Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 15:27
keepitfrosty schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 10:55:
[...]

Welke cam ga je gebruiken dan? Misschien dat je dan skype kan sideloaden ofzo.
Zag dat o.a. de generieke drivers voor webcams zoals die van logitech in de kernel zitten. Heb nog een oude 720p logitech waar ik het eerst mee probeer anders bestel ik een goede van amazon die ik terug kan sturen als hij niet werkt.
Met sideloaden omzeil ik wel de restricties vanuit de app store, maar heb het wordt trail and error vanaf dat punt. Hie gaat de app om met de cam driver, het grotere scherm, microfoon op cam, etc.

Hoopte dat al iemand dit geprobeerd had, aangezien het best een leuke feature is op een groot scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 13:15
Zou wel geinig zijn inderdaad. Maar ik weet zo geen officiele android tv app die dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
De 3C is wel snel vol zeg. Kreeg constant meldingen dat geen opslag meer beschikbaar was. Heb amper zelf iets geïnstalleerd, denk veel Chinese spul voorgeïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Zojuist heb ik de 3S internatinal versie aangeschaft en is het wachten op aankomst :)
Via lightinthebox besteld met invoer bescherming.

Maar ik begreep dus dat ik mijn chromecast kan aansluiten op mijn andere tv omdat deze box dat ingebouwd heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 15:24
De MDZ-16-AB is de versie die je wil hebben toch? @Mirr0r zou je mij een link kunnen geven welke je hebt besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
@Omisys ik heb je de link in een PB gedaan. Het gaat inderdaad om de MDZ-16-AB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Illusion

(the art of)

Illusion schreef op donderdag 13 april 2017 @ 22:45:
[...]

Die code is verlopen, maar met code 20MiBox heb ik hem net voor €61.52 besteld..
Nou, hij is binnen. 3 weken, en geen invoerrechten.
Alleen jammer dat er US stekker aan zit, en geen verloopje meegeleverd.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:47

Louw Post

Cerenas

Zojuist even een 4K MKV HEVC bestand geprobeerd te streamen vanaf mijn PC naar de Mi Box 3. Via wifi (5Ghz, 3 meter tussen Mi Box en AP) ging het aardig goed. Het enige was dat als je de film net aanzet of naar een ander hoofdstuk springt dat het even een aantal seconden duurt voordat hij weer normaal afspeelt. Via 1gbit bekabeling ging het afspelen zelfs heel goed. Film speelt meteen af, hoofdstukken springen gaat direct en geen stotteringen gemerkt.

Edit: Getest in Kodi trouwens. :)

Film info:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
Video
ID                             : 1
Format                         : HEVC
Format/Info                    : High Efficiency Video Coding
Format profile                 : Main 10@L5@High
Codec ID                       : V_MPEGH/ISO/HEVC
Duration                       : 2 h 3 min
Bit rate                       : 25.5 Mb/s
Width                          : 3 840 pixels
Height                         : 1 582 pixels
Display aspect ratio           : 2.40:1
Frame rate mode                : Constant
Frame rate                     : 23.976 (24000/1001) FPS
Color space                    : YUV
Chroma subsampling             : 4:2:0
Bit depth                      : 10 bits

Audio #2
ID                             : 3
Format                         : TrueHD
Format profile                 : TrueHD+Atmos / TrueHD
Codec ID                       : A_TRUEHD
Bit rate mode                  : Variable
Bit rate                       : 4 834 kb/s
Maximum bit rate               : 7 893 kb/s
Channel(s)                     : Object Based / 8 channels
Channel positions              : Object Based / Front: L C R, Side: L R, Back: L R, LFE
Sampling rate                  :  / 48.0 kHz
Frame rate                     : 1 200.000 FPS (40 spf)
Compression mode               : Lossless
Stream size                    : 4.16 GiB (16%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Louw Post schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 14:52:
Zojuist even een 4K MKV HEVC bestand geprobeerd te streamen vanaf mijn PC naar de Mi Box 3. Via wifi (5Ghz, 3 meter tussen Mi Box en AP) ging het aardig goed. Het enige was dat als je de film net aanzet of naar een ander hoofdstuk springt dat het even een aantal seconden duurt voordat hij weer normaal afspeelt. Via 1gbit bekabeling ging het afspelen zelfs heel goed. Film speelt meteen af, hoofdstukken springen gaat direct en geen stotteringen gemerkt.

Edit: Getest in Kodi trouwens. :)

Film info:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
Video
ID                             : 1
Format                         : HEVC
Format/Info                    : High Efficiency Video Coding
Format profile                 : Main 10@L5@High
Codec ID                       : V_MPEGH/ISO/HEVC
Bit rate                       : 25.5 Mb/s
Width                          : 3 840 pixels
Height                         : 1 582 pixels
Display aspect ratio           : 2.40:1
Frame rate mode                : Constant
Frame rate                     : 23.976 (24000/1001) FPS
Color space                    : YUV
Chroma subsampling             : 4:2:0
Bit depth                      : 10 bits

Audio #2
ID                             : 3
Format                         : TrueHD
Format profile                 : TrueHD+Atmos / TrueHD
Codec ID                       : A_TRUEHD
Bit rate mode                  : Variable
Bit rate                       : 4 834 kb/s
Maximum bit rate               : 7 893 kb/s
Channel(s)                     : Object Based / 8 channels
Channel positions              : Object Based / Front: L C R, Side: L R, Back: L R, LFE
Sampling rate                  :  / 48.0 kHz
Frame rate                     : 1 200.000 FPS (40 spf)
Compression mode               : Lossless
Stream size                    : 4.16 GiB (16%)
Hoe heb je 1gbit voorelkaar gekregen? Ik dacht dat de usb naar ethernet poort een 100mbit limiet had. Bitrate lijkt ook wat laag voor 4k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

keepitfrosty schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 17:50:
[...]

Hoe heb je 1gbit voorelkaar gekregen? Ik dacht dat de usb naar ethernet poort een 100mbit limiet had. Bitrate lijkt ook wat laag voor 4k.
Ik gebruik deze adapter: https://nl.aliexpress.com...r-Mac-OS/32400737540.html

Of het echt 1gbit is weet ik eigenlijk niet, maar sinds de Mi Box een usb 2.0 poort heeft gok ik op 100mbit. Raar genoeg kan ik op zowel mijn router als de Mi Box niet checken hoe snel de verbinding is.

Of de bitrate laag is weet ik niet, niet zo heel veel kennis van, maar de audio bitrate lijkt me wel goed. Ging in ieder geval om een 30GB HEVC bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Nu online

ilm

Louw Post schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 18:15:
[...]

Of het echt 1gbit is weet ik eigenlijk niet, maar sinds de Mi Box een usb 2.0 poort heeft gok ik op 100mbit. Raar genoeg kan ik op zowel mijn router als de Mi Box niet checken hoe snel de verbinding is.

Of de bitrate laag is weet ik niet, niet zo heel veel kennis van, maar de audio bitrate lijkt me wel goed. Ging in ieder geval om een 30GB HEVC bestand.
usb 2.0 is gelimiteerd op een 480mbit/s of zoiets. Met een usb 2.0 100mbit adapter heb je dan in de praktijk een 94mbit/s. En alhoewel je niet de volle 1gbit van usb 3.0 adapters kunt benutten heb je in de praktijk toch nog een 250-300 mbit/s (480 mbit niet wegens overhead). Dus er is wel duidelijk een voordeel.

edit: mits goede kwaliteit adapters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Louw Post schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 18:15:
[...]

Ja zal wel 100mbit zijn dan denk ik. Maar goed als het soepel afspeelt dan prima. Ben wel benieuwd of de box de hogere bitrates ook soepeltjes doet. Ik zal zelf binnenkort ook eens wat testen al heb ik geen 4k tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
Is er iemand recentelijk een mi box bij lightinthebox.com heeft besteld die mij kan vertellen of er gewoon een EU netvoeding wordt meegeleverd (zoals ze die bij de plaatjes laten zien op hun site) of dat ze een losse verloopstekker meesturen?
In het laatste geval zit ik er aan te denken, i.v.m. ruimte gebrek bij de stekkerdoos, om lokaal of via een webshop een vergelijkbare netvoeding te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
MonkeyJohn schreef op zondag 7 mei 2017 @ 13:06:
Is er iemand recentelijk een mi box bij lightinthebox.com heeft besteld die mij kan vertellen of er gewoon een EU netvoeding wordt meegeleverd (zoals ze die bij de plaatjes laten zien op hun site) of dat ze een losse verloopstekker meesturen?
In het laatste geval zit ik er aan te denken, i.v.m. ruimte gebrek bij de stekkerdoos, om lokaal of via een webshop een vergelijkbare netvoeding te kopen.
Toevallig net gisteren een order bevestiging binnen gekregen van de bestelling en daar hebben ze zelf even een verloop stekker bijgezet.

Zou wel voorzichtig zijn met adapters uit china... lijkt met niet bepaald betrouwbaar spul, mede omdat het toch blokjes zijn die 24/7 aan een contactdoos hangen en lekker warm worden bij gebruik.

[ Voor 13% gewijzigd door 2green op 10-05-2017 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
2green schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:15:
[...]

Toevallig net gisteren een order bevestiging binnen gekregen van de bestelling en daar hebben ze zelf even een verloop stekker bijgezet.
Hier precies hetzelfde :9
Zou wel voorzichtig zijn met adapters uit china... lijkt met niet bepaald betrouwbaar spul, mede omdat het toch blokjes zijn die 24/7 aan een contactdoos hangen en lekker warm worden bij gebruik.
Ik had al een beetje zitten Google-en en waar ik vooral tegenaan loop is dat de mi box om een 5.2V 2.1A voeding vraagt en je hier vooral een 5V 2A voeding vind, nu ben ik ook langs een reddit topic gekomen waarbij iemand claimt dat die 0.2V en 0.1A geen drol uitmaakt maar in hetzelfde topic caimt ook iemand "een la vol defecte mi boxen door een andere voeding" te hebben. Zo heel veel duidelijker wordt het er voor mij dan ook niet op :p daardoor ben ik ook nog wat terughoudend geweest om bijvoorbeeld deze te bestellen: https://www.wanscamshop.n...-meter-stroomadapter.html
(ik weet niet precies meer waar maar ik dacht gelezen te hebben dat de kant die de mi box in gaat een 3.5mm plug moest zijn. 100% weet ik dat eigenlijk ook niet :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
MonkeyJohn schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:44:
[...]

[...]

Ik had al een beetje zitten Google-en en waar ik vooral tegenaan loop is dat de mi box om een 5.2V 2.1A voeding vraagt en je hier vooral een 5V 2A voeding vind, nu ben ik ook langs een reddit topic gekomen waarbij iemand claimt dat die 0.2V en 0.1A geen drol uitmaakt maar in hetzelfde topic caimt ook iemand "een la vol defecte mi boxen door een andere voeding" te hebben. Zo heel veel duidelijker wordt het er voor mij dan ook niet op :p daardoor ben ik ook nog wat terughoudend geweest om bijvoorbeeld deze te bestellen: https://www.wanscamshop.n...-meter-stroomadapter.html
(ik weet niet precies meer waar maar ik dacht gelezen te hebben dat de kant die de mi box in gaat een 3.5mm plug moest zijn. 100% weet ik dat eigenlijk ook niet :?)
Nog geen ervaring met de mi-box, hij is tenslotte onderweg. Maar heb vrij veel software geschreven voor chinese teststraten om elektronica te testen. Heb nog nooit en dan ook nooit een bedrijf waar dan ook in de wereld gezien waar ze duurdere componenten gebruiken dan noodzakelijk.

Samengevat zullen dei 0.2V/0.1A zeker effect hebben op de werking en levensduur van de elektronica. Hadden ze minder nodig gehad dan hadden ze dat wel gedaan omdat dit vrij zeker tot goedkopere elektronica componenten leidt. Als zijn er altijd uitzonderingen door inkoop en aanbod perikelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
MonkeyJohn schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:44:
[...]

[...]

Ik heb zelf de kabel doorgeknipt, er een oude usb kabel aangesoldeerd en in een (2A, 5V) USB adapter gestoken. Werkt al tijden prima d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:14
Iemand inmiddels een goede lader gevonden?
Ik ben niet zo'n fan van verloopstekkertjes 😐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Kunnen zulke adapters veel kwaad dan?:

https://www.banggood.com/...erter-2-Pin-p-937439.html
https://www.myxlshop.nl/j...LqAwp7P59MCFU-eGwodaEYJ6Q

Dacht dat je meer moest oppassen met accu's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nukubu
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
LaTiNo156 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 11:01:
Iemand inmiddels een goede lader gevonden?
Ik ben niet zo'n fan van verloopstekkertjes 😐
Ik heb zelf onderstaande kabel gekocht, kan je een usb lader naar keuze gebruiken :)

https://www.amazon.de/gp/product/B01JZ07NTQ/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Kwee niet, heb altijd het gevoel dat ze niet echt safe zijn voor 24 uur per dag gebruik. 🙁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
Basterd schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 12:37:
[...]

Ik heb zelf onderstaande kabel gekocht, kan je een usb lader naar keuze gebruiken :)

https://www.amazon.de/gp/product/B01JZ07NTQ/
Maar die usb laders leveren toch altijd 2A? Niet 2.1A?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
LaTiNo156 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 12:43:
[...]

Kwee niet, heb altijd het gevoel dat ze niet echt safe zijn voor 24 uur per dag gebruik. 🙁
Ik heb er iig nog geen problemen mee gehad, maar met echte opladers en accu's uit china ben ik wel voorzichtig mee. Kies ik vaak voor de wat betere (duurdere) merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm
  • Nu online

ilm

Na wat zoeken om passthrough goed werkende te krijgen met spmc (kodi) werkt alles nu perfect: passthrough dts, dts-ma, truehd, etc. naar men denon x1200w receiver. Ik was gewoon vergeten de firmware te updaten :)

Kan iemand me bevestigen dat de mi box geen surround PCM ondersteund (met spmc)? Bv. 5.1 AAC wordt enkel doorgegeven als 2.0 PCM. Als workaround laat ik spmc dit transcoderen naar AC3 (dit wordt dan via passthrough doorgegeven, enkel non-passthrough heeft dat probleem). Maar heb de indruk dat dat ietsje teveel werk is voor de mi box, met name af en toe wat stutter in de film (of mss waset het enkel die ene film).

Misschien is dit gefixed in de Nougat update, langs de andere kant werkt alles nu zoals ik het wil en updaten is gevaarlijk ;)

Edit: ik wacht nog altijd op men verloopstekkerke van banggood. Verlopig gebruik ik de adapter van de steam link, alhoewel die eigenlijk ietsje te groot is en niet goed past.

[ Voor 10% gewijzigd door ilm op 12-05-2017 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik houd de Mi Box al tijden in de gaten. Het leek/lijkt me een fijne vervanger voor mijn Ouya.
Dat ding is - op z'n zachts gezegd - niet bepaald een succes geworden maar ik heb er uiteindelijk Cyanogenmod op gezet en op zich is het dan nog wel een geinig ding.
Zo werkt Kodi een stuk sneller dan op de eerste generatie Raspberry Pi en kon je natuurlijk Android apps gebruiken. Maar erg stabiel is het niet. Ik heb het ding zo ingesteld dat het Kodi automatisch moet starten als de Ouya aangezet wordt, maar dit gebeurd niet altijd. Daarnaast is de bediening vrij slechts (namelijk met zo'n gamecontroller) en ethernet kreeg ik maar niet aan de praat.
Ook een groot nadeel is dat de refresh rate vast staat op 60Hz. en een 3rd party app om er naar te casten werkt ook niet goed.

De Mi Box zou in theorie dit kunnen oplossen. Android TV, cast mogelijkheden en de remote spreken mij aan; maar ik lees wel heel erg wisselende ervaringen, maar meestal negatief.
Ik heb geen abonnement op Netflix, Spotify en dergelijke dus dat ga ik niet gebruiken.
Maar bijvoorbeeld van alles casten zou ik wel prettig vinden en Kodi moet gewoon goed werken.
En laat ik nou over beide veel negatieve ervaringen lezen.

Cast werkt niet altijd goed en Kodi is ook nog steeds vast gezet op 60Hz.? Of dat laatste is handmatig aan te passen maar moet je dat dan elke keer doen als je een video gaat afspelen met Kodi dat weer een andere frame rate heeft?
Want stel ik wil eerst een willekeurige serie kijken (ofwel 24 fps.), dan iets wat ik bijvoorbeeld met m'n telefoon heb gefilmd (30 fps.) en dan nog wat van de actioncam (60 fps.).
Kan de Mi Box dit op de juiste frame rate uitzenden naar de TV en zo ja; moet je dit dus handmatig telkens aanpassen of gaat dat automatisch?

Want als alles vast staat op 60Hz. dan schiet ik er niets mee op t.o.v. de Ouya. Dan is het misschien slimme om te wachten op een nieuwe generatie Mi Box of iets als een Beelink GT1 met LibreElec en een normale Chromecast te nemen...

Overigens wordt deze rechtstreeks aangesloten op de TV, zonder receiver o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Piet91 schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 13:38:
Ik houd de Mi Box al tijden in de gaten. Het leek/lijkt me een fijne vervanger voor mijn Ouya.
Dat ding is - op z'n zachts gezegd - niet bepaald een succes geworden maar ik heb er uiteindelijk Cyanogenmod op gezet en op zich is het dan nog wel een geinig ding.
Zo werkt Kodi een stuk sneller dan op de eerste generatie Raspberry Pi en kon je natuurlijk Android apps gebruiken. Maar erg stabiel is het niet. Ik heb het ding zo ingesteld dat het Kodi automatisch moet starten als de Ouya aangezet wordt, maar dit gebeurd niet altijd. Daarnaast is de bediening vrij slechts (namelijk met zo'n gamecontroller) en ethernet kreeg ik maar niet aan de praat.
Ook een groot nadeel is dat de refresh rate vast staat op 60Hz. en een 3rd party app om er naar te casten werkt ook niet goed.

De Mi Box zou in theorie dit kunnen oplossen. Android TV, cast mogelijkheden en de remote spreken mij aan; maar ik lees wel heel erg wisselende ervaringen, maar meestal negatief.
Ik heb geen abonnement op Netflix, Spotify en dergelijke dus dat ga ik niet gebruiken.
Maar bijvoorbeeld van alles casten zou ik wel prettig vinden en Kodi moet gewoon goed werken.
En laat ik nou over beide veel negatieve ervaringen lezen.

Cast wekt niet altijd goed en Kodi is ook nog steeds vast gezet op 60Hz.? Of dat laatste is handmatig aan te passen maar moet je dat dan elke keer doen als je een video gaat afspelen met Kodi dat weer een andere frame rate heeft?
Want stel ik wil eerst een willekeurige serie kijken (ofwel 24 fps.), dan iets wat ik bijvoorbeeld met m'n telefoon heb gefilmd (30 fps.) en dan nog wat van de actioncam (60 fps.).
Kan de Mi Box dit op de juiste frame rate uitzenden naar de TV en zo ja; moet je dit dus handmatig telkens aanpassen of gaat dat automatisch?

Want als alles vast staat op 60Hz. dan schiet ik er niets mee op t.o.v. de Ouya. Dan is het misschien slimme om te wachten op een nieuwe generatie Mi Box of iets als een Beelink GT1 met LibreElec en een normale Chromecast te nemen...

Overigens wordt deze rechtstreeks aangesloten op de TV, zonder receiver o.i.d.
Auto refresh werkt inderdaad niet met de mibox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Niet online
Is er hier iemand met een mi box international die spdif over coax gebruikt? Ik heb het nu werkende via toslink maar gebruik een converter van toslink naar coax. Die zou ik er graag tussenuit halen. Ik weet dat het met bepaalde types mi box mogelijk zou moeten zijn met deze kabel:

Afbeeldingslocatie: https://76.my/Malaysia/xiaomi-mibox-mi-box-ver-3-s-pdif-cable-connector-mitv-mi-tv-cavarii-1507-27-cavarii@1.jpg

Ik heb het reeds geprobeerd met een 3 pin 3.5 mm jack naar RCA kabel maar zonder succes. Wellicht dat die pinout anders moet zijn maar ik kan nergens documentatie vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
keepitfrosty schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 14:42:
Auto refresh werkt inderdaad niet met de mibox.
Je moet het dus telkens handmatig aanpassen ergens in de instellingen voordat je videos gaat kijken?

Jammer, want dan heeft de Mi Box geen zin t.o.v. de Ouya.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Piet91 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:47:
[...]

Je moet het dus telkens handmatig aanpassen ergens in de instellingen voordat je videos gaat kijken?

Jammer, want dan heeft de Mi Box geen zin t.o.v. de Ouya.
Klopt.Wel heeft de mibox een HDMI adapt functie in de android tv settings. Hierdoor speelt 24p content redelijk smooth op 60p. Maar automatisch refresh rate switchen in kodi werkt op het moment niet met de mibox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
2017-05-18 09:57
The item has been processed in the country of destination
oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinjkok
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-09 08:50
MonkeyJohn schreef op zondag 7 mei 2017 @ 13:06:
Die van mij is vandaag binnengekomen. Er zat inderdaad een extra verloopstukje bij van US naar NL stekker. Maar toen ik de doos opende zag ik dat het een Europese versie betreft met EU stekker. Ook zit er een klein velletje in met de CE certificeringen met alle EU talen, inclusief Nederlands... :)

Mi box

Mi box

[ Voor 16% gewijzigd door kevinjkok op 19-05-2017 14:21 ]

Tesla Model 3 2019 SR+ | 19.890 Wp OW | Panasonic MDC05J3E5 Monoblock WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
kevinjkok schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 14:10:
[...]

Die van mij is vandaag binnengekomen. Er zat inderdaad een extra verloopstukje bij van US naar NL stekker. Maar toen ik de doos opende zag ik dat het een Europese versie betreft met EU stekker. Ook zit er een klein velletje in met de CE certificeringen met alle EU talen, inclusief Nederlands... :)

[afbeelding]

[afbeelding]
Kijk, dat is fijn en nu hopen dat het bij die van mij ook zo is.
Hij stond bij postnl voor vandaag op de planning om bezorgd te worden maar dat hebben ze ondertussen veranderd naar morgen, nog even geduld hebben dus.

Edit: Hmmm, tracking via PostNL vermeld nog steeds "Zending is aangemeld maar nog niet ontvangen door PostNL" -O-

[ Voor 7% gewijzigd door MonkeyJohn op 19-05-2017 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:35
MonkeyJohn schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 15:02:
[...]

Kijk, dat is fijn en nu hopen dat het bij die van mij ook zo is.
Hij stond bij postnl voor vandaag op de planning om bezorgd te worden maar dat hebben ze ondertussen veranderd naar morgen, nog even geduld hebben dus.

Edit: Hmmm, tracking via PostNL vermeld nog steeds "Zending is aangemeld maar nog niet ontvangen door PostNL" -O-
Agh, en anders bestel je even een verloopstekker. Die dingen kosten ook maar 2 euro en worden vaak binnen een week geleverd vanuit Aliexpress of banggood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
En ja hoor.. het bezorgmoment is aangepast naar dinsdag :N }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:41
ilm schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:22:
Na wat zoeken om passthrough goed werkende te krijgen met spmc (kodi) werkt alles nu perfect: passthrough dts, dts-ma, truehd, etc. naar men denon x1200w receiver. Ik was gewoon vergeten de firmware te updaten :)
Met welke instellingen is het je gelukt om DTS passthrough te doen? Ik heb Android geüpdatet maar ik krijg het niet voor elkaar. SPMC heeft wel expliciete instellingen voor passthrough (Kodi niet) maar dat werkt bij mij alleen voor Dolby Digital. DTS en DTS-MA worden als stereo PCM naar mijn Marantz NR-1607 gestuurd. :'(

Ik heb in Android zowel auto (er staat dan HDMI passthrough) en HDMI geprobeerd. Dat maakt niets uit. Netflix stuurt Dolby Digital + (DDD+) wel gewoon door naar mijn versterker.

Mijn Mi Box 3 werd trouwens door Light In The Box met aparte verloopstekker geleverd, maar in het doosje zat al een 12V adapter met EU stekker. _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door RichieB op 21-05-2017 21:29 ]

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 21:55
Ik heb er ook eentje besteld voor op de slaapkamer.
Nu heb ik een Nvidia Shield Console voor de huiskamer en daar ben ik echt zo blij mee. Ik gebruik het voornamelijk voor Kodi, Netflix en chromecast dingen.

Maar de Shield vind ik een beetje te prijzig voor op de slaapkamer, dus ben benieuwd of dit voor 1/3e van de prijs een mooie oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Pusherman_ schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:14:
Ik heb er ook eentje besteld voor op de slaapkamer.
Nu heb ik een Nvidia Shield Console voor de huiskamer en daar ben ik echt zo blij mee. Ik gebruik het voornamelijk voor Kodi, Netflix en chromecast dingen.

Maar de Shield vind ik een beetje te prijzig voor op de slaapkamer, dus ben benieuwd of dit voor 1/3e van de prijs een mooie oplossing is.
wij hebben deze ook op de slaapkamer en een prima ding voor al het werk zoals Kodi en netflix! Alles speelt soepel op Kodi zoals Exodus en noem zo maar op..Wij hebben geen fancy surroundsound erop aangesloten alleen op tv en dat is alles!

[ Voor 6% gewijzigd door theduke1989 op 24-05-2017 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm
  • Nu online

ilm

RichieB schreef op zondag 21 mei 2017 @ 21:27:
[...]

Met welke instellingen is het je gelukt om DTS passthrough te doen? Ik heb Android geüpdatet maar ik krijg het niet voor elkaar. SPMC heeft wel expliciete instellingen voor passthrough (Kodi niet) maar dat werkt bij mij alleen voor Dolby Digital. DTS en DTS-MA worden als stereo PCM naar mijn Marantz NR-1607 gestuurd. :'(

Ik heb in Android zowel auto (er staat dan HDMI passthrough) en HDMI geprobeerd. Dat maakt niets uit. Netflix stuurt Dolby Digital + (DDD+) wel gewoon door naar mijn versterker.

Mijn Mi Box 3 werd trouwens door Light In The Box met aparte verloopstekker geleverd, maar in het doosje zat al een 12V adapter met EU stekker. _/-\o_
Eigenlijk niets speciaal gedaan. Als je Googled op spmc en passthrough vind je een guide, maar was niet nodig denk ik.

Ondersteunt je receiver wel HD audio? Zoniet zul je de optie niet zien en de mibox kan alleen pcm als stereo doorgeven. Een workaround is de transcode to ac3 optie in spmc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
ilm schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:22:
[...]

Eigenlijk niets speciaal gedaan. Als je Googled op spmc en passthrough vind je een guide, maar was niet nodig denk ik.
Zou je kunnen nakijken hoe je audio instellingen in Android en SPMC precies staan? Ik heb alle combinaties geprobeerd, zelfs reboots ertussen maar ik krijg nog steeds stereo ipv DTS.
Ondersteunt je receiver wel HD audio?
Ja, de Marantz NR-1607 ondersteunt DTS-MA en Dolby Atmos, maar zelfs simpele DTS wordt al gedownmixed naar stereo. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm
  • Nu online

ilm

RichieB schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:37:
[...]

Zou je kunnen nakijken hoe je audio instellingen in Android en SPMC precies staan? Ik heb alle combinaties geprobeerd, zelfs reboots ertussen maar ik krijg nog steeds stereo ipv DTS.

[...]

Ja, de Marantz NR-1607 ondersteunt DTS-MA en Dolby Atmos, maar zelfs simpele DTS wordt al gedownmixed naar stereo. 8)7
Doe ik. Wel volgende week, nu even niet thuis.

Vreemd dat DTS ook niet gaat, dit ging zelfs met de oude firmware bij mij. Anders zou ik zeggen doe eens een factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:17
Ik ga voor de slaapkamer een tv aanschaffen ter vervanging van kijken naar m'n laptop. Sinds kort in aanraking gekomen met het merk Xiaomi (powerbank en oordopjes). Maak ik een goede keuze om deze mi box te halen voor netflix en kodi mogelijkheden? Of zijn er alternatieven die jullie adviseren?

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
ilm schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:51:
[...]
Vreemd dat DTS ook niet gaat, dit ging zelfs met de oude firmware bij mij.
Ja, ik vind het ook heel vreemd. Dit is toch basisfunctionaliteit zou je denken..
Anders zou ik zeggen doe eens een factory reset.
Factory reset? Dat ding komt nieuw uit de doos! 8)7
Ik ben er wel klaar mee, een Android mediaplayer was niet mijn eerste keus maar ik dacht dat Xiaomi de software wel op orde zou hebben. Hij gaat in de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm
  • Nu online

ilm

Een echte tweaker geeft toch zo snel niet op :p Ik veronderstel dat ik men instellingen niet meer moet doorgeven. Vin de mi box echt geweldig voor die prijs. Ik wacht enkel op de steam Android app. Mss is het je versterker of HDMI-kabel​?

Factory reset is echt wel nodig na een (grotere) update. Zo kan ik men mi box niet meer afsluiten met de afstandbediening. Die instelling bestaat niet meer in de nieuwe maar hij onthoude het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
ilm schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 12:48:
Een echte tweaker geeft toch zo snel niet op :p
Na 2 avonden is het een keer klaar. Ik wist vantevoren al dat frame rate switching onder Android niet werkt, maar als het geluid maar uit 2 speakers komt ga ik er verder geen tijd meer in stoppen.
Ik veronderstel dat ik men instellingen niet meer moet doorgeven.
Kan wel handig zijn voor anderen met hetzelfde probleem..
Vin de mi box echt geweldig voor die prijs.
De prijs is zeker goed, daarom durfde ik hem ook wel te bestellen. Voor de iets minder kritische gebruiker lijkt het me een geweldig apparaat. Helaas moet bij mij alles kloppen voordat ik er tevreden mee ben. Ik heb nog een Vero 4k besteld. 2x zo duur, maar dat heb ik er voor over als het gewoon werkt.
Mss is het je versterker of HDMI-kabel​?
De versterker krijgt een Stereo signaal binnen van de Mi Box. DTS werkt prima op dezelfde kabel met een Popcorn Hour A-400. Bovendien gaat een kabel niet ineens van DTS stereo maken natuurlijk. }:O
Factory reset is echt wel nodig na een (grotere) update.
Als dat nodig is, waarom doet die update dat dan zelf niet? Of waarschuwt de software hiervoor bij de 1x keer opstarten na die update? Het klinkt een beetje als "heb je hem al gereboot" bij problemen met Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
RichieB schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 11:29:
[...]

Ja, ik vind het ook heel vreemd. Dit is toch basisfunctionaliteit zou je denken..

[...]

Factory reset? Dat ding komt nieuw uit de doos! 8)7
Ik ben er wel klaar mee, een Android mediaplayer was niet mijn eerste keus maar ik dacht dat Xiaomi de software wel op orde zou hebben. Hij gaat in de verkoop.
Bizar hoor. Voor mij was het enige wat ik moest doen met de mibox was de Kodi settings aanpassen zodat audio via passthrough ging en dat was het. Met de laatste updates heeft xiaomi hun firmware qua audio wel op orde gezien de passthrough hd audio fix voor de chipset. Ik heb zelf de mibox op een denon x4200w receiver aangesloten. Alle audio formaten gaan prima naar de Denon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Voordat ik hem in de doos deed op weg naar de nieuwe eigenaar heb ik toch nog even een Factory reset gedaan. Maakte totaal geen verschil. Ik moest in Android de audio op auto zetten (HDMI passthrough zegt ie dan) en in SPMC "Enable passthrough". Dan doet Dolby Digital het prima, maar DTS, DTS-MA en AAC 5.1 worden als PCM 2.0 (stereo) doorgegeven. 8)7

Ik heb geen spijt van mijn aankoop (altijd leuk om iets nieuws te proberen) maar zeker ook niet van de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
Maar de mi box doet sowieso toch maar DTS 2.0 of is dat alleen via de optical out?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Niet online
cvheereveld schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:32:
Is er hier iemand met een mi box international die spdif over coax gebruikt? Ik heb het nu werkende via toslink maar gebruik een converter van toslink naar coax. Die zou ik er graag tussenuit halen. Ik weet dat het met bepaalde types mi box mogelijk zou moeten zijn met deze kabel:

[afbeelding]

Ik heb het reeds geprobeerd met een 3 pin 3.5 mm jack naar RCA kabel maar zonder succes. Wellicht dat die pinout anders moet zijn maar ik kan nergens documentatie vinden.
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm
  • Nu online

ilm

RichieB schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 23:13:
in SPMC "Enable passthrough". Dan doet Dolby Digital het prima, maar DTS, DTS-MA en AAC 5.1 worden als PCM 2.0 (stereo) doorgegeven. 8)7
Stomme vraag, zie je buiten "Enable passthrough" ook de "capable receiver" opties om DTS etc. te enablen? Als je die niet ziet dan denkt Android dat je receiver deze niet ondersteunt (met output device IEC passthrough). Je kan ook eens RAW passthrough als output device nemen, die zou dat moeten omzeilen (geen idee of dit specifiek op de mi box werkt). Enfin, ik veronderstel dat je al die dingen wel hebt gecontroleerd.

Edit: ah ja, en heb je meerdere keren gecontroleerd op firmware updates? 1x updaten is niet genoeg, hij doet dat niet in 1 keer tot de laatste versie.
MonkeyJohn schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 08:42:
Maar de mi box doet sowieso toch maar DTS 2.0 of is dat alleen via de optical out?
Geen idee ivm optical out, maar het lijkt erop dat als de mi box zelf DTS moet decoderen dat ie alles naar PCM 2.0 remuxed. Via HDMI passthrough kan hij wel DTS 5.1 etc doorgeven, je receiver doet dan de decodering.

[ Voor 6% gewijzigd door ilm op 27-05-2017 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MonkeyJohn
ilm schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 12:14:
[...]

Geen idee ivm optical out, maar het lijkt erop dat als de mi box zelf DTS moet decoderen dat ie alles naar PCM 2.0 remuxed. Via HDMI passthrough kan hij wel DTS 5.1 etc doorgeven, je receiver doet dan de decodering.
Niet dat het voor mij veel zal uitmaken hoor, ik heb toch 'maar' een 2.0 opstelling :P

Na wat gestuntel van PostNL (5u vroeger proberen te bezorgen dan het aangegeven tijdvak, briefje in de bus met aangepast afhaalpunt maar geen code erbij geschreven en de app die een ander adres aangeeft, daarna alsnog een bezorg poging ondanks de melding dat het naar een afhaalpunt zou worden gebracht etc. etc.) eindelijk de MiBox binnen :) na wat settings checken, zoals de resolutie (1080p 60hz) en de audio (spdif) of die juist stonden, Kodi geïnstalleerd, shared folders toevoegen ging zonder problemen en alles speelt gewoon soepel af.
Al met al een prima ervaring zo na de eerste middag :)

[ Voor 41% gewijzigd door MonkeyJohn op 27-05-2017 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
ilm schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 12:14:
[...]
Stomme vraag, zie je buiten "Enable passthrough" ook de "capable receiver" opties om DTS etc. te enablen?
Nee, die opties heb ik nog nooit gezien. Ook nergens over gelezen ook, dank!
Als je die niet ziet dan denkt Android dat je receiver deze niet ondersteunt (met output device IEC passthrough).
Waar in Android moet je dat instellen dan? Op de Mi Box kan je alleen kiezen tussen Auto, PCM en HDMI geloof ik. En standaard staat ie op PCM. Volgens mij zit er wel een dergelijke optie in SPMC maar daar heb je dan weer niets aan in andere apps.
Je kan ook eens RAW passthrough als output device nemen, die zou dat moeten omzeilen (geen idee of dit specifiek op de mi box werkt).
Volgens mij had ik SPMC getest met RAW passthrough maar dat werkte dus niet.
Enfin, ik veronderstel dat je al die dingen wel hebt gecontroleerd.
Ik heb er uren mee zitten klooien, maar ik kon nergens een vinden welke settings precies leiden tot DTS passthrough. Zelfs niet hier op tweakers.
Edit: ah ja, en heb je meerdere keren gecontroleerd op firmware updates? 1x updaten is niet genoeg, hij doet dat niet in 1 keer tot de laatste versie.
Na de eerste firmware update (die ik zelf handmatig moest doen, er verscheen geen melding ofzo) was er daarna geen andere update meer beschikbaar. Dus hij update in 1x naar de laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
Bo0bz schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 11:23:
Ik ga voor de slaapkamer een tv aanschaffen ter vervanging van kijken naar m'n laptop. Sinds kort in aanraking gekomen met het merk Xiaomi (powerbank en oordopjes). Maak ik een goede keuze om deze mi box te halen voor netflix en kodi mogelijkheden? Of zijn er alternatieven die jullie adviseren?
Nu de TV op de slaapkamer hangt de knoop doorgehakt en een Mi Box besteld via gearbest. Nu wachten tot deze binnen komt! :o

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm
  • Nu online

ilm

RichieB schreef op zondag 28 mei 2017 @ 11:29:
Waar in Android moet je dat instellen dan? Op de Mi Box kan je alleen kiezen tussen Auto, PCM en HDMI geloof ik. En standaard staat ie op PCM. Volgens mij zit er wel een dergelijke optie in SPMC maar daar heb je dan weer niets aan in andere apps.
Daar valt niets aan in te stellingen. De android box komt met propere IEC support in de firmware of niet. Bij de mi box zou dat in orde moeten zijn, net zoals bij de shield en wetek.
RichieB schreef op zondag 28 mei 2017 @ 11:29:
Volgens mij had ik SPMC getest met RAW passthrough maar dat werkte dus niet.
Ik mag hopen dat je ook IEC output getest hebt? Want dat is de normale manier om het te doen. De RAW output device is verouderd.

In het kort, zolang je die 'capable receiver' opties niet ziet in Kodi/spmc (voor dts, dts-hd, etc.) zal het niet werken. Waarom je ze niet ziet tja, goeie vraag :-) Een soort van incompatibiliteit met je receiver, de mi box en/of android tv.

Eventueel kun je je settings nog een laatste maal controleren op:
https://github.com/koying...hield-TV-and-AV-Receivers

Edit: Ah ja, als je het niet onmiddelijk verkocht krijgt. Kan je anders ook even proberen de beta van Android Nougat te flashen, die lost mss alles op.
http://android.googleapis...ff22bc9b8bd3d3167b9e5.zip
Ik zie juist ook een reddit thread die hetzelfde probleem hebt als jij met een yamaha receiver. Blijkbaar zijn er problemen met sommige merken.

[ Voor 13% gewijzigd door ilm op 29-05-2017 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Bedankt voor je advies, maar de Mi Box is al verkocht en op de post. De IEC passthrough instelling zit volgens mij alleen in SPMC en niet in Kodi. Dit is typisch een instelling die ik in het OS had verwacht en niet in een applicatie. Ik heb IEC niet geprobeerd omdat SPMC al de 3e app was waarmee ik aan het testen was en ik vond dat ik er al veel te veel tijd in had gestopt. Ik heb nog nooit eerder problemen gehad met DTS en mijn versterker. Ik heb al zo'n 10 media players versleten, maar deze was op audio gebied een dikke fail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:17
Hmmm blijkbaar stond POSTNL aan de deur, maar moet nog 24,75 aftikken om pakketje te krijgen(geen geld in huis). besteld bij lightinthebox

[ Voor 10% gewijzigd door jarsiv op 30-05-2017 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

jarsiv schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 14:54:
Hmmm blijkbaar stond POSTNL aan de deur, maar moet nog 24,75 aftikken om pakketje te krijgen(geen geld in huis). besteld bij lightinthebox
Normaal gesproken hoor je ook import kosten te betalen inderdaad. Banggood heeft bijvoorbeeld een verzendoptie waarbij je dat niet hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Dat is naar! Ik had bij lightinthebox de import-kosten-beschermer aangevinkt (dus een paar procent extra betaald) maar ik hoefde niets aan de deur af te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinjkok
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-09 08:50
Weet iemand hoe je de bit rate en resolutie kan checken binnen Netflix op de Mi Box?

Tesla Model 3 2019 SR+ | 19.890 Wp OW | Panasonic MDC05J3E5 Monoblock WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
RichieB schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 15:14:
[...]

Dat is naar! Ik had bij lightinthebox de import-kosten-beschermer aangevinkt (dus een paar procent extra betaald) maar ik hoefde niets aan de deur af te rekenen.
Zie nergens dat import vinkje op de site. heb vaker wat besteld maar dit nog nooit gehad, mij zo'n laag bedrag. en het is toch lager dan 150 euro alleen btw

[ Voor 5% gewijzigd door jarsiv op 30-05-2017 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
jarsiv schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 15:29:
[...]

Zie nergens dat import vinkje op de site. heb vaker wat besteld maar dit nog nooit gehad, mij zo'n laag bedrag. en het is toch lager dan 150 euro alleen btw
Ik zie toch echt op mijn bon staan:
code:
1
Verzendkosten & Verzekering:    EUR € 1.53

Het vinkje zit volgens mij vlak voordat je daadwerkelijk gaat betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
RichieB schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 15:48:
[...]

Ik zie toch echt op mijn bon staan:
code:
1
Verzendkosten & Verzekering:    EUR € 1.53

Het vinkje zit volgens mij vlak voordat je daadwerkelijk gaat betalen.
Ja die heb ik ook, maar is dat niet als pakketje kapot is
Verzendkosten & Verzekering:
EUR € 2.52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

jarsiv schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 15:29:
[...]

Het post bedrijf rekent ook inklaringskosten, wat meestal een aardig bedrag is.

Zie PostNL bijv.
https://www.postnl.nl/ont...deren-uit-het-buitenland/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inbouwkast
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-07 18:09
Ik heb vandaag het zelfde gehad. Ook 24,75 te betalen aan postbezorger. Het vinkje voor invoerrechten heb ik wel aangezet tijdens mijn bestelling. Op de site van lightinthebox wordt aangegeven dat je dan een ticket moet aanmaken en het bedrag kan terug vorderen. Dit is dus wel als je het vinkje voor invoerrechten hebt aangevinkt. Ik ga morgen mijn pakketje ophalen bij het afhaalpunt. En dan maar proberen of ik die 24,75 terug kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
kevinjkok schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 15:23:
Weet iemand hoe je de bit rate en resolutie kan checken binnen Netflix op de Mi Box?
Met de afstandsbediening van mijn televisie (Sony) kan ik op een "i+/?"-knop drukken waarna er in de linker bovenhoek 3 regels verschijnen met:
Afgespeelde tijd video / totale tijd video
Video bitrate / video resolutie
Audio taal / audio channels
Misschien heb je zelf een vergelijkbare knop en anders gewoon wat knoppen proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
i7x schreef op maandag 1 mei 2017 @ 08:12:
[...]

Nee, ik gebruik gewoon een 3rd party vpn app, moet gewoon werken. Wat jij bedoelt is waarschijnlijk het native vpn menu in de instellingen, maar die werkte sowieso al niet standaard.
Kom net om de hoek kijken mbt tot kodi, maar is een vpn app voldoende om bv exodus te kunnen gebruiken zonder dat iemand dit kan achterhalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

jarsiv schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:44:
[...]

Kom net om de hoek kijken mbt tot kodi, maar is een vpn app voldoende om bv exodus te kunnen gebruiken zonder dat iemand dit kan achterhalen :)
Ja dat moet prima werken. Ik maak zelf gebruik van Private Internet Access. Let op dat je voor het navigeren binnen de app wel een muis nodig hebt want er is standaard geen support voor Android tv 📺.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
Dank je, ga eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
Inbouwkast schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 21:11:
[...]

Ik heb vandaag het zelfde gehad. Ook 24,75 te betalen aan postbezorger. Het vinkje voor invoerrechten heb ik wel aangezet tijdens mijn bestelling. Op de site van lightinthebox wordt aangegeven dat je dan een ticket moet aanmaken en het bedrag kan terug vorderen. Dit is dus wel als je het vinkje voor invoerrechten hebt aangevinkt. Ik ga morgen mijn pakketje ophalen bij het afhaalpunt. En dan maar proberen of ik die 24,75 terug kan krijgen.
Ook ik moest 24,75 afdragen terwijl ik vinkje voor invoerrechten heb aangevinkt.
Vandaag maar is op lightinthebox aangeven voor een credit hiervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jarsiv
ik heb al bericht, dat ik even een foto moet sturen van de factuur en dan vergoeden ze het bedrag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
i7x schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:52:
[...]

Ja dat moet prima werken. Ik maak zelf gebruik van Private Internet Access. Let op dat je voor het navigeren binnen de app wel een muis nodig hebt want er is standaard geen support voor Android tv 📺.
Sorry maar ben echt geen andriod gebruiker. Ik kan pia niet vinden in de app store op mijn mi box, is er een handleiding. Voor of is er iemand met hulp aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

jarsiv schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 21:39:
[...]

Sorry maar ben echt geen andriod gebruiker. Ik kan pia niet vinden in de app store op mijn mi box, is er een handleiding. Voor of is er iemand met hulp aub
Dat klopt, je moet de apk downloaden en sideloaden op de MiBox. De Play Store vindt heel veel apps niet omdat ze niet specifiek voor Android tv zijn.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inbouwkast
jarsiv schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 13:02:
ik heb al bericht, dat ik even een foto moet sturen van de factuur en dan vergoeden ze het bedrag
Hoe heb je dit aangevraagd? Bij mij gaven ze aan dat ik ticket moest aanvragen "invoerrechten" maar die keus heb ik niet. Heb alleen "douaneprobleem" en "retour of ruilen" bij de tickets staan. Ik heb de eerste keer een ticket aangemaakt onder het kopje douaneprobleem maar daar reageren ze helemaal niet meer op. Er is voor de rest ook geen enkele mogelijkheid om contact op te nemen met de klantenservice. Krijg er langzaam een hard hoofd in dat ik dit bedrag niet terug ga krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
Thnx, zal eens googlen wat url is. Heb het ook aan pia gevraagd. Inbouwkast, ik heb het via duoane probleem gedaan binnen 24 uur antwoord. Daarna invoice gestuurt en binnen 8 uur kreeg ik melding dat ik geld terug kreg omdat ik de beschermer had aangevinkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:36
RichieB schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 15:44:
[...]
De prijs is zeker goed, daarom durfde ik hem ook wel te bestellen. Voor de iets minder kritische gebruiker lijkt het me een geweldig apparaat. Helaas moet bij mij alles kloppen voordat ik er tevreden mee ben. Ik heb nog een Vero 4k besteld. 2x zo duur, maar dat heb ik er voor over als het gewoon werkt.
De Vero 4K is gewoon een rebranded X96 met KODI en een skin (OSMC), niks bijzonders dus en een X96 kost een keer 35 dollar dus echt zonde van je geld!
Op de Mi Box kan je in de Store gewoon Kodi of SPMC downloaden en je kan kijken! ;)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
Inbouwkast schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 11:35:
[...]

Hoe heb je dit aangevraagd? Bij mij gaven ze aan dat ik ticket moest aanvragen "invoerrechten" maar die keus heb ik niet. Heb alleen "douaneprobleem" en "retour of ruilen" bij de tickets staan. Ik heb de eerste keer een ticket aangemaakt onder het kopje douaneprobleem maar daar reageren ze helemaal niet meer op. Er is voor de rest ook geen enkele mogelijkheid om contact op te nemen met de klantenservice. Krijg er langzaam een hard hoofd in dat ik dit bedrag niet terug ga krijgen.
Ik heb gisterochtend (zaterdag) om 08:05 via 'Douaneprobleem' een ticket aangemaakt, daarbij heb ik de scan van de factuur die de douane op het pakket had geplakt geüpload en de benodigde velden ingevuld.
Ik heb al binnen 24u een reactie gekregen dat ze de €24,75 gaan vergoeden.

Edit: Vanochtend (maandag) heb ik al een bericht van PayPal dat Lightinthebox het bedrag heeft teruggestort op mijn PayPal-rekening.

[ Voor 7% gewijzigd door MonkeyJohn op 05-06-2017 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
Ook ik had invoerkosten van 24,75.
Ook vandaag overgemaakt gekregen op mijn paypal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inbouwkast
MonkeyJohn schreef op zondag 4 juni 2017 @ 14:08:
[...]

Ik heb gisterochtend (zaterdag) om 08:05 via 'Douaneprobleem' een ticket aangemaakt, daarbij heb ik de scan van de factuur die de douane op het pakket had geplakt geüpload en de benodigde velden ingevuld.
Ik heb al binnen 24u een reactie gekregen dat ze de €24,75 gaan vergoeden.

Edit: Vanochtend (maandag) heb ik al een bericht van PayPal dat Lightinthebox het bedrag heeft teruggestort op mijn PayPal-rekening.
Heb nu ook weer reactie gekregen op mijn ticket. Het geld wordt teruggestort binnen een aantal werkdagen.

Edit: geld is inmiddels terug gestort!

[ Voor 3% gewijzigd door Inbouwkast op 07-06-2017 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Mixpower schreef op zondag 4 juni 2017 @ 12:06:
[...]

De Vero 4K is gewoon een rebranded X96 met KODI en een skin (OSMC), niks bijzonders dus en een X96 kost een keer 35 dollar dus echt zonde van je geld!
Waar je extra voor betaalt is de 5 jaar hardware ondersteuning, custom (Linux debian based) OS en actieve support via het forum.
Op de Mi Box kan je in de Store gewoon Kodi of SPMC downloaden en je kan kijken! ;)
Maar dan heb je geen auto frame rate switching, geen DTS passthrough (in mijn geval), libnfs ipv kernel nfs en Android ipv Linux. Ik vind het de meerprijs meer dan waard.

Het allerbelangrijkste is dat ik op de Vero 4K na het tweaken van de instellingen probleemloos een UHD Blu-ray rip met pieken van 100+ Mbps probleemloos kan kijken. Dat kreeg ik met de Mi Box niet voor elkaar.

[ Voor 13% gewijzigd door RichieB op 06-06-2017 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarske
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-03 07:08
Zijn er nog meer mensen met een box die met de hand de refresh rate moeten aanpassen om TV/Series/Netflix zonder judder/stotteren te kunnen kijken?

Netflix = 24Hz
TV = 25/50Hz
UI = 50/60Hz

Ik heb al wat zitten googlen, maar ik lees alleen maar dat er meer mensen zijn met deze problemen.....
En er lijkt voorlopig ook geen oplossing omdat xiaomi niet reageert.

Kodi: https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=275083&page=104
Miui: http://en.miui.com/thread-470282-1-1.html
Reddit: https://www.reddit.com/r/...dropped_frames_on_mi_box/

Iemand nog tips/trucs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Sarske schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 09:15:
Zijn er nog meer mensen met een box die met de hand de refresh rate moeten aanpassen om TV/Series/Netflix zonder judder/stotteren te kunnen kijken?

Netflix = 24Hz
TV = 25/50Hz
UI = 50/60Hz

Ik heb al wat zitten googlen, maar ik lees alleen maar dat er meer mensen zijn met deze problemen.....
En er lijkt voorlopig ook geen oplossing omdat xiaomi niet reageert.

Kodi: https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=275083&page=104
Miui: http://en.miui.com/thread-470282-1-1.html
Reddit: https://www.reddit.com/r/...dropped_frames_on_mi_box/

Iemand nog tips/trucs?
Hdmi adapt functie aanzetten (android tv os settings). Dat zorgt bij mij voor smooth 24p playback op 60p. Geen true 24p maar wel smooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarske
Dat klopt voor Netflix heb ik gemerkt.
Helaas werkt het voor Kodi helemaal niet. Deze gebruik ik voor TV en de series die niet op Netflix staan, dus moet ik alsnog met de hand switchen voordat ik iets anders kijk :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Sarske schreef op maandag 12 juni 2017 @ 15:30:
Dat klopt voor Netflix heb ik gemerkt.
Helaas werkt het voor Kodi helemaal niet. Deze gebruik ik voor TV en de series die niet op Netflix staan, dus moet ik alsnog met de hand switchen voordat ik iets anders kijk :-(
Vreemd dat werkt bij mij voor kodi ook prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarske
@keepitfrosty Misschien dat jouw TV nog wat post-processing doet op het signaal?
Ik heb ooit alle post-processing uitgezet op mijn TV. Ik heb zelf een LG TV.
Ik zal morgen eens kijken of ik daar nog wat kan tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Sarske schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:43:
@keepitfrosty Misschien dat jouw TV nog wat post-processing doet op het signaal?
Ik heb ooit alle post-processing uitgezet op mijn TV. Ik heb zelf een LG TV.
Ik zal morgen eens kijken of ik daar nog wat kan tweaken.
Het enige wat ik op mijn tv boven aan heb staan is de true cinema stand (wat alleen werkt als het scherm op 24p staat) van de LG, verder staat alles uit. Beneden heb ik het een tijd op een Samsung Led gebruikt met motion processing op custom en minimale settings. Op beide tv's draait het met hdmi adapt smooth. Zonder hdmi adapt krijg ik net als jij last van judder bij 24p content wanneer ik niet handmatig de refresh aanpas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omisys
Nog meer mensen die last hebben van audio sync issues? Ik heb het met SPMC en Kodi geprobeerd, beide allebij een vertraging van zo'n 200~250ms op de audio. Aangesloten via een Denon x1200w

[ Voor 9% gewijzigd door Omisys op 13-06-2017 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Omisys schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 17:14:
Nog meer mensen die last hebben van audio sync issues? Ik heb het met SPMC en Kodi geprobeerd, beide allebij een vertraging van zo'n 200~250ms op de audio. Aangesloten via een Denon x1200w
Nee werkt hier prima op een denon x4200w. Heb je wel lip sync op de receiver aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
Box is binnen en alles werkt naar behoren. Besteld via Gearbest en duurde 12 dagen. Geen porto of douane betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omisys
keepitfrosty schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 20:51:
[...]

Nee werkt hier prima op een denon x4200w. Heb je wel lip sync op de receiver aan?
Heb op de receiver niets specifiek ingesteld. Eerder draaide ik Kodi op een raspberry Pi toen had ik nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Omisys schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 09:30:
[...]

Heb op de receiver niets specifiek ingesteld. Eerder draaide ik Kodi op een raspberry Pi toen had ik nergens last van.
Dan zou ik de lip sync optie op de receiver eens proberen. Die juist bedoeld is om de audio en beeld automatisch in sync te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Nu online
iemand die ervaring heeft met Amazon Prime werkend krijgen op de inter-versie mi box? Ik heb de apk gedownload alleen krijg fc's als ik een serie of wat dan ook wil opstarten. Ik heb bijvoorbeeld sideload launcher van chainfire gedownload maar dit is niet wat ik wou qua sideloaden!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarske
keepitfrosty schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 11:48:
[...]

Het enige wat ik op mijn tv boven aan heb staan is de true cinema stand (wat alleen werkt als het scherm op 24p staat) van de LG, verder staat alles uit. Beneden heb ik het een tijd op een Samsung Led gebruikt met motion processing op custom en minimale settings. Op beide tv's draait het met hdmi adapt smooth. Zonder hdmi adapt krijg ik net als jij last van judder bij 24p content wanneer ik niet handmatig de refresh aanpas.
Helaas heeft mijn tv geen true cinema stand. En verder kon ik ook niets vinden in de opties dat mijn tv zelf post-processing opties heeft.
Heb voor nu mijn box op 24p vast gezet, dan heb ik het minste last van jutter. Zoveel TV kijk ik ook niet meer.....
Ik zal dit weekend nog eens wat proberen met de hdmi self adapt functionaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
Net mijn MI Box ontvangen van lightinthebox, nog niet getest. Er zit een US naar EU adapter bij maar die heb ik niet nodig want er zit een voeding met EU stekker bij. Ik ben meestal nogal huiverig voor het gebruik van voedingen uit China, zou deze best te vertrouwen zijn aangezien het toch van Xiaomi komt of is het toch beter een vervangende hier in NL aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntjuh.eu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:08
Voor in de slaapkamer wil ik graag een Mediaplayer om beelden in 4K te kunnen kijken en kwam zo een beetje uit op de MI Box 3, maar als ik op de site van LightInTheBox kijk, zie ik dat er ook een nieuwere bestaat met een S912 chip.

Voor de vergelijking;

MI Box 3
http://www.lightinthebox....egory_id=5997&prm=1.4.1.1

Amlogic S912

Is die nieuwere nu echt aan te raden, of is de oudere gewoon goed genoeg?
Ben geen technisch wonder, dus sorry als het een stomme vraag is ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Tijntjuh.eu schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 15:27:
Voor in de slaapkamer wil ik graag een Mediaplayer om beelden in 4K te kunnen kijken en kwam zo een beetje uit op de MI Box 3, maar als ik op de site van LightInTheBox kijk, zie ik dat er ook een nieuwere bestaat met een S912 chip.

Voor de vergelijking;

MI Box 3

Amlogic S912

Die tweede is geen Xiaomi, dus ik zou ermee oppassen. Kwaliteit is dus niet te garanderen.

[ Voor 3% gewijzigd door Louw Post op 04-07-2017 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntjuh.eu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:08
Louw Post schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:28:
[...]

Die tweede is geen Xiaomi, dus ik zou ermee oppassen. Kwaliteit is dus niet te garanderen.
De site geeft aan "Xiaomi Amlogic S912 Android TV Box".
Maar dat klopt dus niet zeg jij?
Dan kan ik dus beter voor de oudere versie gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post

Louw Post

Cerenas

Tijntjuh.eu schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:41:
[...]

De site geeft aan "Xiaomi Amlogic S912 Android TV Box".
Maar dat klopt dus niet zeg jij?
Dan kan ik dus beter voor de oudere versie gaan?
Tenzij je een Chinese media player wilt proberen natuurlijk (wat misschien wel prima werkt), maar ik zou persoonlijk voor de (echte) Mi Box gaan. Support vanuit Xiaomi is vast een stuk beter dan een willekeurige media player. Ook weet je door dit topic waarschijnlijk beter wat je aan de Mi Box hebt dan aan een onbekende media player.

Komt wel eens vaker voor op Chinese websites dat ze namen of onderwerpen gebruiken van wat betere/bekendere merken om gevonden te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Nu online
Tijntjuh.eu schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 15:27:

Voor de vergelijking;

MI Box 3

Amlogic S912

Staat zelfs OTT TV BOX bij de tweede, dus ik zou gewoon het bij het origineel houden.
Is wat duurder maar de kwaliteit is ook dan beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-09 22:26
Hoe meten jullie de bitrate op de mi box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Die xiaomi mi box 3 ziet er interessant uit, heb zelf nu op dit moment een mi5s en powerband van mi en werkt verder goed.
Ik zie hem trouwens op lightinthebox.com voor 54 euro staan:
http://www.lightinthebox....p5715677.html?prm=1.5.1.4
met een levertijd van een paar dagen.

op aliexpress is de goedkoopste non-chinese 64 euro.

Heb echter geen ervaring met lightinthebox, is dat betrouwbaar ?
1shot1kill schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 17:43:
Net mijn MI Box ontvangen van lightinthebox, nog niet getest. Er zit een US naar EU adapter bij maar die heb ik niet nodig want er zit een voeding met EU stekker bij. Ik ben meestal nogal huiverig voor het gebruik van voedingen uit China, zou deze best te vertrouwen zijn aangezien het toch van Xiaomi komt of is het toch beter een vervangende hier in NL aan te schaffen?
Wat was de uiteindelijke levertijd.

mijn ervaring is dat aliexpress er ongeveer 10 a 14 dagen over doet.

[ Voor 36% gewijzigd door Viper® op 13-07-2017 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 21:55
Viper® schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 14:27:
Die xiaomi mi box 3 ziet er interessant uit, heb zelf nu op dit moment een mi5s en powerband van mi en werkt verder goed.
Ik zie hem trouwens op lightinthebox.com voor 54 euro staan:
http://www.lightinthebox....p5715677.html?prm=1.5.1.4
met een levertijd van een paar dagen.

op aliexpress is de goedkoopste non-chinese 64 euro.

Heb echter geen ervaring met lightinthebox, is dat betrouwbaar ?

[...]

Wat was de uiteindelijke levertijd.

mijn ervaring is dat aliexpress er ongeveer 10 a 14 dagen over doet.
das niet duur. ik heb er 1,5 maand geleden €69 voor betaald via Geekbuying:
http://www.geekbuying.com...5-Android-Box-371297.html

Daar is hij nu ook €63

lightinthebox is volgens mij gewoon ook 1 van de vele redelijk grote china elektro zaken.
Pagina: 1 ... 8 ... 37 Laatste