Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:03

DyStiC

'Atta way, baby!

Beste clanleden,

Lang verwacht (door enkelen ;) ), hierbij de regeltjes. Naar ons idee zijn het niet hele schokkende zaken, echter hebben we hiermee hopelijk het beleid duidelijk gemaakt, daar was vooral behoefte aan.
  • Strikes worden weer ingevoerd, 1 strike per gemiste aanval. Deze blijven 4 (deelnemende) wars plakken. Bij 3 strikes wordt je gekickt
  • Spiegelen: Tot 13:00 heb je recht op je spiegel, nadat je de spiegel hebt aangevallen is deze vrij voor een ieder om te verbeteren. Het is echter niet verplicht je spiegel aan te vallen! Mocht je geen gebruik maken van je spiegel (omdat deze bijvoorbeeld te sterk is), geef dit dan (zo spoedig mogelijk) aan in de chat/forum zodat anderen deze kunnen aanvallen.
  • De onderste 5 leden dienen hun beide aanvallen zo spoedig mogelijk uit te voeren, anders bestaat de kans dat hogere leden die targets pakken en er dus onbenutte aanvallen van de lagere leden overblijven. En dat kost ons allen sterren.
  • Loot aanvallen zijn niet toegestaan, tenzij toestemming van de leiding.
  • Val tactisch aan, altijd in het belang van de clan. Het heeft geen zin om een heel laag target te pakken terwijl er in die range nog aanvallen van ons over zijn, houd dus rekening met resterende aanvallen onder je.
  • Het vullen van de war-cc wordt voortaan gedaan door degene boven je. Dorp1 doen we gezamenlijk. Mocht je niet kunnen voldoen aan de vraag (max units zijn wel wenselijk!!) even aangeven in de chat. We hopen hiermee op een eerlijkere verdeling van het doneren en bijkomend voordeel is dat er niet meer onnodig veel troepen worden gemaakt.
  • Verder gewoon de fatsoensnormen c.q. gezond verstand gebruiken. Wij gaan ervan uit dat we een clan hebben met volwassen leden en dat we niet overal regeltjes voor hoeven op te stellen.
  • Buiten de strikes voor het niet aanvallen, kun je voor overige zaken een waarschuwing krijgen en komt dat vaker voor (geheel ter beoordeling leiding) dan nemen we passende maatregelen.
Hier willen we het voorlopig even mee doen en kijken of het op deze manier werkt, om zo mogelijke irritaties te voorkomen en vooral ook effectieve cw's te houden.

De OP zal later nog even geactualiseerd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricloo86
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-11-2024
DyStiC schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 15:28:
Beste clanleden,

Lang verwacht (door enkelen ;) ), hierbij de regeltjes. Naar ons idee zijn het niet hele schokkende zaken, echter hebben we hiermee hopelijk het beleid duidelijk gemaakt, daar was vooral behoefte aan.
  • Strikes worden weer ingevoerd, 1 strike per gemiste aanval. Deze blijven 4 (deelnemende) wars plakken. Bij 3 strikes wordt je gekickt
  • Spiegelen: Tot 13:00 heb je recht op je spiegel, nadat je de spiegel hebt aangevallen is deze vrij voor een ieder om te verbeteren. Het is echter niet verplicht je spiegel aan te vallen! Mocht je geen gebruik maken van je spiegel (omdat deze bijvoorbeeld te sterk is), geef dit dan (zo spoedig mogelijk) aan in de chat/forum zodat anderen deze kunnen aanvallen.
  • De onderste 5 leden dienen hun beide aanvallen zo spoedig mogelijk uit te voeren, anders bestaat de kans dat hogere leden die targets pakken en er dus onbenutte aanvallen van de lagere leden overblijven. En dat kost ons allen sterren.
  • Loot aanvallen zijn niet toegestaan, tenzij toestemming van de leiding.
  • Val tactisch aan, altijd in het belang van de clan. Het heeft geen zin om een heel laag target te pakken terwijl er in die range nog aanvallen van ons over zijn, houd dus rekening met resterende aanvallen onder je.
  • Het vullen van de war-cc wordt voortaan gedaan door degene boven je. Dorp1 doen we gezamenlijk. Mocht je niet kunnen voldoen aan de vraag (max units zijn wel wenselijk!!) even aangeven in de chat. We hopen hiermee op een eerlijkere verdeling van het doneren en bijkomend voordeel is dat er niet meer onnodig veel troepen worden gemaakt.
  • Verder gewoon de fatsoensnormen c.q. gezond verstand gebruiken. Wij gaan ervan uit dat we een clan hebben met volwassen leden en dat we niet overal regeltjes voor hoeven op te stellen.
  • Buiten de strikes voor het niet aanvallen, kun je voor overige zaken een waarschuwing krijgen en komt dat vaker voor (geheel ter beoordeling leiding) dan nemen we passende maatregelen.
Hier willen we het voorlopig even mee doen en kijken of het op deze manier werkt, om zo mogelijke irritaties te voorkomen en vooral ook effectieve cw's te houden.

De OP zal later nog even geactualiseerd worden
d:)b

Als ik wat noodzakelijk kwaad geupdate heb probeer ik mijn steentje weer bij te dragen vwb CW.

PSN: Ricloo86
Check mijn Virtual Photography account op Insta (ricloo86)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragie777
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-08 08:57
De regels gaan per direct in, neem ik aan?
Maar goed om te zien dat ze klaar zijn. Lijkt me dat deze regels een goede structuur gaan geven.

Maar leuke regels! Maar mogen wij, als leden nog feedback hierover geven?

Want ik heb nog wel een paar bedenkingen/opmerkingen:

Spiegelclaim:
Vind het spiegel claimen tot 13:00 wel lang. Soms heb ik voor die tijd al beide aanvallen gedaan. Drukke zondag oid. Denk dat 11 uur reëler is.

Onderste vijf:
Ik zou hier een tijdsvermelding bij zetten. Dit is niet concreet en hierdoor ruimte voor discussie.

Verder nog een paar vragen,
Gaat er per 4 Wars een Strike eraf? Of vervallen ze allemaal?
Wat hebben jullie in gedachte bij waarschuwingen? Scheve doneer ratio? Ruzie in de chat?

Nu kijken of de regels gehanteerd worden en of hiermee de cw winst ratio omhoog gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:13
dragie777 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 15:48:
Spiegelclaim:
Vind het spiegel claimen tot 13:00 wel lang. Soms heb ik voor die tijd al beide aanvallen gedaan. Drukke zondag oid. Denk dat 11 uur reëler is.

Onderste vijf:
Ik zou hier een tijdsvermelding bij zetten. Dit is niet concreet en hierdoor ruimte voor discussie.
+1

1300 is veel te laat voor 1e attack idd.

En zelf lijkt mij een uurtje of 1800 voor beide attacks voor de onderste 5 goed te doen en er blijft nog wat tijd over voor hogere om eventueel te verbeteren. Liefst (veel) eerder uiteraard maar als je er geen tijd aan hangt heeft een "regeltje" ook geen zin ;)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 17:49
dragie777 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 15:48:
De regels gaan per direct in, neem ik aan?
Klopt.
Maar mogen wij, als leden nog feedback hierover geven?
Tuurlijk !
Spiegelclaim:
Dat was een lastige idd, voor de een is 1300 een nadeel, voor de ander een voordeel. Knoop doorgehakt op 1300.
Onderste vijf:
Nemen we mee. Goede input.
Verder nog een paar vragen,
Gaat er per 4 Wars een Strike eraf? Of vervallen ze allemaal?
Per 4 wars 1 strike minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:13
Prima regels.

Ben het echter wel eens met 11:00uur in plaats van 13:00uur.

Groet, Léon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-10 20:16
We kunnen deze regels gewoon even eerst proberen in de eerst-volgende war. Hebben we een beetje de 'feel' gehad en eventueel later kijken of we een 'poll' kunnen hebben voor de clanleden om te stemmen wat toch het meest gewenste regelwijziging is. Agree?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddersjors
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-11-2020
persoonlijk vind ik dat de strikes zwaarder moeten zijn. maar goed, laten we het eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjaknut
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-04 07:31
Ik ga proberen, nu ik even niet meer in de clan zit, hier wat actiever te zijn ;) twijfel niet om een pb'tje te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Je gaat uit de clan om vervolgens hier in topic actiever te worden?

Ik vat hem niet... haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-10 15:50

burgt

Starbass

Topicstarter
Hij komt wel weer terug, hij is even naar een clan van familie om het ze te leren.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
Volgende voorstel: clanwar search voortaan om 20:30 uur (half uur eerder dus) starten ivm soms lange zoektijden met het risico de wars erg laat begint? (is niet zo fijn doordeweeks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjaknut
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-04 07:31
Precies wat burgt zegt. Ik ben even wat familie aan het helpen. Kijken of ik ze sterren kan laten halen tijdens cw's. Ze spelen allemaal al langer CoC als wat ik speel maar ik ben inmiddels op bijna gelijk niveau. De speler met het hoogste level heeft slechts 24 mil goud gefarmd waar ik inmiddels op 140 mil zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddersjors
Yuri771 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 20:28:
Volgende voorstel: clanwar search voortaan om 20:30 uur (half uur eerder dus) starten ivm soms lange zoektijden met het risico de wars erg laat begint? (is niet zo fijn doordeweeks)
Ik vind het prima, maakt mij niet zoveel uit.Ik ben toch altijd pas laat thuis.

oh en btw, voor alle th10/11 mensen die moeite hebben met 1/2/3 sterren te halen.
hier een paar voorbeelden hoe het goed werkt met valks :)
YouTube: TH10 3-STARS ON COMMON BASES

[ Voor 24% gewijzigd door Riddersjors op 02-05-2016 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
May 2016 Balancing Update:

https://clashofclans.com/...es/balancingblog-may-2016
We have a small balancing update going out that is all about time! Full armies will be ready much faster, the Bowler gets a minor buff, and matchmaking search timeouts have been increased for top players.
• 2x faster brewing for all Spells
• 2x faster training for Dragon, Witch and Wall Breaker
• 3x faster training for Golem, Lava Hound and P.E.K.K.A
• Hugely reduced Hero regeneration times
• Faster training also for Balloon, Wizard, Healer, Valkyrie and Bowler
We're looking to get players battling with full and well-balanced armies much more often than before. Waiting several hours for heavy armies will be a thing of the past. Army building boosts still provide a 4x speed boost atop this - blazing fast!

• Gameplay balance: Bowler starts attacking much faster when reaching a target
The Bowler landed a bit softer than he would have liked. While we continue to watch how strategies evolve with this new troop, a faster first-attack speed (similar to the recent Valkyrie buff) will make sure Bowlers don't lag behind the rest of the army.

• Maximum timeout searching for opponents raised from 5 to 30 minutes
This change mainly affects players at very high Trophy counts who are familiar with waiting in the clouds for targets. Previously, the game would ask you to tap a “Retry” button after a 5-minute matchmaking timeout. Now that tap is only required every 30 minutes to keep on searching.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Fijn dat de trainingstijd voor zo'n beetje alle troops wordt verlaagd. Ziet eruit als een goeie update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plastikman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-04 13:05

plastikman

rubber

DyStiC schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 15:28:

Strikes worden weer ingevoerd, 1 strike per gemiste aanval. Deze blijven 4 (deelnemende) wars plakken. Bij 3 strikes wordt je gekickt
Ik ben het totaal oneens met deze maatregel. Dit zou inhouden dat je elke 5e war een aanval kan missen. Dat is 20%.
Even terugrekenen naar 20 man clanwar betekent dat elke war 4 mensen een aanval kunnen missen zonder gevolgen.

Ik zou liever zien dat al je strikes na een half jaar ( na je eerste strike ) allemaal komen te vervallen mits je bijvoorbeeld minimaal 60/70% van de wars mee hebt gedaan.
Uitzonderingen kunnen altijd gemaakt worden natuurlijk voor onvoorziene omstandigheden maar in principe vind ik dat als je je inschrijft voor een war een dag van te voren je ook je verantwoordelijkheid moet pakken en twee keer moet kunnen aanvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt

burgt

Starbass

Topicstarter
Het is ook niet iets dat 100% niet meer veranderd kan worden he, mochten er mensen op die manier mee omgaan verlengen we de periode, evt met terugwerkende kracht (we houden het allemaal bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plastikman

plastikman

rubber

Liever duidelijke regels vooraf waar iedereen wat aan heeft dan regels die achteraf aangepast kunnen / moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

plastikman schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 12:01:
Liever duidelijke regels vooraf waar iedereen wat aan heeft dan regels die achteraf aangepast kunnen / moeten worden.
Duidelijk zijn ze wel hoor. Dat jij het er niet mee eens bent is wat anders.

Zoveel mensen zoveel meningen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt

burgt

Starbass

Topicstarter
De regel is dus dat je beide aanvallen moet uitvoeren en dat daar anders mogelijke consequenties zijn. Hoe streng we moeten zijn hangt af van hoe men zich gedraagd ;)
We zijn nu coulanter dan dat de oude regels waren (ik meen 10 wars) en dat is ook om te kijken hoe het loopt.

Als er misbruik wordt gemaakt tref je daarmee mogelijk de uitkomst van de war en benadeel je de hele clan, dat is natuurlijk niet de bedoeling. En we hebben sowieso altijd het recht om iemand eruit te knikkeren als ze de kantjes ervan af lopen. Gelukkig is dat normaal gesproken niet nodig.

Tot nu toe gaat het volgens mij best goed met de nieuwe regels. De laatste wars lopen ook best aardig, het gaat er uiteindelijk om dat we er allemaal plezier aan hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

Riddersjors schreef op maandag 02 mei 2016 @ 11:52:
[...]

Ik vind het prima, maakt mij niet zoveel uit.Ik ben toch altijd pas laat thuis.

oh en btw, voor alle th10/11 mensen die moeite hebben met 1/2/3 sterren te halen.
hier een paar voorbeelden hoe het goed werkt met valks :)
YouTube: TH10 3-STARS ON COMMON BASES
Sjors, ik zie daar max heroes, dat maakt alle verschil. Nochtansch wel interessante video.

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plastikman

plastikman

rubber

Duidelijk is het zeker niet, noch logisch. In feite is iedereen er mee eens dat 20% van de wars missen gewoonweg teveel is. Om dit dan vervolgens zo in de regels op te nemen en daarna verklaren dat als mensen "misbruik" maken van de nieuwe regels deze aangepast zullen worden.
In feite is er dus niks ten opzichte van strikes veranderd sinds de invoering van de nieuwe regels. Mensen die nu "teveel" aanvallen missen zullen op gevoel en of op basis van de mening van een paar leden gekicked worden of niet.
Waar je normaal bij het implementeren van nieuwe duidelijke regels zwart op wit kan zien wat de gevolgen zullen zijn van je eigen acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddersjors
MAher schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 19:45:
[...]

Sjors, ik zie daar max heroes, dat maakt alle verschil. Nochtansch wel interessante video.
Dat is inderdaad wel weer zo, maar ik dacht misschien kan de top er wat mee. Zullen vast kleine dingen inzitten waar ze wat aan hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:05

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Riddersjors schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 23:05:
[...]

Dat is inderdaad wel weer zo, maar ik dacht misschien kan de top er wat mee. Zullen vast kleine dingen inzitten waar ze wat aan hebben :)
Ik doe al niets anders, tripple ook steeds vaker :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddersjors
jaa, jij bent de early adopter van de clan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Riddersjors schreef op maandag 09 mei 2016 @ 09:32:
jaa, jij bent de early adopter van de clan :)
Afgelopen war ging het helaas minder :( Waarschijnlijk was ik niet scherp genoeg en ook te overmoedig geworden (ook met farmen ging het gisteren geregeld fout). Nummer 3 was gewoon een rot-basis, dat dan wel...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
crisp schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:10:
[...]

Afgelopen war ging het helaas minder :( Waarschijnlijk was ik niet scherp genoeg en ook te overmoedig geworden (ook met farmen ging het gisteren geregeld fout). Nummer 3 was gewoon een rot-basis, dat dan wel...
ik had teleurstellende resultaten geboekt.. 2x gewoon out-of-time....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddersjors
Ik heb laatste tijd elke x een th8 als spiegel met cw, heel apart omdat ik zelf maxed th9 ben :') maakt wel weer voor makkelijke sterren voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rempro
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 31-08-2022

rempro

Morazues

Waar worden de strikes bijgehouden ?

Morazues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt

burgt

Starbass

Topicstarter
In een googledoc spreadsheet. Ik zal straks de frontpage updaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:02
Heb net een verzoek verstuurd, ben opzoek naar een actieve clan waarbij het spelletje nog wel een spelletje is en geen way-of-life zoals in sommige andere clans :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
Accepted. Welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Dank!
Zal zorgen dat ik ook in dit topic iets actiever ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo medetweakers,

Nadat de clan waar ik een maand of vier met collega's in gezeten heb helaas uit elkaar gevallen is, zoek ik een nieuwe. Ik ben inmiddels TH7 'en een half', met uiteraard lvl. 4 archers en draken :)

Ben zeer actief (en al helemaal in clanwars, je zal mij nooit betrappen op niet 2 keer aanvallen), maar hou ook van een gezellige chat! Ben tweaker sinds 2005 en heb een hele tijd aan DPC mee gedaan. Nu zou ik me graag bij jullie aansluiten. Kan ik een verzoek insturen? Mijn IGN is FLXy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 19:02:
Hallo medetweakers,

Nadat de clan waar ik een maand of vier met collega's in gezeten heb helaas uit elkaar gevallen is, zoek ik een nieuwe. Ik ben inmiddels TH7 'en een half', met uiteraard lvl. 4 archers en draken :)

Ben zeer actief (en al helemaal in clanwars, je zal mij nooit betrappen op niet 2 keer aanvallen), maar hou ook van een gezellige chat! Ben tweaker sinds 2005 en heb een hele tijd aan DPC mee gedaan. Nu zou ik me graag bij jullie aansluiten. Kan ik een verzoek insturen? Mijn IGN is FLXy.
Natuurlijk! Stuur de verzoek maar ingame, tenzij de trophy required aantal even voor je verlaagd moet worden? Hoeveel heb je er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb rond de 1600 trophies, is dat te laag?

Edit: Verzoek is verstuurd.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2016 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 19:06:
Ik heb rond de 1600 trophies, is dat te laag?
Is in orde! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddersjors
nogmaals welkom beiden! vers bloed is altijd goed ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou graag de clan willen joinen. ik heb rond de 1500 trophies en ben th8.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2016 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 22:14:
ik zou graag de clan willen joinen. ik heb rond de 1500 trophies en ben th8.
Doe maar een ingame request.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
Dit zat ook in Clash Royale. Alleen in Clash of Clans weet ik niet of dit zo'n zieke update is. Heeft voor- maar ook nadelen..

https://clashofclans.com/blog/news/friendly-challenge

[ Voor 49% gewijzigd door Shadow771 op 17-05-2016 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:44
Yuri771 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 12:29:
Dit zat ook in Clash Royale. Alleen in Clash of Clans weet ik niet of dit zo'n zieke update is. Heeft voor- maar ook nadelen..

https://clashofclans.com/blog/news/friendly-challenge
Ik zie vooral een groot nadeel.
Dit is een soort xmod eigenlijk waar je kan oefenen op basissen.
Als je een lastige basis ziet bij de tegenstander laat je iemand in de clan deze even nabouwen en dan kan je proberen wat je wil om goede resultaten te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
Vooral dat vind ik ook een behoorlijke nadeel, waardoor ik zelfs denk dat deze update niet eens hoef. Dalijk krijgen we tegenstanders die de tijd en zin hebben om al onze bases constant te oefenen (ik heb daar de tijd niet voor) voordat de CW begint..

Wij zijn blijkbaar niet de enige die er zo over denken: http://forum.supercell.ne...ndly-Challenge%21/page211

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
https://clashofclans.com/...friendly-challenge-update

Balancing and Update News:

Much of the balancing this update is coming in the form of new levels and smaller tweaks.

Town Hall 111
Cannon level 14
Lava Hound level 4
Balloon level 7
In Town Hall 11, air armies have dwindled in popularity. These new levels should help revitalize high-level air armies while helping to defend against the ground rush.

Town Hall 10+
Bowler housing space reduced to 6
Bowlers just didn't seem to be providing enough value for an 8 housing space unit, and the bulky size made him a tough fit in a well-rounded army.

Town Hall 7+
Spring Trap levels 2-4
New Spring Trap levels with minor capacity increases will help catch additional units from time to time. They might even catch an extra Valkyrie!

Other:
Edit Mode tools: A bunch of features added to make editing layouts easier
Donate fully trained Troops/Spells from production queues even if your army is full
Drag troops/spells anywhere into a training queue - training progress is transferred
Gem Troops/Spells for donation directly from the donation context menu
War Logs for any Clan can now be publicly viewed, unless disabled in Clan settings
Builder Suggestions: Tap Builder Info to see and select suggested upgrades to perform
Live spectator count is now shown during attack - see how many others are watching!
Chat stream revamped with built-in Request button

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Zitten toch wel een paar nuttige punten in, zoals het makkelijker doneren als je je camps al vol hebt met troepen.

Het voeren van oefen aanvallen op je mede clanleden zie ik eigenlijk als een legale vorm van xMod idd, beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fopper21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-10 08:11
Het is geen volwaardige vervanging van Xmod, omdat het maar de vraag is of je tegen clangenoten exact dezelfde basis kunt neerzetten en het scheelt toch wel of je een inferno 1 of 2 moet uitschakelen.

Doneren vanuit de queue is fijn, ik heb nu geen wizards in mijn farmarmy, maar kan die straks wel gewoon doneren. Ook wisselen van unit is fijn, kun je een golem klaar hebben staan en dat iemand toch een lavahond wil hebben, switch en doneer.

Ben benieuwd of de traps de mass valk attacks lastiger maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddersjors
onze war logs wel uitzetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
Strikes staan nu voortaan gepubliceerd op de startpost en die houden we natuurlijk bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Het is geen volwaardige vervanging van Xmod, omdat het maar de vraag is of je tegen clangenoten exact dezelfde basis kunt neerzetten en het scheelt toch wel of je een inferno 1 of 2 moet uitschakelen.
Zeker geen volwaardige vervanger, maar het kan zeker wel het verschil maken tussen een ster meer of minder en dus het winnen of verliezen van een war.
Feit is wel dat de omstandigheden nu voor iedereen gelijk zijn natuurlijk.

[quote]Doneren vanuit de queue is fijn, ik heb nu geen wizards in mijn farmarmy, maar kan die straks wel gewoon doneren. Ook wisselen van unit is fijn, kun je een golem klaar hebben staan en dat iemand toch een lavahond wil hebben, switch en doneer.[/quote\

Klopt, ik gebruik buiten de wars om eigenlijk nooit golems of lavahounds omdat ik deze teveel DE vind kosten. Ik wil ze best doneren aan mensen die wel in een war zitten maar vind het vaak teveel gedoe om plek te maken voor een golem en dan vervolgens net te laat zijn met doneren, op deze manier kan dat dus wel. Goede optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
Yuri771 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:09:

Gem Troops/Spells for donation directly from the donation context menu
huh, gems doneren ?

[ Voor 83% gewijzigd door Qubitzz op 19-05-2016 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Je leest verkeerd ;)

Je troops/spells gelijk doneren vanuit het donatie scherm, zonder te moeten wachten tot ze klaar zijn, dat kost je dan wel een paar gems ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plastikman

plastikman

rubber

Voor mij niet echt een voordeel dus, aangezien ik niet ga gemmen om te doneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddersjors
plastikman schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:58:
Voor mij niet echt een voordeel dus, aangezien ik niet ga gemmen om te doneren.
ik denk dat niemand dat gaat doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Riddersjors schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:16:
[...]

ik denk dat niemand dat gaat doen 8)7
Dat is toch wel eens gedaan hoor, ook door mij. Maar het zou inderdaad niet nodig moeten zijn, zeker met de huidige korte trainingstijden niet meer.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddersjors
Ja in het geval dat iemand zeeeeeeeeeeer laat is met cw request is en hij de war kan winnen mayb.
Maar dat gebeurd denk ik ook maar eens in de 3 jaar? ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
Er komt wat meer aan:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/103713122/2016-05-19_15-53-08.jpg

Komt ook van Clash Royale vandaan. LoL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddersjors
daar gaat het nut van de single target infernos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
Hier zie je het in werking:

YouTube: Clash of Clans - Intro to Skeleton Spell

Wel makkelijk luren zo. Aleen moet de dark spell factory ff geupgrade worden naar level 4..

[ Voor 17% gewijzigd door Shadow771 op 19-05-2016 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
Lijkt erop dat het z'n vruchten afgeworpen heeft. Een update:

https://clashofclans.com/...llenge-additional-details
We’ve been reading and listening to your reactions about Friendly Challenges, both positive and negative. Based on your feedback, we’ve made a couple of tweaks.

Layout Replacing Restrictions

Your feedback about how Friendly Challenges might affect Clan War dynamics was super helpful. What makes Clan Wars exciting is the pressure of getting an attack right the first time. Using the new feature to endlessly practice attacks would replace one-shot attacking skill with endless, grindy repetition.
To address this, layouts modified within the last 24 hours will not be available for Friendly Challenges if you are Town Hall 9 or above. Town Hall 8 and below will not have any restrictions.

Changes to War Preparation Day

In order to make the Layout cooldown 24-hours, we will also change how Scouting works on Preparation day.
After the update, you will no longer be able to view an opponent’s War Base layout during Preparation Day. Instead, Scouting will show their active Village layout. This way, players can still get a good sense for the strength of War Bases they are facing, but can’t copy exact layouts for practice. Scouting during Battle Day will remain the same.
Why do this? Without this change to Scouting, the Friendly Challenge cooldown would have to be 48-hours to prevent any possibility of "war practice.”

Your feedback was crucial to helping us make these changes, so thank you and keep it coming!

Have fun with the Friendly Challenges, and Clash on!
The Clash of Clans Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddersjors
dat is een goede oplossing imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
Bye bye trollbases ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Skeleton spell wel interessant hoor, heeft voor meerdere zaken nut. Vind het wel een interessant toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
Weer wat nieuws:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/103713122/2016-05-21_14-29-45.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddersjors
dusss 28 valks worden 56 valks ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Holy ****. Valk rush nog effectiever dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
Volgende update, ook van Clash Royale ge'copy+paste :p

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/103713122/2016-05-22_14-57-49.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddersjors
komt veel van royale naar hier en van hier naar royale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
Nog een nieuwe troop:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/103713122/2016-05-22_21-10-20.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddersjors
hier een link naar alle nieuwe troops/spells in actie:
YouTube: Clash of Clans Updates May 2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook de miner zit al in Royale.

Nog een aanvulling voor de OP. Onder het kopje 'Farmen' mag de tip om je stadhuis buiten je muren te zetten wel weg gehaald worden. Dit is al een tijd zeer inefficiënt, zoals jullie allemaal al lang weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2016 @ 22:25:
Nog een aanvulling voor de OP. Onder het kopje 'Farmen' mag de tip om je stadhuis buiten je muren te zetten wel weg gehaald worden. Dit is al een tijd zeer inefficiënt, zoals jullie allemaal al lang weten.
Goeie tip. Ik heb het weggehaald :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
Vandaag komt de update dus. Heb nog net op tijd m'n mijnen kunnen legen voordat de maintanance begon.

'Please try again in a couple of hours'

Wow, dat is een lange..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Had gehoopt dat ik vanmiddag/vanavond nog even een laatste keer mijn mijnen/pompen aan kon zetten met gems, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricloo86
N.a.v. het bericht in de clan wil ik aangeven dat ik bewust niet aan de wars mee doe momenteel.
De keren voordat ik stopte was het vrijwel iedere keer een kansloze missie.

Verder zal ik zometeen weer wat meer doneren, wat minder tijd momenteel om te spelen / aan te hebben staan voor de verzoeken.

Ik hoor wel wanneer het weer wijsheid is mee te doen, nu TH9 aan het maxxen, dit gaat echter tergend langszaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
Jammer Ricloo, je hebt een prima basis om goed met de war mee te komen.
Wellicht kan je wat oefenen tegen een van ons zijn warbase op zelfde level om wat te oefenen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddersjors
wijsheid is om wanneer je de essentiele dingen (spreuken en minstens 1 hero bij th9) hebt om gewoon lekker mee te doen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:02

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Wanneer beginnen jullie weer een war?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
Tylen schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 16:28:
Wanneer beginnen jullie weer een war?
Vrijdag avond. Niemand weet precies hoe laat _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Dan bij ons ook. En dan weer zondag avond??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
Nee, dan weer dinsdagavond (start prep day). Soms duurt het matchen niet heel lang, soms een eeuwigheid.. En soms is er weer een maintainance waardoor wars veel later starten dan gepland :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Probeer ik dinsdag mee te doen ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Ricloo86 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:39:
N.a.v. het bericht in de clan wil ik aangeven dat ik bewust niet aan de wars mee doe momenteel.
Hoezo kansloze missie?

/edit: prima Tylen!

[ Voor 3% gewijzigd door DyStiC op 26-05-2016 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
Ricloo86 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:39:
zo kansloos was het nu ook weer niet vond ik...

En sinds die XMOD bans gaat het zelfs laatste tijd redelijk goed:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/103713122/2016-05-26_21-08-55.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En vandaag weer gewonnen, ondanks een behoorlijk blok aan het been (ik)! Goed bezig allemaal :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2016 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
mooi winst weer te pakken! congrats!

[ Voor 146% gewijzigd door Shadow771 op 26-05-2016 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddersjors
staan deze statistieken wel uit voor anderen om te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
Nee.staat op public.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
Riddersjors schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 23:28:
staan deze statistieken wel uit voor anderen om te zien?
moet een coleader ff checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
Mooi visitekaartje toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricloo86
Ik zal als ik tijd heb mijn base te herinrichten weer mee doen aan de wars.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas
Tylen schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 17:28:
Probeer ik dinsdag mee te doen ok?
Leuk, net als vroeger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddersjors
Ja maar dan kunnen ze wel zien met hoeveel % we meestal winnen/verliezen. Hoe minder ze weten hoe beter imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
Riddersjors schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 16:37:
[...]

Ja maar dan kunnen ze wel zien met hoeveel % we meestal winnen/verliezen. Hoe minder ze weten hoe beter imo
Eens.. Hoe minder de tegenstander van je weet, hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
Yuri771 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 09:14:
[...]

Eens.. Hoe minder de tegenstander van je weet, hoe beter.
Kan me niet voorstellen hoe die informatie de tegenstander concreet gaat helpen aan de overwinning. Kan juist gunstig (intimiderend/ontmoedigend, in geval van veel wins) uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:04

Pater

Terry Tate

Is er nog een plekje vrij in de Tweakers clan? Mijn clan begint dood te raken, gebeurt weinig meer en clan Wars verliezen we aan de lopende band. Ik maak nog een clan war af en wil dan de overstap maken naar een nieuwe clan.

TH level 145, wellicht een aardige toevoeging om te noemen.

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Wow. Th lv145. Die update heb ik gemist denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:04

Pater

Terry Tate

Th11, level 145. Slip of the pen! ;)

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

Nou, lekker is dat. Deed gisteravond nog een friendly match tegen Shadow (heb ik drie sterren gehaald, trouwens?) maar blijkbaar was de accu leeg en stopte m'n ipad2 tegen het einde van de aanval. Nu wil het ding niet meer aan of uit, enige wat ik te zien krijg is de tijd op een zwart scherm.

Tips wat te doen? Lang op uit-knop drukken heeft geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

OK, google is mn vriend. Nog nooit gehad, vandaar. Powerbutton en home button tegelijk indrukken vor 5 seconden of zo en nu zie ik een rotte appel op het scherm... Kijken of het daadwerkelijk opgelost is.
Ik denk wel dat het aan de geupdate COC app ligt, die gooit mij er inmiddels ook regelmatig uit namelijk.

Misschien ook tijd voor een nieuwe ipad(mini)? De chat is dramatisch sloom in-app. Verder draaite het wel.

Pagina: 1 ... 46 ... 59 Laatste