Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflector
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 13:38
Ik heb de mijne gisteren ontvangen van Banggood:
https://www.banggood.com/...1118302.html?rmmds=search

Betreft de goede versie mdz-16-ab. Gelukkig met EU stekker (was anders ook geen probleem geweest).

Fijn boxje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
Viper® schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 14:27:

[...]
o

Wat was de uiteindelijke levertijd.

mijn ervaring is dat aliexpress er ongeveer 10 a 14 dagen over doet.
14 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
In dat geval lijkt het even lang als aliexpress, dus gewoon vanuit China.
geen zin om een lightinthebox account aan te maken, voor 2 euro meer heb ik hem via ali.
Gelijk maar bestellen :)

Is de standaard afstandbediening voldoende, of is het handig om er een extra keyboard bij te nemen.

[ Voor 13% gewijzigd door Viper® op 13-07-2017 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
Viper® schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 18:42:
[...]

geen zin om een lightinthebox account aan te maken, voor 2 euro meer heb ik hem via ali.

Is de standaard afstandbediening voldoende, of is het handig om er een extra keyboard bij te nemen.
Toetsenbord is wel handig maar niet noodzakelijk.

De reden dat ik hem via Lightinthebox heb besteld was omdat ik las dat er bij Ali best veel kans op namaak is en bij Banggood en LightintheBox minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 13:15
Viper® schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 18:42:
[...]

De android tv app op je telefoon werkt ook prima. Daar kan je ook een toetsenbordje oproepen om input te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
1shot1kill schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 08:46:
[...]

Toetsenbord is wel handig maar niet noodzakelijk.

De reden dat ik hem via Lightinthebox heb besteld was omdat ik las dat er bij Ali best veel kans op namaak is en bij Banggood en LightintheBox minder.
Inmiddels deze besteld.

ben benieuwd. Mijn android stick draaide nog 4.4.2 en was enorm traag en had slechte wifi ontvangst.

[ Voor 7% gewijzigd door Viper® op 14-07-2017 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 12:25
Ik heb sinds kort nu ook de MI BOX (gekocht via gearbest voor 45€ :D)

Installatie ging verassend vlot! alles werkt gewoon!
Kodi geinstalleerd, daar wel even mee gekloot om mijn advancedsetting.xml er op te krijgen (hij moet verbinding maken met een MYQSL server)

Tip: gebruik geen ES file explorer. die doet vreemde dingen met verbogen mappen. X-Plorer werkt een stuk beter.

Maar ik krijg 1 ding niet werkend, de Android TV remote app op android.

Hij ziet de Mibox, maar zodra ik daar mee verbinding probeer te maken sprint hij weer terug naar de lijst.
Op google zie ik er wel wat mensen over klagen, maar meer richting google klagen dan met een oplossing komen.....

ik heb alles al geprobeerd, cache legen. reboots. opnieuw installeren. Via bluetooth proberen. allemaal no luck....

Hebben jullie nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflector
Viper® schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 09:40:
[...]

Inmiddels deze besteld.

ben benieuwd. Mijn android stick draaide nog 4.4.2 en was enorm traag en had slechte wifi ontvangst.
Als ik even goed inzoom op de foto uit de review betreft het de mdz-16-aa versie i.p.v. de mdz-16-ab

Die wil je niet hebben :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 21:55
Reflector schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 10:22:
[...]

Als ik even goed inzoom op de foto uit de review betreft het de mdz-16-aa versie i.p.v. de mdz-16-ab

Die wil je niet hebben :X
zou je hier wat meer info over willen geven over wat het verschil / issue is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
Pusherman_ schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 10:33:
[...]

zou je hier wat meer info over willen geven over wat het verschil / issue is?
https://www.reddit.com/r/...en_mibox_mdz16aa_mdz16ab/

Zo te zien Hardeware decoding + HDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflector
@Pusherman_ Zover ik heb begrepen is de mdz-16-aa in het Chinees en zonder Google Play store. Volgens mij wel op te lossen door hem te rooten. Maar zeker weten doe ik dat niet.

Edit: ik lees dat (https://nl.aliexpress.com...=2114.13010608.0.0.lGymWI) hij wel meerdere talen en Google Play store ondersteunt. Dus hoe het nou precies zit weet ik niet.

Ik gok op een geroote versie.

[ Voor 47% gewijzigd door Reflector op 14-07-2017 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
@Pusherman_ @Reflector

op de link van @Pusherman_ staat aangegeven dat het gaat om de Amlogic S905X. Volgens mij is dat gewoon de goede.

Staat ook dat het om de internationale gaat. dus ik verwacht niet dat het gaat over de china versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflector
@fjux Je ziet het ook aan de remote. Waar de mdz-16-ab op de remote een microfoon heeft staan heeft de mdz-16-aa 3 streepjes.

Ik denk dat de versie die @Viper® heeft aangeschaft een geroote versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Hmm, heb maar eens nagevraagd.
Als ik een andere bekijk heeft die inderdaad een andere ab
https://nl.aliexpress.com...-Android/32699739438.html
Deze heeft specifiek ook DTS/Dolby vermeld.
Dear buyer,
this is model MDZ-19-AA

[ Voor 138% gewijzigd door Viper® op 14-07-2017 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflector
Viper® schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 10:58:
Hmm, heb maar eens nagevraagd.
Als ik een andere bekijk heeft die inderdaad een andere ab
https://nl.aliexpress.com...-Android/32699739438.html
Deze heeft specifiek ook DTS/Dolby vermeld.

[...]
Snel annuleren! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Hier wordt ook al vermeld dat je beter de officiele kan kopen:
https://xiaomi.eu/communi...se-solution-inside.37276/
Honestly you should return it for MDZ-16-ab, the official AndroidTV equipped model. You will be much happier and productive with a manstream O/S.
ik annuleer hem nog als het kan.
misschien toch maar via lightinthebox halen :D
aan de reviews van die andere lijkt dat de 'true' international
Perfecte speler. True internationale versie. eenvoudige te gebruiken. werkt geweldig met 1080P @ 60Hz. nog niet had kans met 4 K maar processor lijkt stron genoeg. als u zoekt een goede en eenvoudige te gebruiken IPTV/KODI/Chrome gegoten deze kopen. geen lags of bevriest.
Hello, this product is Chinese version , but we have installed a global version of the system in it.Therefore, it is the same use as the international version of the box.
Ja, dus niet de officiele international version.

[ Voor 43% gewijzigd door Viper® op 14-07-2017 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan0r
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2022
Begrijp ik nu goed dat de Mi Box 3 geen auto frame rate switching ondersteund? Want dit zal voor mij even een flinke tegenvaller zijn :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Dan0r schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 11:38:
Begrijp ik nu goed dat de Mi Box 3 geen auto frame rate switching ondersteund? Want dit zal voor mij even een flinke tegenvaller zijn :S
Dat klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
https://forum.kodi.tv/sho...83&pid=2446197#pid2446197
No dynamic refresh rate switching. 3:2 Pulldown judder is evident for those sensitive to this type of video playback.
You can still switching Resolutions manually in Android settings for 23.976 / 29.97 / 59.94fps video output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Dit plus dat ik geregeld problemen lees over casten naar de Mi Box heeft mij doen besluiten deze niet te kopen. Tevens lees ik ook over matig suppport/updates van XIaomi.
Anders had ik 'm al lang besteld.
Wat in theorie is het een ideaal apparaat juist vanwege Android TV, Kodi en cast.

Kan ik net zo goed mijn Ouya behouden voor Kodi (kan ook niet frame rate switchen) en aparte Chrome cast kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 14-07-2017 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fjux
Viper® schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 11:15:
Hier wordt ook al vermeld dat je beter de officiele kan kopen:
https://xiaomi.eu/communi...se-solution-inside.37276/

[...]

ik annuleer hem nog als het kan.
misschien toch maar via lightinthebox halen :D
aan de reviews van die andere lijkt dat de 'true' international

[...]

[...]

Ja, dus niet de officiele international version.
ik heb hem gekocht via Gearbest. http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_426056.html

weet niet of deze actie nog geld: maar zo niet, is hij daar toch een paar euro goedkoper ;)
Actie: https://nl.pepper.com/aan...or-eur4805-gearbest-45230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
Piet91 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 11:44:
[...]

Dit plus dat ik geregeld problemen lees over casten naar de Mi Box heeft mij doen besluiten deze niet te kopen. Tevens lees ik ook over matig suppport/updates van XIaomi.
Anders had ik 'm al lang besteld.
Wat in theorie is het een ideaal apparaat juist vanwege Android TV, Kodi en cast.

Kan ik net zo goed mijn Ouya behouden voor Kodi (kan ook niet frame rate switchen) en aparte Chrome cast kopen.
nouja, voor een paar euro meer dan een chrome cast heb je alles in 1 apparaat zitten

De MiBOX kan ook chromecast aan (Als je de goede hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan0r
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2022
fjux schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 11:58:
[...]

nouja, voor een paar euro meer dan een chrome cast heb je alles in 1 apparaat zitten

Paar Euro? Vind het een behoorlijk verschil. Daar komt bij dat de ergenis van geen automatische aanpassing van de refreshrate zo vreselijk irritant is. Dat wil ik never-nooit-meer. Ik sla deze dan ook beleefd over.
Jammer, want met name Android TV was een enorm plus punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
fjux schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 11:58:

Ehm, nee dus.

Ik lees diverse problemen over de Mi Box waaronder casten. Algemene opinie is dat casten naar de Mi Box minder is dan naar een gewone Chromecast.
Daarnaast staat de refresh rate vast (dat is Android eigen want mijn Ouya met CyanogenMod heeft dat ook) en matige support/updates vanuit Xiaomi.
3 redenen die voor mij voldoende zijn om dit product over te slaan.
Dus dit apparaat kan dan wel theoretisch alles in 1 hebben, maar als dit in de praktijk niet goed werkt heb je er nog niets aan IMHO.

Als deze 3 punten opgelost worden of überhaupt niet speelden, had ik 'm al lang bij de tv staan.

[ Voor 8% gewijzigd door Piet91 op 14-07-2017 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Dan0r schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 12:05:
[...]

Paar Euro? Vind het een behoorlijk verschil. Daar komt bij dat de ergenis van geen automatische aanpassing van de refreshrate zo vreselijk irritant is. Dat wil ik never-nooit-meer. Ik sla deze dan ook beleefd over.
Jammer, want met name Android TV was een enorm plus punt.
Sterker nog, de chromecast 4k (waar je deze eigenlijk mee moet vergelijken) is duurder dan deze mibox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Piet91 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 12:08:
[...]
Daarnaast staat de refresh rate vast (dat is Android eigen want mijn Ouya met CyanogenMod heeft dat ook) en matige support/updates vanuit Xiaomi.
Niet helemaal want Kodi op de Nvidia Shield kan prima van refresh rate switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
fjux schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 11:57:
[...]

ik heb hem gekocht via Gearbest. http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_426056.html

weet niet of deze actie nog geld: maar zo niet, is hij daar toch een paar euro goedkoper ;)
Actie: https://nl.pepper.com/aan...or-eur4805-gearbest-45230
Code werkt weer/nog
http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_426056.html

deze is nu 47,57 O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
keepitfrosty schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 12:10:
Niet helemaal want Kodi op de Nvidia Shield kan prima van refresh rate switchen.
Klopt en sommige Android doosjes kunnen dat ook. Maar dat is meer een work-around.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Piet91 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 12:18:
[...]

Klopt en sommige Android doosjes kunnen dat ook. Maar dat is meer een work-around.
Nvidia shield is android tv of bedoel je telefoon tablet android? Maar wat is dan precies de workaround? Het werkt dan toch zoals je wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
Mooi! 47€ is het zeker waard.

maar een paar euro meer dan een chromecast en je krijgt veel bij.

Chromecast werkte bij mij gewoon goed. maar heb het niet al te intensief gebruikt. (paar youtube filmpjes om het te proberen)
Als ik hele films wil kijken gebruik ik gewoon native apps. en niet omdat chromecast dan niet zou werken, maar meer om het feit dat het gewoon logischer is.

waarom zou ik vanaf mijn mobiel gaan streamen naar mijn TV als mijn TV het ook rechtstreeks kan streamen. iig minder kans op stotterigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
fjux schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 12:31:
[...]

Mooi! 47€ is het zeker waard.

maar een paar euro meer dan een chromecast en je krijgt veel bij.

Chromecast werkte bij mij gewoon goed. maar heb het niet al te intensief gebruikt. (paar youtube filmpjes om het te proberen)
Als ik hele films wil kijken gebruik ik gewoon native apps. en niet omdat chromecast dan niet zou werken, maar meer om het feit dat het gewoon logischer is.

waarom zou ik vanaf mijn mobiel gaan streamen naar mijn TV als mijn TV het ook rechtstreeks kan streamen. iig minder kans op stotterigen.
Euh wanneer je gaat casten stream je niks van de telefoon naar de tv maar speelt het gewoon op de tv af. Qua kans op stotteringen zou er dus geen verschil moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
keepitfrosty schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 12:21:
Nvidia shield is android tv of bedoel je telefoon tablet android? Maar wat is dan precies de workaround? Het werkt dan toch zoals je wilt?
Android staat normaal gesproken vast op 60fps. Nou kan de Shield en sommige Android doosjes dit inderdaad met instellingen overrulen en dan in 24, 25 fps. uitzenden, maar natively zit Android dus vast op 60fps.

En met zo'n work around werkt het inderdaad. Maar deze work around heb je dus niet op een flink aantal Android doosjes en ook niet op de Mi Box. (Op deze kun je inderdaad bij de instellingen de output veranderen; maar je moet dat telkens handmatig doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Piet91 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 12:55:
[...]

Android staat normaal gesproken vast op 60fps. Nou kan de Shield en sommige Android doosjes dit inderdaad met instellingen overrulen en dan in 24, 25 fps. uitzenden, maar natively zit Android dus vast op 60fps.

En met zo'n work around werkt het inderdaad. Maar deze work around heb je dus niet op een flink aantal Android doosjes en ook niet op de Mi Box. (Op deze kun je inderdaad bij de instellingen de output veranderen; maar je moet dat telkens handmatig doen).
Ja precies ik snap wat je bedoeld nu. Daarom ben ik zelf ook overgestapt naar de Shield (al heeft dat ding weer andere irritante issues) De mibox is naar de slaapkamer gegaan als quick and dirty mediaplayertje.

[ Voor 12% gewijzigd door keepitfrosty op 14-07-2017 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
Heeft iemand hier ervaring met de 7.0 bèta voor de mi box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:38
Ik heb 2 mi boxen, en geen nooit problemen met casten gehad, behalve met een brakke Android app op m'n telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

keepitfrosty schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 12:59:
[...]

Ja precies ik snap wat je bedoeld nu. Daarom ben ik zelf ook overgestapt naar de Shield (al heeft dat ding weer andere irritante issues) De mibox is naar de slaapkamer gegaan als quick and dirty mediaplayertje.
Shield irritant? Zoals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
Het enige waar ik tegenaan loop met de mi box is dat hij niet altijd automatisch verbinding maakt met de wifi als ik hem aanzet, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik van de 5ghz de SSID broadcast uit heb staan. Verder 0 problemen qua refresh rates waar anderen blijkbaar wel last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
SYQ schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 20:59:
[...]

Shield irritant? Zoals?
Geen auto refresh rate switchen met een hdcp 2.2 receiver en een hdmi 1.4 tv.

Nu heb ik een 4k oled tv met hdcp 2.2 sinds kort en werkt het refresh rate switchen weer maar de scaler van de shield is erg slecht waardoor 1080p content dof en washed out lijkt wanneer je de shield op 4k output hebt staan. Moet je de shield weer handmatig op 1080p zetten om je tv de upscaling te laten doen. Netflix app doet geen refresh rate switchen op de shield. Genoeg dingetjes die vervelend zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door keepitfrosty op 14-07-2017 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Ok thanks dan valt de shield voor mij ook af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
keepitfrosty schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 21:15:
[...]

Geen auto refresh rate switchen met een hdcp 2.2 receiver en een hdmi 1.4 tv.

Nu heb ik een 4k oled tv met hdcp 2.2 sinds kort en werkt het refresh rate switchen weer maar de scaler van de shield is erg slecht waardoor 1080p content dof en washed out lijkt wanneer je de shield op 4k output hebt staan. Moet je de shield weer handmatig op 1080p zetten om je tv de upscaling te laten doen. Netflix app doet geen refresh rate switchen op de shield. Genoeg dingetjes die vervelend zijn.
Waarom een Mi box van 50€ gebruiken als je een 4K oled TV hebt?! dit klinkt een beetje als een F1 wagen besturen met een kinder speelgoed stuurtje.

Ontopic:
Zijn er hier al mensen die de 7.0 beta hebben geprobeerd? ik zit te twijfelen om hem maar eens te installeren (gewoon omdat het kan). maar vind het wel belangrijk dat SPMC blijft werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
fjux schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 14:52:
[...]

Waarom een Mi box van 50€ gebruiken als je een 4K oled TV hebt?! dit klinkt een beetje als een F1 wagen besturen met een kinder speelgoed stuurtje.

Ontopic:
Zijn er hier al mensen die de 7.0 beta hebben geprobeerd? ik zit te twijfelen om hem maar eens te installeren (gewoon omdat het kan). maar vind het wel belangrijk dat SPMC blijft werken ;)
Er staat toch dat ik de shield gebruik op mijn oled? En de mi box speelt ook gewoon 10 bit hdr en 4k content af. Het is nou niet dat het android tv OS op de shield vele malen mooier is dan op de mi box? Het werkt hooguit wat sneller maar thatz about it. En een 1000 euro kostende htpc zal ook hetzelfde plaatje op je scherm geven als de mi box (los van het refresh rate switchen dan) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
keepitfrosty schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 15:44:
[...]

Er staat toch dat ik de shield gebruik op mijn oled? En de mi box speelt ook gewoon 10 bit hdr en 4k content af. Het is nou niet dat het android tv OS op de shield vele malen mooier is dan op de mi box? Het werkt hooguit wat sneller maar thatz about it. En een 1000 euro kostende htpc zal ook hetzelfde plaatje op je scherm geven als de mi box (los van het refresh rate switchen dan) :)
Ah, ik had niet gezien dat je het over de shield had. had de aanname gemaakt dat het over de mi box ging gezien de topic ;)

maar de shield kan dus wel refresh rate switchten?

ik weet nog niet helemaal wat het nou precies inhoudt en of je het verschil ziet.

Ik heb op dit moment alleen een issue met SPMC dat het geluid met sommige passthroughs niet helemaal synchroon loopt. (uit me hoofd is een type dat niet werkt: DTS)
Zodra ik dan passthrough uitzet loopt het weer goed.

Nu heb ik maar 2.0 (wel goede kwaliteit), maar ik heb toch liever dat mijn denon het geluid decodeert, daar heb ik iets meer vertrouwen in dan kodi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
fjux schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 16:41:
[...]

Ik heb op dit moment alleen een issue met SPMC dat het geluid met sommige passthroughs niet helemaal synchroon loopt. (uit me hoofd is een type dat niet werkt: DTS)
Probleem van SPMC, erg irritant idd.. ik heb dat zowel op m'n shield als mi box.
Ik ga denk ik toch maar gewoon weer terug naar Kodi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
Pusherman_ schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 17:02:
[...]

Probleem van SPMC, erg irritant idd.. ik heb dat zowel op m'n shield als mi box.
Ik ga denk ik toch maar gewoon weer terug naar Kodi
Maar die voice search is zo mooi ;)

Ik ga maar eens proberen om dts pass-through uit te zetten.

Vreemde is dat niet alle pass through er last van hebben bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
fjux schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 16:41:
[...]

Ah, ik had niet gezien dat je het over de shield had. had de aanname gemaakt dat het over de mi box ging gezien de topic ;)

maar de shield kan dus wel refresh rate switchten?

ik weet nog niet helemaal wat het nou precies inhoudt en of je het verschil ziet.

Nu heb ik maar 2.0 (wel goede kwaliteit), maar ik heb toch liever dat mijn denon het geluid decodeert, daar heb ik iets meer vertrouwen in dan kodi ;)
De shield kan wel refresh rate switchen inderdaad mits je gehele chain hdcp 2.2 is. Als je refresh rate van je scherm niet overeen komt met de content dan heb je kans op schokken tijdens het kijken. Daarom wil je dat de mediaplayer bij het afspelen van 24p films (wat bijna 99,9% van alle films zijn) ook je scherm schakelt naar 24p. Is de film klaar en moet de interface van bijvoorbeeld kodi weer op het scherm komen wat 60p is dan schakelt de tv weer terug naar 60p. Daar is het auto refresh switchen handig voor.

Heb je op de denon wel de lipsync aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
keepitfrosty schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 09:08:
[...]

De shield kan wel refresh rate switchen inderdaad mits je gehele chain hdcp 2.2 is. Als je refresh rate van je scherm niet overeen komt met de content dan heb je kans op schokken tijdens het kijken. Daarom wil je dat de mediaplayer bij het afspelen van 24p films (wat bijna 99,9% van alle films zijn) ook je scherm schakelt naar 24p. Is de film klaar en moet de interface van bijvoorbeeld kodi weer op het scherm komen wat 60p is dan schakelt de tv weer terug naar 60p. Daar is het auto refresh switchen handig voor.

Heb je op de denon wel de lipsync aanstaan?
Ah oke, ik heb nu gewoon alles op 24 gezet zodat de films soepel lopen. dan maar een keer een minder vloeiende interface!

Lipsync, die optie ken ik niet, maar ga ik eens opzoeken!

het vreemde is juist dat ik bijna zeker weet dat het uit de mibox/spmc komt. mijn oude setup (NUC + libreelec) had dit probleem nooit, en ik speel de zelfde content af.

Edit:

ik zie nu dat het vooral op handmatig afstemmen afkomt helaas. maarja zolang het werkt!

[ Voor 4% gewijzigd door fjux op 21-07-2017 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
fjux schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 09:13:
[...]

Ah oke, ik heb nu gewoon alles op 24 gezet zodat de films soepel lopen. dan maar een keer een minder vloeiende interface!

het vreemde is juist dat ik bijna zeker weet dat het uit de mibox/spmc komt. mijn oude setup (NUC + libreelec) had dit probleem nooit, en ik speel de zelfde content af.
Ja dat kan per apparaat verschillen volgens mij hoeveel de audio delay is. Lipsync functie corrigeert dit dan automatisch. Anders moet je soms handmatig delays gaan instellen in SPMC maar dat is niet wenselijk omdat dit ook weer per audio stream en content type (60p,50p,24p) kan verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Mijn Mi Box blijft sinds een paar dagen geleden hangen op het Google boot logo (met die google letters animatie). Ik heb hem niet geroot, geen updates of wijzigingen gedaan etc.

Iemand dit al een keer meegemaakt of een idee hoe ik hem kan resetten ofzo? Ik zie geen reset knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflector
Pusherman_ schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 09:09:
Mijn Mi Box blijft sinds een paar dagen geleden hangen op het Google boot logo (met die google letters animatie). Ik heb hem niet geroot, geen updates of wijzigingen gedaan etc.

Iemand dit al een keer meegemaakt of een idee hoe ik hem kan resetten ofzo? Ik zie geen reset knop.
Is het al gelukt?

Wat ik kan vinden op internet zegt het volgende:

1. Stekker eruit
2. Middelste knop in de cirkel indrukken gelijktijdig met de home / terug knop
3. Dit vast blijven houden en stekker er weer in doen
4. Als het goed is krijg je nu een reset scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:06

Oekol

waka waka hey hey

Leuk topic! Vanmiddag een chromecast gekocht, nadat ik eigenlijk een amazon fire stick wilde kopen in verband met de afstandsbediening. Maar niet te verkrijgen in NL dus was te lastig. Niet wetende dat er veel meer opties zijn! Miracast en dat soort dingen leken mij vooral namaak meuk.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Reflector schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 22:20:
[...]

Is het al gelukt?

Wat ik kan vinden op internet zegt het volgende:

1. Stekker eruit
2. Middelste knop in de cirkel indrukken gelijktijdig met de home / terug knop
3. Dit vast blijven houden en stekker er weer in doen
4. Als het goed is krijg je nu een reset scherm
oh dat ga ik van het weekend even proberen, dank je wel! Ik moet mijn google search skills denk ik even opvijzelen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:47

Louw Post

Cerenas

Leoon. schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 22:40:
Leuk topic! Vanmiddag een chromecast gekocht, nadat ik eigenlijk een amazon fire stick wilde kopen in verband met de afstandsbediening. Maar niet te verkrijgen in NL dus was te lastig. Niet wetende dat er veel meer opties zijn! Miracast en dat soort dingen leken mij vooral namaak meuk.
Miracast is ook een ander soort techniek, daarbij wordt je scherm gekloond. Een Chromecast apparaat speelt de stream die je er naartoe stuurt zelf af.

En de Mi Box ondersteund Chromecast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Louw Post schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 13:49:
[...]

Miracast is ook een ander soort techniek, daarbij wordt je scherm gekloond. Een Chromecast apparaat speelt de stream die je er naartoe stuurt zelf af.

En de Mi Box ondersteund Chromecast. :)
Hoe moet ik dit zien? Vriendin lief wil vooral uitzending gemist en Netflixen dus chromecast is prima. Ik wil kodi voor haar erop zetten. Maar ik dacht juist dat een mi box de chromecast zou vervangen. Waarom/hoe werkt het samen?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
fjux schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 09:13:
[...]

Edit:

ik zie nu dat het vooral op handmatig afstemmen afkomt helaas. maarja zolang het werkt!
Als je alles op 24 zet dan heb je denk ik juist last van lipsync issues bij niet 24p content. Bijvoorbeeld youtube etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
keepitfrosty schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 13:59:
[...]

Als je alles op 24 zet dan heb je denk ik juist last van lipsync issues bij niet 24p content. Bijvoorbeeld youtube etc.
Ik heb er dus juist wel last van met 24 content....

Ik Kijk eigenlijk alleen maar films / series, en die zijn 24.
Het probleem heb ik met kodi en met spmc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Leoon. schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 13:52:
[...]

Hoe moet ik dit zien? Vriendin lief wil vooral uitzending gemist en Netflixen dus chromecast is prima. Ik wil kodi voor haar erop zetten. Maar ik dacht juist dat een mi box de chromecast zou vervangen. Waarom/hoe werkt het samen?
De Mi Box heeft Chromecast functionaliteit ingebouwd. Het is wel gewoon een Android media player, dus je kan gewoon de verschillende apps installeren en de bijgeleverde afstandbediening gebruiken. Maar mocht je bijvoorbeeld een filmpje doorgestuurd krijgen of al op je telefoon open hebben staan kun je die alsnog casten naar de Mi Box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Louw Post schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 14:31:
[...]

De Mi Box heeft Chromecast functionaliteit ingebouwd. Het is wel gewoon een Android media player, dus je kan gewoon de verschillende apps installeren en de bijgeleverde afstandbediening gebruiken. Maar mocht je bijvoorbeeld een filmpje doorgestuurd krijgen of al op je telefoon open hebben staan kun je die alsnog casten naar de Mi Box.
Dat is gaaf. En heb je daarvoor chromecast nog fysiek nodig of volstaat een mi box alleen ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Leoon. schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 14:39:
[...]

Dat is gaaf. En heb je daarvoor chromecast nog fysiek nodig of volstaat een mi box alleen ook?
Je hebt alleen de Mi Box nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
fjux schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 14:07:
[...]

Ik heb er dus juist wel last van met 24 content....

Ik Kijk eigenlijk alleen maar films / series, en die zijn 24.
Het probleem heb ik met kodi en met spmc....
Bijzonder dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
Helaas wel ja! maar ik blijf van alles proberen om het op te lossen.

Als iemand nog ideeën heeft hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-09 22:26
Ik krijg melding dat ik kan updaten, maar de download stopt telkens na ca kwart van de download. Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 05:25

Pubbert

random gestoord

Vandaag is hij bij TomTop in de aanbieding (iemand ervaring met deze Chinese Shop?)

https://www.tomtop.com/xi...detracker&utm_campaign=de

Bestellen met promocode PAS0029LCX, hij word dan 49Euro.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
doggy1 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 14:25:
Ik krijg melding dat ik kan updaten, maar de download stopt telkens na ca kwart van de download. Meer mensen met dit probleem?
Het was een beveiligingsupdate en helaas, geen update naar Nougat. Wel bijna 500 Mb en duurde uren voordat binnen(download telkens onderbroken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
doggy1 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 14:25:
[...]

Het was een beveiligingsupdate en helaas, geen update naar Nougat. Wel bijna 500 Mb en duurde uren voordat binnen(download telkens onderbroken)
Vreemd, ik heb hem gosteren ook binnen gehaald . En was binnen een paar minuten klaar.

Maar zo te horen is het dus gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Heel vreemd ja, want ik heb snelle glasvezel, maar download stopte telkens na een paar minuten en ging daarna weer verder, na lange pauze.Heeft wel ca 4 uur geduurd.
Hopelijk komt update naar Nougat er aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 14:38
Pubbert schreef op zondag 30 juli 2017 @ 09:56:
Vandaag is hij bij TomTop in de aanbieding (iemand ervaring met deze Chinese Shop?)

https://www.tomtop.com/xi...detracker&utm_campaign=de

Bestellen met promocode PAS0029LCX, hij word dan 49Euro.
Ik heb hem net besteld, laat wel weten hoe het loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitsers
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-08 18:54
LordLynx schreef op zondag 30 juli 2017 @ 14:53:
[...]

Ik heb hem net besteld, laat wel weten het loopt.
Is deze deal ineens gedaan?
EDIT: nvm dom foutje van mij

[ Voor 6% gewijzigd door Flitsers op 30-07-2017 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asomers
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13-09 12:29
Hallo

Kan zijn dat deze vraag al gesteld is, maar vond het niet meteen terug via zoekfunctie usb.
Kan een Mi box bestanden afspelen van USB/harde schijf? Of kan deze enkel worden gebruikt voor over te zetten op de harde schijf van de box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Asomers schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 16:41:
Hallo

Kan zijn dat deze vraag al gesteld is, maar vond het niet meteen terug via zoekfunctie usb.
Kan een Mi box bestanden afspelen van USB/harde schijf? Of kan deze enkel worden gebruikt voor over te zetten op de harde schijf van de box?
Data kan direct vanaf een externe usb source afgespeeld worden.
Zover ik weet heeft de Mi Box zelf geen opslag capaciteit.
The set-box includes a 4/8 GB hard drive to collect a small gaming library and offers the regular content update on your favorite gaming genres.
USB 2.0, HDMI and AV
Physical connections are still in fashion because they provide the quickest data transfer and most reliable “pairing”. Hook up your phone or hard disk to run your favorite games, music videos and other applications.
Let er wel op dat je mogelijk een powered usb hub moet gebruiken.

[ Voor 32% gewijzigd door Viper® op 01-08-2017 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:33

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Vind het wel lang duren, die Nougat update.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Tomba schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:31:
Vind het wel lang duren, die Nougat update.
Ach ja, heeft het echt een meerwaarde op de media player? Zie liever wat functionele dingen beter worden, zoals passthrough en de refresh rate switching.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Mijn Mi Box overigens binnen.
Geen extra douna kosten of importrechten.
Stond wel 20 dollar gift op de verpakking. Volgens mij was tot 20 dollar importvrij dacht ik.

Anyway. aangesloten, menu doorlopen. Kodi geïnstalleerd, NFS op mijn nas aangezet en films afspelen werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
Viper® schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 21:50:
Stond wel 20 dollar gift op de verpakking. Volgens mij was tot 20 dollar importvrij dacht ik.

Anyway. aangesloten, menu doorlopen. Kodi geïnstalleerd, NFS op mijn nas aangezet en films afspelen werkt gewoon.
Ik kan ook aanraden om SPMC te installeren. Deze Kodi fork heeft ook ondersteuning voor voice search van Android TV.

Heerlijk, gewoon je film schreeuwen naar je AB en je krijgt de optie om hem te openen in SPMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 11:22
Even een paar vragen waar ik zelf het antwoord nog niet op heb kunnen vinden:

Kan ik aan de mediaspeler twee harde schijven hangen en deze vanaf mijn netwerk ook benaderen?
Is het mogelijk 4K content (inclusief dolby atmos, truehd 7.1, etc) vanuit Kodi te spelen of alleen via een interne speler?
Bij het gebruiken van de Chromecast functionaliteit, kan ik hier dan ook 4K gebruiken? (ik wil graag Google Photos streamen in de hoogst mogelijk resolutie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:33

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Louw Post schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:10:
[...]

Ach ja, heeft het echt een meerwaarde op de media player? Zie liever wat functionele dingen beter worden, zoals passthrough en de refresh rate switching.
Daar zit wat in, tis meer dat de Nougat al een redelijke tijd in ontwikkeling is en newer is always better right :+

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Tomba schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:08:
[...]

Daar zit wat in, tis meer dat de Nougat al een redelijke tijd in ontwikkeling is en newer is always better right :+
Misschien zijn ze wel met hele goeie dingen bezig icm Nougat.

Iemand met de beta progressie gezien?
Tovenaar schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:20:
Even een paar vragen waar ik zelf het antwoord nog niet op heb kunnen vinden:

Kan ik aan de mediaspeler twee harde schijven hangen en deze vanaf mijn netwerk ook benaderen?
Is het mogelijk 4K content (inclusief dolby atmos, truehd 7.1, etc) vanuit Kodi te spelen of alleen via een interne speler?
Bij het gebruiken van de Chromecast functionaliteit, kan ik hier dan ook 4K gebruiken? (ik wil graag Google Photos streamen in de hoogst mogelijk resolutie)
4K content kun je inderdaad afspelen via Kodi, zelf geprobeerd met een MKV'tje, vanaf mijn pc via wifi naar de Mi Box. Ook Atmos en TrueHD kan ik afspelen (dit alleen getest met 1080p MKVs), alleen heb ik zelf geen ervaring met passthrough. Op je andere vragen heb ik helaas geen antwoord.

[ Voor 55% gewijzigd door Louw Post op 03-08-2017 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntjuh.eu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:08
Viper® schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 21:50:

Die van jou is dan stukken sneller binnen als die van mij, toch?
Heb de 12-07-2017 besteld bij LITB, maar wacht er nog steeds op..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Tijntjuh.eu schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:01:
[...]

Die van jou is dan stukken sneller binnen als die van mij, toch?
Heb de 12-07-2017 besteld bij LITB, maar wacht er nog steeds op..
14-07-2017 besteld, 22-07 was hij verstuurd vanuit Gearbest.

Mogelijk ligt hij bij de douane

-update-
gisteren nog even met de mi box gespeeld, voor 48 euro zeker geen slecht ding.

wifi ontvangst lijkt goed, NFS naar de synology werk ook.
wel heeft iedereen dan lees/schijf rechten, beveiliging technisch niet ideaal.
smb is wat veiliger maar langzamer ?

menutaal heb ik op English laten staan, wel de subtitles etc op Dutch gezet.
Ook de subtitles service toegevoegd, ik kon opensubtitles.org er niet tussen vinden trouwens.
bij de film die ik afspeelde leek hij geen dutch subtitles op te halen overigens.

-update2-
Ik heb laatst de youtube app geupdate, nu als ik inlog pakt hij standard mijn gmail account, niet mijn youtube channel.
Deze is wel ingesteld als default channel en werkt wel als ik op youtube inlog. Ook via de android app op mijn mobile kan ik account wisselen selecteren, deze optie kan ik niet terugvinden op de youtube/mixbox app.
eerst pakte hij wel het juiste account.
laatste update van youtube verwijderd, en nu krijg ik bij het opstarten de keuze om het account te selecteren.

na de youtube update start hij en geeft de melding "account niet gemachtigd" en krijg ik maar 1 account te zien. Ik vermoed iets met security en machtigingen oid.

Schijnbaar bekend issue
https://www.reddit.com/r/..._app_updated_cant_switch/

Nieuwe app is niet compatibel met brand accounts. Mensen zijn er niet blij mee

[ Voor 74% gewijzigd door Viper® op 07-08-2017 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wann0wfhc
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:28
Goeiemorgen mensen,

Ik had even een vraag voor hulp en advies.

Ik heb op dit moment in mijn huidige set-up een Denon Receiver hangen aan een gewone (niet smart) philips tv. Nu heb ik interesse in een Mi Box met als uiteindelijk doel zodat ik via de tv kan Youtuben / Internetten om bijvoorbeeld streams te kijken, ik heb de reviews gezien dat moet zeker met de Mi Box lukken.

Echter waar nu mijn probleem is. Ik heb op mijn PC een collectie aan series en films die ik graag ook op de tv zou afspelen. De PC staat echter een aantal meter van de TV af. Hoe kan ik nu het beste de files van de pc richting de Mi Box krijgen? Moet ik hiervoor een NAS aanschaffen en instellen of kan dit ook op een andere manier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Viper® schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:26:
[...]
wifi ontvangst lijkt goed, NFS naar de synology werk ook.
wel heeft iedereen dan lees/schijf rechten, beveiliging technisch niet ideaal.
smb is wat veiliger maar langzamer ?
SMB is niet echt langzamer hoor en zeker voor een beetje streaming merk je echt geen verschil. Hoe SMB op een NAS werkt weet ik niet, maar op windows kun je in ieder geval alleen lees rechten bijv. instellen.
wann0wfhc schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:26:
Goeiemorgen mensen,

Ik had even een vraag voor hulp en advies.

Ik heb op dit moment in mijn huidige set-up een Denon Receiver hangen aan een gewone (niet smart) philips tv. Nu heb ik interesse in een Mi Box met als uiteindelijk doel zodat ik via de tv kan Youtuben / Internetten om bijvoorbeeld streams te kijken, ik heb de reviews gezien dat moet zeker met de Mi Box lukken.

Echter waar nu mijn probleem is. Ik heb op mijn PC een collectie aan series en films die ik graag ook op de tv zou afspelen. De PC staat echter een aantal meter van de TV af. Hoe kan ik nu het beste de files van de pc richting de Mi Box krijgen? Moet ik hiervoor een NAS aanschaffen en instellen of kan dit ook op een andere manier?
Gewoon op je PC de map met films/series delen, op je Mi Box Kodi installeren en vervolgens daarin je gedeelde mappen toevoegen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntjuh.eu
Mijne is eindelijk binnen gekomen en was zonder import kosten (ook al stond er 58 dollar op de verpakking).

Gelijk aangesloten op mijn KS7000 en een externe Seagate HDD eraan gehangen.
Via inet wat tips vernomen omtrent KODI 17.3, maar krijg op geen enkele manier mijn HDD zichtbaar in Kodi en kan dan ook de filmpjes niet afspelen die op deze HDD staan. Op inet wordt het helemaal uitgelegd hoe ik ze kan toevoegen, maar hij wordt in dat gedeelte gewoon niet zichtbaar.
De Mi zelf ziet de HDD wel, dus snap er nu niets meer van 8)7

Iemand bekend met dit probleem en nog beter, weet hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 05:25

Pubbert

random gestoord

Tijntjuh.eu schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:38:
Mijne is eindelijk binnen gekomen en was zonder import kosten (ook al stond er 58 dollar op de verpakking).

Gelijk aangesloten op mijn KS7000 en een externe Seagate HDD eraan gehangen.
Via inet wat tips vernomen omtrent KODI 17.3, maar krijg op geen enkele manier mijn HDD zichtbaar in Kodi en kan dan ook de filmpjes niet afspelen die op deze HDD staan. Op inet wordt het helemaal uitgelegd hoe ik ze kan toevoegen, maar hij wordt in dat gedeelte gewoon niet zichtbaar.
De Mi zelf ziet de HDD wel, dus snap er nu niets meer van 8)7

Iemand bekend met dit probleem en nog beter, weet hoe ik dit kan oplossen?
Welk filesystem heeft je HDD? Misschien dat Kodi er niet mee overweg kan, en je Mi wel.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
Louw Post schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:19:
[...]

SMB is niet echt langzamer hoor en zeker voor een beetje streaming merk je echt geen verschil. Hoe SMB op een NAS werkt weet ik niet, maar op windows kun je in ieder geval alleen lees rechten bijv. instellen.
ik zou adviseren om ook schrijfrechten te geven. of anders een specifieke map instellen in Kodi voor de subs ;)
Kodi zet standaard de subs bij de source zelf neer.

En Kodi kan ook prima overweg met SMB + user en password.

Maar ik zit nu toch echt te twijfelen om de mibox de deur uit te doen.
Ik krijg het hele passthrough gedeelte niet echt lekker werken qua sync.

Gisteren weer even mijn oude NUC aangesloten, en daar loopt alles direct weer 100% synchroon. die kan alleen geen HVEC aan.
misschien toch maar kijken naar de pricewatch: Eminent EM7680 4K TV Streamer powered by LibreELEC Kodi

[ Voor 30% gewijzigd door fjux op 08-08-2017 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntjuh.eu
Pubbert schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:39:
[...]

Welk filesystem heeft je HDD? Misschien dat Kodi er niet mee overweg kan, en je Mi wel.
Moest even Googlen wat filesystem precies is (ben echt een kneus met dit soort dingen), maar dat zou ik thuis dan nog even moeten uitzoeken (neem aan dat zoiets bij info staat?).
Mocht dit het probleem zijn, wat is dan de beste optie?

EDIT:
Als ik de HDD weer koppel aan mijn Mede8er in de woonkamer en hem dan opzoek via de Mi (Kodi), vind deze hem wel en speelt die het ook gewoon af.
Zal ook wel verkeerd hebben gekeken, maar als ik dan de eigenschappen bekijk van de HDD geeft deze aan dat de structuur SMB is. Dat is volgens mij niets anders dan dat het via de Mede8er "server" loopt, toch?

[ Voor 28% gewijzigd door Tijntjuh.eu op 09-08-2017 08:41 ]

• doggy1
foutje

[ Voor 95% gewijzigd door doggy1 op 10-08-2017 16:32 ]

• Viper®
  • Niet online
Tijntjuh.eu schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:47:
[...]

Moest even Googlen wat filesystem precies is (ben echt een kneus met dit soort dingen), maar dat zou ik thuis dan nog even moeten uitzoeken (neem aan dat zoiets bij info staat?).
Mocht dit het probleem zijn, wat is dan de beste optie?

EDIT:
Als ik de HDD weer koppel aan mijn Mede8er in de woonkamer en hem dan opzoek via de Mi (Kodi), vind deze hem wel en speelt die het ook gewoon af.
Zal ook wel verkeerd hebben gekeken, maar als ik dan de eigenschappen bekijk van de HDD geeft deze aan dat de structuur SMB is. Dat is volgens mij niets anders dan dat het via de Mede8er "server" loopt, toch?
WHAT KIND OF FLASH DISK DOES MI BOX SUPPORT
FAT32、NTFS and exFAT.
mogelijk is je hdd nu ext3/4 ?
Of is dat specifiek voor de flash card reader, niet usb disks.

[ Voor 13% gewijzigd door Viper® op 10-08-2017 16:52 ]

• Tijntjuh.eu
Viper® schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 16:48:
[...]

[...]

mogelijk is je hdd nu ext3/4 ?
Of is dat specifiek voor de flash card reader, niet usb disks.
Hoe bedoel je ext3/4 precies?
De HDD is trouwens NTFS, dus dat zou die moeten zien dan toch?

• Viper®
  • Niet online
Ik merk overigens net dat ik een lichte coilwhine heb op de adapter.
meer mensen dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:01
Ik heb de box op een ugreen usb netwerk dongle gezet maar dan werkt chromecast niet meer zet ik de wifi weer aan dan verschijnt de chromecast optie weer.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Raar dat er geen lan op zit eigenlijk. Bij kabelinternet staat het modem/ de router vaak achter de tv.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 15:02
Ik heb een probleem met de afstandsbediening van de MI Box. Opeens reageert deze niet meer. Dus de Android TV app gedownload en de box gereset, opnieuw verbinding proberen te maken en na een hele hoop keer proberen eindelijk verbinding.

Nu een paar dagen later stopt hij weer en krijg ik helemaal geen verbinding met de afstandsbediening. Door middel van een keyboard wel weer voorbij de instellingen gekomen maar kan hem nu enkel bedienen met de Android TV app. Meer mensen last van dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 11:22
Met even het forum doorgeakkert maar ik heb nog één ding niet duidelijk; 4k.
Ik wil deze box aanschaffen voor 4k content maar werkt 4k (HDR) met Netflix, YouTube en Kodi?
Ook de audio is mij nog niet helemaal duidelijk, kan ik bij Netflix en Kodi respectievelijk 5.1 en DTS passthrough gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
  • Laatst online: 13-09 22:13
Ik wilde de mi box bestellen op banggood voor 60 euro incl priority direct shipping zodat je garantie hebt dat je geen invoer rechten betaald. Is hij helaas niet meer op voorraad :(. Wel de UK adapter versie maar dan zal ik een blokje erop moeten zetten om hem in nederland te gebruiken?

Weten jullie nog andere plekken waar je goedkoop een mi box kunt halen met garantie op geen invoerrechten?

Ik zit trouwens in Amerika en daar zag ik ook de nvidia shield voor 180 dollar met sales tax kom je dan ook uit op 180 euro. Is dat een betere deal? Ik wil Kodi en netflix, ik heb nu nog een raspberry 1 met kodi en wou upgraden naar raspberry pi 3. Maar volgens mij kunnen die geen netflix kijken of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

michaeltb schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:48:
Ik wilde de mi box bestellen op banggood voor 60 euro incl priority direct shipping zodat je garantie hebt dat je geen invoer rechten betaald. Is hij helaas niet meer op voorraad :(. Wel de UK adapter versie maar dan zal ik een blokje erop moeten zetten om hem in nederland te gebruiken?

Weten jullie nog andere plekken waar je goedkoop een mi box kunt halen met garantie op geen invoerrechten?

Ik zit trouwens in Amerika en daar zag ik ook de nvidia shield voor 180 dollar met sales tax kom je dan ook uit op 180 euro. Is dat een betere deal? Ik wil Kodi en netflix, ik heb nu nog een raspberry 1 met kodi en wou upgraden naar raspberry pi 3. Maar volgens mij kunnen die geen netflix kijken of wel?
Als je de Mi Box wil en je bent in Amerika zou ik hem gewoon bij Walmart halen? (70 dollar dat ik zie, dat valt mee.) Standaard zit daar een buitenlandse adapter bij inderdaad en met een simpel koppelstukje is dat zo opgelost. (Zie bijv. linkje.

Op de Rapsberry ga je Netflix inderdaad niet aan de praat krijgen, op de Mi Box kun je deze gewoon via de Android store krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
70 dollar plus 10% sales tax is ongeveer 65 euro toch 15 euro meer dan bij banggood. Plus als hij kapot gaat kan ik toch bij banggood mijn geld terugvragen. In Amerika is dat iets lastiger als je weer in europa zit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

michaeltb schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:12:
70 dollar plus 10% sales tax is ongeveer 65 euro toch 15 euro meer dan bij banggood. Plus als hij kapot gaat kan ik toch bij banggood mijn geld terugvragen. In Amerika is dat iets lastiger als je weer in europa zit
Dan kun je hem beter voor 50 op banggood halen inderdaad, met zo'n koppelstukje erbij gaat het allemaal prima (heb het zelf ook zo thuis).
Tovenaar schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 18:41:
Met even het forum doorgeakkert maar ik heb nog één ding niet duidelijk; 4k.
Ik wil deze box aanschaffen voor 4k content maar werkt 4k (HDR) met Netflix, YouTube en Kodi?
Ook de audio is mij nog niet helemaal duidelijk, kan ik bij Netflix en Kodi respectievelijk 5.1 en DTS passthrough gebruiken?
Op basis van een review kon ik onderstaand stukje vinden.
"But on that latter front, you get what you pay for. On Mi Box, you’re on your own to find 4K content across apps that support it, like Netflix, YouTube, Vudu, UltraFlix and Sony’s Ultra streaming service. Roku’s software, on the other hand, highlights where to find and watch 4K video." Bron

Ook 4K via Kodi werkt, dit heb ik zelf getest met een 4K MKVtje, maar met een full HD tv. 5.1 DD/DTS passthrough zou ook prima moeten werken, maar DTS HD en DD True HD zou nog wel problemen geven bij mensen. Helaas heb ik zelf geen versterker of 4K tv om verder te kunnen testen.

[ Voor 55% gewijzigd door Louw Post op 21-08-2017 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
tweakG5 schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:13:
Ik heb een probleem met de afstandsbediening van de MI Box. Opeens reageert deze niet meer. Dus de Android TV app gedownload en de box gereset, opnieuw verbinding proberen te maken en na een hele hoop keer proberen eindelijk verbinding.

Nu een paar dagen later stopt hij weer en krijg ik helemaal geen verbinding met de afstandsbediening. Door middel van een keyboard wel weer voorbij de instellingen gekomen maar kan hem nu enkel bedienen met de Android TV app. Meer mensen last van dit probleem?
Ik heb hetzelfde en gok dat mijn AB de geest heeft gegeven. Helaas is nergens een vervangend model te vinden. Dus met een spraak knop...
Ook deze werkt niet (helemaal) met spraak en motion-control: http://www.ebay.nl/itm/152632191483
Die heb ik geprobeerd...

De originele die je bij de Mi Box hebt is nergens los te vinden... Tenminste tot een maand geleden ieder geval niet, toen heb ik me rot gezocht.
Btje schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 11:45:
Ik heb de box op een ugreen usb netwerk dongle gezet maar dan werkt chromecast niet meer zet ik de wifi weer aan dan verschijnt de chromecast optie weer.
Waarschijnlijk staat er ergens op je router iets van AP-Isolation (verschillende namen) aan. Die kan het verkeer zo blokkeren dat alleen alles op kabel elkaar ziet, of alles op 2,4ghz, of juist alleen 5gz.
Dus zodra je op wifi gaat zullen je Mi Bxx en Phone beide op hetzelfde wifi-punt zitten en elkaar dus kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
Heb maar het uk model besteld, de dame van de chat zegt dat er een eu adapter bij zit. En 10% coupon gekregen. Dus totaal nu 58 euro met priority direct mail, dus garantie dat er geen btw of invoerrechten betaald hoeven worden. Lijkt mij geen slechte deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
Hou er rekening mee dat je die inklaringskosten in eerste instantie wel gewoon moet betalen, maar dat je die later terugbetaald kan krijgen d.m.v. het bonnetje ervan naar de verkoper te sturen o.i.d.
Zo ging het ook toen ik er èèn via lightinthebox had gekocht, met "aankoop beveiliging & geen inklaringskosten" etc. maar ik moest toch nog even €25 aftikken bij het ophalen van het pakketje. Kreeg het wel gewoon netjes terugbetaald.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:47
Ik denk er over de Mi Box te bestellen, maar nu lees ik tegenstrijdige geluiden of er wel of niet NetFlix in 4K op kan, weet iemand dit uit eigen ervaring?
Pagina: 1 ... 9 ... 37 Laatste