Ik heb versie 1500 , maar ik had waarschijnlijk bij mijn eerdere reacties bij moeten vermelden dat ik ook een sek3500 heb.
Ik heb versie 1140 hierna is niks meer gekomen....
zouden ze nu al gestopt zijn om dit model zonder sek te hebben met de firmwareupdates?
zouden ze nu al gestopt zijn om dit model zonder sek te hebben met de firmwareupdates?
RockGoosex schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 18:12:
[...]
Ik heb versie 1500 , maar ik had waarschijnlijk bij mijn eerdere reacties bij moeten vermelden dat ik ook een sek3500 heb.
Versie 1140.2 die je kunt downloaden via de onderstaande link bevat firmware voor beide versies van de HU7500.
http://www.samsung.com/nl/support/model/UE55HU7500LXXN
Zelf heb ik versie 1 (met fan) met de genoemde firmware maar zie helaas geen HDR opties in Netflix bij HDR series zoals Marco Polo
.
http://www.samsung.com/nl/support/model/UE55HU7500LXXN
Zelf heb ik versie 1 (met fan) met de genoemde firmware maar zie helaas geen HDR opties in Netflix bij HDR series zoals Marco Polo
[ Voor 29% gewijzigd door smashit op 16-06-2017 18:55 ]
Ik had hetzelfde probleem.bvbal79 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 22:35:
[...]
Iemand anders die weet hoe de fan te bereiken is? Gewoon de achterkant eraf halen en dan kun je erbij? Nergens op internet een guide te vinden hoe dit te doen.
Als je de kap eraf haalt dan zie je de fan meteen zitten. Even loshalen fan model opschrijven, bestellen en vervangen. Ik kreeg niet exact hetzelfde model gevonden maar wel 1 met een andere aansluiting. Even de kabeltjes vast gesoldeerd en het was gepiept. Hopelijk kan de TV er nu weer een paar jaar tegen aan.
1140.2 is dus de meest actuele versie met HDR? Ga ik dat eens bekijken. Hoe kan ik zien dat Netflix HDR inschakelt?
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Model is al meer dan 3 jaar oud, ik denk dat het wel even klaar is totdat er echt iets nodig is om de tv nog te laten werken.mcerror schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 18:21:
Wat voor update had je verwacht nog? Sowieso van alle voorgaande updates is nooit duidelijk geweest wat er nu precies in zat, geen changelog, geen release notes, niks.
tsja eigenlijk wel opmerkelijk, een tv van dikke 2K na 2,5 jaar alweer oud....
waar gaat hte heen... :-)
CyBeRSPiN schreef op maandag 19 juni 2017 @ 13:40:
[...]
Model is al meer dan 3 jaar oud, ik denk dat het wel even klaar is totdat er echt iets nodig is om de tv nog te laten werken.
Wat voor update had je verwacht nog? Sowieso van alle voorgaande updates is nooit duidelijk geweest wat er nu precies in zat, geen changelog, geen release notes, niks.
Nogmaals, wat verwacht je van die update?mcerror schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 19:46:
tsja eigenlijk wel opmerkelijk, een tv van dikke 2K na 2,5 jaar alweer oud....
[...]
weet ik veel vooral wellicht dat alles wat sneller gaat werken etc... menu en pagina scrollen etc..
cosmetische upgrades etc...
Gewoon de basic verbeteringen...
Als er nu niks meer voor komt vind ik dat wel erg snel na 2.5 jaar ruim voor zon tv
Ik kreeg net een firmware update, niet te zien wat er veranderd is maar zit nu op 2370...
Live today! Nobody promised you tomorrow.
Bij mij verscheen vorige week ook ineens dat die een nieuwe update heeft geïnstalleerd.
Geen idee wat en waarom. Had geen update meer verwacht aangezien ze na 2 jaar al vaak stoppen met ondersteuning. Toch blijft de tv goed werken als ik dit vergelijk met de Philips van mijn ouders. Daar loopt het hele smart gedeelte gewoon vast.
Geen idee wat en waarom. Had geen update meer verwacht aangezien ze na 2 jaar al vaak stoppen met ondersteuning. Toch blijft de tv goed werken als ik dit vergelijk met de Philips van mijn ouders. Daar loopt het hele smart gedeelte gewoon vast.
Net een software update binnen gekregen (1160 volgens het menu), nu krijg ik geen geluid meer via mijn receiver (via optische kabel). Nog mensen die hier last van hebben?
In het verleden nog een paar keer gehad, toen was het opgelost door even naar tv speakers en weer terug te switchen, deze keer dus niet...
In het verleden nog een paar keer gehad, toen was het opgelost door even naar tv speakers en weer terug te switchen, deze keer dus niet...
ik heb ook de update gisteren binnen gehad. Mijn Bose set krijgt geluid via HDMI poort met ARC terug terug en dat werkt nog altijd prima.
Ik ben wel heel benieuwd wat de update heeft aangepast of toegevoegd
Ik ben wel heel benieuwd wat de update heeft aangepast of toegevoegd
ARC is hier helaas geen optie, TV hangt plat tegen de muur en de enige poort die ARC ondersteunt zit aan de achterkant 
Samsung maar proberen contacteren dus...

Vraagje over de JU7000: als ik een 3D film afspeel en die dan via de TV op 2D zet is het beeld een stuk donkerder dan wanneer ik dezelfde film vanaf de speler in 2D afspeel.
Waarom is dat? Iets met helderheid verdelen/beperking iets met 3D ofzo?
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Intussen "opgelost" door een factory reset en de audio codec van PCM naar DTS neo te veranderen. Ineens de automatische updates maar uitgezet, ik moet na 3 jaar nog altijd de eerste update zien die echt iets verbetert.
Geen idee...maar dit is ook de HU topicTijgert schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 21:18:
Vraagje over de JU7000: als ik een 3D film afspeel en die dan via de TV op 2D zet is het beeld een stuk donkerder dan wanneer ik dezelfde film vanaf de speler in 2D afspeel.
Goede tip, ik gebruik ook een optische kabel. Ik zal die updates ook maar eens uitzetten.lordfragger schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 17:44:
Intussen "opgelost" door een factory reset en de audio codec van PCM naar DTS neo te veranderen. Ineens de automatische updates maar uitgezet, ik moet na 3 jaar nog altijd de eerste update zien die echt iets verbetert.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ik heb op een veiling een 55HU8500 gevonden, alleen gaat het gezien de omschrijving van de kavel om alleen het scherm (dus zonder connect box). Als ik het goed begrepen heb is deze tv compleet onbruikbaar zonder de one-connect box.
Want voor de installatie van de (extreem zeldzame) SEK3500 is volgens mij de "oude" nodig om eerst het scherm te upgraden, klopt dat?
Of zou ik het scherm nog bruikbaar kunnen maken met iemands "oude" orginele connect box?
Want voor de installatie van de (extreem zeldzame) SEK3500 is volgens mij de "oude" nodig om eerst het scherm te upgraden, klopt dat?
Of zou ik het scherm nog bruikbaar kunnen maken met iemands "oude" orginele connect box?
Haakse stekker?lordfragger schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 18:08:
ARC is hier helaas geen optie, TV hangt plat tegen de muur en de enige poort die ARC ondersteunt zit aan de achterkant
Dat zal inderdaad wel werken, maar geld uitgeven aan een nieuwe kabel om een feature die altijd gewerkt heeft te fixen vind ik er wat over.
Gelukkig werkt het nu (zie eerdere post) terug.
Laatste tijd last van audio sync issues met de Netflix app.
Geluid loopt net niet lekker synchroon, terwijl ik ARC gebruik.
Na wat gekloot met settings (PCM naar DD, app afsluiten, tv opnieuw starten) werkt het weer even goed, maar daarna weer net niet in sync.
Meer mensen deze ervaring? Is er wat aan te doen?
Na wat gekloot met settings (PCM naar DD, app afsluiten, tv opnieuw starten) werkt het weer even goed, maar daarna weer net niet in sync.
Nieuwe TV kopen, deze is alweer oudCyBeRSPiN schreef op donderdag 9 november 2017 @ 10:41:
Laatste tijd last van audio sync issues met de Netflix app.

Grapjas
Hij bevalt qua beeld nog supergoed.
En ivm mn ambilight heb ik nog een SCART-out nodig, dat vind je niet meer op de nieuwere modellen
hij bevalt mij ook nog prima!!CyBeRSPiN schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:21:
[...]
Grapjas![]()
Hij bevalt qua beeld nog supergoed.
En ivm mn ambilight heb ik nog een SCART-out nodig, dat vind je niet meer op de nieuwere modellen
Maar ontopic: gebruikte de netflix app, en zo ja, ook last van audio sync icm een receiver?
Ik heb er geen last van, gebruik de netflix app op tv met een receiver, wel via optical uit, niet via arc gezien mijn oude receiver dat niet ondersteunt.
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40
Moet je het scherm plat leggen of kan het terwijl hij op de voet staat?smashit schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 18:58:
[...]
Ik had hetzelfde probleem.
Als je de kap eraf haalt dan zie je de fan meteen zitten. Even loshalen fan model opschrijven, bestellen en vervangen. Ik kreeg niet exact hetzelfde model gevonden maar wel 1 met een andere aansluiting. Even de kabeltjes vast gesoldeerd en het was gepiept. Hopelijk kan de TV er nu weer een paar jaar tegen aan.
Zijn het alleen wat schroeven aan de achterkant?
De mijne herstart zich opeens als hij een uur of 3 aan staat (blijft daarna wel aan), maar is echt flink heet aan de achterkant.
Toch ook maar ff de fan vervangen of schoonmaken denk ik
Jij hem toevallig al zelf vervangen? Of laten doen?bvbal79 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 22:35:
[...]
Iemand anders die weet hoe de fan te bereiken is? Gewoon de achterkant eraf halen en dan kun je erbij? Nergens op internet een guide te vinden hoe dit te doen.
[ Voor 17% gewijzigd door matthijst op 11-12-2017 23:44 ]
Ik heb het laten doen uiteindelijk. Maar achteraf had ik het zelf kunnen doen. Je moet even weten welke fan je moet bestellen (https://www.samsungonderd...-model/ue55hu7500lxxn.htm BN31-00036A), Maar daarna is het de achterkant openmaken en linksboven zit de fan, die is er zo uit te halen en weer in te zetten.matthijst schreef op maandag 11 december 2017 @ 23:42:
[...]
Moet je het scherm plat leggen of kan het terwijl hij op de voet staat?
De mijne herstart zich opeens als hij een uur of 3 aan staat (blijft daarna wel aan), maar is echt flink heet aan de achterkant.
[...]
Jij hem toevallig al zelf vervangen? Of laten doen?
[ Voor 4% gewijzigd door bvbal79 op 12-12-2017 12:26 ]
Kun je makkelijk zelf doen. Even TV platleggen. De schroeven eruit halen.matthijst schreef op maandag 11 december 2017 @ 23:42:
[...]
Moet je het scherm plat leggen of kan het terwijl hij op de voet staat?
[...]
Jij hem toevallig al zelf vervangen? Of laten doen?
Ventilator los halen en dan even type nr bekijken, nieuwe bestellen en dan er in zetten.
Binnen een kwartier gepiept (excl. bestellen);-)
Had nog een USB fan liggen.
Tijdelijke fix, houdt 'm mooi koel:
Tijdelijke fix, houdt 'm mooi koel:

Hebben jullie een tip waar ik goedkoop een remote (met de smart-functies) kan scoren?
Ik heb de ovale (Samsung smart tv remote bn59-01181b) in gebruik, maar die is stuk.
Degene bij de sek-3500 kan ik nergens meer vinden 🙊...
Ik heb de ovale (Samsung smart tv remote bn59-01181b) in gebruik, maar die is stuk.
Degene bij de sek-3500 kan ik nergens meer vinden 🙊...
[ Voor 8% gewijzigd door boefje79 op 03-01-2018 19:02 ]
Vandaag wil ik naar mijn apps in de Smart hub is er alleen een scherm met voorbeelden en uitleg te zien. Ik kan kiezen uit zelfstudie of opnieuw instellen. Maar ook na opnieuw instellen blijf ik het scherm houden met alleen voorbeelden. Bij mijn apps kom ik niet.
Iemand idee hoe dit op te lossen?
resetten did the trick
Iemand idee hoe dit op te lossen?
resetten did the trick
[ Voor 5% gewijzigd door Artwido op 12-01-2018 11:30 ]
Ik heb deze TV in 2015 gekocht. Bij levering was het beeld korrelig en flets. Een 'deep reset' door Samsung Remote Management hielp niet. Daarna kwam een monteur langs die de beeldinstellingen aangepast heeft naar mooie diepe kleuren. Dit werkte prima tot 1 week geleden, toen ik een iptv-kastje op de tv aansloot. Onbegrijpelijk waarom gingen de beeldinstellingen terug naar af dus alweer een korrelig, dof en flets beeld. Alweer geen verbetering na interventie door Samsung Remote Management. Alweer een monteur aan huis, die de videokaart heeft vervangen, zonder resultaat. De monteur van vandaag wou zich echter niet met de instellingen gaan bemoeien, daar ging Samsung n.b. niet over. Hij herkende wel dat zijn acties niet tot een verbetering hebben geleid. Het probleem lag ook niet bij de hardware, zei hij, maar kon liggen aan: 1) een software update, of 2) aan het Ziggo signaal/ mediabox die niet verder dan full HD ging, terwijl de tv een UHD TV was. Echter: de TV heeft het altijd prima gedaan met het full HD Ziggo-signaal dan wel -mediabox; het had mooie diepe kleuren desondanks de 'beperkingen' van het full HD signaal. (Overigens draaien 8K filmpjes van YouTube prima op de TV (mooie kleuren wel), maar so what? het gaat mij om de tv-uitzendingen!). Wat te doen? Heeft iemand tips?
Geen idee, maar die 8K op YouTube is gewoon 1080p hoor (als je die met de ingebouwde app kijkt), want deze tv heeft niet de benodigde VP9 decoder aan boord om 4K weer te geven.
Maar wat bedoel je met korrelig en flets? Zeker met een externe bron via HDMI vind ik dat een raar verhaal..
Maar wat bedoel je met korrelig en flets? Zeker met een externe bron via HDMI vind ik dat een raar verhaal..
[ Voor 3% gewijzigd door CyBeRSPiN op 01-02-2018 19:31 ]
Hallo allemaal,
Zouden jullie (weet dat het veel werk is) de beeldinstellingen willen delen?
Ik ben nu al een tijdje aan het experimenteren maar kom er niet echt helemaal uit.
Het gaat dan om de beeldinstellingen, hebben jullie hiervan voorbeelden?
Ik kan deze dan eens uitproberen.... wellicht zit hier de heilige graal tussen
Alvast bedankt
Met vriendleijke groet,
Thomas
Ik ben nu al een tijdje aan het experimenteren maar kom er niet echt helemaal uit.
Het gaat dan om de beeldinstellingen, hebben jullie hiervan voorbeelden?

Ik kan deze dan eens uitproberen.... wellicht zit hier de heilige graal tussen
Alvast bedankt
Met vriendleijke groet,
Thomas
is het opgelost?alhristova schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 17:17:
Ik heb deze TV in 2015 gekocht. Bij levering was het beeld korrelig en flets. Een 'deep reset' door Samsung Remote Management hielp niet. Daarna kwam een monteur langs die de beeldinstellingen aangepast heeft naar mooie diepe kleuren. Dit werkte prima tot 1 week geleden, toen ik een iptv-kastje op de tv aansloot. Onbegrijpelijk waarom gingen de beeldinstellingen terug naar af dus alweer een korrelig, dof en flets beeld. Alweer geen verbetering na interventie door Samsung Remote Management. Alweer een monteur aan huis, die de videokaart heeft vervangen, zonder resultaat. De monteur van vandaag wou zich echter niet met de instellingen gaan bemoeien, daar ging Samsung n.b. niet over. Hij herkende wel dat zijn acties niet tot een verbetering hebben geleid. Het probleem lag ook niet bij de hardware, zei hij, maar kon liggen aan: 1) een software update, of 2) aan het Ziggo signaal/ mediabox die niet verder dan full HD ging, terwijl de tv een UHD TV was. Echter: de TV heeft het altijd prima gedaan met het full HD Ziggo-signaal dan wel -mediabox; het had mooie diepe kleuren desondanks de 'beperkingen' van het full HD signaal. (Overigens draaien 8K filmpjes van YouTube prima op de TV (mooie kleuren wel), maar so what? het gaat mij om de tv-uitzendingen!). Wat te doen? Heeft iemand tips?
Hallo allemaal,mcerror schreef op maandag 5 maart 2018 @ 15:41:
Hallo allemaal,
Het gaat dan om de beeldinstellingen, hebben jullie hiervan voorbeelden?![]()
![]()
Ik kan deze dan eens uitproberen.... wellicht zit hier de heilige graal tussen![]()
![]()
Alvast bedankt
Met vriendleijke groet,
Thomas
wat fijn dat je er bent
Ben je voor het eerst hier,
of ben je al bekend?
Zoek dan in dit topic
Dan vind je het
Wij zijn tweakers
En zo doen we het maar net
@mcerror eens met @bvbal79 maar ben in een behulpzame bui vandaag:
berichten in dit topic met settings
berichten in dit topic met settings
Ik heb een samsung 55ju7500. Op de HDR netflix na ben ik echt wel tevreden over het toestel; echter sinds een aantal dagen wilt mijn televisie soms geen wifi verbinding maken.
Zodra ik hem laat zoeken naar netwerken verschijnt er niets. Hij lijkt even te zoeken maar stopt met zoeken en vind uiteraard geen netwerken.
Enige remedie is de stekker uit de tv, een paar minuten wachten en vervolgens werkt het weer zoals het hoort.
Bekend probleem bij iemand?
Zodra ik hem laat zoeken naar netwerken verschijnt er niets. Hij lijkt even te zoeken maar stopt met zoeken en vind uiteraard geen netwerken.
Enige remedie is de stekker uit de tv, een paar minuten wachten en vervolgens werkt het weer zoals het hoort.
Bekend probleem bij iemand?
Zojuist firmware 1530 op de JU7000 geinstalleerd. Nog geen bijzonderheden te melden
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Top, dit is alleen het HU topic en dat is toch echt een ander model
1301 voor de HU dan
(grote stap vanaf 1160?)
[ Voor 36% gewijzigd door Stefano op 22-03-2018 16:36 ]
Anoniem: 570499
Ik heb een UE65HU7500 gekocht. Helaas heb ik nog een oude Onkyo TX-NR675 receiver die geen 4K kan doorgeven. Is het mogelijk om mijn PC (waar vanaf ik mijn content speel) direct aan te sluiten op de TV en vervolgens het geluid via de TV via HDMI weer naar mijn AVR te sturen (zodat ik toch Dolby TrueHD en DTS Master geluid heb).
@sanderheijnen3 nee helaas, dan houd je alleen stereo over. Heeft je pc geen 2e HDMI uitgang om geluid richting AVR te sturen?
Nog iets merkbaars veranderd / verbeterd?
XBL: KalkieNL PSN: KalkieNL
Wel geïnstalleerd maar de mijne draait op een sek dus geen idee
Ik ben nog op zoek naar een SEK, vast niet de enige ...
Ik heb hier al een aantal jaren een hele fijne 55hu7500 hangen. Altijd blij mee geweest, behalve dat we altijd getwijfeld hebben tussen deze en de 65 inch variant. Achteraf hadden we dat formaat best kunnen hebben.
Aangezien de 65hu7500 nergens te krijgen meer zal zijn, kan iemand me vertellen wat een goede opvolger hiervan is? Zonder gelijk het allernieuwste model te hoeven hebben...
Aangezien de 65hu7500 nergens te krijgen meer zal zijn, kan iemand me vertellen wat een goede opvolger hiervan is? Zonder gelijk het allernieuwste model te hoeven hebben...
Weet iemand of er een klepje aan de achterkant van de televisie hoort te zitten? Ik heb de televisie (UE65HU7500) eindelijk aan de muur gehangen. Ik heb de voet eraf gehaald en er bleef een ruimte over waarvan ik denk dat er wellicht een soort afdekkapje hoort te zitten. Maar voordat ik heel het huis overhoop ga halen hoop ik dat iemand weet of dit zo hoort of dat er inderdaad een soort afdekkapje hoort te zitten. Het gaat om de ruimte helemaal onderaan in het midden.

@Bianca nee, die van mij heeft nooit op een voet gestaan (hij hoort m.i. strak aan de muur
) en heb precies die sparing zitten. Als er een afdekklepje zou zijn dan had ik die er wel op gezet.
Heeft ook weinig nut want je ziet er toch niks van.
Goed om te weten, want dat scheelt mij weer zoeken.CyBeRSPiN schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 22:39:
@Bianca nee, die van mij heeft nooit op een voet gestaan (hij hoort m.i. strak aan de muur) en heb precies die sparing zitten. Als er een afdekklepje zou zijn dan had ik die er wel op gezet.
idem dito hier, geen afdekkapje.Bianca schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 08:31:
[...]
Goed om te weten, want dat scheelt mij weer zoeken.
Nog ergens gevonden?Kalkie schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 16:59:
Ik ben nog op zoek naar een SEK, vast niet de enige ...
@menik Nee helaas.
Ik ga mijn UE55HU7500 met SEK-3500 (versie met 2 CI-slots) op marktplaats zetten.
Wat is een faire prijs volgens jullie?
Wat is een faire prijs volgens jullie?
Zou dit nog wat zijn voor ons ondertussen 4 jaar oude beestje...
https://www.homecinemamag...it-voor-oudere-smart-tvs/
Is dit een goede tv? (Samsung UE58MU6120). Kan ik iets kopen waardoor ik er een soundbar onder kan zetten? Heb er wel bepaalde standaarden voor gezien. Wil hem niet ophangen.
Misschien de moeite nog wel waard? TV vind ik nog steeds prima, maar menu plus kanaal wisselen is wel erg traag soms.pvanmegen schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:41:
Ik zie deze reply nu pas, klinkt erg interessant. Ben nog steeds erg tevreden met de TV, maar sneller is altijd beter. Eens even induiken..pvanmegen schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:41:
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40
Geen idee wat ik ermee opschiet voor 300 euro. Nog steeds zeer tevreden met deze tv, reageert snel genoeg en Netflix ondersteuning is ook prima.
Opzich wel goed dat die EVO boxen er nog komen, maar of het een succes wordt?
Opzich wel goed dat die EVO boxen er nog komen, maar of het een succes wordt?
Ik heb hem net besteld (gepreordered) in Duitsland, zag hem staan voor €229. Kortingscode voor €10: SEK4500
Voor mij een no-brainer. Met de nieuwste Tizen interface en alles een mooie upgrade.
https://www.thomas-electr...amsung-SEK4500ZG-SEK-4500
Ik heb betaald met creditcard, dus indien het fout gaat met die shop heb je iig kopersbescherming.
Voor mij een no-brainer. Met de nieuwste Tizen interface en alles een mooie upgrade.
https://www.thomas-electr...amsung-SEK4500ZG-SEK-4500
Ik heb betaald met creditcard, dus indien het fout gaat met die shop heb je iig kopersbescherming.
Oow, ging er bij mij gewoon door met NL adres?
Ik heb hem ook besteld in Duitsland. Voor € 219,- wil ik die gok wel wagen. Heb trouwens met Pay-Pal betaald.
De HU7500 staat niet in het lijstje...het zal wel werken maar toch vreemd?
Samsung SERIES 2014:
Samsung UE-78HU 8590
Samsung UE-65HU8590
Samsung UE-55HU8590
Samsung UE-65HU 8290
Samsung UE-55HU8290
Samsung UE-85HU 7590
Samsung UE-75HU7590
Samsung UE-65HU7590
Samsung UE-55HU7590
Samsung UE-48HU7590
Samsung UE-65HU 7200
Samsung UE-55HU7200
Samsung S9W
Samsung SERIES 2014:
Samsung UE-78HU 8590
Samsung UE-65HU8590
Samsung UE-55HU8590
Samsung UE-65HU 8290
Samsung UE-55HU8290
Samsung UE-85HU 7590
Samsung UE-75HU7590
Samsung UE-65HU7590
Samsung UE-55HU7590
Samsung UE-48HU7590
Samsung UE-65HU 7200
Samsung UE-55HU7200
Samsung S9W
Nice, you're welcomeMarlo Teeuwen schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:03:
Ik heb hem ook besteld in Duitsland. Voor € 219,- wil ik die gok wel wagen. Heb trouwens met Pay-Pal betaald.
Ik kreeg overigens de melding dat PayPal niet ging, geen idee waarom.
Edit: "Bitte beachten Sie, dass durch die Angabe des Landes in der Rechnungsadresse für diese Bestellung eine andere Zahlungsmethode ausgewählt wurde."
Hoezo ie er bij jou dan wel doorgaat is mij een raadsel.
Heb overigens maar een 2e erbij besteld net, heb 2 van deze TV's staan en dacht ach waarom ook niet
[ Voor 32% gewijzigd door Sp33dFr34k op 17-10-2018 21:03 ]
Duitse versus Nederlandse modelnummers, deze SEK (ZG) is dan ook een andere dan we in NL (SEK-4500U/XC) hopen te verwachten. (duikt al op in Luxemburg en België).pvanmegen schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:48:
De HU7500 staat niet in het lijstje...het zal wel werken maar toch vreemd?
Samsung SERIES 2014:
Samsung UE-78HU 8590
Samsung UE-65HU8590
Samsung UE-55HU8590
Samsung UE-65HU 8290
Samsung UE-55HU8290
Samsung UE-85HU 7590
Samsung UE-75HU7590
Samsung UE-65HU7590
Samsung UE-55HU7590
Samsung UE-48HU7590
Samsung UE-65HU 7200
Samsung UE-55HU7200
Samsung S9W
Hoewel de 3500ZG ook met een Ziggo CI module blijkt te werken, wacht ik voor de zekerheid toch op de XC versie.
[ Voor 8% gewijzigd door Stefano op 18-10-2018 08:50 ]
Ik kreeg net een mailtje van Thomas Electronic GmbH
Sehr geehrter Herr Teeuwen,
vielen Dank für Ihre Bestellung.
Leider ist eine Lieferung dieses Artikels in die Niederlande nicht möglich, da es ausschließlich für den deutschen Markt vorgesehen ist.
Wir haben daher Ihren Auftrag storniert und Ihnen den bereits gezahlten Betrag auf Ihr PayPal Konto zurück überwiesen.
Dus... dat gaat hem niet worden. Dan maar wachten op de Nederlandse versie als die er überhaupt komt.
Ik heb nog wel deze Belgische site gevonden:
https://www.exellent.be/n...hd-evolution-kit--sek4500
Sehr geehrter Herr Teeuwen,
vielen Dank für Ihre Bestellung.
Leider ist eine Lieferung dieses Artikels in die Niederlande nicht möglich, da es ausschließlich für den deutschen Markt vorgesehen ist.
Wir haben daher Ihren Auftrag storniert und Ihnen den bereits gezahlten Betrag auf Ihr PayPal Konto zurück überwiesen.
Dus... dat gaat hem niet worden. Dan maar wachten op de Nederlandse versie als die er überhaupt komt.
Ik heb nog wel deze Belgische site gevonden:
https://www.exellent.be/n...hd-evolution-kit--sek4500
Samsung België levert de SEK-4500U/XC op 2 november aan haar dealers, de mijne gaat vandaag in de pre-order bij een officiële (Benelux) dealer.
Heb je een link?Stefano schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:38:
Samsung België levert de SEK-4500U/XC op 2 november aan haar dealers, de mijne gaat vandaag in de pre-order bij een officiële (Benelux) dealer.
Ik heb hetzelfde mailtje gekregen
Een mailtje naar Jeroen van TVspecialisten.be op info@tvspecialisten.be is voldoende, hij stuurt je op verzoek een factuur. Ik heb mijn bestelling inmiddels betaald.Sp33dFr34k schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:40:
[...]
Heb je een link?
Ik heb hetzelfde mailtje gekregen
copy paste:
-------------------------------------------------------------------------------------
Beste Stefan,
onderstaande heeft een levertijd van 2 weken (bij bestelling aankomst hier vrijdag 2.11)
Wij kunnen dit leveren aan 269 Euro verzending inbegrepen.
Mvg,
Jeroen Sels
SELS TV | tvspecialisten.be
Kloosterstraat 27
Elektro Sels
Kloosterstraat 36
B-3920 Lommel
Ben benieuwd wat het jullie brengt! 
Voor mij geen optie want ik heb de SCART uitgang nodig voor mn DIY ambilight
Thanks @Stefano ik heb hem een mail gestuurd, benieuwd of ik reactie krijg.
Edit: besteld en betaald, joepie
Edit: besteld en betaald, joepie
[ Voor 20% gewijzigd door Sp33dFr34k op 19-10-2018 13:15 ]
Goede vraag, de specs zijn zo goed als onbekend, reviews nog niet uitgevoerd.CyBeRSPiN schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 12:46:
Ben benieuwd wat het jullie brengt!
Mij brengt het in ieder geval een langere (nuttige) levensduur van mijn TV. Ik gebruik een 85 inch dus dan pers je het liefst iedere minuut uit.
Ik tel hier al 3x SEK-4500 in de pre-order, voor de liefhebbers komen gebruikte SEK-3500's beschikbaar schat ik zo in, in ieder geval één.(pm please)
Begin november weten we meer..
[ Voor 7% gewijzigd door Stefano op 20-10-2018 14:42 ]
De eerste 2 gebruikers zijn niet echt tevreden...
https://www.samsung.com/n...s/evolution-kit-sek-4500/
Het lijkt erop dat de nieuwe SEK gewoon een apple-tv / shield achtig doosje is. de connect kabel aan de andere kant naar HDMI. Als dit zeker is ga ik mn pre order intrekken.
ps. die reviews zijn weggejorist uit de finse samsung pagina vertalingen staan nog op avs forums.
ps. die reviews zijn weggejorist uit de finse samsung pagina vertalingen staan nog op avs forums.
[ Voor 22% gewijzigd door Louike1980 op 22-10-2018 11:02 ]
Wtf
Thought this was going to be integrated with the tv to replace the menus and smart hub. It's not. This is just another box to connect to, very disappointed!
I bought this to replace the Evolution Kit 3500 that came with the tv SJ9505. But it did not. You have to connect the Evolution Kit 4500 through Evolution Kit 3500.
Thought this was going to be integrated with the tv to replace the menus and smart hub. It's not. This is just another box to connect to, very disappointed!
I bought this to replace the Evolution Kit 3500 that came with the tv SJ9505. But it did not. You have to connect the Evolution Kit 4500 through Evolution Kit 3500.
Zou raar zijn, dan is het geen one connect box meer maar gewoon een mediaspeler? Vraag me af wat Samsung hier aan heeft om hun klanten zo te bedriegen, als het waar is wat die Noorse review zegt...
Mee eens, dan hadden ze beter niks kunnen uitbrengen. ik wacht het nog even af. als dit ding via een trukje de hele sek3500 bypassed wil ik het nog wel een kans geven. de U/XC versie is dezelfde die we in NL/BE gaan krijgen.
Staan er toch nog gewoon? Even vertaald in het nederlands met Google, mijn Noors is niet zo goed...[b]Louike1980 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 11:01:[ps. die reviews zijn weggejorist uit de finse samsung pagina vertalingen staan nog op avs forums.

ik heb even in mn geschiedenis gekeken, maar ik zat op de deense samsung site. deze heeft er nu 1 die ik niet kan lezen. (wel met 1 ster van 5) https://www.samsung.com/d...s/evolution-kit-sek-4500/pvanmegen schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 16:05:
[...]
Staan er toch nog gewoon? Even vertaald in het nederlands met Google, mijn Noors is niet zo goed...
[Afbeelding: Sek-4500]
Vertaling:Louike1980 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 16:30:
[...]
ik heb even in mn geschiedenis gekeken, maar ik zat op de deense samsung site. deze heeft er nu 1 die ik niet kan lezen. (wel met 1 ster van 5) https://www.samsung.com/d...s/evolution-kit-sek-4500/
Miserable
Bought it to replace SEK-3500 on a HU7505, was incredibly disappointed, nothing else is an external box with Tizen to connect to an HDMI port
✘ No , I do not recommend this product.
Lees je inderdaad overal nu op de Scandinavische pagina's. W.m.b. hoort het dan niet de titel SEK te dragen. Maargoed, ik wacht het wel af. Als het echt zó tegenvalt als dat ze zeggen dan stap ik compleet van Samsung af. Ze hebben me al vaker genaaid, dit zou dan wel de druppel zijn.
Als ze die box anders zouden omschrijven dan zou er best markt voor zijn. Als ik het goed begrijp kun je dan hiermee van elke HDMI-monitor een volwaardige tv maken?
Ik heb zelf de SEK-4500U/ZG besteld om de SEK-2500U/ZG te vervangen, vind het een vreemd verhaal zou namelijk niet weten hoe die nieuwe dan aan de bestaande connect box verbonden zou moeten worden.
Heb de ZG vanwege de dubbele CI+ sloten, als het niet een vervanger is (wat me sterk lijkt) dan gaat hij gewoon retour!
Heb de ZG vanwege de dubbele CI+ sloten, als het niet een vervanger is (wat me sterk lijkt) dan gaat hij gewoon retour!
It's All In The "Mix"
@Mixpower Vermoedelijk dus aan een van de HDMI-ingangen (rechtstreeks aan tv of via de HDMI-ingang op SEK) als een 'settop box' en niet via de speciale connect box kabel.
Is er geen online manual te vinden al?
Vreemd, dan is het ook geen Evolution Kit namelijk maar ben benieuwd wat het gaat zijn.CyBeRSPiN schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 17:09:
@Mixpower Vermoedelijk dus aan een van de HDMI-ingangen (rechtstreeks aan tv of via de HDMI-ingang op SEK) als een 'settop box' en niet via de speciale connect box kabel.
Voor zover nergens een manual kunnen vinden helaas, en daarbij waarom dan alleen bepaalde types vermelden als "compatible" er zijn ook nog 0,0 foto's in het wild te vinden dus ik wacht het nog even af!
[ Voor 14% gewijzigd door Mixpower op 22-10-2018 17:19 ]
It's All In The "Mix"
Er zit een displayport achtige connector aan de achterkant, deze gaat naar HDMI. je ziet ook de power input wat niet nodig zou zijn bij een one-connect interface.

ik neem het risico niet en heb mn pre-order geannuleerd.
Hmmm, waarvoor is dan die EVK connect?
Edit: dus die EVK connect is gewoon een verkapte DP naar HDMI kabel bedoel je?
Edit2: ik snap, als dat zo is, niet waarom alleen de aangegeven TV's compatible zouden moeten zijn...
Edit: dus die EVK connect is gewoon een verkapte DP naar HDMI kabel bedoel je?
Edit2: ik snap, als dat zo is, niet waarom alleen de aangegeven TV's compatible zouden moeten zijn...
[ Voor 81% gewijzigd door Sp33dFr34k op 22-10-2018 19:20 ]
Ik vind het een vaag verhaal, want hoe wil je de USB, Antenne, Ethernet, etc. op de TV aansluiten dan?Louike1980 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 19:00:
Er zit een displayport achtige connector aan de achterkant, deze gaat naar HDMI. je ziet ook de power input wat niet nodig zou zijn bij een one-connect interface.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat gaat echt niet over HDMI, misschien dat ze een nieuw type connector gebruiken?
Ik wacht het af en anders gaat hij gewoon retour!
EDIT: Op de nieuwe modellen met "Samsung One Invisible Cable" gebruiken ze volgensmij een zelfde connector, het is in ieder geval even groot dus zou me niets verbazen als het zoiets zou zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Mixpower op 22-10-2018 21:55 ]
It's All In The "Mix"
Zou mooi zijn maar het is wel een andere connector...
@Mixpower Kan toch allemaal prima via HDMI?
Super lame, dat wel. Ik wil gewoon tv bedienen zonder op een input te hoeven drukken.
Super lame, dat wel. Ik wil gewoon tv bedienen zonder op een input te hoeven drukken.
Zou niet weten hoe ze dat implementeren via HDMI, laat staan dat mijn F9000 daar mee overweg kan.matthijst schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 22:15:
@Mixpower Kan toch allemaal prima via HDMI?
Ben benieuwd hoe de ZG variant zal zijn, maar als dit is zoals ze stellen dan is het een flop en hadden ze het net zo goed niet kunnen doen.
EDIT: maar zoals ik het nu begrijp zou het niets anders zijn dan een veredelde media speler met samsung software..

[ Voor 11% gewijzigd door Mixpower op 22-10-2018 22:24 ]
It's All In The "Mix"
Hmm, nja ik heb mijn leverancier gevraagd dit te checken als hij het binnen krijgt en anders annuleer ik de order. Heb 2 F9000 tv's en één heeft de SEK-2500 en de ander nog de originele box met HDMI 1.4 en heb niks aan deze box als één van tv's geen HDMI 2.0 heeft.
Als iemand nog een SEK-2500 of 3500 kwijt wil hoor ik het sowieso graag!
[ Voor 12% gewijzigd door Mixpower op 22-10-2018 23:09 ]
It's All In The "Mix"
De 3de annulering van een Samsung mediaspeler is een feit. De 3500 blijft, een 4500 erachter hangen is natuurlijk dikke onzin.
Ik ben nu wel benieuwd hoeveel commentaar Samsung gaat krijgen, de tamelijk arrogante BE afdeling heeft in ieder geval al 3 annuleringen voordat ze uitleveren 😀 Wie weet komt er ooit nog een echte, een 5500.
Ik ben nu wel benieuwd hoeveel commentaar Samsung gaat krijgen, de tamelijk arrogante BE afdeling heeft in ieder geval al 3 annuleringen voordat ze uitleveren 😀 Wie weet komt er ooit nog een echte, een 5500.
Google translate voor de 3e review... dat gaat hem niet worden...
Teleurgesteld.
Heb dit gekocht om mijn 78js9005 te upgraden. SEK4500 moet via HDMI op de oude SEK3500 worden aangesloten. Het resultaat is meer dozen, meer draden. Teleurgesteld. Gebruikte retourrechten.
Teleurgesteld.
Heb dit gekocht om mijn 78js9005 te upgraden. SEK4500 moet via HDMI op de oude SEK3500 worden aangesloten. Het resultaat is meer dozen, meer draden. Teleurgesteld. Gebruikte retourrechten.
Is er hier iemand die hem nog in bestelling heeft staan? Ben toch stiekem wel benieuwd. En als er een SEK-3500 over is houd ik me aanbevolen
De sek-3500 is sinds een paar dagen enorm in prijs gestegen
Met dank aan Samsung