Komt dit iemand bekend voor?
Hallo Dinand, heb je al een UBD-K8500 in huis?dinandus schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 19:41:
@ Boefje, ik in elk geval niet, misschien idee om eens bij Amazone.de te kijken, daar staan er af en toe wel eens eentje te verkrijgen. Ik wacht met smart op de komende Samsung UBD-K8500 Ultra Blu Ray player....
gr, Jeroen
Helaas hadden wij dit bij elke film die we keken. Na een firmware upgrade bleef het probleem bestaan. De enige oplossing die voor ons heeft gewerkt is het volledig resetten van de televisie inclusief Smart Hub.foxboro schreef op maandag 23 mei 2016 @ 17:33:
Ik weet niet of anderen eenzelfde probleem ervaren als ik. Sinds de update naar 1080 krijg ik bij het streamen van films regelmatig de melding dat de netwerkkabel niet verbonden is. Na enkele seconden verdwijnt de melding. Ik merk geen stottering in de film (zowel qua geluid als beeld gaan dus prima door). De netwerkkabel heb ik al in een andere poort gezet. Geen van de andere apparaten maken een vergelijkbare melding, het lijkt dus te liggen aan de tv na de update.
Komt dit iemand bekend voor?
Neen, heb gekozen voor de Panasonic UB900, onder meer ivm de display info en de toch wat extra instelmogelijkheden, ondanks de meerprijs.Louike1980 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:47:
[...]
Hallo Dinand, heb je al een UBD-K8500 in huis?
gr, Jeroen
Gisteravond the Revenant in 4K gekeken, denk tot de hier in NL slechts marginale UBD's de beste in mijn ogen.
Ondanks dat ik nog geen Real HDR tv heb, kijk nog op een HU8500 in combinatie SEK 3500 welke een soort van "light" HDR weergeeft....
Nu nog een Real HDR tv en is de thuisbis weer up to date.
Top, dank je wel. Dan ga ik dat proberen in de hoop dat de meldingen wegblijven.WidgetTWW schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:59:
[...]
Helaas hadden wij dit bij elke film die we keken. Na een firmware upgrade bleef het probleem bestaan. De enige oplossing die voor ons heeft gewerkt is het volledig resetten van de televisie inclusief Smart Hub.
mijn 65HU8500, het grotere broertje zeg maar van je HU7500 draait als een tierelier, nooit problemen mee,
nog nooit vastlopen of wat dan ook.... en updates zijn er ook regelmatig.
Netflix en You Tube in 4k draaien prima, nog nooit vastgelopen of wat dan ook.
Ondanks de nieuwere 2015 en 2016 series prima tv uiut 2014, inmiddels voorzien van de SEK3500ZG ook voorzien van de 2015 Tizen smart apps, en nu in staat HDR weer te geven, blijft natuurlijk wel een Edge Lit TV, maar dr kunnen aan de beeldkwaliteit maar weinig dezelfde waarden etc presteren....
Je es8000 wat is dat voor merk?
Grootste heikelpunt bij de 65hu7500 was de trage gids (werk met een ci module). Maar ook vertical banding die mij te duidelijk was, de versterker deed het na x tijd niet meer via arc, dan moest de hele tv een tijdje van stroom af en nog wat kleine frustatiepunten. Samsung/selectro X keer over de vloer gehad, tv meerdere keren meegenomen. Nee hoor het ligt niet aan de tv, maar aan alles in uw omgeving, succes ermee. Na veel aandringen vervangen ze het moederbord, om wat te proberen. Tv/gids nog net zo traag, maar een nieuw probleem. Het geluid via arc valt weg, voor een seconde of 4/5/6 aan een stuk. De ene keer 3x per 5 minuten, dan weer een avond niet. Ook de tv meerdere keren voor opgehaald, probleem niet geconstateerd. Na meerdere boze telefoontjes en mails (en hele avonden met de telefoon in de aanslag om het probleem van het geluid vast te leggen) ik moest van samsung het maar proberen met een optische kabel en als dat wel werkte lag het niet aan de tv (en moest ik me maar met eem optische kabel redden) uiteindelijk een nieuw moederbord gekregen. Het geluidsprobleem was opgelost, maar de rest niet. Oplossing; Tv verkopen.
Geen samsung meer voor mij. Enige compensatie vanuit samsung kun je gewoon vergeten (alle uren bellen en vrije dagen opnemen)...
En voor selectro heb ik ook geen goed woord over. Die monteurs spreken zichzelf 10000 keer in een gesprek tegen. Het is echt ongelooflijk wat die voor een onzin uitkramen. Ik zeg niet dat ik alles beter kan/weet, maar zo achterlijk ben ik ook weer niet... En als je ze daar op wijst gaan ze toch maar even bellen met het kantoor om iemand de problemen die ik ervaar (en ze wel vastleggen bij mij thuis) voor te leggen aan iemand daar op kantoor. "Oh ik denk dat het toch handiger is om de tv mee te nemen", ipv ik merk niets hoor. Dit hoort zo....
[ Voor 24% gewijzigd door TFDev op 24-05-2016 22:31 ]
hoe zie jij HDR light? alleen 10bit kleuren zonder de brightness pieken? ik ben zelf iemand die backlight standaard op 7 of 8 zet omdat mijn huiskamer vrij donker is met tv kijken. ik vraag me af of HDR voor mij veel toegevoegde waarde heeft.dinandus schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 16:01:
[...]
Neen, heb gekozen voor de Panasonic UB900, onder meer ivm de display info en de toch wat extra instelmogelijkheden, ondanks de meerprijs.
Gisteravond the Revenant in 4K gekeken, denk tot de hier in NL slechts marginale UBD's de beste in mijn ogen.
Ondanks dat ik nog geen Real HDR tv heb, kijk nog op een HU8500 in combinatie SEK 3500 welke een soort van "light" HDR weergeeft....
Nu nog een Real HDR tv en is de thuisbis weer up to date.
Bij The Marsianer zie je het als er bijvoorbeeld in het donker de zoeklichten wat feller schijnen, je zou er bijna een zonnebril bij opdoen.... Ook de reflecties-schitteringen als de zon schijnt tekenen zich meer af dan als je het vergelijkt met een BD of zonder je HDR instellingen.
De klachten die je vaak leest dat het beeld in algemeen er donkerder uitziet vindt ik best meevallen.
Je hebt het over de 10 bits kleuren, de Panasonic geeft er 12 bits uit.... mn tv doet 8 bits dithering denk ik...
De tv schakelt bij HDR naar maximaal waarden door,
ik kan je instellingen niet echt vergelijken want normaal kijk ik meestal helemaal in donker met een ambivision als achtergrond verlichting. Deze moet ik ook even anders gaan inregelen, nl de tweede HDMI uit geeft geen een op een het 4K signaal door....tenminste niet tegelijkertijd... (Main+Sub)
[ Voor 1% gewijzigd door dinandus op 25-05-2016 10:51 . Reden: schrijf/spelfoutjes ]
ik heb zelf een CMO / Innolux paneel maar ik heb nog niet kunnen ontdekken of deze 8 of 10bit is. ik weet wel dat mijn PC de optie 10bit kleuren weergeeft en toont in het AMD pulldown menu'tje. ik zal es informeren op het AVS forum.
Ook de extra benadrukte licht effecten, of beter gezegd de verschillen in het uitlichten van het film beeld is dan een stuk minder. In theorie zou je kunnen zeggen, verschil van de videoband over naar de Blu Ray maar dan juist wat meer effectvol.
Met minder volle kleuren om het zo uit te drukken, noch prima kijken, maar net niet dat extra wat het hele UHD/HDR juist beoogd te benadrukken.
Zonder SEK3500 of de oudere SEK2500 kan ik het niet testen, want dan heeft m`n tv überhaupt geen ingang c.q. aansluitingen, want alle ingangen en ook de techniek van het aansturen van de tv zit bij m`n HU8500 in deze SEK. Dit was ook de hoofdreden voor me om voor Samsung te gaan in 2014, je kan relatief makkelijk je tv naar de nieuwere standaards aanpassen.
Voor verschillen tussen wel niet HDR is al genoeg geschreven op de diverse forums zoals je bovengenoemde of de Hifi-forum.de
Gefeliciteerd, maar dat is een 2015 model. Dit topic gaat over de 2014 modellen en dan specifiek de HU7500 serie.. Samsung 2015 modellen is jouw topic..Iuigi schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 23:13:
Ik heb vanmiddag na wat reviews lezen hals over de kop een 55ju7500 gekocht. Ik stond in de winkel en omdat het een "oud" model is voor een mooie prijs mee gekregen. Helaas maandag pas spelen
http://www.samsung.com/uk/support/model/SEK-3500U/XC
Weet niet wat de verbeteringen zijn.
Voor mij ook geen samsung meer. Er is altijd wel wat op aan te merken, het is ook geen topmerk natuurlijk.TFDev schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 22:25:
De 55es8000 is ook een samsung. Destijds ook gekocht met 7 jaar garantie tegen het aankoopbedrag, dus daar heb ik nog wel vertrouwen intevens nooit noemenswaardige problemen mee gehad (1x een nieuwe wifi module)
Grootste heikelpunt bij de 65hu7500 was de trage gids (werk met een ci module). Maar ook vertical banding die mij te duidelijk was, de versterker deed het na x tijd niet meer via arc, dan moest de hele tv een tijdje van stroom af en nog wat kleine frustatiepunten. Samsung/selectro X keer over de vloer gehad, tv meerdere keren meegenomen. Nee hoor het ligt niet aan de tv, maar aan alles in uw omgeving, succes ermee. Na veel aandringen vervangen ze het moederbord, om wat te proberen. Tv/gids nog net zo traag, maar een nieuw probleem. Het geluid via arc valt weg, voor een seconde of 4/5/6 aan een stuk. De ene keer 3x per 5 minuten, dan weer een avond niet. Ook de tv meerdere keren voor opgehaald, probleem niet geconstateerd. Na meerdere boze telefoontjes en mails (en hele avonden met de telefoon in de aanslag om het probleem van het geluid vast te leggen) ik moest van samsung het maar proberen met een optische kabel en als dat wel werkte lag het niet aan de tv (en moest ik me maar met eem optische kabel redden) uiteindelijk een nieuw moederbord gekregen. Het geluidsprobleem was opgelost, maar de rest niet. Oplossing; Tv verkopen.
Geen samsung meer voor mij. Enige compensatie vanuit samsung kun je gewoon vergeten (alle uren bellen en vrije dagen opnemen)...
En voor selectro heb ik ook geen goed woord over. Die monteurs spreken zichzelf 10000 keer in een gesprek tegen. Het is echt ongelooflijk wat die voor een onzin uitkramen. Ik zeg niet dat ik alles beter kan/weet, maar zo achterlijk ben ik ook weer niet... En als je ze daar op wijst gaan ze toch maar even bellen met het kantoor om iemand de problemen die ik ervaar (en ze wel vastleggen bij mij thuis) voor te leggen aan iemand daar op kantoor. "Oh ik denk dat het toch handiger is om de tv mee te nemen", ipv ik merk niets hoor. Dit hoort zo....
Na het nieuws van vandaag http://tweakers.net/nieuw...aan-hoofdmenu-van-tv.html is de emmer een beetje vol en ben ik sterk aan het overwegen om de wifi op de tv uit te schakelen en alle via een aparte media player (wordt meer dan waarschijnlijk de nvidia shield) af te spelen.
Ik ben alleen wat bang dat samsung gaat blijven zeuren dat ik geen internet connectie heb en dat ik dat toch echt nodig heb...
Verder hoop ik ook dat opnemen nog gewoon werkt zonder netwerkverbinding. Ik zie geen enkele reden waarom het niet zou kunnen, maar je weet maar nooit.
Ik zie momenteel het bos door de bomen niet meer en vroeg mij af wat momenteel de beste aankoop is als je een budget te besteden hebt van maximum €1000.
De bediende in de Krëfel winkel kon mij de samsung UE55JU6650 (€999) of de Sony KD49X8005CBAEP (€699) aanraden. Reviews doen mij nu toch wel twijfelen, zeker in het geval van de sony zijn deze niet super positief...
We zullen op ongeveer 4 meter van de tv zitten.
Ik ga er amper op gamen, vooral bedoeld voor normaal tv gebruik, apps, veel films, netflix waarschijnlijk,..
tips?
[ Voor 4% gewijzigd door mysticwizard op 30-05-2016 19:39 ]
Dit is niet het topic voor aankoopadvies dat helemaal niets met de Samsung HU7500 te maken heeft.mysticwizard schreef op maandag 30 mei 2016 @ 19:35:
Ik ben momenteel op zoek naar een TV, grootte +- 50" en type UHD.
Ik zie momenteel het bos door de bomen niet meer en vroeg mij af wat momenteel de beste aankoop is als je een budget te besteden hebt van maximum €1000.
De bediende in de Krëfel winkel kon mij de samsung UE55JU6650 (€999) of de Sony KD49X8005CBAEP (€699) aanraden. Reviews doen mij nu toch wel twijfelen, zeker in het geval van de sony zijn deze niet super positief...
We zullen op ongeveer 4 meter van de tv zitten.
Ik ga er amper op gamen, vooral bedoeld voor normaal tv gebruik, apps, veel films, netflix waarschijnlijk,..
tips?
Op internet kom ik veel berichten tegen, maar die zijn inmiddels al vrij oud en er gingen vaak geruchten dat een toekomstige firmware update enige issues zou verhelpen, maar kan nergens vinden of dat daadwerkelijk zo is..
Ik heb een 55HU7500 van een van de eerste generaties, iig een versie met fan.
Sorry, weet niet wat hier nieuw aan is, betreft de software versie 1452, deze draait al dik een maand op mijn SEK3500/zg.touzani schreef op maandag 30 mei 2016 @ 17:46:
nieuwe update voor de sek-3500
http://www.samsung.com/uk/support/model/SEK-3500U/XC
Weet niet wat de verbeteringen zijn.
het is nu wachten op de 1453, deze is in Korea al tijdje uit, maar hier in de EU nog niet vrijgegeven, wel al in de States...
Interresanter misschien: op de Astra 1a de nieuwste UHD trailer: HLG, zwart en kleuren lijkt wel op de weergave als zou je naar een OLED kijken ipv naar je normale tv...
Mocht ik vanavond tijd hebben zal ik effe voor je proberen....
Zal later wat foto's hier plaatsen.
op mijn Panasonic DMP UB 900 lopen dezelfde 4K streams wel met 60fps. O.a. vergeleken met de Sony Camp HDR 4K stream.
een aanrader is de demo op HLG op de Astra 19.2 lijkt of ik op in plaats van een LED een OLED zit te kijken.
Alvast, bedankt
Je kunt dat toch zien: Settings: Ondersteuning - Contact met Samsung !BlacKstaR- schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 16:16:
Wat is de nieuwste firmware foor de 55HU7500, ik zit nu op 2310 is dat de nieuwste versie, ik kreeg error code 800.
Alvast, bedankt
Een late reactie, maar ik gebruik mijn 55HU7500 inclusief een Nvidia Geforce GTX 970. Zelf gebruik ik altijd 50 hz(ivm tv kijken via usb tuners). Dit werkt perfect op 4:4:4 2160p.Wekko306 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 17:32:
Zijn er hier mensen die hun HU7500 gebruiken om hun PC op aan te sluiten, en die kunnen bevestigen dat chroma 4:4:4 werkt op 4K @ 60 Hz?
Op internet kom ik veel berichten tegen, maar die zijn inmiddels al vrij oud en er gingen vaak geruchten dat een toekomstige firmware update enige issues zou verhelpen, maar kan nergens vinden of dat daadwerkelijk zo is..
Ik heb een 55HU7500 van een van de eerste generaties, iig een versie met fan.
Thanks, goed om te horenVaez schreef op zondag 12 juni 2016 @ 12:10:
[...]
Een late reactie, maar ik gebruik mijn 55HU7500 inclusief een Nvidia Geforce GTX 970. Zelf gebruik ik altijd 50 hz(ivm tv kijken via usb tuners). Dit werkt perfect op 4:4:4 2160p.
Zal waarschijnlijk over een aantal maanden eens concreet kijken naar een samenstelling waarmee ik goed op de HU7500 kan gamen (wellicht 1080TI?).
Ik heb de hu7500. Waar kan ik het beste een sek 3500 op de kop tikken om te kunnen genieten van UHD blu-ray? Ik snap dat ik niet de native HDR kan krijgen, maar is altijd beter dan helemaal geen HDR. Ook moet het allemaal compatibel zijn met een binnenkort aan te schaffen Marantz 6010 AV Receiver.
Ik stel deze vraag omdat ik niet opgescheept wil zitten met een buitenlandse sek die mijn tv kan bricken. Ben op zoek naar een Nederlands model. Tips of links?
wat is er mis met de pricewatch?IMWhizzle schreef op maandag 20 juni 2016 @ 20:50:
Beste forumleden,
Ik heb de hu7500. Waar kan ik het beste een sek 3500 op de kop tikken om te kunnen genieten van UHD blu-ray? Ik snap dat ik niet de native HDR kan krijgen, maar is altijd beter dan helemaal geen HDR. Ook moet het allemaal compatibel zijn met een binnenkort aan te schaffen Marantz 6010 AV Receiver.
Ik stel deze vraag omdat ik niet opgescheept wil zitten met een buitenlandse sek die mijn tv kan bricken. Ben op zoek naar een Nederlands model. Tips of links?
pricewatch: Samsung SEK-3500U UHD Evolution Kit
Heb me aangemeld voor het 4K kijken van KPN, hopelijk behoor ik tot een van de gelukkigen, duimen...
Trouwens wel of geen native HDR maakt wel verschil, weet niet de precies beeld mogelijkheden van een
7500 zijn heb zelf een 65 HU8500 en heeft wel vorm van HDR, en met name de kleur maakt wel degelijk en duidelijk waarneembaar verschil, in HDR modus heb ik kleuren 2020 weergave, kijk ik zonder HDR heb ik kleurenspectrum 709 en is stuk minder kleurenrijke weergave. Wel je HDMI op UHD color inschakelen om dit verschil te kunnen zien, kijk via een Panasonic UBD 900, Gisteren Deadpool, wat een beeld, net de Dolby Vision bioscoop maar dan kleiner en thuis op de bank. (Heeft ook Atmos soundtrack, hetgeen niet als zodanig op de box vermeldt staat)
[ Voor 39% gewijzigd door dinandus op 23-06-2016 10:34 . Reden: aanvulling HDR ]
T-GFP8DEUC 2321.0
T-NT14UDEUC 1080.0
Die 1080.0 is een oude. Werd al lang geleden door de auto-update van m'n HU7500 aangeboden (om precies te zijn, mijn TV bood 1080.0 op 10 mei al aan)... ik merk al lange tijd dat de website ver achter loopt op de auto-update. Zit soms maanden verschil tussen.Marlo Teeuwen schreef op zondag 03 juli 2016 @ 16:28:
Er is weer een nieuwe firmware beschikbaar via de Samsung website.
T-GFP8DEUC 2321.0
T-NT14UDEUC 1080.0
Vreemd, eerst stonden nieuwe updates eerder op de site dan dat ze via de auto-update werden aangeboden... nu dus andersom.
[ Voor 31% gewijzigd door Wildfire op 03-07-2016 19:10 ]
Ja heb je zelf ook goed gekeken?IMWhizzle schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:08:
Beste Arjant2, heb je mijn bericht wel goed gelezen?
Die link naar de pw geeft gewoon de Nederlandse modellen.
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2016 20:36 . Reden: verduidelijking ]
[ Voor 62% gewijzigd door boefje79 op 17-07-2016 13:58 ]
Improvements..Wildfire schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 20:45:
Mijn UE48HU7500 bood zojuist update T-NT14UDEUC-1100.2 aan. Geen idee wat er nieuw is, as usual
Kan iemand mij hier meer over vertellen i.c.m. huidige types (zoek 55") met dus goede specs, en aangezien ik veel game moet de input lag helemaal goed zijn.
PSN: Ricloo86
Check mijn Virtual Photography account op Insta (ricloo86)
Bij mijn aankoop destijds was dit met Ziggo alleen mogelijk op Ned1. Heb daarom een Humax erbij om op 2 kanalen erbij te kunnen opnemen. Nu kan ik dus ook ieder ander kanaal bekijken en 1 andere opnemen.
Mooie verbetering bij de toch al prima TV.
Napalm Racing Team Holland - @ STEAM aka NRTH
Ik neem aan dat je het hebt over de TV in combinatie met een SEK?Napalm schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 18:55:
Ik weet niet wanneer de toevoeging is gekomen van kanaal Y kijken en kanaal X opnemen maar dat werkt tegenwoordig dus wel.
Bij mijn aankoop destijds was dit met Ziggo alleen mogelijk op Ned1. Heb daarom een Humax erbij om op 2 kanalen erbij te kunnen opnemen. Nu kan ik dus ook ieder ander kanaal bekijken en 1 andere opnemen.
Mooie verbetering bij de toch al prima TV.
Want de TV alleen kan geen 2 digitale kanalen tegelijk, aangezien er in de TV zelf maar 1 CI+ slot zit.
Dat kan ook niet na een update. Je hebt per digitaal kanaal namelijk een CI+ module nodig.
[ Voor 41% gewijzigd door Arjant2 op 04-08-2016 10:02 ]
Napalm heeft een Humax decoder en hiermee kun je van 2 (digitale) kanalen opnemen, en afhankeleijk in welke range dat je aan het opnemen bent, ook nog naar een 3e (digitaal) kanaal kijken.Arjant2 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:51:
[...]
Ik neem aan dat je het hebt over de TV in combinatie met een SEK?
Want de TV alleen kan geen 2 digitale kanalen tegelijk, aangezien er in de TV zelf maar 1 CI+ slot zit.
Dat kan ook niet na een update. Je hebt per digitaal kanaal namelijk een CI+ module nodig.
Dit heeft niets te maken met het CI+ slot en module.
[ Voor 43% gewijzigd door Grad00 op 04-08-2016 17:03 ]
Dus hij is tevreden met zijn humax. Staat volledig los van de tv.Grad00 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 16:56:
Ar
[...]
Napalm heeft een Humax decoder en hiermee kun je van 2 (digitale) kanalen opnemen, en afhankeleijk in welke range dat je aan het opnemen bent, ook nog naar een 3e (digitaal) kanaal kijken.
Dit heeft niets te maken met het CI+ slot en module.
Snap dan ook zijn laatste zin niet. Leuke verbetering bij de toch al prima tv?
Dus geen verbetering van de tv maar van zijn humax?
[ Voor 12% gewijzigd door Arjant2 op 04-08-2016 17:17 ]
Er is zeker wel een verbetering.Arjant2 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 17:12:
[...]
Dus hij is tevreden met zijn humax. Staat volledig los van de tv.
Snap dan ook zijn laatste zin niet. Leuke verbetering bij de toch al prima tv?
Dus geen verbetering van de tv maar van zijn humax?
Ik kon op de Samsung alleen Ned 1 opnemen en dan 1 ander kanaal kijken. Dit was het enige niet gescrambelde kanaal van Ziggo.
Nu kan ik ieder kanaal opnemen en een willekeurig 2e kanaal kijken. Volgens mij is het bij Ziggo niet veranderd dus moet het in een update van Samsung zitten. Betreft allemaal HD-kanalen.
Ik heb om het probleem in eerste alinea te omzeilen een HUMAX gekocht en daar kan ik gewoon 2 aparte kanalen tegelijkertijd mee opnemen. Die aanschaf van de HUMAX zou dus nu niet meer nodig zijn.
Nu kan ik in totaal met deze setup 1 willekeurig kanaal kijken en 3 willekeurige kanalen opnemen tegelijkertijd.
Ik hoop dat hij zo duidelijk genoeg is.
Oh ja, ik heb geen SEK o.i.d. En ik kijk altijd rechtstreeks tv via de tuner van de TV niet via de Humax.
[ Voor 5% gewijzigd door Napalm op 04-08-2016 22:29 ]
Bij mij werkt dit dan ook niet? Alleen nederland 1,2 en 3.
Iemand anders bij wie dit ook kan??
[ Voor 7% gewijzigd door Arjant2 op 04-08-2016 22:34 ]
Zou het vreemd vinden als het bij jou ineens wel werkt, in welk Ziggo gebied zit je? Voormalig UPC ofzo?
Update 2330 en dat is blijkbaar de laatste versie.
[ Voor 10% gewijzigd door CyBeRSPiN op 04-08-2016 22:32 ]
@Arjant2. Waarom kan een Humax met 1 CI+kaart wel 2 kanalen decoderen??
[ Voor 15% gewijzigd door Napalm op 05-08-2016 19:38 ]
Maar bij mij werkt het dus niet en heb laatste firmware erop.
Ik kan nu alleen met geen mogelijkheid meer verbinding maken met internet. Niet bekabeld en niet draadloos. Hij maakt wel verbinding met de router maar is niet verbonden met het internet krijg ik dan te zien. Heb alles al eens een reboot gegeven.
Meer mensen hier last van? Is het een instelling?
In de Humax past geen Ci+kaart/module, maar is een decoder met een cardreader voor de smartcard.Arjant2 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 09:45:
Geen idee. Ik heb altijd begrepen dat er per tuner een ci+kaart nodig was. Daarom schrijf ik voor zover ik weet
Maar bij mij werkt het dus niet en heb laatste firmware erop.
Sommige types van Humax, o.a. 5200C hebben 2 tuners!
Of mis ik nog iets (anders)?
Wil je alles uit je UHD Player, kun je beter een 2016 toestel aanschaffen..
PS heb mijn complete set hier aangeboden voor de eventuele liefhebber, zie aanbod...
ben komende week naar mn opvolger kijken een Sony Z9 op de IFA....
De tv ondersteund hdr niet, maar als de sek mij de mogelijkheid geeft om hdr blurays op 4k te laten kijken, zal ik hem kopen. Dat ik wat hdr achtige zaken mis, prima. Anders heb ik nu het idee dat ik voor nops een 4kspeler/tv heb..
@Stefmeister. Zeker weten doe ik het niet, maar wat ik wel weet is dat zowel de Ziggo als de Canal Digital ci+ op mijn SEK 3500,ZG een Duitse versie met 2Steckplaatsen voor 2 modules wat ook voor Duitse JS 2015 gebruikt wordt prima werkt. Gebruik nl beiden naast elkaar voor de sät en de kabel.
Momenteel loopt er bij de Duitse MM zelfs een 19% korting actie, op de JS series. Heb je misschien nog extra voordeeltje...
Ah...en gaan we nu voor een OLED of voor een SUHD?dinandus schreef op zondag 11 september 2016 @ 23:22:
Voor als iemand het gemist mogen hebben, mijn 4k set de 65hu8500-sek3500 staat hier op de site aangeboden voor de liefhebbers inclusief de uhd video pack.
Denk toch eind van jaar op de markt, en inclusief Ambilight.
Volgensmij is het paneel in de TV te oud om ook maar HDR "light" te gaan aanbieden. Wat dan wel weer te verwelkomen is de extra HDMI2.0 poorten, aangezien er momenteel maar 1 is via de HDMI-MHL poort.
Ik zelf heb er momenteel maar 1 apparaat aan hangen en dat is de Nvidia Shield voor het streamen van films en tv series.
Verder vind ik de TV in zijn software niet storend traag, ik maak af en toe gebruik van Netflix of uitzending gemist en dat lijkt allemaal nog prima te doen.
Dus concluderend voor de mensen die wel de upgradebox hebben gekocht wat vinden jullie nu een groot pluspunt wat in nu niet heb?
Nice. Ik heb zelf gekeken naar de huidige LG OLED modellen, voornamelijk de OLED55B6V. Ben er nog niet uit...mijn UE48HU7500 verkopen zal niet veel meer dan eur 750 opleveren (if I'm lucky...), dus dat wordt eur 2.000,-- bijleggen. Ik ben er nog niet uit of ik het dat waard vindt.dinandus schreef op maandag 12 september 2016 @ 15:24:
Mijn volgende gaat een oled worden, gezien op de IFA: en wel de 65POS901C
Denk toch eind van jaar op de markt, en inclusief Ambilight.
Daardoor speelt het panel wel degelijk hdr"light" af hoor. Zonder sek geeft hdr-life of Pi vreemde kleuren en sommige files speelt hij zelfs helemaal niet en met de sek wel.
Zal zeker geen full hdr zijn maar alles kan wel weer afgespeeld worden.
Daarnaast is tizen sneller, kan je uhd-youtube gebruiken door HEVC en VP9-ondersteuning...
Kan ik de SEK-3500 apart van je overnemen?dinandus schreef op zondag 11 september 2016 @ 23:22:
Voor als iemand het gemist mogen hebben, mijn 4k set de 65hu8500-sek3500 staat hier op de site aangeboden voor de liefhebbers inclusief de uhd video pack.
XBL: KalkieNL PSN: KalkieNL
dat denk ik niet, want de standaard hardware ondersteunt het niet. Daar gaat die chromecast niets aan veranderen.jeroen028 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:14:
Als je binnenkort een nieuwe Chromecast UHD koopt komen youtube filmpjes dan wel in UHD op deze tv?? Wie weet dit of heeft zich hier al in verdiept. Het gaat hier dus alleen om Youtube. Dan heb je de SEK3500 toch ook niet meer nodig??
?Arjant2 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:58:
[...]
dat denk ik niet, want de standaard hardware ondersteunt het niet. Daar gaat die chromecast niets aan veranderen.
Er zit toch een HDMI 2.0 poort op, dus als het door de Chromecast in 4K wordt aangeboden op de HDMI poort, dan kan de TV dat toch gewoon weergeven of mis ik iets?
De Youtube app kan de 4K streams niet aan ivm gebrek aan een VP9 decoder, maar die zal dan neem ik aan in de Chromecast UHD ingebakken zitten.
Op het moment dat het vanaf een externe bron wordt afgespeeld, is het niet meer afhankelijk van de ondersteuning van het toestel. De televisie is op dat moment slechts verantwoordelijk voor het weergeven van het beeld, niet voor het decoderen van videocodecs.jeroen028 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:14:
Als je binnenkort een nieuwe Chromecast UHD koopt komen youtube filmpjes dan wel in UHD op deze tv?? Wie weet dit of heeft zich hier al in verdiept. Het gaat hier dus alleen om Youtube. Dan heb je de SEK3500 toch ook niet meer nodig??
Daarvoor moeten beide apparaten natuurlijk beschikken over HDMI 2.0, anders ben je alsnog gelimiteerd tot de specificaties van de lagere versie HDMI.
Daar zit wat in, ik maakte een denkfout. Chromecast handelt dan natuurlijk alles af en de tv hoeft alleen maar beeld weer te geven.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:43:
[...]
?
Er zit toch een HDMI 2.0 poort op, dus als het door de Chromecast in 4K wordt aangeboden op de HDMI poort, dan kan de TV dat toch gewoon weergeven of mis ik iets?
De Youtube app kan de 4K streams niet aan ivm gebrek aan een VP9 decoder, maar die zal dan neem ik aan in de Chromecast UHD ingebakken zitten.
[ Voor 8% gewijzigd door Arjant2 op 25-10-2016 13:09 ]
Helaas is het niet meer zo simpel. Naast HDMI 2.0 heb je voor zowat alle UHD/4K bronnen ook HDCP 2.2 (kopieerbeveiliging) nodig, en dat heeft dit model niet. De SEK voegt dat wel toe, maar daar betaal je dus (imo) heel veel voor.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:43:
[...]
?
Als je ook nog eens een receiver hebt moet die het ook ondersteunen, anders is het een no-go.
eh.. de TV heeft wel degelijk HDCP 2.2 support out of the boxlordfragger schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:44:
[...]
Helaas is het niet meer zo simpel. Naast HDMI 2.0 heb je voor zowat alle UHD/4K bronnen ook HDCP 2.2 (kopieerbeveiliging) nodig, en dat heeft dit model niet. De SEK voegt dat wel toe, maar daar betaal je dus (imo) heel veel voor.
Als je ook nog eens een receiver hebt moet die het ook ondersteunen, anders is het een no-go.
En receiver? Zo'n chromecast plug je toch rechtstreeks in je TV? Of komt audio dan niet via ARC terug?
Voor streams hoef je toch geen HD Audio te verwachten, dus lijkt me voor dit geval een non-issue.
Of heb jij inmiddels zelf de ervaring dat het sowieso niet werkt?
Dat heeft ie volgens de ene spec sheet wel, volgens de andere niet. Volgens de samsung support chat heeft hij het niet en ook op hun website is daar niks (meer?) over terug te vinden.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:44:
[...]
eh.. de TV heeft wel degelijk HDCP 2.2 support out of the box
Ik heb hier in elk geval een nvidia shield geprobeerd maar die was niet op UHD resolutie te krijgen.
Wat betreft ARC: als ik me niet vergis geeft de tv alleen stereo door als het via externe bronnen komt, dus op zich werkt het maar dan verlies je multi channel.
Handleiding (pagina 20):lordfragger schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:05:
[...]
Dat heeft ie volgens de ene spec sheet wel, volgens de andere niet. Volgens de samsung support chat heeft hij het niet en ook op hun website is daar niks (meer?) over terug te vinden.
Ik heb hier in elk geval een nvidia shield geprobeerd maar die was niet op UHD resolutie te krijgen.
Wat betreft ARC: als ik me niet vergis geeft de tv alleen stereo door als het via externe bronnen komt, dus op zich werkt het maar dan verlies je multi channel.
Staat er toch echt, maar werkt dus alleen op HDMI 3.HDCP 2.2 kan alleen worden gebruikt met de HDMI(MHL)-poort. HDCP is de afkorting van 'High-bandwidth Digital
Content Protection' en heeft te maken met bescherming van videocopyright.
[ Voor 6% gewijzigd door CyBeRSPiN op 26-10-2016 08:31 ]
Heb een mooie receiver uit 2014, 4K passthrough, maar geen HDCP 2.2.
TV uit 2014, HDCP 2.2, maar schijnt dan toch ook issues te hebben..
WTF.. Moet je als consument dan steeds maar weer nieuwe peperdure hardware kopen om naar de pijpen te dansen van de contentindustrie?
Terwijl er maar 1 hoeft te zijn die de 4K-rip kan maken, om die vervolgens via een HTPC op 4K en HD Audio af te kunnen spelen zonder DRM geneuzel..
HDMI3, op die YUV-2160 UHD stand (in PS4).
Krijg RGB nog niet werkend en de HDMI-poorten lijken ook allemaal 1.4 te zijn?
[ Voor 32% gewijzigd door matthijst op 17-11-2016 11:44 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Iets anders, op mijn 55HU7500 <-- Sony 1060 AV-receiver <-- Playstation 4 Pro setup, krijg ik enorm last van mijn ogen. Het het vermoeden dat ik niet tegen de 60hz flikkering kan oid. Weet iemand of ik ergens een instelling gemist heb, fout heb staan, en/of dit aan de HU7500 of de PS4 zal liggen (of de Sony..)?
Had m via PSVR en dan krijg je geen RGB.
Haters everywhere but I don’t really care
Dus de HDMI 4 ondersteunt ARC maar geen HDCP2.2.CyBeRSPiN schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:28:
[...]
Handleiding (pagina 20):
[...]
Staat er toch echt, maar werkt dus alleen op HDMI 3.
En de HDMI 3 ondersteunt HDCP2.2, maar geen ARC, vermoed ik?
Hoe hebben jullie dat gedaan met het aansluiten van je AV-receiver? Momenteel loopt alle randapparatuur naar m'n receiver, en is de receiver vervolgens aangesloten op HDMI 4. Ik kijk netflix via de TV waarbij het geluid dan via ARC alsnog naar m'n receiver komt.
Dat laatste zal dan wel niet meer werken als ik de receiver aansluit op HDMI 3?
ARC alleen op 4 ja.. heb zelf geen Netflix, krijg jij surround geluid via ARC binnen?rik schreef op zondag 20 november 2016 @ 18:38:
[...]
Dus de HDMI 4 ondersteunt ARC maar geen HDCP2.2.
En de HDMI 3 ondersteunt HDCP2.2, maar geen ARC, vermoed ik?
Hoe hebben jullie dat gedaan met het aansluiten van je AV-receiver? Momenteel loopt alle randapparatuur naar m'n receiver, en is de receiver vervolgens aangesloten op HDMI 4. Ik kijk netflix via de TV waarbij het geluid dan via ARC alsnog naar m'n receiver komt.
Dat laatste zal dan wel niet meer werken als ik de receiver aansluit op HDMI 3?
De PS4pro aangesloten op HDMI3 resulteert in een HDCP2.2 verbinding, bevestigt de PS4pro. Echter is RGB niet mogelijk, alleen YUV422.
Sluit ik de PS4pro aan op HDMI1, 2 of 4, waarbij je dan "UHD color" aan zet, dan heb je HDMI 1.4 maar wel RGB 4K 60hz. ARC geeft alleen 2-kanaals audio door helaas, met optische kabel kan je wellicht wat maar dan heb je alleen de oudere geluidsformaten natuurlijk. Een beetje halfbakken oplossing zo.
Overigens krijg ik het niet voor elkaar om de Sony 1060-receiver er tussen te plaatsen. De RGB-mogelijkheid is dan gelijk weer greyed out, ongeacht op welke poort ik hem aansluit..
Op wat voor manier heb jij je av receiver dan aangesloten om de HD audio formaten te krijgen als je niet van arc/optische uitgang gebruik maakt?rik schreef op zondag 20 november 2016 @ 20:49:
Inmiddels geprobeerd. De HDMI3 is de enige poort waar je geen "UHD Color" kan aanzetten, de overige poorten dus wel. Maar wel DHCP2.2 dus.
De PS4pro aangesloten op HDMI3 resulteert in een HDCP2.2 verbinding, bevestigt de PS4pro. Echter is RGB niet mogelijk, alleen YUV422.
Sluit ik de PS4pro aan op HDMI1, 2 of 4, waarbij je dan "UHD color" aan zet, dan heb je HDMI 1.4 maar wel RGB 4K 60hz. ARC geeft alleen 2-kanaals audio door helaas, met optische kabel kan je wellicht wat maar dan heb je alleen de oudere geluidsformaten natuurlijk. Een beetje halfbakken oplossing zo.
Overigens krijg ik het niet voor elkaar om de Sony 1060-receiver er tussen te plaatsen. De RGB-mogelijkheid is dan gelijk weer greyed out, ongeacht op welke poort ik hem aansluit..
Ik sluit nu ook m'n ps4 pro direct op m'n tv en de tv via de optische kabel naar m'n soundbar. Nu heb ik her idee dat ik überhaupt geen dolby digital ontvang via bv de netflix tv app.
Enkel de HDMI-inputs geven geen DD/DTS door via ARC, Netflix doet dat wel gelukkig (de app op tv dan dus).xavier! schreef op zondag 20 november 2016 @ 22:46:
[...]
Op wat voor manier heb jij je av receiver dan aangesloten om de HD audio formaten te krijgen als je niet van arc/optische uitgang gebruik maakt?
Ik sluit nu ook m'n ps4 pro direct op m'n tv en de tv via de optische kabel naar m'n soundbar. Nu heb ik her idee dat ik überhaupt geen dolby digital ontvang via bv de netflix tv app.
Ik had de PS4pro aangesloten op de receiver via HDMI, die vervolgens aan de HDMI-4 hangt. Dan heb je dus goed geluid, maar slecht beeld (YUV4:2:0). En het gemak dat alles via de receiver loopt.
Ik kreeg serieus koppijn van het beeld, en heb het idee dat dat nu weg is (ps4pro aan hdmi-1 op de tv, 1.4 maar wel rgb 4k@60hz)
Overigens ondersteunt de HU8500 wel Dolby TrueHD en DTS Master over ARC, k*t Samsung.
[ Voor 7% gewijzigd door rik op 20-11-2016 23:55 ]
De chromecast 4k vandaag gekocht. Youtube 4k werkt perfect met de tv. Een aanvullingCyBeRSPiN schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:43:
[...]
?
Zelf ook een Chromcast Ultra sinds enige weken, in combinatie met een betere/hogere HDR weergevende TV in combinatie met Ambilight, een 65PUS7601. Mooiste 4K/HDR demo in mijn ogen op YouTube: The Redwoods.
Veel moederborden sturen prima 4K uit maar via displayport. Als ik die aansluit op de TV, volstaat dan een goede displayport-naar-HDMI kabel en heb ik dan 4K beeld? Of is het niet zo eenvoudig?
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Club3D heeft een goede displayport naar hdmi 2.0 adapter. Maar als je toch gaat bouwen is Kaby Lake in staat hdmi 2.0 (en 10bit H265 + VP9) te leveren.BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:58:
Vraagje. Ik heb een 48HU7500. Nu wil ik eerdaags mijn HTPC upgraden, en dan ga ik gelijk voor een 4K capabel systeem.
Veel moederborden sturen prima 4K uit maar via displayport. Als ik die aansluit op de TV, volstaat dan een goede displayport-naar-HDMI kabel en heb ik dan 4K beeld? Of is het niet zo eenvoudig?
Ik zit alleen 'vast' aan een moederbord met optical out voor audio naar mijn oude receiver. Eens kijken of dat dan gaat lukken.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Mijn inbreng mbt TV + PS4: Mijn PS4Pro aan HDMI1 - dan heb ik wel "maar" HDCP1.4 maar iig RGB beeld.
Mijn receiver hangt aan HDMI4 (wegens ARC) maar dan piept de TV dat er geen HDCP2.2 beschikbaar is als ik mijn PRO via de receiver wil laten lopen. Beste optie qua beeld nu, maar mn geluid is via optisch kabeltje nu en dat is redelijk belemmerend qua audioformaten.
Inderdaad o.a. met de SEC3500 alle 4 HDMI ingangen HDCP2.2, en ook 2.0a zodat je meerdere 4K devices hierop kunt aansluiten. Ook reageert alles sneller, en je hebt een soort van HDR light afhankelijk van je bestaande scherm. Ook is er een eigen ARC kanaal, een van de 4 HDMI aansluitingen, en je kunt YT in 4K streamen, toch wel een echte +. Ik was er erg blij mee.