Geluid na de update van vandaag zuigt nog steeds, maar ja
Ik dacht ist Alleen bij mij. Maar bij KODi echt alle sources na de update. Het geluid is echt k.t.Ceejay schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 20:26:
Geluid na de update van vandaag zuigt nog steeds, maar ja
Ik krijg alleen geluid als ik dolby op off zet en surround op never. Dan neemt mijn systeempje het over en maakt 5.1 geluid via Dolby Pro Logic II (systeempje is 16 jaar oud...) Zelfs de doorsluis via SPDif doet niks.
Ik kan je wel vertellen Dolby en DTS waren NOOIT een probleem bij mijn oude WD TV Live
Ik kan je wel vertellen Dolby en DTS waren NOOIT een probleem bij mijn oude WD TV Live
Nja het was bij telefoons. Maar hun box niet zo helaas. Mogen best wel wat extra updates uitvoeren.Chamek schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 21:59:
Xiaomi produceert alles maar waar hun kwaliteiten liggen ? Hmm
Weet iemand hoe je bestanden van de PC naar een externe HDD op de MiBox kan kopieren?
Ik heb dit geprobeerd via verschillende manieren maar zonder succes helaas.
Via FTP kan ik met HDD verbinden maar kopieren lukt niet. Via de FTP app heb ik write permission aangevinkt.
Toch krijg ik de melding: Could not write to transfer socket: ECONNRESET
Ook met Apps als Airdroid en Xplorer is het me niet gelukt.
Ik heb dit geprobeerd via verschillende manieren maar zonder succes helaas.
Via FTP kan ik met HDD verbinden maar kopieren lukt niet. Via de FTP app heb ik write permission aangevinkt.
Toch krijg ik de melding: Could not write to transfer socket: ECONNRESET
Ook met Apps als Airdroid en Xplorer is het me niet gelukt.
Welke kodi gebruikt iedereen? Ik had eerst SPMC (heel oude kodi) nog met MM maar merkte dat de scrapers niet meer werkten... dan ineens maar overgestapt op kodi leia (beta). Deze werkt perfect, ook met Oreo (tot en met bitstream HD audio). Ik vraag me af of Leia de geluidsissues van anderen mss oplost omdat daar toch wel wat android fixes inzitten.
Gewoon de kodi uit de appstore, dus de nieuwste denk ikilm schreef op zondag 22 juli 2018 @ 22:01:
Welke kodi gebruikt iedereen? Ik had eerst SPMC (heel oude kodi) nog met MM maar merkte dat de scrapers niet meer werkten... dan ineens maar overgestapt op kodi leia (beta). Deze werkt perfect, ook met Oreo (tot en met bitstream HD audio). Ik vraag me af of Leia de geluidsissues van anderen mss oplost omdat daar toch wel wat android fixes inzitten.
Ik heb het geluid verder niet echt ingesteld/configureert maar mijn xiaomi mi soundbar werkt over spdif/optical
Het enige wat ik heb gedaan is 2.1 ingesteld in kodi en dat was het eigenlijk.
O.R.C. Black Bulls Rugby
Ik gebruik ook de Kodi app uit de appstore. Voor de laatste update had ik netjes " DTS-HD MA" op mijn receiver. Maar na de update van afgelopen week niet meer. Nu komt alleen het DTS stuk nog binnen op mijn receiver (met hetzelfde film bestand).
Kodi Leia is nog in beta en staat niet op de app store. Je kunt een apk downloaden van de kodi website. Geen idee of het iets oplost maar je kan het alleszins maar eens proberen.
Heb bij het afspelen last van overslaande frames. Mijn TV is een Sony 100Hz. De mibox staat in 1080p/60Hz en Kodi staat ingesteld op aanpassen naar frequentie van de TV.
Met Netflix ziet alles er goed uit maar in Kodi heb ik last van die irritante haperingen. Ik lees dat meer mensen hier last van hebben. Ligt het nu aan Kodi of aan de MiBox?
Met Netflix ziet alles er goed uit maar in Kodi heb ik last van die irritante haperingen. Ik lees dat meer mensen hier last van hebben. Ligt het nu aan Kodi of aan de MiBox?
Heb een factory reset gedaan maar films blijven stotteren. Heb al teveel tijd gespendeerd aan het instellen van de Mi Box maar ik krijg het stotteren niet weg. Heb deze box gekocht omdat hij H265 ondersteund maar wat een miskoop zeg.
Heb nu weer mijn oude raspberry 1 met Kodi 14,5 teruggezet en geniet weer van supersmooth beeld. Helaas geen H265.
Heb nu weer mijn oude raspberry 1 met Kodi 14,5 teruggezet en geniet weer van supersmooth beeld. Helaas geen H265.
Al eens geprobeerd op 50hz in te stellen?
Ik heb sinds vorige week ook een mibox 3 int aangeschaft. Met eigenlijk 4 doelen:
- Netflix
- Kodi - TV (vanaf mijn xtrend openpli ontvanger)
- Kodi - NPO gemist
- Kodi - Films afspelen
De eerste dag nog met android 6 gedraaid en op zich werden alle bovenstaande doelen gehaald. Dus ik was blij dat ik eindelijk een player had die dit allemaal kon (ik kom van een rpi3, waar ik alleen het doel Netflix niet normaal werkend kreeg).
De dag erna heb ik de mibox geupgrade naar Android Oreo en nu heb ik de volgende ervaringen/problemen:
- Netflix functioneert, maar ik krijg regelmatig deze melding "We're having trouble playing this title right now. Please try again later or select a different title". Op verschillende sites staat dat dit aan de widewine ligt, maar deze staat gewoon registered. Dus dat is niet het probleem. Na een reboot van de Mibox functioneert alles weer prima.
- Kodi TV vanaf mijn openpli ontvanger werkt niet meer soepel. Beeld gaat met horten en stoten. Dit was bij Android 6 niet het geval. Als ik de app Dreamplayer gebruik om vanaf mijn openpli ontvanger te stream dan loopt het beeld wel soepel. Nadeel is dat ik na het gebruik van Dreamplayer de app Netflix niet meer kan gebruiken door bovenstaande foutmelding. Het enige dat dan helpt is een reboot van de Mibox.
- Kodi films en NPO werken wel prima
Wilde jullie toch mijn ervaring laten weten. Is er overigens een manier om terug te kunnen gaan naar Android 6?
- Netflix
- Kodi - TV (vanaf mijn xtrend openpli ontvanger)
- Kodi - NPO gemist
- Kodi - Films afspelen
De eerste dag nog met android 6 gedraaid en op zich werden alle bovenstaande doelen gehaald. Dus ik was blij dat ik eindelijk een player had die dit allemaal kon (ik kom van een rpi3, waar ik alleen het doel Netflix niet normaal werkend kreeg).
De dag erna heb ik de mibox geupgrade naar Android Oreo en nu heb ik de volgende ervaringen/problemen:
- Netflix functioneert, maar ik krijg regelmatig deze melding "We're having trouble playing this title right now. Please try again later or select a different title". Op verschillende sites staat dat dit aan de widewine ligt, maar deze staat gewoon registered. Dus dat is niet het probleem. Na een reboot van de Mibox functioneert alles weer prima.
- Kodi TV vanaf mijn openpli ontvanger werkt niet meer soepel. Beeld gaat met horten en stoten. Dit was bij Android 6 niet het geval. Als ik de app Dreamplayer gebruik om vanaf mijn openpli ontvanger te stream dan loopt het beeld wel soepel. Nadeel is dat ik na het gebruik van Dreamplayer de app Netflix niet meer kan gebruiken door bovenstaande foutmelding. Het enige dat dan helpt is een reboot van de Mibox.
- Kodi films en NPO werken wel prima
Wilde jullie toch mijn ervaring laten weten. Is er overigens een manier om terug te kunnen gaan naar Android 6?
24x sf175s + gw5000-dt op oost
@Roeptoeter en @VivaAtloni : lees een hier en hier.
De Mi Box kent gewoon erg veel bugs en andere tekortkomingen IMHO.
Heb regelmatig bijna de bestelknop aangeklikt, maar dat soort dingen hebben mij nog weten tegen te houden.
De Mi Box krijgt overigens ook concurrentie; Mecool komt nu ook met een officiele Android TV box; de
MECOOL KM8. Gelijke hardware als de Mi Box (Amlogic S905X) maar met ethernetpoort.
Ben benieuwd hoe die gaat presteren.
Mecool had al wat apparaten met Android TV (zoals de Mecool M8S Pro L); maar dat waren niet officiële versies; en dus ook geen Chromecast-support.
Had overigens wel liever gehad dat die KM8 over betere hardware beschikte; i.i.g. gelijk aan de M8S Pro L.
De Mi Box kent gewoon erg veel bugs en andere tekortkomingen IMHO.
Heb regelmatig bijna de bestelknop aangeklikt, maar dat soort dingen hebben mij nog weten tegen te houden.
De Mi Box krijgt overigens ook concurrentie; Mecool komt nu ook met een officiele Android TV box; de
MECOOL KM8. Gelijke hardware als de Mi Box (Amlogic S905X) maar met ethernetpoort.
Ben benieuwd hoe die gaat presteren.
Mecool had al wat apparaten met Android TV (zoals de Mecool M8S Pro L); maar dat waren niet officiële versies; en dus ook geen Chromecast-support.
Had overigens wel liever gehad dat die KM8 over betere hardware beschikte; i.i.g. gelijk aan de M8S Pro L.
[ Voor 6% gewijzigd door Piet91 op 24-07-2018 11:56 ]
Ik heb spijt dat ik de Mi Box gekocht heb met Android TV komende van een Android Box. Op zich functioneerd het prima in dat alles het doet, maar het App aanbod voor Android TV is erg karig en moet je oplossen met sideloading en hopen dat het dan werkt en blijft werken.
Enig idee of er met een custom rom oplossing of andere trucs een full fletched Android van te maken is?
Enig idee of er met een custom rom oplossing of andere trucs een full fletched Android van te maken is?
Weet iemand of deze usb netwerkadapter compatibel is met de Mi Box 3?
Xiaomi USB3.0 to RJ45 Ethernet Adapter Converter / USB Hub - WHITE
( https://www.gearbest.com/..._1639992.html?wid=1433363 )
Ik wil deze toepassen omdat hierbij een externe ingang voor een voeding aanwezig is en je dan ook 3 extra USB-poorten ter beschikking hebt.
Het schijnt dat de Mi Box niet voldoende stroom kan leveren op de USB-poort waardoor sommige netwerkadapters haperen en je die dan weer los moet koppelen en opnieuw in moet steken.
Dit gebeurt meestal als je de Mi Box even uit hebt gezet en weer verder wilt kijken.
Ik wil deze toepassen omdat hierbij een externe ingang voor een voeding aanwezig is en je dan ook 3 extra USB-poorten ter beschikking hebt.
Het schijnt dat de Mi Box niet voldoende stroom kan leveren op de USB-poort waardoor sommige netwerkadapters haperen en je die dan weer los moet koppelen en opnieuw in moet steken.
Dit gebeurt meestal als je de Mi Box even uit hebt gezet en weer verder wilt kijken.
Ik heb deze gekocht: Draagbare 1 stks RTL8152 Chips USB 2.0 naar RJ45 Netwerkkaart Lan Adapter 10/100 Mbps Voor Tablet PC Win 7 8 10 XP
http://s.aliexpress.com/zqyaaqqi?fromSns=Kopiëren naar klembord
Kun je misschien ook aan een powered hunne hangen
Ik gebruik nu ook een eenvoudige Ethernet naar USB adapter zonder extra USB-poorten maar als ik de Mi Box uit zet verliest hij de verbinding en wil na het opnieuw opstarten niet connecten via USB.jongetje schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 12:02:
Ik heb deze gekocht: Draagbare 1 stks RTL8152 Chips USB 2.0 naar RJ45 Netwerkkaart Lan Adapter 10/100 Mbps Voor Tablet PC Win 7 8 10 XP
Aan deze ( en ook die van jou ) kun je niet eenvoudig een voeding aan hangen dus geen goede optie.
Ook wil ik extra USB-poorten om externe harddisks e.d. aan te kunnen sluiten.
Daarom ook mijn vraag of iemand de door mij genoemde Xiaomi adapter in gebruik heeft en hoe deze bevalt en natuurlijk of deze compatibel is met de Mi Box 3.
Ik gebruik de Ugreen netwerkadapter al ruim een jaar. Tot een paar maanden geleden moest ik 'm eens in de maand even opnieuw aansluiten. Eens in de maand even opnieuw aansluiten vond ik bij dagelijks gebruik wel acceptabel voor deze prijs. Maar het lijkt sinds de grote Android update beter te gaan.lowo schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 09:34:
Weet iemand of deze usb netwerkadapter compatibel is met de Mi Box 3?
https://nl.aliexpress.com...Port-USB/32401431234.html
Sinds afgelopen week ook oreo, 😔 nu dus regelmatig krakend geluid. En in netflix hangend beeld
. Iemand tips
misschien een domme vraag. ik heb Ziggo go apk geïnstalleerd(is geen off andriod tv app) maar als ik app start ligt hij op de kant, kan ik dat draaien ?? geinstalleerd met es es file explorer en gestart middels sideload
[ Voor 17% gewijzigd door jarsiv op 31-07-2018 12:16 ]
Je hebt een app nodig, heet iets van fixed screen orientation ofzo. Zelf ook wel eens gehad met een app die niet voor tv was ontwikkeld.jarsiv schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:15:
misschien een domme vraag. ik heb Ziggo go apk geïnstalleerd(is geen off andriod tv app) maar als ik app start ligt hij op de kant, kan ik dat draaien ?? geinstalleerd met es es file explorer en gestart middels sideload
🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...
Thnx ik ga eens zoeken. En gevonden en ook opgelost. Helemaal geweldig
[ Voor 52% gewijzigd door jarsiv op 31-07-2018 16:01 ]
Gezien ik ook aan de 10bit HEVC wil en mijn huidige media playert het niet trekt zat ik aan de xiaomi te denken. Ik begrijp dat de 3 international degene is die ik moet hebben. Zo ja, waar koop ik emm:)
Is dit de 3 international?
https://www.bol.com/nl/p/...72q4lOhg.1.2.ProductTitle
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
https://m.geekbuying.com/...5-Android-Box-399763.htmlDamian schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 21:52:
Gezien ik ook aan de 10bit HEVC wil en mijn huidige media playert het niet trekt zat ik aan de xiaomi te denken. Ik begrijp dat de 3 international degene is die ik moet hebben. Zo ja, waar koop ik emm:)
Deze is iets goedkoper, heb zelf destijds germany Warehouse besteld.
Aliexpress issie nog iets goedkoper.Purehz schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 00:04:
[...]
https://m.geekbuying.com/...5-Android-Box-399763.html
Deze is iets goedkoper, heb zelf destijds germany Warehouse besteld.
Ga het gewoon proberen
Maar in de link van @Purehz wordt ie wel vanaf Duitsland verzonden. Daarmee verwacht ik dat je hem eerder binnen zal hebben en geen invoerrechten/BTW meer hoeft te betalen.Damian schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 08:38:
[...]
Aliexpress issie nog iets goedkoper.
Ga het gewoon proberen
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Heb ik ook eens gedaan en toen meteen paar tientjes import kosten erop. Bij Ali heb ik hem besteld via Italiaans warehouse. Nadeel is dat je elke verkoper moet openen om te kijken of ze een Europees warehouse hebben. Maar dat heb je dan ctrl + klik voor (openen in nieuw tab).Damian schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 08:38:
[...]
Aliexpress issie nog iets goedkoper.
Ga het gewoon proberen
Via bol.com heb je hem morgen en waarschijnlijk betere garantie als je daar waarde aan hecht.
offtopicjongetje schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 08:45:
[...]
Heb ik ook eens gedaan en toen meteen paar tientjes import kosten erop. Bij Ali heb ik hem besteld via Italiaans warehouse. Nadeel is dat je elke verkoper moet openen om te kijken of ze een Europees warehouse hebben. Maar dat heb je dan ctrl + klik voor (openen in nieuw tab).
Via bol.com heb je hem morgen en waarschijnlijk betere garantie als je daar waarde aan hecht.
Of middelste muisknop (scrollwiel) indrukken
/offtopic
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Mag ik vragen welke uit de appstore jij hebt gebruikt?jarsiv schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 15:56:
Thnx ik ga eens zoeken. En gevonden en ook opgelost. Helemaal geweldig
Ik ben nu al een tijdje aan het kijken maar bij elke app ( Rotation Control ) staat dat mijn MiBox niet compatible is en kan ik deze dus niet installeren op de Mi Box.
Kun je niet gewoon de apk sideloaden? Volgens mij heb ik dat ook zo gedaan uiteindelijk.lowo schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 09:29:
[...]
Mag ik vragen welke uit de appstore jij hebt gebruikt?
Ik ben nu al een tijdje aan het kijken maar bij elke app ( Rotation Control ) staat dat mijn MiBox niet compatible is en kan ik deze dus niet installeren op de Mi Box.
🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...
Pff ik zou met de huidige brakke oreo update de mibox echt links laten liggen. Een en al ellende met de mediaplayer functies van dit ding nu.Damian schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 21:52:
Wat vind het vergelijkbaar geprijsde alternatief dan?keepitfrosty schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 14:13:
[...]
Pff ik zou met de huidige brakke oreo update de mibox echt links laten liggen. Een en al ellende met de mediaplayer functies van dit ding nu.
Lokale bestanden of streamen (Netflix e.d.)?Damian schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 21:52:
Indien het eerste; dan kun je beter een Amlogic S912 doosje nemen en daar LibreElec opzetten.
Dat speelt lokale bestanden beter af dan welke Android Box dan ook en blijkbaar doet die het daarvoor nog beter dan de Shield.
https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916
[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 01-08-2018 16:01 ]
Streamen vanaf een SMB share.Piet91 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 15:52:
[...]
Lokale bestanden of streamen (Netflix e.d.)?
Indien het eerste; dan kun je beter een Amlogic S912 doosje nemen en daar LibreElec opzetten.
Dat speelt lokale bestanden beter af dan welke Android Box dan ook en blijkbaar doet die het daarvoor nog beter dan de Shield.
https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916
Ik ben erg gehecht aan Kodi, dus ik denk dat de Vero 4K+ een goed alternatief is dan
Lastig als je perse android tv os wilt dan heb je niet heel veel smaken. Volgens mij komen die el cheapo android mediaplayers ook tegenwoordig een heel eind met libreelec erop ipv android tablet os. Die met de s905x chips etc.Damian schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 14:30:
[...]
Wat vind het vergelijkbaar geprijsde alternatief dan?
ik heb de apk gedownload, en dan geinstalleerd en dan opstarten met sideloaderlowo schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 09:29:
[...]
Mag ik vragen welke uit de appstore jij hebt gebruikt?
Is dit ding nog aan te raden tegenwoordig?
Ik heb momenteel een brakke China Android box die helaas gewoon alles op 720p upscaled naar 1080p. Gelukkig gratis van iemand kunnen overnemen.
We kijken vooral veel series. Sommige anime in 10bit, ook nog wel h245. Valt hij dan aan te raden?
Ik verwacht er geen 4K mee te kijken behalve om eens te proberen. Ik zal namelijk binnenkort een HDR 4K TV kopen. We kijken via een externe LAN HDD waar alles op staat, via Kodi. Hoewel mij Android TV apps leuk lijken zoals bijvoorbeeld Spotify ben ik niet heel erg geïnteresseerd in Netflix or iets specifieks.
Ik heb momenteel een brakke China Android box die helaas gewoon alles op 720p upscaled naar 1080p. Gelukkig gratis van iemand kunnen overnemen.
We kijken vooral veel series. Sommige anime in 10bit, ook nog wel h245. Valt hij dan aan te raden?
Ik verwacht er geen 4K mee te kijken behalve om eens te proberen. Ik zal namelijk binnenkort een HDR 4K TV kopen. We kijken via een externe LAN HDD waar alles op staat, via Kodi. Hoewel mij Android TV apps leuk lijken zoals bijvoorbeeld Spotify ben ik niet heel erg geïnteresseerd in Netflix or iets specifieks.
[ Voor 19% gewijzigd door Rivalo op 19-08-2018 20:02 ]
Ik ben er heel content van. Afhankelijk van je setup (zowel tv, receiver, als wifi. hdmi of niet) kan het heel wat minder zjin. Kijk even op androidtv op reddit. Wel is er momenteel een beta Oreo die daadwerkelijk die problemen uit de weg zouden ruimen voor andere mensen.
Maar voor mij dus perfect. Ik kijk ook 4k met TrueHD etc. zonder problemen met kodi. 10 bit zal wss niet via de hardware gaan en kan dus misgaan bij de hogere bitrates.
Als je spotify of netflix niet nodig hebt kan je mss beter voor zo'n china android box gaan en dan librelec erop zetten. Ikzelf wil android tv wegens de officiele spotify en youtube apps.
Als je echt iets goed wilt en geen problemen ga dan voor een shield. Nu al te verkrijgen voor een 120 dollar geloofek. Als je het daarvoor kan vinden in europa zou ik niet twijfelen.
Maar voor mij dus perfect. Ik kijk ook 4k met TrueHD etc. zonder problemen met kodi. 10 bit zal wss niet via de hardware gaan en kan dus misgaan bij de hogere bitrates.
Als je spotify of netflix niet nodig hebt kan je mss beter voor zo'n china android box gaan en dan librelec erop zetten. Ikzelf wil android tv wegens de officiele spotify en youtube apps.
Als je echt iets goed wilt en geen problemen ga dan voor een shield. Nu al te verkrijgen voor een 120 dollar geloofek. Als je het daarvoor kan vinden in europa zou ik niet twijfelen.
Komt weer een oreo update aan binnenkort die wat van de bugs oplost met name betere wifi. Hopelijk geen lag en skips meer dan met blu ray rips in Kodi
De beta daarvan gaat al een dag of vijf rond dus hopelijk vrij snel (zie reddit)
De beta daarvan gaat al een dag of vijf rond dus hopelijk vrij snel (zie reddit)
Spotify vind ik juist wel leuk, daarnaast wil ik een apparaat dat ook echt lekker werkt op de TV. Met van die halfgebakken Raspberry achtige constructies of zo'n China box met een tablet versie van Android ben ik wel klaar mee. De Shield vind ik veel te duur eigenlijk, die is 200€ hier. Dan is de Xiaomi met 65€ een totaal andere prijsklasse. Dus 1080p 10bit Anime rips zullen niet gaan werken?ilm schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 22:07:
Ik ben er heel content van. Afhankelijk van je setup (zowel tv, receiver, als wifi. hdmi of niet) kan het heel wat minder zjin. Kijk even op androidtv op reddit. Wel is er momenteel een beta Oreo die daadwerkelijk die problemen uit de weg zouden ruimen voor andere mensen.
10bit zal softwarematig zijn, dus hangt van de bitrate af. Ik herinner mij dat ik wel een paar 10 bit dingen gezien heb zonder problemen (Ik had het achteraf pas door). Ik weet niet meer juist welke bitrate dat was en dus kan ik het niet met zekerheid zeggen.
K, even snel gegoogled. 1080p 10 bit gaat niet gaan, maar al die devices die je hebt gehad en nu opnoemt kunnen dat ook niet aan. Moet je al een intel NUC voor gaan kopen.
Edit: btw, iemand anders die de spotify android tv app verschrikkelijk slecht vindt tegenover de telefoon versie? Geen daily mixes, geen radio, etc. Ale ja, kan wel indien je je telefoon als remote gebruikt.
K, even snel gegoogled. 1080p 10 bit gaat niet gaan, maar al die devices die je hebt gehad en nu opnoemt kunnen dat ook niet aan. Moet je al een intel NUC voor gaan kopen.
Edit: btw, iemand anders die de spotify android tv app verschrikkelijk slecht vindt tegenover de telefoon versie? Geen daily mixes, geen radio, etc. Ale ja, kan wel indien je je telefoon als remote gebruikt.
[ Voor 19% gewijzigd door ilm op 20-08-2018 09:41 ]
@Rivalo Kijk eens naar een S912 box met LibreElec.
Dat speelt nog het meeste af, zeker als je een neemt met Gigabit ethernet en doet dat schijnbaar beter dan de Shield.
Neem er desnoods een Chromecast (Ultra) bij voor Netflix e.d.
Denk dat je met die combinatie momenteel het best af bent.
Dat speelt nog het meeste af, zeker als je een neemt met Gigabit ethernet en doet dat schijnbaar beter dan de Shield.
Neem er desnoods een Chromecast (Ultra) bij voor Netflix e.d.
Denk dat je met die combinatie momenteel het best af bent.
De wifi valt inderdaad soms weg sinds de update terwijl mijn box naast het kabelmodem ligt, ik zie het eigenlijk alleen aan de melding, Netflix speelt dan gewoon door.Ceejay schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 00:03:
Komt weer een oreo update aan binnenkort die wat van de bugs oplost met name betere wifi. Hopelijk geen lag en skips meer dan met blu ray rips in Kodi
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik heb eindelijk stabiel Amazon Prime Video werkend op mijn Mi Box 3 (internationaal), gebruik makend van de APK die uitgebracht wordt voor Philips Android TV's die ik vervolgens gesideload heb.
Dat ja en ook stotterende films vanaf mijn NAS waar ik nooit last van had. Dat hebben ze dan gefixed maar een heleboel andere bugs nog niet zoals het geluid. Wordt verwacht binnenkort ik gok een weekje of misschien 2.Marzman schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 12:54:
[...]
De wifi valt inderdaad soms weg sinds de update terwijl mijn box naast het kabelmodem ligt, ik zie het eigenlijk alleen aan de melding, Netflix speelt dan gewoon door.
https://www.reddit.com/r/...new_oreo_update_released/
[ Voor 7% gewijzigd door Ceejay op 20-08-2018 16:09 ]
Ok ik weet dat het niet helemaal hier thuis hoort maar na de laatste update van de youtube app kan ik niet meer door alle categorieën heen browsen -_-
Ik heb alleen nog maar de opties (als ik in het menu het huisje selecteer) 'recommended', 'latest', 'music', 'entertainment' en 'gaming'.. Thanks Google/Youtube
/frustratie
Meer mensen hier last van of mis ik iets waarbij ik wel alle categorieën kan vinden?
Ik heb alleen nog maar de opties (als ik in het menu het huisje selecteer) 'recommended', 'latest', 'music', 'entertainment' en 'gaming'.. Thanks Google/Youtube
/frustratie
Meer mensen hier last van of mis ik iets waarbij ik wel alle categorieën kan vinden?
Ik ben waarschijnlijk de laatste die dit door heeft maar als je de taal op Nederlands zet dan is de Google assistant ook in het Nederlands (zowel de stem als herkenning). Enkel de speech/spraak op Nederlands zetten lijkt niet voldoende.
Enkel nog uitzoeken hoe ik iets op men boodchappenlijst kan zetten. In het Engels gaat dat maar in het Nederlands niet... misschien heb ik niet het juiste commando of is het nog niet geimplementeerd (Nederlands Google assistent is pas uit beta geloofek)
'voeg melk toe aan men boodschappenlijst' werkt niet. En al zou het werken, kheb liever iets korter
Enkel nog uitzoeken hoe ik iets op men boodchappenlijst kan zetten. In het Engels gaat dat maar in het Nederlands niet... misschien heb ik niet het juiste commando of is het nog niet geimplementeerd (Nederlands Google assistent is pas uit beta geloofek)
'voeg melk toe aan men boodschappenlijst' werkt niet. En al zou het werken, kheb liever iets korter
[ Voor 9% gewijzigd door ilm op 22-08-2018 20:26 ]
Ik heb spijt dat ik mijn mibox 3 naar Android 8.0 heb laten updaten. Verschrikkelijk en terug naar 6.0 is zoals ik het begrijp niet mogelijk...
Als je de ROM van 6 kunt vinden ergens moet je die kunnen flashen met ADB lijkt mij?balarina schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 21:12:
Ik heb spijt dat ik mijn mibox 3 naar Android 8.0 heb laten updaten. Verschrikkelijk en terug naar 6.0 is zoals ik het begrijp niet mogelijk...
Overigens draait Oreo soepel op mijn Mi Box, wat werkt er niet voor jou? Misschien zijn er andere oplossingen voor die problemen die jij ervaart? Ik zou beginnen met een fabrieksreset, dat helpt na een OS Upgrade vaak veel problemen op te ruimen.
[ Voor 9% gewijzigd door swhnld op 24-08-2018 12:23 ]
De Wifi valt weg, en Netflix kan bij mij niks meer hervatten sinds de update. Niet in de app en niet via Chromecast. Dan krijg ik een melding dat het tijdelijk niet beschikbaar is op Netflix. Als ik de box dan herstart werkt het wel. Op zich is het wel werkbaar verder, maar als een reset daarvoor kan helpen ga ik dat maar eens proberen als ik er tijd voor heb.
'zet melk op boodschappenlijst' lijkt me kort en duidelijk en in onze taal? Geen idee of dat werkt verder, ik gebruik het niet.ilm schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 20:21:
Ik ben waarschijnlijk de laatste die dit door heeft maar als je de taal op Nederlands zet dan is de Google assistant ook in het Nederlands (zowel de stem als herkenning). Enkel de speech/spraak op Nederlands zetten lijkt niet voldoende.
[ Voor 53% gewijzigd door Marzman op 24-08-2018 12:30 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Hoe die je dit? Kun je bv ook npo start en rtlxl sideloaden van de philips android? Hoe kom je aan die apk?swhnld schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 15:29:
Ik heb eindelijk stabiel Amazon Prime Video werkend op mijn Mi Box 3 (internationaal), gebruik makend van de APK die uitgebracht wordt voor Philips Android TV's die ik vervolgens gesideload heb.
Google er op kwam op een Duitse website Toengel terecht waar ik hem vond.VivaAtloni schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 22:06:
[...]
Hoe die je dit? Kun je bv ook npo start en rtlxl sideloaden van de philips android? Hoe kom je aan die apk?
Top. Thx!swhnld schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 23:25:
[...]
Google er op kwam op een Duitse website Toengel terecht waar ik hem vond.
De apk van de Nividia Shield werkt prima: https://forum.xda-develop...me-video-fire-tv-t3762965VivaAtloni schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 22:06:
[...]
Hoe die je dit? Kun je bv ook npo start en rtlxl sideloaden van de philips android? Hoe kom je aan die apk?
Hier staan overigens ook een paar Android TV versies ( heb ik zelf niet geprobeerd! )
Edit: ik gebruik nog de Amazon Video_4.1.115 apk zie ik net.
[ Voor 6% gewijzigd door lowo op 02-09-2018 20:03 ]
Gister maar eens de mi box teruggezet naar fabrieksinstellingen (had geen geluid meer).
Nu werkt ineens alles! DTS 5.1 en DD 5.1 passthrough vanaf Kodi naar mijn oude Logitech setje. Voor het eerst dat ik DTS werkend heb gekregen met deze box. Geen DD+ 5.1 van Netflix, maar dat ligt aan mijn setje. Erg tevreden!
Edit: En na enige uren vliegt DTS er alweer uit. Zucht
Nu werkt ineens alles! DTS 5.1 en DD 5.1 passthrough vanaf Kodi naar mijn oude Logitech setje. Voor het eerst dat ik DTS werkend heb gekregen met deze box. Geen DD+ 5.1 van Netflix, maar dat ligt aan mijn setje. Erg tevreden!
Edit: En na enige uren vliegt DTS er alweer uit. Zucht
[ Voor 8% gewijzigd door Ceejay op 04-09-2018 20:31 ]
'Connection to internet lost' tijdens yt video's of streams kijken. Dat was eigenlijk het ennige, maar zo ergelijk dat ik niet meer normaal iets kon kijken. Inmiddels een usb-utp adapter aangeschaft voor enkele euro's en het lijkt weer smooth te gaan.swhnld schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:22:
[...]
Als je de ROM van 6 kunt vinden ergens moet je die kunnen flashen met ADB lijkt mij?
Overigens draait Oreo soepel op mijn Mi Box, wat werkt er niet voor jou? Misschien zijn er andere oplossingen voor die problemen die jij ervaart? Ik zou beginnen met een fabrieksreset, dat helpt na een OS Upgrade vaak veel problemen op te ruimen.
Terugflashen is als ik het goed begrepen heb niet mogelijk, fabrieksreset ook niet dus was vrij hinderlijk dat ik bijna koekoek ging

@Ceejay
Probleem bleef zich erna voordoen, ik ben niet de enige: https://www.reddit.com/r/...ntermittently_after_oreo/
Mooi dat het bij jou wel hielp, voor mij heeft verbinding met utp kabel het opgelost.
Probleem bleef zich erna voordoen, ik ben niet de enige: https://www.reddit.com/r/...ntermittently_after_oreo/
Mooi dat het bij jou wel hielp, voor mij heeft verbinding met utp kabel het opgelost.
Gisteren firmware update geïnstalleerd. De veranderingen die ik zie:
- Nieuwer patchlevel (uit mijn hoofd juni of juli 2018).
- Meer instellingen in het sound gedeelte van de settings. Standaard stond hier een setting verkeerd, waardoor de audio niet meer in DTS naar mijn receiver doorgezet werd. De naam van deze setting is me even ontschoten, maar ik heb deze van PCM op Auto gezet.
- MiBox wordt soms niet wakker wanneer ik op de aanknop op de remote druk. Soms is dit opgelost door meerdere keren op de knop te drukken, soms helpt een druk op een toets op mjn USB teotsenbord wel, soms moet ik de MiBox loskoppelen van de stroom.
- Soms reageert de MiBox wel, maar erg traag. Een reboot lost dit probleem op. Memory leak?
[ Voor 13% gewijzigd door RuntimeError op 11-09-2018 06:55 . Reden: Iets meer info ]
En daarnaast lijkt de update ook ervoor te zorgen dat de wifi niet meer (tijdelijk) uitvalt.
Geluid heb ik nog niet getest.
Geluid heb ik nog niet getest.
[ Voor 14% gewijzigd door Ceejay op 11-09-2018 10:16 ]
Ik heb het idee dat de firmware van de remote geupdate is en nu een veranderde/verbeterde(?) standby mode heeft. Na een tijdje niet gebruiken duurt het nu +-3x klikken voordat de remote reageert. Dat terwijl de box zelf in de tussentijd wel gewoon beeld toont of zelfs gewoon actief iets afspeelt.RuntimeError schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 06:53:
Gisteren firmware update geïnstalleerd. De veranderingen die ik zie:Ik heb het nog niet doorgetest, maar ik hoop dat het volgende gefixt is:
- Nieuwer patchlevel (uit mijn hoofd juni of juli 2018).
- Meer instellingen in het sound gedeelte van de settings. Standaard stond hier een setting verkeerd, waardoor de audio niet meer in DTS naar mijn receiver doorgezet werd. De naam van deze setting is me even ontschoten, maar ik heb deze van PCM op Auto gezet.
- MiBox wordt soms niet wakker wanneer ik op de aanknop op de remote druk. Soms is dit opgelost door meerdere keren op de knop te drukken, soms helpt een druk op een toets op mjn USB teotsenbord wel, soms moet ik de MiBox loskoppelen van de stroom.
- Soms reageert de MiBox wel, maar erg traag. Een reboot lost dit probleem op. Memory leak?
Een paar updates geleden werkte de remote altijd direct.
De timeout is gelukkig lang genoeg dat ik het niet storend vind. Als de batterij zo langer mee gaat vind ik het wel prima.
[ Voor 4% gewijzigd door Joolee op 11-09-2018 21:53 ]
Heb het boxje aan mijn vader gegeven. Is er ondertussen nog ooit officiële ondersteuning voor Netflix (1080p/4k) gekomen?
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Voor 1080p iig wel. 4K niet maar misschien is dat ondertussen veranderd.Ceejay schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:19:
Hoezo was die er niet dan?
Bijvoorbaat excuses als het eerder is langsgekomen, maar kan het niet zo snel vinden. Ik heb sinds gisteren een mi box 3 international (via amazon.de), en geupgrdade naar Oreo.
Reden voor aanschaf is mijn goede ervaringen op mijn Philips Android TV, en ik voor de andere TV ook dezelfde apps wilde.
Daarvoor had ik een Android mediaspeler met 4.4 er op staan waar een aantal apps niet goed meer op werken, dus dacht ik dat het tijd was voor een upgrade.
Nu blijkt dat na update, aanmelden etc, de interface er toch best anders uitziet (had het iets universeler verwacht), en blijkt dat ik een hoop apps die ik op de Philips heb niet terugvind op de Xiaomi.
Zo kan ik geen internet browser vinden in de app store, Amazon Prime Video niet vinden, etc.
Zijn er dan zoveel verschillen in de de Android TV boxen, of schermt Xiaomi ze allemaal af? Ik vind de vrijheid van Android om te installeren wat je wilt erg fijn, dus ik baal dat het nu niet lukt.
Reden voor aanschaf is mijn goede ervaringen op mijn Philips Android TV, en ik voor de andere TV ook dezelfde apps wilde.
Daarvoor had ik een Android mediaspeler met 4.4 er op staan waar een aantal apps niet goed meer op werken, dus dacht ik dat het tijd was voor een upgrade.
Nu blijkt dat na update, aanmelden etc, de interface er toch best anders uitziet (had het iets universeler verwacht), en blijkt dat ik een hoop apps die ik op de Philips heb niet terugvind op de Xiaomi.
Zo kan ik geen internet browser vinden in de app store, Amazon Prime Video niet vinden, etc.
Zijn er dan zoveel verschillen in de de Android TV boxen, of schermt Xiaomi ze allemaal af? Ik vind de vrijheid van Android om te installeren wat je wilt erg fijn, dus ik baal dat het nu niet lukt.
De standby mode lijkt idd wel anders na de laatste update. Helaas voor mij een negatieve ervaring, na standby van 3 uur of langer moet de stroom eraf om hem weer in sync te krijgen.Joolee schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 21:52:
[...]
Ik heb het idee dat de firmware van de remote geupdate is en nu een veranderde/verbeterde(?) standby mode heeft. Na een tijdje niet gebruiken duurt het nu +-3x klikken voordat de remote reageert. Dat terwijl de box zelf in de tussentijd wel gewoon beeld toont of zelfs gewoon actief iets afspeelt.
Een paar updates geleden werkte de remote altijd direct.
De timeout is gelukkig lang genoeg dat ik het niet storend vind. Als de batterij zo langer mee gaat vind ik het wel prima.
Hmm, Mi Box draaide altijd wel redelijk totdat ik afgelopen donderdag een update had uitgevoerd die klaar stond.
Nu heeft die soms geen verbinding meer (WiFi & Ethernet).
Netflix en andere apps blijven hangen.
De laatste update moest toch juist deze problemen voorkomen/oplossen?
Het stotteren van netflix had ik gister ook last van, dacht dat het aan mij lag maar "gelukkig" niet.quizmaster schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:19:
Hmm, Mi Box draaide altijd wel redelijk totdat ik afgelopen donderdag een update had uitgevoerd die klaar stond.
Verder andere dingen nog niet getest en ook geen herstart o.i.d.
O.R.C. Black Bulls Rugby
Hoe het met de andere Philips apps zit weet ik niet maar de Amazon Prime Video app kun je sideloaden. Heb ik ook gedaan en werkt prima ( zie ook eerdere berichten in dit forum over Amazon Prime Video en sideloaden )Baddie09 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 22:20:
Bijvoorbaat excuses als het eerder is langsgekomen, maar kan het niet zo snel vinden. Ik heb sinds gisteren een mi box 3 international (via amazon.de), en geupgrdade naar Oreo.
Ook sommige andere apps die ontbreken kun je sideloaden en proberen ( helaas nog steeds geen Ziggo Go app die geschikt is maar ze zijn er wel mee bezig las ik een tijdje geleden. )
Idem en zeer irritant.jeronimoniponi schreef op maandag 17 september 2018 @ 08:51:
[...]
De standby mode lijkt idd wel anders na de laatste update. Helaas voor mij een negatieve ervaring, na standby van 3 uur of langer moet de stroom eraf om hem weer in sync te krijgen.
Mogelijk komt er binnenkort een nieuwe Mibox uit.
Deze zal dan de naam Mibox 4 / Mibox S / MDZ-22-AB krijgen.
https://www.xda-developers.com/xiaomi-mi-box-4-mi-box-s/
https://xiaomi.eu/communi...mi-box-4-mdz-22-ab.45808/
Voorlopig lijkt het enige verschil een extra "netflix" knop op de afstandsbediening. Ik ben benieuwd. Eigenlijk wel tevreden met de huidige mibox, maar wil graag een tweede voor op de slaapkamer. Voornamelijk voor spotify.
Voorlopig lijkt het enige verschil een extra "netflix" knop op de afstandsbediening. Ik ben benieuwd. Eigenlijk wel tevreden met de huidige mibox, maar wil graag een tweede voor op de slaapkamer. Voornamelijk voor spotify.
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
Lijkt nu bij zijn opgelost na 30 min Netflix.quizmaster schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:19:
Heb het volgende gedaan;
Uit, stroomloos en weer Aan
O.R.C. Black Bulls Rugby
Zo doen wij het inmiddels ook. De kids zijn er nu ook in getraind.psyy138 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 22:01:
[...]
Lijkt nu bij zijn opgelost na 30 min Netflix.
Heb het volgende gedaan;
Uit, stroomloos en weer Aan
Bij ons blijft het probleem terug komen.
Zag in andere fora dat meerdere hier last van hebben, maar dat was voor de laatste update. Deze had juist dat probleem moeten oplossen. Staan op de Mi Box geen updates meer klaar.
Een kleine ergernis waar ik laatst achter ben gekomen is dat de box altijd bluetooth zichtbaar aan heeft staan. Gebeurt steeds vaker dat ik een popup krijg dat iemand wil verbinden met mijn box. Merk ook dat de laatste update vaker zorgt dat de box niet of laat uit stand-by komt.
Verder nog steeds tevreden over de performance.
Verder nog steeds tevreden over de performance.
Ja precies. Voor de laatste update gebeurde het af en toe, nu de hele tijd (een half uurtje werkt het na een reboot)quizmaster schreef op woensdag 19 september 2018 @ 16:14:
[...]
...
Zag in andere fora dat meerdere hier last van hebben, maar dat was voor de laatste update. Deze had juist dat probleem moeten oplossen...
Wat een slechte update ze moesten zich schamen
Hier ook last na de laatste update: erg last van stotteren, zowel op het hoofdscherm als wanneer ik iets afspeel. Ik heb de tip toegepast van een mede-tweaker hierboven en de stroomkabel uitgetrokken. Minuutje gewacht en opnieuw ingestoken: geen gestotter meer (voorlopig).
Hoop dat ze dit snel oplossen!
Hoop dat ze dit snel oplossen!
Mijn mi box wilde niet meer op de wifi. Bleek achteraf dat ik channel 13 had gekozen in de draytek router. Blijkbaar ziet de mi box channel 13 bandbreedte niet
Kan kloppen want in sommige landen is dat kanaal verboden voor zover ik weetViper® schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 11:22:
Mijn mi box wilde niet meer op de wifi. Bleek achteraf dat ik channel 13 had gekozen in de draytek router. Blijkbaar ziet de mi box channel 13 bandbreedte niet
Ik heb sinds twee weken ook een Xiaomi TV Box 4k en heb tot nu toe behoorlijk spijt van mijn aankoop. Geregeld, met elke app loopt het geluid niet synchroon met het beeld. Youtube app loopt structureel vast nadat ik terug ben gegaan naar het hoofdmenu en de app opnieuw open. Als ik het kastje een nachtje niet gebruikt heb moet ik hem de volgende ochtend sowieso opnieuw opstarten omdat anders youtube hapert als een idioot (zelfs op 320p). Iemand dezelfde slechte ervaring of een idee hoe het op te lossen?
Staan er updates klaar? Anders keertje fabrieksinstellingen proberen
Hier nu een Vero 4K+ in gebruik.
Na aantal dagen kan ik nu melden dat het voor het geld (€ 99,-) echt een ideaal kastje is.
Pro's
- Speelt alles af wat je er tegenaan gooit. 4K test bestand http://jell.yfish.us/medi...bps-4k-uhd-hevc-10bit.mkv speelt ie met 2 vingers in de neus af.
- compact kastje
- geen bling bling ledjes aan de voorkant
- laag stroomverbruik
- goede community en support
Con's
- Snelheid in menu's en interface kan echt beter, is nog wat sluggish en choppy af en toe. Dit ging om de voorganger, een intel NUC met i3 proc, toch echt een heel stuk beter. De Devs hebben al aangegeven dat dit met Kodi v18 echt beter moet gaan worden.
- Bouwkwaliteit van het kastje voelt wat cheap aan, ziet er niet heel sleek uit qua design. Geen premium look.
- 4K HDR content afspelen op een non 4K HDR scherm gaat nog niet helemaal lekker, beeld is wat donker. Hier word de dev's hard aan gewerkt.
Na aantal dagen kan ik nu melden dat het voor het geld (€ 99,-) echt een ideaal kastje is.
Pro's
- Speelt alles af wat je er tegenaan gooit. 4K test bestand http://jell.yfish.us/medi...bps-4k-uhd-hevc-10bit.mkv speelt ie met 2 vingers in de neus af.
- compact kastje
- laag stroomverbruik
Con's
- Snelheid in menu's en interface kan echt beter, is nog wat sluggish en choppy af en toe. Dit ging om de voorganger, een intel NUC met i3 proc, toch echt een heel stuk beter. De Devs hebben al aangegeven dat dit met Kodi v18 echt beter moet gaan worden.
- Bouwkwaliteit van het kastje voelt wat cheap aan, ziet er niet heel sleek uit qua design. Geen premium look.
- 4K HDR content afspelen op een non 4K HDR scherm gaat nog niet helemaal lekker, beeld is wat donker. Hier word de dev's hard aan gewerkt.
[ Voor 5% gewijzigd door Damian op 01-10-2018 12:11 ]
My bad, het updaten naar 8.0 heeft de boel opgelost, thanks voor de tip!SeanCattery schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 09:30:
Ik heb sinds twee weken ook een Xiaomi TV Box 4k en heb tot nu toe behoorlijk spijt van mijn aankoop. Geregeld, met elke app loopt het geluid niet synchroon met het beeld. Youtube app loopt structureel vast nadat ik terug ben gegaan naar het hoofdmenu en de app opnieuw open. Als ik het kastje een nachtje niet gebruikt heb moet ik hem de volgende ochtend sowieso opnieuw opstarten omdat anders youtube hapert als een idioot (zelfs op 320p). Iemand dezelfde slechte ervaring of een idee hoe het op te lossen?
Net binnen dat ding,maar hoe zet ik hem in godsnaam uit restart iedere keer.
@Theodor Heb je de laatste versie geïnstalleerd?
Sinds de laatste week is hij erg traag na een dag. Moet hem dan herstarten anders stottert en hapert alles.
Sinds de laatste week is hij erg traag na een dag. Moet hem dan herstarten anders stottert en hapert alles.
Ja laatste versie,maar kodi op 5ghz via pc no go voor 4k hapert...…
Staat notabene een meter van de Ziggo box af....
Net een schijfje eraan gehangen en 4k hapert nog ongelooflijk....
Spul gaat retour nog nooit zo een slechte box gehad......
Staat notabene een meter van de Ziggo box af....
Net een schijfje eraan gehangen en 4k hapert nog ongelooflijk....
Spul gaat retour nog nooit zo een slechte box gehad......
[ Voor 34% gewijzigd door Theodor op 05-10-2018 23:13 ]
Rebranded kastje uit China s905x......Damian schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 10:15:
Hier nu een Vero 4K+ in gebruik.
Pro's
- compact kastje
- laag stroomverbruik
Con's
@Theodor lees je zelf eerst even in voordat je hier 3 posts achter elkaar plempt zonder enig onderzoek of onderbouwing. Als je problemen hebt zet die op het OSMC forum, zoals ik aangaf zijn ze daar erg behulpzaam en doen ze alles om je te helpen.
Mijn tip, zet v18 (beta) van Kodi erop, lostte heel veel problemen op bij mij.
Verder kan je hem niet uitzetten, hij staat gewoon altijd aan. Nu het hele weekend weg geweest en hij is nog zo snel als ie daarvoor was. Je doet dus of iets verkeerd of je hebt een defect model. Nogmaals, lekker je met logs e.d. onderbouwde vraag op het forum van OSMC zetten.
Mijn tip, zet v18 (beta) van Kodi erop, lostte heel veel problemen op bij mij.
Verder kan je hem niet uitzetten, hij staat gewoon altijd aan. Nu het hele weekend weg geweest en hij is nog zo snel als ie daarvoor was. Je doet dus of iets verkeerd of je hebt een defect model. Nogmaals, lekker je met logs e.d. onderbouwde vraag op het forum van OSMC zetten.
[ Voor 30% gewijzigd door Damian op 07-10-2018 21:26 ]
Zonder onderzoek of onderbouwing lees eens mijn topic heb het over een Xiaomi TV Box en geen Vero4k+.
Sinds dit weekend ook in het bezit van een Mi Box 3.
Installatie verliep niet geheel vlekkeloos maar de laatste update van Oreo stond er nog niet op.
Na deze installatie verloopt alles verder prima.
Echter heb ik nog een probleem met Dolby en DTS passtrough via HDMI naar de Onkyo versterker.
Als ik via Netflix een video afspeel met een Dolby of DTS stream dan dropt het geluid willekeurig tijdens de video. Dus als een soort hikjes van een halve seconde.
Dit heb ik eerder gehad met een andere china android box in combinatie met Kodi. Dit heb ik toen niet opgelost gekregen enkel door op LibreElec over te stappen.
Als je gewoon stereo geluid in een video hebt is het probleem er niet. De versterker ondersteund wel Dolby en DTS.
Heb al even terug gelezen in dit forum maar niet iets gevonden wat hierop lijkt.
Installatie verliep niet geheel vlekkeloos maar de laatste update van Oreo stond er nog niet op.
Na deze installatie verloopt alles verder prima.
Echter heb ik nog een probleem met Dolby en DTS passtrough via HDMI naar de Onkyo versterker.
Als ik via Netflix een video afspeel met een Dolby of DTS stream dan dropt het geluid willekeurig tijdens de video. Dus als een soort hikjes van een halve seconde.
Dit heb ik eerder gehad met een andere china android box in combinatie met Kodi. Dit heb ik toen niet opgelost gekregen enkel door op LibreElec over te stappen.
Als je gewoon stereo geluid in een video hebt is het probleem er niet. De versterker ondersteund wel Dolby en DTS.
Heb al even terug gelezen in dit forum maar niet iets gevonden wat hierop lijkt.
Er zijn genoeg posts geweest over 4K streaming (met Kodi). Ik had het destijds zelf via kabel (Ugreen usb netwerk blokje) en wifi geprobeerd,dan loopt het an sich wel prima, maar ik hoorde veel mensen klagen over de laatste updates dat de box trager zou zijn geworden.Theodor schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 22:03:
Zonder onderzoek of onderbouwing lees eens mijn topic heb het over een Xiaomi TV Box en geen Vero4k+.
Mijn post tijd terug:
Louw Post in "[Mediaplayer] Xiaomi Mi Box (alle varianten)"
Vanuit Xiaomi is de support gewoon super traag/slecht, ze reageren nauwelijks ergens op en een update kan zo een jaar duren.
Mocht je echt fatsoenlijk 4K af willen spelen moet je toch naar een nVidia Shield (ook Android TV) of Vero 4K kijken (een modded Kodi).
[ Voor 8% gewijzigd door Louw Post op 08-10-2018 14:31 ]
Speel nu af op de usb ingang van mijn tv en dat gaat super....
En daar was ie al: De Mibox S / MDZ-22-ABIllusion schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:17:
Mogelijk komt er binnenkort een nieuwe Mibox uit.
https://www.mi.com/us/mi-box-s/
bron: https://www.theverge.com/...se-date-google-event-2018Google’s not the only one introducing products today. Xiaomi introduced the Mi Box S, an updated version of its streaming player during Google’s annual hardware event today. The streaming device will be available in the US through Walmart.com, with preorders starting on October 9th and shipping on October 19th for $59.99. It’ll come with both the player and a battery-operated remote.
Of course, because this announcement comes during Google’s event, the Mi Box features lots of Google’s products, including built-in Google Assistant and Chromecast features, so you can cast through your device while also using voice commands. It supports 4K HDR at 60fps, as well as Dolby DTS audio. Specs-wise it comes with a quad-core CPU with a multi-core GPU, 2GB of RAM, 8GB of storage, Bluetooth 4.2, one HDMI 2.0A port, one audio out port, a USB 2.0 port, and a power interface. Like prior versions, it runs the latest version of Android TV.
Visually, the device and remote look completely new. The remote now features a Netflix button and a live TV button. The Google Assistant access is at the top of the remote, below the power button.
Bron:2GB of RAM, 8GB of storage, and Amlogic S905X quad-core SoC. The box can play 4K HDR content at up to 60fps, and it also supports Dolby DTS for high-definition audio. Other specs include Bluetooth 4.2, one HDMI 2.0A port, one audio out port, and one USB 2.0 port.
[...]
One big difference is the included remote. The new remote has a Google Assistant button, Netflix shortcut button, and live TV button. The Mi Box S is also launching with Android 8.1 Oreo, while Android Oreo was just released to the Mi Box this summer. The Mi Box S will be available in the U.S. for just $59.99. Customers can pick one up from Walmart starting on October 19th and pre-orders should be opening up sometimes today.
https://www.xda-developer...oid-oreo-assitant-4k-hdr/
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
Heren, iemand enig idee waarom mijn mi box 3 de android 8 update niet binnen krijgt? Ik heb het systeem meerdere malen opnieuw opgestart, maar wanneer ik controleer op updates blijft het systeem aangeven up to date te zijn..
Post eens een schermafdruk van je software versie e.d. details, misschien heb je een afwijkend model?powermarcel10 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 22:30:
Heren, iemand enig idee waarom mijn mi box 3 de android 8 update niet binnen krijgt? Ik heb het systeem meerdere malen opnieuw opgestart, maar wanneer ik controleer op updates blijft het systeem aangeven up to date te zijn..