• Basekid
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23:52
dinandus schreef op donderdag 15 december 2016 @ 20:39:
Inderdaad niet goedkoop, maar z`n geld dubbel en dwars waard, mede afhankelijk wat vroor scherm je zelf hebt. Verbeteringen zoals je hiervoor al wel gezien zult hebben zijn divers.
Inderdaad o.a. met de SEC3500 alle 4 HDMI ingangen HDCP2.2, en ook 2.0a zodat je meerdere 4K devices hierop kunt aansluiten. Ook reageert alles sneller, en je hebt een soort van HDR light afhankelijk van je bestaande scherm. Ook is er een eigen ARC kanaal, een van de 4 HDMI aansluitingen, en je kunt YT in 4K streamen, toch wel een echte +. Ik was er erg blij mee.
Thanks, heb zelf de 55" HU7500 versie dus ik denk dat dat wel goed zit. Heb hem zonet besteld, ben benieuwd!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 01:16
Iemand al de Chromecast Ultra geprobeerd? Daar kun je YT in 4K mee streamen, vraag me af of dat goed werkt?

• CyBeRSPiN
CyBeRSPiN schreef op zondag 18 december 2016 @ 10:32:
Iemand al de Chromecast Ultra geprobeerd? Daar kun je YT in 4K mee streamen, vraag me af of dat goed werkt?
Om mn eigen vraag te beantwoorden: meh..
Ja ik krijg de 4K resolutie via HDMI3, maar eerlijk gezegd zie ik het verschil niet tov een 4K YouTube die ik via de interne app afspeel (die dus niet 4K is). Of weet iemand een goed voorbeeld waar het verschil echt duidelijk wordt?

Hmm echt een miskoop.. blijkt dat 4K alleen werkt als je de bijgeleverde power adapter gebruikt ipv de USB voeding van de tv zelf te gebruiken.. heb al zoveel kabels door de goot in de muur lopen dat dit er niet nog bijpast.. grr :(

En tot overmaat van ramp ondersteunt Mn receiver geen HDCP 2.2 (wel 4K pass through, maar dat blijkt dus een wassen neus als geen enkele 4K content werkt zonder HDCP... )

[Voor 29% gewijzigd door CyBeRSPiN op 19-12-2016 19:59]

• dinandus
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 00:08
Jammer dat de Chromecast Ultra je niet brengt wat je ervan verwachte.
Ik heb hem sinds een 3 week en huis, en ben meer dan tevreden erover. YouTube in 4K heeft wel degelijk een betere beeldkwaliteit, maar dat ligt wederom ook aan de geplaatste content.
De grootste meerwaarde van de C Ultra voor mijn is de HDR ondersteuning, dit geeft in mijn ogen een grotere meerwaarde door de betere kleur werking en de grotere contrasten bij licht en donkere scenes.
Kijk maar eens naar The Redwoods, in HDR, en in de niet HDR versie, wereld van verschil, mits je dit op een HDR waardige, functionele TV kunt vergelijken. Je wordt bijna door de zon verblindt die tussen de bomen door schijnt bij de HDR functie. Ook bij Netflix heeft de combinatie HDR/4K een grotere meerwaarde dan alleen het scherpere beeld van 4K alleen. Mooi voorbeeld is hierbij de serie Marco Polo, eigenlijk in Dolby Vision, een nog betere vorm van HDR, maar dit is alleen weggelegt voor LG en de dure Z9 serie van Sony.

• CyBeRSPiN
dinandus schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:53:
Jammer dat de Chromecast Ultra je niet brengt wat je ervan verwachte.
Ik heb hem sinds een 3 week en huis, en ben meer dan tevreden erover. YouTube in 4K heeft wel degelijk een betere beeldkwaliteit, maar dat ligt wederom ook aan de geplaatste content.
De grootste meerwaarde van de C Ultra voor mijn is de HDR ondersteuning, dit geeft in mijn ogen een grotere meerwaarde door de betere kleur werking en de grotere contrasten bij licht en donkere scenes.
Kijk maar eens naar The Redwoods, in HDR, en in de niet HDR versie, wereld van verschil, mits je dit op een HDR waardige, functionele TV kunt vergelijken. Je wordt bijna door de zon verblindt die tussen de bomen door schijnt bij de HDR functie. Ook bij Netflix heeft de combinatie HDR/4K een grotere meerwaarde dan alleen het scherpere beeld van 4K alleen. Mooi voorbeeld is hierbij de serie Marco Polo, eigenlijk in Dolby Vision, een nog betere vorm van HDR, maar dit is alleen weggelegt voor LG en de dure Z9 serie van Sony.
Maar jij hebt geen HU7500 meer toch? Of wel? En geen sek 3500 dan?

• rik
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 25-11 22:42
Met sinterklaas een Sek-3500 aangeschaft. Mooi ding, ook omdat er dan nog maar 1 kabel naar de tv loopt. En het beeld is indrukwekkend, zeker de YouTube HDR filmpjes doen verbazen.
Ivm verhuizen ga ik toch maar de HU7500 verkopen, zonder Sek-3500. Koop ik er na verhuizen een oled voor terug (flink bijbetalen).
Kan ik iemand blij maken met een SEK-3500?

• CyBeRSPiN
.

[Voor 99% gewijzigd door CyBeRSPiN op 20-12-2016 11:48. Reden: nevermind]

• Arjant2
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 26-11 18:18
rik schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 09:52:
Met sinterklaas een Sek-3500 aangeschaft. Mooi ding, ook omdat er dan nog maar 1 kabel naar de tv loopt. En het beeld is indrukwekkend, zeker de YouTube HDR filmpjes doen verbazen.
Ivm verhuizen ga ik toch maar de HU7500 verkopen, zonder Sek-3500. Koop ik er na verhuizen een oled voor terug (flink bijbetalen).
Al een koper voor je HU7500 dan?

• dinandus
Klopt iemand anders blij kunnen maken met de 65Hu8500 met de 3500SEK.
Heb gereageerd omdat het om de Cromecast Ultra ging, in combinatie met de meerwaarde ervan.
Ook op een HU set van 2014 in combinatie met een 3500 SEK kan deze best wel een goede meerwaarde bieden zeker omdat de SEK een soort van HDR "Light" mogelijk maakt.

Kijk nu zelf tijdelijk op een Philips 65POS7601, ook een tv met redelijk goede HDR weergave al is het niet zo'n extreme hoge nit's weergave als bij sommige andere, echter veel duurdere tv's.
Wacht met smart op de komende 65PUS901C, Oled Curved met Ambilight.

• mvds
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 26-11 18:23

mvds

Totally awesome!

Wat vraag je ervoor? :)

• CyBeRSPiN
dinandus schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 13:54:
Heb gereageerd omdat het om de Cromecast Ultra ging, in combinatie met de meerwaarde ervan.
Ook op een HU set van 2014 in combinatie met een 3500 SEK kan deze best wel een goede meerwaarde bieden zeker omdat de SEK een soort van HDR "Light" mogelijk maakt.
Maar ehh, biedt de Youtube app van de SEK3500 zelf niet de 4K weergave dan? Daar zit toch wel de VP9 decoder in die de HU7500 standaard niet heeft? Dan is er toch geen meerwaarde voor de Chromecast Ultra?

• dinandus
Zover ik weet kan de 3500 SEK geen HDR van de YouTube ik 4K weergeven, kan alleen 4K streamen, omdat het de VP9/1 protocol kent, voor de combinatie HDR in 4K bij You Tube heb je het volgende nieuwere Protocol VP9/2 nodig, dit kunnen alleen de nieuwste modellen tv`s af bouwjaar 2016 in de duurdere prijsklasse, vandaar de mogelijkheid om wel met een Chromacast Ultra die het wel ondersteunt YT in HDR/4K te streamen. En juist het HDR geeft een grotere meerwaarde dan puur alleen de scherpere weergave in 4K alleen
Tot op heden ondersteunt namelijk ondanks dat ik een 2016 TV heb het ook nog niet zelf. Dus toch maar een C Ultra gekocht.
Inderdaad je blijft bezig als je met de nieuwere technieken mee wilt blijven doen, dure hobby, maar ja elke hobby kost ja geld?

• jdwrist
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 15-10 13:28

jdwrist

En het antwoord is koekje

Welke prijs had je in gedachte? En is het de Duitse versie?

Live youre Life and Enjoy every Day

• CyBeRSPiN
jokapo schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:28:
[...]

Welke prijs had je in gedachte? En is het de Duitse versie?
https://www.amazon.de/Sam...sr=8-1&keywords=sek-3500u hier kost ie *nieuw* 300 euro, en gebruikt 260..

• Basekid
Oei da's een interessante prijs. Heb hem zelf net in NL voor 400 besteld, dus daar mogen ze of de amazon prijs matchen, of mn order cancellen :)

• CyBeRSPiN
Bij die SEK3500 vraag ik me af of er nog video-out beschikbaar is via de SCART-uitgang die achterop de tv zit? Ik vrees van niet eigenlijk.. De SEK3500 heeft zelf geen scart (de SEK2500 had dat nog wel).
Ik gebruik de video-out voor mn DIY Ambilight, het beeld van de tuner / CI+ wordt namelijk daarop aangeboden, van de smart apps en Ziggo Interactief helaas niet.

Komt er eigenlijk nog een nieuwe SEK die compatible is met de HU serie met de 2016 upgrades?

[Voor 11% gewijzigd door CyBeRSPiN op 22-12-2016 14:39]

• dinandus
De SEK3500 kun je met verloop stekker alsnog op een scart aansluiten, deze zit normaliter bij een Samsung TV bijgeleverd, althans zat bij de HU8500 erbij

• CyBeRSPiN
dinandus schreef op donderdag 22 december 2016 @ 21:42:
De SEK3500 kun je met verloop stekker alsnog op een scart aansluiten, deze zit normaliter bij een Samsung TV bijgeleverd, althans zat bij de HU8500 erbij
Dat is geen scart uitgang geloof ik? Alleen AV IN, Component IN en Audio OUT voor zover ik af kon leiden van foto's van die verloop.

• boefje79
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 19-11 09:43
Ik ben zelf voor een amazon fire tv gegaan ipv de chromecast ultra...ook 4k en met sideloaden van apps krijg je er bv kodi op...top!

Youtube-app is nog niet hdr-geupdate, hou ik in de gaten.

Wel genant...de eerste dagen na introductie speelde de fire tv uhd content van hun eigen amazon prime video probleemloos af, na een update niet meer vanwege geografische beperkingen (prime op nl account, fire tv hier niet te koop, wel via amazon.de) , dus dat moeten ze nog wel cheffen...

• lupus83
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23-10 11:29
Hallo allen!

Zit met een probleem. Heb een denon x7200wa receiver aangesloten middels hdmi op ingang 3 (hdcp 2.2 compatible) van mijn samsung hu7500 tv echter heb ik geen audio output als mijn tv uitstaat. Moet dus als ik de tuner wil aanzetten of spotify connect o.i.d. mijn tv aanzetten wil ik audio output hebben. ECHTER als ik mijn receiver aansluit op een andere hdmi ingang van mijn tv heb ik wel geluid als mijn tv uitstaat. Iemand met zelfde probleem en eventueel een oplossing? Denk dat dit probleem te maken heeft met hdcp 2.2 maar geen idee hoe ik dit kan oplossen.

Groet!

• dinandus
als je de tv op de HDMI ingang met ARC op je AVR hebt aangesloten zou het gewoon moeten kunnen werken om bijvoorbeeld je tuner zelf te beluisteren van je AVR, neem aan dat je de AVR dan op "tuner" zet?
Mijns inziens kan dat niets met je genoemde hdcp 2.2. te maken hebben, is voor het gecodeerd doorvoeren van beeld bedoeld dacht ik. Wat weerhoudt je ervan om de tv op de andere uitgang te zetten, zodat je wel geluid hebt van andere bronnen zoals je aangeeft?

• lupus83
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23-10 11:29
dinandus schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 20:37:
als je de tv op de HDMI ingang met ARC op je AVR hebt aangesloten zou het gewoon moeten kunnen werken om bijvoorbeeld je tuner zelf te beluisteren van je AVR, neem aan dat je de AVR dan op "tuner" zet?
Mijns inziens kan dat niets met je genoemde hdcp 2.2. te maken hebben, is voor het gecodeerd doorvoeren van beeld bedoeld dacht ik. Wat weerhoudt je ervan om de tv op de andere uitgang te zetten, zodat je wel geluid hebt van andere bronnen zoals je aangeeft?
Tnx voor de reply. Gaat niet om audio van de tv (loopt via optisch) maar bijvoorbeeld geluid van de tuner. Wil niet mijn tv moeten aanzetten om geluid van mijn tuner te krijgen. Kan idd hdmi van receiver op andere ingang van tv zetten maar heb ps4 pro aangesloten op receiver en wil deze in hdcp2.2 modus draaien dus vandaar receiver aangesloten op hdmi 3. Vreemde is dus dat dit probeem alleen op deze hdmi poort zich voordoet :| Krijg wel audio output van alle bronnen als de tv in standby modus staat als de receiver aangesoten is op hdmi 1 of 2... Raar. Kan ook bug van denon zijn...

Net geprobeerd, als ik de tv van stroom afhaal (dus niet in standby modus) terwijl de receiver aangesloten is op hdmi 3, dan heb ik wel geluid van bijvoorbeeld tuner. :?

[Voor 6% gewijzigd door lupus83 op 27-12-2016 20:46]

• dinandus
misschien ligt het aan de instellingen op je tv in combinatie met de instellingen op je AVR, daar je het tv geluid via een optische kabel laat lopen en krijgt de reciever geen vrijgave om het geluid door te schakelen omdat de optische ingang de voorkeur heeft. oplossing zou kunnen zijn in het instel menu van je AVR alle instellingen eens door te lopen en zodanig dat de optische ingang alleen uitgaande tv geluid weergeeft.
Maar waarom niet gewoon via de HDMI het geluid doorgegeven, dan regelt de ARC in combinatie van CEC het automatisch normalerwijze.
Trouwens ik heb dit in verleden ook paar keer mee mogen maken, alles opnieuw opstarten (stroom eraf) wilde toen nog wel eens het probleem verhelpen. Zoals je schrijft als je de stroom van de tv afhaalt het wel werkt zou het probleem in de tv kunnen liggen, daarom de tip om het via allemaal de HDMI te laten lopen. Ik gebruik momenteel helemaal geen optische ingang meer, o.a. om ook de DD Treu HD en ook de DD Atmos signalen goed door te krijgen van mn UHD player naar mn AVR. succes verder

• wjwij
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 05-06-2018
Wie heeft er een 48hu7500, liefst in combinatie met een SEK3500 die deze als set wil verkopen?

Heb een mooie uitdaging. In een inbouwkast in m'n kijken heb ik een nis met breedtemaat 107,5 cm.
Daar hangt nu een 46 inch D8000 scherm in, maar wil toch wel graag opgraden naar Netflix 4k.

Nu blijkt dat de 48hu7500 zo'n beetje het enige scherm is in uhd wat past binnen die breedte maat....

Dus.... doe er je voordeel mee. Heb er een heel net bedrag voor over....!!! -:)

PM. me maar als je een deal wilt maken.

• dreamtheater42
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 19-11 22:59
Ik heb een Samsung HU7500 (55 inch) en ben aan het overwegen om Amazon prime aan te schaffen, in elk geval voor een paar maanden.

Ik kan echter geen Amazon (Prime) app in te app store vinden op de TV en heb begrepen dat Chromecast ook niet gesupport wordt. Is er iemand die hier een al een oplossing voor heeft gevonden?

"I think there is a world market for maybe five computers." - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• Basekid
Nieuwe firmware update (voor de SEK3500 gok ik?). Geen ide wat er is veranderd

• IMWhizzle
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 04-07 11:29
Ik heb interesse in de sek!!!!

• dinandus
dreamtheater42 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 20:50:
Ik heb een Samsung HU7500 (55 inch) en ben aan het overwegen om Amazon prime aan te schaffen, in elk geval voor een paar maanden.

Ik kan echter geen Amazon (Prime) app in te app store vinden op de TV en heb begrepen dat Chromecast ook niet gesupport wordt. Is er iemand die hier een al een oplossing voor heeft gevonden?
Misschien even een andere land stelling proberen Engeland of Duitsland, daar is Amazon länger actief.
mij is het zo wel gelukt.

• IMWhizzle
Heeft rik de sek al verkocht?

• IMWhizzle
Welke modellen van de SEK-3500 zijn compatibel met mijn UE55HU7500, behalve de XC?

• twapee12
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 13-08 14:03
Ik heb een week geleden de Samsung UBD-K8500 speler aangeschaft. Deze speler heb ik met een high-speed HDMI-kabel, welke 4K ondersteund, rechtstreeks aangesloten aan HDMI poort 3 (HDCP2.2 poort) van mij Samsung UE55HU7500. Helaas flikkert het beeld steeds en na een paar minuten valt het helemaal weg.
Ik heb de kabel ook geprobeerd op HDMI poort 2 (geen HDCP2.2) met als gevolg de melding dat de poort niet HDCP2.2 compatibel is en dat de kwaliteit wordt terug geschakeld naar HD-kwaliteit. Dan zijn er geen storingen in het beeld te zien.
Iemand enig idee?

• blueface
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 19:37
twapee12 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 15:17:
Ik heb een week geleden de Samsung UBD-K8500 speler aangeschaft. Deze speler heb ik met een high-speed HDMI-kabel, welke 4K ondersteund, rechtstreeks aangesloten aan HDMI poort 3 (HDCP2.2 poort) van mij Samsung UE55HU7500. Helaas flikkert het beeld steeds en na een paar minuten valt het helemaal weg.
Ik heb de kabel ook geprobeerd op HDMI poort 2 (geen HDCP2.2) met als gevolg de melding dat de poort niet HDCP2.2 compatibel is en dat de kwaliteit wordt terug geschakeld naar HD-kwaliteit. Dan zijn er geen storingen in het beeld te zien.
Iemand enig idee?
Andere HDMI kabel proberen. Verkeerde instelling in de tv? Ondersteund jou tv HDR? Zo ja, moet je deze eerst aanzetten in het menu van de tv.

Heb dezelfde Blu-ray UHD speler en deze werkt perfect. Deze hangt aan een UE55JS8000. Je hebt hem wel op de goede poort aangesloten. Dus een instelling van de tv of een andere kabel proberen zou ik eerst naar kijken.

• dinandus
@ twapee12: denk inderdaad dat je wel een 4K kabel hebt maar deze voor de aansluiting net niet voldoet.
je hebt er een nodig die tevens 18a20 Mbits aan moet kunnen. Ook even bij de instellingen HDMI colour inschakelen bij je HDMI 3 succes

• twapee12
dinandus schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:34:
@ twapee12: denk inderdaad dat je wel een 4K kabel hebt maar deze voor de aansluiting net niet voldoet.
je hebt er een nodig die tevens 18a20 Mbits aan moet kunnen. Ook even bij de instellingen HDMI colour inschakelen bij je HDMI 3 succes
Ik heb de kabel specifiek geselecteerd op HDMI 2.0, high-speed en 4K weergave. E.e.a. staat heel duidelijk op de verpakking. Waar moet ik dan nog extra opletten?
Op deze tv is het niet mogelijk om UHD colour voor HDMI-poort 3 te activeren. Is dat een defect of hoort dit zo?

• CyBeRSPiN
twapee12 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:31:
[...]

Ik heb de kabel specifiek geselecteerd op HDMI 2.0, high-speed en 4K weergave. E.e.a. staat heel duidelijk op de verpakking. Waar moet ik dan nog extra opletten?
Op deze tv is het niet mogelijk om UHD colour voor HDMI-poort 3 te activeren. Is dat een defect of hoort dit zo?
Heb je al contact opgenomen met Samsung? Zij zouden dit voor je moeten oplossen. Zowel als de speler zijn alles behalve goedkoop, het hoort gewoon goed te werken m.i.
Deze HU7500 is wel uitgebracht toen alle 4K standaarden nog in ontwikkeling waren (HDR, HDCP, etc), dus misschien is ie niet compatible (zonder upgrade met de SEK), maar dat zou Samsung moeten weten..

• twapee12
CyBeRSPiN schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:45:
[...]

Heb je al contact opgenomen met Samsung? Zij zouden dit voor je moeten oplossen. Zowel als de speler zijn alles behalve goedkoop, het hoort gewoon goed te werken m.i.
Deze HU7500 is wel uitgebracht toen alle 4K standaarden nog in ontwikkeling waren (HDR, HDCP, etc), dus misschien is ie niet compatible (zonder upgrade met de SEK), maar dat zou Samsung moeten weten..
Ik heb in allerlei reviews van deze tv gezien dat de HDMI 3 poort HDCP 2.2. compatibel is. Ik heb contact gehad met Samsung en ze hebben zelfs remote in de tv gekeken maar kregen het niet voor elkaar. Nu komt er een monteur langs. Ik hoop dat die het wel kan oplossen.
Ik was benieuwd of iemand soortgelijke ervaringen heeft.

• lordfragger
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 21:00
twapee12 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:50:
[...]

Ik heb in allerlei reviews van deze tv gezien dat de HDMI 3 poort HDCP 2.2. compatibel is. Ik heb contact gehad met Samsung en ze hebben zelfs remote in de tv gekeken maar kregen het niet voor elkaar. Nu komt er een monteur langs. Ik hoop dat die het wel kan oplossen.
Ik was benieuwd of iemand soortgelijke ervaringen heeft.
Mij heeft samsung support ooit zelfs vlakaf gezegd dat de tv geen HDCP 2.2 ondersteunt, dus helaas heb je aan die support weinig tot niks. Het enige dat ze als "oplossing" konden geven was een link naar de SEK...

Hopelijk krijg je het opgelost, ik zou nl de nvidia shield willen aanschaffen als hij beschikbaar komt maar heb toch wat schrik dat het toch weer niet gaat werken zoals gehoopt.

• dinandus
Dan ben je Twapee12 denk ik aangewezen op een 3500SEK connect box.
Probeer deze eens uit, misschien dat de monteur deze bij zich heeft, als het inderdaad aan de HDMI aansluitingen zou liggen, is dat waarschijnlijk de enigste mogelijkheid om je tv te upgraden.
Kun je anders Samsung nog contacten dat ze zorgen dat de monteur eventueel deze 3500 connect box kan proberen, ik zou niet voor de SEK2500 gaan, dat is de voorloper en heeft niet op alle HDMI 2.0 en eveneens niet op alle de benodige HDCP2.2 voor aansluiten van onder andere een Ultra Blu HD player, of een UHD spelcomputer. Dat er geen HDMI UHD Colour kan worden gevonden is een teken aan de wand.

• twapee12
dinandus schreef op maandag 9 januari 2017 @ 19:41:
Dan ben je Twapee12 denk ik aangewezen op een 3500SEK connect box.
Probeer deze eens uit, misschien dat de monteur deze bij zich heeft, als het inderdaad aan de HDMI aansluitingen zou liggen, is dat waarschijnlijk de enigste mogelijkheid om je tv te upgraden.
Kun je anders Samsung nog contacten dat ze zorgen dat de monteur eventueel deze 3500 connect box kan proberen, ik zou niet voor de SEK2500 gaan, dat is de voorloper en heeft niet op alle HDMI 2.0 en eveneens niet op alle de benodige HDCP2.2 voor aansluiten van onder andere een Ultra Blu HD player, of een UHD spelcomputer. Dat er geen HDMI UHD Colour kan worden gevonden is een teken aan de wand.
Toen vorige week een medewerker van de Samsung klantenservice via remote toegang tot de tv probeerde het probleem op te lossen, wat niet lukte, vroeg hij mij of ik misschien nog een suggestie had. Ik heb toen voorgesteld om een SEK3500 naar mij toe te sturen. Leek mij goedkoper dan een monteur. De Samsung medewerker vertelde mij, na kort intern overleg, dat dat niet de oplossing zou zijn omdat de SEK3500 softwarematig de poorten aanpast. Geen idee wat hij daar nu precies mee bedoelde. Mijn laatste hoop is nu gevestigd op de monteur die volgende week woensdag komt kijken.
Trouwens gisterenavond de speler aangesloten op een Samsung UE48JU7000 wat in 1e instantie hetzelfde probleem gaf. Maar na activeren van de UHD colour optie op de HDMI poort werkte het zonder problemen. Dus kabel en speler zijn dus okay (wat ik eigenlijk ook al dacht).

• Tortelli
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 21:04

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Iemand calibratie settings voor de 55HU7500 met SEK-3500 kit?.
Gebruikte settings van internet welke perfect waren, beeld na SEK installatie is iig veel te fel 8)7. Film mode maakt eea al wat beter iig.
IMWhizzle schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:12:
Welke modellen van de SEK-3500 zijn compatibel met mijn UE55HU7500, behalve de XC?
Ik heb via amazon.de een SEK-3500U gekocht welke (net aangesloten) probleemloos lijkt te werken op mijn 55HU7500.

[Voor 24% gewijzigd door Tortelli op 11-01-2017 21:13]

i9 9900k @ 5,0Ghz | Synology DS1817+ | 22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

• edjetfsi
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 00:28
Ineens geen updates of info meer op de site van samsung?? Wat een B merk is het toch! Ik gooi alles van het merk de deur uit. Overal mankeert wel wat aan.Probleem is alleen dat de electronica markt totaal verziekt is, er is veel minder keus in merken dan vroeger.
:) Ook goedemorgen :)

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 26-11 16:21

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

edjetfsi schreef op maandag 30 januari 2017 @ 08:34:
Ineens geen updates of info meer op de site van samsung?? Wat een B merk is het toch! Ik gooi alles van het merk de deur uit. Overal mankeert wel wat aan.Probleem is alleen dat de electronica markt totaal verziekt is, er is veel minder keus in merken dan vroeger.
Euh, ik wilde in 2005 een platte TV van meer dan 40 inch. Kon welgeteld uit drie merken Plasma kiezen. Volgens mij is er nu keuze zat.

Samsung is wel vooruit gegaan, maar ik ken ze vooral nog steeds van die plastic stereotorentjes van vroeger die niets hoefden kosten. Zo'n imago blijft kennelijk lang plakken. Ik moet zeggen dat ik wel tevreden ben met de TV van ze, maar ik ken wel mensen in mijn omgeving met Samsung producten met veel problemen (koelkasten, wasmachines vooral) en slechte service. Je moet het maar net treffen denk ik.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• WidgetTWW
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 25-11 19:14
edjetfsi schreef op maandag 30 januari 2017 @ 08:34:
De site is veranderd, maar de informatie en updates staan nog wel degelijk op de website. Kwestie van de juiste weg bewandelen.

• CyBeRSPiN
Vorige week voor het eerst Netflix uitgeprobeerd en daarvoor ook de app die in de tv zit gebruikt.
Allemachtig, dat het ik veel eerder moeten doen!
Die app werkt echt heel soepel en beeldkwaliteit is top, zelfs als ik alleen via Wifi stream.
Heel af en toe valt het geluid weg nadat ik op stop heb gedrukt, dan moet ik even switchen naar TV en weer terug naar de app.

Heb het UHD 4K abbo, maar moet zeggen dat ik weinig verschil zie tussen HD en UHD. Beide zijn haarscherp maar hebben soms ook de nodige (onvermijdelijke) compressie artifacts, ik kijk op ongeveer 4,5 meter afstand.

Enige jammere is dat mn DIY Ambilight zo niet werkt aangezien het beeld niet ook op de SCART uitgang wordt aangeboden (daar heb ik een USB videograbber op aangesloten).
Komt ie nu achter! :P ;)

Maar zonder gekheid...ik maak veelvuldig gebruik van de Netflix app op mijn Samsung tv. Erg fijn...goede kwaliteit en aanbod is zeer groot.

• CyBeRSPiN
dafmay schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:15:
Komt ie nu achter! :P ;)

Maar zonder gekheid...ik maak veelvuldig gebruik van de Netflix app op mijn Samsung tv. Erg fijn...goede kwaliteit en aanbod is zeer groot.
Gebrek aan tijd, genoeg voorraad op mn Kodi en ook Ziggo OnDemand met veel aanbod waar ik al voor betaal.. vond het niet nodig om Netflix er ook nog bij te nemen, maar heb dus wat gemist ;)
;)

Nu hoef je de deur helemaal niet meer uit...

:p

• edjetfsi
WidgetTWW schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:26:
[...]

De site is veranderd, maar de informatie en updates staan nog wel degelijk op de website. Kwestie van de juiste weg bewandelen.
Juiste weg bewandelen? Heb ik gedaan hoor, stond er beslist niet op. Nu weer wel overigens

• edjetfsi
BeQuietAndDrive schreef op maandag 30 januari 2017 @ 10:07:
[...]

Euh, ik wilde in 2005 een platte TV van meer dan 40 inch. Kon welgeteld uit drie merken Plasma kiezen. Volgens mij is er nu keuze zat.

Samsung is wel vooruit gegaan, maar ik ken ze vooral nog steeds van die plastic stereotorentjes van vroeger die niets hoefden kosten. Zo'n imago blijft kennelijk lang plakken. Ik moet zeggen dat ik wel tevreden ben met de TV van ze, maar ik ken wel mensen in mijn omgeving met Samsung producten met veel problemen (koelkasten, wasmachines vooral) en slechte service. Je moet het maar net treffen denk ik.
Collega heeft een samsung tv van de serie van vorig jaar, er komt led licht door de omkasting heen na enige tijd. De voorkant en zit aan de achterkant geklikt.... geen schroeven meer. Probleem wordt dan thuis hersteld door een monteur. Die trekt met veel geweld het toestel open, en het probleem wordt dan verholpen door het aanbrengen van dubbelzijdig tape vertelde hij mij.....

8)7

• CyBeRSPiN
Hmm net mn tv helemaal een fabrieksreset moeten geven omdat de Netflix app niks meer wilde afspelen. Had al het andere al geprobeerd (opnieuw aanmelden, smart hub reset, tv aan/uit). Hoop niet dat dit vaker nodig zal zijn, nu alle settings weer aan het nalopen..

• twapee12
twapee12 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 08:39:
[...]

Toen vorige week een medewerker van de Samsung klantenservice via remote toegang tot de tv probeerde het probleem op te lossen, wat niet lukte, vroeg hij mij of ik misschien nog een suggestie had. Ik heb toen voorgesteld om een SEK3500 naar mij toe te sturen. Leek mij goedkoper dan een monteur. De Samsung medewerker vertelde mij, na kort intern overleg, dat dat niet de oplossing zou zijn omdat de SEK3500 softwarematig de poorten aanpast. Geen idee wat hij daar nu precies mee bedoelde. Mijn laatste hoop is nu gevestigd op de monteur die volgende week woensdag komt kijken.
Trouwens gisterenavond de speler aangesloten op een Samsung UE48JU7000 wat in 1e instantie hetzelfde probleem gaf. Maar na activeren van de UHD colour optie op de HDMI poort werkte het zonder problemen. Dus kabel en speler zijn dus okay (wat ik eigenlijk ook al dacht).
Ik wilde jullie de verdere ontwikkelingen niet onthouden. We zijn nu ondertussen bijna een maand verder. Er is een monteur van Selectro geweest maar die kon het probleem ook niet oplossen na het verwisselen van het I/O-board. Selectro heeft toen een creditaanvraag ingediend bij Samsung. Deze is ondertussen gehonoreerd. Het creditbedrag is naar de winkel gestort waar ik bijna 2 jaar geleden de tv heb aangeschaft. Daar heb ik nu voor het bedrag waarvoor ik toen de tv heb aangekocht een nieuwe tv uitgezocht; UE55KS8000. De Samsung UBD-K8500 werkt hier prima mee. :D :D Ik ben helemaal tevreden
twapee12 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:32:
[...]

Ik wilde jullie de verdere ontwikkelingen niet onthouden. We zijn nu ondertussen bijna een maand verder. Er is een monteur van Selectro geweest maar die kon het probleem ook niet oplossen na het verwisselen van het I/O-board. Selectro heeft toen een creditaanvraag ingediend bij Samsung. Deze is ondertussen gehonoreerd. Het creditbedrag is naar de winkel gestort waar ik bijna 2 jaar geleden de tv heb aangeschaft. Daar heb ik nu voor het bedrag waarvoor ik toen de tv heb aangekocht een nieuwe tv uitgezocht; UE55KS8000. De Samsung UBD-K8500 werkt hier prima mee. :D :D Ik ben helemaal tevreden
Nou dat is wel een uitstekende oplossing, moet ik zeggen. Hulde aan Samsung voor deze afhandeling. Ik kan mij goed voorstellen dat je tevreden bent...en de UE55KS8000 lijkt mij een mooi vervangend model tv >:)

• Arjant2
Lijkt me meer dan een goeie deal zeg!
De KS8000 is toch wel een stuk beter dan de HU7500.

• HammerNL
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online
Sinds ik deze tv (UE48HU7500) bedraad heb aangesloten, krijg ik op random momenten een melding boven in beeld: netwerkkabel niet aangesloten. Er is echter op dat moment gewoon verbinding.

Heb al wat gezocht en kom meer meldingen tegen m.b.t. dit probleem, alleen geen oplossingen. De tv is aangesloten op een Netgear gs105e v2. Power saving functies heb ik uitgezet.

Zal binnenkort eens een ander switch plaatsen, maar vroeg mij af of er hier iemand is die bekend is met het probleem.

EDIT: Heb inmiddels een TP-Link SG105E(v2) in gebruik en die geeft geen problemen.

[Voor 8% gewijzigd door HammerNL op 12-03-2017 15:29. Reden: Probleem opgelost]

• RockGoosex
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 19:52
HammerNL schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:08:
Sinds ik deze tv (UE48HU7500) bedraad heb aangesloten, krijg ik op random momenten een melding boven in beeld: netwerkkabel niet aangesloten. Er is echter op dat moment gewoon verbinding.

Heb al wat gezocht en kom meer meldingen tegen m.b.t. dit probleem, alleen geen oplossingen. De tv is aangesloten op een Netgear gs105e v2. Power saving functies heb ik uitgezet.

Zal binnenkort eens een ander switch plaatsen, maar vroeg mij af of er hier iemand is die bekend is met het probleem.
Hier had ik in het begin toen ik deze tv had ook last van ,maar nadat ik mijn 2e router (asus ac68u) als switch heb ingesteld en daar mijn tv op aangesloten heb nergens last meer van.
Maar je hebt inderdaad gewoon verbinding , alleen de melding is irritant.

Ik had zelf ook nog een vraag , n.l.
Ik heb sinds vorige week een SEK 3500u op mijn ue487500 aangesloten ,(installatie ging vlekkeloos) en ik ben er heel blij mee ,maar ik vind de nieuwe smart remote minder dan de originele smart remote,
Vooral bij het uitzetten van de tv heb ik moeite, de tv gaat meestal gelijk weer aan , behalve als je heel voorzichtig drukt.
Hebben meer mensen hier last van?
Nu gebruik ik voor het aanzetten van de tv de gewone afstandsbediening , dat gaat perfect.

• Grad00
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 23-11 20:50
.

[Voor 99% gewijzigd door Grad00 op 23-02-2017 11:23]

• Grad00
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 23-11 20:50
De Samsung 48HU7500 is in 2014 op de markt gebracht, tevens werd de Samsung SEK3500U aangeboden voor € 399,- zodat je niet, na een aantal jaren weer een nieuwe TV zou moeten kopen om te kunnen profiteren van de nieuwe ontwikkelingen. Nu na meer dan 2 jaar zijn er inmiddels al weer nieuwe en betere TV's op de markt, die vwb kostprijs van de 48HU + SEK3500 lager liggen. Ik heb indertijd géén SEK3500 aangeschaft, omdat ik deze veel te duur vond/vind (1/4 van prijs TV) en er vanuit ging dat deze wel in prijs zou dalen als weer nieuwere en verbeterde types op de markt zouden kopen. Dit blijkt helaas een misrekening te zijn, want Samsung heeft haar prijs niet/nooit aangepast.
Mijn vraag is nu, of een goede Android TV box met Kodi met voldoende geheugen en snelle processor niet een goedkoper alternatief is?

• CyBeRSPiN
Daarmee enable je niet de HDR(-achtige) functie die het panel wel aan kan, dat kan volgens mij alleen middels de SEK (niet 100% zeker of dat ook voor de 48" versie geldt), De SEK is was overigens stukken goedkoper via amazon.de te krijgen (270 euro heb ik hem wel eens voor zien staan).
(edit: nu niet meer te bekennen)

Die upgrade filosofie is mooi, maar het is het panel waarin ook nog veel innovatie plaatsvindt. Ik schrijf mn tv langzaam af en ga niet investeren in upgrades. Dan kan ik tzt weer overstappen naar een gloednieuwe state-of-the-art. Zou er nog een nieuwere SEK komen voor de HU7500? Ik verwacht het niet.

Om een betere 'Smart' ervaring te hebben ben je idd beter af met een HTPC omdat je dan veel flexibeler bent en ook niet vast zit aan de tv.

• Techneut
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Ik meende te hebben begrepen dat die SEK alleen maar zin had voor de wat oudere TV's zonder Smart-functies. Uit de laatste berichten krijg ik echter de indruk dat dit wat te kort de bocht is, omdat er ook de allernieuwste modellen TV worden genoemd. Ik heb vorig jaar een Samsung UE32H5570SSXXN gekocht en kan in mijn beleving alle Smart-functies gebruiken als ik dat wil.
Mis ik dan toch nog wat? Lijkt me sterk.

• dinandus
De Sek had als groot pluspunt je 2015 HU series ook te voorzien van een soort van HDR light.
Verder alle 4 HDMI poorten ipv slechts 1 op de SEK2500 nu voorzien van HDMI 2.0a.

"Smart" waren de tv`s sowieso al.

• Techneut
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Dat HDR light zegt me helemaal niets (iets met films of zo?) dus ik denk ook helemaal niets te missen. Die meer dan één HDMI-poort zou eventueel nog wat zijn, maar ik gebruik er maar één en meer mogelijkheden komen er ook niet bij (ook geen thuiswonende kinderen meer). Kortom, niet interessant voor me om aan te schaffen.
Toch bedankt voor het snelle antwoord.

Edit:
Ik wist het niet meer uit m'n hoofd, net even gekeken en het blijkt dat ik op mijn tv 3 HDMI-poorten heb.
Dus ook al zou ik een extra aansluiting nodig hebben, dan nog zou zo'n SEK (welke versie dan ook) niet interessant voor me zijn.

[Voor 25% gewijzigd door Techneut op 27-02-2017 19:50]

• IMWhizzle
Lieve forumleden,

Gisteren heb ik alsnog een SEK-3500 kunnen bemachtigen. Installatie verliep zonder slag of stoot, maar:

Mijn PlayStation 4 geeft groen beeld. Deze is aangesloten via mijn Marantz 6010. Ook lijkt het erop alsof er een soort 'voor en na' streep in het midden van het scherm is te zien. Via HDMI heb ik dit enkel. De smart tv doet het zelf prima.

• dinandus
Heb je de PS4 al direct rechtstreeks met hdmi op de sec 3500 geprobeerd?

• Basekid
IMWhizzle schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 08:06:
Lieve forumleden,

Gisteren heb ik alsnog een SEK-3500 kunnen bemachtigen. Installatie verliep zonder slag of stoot, maar:

Mijn PlayStation 4 geeft groen beeld. Deze is aangesloten via mijn Marantz 6010. Ook lijkt het erop alsof er een soort 'voor en na' streep in het midden van het scherm is te zien. Via HDMI heb ik dit enkel. De smart tv doet het zelf prima.
Ik had ook problemen met mn ps4pro + receiver + sek3500. Uiteindelijk werkte mn PS4 alleen als ik heb op de AUX poort van mijn receiver aansloot (terwijl alle poorten HDCP en HDMI2.0 hebben). Probeer dus eens een andere hdmi poort?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IMWhizzle
dinandus schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 10:11:
Heb je de PS4 al direct rechtstreeks met hdmi op de sec 3500 geprobeerd?
Yep, hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gekkemarc
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 24-11 22:58
Misschien een andere HDMI poort op de sek of tv gebruiken. ik heb de 55hu7500 en om 4K te krijgen moet ik HDMI poort 3 gebruiken. de andere poorten geven niet hoger dan 1080P. weet niet waarom dat zo is maar soms is het even spelen met de poorten.

• RockGoosex
gekkemarc schreef op zondag 5 maart 2017 @ 15:42:
Misschien een andere HDMI poort op de sek of tv gebruiken. ik heb de 55hu7500 en om 4K te krijgen moet ik HDMI poort 3 gebruiken. de andere poorten geven niet hoger dan 1080P. weet niet waarom dat zo is maar soms is het even spelen met de poorten.
Dat is vreemd , ik heb de 48hu7550 icm een sek en ik heb gewoon 4k op alle poorten een dus ook supermooi beeld op mijn PS4 Pro.

• gekkemarc
RockGoosex schreef op maandag 6 maart 2017 @ 22:11:
[...]

Dat is vreemd , ik heb de 48hu7550 icm een sek en ik heb gewoon 4k op alle poorten een dus ook supermooi beeld op mijn PS4 Pro.
Ik heb sinds afgelopen vrijdag ook de playstation pro maar ik kan niet de 4K resolutie selecteren.
Op full HD zien de spellen die pro ondersteunen er goed uit. Maar mijn voornaamste reden was om de ps vr iets beter te laten zijn met de spellen die nog gaan komen.

• RockGoosex
gekkemarc schreef op maandag 6 maart 2017 @ 22:29:
[...]

Ik heb sinds afgelopen vrijdag ook de playstation pro maar ik kan niet de 4K resolutie selecteren.
Op full HD zien de spellen die pro ondersteunen er goed uit. Maar mijn voornaamste reden was om de ps vr iets beter te laten zijn met de spellen die nog gaan komen.
Heb je wel bij de instellingen van je tv (beeld) , bij de HDMI poorten de UHD instelling op aan gezet.
Dit is o.a. ook nodig voor HDR .

• gekkemarc
RockGoosex schreef op maandag 6 maart 2017 @ 22:39:
[...]

Heb je wel bij de instellingen van je tv (beeld) , bij de HDMI poorten de UHD instelling op aan gezet.
Dit is o.a. ook nodig voor HDR .
Dat heb ik nu gedaan maar het maakt geen verschil. ik denk dat mijn receiver de beperking is. Er staat mij ook iets bij dat je hdmi 2.0 moet hebben om 4K te kunnen bij de ps pro. Zowel mijn tv als receiver beschikken over hdmi 1.4. Mijn receiver is de Marantz sr-7007

• RockGoosex
gekkemarc schreef op maandag 6 maart 2017 @ 23:02:
[...]

Dat heb ik nu gedaan maar het maakt geen verschil. ik denk dat mijn receiver de beperking is. Er staat mij ook iets bij dat je hdmi 2.0 moet hebben om 4K te kunnen bij de ps pro. Zowel mijn tv als receiver beschikken over hdmi 1.4. Mijn receiver is de Marantz sr-7007
Waarschijnlijk is inderdaad je receiver het probleem.
Maar volgens mij zijn alle poorten op je tv zijn HDMI 2.0 ,bij zat mijn PS4Pro op HDMI poort 2 en ik had gewoon 4k .

Alleen in bepaalde gevallen moet je de HDMI poort 3 (MHL) gebruiken , deze heeft inderdaad als enige ondersteuning voor HDCP 2.0.
Ik moest dat bijvoorbeeld als ik UHD disks op mijn Xbox ONE s wilde bekijken.
Nu heb ik een SEK 3500 (voor o.a. HDR light en dat alle poorten nu HDCP 2.2 zijn) .
Heb je het al zonder receiver geprobeerd?

• gekkemarc
RockGoosex schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 19:24:
[...]

Waarschijnlijk is inderdaad je receiver het probleem.
Maar volgens mij zijn alle poorten op je tv zijn HDMI 2.0 ,bij zat mijn PS4Pro op HDMI poort 2 en ik had gewoon 4k .

Alleen in bepaalde gevallen moet je de HDMI poort 3 (MHL) gebruiken , deze heeft inderdaad als enige ondersteuning voor HDCP 2.0.
Ik moest dat bijvoorbeeld als ik UHD disks op mijn Xbox ONE s wilde bekijken.
Nu heb ik een SEK 3500 (voor o.a. HDR light en dat alle poorten nu HDCP 2.2 zijn) .
Heb je het al zonder receiver geprobeerd?
ik heb vandaag een nieuwe tv besteld, maar na het lezen van je bericht kwam ik erachter dat mijn receiver inderdaad de beperking is met hdmi 1.4. Morgen komt de firmware 4.50 update voor de playstation en misschien zit er dan wel hdmi 1.4 ondersteuning op.

Ik heb gister mijn tv ook weer van de muur gehaald en weer hdmi poort 1 aangesloten maar dat was geen succes. Weer terug naar poort 3 was de oplossing. In de nieuwe setting zal ik de pro direct op de tv aansluiten en een optic cable naar de receiver.

Is het echt mogelijk om met de sek-3500 HDR te krijgen op dit paneel? Ik heb er maanden geleden ook naar zitten kijken maar zag niks over HDR staan.

• RockGoosex
gekkemarc schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 22:00:
[...]

ik heb vandaag een nieuwe tv besteld, maar na het lezen van je bericht kwam ik erachter dat mijn receiver inderdaad de beperking is met hdmi 1.4. Morgen komt de firmware 4.50 update voor de playstation en misschien zit er dan wel hdmi 1.4 ondersteuning op.

Ik heb gister mijn tv ook weer van de muur gehaald en weer hdmi poort 1 aangesloten maar dat was geen succes. Weer terug naar poort 3 was de oplossing. In de nieuwe setting zal ik de pro direct op de tv aansluiten en een optic cable naar de receiver.

Is het echt mogelijk om met de sek-3500 HDR te krijgen op dit paneel? Ik heb er maanden geleden ook naar zitten kijken maar zag niks over HDR staan.
Je kunt bij dit paneel geen volledige HDR krijgen maar gedeeltelijk (een soort HDR light).
Ik twijfelde eerst of ik wel een SEK -3500 moest kopen , maar ben blij dat ik het gedaan heb.
Het beeld is toch wel mooier met een SEK en de PS4 pro en Xbox One s geven nu ook aan dat mijn tv HDR ondersteunt , waar dit eerst niet het geval was , door o.a. de HDCP 2.2 ondersteuning.

• Statz87
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 22:38
Heeft iemand de Sek-3500 nog liggen? Zou er graag 1 aan willen schaffen voor mijn hu7500. Mvg Mike

• IMWhizzle
Statz87 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:26:
Heeft iemand de Sek-3500 nog liggen? Zou er graag 1 aan willen schaffen voor mijn hu7500. Mvg Mike
Ik denk onderhand dat een nieuwe tv een betere oplossing is. De techniek is in de afgelopen twee jaar behoorlijk verder ontwikkeld. De SEK-3500 prijs ligt nog op hetzelfde niveau al een jaar geleden.

• Arjant2
IMWhizzle schreef op maandag 24 april 2017 @ 20:18:
[...]

Ik denk onderhand dat een nieuwe tv een betere oplossing is. De techniek is in de afgelopen twee jaar behoorlijk verder ontwikkeld. De SEK-3500 prijs ligt nog op hetzelfde niveau al een jaar geleden.
Dat ligt er natuurlijk maar net aan waarom hij die sek wil hebben. Er zit nogal een prijsverschil tussen een nieuwe tv en een sek.
Zeker als je het over de grote schermen hebt.
Dus om te zeggen dat hij beter een nieuwe tv kan kopen is een beetje vreemd.

• IMWhizzle
Arjant2 schreef op maandag 24 april 2017 @ 20:57:
[...]

Dat ligt er natuurlijk maar net aan waarom hij die sek wil hebben. Er zit nogal een prijsverschil tussen een nieuwe tv en een sek.
Zeker als je het over de grote schermen hebt.
Dus om te zeggen dat hij beter een nieuwe tv kan kopen is een beetje vreemd.
Eens, maar met inruil kun je met een bijbetaling van iets meer dan de sek de ks8000 (55 inch) op de kop tikken met de volledige 4K ervaring.

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 00:39
IMWhizzle schreef op woensdag 26 april 2017 @ 08:03:
[...]

Eens, maar met inruil kun je met een bijbetaling van iets meer dan de sek de ks8000 (55 inch) op de kop tikken met de volledige 4K ervaring.
Waar kan je een TV inruilen (serieuze vraag). 55HU7500, benieuwd wat die nog oplevert)?

[Voor 9% gewijzigd door matthijst op 26-04-2017 08:18]

• IMWhizzle
Platte TV

Acties:
  • 0Henk 'm!
Vraagje aan de kenners...

Weet een van jullie toevallig of de 48HU7500 aan een Vogel EFW 8225 past qua ophanging, formaat, en gewicht? Ik kan zo snel niet zien waar ik dit online wellicht specifiek kan checken...

Alvast bedankt voor de info!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arjant2
Qua gewicht is het geen enkel probleem want de beugel kan max 30 kilo aan.
De VESA aansluiting past ook gewoon.
Het enige waar je rekening mee moet houden is het kantelen, omdat de beugel geschikt is tot 37 inch en je tv groter is, kan hij dus verder kantelen dan mogelijk is met je TV waardoor je TV de muur raakt.
Als je daar voor oppast zou het verder niet uit moeten maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Super...zeer bedankt voor de uitgebreide info. Ik weet voldoende.

d:)b

• IMWhizzle
Er is een nieuwe firmware update te zien op de support site van Samsung (versie 1140.2). Deze update is volgens mij zonder de SEK-3500u. Heeft iemand deze al binnengehaald? Wat zijn de verbeteringen?

Vanavond maar even installeren. Krijg vandaag ook eindelijk een gloednieuwe SEK-3500u binnen. Toch maar even gewacht met het aanschaffen van een nieuwe tv. Volgend jaar komen er HDMI 2.1 modellen uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alki
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:49
Alleen vandaag de ue65ks8090 voor 1799

https://www.cyberport.de/...&zanpid=29549309C74403457

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Basekid
IMWhizzle schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 12:46:
Er is een nieuwe firmware update te zien op de support site van Samsung (versie 1140.2). Deze update is volgens mij zonder de SEK-3500u. Heeft iemand deze al binnengehaald? Wat zijn de verbeteringen?

Vanavond maar even installeren. Krijg vandaag ook eindelijk een gloednieuwe SEK-3500u binnen. Toch maar even gewacht met het aanschaffen van een nieuwe tv. Volgend jaar komen er HDMI 2.1 modellen uit.
Netflix HDR _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arjant2
Dat is een 2016 serie. Verkeerde topic dus, daar is een prijzentopic voor. Overigens uitverkocht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IMWhizzle
Ja inderdaad gezien, net een week nadat ik een Samsung UHD bluray speler had gekocht waar HDR Netflix al op geactiveerd was😂

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 01:47
kellhus schreef op maandag 14 december 2015 @ 10:56:
Hier is zojuist een monteur langsgeweest om de fan van mijn 1e generatie 55HU7500 te vervangen. 10 minuten werk om de fan te vervangen, eindelijk weer stilte (hoor hem alleen als ik erboven ga hangen).

Voor de duidelijkheid, het probleem was een met stof volgelopen fan. Dit gaat over 1,5 jaar dus weer een issue worden - maar dan reinig ik hem zelf wel ;-)
Hier nu ook steeds meer last van de fan van de 1e generatie 55HU7500. Wat is de guide om dit zelf te doen. Want dat scheelt weer een monteur.

• Iuigi
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 26-11 12:08
Ik heb een 55JU7500, curved dus. Ik zet net Netflix aan en ik zie ineens HDR in beeld.
Ik dacht dat deze tv dat niet ondersteunde, is dit gewijzigd in een software update?

Het beeld is gecalibreerd, mijn helderheid staat normaal op 8.
Zodra ik een Netflix HDR uitzending aanzet springt het ineens naar Helderheid 20, contrast 100.

Hoort dit zo of moet ik ergens een instelling wijzigen?

• Basekid
Iuigi schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 20:12:
Ik heb een 55JU7500, curved dus. Ik zet net Netflix aan en ik zie ineens HDR in beeld.
Ik dacht dat deze tv dat niet ondersteunde, is dit gewijzigd in een software update?

Zodra ik een Netflix HDR uitzending aanzet springt het ineens naar Helderheid 20, contrast 100.

Ja en hoort zo :)

• bvbal79
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 01:47
bvbal79 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 23:21:
[...]

Hier nu ook steeds meer last van de fan van de 1e generatie 55HU7500. Wat is de guide om dit zelf te doen. Want dat scheelt weer een monteur.
Iemand anders die weet hoe de fan te bereiken is? Gewoon de achterkant eraf halen en dan kun je erbij? Nergens op internet een guide te vinden hoe dit te doen.

• Tijgert
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 25-11 19:37

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Iuigi schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 20:12:

Ik was best verrast dit te lezen dus ging ik wat zoeken. Blijkt idd dat Samsung op alle 2015 TV's HDR heeft aangezet, ook al blijft de kwaliteit afhankelijk van het paneel.
Bij Netflix zag ik het nu ook staan, maar ik kan nog niet met zekerheid stellen dat het verschil maakt.
Zou het niet enkel betekenen dat het beschikbaar is in HDR ALS je TV HDR aan kan? En niet noodzakelijk dat hij ziet dat jouw TV HDR aan kan?

Maar een paar YT HDR filmpjes leken er idd bijzonder goed uit te zien... ook al weet ik niet zeker of het niet enkel komt omdat ik het WIL zien ;)

Either way, leuk om te hebben :)

8700K, ROG Hero X, 16GB4166, 2080Ti, 2TB SSD, Enermax 950W, 32"+G903+G910 Nieuwe Specs, Oude Specs, Hele Oude Specs

• Stefano
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 25-11 18:39

Stefano

Ondertitel Not Found

2014 (HU7500) + SEK3500 heeft ook HDR gekregen

• mcerror
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 19-11-2020
Ik heb een HU7500 en klopt het dat er al 6 maanden geen update is geweest?

Bedankt!

• RockGoosex
mcerror schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:51:
Ik heb een HU7500 en klopt het dat er al 6 maanden geen update is geweest?

Bedankt!
Nee, ik heb zoiezo al 2 updates ontvangen de laatste 6 maanden.

• mcerror
RockGoosex schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 17:01:
[...]

Nee, ik heb zoiezo al 2 updates ontvangen de laatste 6 maanden.
zijn die over the air gekomen, oftewel automatisch geupdatre? of zelf via USB gedaan?

• RockGoosex
mcerror schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 18:54:
[...]

zijn die over the air gekomen, oftewel automatisch geupdatre? of zelf via USB gedaan?
Automatisch ,via melding op de tv.

• mcerror
Oke, wat heb jij nu staan dan bij versie??

Bedankt

• Dijkstra88
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 07-11 22:33
Volgens mij is de laatste update van 15 mei Jl alleen voor versie 2 (1140.2). Ik heb versie 1 en die heeft nog steeds geen update gehad, waardoor HDR word geactiveerd bij Netflix

[Voor 12% gewijzigd door Dijkstra88 op 16-06-2017 15:31]

Pagina: 1 ... 39 40 41 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee