Chili walste over Spanje heen met af en toe 4 man voor de bal. Dat is behoorlijk aanvallend, omdat ze daar de spelers voor hebben, en verdedigend niet. Nederland doet min of meer hetzelfde, sterker nog, Chili speelde al geruime tijd met een 5-3-2 opstelling.
Spanje stond in feite met 2-5-3 opgesteld. Als je dan het middenveld overslaat staan de verdedigers - en die van Spanje zijn 1 op 1 behoorlijk matig tegen stopspitsen - in hun hemd.
Maak in elk geval niet die fout tegen Chili, zou ik zeggen, want ondanks dat Vlaar er degelijk uitziet achterin, vond ik de manier waarop Australië er doorheen kwam niet erg bemoedigend.
Maar dat kwam vooral door het statische spel van nederland in het begin. Australië dekte kort, Nederland stond individueel stil. Australië was in beweging, Nederland dekte niet - vaak op meer dan 5 meter afstand.
Chili is een beweglijke ploeg met dreumesen. Daar oet je in de spits lengte voor inbrengen, en liefst een kopsterke spits. Aanvoer vanaf de zijkant en door het midden goed verzorgen. Dol die verdediging.
Huntelaar is niet mijn favoriet, maar dit spel kent hij wel. En dan kun je kiezen uit Robben / Lens / Depay, met Sneijder erachter, of zelf Wijnaldum. Fysiek sterk moeten ze zijn, op het middenveld, en snel, balvast.
[
Voor 66% gewijzigd door
Ramzzz op 20-06-2014 12:26
]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan