Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:52
willieboy90 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 20:52:
Na het lezen van tig reviews en uren lang onderzoek doen, kwam ik uiteindelijk terecht bij de HU7500 series van samsung als meest geschikte tv voor mij. Nu zie ik echter dat dit een tv is die al in 2014 op de markt kwam? Is het verstandig om binnenkort nog een model aan te schaffen, of kan ik beter voor de JU/HU 7000 versie gaan?
Heb hem ook een paar weken geleden gekocht voor een zeer sterke prijs.
Werden tot medio 2015 geproduceerd dus als winkels deze nog op voorraad hebben is het geen toestel van 2014 maar stuk recenter.
Héél groot voordeel is natuurlijk de prijs, als je goed je best doet dan moet een prijs van € 1000,- haalbaar zijn en dan ben je spekkoper. Kijk maar wat een 2015 J serie 55"moet kosten.
Beeld is fantastisch, upscaling van FHD content naar UHD werkt erg goed en het geheel is goed afgewerkt en het toestel is ook nog eens erg snel met opstarten, smarthub, scrollen door menu etc.
Hier nog een Engelse recensie:

http://www.hdtvtest.co.uk/news/ue55hu7500-201405083761.htm

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:25
Het blijft natuurlijk een 2014 model, of hij nu in 2014 of 2015 geproduceerd is.

Ik vind het nog steeds een prima tv en je kan hem inderdaad nu voor relatief weinig op de kop tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een vaak voorkomend zap probleem met deze tv. De tv wil op een gegeven moment niet van kanaal veranderen, niet via de afstandsbedieningen middels "channel up en down" en ook niet als je direct een kanaal nummer invoert. Ook via de smartphone app wisselt het niet van kanaal. Overige functies zoals geluid wijzigen lukt wel. Een omslachtige oplossing hiervoor is dat ik de hele tv reset naar fabrieksinstellingen. Het gebeurt maandelijks zo niet vaker.
Een monteur die de fan kwam vervangen wegens lawaai gaf aan dat als applicaties zoals youtube niet goed afgesloten worden, de tv softwarematig en qua bediening nog in de aplicatie verkeerd maar qua beeldweergave op de TV functie. Alle applicaties opnieuw opstarten en sluiten werkt soms wel en soms niet. Hebben meer eigenaren hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:06
@ Energie, vreemd probleem schets je, hier onbekend bij mijn nog never last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Heb het in begin (2014) wel paar keer gehad. Daarna nooit meer. Kan best zijn dat het aan een bepaalde app ligt. Gebruik nu zelf alleen de NPO en Youtube app terwijl ik in het begin wel van alles geprobeerd heb (o.a. Plex)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:29:
Alle applicaties opnieuw opstarten en sluiten werkt soms wel en soms niet. Hebben meer eigenaren hier last van?
Ja, de software is niet super stabiel, het beste is om "instant on" uit te zetten, dan start je TV steeds opnieuw fris op en is de kans op fouten (met apps of met de CI+ module) een heel stuk kleiner geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Ah, dat dat het idd kunnen zijn, dat heb ik ook uit gezet vrij in het begin toen ik vage problemen kreeg icm mijn receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Alleman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-09 22:17
Hoe hoog is de input lag in de gaming modus bij deze tv?

[ Voor 4% gewijzigd door Jan Alleman op 24-02-2016 11:06 ]

Verwijderd

Volkert schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:46:
[...]

Ja, de software is niet super stabiel, het beste is om "instant on" uit te zetten, dan start je TV steeds opnieuw fris op en is de kans op fouten (met apps of met de CI+ module) een heel stuk kleiner geworden.
Ik ben er inmiddels achter dat het zap probleem zich vooral voordoet i.c.m. het gebruiken van Ziggo On Demand en niet goed afsluiten van betreffende app. Als het probleem zich voordoet dan opnieuw weer in Ziggo on Demand, op de juiste manier afsluiten (rood knopje op ab). En weer terug in TV source. Dan lukt het 9 van de 10 keer.

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
Hier nog iemand die van zijn sek-3500 af wil toevallig?

• dinandus
@ Boefje, ik in elk geval niet, misschien idee om eens bij Amazone.de te kijken, daar staan er af en toe wel eens eentje te verkrijgen. Ik wacht met smart op de komende Samsung UBD-K8500 Ultra Blu Ray player....

• boefje79
Goede tip, thanks!

Tsja die heeft ook apps meen ik?
Eigenlijk is die sek-3500 dan ook weer erg overbodig, want dat tizen boeit mij niet zo, maar HDR wel...

Wat mij niet duidelijk wordt, is of de hu7500 nou wel daadwerkelijk hdr kan afspelen icm de sek-3500 (zonder zeker niet) of dat het alleen maar gedecodeerd kan worden maar feitelijk gewoon uhd zonder hdr is...

Als dat laatste het geval is, dan kan dat effect (wel kunnen afspelen) waarschijnlijk ook bereikt worden met de hu7500 icm de ubd-k5800 (dus zonder sek-3500), dan kan je daar beter in investeren...

[ Voor 56% gewijzigd door boefje79 op 25-02-2016 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
€269 bij amazon.de voor "sehr gut" 2e handsie...heb hem besteld, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

boefje79 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 12:57:
€269 bij amazon.de voor "sehr gut" 2e handsie...heb hem besteld, ben benieuwd!
ben benieuwd :)

Zeker voor wat betreft het 2 kaarten gedeelte of dat je nu ook daadwerkelijk kan opnemen en TV kijken tegelijk

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Ohja, dat is die Duitse versie met twee ci-slots...zal ik zeker even testen en delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
volgens verschillende forums, o.a. AVS heb je een soort van HDR light op je hu7500 serie, als je deze kombineert meet een 3500 SEK, mooie keuze, ik gebruik de dubbele CI zelf ook, 1x CD en de andere Ziggo.
echter in combinatie met een hu8500. ( ik had hem ook via Amazone DE voor € 299, nieuw in doos)
Volgens diverse US users waar de UBD-K8500 al uit is, en men al beetje ermee ervaringen heeft wordt in elk geval je beeld er beter van, dus altijd een aanwinst de SEK3500
Veel fun ermee

[ Voor 6% gewijzigd door dinandus op 27-02-2016 19:56 . Reden: prijsje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Thanks!

Tsja, hele discussies over dat hdr "light".
Mijn beeld zegt dat het hdr kan afspelen en de verbeteringen zijn er, maar uiteraard binnen de mogelijkheden van het panel.

De nieuwe modellen persen er ongetwijfeld meer uit, maar dat is logisch, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordfragger
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:15
Ik heb nu al een aantal updates gehad die zonder enige waarschuwing mijn opnameschema verwijderden (al gemaakte opnames blijven gelukkig wel staan).

Hebben nog mensen hier last van? Ik vind het zeer vervelend en onnodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Even een ander vraagje tussendoor...

Hoe sluiten jullie je hdmi-sources aan?

Ik heb een receiver met hdmi en een hu7500. Momenteel gaan alle bronnen naar de receiver en één hdmi van receiver naar tv.

Maar andersom kan ook toch? Dus alle hdmi naar tv en één naar de receiver...

Wat is de beste keus met oog op bv hdmi-cec bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Kan wel, maar dan heb je enkel stereo geluid. Samsung doet niet aan 5.1 passthrough voor hdmi op tv, helaas..
Gaat vervelend worden met 4K bronnen die de receiver niet aan kan, bijv met een UHD bluray speler. Dan heb je of goed beeld of goed geluid :/

[ Voor 39% gewijzigd door CyBeRSPiN op 27-02-2016 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Ai, dat wist ik niet, dank!

Doet de sek-3500 dat ook niet?

Dan laat ik de boel inderdaad zoals nu via de receiver lopen, maar dat wordt dat tzt met de uhd blurayspeler wel een dingetje...

[ Voor 20% gewijzigd door boefje79 op 28-02-2016 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 06:07

Stefano

Ondertitel Not Found

De TV en de SEK geven Dolby Digital/DTS door via arc op HDMI4 (waarschijnlijk ook via de optische uitgang). Dit is ruim onvoldoende als je HD audio wilt gebruiken, om van DD Atmos of DTS X nog maar te zwijgen.

Ik gebruik arc uitsluitend voor Ziggo en Netflix, alle overige bronnen (HTPC, BD player, Wii U) lopen via een HDMI 2.0 Onkyo receiver die alle video en audioformaten slikt. Meer opties heb je niet, als geen concessies op audio gebied wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Dolby digital /DTS is voor mijn huidige receiver het hoogst haalbare, dus dat is prima...

Maar geen passtrough dus, dus dat is idd alleen afdoende als audio out vanaf de tv/sek.

Hoe bevalt die onkyo? (Welke heb je?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
@ Boefje een uhd blu rayplayer kent hiervoor speciaal 2 hdmi uitgangen, eentje voor beeld met de nieuwe hdmi 2.0a voor je uhd 4k beeld naar je uhd scherm, en een tweede hdmi speciaal voor het geluid voor alle avr die niet over de nieuwste hdmi 2.0a beschikken om wel bijvoorbeeld de juiste sound o.a. Dolby Atmos te kunnen beschikken.
Maar met je SEK 3500 zg ben je in elk geval helemaal voor je beeld up to Date, heb je hem al binnen?
Ikzelf heb alles via de onkyo 636 lopen, via de hdmi 4 van de sek.

[ Voor 0% gewijzigd door dinandus op 28-02-2016 12:01 . Reden: tekst aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Ooh dat is mooi, dan hang ik dus nog niet voor een nieuwe receiver!

Nog niet binnen helaas, wordt dinsdag of woensdag verwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Heb vanmiddag mijn uhd-videopack van Samsung weer eens opnieuw gekeken, en was blij verrast: nog mooier kleuriger beeld, ook enigszins scherper dan tijdje terug. O.a. Life of Pi, maar ook the Counseler worden beter weergegeven.
Heb dan wel geen echte HDR scherm, maar de beeldinstellingen gaan op maximaal contrast en maximaal achtergrond verlichting staan, toch soort van HDR dus...vergelijkbaar met enige HDR demo clips waaronder die van Life of Pi.
Kortom je zou kunnen zeggen heb al enige HDR content in huis, zonder de toekomstige uhd player...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

boefje79 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 11:11:
Dolby digital /DTS is voor mijn huidige receiver het hoogst haalbare, dus dat is prima...

Maar geen passtrough dus, dus dat is idd alleen afdoende als audio out vanaf de tv/sek.

Hoe bevalt die onkyo? (Welke heb je?)
Na jaren een TX-NR807 heb ik vorig jaar (na de komst van de HU7500) de receiver en de HTPC naar HDMI 2.0 gebracht. Tel daar DTS X en DD Atmos bij op en er was nog weinig keuze. De Onkyo 8 series was niet beschikbaar, uitsluitend de TX-NR646 was (net) op de markt. Destijds besloten om de stap terug naar 6 series te maken.
V.w.b. geluidskwaliteit hoor ik weinig tot geen verschil en hij is zeer aantrekkelijk geprijsd, dus dat vervangt makkelijker dan een dure 8. Op het uiterlijk na ben ik een tevreden gebruiker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Dat van die 2 HDMI out voor een UHD bluray wist ik niet, dat is een mooi systeem dan.
dinandus schreef op zondag 28 februari 2016 @ 21:54:
Heb vanmiddag mijn uhd-videopack van Samsung weer eens opnieuw gekeken, en was blij verrast: nog mooier kleuriger beeld, ook enigszins scherper dan tijdje terug. O.a. Life of Pi, maar ook the Counseler worden beter weergegeven.
Wow, heb jij een fotografisch geheugen met een resolutie van 4K? ;)
Met alle respect, maar tenzij je beide naast elkaar kan zetten in een speciale opstelling kun je geen goede vergelijk doen.
Wel mooi dat het beeld je beter bevalt natuurlijk :)

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeRSPiN op 29-02-2016 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louike1980
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-03 15:06
Ik kwam er een week of twee geleden toevallig achter dat de huidige midrage samsung modellen dezelfde panelen hebben als onze HU. (dit is te zien in het advanced service menu van de SEK als je je software wijzigd). Je kan er vanuit gaan dat de HDR-PQ van een SEK-3500 met HU7500 vergelijkbaar met die van een 2015 JU- model. de SUHD modellen hebben wel een ander paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Eigenlijk wel logisch...heel grof gesteld:

2014 met sek geeft ongeveer 2015 specs
2015...geen nieuwe ocb naar 2016
2016...nieuwe range

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
nieuws: Filmindustrie kan niet genoeg uhd-blu-rayschijven van 100GB produceren
Hij meldt ook dat de meeste content vandaag de dag nog niet in 4k-resolutie opgenomen wordt en special effects evenmin in deze resolutie gemaakt wordt. Filmstudio's verhogen de resolutie daarom kunstmatig. "In bijna alle gevallen vindt er up-rez'ing plaats. Dat doen we professioneel met uitzonderlijke precisie in de studio, waar we de resolutie van de beste masters opschroeven om de 4k-kwaliteit te krijgen."
Man man man.. Dan is het verschil tussen 1080p bluray icm 4K upscaling en een "4k" bluray voorlopig wel erg minimaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Hmmm, je mag toch verwachten dat upscaling in de studio van een "iets" andere orde is dan in onze tv. Maar het valt wel iets tegen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Zat trouwens even te kijken naar die UHD Video Pack van Samsung.
De reviews op Amazon zijn echt vernietigend..
http://www.amazon.com/Sam...-Video-Pack/dp/B00M3SMI3Y
[..]
This pack is supposed to include "4K movies." And while that is technically true, it critical to understand they have highly compressed the movies. So you're not getting the original content in 4K quality, you're getting 4K content that has been compressed to a lower quality to take up less hard drive space then is uncompressed for playback but not at the original quality. This makes sense when you are live streaming video and need to be concerned with people's bandwidth limitations but they are using only about half the capacity of the hard drive it come on, so it makes no sense for the video pack.

The results are unimpressive to anyone who previously had a decent TV and blu-ray player. In fact, I have many of the same movies that came on the video pack on blu-ray so I did some testing using the same TV (a Samsung 78HU9000). Pretty consistently people actually preferred the upscaled blu-rays over the video pack 4K version of the exact same movies playing the exact same scenes. So if you get this for free, fine, but otherwise you will get better results for a fraction of the cost to just buy the movies you like among the 10 on blu-ray and play them instead. Since I have all the movies I want of these 10 already, the pack is worthless.
Ook de audio schijnt pauper te zijn tov de Bluray versies:
UPDATE -- I neglected to mention in my original review that in addition to not being higher video quality than Blu-ray due to the level of compression (which someone else pointed out elsewhere may be due to a limitation in the USB transfer rate), the audio quality is far worse than with a blu-ray. Unlike blu-rays which offer lossless 7.1 (sometimes 9.1) audio quality, these use much more compressed audio formats. So when you add up the full experience -- at best comparable video quality, and definitively worse audio quality -- you are definitely better off buying the comparable blu-rays of these titles to getting this video pack, unless it comes free with your TV (like it did with mine). For the record, I have not used this pack once since I wrote my initial review after doing all my experiments with it.
Wat zijn nu dan wel films die je kunt afspelen die de 4K in volle glorie (dus niet zwaar gecomprimeerd) kunnen tonen?
Blijft dan dus wachten op de UHD discs en dan maar hopen op een kwaliteit die de ingebouwde upscaler overtreft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren heb ik last van YouTube filmpjes die 4 keer uitvergroot getoond worden. Zowel via de Youtube app als via de internetpagina van youtube. Iemand anders ook met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordfragger
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:15
CyBeRSPiN schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:23:
Blijft dan dus wachten op de UHD discs en dan maar hopen op een kwaliteit die de ingebouwde upscaler overtreft..
Als je die al kan afspelen. De HU7500 ondersteunt wel hdcp 2.2, maar tenzij je de ingebouwde speakers gebruikt moet je receiver dat ook nog ondersteunen.

De sector is van UHD/4K imo weer een groot boeltje aan het maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louike1980
lordfragger schreef op maandag 29 februari 2016 @ 18:56:
[...]

Als je die al kan afspelen. De HU7500 ondersteunt wel hdcp 2.2, maar tenzij je de ingebouwde speakers gebruikt moet je receiver dat ook nog ondersteunen.

De sector is van UHD/4K imo weer een groot boeltje aan het maken.
De optische output van de ubd-k8500 is ook altijd een optie. dan hoef je geen hdcp2.2 receiver te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Louike1980 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:28:
[...]

De optische output van de ubd-k8500 is ook altijd een optie. dan hoef je geen hdcp2.2 receiver te hebben.
Optical ondersteunt geen HD Audio.. (DTS MA, Dolby TruHD, etc..)
Dus dan krijg je een downgrade naar reguliere DTS of DD.. (wat opzich ook nog wel best kan klinken, maar je mist dan wel iets wat je receiver evt wel kan weergeven)

[ Voor 21% gewijzigd door CyBeRSPiN op 01-03-2016 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
En we willen zeker de meerwaarde van Dolby Atmos zeker niet missen....
vandaar die tweede hdmi uitgang voor audio only. Gaat ook met een niet HDMI 2.0a of HDCP 2.2 volgens diverse US gebruikers van de UBD-K8500. Zover bekend worden de Atmos soundtracks voornamelijk alleen maar bij de UBD disc voor zien en in mindere mate of helemaal niet meer op de BD disc. Zowieso al een drama om die hier te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Dat hele dolby atmos is aan mij voorbij gegaan, geloof ik...🙊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boefje79
De sek is binnen...best een avontuur die installatie van de ci-kaarten in een voormalig upc-gebied, nu Ziggo...zucht...

Maarrrrrrr...

Opnemen van twee programma's tegelijk is mogelijk met twee ci-modules.

Zelfs met 1 module, maar dan alleen een combi van 1x een gecodeerde zender en 1x een vrije zender.

Met 2 ci's kan je inderdaad ook twee gedecodeerde zenders tegelijk opnemen.

Helaas kan ik verder nog weinig spelen, want de ziggo modem is dood... 🙊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Opgelost

[ Voor 116% gewijzigd door boefje79 op 02-03-2016 23:19 . Reden: Opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
@ Boefje. Mooi dat je sek binnen is, hoe valt het en wat vind je van de beeld kwaliteit, aanwinst? Heb je al een HDR DEMO geprobeerd? Nieuwe software versie 1443 erop? Veel plezier ermee,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Nee helaas,

Ziggo modem vertoont kuren en nieuwe moet nog bezorgd worden, heb dus geen internet/netwerk connectie om met smarthub/hdr-demo's te spelen... 😠

Menu's zijn merkbaar sneller, nieuwe smart remote is even wennen (ik vond dat ei erg fijn), maar die pointer is een vooruitgang en dan te bedenken, dat er nog een upgrade naar Tizen 2016 verwacht wordt...

Zodra ik internet/netwerk weer op kom, laat ik meer weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Nog altijd een defecte modem dus geen internet, maar...

Via omweg toch hdr-samples van life of Pi en Exodus kunnen bekijken...

Dat brengt toch wel wat extra's hoor, vooral scene waarin men op een vlot voorbij drijft met duizenden kaarsjes, prachtig!

Mijn beeld:
De hu7500 met uhd is en blijft een fraai beeld, maar hdr geeft het toch nog ff 10% extra.

Voor €279 (2e hands via amazon.de) vind ik dat zeer de moeite waard!

Twee dingen kunnen kijken/opnemen dmv twee ci-cards is een mooie bijkomstigheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Ok mooi dat nu eindelijk duidelijk is dat dat tegelijk opnemen kan! Toch wel mooie feature.
Enig idee wat die sek qua stroomverbruik doet? Hoor verhalen dat ie bijna 300W zou gebruiken, evenveel als de tv zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Wat de sek of de tv precies gebruikt weet ik niet zo, maar ik heb de Samsung instant stand uitgeschakeld waardoor hij wat minder snel beeld geeft zeg maar, wel een stuk minder energie gebruikt aldus de handleiding ook heb ik Eco sensor aan, voor aanpassingen licht sterkte waardoor ook minder energie nodig is..
veel plezier met je nieuwe sek, hoop dat je Internet gauw werkt, netflix begint een dezer dagen ook met de HDR streams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Tsja, qua verbruik let ik nooit zo op eerlijk gezegd. Hij maakt wel wat meer geluid dan tv, maar nu achter tv-meubel hoor je daar niks meer van...

Weer internet, tsja, ziggo heeft al vijf werkdagen een verzendopdracht staan, maar proces loopt daar vast, wifi-ap's en modem schijnen niet uitgestuurd te kunnen worden, wat een bende...

Inderdaad komt netflix oa met nieuwe seizoen Marco Polo met hdr, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Willen jullie aub even meedenken, want de samsung webcare is niet echt een aanwinst...

Ik heb firmware 1443 op mijn ue55hu7500 met sek-3500

Volgens samsung zou 1050.1 de meest recente firmware zijn maar...

1) Draadloos verbonden kan hij deze update niet vinden
2) via web downloaden en op usb, wordt door tv geen update herkend
3) bekabeld netwerk wil niet via de sek, dan krijg ik "ongeldig mac-adres (dat laatste is reden om webcare te contacten geweest)

Ohja, op tv zonder sek is firmware 1060

[ Voor 4% gewijzigd door boefje79 op 11-03-2016 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Bedoel je dat je 1050 wilt installeren op je sek? 1050 is de laatste firmware (over OTA is 1060 al aangeboden) voor de tv zelf, 1443 is de laatste versie voor de sek. Dus als je 1050 wilt installeren moet je de sek eerst afkoppelen, 1050 installeren op de sek kan niet. Vraagt Samsung je om dat te doen?

Firmware sek: http://www.samsung.com/nl/support/model/SEK-3500U/XC
Firmware HU7500: http://www.samsung.com/nl/support/model/UE85HU7500LXXN

Is je router wel in orde?

[ Voor 6% gewijzigd door Stefano op 11-03-2016 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Ja dat vroeg samsung, maar die halen firmware sek en tv door elkaar 🙊

Router is weer ok, alle andere devices, bedraad en draadloos hebben geen issues. Kabels en andere poorten geprobeerd, dus dat is ook uitgesloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Het zijn grappenmakers bij Samsung, niet gehinderd door enige kennis (op zenders zoeken na)

Heb je de sek al een reset gegeven? Naast een defecte netwerkpoort op de sek, kan ik niet veel anders verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
@ Boefje, waarom wil je een update voor je scherm hu7500 erop willen zetten?
Die heb je volgens mijn niet meer nodig, je hebt nu toch de SEK3500 ZG er aan gekoppeld, en daar heb je de nieuwste versie op staan namelijk de 1443. Dus ben je helemaal up te date, want normaliter gebruik je toch de SEK om tv te kijken, laatst had je het over opnemen en kijken van een andere gecodeerde zender.

Je hebt dus de beste en nieuwste software erop, niets meer aan doen...
Je SEK 3500ZG stuurt namelijk de tv aan, en die heb je voorzien van de nieuwste versie de eerder genoemde 1443.
Ik update ook alleen de versie voor de 3500ZG en aan mijn scherm, een HU8500 is verder geen update of niks nodig.
Vraagje, al wat HDR opnames verder bekeken... ben benieuwd of de Netflix HDR gaat werken, wat er wordt nu weer geschreven dat daar toch weer een nieuwe update voor zou uitkomen begin april, voor de UBD-K8500 wel te verstaan. (o.a. AVS.com en Duitse HIFI.forum.de)

Je internet aansluiting werkt wel anders had je op de SEK toch geen update 1443 kunnen.
Neem aan dat je gewoon YouTube en of Netflix kunt kijken op je tv, mits je via de SEK kijkt.

[ Voor 8% gewijzigd door dinandus op 11-03-2016 19:22 . Reden: aanvulling ivm netwerkaansluiting ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Ik hoef ook geen tv-update meer, maar bedraad netwerk op de sek geeft een fout (ongeldig mac adres)

De lichten bij webcare kwamen met de suggestie om tv zonder sek te updaten...🙊
Maar die was al bij (meer dan hun site) en sek zat al op 1443.

Draadloos werkt het wel maar dat is voor 4k streamen net te haperig gebleken...

Defecte negwerkpoort is ook enige dat ik kan bedenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
@ Boefje, ik had niet begrepen dat bij ontvangst van je SEK er al de 1443 op zat.
Dacht dat je deze er zelf opgezet had, tja dan blijft er niet veel over.
Heb je de originele bon bij je SEK? Dan kun je misschien beroep op de garantie doen? Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Heel vaag maar issue is verholpen, niks aangepast en opeens netwerkstatus verbonden bedraad...schiet mij maar lek, maar het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louike1980
Hallo, ik ben erg benieuwd naar jullie audio instellingen (met of zonder SEK) voor smart apps/netflix. Kom zelf niet op het punt dat het echt kei hard in sync is. ik heb ook de indruk dat de delay in het tv menu niet zoveel doet. hoeveel delay gebruiken jullie en waar is het ingesteld?

Voor mij:
(momenteel via optical)
TV: audio - bitstream 70ms
Receiver - denon 83ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Als je HDMI gebruikt, dan geeft de TV zn exacte delay door aan de receiver.
De delay kan namelijk nogal wisselen, afhankelijk van de instellingen (die per bron aan te passen zijn, bijv. game-mode).
Bij mij werkt dat feilloos, maar geen idee wat de uiteindelijke delay is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louike1980
CyBeRSPiN schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:46:
Als je HDMI gebruikt, dan geeft de TV zn exacte delay door aan de receiver.
De delay kan namelijk nogal wisselen, afhankelijk van de instellingen (die per bron aan te passen zijn, bijv. game-mode).
Bij mij werkt dat feilloos, maar geen idee wat de uiteindelijke delay is.
Klopt, ik heb ook geen problemen met m'n HDMI bronnen, maar wel de smart apps. Of meen je dat de tv dat ook doet bij een ARC verbinding ipv toslink? mijn eerste indruk was van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Waarom gebruik je toslink/optical ipv HDMI ARC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louike1980
Ik ben er even ingedoken en inderdaad, ik had auto-lipsync in gebruik op de hdmi kanalen en (uiteraard) niet op de toslink kabel. http://www.hdmi.org/manuf..._1_4/hdmi_1_4_faq.aspx#16

Nu alles omgeprikt naar hdmi4 (ARC) en alles loopt prima in sync, mooi!

De reden waarom ik het in eerste instantie niet had gedaan was omdat de SEK-3500 geen discrete IR code heeft voor HDMI4 op de logitech harmony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:32
Versie 2310.0 voor de UE48HU7500 zie ik... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggbird85
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 31-10-2020
Hey iedereen. Ik ben met mn boerenverstand de hele avond al bezig om 1 irritatiepuntje te tackelen bij mijn nieuwe samsung ue50hu6800w.

Als ik tv kijk, is er niets aan de hand. Perfect strak beeld. Dit zelfde geldt voor zover ik kan bepalen ook met gamen. Maaaar als ik een film wil kijken (digitaal via een externe hdd welke direct aan de tv hangt of bluray via de xbox) dan merk ik dat het beeld om de +-15 seconden (soms vaker en soms ook een tijdje niet) even stil staat. Dit is echt een fractie van een seconde maar het stoort vreselijk. Heeft iemand enig idee waar dit door komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nieuwsgierig welke developers kit Samsung heeft voor de smart tv omgeving van onze toestellen (ue65hu7500), voor Tizen is het https://developer.tizen.org/tizen/tv. Samsung Chat kon me geen antwoord geven.
Ik baal nogal van het gebrek aan een goede IPTV app voor Turkstalige streams. Wil zelf gaan knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Eggbird85 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 22:18:
Hey iedereen. Ik ben met mn boerenverstand de hele avond al bezig om 1 irritatiepuntje te tackelen bij mijn nieuwe samsung ue50hu6800w.

Als ik tv kijk, is er niets aan de hand. Perfect strak beeld. Dit zelfde geldt voor zover ik kan bepalen ook met gamen. Maaaar als ik een film wil kijken (digitaal via een externe hdd welke direct aan de tv hangt of bluray via de xbox) dan merk ik dat het beeld om de +-15 seconden (soms vaker en soms ook een tijdje niet) even stil staat. Dit is echt een fractie van een seconde maar het stoort vreselijk. Heeft iemand enig idee waar dit door komt?
Framerate verkeerd van je dvd/bluray/media speler, dus even je speler menu induiken en kijken of de framerate goed staat(beste optie is natuurlijk op automatisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 17:08:
Ben nieuwsgierig welke developers kit Samsung heeft voor de smart tv omgeving van onze toestellen (ue65hu7500), voor Tizen is het https://developer.tizen.org/tizen/tv. Samsung Chat kon me geen antwoord geven.
Ik baal nogal van het gebrek aan een goede IPTV app voor Turkstalige streams. Wil zelf gaan knutselen.
Waarom al die moeite als je met een simpele HTPC alles aan kan? Ik snap dat het gaaf is, maar die specieke platforms voor tv's wisselen zo snel dat het de moeite eigenlijk niet waard is.
Valt me ook op dat steeds meer services ermee ophouden. Zag gister melding dat Skype stopt. Vraag me af hoeveel mensen Skypen via een native tv app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

CyBeRSPiN schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 18:14:
[...]
Zag gister melding dat Skype stopt. Vraag me af hoeveel mensen Skypen via een native tv app?
Moi! Met de schoonfamilie uit IJsland, erg handig. Gelukkig staat de HTPC onder de TV. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• touzani
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:09
Ik heb een probleem met backlight bleeding en weet niet of ik een nieuwe paneel kan claimen bij samsung. Het betreft een 55hu7500 model.

Het is met name s'avond en bij donkere achtergronden zichtbaar. Verder valt het mij op dat het ook optreed rond de ondertitelingen, een soort horizontale witte waas.

Wat is jullie advies?

Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/open?id=0B-QUcO-F1XHfb0xFblc2LUEtOTR0REtGUjRtMTd2YnBDTmtN

Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/open?id=0B-QUcO-F1XHfaFcwYUZQbTRNby16dks3WEp1bndPdW1saEpJ

Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/open?id=0B-QUcO-F1XHfSFBiaFQ1YUxRanF5YlotN2VQZ0pINV9uVkFF

Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/open?id=0B-QUcO-F1XHfbi1sZ0x2TmVCMjhuWGxlNnVqeHNSY2lNQUdB

https://drive.google.com/...YnBDTmtN/view?usp=sharing

https://drive.google.com/...dW1saEpJ/view?usp=sharing

https://drive.google.com/...NV9uVkFF/view?usp=sharing

https://drive.google.com/...Y2lNQUdB/view?usp=sharing

[ Voor 4% gewijzigd door touzani op 01-04-2016 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:36
touzani schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:47:
Ik heb een probleem met backlight bleeding en weet niet of ik een nieuwe paneel kan claimen bij samsung. Het betreft een 55hu7500 model.

Het is met name s'avond en bij donkere achtergronden zichtbaar. Verder valt het mij op dat het ook optreed rond de ondertitelingen, een soort horizontale witte waas.

Wat is jullie advies?

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

https://drive.google.com/...YnBDTmtN/view?usp=sharing

https://drive.google.com/...dW1saEpJ/view?usp=sharing

https://drive.google.com/...NV9uVkFF/view?usp=sharing

https://drive.google.com/...Y2lNQUdB/view?usp=sharing
Dat is inherent aan de gebruikte techniek; vind het eerlijk gezegd nog wel meevallen. Het effect wat je bij de ondertitels ziet komt door de led dimming.

Wat je zou kunnen proberen is de backlight 's avonds terug te schroeven (of de licht sensor gebruiken) en kijken of het minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcerror
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-04-2022
Weten jullie of de HU7500 ook HDR ondersteund? Ik vind hier wisselende verhalen over en hoor nu wel geluiden dat dit geïmplementeerd gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
mcerror schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:25:
Weten jullie of de HU7500 ook HDR ondersteund? Ik vind hier wisselende verhalen over en hoor nu wel geluiden dat dit geïmplementeerd gaat worden...
Ja, maar alleen icm met de SEK3500 One-Connect-Box (a 300+ euro).
En dan volgens mij wel HDR, maar niet alle features van HDR. Wat dat in de praktijk betekent weet ik niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcerror
CyBeRSPiN schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:13:
[...]

Ja, maar alleen icm met de SEK3500 One-Connect-Box (a 300+ euro).
En dan volgens mij wel HDR, maar niet alle features van HDR. Wat dat in de praktijk betekent weet ik niet ;)
haha bedankt een half antwoord is ook een antwoord!! ;) ;) _/-\o_

Als iemand nog iets meer weet, en og het de moeite is om deze SEK3500 aan te schaffen?
Wat is jullie mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Ik ken niet precies de specificaties van je HU 7500, heb zelf de HU8500, en of het meerwaarde heeft licht er voornamelijk aan hoelang je nog met de tv wilt blijven doen, of je bijvoorbeeld ook voor een upgrade van een UBD player bijvoorbeeld de UBD K 8500 van Samsung gaat, je collectie wilt uitbreiden om ook 4K schijfjes te gaan kijken, of het bij het 4K streamen wilt laten. Jij hebt voor deze uitbreiding bijvoorbeeld wel de HDMI 2,0a nodig, om alles maximaal uit je UBD player te halen volgens me. Dat mist denk ik jouw 7500?
Kijk je ook YouTube in 4K, of wil je dat gaan doen?

Voor mijn was de SEK3500ZG zeker een upgrade, vindt beeld toch wel wat beter dan met de standaard geleverde 2500SEK bij mn HU8500. Voordeel is dat ik een ZG box via DE heb besteld op Amazone.de, dus heb een dubbele CI+ module in gebruik, voor Ziggo en voor UHD+ een toch wel leuke 4K zender op de Astra 19,2. Tot kort gebruikte ik de 2e CI+ voor Canal+ ,maar dat is verleden tijd met hun halfbakken HD aanbod.
Mocht er iemand nog in een CD ontvangst installatie interesse hebben, stuur even een PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Timmie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 08:52
Als ik de software versie van mijn UE55HU7500 check zie ik versie 2310 staan. Nu probeer ik via de TV OTA de software te updaten maar blijkt er geen nieuwere versie beschikbaar.

Als ik de laatste download (1050) via de samsung website en op mijn externe HDD zet zegt de tv dat er geen geldige bestanden gevonden zijn?

Wat kan hier het probleem zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Hier ook een tevreden sek-eigenaar.

Je kan op de hu7500 hdr-content afspelen. In ieder geval de beschikbare demo's. Binnenkort komt netflix met Marco Polo jn HDR en dan is het even afwachten, maar ik heb goede hoop.

Volwaardige hdr is het niet, want het panel is een generatie ouder, maar je ziet wel verschil. Iets beter smart-os, fijne remote erbij en nu wel de migelijkheid om 4k-youtube te kunnen kijken.

Of je dat het geld waard vindt is persoonlijk.
Amazon.de heeft ook gebruikte exemplaren, dat scheelt weer een paar tientjes, was jn mijn geval prima, onbeschadigd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master51
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-04 16:29
Ff een vraagje.
Ik lees steeds meer over dat HDR. Dan met name de serie Marc o Polo op Netflix. Zelf heb ik de HU7500 en dan zonder ocb. M'n vader heeft de 55JS8000 en die ondersteund wel HDR. Mijn vraag aan jullie is eigenlijk vanaf wanneer en of er bij de serie op Netflix ook bij komt te staan of het in HDR beschikbaar is. Nu merken m'n vader en ik nog niks aan de beeldkwaliteit (buiten het verhaal om dat 4K natuurlijk al prachtig is op zo'n toestel).
Graag hoor ik het van jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:11

Wildfire

Joy to the world!

-Timmie schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 11:23:
Als ik de software versie van mijn UE55HU7500 check zie ik versie 2310 staan. Nu probeer ik via de TV OTA de software te updaten maar blijkt er geen nieuwere versie beschikbaar.

Als ik de laatste download (1050) via de samsung website en op mijn externe HDD zet zegt de tv dat er geen geldige bestanden gevonden zijn?

Wat kan hier het probleem zijn? :)
Weet je zeker dat je de juiste versie hebt te pakken, of beter gezegd, het exact juiste modelnummer? In ieder geval is 1050 een oudere firmware dan 2310 dus dat gaat sowieso niet lukken.

Daarnaast lopen de website en update-functie van de TV sowieso uit de pas. Meestal heb je op de website een recentere firmware, maar niet altijd. Mijn UE48HU7500 heeft momenteel firmware 1060.4 maar op de Samsung website komen ze niet verder dan 1050.1.

Het kan dus best zijn dat je via de TV al eens een update hebt gedaan en dat die betreffende update dus inderdaad gewoonweg niet op Samsung's website staat, zoals bij mijn TV ook het geval is.

[ Voor 13% gewijzigd door Wildfire op 19-04-2016 21:00 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
HDR is nu nog niet beschikbaar, ik las iets over mei/juni geloof ik, zou dan vermoedelijk als logo te zien zijn bij de metadata...

Hoe je het in de info van de stream zou moeten zien, weet ik niet, tzt maar eens bekijken...
Master51 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 20:37:
Ff een vraagje.
Ik lees steeds meer over dat HDR. Dan met name de serie Marc o Polo op Netflix. Zelf heb ik de HU7500 en dan zonder ocb. M'n vader heeft de 55JS8000 en die ondersteund wel HDR. Mijn vraag aan jullie is eigenlijk vanaf wanneer en of er bij de serie op Netflix ook bij komt te staan of het in HDR beschikbaar is. Nu merken m'n vader en ik nog niks aan de beeldkwaliteit (buiten het verhaal om dat 4K natuurlijk al prachtig is op zo'n toestel).
Graag hoor ik het van jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Er staat als je tv het kan weergeven netjes net zoals nu een "4k" logo het in beeld met een "HDR" logo bij de serie die wilt kijken .

Wil je het op je HU7500 in HDR kijken moet je toch naar een SEK 3500 deze kan nl wel HDR ondersteunen, maar je scherm waarschijnlijk niet, misschien een afgeslankte vorm "HDR LIGHT"

Precies is het nog niet duidelijk op moment, vandaar dat ik zelf nog overweeg wel of geen UBD player te halen voor mijn HU8500-SEK3500ZG set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Tja, en dan is het nog wachten op content die daadwerkelijk meerwaarde biedt.
Tot nu toe is het aanbod te slecht voor woorden (4k remaster, maar reviews tonen aan dat het bar weinig uitmaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcerror
CyBeRSPiN schreef op woensdag 20 april 2016 @ 13:37:
Tja, en dan is het nog wachten op content die daadwerkelijk meerwaarde biedt.
Tot nu toe is het aanbod te slecht voor woorden (4k remaster, maar reviews tonen aan dat het bar weinig uitmaakt).
amen, er is bijna nog helemaal niks in 4K als je het totale aanbod kijkt

Je kan ook te vroeg met dingen willen beginnen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Zitten wij hier op de site van omroep Max of bij tweakers? 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
boefje79 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 22:48:
offtopic:
Lol.. Omroep Max kijkers zien vaak het verschil tussen SD en HD al niet eens.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcerror
boefje79 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 22:48:
vaak heb ik het idee bij omroep max inderdaad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Maar er is natuurlijk weinig content, maar het kan en dus wil je het ;)

Benieuwd naar de mogelijk playstation 4k, die kan qua installbase helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
vandaag toevallig iemand van Sony NL gesproken, de PS4,5 ook wel NEO genoemd zal geen UHD schijfjes kunnen afsprlen, misschien hooguit 4K streamen naar verwachting.

Wel ander goed nieuws: hij verwacht dat van de zomer zo tegen augustus een stand alone UHD BD player van Sony uitkomt, tegelijkertijd met hun nieuwste UHD TV, echter details en of meer wou hij er niet over zeggen....
Waren aan de praat gekomen omdat ik naar hun 2016 modellen vroeg in de shop. en specifiek naar HDR en Dolby Vision vroeg, word aan gewerkt aldus hun.
Conclusie voor mijn 4K tv wacht ik nog even de ontwikkelingen af.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcerror
dinandus schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 21:15:
vandaag toevallig iemand van Sony NL gesproken, de PS4,5 ook wel NEO genoemd zal geen UHD schijfjes kunnen afsprlen, misschien hooguit 4K streamen naar verwachting.

Wel ander goed nieuws: hij verwacht dat van de zomer zo tegen augustus een stand alone UHD BD player van Sony uitkomt, tegelijkertijd met hun nieuwste UHD TV, echter details en of meer wou hij er niet over zeggen....
Waren aan de praat gekomen omdat ik naar hun 2016 modellen vroeg in de shop. en specifiek naar HDR en Dolby Vision vroeg, word aan gewerkt aldus hun.
Sony heeft een eigen forum he :-) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Niet helemaal juiste topic, maar wel interessant voor alle HU modellen denk ik. En de nieuwere 4K tv's denk ik. :)

Heb nu een DMP UB900 (UHD player) aangesloten op mijn HU8500-SEK3500ZG combi, en moet zeggen beeld zoals UHD/4K bedoeld is. Scherp, en kleurrijk zoals je zelden ziet, zonder de nieuwste UHD tv te kopen.

De beeldinstellingen aangepast in menu naar UHD-color, en de tv herkent soort van HDR, want er komt een melding dat het herkent wordt, best wel een vooruitgang, niet het mega effect zoals bij de nieuwste HDR en of Dolby Vision op de 2016 tv series, maar toch best wat betere uitlichten van sommige lichteffecten en door tekenen van details.
Over details gesproken, de scherpte spat bij sommige dichtbij opnames van het scherm af.
Beide UBD's momenteel erbij geleverd: Mad Max, San Andreas gelukkig in Dolby Atmos, doen een goede eerste indruk van de mogelijkheid weergeven, alhoewel dit geen "echte 4K" is.
Verder kijken met Pan, ook met Dolby Atmos, en Maze Runner Scorce Trials, X-Men Days of Future Past, laatste twee echter geen Atmos track, wel een DD 7.1 HD MA.

Trouwens de upscale kwaliteit is super, zelfs je BD maar ook de oude DVD ziet er stukken beter uit.

Koste stuiver, maar ja je wilt toch meer uit je UHD tv halen, toch?

[ Voor 1% gewijzigd door dinandus op 02-05-2016 16:26 . Reden: toevoegen tekstregel ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanishd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-12-2023
FW 1452 is uit voor de SEK-3500.
Geen changelog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louike1980
dinandus schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 21:15:

Dat zou groot nieuws zijn, en bovendien een grote flater van Sony. een "upgraded-4k" versie van een console die geen UHD disks kan afspelen. ik kan het me bijna niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Vraagje...

Ik heb een HU7500 (met sek) en sinds kort twee multiroom-speakers (M5).

Het lukt prima om via soundconnect het geluid over de M5's af te spelen, maar dan schakelt hij de speaker van de tv uit.

Zou mooi zijn, wanneer je de tv-speaker als front in kan stellen en de M5's als rear, enig idee of en hoe dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Louike1980 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 09:57:
[...]

Dat zou groot nieuws zijn, en bovendien een grote flater van Sony. een "upgraded-4k" versie van een console die geen UHD disks kan afspelen. ik kan het me bijna niet voorstellen.
Zou me niet verbazen als die eerste spelers net zoveel als een PS4 zelf kosten dus om dat nou een flater te noemen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Juist daar ligt de kans, een plus van 150-200 euro en beide functies gaat wel verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Wie gaat er nou weer 5-600 euro voor een PS 4.5 betalen als ie al een PS4 heeft? Zoveel mensen kopen niet eens meer schijfjes, laat staan de ongetwijfeld dure UHD bluray films.

[ Voor 38% gewijzigd door apis29 op 06-05-2016 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louike1980
boefje79 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 21:35:
Juist daar ligt de kans, een plus van 150-200 euro en beide functies gaat wel verkopen...
Precies, de samsung speler kost 399 voor 550 / 600 een ps4k zou ik een prima investering vinden. Vergroot ook gelijk het draagvlak van die schijfjes. Volgens mij kijkt het meerendeel nog steeds bluray vanaf een console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Precies en ik zou wel een upgrade (en verkoop van huidige ps4) willen doen hoor...en ik ben vast niet de enige...

En hen die dat het niet waard vinden hebben een goedkoper (ps4) alternatief...

Iemand een antwoord op mijn multiroomvraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Zojuist bood mijn TV een update aan, versie 1080.0 (UE48HU7500). Op Samsung's website kom ik echter niet verder dan 1050.1 van 19-11-2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamingo BB
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-08 20:06
Beste,

Ik heb de update gedaan voor mijn UE55JS8000 met versie nr. 1452, het probleem is nu dat ik geen youtube filmpjes meer kan afspelen. Zoeken alles werkt verder dat is allemaal geen probleem maar afspelen ho maar. Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wildfire schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 15:10:
Zojuist bood mijn TV een update aan, versie 1080.0 (UE48HU7500). Op Samsung's website kom ik echter niet verder dan 1050.1 van 19-11-2015.
Heb je momenteel versie 1060? Ik heb op mijn tv deze versie momenteel. Zal later eens zien of er ook een update beschikbaar is naar 1080...

Cheers voor de heads-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

dafmay schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 15:41:
[...]

Heb je momenteel versie 1060? Ik heb op mijn tv deze versie momenteel. Zal later eens zien of er ook een update beschikbaar is naar 1080...

Cheers voor de heads-up.
Ik heb nu dus versie 1080, ik heb hem meteen laten upgraden. Ik heb al een paar keer vaker een door de TV aangeboden update gehad, die op de site van Samsung nergens te vinden was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wildfire schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 15:55:
[...]

Ik heb nu dus versie 1080, ik heb hem meteen laten upgraden. Ik heb al een paar keer vaker een door de TV aangeboden update gehad, die op de site van Samsung nergens te vinden was...
Ah ok...dan zie ik 'm thuis wel voorbijkomen :)

Je hebt zeker geen wezenlijke verschillen ontdekt (zoals altijd met de samsung fw updates... 8)7 )
Pagina: 1 ... 37 ... 42 Laatste