Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niekb1982
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-01-2023
Dacuuu schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:09:
Ik zit ook te kijken naar een Mi box, Net zoals bij de Xiaomi Aqara lijn (domotica) zijn ze erg goed in het door elkaar halen van type nr's, en moet je er een studie van maken om te weten wat waar op past, en welke versie je nou moet hebben.

Welke Mi Box is nu the way to go?
code:
1
Xiaomi Mi Box S 2GB DDR3 8GB 4K Android 8.1 5G WIFI Bluetooth4.2 TV Box with Voice Control - EU

Is dit de laatste versie die je moet kopen? https://www.banggood.com/...4_2-TV-Box-p-1363164.html
Je zit goed. Mi Box S is de nieuwste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-09 19:53
Dacuuu schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:09:
Ik zit ook te kijken naar een Mi box, Net zoals bij de Xiaomi Aqara lijn (domotica) zijn ze erg goed in het door elkaar halen van type nr's, en moet je er een studie van maken om te weten wat waar op past, en welke versie je nou moet hebben.

Welke Mi Box is nu the way to go?
code:
1
Xiaomi Mi Box S 2GB DDR3 8GB 4K Android 8.1 5G WIFI Bluetooth4.2 TV Box with Voice Control - EU

Is dit de laatste versie die je moet kopen? https://www.banggood.com/...4_2-TV-Box-p-1363164.html
Hou er wel rekening mee dat je nog 24 euro extra kan aftikken bij de douane. Ik had hem bij aliexpress voor 48 euro + 24 euro douanekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:57

Budha

Online ergo sum

Trichoglossus schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 10:16:
[...]

Hou er wel rekening mee dat je nog 24 euro extra kan aftikken bij de douane. Ik had hem bij aliexpress voor 48 euro + 24 euro douanekosten.
Als je bij Banggood besteld met Priority Direct Mail, dan zijn eventuele invoerkosten voor hun rekening.

Tenzij dit inmiddels is veranderd, maar zo heb ik het begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Budha schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 10:20:
[...]

Als je bij Banggood besteld met Priority Direct Mail, dan zijn eventuele invoerkosten voor hun rekening.

Zo heb ik het ook gedaan inderdaad, had 'm voor 56 euro in huis.
Maar als het probleem dat ik heb met Netflix blijvend is (en ook bij andere series) dan mag iemand hem hier wel overnemen van me :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-08 11:47
Sinds gister ook de mibox s in gebruik. Hij vraagt gelijk om een update. Nu twijfel ik om dit te doen omdat ik veel lees dat er na een update veel problemen zijn ontstaan. Versie is 8.1, aug 2018. Raden jullie aan om de update uit te voeren?

Andere vraag, gebruiken jullie de app mi afstandsbediening icm mi box s? Bij mij verschijnt de mi box niet in de app.

[ Voor 20% gewijzigd door rened80 op 06-01-2019 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
rened80 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 10:18:
Sinds gister ook de mibox s in gebruik. Hij vraagt gelijk om een update. Nu twijfel ik om dit te doen omdat ik veel lees dat er na een update veel problemen zijn ontstaan. Versie is 8.1, aug 2018. Raden jullie aan om de update uit te voeren?
Dat hangt ervan af welke versie je nu hebt.

Als je nog op Android versie 7 zit en je de geavanceerdere audioopties niet nodig hebt dan zou ik voorlopig lekker bij die versie blijven. Versie 8.1 werkt een stukje vlotter maar ik vind zelf het nieuwe homescreen minder lekker werken en de WiFi is veel onstabieler nu. (Ik gebruik nu een netwerkadapter dus daar heb ik geen last meer van)
Andere vraag, gebruiken jullie de app mi afstandsbediening icm mi box s? Bij mij verschijnt de mi box niet in de app.
Da app 'Mi Remote' is om de infrarood-led te gebruiken op Xiaomi smartphones. Als je Android wil aansturen moet je de app 'Android TV' hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:04
Majesty schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:31:
Ik heb de Mi Box S nu inmiddels meer dan een maand in gebruik, maar ik kom steeds vaker tegen dat ik bepaalde seizoenen van series niet kan afspelen. Dit, terwijl ik op dezelfde account op mijn telefoon de aflevering wel gewoon kan bekijken.
De 'Chromecast' functionaliteit heeft dan weinig zin, omdat die dezelfde Android TV Netflix app gebruikt als op de Mi Box S geïnstalleerd staat. Op deze manier moet ik er alsnog een normale Chromecast naast gebruiken, dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.

Iemand anders hier ervaring mee? Mijn Netflix instellingen (op de Mi Box S) staan niet op een ander land en er zit ook geen VPN tussen.

Het gaat bijvoorbeeld om seizoen 2 van Designated Survivor.
Idem hier... Op mijn telefoon kan ik hem afspelen en ik krijg een melding op de Mi Box met "deze titel kan momenteel niet worden afgespeeld. Probeer het later opnieuw of selecteer een andere titel."

Vreemd, misschien een of andere restrictie op Netflix dat hij wel op mobiele apparaten wel kan worden afgespeeld 8)7

Factory reset gedaan, helaas zonder resultaat, blijft gewoon vastlopen na hem uit te hebben gezet. Al het streamen lijkt dan te blijven hangen bij het bufferen of het hele menu is laggy en audio stottert. Dit echt sinds de laatste update.

@Mixpower , op direct zetten had trouwens geen zin, dan kwam er alleen geluid uit FL en FR speaker.

Ik heb trouwens veel apparaten zitten resetten (stuk voor stuk) en het leek toch iets met de Onkyo te zijn geweest. Na deze opnieuw te hebben ingesteld en Audyssee haar werk gedaan had, zag ik weer DTS staan bij mijn films die DTS hadden ingebakken.

Helaas bij Netflix nog geen mogelijkheid voor gevonden, lees toch veel op internet dat meer mensen hier problemen mee lijken te hebben :?

[ Voor 24% gewijzigd door JDL15 op 07-01-2019 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
Sorry dubbelpost

[ Voor 98% gewijzigd door JDL15 op 07-01-2019 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmeirlaen
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 06-02-2024
op de laatste S box:
kan je er vrt.nu app op draaien?
of yelo app van Telenet?
(sorry, Belgje hier) :)

[ Voor 11% gewijzigd door jeroenmeirlaen op 09-01-2019 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:16
Budha schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 10:20:
[...]

Hij gaat nu binnen komen via banggood. Ik maak er een video review van, dus heb geen last van importkosten, dat regelen hun. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 11:16
jeroenmeirlaen schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:03:
op de laatste S box:
kan je er vrt.nu app op draaien?
of yelo app van Telenet?
(sorry, Belgje hier) :)
Ik heb sinds afgelopen weekend een 2s. Ik weet niet of Yelo en/of vrt een specifieke app hebben voor Android TV maar ik heb inmiddels geleerd dat je simpel apps kan installeren die niet in de Android TV Store staan. (Zoals in Nederland de NPO Start app en de MTV app)
Enige nadeel dat ik nu nog heb, is dat ik ze enkel in het instellingen menu onder "Apps" moet starten en niet kan toevoegen aan het homescreen.

Ik zal proberen vanavond even voor je te kijken of ik iets gevonden krijg in de store zelf.

Edit: ik krijg geen Yelo of VRT app gevonden in de store.

[ Voor 3% gewijzigd door TravockMD op 10-01-2019 19:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schoene
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:54
Ik heb de mi box al een hele tijd, en heb er eigenlijk nog nooit veel problemen mee gehad (ik gebruik de box voor netflix en kodi). Onlangs is de android versie van de box automatisch geupdate, en sinds dien kan ik die, nadat ik de box uitgezet heb, deze niet meer opstarten. Niet via infrared, en ook niet via de bluetooth remote. De eerste 5 minuten of zo lukt dit wel, maar nadien niet meer. Voor de update had ik hier geen last van.
Ik vind niet onmiddellijk een setting die dit kan beinvloeden (Sleep staat op never, maar aangezien ik de box uitzet, lijkt me niet dat dit relevant is).
Iemand een idee hoe dit op te lossen. Ik vond op reddit deze vraag terug, maar helaas zonder antwoord (https://www.reddit.com/r/..._back_on_after_it_sleeps/ ).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:57

RobertowNL

For your gear!

Bekend probleem voor sommige mensen. Gelukkig heb ik er zelf geen last van.

Zijn mensen die een reset hebben gedaan en waar het wel weer werkt. Ook mensen waarbij dat niet het geval is.

De home of aan/uitknop spammen werkt bij sommige mensen. Maar dat is geen fijne oplossing.

Ik dacht dat ze het probleem met de bug in een van de volgende updates hopen op 't lossen.

Mocht je een Google home hebben dan kan je hem daar mee starten, die krijgt hem gek genoeg wel uit de sleep weg.
"Hey Google turn on Android TV" werkt hier altijd.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekb1982
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-01-2023
Ik heb continue het probleem dat de Google Play Films app verdwijnt. Na factory reset staat deze netjes in de app lijst, en wordt ook van een update voorzien door de Play Store. Maar na een tijdje verdwijnt deze uit het niks uit de app lijst, of bij een reboot zie ik hem opeens verdwijnen. Ik heb al een aantal keren een factory reset uitgevoerd maar het gebeurd steeds opnieuw. De app is trouwens niet geheel verdwenen, deze staat na het verdwijnen in de play Store gewoon als geïnstalleerd en uitgeschakeld. Ik kan hem daar ook telkens inschakelen en gebruiken maar na een factory reset is hij dan direct weer uitgeschakeld. Meer mensen hier problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het casten vanaf mijn telefoon werkt opeens niet meer (zit in hetzelfde wifinetwerk), vanaf mijn laptop werkt het nog prima. Iemand tips om het op te lossen? Google home vind geen chromecast, ik heb het apparaat ook al verwijderd daar en Google Home opnieuw geinstalleerd maar ik kan hem ook niet terug toevoegen (wordt niet gevonden).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdullaer
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16-05 14:00
TravockMD schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:41:
[...]

Ik heb sinds afgelopen weekend een 2s. Ik weet niet of Yelo en/of vrt een specifieke app hebben voor Android TV maar ik heb inmiddels geleerd dat je simpel apps kan installeren die niet in de Android TV Store staan. (Zoals in Nederland de NPO Start app en de MTV app)
Enige nadeel dat ik nu nog heb, is dat ik ze enkel in het instellingen menu onder "Apps" moet starten en niet kan toevoegen aan het homescreen.

Ik zal proberen vanavond even voor je te kijken of ik iets gevonden krijg in de store zelf.

Edit: ik krijg geen Yelo of VRT app gevonden in de store.
Ik ben al een tijdje aan het knutselen aan een onofficiële VRT NU app voor Android TV.
Ik test zelf op een Nvidia Shield, maar het zou ook moeten werken op de Mi Box.
Je kan de apk hier downloaden: https://gitlab.com/wdullaer/vplayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 11:16
wdullaer schreef op zondag 13 januari 2019 @ 15:41:
[...]

Ik ben al een tijdje aan het knutselen aan een onofficiële VRT NU app voor Android TV.
Ik test zelf op een Nvidia Shield, maar het zou ook moeten werken op de Mi Box.
Je kan de apk hier downloaden: https://gitlab.com/wdullaer/vplayer
Ik heb enkel getest voor @jeroenmeirlaen. Ikzelf heb niet zo heel veel aan VRT als Nederlander. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoene
RobertowNL schreef op zondag 13 januari 2019 @ 12:00:
Zijn mensen die een reset hebben gedaan en waar het wel weer werkt. Ook mensen waarbij dat niet het geval is.
De home of aan/uitknop spammen werkt bij sommige mensen. Maar dat is geen fijne oplossing.
Ik dacht dat ze het probleem met de bug in een van de volgende updates hopen op 't lossen.
Mocht je een Google home hebben dan kan je hem daar mee starten, die krijgt hem gek genoeg wel uit de sleep weg.
"Hey Google turn on Android TV" werkt hier altijd.
Ik heb geen google home, ik probeer eens een reset, wie weet heb ik geluk. Merci voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdullaer
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16-05 14:00
TravockMD schreef op zondag 13 januari 2019 @ 16:49:
[...]

Ik heb enkel getest voor @jeroenmeirlaen. Ikzelf heb niet zo heel veel aan VRT als Nederlander. ;)
Ik ben opgegroeid met de NOS, je weet maar nooit ;-)

Misschien heeft iemand anders wel interesse om het eens uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:01
Gisteren de Mi Box S aangesloten ter vervanging van mijn Chromecast en Raspberry Pi. Uiteindelijk vind ik de oude situatie persoonlijk toch fijner werken en het scheelt me een afstandbediening.

Ik ben eigenlijk gewend om veel apps zoals YouTube, Spotify, Netflix en NPO Start via mijn smartphone in combinatie met de Chromecast te gebruiken, dus voor mij bleef er vooral Kodi over wat interessant was.

In mijn geval zag ik dus weinig voordelen tegenover mijn Raspberry Pi met LibreELEC/Kodi en stoorde ik me er vooral aan dat ik na het booten steeds handmatig voor Kodi zou moeten kiezen (de stroom gaat er hier altijd af na gebruik).

Het is wel een mooie compacte en snelle box, zeker als je qua mediaplayer nog niet zo verwend bent als ik is dit een heel mooi apparaat om meteen alles in één in huis te halen.

[ Voor 56% gewijzigd door Bigf00t op 15-01-2019 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:53
Bigf00t schreef op maandag 14 januari 2019 @ 20:43:
Gisteren de Mi Box S aangesloten ter vervanging van mijn Chromecast en Raspberry Pi. Uiteindelijk vind ik de oude situatie persoonlijk toch fijner werken en het scheelt me een afstandbediening.

Dus mocht er hier iemand nog interesse hebben in een Mi Box S zonder kans op douanekosten? ;)
Ik heb geen interesse in je Box, die van mij is als het goed is onderweg, maar ik ben we geïnteresseerd in je ervaringen. Ik was namelijk van plan dezelfde overstap te maken.

Afstandsbediening minder: De Mi Box S ondersteunt toch ook hdmi CEC? Of mis je dan belangrijke knoppen?
Lees ook dat je hem pas een dagje hebt aangesloten: Was er iets zo'n grote afknapper dat je het al meteen niks vond? Wat dan?

Ik snap dat je dit kunt lezen als "he, jij vind een apparaat stom dat wij allemaal leuk vinden, jij bent stom". Zo bedoel ik het echt niet. Ik probeer me meer voor te bereiden op de teleurstelling die er misschien voor mij ook aan komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:01
MaffeMaarten schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 08:59:
die van mij is als het goed is onderweg, maar ik ben we geïnteresseerd in je ervaringen. Ik was namelijk van plan dezelfde overstap te maken.

Afstandsbediening minder: De Mi Box S ondersteunt toch ook hdmi CEC? Of mis je dan belangrijke knoppen?
Lees ook dat je hem pas een dagje hebt aangesloten: Was er iets zo'n grote afknapper dat je het al meteen niks vond? Wat dan?
Nu ik mijn post teruglees kwam het misschien wat negatief over, maar ik ben over het algemeen zeker fan van Xiaomi producten en ook dit vind ik een erg mooi product. Inmiddels heb ik mijn reactie van gisteren iets uitgebreid.

HDMI CEC zou inderdaad moeten werken. Ik kreeg er wel een melding over maar niet uitgebreid getest.

Misschien ben ik altijd een beetje impulsief met dit soort dingen. Het leek me handig om alles in één box te hebben in plaats van 2 losse apparaten maar na een korte test vond ik het persoonlijk niet handiger. In dit geval ligt het dus zeker niet aan het apparaat maar aan de gebruiker ;)

Voor mij is Kodi vooral belangrijk, de rest doe ik via Chromecast. Als je meerdere apps gaat gebruiken dan heb je genoeg mogelijkheden. Ik zag onder andere Plex, VLC player en verschillende games voorbij komen. Dus ik hoop dat het voor jou wel een mooie toevoeging gaat geven d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
Duidelijk (y)
Bedankt voor de toevoeging. :) Ikzelf denk juist dat het fijn is om voor verschillende diensten juist gewoon ernaartoe te kunnen klikken met een afstandsbediening, en geen telefoon nodig heb. Dus ik ben benieuwd wat ik er van ga vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik gebruik twitch, youtube en Kodi. Die werken eigenlijk probleemloos, afgezien van het lange tijd standy > slowdown issue op de box zelf.
maar ik gebruik ook geen 4k of dolby.

Ik had hem toen voor 50 euro via een aanbieding bij lightinthebox of ali.

[ Voor 17% gewijzigd door Viper® op 15-01-2019 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:58

Ik ben eigenlijk gewend om veel apps zoals YouTube, Spotify, Netflix en NPO Start via mijn smartphone in combinatie met de Chromecast te gebruiken, dus voor mij bleef er vooral Kodi over wat interessant was.

In mijn geval zag ik dus weinig voordelen tegenover mijn Raspberry Pi met LibreELEC/Kodi en stoorde ik me er vooral aan dat ik na het booten steeds handmatig voor Kodi zou moeten kiezen (de stroom gaat er hier altijd af na gebruik).

Het is wel een mooie compacte en snelle box, zeker als je qua mediaplayer nog niet zo verwend bent als ik is dit een heel mooi apparaat om meteen alles in één in huis te halen.
Misschien heb/had je hier wat aan?
https://www.howtogeek.com...-boot-or-wake-android-tv/

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:44
Tot nu toe bevalt de Mi Box 4 een stuk beter dan de Mi Box 3. Netflix werkt in ieder geval. Had wel een keer een rariteit met de wifi snelheid, die bleef steken op 9 Mbps. Na een reboot werd dat 160 Mbps. Verder viel mij op dat zo nu en dan een reboot is vereist omdat hij traag wordt. NLziet begon bijvoorbeeld te haperen en ook de UI liep niet lekker.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 08:47

Dxue

PSN:EvilDrunk

Een vraagje van mijn kant, de zoek functie met de term casting geeft niet de hits die ik had gehoopt.

Ik heb onlangs 2 mi box s gekocht en casting werkt op geen van beide kastjes. Helaas heb ik het niet uitgeprobeerd voor de update, stom van me.

wat heb ik al geprobeerd?
chromecast update verwijderen en restarten. Werkt niet.
Update weer installeren en restarten, werkt nog steeds niet.
factory reset, werkt ook niet.

Iemand hier een idee? Of de juiste zoekterm voor dit topic?

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
Werkt casten wel naar een normale chromecast in hetzelfde netwerk vanaf dezelfde telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:59
@Dxue Heb je niet client isolation aan staan op de router? Dan kun je niet via het interne (draadloze) netwerk bij andere devices komen en werkt casten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

@MaffeMaarten casten werkt naar direct naar een samsung tv in hetzelfde netwerk
@jongetje upnp werkt hier wel, dus ik denk niet dat ik dat aan heb staan?

casten wanneer ik direct ben verbonden met de youtube app op de mi box werkt wel (dmv een code invoeren)
ik zie hem wel in de lijst staan met cast opties en hij verbind hem ook (volgens de youtube app), maar op de box (tv) gebeurt niks. de telefoon denkt dat ik gewoon aan het casten ben en moet dan ook eerst stoppen met casten voordat ik gewoon kan kijken. als ik de tv selecteer met casten, dan springt die direct van de mi box over naar de youtube app.

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
YouTube apps overal up to date? Werkt casten vanaf andere app wel (NPO app ofzo, iets zonder dedicated app op de Mi Box)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Dxue schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 15:11:
Een vraagje van mijn kant, de zoek functie met de term casting geeft niet de hits die ik had gehoopt.

Ik heb onlangs 2 mi box s gekocht en casting werkt op geen van beide kastjes. Helaas heb ik het niet uitgeprobeerd voor de update, stom van me.

wat heb ik al geprobeerd?
chromecast update verwijderen en restarten. Werkt niet.
Update weer installeren en restarten, werkt nog steeds niet.
factory reset, werkt ook niet.

Iemand hier een idee? Of de juiste zoekterm voor dit topic?
Casting is niet iets dat je opstart aan de kant van de MiBox het is iets dat standaard altijd aan staat. Een apparaat met een app met cast support op hetzelfde wifi netwerk zal het Chromecast icoontje gaan weergeven. Daarna staat daar Mibox 4 in het geval van de Mi Box S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

MaffeMaarten schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 16:25:
YouTube apps overal up to date? Werkt casten vanaf andere app wel (NPO app ofzo, iets zonder dedicated app op de Mi Box)
Bedankt voor deze suggestie, heeft mijn probleem voorlopig opgelost. Blijkbaar wil youtube vanced niet lekker streamen. Ziggo app en gewone youtube werkt wel goed (moest die weer enablen). Een vriend had met een google cast ook problemen met youtube. Ene keer met gewone youtube werkt die en niet met vanced, na reset werkte die weer en een andere cast juist andersom,wel met vanced en niet met gewone. Ook daar werkte een reset. Vreemd dat bij mij een reset en factory reset beide niet helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb hem ook als upgrade van een Pi (maar al een stuk langer). De box is veel sneller (ook in kodi) en een YouTube, Netflix en NLZiet app vind ik veel fijner werken als met de telefoon. Bij NLZiet is de resolutie ook lager via cast. Enig nadeel is dat ik NLZiet alleen goed kan bedienen met een muis. Met de afstandsbediening zie ik meestal niet goed wat er geselecteerd is (ik twijfel of het ook wel de Android TV versie ook is omdat ik hem niet uit de Playstore kan installeren).

Chromecast werkt een beetje vreemd soms, terwijl ik over een losse Chromecast nooit klachten hoor (die heb ik niet). Meestal werkt het wel maar het is net iets minder robuust (werkt ook soms niet)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just-Michael
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-09 10:42
Ik heb een Mi box S besteld voor op de slaapkamer zodat ik met de Ziggo Go app tv kan kijken zodra de app beschikbaar komt voor Android TV.

Tot die tijd kan ik gebruik maken van de Chromecast functie en dus via de Ziggo Go app op de telefoon casten naar mijn Mi box S.

Gisteren heb ik mijn Mi box S ontvangen en het casten gaat prima... Totdat ik wil casten vanaf een andere telefoon.. hier blijft hij op hangen.
Om dit op te lossen moet ik de mi box s volledig herstarten.

Hebben meer mensen dit issue? Zo niet.. welke versie draaien jullie?

Mijn box draait nu 8.1.0 build OPM1.171019.011.437

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:38
Ik heb sinds gisteren mijn mi box s binnen gekregen. Alle updates gedraaid en toen ben ik gaan kloten om chrome, prime video, kodi etc erop te krijgen. Echter kan ik de prime en chrome apps niet installeren via side loaden. Kodi werkt overigens prima.

Ik krijg de hele tijd een error. (generieke kan niet geïnstalleerd worden error)

Ik gebruik es file explorer met een usb,Unknown sources staat aan voor es file explorer. iemand enig idee wat ik verkeerd doe hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

eniux schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 10:29:
Ik heb sinds gisteren mijn mi box s binnen gekregen. Alle updates gedraaid en toen ben ik gaan kloten om chrome, prime video, kodi etc erop te krijgen. Echter kan ik de prime en chrome apps niet installeren via side loaden. Kodi werkt overigens prima.

Ik krijg de hele tijd een error. (generieke kan niet geïnstalleerd worden error)

Ik gebruik es file explorer met een usb,Unknown sources staat aan voor es file explorer. iemand enig idee wat ik verkeerd doe hier?
Is dat niet een beperking van android tv als os zijnde? Ik kon ook niet alles installeren. Het meest vervelende aspect is dat je perse een file explorer via de playstore moet downloaden om iets van je usb te kunnen installeren. Ik zal later eens kijken of ik xda labs kan installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
Dxue schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 14:41:
[...]

Is dat niet een beperking van android tv als os zijnde? Ik kon ook niet alles installeren. Het meest vervelende aspect is dat je perse een file explorer via de playstore moet downloaden om iets van je usb te kunnen installeren. Ik zal later eens kijken of ik xda labs kan installeren
Vroeger niet, als ik oude fora lees zie ik eigenlijk alleen maar staan dat alles gesideload kan worden en zelfs dat het via de playstore op de box gezet kan worden. Beide methoden werken bij mij nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Marzman schreef op zondag 13 januari 2019 @ 12:52:
Het casten vanaf mijn telefoon werkt opeens niet meer (zit in hetzelfde wifinetwerk), vanaf mijn laptop werkt het nog prima. Iemand tips om het op te lossen? Google home vind geen chromecast, ik heb het apparaat ook al verwijderd daar en Google Home opnieuw geinstalleerd maar ik kan hem ook niet terug toevoegen (wordt niet gevonden).
Een reboot van de router loste het op. Het lag dus helemaal niet aan mijn Mi box of telefoon.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Dxue schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 14:41:
[...]

Is dat nu echt een valide irritatie? Met ES file explorer kun je uberhaupt heel prettig bestanden op je apparaat krijgen. Zit bij het kopje network een FTP server waarmee je op je pc gewoon ftp://ip:port kunt intypen om bestanden te copy pasten direct naar je device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

sdk1985 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 18:50:
[...]

Is dat nu echt een valide irritatie? Met ES file explorer kun je uberhaupt heel prettig bestanden op je apparaat krijgen. Zit bij het kopje network een FTP server waarmee je op je pc gewoon ftp://ip:port kunt intypen om bestanden te copy pasten direct naar je device.
hoe valide dat is, hangt af hoeveel je perse met google wilt inloggen op het apparaat. vroeger kon je gewoon een usb erin steken en alles vanaf de usb installeren zonder problemen. nu heb je perse een google account nodig om dat te doen (en blijkbaar is niet alles te installeren, maar dat terzijde).

Dit betekent ook dat als ik voor mijn familie een kastje haal, dat ik niks kan installeren zonder mijn account erop te activeren. (Makkelijk voor de oudere generatie met hun chinese netflix account en de jongeren kunnen alsnog netflix en andere dingen bekijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Dxue schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 18:54:
[...]

hoe valide dat is, hangt af hoeveel je perse met google wilt inloggen op het apparaat. vroeger kon je gewoon een usb erin steken en alles vanaf de usb installeren zonder problemen. nu heb je perse een google account nodig om dat te doen (en blijkbaar is niet alles te installeren, maar dat terzijde).

Dit betekent ook dat als ik voor mijn familie een kastje haal, dat ik niks kan installeren zonder mijn account erop te activeren. (Makkelijk voor de oudere generatie met hun chinese netflix account en de jongeren kunnen alsnog netflix en andere dingen bekijken).
Mja oke ik heb daar inderdaad geen probleem in gezien. Ik gebruik gmail, AndroidTV, Android telefoons dus Google weet al alles van mij :o .

Maar een extra Google account is toch zo gemaakt? Als je iets tegen Google hebt zou ik AndroidTV gewoon mijden, betwijfel of je zonder account dan wel 'veilig' bent ;). AFAIK kun je na installatie je account ook weer eraf halen. Geen idee wat er dan met reeds geïnstalleerde apps gebeurd zou je even moeten proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 16:45

Blonde Tux

<advertisement>

Hrmpf, misschien doe ik iets fout, maar de Google Assistent die erop zit, wil alleen maar Youtube Zoekresultaten tonen.

Zelfs als ik in een app zit, zoals Spotify, geen ie zoekresultaten op Youtube.
Is er een instelling waar dit veranderd kan worden?

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-09 21:01
Ik kan vanuit de google home mini niet netflix op de mibox starten via de cast. kan dat wel op een mibox S

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
Blonde Tux schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:50:
Hrmpf, misschien doe ik iets fout, maar de Google Assistent die erop zit, wil alleen maar Youtube Zoekresultaten tonen.

Zelfs als ik in een app zit, zoals Spotify, geen ie zoekresultaten op Youtube.
Is er een instelling waar dit veranderd kan worden?
Dat heb ik ook, krijg hooguit het weer nog opgeroepen.

Ik denk dat dit gelimiteerd is in de Mi Box S.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Ik heb sinds 26 december een Mi Box S in bestelling staan van AE en deze staat sinds 14 januari op status "het douane-inklaringsproces is gestart",

Is het normaal dat dit zo lang duurt ? Ik wil namelijk wel erg graag met de Mi Box S aan de slag eigenlijk

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tiroz
  • Laatst online: 20-07 17:01
sdk1985 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 22:07:
Tot nu toe bevalt de Mi Box 4 een stuk beter dan de Mi Box 3. Netflix werkt in ieder geval. Had wel een keer een rariteit met de wifi snelheid, die bleef steken op 9 Mbps. Na een reboot werd dat 160 Mbps. Verder viel mij op dat zo nu en dan een reboot is vereist omdat hij traag wordt. NLziet begon bijvoorbeeld te haperen en ook de UI liep niet lekker.
Mbt de vertraging - had hier ook last van op de 4 (net als op de 3...) dus daar was ik best teleurgesteld over initieel. Toen gelezen dat HDMI CEC inschakelen dit kan oplossen, en zowaar, het werkt! Draai al een week zonder reboots terwijl ik het hiervoor 1-2 dagen max kon volhouden. Wellicht kan dit nog helpen :)

Enige app waar ik qua casten tot nu toe problemen mee heb is (helaas) NPO Start - maar een paar programma's casten met succes, de rest probeert wel te laden maar stopt dan weer. Op de 3 werkte dit wel prima, dus hoop dat dit zich wellicht in de toekomst nog vanzelf oplost. Andere apps casten over het algemeen prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-09 19:53
speedme schreef op zondag 27 januari 2019 @ 13:14:
Ik heb sinds 26 december een Mi Box S in bestelling staan van AE en deze staat sinds 14 januari op status "het douane-inklaringsproces is gestart",

Is het normaal dat dit zo lang duurt ? Ik wil namelijk wel erg graag met de Mi Box S aan de slag eigenlijk
Je zal wel een brief krijgen van postnl, die de prijs willen weten van je box. Dan kan je na digitaal opsturen van de factuur een paar dagen later je box gaan ophalen bij een ophaalpunt, en meteen 25 euro bijbetalen.
Ik had de box na een kleine maand binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Trichoglossus schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 19:55:
[...]

Je zal wel een brief krijgen van postnl, die de prijs willen weten van je box. Dan kan je na digitaal opsturen van de factuur een paar dagen later je box gaan ophalen bij een ophaalpunt, en meteen 25 euro bijbetalen.
Ik had de box na een kleine maand binnen.
Dan ist PostNL niet bepaald snel, of wel ?
Vanaf 14 januari al bij de douane, nu nog alijd geen brief ontvangen.
Vind ik wel een kwalijke zaak eigenlijk, zeker als ik dan ook nog eens 25 euro moet gaan aftikken.
Dat ik invoerrechten moet betalen, vind ik nog niet zo erg.
Maar zo lang vasthouden wel.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
speedme schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 22:38:
[...]

Dan ist PostNL niet bepaald snel, of wel ?
Vanaf 14 januari al bij de douane, nu nog alijd geen brief ontvangen.
Vind ik wel een kwalijke zaak eigenlijk, zeker als ik dan ook nog eens 25 euro moet gaan aftikken.
Dat ik invoerrechten moet betalen, vind ik nog niet zo erg.
Maar zo lang vasthouden wel.
Soms komt die brief niet eens aan!
Is mij ook overkomen en omdat ik de track-en-trace van een pakket volgde zag ik dat het pakket bij de douane lag en men wachtte op mijn antwoord ( dus de verklaring wat de waarde van de zending was ).
Blijkt dat je ook simpelweg online de benodigde kopie factuur op kan sturen hoorde ik na chatten met PostNL.
Zo gedaan en een halve week later had ik het pakket in huis zonder verdere kosten
( Mijn pakket werd op de factuur aangegeven als USD 24 dus geen extra kosten gehad :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
lowo schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 23:00:
[...]

Soms komt die brief niet eens aan!
Is mij ook overkomen en omdat ik de track-en-trace van een pakket volgde zag ik dat het pakket bij de douane lag en men wachtte op mijn antwoord ( dus de verklaring wat de waarde van de zending was ).
Blijkt dat je ook simpelweg online de benodigde kopie factuur op kan sturen hoorde ik na chatten met PostNL.
Zo gedaan en een halve week later had ik het pakket in huis zonder verdere kosten
( Mijn pakket werd op de factuur aangegeven als USD 24 dus geen extra kosten gehad :) )
Ik ga maandag ook eens chatten met PostNL inderdaad, thanks voor de tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lowo
speedme schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 23:02:
[...]

Ik ga maandag ook eens chatten met PostNL inderdaad, thanks voor de tip.
Hier alvast het in te vullen formulier: https://www.postnl.nl/ont...and/bericht-van-aankomst/

nb: ik moest het even opzoeken maar meen mij te herinneren dat het dit online formulier is geweest dat ik destijds ingevuld heb na een chat met PostNL.

[ Voor 18% gewijzigd door lowo op 02-02-2019 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
lowo schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 23:18:
[...]

Hier alvast het in te vullen formulier: https://www.postnl.nl/ont...and/bericht-van-aankomst/

nb: ik moest het even opzoeken maar meen mij te herinneren dat het dit online formulier is geweest dat ik destijds ingevuld heb na een chat met PostNL.
Het klinkt heel aannemelijk als ik het online formulier zo bekijk.
Daarom ook maar ingevuld (zonder de chat met PostNL) en ik zal morgen even met ze chatten en verwijzen naar het al ingevulde formulier.

Bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 19:17
Ik zit aan een Mi box te denken maar kan ik ook 4k bluray iso's hier mee afspelen ? Vermoed dat ik dit dan via Kodi moet gaan doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvvugt
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-08 18:49
Sommige videos via NPO Start (casten) spelen niet af op mn MiBox. Geen idee hoe ik dit kan oplossen, alle resets al gedaan en alle opties geprobeerd. Normale chromecast op dit netwerk geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
descon schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 20:27:
Ik zit aan een Mi box te denken maar kan ik ook 4k bluray iso's hier mee afspelen ? Vermoed dat ik dit dan via Kodi moet gaan doen ?
Dat zou wel moeten lukken via kodi. Maar je kan ook vlc gebruiken volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Laatst online: 20-07 17:01
Tvvugt schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 03:28:
Sommige videos via NPO Start (casten) spelen niet af op mn MiBox. Geen idee hoe ik dit kan oplossen, alle resets al gedaan en alle opties geprobeerd. Normale chromecast op dit netwerk geen probleem.
Zelfde issue hier, de RTL app cast prima dus zal ergens een mismatch zijn met deze app. Hoop dat het zich in de toekomst vanzelf oplost!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
Tiroz schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 15:32:
[...]

Mbt de vertraging - had hier ook last van op de 4 (net als op de 3...) dus daar was ik best teleurgesteld over initieel. Toen gelezen dat HDMI CEC inschakelen dit kan oplossen, en zowaar, het werkt! Draai al een week zonder reboots terwijl ik het hiervoor 1-2 dagen max kon volhouden. Wellicht kan dit nog helpen :)

Enige app waar ik qua casten tot nu toe problemen mee heb is (helaas) NPO Start - maar een paar programma's casten met succes, de rest probeert wel te laden maar stopt dan weer. Op de 3 werkte dit wel prima, dus hoop dat dit zich wellicht in de toekomst nog vanzelf oplost. Andere apps casten over het algemeen prima.
Thanks, was er eerst nogal twijfelachtig over (wat zou de CEC-functie nu met haperen en stotteren te maken te hebben terwijl ik het geluid via optical out heb aangesloten), maar het werkt!

Andere mede-tweaker kan dit ook bevestigen :)

Superfijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JDL15 schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 21:42:
[...]
Thanks, was er eerst nogal twijfelachtig over (wat zou de CEC-functie nu met haperen en stotteren te maken te hebben terwijl ik het geluid via optical out heb aangesloten), maar het werkt!

Yep, ik kan inderdaad bevestigen dat ook bij mij het inschakelen van HDMI-CEC de traagheid van de Mi Box S opgelost heeft :). Overigens geen idee hoe dat met elkaar in verband staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoene
RobertowNL schreef op zondag 13 januari 2019 @ 12:00:

Ik ben er nu pas toe gekomen om een reset uit te voeren, maar het lijkt er op dat de mi box nu inderdaad opnieuw via IR op te starten is. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:12

Illusion

(the art of)

Heeft iemand al eens geprobeerd om kodi een shared-library te laten gebruiken?
Ik heb twee mibox-en. En zou graag dezelfde library voor beide gebruiken. Deze zou dan op een synology ds216+II moeten staan.
De twee meestgebruikte opties zijn emby (volgens mij betaald?) en een mysql server, maar voor die laatste moet je op de mibox configuratiefiles aanpassen. En volgens mij kan ik daar niet bij?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:53

Nicap

Tsssk....

Illusion schreef op zondag 17 februari 2019 @ 12:07:
Ik heb twee mibox-en. En zou graag dezelfde library voor beide gebruiken. Deze zou dan op een synology ds216+II moeten staan.
De twee meestgebruikte opties zijn emby (volgens mij betaald?) en een mysql server, maar voor die laatste moet je op de mibox configuratiefiles aanpassen. En volgens mij kan ik daar niet bij?
Het moet wel lukken. Heb het zelf ook gedaan een hele tijd terug. Met es explorer kun je de advanced settings plaatsen. Met google kun je wel vinden hoe dat moet. Tis wel even wat uitzoekwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Illusion schreef op zondag 17 februari 2019 @ 12:07:
Wat Nicap hierboven zegt, hier werkt het prima met een gedeelde database. Naast de advancedsettings.xml moet je ook een sources.xml op de Mi box plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Nicap schreef op zondag 17 februari 2019 @ 12:36:
[...]

Het moet wel lukken. Heb het zelf ook gedaan een hele tijd terug. Met es explorer kun je de advanced settings plaatsen. Met google kun je wel vinden hoe dat moet. Tis wel even wat uitzoekwerk.
alesandro_46 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 20:34:
[...]

Wat Nicap hierboven zegt, hier werkt het prima met een gedeelde database. Naast de advancedsettings.xml moet je ook een sources.xml op de Mi box plaatsen.
Maar jullie gebruiken allebij MySQL? Of Emby?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
MySQL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:53

Nicap

Tsssk....

Hier ook met mysql.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

@alesandro_46 @Nicap Check.. Het is gelukt. Was nog een gedoe om alles voor elkaar te krijgen, maar de database staat nu in mariadb op de syno, en beide Miboxen lezen hem in.
Heb wel het gevoel dat een library refresh nu langer duurt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Heb sinds gisteren een mi box s en ben een tijdje uit Android tv geweest. Maar nu mijn vraag! Hoe sluit ik apps?
Kon mij herinneren dat ik op het rondje 2 keer moest klikken van de ab maar dat werkt nu kennelijk niet meer?

DaveD

Verwijderd

DaveD1109 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:21:
Heb sinds gisteren een mi box s en ben een tijdje uit Android tv geweest. Maar nu mijn vraag! Hoe sluit ik apps?
Kon mij herinneren dat ik op het rondje 2 keer moest klikken van de ab maar dat werkt nu kennelijk niet meer?
Instellingen (tandwiel) -> Apps -> app selecteren en op middelste knop drukken -> Gedwongen stoppen -> OK

• DaveD1109
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:59:
[...]

Instellingen (tandwiel) -> Apps -> app selecteren en op middelste knop drukken -> Gedwongen stoppen -> OK
Hmm lekker omslachtig! Dat ging op de shield tv beter vroeger!😬

DaveD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaffeMaarten
Het is ook, net als bij de gewone android, niet iets wat je normaal zou moeten hoeven doen toch? Ik denk dat ik het op m'n telefoon het afgelopen jaar 2 keer nodig heb gehad, omdat één of andere gare app was blijven steken in een invoervenster. Op m'n MiBox nog nooit de neiging gehad dat te doen bij een app.

Verder zou alles automatisch afgesloten moeten worden als het RAM nodig is voor iets anders, wat op de voorgrond draait. Waar loop je tegenaan?

• DaveD1109
MaffeMaarten schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:09:
Het is ook, net als bij de gewone android, niet iets wat je normaal zou moeten hoeven doen toch? Ik denk dat ik het op m'n telefoon het afgelopen jaar 2 keer nodig heb gehad, omdat één of andere gare app was blijven steken in een invoervenster. Op m'n MiBox nog nooit de neiging gehad dat te doen bij een app.

Verder zou alles automatisch afgesloten moeten worden als het RAM nodig is voor iets anders, wat op de voorgrond draait. Waar loop je tegenaan?
Nou nergens tegenaan hoor! Vroeg het mij alleen af.😉

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cujo74
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 16:05
De Xiaomi Mi Box S op dit moment voor € 55 incl. priority verzending in de aanbieding bij Banggood, zat er al tijdje over te twijfelen en volgde dit topic al, nu toch maar besteld, ben benieuwd. Doel is voornamelijk via Plex af te gaan spelen en anders Kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 02:03
Heeft iemand toegang tot de beta releases voor de Mi Box 3? Op reddit zag ik dat versie 2415 ondersteuning heeft voor frame rate switching.

Weet iemand of de Mi Box S dit wel heeft trouwens? Ik zag dat die op 8.1 draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijl.Daelemans
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-10-2020
Koop ik nog een mi box 3 (internationale editie) of laat ik deze beter link liggen en ga ik voor een mi box s? De hardware lijkt mij grotendeels hetzelfde. En de benchmarking ligt vrij dicht bij elkaar. Is er een reden om de ene boven de andere te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 02:03
Tijl.Daelemans schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 04:54:
Koop ik nog een mi box 3 (internationale editie) of laat ik deze beter link liggen en ga ik voor een mi box s? De hardware lijkt mij grotendeels hetzelfde. En de benchmarking ligt vrij dicht bij elkaar. Is er een reden om de ene boven de andere te kiezen?
Ik zou je sterk afraden een mi box te kopen. Ik heb er vorige week één aangeschaft, de Mi Box 3. Ze kampen allebei met stevige problemen, maar het vervelendste is nog wel de microstutter. Videos spelen simpelweg niet vloeiend af zelfs als de refresh rate handmatig is aangepast. Er zitten altijd wel korte schokjes in de video.

Wellicht is dit verholpen bij toekomstige updates, maar tot die tijd is het het aanschaffen niet waard.

Ik zou wel de Mi Box S aanraden als je ooit tot aankoop overgaat, omdat die simpelweg langer ondersteunt zal worden. De Mi Box 3 wordt dan geleverd met Android 6, maar bij installatie wordt deze automatisch geupgrade naar Android 8, welke zo waardeloos presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
Ik heb dan weer 0 problemen wat betreft microstutter o.i.d., alles draait gewoon vloeiend en zonder gezeik.
Het enige is dat die soms een reboot nodig heeft nadat hij uit de slaapstand komt omdat het erop lijkt dat het RAM volloopt o.i.d. en het dan merkbaar niet lekker loopt, maar daar (de reboot) valt mee te leven wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
Yannes schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 17:59:
[...]

Ik zou je sterk afraden een mi box te kopen. Ik heb er vorige week één aangeschaft, de Mi Box 3. Ze kampen allebei met stevige problemen, maar het vervelendste is nog wel de microstutter. Videos spelen simpelweg niet vloeiend af zelfs als de refresh rate handmatig is aangepast. Er zitten altijd wel korte schokjes in de video.

Wellicht is dit verholpen bij toekomstige updates, maar tot die tijd is het het aanschaffen niet waard.

Ik zou wel de Mi Box S aanraden als je ooit tot aankoop overgaat, omdat die simpelweg langer ondersteunt zal worden. De Mi Box 3 wordt dan geleverd met Android 6, maar bij installatie wordt deze automatisch geupgrade naar Android 8, welke zo waardeloos presteert.
Ik heb hier geen enkel probleem mee, sterker nog ik kom van een htpc af en heb die zelfs verkocht omdat de mi box s zo goed werkt.

• Tijl.Daelemans
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-10-2020
Yannes schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 17:59:
[...]

Speel je video's lokaal af of stream je ze? Zijn ze in 4k? Enig idee van het formaat/codec?
MonkeyJohn schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 18:28:
Ik heb dan weer 0 problemen wat betreft microstutter o.i.d., alles draait gewoon vloeiend en zonder gezeik.
Het enige is dat die soms een reboot nodig heeft nadat hij uit de slaapstand komt omdat het erop lijkt dat het RAM volloopt o.i.d. en het dan merkbaar niet lekker loopt, maar daar (de reboot) valt mee te leven wat mij betreft.
Ik dacht dat beide zaken opgelost werden door CEC aan te zetten of heeft dat enkel met geluid stotteren te maken?
JDL15 schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 21:42:
[...]

Superfijn!

• MaffeMaarten
Ik had bij de Mi box S laatst dat ie opeens op 720p stond, en daar werd de interface veel groter van (minder, maar grotere tegels tegelijkertijd in het scherm). Handmatig overgezet naar 1080p en alles was weer goed.

Nu had ik het een tijdje terug weer, maar nu krijg ik het niet meer goed. Ook niet met heen er weer switchen tussen resoluties.
Ik heb ondertussen ook voor de explicite 50Hz instellingen gekozen, omdat dat iets beter beeld geeft bij NLZiet (kan trouwens placebo effect zijn hoor, zo'n groot verschil is het ook niet). Daar kan het iets mee te maken hebben (hoewel heen en weer schakelen niet helpt).

Iemand hier een oplossing voor? Op zich is er met de grotere interface ook best goed te leven, en als het nooit anders had geweest had ik het niet eens doorgehad, maar als iemand iets weet hoor ik het graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
MonkeyJohn schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 18:28:
hier hetzelfde. Soms krijg je hem dan heel moeilijk aan, duurt erg lang. direct herstart en klaar.

Moet nog steeds eens proberen om hem te resetten. Tip was toen om na de laatste android update een reset te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
DaveD1109 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:21:
Een paar keer terug knop (linkerpijl) drukken werkt toch ook?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

Ceejay schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 15:47:
[...]

Een paar keer terug knop (linkerpijl) drukken werkt toch ook?
Soms wordt een android box traag en helpt het om apps te sluiten op de achtergrond. Op een oude mibox was dat weleens nodig (mibox 3 niet International). Ik ben zelf ook al wezen zoeken en heb inderdaad geen andere optie gezien behalve via de apps settings menu :(.

/rant
Ik moet eerlijk zeggen dat ik die hele android tv hype tig keer overrated vind, de layout is zo slecht in vergelijking met de originele xiaomi layout, als je geen gebruik maakt van apps die op het hoofdscherm kan staan. Zit nu te twijfelen om een chinese mibox te halen of de vero 4k, de playstore biedt helaas voor mij nu persoonlijk 0,0 extra toegevoegde waarde.

Ze zouden de netflix knop een programmeerbare knop moeten maken waar je zelf een app achter kan zetten die je veel gebruikt. Mijn vader heeft bijv een chinese netflix achtige abonnement en gebruikt dus alleen die app, maar moet altijd zo omslachtig erheen navigeren.
De google cast is de enige rede dat die niet is terug vervangen voor de oude mibox 3. Af en toe de ziggo app gebruiken om wat nieuws te kijken door mijn moeder met casten, alhoewel die cast streams vaak 'belabberde' kwaliteit is (is een cast van ziggo max 720p ofzo?), maar dat komt natuurlijk door verwende 1080p en hogere kwaliteit streams die we nu gewend zijn. Al is een 720p stream soms zelfs beter dan een ziggo gecaste stream (en nee, wifi signaal is niet slecht, de speedtest laat een duidelijke minimale 10 megabyte/s snelheid zien).
/rant

Ah, dat moest er even uit haha.

Ik moest trouwens een mibox op een andere tv aansluiten toen die geen beeld meer gaf op mijn monitor. Had alles geprobeerd om de box te resetten, wat niet lukte (alle combi's van oude mibox tot wat de nieuwe zou moeten gebruiken). Aangesloten op de tv en kreeg direct beeld en maar direct de beeld instellingen lager ingesteld en het werkte weer op mijn monitor. Wel vreemd dat de monitor ineens geen beeld signaal meer kreeg of dat die het signaal niet herkende of wat het ook mocht zijn, toen ik de box uit standby haalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:06
Ik heb laatst de Mi box s opgepikt in de Mi store in Mongkok. Werkt erg goed, wel even de instelling op de TV moeten veranderen dat de uitknop van de TV ook de Mi box in suspend zet en in de instellingen dat ie wakker blijft., maar dan is het een vlot en responsief kastje waar zowel Plex als Netflix vlot op draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fero
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-02-2022
Hallo allemaal!

Ik ben (weer eens) op zoek naar iets belachelijk specifieks waarvoor de Mi Box S (voor zover ik kan vinden de nieuwste/snelste versie) wel eens heel goed zou kunnen werken.

Op dit moment heb ik het volgende:
- Een computer met daar aan een 4k scherm
- Een 4k televisie van LG
- Een Steam Link om het beeld van mijn computer te mirroren op de TV (Je kan Big Picture minimizen, dus gewoon volledige desktop ervaring)
- Een Microsoft All-In-One Media keyboard met touchpad op één USB receiver.

Nu is het grote nadeel van de Steam link dat deze een maximale resolutie van 1080p aan kan. Het 4k beeld van mijn PC wordt tijdens het streamen dus eerst ge-downscaled van 4k naar 1080p, om vervolgens weer op een 4k TV weergegeven te worden.
Dit ziet er niet uit. Alles in onscherp en tekst is op een normaal formaat niet eens leesbaar.

Dus; Fero gaat op zoek naar een 4k-capabele Steam Link: Die bestaan niet.
Een Steambox? Ja, dat kan wel, maar dan heb je eigenlijk gewoon weer een extra PC, bovendien kom je dan met een CPU/mobo (HDMI2.0) combo die 4k aan kan al snel uit boven de €250,-
Steam Link app op de TV? Alleen beschikbaar bij Samsung.

Steam Link Android app? Deze is blijkbaar beschikbaar op de Mi Box S! En daarbij ook nog eens een ingebouwde Chromecast Ultra, die ik er dan niet los bij aan hoef te schaffen? Klinkt super goed!

Het probleem dat ik heb met dit apparaat, is dat ik nergens op internet een review kan vinden van iemand die het 4k naar 4k streamen dmv de Steam Link app getest heeft.
Is er hier op GoT toevallig iemand die dit wel heeft en mij kan vertellen of het goed werkt? Of iemand die het apparaat al thuis heeft staan met de nodige hardware en het niet erg vindt dit voor mij te testen? O-)

Daarbij: Werkt dit goed over WiFi, of zal ik toch moeten investeren in een USB>Ethernet adapter? (250 mb/s Ziggo abonnement met 5GHz WiFi aanwezig in huis) Op zich geen probleem, een kabel ligt er al voor de Steam Link hardware. maar dan moet ik er wel één hebben met USB hub voor de ontvanger van het toetsenbord en eventueel Xbox 360 controllers die ik nog heb liggen, waarvan ik er eigenlijk maar gewoon dom van uit ga dat dit allebei zal werken via Android TV?

Die adapters kosten bij UGreen 2 tientjes, maar dan heb ik voor €80 een "4K Steam Link" én Chromecast Ultra.
Dat klinkt als een goede deal.

Dus... Hopelijk zit er hier ergens iemand te lurken die mij kan vertellen of dit een goed idee is. of volledig hopeloos. Either way; Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:41
Weet iemand een plek waar ik de laatste (beta) firmware voor mijn MI box 3 kan vinden?

Ik heb eigenlijk 2 vervelende problemen met die van mij die op de laatste stable draaien.

1) het apparaat gaat niet aan. Ik moet altijd het stroom er even af halen om hem weer aan de praat te krijgen

2) de "dode" pixel links bovenin.

Beide zouden geloof ik in de laatste betas moeten zijn opgelost maar krijg nog steeds geen update binnen..

Iemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:59
powermarcel10 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 15:39:
Weet iemand een plek waar ik de laatste (beta) firmware voor mijn MI box 3 kan vinden?

Ik heb eigenlijk 2 vervelende problemen met die van mij die op de laatste stable draaien.

1) het apparaat gaat niet aan. Ik moet altijd het stroom er even af halen om hem weer aan de praat te krijgen

2) de "dode" pixel links bovenin.

Beide zouden geloof ik in de laatste betas moeten zijn opgelost maar krijg nog steeds geen update binnen..

Iemand?
Ik hoop vooral op de update voor de geluidsdips bij oa Netflix.

Punt 1 is bij mij verholpen door HDMI CEC aan te zetten (werkt alsnog niet omdat mijn receiver dat (expres) niet doorgeeft) maar hij is niet meer vastgelopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:41
jongetje schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 17:34:
[...]

Ik hoop vooral op de update voor de geluidsdips bij oa Netflix.

Punt 1 is bij mij verholpen door HDMI CEC aan te zetten (werkt alsnog niet omdat mijn receiver dat (expres) niet doorgeeft) maar hij is niet meer vastgelopen..
Thanks, ga ik proberen

BTW, ik heb mn mi box op een monitor aangesloten. Dus vraag me af of de cec inschakelen iets oplost. Maar proberen kost niks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:49
Meer mensen hebben dat dus?! Ik was al bang dat m'n scherm kapot was, maar zit dus schijnbaar in de MiBox zelf. Ik vond het al vreemd, bij gewoon 4K materiaal nergens last van. Enkel in de interface is de 'dode' pixel links bovenin te zien. Ik neem aan dat je dit ook bedoelt?
edit:
enkel wanneer ik de interface op 4k resolutie zet is de "dode" pixel te zien

[ Voor 9% gewijzigd door BiLLie- op 08-03-2019 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:10
BiLLie- schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:18:
[...]

Meer mensen hebben dat dus?! Ik was al bang dat m'n scherm kapot was, maar zit dus schijnbaar in de MiBox zelf. Ik vond het al vreemd, bij gewoon 4K materiaal nergens last van. Enkel in de interface is de 'dode' pixel links bovenin te zien. Ik neem aan dat je dit ook bedoelt?
edit:
Ja heb ik ook bij de mi box s. Zowel in de interface als bij bijvoorbeeld Netflix. Als de serie een brede verhouding heeft en er zwarte balken boven en onder zitten valt het vooral op. Dan zit er 1 witte pixel in de linksbovenhoek. Mijn normale chromecast heeft dat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
BiLLie- schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:18:
[...]

edit:
Ik had m'n vrouw bijna zover dat ik een nieuwe TV mocht kopen hierdoor >:) helaas keek ze ook nog op een andere manier TV en zei, hey hierbij zit ie er niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:49
eniux schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:42:
[...]

Ik had m'n vrouw bijna zover dat ik een nieuwe TV mocht kopen hierdoor >:) helaas keek ze ook nog op een andere manier TV en zei, hey hierbij zit ie er niet :(
>:)

Ik heb net een nieuwe OLED, dus schrok er wel even van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fero
Net toch maar een Mi Box S aangeschaft voor €62 vanuit een DE Warehouse van Geekbuying. Via AE een USB/Ethernet HUB er bij die helaas waarschijnlijk pas een aantal weken later binnen zal komen.

Voor een totaalprijs van €75 een gokje waard voor het plan dat ik er mee heb (beschreven in mijn post hier boven). Ik zal het testen met WiFi en kabel en hier terug posten met de resultaten!

Als het wél werkt zoals ik het in gedachten heb, scheelt dat mooi veel geld door het kopen van een 42" 4k monitor ipv een volledige TV. TV kijken heb ik toch weinig interesse in, maar hopelijk kan ik met dit apparaat fatsoenlijk casten vanaf mobiel, en via Steam Link de content van de PC weergeven. icm met mijn NAS/PC software/browser/Steam kan ik dan mooi 4k films & series kijken, wat games spelen, browsen en eventueel zelfs PhotoShop/Office taken doen :)

Ik ben heel benieuwd!

Heeft er in de tussentijd nog iemand tips voor mij wat betreft het aansluiten/instellen? Ik zie in dit topic een aantal reacties waaruit blijkt dat het apparaat beter kan functioneren door het veranderen van bepaalde instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
iklucas schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:26:
[...]

Ja heb ik ook bij de mi box s. Zowel in de interface als bij bijvoorbeeld Netflix. Als de serie een brede verhouding heeft en er zwarte balken boven en onder zitten valt het vooral op. Dan zit er 1 witte pixel in de linksbovenhoek. Mijn normale chromecast heeft dat niet
Bij mij ook, links boven in de hoek precies een dode pixel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:46

Ankh

|true

Prut, heb de Xiaomi Mi Box S gekocht en net een week draaien. Blijkt dat DTS-HD passthrough niet werkt, waarbij xiaomi zelfs z'n advertentie heeft aangepast voor het apparaat..
https://en.miui.com/thread-5068767-1-1.html

Dit is wel jammer :(
Hopelijk komt er een firmware update zodat het wel weer gaat werken.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fero
Gisteren binnen gekregen en hij lijkt voor mijn gebruik toch echt goed te werken:

- Microsoft All in One media keyboard heeft native ondersteuning en zelfs home knoppen, alt tab. etc werkt.
- Spotify, Netflix, YouTube etc apps op de box zelf lijken goed te werken met vloeiend beeld. Recommended apps e.d zijn gewoon uit te schakelen.
- Casten via Spotify, Netflix en YouTube werkt soepel.
- Steam Link in 4k werkt goed, maar alleen met bepaalde instellingen. Misschien is dit omdat de Box nu nog enkel met WiFi verbonden is, maar ik zal meer testen zodra ik de adapter heb. Met andere bepaalde instellingen wordt het scherm gewoon zwart en start de Link app opnieuw op.
Een ander bijkomend nadeel is dat de receiver voor het toetsenbord nu in de Mi Box S zit, waardoor je bijvoorbeeld niet Alt+tab of de Windows toets kan gebruiken tijdens het streamen, want dan wissel je binnen Android TV van app/ open je de zoek functie. Daar moet ik nog even een oplossing voor vinden.

Van de week eens experimenteren met het sideloaden van apps zoals Pluto TV, maar ben tot nu toe erg tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Hoe ging het verbinden van de afstandsbediening met de Mi Box S bij jullie? Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar. Volgens mij is die d.o.a.

Gelukkig heb ik de controlller van mijn vorige Android box nog, maar daar werkt de terug knop niet met de Mi Box.

[ Voor 28% gewijzigd door Meessen op 20-03-2019 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

Meessen schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:26:
Hoe ging het verbinden van de afstandsbediening met de Mi Box S bij jullie? Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar. Volgens mij is die d.o.a.

Gelukkig heb ik de controlller van mijn vorige Android box nog, maar daar werkt de terug knop niet met de Mi Box.
appeltje eitje om eerlijk te zijn. Enig probleem bij mij was dat ik batterijen moest zoeken om het te kunnen gebruiken. je kan ook in de settings terug vinden hoeveel % batterij de afstandsbediening heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lowo
Zojuist een Androidupdate gedownload die onder meer de opstartproblemen zou moeten verhelpen.
Ben benieuwd of het (goed) werkt
Mibox3 hiero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:52

ilm

refresh switching zou nu moeten werken in kodi, en HD-audio zou er nog inzitten.
Pagina: 1 ... 17 ... 37 Laatste