E: Ben trouwens inderdaad benieuwd hoe Spanje het tegen Chili zal doen.
[ Voor 8% gewijzigd door Thomas op 15-06-2014 14:06 ]
VI is een sensatieprogramma, daar zitten wat onzekere mannetjes te galbakken op alles waar ze op kunnen galbakken puur voor de kijkcijfers, met inhoudelijk over voetbal praten heeft dat programma nog nooit wat te maken gehad. Om die reden kun je niet verwachten dat ze ook maar iets gaan veranderen daaraan.Phantasmagoria schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 15:22:
Tactisch kan van Gaal wel wat. Misschien dat ze nu bij VI eea normaal / wat objectiever gaan beoordelen ipv dat eeuwige slijpen van de messen en belachelijk maken van van Gaal en Eredivisie. Zal wel niet.
Overigens zou het wel heel bijzonder zijn als zowel Nederland als Chili de volgende wedstrijd winnen, dan zijn Spanje en Australïe meteen allebei eruit en gaat de wedstrijd Nederland-Chili er alleen nog maar om wie er eerste wordt
[ Voor 15% gewijzigd door Krukar op 15-06-2014 14:39 ]
Die glazen bol is niet groter dan die van jou die zegt dat Brazilie in diezelfde wedstrijd staat...St@m schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 22:45:
Dat wordt waarschijnlijk Italië? Dat is wel een hele grote glazen bol.
Er is helemaal niks mis met optimistisch zijn. Je zou het eens moeten proberen, wordt het leven leuker van.
Nederland wordt ALTIJD wereldkampioen. Zoniet, dan toch. Ik vind het elk tournooi weer fantastisch: wildvreemden omhelzen, je kan met letterlijk iedereen die je tegenkomt een praatje maken en, om met Van Gaal te spreken, gewoon JUICHEN. Er is wel genoeg ellende in de wereld.
Ik zal dan geen verstand van voetbal hebben, maar ik hoor liever bij het deel van de bevolking dat een paar weken feest viert dan het deel dat smalend in de marge staat te zuurpruimen. Ik vind het ongelijk van al die naysayers haast nog mooier dan het pruillipje van Casillas.
Dat mogen de mensen op de eerste pagina's van dit topic zich best aantrekken... of niet, dat boeit mij dan weer weinig. Mond dicht, biertje in de hand en genieten met je zure kop! En reken er maar op dat ze in Brazilië op dit moment banger zijn voor ons dan wij voor hen. * Clush pakt een biertje.
... not as I do.
Je doet anders wel waar je zelf anderen van beschuldigt. Nederland heeft één wedstrijd gewonnen en nu hoor ik je voor het eerst en zijn we ineens WK en is Brazilië zogenaamd bang voor ons....Clush schreef op zondag 15 juni 2014 @ 15:39:
[...]
Die glazen bol is niet groter dan die van jou die zegt dat Brazilie in diezelfde wedstrijd staat...
Er is helemaal niks mis met optimistisch zijn. Je zou het eens moeten proberen, wordt het leven leuker van.
Nederland wordt ALTIJD wereldkampioen. Zoniet, dan toch. Ik vind het elk tournooi weer fantastisch: wildvreemden omhelzen, je kan met letterlijk iedereen die je tegenkomt een praatje maken en, om met Van Gaal te spreken, gewoon JUICHEN. Er is wel genoeg ellende in de wereld.
Ik zal dan geen verstand van voetbal hebben, maar ik hoor liever bij het deel van de bevolking dat een paar weken feest viert dan het deel dat smalend in de marge staat te zuurpruimen. Ik vind het ongelijk van al die naysayers haast nog mooier dan het pruillipje van Casillas.
Dat mogen de mensen op de eerste pagina's van dit topic zich best aantrekken... of niet, dat boeit mij dan weer weinig. Mond dicht, biertje in de hand en genieten met je zure kop! En reken er maar op dat ze in Brazilië op dit moment banger zijn voor ons dan wij voor hen. * Clush pakt een biertje.
Achteraf praten is altijd makkelijk (of zou je anders jouw voorspelling van vóór het WK van de wedstrijd eens willen quoten?
Je zegt het eigenlijk zelf al, je bent alleen voetbalfan tijdens eindtoernooien (waarschijnlijk?), laat de mensen die wél vaker dan een paar weken in de twee jaar voetbal kijken dan ook lekker in hun eigenwaarde, die vinden het namelijk vaak wel leuk om (ook vooraf) wedstrijden te analyseren en te 'voorspellen', heeft niets met zuurpruimerij te maken. En ja, als je wedstrijden 'voorspelt' dan zit je er wel eens naast (anders zouden we immers allemaal vies rijk zijn door websites als Unibet
De mensen die wel vooraf analyseren en discussiëren vinden het echt niet minder mooi dan jij dat Nederland heeft gewonnen
Ben zelf dan wel geen enorme voetbalfan, maar vind het tijdens het WK heerlijk om het op de voet te volgen, ook andere teams dus. Ik kijk natuurlijk niet iedere wedstrijd, maar vanavond ga ik bijvoorbeeld lekker zitten voor Frankrijk - Honduras, prachtig om naar te kijken. Een beetje realistisch zijn, analyseren en voorspellen zonder er gelijk vanuit te gaan dat we wereldkampioen worden maakt niemand tot zuurpruim.
Nou ja, het gaat niet om mij, maar hier heb ik bijvoorbeeld gewoon Nederland als wereldkampioen staan: http://www.flexvoetbal.nl/prediction/222351/13510/ En als je echt geïnteresseerd bent heb ik nog wel wat whatsapp chatlogs... maar daar gaat het helemaal niet om. Ik denk dat niemand deze uitslag had verwacht (ik had 1-1 staan).Krukar schreef op zondag 15 juni 2014 @ 16:06:
[...]
Je doet anders wel waar je zelf anderen van beschuldigt. Nederland heeft één wedstrijd gewonnen en nu hoor ik je voor het eerst en zijn we ineens WK en is Brazilië zogenaamd bang voor ons....
Achteraf praten is altijd makkelijk (of zou je anders jouw voorspelling van vóór het WK van de wedstrijd eens willen quoten?)
Je zegt het eigenlijk zelf al, je bent alleen voetbalfan tijdens eindtoernooien (waarschijnlijk?), laat de mensen die wél vaker dan een paar weken in de twee jaar voetbal kijken dan ook lekker in hun eigenwaarde, die vinden het namelijk vaak wel leuk om (ook vooraf) wedstrijden te analyseren en te 'voorspellen', heeft niets met zuurpruimerij te maken. En ja, als je wedstrijden 'voorspelt' dan zit je er wel eens naast (anders zouden we immers allemaal vies rijk zijn door websites als Unibet).
De mensen die wel vooraf analyseren en discussiëren vinden het echt niet minder mooi dan jij dat Nederland heeft gewonnen
Ik heb de oefenwedstrijden van Spanje en Brazilië bekeken en die vond ik toen niet al te best voor de dag komen. Maar de Nederlandse 'kenners' zijn altijd vele malen kritischer op ons eigen elftal dan op andere teams. Alsof de concurrenten altijd hun maximale niveau halen... Als je iets objectiever kijkt is het gewoon waanzin (of zuurpruimerij) om bij voorbaat te zeggen dat Nederland kansloos is in de poule/tegen Brazilië.
Sowieso, hoe vaak komt het nou voor dat het beste team aanwezig het tournooi wint? Griekenland (Denemarken) anyone? Zelfs als je vooraf de absolute kwaliteit al kan meten (als zoiets al bestaat) is het gewoon niet nodig om je bij voorbaat al neer te leggen bij een verlies. Het blijft gewoon voetbal en er is zolang we niet naar huis hoeven áltijd reden tot hoop en optimisme.
En zelfs als je al een goede manier hebt om te bepalen hoe goed een team is, dan denk ik dat Nederland daar nog redelijk goed scoort ook. Met Persie, Robben en Sneijder is de aanval gewoon de absolute wereldtop, en dan heb je Huntelaar nog op de bank zitten. Natúúrlijk is Brazilië daar bang voor!
En voor de rest van de jonkies rondom De Jong (óók wereldklasse) moet je net Van Gaal hebben. Voor spelers die gretig zijn en graag iets willen leren zonder dat ze denken zelf alles al te kunnen is dat de perfecte coach die het maximale eruit kan halen.
Het ging mij trouwens ook niet om analyses en onderbouwde voorspellingen, maar meer om de cynische houding die vaak onder zelfbenoemde kenners de kop opsteekt en het meten met een dubbele maat.
Als Brazilië volkomen onverdiend van Kroatië wint is dat een incident en zijn alle kenners het er over eens dat ze de volgende wedstrijden véél beter gaan zijn, als Nederland na een geweldige kwalificatiereeks in een paar oefenpotjes wat moeilijk tot scoren komt is het crisis en een schrijnend gebrek aan kwaliteit.
Ik kijk overigens wel iets meer voetbal dan eens in de twee jaar, maar wat betreft discussies over voetbal heb ik wel genoeg aan m'n huisgenoten en broers, dus je zult hier op GoT inderdaad geen profetische posts van mij vinden... daarnaast begrijp ik dat termen als 'zure kop' anders doen vermoeden (waarvoor excuses) maar het was niet zozeer bedoeld als belediging als wel als oproep tot optimisme
Het Nederlands elftal kan écht wel wat, vergeet niet er ook gewoon van te genieten. Ook vooraf.
... not as I do.
Ik denk dat Nederland ver kan komen als de wedstrijdinstelling van de tweede helft meegenomen wordt naar de volgende wedstrijden. Met durf en lef voetballen en er vol invliegen. En 'Batman en Robin' moeten heel blijven...Thomasx4 schreef op zondag 15 juni 2014 @ 12:50:
[...]
Geeft inderdaad zelfvertrouwen, en we speelden goed (zeker in de tweede helft). Ik denk absoluut dat we kans maken, maar in dit topic zie ik genoeg mensen denken dat we zo door de 8e- kwart- en halve finales heen komen, en dat vind ik nogal overdreven, als we ergens worden uitgeschakeld dan is het wel in één van die wedstrijden.
Dat is het stomste wat ze kunnen doen. Zie 2008 en de gevolgen daarvan tegen Rusland...albino71 schreef op zondag 15 juni 2014 @ 13:58:
[...]
Win je ook van Chili daarna, dan wellicht wat meer en moeten we oppassen voor euforie en zelfoverschatting.
Je kunt die ook laten lopen natuurlijk, want je bent dan ws toch al door. Anticiperen op wat Brazilië doet is niet onverstandig idd.
Geewoon altijd je sterkste team opstellen en er vol voor gaan, anders raak je uit de 'flow'.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik zeg dat helemaal nergensClush schreef op zondag 15 juni 2014 @ 15:39:
[...]
Die glazen bol is niet groter dan die van jou die zegt dat Brazilie in diezelfde wedstrijd staat...
Ja.. er is een verschil tussen optimistisch en euforisch. Er van uit gaan dat we wel even winnen van in dit geval Mexico en daarna Italië en dan Argentinië of Portugal en vervolgens Duitsland is inderdaad optimistisch, maar totaal niet realistisch.Er is helemaal niks mis met optimistisch zijn. Je zou het eens moeten proberen, wordt het leven leuker van.
Ja.. dat is leukNederland wordt ALTIJD wereldkampioen. Zoniet, dan toch. Ik vind het elk tournooi weer fantastisch: wildvreemden omhelzen, je kan met letterlijk iedereen die je tegenkomt een praatje maken en, om met Van Gaal te spreken, gewoon JUICHEN. Er is wel genoeg ellende in de wereld.
Ja, ik vond het eerst wel heel erg verdedigend hoor, 5 verdedigers, maar we konden toch goed aanvallen. Toen Nederland er 4 had gescoord vond ik het wel zielig voor Spanje

Maar goed.. dat heb je met eindtoernooien.. Mijn vriendin [geen voetballiefhebber] heeft haar moeder [geen voetballiefhebber], zusje [geen voetballiefhebber] en vriend van haar zusje [geen voetballiefhebber] uitgenodigd om voetbal te komen kijken bij ons op woensdag. Gelukkig vond ze het niet erg dat ik bij mijn vrienden ga kijken..
Mijn schoonpa zit in het stadion.. (zwager woont in Brazilië)
Geloof mij.. ik heb een topavond gehad, en toch had ik 2-1 gepouled. En dat is niet zuur, dat heeft daar niets mee te maken. PEC-Ajax.. denk je ook dat er maar 1 Zwollenaar was die met droge ogen beweerde dat Ajax wel even afgeslacht zou worden met 5-1? Nee. ik niet, niemand in de bus niet en niemand die ik sprak had na 5 minuten (toen stond Ajax met 0-1 voor) ook maar enige illusie dat we zouden winnen van Ajax. En toch werd het 5-1..En we hebben een topfeest gehad.Ik zal dan geen verstand van voetbal hebben, maar ik hoor liever bij het deel van de bevolking dat een paar weken feest viert dan het deel dat smalend in de marge staat te zuurpruimen. Ik vind het ongelijk van al die naysayers haast nog mooier dan het pruillipje van Casillas.
TLDR;
Moraal van het verhaal: Realistisch betekent niet dat je een zuurpruim bent of dat je geen lol kunt hebben als blijkt dat het anders uitpakt dan dat je van te voren had gedacht.
Voorspelling van woensdag: 2-0 winst op Australië en Chili wint met 3-1 van Spanje.
Overigens is er imo een groot verschil tussen mensen die (denken) het spelletje (te) kennen en proberen een realistische mening te vormen en mensen die maar lukraak roepen dat Nederland gaat verliezen met 5-0!!!!111
[ Voor 4% gewijzigd door St@m op 16-06-2014 10:54 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Dat bedoel ik. Helemaal mee eens. Ik denk dat ik jou onterecht ook over die kam heb geschoren.St@m schreef op maandag 16 juni 2014 @ 10:43:
Overigens is er imo een groot verschil tussen mensen die (denken) het spelletje (te) kennen en proberen een realistische mening te vormen en mensen die maar lukraak roepen dat Nederland gaat verliezen met 5-0!!!!111
Ik denk overigens dat, na NED - SPA en BRA - KRO, op dit moment Nederland wel favoriet is voor die wedstrijd. Maar daar zitten nog minstens 2 wedstrijden tussen, dus we krijgen nog wat meer informatie om mee te werken.
[ Voor 4% gewijzigd door Clush op 16-06-2014 11:50 ]
... not as I do.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Van deze 8 helften waren er 6 dramatisch, 1 was maximaal redelijk te noemen, en 1 was uitstekend.
En van die 8 helften, nemen we niet de 7, maar die ene als uitgangspunt voor de rest van het toernooi. Ben benieuwd, hoop niet dat veel mensen teleurgesteld worden. Mij maakt het niet uit hoe het WK eindigt, zolang we er maar niet tegen Portugal uitvliegen
Een knap staaltje 'niet direct het achterste van je tong laten zien' dusPWM schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:27:
Wat ik wel grappig vind nu is dat Nederland in de laatste 4 weken, 8 helften voetbal heeft gespeeld.
Van deze 8 helften waren er 6 dramatisch, 1 was maximaal redelijk te noemen, en 1 was uitstekend.
En van die 8 helften, nemen we niet de 7, maar die ene als uitgangspunt voor de rest van het toernooi. Ben benieuwd, hoop niet dat veel mensen teleurgesteld worden. Mij maakt het niet uit hoe het WK eindigt, zolang we er maar niet tegen Portugal uitvliegen
6 dramatische helften vind ik overdreven, en de vergelijking tussen voorbereidende wedstrijden en wk wedstrijden gaat ook niet helemaal op.PWM schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:27:
Wat ik wel grappig vind nu is dat Nederland in de laatste 4 weken, 8 helften voetbal heeft gespeeld.
Tuurlijk ben ik het met je eens dat er nog lang geen reden is tot euforie maar er ging veel goed afgelopen vrijdag dus enige positiviteit is wel op zijn plaats wat mij betreft.
Wat betreft die euforie maak ik mij niet zoveel zorgen, dat zijn zoals hierboven al vermeld toch alleen de gelegenheidssupporters. De spelers/het team/Van Gaal zijn er volgens mij zeer beducht op om niet te vroeg te juichen.
Wat betreft het verloop van dit toernooi: Ik hoop uiteraard dat we kampioen worden, ik geloof ook wel dat we hier de kwaliteiten voor hebben. Echter blijft het toernooivoetbal, dus 0,0 zekerheid. Je kunt er straks (na de poulfase) op ieder moment tegen iedere tegenstander uitvliegen..
We zullen zien!

Dat is waar, maar het was wel de belangrijkste van de 8, en het is wel typisch Nederlands om het beste spel voor de zwaarste wedstrijden te bewaren. Dat is ook waarom ik denk dat we na woensdag weer wat nuchterder zullen zijn; ik heb het idee dat iedereen nu van Nederland verwacht dat ze Australië met een nulletje of tien gaan oprollen en dat gaat gewoon niet gebeuren. Die wedstrijd wordt wel gewonnen maar het zal erg stroef gaan denk ik.Van deze 8 helften waren er 6 dramatisch, 1 was maximaal redelijk te noemen, en 1 was uitstekend.
[ Voor 11% gewijzigd door Dr. Strangelove op 16-06-2014 12:50 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
De inzet en motivatie zal bij een WK pot veel hoger liggen. Dus 8 helften ? Nee. Je kan na Australië en Chili pas zeggen in wat voor vorm het elftal steekt.
p.s. ik neem al mijn woorden terug over het feit dat Spanje zou winnen van Nederland. Dat Spanje fysiek zo beroerd zou zijn en Nederland zo fit had ik niet verwacht.
Spanje leek op dat gebied op Nederland tijdens het EK van 2012.kaos- schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:53:
p.s. ik neem al mijn woorden terug over het feit dat Spanje zou winnen van Nederland. Dat Spanje fysiek zo beroerd zou zijn en Nederland zo fit had ik niet verwacht.
Puur op kwaliteiten/ervaring heeft hij wel gelijk. Maar we zullen het maar niet over het woord fitheid hebben..kaos- schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:02:
http://www.nusport.nl/wk-...-sterker-dan-in-2010.html
Iemand moet mij dit ook even gaan uitleggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Grimmie187 op 16-06-2014 13:05 ]
Dat is nog een weinig belicht punt, imho. Robben gaf het na de wedstrijd ook al aan. Er zijn wel meer teams die gewoon niet fit ogen. Afhankelijk van de warmte kan dat best eens een grote rol gaan spelen.kaos- schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:53:
Dat Spanje fysiek zo beroerd zou zijn en Nederland zo fit had ik niet verwacht.
... not as I do.
In mijn ogen is dit een van de belangrijkste aspecten dit WK idd. Je zag bij praktisch elke speler van Nederland dat ze hongerig en vol motivatie waren. Spanje heeft het compleet onderschat. Dat Robben Ramos ook zo te kakken zette was een weerspiegeling van de wedstrijd.Clush schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:14:
[...]
Dat is nog een weinig belicht punt, imho. Robben gaf het na de wedstrijd ook al aan. Er zijn wel meer teams die gewoon niet fit ogen. Afhankelijk van de warmte kan dat best eens een grote rol gaan spelen.
Ik had vooraf ook niet verwacht dat ze zouden winnen tegen Spanje. Een zware 2-1 overwinning voor Oranje had ik wel mogelijk geacht als ze als een team met 100% inzet zouden spelen. Maar deze eindstand...PWM schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:27:
Ik ben benieuwd naar de volgende wedstrijd van zowel Nederland als Spanje. Nederland om te zien of ze dit spel kunnen vasthouden, Spanje om te zien of ze de knop om kunnen zetten en laten zien wat hun kwaliteit is.
Als Nederland twee dramatische wedstrijden krijgt en Spanje de draad weer oppakt dan kan je met 5-1 winnen maar dan lachen ze in Spanje het laatst. En dat moeten we niet hebben
Ik denk dat Oranje gewoon gefocust speelt tegen Australië en Chili en dat geen van beide teams dat erg zal kunnen waarderen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ach, je moet ook een beetje mazzel hebben. Als Cillessen die bal van Silva niet had gepakt en Van Persie had over gekopt vlak voor rust, dan was de wedstrijd heel anders gelopen en hadden we nu drie dagen van nationale rouw gehad.Snippo schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:24:
[...]
Ik had vooraf ook niet verwacht dat ze zouden winnen tegen Spanje. Een zware 2-1 overwinning voor Oranje had ik wel mogelijk geacht als ze als een team met 100% inzet zouden spelen. Maar deze eindstand...
Vooral die fantastische goal van Van Persie heeft het hele elftal vleugels en zelfvertrouwen gegeven.
Jezelf moed proberen in te praten tegen beter weten in...kaos- schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:02:

[ Voor 18% gewijzigd door Fiber op 16-06-2014 13:45 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Vond dat ook wel een mooie analyse die zaterdag voorbij kwam bij Studio Brasil. Dat de schoonheid van de goal van Van Persie een elftal een boost kan geven die nóg groter is dan normaal. Dat het zelfvertrouwen nog een x percentage meer stijgt dan bij een standaard goalFiber schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:43:
[...]
Ach, je moet ook een beetje mazzel hebben. Als Cillessen die bal van Silva niet had gepakt en Van Persie had over gekopt vlak voor rust, dan was de wedstrijd heel anders gelopen en hadden we nu drie dagen van nationale rouw gehad.
Vooral die fantastische goal van Van Persie heeft het hele elftal vleugels en zelfvertrouwen gegeven.
Tuurlijk je krijgt een "woow dat kunnen wij, nu kunne we winnen!" in de kleedkamer met ze alle praten over die goal en dan met bijna te veel zelfvertrouwen het veld op.Joster schreef op maandag 16 juni 2014 @ 14:31:
[...]
Vond dat ook wel een mooie analyse die zaterdag voorbij kwam bij Studio Brasil. Dat de schoonheid van de goal van Van Persie een elftal een boost kan geven die nóg groter is dan normaal. Dat het zelfvertrouwen nog een x percentage meer stijgt dan bij een standaard goal

De beide goals van Robben vond ik prachtig en ook dat geeft een elftal vertrouwen en rust. Ook de jongens achterin weten nu weer dat als ze een keer een foutje maken dat het dan niet direct over en sluiten hoeft te zijn. Dat voetbalt toch een stuk lekkerder.garriej schreef op maandag 16 juni 2014 @ 14:48:
[...]
Tuurlijk je krijgt een "woow dat kunnen wij, nu kunne we winnen!" in de kleedkamer met ze alle praten over die goal en dan met bijna te veel zelfvertrouwen het veld op.. Vond die laatste van robben misschien nog wel indrukwekkender, die sprint, het nadenken en de uitvoering waren alle van geniale klasse.
Het hele mentale gebeuren blijft natuurlijk apart maar wel interessant. Als Spanje had voorgestaan denk ik bijvoorbeeld niet dat Robben die sprint had gewonnen van Ramos.
Gezien zijn prestaties voor de goal denk ik dat hij bedoelt dat hij een sterkere bril nodig heeft dan vier jaar geleden.kaos- schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:02:
Ja en als de strafschop niet was gegeven had het anders gelopen, als hij hem gemist had, had het anders gelopen. Als als als als. zo is het niet gegaan het is 1-5 geworden en we zien wel wat de volgende wedstrijd brengt.Fiber schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:43:
[...]
Ach, je moet ook een beetje mazzel hebben. Als Cillessen die bal van Silva niet had gepakt en Van Persie had over gekopt vlak voor rust, dan was de wedstrijd heel anders gelopen en hadden we nu drie dagen van nationale rouw gehad.
[...]
Jezelf moed proberen in te praten tegen beter weten in...

Mexico en daarna Italië en dan Argentinië/Portugal/Belgie en vervolgens DuitslandSt@m schreef op maandag 16 juni 2014 @ 10:43:
[...]
Ja.. er is een verschil tussen optimistisch en euforisch. Er van uit gaan dat we wel even winnen van in dit geval Mexico en daarna Italië en dan Argentinië of Portugal en vervolgens Duitsland is inderdaad optimistisch, maar totaal niet realistisch.
[...]
Hoop van harte dat Belgie de kwartfinale haalt dan kunnen we NL vs Belgie zien en een mini oorlogje ontketenen op GoT
Tot Duitsland zou het moeten lukken, maar Duitsland uitschakelen wordt een zware klus. (Verwacht veel van Duitsland)
Ja, zou leuk zijn als het Nederland vs België wordt. Dit gaat niet gebeuren denk ik wat Argentinië en Portugal zijn natuurlijk veel beter.Hironshy schreef op maandag 16 juni 2014 @ 15:14:
[...]
Mexico en daarna Italië en dan Argentinië/Portugal/Belgie en vervolgens Duitsland
Hoop van harte dat Belgie de kwartfinale haalt dan kunnen we NL vs Belgie zien en een mini oorlogje ontketenen op GoT
Tot Duitsland zou het moeten lukken, maar Duitsland uitschakelen wordt een zware klus. (Verwacht veel van Duitsland)
Belgie hebben we nog niet gezien dus alles kan nog, Portugal was niet heel bijzonder ofzo.MauritsDe schreef op maandag 16 juni 2014 @ 21:25:
[...]
Ja, zou leuk zijn als het Nederland vs België wordt. Dit gaat niet gebeuren denk ik wat Argentinië en Portugal zijn natuurlijk veel beter.
Veel beter? Ze hebben gewoon een half goed spelende messi & ronaldo..MauritsDe schreef op maandag 16 juni 2014 @ 21:25:
[...]
Ja, zou leuk zijn als het Nederland vs België wordt. Dit gaat niet gebeuren denk ik wat Argentinië en Portugal zijn natuurlijk veel beter.
Rest van het team is zeker niet veel beter dan België, ik zou zelf het omgekeerde zeggen, dat België in totaal opgeteld betere individuele spelers heeft. De WK ervaring zit er nog niet in, maar wel al de toernooi ervaring van bijna iedereen op zich bij hun eigen clubs.
Als je gekeken had naar hun wedstrijd, weet je gewoon dat Portugal & Argentinië ondermaats gespeeld hebben.
[ Voor 9% gewijzigd door SmokingCrop op 17-06-2014 09:10 ]
Het is nog even lastig vergelijken omdat we België nog niet aan het werk hebben gezien, maar ik zie Argentinië op deze manier niet ver komen hoor.SmokingCrop schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 09:09:
[...]
Als je gekeken had naar hun wedstrijd, weet je gewoon dat Portugal & Argentinië ondermaats gespeeld hebben.
Portugal speelde zwaar ondermaats. Natuurlijk was Duitsland beter, maar dit is een beste klap die ze moeten verwerken. Ben bang dat Portugal niet ver gaat komen dit WK.
Dan heb je de wedstrijd van gisteren gemist? Portugal was al net zo ontredderd als Spanje. Misschien liggen ze er beiden al snel uit. RonaldoMauritsDe schreef op maandag 16 juni 2014 @ 21:25:
[...]

Wat t morgen gaat worden ben ik erg benieuwd naar. Andere opstelling? Of toch 5-3-2? Wie weet wordt het een hele deceptie zoals een score van 1-1 of zelfs verliezen. Hoewel dat kleine kans is, Chili is het ook met 3-1 gelukt
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
dwz dat janmaat/blind/sneijder linie naar voren schuiven. In principe verandert er dus niets, alleen is de perceptie anders.
Persoonlijk zal ik net wat er hierboven gezegd wordt, de lijn 3-5-2 doortrekken met een iets aanvallend tintje.
Wanneer je dan met 4-0 wint krijgt het team nog meer en meer vertrouwen. Net wat Sneijder zei, never change a winning system
[ Voor 63% gewijzigd door GAITii op 17-06-2014 09:57 ]
Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231
Bij gelijkspel kan Spanje nog steeds tweede worden, als ik het goed zie.Safaci schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 09:54:
En nu maar hopen dat Chili morgen Spanje eruit knikkert. Gelijkspel zal voldoende zijn.
Denk dat Chili wel tevreden is met een salonremise dan hoor.durian schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 10:02:
[...]
Bij gelijkspel kan Spanje nog steeds tweede worden, als ik het goed zie.
Wij zeker omdat we de wereldkampioen eruit hebben geknikkerd.
Alleen Chili moet dan waarschijnlijk wel tegen Brazillie en zullen misschien daarom nog wel vechten voor de overwinning.
Spanje zal Costa wel buiten de opstelling laten. En anders moet je toch echt Villa naast Costa opstellen aangezien Villa zowel het Barca-speltype kent alswel het samenspel met Costa.
Ik vind dat maar een kutsysteem. Na de poulefase loten is veel beter/eerlijker.Joostje123 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 10:05:
[...]
Alleen Chili moet dan waarschijnlijk wel tegen Brazillie en zullen misschien daarom nog wel vechten voor de overwinning.
Alle teams tegen alle anderen laten spelen, en dan de einduitkomst nemen, dat zou nog eerlijker zijn... :-)kaos- schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 10:08:
[...]
Ik vind dat maar een kutsysteem. Na de poulefase loten is veel beter/eerlijker.
Ook wel competitie genoemd in plaats van een toernooidurian schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 10:09:
[...]
Alle teams tegen alle anderen laten spelen, en dan de einduitkomst nemen, dat zou nog eerlijker zijn... :-)
Vind dat zelf een beetje suf, knock-out is veel spannender.
Misschien is het wel leuker om een loting te verrichten na de poule fases. Een pot met nummers 1 en een pot met nummers twee.
Maar ik denk dat het huidige systeem met name ook met de logistieke planning te maken heeft.
Als Spanje van chilli wint zijn we denk ik eerste in de poule:
NL 3 3
SP 0 3
CH 3 0
AU 0 0
Op doelsaldo zijn we dan al eerste.
We rollen die Aussies natuurlijk wel op.
Stadia was beter....
[ Voor 8% gewijzigd door Tristan op 17-06-2014 11:30 ]
Vergeet Uruguay nietTristan schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 11:27:
Wat zou het episch zijn als Spanje en Portugal in de groupsfase er al uit vliegen!
Als Chilli van Spanje wint kunnen ze wel eens groot worden dit toernooi. Dat had ik als voetbal leek niet verwacht. En laat België en Costa Rica ook maar stunten.
Stadia was beter....
Als België goed gaat vind ik het geen stunten trouwens, ze hebben gewoon een heel sterk team.artificial_sun schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 11:30:
Van mij mogen ze Portugal sowieso wegsturen. Wat een **** ploeg.
Als Chilli van Spanje wint kunnen ze wel eens groot worden dit toernooi. Dat had ik als voetbal leek niet verwacht. En laat België en Costa Rica ook maar stunten.
Nog steeds mogelijkheden voor een tweede plaats, maar dan moet NL er niks meer van bakken, en inderdaad van AUS verliezen of gelijkspelen, bv:artificial_sun schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 11:27:
Ik hoop dat Chilli er alles aan doet om van Spanje te winnen. Dan blijft het spannend tot de laatste wedstrijd, voor ons dan, Spanje kan dan naar huis.
Als Spanje van chilli wint zijn we denk ik eerste in de poule:
NL 3 3
SP 0 3
CH 3 0
AU 0 0
Op doelsaldo zijn we dan al eerste.
We rollen die Aussies natuurlijk wel op.
ESP-CHI:1-0, AUS-NED:0-0, AUS-ESP:0-1, NED-CHI:0-0
ESP 3 2 0 1 3 5 -2 6
NED 3 1 2 0 5 1 4 5
CHI 3 1 1 1 3 2 1 4
AUS 3 0 1 2 1 4 -3 1
Als wij van AUS winnen zijn we eerste.
Wel grappig, we hebben nog nooit van ze gewonnen volgens de statistieken
Maar voor alles is een eerste keer
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Die wedstrijden zijn natuurlijk wel een tijdje geleden en wij hebben nu wel een heel ander team(op een aantal "oudjes"na). Maar goed Australië is altijd een fysiek sterk team dat met 10 man in de 16 meter gaat staan en daar komen wij als Nederland al sinds jaar en dag niet doorheen. Dan is Australië in balbezit niet eens zo heel slecht en zijn ze vooral in de lucht gevaarlijk. Maar verliezen van die Australiërs doen we niet hoor denk ik, sowieso een gelijk spel.RonaldDesigns schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 12:17:
[...]
Volgens mij heeft Spanje ook nog nooit kunnen winnen van Australie ;-)RonaldDesigns schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 12:17:
[...]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Weet niet of deze al voorbij gekomen is?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Atleast its not "zo en zo"horizon1978 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 09:39:
Oh me jee.. "zowiezo" als ondertiteling in dat filmpje.

Haha, dat viel mij ook al op maar ik wilde niet de taalnazi (pun intendedhorizon1978 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 09:39:
Oh me jee.. "zowiezo" als ondertiteling in dat filmpje.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
1-0
1-1
1-2
en in de 89ste minuut 1-3 op een counter. En Casillas gaat nogmaals bewijzen dat Mourinho het hele seizoen gelijk had... Die zijn vertrouwen moet toch weg zijn, nu?
Als dat gebeurt kunnen Spanje en Australië naar huis en gaat de laatste wedstrijd van Nederland nergens meer over...Coltrui schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 20:23:
Chili wint. Scoreverloop:
1-0
1-1
1-2
en in de 89ste minuut 1-3 op een counter. En Casillas gaat nogmaals bewijzen dat Mourinho het hele seizoen gelijk had... Die zijn vertrouwen moet toch weg zijn, nu?
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Kijk de wedstrijd even terug en ga ze tellen. Boeit toch verder niet...?Royz schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 20:25:
Heeft Cillessen, ook maar 1 goede uittrap gehad vandaag?
Natuurlijk wel, het is fijn als je rust achterin hebt. Iedere diepe bal was verloren, er zat geen normale opbouw inFiber schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 20:27:
[...]
Kijk de wedstrijd even terug en ga ze tellen. Boeit toch verder niet...?
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Uhm, Brazilië ontlopen?Fiber schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 20:25:
[...]
Als dat gebeurt kunnen Spanje en Australië naar huis en gaat de laatste wedstrijd van Nederland nergens meer over...
[ Voor 0% gewijzigd door Rev-anche op 18-06-2014 20:37 . Reden: spelfoutje ]
‘Eén dode is een tragedie, een miljoen doden een statistiek.’
Is dat nodig? Die zijn ook niet echt lekker in vorm...
Poe... Spanje - Chili gaat ook al weer bijna beginnen...

[ Voor 14% gewijzigd door Fiber op 18-06-2014 20:43 ]
Het kan een prachtig spektakel worden, een baggerwedstrijd waar niks gebeurd. Chili kan ze afmaken of Spanje slaat keihard terug. Dit word er denk ik wel een.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Hallo Canvas, hier ben ik weer.
Verwijderd
Een aantal mensen is al vechtend door de persruimte binnengekomen uiteindelijk.
Klopt niet helemaal, Javi Martinez is van oorsprong danwel CDM, bij Bayern heeft ie ook regelmatig als centrale verdediger gespeeld.Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 20:59:
Wel triest dat Spanje een verdedigende middenvelder als verdediger op moet stellen, omdat ze kwalitatief geen goede vervangers hebben.
ARD is ook wel fijn...schwarzenegger schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 20:55:
Ohw nee..... de blanke Chinees als verslaggever bij Spanje - Chili.
Hallo Canvas, hier ben ik weer.
Verwijderd
Het is dus een CDM en geen verdedigerdutchgio schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 21:01:
[...]
Klopt niet helemaal, Javi Martinez is van oorsprong danwel CDM, bij Bayern heeft ie ook regelmatig als centrale verdediger gespeeld.

Verwijderd
Ik had gezegd dat ze van NL zouden verliezen en 3e in de poule zouden worden. Spanje is niet zo goed meer, zie de oefenpot tegen Zuid- Afrika of die tegen Chili etc. Beetje het Nederland probleem van 2012.Jerry schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 21:02:
Zo, daar had Spanje alweer op achterstand kunnen staan.
Dit topic is gesloten.