Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-10 11:58
Hoi,

Ik heb Kodi op de Mi Box S geïnstalleerd en ik las op dit forum dat meerderen (net als ik) een externe HDD hebben aangesloten hierop middels de USB poort.

Als ik dan de externe HDD heb aangesloten kan ik wel de videos afspelen (middels movies>files>HDD>film), maar hij scant de library niet?
Als ik update library pak komt de film niet bijvoorbeeld mooi voorbij in de Eminent skin en mis ik de rating, acteurs, etc?

Ik heb in settings>library>Library>Manage sources>videos>Externe HDD geselecteerd? Iemand weet of ik iets fout doe?

Daarnaast nog een vraag over de audio: ik weet zeker dat ik films met DTS zou moeten kunnen afspelen, maar ik krijg het niet voor elkaar. Als ik passthrough selecteer (in het kopje audio tijdens afspelen) dan valt het geluid in ieder geval weg (terwijl de film DTS moet hebben).. Ook heb in settings>system>audio 5.1 geselecteerd en allow passtrough (en alleen DTS capable receiver geselecteerd).. Ik krijg het niet aan de gang op mijn Onkyo receiver (TX NR 818). Ik dacht juist dat de S helemaal snor moest zitten met DTS..

Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:09
@JDL15

Heb je wel een scraper geïnstalleerd voor het vergaren van de filmgegevens?
En heb je deze scraper ingesteld op de toegevoegde locatie? Per bron kun je aangeven wat de inhoud zou moeten zijn en welke scraper er gebruikt moet worden.

https://kodi.wiki/view/Adding_video_sources
Zie stap3 - set content en zorg dat het op 'Movies' staat met een geldige scraper.

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 14:10
Chic de Friemel schreef op maandag 12 november 2018 @ 05:57:
Zojuist de Mi Box S op Gearbest voor €49,33 besteld (e-mail aanbieding). Beste prijs die ik ben tegengekomen, ondanks alle 11-11 sales. Ik heb al een Chromecast, maar dat is niet altijd handig icm kids. We kijken nu meestal Netflix via de PS4, maar dat is toch wel wat lomp en die controllers stuiteren nu wel eens door de huiskamer, wederom; kinderen. |:(
Wow, dat klinkt inderdaad als een erg goede aanbieding! Ik hoop stiekem met de Black Friday aanbiedingen ook voor zo'n prijs dit nieuwe model te scoren.

• Joost79
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Als je even op Aliexpres zoekt vindt je de Mi Box S, globale versie EU plug, voor 55€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
RudolfR schreef op donderdag 15 november 2018 @ 07:46:
@JDL15

Heb je wel een scraper geïnstalleerd voor het vergaren van de filmgegevens?
En heb je deze scraper ingesteld op de toegevoegde locatie? Per bron kun je aangeven wat de inhoud zou moeten zijn en welke scraper er gebruikt moet worden.

https://kodi.wiki/view/Adding_video_sources
Zie stap3 - set content en zorg dat het op 'Movies' staat met een geldige scraper.
Yes,

Thanks je stappenplan deed het hem, ik kende het inderdaad nog van vroeger maar had een andere skin toen en kon het echt niet meer vinden.

Wat is het toch een fijn spul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-10 21:21
Is er al meer bekend waneer NPO Start en Ziggogo nu eindelijk met een AndroidTV app versie uitkomen? Zonder deze apps zie ik voor mijzelf nog niet veel andere meerwaarde voor de Mi Box.

[ Voor 3% gewijzigd door voorstad op 16-11-2018 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 19:07

Budha

Online ergo sum

voorstad schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 09:21:
Is er al meer bekend waneer NPO Start en Ziggogo nu eindelijk met een AndroidTV app versie uitkomen? Zonder deze apps zie ik voor mijzelf nog niet veel andere meerwaarde voor de Mi Box.
nieuws: Ziggo Go-app voor Android TV en Fire TV komt binnenkort uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-10 20:32
Wat zijn de ervaringen met de Mi Box S out-of-the-box, dus zonder Kodi enzo?
Lees her en der dat eigenlijk een oudere versie is qua hardware, in een nieuw jasje.
Loopt alles soepel?

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Hier gehad en na 1 dag retour gestuurd,dat zegt genoeg.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschuuring
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-05-2020
killabee.nl schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 13:28:
Sinds dit weekend ook in het bezit van een Mi Box 3.
Installatie verliep niet geheel vlekkeloos maar de laatste update van Oreo stond er nog niet op.
Na deze installatie verloopt alles verder prima.

Echter heb ik nog een probleem met Dolby en DTS passtrough via HDMI naar de Onkyo versterker.
Als ik via Netflix een video afspeel met een Dolby of DTS stream dan dropt het geluid willekeurig tijdens de video. Dus als een soort hikjes van een halve seconde.
Dit heb ik eerder gehad met een andere china android box in combinatie met Kodi. Dit heb ik toen niet opgelost gekregen enkel door op LibreElec over te stappen.

Als je gewoon stereo geluid in een video hebt is het probleem er niet. De versterker ondersteund wel Dolby en DTS.

Heb al even terug gelezen in dit forum maar niet iets gevonden wat hierop lijkt.
Ik heb ook problemen met DTS passtrough, maar bij mij doet het het helemaal niet. Ik probeer via Kodi x264 films af te spelen met DTS en True HD streams, maar hij blijft op Dolby PL II staan op mijn Denon receiver. Voorheen toen ik de PC rechtstreeks op de receiver had aangesloten werkte DTS en True HD wel prima. Heb uiteraard de passtrough overal aangezet.

Werkt DTS bij jullie wel gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
Theodor schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:00:
Hier gehad en na 1 dag retour gestuurd,dat zegt genoeg.....
Dat zegt mij nog niet echt genoeg. Wat was hier de reden van? Ben erg benieuwd naar jouw ervaring.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-10 10:23
@Theodor jij hebt helemaal niet de Mi Box S gehad want toen jij hier kwam klagen over hoe slecht de mi box wel niet was, was die namelijk nog niet verkrijgbaar.. ook wordt de tijd waarna je hem terugstuurde steeds korter ;)
Dus misschien gewoon de mensen die daadwerkelijk ervaring hebben met de Mi Box S aan het woord laten i.p.v. gelijk te gaan roeptoeteren hoe slecht dat apparaat is, zeker als je dat speciefieke model nooit in handen hebt gehad.

[ Voor 35% gewijzigd door MonkeyJohn op 21-11-2018 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
rschuuring schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:13:
[...]

Ik heb ook problemen met DTS passtrough, maar bij mij doet het het helemaal niet. Ik probeer via Kodi x264 films af te spelen met DTS en True HD streams, maar hij blijft op Dolby PL II staan op mijn Denon receiver. Voorheen toen ik de PC rechtstreeks op de receiver had aangesloten werkte DTS en True HD wel prima. Heb uiteraard de passtrough overal aangezet.

Nee, ik heb wat jij hebt. Met veel ach en wee doet DD 5.1 het soms op passthrough in Kodi, maar DTS op passthrough is stilte. Ik heb maar gewoon alles op stereo gezet en dan gebruik ik maar Dolby PL II als ersatz. Welkom in 1998!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Niet online
Heb er 1 bij Ali besteld, de MiboxS zou volgens de Chinese track&trace ergens tussen 27 en 30 november arriveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschuuring
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-05-2020
jongetje schreef op zondag 11 november 2018 @ 14:47:
[...]

Mijn versterker krijgt toch echt DTS-MA binnen als ik een dergelijke film afspeel en heb ook echt 5.1 (heb niet meer speakers) geluid. Hetzelfde bij Netflix "gewoon" Dolby D+.
Hoe heb je dit precies voor elkaar gekregen dan? Want mij lukt het namelijk niet, ik krijg gewoon Dolby Pl II geluid terwijl het een DTS of True HD stream (en versterker) is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:53
Heb je in Kodi ook de audio op pass through staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
Ik heb de Mibox S en ik ben erg tevreden. Wat zou je willen weten?

Hij start enorm snel op en is dan volgens mij zo goed als hetzelfde als de oudere Mi box.

Daarnaast is het mij gelukt DTS met 5.1 te gebruiken, eindelijk!!!

Ik ging in Kodi op expert settings staan en heb toen wat gerommeld en verschillende settings zitten proberen maar het leek erop dat ik nadat ik DSP aanzette eindelijk films met ingebakken 5.1 DTS kon afspelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
JDL15 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 16:24:
Ik heb de Mibox S en ik ben erg tevreden. Wat zou je willen weten?

Hij start enorm snel op en is dan volgens mij zo goed als hetzelfde als de oudere Mi box.

Daarnaast is het mij gelukt DTS met 5.1 te gebruiken, eindelijk!!!

Ik ging in Kodi op expert settings staan en heb toen wat gerommeld en verschillende settings zitten proberen maar het leek erop dat ik nadat ik DSP aanzette eindelijk films met ingebakken 5.1 DTS kon afspelen..
Hoe het draait (snel dus... ;) )
Ik heb een Xiaomi telefoon, zitten er in de Mi Box ook een hoop Xiaomi / MiUI extra’s?
Bedien je de Box met de afstandsbediening, of met je telefoon, en hoe bevalt dat?

Ik zal er merendeels uitzending gemist achtingen apps en Netflix op kijken.

Live from Denmark

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
hansie_k schreef op woensdag 21 november 2018 @ 18:51:
[...]

Hoe het draait (snel dus... ;) )
Ik heb een Xiaomi telefoon, zitten er in de Mi Box ook een hoop Xiaomi / MiUI extra’s?
Bedien je de Box met de afstandsbediening, of met je telefoon, en hoe bevalt dat?

Ik zal er merendeels uitzending gemist achtingen apps en Netflix op kijken.
Heel snel is hij wel, echt een soepele ervaring tot nu toe!

Ik bedien hem met de afstandsbediening, soms zelfs met stembediening. Er is ook een app voor op je android phone (android TV) maar volgens mij is er verder niet veel extra's voor MiUI (weet het niet heb zelf een Galaxy S9). De ingebouwde Chromecast werkt echt perfect en is in feite gewoon hetzelfde als de real deal, heb mijn oude daarom weg gedaan.

Gemiste uitzendingen kan middels Kijk en binnenkort ook Ziggo Go. Ik heb helaas geen NPO app of RTL XL app in de Android TV store kunnen vinden, daar baal ik wel een beetje van ;w
Netflix (dat ik pas sinds dit weekend heb) loopt ook als een zonnetje, start echt binnen no time op.

Je bedient de Mi Box S overigens met een Bluetooth afstandsbediening, fijne is dat je hem daarom niet op de Box hoeft te pointen.

Totaal geen minpunten ontdekt tot op heden, behalve het gestuntel om DTS 5.1 te krijgen. Dat is me overigens alleen gelukt met films die ik op een HDD heb staan en via USB heb aangesloten (die ingebakken DTS hebben). Via Netflix heb ik helaas alleen nog "all ch stereo" op mijn Onkyo staan (via HDMI ARC op TV aangesloten).

Grtz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansie_k
JDL15 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 19:05:
[...]

Heel snel is hij wel, echt een soepele ervaring tot nu toe!

Ik bedien hem met de afstandsbediening, soms zelfs met stembediening. Er is ook een app voor op je android phone (android TV) maar volgens mij is er verder niet veel extra's voor MiUI (weet het niet heb zelf een Galaxy S9). De ingebouwde Chromecast werkt echt perfect en is in feite gewoon hetzelfde als de real deal, heb mijn oude daarom weg gedaan.

Gemiste uitzendingen kan middels Kijk en binnenkort ook Ziggo Go. Ik heb helaas geen NPO app of RTL XL app in de Android TV store kunnen vinden, daar baal ik wel een beetje van ;w
Netflix (dat ik pas sinds dit weekend heb) loopt ook als een zonnetje, start echt binnen no time op.

Je bedient de Mi Box S overigens met een Bluetooth afstandsbediening, fijne is dat je hem daarom niet op de Box hoeft te pointen.

Totaal geen minpunten ontdekt tot op heden, behalve het gestuntel om DTS 5.1 te krijgen. Dat is me overigens alleen gelukt met films die ik op een HDD heb staan en via USB heb aangesloten (die ingebakken DTS hebben). Via Netflix heb ik helaas alleen nog "all ch stereo" op mijn Onkyo staan (via HDMI ARC op TV aangesloten).

Grtz
Top, bedankt voor je review...
1 deze dagen ook maar bestellen.

Live from Denmark

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-10 21:45
JDL15 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 19:05:
[...]
Je kan in principe een apk sideloaden, toch?
Haal anders de Ziggo APK vanaf je smartphone, dat kan bijv. met APK Export, en zet die op je Mi Box (en wacht dan rustig op de Officiele Ziggo Go app voor Android TV).
Joost79 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 17:03:
Als je even op Aliexpres zoekt vindt je de Mi Box S, globale versie EU plug, voor 55€

https://nl.aliexpress.com...SMART-Tv/32953088477.html
Heb hem hier net voor 52 Euro gekocht.

[ Voor 39% gewijzigd door ezra070 op 23-11-2018 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 12:51
Even nieuwsgierig, via China of EU warehouse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
herda schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:40:
[...]

Even nieuwsgierig, via China of EU warehouse?
China, kwam op Ali nergens een EU warehouse tegen.
Op Amazon.de kwam ik hem overigens voor 70 tegen, maar daar is de item aangepast zie ik net (er staat ineens geen S meer achter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herda
  • Laatst online: 04-09 12:51
ezra070 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:46:
[...]

China, kwam op Ali nergens een EU warehouse tegen.
Op Amazon.de kwam ik hem overigens voor 70 tegen, maar daar is de item aangepast zie ik net (er staat ineens geen S meer achter).
De EU warehouses zijn er wel alleen op de 1 of andere manier wel aanklikbaar maar kan je de stekker niet kiezen. Vandaar mijn nieuwsgierigheid. Lijkt mij ook niet dat amazon deze al in het assortiment heeft.
Dan maar via China en hopen dat de extra kosten meevalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
ezra070 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:37:
[...]

Je kan in principe een apk sideloaden, toch?
Haal anders de Ziggo APK vanaf je smartphone, dat kan bijv. met APK Export, en zet die op je Mi Box (en wacht dan rustig op de Officiele Ziggo Go app voor Android TV).

[...]

https://nl.aliexpress.com...SMART-Tv/32953088477.html
Heb hem hier net voor 52 Euro gekocht.
Klopt ja, ik moet het sideloaden nog even uitvogelen, want echt veel file explorer apps die ik vertrouw zijn nogal moeilijk te vinden. Moet me er nog even in gaan verdiepen.

Kreeg gisteren trouwens de 1e update binnen voor een stabielere Wifi verbinding en nog wat bug fixes (niet nader gedefinieerd tijdens het updaten). Was misschien ook wel nodig dat hij een wat betere Wifi snelheid kreeg, want apps downloaden of deze update binnen halen was tergend traag.

Verder nog heel tevreden met de Mi Box S!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
JDL15 schreef op maandag 26 november 2018 @ 12:40:
[...]

Klopt ja, ik moet het sideloaden nog even uitvogelen, want echt veel file explorer apps die ik vertrouw zijn nogal moeilijk te vinden. Moet me er nog even in gaan verdiepen.

Kreeg gisteren trouwens de 1e update binnen voor een stabielere Wifi verbinding en nog wat bug fixes (niet nader gedefinieerd tijdens het updaten). Was misschien ook wel nodig dat hij een wat betere Wifi snelheid kreeg, want apps downloaden of deze update binnen halen was tergend traag.

Verder nog heel tevreden met de Mi Box S!
Vandaag ook mijn Mi Box S ontvangen, die update meteen geïnstalleerd, maar het viel mij juist op dat de download snelheid zo ziek hoog is, haha. Een app van 73mb was met 3 tellen binnen.

Ga eens kijken of ik Emby aan de gang kan krijgen en eens beginnen met Kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:51

Illusion

(the art of)

Majesty schreef op maandag 26 november 2018 @ 12:45:
[...]

Vandaag ook mijn Mi Box S ontvangen, die update meteen geïnstalleerd, maar het viel mij juist op dat de download snelheid zo ziek hoog is, haha. Een app van 73mb was met 3 tellen binnen.

Waar heb je hem besteld, en moest je invoerkosten betalen?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-10 16:47
Ik heb er gisteren hier eentje besteld. Mijn WD tv live begint nu wel erg oud te worden...
Met code FRIDAY ging er nog 10% vanaf.

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.f9174c4d87jbyF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Illusion schreef op maandag 26 november 2018 @ 18:23:
[...]

Zolang je een Europees warehouse kiest hoef je zeker geen invoerrechten te betalen. Bij China is de kans groot van wel (Helaas zelf ervaring mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

jongetje schreef op maandag 26 november 2018 @ 18:54:
[...]

Zolang je een Europees warehouse kiest hoef je zeker geen invoerrechten te betalen. Bij China is de kans groot van wel (Helaas zelf ervaring mee).
Ja, maar díé zijn nu even niet in de aanbieding...
European warehouse is nu ca 75E
China warehouse ca 52 E
Dan is de vraag of het het risico waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Laatst online: 15-09 16:34
Wat zijn die invoerrechten dan op zo'n goedkoop product? Meteen een dikke smak erbij of gewoon proportioneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

GustavSan schreef op maandag 26 november 2018 @ 21:45:
Wat zijn die invoerrechten dan op zo'n goedkoop product? Meteen een dikke smak erbij of gewoon proportioneel?
21%BTW over 50€, ongeveer een tientje
Handling tpg, ca €12,-- geloof ik.

Samen zomaar 20 a 30€....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Het is gewoon afwachten. Meerdere keren een dashcam besteld (> 60 euro) en die kwamen zonder kosten binnen.

Voor die 48 euro die de box nu kostte durf ik de gok wel te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Illusion schreef op maandag 26 november 2018 @ 18:23:
[...]

Bij Banggood gekocht voor 52 euro. Hij is nu wat duurder weer zie ik. Had geen last van invoerkosten, maar had ook het vinkje aangezet voor de vergoeding ervan.

[ Voor 3% gewijzigd door Majesty op 27-11-2018 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Illusion schreef op maandag 26 november 2018 @ 21:59:
[...]

21%BTW over 50€, ongeveer een tientje
Handling tpg, ca €12,-- geloof ik.

Samen zomaar 20 a 30€....
Op 50 euro is dat best veel. Ik heb in België ook al 20 euro handlingkosten moeten betalen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-10 10:23
Wat mij betreft meer een soort reclame filmpje dan dat ze echt de mi box s hebben getest op wat ie wel of niet kan maar toch:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teus.espresso
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:49
En toen was er ineens een software update voor de mibox 3.
Android versie 8.0.0 en patch van 5 oktober 2018.
Nu eens kijken of dat verbetering brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
Majesty schreef op maandag 26 november 2018 @ 12:45:
[...]

Even een korte vraag: zodra ik de Mi Box S aanzet en gebruik (na de laatste update voor betering van de wifi), wordt het internet volledig ontregelt. Ik heb dan een enorme daling in snelheid als ik een speedtest doe en ook op mijn mobiele telefoon worden webpagina's etc. amper geladen. Het is zelfs zo erg dat het internet er volledig uit ligt (uitroeptekentje bij de Wifi op mijn telefoon).

Als ik stop met streamen en de Mi Box S uitzet, loopt alles weer vlekkeloos!
Bizar! Tips zijn van harte welkom 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:30

CeesKees

I rest my Kees

Klinkt als een ip conflict.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:09
Een ip-conflict? Dus door het instellen van statische ip-adressen op de Mi Box S en de telefoon of een ander device? Lijkt met stug dat de dhcp-server van je router daarmee de mist in gaat.

Heb je niet gewoon een brak access-point dat over z'n nek gaat als er veel bandbreedte wordt gebruikt door je Mi Box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountill
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-10 15:44
Na de laatste update lijkt het of ik op mijn mi box geen web-gl video's meer af kan spelen via real-debrid. Het scherm blijft zwart. Hebben meer mensen hier last van?

Mijn Steamaccount. Altijd op zoek om te ruilen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
Thanks allen,

Ik ga er even mee aan de slag. Merkte dat ik dit ook had bij nieuwsgroepen, die stond op hoogste prioriteit waardoor mijn internet helemaal vast liep.

Als ik iets heb gevonden om het te verbeteren, laat ik het direct weten.

PS: dit is gebeurd sinds de laatste update die Wifi zou verbeteren, helaas bracht dit niet veel goeds voor mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Box stond een weekend op standby en na hem aangezet te hebben is die enorm traag, herstart fixt het. Wel irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Ik heb de mi box s ook binnen (dank je wel Sinterklaas) + ugreen usb3 ethernet hubje. Kodi, YouTube, Netflix... Draait allemaal als een zonnetje.

Ik zit nu echt te wachten op de Ziggo Go app, dan kan ik hem boven ook gaan gebruiken (geen coax daar). Grote kans dat er nog een 2e komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
JDL15 schreef op maandag 3 december 2018 @ 22:58:
Thanks allen,

Ik ga er even mee aan de slag. Merkte dat ik dit ook had bij nieuwsgroepen, die stond op hoogste prioriteit waardoor mijn internet helemaal vast liep.

Als ik iets heb gevonden om het te verbeteren, laat ik het direct weten.

PS: dit is gebeurd sinds de laatste update die Wifi zou verbeteren, helaas bracht dit niet veel goeds voor mij..
Korte aanvulling: ik ben in de Ziggo Connectbox gaan rommelen en ik had o.a. niet gezien dat mijn 2,4G kanaal zo overbelast was in deze buurt. Nu heb ik de Mi Box S op 5G wifi laten draaien en alles loopt weer. Ik weet het, heel stom, dit had ik veel eerder moeten doen |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edzeau
EquiNox schreef op donderdag 6 december 2018 @ 19:20:
Ik heb de mi box s ook binnen (dank je wel Sinterklaas) + ugreen usb3 ethernet hubje. Kodi, YouTube, Netflix... Draait allemaal als een zonnetje.

Ik zit nu echt te wachten op de Ziggo Go app, dan kan ik hem boven ook gaan gebruiken (geen coax daar). Grote kans dat er nog een 2e komt!
Tijdelijke oplossing is misschien het gebruiken van Ziggo Go via de Chromecast functie op de Mi Box S? Van wat ik begreep in oa dit topic, is de build-in Chromecast van dezelfde kwaliteit als een losse Chromecast Ultra van EUR 79.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 21:20
Ik ben sinds een half jaar gebruiker van de Mi Box Android TV en ik heb eigenlijk weinig reden tot klagen.

Enige wat soms even minder werkt is de remote controller als ik hem een paar dagen niet gebruikt heb.

Was zelf 4 weken op vakantie, box opgestart en alles liep even vast, opnieuw gestart en alles werkte weer perfect!

Ik gebruik hem vooral voor Netflix, Kodi en IPTV.

Misschien dat iemand mij erbij nog kan helpen:

Als mijn box de chromecast achtergrond start, dan zou die mijn foto’s moeten weergeven vanuit mijn Google Photos.

Dit gebeurd echter niet, dit is wel vanuit de Google Home App aangegeven.

Vanuit de instellingen op mijn box kan ik helaas niet veel aangeven dan alleen backdrop.

Iemand hier ook last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voorstad
Krishh schreef op zondag 9 december 2018 @ 14:10:

Ben wel benieuwd hoe je IPTV gebruikt en van welke provider. Zou ook mooi zijn om de DVB-C stream van Ziggo te kunnen kijken, maar dat heeft weer een extra apparaat nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Laatst online: 29-06 23:27
voorstad schreef op zondag 9 december 2018 @ 15:06:
[...]

Ben wel benieuwd hoe je IPTV gebruikt en van welke provider. Zou ook mooi zijn om de DVB-C stream van Ziggo te kunnen kijken, maar dat heeft weer een extra apparaat nodig.
Idd daar is best vraag naar de Ziggo Go app op de Android TV box.
Wat ik mij afvraag is of de ingebouwde Google Chromecast van de Mi Box 3 ook UHD ondersteund!
Dat maakt de prijs wel heel aantrekkelijk. Van de MiBox 3S wordt bericht dat deze wel een "Chromecast Ultra" zou bevatten volgens Linus Tech Tips ( zie eerdere link naar de Youtube video ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-10 15:31
De gewone mi box 3 bevat een gewone chromecast. Kan ook niet met de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 11:37
rednaz420 schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:28:
De gewone mi box 3 bevat een gewone chromecast. Kan ook niet met de prijs.
Bron? Mijn Xiaomi Mi Box (de niet-S versie met Android TV, MDZ-16-AB) kan volgens mij gewoon UHD casten. De "mi box 3" is eigenlijk de Chinese versie zonder Android TV, die kan helemaal niet casten. De internationale versies hebben geen versie nummers, afgezien van de "S" bij de laatste versie.

[ Voor 27% gewijzigd door job_h op 10-12-2018 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
https://www.reddit.com/r/..._support_4k_casting_like/

Officieel ondersteunt de mi box 4K casting, maar in de praktijk valt dat tegen. Is ook logisch als je de prijs vergelijkt. Ik heb zelf de MDZ-16-AB en kan dit bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
rednaz420 schreef op maandag 10 december 2018 @ 15:58:
https://www.reddit.com/r/..._support_4k_casting_like/

Officieel ondersteunt de mi box 4K casting, maar in de praktijk valt dat tegen. Is ook logisch als je de prijs vergelijkt. Ik heb zelf de MDZ-16-AB en kan dit bevestigen.
Ze hebben het hier over stotterende video's als je UHD wil casten.
Dit waarschijnlijk omdat de MiBox standaard via Wifi verbindt.
Als je dan een netwerk naar USB adapter gaat gebruiken lijkt het mij dan prime te kunnen.

Antwoord op mijn vraag is dus JA! De MiBox3 ( int versie ) bevat een Chromecast Ultra :)
De enige limiet lijkt dan de overdrachtssnelheid te zijn bij aansluiten via Wifi maar da's te verhelpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
Krishh schreef op zondag 9 december 2018 @ 14:10:
Ik ben sinds een half jaar gebruiker van de Mi Box Android TV en ik heb eigenlijk weinig reden tot klagen.

Enige wat soms even minder werkt is de remote controller als ik hem een paar dagen niet gebruikt heb.

Was zelf 4 weken op vakantie, box opgestart en alles liep even vast, opnieuw gestart en alles werkte weer perfect!

Misschien dat iemand mij erbij nog kan helpen:

Als mijn box de chromecast achtergrond start, dan zou die mijn foto’s moeten weergeven vanuit mijn Google Photos.

Dit gebeurd echter niet, dit is wel vanuit de Google Home App aangegeven.

Vanuit de instellingen op mijn box kan ik helaas niet veel aangeven dan alleen backdrop.

Iemand hier ook last van?
Me too! pakt bij mij ook alleen de standaard Google foto's van backdrop en niet mijn Google Foto's. Zal vast een bug zijn, ligt dus niet aan jou!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voorstad
EquiNox schreef op donderdag 6 december 2018 @ 19:20:
Ik zit nu echt te wachten op de Ziggo Go app, dan kan ik hem boven ook gaan gebruiken (geen coax daar).
Ik ben zo bang dat die AndroidTV app van ziggogo zodadelijk ook geen replaytv ondersteunt, net als de chromecast functie van nu in de gewone ziggogo android app. En dat we dan weer jaren lang een discussie voeren met Ziggo over de "technische mogelijkheden" en de speculaties over "uitzendrechten". Dan heb je dus niets (extra's) aan zo'n app.

Of zou Ziggo echt een keer gebruikersvriendelijk worden? Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
voorstad schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 15:12:
[...]

Ik ben zo bang dat die AndroidTV app van ziggogo zodadelijk ook geen replaytv ondersteunt, net als de chromecast functie van nu in de gewone ziggogo android app. En dat we dan weer jaren lang een discussie voeren met Ziggo over de "technische mogelijkheden" en de speculaties over "uitzendrechten". Dan heb je dus niets (extra's) aan zo'n app.

Het voordeel zou zijn dat je de AndroidTV app vanaf de box bedient en daarmee geen smartphone nodig hebt?

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 16:58
voorstad schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 15:12:
[...]

Ik blijf het echt bizar vinden. Wanneer je via een browser op je laptop naar ziggogo.tv gaat en iets met replaytv af speelt mag het wel, zelfs als je een HDMI kabel hangt tussen je laptop en TV. Maar de meest gebruiksvriendelijke manier wordt gewoon niet toegestaan :X Ben ook echt benieuwd naar bovenstaande, als het wel werkt koop ik meteen een box met AndroidTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizmaster
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:54
Joster schreef op woensdag 12 december 2018 @ 08:42:
[...]

Ik blijf het echt bizar vinden. Wanneer je via een browser op je laptop naar ziggogo.tv gaat en iets met replaytv af speelt mag het wel, zelfs als je een HDMI kabel hangt tussen je laptop en TV. Maar de meest gebruiksvriendelijke manier wordt gewoon niet toegestaan :X
Grappig dit. Ben ook heel nieuwsgierig wat hiervan de oorzaak is. Of dit te maken heeft met techniek of een bewuste keuze is.

Mbt. de Mi Box, wij moeten voor normaal gebruik nog steeds dagelijks de stekker eruit trekken. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
quizmaster schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:31:
[...]

Mbt. de Mi Box, wij moeten voor normaal gebruik nog steeds dagelijks de stekker eruit trekken. :N
Stekker eruit trekken hoeft niet; Indien nodig druk ik gewoon lang op de aan/uit knop van de afstandsbediening en als hij vraagt of er opnieuw opgestart moet worden op de ronde "ok doe maar" toets.
De MiBox start dan opnieuw op en ik kan weer lekker kijken zonder van de bank te moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Joster schreef op woensdag 12 december 2018 @ 08:42:
[...]

Ik blijf het echt bizar vinden. Wanneer je via een browser op je laptop naar ziggogo.tv gaat en iets met replaytv af speelt mag het wel, zelfs als je een HDMI kabel hangt tussen je laptop en TV. Maar de meest gebruiksvriendelijke manier wordt gewoon niet toegestaan :X Ben ook echt benieuwd naar bovenstaande, als het wel werkt koop ik meteen een box met AndroidTV.
Het lijkt me (helaas) niet meer dan logisch dat ze de makkelijkste manier niet toestaan.

Het is namelijk ontzettend belangrijk voor het business-model dat de makkelijkste manier, een manier is die geld opbrengt: Het huren van een extra decoder/smartcard.

Stel dat een mibox voldoende zou zijn voor alle functionaliteiten van de mediabox. Hoeveel mensen zouden dan de huur van 2e, 3e en 4e decoders/smartcards opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Illusion schreef op woensdag 12 december 2018 @ 18:15:
[...]
Stel dat een mibox voldoende zou zijn voor alle functionaliteiten van de mediabox. Hoeveel mensen zouden dan de huur van 2e, 3e en 4e decoders/smartcards opzeggen?
Denk dat dat wel meevalt. Als je ziet hoeveel mensen het makkelijker vinden om bij het bestellen een extra decoder aan te klikken dan zelf een apparaat te kopen en daar een app op te installeren. Het verbaasd me ook dat er nog veel mensen 10,95 per maand en 1 euro voor het abonnement van een telefoonlijn bij Ziggo betalen. Dat is bijna 13euro per maand terwijl je ook voor je mobiel een SIM bij bijv. Simpel kunt nemen voor 2,50 + 2,50 voor onbeperkt bellen = 5 euro per maand! Dat is per jaar een besparing van 96euro per jaar. Maar het is makkelijker om dat abonnement aan te klikken bij Ziggo en nergens over na te hoeven denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
Illusion schreef op woensdag 12 december 2018 @ 18:15:
[...]

Het lijkt me (helaas) niet meer dan logisch dat ze de makkelijkste manier niet toestaan.

Het is namelijk ontzettend belangrijk voor het business-model dat de makkelijkste manier, een manier is die geld opbrengt: Het huren van een extra decoder/smartcard.

Dan zie ik de toegevoegde waarde van de androidtv app niet. Dan moet je dus een windows htpc nemen en ziggogo draaien in de browser. Ach ja. Die horizon box of hoe dat ding tegenwoordig heet komt er iig niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Illusion schreef op maandag 26 november 2018 @ 21:38:
[...]

Ja, maar díé zijn nu even niet in de aanbieding...
European warehouse is nu ca 75E
China warehouse ca 52 E
Dan is de vraag of het het risico waard is.
Helaas, dikke pech..
Op cyber-monday bij Ali een Mibox S besteld voor €47. Vandaag bericht dat hij bij de doane is tegengehouden. Heb maar netjes de formulieren ingevuld, en dan gaan we wel zien wat het kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Illusion schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 18:06:
[...]

Helaas, dikke pech..
Op cyber-monday bij Ali een Mibox S besteld voor €47. Vandaag bericht dat hij bij de doane is tegengehouden. Heb maar netjes de formulieren ingevuld, en dan gaan we wel zien wat het kost.
Zo'n brief kreeg ik ook vandaag. Ik gok op een euro of 20 :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Trichoglossus schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 23:40:
[...]

Zo'n brief kreeg ik ook vandaag. Ik gok op een euro of 20 :|
Uit mijn hoofd moest ik iets van 15euro handlingskosten betalen + 21 procent BTW. Dan zit je in dit geval eerder richting de 25euro. Kun je bij de postbode/kantoor pinnen.

Vandaar ook mijn waarschuwing tijdje geleden:
jongetje schreef op maandag 26 november 2018 @ 18:54:
[...]

[ Voor 39% gewijzigd door jongetje op 16-12-2018 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
Hoi,

Ik heb een probleem waar ik tot op heden niet uitkom en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Het is mij tot op heden nog niet gelukt om op mijn Xiaomi DTS werkend te krijgen. Hij heeft dit een tijdje gedaan, maar ik krijg het niet meer voor elkaar. Voorheen liep er een HDMI kabel (ARC) van TV naar mijn Onkyo TX NR 818, maar blijkbaar ontregelde de Xiaomi het hele functioneren van ARC (dus mijn versterker sprong helemaal niet aan terwijl ik de tv aanzette, of ik had geen eens geluid en ik moest alles opnieuw opstarten). Daarnaast kreeg ik ook DTS niet meer aan de praat.

Nu ben ik zelf even gaan rommelen en wilde ik het als volgt aanpakken, zie de volgende link:

https://imgur.com/a/uhJnwMj

Op mijn PS4 krijg ik perfect DTS aan het werk zoals ik dat wil. Helaas is dit niet het geval op de Mi Box S, hier baal ik van. Ik heb niet voor niks zwaar geïnvesteerd in goede boxen en een zware versterker en wil ook echt graag genieten van geluid uit mijn rear speakers zoals het bedoeld is (dus achter geluid horen als er achter iets gebeurt in een film).

Iemand enig idee of iets gelijks gehad en het werkende gekregen? De PS4 laat dus perfect DTS werken, maar op mijn Onkyo kan ik alleen uit de volgende geluidsopties kiezen:

- All CH Stereo
- Full Mono
- Theater Dimensional
- Direct
- Mono
- PL II Movie
- Neo: X Cinema
- THX Cinema
- TV Logic

DTS staat helaas niet in het lijstje, zoals ik wel kan aanzetten tijdens gebruik PS4. Films die ik op een harde schijf heb staan, hebben DTS ingebakken en ook Netflix zou dit moeten ondersteunen?

Thanks alvast en als ik iets moet aanvullen om het te begrijpen let me know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
jongetje schreef op zondag 16 december 2018 @ 08:29:
[...]

[...]
Helaas kan ik op dit moment geen winkels vinden waar je de Mi Box S voor een leuk bedrag (+/- EUR 50) kan krijgen, en geleverd kan krijgen uit een EU warehouse. Dan is de enige optie helaas toch China, met eventueel risico om er uitgepikt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
Sinds zaterdag heb ik een Xiaomi Mi Box S binnen: YouTube, Amazon Prime (Shield APK), Videoland en Netflix werken perfect!

ZIggo Chromecasten vanaf je telefoon gaat ook, alleen hapert het beeld soms,
Niet super irritant, maar wel jammer omdat de rest wel goed loopt en mijn Mi Box S vlak bij een accesspoint staat.
Kan de Ziggo apk er ook handmatig erop knallen, maar dat is hem niet: hoop dat de Android TV versie er snel aan komt.

Tot nu toe: een fijn apparaat, zeker voor het geld!

En inzake dit:
jongetje schreef op zondag 16 december 2018 @ 08:29:
[...]

Uit mijn hoofd moest ik iets van 15euro handlingskosten betalen + 21 procent BTW. Dan zit je in dit geval eerder richting de 25euro. Kun je bij de postbode/kantoor pinnen.

[...]
Ik mocht 24,15 betalen.

[ Voor 30% gewijzigd door ezra070 op 17-12-2018 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
rschuuring schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:13:
[...]

Heb jij hier nog mee kunnen spelen? Al iets veranderd? Bij mij ook nog steeds PL II Movie hooguit..

Kleine update van mijn kant: het kreng blijft nu ook hangen, geluid gaat stotteren, etc. Het enige dat helpt is de stekker eruit te trekken 8)7 8)7 8)7 :( :(

Lekker dan!

[ Voor 12% gewijzigd door JDL15 op 19-12-2018 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
ezra070 schreef op maandag 17 december 2018 @ 18:26:
Sinds zaterdag heb ik een Xiaomi Mi Box S binnen: YouTube, Amazon Prime (Shield APK), Videoland en Netflix werken perfect!

ZIggo Chromecasten vanaf je telefoon gaat ook, alleen hapert het beeld soms,
Niet super irritant, maar wel jammer omdat de rest wel goed loopt en mijn Mi Box S vlak bij een accesspoint staat.
Kan de Ziggo apk er ook handmatig erop knallen, maar dat is hem niet: hoop dat de Android TV versie er snel aan komt.

Tot nu toe: een fijn apparaat, zeker voor het geld!

En inzake dit:

[...]

Ik mocht 24,15 betalen.
Hoelang duurde het tussen de brief en voordat je de box kon ophalen?

• ezra070
Trichoglossus schreef op woensdag 19 december 2018 @ 20:04:
[...]

Hoelang duurde het tussen de brief en voordat je de box kon ophalen?
3 werkdagen.

• Jankey11
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-10 11:45
Ik heb al sinds ik de box heb last van een audio delay bij de Netflix app. Meestal is het na een harde reset weer goed voor ongeveer een halve aflevering maar dan begint het weer.

Iemand anders die hetzelfde probleem heeft of een eventuele oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
lowo schreef op maandag 10 december 2018 @ 17:33:
[...]

Ze hebben het hier over stotterende video's als je UHD wil casten.
Dit waarschijnlijk omdat de MiBox standaard via Wifi verbindt.
Als je dan een netwerk naar USB adapter gaat gebruiken lijkt het mij dan prime te kunnen.

Antwoord op mijn vraag is dus JA! De MiBox3 ( int versie ) bevat een Chromecast Ultra :)
De enige limiet lijkt dan de overdrachtssnelheid te zijn bij aansluiten via Wifi maar da's te verhelpen.
In de praktijk kan ik zeggen dat een chromecast merkbaar sneller en stabieler draait, terwijl de mi box is ingeplugd met ethernet adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountill
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-10 15:44
Dountill schreef op maandag 3 december 2018 @ 22:42:
Na de laatste update lijkt het of ik op mijn mi box geen web-gl video's meer af kan spelen via real-debrid. Het scherm blijft zwart. Hebben meer mensen hier last van?
Toch even mezelf quoten. Ik heb nog steeds last van dit probleen en kan niet echt een oplossing vinden.

Mijn Steamaccount. Altijd op zoek om te ruilen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
Inmiddels de Mi box S binnen (na betaling van 24,05 euro aan postnl >:) )
Update gehad naar oreo. Kodi erop gezet, en daarna lopen klooien met het geluid.

DTS komt nu netjes binnen op de receiver via pass-trough. Duurde even voordat ik doorhad dat je in Settings, onderaan, de instellingen kan wijzigen van standaard in expert.

Daarna werd een en ander duidelijk:
Afbeeldingslocatie: https://kodi.wiki/images/thumb/1/13/Settings-System-Audio2.jpg/600px-Settings-System-Audio2.jpg

De nu zichtbare opties van audio passthrough stonden niet allemaal aan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Vandaag ook de MiBox S opgehaald op het postkantoor (na bijbetaling van €23,05).
Dat betekent dat ik nu zowel een MiBox 3 (MDZ-16AB) als een MiBox S (MDZ-22AB) heb.

Is er nog behoefte aan benchmarks(Zo ja: Welke) en of andere vergelijkingen?
Voorlopig lijkt van de S de afstandsbediening iets vierkanter (waardoor hij dikker aanvoelt) en is de player van de S zelf ook iets dikker/rechthoekiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Ik heb sinds een paar dagen de Mi Box S. Klopt het dat de Live TV knop in Nederland niets doet?

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:28
Nu na Netflix ook de Chromecast van de Mi Box (4) van vorig jaar niet blijkt te werken is het geduld op en heb ik voor mijn vader een nieuwe Xiaomi Mi Box S besteld. Deze keer ga ik zelf testen of 'alles' werkt:

-netflix
-videoland
-chromecast
-kodi

Besteld via Bol dus werkt het niet dan gaat hij terug...

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Trichoglossus
Bij Bol 85 euro zag ik. Inclusief de douaneheffing kwam ik uit op 72 euro.

Ik heb hem tot nu toe alleen met Kodi gebruikt, dat werkt prima. De rest nog niet getest, videoland heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
Trichoglossus schreef op donderdag 27 december 2018 @ 17:19:

Ik heb hem tot nu toe alleen met Kodi gebruikt, dat werkt prima. De rest nog niet getest, videoland heb ik niet.
Ben benieuwd of hij bij jou ook gaat freezen, laggen, stotteren na een tijd gebruikt te hebben (duurde bij mij ongeveer een maandje). Heb geen idee waar dit vandaan komt, de enige optie voor mij is dan de stroom ervan af te halen. Heel irritant, maar las dat mensen met een Mi Box hier ook last van hadden.

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:28
Trichoglossus schreef op donderdag 27 december 2018 @ 17:19:

De Mibox 4 (K) had ik via tomtop voor <50 euro. Echter dat ding heeft dus blijkbaar nooit goed gewerkt en zal ook nooit goed gaan werken.

Gisteren netflix kunnen testen op de Mi Box S en die werkt. Dat is in ieder geval al 1 ding dat beter gaat.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
Mibox S van kerstman gekregen die via Aliexpress geshopt had voor 49 EUR (of zoiets) zonder extra kosten. Installatie verliep vlekkeloos. Wel vraagje: staat die box altijd aan eigenlijk? Het viel me op doordat er een USB-stick ingeprikt zit, waarbij het lampje van de USB-stick dus continue knippert?
Als die altijd aan staat, waarom zit er dan op de remote een "power" knopje?

Indien die altijd "aan" staat, kan je die dan eigenlijk van stroom afhalen (via zo'n stekker met een ingebouwde schakelaar vb) zonder dat je instellingen verliest en steeds opnieuw moet beginnen?

Netflix werkt soepel; afspelen van local content (via die USB-stick) werkt zonder problemen via Kodi. Had eerst VLC-app gedownload, maar daarbij hakkelt het beeld (allezja, verspringt het beeld regelmatig, terwijl hij dat bij Kodi niet doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Leffunk schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 18:45:
Mibox S van kerstman gekregen die via Aliexpress geshopt had voor 49 EUR (of zoiets) zonder extra kosten. Installatie verliep vlekkeloos. Wel vraagje: staat die box altijd aan eigenlijk? Het viel me op doordat er een USB-stick ingeprikt zit, waarbij het lampje van de USB-stick dus continue knippert?
Als die altijd aan staat, waarom zit er dan op de remote een "power" knopje?

Indien die altijd "aan" staat, kan je die dan eigenlijk van stroom afhalen (via zo'n stekker met een ingebouwde schakelaar vb) zonder dat je instellingen verliest en steeds opnieuw moet beginnen?

Netflix werkt soepel; afspelen van local content (via die USB-stick) werkt zonder problemen via Kodi. Had eerst VLC-app gedownload, maar daarbij hakkelt het beeld (allezja, verspringt het beeld regelmatig, terwijl hij dat bij Kodi niet doet).
Je kunt zonder problemen de stroom eraf gooien. Ik laat dat dagelijks doen door m'n domotica systeem (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Mijn Mibox (3 internationaal) gaat wel "uit/standby". Dan gaat het ledje aan de voorkant uit. Ik heb er verder geen USB stick, alleen een USB ethernet adapter aan hangen. Heb mijn netwerk verkeer liefst zoveel mogelijk door kabeltjes heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mixpower
  • Laatst online: 11:55
JDL15 schreef op zondag 16 december 2018 @ 17:37:
Hoi,

Ik heb een probleem waar ik tot op heden niet uitkom en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Het is mij tot op heden nog niet gelukt om op mijn Xiaomi DTS werkend te krijgen. Hij heeft dit een tijdje gedaan, maar ik krijg het niet meer voor elkaar. Voorheen liep er een HDMI kabel (ARC) van TV naar mijn Onkyo TX NR 818, maar blijkbaar ontregelde de Xiaomi het hele functioneren van ARC (dus mijn versterker sprong helemaal niet aan terwijl ik de tv aanzette, of ik had geen eens geluid en ik moest alles opnieuw opstarten). Daarnaast kreeg ik ook DTS niet meer aan de praat.

Nu ben ik zelf even gaan rommelen en wilde ik het als volgt aanpakken, zie de volgende link:

https://imgur.com/a/uhJnwMj

Op mijn PS4 krijg ik perfect DTS aan het werk zoals ik dat wil. Helaas is dit niet het geval op de Mi Box S, hier baal ik van. Ik heb niet voor niks zwaar geïnvesteerd in goede boxen en een zware versterker en wil ook echt graag genieten van geluid uit mijn rear speakers zoals het bedoeld is (dus achter geluid horen als er achter iets gebeurt in een film).

Iemand enig idee of iets gelijks gehad en het werkende gekregen? De PS4 laat dus perfect DTS werken, maar op mijn Onkyo kan ik alleen uit de volgende geluidsopties kiezen:

- All CH Stereo
- Full Mono
- Theater Dimensional
- Direct
- Mono
- PL II Movie
- Neo: X Cinema
- THX Cinema
- TV Logic

DTS staat helaas niet in het lijstje, zoals ik wel kan aanzetten tijdens gebruik PS4. Films die ik op een harde schijf heb staan, hebben DTS ingebakken en ook Netflix zou dit moeten ondersteunen?

Thanks alvast en als ik iets moet aanvullen om het te begrijpen let me know!
Je moet hem op Direct zetten, doe ik ook bij de Denon (daar heet het Straight) en dan stuurt hij het signaal DTS/True-HD, etc. gewoon zo naar de receiver en zou het moeten werken.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spartacus1988
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-10 16:51
Ik heb de internationale versie nu ook een tijdje, maar heb last van een irritante onderbreking in het geluid (kleine hapering onregelmatig) bij afspelen van DD+ content (via netflix). Vorige chromecast deed DD+ op mijn AV reciever zonder problemen, dus moet aan de mibox liggen. Iemand anders ook last van dit issue? Alle andere audioformaten (via kodi) speelt hij vlekkeloos af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Spartacus1988 Dat is inderdaad een bekend issue sinds de laatste update (van september).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
JDL15 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 09:05:
[...]

Ben benieuwd of hij bij jou ook gaat freezen, laggen, stotteren na een tijd gebruikt te hebben (duurde bij mij ongeveer een maandje). Heb geen idee waar dit vandaan komt, de enige optie voor mij is dan de stroom ervan af te halen. Heel irritant, maar las dat mensen met een Mi Box hier ook last van hadden.

Grtz
Die van mij heeft dit ook. Als ik hem herstart, gewoon via software herstarten is het opgelost.
Ik zet de box altijd in standby met de ab, dag daarna werkt hij soms nog goed, langer in standby dan wordt hij enorm traag. Aan zetten duurt lang, enorme slowdown in het hoofdmenu en zaken zoals youtube, twitch en kodi spelen happerend video/geluid.

Alsof de buffer/cache vol zit oid. opnieuw starten en hij werkt weer snel.

Volgens mij was dit voor de laatste android update nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spartacus1988
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-10 16:51
jongetje schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 13:25:
@Spartacus1988 Dat is inderdaad een bekend issue sinds de laatste update (van september).
Enig idee iemand of dit verholpen wordt? Heb op het internet rond gezocht maar kan geen verwachte update vinden. Ik heb al met xiaomi gemaild maar die doen alsof hun neus bloedt en zeggen er niets vanaf te weten en raden aan factory reset te doen, wat natuurlijk niet helpt, of het product maar retour te sturen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
Mixpower schreef op zondag 30 december 2018 @ 23:01:
[...]

Je moet hem op Direct zetten, doe ik ook bij de Denon (daar heet het Straight) en dan stuurt hij het signaal DTS/True-HD, etc. gewoon zo naar de receiver en zou het moeten werken.
Hey Mixpower, heb je advies opgevolgd (ik wist inderdaad dat er bij "direct/straight" geen sound matrixing/processing plaats vindt, wat normaliter in mijn ogen de geluidskwaliteit alleen maar achteruit laat gaan), maar hij lijkt niet om te springen bij verschillende bronnen. Bij de PS4 werkt het perfect, bij TV kijken ook (DTS of DD) maar bij de Xiaomi, no way terwijl ik zekers te weten films op mijn HDD heb staan met DTS. Frustratie ten top |:(

Moet vast ergens een setting zijn, maar ik wilde dit weekend de TV, receiver en Xiaomi eens naar fabrieksinstellingen gaan resetten, en dan kijken aan welk van de 3 apparaten het nu heeft gelegen..

@Viper®

Dit dus, precies hetzelfde!

Hij doet het alleen via het eruit halen van de stekker, had een soft reboot nog niet getest via de AB, ga ik ook eens testen.

Precies na een X aantal uren lijkt hij niet meer na behoren te willen functioneren, wel inderdaad als ik hem uitzet en uurtje later weer gebruik. Heb ook het idee dat het met bufferen heeft te maken, start maar eens YouTube of Kijk op, dan blijft hij hangen bij het bufferen van advertenties..

Dit deed hij zeker niet voor de laatste update, want toen werkte hij echt nog vlekkeloos! Hoop dat ze dit wel gaan erkennen en hier een fix voor uitbrengen :)

[ Voor 24% gewijzigd door JDL15 op 03-01-2019 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-10 14:43

Blonde Tux

<advertisement>

Eergisteren de Mi Box S ontvangen (met een onvrijwillige bijdrage aan PostNL van €21,14) vanuit het land der goedkope productie.

Werkt best prima, maar zelfs op Tri-Band wifi lijkt het niet stabiel te zijn. Denk dat ik maar overga op een bekabelde optie, maar zou het wel fijn vinden om de optie voor USB open te houden. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met USB -> USB hub/Ethernet oplossingen?

Daarnaast viel het me op dat Google Assistent eigenlijk alleen maar binnen Youtube zoekt en niet gewoon een nummer van Spotify speelt als je dat vraagt. Is dit een makke van het Xiaomi apparaatje of ligt dat aan Google Assistant?

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Blonde Tux schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 09:53:
Eergisteren de Mi Box S ontvangen (met een onvrijwillige bijdrage aan PostNL van €21,14) vanuit het land der goedkope productie.

Werkt best prima, maar zelfs op Tri-Band wifi lijkt het niet stabiel te zijn. Denk dat ik maar overga op een bekabelde optie, maar zou het wel fijn vinden om de optie voor USB open te houden. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met USB -> USB hub/Ethernet oplossingen?

Daarnaast viel het me op dat Google Assistent eigenlijk alleen maar binnen Youtube zoekt en niet gewoon een nummer van Spotify speelt als je dat vraagt. Is dit een makke van het Xiaomi apparaatje of ligt dat aan Google Assistant?
Heb je in dit topic al eens gezocht op 'Ethernet'? :) Zelf heb ik goede ervaring met de adapter gelinkt bovenaan op de derde pagina (de Ugreen adapter).

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Ik heb de Mi Box S nu inmiddels meer dan een maand in gebruik, maar ik kom steeds vaker tegen dat ik bepaalde seizoenen van series niet kan afspelen. Dit, terwijl ik op dezelfde account op mijn telefoon de aflevering wel gewoon kan bekijken.
De 'Chromecast' functionaliteit heeft dan weinig zin, omdat die dezelfde Android TV Netflix app gebruikt als op de Mi Box S geïnstalleerd staat. Op deze manier moet ik er alsnog een normale Chromecast naast gebruiken, dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.

Iemand anders hier ervaring mee? Mijn Netflix instellingen (op de Mi Box S) staan niet op een ander land en er zit ook geen VPN tussen.

Het gaat bijvoorbeeld om seizoen 2 van Designated Survivor.

[ Voor 4% gewijzigd door Majesty op 03-01-2019 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
JDL15 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 09:46:
[...]

Hey Mixpower, heb je advies opgevolgd (ik wist inderdaad dat er bij "direct/straight" geen sound matrixing/processing plaats vindt, wat normaliter in mijn ogen de geluidskwaliteit alleen maar achteruit laat gaan), maar hij lijkt niet om te springen bij verschillende bronnen. Bij de PS4 werkt het perfect, bij TV kijken ook (DTS of DD) maar bij de Xiaomi, no way terwijl ik zekers te weten films op mijn HDD heb staan met DTS. Frustratie ten top |:(

Moet vast ergens een setting zijn, maar ik wilde dit weekend de TV, receiver en Xiaomi eens naar fabrieksinstellingen gaan resetten, en dan kijken aan welk van de 3 apparaten het nu heeft gelegen..

@Viper®

Hij doet het alleen via het eruit halen van de stekker, had een soft reboot nog niet getest via de AB, ga ik ook eens testen.

Precies na een X aantal uren lijkt hij niet meer na behoren te willen functioneren, wel inderdaad als ik hem uitzet en uurtje later weer gebruik. Heb ook het idee dat het met bufferen heeft te maken, start maar eens YouTube of Kijk op, dan blijft hij hangen bij het bufferen van advertenties..

Dit deed hij zeker niet voor de laatste update, want toen werkte hij echt nog vlekkeloos! Hoop dat ze dit wel gaan erkennen en hier een fix voor uitbrengen :)
via AB herstarten (soft reset) werkt bij mij ook gewoon.
kwam nog wel deze tegen: https://www.reddit.com/r/...e_slow_performance_after/

Wel van 3 maanden geleden, dus nog voor de laatste update denk ik.

Daarin staan 2 opmerkingen die mogelijk oplossing bieden:
I have the S now aswell, I had some wakeup lag in the beginning, but after enabling HDMI CEC I think it's gone.

[–]adehaan968cs 1 point 16 days ago
I just tried it and it actually works. No idea why though. Thanks anyway!
Try a factory reset, I know it's annoying but this shouldn't happen. Mine doesn't do this at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekb1982
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-01-2023
Ik heb sinds kort ook een Mi Box S. Wat mij meteen opviel is het dramatisch onstabiele ontvangt bereik van WiFi. Via internet kwam ik er achter dat er op het PCB van de Mi Box S een externe RF aansluiting zit. Ik heb een stukje zilverfolie in de binnenkant van de behuizing geplakt en deze verbonden met deze connector. Sindsdien werkt de Mi Box S via WiFi bijzonder stabiel en is de ontvangst sterk verbeterd.

Wat mij overigens wel vanaf dag 1 opvalt is dat de Google Play Movies app continue verdwijnt, in de play store zie ik deze terug als uitgeschakeld. Ik kan hem weer inschakelen maar bij elke reboot is hij weer verdwenen.

Verder bijzonder tevreden over deze Android TV Box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Laatst online: 11:55
JDL15 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 09:46:
[...]

@Viper®

Dat is wel heel apart, dan inderdaad toch eens de settings nalopen.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-10 14:43

Blonde Tux

<advertisement>

Niekb1982 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 12:52:
Ik heb sinds kort ook een Mi Box S. Wat mij meteen opviel is het dramatisch onstabiele ontvangt bereik van WiFi. Via internet kwam ik er achter dat er op het PCB van de Mi Box S een externe RF aansluiting zit. Ik heb een stukje zilverpapier in de binnenkant van de behuizing geplakt en deze verbonden met deze connector. Sindsdien werkt de Mi Box S via WiFi bijzonder stabiel en is de ontvangst sterk verbeterd.

Wat mij overigens wel vanaf dag 1 opvalt is dat de Google Play Movies app continue verdwijnt, in de play store zie ik deze terug als uitgeschakeld. Ik kan hem weer inschakelen maar bij elke reboot is hij weer verdwenen.

Verder bijzonder tevreden over deze Android TV Box
Heb je een linkje?

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekb1982
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-01-2023
https://ibb.co/z2b6VBB

Hier een foto van het PCB. Ik heb het gemarkeerd met een pijltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:35
Ik zit ook te kijken naar een Mi box, Net zoals bij de Xiaomi Aqara lijn (domotica) zijn ze erg goed in het door elkaar halen van type nr's, en moet je er een studie van maken om te weten wat waar op past, en welke versie je nou moet hebben.

Welke Mi Box is nu the way to go?
code:
1
Xiaomi Mi Box S 2GB DDR3 8GB 4K Android 8.1 5G WIFI Bluetooth4.2 TV Box with Voice Control - EU

Is dit de laatste versie die je moet kopen? https://www.banggood.com/...4_2-TV-Box-p-1363164.html
Pagina: 1 ... 16 ... 38 Laatste