Mooi opgelostkellhus schreef op maandag 14 december 2015 @ 10:56:
Hier is zojuist een monteur langsgeweest om de fan van mijn 1e generatie 55HU7500 te vervangen. 10 minuten werk om de fan te vervangen, eindelijk weer stilte (hoor hem alleen als ik erboven ga hangen).
Voor de duidelijkheid, het probleem was een met stof volgelopen fan. Dit gaat over 1,5 jaar dus weer een issue worden - maar dan reinig ik hem zelf wel ;-)
In de rechterbovenhoek ja. Het is een 20mm fan, terwijl er volgens mij genoeg ruimte zou zijn voor een 80mm fan die je ook minder zou horen, maar daar zullen de Samsung engineers vast over nagedacht hebben..
Was inderdaad mooi geweest als we zelf een beetje kunnen knutselen en en andere fan plaatsenkellhus schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:18:
In de rechterbovenhoek ja. Het is een 20mm fan, terwijl er volgens mij genoeg ruimte zou zijn voor een 80mm fan die je ook minder zou horen, maar daar zullen de Samsung engineers vast over nagedacht hebben..
Zelf knutselen kan wel, je hebt enorm veel ruimte om los te gaan. Alleen qua diepte ben je natuurlijk gelimiteerd en ik heb geen idee hoe ze de fan aansturen, al denk ik dat hij altijd op 100% draait.
kickJeweettoch13 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:59:
Ik heb de laatste tijd last van screen reboots met de 65" hu7500. Dit komt vrijwel alleen voor via pc out (hdmi 2.0)
Ik weet dat mn videokaarten het probleem niet zijn, kan het wellicht aan de hdmi 2.0 kabel liggen? Of zou de tv nog niet lekker zijn na de blikseminslag van 2 maanden terug? Er is toen een nieuw moederbord in gegaan onder garantie. Ik hoor graag ideeën
Don't dream your life, Live your dreams!
Vraagje.... Ik heb een UE55HU7500.
Kan ik makkelijk achterhalen of ik een langzame of snelle versie heb?
Naar het schijnt luisteren of je een fan hebt of niet.
Als je een fan hebt zal je de snelle hebben.
Als je een fan hebt zal je de snelle hebben.
Als je TV aanstaat bij de rechterbovenhoek (ventilation holes) luisteren naar een fan. Vanaf die afstand duidelijk waarneembaar in een stille ruimte.
Softwareversie in het menu opzoeken. Begint het met een 2 (bijvoorbeeld 2270) dan heb je de snelle versie, begint het met een 1 (bijvoorbeeld 1050) dan heb je de langzame versie.CPMY schreef op maandag 14 december 2015 @ 17:42:
Vraagje.... Ik heb een UE55HU7500.
Hoi Slingeraap2, daar ben ik ook erg benieuwd naar.
Ik heb hem net binnen. Maar kan er ook niets over vinden.
Mooie tv, wel in de hoeken klein beetje clouding. Zelfs wat meer dan mijn 2012 HD Samsung naast elkaar. Zwart is wel zwarter en zie de donkere nuances duidelijker.
Ga vanavond een 4k testfilm zoeken en kijken of deze af te spelen is via een MacBookPro. Ook even kijken wat ik met de USB aansluiting kan doen. Films opzetten en dan afspelen.
Weet iemand of er een speedtest ( LAN) bestaat voor op de TV. Had ooit eens dat gelezen, maar google is niet altijd je vriend.
Ik heb hem net binnen. Maar kan er ook niets over vinden.
Mooie tv, wel in de hoeken klein beetje clouding. Zelfs wat meer dan mijn 2012 HD Samsung naast elkaar. Zwart is wel zwarter en zie de donkere nuances duidelijker.
Ga vanavond een 4k testfilm zoeken en kijken of deze af te spelen is via een MacBookPro. Ook even kijken wat ik met de USB aansluiting kan doen. Films opzetten en dan afspelen.
Weet iemand of er een speedtest ( LAN) bestaat voor op de TV. Had ooit eens dat gelezen, maar google is niet altijd je vriend.
mijn samsung tv heeft een eigen browser en ik ga gewoon naar de website van speedtest en laat hem zijn gang gaanLord Anubis schreef op donderdag 17 december 2015 @ 12:42:
Verwijderd
In de HU7500 zelf zit een 100Mbit netwerk kaart, de SEK 3500 heeft een 1Gbit netwerk kaart.
Ha goed plan.razerBE schreef op donderdag 17 december 2015 @ 14:27:
[...]
mijn samsung tv heeft een eigen browser en ik ga gewoon naar de website van speedtest en laat hem zijn gang gaan
Ik overweeg deze tv aan te schaffen: samsung UE55JU7000
echter in de pdf-manual kan ik niet achterhalen OF en HOE deze aan de muur bevestigd (kan) worden.
Is het noodzakelijk een wallmount mee te bestellen? Of werkt het out-of-the-box ook?
echter in de pdf-manual kan ik niet achterhalen OF en HOE deze aan de muur bevestigd (kan) worden.
Is het noodzakelijk een wallmount mee te bestellen? Of werkt het out-of-the-box ook?
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Ik luister vaker muziek via mijn ziggo horizonbox op de tv (tv is weer aangesloten op de stereo via de koptelefoon uitgang. Stereo is nog een oude zonder HDMI optical etc.).
Nu heb ik gisteren gezocht of het mogelijk is om (snel) het beeld van de tv uit te zetten (om stroom te besparen).
Dat is me niet gelukt. Weet iemand of dit mogelijk is?
Nu heb ik gisteren gezocht of het mogelijk is om (snel) het beeld van de tv uit te zetten (om stroom te besparen).
Dat is me niet gelukt. Weet iemand of dit mogelijk is?
[ Voor 12% gewijzigd door Bart1983 op 22-12-2015 14:13 ]
Waarom sluit je de horizonbox niet (ook) rechtstreeks aan op je versterker?
Via optical of tulp. Als je dan je tv niet nodig hebt dan zet je de versterker op de bron waarop de horizonbox rechtstreeks is aangesloten.
Via optical of tulp. Als je dan je tv niet nodig hebt dan zet je de versterker op de bron waarop de horizonbox rechtstreeks is aangesloten.
Het is nog een oude stereo zonder HDMI etc. Tulp heeft hij wel (1x) en daar is de tv nu op aangsloten via de koptelefoon uitgang op de tv. Als ik de horizonbox aan zou willen sluiten moet ik steeds wisselen (aangezien ik op de tv zelf ook nog films kijk vanaf usb).CyBeRSPiN schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 10:38:
Waarom sluit je de horizonbox niet (ook) rechtstreeks aan op je versterker?
Heb je deze destijds gekocht of een andere oplossing gevonden?NL-RaVeR schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 12:56:
[...]
Klopt, ik kan zelf ook wat maken, maar was benieuwd of er kant en klare oplossingen voor waren. Ik wil hem niet aan de muur omdat ik achter de tv nog ambilight heb zitten en ik de muur vrij wil houden voor eventueel een beamer.
[...]
Inderdaad. Zoiets zou het kunnen oplossen. Thanks!
Haters everywhere but I don’t really care
Zo, jij bent nog even oude reacties aan het doorspittenmatthijst schreef op woensdag 23 december 2015 @ 07:36:
[...]
Heb je deze destijds gekocht of een andere oplossing gevonden?
Ik heb er eerlijk gezegt ook weinig last van. Kijk veel films en die hebben boven/onder toch een zwarte balk waardoor het niet op valt. Zodra die vriend een keer een plaat kan regelen, dan komt dat wel...
[ Voor 6% gewijzigd door NL-RaVeR op 23-12-2015 08:59 ]
Aan t kijken voor een nieuw tv-meubel en wil de tv ook niet aan de muur hangen. Maar nieuwe meubels zijn vrij laag. Dus dacht zon playbar eronder: 2 vliegen in 1 klap 
Zat ook al te denken aan een aluminium constructie inderdaad; soort U op de kop die je deels over een playbar heenzet en daar je tv op.
Zat ook al te denken aan een aluminium constructie inderdaad; soort U op de kop die je deels over een playbar heenzet en daar je tv op.
Haters everywhere but I don’t really care
gisteren kreeg ik een melding op mijn tv dat samsung stopt met één of andere live service, ben de naam vergeten. na 6 januari.
Denk dat het de functie was waarbij je kon tv kijken en op dat zelde moment kon facebook of twitter starten.
Denk dat het de functie was waarbij je kon tv kijken en op dat zelde moment kon facebook of twitter starten.
De 'Social Media' functie ging stoppen.razerBE schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:24:
gisteren kreeg ik een melding op mijn tv dat samsung stopt met één of andere live service, ben de naam vergeten. na 6 januari.
Nu een paar dagen met een SEK-3500 op mijn HU7500 gedraaid maar mijn oorspronkelijke settings geven toch niet het beeld wat ik wil hebben. Wat draaien jullie voor settings?
Ik gebruik een Denon X3100W receiver in combinatie met een Samsung UE55HU7500. Aangezien de tv als laatst nog een update gehad heeft en de receiver niet stel ik mijn vraag maar hier.
De Denon X3100W staat ingesteld dat deze na 15 minuten uit gaat bij geen signaal. Nu heb ik het probleem dat als ik ARC vanaf mijn Samsung tv naar de Denon receiver gebruik de Denon zichzelf ook na 15 minuten uitschakelt alsof deze niet kan detecteren dat er geluid via ARC komt. Het geluid werkt wel prima overigens. Na het uitschakelen van automatisch standby op de Denon blijft deze netjes aan, maar eigenlijk wil ik toch de automatisch standby op de Denon gebruiken.
Nog iemand die een vergelijkbaar probleem met een receiver en de Samsung UE55HU7500 heeft? En misschien ook wel een oplossing?
De Denon X3100W staat ingesteld dat deze na 15 minuten uit gaat bij geen signaal. Nu heb ik het probleem dat als ik ARC vanaf mijn Samsung tv naar de Denon receiver gebruik de Denon zichzelf ook na 15 minuten uitschakelt alsof deze niet kan detecteren dat er geluid via ARC komt. Het geluid werkt wel prima overigens. Na het uitschakelen van automatisch standby op de Denon blijft deze netjes aan, maar eigenlijk wil ik toch de automatisch standby op de Denon gebruiken.
Nog iemand die een vergelijkbaar probleem met een receiver en de Samsung UE55HU7500 heeft? En misschien ook wel een oplossing?
Iemand toevallig ervaring met de Samsung UE50JU6800W?
Probeer het eens in het 2015 topic: Samsung 2015 modellenhansvanochten schreef op maandag 28 december 2015 @ 20:29:
Iemand toevallig ervaring met de Samsung UE50JU6800W?
Zijn de bestanden nog ergens beschikbaar?dafmay schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 14:01:
Voor diegenen met interesse in het calibratie test rapport en de specifieke instellingen op mijn HU7500, hieronder linkjes naar de bestanden.
https://drive.google.com/...yeEt0Q0k/view?usp=sharing
https://drive.google.com/...GNUpSWkE/view?usp=sharing
Het makkelijkst is even kijken naar de 2 grote kleurige grafieken, daarbij is het zaak dat de rondjes binnen de vierkantjes vallenMaar de overige grafieken moeten ook veel info geven, zeker het grote verschil tussen de voor en na situatie.
Kortom iedereen kan zien dat hier niet zomaar even iemand een poot wordt uitgedraaid, maar een zeer professionele calibratie is gedaan en het resultaat is er dan ook naar.
Met nogmaals dank aan Dimitri van Imaging Science Solutions!
Oh ja ik had ze alweer uit m'n shared folder gehaald...bij deze alsnog :bvbal79 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 01:20:
[...]
Zijn de bestanden nog ergens beschikbaar?
https://drive.google.com/...0tUk1DaExrbms&usp=sharing
Ik kijk bijna nooit overdag TV, maar ik heb het idee dat met daglicht de scherpte nog beter is.
Zou dat kunnen of ligt dat aan mij...
Als je niet aan de instellingen gezeten hebt, dan kan er volgens mij geen verschil zitten in scherpte.MilesD. schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 15:16:
Ik kijk bijna nooit overdag TV, maar ik heb het idee dat met daglicht de scherpte nog beter is.
Zoals eerder vermeld hier heeft de SEK 3500 in Duitsland 2 Ci+ gaten.
Als ik deze zou bestellen kan ik dan (eindelijk) opnemen en tv kijken tegelijk. En dan andere zenders dan NPO 1, 2 of 3?
Als ik deze zou bestellen kan ik dan (eindelijk) opnemen en tv kijken tegelijk. En dan andere zenders dan NPO 1, 2 of 3?
Live youre Life and Enjoy every Day
Hebben anderen hier ook het volgende?
Ik heb een aparte favorieten lijst (favorieten 2) aangemaakt voor diverse radiozenders. Ik merk echter dat sommige zenders op bepaalde momenten zomaar verdwijnen uit de favorietenlijst. De enige zenders die gewoon bewaard blijven zijn bijvoorbeeld npo1, npo2, npo3, enz. Andere zenders zoals ClassicFM niet. Zeer vreemd en ik kan er niets logisch bij bedenken.
Ik heb een aparte favorieten lijst (favorieten 2) aangemaakt voor diverse radiozenders. Ik merk echter dat sommige zenders op bepaalde momenten zomaar verdwijnen uit de favorietenlijst. De enige zenders die gewoon bewaard blijven zijn bijvoorbeeld npo1, npo2, npo3, enz. Andere zenders zoals ClassicFM niet. Zeer vreemd en ik kan er niets logisch bij bedenken.
[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 04-01-2016 12:29 ]
Ha...ondertussen een workaround gevonden voor onderstaand probleem.
Ik heb een Harmony 950 univ. AB waarop je favorieten kanalen kunt instellen. Dit gebruikte ik al voor tv kanalen, maar nog niet voor radiozenders. Nu ook mijn favoriete radiozenders ingesteld en kan voortaan dus gewoon makkelijk via de AB de radiozenders kiezen en ben daarom niet meer afhankelijk van de favorietenlijst van de tv. Een prima 'alternatieve werkwijze' voor mij...
Ik heb een Harmony 950 univ. AB waarop je favorieten kanalen kunt instellen. Dit gebruikte ik al voor tv kanalen, maar nog niet voor radiozenders. Nu ook mijn favoriete radiozenders ingesteld en kan voortaan dus gewoon makkelijk via de AB de radiozenders kiezen en ben daarom niet meer afhankelijk van de favorietenlijst van de tv. Een prima 'alternatieve werkwijze' voor mij...
[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 04-01-2016 19:55 ]
Die work-around werkt helaas niet bij mij omdat ik geen harmony heb .dafmay schreef op maandag 04 januari 2016 @ 19:54:
Ha...ondertussen een workaround gevonden voor onderstaand probleem.
Het enige wat ik gebruik zijn de 2 afstandsbedieningen die ik erbij heb gekregen ( de kleine en de grote).
Ik snap echt niet waarom als ik de tv aanzet sommige zenders opeens weg zijn uit mijn favorieten en zenderoverzicht....
Ja voor mij is het een werkbare workaround, maar ik begrijp ook niet wat er met die radiozenders aan de hand is waardoor ze steeds zomaar verdwijnen uit de favorietenlijst van de tv

hoi dafmay,dafmay schreef op maandag 04 januari 2016 @ 20:37:
Ja voor mij is het een werkbare workaround, maar ik begrijp ook niet wat er met die radiozenders aan de hand is waardoor ze steeds zomaar verdwijnen uit de favorietenlijst van de tv
bedankt voor de instellingen van de tv in de eerdere post. heb jij tussenndoor nog betere instellingen gevonden naar jouw mening/beleving? of heb je alles nog altijd hetzelfde staan?
bedankt.
gr,
Graag gedaan. Deze settings zijn nav professionele calibratie van mijn tv, dus ik heb verder niets aangepastmcerror schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 20:36:
[...]
hoi dafmay,
bedankt voor de instellingen van de tv in de eerdere post. heb jij tussenndoor nog betere instellingen gevonden naar jouw mening/beleving? of heb je alles nog altijd hetzelfde staan?
bedankt.
gr,
Even terugkomend op de evolution kit sek 3500. Samsung geeft mij net per mail aan dat deze nog niet uit is in Nederland? Zie onderstaande mail:
"Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung televisie. U geeft aan dat u op zoek bent naar een evolution kit voor uw televisie.
Ik moet u helaas teleurstellen.
Voor uw televisie is er momenteel nog geen evolution kit beschikbaar.
De toegevoegde waarde van een evolution kit is het feit dat uw televisie een jaar langer ondersteund zal worden door ons. Als u bijvoorbeeld een televisie uit 2014 heeft, zal deze met een evolution kit software bevatten van de modellen uit 2015."
Zojuist ook nog telefonisch contact gehad en ook die medewerker geeft aan dat de kit nog niet is ontwikkeld voor Nederland. Hoe kan het dat sommigen van jullie wel de kit in gebruik hebben?
"Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung televisie. U geeft aan dat u op zoek bent naar een evolution kit voor uw televisie.
Ik moet u helaas teleurstellen.
De toegevoegde waarde van een evolution kit is het feit dat uw televisie een jaar langer ondersteund zal worden door ons. Als u bijvoorbeeld een televisie uit 2014 heeft, zal deze met een evolution kit software bevatten van de modellen uit 2015."
Zojuist ook nog telefonisch contact gehad en ook die medewerker geeft aan dat de kit nog niet is ontwikkeld voor Nederland. Hoe kan het dat sommigen van jullie wel de kit in gebruik hebben?
Je hebt wel een HU7500? Zijn ze misschien de war over welk model tv jij hebt?
De 3500 SEK gewoon via Duitse Amazon besteld, en werkt prima, grootste voordeel voor mijn waren inderdaad de twee CI+ mogelijkheden, gebruik er eentje om Canal Digital en de andere voor Ziggo te gebruiken, en zodoende geen losse satelliet tuner meer nodig. Ook van de beperkte zenderlijst van Canal Digital verlost, verder intussen o.a. Fashion 4K en Insight eveneens is 4K kijken en genieten van echte Ultra HD beelden.
Opnemen zou dus moeten kunnen bij de 2 CI+ mits je twee smartcards gebruikt als je gecodeerde zenders tegelijk zou willen opnemen. Kijk zelf trouwens op een HU8500.
Opnemen zou dus moeten kunnen bij de 2 CI+ mits je twee smartcards gebruikt als je gecodeerde zenders tegelijk zou willen opnemen. Kijk zelf trouwens op een HU8500.
Ja ik heb een ue55hu7500.
Is het trouwens wel veilig een sek vanuit Duitsland te bestellen? Als het niet compatibel blijkt te zijn kan de tv bricken. Dan vervalt je garantie?
Is het trouwens wel veilig een sek vanuit Duitsland te bestellen? Als het niet compatibel blijkt te zijn kan de tv bricken. Dan vervalt je garantie?
[ Voor 76% gewijzigd door IMWhizzle op 08-01-2016 17:55 ]
Verwijderd
Ik gebruik de sek-3500 i.c.m. de ue48hu7500 en ben zeer tevreden met de nieuwe mogelijkheden. Het enige probleem wat ik heb is dat tijdens het gebruik van de nieuwe afstandsbediening telkens knoppen uitvallen. De navigatieknopppen vallen het vaakst uit. Na het uit en aanzetten van de tv of even de stekker eruit werkt alles weer. Hebben meer van jullie hier last van?
Op ebay zie ik de sek-3500 nu voor rond de 200 verkocht worden...
Ik heb de UE55HU7500, is een sek-3500 dan altijd compatible of zijn er verschillende versies (en welke moet ik dan hebben?)
Zit bv een verkoper uit de UK bij, maar ik wil graag voorkomen dat ik net een verkeerde versie koop...
Ik heb de UE55HU7500, is een sek-3500 dan altijd compatible of zijn er verschillende versies (en welke moet ik dan hebben?)
Zit bv een verkoper uit de UK bij, maar ik wil graag voorkomen dat ik net een verkeerde versie koop...
Inderdaad, hier moet je echt mee oppassen. Wanneer je de verkeerde koopt komt je garantie te vervallen. Het is zo onduidelijk allemaal. Volgens mij wordt er op de CES beurs nog een evolution kit voor dit jaar aangekondigd, hopen dat onze tv ondersteund wordt.boefje79 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 08:03:
Op ebay zie ik de sek-3500 nu voor rond de 200 verkocht worden...
Uit mijn hoofd zijn er 3 modellen:
/XC, die gebruiken we in NL
/ZG, Duits model (werkt blijkbaar dus ook in NL)
/ZA, Amerikaans? (zonder CI)
Dus zolang je van de ZA versie afblijft (en de eerste teruggeroepen versie van de XC met problemen), gaat het werken.
/XC, die gebruiken we in NL
/ZG, Duits model (werkt blijkbaar dus ook in NL)
/ZA, Amerikaans? (zonder CI)
Dus zolang je van de ZA versie afblijft (en de eerste teruggeroepen versie van de XC met problemen), gaat het werken.
De Samsung Helpdesk is van een zeer hoog niveau, je kan net zo goed met je moeder bellen.IMWhizzle schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 15:45:
[ Voor 34% gewijzigd door Stefano op 09-01-2016 11:13 ]
Thanks! Met name tricky met xc dus omdat je niet weet welke versie, za duidelijk niet dus...
Enig idee wanneer er meer duidelijkheid komt over de nieuwe evo kit op de ces?
Heb mijn moeder al gevraagd, maar die wist van niks...
Enig idee wanneer er meer duidelijkheid komt over de nieuwe evo kit op de ces?
Heb mijn moeder al gevraagd, maar die wist van niks...
Nog niets gezien over ocb2016. Als hij komt, is hij niet voor juli verkrijgbaar (afgaande op afgelopen jaar).
Ik vraag me ook af wat ze kunnen toevoegen tov 2015, vp9/hdr/tizen/hdmi2.0a/hdcp2.2 hebben we tenslotte al. Voorlopig heeft Samsung het vooral over beveiliging in 2016.
Ik vraag me ook af wat ze kunnen toevoegen tov 2015, vp9/hdr/tizen/hdmi2.0a/hdcp2.2 hebben we tenslotte al. Voorlopig heeft Samsung het vooral over beveiliging in 2016.
Ja precies, ik vraag mij ook af wat ze kunnen bieden naast een weer wat snellere processor en wellicht standaard dubbel ci-slot...
Maar een nieuwe zou wel de prijs van de huidige drukken 😇
Maar een nieuwe zou wel de prijs van de huidige drukken 😇
Komt er überhaupt een nieuwe? De CES 2016 is al voorbij, tot zover geen nieuws over de nieuwe Samsung Evolution Kit.
Heb zelf de HU7500 en ben daar tevreden over. Op een ding na, de brakke app van Spotify. Veel error 2 codes en geen mogelijkheid om met een bluetooth keyboard te werken. App is 2 jaar oud en nooit updated.
Deze week een Samsung UE50JU6870 bij mijn zwager geïnstalleerd. Deze tv heeft weliswaar geen 3d (kijk ik toch niet naar) maar heeft op het oog dezelfde eigenschappen als mijn tv. En een beter geluid. En alles tegen de helft van de prijs die ik een jaar geleden betaalde (€ 800 bij Expert versus € 1600 bij Spectral een jaar geleden)
Maar wat ontbreekt is de Spotify app! Samsung verwijst naar Spotify en zij kunnen niet zeggen of iets in ontwikkeling is en/of wanneer de releasedatum is
. Schande.
Kortom als je Spotify wilt hebben op een Samsung tv met het Tizen OS....nog even wachten of iets anders kopen.
Deze week een Samsung UE50JU6870 bij mijn zwager geïnstalleerd. Deze tv heeft weliswaar geen 3d (kijk ik toch niet naar) maar heeft op het oog dezelfde eigenschappen als mijn tv. En een beter geluid. En alles tegen de helft van de prijs die ik een jaar geleden betaalde (€ 800 bij Expert versus € 1600 bij Spectral een jaar geleden)
Maar wat ontbreekt is de Spotify app! Samsung verwijst naar Spotify en zij kunnen niet zeggen of iets in ontwikkeling is en/of wanneer de releasedatum is
Kortom als je Spotify wilt hebben op een Samsung tv met het Tizen OS....nog even wachten of iets anders kopen.
Is bevestigd, dat er geen evo kit 2016 komt...
http://www.flatpanelshd.c...erfeed&utm_medium=twitter
thanks! de nieuwste update van de SEK-3500 doet erg veel met het contrast.. het kan ook zijn dat ze de dynamic contrast of smart led instellingen wat aggresiever hebben gezet maar t beeld toont stukken mooier.
Tja Samsung, ze beloven altijd veel, maar valt mij altijd tegen. In de winkel denk ik , wauw wat een mooi beeld en thuis zie ik van alles wat tegenvalt, lijn onder in het beeld, clouding e.d. En dan veranderen ze zonder het te melden de specs, bijvoorbeeld de mindere processor. Of ze laten apps vallen. En eerste werd verteld dat er elk jaar een nieuwe Eco kit uitkwam. Veel gebakken lucht bij Samsung. Maar wat is er Dan nog te koop? Lg is mi niet beter. Misschien Sony of Panasonic?boefje79 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 19:27:
Is bevestigd, dat er geen evo kit 2016 komt...
Ze hebben destijds tot 2016 evo kits toegezegd, daar is geen woord aan gelogen...
Denk dat de markt gewoon te klein is, wij actievelingen willen nog wel een upgrade overwegen, het gros is tevreden en gaat over een paar jaar weer voor een nieuwe...
Denk dat de markt gewoon te klein is, wij actievelingen willen nog wel een upgrade overwegen, het gros is tevreden en gaat over een paar jaar weer voor een nieuwe...
Hmm, wellicht dat de Nederlandse versie van de evo kit niet komt?
Heb hem nochtans bij Plattetv.nl gekocht in BredaIMWhizzle schreef op zondag 10 januari 2016 @ 23:38:
Hmm, wellicht dat de Nederlandse versie van de evo kit niet komt?
Aangezien ik overweeg naar Sparql over te stappen ben ik wel benieuwd of je een oplossingen hebt weten te vindenGoldme schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 21:29:
Ik heb nu wel problemen met de remote van Samsung. Ik had hiervoor KPN en deze werd netjes getoond in de lijst met providers en de settopbox werkte direct. Kanalen wisselen en een paar andere knoppen (on-screen remote STB off enz) deden het perfect. Dit allemaal zonder die IR extender aangesloten!
Nu heb ik Tweak met een Sparql box. Deze staat echter niet in de lijst die Samsung mij toont. Dus ik dacht: die IR extender aan de TV hangen en misschien wil de tv via de IR extender "leren" en de remote van Sparql nadoen. Dat blijkt niet het geval te zijn. Het lijkt erop dat als het apparaat niet in de database van Samsung zit de remote niet gaat werken. Wat bij mij weer de vraag oproept: waar heb je dan de extender voor nodig? Voor de KPN box hoefde ik deze niet aan de TV te hangen.
En hoe vaak wordt die database van Samsung geupdate? Er komen elke dag nieuwe apparaten uit dus ik snap niet veel van deze opzet.
http://www.sammobile.com/...ution-kit-via-ota-update/
Geen nieuwe evo kit, maar de huidige zou wel features krijgen van de 2016 modellen.
Geen nieuwe evo kit, maar de huidige zou wel features krijgen van de 2016 modellen.
Logisch lijkt me, met een 8-core cpu en HDMI 2.0a interfaces valt er denk ik weinig te upgraden.
Moet het wel eerst normaal beschikbaar gesteld worden. Bijna nergens te verkrijgen.Louike1980 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 08:47:
Logisch lijkt me, met een 8-core cpu en HDMI 2.0a interfaces valt er denk ik weinig te upgraden.
Helaas nog geen. Werkt allemaal niet samen. Tot en met het afplakken van een pin op HDMI om CEC werkend te krijgen tussen TV en receiver omdat de Sparql receiver dit verstoort. Het is 1 grote zooi met al die standaarden die nauwelijks met elkaar werken. En ze geven je ook niet de vrijheid om zelf een eigen settop of software te gebruiken om TV te kijken. Het lijken technisch vooruitstrevende tijden maar in de praktijk werkt niets goed samenrik schreef op maandag 11 januari 2016 @ 21:24:
[...]
Aangezien ik overweeg naar Sparql over te stappen ben ik wel benieuwd of je een oplossingen hebt weten te vinden
Iemand nog tips waar de 48hu7500 goedkoper dan 1099 te krijgen is?
Heb veel intresse in dit toestel, echter goedkoopste in de pricewatch is nog 1099euro.
Had gehoopt het toestel te halen tijdens de btw dagen, maar zowel mm als bcc heeft het toestel niet.
MM had hem wel, maar dan tegen een vrij hoge prijs.
Heb veel intresse in dit toestel, echter goedkoopste in de pricewatch is nog 1099euro.
Had gehoopt het toestel te halen tijdens de btw dagen, maar zowel mm als bcc heeft het toestel niet.
MM had hem wel, maar dan tegen een vrij hoge prijs.
Ik wil je liever adviseren te kijken naar een ander merk. Samsung bezorgt je alleen maar hoofdpijn en een bizar slechte klantenservice.
Besteed je centen liever aan een ander merk.
Heb al jaren meerdere samsung tv's gehad en bevallen perfect. En vind ze qua design ook mooier dan andere merken.IMWhizzle schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 19:15:
Ik wil je liever adviseren te kijken naar een ander merk. Samsung bezorgt je alleen maar hoofdpijn en een bizar slechte klantenservice.
Dan heb ik alleen maar pech gehad. Ben het inderdaad met je eens dat het design prachtig is. Echter, de D8000 die ik in 2011 heb gekocht heeft twee jaar later het loodje gelegd (LCD scherm hield ermee op) en de nieuwe HU7500 heeft last van diverse software fouten. Ook is gebleken dat ik een miskoop heb gedaan, omdat een jaar later de 4K standaarden pas zijn vastgelegd, waardoor mijn toestel nu te vergelijken is met een HD-Ready tv van een paar jaar terug. Wil je echt genieten van Ultra HD 4 K beelden, moet het scherm ook HDR aankunnen, en dat kan dit toestel niet.G.Scholtens schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 19:49:
[...]
Heb al jaren meerdere samsung tv's gehad en bevallen perfect. En vind ze qua design ook mooier dan andere merken.
Misschien dat ik hem ga verkopen. Wilt iemand hem hebben? Zit nog 1,5 jaar fabrieksgarantie op.
Met de evo-kit kan je hdr alsnog afspelen, dus dat is ook een optie.
Overigens heb ik de 7500 destijds gekocht terwijl al duidelijk was dat nog gezocht werd naar marktstandaarden,dat is de "gok" die je neemt, als je voorop wil lopen met de ontwikkelingen zoals 4k, part of the hobby m.i.
Overigens heb ik de 7500 destijds gekocht terwijl al duidelijk was dat nog gezocht werd naar marktstandaarden,dat is de "gok" die je neemt, als je voorop wil lopen met de ontwikkelingen zoals 4k, part of the hobby m.i.
En waarom heb je geen garantie op het toestel geclaimd? Televisietoestellen van een dergelijk bedrag hebben een langere verwachte levensduur dan 2 jaar en dus kun je bij de verkoper gewoon garantie claimen voor reparatie of vervang.IMWhizzle schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 08:35:
[...]
Dan heb ik alleen maar pech gehad. Ben het inderdaad met je eens dat het design prachtig is. Echter, de D8000 die ik in 2011 heb gekocht heeft twee jaar later het loodje gelegd (LCD scherm hield ermee op) en de nieuwe HU7500 heeft last van diverse software fouten.
Het is je eigen fout dat je er snel bij moest zijn met een UHD-televisie terwijl er nog geen standaard vastgesteld werd. Had je een toestel van een andere fabrikant gekocht, dan had je met hetzelfde probleem gezeten.Ook is gebleken dat ik een miskoop heb gedaan, omdat een jaar later de 4K standaarden pas zijn vastgelegd, waardoor mijn toestel nu te vergelijken is met een HD-Ready tv van een paar jaar terug. Wil je echt genieten van Ultra HD 4 K beelden, moet het scherm ook HDR aankunnen, en dat kan dit toestel niet.
Betekent nog niet dat het toestel nutteloos is, het kan standaard gewoon geen HDR vertonen. Iets waar je het toestel vermoedelijk ook niet om hebt gekocht.
Maar met een EVO 3500 kit heb je dan dus wel HDR op een HU7500? Lijkt me dat het panel daar gewoon niet voor geschikt is, toch?
[ Voor 5% gewijzigd door rik op 16-01-2016 15:43 ]
Ja en nee, lees hier de ervaringen eens terug. Je kan hdr-materiaal afspelen en de ervaringen zijn positiever qua beeldkwaliteit, wellicht niet 100%-hdr, maar wel de brug die je misschien zoekt...
Ik heb ook een beroep gedaan op de economische levensduur van een tv waardoor ik de hu7500 heb aangeschaft.Dimens schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 12:05:
[...]
En waarom heb je geen garantie op het toestel geclaimd? Televisietoestellen van een dergelijk bedrag hebben een langere verwachte levensduur dan 2 jaar en dus kun je bij de verkoper gewoon garantie claimen voor reparatie of vervang.
[...]
Het is je eigen fout dat je er snel bij moest zijn met een UHD-televisie terwijl er nog geen standaard vastgesteld werd. Had je een toestel van een andere fabrikant gekocht, dan had je met hetzelfde probleem gezeten.
Betekent nog niet dat het toestel nutteloos is, het kan standaard gewoon geen HDR vertonen. Iets waar je het toestel vermoedelijk ook niet om hebt gekocht.
Ik ben een consument met weinig verstand van 'standaarden'. Je kunt mij niet daarop afrekenen. Het zal ook niet veel kopers boeien dat de tv geen HDR ondersteunt. Mij wel, maar dat wist ik toen niet.
Denk dat de evo kit wel een beetje de pijn zal verzachten.
Verwijderd
het is op zich heel gemakkelijk qua garantie
1e 2 jaar fabriek garantie
jaar 3 en 4 kan er coulance toegepast worden MITS ER EEN AANKOOP nota overlegd kan worden.
uiteraard als je extra garantie hebt bijgekocht moet je je wenden tot de partij waar je de garantie hebt bijgekocht.
1e 2 jaar fabriek garantie
jaar 3 en 4 kan er coulance toegepast worden MITS ER EEN AANKOOP nota overlegd kan worden.
uiteraard als je extra garantie hebt bijgekocht moet je je wenden tot de partij waar je de garantie hebt bijgekocht.
Aanrekenen is ook zwaar hoor, maar een gewone consument hangt vaak niet rond op tweakers en koopt niet snel als early adopter nieuwe techniek, maar toegegeven, daar zit een beetje hokjesdenken bij
Verwijderd
Ik weet niet of ik helemaal in het goede topic zit, maar ik heb een probleem met onze nieuwe curved uhd-tv. Het is een samsung ue48ju7500l. Ik heb hier een satellietschotel op aangesloten met triple lnb. Ik krijg hier de drie astra-satellieten op. Nu is er van de week een automatische update van de tv geweest en als ik nu op Menu klik, dan is de optie Zenders, waar ik de satelliet mee instel ineens grijs en niet aanklikbaar geworden. Dit kan gebeuren als de schotel van de satelliet af geschoven is, maar die is niet veranderd van instelling en ik ontvang alle drie de satellieten prima, alle kanalen, inclusief de zwakste zenders. Weet iemand toevallig wat er aan de hand zou kunnen zijn? Ik kan in ieder geval nu geen nieuwe kanalenlijst inlezen en omdat de schotel nieuw is, moet ik hem nog ietsje beter afstellen, maar ik kan dus niet meer bij de opties komen om de schotelinstellingen te zien en de kwaliteit van de ontvangst te bekijken.
Ik hoop dat iemand dit herkent en weet of dit iets met de update te maken zou kunnen hebben.
Vriendelijke groet, Frank.
Ik hoop dat iemand dit herkent en weet of dit iets met de update te maken zou kunnen hebben.
Al een reset geprobeerd..Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 00:42:
Ik weet niet of ik helemaal in het goede topic zit, maar ik heb een probleem met onze nieuwe curved uhd-tv. Het is een samsung ue48ju7500l. Ik heb hier een satellietschotel op aangesloten met triple lnb. Ik krijg hier de drie astra-satellieten op. Nu is er van de week een automatische update van de tv geweest en als ik nu op Menu klik, dan is de optie Zenders, waar ik de satelliet mee instel ineens grijs en niet aanklikbaar geworden. Dit kan gebeuren als de schotel van de satelliet af geschoven is, maar die is niet veranderd van instelling en ik ontvang alle drie de satellieten prima, alle kanalen, inclusief de zwakste zenders. Weet iemand toevallig wat er aan de hand zou kunnen zijn? Ik kan in ieder geval nu geen nieuwe kanalenlijst inlezen en omdat de schotel nieuw is, moet ik hem nog ietsje beter afstellen, maar ik kan dus niet meer bij de opties komen om de schotelinstellingen te zien en de kwaliteit van de ontvangst te bekijken.
@ the_groov:
Zit je wel in de juiste kanalen lijst te kijken, heb zelf een hu8500 met een nieuwe 3500 SEK, en kan als ik op satelliet kanaal lijst sta gewoon wel frequentie etc ingeven. dus ondanks de nieuwe 1440.8 software nieuwste versie werkt de satelliet instellingen als voorheen. als je in de kanalen voorkeuze zender lijst van de kabel zit moet je dus eerst naar de satelliet voorkeuzekanalen lijst.
Succes
Zit je wel in de juiste kanalen lijst te kijken, heb zelf een hu8500 met een nieuwe 3500 SEK, en kan als ik op satelliet kanaal lijst sta gewoon wel frequentie etc ingeven. dus ondanks de nieuwe 1440.8 software nieuwste versie werkt de satelliet instellingen als voorheen. als je in de kanalen voorkeuze zender lijst van de kabel zit moet je dus eerst naar de satelliet voorkeuzekanalen lijst.
Succes
Verwijderd
@MilesD. Een reset heb ik nog niet geprobeerd. Een beetje uit angst dat ik dan helemaal geen beeld meer heb... Ik denk wel dat het er straks op neer gaat komen dat ik dat maar ga doen. Vandaag komt mijn Canaldigitaal CI+ module binnen, als het goed is, ik wil eerst kijken of die gewoon zijn werk doet en ik de CD-kanalen kan bekijken.
@dinandus. Ik heb bij de installatie voor TV CD Telesat gekozen, de kanalenlijst van CD ingeladen, de schotel beter afgesteld, Diseqc ingesteld en alles werkte. Als ik van een zender wilde kijken hoe de ontvangst was, dan klikte ik op MENU, dan op zenders, dan op antennesysteem, op satelliet, dan de pincode en dan op lnb-instellingen. Dan kreeg ik per zender te zien hoe de kwaliteit van het kanaal was.
Als ik nu op MENU klik, dan is Zenders grijs en niet aanklikbaar, alsof er geen antenne aangesloten is. Maar ik ontvang alles prima, op alle drie de satellieten. Astra 19,2, 23,5 en 28,2. Dit trad op van het weekend, vlak na de update en de sneeuw. Dat er tijdens de sneeuw iets uitvalt, dat kan ik begrijpen. De schotel zat onder een dikke laag sneeuw. Schoongemaakt, zonder iets aan de schotel te draaien, ook de skew van de LNB's opnieuw gecontroleerd, staat allemaal prima, beeld is uitstekend, maar de TV zegt dus dat er geen antenne of schotel aan hangt....
@dinandus. Ik heb bij de installatie voor TV CD Telesat gekozen, de kanalenlijst van CD ingeladen, de schotel beter afgesteld, Diseqc ingesteld en alles werkte. Als ik van een zender wilde kijken hoe de ontvangst was, dan klikte ik op MENU, dan op zenders, dan op antennesysteem, op satelliet, dan de pincode en dan op lnb-instellingen. Dan kreeg ik per zender te zien hoe de kwaliteit van het kanaal was.
Als ik nu op MENU klik, dan is Zenders grijs en niet aanklikbaar, alsof er geen antenne aangesloten is. Maar ik ontvang alles prima, op alle drie de satellieten. Astra 19,2, 23,5 en 28,2. Dit trad op van het weekend, vlak na de update en de sneeuw. Dat er tijdens de sneeuw iets uitvalt, dat kan ik begrijpen. De schotel zat onder een dikke laag sneeuw. Schoongemaakt, zonder iets aan de schotel te draaien, ook de skew van de LNB's opnieuw gecontroleerd, staat allemaal prima, beeld is uitstekend, maar de TV zegt dus dat er geen antenne of schotel aan hangt....
@ the_groov, sorry, dan heb ik zo ook geen idee, net nog gekeken en de frequenty voor een Country Music clip zender erin gelezen, werkte prima. welk software nr heb je erop staan?
Je kunt dus wel gewoon alle zenders kijken begrijp ik, en je CI+ module van M7 werkt ook prima?
Je kunt dus wel gewoon alle zenders kijken begrijp ik, en je CI+ module van M7 werkt ook prima?
Heb 1 week geleden een nieuwe UE55HU7500L aangeschaft voor een super prijs.
Werkt uitstekend, start supersnel op en beeldkwaliteit is er toch flink op vooruit gegaan t.o.v. de F serie.
Vraag: De tv heeft 2 tuners, echter 1 ingang met coax aansluiting en 1 met aansluiting voor sattv.
Hoe krijg ik het voor elkaar om ook de kabel aan de sattv aansluiting aan te sluiten zodat ik op een ext. HD kan opnemen en toch naar andere zenders kan kijken.
Gewoon met een verloopstuk en daarna zenderinstallatie weer doorlopen?
Werkt uitstekend, start supersnel op en beeldkwaliteit is er toch flink op vooruit gegaan t.o.v. de F serie.
Vraag: De tv heeft 2 tuners, echter 1 ingang met coax aansluiting en 1 met aansluiting voor sattv.
Hoe krijg ik het voor elkaar om ook de kabel aan de sattv aansluiting aan te sluiten zodat ik op een ext. HD kan opnemen en toch naar andere zenders kan kijken.
Gewoon met een verloopstuk en daarna zenderinstallatie weer doorlopen?
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Kabel en satelliet zijn 2 totaal verschillende dingen, gaat niet werken.
En als het al ging werken: er zit maar 1 CI+ slot in, dus je kan maar 1 zender tegelijk decoderen (dus kijken of opnemen).
Het klopt dat er 2 tuners in zitten, en als je een kabelprovider zou hebben die alle zenders ongecodeerd zou uitzenden, dan heb je aan die ene ingang genoeg om op te nemen en te kijken.
Er is geloof ik 1 aanbieder in Nederland die een groot deel van het zenderpakket ongecodeerd aanbiedt, Ziggo/UPC in elk geval niet.
Bij Ziggo/UPC kun je alleen Nederland1 kijken naast een van de andere zenders (met PIP of met opname).
Het is overigens een beperking van de CI+ module, op termijn komen er modules die het decoderen van meerdere zenders toestaan (zoals de Humax decoder al wel kan, maar die heeft geen CI+), maar dikke kans dat die dan niet werken op deze tv.
En als het al ging werken: er zit maar 1 CI+ slot in, dus je kan maar 1 zender tegelijk decoderen (dus kijken of opnemen).
Het klopt dat er 2 tuners in zitten, en als je een kabelprovider zou hebben die alle zenders ongecodeerd zou uitzenden, dan heb je aan die ene ingang genoeg om op te nemen en te kijken.
Er is geloof ik 1 aanbieder in Nederland die een groot deel van het zenderpakket ongecodeerd aanbiedt, Ziggo/UPC in elk geval niet.
Bij Ziggo/UPC kun je alleen Nederland1 kijken naast een van de andere zenders (met PIP of met opname).
Het is overigens een beperking van de CI+ module, op termijn komen er modules die het decoderen van meerdere zenders toestaan (zoals de Humax decoder al wel kan, maar die heeft geen CI+), maar dikke kans dat die dan niet werken op deze tv.
Had ik al gedacht, hetzelfde als bij mijn "oude" F7000.
En idd mijn Humax 8500 kan dit wel met 1 CI kaart.
Heb nog even gedacht aan de ocb 3500 maar vindt het niet het geld en moeite waard.
Hetzelfde als de SEK2000 voor de 7000.
Echter kijk geen BR movies, wel via plex veel MKV full-HD movies en series vanaf PC.
Niet vergeten dat je stroomverbruik de hoogte ingaat met de ocb, bij de sek2000 verdubbelde deze!
En idd mijn Humax 8500 kan dit wel met 1 CI kaart.
Heb nog even gedacht aan de ocb 3500 maar vindt het niet het geld en moeite waard.
Hetzelfde als de SEK2000 voor de 7000.
Echter kijk geen BR movies, wel via plex veel MKV full-HD movies en series vanaf PC.
Niet vergeten dat je stroomverbruik de hoogte ingaat met de ocb, bij de sek2000 verdubbelde deze!
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Ik ben in het bezit van de 65HU7500 en overweeg ook de aanschaf van de SEK-3500U/ZG (Duitse variant) echter zit ik nog wel met de volgende vragen:
1. Ik overweeg de /ZG variant omdat ik een zender wil kunnen opnemen terwijl ik een andere bekijk. Deze vraag is al door een aantal Tweakers gesteld echter heb ik nog geen sluitend antwoord gezien. Zodoende herhaal ik hem weer in de hoop dat iemand ondertussen wat wijzer is geworden op dit vlak
2. Ik heb Ziggo maar ben woonachtig in een voormalig UPC gebied. Ik las een paar pagina's terug dat dit betekent dat ik dan CI 1.2 heb ipv 1.3. Weet iemand wat de verschillen zijn en wat voor een eventuele consequenties dit heeft voor de functionaliteit van de SEK en de gewenste kijk&opneem functie?
3. Is ARC met de SEK verbeterd in de zin dat de TV nu 5.1 kan doorgeven aan mijn NAD (T777) versterker wanneer ik Netflix kijk? Voor zover ik weet kan de TV nu alleen stereo doorgeven wat een gemis wanneer er een multichannel signaal beschikbaar is.
4. Wordt Spotify Connect ook ondersteund door Tizen OS? Of wellicht verwacht?
1. Ik overweeg de /ZG variant omdat ik een zender wil kunnen opnemen terwijl ik een andere bekijk. Deze vraag is al door een aantal Tweakers gesteld echter heb ik nog geen sluitend antwoord gezien. Zodoende herhaal ik hem weer in de hoop dat iemand ondertussen wat wijzer is geworden op dit vlak
2. Ik heb Ziggo maar ben woonachtig in een voormalig UPC gebied. Ik las een paar pagina's terug dat dit betekent dat ik dan CI 1.2 heb ipv 1.3. Weet iemand wat de verschillen zijn en wat voor een eventuele consequenties dit heeft voor de functionaliteit van de SEK en de gewenste kijk&opneem functie?
3. Is ARC met de SEK verbeterd in de zin dat de TV nu 5.1 kan doorgeven aan mijn NAD (T777) versterker wanneer ik Netflix kijk? Voor zover ik weet kan de TV nu alleen stereo doorgeven wat een gemis wanneer er een multichannel signaal beschikbaar is.
4. Wordt Spotify Connect ook ondersteund door Tizen OS? Of wellicht verwacht?
[ Voor 3% gewijzigd door r0_ op 25-01-2016 09:15 . Reden: 4e vraag toegevoegd ]
Ik zie dat er weer een update is geweest op mijn UE48HU7500, firmware 2300.2
In alle stilte geinstaleerd, geen enkel bericht of signaal gezien voor het eerst...
In alle stilte geinstaleerd, geen enkel bericht of signaal gezien voor het eerst...
[ Voor 36% gewijzigd door MilesD. op 27-01-2016 19:50 ]
ja inderdaad ,en voor de andere versie is er ook een nieuwe update , 1060MilesD. schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 18:28:
Ik zie dat er weer een update is geweest op mijn UE48HU7500, firmware 2300.2
Ik heb ook de 65HU7500 en Netflix geeft aan mijn Denon X-3000 wel Dolby Digital door. Ik heb in het Geluid menu van de TV de uitvoer op Dolby Digital gezet, vervolgens geeft Netflix dolby digital 5.1 door aan mijn versterker (alleen bij de content waar dat bij zit dan natuurlijk).r0_ schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 15:53:
Ik ben in het bezit van de 65HU7500 en overweeg ook de aanschaf van de SEK-3500U/ZG (Duitse variant) echter zit ik nog wel met de volgende vragen:
Wellicht kan iemand van jullie mij helpen...
Voor mijn TV (UE55HU7500) heb ik een Evolution Kit (SEK 3500U-XC) gekocht. Deze had ik aangesloten, en vervolgens toonde het beeld met zeer donkere strepen. Ik heb hem toen omgewisseld in de winkel. Bij de nieuwe kit had ik hetzelfde probleem (zonder de kit heeft de tv deze strepen niet). Ik heb vervolgens contact met Samsung opgenomen. Er is van afstand in mijn tv gekeken en er is een monteur langs geweest. Volgens hem lag het aan de kit (hij heeft in de tv tijdelijk de voeding en het moederboord vervangen).
Vandaag heb ik de kit weer omgeruild, maar ook de 3e heeft een deze balken. Het lijkt dus ook niet aan de kit te liggen (3 op een rij kapot is te toevallig).
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Voor mijn TV (UE55HU7500) heb ik een Evolution Kit (SEK 3500U-XC) gekocht. Deze had ik aangesloten, en vervolgens toonde het beeld met zeer donkere strepen. Ik heb hem toen omgewisseld in de winkel. Bij de nieuwe kit had ik hetzelfde probleem (zonder de kit heeft de tv deze strepen niet). Ik heb vervolgens contact met Samsung opgenomen. Er is van afstand in mijn tv gekeken en er is een monteur langs geweest. Volgens hem lag het aan de kit (hij heeft in de tv tijdelijk de voeding en het moederboord vervangen).
Vandaag heb ik de kit weer omgeruild, maar ook de 3e heeft een deze balken. Het lijkt dus ook niet aan de kit te liggen (3 op een rij kapot is te toevallig).
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Controleer het paneltype dat de kit aanstuurt, dat lijkt nogal eens fout te gaan met de kit. Aanwijzingen vind je vanaf hier Stefano in "Samsung UE/48/55/65/HU7500 4K Topic"
@the_groov, is het inmiddels nog gelukt om je nieuwe kanaalzoeken te doen op je tv?
Gisteren zelf een nieuwe zenderzoek gedaan, o.a. RTLZ erbij ingescand, nu nog wachten tot hij vrij gegeven wordt, beeld is nog zwart maar al wel kanaal en program info beschikbaar.
Verder is o.a. de Canal+ (Frans) UHD demo kanaal er weer bij opgeschakeld, was enige tijd weg.
het Insight UHD heeft ook wel leuke programmering.
wat me op viel is dat er veel dubbele zenders van Canal Digital M7 erin staan, afgezien van de binnenkort te verdwijnen SD kanalen heb ik o.a. 2 x NPO1HD, maar ook 2x Eurosport 1Hd en nog enkele andere,
is dit bij jouw ook zo? heb geen voorkeuze gedaan voor CD bij inlezen zenders dan zijn er namelijk meer te vinden, zit op ongeveer een 2200 tv kanalen, astra 19, 23 en 28 graad.
Gisteren zelf een nieuwe zenderzoek gedaan, o.a. RTLZ erbij ingescand, nu nog wachten tot hij vrij gegeven wordt, beeld is nog zwart maar al wel kanaal en program info beschikbaar.
Verder is o.a. de Canal+ (Frans) UHD demo kanaal er weer bij opgeschakeld, was enige tijd weg.
het Insight UHD heeft ook wel leuke programmering.
wat me op viel is dat er veel dubbele zenders van Canal Digital M7 erin staan, afgezien van de binnenkort te verdwijnen SD kanalen heb ik o.a. 2 x NPO1HD, maar ook 2x Eurosport 1Hd en nog enkele andere,
is dit bij jouw ook zo? heb geen voorkeuze gedaan voor CD bij inlezen zenders dan zijn er namelijk meer te vinden, zit op ongeveer een 2200 tv kanalen, astra 19, 23 en 28 graad.
Thanks Stefano. Dit lijkt te werken.Stefano schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 19:46:
Controleer het paneltype dat de kit aanstuurt, dat lijkt nogal eens fout te gaan met de kit. Aanwijzingen vind je vanaf hier Stefano in "Samsung UE/48/55/65/HU7500 4K Topic"
Als ik de SEK aansluit en op hetzelfde type zet, is het probleem er nog steeds.
Maar, ik heb wat andere gekozen, en er nu een gevonden waar de strepen niet staan... Alleen is het beeld heel "fel".
Hoe kan ik erachter komen wat het juiste type voor mij is? (Ik merk dat een factory reset dit niet terug zet)
Het juiste type is het scherm dat volgens het servicemenu in jouw HU zit. Dus de kit had een verkeerd type gekozen en als je dit aanpast dan blijf je het probleem houden? Ik neem aan dat je de kit en HU naar de laatste firmware hebt gebracht? Als moederbord, voeding en kit in orde zijn, is de aansluiting van de kit op de TV wel in orde? Stof of slecht contact? Op de kit zelf moet je even goed doordrukken, laatste stukje is zwaarder.
Voor wat het waard is met experimenteren, mijn panel is een 85A1UU0SH
Voor wat het waard is met experimenteren, mijn panel is een 85A1UU0SH
[ Voor 37% gewijzigd door Stefano op 31-01-2016 17:55 ]
Als ik je goed begrijp lukt dit je dus zonder de SEK? Of heb je wel een SEK aan je TV geknoopt? Wanneer ik namelijk in de instellingen ga naar Sound -> Additional Settings -> Audio Format, dan kan ik alleen kiezen voor PCM en DTS Neo 2:5 waarvan ik de eerste nu gebruik. Dolby Digital en DTS staan ook in dit rijtje maar deze zijn greyed out.FireSonus schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 13:43:
[...]
Ik heb ook de 65HU7500 en Netflix geeft aan mijn Denon X-3000 wel Dolby Digital door. Ik heb in het Geluid menu van de TV de uitvoer op Dolby Digital gezet, vervolgens geeft Netflix dolby digital 5.1 door aan mijn versterker (alleen bij de content waar dat bij zit dan natuurlijk).
Ik heb ook gecontroleerd of ik een firmware update kon uitvoeren maar de TV geeft aan dat de laatste versie is geïnstalleerd (1050). Dit is wat vreemd omdat een paar berichten naar boven genoemd wordt dat er een nieuwere versie zou moeten zijn (1060). Stom genoeg kan ik deze ook niet terug vinden op de site van Samsung: http://www.samsung.com/nl...ons/uhd-tv/UE65HU7500LXXN
[ Voor 3% gewijzigd door r0_ op 31-01-2016 20:03 ]
Is dit ook als je via het Tools menu de audio zet op externe speakers?r0_ schreef op zondag 31 januari 2016 @ 19:47:
[...]
Als ik je goed begrijp lukt dit je dus zonder de SEK? Of heb je wel een SEK aan je TV geknoopt? Wanneer ik namelijk in de instellingen ga naar Sound -> Additional Settings -> Audio Format, dan kan ik alleen kiezen voor PCM en DTS Neo 2:5 waarvan ik de eerste nu gebruik. Dolby Digital en DTS staan ook in dit rijtje maar deze zijn greyed out.
Ik heb ook gecontroleerd of ik een firmware update kon uitvoeren maar de TV geeft aan dat de laatste versie is geïnstalleerd (1050). Dit is wat vreemd omdat een paar berichten naar boven genoemd wordt dat er een nieuwere versie zou moeten zijn (1060). Stom genoeg kan ik deze ook niet terug vinden op de site van Samsung: http://www.samsung.com/nl...ons/uhd-tv/UE65HU7500LXXN
Na het lezen van tig reviews en uren lang onderzoek doen, kwam ik uiteindelijk terecht bij de HU7500 series van samsung als meest geschikte tv voor mij. Nu zie ik echter dat dit een tv is die al in 2014 op de markt kwam? Is het verstandig om binnenkort nog een model aan te schaffen, of kan ik beter voor de JU/HU 7000 versie gaan?
Aha...hahahaha...maar goed dat wisten wij natuurlijk allemaal allang!apis29 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 23:28:
reviews: Tweakers Awards 15/16: de uitslag
En de winnaar is ...(hoe dan??)
(en inderdaad...waar is de onderbouwing?)
[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 05-02-2016 09:30 ]
Kan iemand bevestigen of de duitse Evolution Kit sek-3500u/zg werkt i.c.m ziggo ci+ ( upc gebied ). Weet dat een aantal hem hebben gekocht maar kan even niet vinden of zij een ci+ hebben van het oude upc gebied. (amsterdam).
zie paar pagina's terug!!!touzani schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 16:21:
Kan iemand bevestigen of de duitse Evolution Kit sek-3500u/zg werkt i.c.m ziggo ci+ ( upc gebied ). Weet dat een aantal hem hebben gekocht maar kan even niet vinden of zij een ci+ hebben van het oude upc gebied. (amsterdam).
dinandus schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 00:10:
De 3500 SEK gewoon via Duitse Amazon besteld, en werkt prima, grootste voordeel voor mijn waren inderdaad de twee CI+ mogelijkheden, gebruik er eentje om Canal Digital en de andere voor Ziggo te gebruiken, en zodoende geen losse satelliet tuner meer nodig. Ook van de beperkte zenderlijst van Canal Digital verlost, verder intussen o.a. Fashion 4K en Insight eveneens is 4K kijken en genieten van echte Ultra HD beelden.
Live youre Life and Enjoy every Day
Was Rijssen een oud upc Gebied of een ziggo gebied of maakt dat voor de sek-3500 niet uit?
Rijssen is een (oud) Ziggo gebied, probeer het even uit met je in bezit hebbende CI+ of anders is hier of daar vast nog wel ergens een CI+ 1,3 module met bijbehorende smartcard te verkrijgen denk ik..