Gouden Wissels 2-0 [WK2014 Groep B] Nederland - Chili

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 15.021 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:48
Afbeeldingslocatie: http://www.meemetoranje.nl/files/images/content/nederland-chili-promo-klein.png
http://nos.nl/wk2014/wedstrijd/1658216_nederland-chili.html

Laatste wedstrijd in de poulefase. Wat zal van Gaal gaan doen? Wie zullen er spelen? Maken we een kans?
Allemaal genoeg stof om dit topic te vullen!

[ Voor 138% gewijzigd door Harribo op 20-06-2014 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Maandag eten we kangoeroe en stier met chilisaus! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ben benieuwd wie er spelen. Zou zeggen, gooi Fer en kozotten etc in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Gooi huntelaar erin en ga spelen op de voorzet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:01

St@m

@ Your Service

Maken we kans? Ja. Systeem? Gewoon hetzelfde. Dat is het gekozen systeem en het lijkt me raar om nu ineens heel anders te gaan voetballen. Goed moment om het systeem door te testen.
Vervanger van Van Persie: Lens/Depay
Vervanger BMI: Kongolo
Eventueel De Guzman vervangen voor Wijnaldum (ivm gele kaart en matig spel)
Eventueel De Vrij vervangen voor Veltman (ivm gele kaart)

Ik gok op een 2-2

Geen rare fratsen..

[ Voor 15% gewijzigd door St@m op 20-06-2014 12:14 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Beide teams hebben een leuke voorhoede en zijn verdedigend zwak. Ik hoop dat Huntelaar erin gaat komen, die kan je niet het hele WK op de bank laten zitten. Eventueel wissel in de tweede helft met Lens.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Chili walste over Spanje heen met af en toe 4 man voor de bal. Dat is behoorlijk aanvallend, omdat ze daar de spelers voor hebben, en verdedigend niet. Nederland doet min of meer hetzelfde, sterker nog, Chili speelde al geruime tijd met een 5-3-2 opstelling.

Spanje stond in feite met 2-5-3 opgesteld. Als je dan het middenveld overslaat staan de verdedigers - en die van Spanje zijn 1 op 1 behoorlijk matig tegen stopspitsen - in hun hemd.

Maak in elk geval niet die fout tegen Chili, zou ik zeggen, want ondanks dat Vlaar er degelijk uitziet achterin, vond ik de manier waarop Australië er doorheen kwam niet erg bemoedigend.

Maar dat kwam vooral door het statische spel van nederland in het begin. Australië dekte kort, Nederland stond individueel stil. Australië was in beweging, Nederland dekte niet - vaak op meer dan 5 meter afstand.

Chili is een beweglijke ploeg met dreumesen. Daar oet je in de spits lengte voor inbrengen, en liefst een kopsterke spits. Aanvoer vanaf de zijkant en door het midden goed verzorgen. Dol die verdediging.

Huntelaar is niet mijn favoriet, maar dit spel kent hij wel. En dan kun je kiezen uit Robben / Lens / Depay, met Sneijder erachter, of zelf Wijnaldum. Fysiek sterk moeten ze zijn, op het middenveld, en snel, balvast.

[ Voor 66% gewijzigd door Ramzzz op 20-06-2014 12:26 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Nederland moet proberen te profiteren van het feit dat de Chilenen niet de langste verdedigers hebben. Dus in ieder geval een kopsterke spits. Dan zou 4-3-3 logischer klinker (Lens-Huntelaar-Robben). speel je 5-3-2 dan Lens/Robben voorin. Depay is ideaal om in 2e helft fit te laten invallen als Chili al veel krachten weggesmeten heeft (zie eerdere duels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrake
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-04 10:24
Ik hoop dat Brazilië 1e wordt in groep A, anders krijg je een situatie waarin beide elftallen willen verliezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Als je kampioen wilt worden moet je ze allemaal kunnen verslaan :)

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
  • Laatst online: 15:56
Shrake schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 12:28:
Ik hoop dat Brazilië 1e wordt in groep A, anders krijg je een situatie waarin beide elftallen willen verliezen...
Brazilië speelt pas na Nederland & Chili as maandag. Dus je weet het sowieso niet.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:18

Vos

AFCA

Ik zie Nederland dit niet winnen, Chili maakt veel indruk op mij. Dus 2e in de poule vind ik wel prima, laat Brazilië maar komen! Daar ben ik niet van onder de indruk. Alleen Neymar (en Oscar) zie ik wel als gevaar, gezien de beweeglijkheid (en onze niet snelle verdediging ;)).

[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 20-06-2014 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Masch schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 12:29:
[...]
Brazilië speelt pas na Nederland & Chili as maandag. Dus je weet het sowieso niet.
Kan me niet voorstellen dat Brazilie op 2e plek gaat gokken.
1) een bewust slechte wedstijd is niet goed voor de sfeer
2) je wil 0-0 spelen en er gaat onverhoopt iets fout: 1-0 achter in 89ste minuut, en Kroatie gelijk tegen Mexico = dag dag Brazilie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:49

RBH

Vos schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 12:30:
Ik zie Nederland dit niet winnen, Chili maakt veel indruk op mij. Dus 2e in de poule vind ik wel prima, laat Brazilië maar komen! Daar ben ik niet van onder de indruk. Alleen Neymar (en Oscar) zie ik wel als gevaar, gezien de beweeglijkheid (en onze niet snelle verdediging ;)).
+1. Als ik ze zo zag spelen tegen Spanje; poeh. Daar gaat onze verdediging het erg lastig mee krijgen. Als zij net zo aanvallend en drukkend spelen als Australië, dan gaat Oranje zwaar onderuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:46
horizon1978 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 12:36:
[...]

Kan me niet voorstellen dat Brazilie op 2e plek gaat gokken.
1) een bewust slechte wedstijd is niet goed voor de sfeer
2) je wil 0-0 spelen en er gaat onverhoopt iets fout: 1-0 achter in 89ste minuut, en Kroatie gelijk tegen Mexico = dag dag Brazilie.
Dat klopt ja, zal Brazilië niet op gaan gokken nee.

Mexico: 5 punten, +1
Kroatië: 4 punten, + 2
Brazilië: 4 punten, +1
Kameroen: 3 punten, -4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
RBH schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 12:52:
[...]

+1. Als ik ze zo zag spelen tegen Spanje; poeh. Daar gaat onze verdediging het erg lastig mee krijgen. Als zij net zo aanvallend en drukkend spelen als Australië, dan gaat Oranje zwaar onderuit.
Het grappige is dat hoe jij nu praat er ook gepraat werd voor Spanje - Nederland. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Joster schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 12:57:
[...]

Dat klopt ja, zal Brazilië niet op gaan gokken nee.

Mexico: 5 punten, +1
Kroatië: 4 punten, + 2
Brazilië: 4 punten, +1
Kameroen: 3 punten, -4
Brazilië krijgt eindelijk een echte underdog tegenover zich, die gaan er overheen denderen. Of dat in elk geval proberen.

Ik gok dat Enoh in elk geval 1 à 2x geel haalt. :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 23:07
Chili heeft op mij veel indruk gemaakt, aanvallend en fel spel.

Een remise is niet ondenkbaar. Aan de andere kant wil je natuurlijk ook in een winning flow blijven hangen.
Gaat een interessante wedstrijd worden, ondanks dat beide ploegen al geplaatst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 18:15

Fiber

Beaches are for storming.

Joster schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 12:57:
[...]

Dat klopt ja, zal Brazilië niet op gaan gokken nee...
En ze willen vast ook niet uitgefloten worden door hun thuis-publiek. Die willen echt wel winnen.

En voor de rest mag van mij Huntelaar wel een wedstrijdje meepikken. Depay voor BMI ging ook prima.

Verder zou ik Wijnaldum voor De Guzman (geel) laten spelen en dan hebben we nog De Vrij (geel). Kan Kongolo op die plek...?

[ Voor 30% gewijzigd door Fiber op 20-06-2014 13:08 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Laten we de hosanna over Chili niet overdrijven. Ja, het is een sterke ploeg. Maar tegen Australie, toen het 2-1 stond werden ze ook enorm onder druk gezet door Australie en hing eerder de 2-2 in de lucht dan de 3-1.

Zoals ik het zie doen Chili en Nederland niets voor elkaar onder. Beide ploegen hebben sterke en zwakke kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:49

RBH

horizon1978 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 12:59:
[...]

Het grappige is dat hoe jij nu praat er ook gepraat werd voor Spanje - Nederland. ;)
Haha, ja. We gaan het zien, ik hou iig even een slag om de arm. ;)

Overigens zie ik ook graag Huntelaar in de basis maandag. :)

[ Voor 10% gewijzigd door RBH op 20-06-2014 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Ja ik wil ook Huntelaar zien, vond hem altijd al een mooie speler en echte goaltjesdief. Lijkt me leuk om hem dit toernooi ook even te zien spelen, al verkies ik van Persie altijd boven hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

garriej schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 13:13:
Ja ik wil ook Huntelaar zien, vond hem altijd al een mooie speler en echte goaltjesdief. Lijkt me leuk om hem dit toernooi ook even te zien spelen, al verkies ik van Persie altijd boven hem.
En ook gewoon voor de sfeer in de groep. Als hij nu niet mag spelen, met een geschorste Van Persie en Nederland al door, dan kan hij net zo goed direct naar huis gaan... 8)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Brazilië wil Nederland net zo goed vermijden denk ik.
Zal waarschijnlijk wel een beetje afhangen van de wedstrijd NLD - CHI....

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Wat mij betreft moet je inderdaad met Huntelaar starten. Maar ik ben geen bondscoach he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik ben wel benieuwd hoe de Chileense supporters de pot voorbeschouwen. In principe vrij vergelijkbare poolwedstrijden tot dus ver. Spanje was zwakker tegen Chili dan tegen NL, maar dat kan ook komen omdat Spanje de psychologische tik van 5-1 nog niet te boven was.

Huntelaar moet ik nog zien, zal afhangen van wat van Gaal hem als vooruitzicht heeft geboden dit toernooi.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
jawel joh, want met het WK (en EK) zijn we met 16819595 bondscoaches/analisten

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Met een compleet Chileense schoonfamilie zou dit de mooiste wedstrijd van de poule moeten worden. Het wordt echter de avond van mijn wiskundetentamen -O-

Chili gaat vast scoren, dus zonder Van Persie wordt het extra zwaar. Robben scoort sowieso, dus de scherpste van de groep Huntelaar/Lens/Depay moet spelen ...

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Lijkt me leuk om Lens/Depay/Huntelaar te zien.
En doe Sneyder er ook maar bij, misschien dat ie nu wel weet hoe hij een man met goede passen moet bereiken

[ Voor 54% gewijzigd door Harribo op 20-06-2014 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:02
Ik denk niet dat we veel balbezit hebben op de helft van Chili zullen spelen, dus ik zou niet met Huntelaar spelen maar met Lens in de spits. Als je 4-3-3 gaat spelen dan Depay erbij, maar niet als 1 van de 2 spitsen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Worden de gele kaarten niet kwijtgescholden na de groepsfase?

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Pas na de kwartfinale om te voorkomen dat iemand de finale mist door een gele in de halve.

edit:
Dat zeg ik terwijl ik het nergens in de officiële documenten kan terugvinden. Of überhaupt een woord over schorsingen 8)7

[ Voor 43% gewijzigd door kenneth op 20-06-2014 14:40 ]

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Meen idd gehoord te hebben dat ze na de kwartfinale worden kwijtgescholden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

St@m schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 12:12:
Maken we kans? Ja. Systeem? Gewoon hetzelfde. Dat is het gekozen systeem en het lijkt me raar om nu ineens heel anders te gaan voetballen. Goed moment om het systeem door te testen.
Vervanger van Van Persie: Lens/Depay
Vervanger BMI: Kongolo
Eventueel De Guzman vervangen voor Wijnaldum (ivm gele kaart en matig spel)
Eventueel De Vrij vervangen voor Veltman (ivm gele kaart)

Ik gok op een 2-2

Geen rare fratsen..
Nog een keer testen dat 5-3-2 niet werkt? Pas in 4-3-3 (met BMI eraf) ging het lopen tegen Australie.
Waarom Lens? In snap dit echt niet, dit is juist een wedstrijd voor Huntelaar (hij is top gemotiveerd).
Kongolo heeft net 1 interland gespeeld, ongelofelijk dat hij bij de WK selectie zit.

Ik zou gewoon in 4-3-3 spelen met als enige wijzigingen Depay - Huntelaar - Robben voorin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 13:23

Niku

Alagaesii

Eens met hierboven. Depay, Huntelaar & Robben. De rest hetzelfde na het wegvallen van BMI. Kongolo moet je nog niet in de basis willen zien, dat kan gewoon (nog) niet.

Ik verwacht dat we deze pot niet gaan winnen, ben erg onder de indruk geraakt van Chili.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

De enige kans die we hebben om te winnen is als die coach van Chili zijn halve basiselftal rust geeft, maar dat verwacht ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Als je Chileen bent, dan wil je toch vast veel liever in en tegen Brazilië spelen?

Ik denk dat ze het moeilijker zouden hebben tegen Mexico of Kroatië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
tweaker2010 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 15:28:
De enige kans die we hebben om te winnen is als die coach van Chili zijn halve basiselftal rust geeft, maar dat verwacht ik niet.
Dat is schromelijk overdreven. Chili is wel goed ja, maar ook Chili had het heel lastig tegen Australie, daar leek het heel lang dat eerder de 2-2- dan de 3-1 zou vallen.
En als Busquets die intikker maakt dan is dat duel ook niet zo mat meer het laatste half uur.

Neuh, Chili en Nederland zijn wel gewaagd aan elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:14

Clush

Do as I say...

tweaker2010 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 15:28:
:')

Dat is gewoon niet waar. De enige kans die we hebben om te winnen is als Nederland meer scoort dan Chili. Daarvoor zijn we veel meer afhankelijk van met welk been de Nederlandse selectie maandag uit bed stapt dan van de Chileense opstelling.

Op papier zijn we redelijk aan elkaar gewaagd denk ik, de Chileense verdediging stelt ook niet zo veel voor. Als beide teams net zo spelen als in de laatste wedstrijd gaat Chili waarschijnlijk winnen, en als we kijken naar de eerste wedstrijden is Nederland favoriet.

Elke wedstrijd staat op zich, dat zie je bij Chili net zo duidelijk als bij Nederland, en dat geldt ook voor de pot van maandag. Ik hoop in elk geval dat beide teams hun niveau halen, dan moet het een fantastische wedstrijd worden. Wat dat betreft is het jammer dat de wedstrijd feitelijk nergens om gaat. Verlies = wake-up call, winst = mooie opsteker. Voor de rest: boeien.

Omdat het niveau tegen Australië volgens mij voor een groot deel bepaald werd door zenuwen of een gebrek aan vertrouwen denk ik dat Nederland het meest heeft aan een overwinning. Wordt de taak van Van Gaal weer wat makkelijker door.

Voor beide teams zal het devies toch vooral zijn om geen blessures of schorsingen te pakken. Het is een beetje een veredelde oefenpot. Helemaal omdat pas na de wedstrijd duidelijk wordt hoe de eindstand in poule A er uit gaat zien. Maar ach, dat gelul over Brazilië ontlopen heb ik sowieso helemaal niks mee. Nederland moet gewoon van eigen kracht uitgaan en lekker vrijuit spelen. Na de wedstrijd tegen Spanje is het tournooi wat mij betreft toch al geslaagd. Maar dat zullen de spelers waarschijnlijk niet helemaal met me eens zijn.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

De Vrij en De Guzman staan op scherp met een gele kaart. Gaan die spelen met het risico op een schorsing in de achtste finale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:11

Cyphax

Moderator LNX
kenneth schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 13:41:
Met een compleet Chileense schoonfamilie zou dit de mooiste wedstrijd van de poule moeten worden. Het wordt echter de avond van mijn wiskundetentamen -O-
Moet je dan de hele wedstrijd missen?? Da's wel jammer zeg... gelukkig staat er niet heel veel op het spel; het is niet alsof oranje er na deze wedstrijd misschien uitligt... hopelijk is dat een troost dan. :)

Ik ben heel benieuwd naar de wedstrijd zelf maar na de wedstrijden tegen Spanje en Australië ga ik gewoon afwachten hoe de wedstrijd verloopt. Ik had geheel willekeurig gegokt dat oranje van Australië zou winnen met 3-1, dus dat scheelde niet veel. Maar 5-1 tegen Spanje had ik nooit van m'n leven durven voorspellen. Het scheelt dat we niet hoeven te winnen, al zouden we dan wel het risico kunnen lopen op een saaie wedstrijd en of we nou winnen of niet; dat is nooit leuk om te zien (en daar gaat het toch om wat mij betreft).

Ben wel benieuwd wanneer die gele kaarten worden kwijtgescholden. Bij de 2e geel van Van Persie was het commentaar dat ie dus de wedstrijd tegen Australië zou gaan missen. Laten we hopen dat dat betekent dat Van Persie niet nog meer wedstrijden hoeft te missen. Zou ook wel erg streng zijn. :X

[ Voor 46% gewijzigd door Cyphax op 20-06-2014 16:26 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Tentamen begint om 19:00, ik moet om 18:45 binnen zijn. Ik wil de eerste helft trouwens niet zien, ik ben nogal gevoelig voor wedstrijdspanning, dat heb ik bij een tentamen niet nodig :D
Het scheelt inderdaad dat de volgende ronde al binnen is.

Als Van Persie geel pakt in de achtste finale en eventuele kwartfinale, mist hij de volgende wedstrijd (de halve finale of de eerste wedstrijd van het WK2018). Na de kwartfinale wordt een eventuele kaart kwijtgescholden, je kan dus alleen de finale missen door een rode kaart in een eerdere wedstrijd.

[ Voor 5% gewijzigd door kenneth op 20-06-2014 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush

Clush

Do as I say...

Fiber schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 16:17:
De Vrij en De Guzman staan op scherp met een gele kaart. Gaan die spelen met het risico op een schorsing in de achtste finale?
Ik hoop niet dat dat de overweging is. Deze wedstrijd doorkomen zonder geel zou toch te doen moeten zijn. En de gele kaart blijft voorlopig gewoon staan. Er zijn overigens wel andere redenen te verzinnen om De Guzman niet op te stellen.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Als NL zoals ze in de tweede helft tegen Spanje en Australië aantraden nu meteen vanaf het begin tegen Chili meeneemt in de spelopvatting krijg je een leuke open wedstrijd omdat Chili ook lekker fel aanvallend bezig is. Van Gaal zei toch ook dat het systeem by design variabel in te zetten is afhankelijk van de tegenstander zoiets? Pak dan vanaf het begin gewoon 4-3-3 met Depay/Huntelaar/Robben en ga lekker voetballen zoals de tweede helft van de vorige wedstrijden. Je weet toch niet hoe Brazilië hun wedstrijd gaat beslissen, je weet dat je sowieso door bent, dus ga lekker spelen zoals je wilt want de druk is er toch af.

Ik hoop in elk geval op een doelpuntrijke wedstrijd met veel doelpunten aan weerszijde, waarbij NL uiteindelijk wint met 4-3 o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:17

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Van Persie mist alleen de wedstrijd tegen Chili door de twee gele kaarten. Die tweede kaart kreeg hij tegen Australie juist.
Hij is weer inzetbaar in de 1/8 finales normaliter

De Vrij en Guzman staan op scherp. Kan mij haast niet indenken dat tegen een fysiek sterke tegenstander die twee spelers geen kaart krijgen. Chili is stevig en leep als het moet.

[ Voor 36% gewijzigd door Sepp14 op 20-06-2014 16:47 ]

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
macciez schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 12:29:
Als je kampioen wilt worden moet je ze allemaal kunnen verslaan :)
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Stel dat je bijvoorbeeld Brazilië tegen elk van de deelnemende landen laat voetballen, dan winnen ze die niet allemaal. Je kan elk willekeurig team pakken, ze zullen het niet redden. Daarom is een toernooi zoals dit is dus onderhevig aan hier en daar een gelukje en de vorm van de dag.

Nederland mag van mij dus best verliezen van Chili om alsnog kampioen te worden.

Niet dat dat realistisch is, maar dat even terzijde :+

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush

Clush

Do as I say...

kaos- schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 16:49:
Nederland mag van mij dus best verliezen van Chili om alsnog kampioen te worden.

Niet dat dat realistisch is, maar dat even terzijde :+
Nee, Chili pakken we sowieso.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Laatst online: 05-09 09:25
Clush schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 16:52:
[...]

Nee, Chili pakken we sowieso.
Zou je denken? Ik weet het niet hoor, Chili is vrij sterk als je het mij vraagt.
Nederland is in balbezit echt niet best, dus misschien dat we ze kunnen verrassen op de counter, maar dan nog...

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:02
Clush schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 16:37:
Ik hoop niet dat dat de overweging is. Deze wedstrijd doorkomen zonder geel zou toch te doen moeten zijn. En de gele kaart blijft voorlopig gewoon staan. Er zijn overigens wel andere redenen te verzinnen om De Guzman niet op te stellen.
Jammer dat uitgerekend Clasie nu ook niet fit lijkt. Wijnaldum is toch een heel ander type.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush

Clush

Do as I say...

kaos- schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 16:58:
[...]

Zou je denken? Ik weet het niet hoor, Chili is vrij sterk als je het mij vraagt.
Nederland is in balbezit echt niet best, dus misschien dat we ze kunnen verrassen op de counter, maar dan nog...
Nee, was een geintje. Ik deed alsof je de wedstrijd met Chili bedoelde met jouw 'niet dat dat realistisch is'. Humor om te lachen ;)

Heb eerder al gezegd dat het voor Nederland gewoon afhangt van de vorm van de dag. Volgens mij is er geen reden om bang voor Chili te zijn, maar dan moet Nederland wel verzorgder spelen dan tegen Spanje. Ik hoop vooral op een mooie pot voetbal.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

ph4ge schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 16:59:
[...]
Jammer dat uitgerekend Clasie nu ook niet fit lijkt. Wijnaldum is toch een heel ander type.
Clasie mis ik niet op het WK tot nu toe. Dan heb ik veel liever een fysieke grotere speler.
En ik heb liever dat Nederland tegen Chili verliest, dan dat ze er de volgende ronde uitvliegen a la EK 2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Denk dat we wel eens flink aangepakt kunnen worden door die Chilenen
Dat is op zich heel positief, er staat weinig op het spel en dan kunnen we meteen zien wat er mis gaat tegen dat soort tegenstanders zodat we de volgende keer er beter mee om kunnen gaan als het er echt om gaat.

Mochten we tegen hun bestand zijn en winnen dan zie ik Nederland wellicht nog ver zien komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Dit word een leuke lakmoes test. Ze moeten niet persee winnen ... als ze maar gewoon allemaal een goede wedstrijd spelen. Als ze dan niet winnen kunnen ze toch geen wereldkampioen worden. Winnen betekent extra vertrouwen voor de komende leven-of-dood wedstrijd. Worden we tweede in de poel dan kunnen we nog het geluk hebben dat Brazilie niet eerste word in zijn poul. Brazilie is ook zo'n team dat beter gaat spelen na de groupsfase dus misschien is het juist gunstig voor ons om nummer 1 van de poule tegen te komen.

Maar da's achteraf praten. Er moet gewoon gewonnen worden want anders kun je geen wereldkampioen worden en wanneer Nederland dan eindelijk eens wereldkampioen word wil je daar toch geen chili vlek op hebben?

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Kain_niaK schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 19:19:
[...]

Maar da's achteraf praten. Er moet gewoon gewonnen worden want anders kun je geen wereldkampioen worden...
Welnee, er hoeft geen wedstrijd meer gewonnen te worden (in de reguliere speeltijd) om toch wereldkampioen te kunnen worden... :z

[ Voor 12% gewijzigd door Fiber op 21-06-2014 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-08 18:18

Hironshy

Orooo!!!

Ned moet echt winnen of gelijkspelen. Want anders kom je in brackets terecht met Frankrijk, Brazilie, Duitsland en Italie. Dat wil je echt niet(Vooral Frankrijk en Duitsland).

Eerste worden in de groep is spelen tegen Ivoorkust, Costa Rica, Belgie en de net zwak gespeelde Argentinie.

Dus de laatste wedstrijd is best nog wel van belang. Met winnen is er kans op Ned-Dui finale en verliezen Ned-Be finale. Keuzes keuzes ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Hironshy op 21-06-2014 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Precies, 1e worden, en de finale wordt serieuze optie, met 2e worden niet.

Alleen.... mocht je die finale halen, je moet 'm nog wel winnen... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
We moeten gewoon voor de winst gaan en er vol voor gaan. op halve kracht worden we afgemaakt, ben wel benieuwd hoe we het zonder van Persie gaan doen.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hironshy schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 20:29:
Ned moet echt winnen of gelijkspelen. Want anders kom je in brackets terecht met Frankrijk, Brazilie, Duitsland en Italie. Dat wil je echt niet(Vooral Frankrijk en Duitsland).

Eerste worden in de groep is spelen tegen Ivoorkust, Costa Rica, Belgie en de net zwak gespeelde Argentinie.

Dus de laatste wedstrijd is best nog wel van belang. Met winnen is er kans op Ned-Dui finale en verliezen Ned-Be finale. Keuzes keuzes ;)
Mwa. Heb het idee dat Nederland tegen échte grootmachten veel beter (lees: minder onderschattend) speelt dan tegen de kleinere ploegen. Levert ondanks het risico ook leukere wedstrijden op die spannender zijn. Geef mij maar een NED - BRA of iets in de achtste finales.

Hoop het maandag te kunnen zien. Vanuit m'n werk door naar ouders om kinderen op te halen en dan weer naar huis, eten + op bed leggen. Hoop op een laatste stukje tweede helft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Lees net dat Kuyt bij de training linksbuiten staat en mogelijk maandag een basisplaats krijgt, ongelofelijk...
En Lens in de spits, Huntelaar zal not amused zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door tweaker2010 op 22-06-2014 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

tweaker2010 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 01:00:
Lees net dat Kuyt bij de training linksbuiten staat en mogelijk maandag een basisplaats krijgt, ongelofelijk...
Dan ga je je toch afvragen waarom Huntelaar überhaupt mee is als hij zelfs nu nog geen kans krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Lijkt wel een kopie van nujij.nl:

2 jc2011 1 uur 5 minuten geleden door jc2011
Kuyt als linksbuiten? Wat een grap dit!
En Lens in de spits? Huntelaar zal niet blij zijn...

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik denk dat Louis aan alle spelers hun rol uitgelegd zal hebben om 'not amused' mensen te voorkomen. Wat van Gaal ook beslist ik denk dat het voor de spelers niet als een verrassing zal komen.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Maak me zorgen over morgen, lijkt wel of er een B-elftal moet spelen. En dus 2e worden? In 2006 hebben "we" ook al eens zo een les gehad dat je dat niet moet doen, toen kwamen door eigen schuld tegen Portugal te staan in de 2e Ronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

En in 2008 heeft het ook niet in ons voordeel gewerkt. Maar het kan ook weer net zo goed een rookgordijn zijn, was voorafgaand aan Australië ook. Laten we het hopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Sjah schreef op zondag 22 juni 2014 @ 14:00:
Maak me zorgen over morgen, lijkt wel of er een B-elftal moet spelen. En dus 2e worden? In 2006 hebben "we" ook al eens zo een les gehad dat je dat niet moet doen, toen kwamen door eigen schuld tegen Portugal te staan in de 2e Ronde.
Als Kuijt speelt uit tactische overwegingen dan neemt van Gaal het toch wel degelijk serieus. Als hij een B-elftal had willen opstellen hadden er heel wat spelers rust gehad en had Huntelaar waarschijnlijk wel meegedaan. Nu kijkt hij tactisch.

Overigens is er best kans dat Vidal bij Chili ook niet meedoet. Die is pas net fit en heeft ook een kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
Niku schreef op zondag 22 juni 2014 @ 14:20:

was voorafgaand aan Australië ook.
Dat was wel een hele matige partij. Als je zo tegen Chili speelt, ga je de boot in.

[ Voor 17% gewijzigd door chim0 op 22-06-2014 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweaker2010 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 15:04:
[...]

Nog een keer testen dat 5-3-2 niet werkt? Pas in 4-3-3 (met BMI eraf) ging het lopen tegen Australie.
Waarom Lens? In snap dit echt niet, dit is juist een wedstrijd voor Huntelaar (hij is top gemotiveerd).
Kongolo heeft net 1 interland gespeeld, ongelofelijk dat hij bij de WK selectie zit.

Ik zou gewoon in 4-3-3 spelen met als enige wijzigingen Depay - Huntelaar - Robben voorin.
Dat systeem kan wel goed werken als je met alleen de Jong als verdedigende middenvelder gaat spelen, naast Sneijder een andere creatieve middenvelder positioneert en de backs wel iets hoger gaan staan bij de opbouw.

Aan dat 5-3-2 is op zich niet zoveel mis. Sterker nog, wanneer je met de punt naar achteren speelt op het middenveld (met alleen de Jong als verdedigende middenvelder) dan is het een aanvallender systeem dan 4-3-3. In balbezit kan het dan zo maar gebeuren dat je maar liefst 6 mensen voor de bal hebt.

Ben overigens ook wel benieuwd hoe van Gaal gaat beginnen. Wat mij betreft zou bijvoorbeeld een Wijnaldum of misschien wel een Clasie naast Sneyder mogen gaan spelen. Omdat Sneyder als enige hoog staande middenvelder veel te gemakkelijk uit de wedstrijd te spelen is door de tegenstander. Komt bij dat beide backs ook wel het lef moeten hebben hoog te gaan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2014 @ 16:16:
[...]
Dat systeem kan wel goed werken als je met alleen de Jong als verdedigende middenvelder gaat spelen, naast Sneijder een andere creatieve middenvelder positioneert en de backs wel iets hoger gaan staan bij de opbouw.
Dan kloppen je driehoekjes niet meer volgens mij. Dan staan er twee man achter twee spitsen en één middenvelders staat voor één centrale verdediger. Je kunt wel de positie naast De Jong aanvallender invullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:58

Martinspire

Awesomeness

D-e-n schreef op zondag 22 juni 2014 @ 14:26:
[...]

Als Kuijt speelt uit tactische overwegingen dan neemt van Gaal het toch wel degelijk serieus. Als hij een B-elftal had willen opstellen hadden er heel wat spelers rust gehad en had Huntelaar waarschijnlijk wel meegedaan. Nu kijkt hij tactisch.

Overigens is er best kans dat Vidal bij Chili ook niet meedoet. Die is pas net fit en heeft ook een kaart.
Er zullen wel wat anderen spelen denk ik, maar je wilt niet iedereen uit hun WK-ritme halen. Wel wil je wat mensen de kans geven zich te bewijzen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Van Gaal gaat volgens mij ook gewoon voor de winst hoor. Er wordt niemand gespaard heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Als je Kuyt opstelt als linksbuiten denk je defensief en wil je vooral niet verliezen volgens mij. Wanneer van Gaal wilde winnen zou Depay er wel in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Dat is echt een onzinredering. Dat zou betekenen dat je alleen maar voor winst kunt gaan met zoveel mogelijk spitsen. Het legendarische Frankrijk van Platini speelde meestal met één spits. Die gingen altijd van eigen kracht uit en altijd voor de winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:18

Vos

AFCA

tweaker2010 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 17:58:
Als je Kuyt opstelt als linksbuiten denk je defensief en wil je vooral niet verliezen volgens mij. Wanneer van Gaal wilde winnen zou Depay er wel in staan.
Ja want Kuyt is een verdediger :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Vos schreef op zondag 22 juni 2014 @ 18:09:
[...]

Argument om Kuyt linksbuiten te zetten zou zijn om de opkomende rechtsback van Chili op te vangen, dus dan denk je inderdaad defensief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Dus Frank de Boer denkt puur defensief op het moment dat hij rekening houdt met Pelle? Je kunt niet aanvallen als het defensief rammelt. Je kunt 433 met een bepaalde invulling ook uitleggen als aanvallender dan 532

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, wat de opstelling ook wordt, ze zullen toch beter hun best moeten doen dan de vorige wedstrijd.
Gevolg van wat wisselspelers zou kunnen zijn dat er wat 'drive' in de ploeg komt.

En over 1e of 2e in de poule; ik heb tot nu toe nog geen land gezien wat consequent goed speelt.
Duitsland was na de eerste ronde een favoriet, maar die maakten het gisteren ook niet waar.
Ik zou dan liever Brazilië eerder hebben dan in een potentiele finale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Vos schreef op zondag 22 juni 2014 @ 18:09:
[...]

Veredelde linksback... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Fiber schreef op zondag 22 juni 2014 @ 18:23:
[...]

Veredelde linksback... :z
Veredelde alles :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
MikeyMan schreef op zondag 22 juni 2014 @ 18:18:
Ik zou dan liever Brazilië eerder hebben dan in een potentiele finale.
Los van Brazilië zelf: dat is wel de zwaardere tak uit het schema dacht ik. Eerste Colombia of de nr. 2 uit de groep met Italië en Uruguay en dan Duitsland of Frankrijk waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 15:03
Hij kan toch nooit Huntelaar ernaast laten staan?? Lijkt me geen goed idee voor de sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Waarom zou dat niet kunnen? Van Gaal wordt betaald om het elftal zo op te stellen dat we de meeste kans hebben om te winnen. Als daar een bepaald type spits bij hoort kan hij vervolgens geen rekening houden met persoonlijke belangen van spelers. Overigens zou ik Kuijt zelf ook niet opstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op zondag 22 juni 2014 @ 17:21:
[...]

Dan kloppen je driehoekjes niet meer volgens mij. Dan staan er twee man achter twee spitsen en één middenvelders staat voor één centrale verdediger. Je kunt wel de positie naast De Jong aanvallender invullen
Volgens mij heb je dan juist veel meer driehoekjes. Naast het feit dat Sneijder dan meer ruimte krijgt en daardoor veel meer aan het spel deel zal gaan nemen. Is trouwens ook de positie van Sneijder bij zijn club dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Eén middenvelder achter twee spitsen kan makkelijk die twee man voorin bereiken of in de ruimte tussen die twee spitsen duiken. Met zijn twee wordt dat moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op zondag 22 juni 2014 @ 19:02:
Eén middenvelder achter twee spitsen kan makkelijk die twee man voorin bereiken of in de ruimte tussen die twee spitsen duiken. Met zijn twee wordt dat moeilijker.
Met zijn twee heb je meer druk op de verdediging van de tegenstander, kan er eentje van die twee aansluiten bij de spitsen, zijn de combinaties gemakkelijker, en zijn de opkomende backs gemakkelijker te betrekken in combinaties.

Volgens mij zou je echt met twee diepe middenvelders moeten spelen in dat 5-3-2. Op die manier heb je veel meer druk op de bal.

Of van Gaal dat echter aan durft tegen Chili?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

D-e-n schreef op zondag 22 juni 2014 @ 18:17:
Dus Frank de Boer denkt puur defensief op het moment dat hij rekening houdt met Pelle? Je kunt niet aanvallen als het defensief rammelt. Je kunt 433 met een bepaalde invulling ook uitleggen als aanvallender dan 532
Wat heeft dit nu weer met het WK te maken? :?

Defensief is oranje al jaren drama (ook op het WK 2010). Zolang je echter meer goals maakt is er niets aan de hand. Nee, dan moet je Kuyt opstellen. Moyenne is bedroevend laag en hij kan het ook niet meer belopen.
Het gevoel wat ik bij de benadering van de wedstrijd tegen Chili krijg is dat er wordt gehoopt op een gelijkspel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Ik zeg niet dat je Kuijt op moet stellen maar ik word een beetje moedeloos van dat eeuwige gezever over "Huntelaar opstellen en lekker 433 spelen". Dat zal tegen sommige ploegen best de oplossing zijn maar het is echt super naïef om te denken dat dat altijd zo werkt.

We hebben het tegen België toch gezien destijds? We speelden volgens ieders goedkeuring (behalve die van mij....) lekker aanvallend. Sneijder en vd Vaart op het middenveld, twee vleugelspelers en Huntelaar voorin. Resultaat: omdat we als elftal onze wil niet konden opleggen liep Huntelaar er verloren bij. Daar kan die jongen niks aan doen maar als je denkt dat je niet aan zijn kwaliteiten toekomt in een wedstrijd moet je hem dus niet opstellen. Tegen Australië: dáár had je wat aan hem kunnen hebben.

Onze defensie is jong en onervaren maar helemaal niet zo dramatisch als altijd gesuggereerd wordt. Heb je die Engelsen op zien bouwen? Die doen dat veel paniekeriger dan alle Nederlanders bij elkaar. Probleem is dat wij van Nederland eisen van verdedigers dat ze én kunnen voetballen als De Boer én kunnen verdedigen als Jaap Stam. Ja, en dat soort mannen hebben we nu niet. Maar dat geldt voor de meeste ploegen op dit WK zo.

En dus moet je, net als al die andere ploegen op het WK, af en toe realistisch zijn en een ander systeem hanteren of een meer verdedigende speler opstellen.

Het voorbeeld van Frank de Boer heeft alles te maken met de opmerking over over defensief denken. Niemand zal zeggen dat De Boer defensief wil spelen. Maar toch zal ook hij rekening houden met een bepaalde kracht bij de tegenstander. Tegen Feyenoord is dat voor Ajax Pelle, nu zijn dat wellicht de Chileense backs. Je kan wel doen alsof ze niet bestaan, je kan wel brullen dat die back achter Robben aan moet lopen maar zo werkt dat dus niet altijd. Het huidige Oranje moet rekening houden met het feit dat het niet loop zoals je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ik zeg ook niet dat Huntelaar perse moet spelen. Maar Depay heeft goed ingevallen en waar komt v Gaal mee?
Kuyt en Lens, tja daar kan ik weinig positiefs van vinden. Kuyt is meegenomen als breekijzer nu moet hij hem niet opeens als linksbuiten op gaan stellen. Er valt gewoon geen peil op deze bondscoach te trekken.

Af en toe een ander systeem prima. We weten dat 5-3-2 geen succes was dan hoef je dat dus ook niet meer te proberen. Elke keer een ander systeem geeft de spelers ook geen duidelijkheid. Dat moet je niet willen.
Gewoon aanvallend 4-3-3 spelen en Chili opjagen en onder druk zetten anders wordt je helemaal afgeslacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Beetje vertrouwen in Van Gaal mag best... in een poule waar iedereen dacht dat we ons nooit voor de volgende ronde zouden kwalificeren zijn we na 2 wedstrijden al geplaatst... ok, er is maar 1 helft goed gespeeld, maar dan nog is plaatsing een feit... ik heb er alle vertrouwen in dat Van Gaal met een goede opstelling komt... bovendien, iedere wedstrijd (en soms in een wedstrijd) een andere taktiek tekent juist de kracht van Van Gaal en zijn mannen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Vertrouwen prima, maar overmoedig worden kost je punten. Tegen Australie was dat bijna gebeurd. Die 5-1 tegen Spanje was leuk, maar dat is niet meer het Spanje van 4 jaar geleden. En de eerste helft was niet best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Als je Kuyt perse wilt opstellen, dan is er maar 1 positie mogelijk :centrale spits. Bal vasthouden, verdedigers jagen, doorkoppen op lopende mensen..
Overige posities heb je helemaal niets aan hem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Nee hoor. Kuijt stel je op om mee te verdedigen bij opkomende vleugel backs van de tegenstander.

Dat Depay niet in de basis staat is logisch. Ideaal om in de tweede helft tegen een wat minder fitte tegenstander te laten invallen.

[ Voor 41% gewijzigd door horizon1978 op 22-06-2014 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
tweaker2010 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 21:56:
We weten dat 5-3-2 geen succes was dan hoef je dat dus ook niet meer te proberen.
WTF? 8)7 8)7 Het zal wel niet volgens de heilige Hollandse school zijn maar volgens mij was 532 tegen Spanje een groot groot succes.
Elke keer een ander systeem geeft de spelers ook geen duidelijkheid.
Dat is dus volgens mij de enige reden dat van Gaal dat systeem heeft gehandhaafd tegen Australië
Gewoon aanvallend 4-3-3 spelen en Chili opjagen en onder druk zetten anders wordt je helemaal afgeslacht.
Wat denk je dat die Engelsen geprobeerd hebben?

Echt verbijsterend en arrogant hoe we in Nederland over voetbal denken soms. Niemand zegt dat je tegen Chili met de kont in de goal moet gaan liggen maar het is echt super naïef om te denken dat Chili zich wel aan ons aan zal passen en zich zal overgeven aan een aanvallend Nederland. Die coach is ook niet achterlijk. Die heeft ook alle scenario's wel in zijn hoofd.

Ronald de Boer denkt overigens dat die hele opstelling niet klopt en dat van Gaal gewoon zijn 532 handhaaft zoals altijd al de bedoeling al was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

D-e-n schreef op zondag 22 juni 2014 @ 22:31:
[...]
WTF? 8)7 8)7 Het zal wel niet volgens de heilige Hollandse school zijn maar volgens mij was 532 tegen Spanje een groot groot succes.
De 5-3-2 was alleen op papier en werkte niet de eerste helft. De 2e helft tegen Spanje speelde oranje feitelijk in een 3-4-3 opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:14
Fijn, zie net dat de scheids uit Gambia komt. Met alle respect voor de beste man, maar dat soort mensen missen doorgaans de ervaring van de grote competities en alle trucs die daarmee samen gaan.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
tweaker2010 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 22:48:
[...]

De 5-3-2 was alleen op papier en werkte niet de eerste helft. De 2e helft tegen Spanje speelde oranje feitelijk in een 3-4-3 opstelling.
Maar niet met vleugelspelers, gewoon een kwestie van de backs + Sneijder wat meer naar voren. Dat zou toch tegen Chili ook kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Dr. Strangelove schreef op zondag 22 juni 2014 @ 22:52:
Fijn, zie net dat de scheids uit Gambia komt. Met alle respect voor de beste man, maar dat soort mensen missen doorgaans de ervaring van de grote competities en alle trucs die daarmee samen gaan.
Alles beter dan Howard Webb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Dr. Strangelove schreef op zondag 22 juni 2014 @ 22:52:
Ja inderdaad, maar tijdens een WK heb je helaas te maken met dit soort figuren omdat die wel het beste van het continent Afrika moeten zijn :O

Dat is ook de reden dat die corrupte plofkip van een Blatter nog steeds op de FIFA troon zit. Al die derde wereld landen lopen met hem weg omdat ze allemaal wel een cashflowtje van de FIFA hebben.

Ik ben ook van mening dat een EK meestal zwaarder is als een WK. Ondanks dat het een week korter duurt zijn de ploegen vaak wel van een hoger niveau. In Zuid-Afrika hadden we een poule die goed te doen was terwijl je op het EK in 2008 met Frankrijk en Italie in de poule zat en in 2012 met Duitsland en Portugal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

tweaker2010 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 22:48:
[...]

Volgens mij heeft van Gaal altijd gezegd dat het geen 5-3-2 is...
De visie van van Gaal werkte tegen Spanje. Dat de media nou massaal vasthielden aan 5-3-2 en het vervolgens fout hadden moet van Gaal erg vrolijk gemaakt hebben. Nog meer dan de 1-5 uitslag denk ik zo. :+
tweaker2010 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 23:03:
[...]

Alles beter dan Howard Webb :P
Als we die krijgen dan vertik ik het te kijken. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op zondag 22 juni 2014 @ 22:54:
[...]

Maar niet met vleugelspelers, gewoon een kwestie van de backs + Sneijder wat meer naar voren. Dat zou toch tegen Chili ook kunnen?
Probleem van het Nederlandse middenveld tot nog toe is dat Sneijder niet bereikt wordt omdat hij te gemakkelijk door de tegenstander uit de wedstrijd te voetballen is. Om die reden moet je in mijn ogen iemand naast Sneijder positioneren. De Guzman heeft dat blijkbaar niet in zich. Dus lijkt het mij dat je het met iemand anders probeert, bijvoorbeeld Wijnaldum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Maar die start er wel gewoon achter en moet er dan komen
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.