Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 13:15
Martinus schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:38:
update gedraaid, geen idee wat er beter of anders is, allen de security datum lijkt veranderd.
HD audio schijnt nu ook te werken. Ik kan het zelf niet testen omdat ik de mibox naar mijn ouders heb gedaan.

[ Voor 13% gewijzigd door keepitfrosty op 20-01-2017 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:43
Misschien een domme vraag. maar waar kan ik de aan/uit knop aanpassen? Bij mij staat die op reboot IPV uitschakelen
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:09
Martinus schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:38:
update gedraaid, geen idee wat er beter of anders is, allen de security datum lijkt veranderd.
10bit HEVC playback is ook gefixt volgens mensen op het Kodi forum (dit topic ergens http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=275083)
theduke1989 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 09:17:
Misschien een domme vraag. maar waar kan ik de aan/uit knop aanpassen? Bij mij staat die op reboot IPV uitschakelen
.
Geen idee. Als je de knop op de afstandbediening kort indrukt gaat hij in standby, maar echt uit kan niet volgens mij.

[ Voor 33% gewijzigd door job_h op 21-01-2017 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
job_h schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 13:06:
[...]

10bit HEVC playback is ook gefixt volgens mensen op het Kodi forum (dit topic ergens http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=275083)

[...]

Geen idee. Als je de knop op de afstandbediening kort indrukt gaat hij in standby, maar echt uit kan niet volgens mij.
Hoe zou je 'volledig uit' ook in de praktijk willen brengen op een apparaat zonder fysieke aan-en-uitknop? De enige human interface is de bluetooth afstandbediening. Het apparaat kan by-design geen signalen hiervan ontvangen wanneer Android niet op zijn minst in stand-by staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
Joolee schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 13:14:
[...]

Hoe zou je 'volledig uit' ook in de praktijk willen brengen op een apparaat zonder fysieke aan-en-uitknop? De enige human interface is de bluetooth afstandbediening. Het apparaat kan by-design geen signalen hiervan ontvangen wanneer Android niet op zijn minst in stand-by staat.
Ik zeg ook niet dat het wel zou moeten kunnen, ik vertel theduke1989 alleen dat het volgens mij niet kan :p

Maar om eerlijk te zijn zou ik het wel fijn vinden als het kon. Ik haal iedere avond de stroom eraf en dat zou ik fijner vinden als hij al uit stond ipv pats boem stroom eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-09 20:49
Anders knip je het voedingssnoertje door en zet je er een schakelaar tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
ASW1 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 13:59:
Anders knip je het voedingssnoertje door en zet je er een schakelaar tussen.
Het is een wat onhandig snoertje daarvoor :P Het ontwerp lijkt wat op een coax kabel met een enkele binnenkern(va+) en buitenhuls (va-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Laatst online: 13-09 20:49
Hmm dan wordt het lastig ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinjkok
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-09 08:50
Zou iemand kunnen bevestigen of Ziggo Horizon Go (niet casten) nu wel of niet werkt op de internationale versie van de Mi Box met de nieuwste firmware? Ik heb nog geen eenduidig antwoord hierop kunnen vinden.

Tesla Model 3 2019 SR+ | 19.890 Wp OW | Panasonic MDC05J3E5 Monoblock WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Mijn. Box doet de laatste tijd raar veel FC en loopt vast. Oplossing om een reset te doe? Ben dan zeker ook meteen me kodi settings kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:26
theduke1989 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 06:42:
Mijn. Box doet de laatste tijd raar veel FC en loopt vast. Oplossing om een reset te doe? Ben dan zeker ook meteen me kodi settings kwijt?
Er is wel een add on waarin je de setting kan opslaan. Easy add on geloof ik

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-01 00:40
Nvm

[ Voor 98% gewijzigd door Menace_1981 op 22-01-2017 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizmaster
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 13:15
Wil mn oude mediaspeler (HDX1000) vervangen. De Mi Box lijkt me een leuk apparaat.
Lees alleen dat er een issue zou zijn auto met de refresh rate? Wat is dit? Wanneer geeft dit problemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

kevinjkok schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 22:07:
Zou iemand kunnen bevestigen of Ziggo Horizon Go (niet casten) nu wel of niet werkt op de internationale versie van de Mi Box met de nieuwste firmware? Ik heb nog geen eenduidig antwoord hierop kunnen vinden.
Deze box een week in huis Netflix / Kodi / YouTube werken zonder problemen.
Maar de Play Store van Android TV is zeer beperkt Ziggo Go / Amazone Prime / RtlXL / Kijk / Linda TV.
Zijn niet te vinden en werken ook niet als je ze via een usb stick installeert.
Dan kan beter deze nemen (Mini M8S II Smart TV Box bij Ali voor €33,-) dan heb je deze beperkingen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Tiroz schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:10:
Sinds deze maandag ook in het bezig van een Mi Box 4k, so far tevreden over de functionaliteit!

Wat helaas niet werkt, zelfs na 2 factory resets, is de Netflix app. Elke serie speelt prima voor 10-15 seconden, daarna springt er een error code in beeld dat de serie op dit moment niet kan worden afgespeeld - probeer het later nog een keer - foutcode tvq-pm-100. Via SmartTV, Xbox en tablet 0 problemen, maar via de app op de Mi Box geen resultaat. Ben meerdere ervaringen hiermee tegengekomen online, nog geen duidelijke fix voor zover ik weet. Iemand hier ervaringen en/of oplossing mee?
Ik heb net m'n Mi TV Box binnen en ging meteen Netflix proberen... maar ik krijg ook deze foutmelding. Er stond niet de laatste firmware op dus ik een system update doen, stond nog iets bij over Netflix, maar bracht geen verbetering. Nogal jammer dit, had 'm nou juist gekocht voor Netflix. Daarnaast jammer dat de NPO app niet op android tv werkt en ik 'm dus moet casten via m'n telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTVirus
  • Laatst online: 09-09 17:03

CTVirus

Dexterslab FAN

Ik heb per ongeluk de chinese variant gekocht en krijg hem niet geruild bij banggood, dus als iemand interesse heeft: ( V&A aangeboden: Xiaomi Mi Box 8GB (mdz-19-aa) ), misschien hebben mensen die voornamelijk kodi en normale android apps draaien er wat aan. Ik heb hem voornamelijk gekocht als netflix box, wat hij maximaal in SD kan doen :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joseph pottema
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-03 22:45
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 22:04:
[...]

Maar de Play Store van Android TV is zeer beperkt Ziggo Go / Amazone Prime / RtlXL / Kijk / Linda TV.
Dan kan beter deze nemen (Mini M8S II Smart TV Box bij Ali voor €33,-) dan heb je deze beperkingen niet.
Voor de Ziggo app dien je horizon go 2.3.3 te sideloaden en het beeld te forceren in landscape mode.

Met de standaard remote kun je niet tot nauwelijks navigeren in de Ziggo app, hiervoor kun je echter wel een device met mouse input gebruiken zoals een air mouse.

Diensten zoals RtlXl etc heb ik niet getest maar zijn wellicht te gebruiken via dezelfde manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
Update: Netflix lijkt nu bij mij te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:50
Internationale versie is nu in de aanbieding voor €67,27:

http://www.geekbuying.com...5-Android-Box-371297.html

Zit te overweg om hem te bestellen. Kodi en netflix + 4k is best wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
grote_oever schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:41:
Internationale versie is nu in de aanbieding voor €67,27:

http://www.geekbuying.com...5-Android-Box-371297.html

Zit te overweg om hem te bestellen. Kodi en netflix + 4k is best wel interessant.
Voor dat geld heb ik 'm een maand geleden bij aliexpress besteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
wimjongil schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:40:
[...]

Voor dat geld heb ik 'm een maand geleden bij aliexpress besteld...
Ik ook, werkt prima. Nadeel bij AliExpress is wel dat het een soort Marktplaats achtige website is. Iedereen kan er zijn spullen aanbieden, je kan de pech hebben dat je opeens een baksteen geleverd krijgt :p En je stuurt het niet 1 2 3 even terug naar China, dus altijd even de beoordelingen checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
job_h schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 21:28:
[...]

Ik ook, werkt prima. Nadeel bij AliExpress is wel dat het een soort Marktplaats achtige website is. Iedereen kan er zijn spullen aanbieden, je kan de pech hebben dat je opeens een baksteen geleverd krijgt :p En je stuurt het niet 1 2 3 even terug naar China, dus altijd even de beoordelingen checken.
right.... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Laatst online: 11:06

Nicap

Tsssk....

job_h schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 21:28:
[...]

Mwoah. Ik denk dat aliexpress betrouwbaarder is dan Marktplaats. Heb eigenlijk nog nooit verhalen gezien dat iemand echt opgelicht is.
Dat is bij Marktplaats wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
Beargumenteer :)

Ik zeg niet dat het per se aan AliExpress ligt. Op Amazon kan hetzelfde gebeuren, lang niet alles wordt door Amazon verkocht. Ik heb al een keer een pfSense computer a €230 niet geleverd gekregen van een Chinese verkoper van Amazon. Amazon heeft me toen mijn geld terug gegeven via hun A tot Z garantie, maar van de verkoper heb ik niks gehad.
Nicap schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 21:34:
[...]

Mwoah. Ik denk dat aliexpress betrouwbaarder is dan Marktplaats. Heb eigenlijk nog nooit verhalen gezien dat iemand echt opgelicht is.
Dat is bij Marktplaats wel anders.
Ik heb ook goede ervaringen met AliExpress, naast m'n Mi Box nog wel meer dingen besteld. Het enige wat ik meegeef is hetzelfde als wanneer op Tweakers V&A wat koopt, check de beoordelingen van de verkoper :) Dat vind ik het grootste probleem aan Marktplaats, dat er geen beoordelingen achter gelaten kunnen worden.

P.S.
Ik heb destijds deze besteld, was wel blij verrast dat er een EU stekker in de doos zat: https://nl.aliexpress.com...Mali-450/32678564382.html
Dat was volgens mij de eerste verkoper die de Mi Box aanbood, ruim voor de release stond hij er even voor $69 erop en een dag later opeens $499 ofzo tot de pre-sale voorbij was. Maar nu is hij blijkbaar niet beschikbaar, misschien door het Chinese nieuwjaar? Deze winkel heeft blijkbaar vrij tot 2 februari.

[ Voor 64% gewijzigd door job_h op 27-01-2017 21:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
job_h schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 21:35:
[...]

Beargumenteer :)

Ik zeg niet dat het per se aan AliExpress ligt. Op Amazon kan hetzelfde gebeuren, lang niet alles wordt door Amazon verkocht. Ik heb al een keer een pfSense computer a €230 niet geleverd gekregen van een Chinese verkoper van Amazon. Amazon heeft me toen mijn geld terug gegeven via hun A tot Z garantie, maar van de verkoper heb ik niks gehad.

[...]

Ik heb ook goede ervaringen met AliExpress, naast m'n Mi Box nog wel meer dingen besteld. Het enige wat ik meegeef is hetzelfde als wanneer op Tweakers V&A wat koopt, check de beoordelingen van de verkoper :) Dat vind ik het grootste probleem aan Marktplaats, dat er geen beoordelingen achter gelaten kunnen worden.

P.S.
Ik heb destijds deze besteld, was wel blij verrast dat er een EU stekker in de doos zat: https://nl.aliexpress.com...Mali-450/32678564382.html
Dat was volgens mij de eerste verkoper die de Mi Box aanbood, ruim voor de release stond hij er even voor $69 erop en een dag later opeens $499 ofzo tot de pre-sale voorbij was. Maar nu is hij blijkbaar niet beschikbaar, misschien door het Chinese nieuwjaar? Deze winkel heeft blijkbaar vrij tot 2 februari.
Je kan zien hoeveel feedback iemand heeft op aliexpress.
En ze hebben een hele goede kopersbescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
Sinds dinsdag dit boxje in mijn bezit en ben er aardig tevreden over :)
Heb wel steeds "de indruk" dat ik apps niet afsluit aangezien je bij de meerdere apps geen exit confirm screen krijgt.
En je hebt ook geen task manager zoals op de smartphone :p

Iemand trouwens een idee wat het verbruik is van dit boxje in vergelijking met als je hem in rustmode zet?
Aangezien je deze niet kunt uitschakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 20:21
razerBE schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 17:16:
Sinds dinsdag dit boxje in mijn bezit en ben er aardig tevreden over :)
Heb wel steeds "de indruk" dat ik apps niet afsluit aangezien je bij de meerdere apps geen exit confirm screen krijgt.
En je hebt ook geen task manager zoals op de smartphone :p

Iemand trouwens een idee wat het verbruik is van dit boxje in vergelijking met als je hem in rustmode zet?
Aangezien je deze niet kunt uitschakelen.
Toevallig heb ik hem net binnen en gemeten. 0.5 Watt verbruikt hij in slaapmodus. Wanneer hij iets afspeelt in Netflix (minimaal 1080p) verbruikt hij ~3 watt :+
Gekke is dat ik een optie heb gezien om hem in slaap te zetten dmv de powerknop, of helemaal uit (shut down oid). Die optie is kan ik niet meer vinden na het updaten :o

Hoe bekijken jullie films vanaf het netwerk of usb hdd? Via een app zoals MX player, of anders?

[ Voor 4% gewijzigd door TereZz op 28-01-2017 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 08:29
TereZz schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 17:23:
[...]

Toevallig heb ik hem net binnen en gemeten. 0.5 Watt verbruikt hij in slaapmodus.
Gekke is dat ik een optie heb gezien om hem in slaap te zetten dmv de powerknop, of helemaal uit (shut down oid). Die optie is kan ik niet meer vinden na het updaten :o

Hoe bekijken jullie films vanaf het netwerk of usb hdd? Via een app zoals MX player, of anders?
Vanuit het netwerk -> Plex
VLC player of Kodi voor lokaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
Aha bedankt. SPMC werkt vlekkeloos, zelfs DTS output via S/PDIF! Alleen netflix spuugt alleen 2.0 geluid uit. Hoe is dit te wijzigen? Ook mis ik een info knop voor netflix, om te zien wat voor resolutie en geluidsstream hij gebruikt.

Verder, wat een top apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
[...]

Toevallig heb ik hem net binnen en gemeten. 0.5 Watt verbruikt hij in slaapmodus. Wanneer hij iets afspeelt in Netflix (minimaal 1080p) verbruikt hij ~3 watt :+

Klopt, heb ook gezien dat in een vorige firmware je bij settings je een actie kon kiezen voor de power knop.

Al mijn content staat op mijn Synology nas en gebruik verder ds video.
Wat een verschil dan de ds video app van mijn samsung tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
Het plezier duurde niet lang. De box heeft het begeven terwijl ik in Kodi zat. Beeld liep vast, typische harde 'freeze' geluid. Box reageerde nergens meer op, dus de stroom eraf gehaald en er weer op, maar helaas doet de box niets meer, behalve zijn witte led tonen.. Hoop dat de verkoper hem niet terug naar China wilt hebben..

Edit:
Voor de tweede keer stroom er een tijdje af gehaald, waarna hij wel bootte. Flinke condensatoren voor dit dingetje die hem op stroom houden dus.
Helaas blijft hij vast lopen.. Zelfs na een fabrieksinstellingenreset. Jammer.

[ Voor 26% gewijzigd door TereZz op 29-01-2017 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
Nieuwe update beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
changelog?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
Niks groot blijkbaar.
Update contains add free access to Sling TV after update system.
557.3MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
TereZz schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 19:21:
Het plezier duurde niet lang. De box heeft het begeven terwijl ik in Kodi zat. Beeld liep vast, typische harde 'freeze' geluid. Box reageerde nergens meer op, dus de stroom eraf gehaald en er weer op, maar helaas doet de box niets meer, behalve zijn witte led tonen.. Hoop dat de verkoper hem niet terug naar China wilt hebben..

Edit:
Voor de tweede keer stroom er een tijdje af gehaald, waarna hij wel bootte. Flinke condensatoren voor dit dingetje die hem op stroom houden dus.
Helaas blijft hij vast lopen.. Zelfs na een fabrieksinstellingenreset. Jammer.
1 dag al kapot. Dat is wel heel snel. Hopen dat je een nieuwe kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
razerBE schreef op zondag 29 januari 2017 @ 18:18:
[...]

Niks groot blijkbaar.
Update contains add free access to Sling TV after update system.
557.3MB
Zag he, kansloos lijkt het, ondanks dat die ook zegt dat alle apps geupdate worden

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kZseB3K.jpg

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Je kreeg bij de Mi box een voucher voor dat TV zenders? Maar niet voor een dag maar altijd toch.

Daarnaast hoop ik dat mijn USB hub het goed doet zodat ik er een USB-lan kabel(constante verbinding) en andere zooi op kan aansluiten samen met een bluetooth keyboard en muis.

Iemand tips voor een goed werken combi pack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
theduke1989 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 23:32:
[...]

Je kreeg bij de Mi box een voucher voor dat TV zenders? Maar niet voor een dag maar altijd toch.
Niet bij de internationale versie.
usa only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 14:37
Wat voor voordelen heeft de mi box dan? Kun je apps die niet in de tv store staan altijd via de usb installeren?
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 22:04:
[...]

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ik ben echt uiterst tevreden over de Mi Box.

Pluspunten:
1. Snelle box, scrolt lekker door de menu.
2. Android TV 6.0 prima vervanger voor Chromecast etc.
3. Kodi werkt super goed, zonder problemen.
4. 4k werkt super bij alle tv.
5. Prijs technisch dik in orde.
6. Klein compact, kan je makkelijk wegwerken ergens.
7. Afstandsbediening werkt goed en makkelijk.

Minpunten:
1. Veel apps moet je sideloden
2. Af en toe loopt het vast, moet je even wachten of de stroom er af.
3. Niet genoeg USB-poorten, dus een usb-hub aanschaffen is echt aan te raden.
4. Geen utp-aansluiting, maar via het usb-hubje makkelijk op te lossen met een usb-utp kabel.

Ik zou iedereen dit boxje aanraden. Al zijn er ook wel wat goedkopere boxjes heb ik toch liever Mi Box.

ps: welke bluetooth mouse and keyboard zouden jullie aanraden?

[ Voor 7% gewijzigd door theduke1989 op 30-01-2017 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Btje schreef op maandag 30 januari 2017 @ 17:07:
Wat voor voordelen heeft de mi box dan? Kun je apps die niet in de tv store staan altijd via de usb installeren?

[...]
Je kunt ze eenvoudig sideloaden, maar dan staan ze niet altijd netjes in het hoofdmenu (tenzij iemand een oplossing weet?).

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
theduke1989 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 17:39:

Ik zou iedereen dit boxje aanraden. Al zijn er ook wel wat goedkopere boxjes heb ik toch liever Mi Box.

ps: welke bluetooth mouse and keyboard zouden jullie aanraden?
Prijstechnisch heeft mij juist deze overgehaald om te kopen. Waar vind je een 4k/Kodi/netflix/chromecast player voor minder dan 70 euro? Zelfs de raspberry heeft met al z'n toebehoren (adapter, cover, SD kaart) een prijs die in deze buurt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
Waar ik nu last van heb met chromecast en mijn nas 216 play is dat niet alles afgespeeld wordt, bijvoorbeeld als de audio niet in aac is. Ik neem aan dat de mi box dit wel doet icm kodi of spmc of een andere player.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Ik heb hem nu ook eindelijk binnen. Heb de box zowel op mijn cheapass Qmedia tv op de slaapkamer aangesloten gehad, als op de Sony Bravia(met android TV 5) in de woonkamer.

In eerste instantie dacht ik dat de wat mindere kwaliteit playback aan de goedkope tv lag op de slk, maar na het verhuizen van de box naar de sony tv moet ik toch concluderen dat de NUC en de Pi3 het stukken beter doen.
Wellicht dat ik wat instellingen moet wijzigen voordat hij doet wat hij moet doen?

Misschien kunnen anderen mij wat in de richting sturen om de playback wat beter te krijgen. De playback in kodi(mibox) is hetzelfde als de kodi op de android tv van de sony zelf. En daar was ik al niet blij mee.

Als ik met de Nuc of de Pi iets afspeel, dan is het echt smooth. Maar met de kodi op de mibox is het toch wat minder scherp en wat schokkerig.
Als ik bijvoorbeeld Live TV kijk met de IPTV streams van rapidiptv dan is het ook schokkerig en onscherper dan de Pi en NUC. Bij de NUC zie je dat als ik een stream bekijk de tv na 2 seconden "omschakelt". Daarna is de playback echt smooth en scherp. Dat doet de Mibox dus niet. Is dat een instelling die ik moet wijzigen?

Wie heeft hier meer beeld bij? Of ben ik te veeleisend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
Nicap schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 18:09:
Ik heb hem nu ook eindelijk binnen. Heb de box zowel op mijn cheapass Qmedia tv op de slaapkamer aangesloten gehad, als op de Sony Bravia(met android TV 5) in de woonkamer.

In eerste instantie dacht ik dat de wat mindere kwaliteit playback aan de goedkope tv lag op de slk, maar na het verhuizen van de box naar de sony tv moet ik toch concluderen dat de NUC en de Pi3 het stukken beter doen.
Wellicht dat ik wat instellingen moet wijzigen voordat hij doet wat hij moet doen?

Misschien kunnen anderen mij wat in de richting sturen om de playback wat beter te krijgen. De playback in kodi(mibox) is hetzelfde als de kodi op de android tv van de sony zelf. En daar was ik al niet blij mee.

Als ik met de Nuc of de Pi iets afspeel, dan is het echt smooth. Maar met de kodi op de mibox is het toch wat minder scherp en wat schokkerig.
Als ik bijvoorbeeld Live TV kijk met de IPTV streams van rapidiptv dan is het ook schokkerig en onscherper dan de Pi en NUC. Bij de NUC zie je dat als ik een stream bekijk de tv na 2 seconden "omschakelt". Daarna is de playback echt smooth en scherp. Dat doet de Mibox dus niet. Is dat een instelling die ik moet wijzigen?

Heb je de Mi Box al op de juiste resolutie gezet? Er waren problemen als je voor de resolutie de HDMI auto detection/switching aan liet staan in de instellingen. Geen idee of die opgelost zijn of niet, maar controleer de Android instelling even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Ja, ik heb de resolutie op verschillende waarden gezet en HDMI detection aan en uit.

Ook in Kodi de match refreshrate aangezet.

De playback in Netflix is wel goed trouwens. Het is echt hetzelfde "probleem" als op de Sony met android TV 5. De kwaliteit van de Pi enNUC is gewoon zichtbaar beter. Eigenlijk is dat best vreemd en zou de playback gewoon goed moeten zijn. Ik zie hier heel veel tevreden mensen met de MiBox namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 13:15
Nicap schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 18:09:

Heb je wel de HDMI adapt setting aanstaan? Deze is te vinden bij het settings scherm van android tv OS. Dit zorgt ervoor dat 24p content geen judder veroorzaakt omdat het kastje op 60p blijft steken en niet van refresh rate kan switchen. Het was in elk geval bij mij de oplossing om de beelden weer smooth te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

keepitfrosty schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 08:18:
[...]

Heb je wel de HDMI adapt setting aanstaan? Deze is te vinden bij het settings scherm van android tv OS. Dit zorgt ervoor dat 24p content geen judder veroorzaakt omdat het kastje op 60p blijft steken en niet van refresh rate kan switchen. Het was in elk geval bij mij de oplossing om de beelden weer smooth te krijgen.
Ik dacht dat ik die optie wel aan heb gezet bij het testen. Ik zal er voor de zekerheid nog eens naar kijken vanavond.
Als dat niet help gaat hij naar vraag aanbod toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Is Chrome te sideloaden op de box. Via google play niet namelijk. Maar apkmirror en dan installeren? Alleen wil ik niet onnodig nu installeren als het niet werkt en weer via es file manager het handmatig moet verwijderen. weet iemand dit??

[ Voor 14% gewijzigd door theduke1989 op 01-02-2017 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Aggressor schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 21:55:
[...]

Je kan zien hoeveel feedback iemand heeft op aliexpress.
En ze hebben een hele goede kopersbescherming.
Ik weet niet in hoeverre ik de 'feedback' kan vertrouwen. Laatst heb ik namelijk een neutraal/licht negatieve feedback bij een verkoper achtergelaten. De feedback heb ik echter nooit terug/gepubliceerd gezien 8)7
[...]
..
..
Dat had ik ook, heb me rot zitten zoeken na de update.. :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-07 14:45
Ik lees op veel plekken over stotteren/lag/frameskips bij spelen van video, ongeacht app of netwerkconnectie.

Hoe zijn jullie ervaringen, met bijv. netflix, youtube, kodi? Ik vind het een leuk doosje, maar twijfel een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
Daar heb ik eerlijkgezegd nog geen last van gehad.
Plex en kodi gebruik ik niet, enige ervaring is met DS video & Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
Ik kan ziggo/horizon go niet naar m'n mi tv streamen (vanaf m'n telefoon), hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
TimtheToolman schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:21:
Ik lees op veel plekken over stotteren/lag/frameskips bij spelen van video, ongeacht app of netwerkconnectie.

Hoe zijn jullie ervaringen, met bijv. netflix, youtube, kodi? Ik vind het een leuk doosje, maar twijfel een beetje.
Ik heb dat ook.

In Exodus heel veel dan opeens happert het of spoelt super snel door. Maar dan even afsluiten en opnieuw resume doen en het werkt weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-09 22:26
Ik heb soms dat als ik bij Kodi naar een aflevering van een serie kijk, hij na paar minuten freezed. Kan ook niet meer vooruitspoelen en bijft hij op zelfde tijd staan. Kijk ik dezelfde afl.op bv de pc, dan gaat het wel goed.
Meer mensen hier last van? En ook oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
theduke1989 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:26:
[...]

Ik heb dat ook.
In Exodus heel veel dan opeens happert het of spoelt super snel door. Maar dan even afsluiten en opnieuw resume doen en het werkt weer.
alleen bij plex met een bepaald gedownload bestand bv. geen peil op te trekken.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Ik overweeg een Xbox One of PS4 controller aan te sluiten, maar heb er nog geen. Kan iemand mij misschien vertellen of dit gaat werken?

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
i7x schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 15:39:
Ik overweeg een Xbox One of PS4 controller aan te sluiten, maar heb er nog geen. Kan iemand mij misschien vertellen of dit gaat werken?
Dat gaat werken, echter heb ik liever een Roki toetsenbord en muis-in-1 combinatie. Want wat schiet je er mee op om zo'n controller TOV de standaard meegeleverde afstandsbediening te gebruiken??

Muis is sowieso veel accurater , en dan heb je nog een toetsenbord om lekker snel te typen. Met een controller moet je alsnog zoals de afstandsbediening gebruiken kom je op het zelfde neer.

[ Voor 17% gewijzigd door theduke1989 op 15-02-2017 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 20:32
i7x schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 15:39:
Haal voor 10 euro uit china:

https://www.aliexpress.co...ba-4d74-a848-768581d5f0d9

Let wel op of er een IR receivertje bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

theduke1989 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 16:11:
[...]

Dat gaat werken, echter heb ik liever een Roki toetsenbord en muis-in-1 combinatie. Want wat schiet je er mee op om zo'n controller TOV de standaard meegeleverde afstandsbediening te gebruiken??

Muis is sowieso veel accurater , en dan heb je nog een toetsenbord om lekker snel te typen. Met een controller moet je alsnog zoals de afstandsbediening gebruiken kom je op het zelfde neer.
Dat snap ik, maar ik wil graag N64 en PS1 draaien via een emulator. Lijkt me wel wat, zo oude spelletjes spellen op de Mi Box. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
i7x schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 16:15:
[...]

Dat snap ik, maar ik wil graag N64 en PS1 draaien via een emulator. Lijkt me wel wat, zo oude spelletjes spellen op de Mi Box. 8)
Voor besturing van de box zelf kun je niet meer dan met de standaard AB. Dus het werkt wel :)

Ik heb trouwens Xbox 360 controllers met dolphin emulator :) Werken prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Awesomo4k schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 16:16:
[...]

Voor besturing van de box zelf kun je niet meer dan met de standaard AB. Dus het werkt wel :)

Ik heb trouwens Xbox 360 controllers met dolphin emulator :) Werken prima!
Ja, ik vind die afstandsbediening ook wel prima, maar voor games pak ik dan de controller erbij.

Bedankt voor de info iig.

Trouwens, weet je--of iemand anders--ook of de PS4/XBO/360 controllers via bluetooth werken ipv usb? Want in de usb ga ik al een ethernetadapter stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
i7x schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 16:19:
[...]

Ja, ik vind die afstandsbediening ook wel prima, maar voor games pak ik dan de controller erbij.

Trouwens, weet je--of iemand anders--ook of de PS4/XBO/360 controllers via bluetooth werken ipv usb? Want in de usb ga ik al een ethernetadapter stoppen.
Koop een usb-hub bij de Action voor 2,75,- en al je problemen zijn opgelost..

Bluetooth
Usb-ethernet
Andere dingen werken gewoon over je hub. Zo heb ik dat ook nu...

[ Voor 8% gewijzigd door theduke1989 op 15-02-2017 16:28 ]

• Awesomo4k
i7x schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 16:19:
[...]

Dan moet je een One s controller kopen, die hebben bluetooth erin. PS4 weet ik niet ivm drivers of dat werkt en 360 controllers hebben geen BT.

• saikoboarder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09 07:35
i7x schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 16:15:
[...]

ik heb een SNES emulator en gebruik een goedkope SNES USB gamepad van aliexpress.
Enkel is de USB kabel wat aan de korte kant, maar voor nostalgie is dit wel perfect.

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

saikoboarder schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 14:28:
[...]

ik heb een SNES emulator en gebruik een goedkope SNES USB gamepad van aliexpress.
Enkel is de USB kabel wat aan de korte kant, maar voor nostalgie is dit wel perfect.
Da's ook leuk, maar wil graag met één controller klaar zijn voor alle emulators, en vind de XBO/PS4-controllers lekker werken. Maar goed, ik zal dus een Xbox One S-controller gaan proberen!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

i7x schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:07:
[...]

Da's ook leuk, maar wil graag met één controller klaar zijn voor alle emulators, en vind de XBO/PS4-controllers lekker werken. Maar goed, ik zal dus een Xbox One S-controller gaan proberen!
Waarom niet de controller van Xaiomi zelf? Heb hem zelf op mijn Sony Bravia met Android. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
Iemand een aanbieding gespot van de mi box 3 (int), waarbij hij het liefst verzonden wordt vanaf de EU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-08 21:17
Ik heb nu een week ook de Mi Box 4K binnen. Doet het uitstekend, Netflix en Kodi draaien geweldig. Het enige waar ik tegenaan loop is een klein audio delay, zowel in Netflix als in Kodi, dus het is een systeem breed probleem. Iemand een idee hoe ik dit het best kan aanpakken?

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Niet online
Mr Ton schreef op zondag 19 februari 2017 @ 21:45:
Ik heb nu een week ook de Mi Box 4K binnen. Doet het uitstekend, Netflix en Kodi draaien geweldig. Het enige waar ik tegenaan loop is een klein audio delay, zowel in Netflix als in Kodi, dus het is een systeem breed probleem. Iemand een idee hoe ik dit het best kan aanpakken?
Heb je het geluid digitaal of analoog aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-08 21:17
Joolee schreef op zondag 19 februari 2017 @ 22:17:
[...]

Heb je het geluid digitaal of analoog aangesloten?
Gewoon via HDMI, digitaal dus, direct op mijn televisie.

[ Voor 6% gewijzigd door Mr Ton op 19-02-2017 22:46 ]

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
Als iemand interesse heeft in een 3C(China versie) hoor ik het graag. Ik gebruik hem eigenlijk helemaal niet en zonde om heem te laten staan. Staat Kodi/netflix etx op en engelse settingsmenu.. Kan hem ook resetten als je wilt.

Gr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fifa4ever
  • Laatst online: 09-09 15:47
TereZz schreef op zondag 19 februari 2017 @ 08:43:
Iemand een aanbieding gespot van de mi box 3 (int), waarbij hij het liefst verzonden wordt vanaf de EU?
Ik heb hier zelf ook naar gezocht, maar kon het helaas niet vinden. Heb hem uiteindelijk maar bij Banggood besteld omdat ik daar goede ervaringen heb.

Hij kost daar 80 euro, maar er is een 20% korting coupon, dan kom je op 64 euro ongeveer:

http://www.banggood.com/X...1118302.html?rmmds=search

Coupon: 20%WVS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quizmaster
TereZz schreef op zondag 19 februari 2017 @ 08:43:
Heb daar zelf ook een tijd naar gezocht, wordt die wel een iets duurder rond de Eur 90 (bv Amazon.de of Geekbuying) .

Aan de andere kant, zit nog steeds te wachten op mijn Mi Box (ook niet handig om te bestellen aan het begin van het Chinees nieuwjaar) en zie dat er € 20 bij komt voor douane. Had hem bij Aliexpress besteld voor € 66. Dus met douane kosten kom je ook op dat bedrag uit. Maar ja, altijd het proberen waard natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door quizmaster op 20-02-2017 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Iemand ervaring met het werkend krijgen van de k400+ van Logitech op de box? Krijg hem maar niet gepaired...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
Ook hier helaas problemen met het casten. Het werkt perfect als ik de Mi Box net aan zet, maar als deze een dag aan staat lukt het casten al niet meer. Ook als ik de Mi Box uitzet/op standby zet met de afstandsbediening, werkt het casten direct daarna niet meer. Ik had mijn chromecast aan mijn zuske beloofd, maar moet er toch maar een kopen voor haar, want casten op deze manier is echt een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
quizmaster schreef op maandag 20 februari 2017 @ 16:44:
[...]

Heb daar zelf ook een tijd naar gezocht, wordt die wel een iets duurder rond de Eur 90 (bv Amazon.de of Geekbuying) .

Aan de andere kant, zit nog steeds te wachten op mijn Mi Box (ook niet handig om te bestellen aan het begin van het Chinees nieuwjaar) en zie dat er € 20 bij komt voor douane. Had hem bij Aliexpress besteld voor € 66. Dus met douane kosten kom je ook op dat bedrag uit. Maar ja, altijd het proberen waard natuurlijk.
Heb hem ook besteld begin chinees nieuwjaar en zit ook nog te wachten. Werkt jou track and trace nummer? Want bij mij geeft hij aan dat het pakketje niet gevonden kan worden. Besteld bij Geekbuying.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
Ik weet dat dit geen V&A is maar als ik iemand kan helpen door een Mi Box 3C sneller te leveren dan China kun je mij een PM sturen want ik heb er een, zo goed als nieuw, te koop.

Bij deze de info:
V&A aangeboden: Xiaomi Mi Box 3C(China versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizmaster
grote_oever schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:21:
[...]

Heb hem ook besteld begin chinees nieuwjaar en zit ook nog te wachten. Werkt jou track and trace nummer? Want bij mij geeft hij aan dat het pakketje niet gevonden kan worden. Besteld bij Geekbuying.
Heb hem zojuist binnen. Track & Trace van Aliexpress werkte tot aan de douane, daarna moest ik het via Post nl volgen. Dacht via https://www.internationalparceltracking.com/#/search, daar kon ik het RB Tracking nummer invullen (van Aliexpress) en kreeg toen een S nummer van Post NL. Die gaf de status aan van de douane tot aan bezorging. Hopelijk werkt dit ook bij jou.

Ik ga vanavond de box aansluiten, ben benieuwd. Iemand nog tips wat beter is, Kodi of SPMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
quizmaster schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 16:58:
[...]

Heb hem zojuist binnen. Track & Trace van Aliexpress werkte tot aan de douane, daarna moest ik het via Post nl volgen. Dacht via https://www.internationalparceltracking.com/#/search, daar kon ik het RB Tracking nummer invullen (van Aliexpress) en kreeg toen een S nummer van Post NL. Die gaf de status aan van de douane tot aan bezorging. Hopelijk werkt dit ook bij jou.

Ik ga vanavond de box aansluiten, ben benieuwd. Iemand nog tips wat beter is, Kodi of SPMC?
Ik heb een RX nummer, maar nergens vind hij het pakketje. Zal even contact opnemen, want normaal kan ik altijd pakket zien (los van het volgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
Ik zie ook dat hij bij de postnl ligt en een vraag naar mij wordt gestuurd. Ik neem aan dat ze vragen wat de waarde is en wat het voor iets is. Als ik dan als waarde 27,50 opgeef hoef ik volgens mij niets te betalen.
[...]

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizmaster
Alleen als ze je geloven. Bij mij was er een waarde van $ 37 op de verpakking geschreven. Dit werd € 13 administratie koten + € 7 BTW.

Zit al een tijdje te klooien met het apparaat. Gaat allemaal niet helemaal vanzelf. Helaas nog geen goede setup guide gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
[...]

Is de 3s versie van Amazon hetzelfde als de Internationale versie?

Heb mn geld terug van de kapotte box via aliexpress, maar daar bestel ik niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizmaster
ja. (Let op, zwart en de 2GB RAM intern en 8GB ROM, dat zijn de internationale versies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
TereZz schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 11:34:
[...]

Is de 3s versie van Amazon hetzelfde als de Internationale versie?

Heb mn geld terug van de kapotte box via aliexpress, maar daar bestel ik niet meer ;)
Kijk vooral naar de serie-nummer:
(MDZ-16-AB) <- is de USA versie. Deze staat ook op de Chinese international versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 14:38
Ik zit ook te denken om dit kastje te bestellen, klopt het dat ik met elke USB hub en een utp naar usb kabel/plug een netwerkkabel en een usbstickje tegelijk kan gebruiken? Of moet je daar een specifieke hub voor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

LordLynx schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:02:
Ik zit ook te denken om dit kastje te bestellen, klopt het dat ik met elke USB hub en een utp naar usb kabel/plug een netwerkkabel en een usbstickje tegelijk kan gebruiken? Of moet je daar een specifieke hub voor hebben?
Ik las op Reddit dat zeker niet elke hub goed werkt. Heb daarom zelf een officieel Xiaomi usb > utp verloopje besteld. Die schijnt sowieso te werken, maar mist een extra usb ingang.

Edit: deze heb ik besteld:
http://m.gearbest.com/usb-gadgets/pp_197234.html

[ Voor 11% gewijzigd door i7x op 23-02-2017 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 22:16

Edd

LordLynx schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:02:
Je moet er denk ik een specifieke voor hebben.
Ik heb laatst bij de Action eentje meegenomen voor nog geen 3 euro, maar deze werkte dus niet.

-

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik heb er ook veel geprobeerd.
Uiteindelijk maar een USB2 hub met ook zo'n Xiaomi usb-lan eraan gebruikt en dat werkte prima.
Ook al heeft het geen USB3 wilde ik toch graag een kant-en-klare oplossing en las dat deze werkte:
http://m.ebay.nl/itm/Ugre...to-1000Mbps-/152201585121

Redelijk prijzig, maar werkt wel en USB3 is voor hergebruik wel fijn.

• wimjongil
  • Niet online
wimjongil schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:16:
Ik kan ziggo/horizon go niet naar m'n mi tv streamen (vanaf m'n telefoon), hebben meer mensen hier last van?
Ik heb dit probleem nog steeds, zijn er hier gebruikers die Ziggo Go wel kunnen chromecasten naar hun mi box (international)?

• Mau_Maus
  • Niet online
wimjongil schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:17:
[...]
Ik heb dit probleem nog steeds, zijn er hier gebruikers die Ziggo Go wel kunnen chromecasten naar hun mi box (international)?
Zal vanavond even testen als ik niet vergeet.

Ik weet wel dat ik met Horizon v2.3.5 kon casten zonder problemen, maar heb die inmiddels ge-sideload op de Mi Box en kijk op die manier.

• wimjongil
  • Niet online
Mau_Maus schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 17:02:
[...]

Zal vanavond even testen als ik niet vergeet.

Ik weet wel dat ik met Horizon v2.3.5 kon casten zonder problemen, maar heb die inmiddels ge-sideload op de Mi Box en kijk op die manier.
Bedankt! Ik heb nu Ziggo Go gesideload, alleen kan ik niet inloggen met de Xiaomi afstandsbediening. :+

• Mau_Maus
  • Niet online
wimjongil schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 19:33:
[...]

Bedankt! Ik heb nu Ziggo Go gesideload, alleen kan ik niet inloggen met de Xiaomi afstandsbediening. :+
Klopt. Je hebt een airmouse nodig, maar dat werkt door het kantelen heel lastig.
Enige voordeel is dat je dan met de laatste Ziggo versie fullscreen kan kijken, want zodra je de App gaat forceren naar landscape werkt fullscreen niet meer.

Mooiste oplossing vind ik zelf:
1) Horizon v2.3.5
2) Rotate Screen Orientation
3) Android TV App Launcher Builder. Hiermee genereer je een aparte apk waarmee je sideloaded apps op je leanback launcher te zien krijgt.
4) En ja dus een een air mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizmaster
Zijn er mensen die bij Netflix de keuze hebben om 5.1 geluid te kiezen?
Bij mij is die optie niet zichtbaar (op tablet bv wel).

(Heb Netlfix gebeld, die gaf aan dat de 5.1 optie zou verdwijnen als de verbinding niet snel genoeg is. Lijkt me sterk dat dat het probleem is, rest van de apparaten gebruikt dezelfde verbinding).

[ Voor 43% gewijzigd door quizmaster op 24-02-2017 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
Mau_Maus schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 19:54:
[...]

Klopt. Je hebt een airmouse nodig, maar dat werkt door het kantelen heel lastig.
Enige voordeel is dat je dan met de laatste Ziggo versie fullscreen kan kijken, want zodra je de App gaat forceren naar landscape werkt fullscreen niet meer.

Mooiste oplossing vind ik zelf:
1) Horizon v2.3.5
2) Rotate Screen Orientation
3) Android TV App Launcher Builder. Hiermee genereer je een aparte apk waarmee je sideloaded apps op je leanback launcher te zien krijgt.
4) En ja dus een een air mouse
Ik had al iets van Set Orientation (oid) gevonden, had eerst ook het probleem van een gekantelde ziggo app ja haha. Had je nog geprobeerd om ziggo te chromecasten?

Misschien toch maar op zoek naar een air mouse dan ja... Zou zo'n toetsenbord met een touchpad ook werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
wimjongil schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:00:
[...]
Ik had al iets van Set Orientation (oid) gevonden, had eerst ook het probleem van een gekantelde ziggo app ja haha. Had je nog geprobeerd om ziggo te chromecasten?
Nee helaas, maar vermoed dat het gedrag hetzelfde is.
Misschien toch maar op zoek naar een air mouse dan ja... Zou zo'n toetsenbord met een touchpad ook werken?
Ja, via bluetooth, bedraad of via een usb-rf-ontvanger werkt in principe allemaal.
Ik zelf gebruik deze: http://www.ebay.nl/itm/192111004968

Iemand trouwens een idee waar ik een vervanging van de originele afstandbediening kan kopen? Bij de mijne werkt de Bluetooth koppeling <- + O niet meer van dat ding,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVD
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-09 21:24

NVD

Mau_Maus schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:10:
[...]

Nee helaas, maar vermoed dat het gedrag hetzelfde is.
[...]
Ja, via bluetooth, bedraad of via een usb-rf-ontvanger werkt in principe allemaal.
Ik zelf gebruik deze: http://www.ebay.nl/itm/192111004968

Iemand trouwens een idee waar ik een vervanging van de originele afstandbediening kan kopen? Bij de mijne werkt de Bluetooth koppeling <- + O niet meer van dat ding,
https://www.ibuygou.com/

En dan zoeken op Xiaomi Remote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Nee dat is dus de oude.

Of bedoel je deze:
https://www.ibuygou.com/p...-remote-control-7122.html
Dit is niet de originele maar een uitgebreidere versie met ook nog is motion. Interessant. Wel redelijk prijzig.

Edit:
Ik zie hem hier voor 20 euro: http://www.ebay.nl/itm/172517773603
Ga ik wellicht proberen.

[ Voor 46% gewijzigd door Mau_Maus op 24-02-2017 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
  • Laatst online: 13-09 01:05
Mau_Maus schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:02:
[...]

Nee dat is dus de oude.

Of bedoel je deze:
https://www.ibuygou.com/p...-remote-control-7122.html
Dit is niet de originele maar een uitgebreidere versie met ook nog is motion. Interessant. Wel redelijk prijzig.

Edit:
Ik zie hem hier voor 20 euro: http://www.ebay.nl/itm/172517773603
Ga ik wellicht proberen.
Deze is nog paar euro goedkoper, lijkt mij ook de originele?

https://www.aliexpress.co...10-47ac-a35c-39a13f5bab2a
Pagina: 1 ... 6 ... 37 Laatste