi niet meer werkt met ntfs drives na de update. Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing?
Van een merk als Xiaomi met Android Tv 6.0 verwacht je meer natuurlijk dan een androidboxje.Budha schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 09:18:
[...]
Hoeveel mediaboxen uit China ken jij die überhaupt updates ontvangen, laat staan van Android 6 naar 8?
Maar goed verkeerd gedacht.
Je hebt zojuist een Oreo upgrade ontvangen.theduke1989 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:36:
[...]
Van een merk als Xiaomi met Android Tv 6.0 verwacht je meer natuurlijk dan een androidboxje.
Het is ook jammer dat de Update naar 7.0 er niet is gekomen ondanks dat er bèta was die vrijwel af was.theduke1989 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:36:
[...]
Van een merk als Xiaomi met Android Tv 6.0 verwacht je meer natuurlijk dan een androidboxje.
Schijnt overigens te hebben gezeten in het feit dat Amlogic bepaalde chipset issues niet had gefixt (Oa framerate switching). Dit hebben ze in de kernel voor 8.0 als het goed is opgelost.
Overigens begreep ik dat ook trebble support nu aan staat en Google nu zelf beter/sneller kan updaten.
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Goed om te horen. Kan ik de box ook weer gebruiken icm Kodi.DanielAlm schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 18:47:
O o o jeetje wat ben ik blij. Het gestotter bij het afspelen is verleden tijd. Films lopen soepel. Ik ben blij
DanielAlm schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 18:47:
O o o jeetje wat ben ik blij. Het gestotter bij het afspelen is verleden tijd. Films lopen soepel. Ik ben blij
Heb hem gister ook geupdate maar heb hiervoor nooit last gehad van gestotter met kodi/netflix.Nicap schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:56:
[...]
Goed om te horen. Kan ik de box ook weer gebruiken icm Kodi.
aangesloten met hdmi op 50 inch 1080p
Het zou trouwens mooi zijn als kodi ook ooit support geeft voor de channels.
Hoef je minder te klikken voor je series/films zoals bijvoorbeeld wel bij netflix is.
Maar ik verwacht dat dat nooit zal komen omdat je natuurlijk ook plugins hebt in kodi.
O.R.C. Black Bulls Rugby
Dat had te maken met refreshrate switching. Dat ondersteunde depsyy138 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 11:20:
[...]
[...]
Heb hem gister ook geupdate maar heb hiervoor nooit last gehad van gestotter met kodi/netflix.
aangesloten met hdmi op 50 inch 1080psony tv.
Het zou trouwens mooi zijn als kodi ook ooit support geeft voor de channels.
Hoef je minder te klikken voor je series/films zoals bijvoorbeeld wel bij netflix is.
Maar ik verwacht dat dat nooit zal komen omdat je natuurlijk ook plugins hebt in kodi.
Box niet. Dat resulteerde in kleine stotteringen. Blijkbaar zien sommige dat niet, maar het was er wel degelijk.
Aan de tv ligt dat niet. Heb het hier op 3 tv’s getest op een Samsung, Sony en goedkope Qmedia. Op alle tv’s hetzelfde. Ben benieuwd of dat nu echt afgelopen is.
Normaal zou ik deze moeten kunnen zien op men telefoon via de Google home app volgens bijna alle internet faqs die ik tegenkom, maar niet dus. Beide zijn gelinkt met dezelfde google account. Iemand enig idee? Men telefoon is nog Lollipop geloof ik (1st gen moto G), misschien heeft dat er iets te maken?
In Google home heb ik de optie 'More settings' niet, enkel account settings wat zeer gelimiteerd is. Zeer vervelend.
Nu ik toch bezig ben, via wat Google heb ik gezien dat de Nederlandse Google assistent in beta is sinds maart/april. Iemand enig idee van de huidige status?
Voor de rest werkt de oreo update prima! Geen sound issues of de andere problemen die mensen hebben. Ik heb dan ook een propere AVR met DD+ support
https://xiaomi.eu/communi...uild-2116-received.44396/
Voorheen had ik LeanKey geinstalleerd, maar die van Google bevalt mij prima. Ik neem aan dat je die wel op Engels in kunt stellen?Rennie01 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:25:
Na de nieuwe Oreo update lijkt er bij een probleempje te zijn ontstaan mbt het standaard keyboard. Dit staat nu op Google toetsenbord Indisch. Welk toetsenbord kan ik het beste gebruiken?
Dank voor je reactie. Bedoel je Gboard? Die staat er inderdaad wel in zagi k.Budha schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:00:
[...]
Voorheen had ik LeanKey geinstalleerd, maar die van Google bevalt mij prima. Ik neem aan dat je die wel op Engels in kunt stellen?
Gboard inderdaad.Rennie01 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:30:
[...]
Dank voor je reactie. Bedoel je Gboard? Die staat er inderdaad wel in zagi k.
Ik krijg hem niet weg als ik van resolutie wijzig. Wil hem weg hebben omdat die misschien anders inbrand op me OLED.
Zit niet in me scherm dat heb ik natuurlijk getest.
Dan moet je Kodi v18 Leia - Alpha 2 installeren of wachten tot de final van 18 uit komtNicap schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 12:12:
[...]
Dat had te maken met refreshrate switching. Dat ondersteunde de
Box niet. Dat resulteerde in kleine stotteringen. Blijkbaar zien sommige dat niet, maar het was er wel degelijk.
Aan de tv ligt dat niet. Heb het hier op 3 tv’s getest op een Samsung, Sony en goedkope Qmedia. Op alle tv’s hetzelfde. Ben benieuwd of dat nu echt afgelopen is.
Vanaf versie 18 heeft Kodi support voor Channels. Ook voor Leanback search trouwens, dus als je de naam van een film in je afstandbediening schreeuwt krijg je naast Google Play en Netflix ook Kodi te zien (als je de film hebt)
Audio loopt idd op Netflix sinds een week of 2 enorm out of sync. Vorige keer was er een workaround om de video quality omlaag te schroeven.jongetje schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:39:
Hebben jullie in de Netflix app ook last van dat de audio (DD+) regelmatig dipt? Met andere apps geen last.
Sinds gisteren een automatische upgrade naar een nieuwe versie van Android TV, issue met Netflix en audio out of sync lijkt te zijn opgelost.jeronimoniponi schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 08:45:
[...]
Audio loopt idd op Netflix sinds een week of 2 enorm out of sync. Vorige keer was er een workaround om de video quality omlaag te schroeven.
Had al een android tv update maar weet niet of het de laatste is zou vanavond even kijken.