Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 21:46
keepitfrosty schreef op woensdag 28 december 2016 @ 12:45:
[...]

HD audio werkt voor zover ik weet "nog" niet op de mi box (kodi).
in de expert settings kan je aangeven of je receiver dat aankan en je passthough wil gebruiken, dan werkt het prima.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 13:15
Martinus schreef op woensdag 28 december 2016 @ 12:55:
[...]

in de expert settings kan je aangeven of je receiver dat aankan en je passthough wil gebruiken, dan werkt het prima.
Passthrough wil niet automatisch zeggen dat je ook DTS-HD ontvangt. Kan best zijn dat je de reguliere DTS track op je AVR binnenkrijgt (gezien de core dts track altijd in DTS-HD aanwezig is). Wat geeft je AVR aan wanneer je een film afspeelt met DTS-HD?

"However will play True HD and Dts HDMA audio but only passing through DTS core audio."

[ Voor 13% gewijzigd door keepitfrosty op 28-12-2016 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-09 20:14
Een vraagje. Als je alleen een Sonos Playbar (of Heos homecinema) hebt, kun je deze dan rechtstreeks op de Mibox 6 aansluiten? Of moet hier nog een receiver tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
keepitfrosty schreef op woensdag 28 december 2016 @ 12:57:
[...]

Passthrough wil niet automatisch zeggen dat je ook DTS-HD ontvangt. Kan best zijn dat je de reguliere DTS track op je AVR binnenkrijgt (gezien de core dts track altijd in DTS-HD aanwezig is). Wat geeft je AVR aan wanneer je een film afspeelt met DTS-HD?

"However will play True HD and Dts HDMA audio but only passing through DTS core audio."
zal eens kijken, goede.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikoboarder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09 07:35
theduke1989 schreef op maandag 26 december 2016 @ 12:56:
Mensen hebben nu de box al een tijdje. Hoe bevalt hij jullie tot Nu toe..
Ik ben blijkbaar een van de enige die er wel tevreden van is.
setup:
Mi box
Mi BLT controller
cheap unbranded BLT keyboard
Samsung TV
Wifi

Eerst had ik een chromecast stick (gen1) en caste ik netflix van de telefoon naar de stick.
Dit werkte perfect maar als je dan gebeld werd op je GSM en je moest de film even op pauze zetten,...
niet altijd even handig.

Nu een kleine maand de Mi Box in gebruik.
- casten van youtube of andere apps is geen probleem.
- netflix werkt perfect, voice commands geven snel de gevraagde serie/film.
- Kodi werkt hier ook, enkele issues gehad in het begin maar nu lijkt alles goed te werken. Soms een kleine hickup in het begin van de film (eerste 2-3 minuten) maar later niks meer van te merken.
-Snes games werken perfect zowel met de MI controller als met een "usb SNES controller'

Enige issues die ik heb/had
- setup van de box via smartphone was niet mogelijk. Even USB keyboard aangesloten en alles was snel ingesteld.
- Mi Controller heeft soms last van 'lag' in sommige spellen.(ligt aan de controller want de andere controller heeft er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:48
Ik lees op andere fora ook veel meer positieve ervaringen. Ik begrijp dat er toch wel een update vanuit Xiaomi gewenst is, maar zo slecht lijkt de Mi Box toch niet te zijn?

Ik ben op zoek naar een Android TV box, en zover ik kan vinden zijn de Mi Box en de Shield TV de enige keuzes...

Ik speel alleen 1080p en dan vind ik de Shield toch wel erg duur.

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 15:04
Ik heb ook totaal geen issues met de Mi Box.
Doet gewoon wat het hoort te doen en werkt erg soepel.

Gebruik voornamelijk KODI icm H264 content en audio passthough
De box doet het prima op 1080P, 4K content gaat voor mijn gevoel wat minder soepel.
Voor mijn gevoel zit daar een soort van lag in bij het afspelen.

[ Voor 3% gewijzigd door SmoothTweaker op 28-12-2016 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08 07:38
De enige klacht die ik heb is het philips/sony handshake probleem, maar er komt al snel een nieuwe tv aan dus dan ben ik daar vanaf. Buiten dat is het echt een prima ding, de youtube app wordt veel voor mijn dochtertje gebruikt en ik gebruik spmc/kodi veel. Heel fijne AB, waarschijnlijk ga ik er nog een voor mijn schoonouders bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
Heeft iemand trouwens al geprobeerd IPTV apps te side loaden, zoals Knippr of Play van Kpn? Dat lijkt mij ideaal als het werkt.

Ik heb navraag gedaan bij beide diensten, en ze zeggen beide bezig te zijn met een "smart tv app", maar konden nog niet zeggen op welk platform.

Mocht het nodig zijn kan ik de apk's wel delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
jooncheez schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:32:
Heeft iemand trouwens al geprobeerd IPTV apps te side loaden, zoals Knippr of Play van Kpn? Dat lijkt mij ideaal als het werkt.

Ik heb navraag gedaan bij beide diensten, en ze zeggen beide bezig te zijn met een "smart tv app", maar konden nog niet zeggen op welk platform.

Mocht het nodig zijn kan ik de apk's wel delen.
Ik heb Netflix wel een keer geprobeerd en het installeren van de APK ging zonder problemen. Ik zat in het Knippr demo-gebruikersteam, maar ik heb het nooit op de Mibox uitgeprobeerd. Volgens mij moet het wel werken toch?

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
Kiswum schreef op woensdag 28 december 2016 @ 17:04:
[...]

Ik heb Netflix wel een keer geprobeerd en het installeren van de APK ging zonder problemen. Ik zat in het Knippr demo-gebruikersteam, maar ik heb het nooit op de Mibox uitgeprobeerd. Volgens mij moet het wel werken toch?
Maar de Netflix app is toch gewoon beschikbaar voor Android TV? Knippr en Kpn Play niet, en volgens mij werken niet alle Android apps standaard goed op Android TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
jooncheez schreef op woensdag 28 december 2016 @ 17:09:
[...]

Maar de Netflix app is toch gewoon beschikbaar voor Android TV? Knippr en Kpn Play niet, en volgens mij werken niet alle Android apps standaard goed op Android TV?
Ja daarin kan een verschil zitten. Ik heb het zelf over de Mibox Pro van 2 jaar geleden. Daarop werkte de geporte Netflix APK. Het kan dus inderdaad uitmaken of je het op Android of op Android TV installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
Kiswum schreef op woensdag 28 december 2016 @ 17:21:
[...]

Ja daarin kan een verschil zitten. Ik heb het zelf over de Mibox Pro van 2 jaar geleden. Daarop werkte de geporte Netflix APK. Het kan dus inderdaad uitmaken of je het op Android of op Android TV installeert.
Ah excuses, ik bedoel inderdaad de nieuwe versie die Android TV draait, die ben ik van plan aan te schaffen. Wilde controleren of het mogelijk was de Android apps van Knippr of Play daarop te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 14:28
Ik dacht omdat Xiaomi samen met Google gewerkt heeft aan de Mi Box het dus support vanuit Google zou krijgen betreft updates en niet vanuit de community. Want er is geen MIUI op geinstalleerd gelooff ik. En alleen Android TV wat nog onder Google valt neem ik aan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keepitfrosty
theduke1989 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 20:06:
Ik dacht omdat Xiaomi samen met Google gewerkt heeft aan de Mi Box het dus support vanuit Google zou krijgen betreft updates en niet vanuit de community. Want er is geen MIUI op geinstalleerd gelooff ik. En alleen Android TV wat nog onder Google valt neem ik aan...
Nee de updates zullen gewoon via xiaomi gaan. Dat is met de nvidia shield niet anders namelijk.

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:07

Nicap

Tsssk....

Net ook maar een Mi Box 3 international version besteld. Ben benieuwd hoe hij bevalt. De Android 6.0 op de Sony tv in de woonkamer voldoet prima. Heb op de slaapkamer echter een domme TV, waar nu een rPi aan hangt met Kodi. Dit bevalt ook wel goed, maar mis Netflix wel een beetje.
Mocht hij bevallen dan koop ik er nog een bij voor m'n dochter.

Zat ook te dubben tussen de Shield en deze. Prijsverschil is wel erg groot als je de gpu power niet nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Laatst online: 19:24

DjVe

Hatsaflats!

Eindelijk de tijd gehad om even te spelen met de mi box 3. Best een aardige Kodi mediaplayer :)

Ik heb er een USB ethernet adapter aan hangen, maar zodra de mibox uit gaat en weer aangezet wordt, moet ik eerst de adaper verwijderen en opnieuw plaatsen. Dus ik zal even moeten spelen/tweaken om de USB ethernet adapter permanent stroom te geven.

De box heeft overigens gewoon wel een Ir sensor en ik krijg hem deels werkend met een harmony afstandsbediening. Helaas niet alle commando's van de originele rf afstandsbediening, maar wel enkele. Daar moet ik dus even voor gaan zitten, maar de rest werkt best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
DjVe schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 23:17:
Eindelijk de tijd gehad om even te spelen met de mi box 3. Best een aardige Kodi mediaplayer :)

Ik heb er een USB ethernet adapter aan hangen, maar zodra de mibox uit gaat en weer aangezet wordt, moet ik eerst de adaper verwijderen en opnieuw plaatsen. Dus ik zal even moeten spelen/tweaken om de USB ethernet adapter permanent stroom te geven.

De box heeft overigens gewoon wel een Ir sensor en ik krijg hem deels werkend met een harmony afstandsbediening. Helaas niet alle commando's van de originele rf afstandsbediening, maar wel enkele. Daar moet ik dus even voor gaan zitten, maar de rest werkt best goed.
Welke USB ethernet adapter gebruik je? Ik hoop dat bij mij wifi AC gaat voldoen, maar anders koop ik ook een adapter.

Volgens mij had iemand in dit topic wel alles werkend met de Harmony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Waar kan ik die Mi Box 3 bestellen voor levering in Belgie? Linkje graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickkok
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-10-2024
Gebruik aliexpress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
lapino schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 10:37:
Waar kan ik die Mi Box 3 bestellen voor levering in Belgie? Linkje graag.
Beter zoekwerk eerst doen op tweakers. Er zijn zoveel links voorbij gekomen waar je hem kan aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
jooncheez schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 00:23:
[...]
Volgens mij had iemand in dit topic wel alles werkend met de Harmony.
wat bedoel je? ab werkt gewoon met de mibox

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Iemand anders btw ook problemen dat wanneer de mibox een aantal keer op standby is geweest en je gaat dan een 60fps youtube filmpje kijken dat het geluid en beeld beginnen te happeren? De stream is dan al volledig geladen. Rebooten van de mibox lost het issue dan weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
keepitfrosty schreef op zondag 1 januari 2017 @ 15:53:
Iemand anders btw ook problemen dat wanneer de mibox een aantal keer op standby is geweest en je gaat dan een 60fps youtube filmpje kijken dat het geluid en beeld beginnen te happeren? De stream is dan al volledig geladen. Rebooten van de mibox lost het issue dan weer op.
rest iw vaak de enige manier, dat zijn de vastlopers die ik ook bedoel, ook bij andere apps.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Martinus schreef op zondag 1 januari 2017 @ 17:33:
[...]

rest iw vaak de enige manier, dat zijn de vastlopers die ik ook bedoel, ook bij andere apps.
Hm echt super irritant, andere YT videos van 30fps gaan wel goed dan. Geen idee waar het aan zou kunnen liggen want buiten spmc en vimeo geen andere apps geinstalleerd staan. Las ook ergens op het kodi forum dat Xiaomi een buggy amlogic firmware gebruikt heeft als basis, misschien dat die problemen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Is echt jammer dat er meer en meer negatieve berichten omtrent deze mediaplayer komen. Zelf bezig met woning en moet dus afwachten. Maar alle berichten hier maken het product minder leuk om te gaan gebruiken. En gebrek aan support(updates) is helemaal jammer.

Misschien toch beter de Google chromecast gekocht te hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door theduke1989 op 02-01-2017 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
Kan iemand kijken of DS Video beschikbaar is op deze box? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuosity1974
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 11:47
Is beschikbaar vanuit google play

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariedude
  • Laatst online: 27-01 12:44
Sinds een paar dagen ook de MIbox in huis. Live IPTV toch lastig voor dat ding. Moeite met inlezen EPG. Wellicht een USB ethernet adapter gebruiken of zo. Dit alles via SPMC.

Iemand enig idee hoe ik op een normale manier het filesysteem kan benaderen? Het liefst via een browser/smb share. Ik wil de advancedsettings.xml aanpassen omdat ik een database heb waarop meerdere players gekoppeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuxXx
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-08 12:37
Vandaag mi box3s chinese versie binnen.
Ik had me iets beter moeten inlezen voor deze impulsaankoop.
Ik zag her en der op google staan 'how to set the mi box to english', dus dacht daar kom ik wel uit.

Kodi werkt, maar dikke tegenvaller dat rooten of een andere rom niet mogelijk zijn.
Nu heb ik een box vol chinese meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariedude
Nu werkt het perfect, usb ethernet adapter erop en gaan. Ik heb dus de internationale versie. Samen met RapidIPTV is dit een erg mooie combi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Welke USB adapter heb jij gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

ariedude schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 08:15:
Nu werkt het perfect, usb ethernet adapter erop en gaan. Ik heb dus de internationale versie. Samen met RapidIPTV is dit een erg mooie combi.
Ben benieuwd of het draadloos ook goed werkt met rapidiptv. Ben van plan om de MiBox onder de overkapping te plaatsen achter in de tuin. Heb geen kabel liggen daar, dus hoop dat het met wifi ook goed werkt.Zou erg relaxed zijn als ik daar ook tv kan kijken als het lekker weer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariedude
keepitfrosty schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 08:29:
Welke USB adapter heb jij gehaald?
Ik heb de TP-Link UE300 USB-3.0 Gigabit LAN Adapter. Die is volledig plug en play

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariedude
Nicap schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:33:
[...]

Ben benieuwd of het draadloos ook goed werkt met rapidiptv. Ben van plan om de MiBox onder de overkapping te plaatsen achter in de tuin. Heb geen kabel liggen daar, dus hoop dat het met wifi ook goed werkt.Zou erg relaxed zijn als ik daar ook tv kan kijken als het lekker weer is.
Op zich werkt het wel hoor, streams variëren van 1,50 tot 10mbit ongeveer. Je moet dus wel een goede wifi connectie hebben. Ik prefereer toch een aansluiting via de kabel omdat het gewoon kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
ariedude schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:59:
[...]

Op zich werkt het wel hoor, streams variëren van 1,50 tot 10mbit ongeveer. Je moet dus wel een goede wifi connectie hebben. Ik prefereer toch een aansluiting via de kabel omdat het gewoon kan.
Het is een beetje off topic, maar RapidIPTV ziet er wel interessant uit! Alle Nederlandse kanalen in HD. Wat zijn je ervaringen, is het stabiel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ariedude
Ja, het is stabiel. Veel zenders full HD met DD51 geluid. Valt me niet tegen allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

jooncheez schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:59:
[...]

Het is een beetje off topic, maar RapidIPTV ziet er wel interessant uit! Alle Nederlandse kanalen in HD. Wat zijn je ervaringen, is het stabiel?
Ja, vooral de NL zenders zijn stabiel. Heb soms wel dat de Engelse zenders soms bufferen.Maar gaat me toch om de NL zenders. Superhandig i.c.m. Kodi.
Geen idee hoe lang deze dienst blijft bestaan trouwens. Gaat geen jaren meer duren vrees ik. Maar dat is idd een beetje off-topic.
Met de advanced-xml aanpassing is het bufferen wel een stuk beter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 12:03
Klopt het dat dit de laatste (beste) versie is? http://eud.dx.com/product...specifications-detailinfo

DX Eu Direct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Ik weet niet of dat wel de goeie is. Als het goed is hoort het niet een 3 S te zijn.

Bij mijn bestelling op Aliexpress stond duidelijk:

This is the New Released International Version XIAO Mibox III that is being sold in USA
Not the Mi Box III Chinese version (3S 3C)

Dus ik zou de gok niet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Nicap schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 16:46:
[...]

Ik weet niet of dat wel de goeie is. Als het goed is hoort het niet een 3 S te zijn.

Bij mijn bestelling op Aliexpress stond duidelijk:

This is the New Released International Version XIAO Mibox III that is being sold in USA
Not the Mi Box III Chinese version (3S 3C)

Dus ik zou de gok niet nemen.
Als je de MDZ-16-AB hebt zit je goed, want dat is de USA versie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

theduke1989 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 17:45:
[...]

Als je de MDZ-16-AB hebt zit je goed, want dat is de USA versie....
Dat weet ik nog niet, want ik heb hem nog niet. Het gaat om deze:
https://www.aliexpress.co...=2114.13010608.0.0.BL5M0K

Uit de foto's van andere kopers zie ik wel dit typenummer op de doos staan, dus dat lijkt wel goed.

[ Voor 10% gewijzigd door Nicap op 07-01-2017 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Nicap schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 17:50:
[...]

Dat weet ik nog niet, want ik heb hem nog niet. Het gaat om deze:
https://www.aliexpress.co...=2114.13010608.0.0.BL5M0K
Dan zit je goed, want als je naar de fotoss kijk. Dan zie je dat het de MDZ-16-AB variant is. Je krijgt de bruine doos....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Ik had die foto nog niet eens gezien bovenaan bij het product. Ik was aan het kijken boj de beoordelingen. Maar ja. Maakt niet uit. Dan kan peligro2k hem ook beter bij deze seller kopen, mocht hij interesse hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Alle Chinese uitgaves bevatten de bruine bekende xiaomi doos. Ik kan er Ondanks dat ik hem een maand geleden heb ontvangen nog steeds niet gebruiken ivm woning krijgen. Maar goed we zullen zien.m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
@nicap Dan ben je wel bijna 100 euro kwijt, ik vraag me af of ik dan niet beter voor bijvoorbeeld een Apple TV kan gaan. Maar dat is een andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
theduke1989 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:55:
Alle Chinese uitgaves bevatten de bruine bekende xiaomi doos. Ik kan er Ondanks dat ik hem een maand geleden heb ontvangen nog steeds niet gebruiken ivm woning krijgen. Maar goed we zullen zien.m
Voor mij maakt de verpakking niks uit.
Zolang het maar een origineel product is.
Heb mijn exemplaar hier besteld: https://nl.aliexpress.com...rsion=&categoryId=5092303

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

peligro2k schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 19:20:
@nicap Dan ben je wel bijna 100 euro kwijt, ik vraag me af of ik dan niet beter voor bijvoorbeeld een Apple TV kan gaan. Maar dat is een andere discussie.
Hoezo 100 euro? Was 62 euro kwijt. Moet er geen douane aan te pas komen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
Ah ja je laat het dan vanuit China versturen, kan ook natuurlijk. Hoe lang duurde dat bij jou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

E
peligro2k schreef op zondag 8 januari 2017 @ 15:44:
Ah ja je laat het dan vanuit China versturen, kan ook natuurlijk. Hoe lang duurde dat bij jou?
Dat weet ik nog niet. Ik gok dat ie aankomende week komt. Ik heb hem eind vorig jaar besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-09 22:26
Ik heb sinds paar dagen de box binnen(Wallmart, meegenomen door familie!) en werkt goed met Jarvis.
Nu wil ik Kodi Krypton installeren, maar lukt niet.
Geprobeerd met Krypton APK op usb , maar dat mislukt. Beide ARM 64b versies geprobeerd.
Daarna via downloaden mbv ES File explorer rechtstreeks van Kodi.tv, maar weer geen succes.
Wie kan me verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:49
Neem de 32-bit versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheExperiment
  • Laatst online: 13-09 09:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Klopt, dat lukte _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheExperiment
  • Laatst online: 13-09 09:30
Euh nee hoor het gaat hier om de play store voor beta testen dus de dev builds (cfr. testing in de url). Zo heb ik het toch geïnstalleerd gekregen en zo update hij vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
TheExperiment schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 00:39:
Euh nee hoor het gaat hier om de play store voor beta testen dus de dev builds (cfr. testing in de url). Zo heb ik het toch geïnstalleerd gekregen en zo update hij vanzelf.
Sorry, je hebt gelijk, die kende ik niet.
Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ik heb maximaal een 20mbit lijn hier in Duitsland en wil dit gebruiken http://www.iptvbenelux.nl , is dit aan te raden met dit boxje. Hier en daar zie ik toch wat negatieve berichten helaas.. Qua haperingen etc....

[ Voor 7% gewijzigd door theduke1989 op 11-01-2017 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 12:55
Ik bezit momenteel een RPI 2 voor Kodi.
Zou dit graag willen upgraden naar de Mi Box 3.

Is dit een interessante upgrade of ga ik er niet veel van merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 15:36
frye schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 01:27:
Ik bezit momenteel een RPI 2 voor Kodi.
Zou dit graag willen upgraden naar de Mi Box 3.

Is dit een interessante upgrade of ga ik er niet veel van merken?
Ik heb precies dat gedaan, maar meer om de overige dingen die de mi box kan. De rpi2 was al prima voor kodi. De mi box is misschien net wat sneller, maar ik merk het niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
job_h schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 01:46:
[...]

Ik heb precies dat gedaan, maar meer om de overige dingen die de mi box kan. De rpi2 was al prima voor kodi. De mi box is misschien net wat sneller, maar ik merk het niet echt.
Thanks!

Misschien dan niet de moeite om te upgraden.
Jammer, want zoek echt een krachtiger toestel voor een betaalbare prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:49
Gaat het je om Android, of wil je alleen kodi draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
theduke1989 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 22:00:
Ik heb maximaal een 20mbit lijn hier in Duitsland en wil dit gebruiken http://www.iptvbenelux.nl , is dit aan te raden met dit boxje. Hier en daar zie ik toch wat negatieve berichten helaas.. Qua haperingen etc....
das wel grijs gebied toch? zou nooit een jaar betalen als ik zie welke zenders ze "aanbieden"

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Martinus schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:48:
[...]

das wel grijs gebied toch? zou nooit een jaar betalen als ik zie welke zenders ze "aanbieden"
Heb zelf wel net een jaar abo op rapidiptv genomen, maar het blijft een gok. Het is een kwestie van tijd tot dit soort diensten verboden worden. Volgens mij gaat dit binnenkort ook naar het Europese hof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Nicap schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:51:
[...]

Heb zelf wel net een jaar abo op rapidiptv genomen, maar het blijft een gok. Het is een kwestie van tijd tot dit soort diensten verboden worden. Volgens mij gaat dit binnenkort ook naar het Europese hof.
dit biedt ook fox? ach ja, zolang het werkt heb je er plezier van en altijd goedkoper dan de "echte" aanbieder.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Martinus schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:53:
[...]

dit biedt ook fox? ach ja, zolang het werkt heb je er plezier van en altijd goedkoper dan de "echte" aanbieder.
Er staat wel een zenderlijst op de website. Maar Fox zit er ook bij ja. Het gaat me ook niet om de betaalde zenders, maar om de integratie in Kodi van de NL zenders via IPTV.
Dit is gewoon de makkelijkste manier. Knipr zou het wellicht ook aanbieden, maar zolang dat er noh niet is gebruik ik dit. Ideaal voor op de slaapkamer en onder de overkapping buiten. Niks geen extra settop boxjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
ASW1 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 08:59:
Gaat het je om Android, of wil je alleen kodi draaien?
Android is mooi meegenomen natuurlijk.
Maar 75% zal toch rond Kodi draaien.

Nu jammer dat als je het importeert (als douane kosten erbij komen) of via Europa stock besteld dat je toch al snel aan 100€ zit.

Anders leek het wel een goede upgrade tov PI2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Laatst online: 08-11-2023
Er was gisteren een firmware update (ik kreeg een melding). Geen idee wat er exact veranderd is naast android security patchlevel dat nu op oktober zit en een netflix certificaat update.

Wat betreft de meerwaarde, ik ben erg blij met 4k netflix buiten mijn tv app om, de interface is vlot en de voice search is geweldig (werkt ook in kodi als je spmc gebruikt). De kinderen zeggen in een app wat ze willen zien en het apparaat biedt het aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
milenko79 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:44:
Er was gisteren een firmware update (ik kreeg een melding). Geen idee wat er exact veranderd is naast android security patchlevel dat nu op oktober zit en een netflix certificaat update.
Uit het kodi forum in elk geval het volgende gefixt:

10bit non-HDR HEVC playback is fixed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
milenko79 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:44:

Wat betreft de meerwaarde, ik ben erg blij met 4k netflix buiten mijn tv app om, de interface is vlot en de voice search is geweldig (werkt ook in kodi als je spmc gebruikt). De kinderen zeggen in een app wat ze willen zien en het apparaat biedt het aan.
hmmm eens kijken vandaag, als ze dat casten nu fixen ist wel mooi.
Ik lees overigens op andere fora dat de nvidia shield, met ook cast optie, dezelfde problemen heeft. Ook geen tunein of andere apps (na start vaak crash). Zit echt iets mis vermoed ik.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Geen idee wat audio casten betreft, Dat doe ik altijd rechtstreeks naar mijn soundbar.
Video casten naar de mibox gaat heel goed. Audio casten zal ik dit weekend eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Is het mogelijk om de box te bedienen met mijn imac bluetooth keyboard?
Bij mij lukt het(nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
doggy1 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 10:59:
Is het mogelijk om de box te bedienen met mijn imac bluetooth keyboard?
Bij mij lukt het(nog) niet.
ligt wellicht aan je toetsenbord, een BTooth van logitech (die van mij) doet prima.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Weet iemand wat dat kleine bolletje rechts in beeld is? Staat rechts, precies in het midden. Soms is het afbeelding van een fotootje en soms een afbeelding van een soort briefje.
Ik ben er al achter: kwam door gedownloade ES explorer. Nu er af gehaald en probleem is over.

[ Voor 21% gewijzigd door doggy1 op 13-01-2017 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:43
Vraagje aan de Mi Box kenners hier, gezien ik niet echt kan vinden wat ik zoek.

Zat te denken om een Chromecast Audio aan te schaffen. Wat ik wil kunnen is m'n receiver aanzetten, m'n telefoon met Spotify aanzetten en muziek kunnen casten naar de Chromecast toe. De Chromecast is een mooie oplossing hiervoor.

Apart wilde ik nog een Android box aanschaffen om Kodi op te gaan draaien.

Maar nu kom ik bij de Mi Box, waar een Chromecast functie ingebouwd lijkt te zitten?

Hoe werkt dit precies? Is deze Chromecast functie altijd online en kan ik direct vanaf mijn telefoon casten, of moet ik hiervoor eerst de Mi Box opstarten en een app daarvoor naarvoren halen?

Wat ik heb gevonden, is dat het het casten bij Android TV direct moet werken zolang het apparaat ingeschakeld is.

[ Voor 7% gewijzigd door Bas. op 13-01-2017 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Bas. schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 22:05:
Vraagje aan de Mi Box kenners hier, gezien ik niet echt kan vinden wat ik zoek.

Zat te denken om een Chromecast Audio aan te schaffen. Wat ik wil kunnen is m'n receiver aanzetten, m'n telefoon met Spotify aanzetten en muziek kunnen casten naar de Chromecast toe. De Chromecast is een mooie oplossing hiervoor.

Apart wilde ik nog een Android box aanschaffen om Kodi op te gaan draaien.

Maar nu kom ik bij de Mi Box, waar een Chromecast functie ingebouwd lijkt te zitten?

Hoe werkt dit precies? Is deze Chromecast functie altijd online en kan ik direct vanaf mijn telefoon casten, of moet ik hiervoor eerst de Mi Box opstarten en een app daarvoor naarvoren halen?

Wat ik heb gevonden, is dat het het casten bij Android TV direct moet werken zolang het apparaat ingeschakeld is.
zou de losse kopen, het casten werkt niet altijd vlekkeloos, heb ik al vaak gezegd. Ik ga mn oude chromecast ook weer aansluiten.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:21
Ik lees op andere websites dat de mi box 3 (global) wel een 3.5mm optische spdif uitgang heeft. Kan iemand dit bevestigen?

EDIT: Ik zie overal dat deze ook spdif heeft. Misschien kan de topicstart aangepast worden ;)

[ Voor 28% gewijzigd door TereZz op 15-01-2017 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Ja, die zit er op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik vind het casten echt prima werken. Alleen jammer dat Netflix nog steeds niet gecast kan worden. Mijn telefoon kan verbinden, maar start daarna alleen de Netflix app op de box op, waarna ik m'n profiel moet selecteren. Jammer!

Over de box zelf ben ik positief. Hij is vlot, kan met m'n Harmony bediend worden, kodi werkt goed en het draadloze bereik (icm met een simpele Xiaomi AC router) is super. De USB netwerkadaper heb ik eruit getrokken. Bij het starten van de box moest je namelijk eerst de adapter verwijderen en terug stoppen om netwerk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Altijd grappig om te zien dat bij sommige het wel doet en bij sommige niet.

Dan zou ik echter de setup willen weten van iedereen. Want zo kan je makkelijker uitsluiten waarvoor het machinttje echt gebruikt kan worden en niet.

Als het puur alleen aansluiten op de tv en internet aanhangen is ja dan kan je elke machine gebruiken die zelfs goedkoper is. Maar ga je verder met externe receivers en 4k schermen en h264 afspelen en dan gaat het mis. Dan is het voor mij de verkeerde reclame wat ze aangeven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Iemand die me kan helpen?

Ik probeer voor het eerst nu de box uit, qua snelheid doet die het goed.

Nu wil ik externe apps installeren.
- iptv
- Amazon prime

Maar er is geen Google Chrome ingebouwd. Hoe kan ik dit het beste installeren???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Sinds een paar dagen de Mi Box 3 int. in huis, ik heb echter problemen met de afstandsbediening. Deze lijkt na een x moment de verbinding kwijt te raken. Ik moet dan de afstandsbediening opnieuw pairen, meerdere die hier problemen mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

theduke1989 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 14:22:
Altijd grappig om te zien dat bij sommige het wel doet en bij sommige niet.

Dan zou ik echter de setup willen weten van iedereen. Want zo kan je makkelijker uitsluiten waarvoor het machinttje echt gebruikt kan worden en niet.

Als het puur alleen aansluiten op de tv en internet aanhangen is ja dan kan je elke machine gebruiken die zelfs goedkoper is. Maar ga je verder met externe receivers en 4k schermen en h264 afspelen en dan gaat het mis. Dan is het voor mij de verkeerde reclame wat ze aangeven....
Ik gebruik hem in combinatie met een Arcam soundbar (met HDMI switch) en een LG HDtv. Ik gebruik veel Spotify en Netflix en had hiervoor een Chromecast 2 met netwerkadapter. Ik heb een Synology DS216play NAS en gebruik deze in combinatie met Kodi. Het gaat veelal om h264/h265 bestanden van 1 tot 15GB. Plex werkt qua indexering beter en ziet er ook mooier uit, maar het afspelen gaat helaas minder vloeiend als op Kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
beyazz06 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 22:32:
Sinds een paar dagen de Mi Box 3 int. in huis, ik heb echter problemen met de afstandsbediening. Deze lijkt na een x moment de verbinding kwijt te raken. Ik moet dan de afstandsbediening opnieuw pairen, meerdere die hier problemen mee heeft?
had ik ook 2 week, nu were voorbij.. snap dr niks van... heb wel erg dichtbij gepaired en dat deed voorlopig de trick.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
beyazz06 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 22:32:
Geen last van. Ik merk wel dat de 1e klik op de afstandbediening niet geregistreerd wordt als ik hem even niet gebruikt heb, ik denk dat de afstandbediening dan uit energiebesparende modus komt. Op welke afstand zit u van de Mi Box? Dat is het enige wat ik nog zou kunnen bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:32
Paar dagen terug een auto update gekregen op de 3C versie en nu werken bepaalde apps niet meer zoals Kodi. Herinstallatie van de apps werkt ook niet. Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ik moet openload.co/pair openen op mijn mi box om deze te verifiëren. Echter kan ik maar 1 webbrowser vinden zonder enige grafisch pracht. Maar openen van de HTTPS://www.openload.co/pair lukt niet .. iemand nog tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
theduke1989 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 20:05:
Iemand die me kan helpen?

Ik probeer voor het eerst nu de box uit, qua snelheid doet die het goed.

Nu wil ik externe apps installeren.
- iptv
- Amazon prime

Maar er is geen Google Chrome ingebouwd. Hoe kan ik dit het beste installeren???
Je kunt toch gewoon apk's installeren via een USB stick? Ik neem aan dat dit voor elke box wel zo werkt. Toegang voor externe apps moet je uiteraard even inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Kiswum schreef op maandag 16 januari 2017 @ 17:33:
[...]

Je kunt toch gewoon apk's installeren via een USB stick? Ik neem aan dat dit voor elke box wel zo werkt. Toegang voor externe apps moet je uiteraard even inschakelen.
Bedankt was al achter sideloaden gekomen vindt het alleen jammer dat ze niet op de hoofdpagina komen..

Iemand toevallig een goede webbrowser ? Ik moet https://www.openload.co/pair openen voor sommige content maar dat gaat via webbrowser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLion01
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 18:45
Ik zit een beetje te oriënteren om een Mi Box te kopen. (De nieuwste variant met Android TV.) :)

Ik zie dat hij op AliExpress te koop is voor $69: https://m.aliexpress.com/s/item/32767264804.html

En deze op Amazon voor $114 die ook internationaal verstuurd wordt. https://www.amazon.com/gp...ID=31FcNwJyZLL&ref=plSrch

Het is best een groot verschil qua bedrag en ik neig (natuurlijk qua prijs) meer naar AliExpress, maar ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn mbt het kopen van deze Mi Box uit China qua bijkomende kosten bij de douane. Dat zal vast niet meer zijn dan de $114 bij Amazon? Daarbij zou ik ook graag willen weten hoe ik kan checken dat het bij AliExpress om de versie met AndroidTV gaat, niet die met Xiaomi's eigen Android-versie. :?

iPhone 13 mini (iOS 26) [daily driver]
Jolla C2 (Sailfish OS 5)
Xiaomi Pad 6 (Sailfish OS 5)
OnePlus 6T (Ubuntu Touch 20.04)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Martinus schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:59:
[...]

had ik ook 2 week, nu were voorbij.. snap dr niks van... heb wel erg dichtbij gepaired en dat deed voorlopig de trick.
Ik heb van dichtbij gepaired, van afstand.. Het probleem lijkt overigens na de update op te treden.
job_h schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:35:
[...]

Geen last van. Ik merk wel dat de 1e klik op de afstandbediening niet geregistreerd wordt als ik hem even niet gebruikt heb, ik denk dat de afstandbediening dan uit energiebesparende modus komt. Op welke afstand zit u van de Mi Box? Dat is het enige wat ik nog zou kunnen bedenken.
Misschien is dat het wel, energiemodus oid, maar heb diverse knoppen ingedrukt nadat de.remote.niet reageerde maar komt niet op.
TheLion01 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 17:46:
Ik zit een beetje te oriënteren om een Mi Box te kopen. (De nieuwste variant met Android TV.) :)

Ik zie dat hij op AliExpress te koop is voor $69: https://m.aliexpress.com/s/item/32767264804.html

En deze op Amazon voor $114 die ook internationaal verstuurd wordt. https://www.amazon.com/gp...ID=31FcNwJyZLL&ref=plSrch

Het is best een groot verschil qua bedrag en ik neig (natuurlijk qua prijs) meer naar AliExpress, maar ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn mbt het kopen van deze Mi Box uit China qua bijkomende kosten bij de douane. Dat zal vast niet meer zijn dan de $114 bij Amazon? Daarbij zou ik ook graag willen weten hoe ik kan checken dat het bij AliExpress om de versie met AndroidTV gaat, niet die met Xiaomi's eigen Android-versie. :?
Die van mij heb ik net binnen, via aliexpress voor $69, 22 euro douane kosten betaald. Dus pak em beet voor 90 euro binnen. De verkoper had overigens het pakketje $40 waarde meegegeven. Ik had om $20 gevraagd, maar de verkoper reageerde pas na het verzenden.. Lekker handig. Overigens op gearbest en banggood ed. kost ie ook rond de $70. Daar zou ik bestellen en vragen of ze t pakketje een waarde kunnen geven van $20/25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Mensen tips geven om de douane op te lichten lijkt me niet de bedoeling.
Je kunt mensen er wel op wijzen om te zoeken naar webshops waarbij je voor 5% van de totaalprijs een importverzekering af te sluiten of het pakket via een EU warehouse te laten komen.
Denk daarbij aan webshops zoals banggopd, ibuygou, dealextreme, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
TheLion01 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 17:46:

Ik heb die van mij ook in China besteld, en kwam aan zonder extra douanekosten.
Product was wel helaas 20,- duurder dan andere shops maar ach ja. Leermoment uiteraard.

Qua product is het een prima ding zolang je op 1080p blijft.

Mensen ervaring met Alluc?? Want films in Exodus wat aangegeven wordt als 1080 worden alsnog in 720p afgespeeld. En hoe kan ik meer subtitles krijgen bij films. Heb super weinig of alleen engelse subs jammer genoeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
theduke1989 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 20:54:
[...]

Ik heb die van mij ook in China besteld, en kwam aan zonder extra douanekosten.
Product was wel helaas 20,- duurder dan andere shops maar ach ja. Leermoment uiteraard.

Qua product is het een prima ding zolang je op 1080p blijft.

Mensen ervaring met Alluc?? Want films in Exodus wat aangegeven wordt als 1080 worden alsnog in 720p afgespeeld. En hoe kan ik meer subtitles krijgen bij films. Heb super weinig of alleen engelse subs jammer genoeg....
Ik weet niet of het de bedoeling is om Alluc of Exodus hier te bespreken. Het lijkt me redelijk illegaal (al weet ik niet wat precies wat het beleid is van Tweakers) en de makers van Kodi willen er zelf ook niks mee te maken hebben, dus daar zul je ook lastig support krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
gaat meer om of dit met de box te maken heeft die het als 1080 ziet maar alsnog afspeelt op 720 of??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 10:33
Heb je de output van je box wel op 1080 staan dan? (of van kodi...)

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
moet even kijken nooit naar gekeken, maar wanneer je mi box opstart krijg je op de scherm van de tv te zien 1080/60 , dus ik neem aan dat de box als fullHD gezien wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
De Mi Box heeft standaard de automatische resolutie optie aan staan, meestal wordt geadviseerd dat uit te zetten en op de resolutie van je tv te zetten. Dan hoort hij niet meer tussen verschillende resoluties te switchen. Misschien dat dat het oplost.

[ Voor 15% gewijzigd door job_h op 17-01-2017 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Bedankt ga er naar kijken mijn box wordt steeds maar trager en trager merk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
update gedraaid, geen idee wat er beter of anders is, allen de security datum lijkt veranderd.

no comment

Pagina: 1 ... 5 ... 37 Laatste