Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeuroticaPills
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:04
Update heeft mijn Mibox3 helemaal vernaggeld :( Met geen mogelijkheid werkend te krijgen. Alleen maar een zwart scherm, de receiver herkent ‘m gewoon niet meer op een of andere manier. Nooit meer deze rotzooi voor mij.

Edit: het blijkt toch een bizar Kodi probleem te zijn. De resolutie was ineens automatisch hoger gezet dan mijn receiver aankon, dus geen beeld. Nu werkt Kodi alleen nog steeds niet goed, kan geen video’s (externe hd) meer afspelen, zwart scherm en audio hapers. Hopen op een update van Kodi..

[ Voor 40% gewijzigd door NeuroticaPills op 22-03-2019 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-09 23:10
lowo schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 18:07:
Zojuist een Androidupdate gedownload die onder meer de opstartproblemen zou moeten verhelpen.
Ben benieuwd of het (goed) werkt
Mibox3 hiero
Stabiele update? Of zit je op een beta kanaal. Wat is het nummer van de firmware die je nu hebt draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Heb voor mezelf besloten een Mi Box S aan te schaffen (Shield vind ik te duur voor zo af en toe Netflix) voor de slaapkamer om te proberen maar nu zou ik 1 ding nog graag willen weten.
Werkt de HDMI CEC koppeling een beetje?
Ik heb al een Shield en navigatie gaat prima met de Philips TV remote, is dat op een Mi Box ook het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friflaj
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-08 20:29
Ik zie af en toe opmerkingen over dat de volume regeling over cec niet goed werkt, iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Ik zie dat de Mi Box S de nieuwste is? Ik lees ook vaak over de Mi Box C. Is er verschil?

Een vraagje mbt Ziggo Go. Kan je gewoon de app op de Mi Box installeren of is het makkelijker/beter om dit via je telefoon te casten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
powermarcel10 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 21:06:
[...]

Stabiele update? Of zit je op een beta kanaal. Wat is het nummer van de firmware die je nu hebt draaien?
Nee ik zit niet op een betakanaal, ben gewone gebruiker.
Ik zag op het scherm "Android Update" staan en heb de update die beschikbaar was geïnstalleerd.
Helaas echter geen verschil wat het opstarten betreft ( na een dagje standby te hebben gestaan ).
Moet nog steeds de mediaspeler opnieuw laten opstarten om de boel weer vlot te trekken :(
Hopelijk komt Xiaomi nog met een oplossing hiervoor die ontstaan is sinds de voorlaatste firmwareupdate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:51
schumi2004 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 13:10:
Heb voor mezelf besloten een Mi Box S aan te schaffen (Shield vind ik te duur voor zo af en toe Netflix) voor de slaapkamer om te proberen maar nu zou ik 1 ding nog graag willen weten.
Werkt de HDMI CEC koppeling een beetje?
Ik heb al een Shield en navigatie gaat prima met de Philips TV remote, is dat op een Mi Box ook het geval?
HDMI CEC werkt prima op onze Sony TV. Gebruik in principe alleen de remote van de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
schumi2004 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 13:10:
Heb voor mezelf besloten een Mi Box S aan te schaffen (Shield vind ik te duur voor zo af en toe Netflix)
Tegenwoordig is het prijsverschil tussen een Mi Box S en een Shield zo'n 5 tientjes (?), heb beiden apparaten, maar die 50 euro is het echt waard, ook al gebruik je alleen Netflix.
Heb hier de Mi Box tegenwoordig achter een Fibaro Zwave plug zitten, geen zin meer om steeds dat ding handmatig een powercycle te geven.
Het is leuk spul, maar erg vervelende bugs en overpriced voor zijn hardware (is feitelijk gewoon een China 2GB/8GB S905 doos maar dan met Android-TV)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-09 19:53
Ca 70 euro voor een Mi Box S en vanaf 199 euro voor een shield. Ik weet niet waar jij die 50 euro verschil op baseert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 20:41
GustavSan schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 14:58:
Een vraagje mbt Ziggo Go. Kan je gewoon de app op de Mi Box installeren of is het makkelijker/beter om dit via je telefoon te casten?
Er is nog geen Ziggo Go app voor Android TV, de enige optie die je hebt is dus vasten, wat bij ons thuis prima bevalt voor de incidentele keer dat we TV kijken.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Laatst online: 17-09 09:29
NeuroticaPills schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 20:45:
Update heeft mijn Mibox3 helemaal vernaggeld :( Met geen mogelijkheid werkend te krijgen. Alleen maar een zwart scherm, de receiver herkent ‘m gewoon niet meer op een of andere manier. Nooit meer deze rotzooi voor mij.

Edit: het blijkt toch een bizar Kodi probleem te zijn. De resolutie was ineens automatisch hoger gezet dan mijn receiver aankon, dus geen beeld. Nu werkt Kodi alleen nog steeds niet goed, kan geen video’s (externe hd) meer afspelen, zwart scherm en audio hapers. Hopen op een update van Kodi..
hier ook, zie alleen een balk in beeld... mooi kote wilde hem verkopen :(

nja, hard reset maar eens opzoeken...

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friflaj
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-08 20:29
Weet iemand/kan iemand testen of replay tv (met de gewone Android app, niet de mythische Android TV app die ooit zou moeten komen) werkt met de mi box/shield? Ik snap dat ik een airmouse zal moeten gebruiken, geen probleem, maar het is echt super irritant dat casten niet werkt met replay tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:07
friflaj schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:40:
Weet iemand/kan iemand testen of replay tv (met de gewone Android app, niet de mythische Android TV app die ooit zou moeten komen) werkt met de mi box/shield? Ik snap dat ik een airmouse zal moeten gebruiken, geen probleem, maar het is echt super irritant dat casten niet werkt met replay tv.
Nee, dat weet ik niet. Ik heb wel de mytische Ziggogo (Horizontv) Android TV app weten om te bouwen naar NL, en deze op mijn Fire TV geinstalleerd. Daar werkt replay tv! Heb nu direct de Mi Box besteld, want die Fire TV gaat de deur uit (mocht iemand interesse hebben, het is de dual core versie met ethernet en USB ;-) ).

Nu nog wachten op NPO start voor Android TV....!

[ Voor 8% gewijzigd door voorstad op 26-03-2019 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
voorstad schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:58:
Dat duurt nogal.. Iemand dichter bij het vuur die weet wanneer we die eindelijk mogen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

eggda schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:29:
[...]

Dat duurt nogal.. Iemand dichter bij het vuur die weet wanneer we die eindelijk mogen verwachten?
Ik gebruik de TVNL app: https://play.google.com/s...ls?id=eu.se_bastiaan.tvnl

Werkt prima voor die 2x per jaar dat ik het gebruik. Je hebt live 1, 2, 3, en terugkijken. Mocht je wel veel kijken dan is het wellicht wat karig, maar het is iig iets.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Nieuwe android update voor mijn mi box 3. Nog bezig met testen, er zou een auto resolution feature opzitten, die blijk je handmatig in settings - weergave te moeten aanzetten. Weet niet of ie ook de refreshrate aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
De link werkt niet bij mij en ik kan de app niet vinden - is het wel een android TV app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

eggda schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 16:22:
[...]

De link werkt niet bij mij en ik kan de app niet vinden - is het wel een android TV app?
Echt heel gek, op m'n mobiel doe thij het ook niet maar op desktop wel... Vaag hoor. Hoe dan ook, hier een 3rd party link: https://apkpure.com/tvnl/eu.se_bastiaan.tvnl

En ja, het is een Android TV app. ;)

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
Bedankt, de app heeft alleen radio.. Ik vrees dat ik toch geduld moet hebben op de officiele NPO start app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
[klaag]
Hmmmppfff, ik heb sinds de update last van dat de 'Promotional Channels - > apps spotlight' elke keer weer aanstaat nadat ik bijv. Kodi heb gebruikt (of na een bepaalde tijd o.i.d.) -_-
Ik hoef geen aanbevelingen voor apps die ik toch niet gebruik, zoals MLBtv of ZDF..
[/klaag]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Laatst online: 17-09 09:29
Martinus schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:49:
[...]

hier ook, zie alleen een balk in beeld... mooi kl.ote wilde hem verkopen :(

nja, hard reset maar eens opzoeken...
harde reset was de oplossing, kan de mi box de markt op. Overigens heeeel lang veel plezier van gehad.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cujo74
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 16:05
Heb de Mi box s nu tijdje in gebruik en gebruik voornamelijk Plex.
Probleem wat ik heb is dat afspelen van wat dan ook altijd met transcoderen gaat.
Nu zie ik dat ook al genoemd in wat eerdere berichten maar vroeg me af of het iemand is gelukt dit op te lossen en eventueel zijn instelling wil delen?

Zowel via wifi alsmede bedraad heb ik de problemen
Direct stream is ingesteld en zelfs met ondertiteling uit blijft ie toch transcoderen
Op andere apparaten geen issue, dus verwacht haast niet dat het ligt aan de Plex server instellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eggda
@Cujo74 Bedraad had ik het probleem ook. Volgens de Plex forums is dat een bekend en nogal persistent probleem. Met gebruik van enkel wifi is bij mij het probleem weg en worden alle streams probleemloos van mijn NAS afgespeeld. Wellicht helpt een reset en opnieuw instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cujo74
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 16:05
@eggda dank voor de reactie, dit lijkt de oplossing inderdaad.
Vreemd genoeg destijds eerst met wifi geprobeerd, maar toen heel veel buffering issues.
Dus toch maar zo'n ethernet-usb ding aangeschaft met idee dat snelheid en verbinding geen probleem meer zo zijn. Helaas dus toch.

Nu inderdaad met volledige reset en gewoon via wifi geen enkel probleem en direct stream speelt o.a. moeiteloos af, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-09 12:07
Kodi kan niet schrijven naar de extern aangesloten HDD, wat tamelijk irritant is want het internet hier is niet "stabiel genoeg" om tijdens piek uren te streamen vanaf de eigen server.. Dus voorheen downloadde ik direct naar de HDD onder een oudere xiaomi box die root had. Net een nieuwe Box S, met Netflix etc dus geen zin om te gaan rotten en Netflix te verliezen. Is daar nog iets mee te doen of moet ik weer die HDD direct aan de pc gaan hangen af en toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:58
Yakumos schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:07:
Kodi kan niet schrijven naar de extern aangesloten HDD, wat tamelijk irritant is want het internet hier is niet "stabiel genoeg" om tijdens piek uren te streamen vanaf de eigen server.. Dus voorheen downloadde ik direct naar de HDD onder een oudere xiaomi box die root had. Net een nieuwe Box S, met Netflix etc dus geen zin om te gaan rotten en Netflix te verliezen. Is daar nog iets mee te doen of moet ik weer die HDD direct aan de pc gaan hangen af en toe?
Android(tv) kan niet schrijven naar extern aangesloten, niet alleen Kodi. Mogelijk helpt onderstaande jouw probleem op te lossen.
https://theminixforum.com...al-sd-card.350/#post-2200

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
Hmm ik heb vandaag weer een update klaar staan, van 638mb, met precies dezelfde omschrijving als de update van rond 22 maart.. heeft de box zichzelf lopen downgraden of is het een echt nieuwe update? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Laatst online: 13:53
MonkeyJohn schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:09:
Hmm ik heb vandaag weer een update klaar staan, van 638mb, met precies dezelfde omschrijving als de update van rond 22 maart.. heeft de box zichzelf lopen downgraden of is het een echt nieuwe update? :9
He, dit bericht kwam ik toevallig net op reddit ook tegen. Volgens mij wel echt nieuw zoals ik het daar lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
update uitgevoerd, zover geen issues.

Nog niet kunnen testen of hij na lang standby nog goed reageerd. Vroeger moest ik hem ff herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
Het uit standby halen gaat bij mij sinds de maart update sowieso een stuk beter als in ik zit niet meer 1000x op de knopjes te drukken, soms heeft hij nog wel een reboot nodig.
Hopelijk hebben ze dat automatisch reactiveren van de 'promotional channels' gefixed in de nieuwe update, hoewel het blijkbaar vooral bij google ligt want ook veel mensen met een shield lijken er last van te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
MonkeyJohn schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:27:
<knip>
Hopelijk hebben ze dat automatisch reactiveren van de 'promotional channels' gefixed in de nieuwe update, hoewel het blijkbaar vooral bij google ligt want ook veel mensen met een shield lijken er last van te hebben.
Op mijn Philips Android TV heb ik dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Viper® schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:18:
update uitgevoerd, zover geen issues.

Nog niet kunnen testen of hij na lang standby nog goed reageerd. Vroeger moest ik hem ff herstarten.
Ik heb vorige week de nieuwe software geïnstalleerd en vandaag, na een dag of 5, weer eens gekeken m.b.v. de Mi Box en hij werkte uitstekend!

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Voor de mensen met een Mi Box S (model MDZ-22-AB), welke firmware versie hebben jullie ?

Ik zit op build OPM1.171019.011.437 mt beveilingspatch van 5 oktober 2018

Dat lijkt mij een beetje oude firmware, maar kan het mis hebben.
Vandaar mijn vraag.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
speedme schreef op donderdag 4 april 2019 @ 21:21:
Voor de mensen met een Mi Box S (model MDZ-22-AB), welke firmware versie hebben jullie ?

Ik zit op build OPM1.171019.011.437 mt beveilingspatch van 5 oktober 2018

Dat lijkt mij een beetje oude firmware, maar kan het mis hebben.
Vandaar mijn vraag.
Ik zit op dezelfde versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
eggda schreef op donderdag 4 april 2019 @ 22:05:
[...]

Ik zit op dezelfde versie :)
Thanks !

Ik lees trouwens op Reddit dat er zeer binnenkort een nieuwe firmware zit aan te komen.
Op dit moment wordt deze al getest door beta-testers.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• voorstad
eggda schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:29:
[...]
voorstad schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:58:

Ik heb NPO de vraag gesteld:

Al een jaar wordt er gesproken over een NPO Start AndroidTV app en melden jullie: "..Op dit moment hebben we nog geen NPO Start-app beschikbaar voor Android TV. De wens voor een app op dit platform hebben wij wel en de mogelijkheden om een app te ontwikkelen wordt onderzocht. Wanneer de app beschikbaar komt, is nog niet bekend..." Voor Apple is er al een app beschikbaar. Vanaf het begin van NPO Start heb ik een betaald abonnement, maar ik zit nog steeds met smart te wachten op de app. NLZiet is ook al beschikbaar als Android TV app, maar ik heb verder geen interesse in de commerciele zenders, dus dat is voor mij geen alternatief. Oftewel: wanneer komt er nu (eindelijk) een AndroidTV app van NPO start en kan ik stoppen met het (wat mij betreft minder handige) casten? Alvast bedankt.

En hun antwoord twee weken geleden was:

We zijn momenteel bezig met het leggen van de laatste hand aan het ontwikkelen van deze app, en kunnen u alvast vertellen dat we u hier heel binnenkort mee kunnen verblijden. De exacte datum is er echter helaas nog niet, omdat de app nog door een goedkeuringsproces moet gaan, en dit kan in sommige gevallen flinke vertraging oplopen. Zodra de definitieve datum bekend is,of zodra de app te downloaden is, zullen we dit op onze servicepagina bekend maken.

"Heel binnenkort dus" :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
Ah, volgend jaar dus een keer ;)
Ik wacht ook nog steeds op de Ziggo Go AndroidTV app, kan eindelijk die coax uit de woonkamer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
MonkeyJohn schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:40:
Ah, volgend jaar dus een keer ;)
Ik wacht ook nog steeds op de Ziggo Go AndroidTV app, kan eindelijk die coax uit de woonkamer weg.
Een tweaker hoeft daar niet op te wachten:

voorstad in "[Mediaplayer] Xiaomi Mi Box (alle varianten)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Klopt, ik kan bevestigen dat de Horizon TV app perfect draait op mijn Mi Box S.
Is helemaal niet zo moeilijk om werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:38
speedme schreef op maandag 8 april 2019 @ 19:14:
[...]

Same here. Werkt bijzonder goed ook trouwens die app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 20:07
Fero schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:55:
Net toch maar een Mi Box S aangeschaft voor €62 vanuit een DE Warehouse van Geekbuying. Via AE een USB/Ethernet HUB er bij die helaas waarschijnlijk pas een aantal weken later binnen zal komen.

Voor een totaalprijs van €75 een gokje waard voor het plan dat ik er mee heb (beschreven in mijn post hier boven). Ik zal het testen met WiFi en kabel en hier terug posten met de resultaten!

Als het wél werkt zoals ik het in gedachten heb, scheelt dat mooi veel geld door het kopen van een 42" 4k monitor ipv een volledige TV. TV kijken heb ik toch weinig interesse in, maar hopelijk kan ik met dit apparaat fatsoenlijk casten vanaf mobiel, en via Steam Link de content van de PC weergeven. icm met mijn NAS/PC software/browser/Steam kan ik dan mooi 4k films & series kijken, wat games spelen, browsen en eventueel zelfs PhotoShop/Office taken doen :)

Ik ben heel benieuwd!

Heeft er in de tussentijd nog iemand tips voor mij wat betreft het aansluiten/instellen? Ik zie in dit topic een aantal reacties waaruit blijkt dat het apparaat beter kan functioneren door het veranderen van bepaalde instellingen.
Mag zo'n adapter USB 3.0 zijn of werkt dat niet lekker aangezien de poort USB poort van een Mi Box S slechts 2.0 is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fero
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-02-2022
Joster schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:20:

Mag zo'n adapter USB 3.0 zijn of werkt dat niet lekker aangezien de poort USB poort van een Mi Box S slechts 2.0 is?
USB zou natuurlijk altijd backwards compatible moeten zijn, maar ikzelf heb gekozen voor de goedkopere USB 2 variant zonder extra stroomadapter, omdat ik de HUB exclusief voor de Mi Box S ga gebruiken en ik met een USB 3 HUB toch nooit meer bandwith kan generen dan wat de USB 2 poort op de MiBox qua invoer aan kan.
Daarbij zijn ook alle apparaten die ik aansluit (Microsoft Media Keyboard en Xbox 360 controller receiver) toch allemaal maximaal USB 2.

Let er wel op dat de MiBox wel een beetje "picky" is qua USB HUBs. Die van UGreen worden over het algemeen aangeraden. Wanneer je op een site als Alie de zoektermen "UGreen" en "Mi Box" samen invoert zul je die wel snel tegen komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Fero schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 14:21:
[...]

USB zou natuurlijk altijd backwards compatible moeten zijn, maar ikzelf heb gekozen voor de goedkopere USB 2 variant zonder extra stroomadapter, omdat ik de HUB exclusief voor de Mi Box S ga gebruiken en ik met een USB 3 HUB toch nooit meer bandwith kan generen dan wat de USB 2 poort op de MiBox qua invoer aan kan.
Daarbij zijn ook alle apparaten die ik aansluit (Microsoft Media Keyboard en Xbox 360 controller receiver) toch allemaal maximaal USB 2.

Let er wel op dat de MiBox wel een beetje "picky" is qua USB HUBs. Die van UGreen worden over het algemeen aangeraden. Wanneer je op een site als Alie de zoektermen "UGreen" en "Mi Box" samen invoert zul je die wel snel tegen komen :)
Thanks. Ik heb inderdaad ook geen stroomadapter nodig aangezien het puur om USB <> Ethernet zou gaan. Met HDMI-CEC verwacht ik dat de afstandbediening van mijn TV de bediening voor zijn rekening zal nemen (werkte immers ook altijd goed binnen OpenELEC) en voor incidenteel typen hanteer ik wel een remote app voor mijn telefoon.
speedme schreef op maandag 8 april 2019 @ 19:14:
[...]

Hebben jullie deze apk gebruikt of zijn jullie zelf op onderzoek uit gegaan?

[ Voor 54% gewijzigd door Joster op 10-04-2019 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Joster schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:12:
[...]

Hebben jullie deze apk gebruikt of zijn jullie zelf op onderzoek uit gegaan?
Ja, die

Maar moet nog wel worden aangepast, maar dankzij de goede uitleg daar is het heel goed om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
speedme schreef op woensdag 10 april 2019 @ 19:39:
[...]

Ja, die

Maar moet nog wel worden aangepast, maar dankzij de goede uitleg daar is het heel goed om te doen.
Ow maar henriholtjer schrijft daar toch dat hij een reeds aangepaste APK beschikbaar heeft gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 13:33

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Joster schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:26:
[...]

Ow maar henriholtjer schrijft daar toch dat hij een reeds aangepaste APK beschikbaar heeft gemaakt?
Die werkt inderdaad :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Thanks, ik twijfelde een beetje aangezien de betreffende user pas heel kort op Tweakers aanwezig is en weinig input heeft geleverd.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
Volgens mij was die .apk een reactie op een andere gebruiker die als tegenprestatie inlog gegevens vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:50

Ankh

|true

Gister kreeg ik de melding dat er een update beschikbaar was voor de S! Meteen geïnstalleerd:
https://www.reddit.com/r/...y_an_update_for_mi_box_s/
Wel met advertenties, maar die schijnen uitgezet kunnen worden:
Just to be clear, I installed the update and while the "promotional" channel shows up, I can disable it in the settings and it stays gone. Restarted it a few times to be sure and it's still gone. Every app I use (Netflix, YouTube, PBS, and Amazon Prime vias sideload) all work just fine as well.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
eniux schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:25:
Volgens mij was die .apk een reactie op een andere gebruiker die als tegenprestatie inlog gegevens vroeg.
Even geen broodje aap verhalen.......! Het klopt dat er iemand was die op een dubieuze manier aan je Ziggo inlog wilde proberen te komen (niet intrappen dus), maar dat neemt niet weg dat je als handige tweaker gewoon zelf de apk kunt ombouwen. Op Tweakers stond het volgende artikel:

geek: Tweaker krijgt Slowaakse Ziggo GO-app in Nederland werkend op Android TV

Als je die goed leest, kun je gewoon zelf de officiele .apk tweaken.

(P.S. op PB's met het verzoek om een kant en klaar omgebouwde .apk reageer ik niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
voorstad schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:57:
[...]

Even geen broodje aap verhalen.......! Het klopt dat er iemand was die op een dubieuze manier aan je Ziggo inlog wilde proberen te komen (niet intrappen dus), maar dat neemt niet weg dat je als handige tweaker gewoon zelf de apk kunt ombouwen. Op Tweakers stond het volgende artikel:

geek: Tweaker krijgt Slowaakse Ziggo GO-app in Nederland werkend op Android TV

Als je die goed leest, kun je gewoon zelf de officiele .apk tweaken.

(P.S. op PB's met het verzoek om een kant en klaar omgebouwde .apk reageer ik niet)
Ik weet niet waar jij broodje aap verhalen ziet, maar degene die je quote geeft precies aan wat er is gebeurd. Ook staat de link naar de juiste (kant en klaar omgebouwde) APK al gelinkt een paar posts hierboven.

@Ankh dank voor de tip! Ga straks meteen updaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• voorstad
Majesty schreef op donderdag 11 april 2019 @ 15:03:
[...]

Ik weet niet waar jij broodje aap verhalen ziet, maar degene die je quote geeft precies aan wat er is gebeurd. Ook staat de link naar de juiste (kant en klaar omgebouwde) APK al gelinkt een paar posts hierboven.

Ah, die link had ik nog niet gezien! Ik dacht dat het ging om een de link naar de Slowaakse .apk die nog omgebouwd moet worden naar NL. Maar als er een andere tweaker is die een al omgebouwde .apk gewoon aanbiedt, helemaal prima.

Met broodje aap bedoelde ik de suggestie die ik dacht te lezen dat je de .apk alleen kon ombouwen wanneer je je Ziggo inlog doorgaf. Maar dat werd dus niet bedoeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:50

Ankh

|true

Majesty schreef op donderdag 11 april 2019 @ 15:03:
[...]

Ik kreeg hem gisteravond laat binnen, nadat we Netflix hadden gekeken. Dus helaas nog niet getest.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
voorstad schreef op donderdag 11 april 2019 @ 15:18:
[...]

Ah, die link had ik nog niet gezien! Ik dacht dat het ging om een de link naar de Slowaakse .apk die nog omgebouwd moet worden naar NL. Maar als er een andere tweaker is die een al omgebouwde .apk gewoon aanbiedt, helemaal prima.

Met broodje aap bedoelde ik de suggestie die ik dacht te lezen dat je de .apk alleen kon ombouwen wanneer je je Ziggo inlog doorgaf. Maar dat werd dus niet bedoeld...
Klopt, ik gaf de link naar naar een reeds omgebouwde .apk en die werkt inderdaad. Content (behalve films en series) is Nederlands, taal is in te stellen op Engels (y)

Edit: inmiddels heb ik een versie die volledig in het Nederlands is, dus inclusief films en series en inclusief de taal van de app :)

Brakke aan de Ziggo app zelf (dit is namelijk ook van toepassing op de site wanneer je replay tv wil kijken, ligt dus niet aan deze versie of aanpassing) is wel dat sommige uitzendingen bijvoorbeeld 3 uur kunnen duren terwijl een bepaalde aflevering die je wil zien maar 1 uur duurt. Aangezien je niet vooruit mag spoelen van Ziggo moet je dan dus gaan zitten wachten tot hetgeen je wil kijken begint 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Joster op 12-04-2019 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Ik heb de slowaakse app nog, waar heb je die nederlandse vandaan? Werkt trouwens als een tiet, 10x zo snel als mijn horizon box met dezelfde functionaliteit
Helaas is de beeldkwaliteit niet zo goed als gewoon tv kijken, ik vermoed 720p en lagere framerate, maar snel even kijken wat er is gaat goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-09 19:41
Hallo allemaal,

Zojuist eindelijk de Mi Box S gekocht. Dus nog even wachten voordat hij binnen is. Bij diverse webshops zag ik dat de box geen DLNA ondersteund. Werkt dit wel als je KODI heb draaien?

Op het moment heb ik een RPi met Kodi draaien om films, series en muziek vanaf mijn nas af te spelen. Binnen Kodi heb ik een optie aangezet om via DLNA media te streamen. Zo gebruik ik heel vaak BubbleUPNP op mijn android toestel om media naar de RPi met Kodi te pushen.

Werkt dit met deze box en Kodi ook?

(Ga er van uit van wel en zal het tegen die tijd zelf proberen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:30
RedRayMann schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 17:26:
Hallo allemaal,

Zojuist eindelijk de Mi Box S gekocht. Dus nog even wachten voordat hij binnen is. Bij diverse webshops zag ik dat de box geen DLNA ondersteund. Werkt dit wel als je KODI heb draaien?

Op het moment heb ik een RPi met Kodi draaien om films, series en muziek vanaf mijn nas af te spelen. Binnen Kodi heb ik een optie aangezet om via DLNA media te streamen. Zo gebruik ik heel vaak BubbleUPNP op mijn android toestel om media naar de RPi met Kodi te pushen.

Volgens mij zit Chromecast ingebakken en kan je rechtstreeks van je android toestel streamen naar de box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Asterion schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 21:14:
[...]

Volgens mij zit Chromecast ingebakken en kan je rechtstreeks van je android toestel streamen naar de box
Dat is waar, heb het wel gelezen maar nog nooit gebruikt. Dat moet ik eerst maar ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
RedRayMann schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 17:26:
Hallo allemaal,

Waarom voeg je de NAS niet gewoon toe aan je bronnen in kodi? Of begrijp ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Ik heb mijn nas inderdaad toegevoegd. Het meeste speel ik af via de interface. Maar er staat ook media op mijn telefoon of gebruik mijn telefoon als remote.

Zoals Spotify (op de creatieve manier met BubbleUpnp en geen Premium) maar ook audio op de nas die ik met mijn telefoon naar Kodi stuur. Dan hoeft mijn televisie niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
Van de week een mi box s gekocht. Mooi ding, maar zit met 1 probleempje. Als ik de mi box met de afstandsbediening wil afsluiten, kom ik met 1x drukken in standby modus (lees: bij aanzetten naar waar ik laatstelijk op de mibox ben geweest voordat ik afsloot, bijv kodi). Als ik de uit knop langer ingedrukt houdt dan krijg ik alleen de optie om opnieuw op te starten.

Ik merk dat ik bij het aanzetten uit standby modus langer moet wachten totdat de mibox opstart. Nog irritanter is dat ik in 2 dagen al 2x een vastloper heb gehad na aanzetten, waardoor ik de stroom uit moest zetten. Kan niet goed zijn voor het apparaat.

Heb al wat gezocht naar de “mi box uitzetten”, maar geen succes tot nu toe. Kan ik de mi box niet zo afsluiten dat hij bij aanzetten opnieuw opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Hier werkt eveneens alles prima en volgens mij gaat de Mi Box S ook vanzelf uit als ik de tv uitzet. Wanneer ik tussendoor iets anders doe (naar gewone tv kanaal switch, iets lang op pauze laat staan, etc) gaat ie ook hier naar standby modus en daar krijg ik hem ook snel weer uit.

Heb echter één probleem en dat is dat de Mi Box HDMI CEC niet onthoudt wanneer hij heeft uit gestaan (heel soms gebeurt het ook bij standby). Ik moet dan met de normale afstandsbediening naar instellingen, HDMI CEC uit en aanzetten en pas dan doet de afstandsbediening van mijn tv het weer. Meer mensen hier last van en / of een oplossing voor?

Overigens kan ik hem wel aanzetten door iets naar de Mi Box te casten, maar wanneer ik gewoon overschakel naar het HDMI kanaal van de Mi Box dan werkt dit niet. Volgens mij is dit logisch maar ergens best jammer, want dan zou je de andere afstandsbediening helemaal niet meer nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
Hier heb ik 'm zo ingesteld dat niet in stand-by gaat. In elk geval geen probleem meer met wakker worden en qua stroom verbruik zal het waarschijnlijk weinig uitmaken. Het enige wat je dan wel hebt, is dat als je de TV aanzet, deze op het HDMI kanaal springt waar de Mibox op actief is, ook als je gewoon Nederland 1 wil kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
eggda schreef op maandag 22 april 2019 @ 09:08:
Hier heb ik 'm zo ingesteld dat niet in stand-by gaat. In elk geval geen probleem meer met wakker worden en qua stroom verbruik zal het waarschijnlijk weinig uitmaken. Het enige wat je dan wel hebt, is dat als je de TV aanzet, deze op het HDMI kanaal springt waar de Mibox op actief is, ook als je gewoon Nederland 1 wil kijken
Maar je hebt hem dus altijd aan staan of lees ik dat verkeerd?

Maar dus geen optie om hem echt uit te zetten? Vind het wel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
Xtince schreef op maandag 22 april 2019 @ 09:38:
Maar je hebt hem dus altijd aan staan of lees ik dat verkeerd?
Juist - Hij springt wel op een screensaver
Xtince schreef op maandag 22 april 2019 @ 09:38:
Maar dus geen optie om hem echt uit te zetten? Vind het wel vreemd.
Dat heeft een Apple TV ook niet...

[ Voor 33% gewijzigd door eggda op 22-04-2019 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
eggda schreef op maandag 22 april 2019 @ 09:08:
En blijft je HDMI CEC wel gewoon werken ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
Joster schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 10:56:
En blijft je HDMI CEC wel gewoon werken ook?
yup :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 22:28
Ik heb sinds (... geen idee, ben een tijdje op vakantie geweest), dat ik de Chromecast functie niet meer kan gebruiken?

Hebben jullie dit ook?

- In Chrome op mijn laptop zie ik de Mi Box S niet meer om te casten
- In Google Home op mijn telefoon zie ik hem wel, maar kan ik er niet mee connecten (bijvoorbeeld bij scherm casten). Scherm casten naar Mi Box S is beëindigd is direct hetgeen ik te lezen krijg

Ik heb al geprobeerd:

- De Mi Box S te ontkoppelen uit de Google Home app
- Apparaten opnieuw op te starten (Laptop, Smartphone en Mi Box S)

Hebben jullie tips?

Edit: ik heb de updates verwijderd van Chromecast Buit-in, dit werkte. Deze kun je vinden bij instellingen>apps.

[ Voor 9% gewijzigd door JDL15 op 25-04-2019 19:08 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• danman15
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 12:46
Voor de geïnteresseerde, dit is een linkje naar een Nederlandstalige variant van de Horizon app van Ziggo. https://uploadfiles.io/zqh104w6 <-- De credits gaan naar de persoon die dit aangepast heeft :-).
Bij mij werkt hij super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:57

Budha

Online ergo sum

danman15 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 20:02:
Voor de geïnteresseerde, dit is een linkje naar een Nederlandstalige variant van de Horizon app van Ziggo. https://uploadfiles.io/zqh104w6 <-- De credits gaan naar de persoon die dit aangepast heeft :-).
Bij mij werkt hij super!
De app werkt bij mij wel, maar ik kan niet inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
Ik lees hier en daar wel negatieve zaken maar mijn indruk is dat de Mi TV box 4K uiteindelijk wel nog de stempel "aanrader" krijgt van de meeste gebruikers hier. Klopt dat?
Zit al een tijdje te twijfelen om een android box te kopen maar heb echt geen zin meer in het gefoefel dat ik soms met die goedkopere chinese dingen moest doen. Het prijsverschil voor een Shield is eigenlijk net iets te groot om voor dat toestel te gaan.
Kom hier regelmatig eens meelezen en sta eigenlijk op het punt om zo'n 4K box aan te kopen. Maar wou toch nog eens vragen voor alle zekerheid

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:57

Budha

Online ergo sum

Kenhas schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 12:39:
Ik lees hier en daar wel negatieve zaken maar mijn indruk is dat de Mi TV box 4K uiteindelijk wel nog de stempel "aanrader" krijgt van de meeste gebruikers hier. Klopt dat?
Zit al een tijdje te twijfelen om een android box te kopen maar heb echt geen zin meer in het gefoefel dat ik soms met die goedkopere chinese dingen moest doen. Het prijsverschil voor een Shield is eigenlijk net iets te groot om voor dat toestel te gaan.
Kom hier regelmatig eens meelezen en sta eigenlijk op het punt om zo'n 4K box aan te kopen. Maar wou toch nog eens vragen voor alle zekerheid
Als de beperkingen van de Mi Box ten opzichte van de Shield voor jou niet relevant zijn, dan raad ik de Mi Box zonder meer aan. Ik gebruik 'm dagelijks en op het terugkomen uit standby na heb ik geen ergernissen.

Maar als je echt geen gezeik meer wilt dan zou ik een goede aanbieding voor een Shield zoeken. Dat ding is echt op een ander niveau.

Dat gezegd hebbende, ik begrijp dat er mogelijk binnenkort een nieuwere Shield uitkomt. Nu de adviesprijs betalen voor het huidige model zou ik dus niet doen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alesandro_46
Heb onderstaande website hier nog niet voorbij zien komen. Hiermee kan je apps die je normaal sideload (die dus niet beschikbaar zijn in de Android TV play store) "ombouwen". Na het ombouwen en installeren wordt de app zichtbaar in de standaard launcher, dus geen noodzaak meer tot alternatieve launchers zoals Sideload Launcher.

http://atvlauncher.trekgonewild.de/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 13:33

Eric_Cantona

"Au Revoir"

danman15 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 20:02:
Bij mij werkt hij super!
Werkt hier ook prima, wel moet ik regelmatig bij opnieuw opstarten m'n inloggegevens weer invoeren, ik kan nergens "onthouden" aanvinken of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danman15
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 12:46
Eric_Cantona schreef op maandag 6 mei 2019 @ 21:48:
[...]

Werkt hier ook prima, wel moet ik regelmatig bij opnieuw opstarten m'n inloggegevens weer invoeren, ik kan nergens "onthouden" aanvinken of zo.
Zelf heb ik het probleem ook, de ene keer vaker dan de andere keer. Hopelijk wordt dit in een toekomstige update vanuit Ziggo opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09 13:48
danman15 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 09:57:
[...]

Zelf heb ik het probleem ook, de ene keer vaker dan de andere keer. Hopelijk wordt dit in een toekomstige update vanuit Ziggo opgelost :)
Eerlijk gezegd heb ik geen problemen met het onthouden van mijn gegevens.
Mi Box is al meerdere malen uitgeweest/herstart; alles is onthouden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yeahbaby
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:57
voorstad schreef op maandag 8 april 2019 @ 09:06:
[...]
En hun antwoord twee weken geleden was:

We zijn momenteel bezig met het leggen van de laatste hand aan het ontwikkelen van deze app, en kunnen u alvast vertellen dat we u hier heel binnenkort mee kunnen verblijden. De exacte datum is er echter helaas nog niet, omdat de app nog door een goedkeuringsproces moet gaan, en dit kan in sommige gevallen flinke vertraging oplopen.
[...]
"Heel binnenkort dus" :*)
In de FAQ van NPO Start wordt nu aangegeven dat de app voor AndroidTV begin juni beschikbaar komt. oOo
NPO Start-app voor Android TV

Binnenkort is de NPO Start-app ook beschikbaar op Android TV. We verwachten de app begin juni beschikbaar te maken in de store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
yeahbaby schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:34:
[...]

In de FAQ van NPO Start wordt nu aangegeven dat de app voor AndroidTV begin juni beschikbaar komt. oOo

[...]
En nu ook als nieuws op de voorpagina:

nieuws: NPO Start-app voor Android TV komt begin juni uit

Uiteraard beginnen de commentaren weer over publiek geld en betaald abonnement. Ik vind de huidige gratis variant en extra's bij de betaalde variant (2,99 p/m) een nette oplossing.

Ik hoop dat de app snel komt. Ik had me al gemeld als beta tester, dat ligt nu bij "de technische afdeling". Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeahbaby
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:57
Ik had hem inderdaad ook naar de redactie als nieuwstip gestuurd. Ze hebben ook netjes jouw quote in dit topic overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
yeahbaby schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:19:
[...]

Ik had hem inderdaad ook naar de redactie als nieuwstip gestuurd. Ze hebben ook netjes jouw quote in dit topic overgenomen.
Haha ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:39
Hebben meer mensen last van het feit dat Netflix het niet meer doet? Laadt alle films en series maar als je op afspelen drukt krijg je foutmelding dat titel niet beschikbaar is.

Heb de MiBox 3 (meegenomen uit de US) en laatste updates geïnstalleerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taipau666
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 10:26
Kan je hier ook een harde schijf op aansluiten zodat deze als plex server fungeert?
Of kom ik dan uit op iets als een nvidea shield?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:20
@Taipau666 een harde schijf is alleen opslag. Maar als je er kodi op zet kun je prima de films ervan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taipau666
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 10:26
jongetje schreef op maandag 20 mei 2019 @ 08:20:
@Taipau666 een harde schijf is alleen opslag. Maar als je er kodi op zet kun je prima de films ervan kijken.
kodi geeft niet de "netflix" achtige opties die plex wel biedt.

Ik zoek een kastje bij de tv wat als plex server kan dienen. ik dacht mss kan zo'n xiaomi mi box dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:32
Is het mogelijk om de Stievie app via de Mi Box te gebruiken? Zou een oplossing zijn om helemaal van de kabeltv af te geraken...al is Stievie wel nog (steeds) gewoon in SD-kwaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Drwho1 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:18:
Is het mogelijk om de Stievie app via de Mi Box te gebruiken? Zou een oplossing zijn om helemaal van de kabeltv af te geraken...al is Stievie wel nog (steeds) gewoon in SD-kwaliteit...
APK downloaden en sideloaden?

Mogelijk werkt deze methode: alesandro_46 in "[Mediaplayer] Xiaomi Mi Box (alle varianten)"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:52

ilm

Je kan ook gewoon casten naar de mi box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:36
Vraagje. Die mi box draait dus op Android? Kan ik hier gewoon alle apps op installeren? Zoals bijvoorbeeld de telfort itv app?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
bramv82 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:12:
Vraagje. Die mi box draait dus op Android? Kan ik hier gewoon alle apps op installeren? Zoals bijvoorbeeld de telfort itv app?
de mibox draait Android TV, hier zit wel een google playstore bij maar niet alle apps kan je vinden.
Volgens mij kan je wel apps sideloaden, maar hier heb ik geen ervaring mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
bramv82 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:12:
Zie ook twee posts boven jouw post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09 22:00

dbzfan

Nee.

Mijn oude MX2 box met Openelec is helaas overleden. Nu zoek ik een nieuwe tv box. Nu is mijn oog gevallen op de Mi box S. Nu vroeg ik mij af wat het verschil is met de internationale versie? https://tweakers.net/pricewatch/compare/1274717;542689/

Verder vroeg ik mij af of iemand mij kan vertellen of het automatisch switchen van framerate al werkt op Kodi? Ik gebruik de box voornamelijk voor Kodi en heb in het verleden juist na lang zoeken voor de MX2 met openelec gekozen omdat daar frame rate switching goed in werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Viper® schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:14:
[...]

de mibox draait Android TV, hier zit wel een google playstore bij maar niet alle apps kan je vinden.
Volgens mij kan je wel apps sideloaden, maar hier heb ik geen ervaring mee
Maar dat heeft ook weer nadelen. Je kan niet de bijgeleverde afstandsbediening gebruiken (je hebt dan een muis of flymouse nodig), apps staan niet in het menu en soms zijn ze gekanteld.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-07 07:18
dbzfan schreef op zondag 26 mei 2019 @ 23:34:
Mijn oude MX2 box met Openelec is helaas overleden. Nu zoek ik een nieuwe tv box. Nu is mijn oog gevallen op de Mi box S. Nu vroeg ik mij af wat het verschil is met de internationale versie? https://tweakers.net/pricewatch/compare/1274717;542689/

Verder vroeg ik mij af of iemand mij kan vertellen of het automatisch switchen van framerate al werkt op Kodi? Ik gebruik de box voornamelijk voor Kodi en heb in het verleden juist na lang zoeken voor de MX2 met openelec gekozen omdat daar frame rate switching goed in werkt..
Framerate switching in Kodi lijkt te werken sinds de laatste update. Er is echter geen resolutie switching waardoor je bij het afspelen van gemengde 4K en HD content voor een van de resoluties moet kiezen. De Mi Box 3 / Mi Box S (ik heb beide, Kodi ondersteuning is identiek) schakelt in de "auto resolution mode" bij mijn LG OLED TV over naar 720p zodat ik helemaal geen voordeel heb.

Op de Raspberry Pi 3 model B die ik heb werkt alles vlekkeloos voor de ondersteunde resoluties. Inclusief full resolution 3D. Je mist dan wel de 4k en HDR afspeelmogelijkheid die je op de Mi Box hebt.

Wil je een prima Kodi ervaring kies dan voor de Raspberry Pi met Openelec. Wil je 4K of HDR dan komt de Mi Box in beeld. Wil je beiden dan wordt het lastig: De NVIDIA Shield is dan een prima maar dure oplossing, maar is ook niet perfect. Zie voor alle keuze mogelijkheden:

START HERE - Pick the Right Kodi Box (updated March 2019)

Edit: Waarom heb ik dan toch een Mi Box vraag je je misschien af? De Mi Box heeft grote voordelen t.o.v. de RPi omdat je deze ook als chromecast kunt gebruiken. Door het sideloaden van apps kun je er meer mee dan met een reguliere chromecast. Jack of all trades, master of none. Om die reden mag de Mi Box mee op vakantie.

[ Voor 12% gewijzigd door f.v.b op 27-05-2019 14:40 ]

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09 22:00

dbzfan

Nee.

f.v.b schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:15:
[...]

Framerate switching in Kodi lijkt te werken sinds de laatste update. Er is echter geen resolutie switching waardoor je bij het afspelen van gemengde 4K en HD content voor een van de resoluties moet kiezen. De Mi Box 3 / Mi Box S (ik heb beide, Kodi ondersteuning is identiek) schakelt in de "auto resolution mode" bij mijn LG OLED TV over naar 720p zodat ik helemaal geen voordeel heb.

Op de Raspberry Pi 3 model B die ik heb werkt alles vlekkeloos voor de ondersteunde resoluties. Inclusief full resolution 3D. Je mist dan wel de 4k en HDR afspeelmogelijkheid die je op de Mi Box hebt.

Wil je een prima Kodi ervaring kies dan voor de Raspberry Pi met Openelec. Wil je 4K of HDR dan komt de Mi Box in beeld. Wil je beiden dan wordt het lastig: De NVIDIA Shield is dan een prima maar dure oplossing, maar is ook niet perfect. Zie voor alle keuze mogelijkheden:

START HERE - Pick the Right Kodi Box (updated March 2019)

Edit: Waarom heb ik dan toch een Mi Box vraag je je misschien af? De Mi Box heeft grote voordelen t.o.v. de RPi omdat je deze ook als chromecast kunt gebruiken. Door het sideloaden van apps kun je er meer mee dan met een reguliere chromecast. Jack of all trades, master of none. Om die reden mag de Mi Box mee op vakantie.
Bedankt voor de uitgebreide reactie! Als ik jouw verhaal zo lees is het voor mij misschien toch beter om voor een Raspberry Pi met Openelec en Kodi te gaan. Ik heb een losse chromecast die voor mij nog voldoet. Zijn er Raspberry Pie's te koop met Open Elec en Kodi voorgeinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-07 07:18
dbzfan schreef op maandag 27 mei 2019 @ 15:18:
[...]Bedankt voor de uitgebreide reactie! Als ik jouw verhaal zo lees is het voor mij misschien toch beter om voor een Raspberry Pi met Openelec en Kodi te gaan. Ik heb een losse chromecast die voor mij nog voldoet.
In dat geval zou ik voor de RPi gaan.
dbzfan schreef op maandag 27 mei 2019 @ 15:18:
[...]
Zijn er Raspberry Pie's te koop met Open Elec en Kodi voorgeinstalleerd?
"Let me google that for you" linkjes zijn helaas verboden op Tweakers. >:)

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
Heeft iemand dit ook.
Ik heb een Mibox S gekocht, maar krijg in KODI onder geen mogelijklheid 5.1 geluid uit een bron met AAC geluid. (H265). (alle mogelijke instellingen afgegaan in de mibox en kodi)

Weet iemand of je dit werkend kan krijgen?
Ik lees dat Xiaomi TrueHD & DTS-HD bewust uit heeft gezet in de firmware?

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/56ibfvt8f0b21.jpg
https://forum.kodi.tv/sho...83&pid=2857965#pid2857965

*edit

hmmm, denk dat deze mibox s dan maar retour gaat.
Sonde, is een erg leuk ding en werkt erg prettig.

[ Voor 21% gewijzigd door Whiskey48 op 09-06-2019 10:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whiskey48
ilm schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:22:
Na wat zoeken om passthrough goed werkende te krijgen met spmc (kodi) werkt alles nu perfect: passthrough dts, dts-ma, truehd, etc. naar men denon x1200w receiver. Ik was gewoon vergeten de firmware te updaten :)

Kan iemand me bevestigen dat de mi box geen surround PCM ondersteund (met spmc)? Bv. 5.1 AAC wordt enkel doorgegeven als 2.0 PCM. Als workaround laat ik spmc dit transcoderen naar AC3 (dit wordt dan via passthrough doorgegeven, enkel non-passthrough heeft dat probleem). Maar heb de indruk dat dat ietsje teveel werk is voor de mi box, met name af en toe wat stutter in de film (of mss waset het enkel die ene film).

Misschien is dit gefixed in de Nougat update, langs de andere kant werkt alles nu zoals ik het wil en updaten is gevaarlijk ;)

Edit: ik wacht nog altijd op men verloopstekkerke van banggood. Verlopig gebruik ik de adapter van de steam link, alhoewel die eigenlijk ietsje te groot is en niet goed past.
Hoi, werkt coderen van aac naar pcm dus via spmc? En dts / dd / dd+ blijft gewoon werken?
(misscien toch nog even proberen dan)

https://github.com/koying...hield-TV-and-AV-Receivers

*edit, alles werkt weer via spmc en bovenstaande instellingen!

[ Voor 6% gewijzigd door Whiskey48 op 10-06-2019 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
Iemand de NPO start app al kunnen vinden met de Mi box 3?
quote: NPO faq
De NPO Start-app voor Android TV is donderdag 13 juni ingediend bij Google en is binnen 48 uur voor iedereen gratis te verkrijgen via de Google Play Store.
Kan dus nog even duren.

[ Voor 66% gewijzigd door MonkeyJohn op 13-06-2019 17:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elomen
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 06:47
NPO app is vanaf heden te downloaden uit de android tv appstore. Geïnstalleerd en het werkt. Inloggen via code met app van telefoon of tablet.
Werkt tot nou toe goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Npo app werkt goed idd! Ook oa speciaal voor de mibox s gemaakt stond ergens op hun site.

Verder werkt deze ook erg goed met alle bestandsformaten (dts-hd en aac files geeoon 5.1 naar de versterker)

https://mrmc.tv/

Staat in de playstore.
Werkt sneller dan spmc. (spmc wordt al een tijdje niet meer doorontwikkeld, is beetje dood. MrMC is nog springlevend en werkt veel sneller. (even kopen, is de moeite waard)
Pagina: 1 ... 18 ... 37 Laatste