[WK2014] Groep B (Spanje, Nederland, Chili, Australie)

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 22.298 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:46
Pinobigbird schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 21:58:
Nee, de officiële FIFIA Budweiser Man of the Match is Robben. Van Gaal noemde De Jong als zijn man of the match.
Volgens WhoScored was het Robben met Depay nipt achter hem: http://www.whoscored.com/Matches/789633/Live

https://twitter.com/WhoScored/status/479323868197584896

[ Voor 6% gewijzigd door Joster op 20-06-2014 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:01
Napo, je kunt zo'n penalty alleen geven als je de situatie geheel verkeerd interpreteert. Alleen als de scheidsrechter de actie van Janmaat ziet als een doelbewuste poging de bal met zijn hand tegen te houden (door zich breed te maken), kun je dit volgens FIFA Laws of the Game bestraffen met een strafschop. Ik denk dat, in alle redelijkheid, letterlijk niemand zal vinden dat Janmaat met zijn lichaamshouding de intentie had de bal te stoppen met zijn hand.

Dat wij dit kunnen beoordelen met talloze, slow-motion camerabeelden en de scheidsrechter stante pede moet beslissen, is uiteraard een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Maarja, wij zijn al 2 dagen aan het discussiëren wat het nu wel is. Het is discutabel en er zijn meerdere invalshoeken en belevingen. Zo'n scheids ziet het 1x in een fractie van een seconde en moet dan snel een beslissing nemen. Ik snap wel waarom hij een penalty gaf maar imo was het inderdaad geen penalty. Maar oweej als het 2-2 had gestaan en een Aussie had zo de bal beroerd in hun 16 meter gebied :)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
Maar wij ontvangen dan ook geen astronomische premies om objectief leiding te geven aan een WK-wedstrijd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:14

Clush

Do as I say...

thewizard2006 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 10:14:
Maarja, wij zijn al 2 dagen aan het discussiëren wat het nu wel is.
Die discussie komt toch vooral omdat veel mensen hier de regels gewoon niet kennen?

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:17

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat dus. Dat wij de beslissing niet kunnen maken is omdat wij geen beoefende scheidsrechters zijn. Bij iemand die dat wel is en fluit op WK-niveau zijn de regels gewoon paraat, en dan komt het dus puur neer op hoe goed hij de situatie heeft gezien. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat hij het interpreteerde als 'bewust breedmaken', en als hij het helemaal niet goed gezien heeft kan hij sowieso de penalty niet geven. De enige conclusie die ik kan trekken is dat hij de regels niet goed kent of bewust niet goed toepast.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrake
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-04 10:24
Gewoon een videoscheidsrechter in een hokje met meerdere schermen, optie direct vanuit verschillende hoeken een herhaling te bekijken en een objectieve waarnemer ernaast zetten.

Vervolgens na de wedstrijd al het audioverkeer tussen de scheids-, grens- en videorechter publiek beschikbaar stellen en voila...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:43
kenneth schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 09:16:
[...]

Was iets met minimaal 48 uur rust, ik ben te lui om het verder op te zoeken :P
Jammer ook dat (de poule van) Brazilië dan de touwtjes in handen heeft wat betreft volgende tegenstander, en niet de wedstrijd Nederland - Chili ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Shrake schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:02:
Gewoon een videoscheidsrechter in een hokje met meerdere schermen, optie direct vanuit verschillende hoeken een herhaling te bekijken en een objectieve waarnemer ernaast zetten.

Vervolgens na de wedstrijd al het audioverkeer tussen de scheids-, grens- en videorechter publiek beschikbaar stellen en voila...
Dat audioverkeer gewoon uitzenden op TV en in het stadion, nog beter imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:15

Fiber

Beaches are for storming.

Gewoon Arno Vermeulen een lijntje met de scheids geven en video ref maken... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Fiber schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:21:
Gewoon Arno Vermeulen een lijntje met de scheids geven en video ref maken... ;)
Valt het jullie ook op hoe vaak de commentatoren het in eersre instantie mis hebben, wanneer ze een 'call' maken? :?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 13:23

Niku

Alagaesii

Ik hoop dat Van Gaal niet te veel spelers rust gaat geven tegen Chili, dat pakt toch meestal verkeerd uit. Ik zou 433 spelen met Depay, Huntelaar en Robben voorin. De rest hetzelfde zoals het stond na het wegvallen van BMI.

En hopen dat BMI weer terug is als we tegen een sterk land moeten, in de volgende ronde dus, want Kongolo als vervanging in 532 zie ik echt niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Helemaal mee eens. Al was het alleen maar om de rust in de ploeg te bewaren. Als je Huntelaar nu niet opstelt dan krijg je veel te veel gezeik binnen en buiten de ploeg.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niku schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:36:
Ik hoop dat Van Gaal niet te veel spelers rust gaat geven tegen Chili, dat pakt toch meestal verkeerd uit. Ik zou 433 spelen met Depay, Huntelaar en Robben voorin. De rest hetzelfde zoals het stond na het wegvallen van BMI.

En hopen dat BMI weer terug is als we tegen een sterk land moeten, in de volgende ronde dus, want Kongolo als vervanging in 532 zie ik echt niet zitten.
Kongolo is een prima verdediger en voetballend beter. Hij mist misschien wat ervaring maar is in potentie een stuk betere verdediger dan BMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:48
Zie nog geen Nederland Chili topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Harribo schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:51:
Zie nog geen Nederland Chili topic?
Wat weerhoud je er van om er één te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:48
garriej schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:55:
[...]

Wat weerhoud je er van om er één te maken?
Dacht dat dat niet aan mij was:) ok:)

Edit: Hier kunnen we los: [WK2014 Groep B] Nederland - Chili

[ Voor 25% gewijzigd door Harribo op 20-06-2014 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Clush schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 10:21:
[...]

Die discussie komt toch vooral omdat veel mensen hier de regels gewoon niet kennen?
Deels ja. Maar ook een scheids kan een fout maken, het verkeerd inschatten, er een andere interpretatie op nalaten etc. Hij moet dat echter in een fractie beslissen. Als het 2 dagen duurt voordat het hier duidelijk is wat het nu was dan kan ik mij voorstellen dat het voor een scheidsrechter helemaal lastig kan zijn (ondanks dat je er vanuit mag gaan dat hij 100% de regels kent). Dat men het er nu nog over heeft is een goede indicatie hoe lastig de situatie is. Bij de swalbe penalty van Brazilie was men er bijv snel uit :)

[ Voor 11% gewijzigd door thewizard2006 op 20-06-2014 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:50:
[...]

Kongolo is een prima verdediger en voetballend beter. Hij mist misschien wat ervaring maar is in potentie een stuk betere verdediger dan BMI.
In potentie, maar daar hebben we niks aan op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
thewizard2006 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 14:22:
[...]

Deels ja. Maar ook een scheids kan een fout maken, het verkeerd inschatten, er een andere interpretatie op nalaten etc. Hij moet dat echter in een fractie beslissen. Als het 2 dagen duurt voordat het hier duidelijk is wat het nu was dan kan ik mij voorstellen dat het voor een scheidsrechter helemaal lastig kan zijn (ondanks dat je er vanuit mag gaan dat hij 100% de regels kent). Dat men het er nu nog over heeft is een goede indicatie hoe lastig de situatie is. Bij de swalbe penalty van Brazilie was men er bijv snel uit :)
Hier is de situatie niet lastig. Als je de spelregels na leeft is het gewoon geen strafschop, daar was ik zonder oranje bril al binnen een fractie van een seconde over uit.

Dat men het er nog steeds over heeft vind ik dan ook geen maatstaf of een beslissing lastig te maken was. De reden hiervan is reeds gegeven; sommigen zijn niet exact op de hoogte van de FIFA spelregels.

Met je argumenten betreffende de beweegredenen (fout maken, verkeerd inschatten, interpretatie) van de scheids ben ik het overigens wel met je eens. Ik kan best snappen dat hij hem er op legt, maar volgens de spelregels is het er gewoon geen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Hij was de laatste maanden gewoon beter volgens mij. Koeman stelde de tweede seizoenshelft eerste Kongolo en De Vrij op en keek daarna wat hij Indi en Mathijssen ging doen.

Als je zo'n jongen meeneemt (in plaats van bijvoorbeeld Pieters) dan moet je hem ook gebruiken als het moment daar om vraagt. En speel je 352/532 dan kun je niet om hem heen. De meest linkse centrale verdediger moet gewoon een linkspoot zijn. Als ik ze dan in een krant voor Veltman hoor pleiten hebben ze het niet begrepen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:13

Quad

Doof

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BqqyJdNCMAAd4sH.jpg

Lol :')

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:38
Joeridev schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 10:19:
Maar wij ontvangen dan ook geen astronomische premies om objectief leiding te geven aan een WK-wedstrijd. :P
Is het bekend wat voor vergoeding/premie een scheidsrechter krijgt?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Tsja, ik ben geen Giel Beelen fan maar deze is niet slecht getatoeëerd. De vraag is echter, waarom zou je in vredesnaam met Louis en Giel op je rug willen lopen. Trouwens, Louis z'n mond ziet er een beetje typisch uit.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:17

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Hoop dat het een photoshop foto is ;)
Houdt zeker van uiterste, Giel en Louis van Gaal 8)7

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

vhal schreef op zondag 22 juni 2014 @ 12:32:
[...]

Tsja, ik ben geen Giel Beelen fan maar deze is niet slecht getatoeëerd. De vraag is echter, waarom zou je in vredesnaam met Louis en Giel op je rug willen lopen. Trouwens, Louis z'n mond ziet er een beetje typisch uit.
Van Persie en van Gaal zien er niet uit, terwijl Giel vrij goed gelukt is. Maar wat een dwaas :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
Bospa01 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 12:09:
[...]

Is het bekend wat voor vergoeding/premie een scheidsrechter krijgt?
Op Google kwam ik bedragen tegen van rond de 40.000 euro voor het gehele WK. Daarnaast zou het fluiten van de finale een extra premie van 40.000 euro opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Sepp14 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 12:32:
[...]

Hoop dat het een photoshop foto is ;)
Houdt zeker van uiterste, Giel en Louis van Gaal 8)7
Giel is gephotoshopped, maar die 2 daaronder niet :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:53

Pinobigbird

doesn't share food!

Heerlijk stukje op NOS.nl over een gunstig speelschema bij groepswinst en geen andere verrassingen.
http://nos.nl/wk2014/arti...n-toplanden-ontlopen.html
Afbeeldingslocatie: http://content.nos.nl/data/image/xxl/2014/06/23/665138.jpg
Oranje strijdt vanavond vanaf zes uur met Chili om de groepswinst. De eerste plaats levert een gunstige plek op in het speelschema. Op papier dan, uiteraard.

Maar volgens de huidige poulestanden (na twee speelronden) komen Brazilië, Italië, Frankrijk en Duitsland in de linkerhelft van het schema terecht. Oranje daarentegen slaat bij groepswinst juist rechtsaf.

Op basis van de in het verleden behaalde resultaten is in één oogopslag duidelijk dat de linkerkant de zware flank is. Op de WK-ranglijst aller tijden bezetten Brazilië, Duitsland en Italië de plaatsen één, twee en drie. Frankrijk is op die ranglijst zevende.

Deze vier landen zijn samen goed voor dertien van de negentien wereldtitels. Ze komen traditioneel ver in een toernooi. "Het zijn de landen die je liever pas later treft", sprak Robin van Persie deze week met gevoel voor koffiedik kijken.

Bescheiden palmares
Aan de rechterkant van het speelplan is de gezamenlijke palmares bescheiden, met slechts twee wereldtitels. Alleen de Argentijnen weten aan die kant hoe het voelt de beste van de wereld te zijn. Nederland verloor, het zal min of meer bekend zijn, driemaal een WK-finale. Andere landen aan de rechterzijde van het schema drongen nooit tot de eindstrijd door.

Ook los van de historie lijkt het voor Oranje van belang zich aan de rechterkant van het schema te nestelen. Brazilië geldt, als thuisland en ondanks een stroeve start, als een grote favoriet voor de wereldtitel. Frankrijk en Duitsland maakten zoveel indruk in de eerste speelronden, dat ze bij de bookmakers inmiddels worden beschouwd als de twee Europese landen die de grootste kans maken op de wereldtitel.

Brazilië, Mexico of Kroatië
Naar verwachting rekent Brazilië vanavond laat (22.00 uur), na de wedstrijd van Oranje, af met Kameroen en wordt het eerste in groep A. Als Nederland eerder op de avond (18.00 uur) van Chili verliest, treft het in dat scenario zaterdag vanaf 18.00 uur in Belo Horizonte de Goddelijke Kanaries als tegenstander.

Als Oranje echter de Chilenen van zich afhoudt - een gelijkspel is ook voldoende - speelt het zondag vanaf 18.00 uur in Fortaleza tegen Mexico of Kroatië, de huidige nummers twee en drie van groep A. Bij een overwinning wacht dan in de kwartfinale een treffen met Costa Rica of Ivoorkust.
Vooral de afsluiting is leuk:
Hollands voetballeed
Een mooie mijmering tot slot: een succesvol Oranje kan in vijf Braziliaanse weken veertig jaar Hollands voetballeed verzachten door voor alle verloren WK-finales revanche te nemen.

Met Spanje is in de eerste wedstrijd al afgerekend (5-1). Argentinië wordt de tegenstander in de halve finale. En in de eindstrijd speelt Oranje tegen Duitsland. Op 13 juli 2014, veertig jaar en zes dagen nadat we er uiteindelijk toch intuinden.
:)F

[ Voor 61% gewijzigd door Pinobigbird op 23-06-2014 13:36 ]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Kan ik Australië - Spanje ook ergens zien...? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

17:50 NL2

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

LOL, Je hebt nog gelijk ook. Kijkcijfer nul...? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 16:42
Irritant dat volkslied door zingen.
Allemaal geel om dit af te straffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Even gezapt naar 2 en ja hoor 1-0 spanje. Ze hadden gewoon Villa in de basis moeten zetten ipv die falende costa.
Torres :+

[ Voor 8% gewijzigd door Chris Smoove op 23-06-2014 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Laatst online: 14:13
3-0 ondertussen.

[ Voor 6% gewijzigd door Peenutzz op 23-06-2014 19:42 ]

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Eindstand Groep B
landpuntendoelsaldo
1Afbeeldingslocatie: http://img.uefa.com/imgml/flags/18x18/NED.png Nederland 9 (uit 3)10 - 3
2Afbeeldingslocatie: http://img.uefa.com/imgml/flags/18x18/CHI.png Chili 6 (uit 3)5 - 3
3Afbeeldingslocatie: http://img.uefa.com/imgml/flags/18x18/ESP.png Spanje 3 (uit 3)4 - 7
4Afbeeldingslocatie: http://img.uefa.com/imgml/flags/18x18/AUS.png Australie 0 (uit 3)3 - 9

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Zo de socceroos zijn ook even op hun nummer gezet. :D

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
DanielWW2 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 20:03:
Zo de socceroos zijn ook even op hun nummer gezet. :D
Ik denk dat die ploeg juist de enige niet verrassing in de poule is geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Verrek, dit topic is er ook nog.

:)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Wordt tijd voor een nieuwe, nu de groepsfase voorbij is! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

'Viermaal is scheepsrecht'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Waarom staat Kevin Costner op die meneer zijn rug :?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Proficiat, Noorderburen!

Damn, zoals het er nu uitziet zou het (als onze ploeg het niet verprutst tegen Z-Korea en de VS) alleen Messi zijn die tussen ons en de meest epische Derby der Lage Landen ooit staat.

Good luck, see you in Sao Paolo!

sorry dat ik in de pronostiek hier op mijn werk jullie er in de eerste ronde uit zag gaan. I didn't know!

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Toch de 8ste tegen Mexico moet te doen zijn en die daarna ook. Dan is het België of Argentinië en dan sta je al in de finale! Hup Holland Hup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Sampaoli is weer eens een slechte verliezer. http://www.vi.nl/nieuws/s...alleen-ver-naar-voren.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musje83
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-08 14:52
Wel prachtig om terug te lezen hoe negatief mensen waren over van Gaal en Oranje. Na Ned-Spa werd het al wat beter, na Ned-Aus (= 1/8e finale binnen) nog beter en na Ned-Chi vinden mensen Oranje plotseling titelkandidaat, naast Brazilië, Argentinië en Duitsland. Het lijkt er wel op dat hoe minder vertrouwen de 17 miljoen bondscoaches hebben vóór een toernooi, hoe verder Oranje uiteindelijk komt.
En laten de mensen in 2014 toevallig héél pessimistisch zijn geweest... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:25
musje83 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 15:32:
Wel prachtig om terug te lezen hoe negatief mensen waren over van Gaal en Oranje.
Nou ik was dat niet zozeer, maar ben het nu wel. Las dat Costa Rica met 5-4-1 speelt, en dus resultaat haalt. Wij doen net zo iets, armoedig.... toch wel een beetje. Het is de voorhoede met Robben die is megavorm is, v Persie en een beetje Depay. De rest zal op de wereld niet zoveel indruk maken, nja de Jong misschien.

Ben bang dat als we er in de achtste of de kwart uitgaan, er toch behalve de teleurstelling, ook iets van wrange nasmaak achterblijft.
Eigenlijk is enkel de beker halen de enige rechtvaardiging die er bestaat, 3e of 4e worden vind ik het niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musje83
Dat Nederland wellicht niet door de 1/8e, 1/4 of 1/2 finale komt is natuurlijk logisch, maar Oranje heeft de critici wel een vies poepje laten ruiken. Hoe je het ook wendt of keert, men (de tegenstander en de bankzitters) heeft Oranje enorm onderschat en ze hebben laten zien op drie teams/drie tactieken ook drie antwoorden te hebben. Natuurlijk valt er genoeg op aan te merken, maar dat kon je ook op bijvoorbeeld Spanje 4 jaar geleden. Verloren in de openingswedstrijd en met bij vlagen matig, bij vlagen geniaal voetbal hebben ze uiteindelijk toch die titel gepakt. En je kunt wel net zo lang negatief blijven en dan áls ze er uiteindelijk uitvliegen uitroepen: "zie je wel?" maar ik blijf liever positief, zodat ik bij de beker uitreiking kan roepen: "zie je wel?" :-)

Oranje maakt gewoon een goede kans, punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
musje83 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 15:32:
Wel prachtig om terug te lezen hoe negatief mensen waren over van Gaal en Oranje. Na Ned-Spa werd het al wat beter, na Ned-Aus (= 1/8e finale binnen) nog beter en na Ned-Chi vinden mensen Oranje plotseling titelkandidaat, naast Brazilië, Argentinië en Duitsland. Het lijkt er wel op dat hoe minder vertrouwen de 17 miljoen bondscoaches hebben vóór een toernooi, hoe verder Oranje uiteindelijk komt.
En laten de mensen in 2014 toevallig héél pessimistisch zijn geweest... ;-)
Ik las ergens in een krant (wss NRC) dat wanneer we een WK/EK tegemoet gingen met pessimitische verwachtingen het Nederlandse team goed presteerde en ver kwam (1988 o.a.) en wanneer we vol optimistische verwachtingen de toernooien tegemoet gingen het Nederlandse team er zo uit lag. Voor dit WK was iedereen er niet gerust op met zo'n jong elftal en zo'n poule met Spanje, Chili en Australië. Het kan maar zo een herhaling van 1988 gaan worden dus. Laat maar komen, want toen was ik nog te jong om het bewust mee te maken :Y (ben uit 1987 :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
musje83 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 15:55:
maar ik blijf liever positief, zodat ik bij de beker uitreiking kan roepen: "zie je wel?" :-)
Nou dat kan ik net zo goed , heb al 5 maanden terug gezegd dat ik geloofde in v Gaals Hoge Hoed. ;)
Enige is dat dit niet helemaal is wat ik hoopte. En dat alles omdat Strootman er niet is.. (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musje83
Sjah schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 16:14:
[...]
Nou dat kan ik net zo goed , heb al 5 maanden terug gezegd dat ik geloofde in v Gaals Hoge Hoed. ;)
Enige is dat dit niet helemaal is wat ik hoopte. En dat alles omdat Strootman er niet is.. (?)
Oh maar het was ook niet naar jou persoonlijk hoor ;)

Afbeeldingslocatie: http://media.nu.nl/m/m1mxp42av3vv_std640.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Die 2 oude heren waren wel het (enige) leuke aan de Muppetshow. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Sjah op 24-06-2014 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Poh, laatste keer dat ik VI Oranje gekeken heb. De kracht van dat programma was ooit dat er in de gemoedelijke sfeer van een kroeg over voetbal gepraat werd. Over voetbal gaat het al tijden niet meer, en de enige sfeer die er nog hangt is een zwartgallige. Het stuk waarin het interview van Depay afgezeken werd, was de druppel. Gijp is zijn magie met zijn lach kwijt, Derksen is (vandaag samen met maatje Dijkshoorn) negatiever dan ooit en Genee is niet in staat het in de hand te houden. Zouden ze niet in de gaten hebben dat ze zichzelf de nek om aan het draaien zijn? Destijds vond ik het prachtig, maar wat een schande dat zij ooit de televisierring gewonnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4H
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

G4H

Op camping Samoza in Vierhouten wordt naar de wedstrijd Nederland - Chili gekeken.

Afbeeldingslocatie: http://media.nu.nl/m/m1mxp6nadnyg_std1024.jpg
bron: www.nu.nl/media/3810412/h...nje-van-chili-winnen.html

_O- _O- _O-

voor wie het niet ziet:
spoiler:
kijk eens achter de tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Is op batterijen jonguh! :)

.
Niku schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 23:46:
Poh, laatste keer dat ik VI Oranje gekeken heb. De kracht van dat programma was ooit dat er in de gemoedelijke sfeer van een kroeg over voetbal gepraat werd. Over voetbal gaat het al tijden niet meer, en de enige sfeer die er nog hangt is een zwartgallige. Het stuk waarin het interview van Depay afgezeken werd, was de druppel. Gijp is zijn magie met zijn lach kwijt, Derksen is (vandaag samen met maatje Dijkshoorn) negatiever dan ooit en Genee is niet in staat het in de hand te houden. Zouden ze niet in de gaten hebben dat ze zichzelf de nek om aan het draaien zijn? Destijds vond ik het prachtig, maar wat een schande dat zij ooit de televisierring gewonnen hebben.
Ik zapte er af en toe langs, maar het kwam geforceerd over op mij. Na 3x winst helemaal, want dan nog langer van Gaal bashen kan niet. Dus dan maar prijzen. Nee, ik vond VI (meestal) al niks en VI oranje helemaal niet.

[ Voor 94% gewijzigd door albino71 op 25-06-2014 00:41 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
VI is een slechte persiflage op zich zelf geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Afbeeldingslocatie: http://www.evides.nl/actueel/nieuws/PublishingImages/2014-06-24%20Groep_B%20Nederland%20%284%29.jpg

Het waterverbruik van klanten van Evides tijdens de wedstrijdens van oranje. :p

[ Voor 3% gewijzigd door tweaker2010 op 25-06-2014 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

tweaker2010 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:44:
[afbeelding]

Het waterverbruik van klanten van Evides tijdens de wedstrijdens van oranje. :p
De plaspauze is duidelijk te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantasmagoria
  • Laatst online: 09-04-2024
Niku schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 23:46:
Vooral het continu en omstandig uitventen van die persoonlijke vete / kruistocht van Derksen tegen Van Gaal irriteerde me al heel lang mateloos. Nadat Derksen opmerkte dat hij eigenlijk hoopte dat NL af zou gaan in Brazilie heb ik VI maar afgeschreven als interessant / amusant programma. Die negativiteit sijpelt trouwens ook door in het blad, wat ik nog wel lees. Vooral Taco vd Velde ("analist") heeft er een handje van: eredivisie is 100% prut, met een eredivisie verdediging naar het WK is een aanfluiting, NL telt niet meer mee:drama!, NL moet hollandse school voetballen of het is landverraad, enzovoort. Ook benadrukt hij erg graag dan Van Gaal inconsequente uitspraken doet, soms vergeleken met iets dat jaaaren eerder speelde. Daar vult hij dan 3 bladzijden mee. Ik snap idd ook niet dat deze mensen niet inzien dat dergelijke vendettas voor lezers / kijkers nauwelijks interessant zijn / alleen maar vervelen en vermoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
We gaan verder in [WK2014] Achtste finales :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Dit topic is gesloten.