Martinus schreef op maandag 12 december 2016 @ 08:03:
[...]
doe eens een fabrieks-reset? dat werd aangeraden toen ik hem kocht in Amerika.
wat jij meldt lijkt een hick up in processen te zijn omdat die allerlei verbindingen met extern aan het maken is, in een regio die hij niet is.
Zelfs 4k via kodi draait die perfect en uitzending gemist, rtlxl etc zouden altijd moeten lopen (marginale bandbreedte).
Ik haal de zaken ook uit de synology en heb een asus router.
Dank voor de tip.
Ik ben er behoorlijk mee aan het spelen geweest, maar een factory reset heeft idd geholpen voor een deel.
Daarnaast nog hard aangezet om de framerate van 60 aan te houden, een grotere buffer in de advanced settings gezet, en ook een ignore voor bibliotheekfouten.
Ik heb nu een scherp en snel beeld (1080p), en geen hicks meer. Alleen is het beeld voor mijn gevoel soms wat onrustig bij bijvoorbeeld voetbal. Maar..... ik heb een oude TV met een HDMI-implementatie (1.4) die niet helemaal strak is (Philips PFL9604 uit 2009)

. Deze geeft af-en-toe ook inverted colors, terwijl het op een andere (LG model uit 2012) mooi strak is!
Conclusie: t Werkt mooi, met als aandachtspuntje de zwakke schakels al "oude TV", wat tweaken en de beschikbaarheid van genoeg bandbreedte over wifi.
Config: Een syno met DVB-link als PVR, achter een snelle asus router. Philips PFL9604 uit 2009 en een 2012LG TV