Hoe zit het met de chip? Wat ik begreep met de huidige mibox was dat de chip niet goed was en KODI dus niet op 4K afgespeeld kon worden. Hoe is dat bij deze?Illusion schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:36:
[...]
En daar was ie al: De Mibox S / MDZ-22-AB
https://www.mi.com/us/mi-box-s/
[...]
bron: https://www.theverge.com/...se-date-google-event-2018
[...]
Bron:
https://www.xda-developer...oid-oreo-assitant-4k-hdr/
De nieuwe Mi Box S heeft DTS-HD (eindelijk), en kost toch 59 dollar (bij Walmart). Hij heeft ook een Netflix en een Google Assistent knop op de remote. Volgens mij is ie verder krek hetzelfde, maar ik heb niet HEEL precies de specs vergeleken.
Oh nog iets, hij heeft Oreo 8.1, onze boxjes hebben 8.0
Oh nog iets, hij heeft Oreo 8.1, onze boxjes hebben 8.0
[ Voor 18% gewijzigd door Ceejay op 10-10-2018 11:07 ]
Heb je dit ook bij video's die je afspeelt via USB?killabee.nl schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 13:28:
Sinds dit weekend ook in het bezit van een Mi Box 3.
Installatie verliep niet geheel vlekkeloos maar de laatste update van Oreo stond er nog niet op.
Na deze installatie verloopt alles verder prima.
Echter heb ik nog een probleem met Dolby en DTS passtrough via HDMI naar de Onkyo versterker.
Als ik via Netflix een video afspeel met een Dolby of DTS stream dan dropt het geluid willekeurig tijdens de video. Dus als een soort hikjes van een halve seconde.
Dit heb ik eerder gehad met een andere china android box in combinatie met Kodi. Dit heb ik toen niet opgelost gekregen enkel door op LibreElec over te stappen.
Als je gewoon stereo geluid in een video hebt is het probleem er niet. De versterker ondersteund wel Dolby en DTS.
Heb al even terug gelezen in dit forum maar niet iets gevonden wat hierop lijkt.
Ik had dit ook bij mijn oude mediaspeler (Ezeecube) en alles wat via Dolby/DTS naar mijn Onkyo moest was een nachtmerrie. Soms viel het geluid weg voor enkele minuten, dan had ik geen geluid, dan krakende boxen. Ik heb hier zo ontzettend veel tijd ingestoken en heb het ding weggefl*kkerd na enorm veel frustraties rijker te zijn geworden.
Ik hoopte eigenlijk dat de (nieuwe) Mi Box (S) dit juist niet zou hebben, zie promotie van Xiaomi zelf:
(Premium Audio: DTS en Dolby)
Ik ga de gok wagen en hem meenemen vanuit Amerika...
Pas te verkrijgen vanaf 7 november...JDL15 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 12:02:
[...]
Ik ga de gok wagen en hem meenemen vanuit Amerika...
Waar zie je dat staan? Ik zie alleen "preorders starting on October 9th and shipping on October 19th." Laat ik nu net namelijk 6 november weer terug vliegenCeejay schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 12:11:
[...]
Pas te verkrijgen vanaf 7 november...Maar je mag hem al wel pre orderen

Wordt deze op (korte) termijn ook in NL uitgebracht? Wil namelijk de MiBox 3 kopen, maar anders wacht ik nog even op deze..Illusion schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:36:
[...]
En daar was ie al: De Mibox S / MDZ-22-AB
[...]
bron: https://www.theverge.com/...se-date-google-event-2018
[...]
Bron:
https://www.xda-developer...oid-oreo-assitant-4k-hdr/
Zou hem gewoon importeren als ik jou was.Lipton1 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 14:04:
[...]
Wordt deze op (korte) termijn ook in NL uitgebracht? Wil namelijk de MiBox 3 kopen, maar anders wacht ik nog even op deze..
🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...
Vandaag ook een Mi Box besteld aangezien ik van Telfort overstap naar Online. Ik zal hem vooral gaan gebruiken voor Netflix (deze zat in het digitale Telfort Tv ontvangertje) en ook voor de Redbull TV.
Wat zouden jullie daarnaast aanraden om nog meer op de Mi Box te zetten? Spotify hoeft niet, dit zit al standaard op mijn Denon receiver als ik dit via mijn Iphone benader.
Juist omdat ik dus Iphone gewend ben heb ik weinig tot geen idee wat er allemaal in de play store staat wat een aanwinst kan zijn om op de Mi Box te hebben
Mochten jullie wat tips en/of hidden gems willen delen met me dan graag
Wat zouden jullie daarnaast aanraden om nog meer op de Mi Box te zetten? Spotify hoeft niet, dit zit al standaard op mijn Denon receiver als ik dit via mijn Iphone benader.
Juist omdat ik dus Iphone gewend ben heb ik weinig tot geen idee wat er allemaal in de play store staat wat een aanwinst kan zijn om op de Mi Box te hebben
Wall-Mart lijkt niet te verzenden naar het buitenland.
Ik had de mijne via eBay besteld destijds. Destijds was hij ook wel uit China te halen, maar er waren zoveel verkeerde varianten in omloop dat ik dacht ik haal hem wel uit de VS, dan is het sowieso goed. Geen idee hoe dat nu zal zijn,Lipton1 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 15:11:
[...]
Wall-Mart lijkt niet te verzenden naar het buitenland.Of straks ook beschikbaar via de Chinese kanalen?
🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...
Ik zie die vraag vaker voorbij komen, hetzelfde geldt voor Netflix. Waarom zou die app moeite hebben met Chinese apparatuur? De installatie kan eigenlijk altijd zonder problemen. De app testen kan ik (gelukkig) niet.TechFox schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 18:02:
Weet iemand of de ziggo Sport go app ook op deze Android TV box goed werkt?
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Was een artikel op flipboard. Kan het nu even niet terugvinden. 7 november betreft volgens mij dus alleen de Amerikaanse release datum.JDL15 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 12:18:
[...]
Waar zie je dat staan? Ik zie alleen "preorders starting on October 9th and shipping on October 19th." Laat ik nu net namelijk 6 november weer terug vliegen
Hoi, ik heb sinds gister een Xiaomi mi tv box, maar heb wel 2 problemen er mee.
probleem 1 is dat hij niet wil updaten. hij draait nu op Android 6, en zegt bij de upgrade check dat hij up tot date is, ook bij een restart geen melding dat er een update beschikbaar is .
voor de rest merk ik tijdens playback (720p/1080p mkv) met VLC af en toe kleine haperingen, die mij verband lijken te houden met de subtitels. heeft iemand dit ook gemerkt of gehad, en zoja, hoe los ik dit op?
De mi tv box is aangesloten via wifi , maar staat nog geen meter van de router af , waar ik met mijn telefoon 50 mbit/s haal dus dat zou zeker voldoende moeten zijn. het gaat hier dan over films die ik van mijn nas stream en waar mijn vorige wd tv live en popcorn hour a-400 geen problemen mee had.
Ik kan er mss een USB naar ethernet dongle op aansluiten, maar in hoeverre gaat dit mijn problemen helpen?
probleem 1 is dat hij niet wil updaten. hij draait nu op Android 6, en zegt bij de upgrade check dat hij up tot date is, ook bij een restart geen melding dat er een update beschikbaar is .
voor de rest merk ik tijdens playback (720p/1080p mkv) met VLC af en toe kleine haperingen, die mij verband lijken te houden met de subtitels. heeft iemand dit ook gemerkt of gehad, en zoja, hoe los ik dit op?
De mi tv box is aangesloten via wifi , maar staat nog geen meter van de router af , waar ik met mijn telefoon 50 mbit/s haal dus dat zou zeker voldoende moeten zijn. het gaat hier dan over films die ik van mijn nas stream en waar mijn vorige wd tv live en popcorn hour a-400 geen problemen mee had.
Ik kan er mss een USB naar ethernet dongle op aansluiten, maar in hoeverre gaat dit mijn problemen helpen?
[ Voor 7% gewijzigd door Visgek82 op 11-10-2018 10:01 ]
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
Ik zou eerst Google at store alle apps updaten. Daarna kastje herstarten en nogmaals updates controleren. Ook controle dat datum en tijd goed staan.
Done en done, alles is up to date. heb 'm al meerdere malen opnieuw gestart, ook met power eraf. Tijd en datum staan goed. Er is gewoon geen update... Heb ondertussen gelezen dat Xiaomi de update terug getrokken heeft (op de officiele forums) omdat er teveel problemen mee zijn... zal dus moeten wachtenswhnld schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:02:
Ik zou eerst Google at store alle apps updaten. Daarna kastje herstarten en nogmaals updates controleren. Ook controle dat datum en tijd goed staan.

Echter, mijn andere probleem blijft. De haperingen met het spelen van Netflix , YouTube, MKV bestanden etc.
werkt wel, je moet hem wel sideloaden omdat er geen officiele andriod tv app is, en dan met je een app gebruiken(weet zo even niet de naam) om scherm te kantelen. ik heb er dan een extern toetsenbordje met muisje bij om hem goed te kunnen bedienenTechFox schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 18:02:
Weet iemand of de ziggo Sport go app ook op deze Android TV box goed werkt?
Oplossing voor het kantelen van het scherm staat hier beschreven:
joseph pottema in "[Mediaplayer] Xiaomi Mi Box (alle varianten)"
joseph pottema in "[Mediaplayer] Xiaomi Mi Box (alle varianten)"
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Dat word met de update alleen nog maar erger,die van mij heb ik retour gedaan....Visgek82 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:11:
[...]
Done en done, alles is up to date. heb 'm al meerdere malen opnieuw gestart, ook met power eraf. Tijd en datum staan goed. Er is gewoon geen update... Heb ondertussen gelezen dat Xiaomi de update terug getrokken heeft (op de officiele forums) omdat er teveel problemen mee zijn... zal dus moeten wachten
Echter, mijn andere probleem blijft. De haperingen met het spelen van Netflix , YouTube, MKV bestanden etc.
Dat zal dan een van de redenen zijn dat de update is teruggehaald.Theodor schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 15:57:
[...]
Dat word met de update alleen nog maar erger,die van mij heb ik retour gedaan....
Ik heb dan weer 0 problemen met de Oreo update, daarvoor had ik af en toe het probleem dat de wifi niet verbond na het uit standby komen maar dat lag er waarschijnlijk eerder aan dat ik bij mijn wifi geen SSID uitzond.
Blijkbaar heb ik dus geluk gehad met mijn exemplaar.
@Visgek82 misschien MX Player proberen?
En is de Oreo update niet op een andere manier te flashen?
Dit ga ik inderdaad vandaag proberen, na wat gelezen te hebben lijkt versie 2179 Oreo de minste bugs te bevatten. ik zal later vandaag laten weten hoe dat ging en gaat.swhnld schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 06:15:
@Visgek82 misschien MX Player proberen?
Ik heb Mx player geprobeerd , maar ik krijg het niet voor elkaar om daar mijn nas op te zien te krijgen. waar ik met VLC gewoon kan browsen en die hem zelf al ziet, heb daar verder dus weinig tijd in gestopt
Ik heb twee wifi routers in mijn thuisnetwerk, de een disconnect om de paar minuten, de ander werkt prima met de mi box. Het lijkt dus een beetje hit of miss.MonkeyJohn schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 19:33:
Ik heb dan weer 0 problemen met de Oreo update, daarvoor had ik af en toe het probleem dat de wifi niet verbond na het uit standby komen maar dat lag er waarschijnlijk eerder aan dat ik bij mijn wifi geen SSID uitzond.
En wat moet dat in dit topic betekenen? Als je je geroepen voelt een nieuw topic te openen, graag, maar s.v.p. niet het huidige topic vervuilen..
[ Voor 88% gewijzigd door Michael Knight op 30-10-2018 23:06 ]
En wat heeft deze met de mi box te maken???joey6666 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 21:18:
There's a new player in town. Op de website van Wal-Mart de ematic jetstream android tv box
Voordeel 2 usb aansluitingen EN ethernet aansluiting, 69 dollar. Oreo 8.1 out of the box. Dedicated buttons op de remote voor Netflix en Playstore en youtube verder gewoon 8 gb opslag 2 gb intern sx905 4k 60 etc.
https://usermanual.wiki/E-matic/AGT418/html
Hier nu een Mi Box staan voor mijn Pa maar bij Netflx staat er zelfs bij 4K series en films alleen HD, de box staat op 4k2k-30hz maar er is geen 4K beschikbaar in de Netflix app. Iemand een idee waar het fout gaat?
EDIT: nvm, de F9000 die hier staat zal eerst een nieuwere Evolution Box moeten hebben met HDMI 2.0 zodat het op 60hz kan, daardoor werkt netflix ook niet in 4k.
EDIT: nvm, de F9000 die hier staat zal eerst een nieuwere Evolution Box moeten hebben met HDMI 2.0 zodat het op 60hz kan, daardoor werkt netflix ook niet in 4k.
[ Voor 28% gewijzigd door Mixpower op 18-10-2018 14:04 ]
It's All In The "Mix"
Heeft iemand een alternatief voor de NPO Start app?
Ik heb vandaag de normale APK geinstalleerd maar dat werkt niet in landscape mode.
De Philips TV's met android TV hebben wel een NPO start app die goed werkt.
Vreemd dat deze dan niet beschikbaar is voor andere Android TV's
Heb nu NPO gemist via Kodi maar dat is nogal een omweg.
Ik heb vandaag de normale APK geinstalleerd maar dat werkt niet in landscape mode.
Misschien heb je hier iets aan:killabee.nl schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 19:54:
alesandro_46 in "[Mediaplayer] Xiaomi Mi Box (alle varianten)"
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Je kunt kijken of je de APK van de Philips TV te pakken kunt krijgen, dat lost het probleem op. Heb ik ook gedaan met Amazon Prime video en werkte daar prima voor.killabee.nl schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 19:54:
Ik had gehoopt dat mijn Sharkoon USB-Ethernet wel zou werken met de Mi Box 3, maar geeft geen sjoegge.
https://www.amazon.de/dp/...DHM2?_encoding=UTF8&psc=1
Andere tips dan de UGreen?
https://nl.aliexpress.com...Port-USB/32401431234.html
Ook voor mij geen update naar Oreo beschikbaar. Neem aan dat die t.z.t. nog wel komt, of is het aan te raden handmatig te updaten?
Ook voor mij geen update naar Oreo beschikbaar. Neem aan dat die t.z.t. nog wel komt, of is het aan te raden handmatig te updaten?
Als je de update handmatig kunt downloaden heb je het in ieder geval en kun je altijd nog updaten.
Ik zal daar eens even naar kijken dit weekend. Thanksalesandro_46 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 21:40:
[...]
Misschien heb je hier iets aan:
alesandro_46 in "[Mediaplayer] Xiaomi Mi Box (alle varianten)"
Ik heb zelf de TVNL app:killabee.nl schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 19:54:
https://apkpure.com/tvnl/eu.se_bastiaan.tvnl
Werkt prima. Je kunt radio luisteren, 1,2 en 3 kijken, en terugkijken.
pricewatch: TP-Link UE300RudolfR schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 08:19:
Ik had gehoopt dat mijn Sharkoon USB-Ethernet wel zou werken met de Mi Box 3, maar geeft geen sjoegge.
It's All In The "Mix"
Ik heb deze: https://nl.aliexpress.com...Mbps-For/32810365842.html
doet het prima.
doet het prima.
Klinkt goed. Ga ik ook probereni7x schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 10:00:
[...]
Ik heb zelf de TVNL app:
https://apkpure.com/tvnl/eu.se_bastiaan.tvnl
Werkt prima. Je kunt radio luisteren, 1,2 en 3 kijken, en terugkijken.
Ik ben bezig geweest met de Ziggo go app en dan gewoon casten. Beneden kan ik hem op mijn tv naar de Chromecast gewoon casten en werkt hij perfect.
Boven op de mi box (deze tv wil ik alleen gebruiken voor streaming uiteindelijk) blijft hij hangen op t laadscherm. Eerst via HDMI - receiver - tv geprobeerd en daarna direct HDMI - TV maar geen resultaat.
Iemand nog tips? Vind t heel raar dat hij het op de normale Chromecast wel doet maar op de Mi Box niet.
Boven op de mi box (deze tv wil ik alleen gebruiken voor streaming uiteindelijk) blijft hij hangen op t laadscherm. Eerst via HDMI - receiver - tv geprobeerd en daarna direct HDMI - TV maar geen resultaat.
Iemand nog tips? Vind t heel raar dat hij het op de normale Chromecast wel doet maar op de Mi Box niet.
Kijk hier vaak via Chromecast via de MiBox zonder problemen. Dus dat zou wel moeten kunnen werken. Welke firmware versie zit je op?wann0wfhc schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 09:46:
Ik ben bezig geweest met de Ziggo go app en dan gewoon casten. Beneden kan ik hem op mijn tv naar de Chromecast gewoon casten en werkt hij perfect.
Hier overigens nu een maandje de Android TV app van NL ziet aan het testen.
Werkt best goed, jammer dat je altijd direct de keuze krijgt voor begin gemist en niet gewoon wat door de zenders kan zappen. Maar het meeste kan je zonder reclame terugzien (en voorruit kijken). Helaas nog wel een vrij beperkt aantal zenders (rtl, Veronica/abs groep en publiek)
Al met al best een prima app, het is te hopen dat Kpn en ziggo binnenkort ook met zoiets gaan komen.
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Sinds de update naar Oreo heb ik vaak last dat de box na een dag gebruik erg traag wordt. Het toestel herstarten is dan een remedie, echter irritant om het iedere keer weer te doen. Voor de update had ik hier nooit last van, iemand anders zelfde ervaring?
Overigens zet ik de mi box 3 altijd terug naar stand-by modus met de hoop dat de buffer (want daar lijkt het op) niet volloopt, echt helpen heeft het tot nu toe niet gedaan..
Overigens zet ik de mi box 3 altijd terug naar stand-by modus met de hoop dat de buffer (want daar lijkt het op) niet volloopt, echt helpen heeft het tot nu toe niet gedaan..
Ik zit nog op de 6.0 Android versie. Het betreft trouwens alleen het casten van Ziggo. Netflix en bijv de VTM app werken wel via de Mi Box cast functie.RobertowNL schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 10:42:
[...]
Kijk hier vaak via Chromecast via de MiBox zonder problemen. Dus dat zou wel moeten kunnen werken. Welke firmware versie zit je op?
Hier overigens nu een maandje de Android TV app van NL ziet aan het testen.
Werkt best goed, jammer dat je altijd direct de keuze krijgt voor begin gemist en niet gewoon wat door de zenders kan zappen. Maar het meeste kan je zonder reclame terugzien (en voorruit kijken). Helaas nog wel een vrij beperkt aantal zenders (rtl, Veronica/abs groep en publiek)
Al met al best een prima app, het is te hopen dat Kpn en ziggo binnenkort ook met zoiets gaan komen.
Voor nu dan maar even de Mi Box en de Chromecast switchen om mijn idee ten uitvoering te kunnen brengen.
Daarnaast hoop ik idd dat Ziggo met die Android tv versie komt dat zou mijn probleem sowieso oplossen!
Zag wel een frontpage bericht van twee maanden terug dat ze intern een app aan het testen zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door wann0wfhc op 21-10-2018 15:07 ]
Ik had exact jouw probleem, casten werkte met alles behalve de Ziggo Go app, die bleef hangen op het laadscherm. Na de upgrade van Android TV (naar 7.0 geloof ik, de laatste versie iig), werkte het wel.wann0wfhc schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 15:03:
[...]
Ik zit nog op de 6.0 Android versie. Het betreft trouwens alleen het casten van Ziggo. Netflix en bijv de VTM app werken wel via de Mi Box cast functie.
Voor nu dan maar even de Mi Box en de Chromecast switchen om mijn idee ten uitvoering te kunnen brengen.
Daarnaast hoop ik idd dat Ziggo met die Android tv versie komt dat zou mijn probleem sowieso oplossen!
Zag wel een frontpage bericht van twee maanden terug dat ze intern een app aan het testen zijn.
Ja heb ik ook last van. Nog irritanter is dat het geluid elke zoveel minuten even dipt, dat is bij alle apps die ik gebruik: Youtube, Videoland en Netflixbeyazz06 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 10:52:
Sinds de update naar Oreo heb ik vaak last dat de box na een dag gebruik erg traag wordt. Het toestel herstarten is dan een remedie, echter irritant om het iedere keer weer te doen. Voor de update had ik hier nooit last van, iemand anders zelfde ervaring?
*Knip* reclame maken is hier niet de bedoeling. Zie https://tweakers.net/info/advertising/ voor welke mogelijkheden er wel zijn.
[ Voor 70% gewijzigd door Zeehond op 23-10-2018 11:14 ]
Zelfde situatie hier, en er zijn wel meer mensen die er ook over hebben geklaagd hier op het forum. Enige remedie is momenteel volgens mij even stekker eruit en er terug in. Dan werkt die weer prima. Ben benieuwd of die vertraging iets is dat uit zichzelf gebeurt, of bij het uit standby halen van het apparaat. Nog niet kunnen testen.jongetje schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 17:38:
[...]
Ja heb ik ook last van. Nog irritanter is dat het geluid elke zoveel minuten even dipt, dat is bij alle apps die ik gebruik: Youtube, Videoland en Netflix
Hier ook het traagheid probleem met oreo, heb mijzelf aan geleerd om gewoon de stekker eruit/erin te doen voordat ik ga kijken....
O.R.C. Black Bulls Rugby
Verwijderd
Kun je ook via de box ondertiteling downloaden?
Of moet je dit vooraf op de pc erbij zetten als los srt bestand??
Kodi ondersteunt standaard subtitles.org en andere services.Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 11:36:
Kun je ook via de box ondertiteling downloaden?
Bij een film kan je direct zoeken naar subtitles en deze downloaden.
Hoe is jullie ervaring met het importeren van de Mi Box 4k via AliExpress? Moeten er nog invoerkosten betaald worden vanuit China? Anders pak ik de Spain route uiteraard 
Verder zie ik versies met Android 6.0 en Android 8.0, dit maakt niet uit qua toekomstige updates?
Verder zie ik versies met Android 6.0 en Android 8.0, dit maakt niet uit qua toekomstige updates?
[ Voor 35% gewijzigd door EquiNox op 29-10-2018 11:54 ]
Je leest hier wat voor ellende gebruikers hebben met de mi box en toch wil je er een....vreemdEquiNox schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:50:
Hoe is jullie ervaring met het importeren van de Mi Box 4k via AliExpress? Moeten er nog invoerkosten betaald worden vanuit China? Anders pak ik de Spain route uiteraard

Ik heb er een, en wil nog een tweede. Ding doet precies waar ik hem voor nodig heb: netflix & spotify.Theodor schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 12:40:
[...]
Je leest hier wat voor ellende gebruikers hebben met de mi box en toch wil je er een....vreemd
Zet hem nooit uit, crasht nooit, hapert slechts heel af en toe, wordt via HDMI/cec bediend door afstandsbediening tv.
Even wachten tot de mibox s in NL verkrijgbaar is, (of liever een nieuwere (nog niet aangekondigde)obv de s905x2) en dan komt er gewoon een tweede.
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
Voor waar ik hem voor gebruik, kan het niet erger zijn dan de mogelijkheden van mijn 'smart'-TV en de Ziggo Horizon Box.Theodor schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 12:40:
[...]
Je leest hier wat voor ellende gebruikers hebben met de mi box en toch wil je er een....vreemd
En de Chromecast 1 die ik heb, is toch nét even wat te langzaam en onhandig. Ik wil gewoon Kodi kunnen draaien met een afstandsbediening ipv mijn HTPC continue aan te moeten slingeren.
Daarbij komt nog dat ik dan de HTPC voor andere zaken kan gebruiken als de vriendin iets van series aan het kijken is vanaf de NAS.
Als je via een Spain warehouse kan bestellen zul je die kosten in ieder geval niet hebben.
Ik had de mijne gekocht via LightInTheBox.com en "Shipping Charges & Insurance" voor €2.50 aangevinkt en ik kreeg de €24.75 die ik aan BTW & servicekosten moest betalen gewoon terug na het opsturen van een foto het bonnetje daarvan. Die optie ben ik op AE eigenlijk nog nooit tegen gekomen.
Ik had de mijne gekocht via LightInTheBox.com en "Shipping Charges & Insurance" voor €2.50 aangevinkt en ik kreeg de €24.75 die ik aan BTW & servicekosten moest betalen gewoon terug na het opsturen van een foto het bonnetje daarvan. Die optie ben ik op AE eigenlijk nog nooit tegen gekomen.
[ Voor 8% gewijzigd door MonkeyJohn op 30-10-2018 10:08 ]
Heb al veel van die kastjes gehad maar de MI Box ging na 2 dagen al retour, 4k weergave was een ramp.
Van een mede tweaker een Venz v10 pro overgekocht 4k loopt als een zonnetje...
Van een mede tweaker een Venz v10 pro overgekocht 4k loopt als een zonnetje...
Ik zie dat de Mi Box S ook al te orderen is via AliExpress : *Knip*, referral verwijderd.
Zal nog wel even duren voordat ie uitgeleverd wordt denk ik?
Zal nog wel even duren voordat ie uitgeleverd wordt denk ik?
[ Voor 18% gewijzigd door Zeehond op 10-11-2018 13:29 ]
Zojuist weer eens de Mi Box 3 uit de kost gehaald, internationale versie. Met Android 6.0.1 er op. Dacht ga eens updaten naar 8.0 maar nee, niks geen update. Iemand ook problemen mee? Of kan ik via een link updaten?
Tevens werkt mijn usb adapter-ethernet ook niet meer.. Morgen nieuwe proberen. Usb poort doet wel gewoon.
Bedankt alvast.
Tevens werkt mijn usb adapter-ethernet ook niet meer.. Morgen nieuwe proberen. Usb poort doet wel gewoon.
Bedankt alvast.
[ Voor 97% gewijzigd door ChrisAB op 29-10-2018 23:03 ]
@ChrisAB Update is door Xiaomi teruggetrokken, meen ik.
Ik heb de mi box S eindelijk opgepikt bij Walmart. Zal bij terugkomst vakantie eens wat ervaringen delen!
https://imgur.com/a/h3iCWOg
[ Voor 13% gewijzigd door JDL15 op 31-10-2018 04:46 ]
Ja graag! Ben er nog niet achter wat het wezelijke verschil is met de gewone MiBox 3.JDL15 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 04:44:
Ik heb de mi box S eindelijk opgepikt bij Walmart. Zal bij terugkomst vakantie eens wat ervaringen delen!
Zover mij bekend geen netwerkaansluiting ( helaas )
Dat is met een USB Ethernet dongel voor een paar euro op te lossen.lowo schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 20:10:
[...]
Sinds vandaag is de pre-order voor de Mi Box S ook geopend bij Banggood. Kosten: €58.37 online, maar ik heb 'm via de app met een coupon voor €56,- besteld inclusief teruggave van eventuele importkosten.
Dat scheelt alweer 23euro met de prijs van gearbest a 79,--Majesty schreef op donderdag 1 november 2018 @ 14:07:
Sinds vandaag is de pre-order voor de Mi Box S ook geopend bij Banggood. Kosten: €58.37 online, maar ik heb 'm via de app met een coupon voor €56,- besteld inclusief teruggave van eventuele importkosten.
Klopt maar het was toch fijner geweest als ze een fysieke netwerkaansluiting zouden plaatsen.jongetje schreef op donderdag 1 november 2018 @ 08:54:
[...]
Dat is met een USB Ethernet dongel voor een paar euro op te lossen.
Het kost je immers wel de USB-poort.
Ik heb nu de MiBox 3 dus vandaar mijn vraag in hoeverre de 3S anders is.
Uiteraard heb ik mijn MiBox 3 via een USB Gigabit dongle - met 3 extra USB-poorten - bedraad aangesloten en dit werkt uitstekend
[ Voor 6% gewijzigd door lowo op 01-11-2018 16:57 ]
Voorzover ik weet is de mi box s identiek aan de gewone mibox 3 international.
Enige verschil is de extra netflix-knop op de remote en levering met een nieuwere android versie.
Enige verschil is de extra netflix-knop op de remote en levering met een nieuwere android versie.
Sinds ik 8.0 op mijn Mi Box 3 INT heb staan, moet ik vaak eerst de Mibox herstarten voordat Netflix het doet.
Dus als de Mibox uit zn slaapstand komt, dan start Netflix op, kies een film/serie, de video begint te spelen, maar na een seconde of 10 tot 50 stopt Netflix met de melding dat het momenteel niet afgespeeld kan worden. Als ik switch naar de Netflix player op de Xbox One of in mn TV, daar werktie wel (TV geen 5.1, Xbox One is lawaaierig)
In meeste gevallen helpt een herstart, soms moet ik ook nog echt de app gedwongen stoppen alvorens ik mn serie kan blijven kijken.
Meer mensen last van?
Dus als de Mibox uit zn slaapstand komt, dan start Netflix op, kies een film/serie, de video begint te spelen, maar na een seconde of 10 tot 50 stopt Netflix met de melding dat het momenteel niet afgespeeld kan worden. Als ik switch naar de Netflix player op de Xbox One of in mn TV, daar werktie wel (TV geen 5.1, Xbox One is lawaaierig)
In meeste gevallen helpt een herstart, soms moet ik ook nog echt de app gedwongen stoppen alvorens ik mn serie kan blijven kijken.
Meer mensen last van?
[ Voor 25% gewijzigd door Pubbert op 02-11-2018 08:36 ]
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Yep, daar heb ik ook last van. Maar om dat probleem op te lossen herstart ik hem gewoon meteen en daarna doet hij het goed.
Have Fun Funske
Ja, zie deze pagina en pagina's hiervoor.Pubbert schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 08:34:
Sinds ik 8.0 op mijn Mi Box 3 INT heb staan, moet ik vaak eerst de Mibox herstarten voordat Netflix het doet.
Meer mensen last van?
is bekend maar nog geen oplossing.
dus workaround is je mibox herstarten voordat je iets gaat kijken

O.R.C. Black Bulls Rugby
Dat heb ik sinds het begin, maar ding moet evengoed vaak herstart worden.Ceejay schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 16:00:
workaround is een usb netwerk adaptertje voor een paar euro uit china
Met 8.0 werkt netflix op de Mibox icm een LG smarttv uit 2015 nog steeds niet. Je krijgt dan vrij snel een bepaalde error.
Heb een support ticket gemaakt maar bij zowel de leverancier (tomtop) als bij Xiami kwam hetzelfde antwoord; je bent net buiten de garantie dus we kunnen niets voor je doen. Had het helaas eerder op moeten pakken. Bij de eerste test niet opgemerkt omdat ik het boxje had getest met mijn primaire sony tv en daarbij deed netflix het wel. De LG heeft zelf overigens ook netflix dus dat is niet het onderscheid.
Heb een support ticket gemaakt maar bij zowel de leverancier (tomtop) als bij Xiami kwam hetzelfde antwoord; je bent net buiten de garantie dus we kunnen niets voor je doen. Had het helaas eerder op moeten pakken. Bij de eerste test niet opgemerkt omdat ik het boxje had getest met mijn primaire sony tv en daarbij deed netflix het wel. De LG heeft zelf overigens ook netflix dus dat is niet het onderscheid.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Vandaag op Banggood.com besteld (pre order) met Coupon Code "Elec" voor 52,25 euro. Goeie deal! Nu wil ik hem via Ethernet aansluiten en heb op AliExpress gekeken naar https://nl.aliexpress.com...a7-43a1-afad-280431d693fb (op aanraden van andere tweakers) maar daar staan meerdere versies en ik vraag me af welke ik moet hebben. De USB2 of USB3 versie en dan met of zonder extra power? Ik wil op 1 van de extra USB poorten wel een externe harde schijf aan gaan sluiten.
Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive
Ik meen gelezen te hebben dat een USB3 versie veel stabieler is ( minder/geen vastlopers ) en extra poweraansluiting is alleen noodzakelijk als je er enkele USB-harddisks zonder eigen voeding aan wil hangen.mouse1277 schreef op maandag 5 november 2018 @ 16:57:
Vandaag op Banggood.com besteld (pre order) met Coupon Code "Elec" voor 52,25 euro. Goeie deal! Nu wil ik hem via Ethernet aansluiten en heb op AliExpress gekeken naar https://nl.aliexpress.com...a7-43a1-afad-280431d693fb (op aanraden van andere tweakers) maar daar staan meerdere versies en ik vraag me af welke ik moet hebben. De USB2 of USB3 versie en dan met of zonder extra power? Ik wil op 1 van de extra USB poorten wel een externe harde schijf aan gaan sluiten.
edit: zelf gebruik ik een USB3 Ethernetadapter zonder extra voedingsaansluiting en het werkt prima.
( Deze: https://us.gearbest.com/u...3TFQAuEAAYAiAAEgL_5_D_BwE )
[ Voor 8% gewijzigd door lowo op 05-11-2018 18:37 ]
Ok off topic maar de enige google certified aartsrivaal. Amerikaanse kopers zijn tevreden en roemen de snelheid t.o.v. de mibox terwijl de dezelde CPU heeft kijk maar op redditTheodor schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 12:15:
[...]
En wat heeft deze met de mi box te maken???
Ik heb ook via Banggood een Mi Box S besteld, inderdaad niet duur in de pre-order.
Zal wel begin december ergens komen, mooi op tijd voor de feestdagen
Zal wel begin december ergens komen, mooi op tijd voor de feestdagen
Er staat een update klaar met oa Oktober beveiligingspatch:

[ Voor 12% gewijzigd door David13 op 08-11-2018 20:48 ]
Super! Ben benieuwd of dit de vastlopers oplost.David13 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:32:
[Afbeelding]
Zie dat ook de Google assistent beter zou moeten functioneren.
Zou die al in het Nederlands werken vraag ik mij af.
Tijdens het updaten vastloper. Moest van de stroom af en ging daarna verder. Ik hoop dat met deze update het regelmatig niet meer aan kunnen gaan, verholpen is.
Het niet meer aan gaan is dus niet verholpen.
Het niet meer aan gaan is dus niet verholpen.
[ Voor 48% gewijzigd door DanielAlm op 10-11-2018 11:48 ]
Er is ingebroken en ze hebben o.a. wel de afstandsbediening van de Mi box meegenomen, maar niet de MI Box zelf. Nu zat ik te denken, heb ik een nieuwe orginele afstandbediening nodig of kan ik ook een fly mouse of iets dergelijks nemen, immers er is geen aan knop op het kastje, dus gaat dat werken, of heb ik toch een orginele nodig?
Heeft voor mij de wifi disconnects verholpen, dwz heb er geen meer gehad in een uurtje of twee gebruikDavid13 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:32:
Er staat een update klaar met oa Oktober beveiligingspatch
Als je tv cec heeft kun je het donder extra remote af. Dan kan het met die van de tv.swhnld schreef op donderdag 8 november 2018 @ 22:26:
Er is ingebroken en ze hebben o.a. wel de afstandsbediening van de Mi box meegenomen, maar niet de MI Box zelf. Nu zat ik te denken, heb ik een nieuwe orginele afstandbediening nodig of kan ik ook een fly mouse of iets dergelijks nemen, immers er is geen aan knop op het kastje, dus gaat dat werken, of heb ik toch een orginele nodig?
Wat ook kan is met een app. “AndroidTV”
Ik heb overigens een nieuwe remote besteld. Kostte iets van €8,95
[ Voor 5% gewijzigd door CeesKees op 09-11-2018 08:57 ]
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Voor zover ik weet werkt de afstandsbediening met Bluetooth, dus zul je iets in die richting moeten zoeken.swhnld schreef op donderdag 8 november 2018 @ 22:26:
Have Fun Funske
Als het de error "tvq-100 (5.2.5)" is, is je Mi Box defect. Hij kan de hdmi beveiliging niet tot stand brengen, waardoor netflix ermee stopt.sdk1985 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 14:38:
Met 8.0 werkt netflix op de Mibox icm een LG smarttv uit 2015 nog steeds niet. Je krijgt dan vrij snel een bepaalde error.
Had hetzelfde voor, opgelost met een nieuwe box.
@beNN_ Dit probleem heb ik ook, aangegeven bij de webwinkel (lees: china) dat dit het probleem was. Zelfs een Paypal dispute aangemaakt, maar verloren. Voor mij in de toekomst dus geen Mibox meer vanwege dit geneuzel. Hij staat leuk beneden voor YouTube voor de kids, maar verder gebruik ik hem niet. Gelukkig boven een Nvidia Shield staan
Ook is er ondersteuning voor DTS-HD, ipv DTS 2 kanaals van de gewone Mi Box 3Illusion schreef op donderdag 1 november 2018 @ 18:21:
Voorzover ik weet is de mi box s identiek aan de gewone mibox 3 international.
Ik heb in Kodi DTS-HD geluid met mijn Mi Box 3 internationaal.
Als je de mi box opstart staat er duidelijk DTS 2 channel onderin. Wat je ook denkt te hebben, DTS-HD is het niet.
[ Voor 9% gewijzigd door Ceejay op 11-11-2018 11:08 ]
Sinds de laatste update van de Mibox 3 knalt Kodi er om de haverklap uit tijdens het kijken van een film of serie, zwaar irritant. Iemand ook deze ervaring? Moet Kodi hun app nog updaten? Wat kan ik proberen om dit op te lossen?
Ik zou je Mibox een fabrieksreset geven en opnieuw beginnen. Android Versie upgrades hebben dit als grote nadeel nu eenmaal dat er wel eens hier en daar wat mis gaat in de caches. Het is even een werkje, maar dan kun je schoon weer er tegen aan.NeuroticaPills schreef op zondag 11 november 2018 @ 12:31:
Sinds de laatste update van de Mibox 3 knalt Kodi er om de haverklap uit tijdens het kijken van een film of serie, zwaar irritant. Iemand ook deze ervaring? Moet Kodi hun app nog updaten? Wat kan ik proberen om dit op te lossen?
Mijn versterker krijgt toch echt DTS-MA binnen als ik een dergelijke film afspeel en heb ook echt 5.1 (heb niet meer speakers) geluid. Hetzelfde bij Netflix "gewoon" Dolby D+.Ceejay schreef op zondag 11 november 2018 @ 10:47:
Als je de mi box opstart staat er duidelijk DTS 2 channel onderin. Wat je ook denkt te hebben, DTS-HD is het niet.
[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 11-11-2018 14:48 ]
Krijg je ook de melding "Wifi had no internet" of "Wifi Disconnected"? Kodi buffert nauwelijks dus dan gooit hij je er inderdaad zonder verder bericht uit. Instabiele WiFi is helaas nog steeds een probleem na de updateNeuroticaPills schreef op zondag 11 november 2018 @ 12:31:
Nou, in dit geval waren het gewoon lokale (externe usb hard drive) video’s. Maar de wifi knalt er soms bij youtube ook ineens uit, heel irritant. Werkte op de vorige firmware stukken beter allemaal..Joolee schreef op zondag 11 november 2018 @ 17:57:
[...]
Krijg je ook de melding "Wifi had no internet" of "Wifi Disconnected"? Kodi buffert nauwelijks dus dan gooit hij je er inderdaad zonder verder bericht uit. Instabiele WiFi is helaas nog steeds een probleem na de update
Zojuist de Mi Box S op Gearbest voor €49,33 besteld (e-mail aanbieding). Beste prijs die ik ben tegengekomen, ondanks alle 11-11 sales. Ik heb al een Chromecast, maar dat is niet altijd handig icm kids. We kijken nu meestal Netflix via de PS4, maar dat is toch wel wat lomp en die controllers stuiteren nu wel eens door de huiskamer, wederom; kinderen.

Gisteren erop gezet. Laten we hopen dat deze update de MiBox weer stabieler maakt.David13 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:32:
[Afbeelding]
Gisteren erop gezet. Laten we hopen dat deze update de MiBox weer stabieler maakt.David13 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:32:
[Afbeelding]
Goede prijs, is daar een link van?Chic de Friemel schreef op maandag 12 november 2018 @ 05:57:
Zojuist de Mi Box S op Gearbest voor €49,33 besteld (e-mail aanbieding). Beste prijs die ik ben tegengekomen, ondanks alle 11-11 sales. Ik heb al een Chromecast, maar dat is niet altijd handig icm kids. We kijken nu meestal Netflix via de PS4, maar dat is toch wel wat lomp en die controllers stuiteren nu wel eens door de huiskamer, wederom; kinderen.
Zijn jullie wifiproblemen opgelost na de laatste updates? Op zich bufferen de meeste programma's genoeg dat ik er weinig van merk maar ik krijg nog steeds meldingen dat de wifiverbinding verbroken is. Ik twijfel een beetje of het aan de Wifi van mijn telenetmodem ligt of aan de Mibox.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Hij is binnen, gisteravond een uurtje mee gespeeld en heel positief onder de indruk. Veel beter dan mijn vorige customized Kodi player (Ezeecube).lowo schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 20:10:
[...]
Ja graag! Ben er nog niet achter wat het wezelijke verschil is met de gewone MiBox 3.
Android tv werkt soepel (moest wel ff de interface upscalen naar 1080p) en google assistant erop is echt handig! De ingebouwde chromecast wordt ook echt gezien als een Google Chromecast, en niet zo'n standaard mirror play ding dat bijvoorbeeld in mijn LG tv zit ingebouwd (en tergend traag is). De oude chromecast kan dus richting mijn ouders
Ik heb alleen een probleem met audio, heb namelijk nog geen geluid. Ik heb de Xiaomi Mi Box S direct via HDMI op mijn tv aangesloten en slechts 1HDMI van mijn TV naar de Onkyo lopen. Ik vermoed dat ik iets niet goed heb ingesteld met CEC/ARC ofzo. De andere randapparatuur (PS4) heeft wel gewoon perfect geluid (rechtstreeks op TV aangesloten).
Vanavond toch nog maar even goed kijken. Als er iemand vragen heeft of foto's wil, just shoot
nieuws: Ziggo Go-app voor Android TV en Fire TV komt binnenkort uit
Iemand hier in het testpanel van Ziggo die de app gaat testen op de Mi Box?
Hoop dat dit apparaat ook goed ondersteund wordt.
Iemand hier in het testpanel van Ziggo die de app gaat testen op de Mi Box?
Hoop dat dit apparaat ook goed ondersteund wordt.
@RudolfR Als iemand al test bij Ziggo dan mag die persoon daar niets over zeggen weet ik uit ervaring.