Gouden Wissels 2-0 [WK2014 Groep B] Nederland - Chili

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 15.028 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:44
MicGlou schreef op maandag 23 juni 2014 @ 22:52:
[...]

Vlaar en De Jong... dat zijn de sterkste spelers van Oranje. Hard werken, weinig fouten. Als ik een speler moet noemen die nog niet heeft laten zien dan zeg ik Sneijder, heeft wel zo zijn momentjes maar zit er toch nog niet helemaal lekker in.
Kuyt kan daar ook wel aan toegevoegd worden.
Speelde misschien niet op zijn standaard positie, maar liet wel zien daar prima uit de voeten te kunnen. Altijd een harde werker.
Sneijder en Wijnaldum waren wel de mindere vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 13:23

Niku

Alagaesii

Dr. Strangelove schreef op maandag 23 juni 2014 @ 22:54:
Sampaoli is ook een bad loser zeg:

[...]
Van Gaal: 'Niet geïnteresseerd in mening bondscoach Chili'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, ik vond de scheids ook heel niet tegenvallen. Hij had er soms wat strakker op mogen zitten, maar dat werkte twee kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
PWM schreef op maandag 23 juni 2014 @ 19:37:
Grappig, Depay heeft een seizoen geen bal geraakt big PSV, en nu speelt hij vrij.
Whut? Volgens mij heb jij alleen maar Feyenoord gekeken en Studio Voetbal, want hij was juist de enige bij PSV die behoorlijk consistent zijn niveau haalde. Erg knap voor zo'n jonge speler. Erg grillig in zijn acties (en misschien dat je dat bedoelt met 'geen bal geraakt'), maar dat is te verwachten. Het enige lichtpuntje in een zwaar matig seizoen als PSV-kijker. (Ok, Zoet is ook zeer prima en Arias verbeterde onwijs in de tweede seizoenshelft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niku schreef op maandag 23 juni 2014 @ 22:47:
Speler die er voor mij toch ook behoorlijk uitspringt dit WK is Vlaar. Wat een beer en wat speelt hij sterk (schoonheidsfoutje tegen Australië daargelaten). Prachtig vind ik ook dat hij gewoon de confrontatie aangaat met die opgefokte Zuid-Amerikanen, ook als een van zijn ploeggenoten 'aangevallen' wordt. Hulde :)F
Bij Aston Villa vragen ze zich af of het soms een dubbelganger is van de Vlaar die bij hun speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 01:10:
Bij Aston Villa vragen ze zich af of het soms een dubbelganger is van de Vlaar die bij hun speelt.
Zoiets zeggen ze ook bij Man United: ze hadden de Fellaini van Belgie moeten kopen ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

MikeyMan schreef op maandag 23 juni 2014 @ 23:14:
Tsjah, ik vond de scheids ook heel niet tegenvallen. Hij had er soms wat strakker op mogen zitten, maar dat werkte twee kanten op.
Vond het een goede scheids! heb ze wel eens slechter gezien :P

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:45
Toetertjes!! :P Lelijke pot om te zien maar vond het wel leuk want Chili kon totaal niet door de verdediging heen komen. Maar waarom kunnen we in balbezit zo slecht voetballen? Gelukkig hebben we Robben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Dr. Strangelove schreef op maandag 23 juni 2014 @ 22:54:
Sampaoli is ook een bad loser zeg:

[...]
Andere wedstrijd gezien. Genoeg counters gezien. En Nederland heeft zelfs in de eerste helft de beste kansen/mogelijkheden gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Het is toch een heel ander soort voetbal dan wat we gewend zijn van Nederland, maar het blijkt super effectief te zijn. Je hoort mij niet klagen. :7

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 11:58
Ik moet toch even een genuanceerder beeld van die scheidsrechter geven hoor. Die was allesbehalve top. Het belachelijke gedoe bij elke hoekschop zorgde ervoor dat het spel elke keer 2-3 minuten doelloos stil lag. Als hij er echt een probleem mee had, moest hij maar strafschop/fout fluiten en gele kaarten uitdelen. Nu maakte hij enkel zichzelf belachelijk.
Bovendien heeft hij nog nooit van de "vallende ziekte" gehoord, want keer op keer liep hij in de val toen Robben (en anderen, maar vooral hij) weer al te makkelijk het gras opzocht met zijn neus.
En ik ben niet de enige die deze mening is toegedaan. De commentator op Canvas maakte hem ook met de grond gelijk.
Het feit dat hij Sanchez geen geel gaf omdat hij een kaart vroeg kunnen we hem moeilijk verwijten, dat doet geen enkele scheidsrechter... jammergenoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 13:13

daaan

Brandweer Zoutkamp

Wilibrord schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 08:33:
Ik moet toch even een genuanceerder beeld van die scheidsrechter geven hoor. Die was allesbehalve top. Het belachelijke gedoe bij elke hoekschop zorgde ervoor dat het spel elke keer 2-3 minuten doelloos stil lag. Als hij er echt een probleem mee had, moest hij maar strafschop/fout fluiten en gele kaarten uitdelen. Nu maakte hij enkel zichzelf belachelijk.
Bovendien heeft hij nog nooit van de "vallende ziekte" gehoord, want keer op keer liep hij in de val toen Robben (en anderen, maar vooral hij) weer al te makkelijk het gras opzocht met zijn neus.
En ik ben niet de enige die deze mening is toegedaan. De commentator op Canvas maakte hem ook met de grond gelijk.
Het feit dat hij Sanchez geen geel gaf omdat hij een kaart vroeg kunnen we hem moeilijk verwijten, dat doet geen enkele scheidsrechter... jammergenoeg.
Wat een gezever. Hij heeft geen duidelijke stempel op de wedstrijd gedrukt, zoals je met het (niet) toewijzen van een penalty wel zou doen. Dat er nu discussie is over of vragen om een kaart 'strafbaar' betekend dat de azijnpissers blijkbaar niets anders kunnen bedenken :) Ik vond de scheids consequent en dat is het belangrijkste.

Kijk, ik ben ook niet superblij met het huidige systeem. Ik zou het liefst 'echte speeltijd' zien, dus spel stil? klok stil. Voetbal zou veel meer moeten/kunnen lenen van het Hockey en misschien zelfs het basketbal. Is echter een hele andere discussie.

One's never alone with a rubber duck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:30

Martinspire

Awesomeness

Mja ik vond het wel fijn dat ie niet voor elk duwtje een kaart trok. Dat zorgt meestal toch wel voor wat agressie en komt de wedstrijd niet ten goede.

Verder was zowel Ned als Chi vrije trappen aan het versieren dus om te stellen dat Ned dat is juist, maar het kwam van beide kanten. Ik vond echter de vrije trappen aan Nederlandse kant een stuk redelijker. Daar was het vaak dat iemand van Chili gewoon begon te duwen om bij de bal te komen en dat mag ook niet. Bij NL waren er enkele slidings en wat getouwtrek waarbij de Chilenen het erger deden overkomen dan het daadwerkelijk was. Heeft ook averechts gewerkt, want op den duur geloofde de scheids het gewoon niet meer.

Wat ik overigens positief vond is dat Robben niet bij elk duwtje ging liggen en ook al werd ie geduwd dat ie dan toch vooral probeerde om verder te gaan. Dat was het vorige WK wel anders.
Sure, hier en daar versierde hij wel een vrije trap, maar het was nooit echt onterecht. Ook de rest deed het prima en lag niet 5 minuten op de grond om te doen alsof er iets geamputeerd moest worden.

Wel vind ik Blind nog wat agressief, die lijkt me toch wel iets te makkelijk in de streken van de tegenstander te stappen. Maar Vlaar lette daar wel goed op

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
Wilibrord schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 08:33:
?????? Eén van de beste scheidsrechters die ik ooit heb zien fluiten. Bijna elke andere scheids had wel minimaal 1 penalty aan Chili gegeven voor die 5 duikelingen, deze was gewoon onverstoorbaar en zag elke keer goed dat er van een penalty geen sprake was. Ook was hij voorzichtig met kaarten, wat ervoor zorgde dat Nederland (met name Blind, Kuyt, Vlaar, Janmaat en De Jong) er lekker kort op konden zitten zonder over de schreef te hoeven gaan. Hij liet een hoop doorspelen, soms in het voordeel van Chili, soms in het voordeel van Nederland. Robben ging idd een paar keer makkelijk naar de grond, maar de scheids liet een paar keer gewoon doorspelen.

Nee echt hulde voor de scheids, kandidaat voor de WK finale imho.

je moet er toch niet aan denken dat nederland wordt opgezadeld met die omgekochte Japanner... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
De commentator op Canvas vond de scheids niets? Dat zegt niks. De Belgische tv is over het algemeen niet echt pro-Nederland. Die kunnen het ook niet hebben dat we op zijn Belgisch succes hebben nu :)

En ik vond dat Robben zich meestal niet aanstelde. De Chilenen duikelden veel meer en vroegen bij elk windje om een penal. Fijn als een scheids daar niet intrapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
kaos- schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 08:27:
Het is toch een heel ander soort voetbal dan wat we gewend zijn van Nederland, maar het blijkt super effectief te zijn. Je hoort mij niet klagen. :7
Gezien de staat van de Eredivisie haalt Van Gaal er alles uit wat erin zit. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
^

Ik las dat de scheidsrechter juist erg van het kaartgeven was. Niet dus,ik vond het eigenlijk erg goed/eerlijk gaan.

Vond dit wel een van de betere wedstrijden, de strategie werkt goed

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Ik vond hem ook goed fluiten zodat het ten minste een wedstrijd was waar gespeeld kon worden. Gezien de reacties van de Nederlandse spelers in de interviews na de wedstrijd heb ik toch het gevoel dat de scheids wel degelijk wat meer in het voordeel van Nl aan het fluiten was. Nu is het mij niet echt opgevallen maar ik ga er van uit dat de spelers het uiteindelijk het beste weten :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
D-e-n schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 09:12:
De commentator op Canvas vond de scheids niets? Dat zegt niks. De Belgische tv is over het algemeen niet echt pro-Nederland. Die kunnen het ook niet hebben dat we op zijn Belgisch succes hebben nu :)

En ik vond dat Robben zich meestal niet aanstelde. De Chilenen duikelden veel meer en vroegen bij elk windje om een penal. Fijn als een scheids daar niet intrapt.
Normaal zijn ze daar redelijk neutraal, maar gisteren was hij wel erg negatief over Nederland. Constant zeuren dat het niks was en saai en de slechtste wedstrijd van het WK, leek wel of hij Belgie eergisteren niet gezien had :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
Terecht toch... die wedstrijd was niet om aan te zien. Die van de Belgen ook niet, alleen was het balbezit compleet tegenovergesteld. Chili 69%, Belgie net iets lager dacht ik..
redwing schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 09:15:
Ik vond hem ook goed fluiten zodat het ten minste een wedstrijd was waar gespeeld kon worden.
Hij heeft anders wel 40 fouten gefloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
kaos- schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 08:27:
Mij ook niet, die ploeg kan het blijkbaar best goed. Volgens mij is Van Gaal prima bezig en je kunt goed zien dat de hele ploeg fit is. Ik vind dat Nederland alledrie de duels verdiend gewonnen heeft en dat is weleens anders geweest bij dit soort toernooien. :)
En er is zelfs nog genoeg ruimte voor verbetering. Als ze een lijn omhoog inzetten kunnen ze goed ver komen. Ik denk dat de potentie er is. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Cyphax schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 09:36:
[...]

Mij ook niet, die ploeg kan het blijkbaar best goed. Volgens mij is Van Gaal prima bezig en je kunt goed zien dat de hele ploeg fit is. Ik vind dat Nederland alledrie de duels verdiend gewonnen heeft en dat is weleens anders geweest bij dit soort toernooien. :)
En er is zelfs nog genoeg ruimte voor verbetering. Als ze een lijn omhoog inzetten kunnen ze goed ver komen. Ik denk dat de potentie er is. :)
Beter in balbezit durven spelen en je heb een potentieel wereldkampioen staan. zoals 2e helft tegen spanje(ik weet het spanje speelde slecht) maar toen kwamen de pas wel aan en durfte de mannen van oranje naar voren te denken.

[ Voor 10% gewijzigd door garriej op 24-06-2014 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Wilibrord schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 09:29:
Terecht toch... die wedstrijd was niet om aan te zien. Die van de Belgen ook niet, alleen was het balbezit compleet tegenovergesteld. Chili 69%, Belgie net iets lager dacht ik..
Chili 64% balbezit
1 shot on target (7 shots)

Nederland 36% balbezit
8 shots on target (13 shots)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

horizon1978 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 09:38:
[...]

Chili 64% balbezit
1 shot on target (7 shots)

Nederland 36% balbezit
8 shots on target (13 shots)
Het mooiste hiervan is, dat tegenstanders dit ook zien en denken:"Wat moet ik hier tegen doen, ze worden hoe dan ook gevaarlijk en er is niet doorheen te komen"

Wij spelen nu eigenlijk het voetbal waar we altijd een hekel aan hadden om tegen te spelen, de "slechtere" landen die zichzelf ingraven, het verschil tussen ons en die landen is dat wij 2 spelers uit de absolute wereldtop hebben voorin.

[ Voor 23% gewijzigd door garriej op 24-06-2014 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Het moet niet gekker worden. Gaan ze vanuit België nu miepen over balbezit? Nederland heeft na Spanje altijd het meeste balbezit gehad van alle landen. Nu het een keer niet zo is is dat een probleem.

Overigens denk ik niet dat België van Chili gewonnen had.

Verder is het duidelijk dat het beter moet. Maar het is volgens mij ook duidelijk dat het beter kán. Je moet er niet aan denken dat je ook nog goed gespeeld had. Ploegen bij wie alles in de voorronde vlekkeloos loopt komen zelden ver leert de geschiedenis.

[ Voor 19% gewijzigd door D-e-n op 24-06-2014 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat balbezit heeft ons geen WK's opgeleverd. Dat we het nu over een andere boeg gooien is meer dan terecht. Waar andere landen één vedette hebben, hebben wij er twee in de voorhoede. Als Robben en Van Persie ieder twee verdedigers meelokken, dan ontstaat er vanzelf ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

D-e-n schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 09:42:
[...]

Het moet niet gekker worden. Gaan ze vanuit België nu miepen over balbezit? Nederland heeft na Spanje altijd het meeste balbezit gehad van alle landen. Nu het een keer niet zo is is dat een probleem.

Overigens denk ik niet dat België van Chili gewonnen had.
Dat belgië word ook veel beter neergezet als dat het is. Ja ze hebben een paar leuke spelers rond lopen, maar ze hebben allemaal 0,0 ervaring op een WK/EK en dat is toch anders als een CL/EL spelen. Daarnaast zie ik het niet als een echt hecht team maar meer een "zet 11 mannen die iets met een bal kunnen in het veld". België vliegt eruit tegen Argentinië
Señor Sjon schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 09:44:
Dat balbezit heeft ons geen WK's opgeleverd. Dat we het nu over een andere boeg gooien is meer dan terecht. Waar andere landen één vedette hebben, hebben wij er twee in de voorhoede. Als Robben en Van Persie ieder twee verdedigers meelokken, dan ontstaat er vanzelf ruimte.
En dan moeten ze ook nog rekening gaan houden met depay, want die zorgt voor onwijs veel gevaar, dat zag je direct toen hij erin stond tegen chili. Hij durft de actie te maken(er staan toch 9 man achter de bal) en te voetballen waardoor er ruimtes vallen.

[ Voor 30% gewijzigd door garriej op 24-06-2014 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Kain_niaK schreef op maandag 23 juni 2014 @ 19:53:
Zo lekker van Arjen dat hij niet voor eigen succes gaat maar voor het pasje op Memphis die dan ook meteen dankjewel en tot ziens zegt.

En nou hopen dat er geen blessures komen. En dan van Persie de volgende wedstrijd superscherp staat.
Deadsy schreef op maandag 23 juni 2014 @ 19:25:
Is die ook mee? Waarom speelt hij dan niet?
Waarom spelen we dan dit counter voetbal met Robben en Lens waarmee we niets bereiken als die er ook is.

nu even ernst.
Hoe zeer heeft v. Gaal de pik op Huntelaar dat hij hem totaal niet gebruikt?
Ik begin te denken dat v. Persie niet wil dat Huntelaar speelt (want hij zou het wel eens beter kunnen doen dan hem) en dat v. Persie en v. Gaal dusdanig 2 handen op 1 buik zijn dat v. Gaal hem daarom niet laat spelen.
Dat idee had ik ook... Aangezien van Gaal naar Machester vertrekt...
Die Lens is echt een pannekoek...

Maar goed we hebben gewonnen.
Señor Sjon schreef op maandag 23 juni 2014 @ 19:24:
Huntelaar heb je niet veel aan zo ver van het doel.
Hij heeft anders regelmatig goede afstandsschotten hoor, maar goed in het scoren op minder dan 5 meter afstand van het doel, staat alleen Bergkamp nog voor KJH dacht ik.
Terwijl ik dat juist de mooiste momenten van het voetbal vond, die doelpunten van Bergkamp!
Fiber schreef op maandag 23 juni 2014 @ 19:27:
Niet zo raar denken. Huntelaar past gewoon niet in het huidige 5-3-2 systeem...
Dat hoeft juist niet bij KJH, die ene bal op Klaas is voldoende...
Daarnaast staat hij vaak op de juiste plek bij corners en vrije trappen...
Deadsy schreef op maandag 23 juni 2014 @ 19:34:
Ja gewonnen maar had ook makkelijk anders kunnen lopen.

Met 5-3-2 ben je te afhankelijk van de bevlieging van 1 speler en dat gaat je vroeg of laat opbreken.

ja v. Persie is er niet maar die vind ik lang niet zo belangrijk als Robben. Hij is dit toernooi 1x belangrijk geweest maar ik betwijfel dat hij in de rest van dit toernooi nog belangrijk gaat zijn.

ps. Ik vind het wissel beleid van v. Gaal wel een beetje triest.
Hopen dat Depay het weer eens 15min leuk gaat doen en Fer die tot dusver alleen maar tegengevallen is.

Depay daar heb ik nog begrijp voor maar probeer dan op zijn minst eens een keer iets creatiefs met die 2e wissel.
Depay speelt naar mijn mening heel goed.
5-3-2, tja je trekt gewoon de tegenpartij dichter naar je toe, waar je ze wel kan opvangen, maar ik zou het liever op het middenveld opvangen...
Je merkte dat heel erg tegen Australie, tegen een partij met een sterk middenveld ga je het afleggen...
Hironshy schreef op maandag 23 juni 2014 @ 19:55:
-Verdediging subliem met Kuyt en zonder Guzman. Echt stukken beter dan voorheen. Gaven bijna niks weg. klasse!!
-Scheidsrechter trapt niet in het acteerwerk van Chilenen.
-Van Gaal en scheidsrechter men of the match :+
Wat heeft de Guzman nou echt laten zien in de eerste twee wedstrijden? Buiten balverlies om dan...
MicGlou schreef op maandag 23 juni 2014 @ 20:01:
Trouwens he... iedere pessimist moet nu wel overtuigd zijn. Oranje is absoluut een van de grote kanshebbers... dat hebben ze nu toch wel aangetoond. Stiekum hoop ik op Nederland - Duitsland in de finale!
We spelen lekker, we hebben goede spelers, maar met dit systeem kan het ook zomaar anders lopen (zie wedstrijd Australie) daar werkte het voor geen meter. JA we hebben gewonnen, maar het is een gok.

We kunnen ons nu geen fouten meer veroorloven.
Deadsy schreef op maandag 23 juni 2014 @ 20:18:
Zijn er wel clubs in die competities die op hem zitten te wachten?
En dan bedoel ik clubs die aan zijn financiele en sportieve verwachtingen voldoen.
Zijn wisselvallige spel kan ook aan andere factoren liggen, de tactiek die hem niet ligt, een bondscoach die hem (als ik de beelden zie) behandeld als een kind.
Het kan toch wel moeilijk zijn voor een speler dat de ene bondscoach je op handen draagt en de volgende doet alsof je een kind bent dat net komt kijken.
Ik denk dat Sneijder en KJH het beide niet echt kunnen vinden met van Gaal.
bonyuri schreef op maandag 23 juni 2014 @ 20:18:
[...]

Zondagsschot?
Ik neem aan dat je de goal van Cahill bedoelt? Die goal was net zo mooi als de kopbal van Van Persie, maar dat terzijde.

De verdediging wordt steeds beter, Vlaar is erg sterk, Janmaat en Nigel de Jong ook bij vlagen. Gaat helemaal goedkomen :)
Ik vind de Jong ook echt wel lekker gaan, heeft op een aantal essentiele momenten ingegrepen.
MicGlou schreef op maandag 23 juni 2014 @ 22:39:
[...]

Dat gezeur over die speelstijl toch... we spelen prima voetbal. Het is niet zo veel met 'de punt naar voren' op de aanvallers, maar er speelt zich veel meer af op het middenveld... daar wordt er ontzettend goed gevoetbald juist. Verder ook geheel met je eens, we waren beter dan Chili, normaal is de verdediging altijd het zwakke punt bij Nederland maar dit stond als de Chinese Muur... welgeteld 1 serieuze kans voor de Chilenen. Niets dan lof voor het karakter waarmee Nederland deze 3 wedstrijden heeft gespeeld, koelbloedig en hard gewerkt.

Men noemt het on-Nederlands, vind ik enigszins een rare opmerking want we zijn Oranje, maar misschien is juist deze verandering in mentaliteit en speelstijl wat we altijd nodig hadden. We hebben misschien juist altijd teveel willen 'voetballen' ipv effectief wedstrijden winnen, dat is denk ik ook altijd de frustratie geweest die al tientallen jaren opduikt als we de wind tegen hebben. Dit team kan en gaat ver komen... het moet gewoon, ze spelen om te winnen. Als er 1 team op dit toernooi wint die de grote prijs nog nooit heeft binnengehaald maar er wel al meerdere malen dichtbij is geweest dan is het Nederland wel.
Het is een gevaarlijke speelstijl, waarbij je de grip op het middenveld makkelijker kunt verliezen...
Het pakt nu goed uit, laten we hopen dat dat het blijft doen...
MicGlou schreef op maandag 23 juni 2014 @ 22:52:
Vlaar en De Jong... dat zijn de sterkste spelers van Oranje. Hard werken, weinig fouten. Als ik een speler moet noemen die nog niet heeft laten zien dan zeg ik Sneijder, heeft wel zo zijn momentjes maar zit er toch nog niet helemaal lekker in.
Eens, misschien zit ie er toch wel erg mee dat hij zijn aanvoerdersband moest afstaan....
St@m schreef op maandag 23 juni 2014 @ 22:57:
[...]

Nou ja.. als ik diep in mijn hart kijk dan zie ik liever een constant aanvallend NL elftal.. maarja :P Daarom ben ik niet lyrisch over de speelstijl, maar als er gewonnen wordt dan maakt het me niet zoveel uit, en dit WK heeft me nu al meer voldoening gegeven dan ik van te voren had verwacht. Hopen dat het nog even duurt :)
Inderdaad, erg blij met het resultaat, tegen verwachting in.
MAar niet zo leuk om naar te kijken...
garriej schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 09:39:
[...]

Het mooiste hiervan is, dat tegenstanders dit ook zien en denken:"Wat moet ik hier tegen doen, ze worden hoe dan ook gevaarlijk en er is niet doorheen te komen"

Wij spelen nu eigenlijk het voetbal waar we altijd een hekel aan hadden om tegen te spelen, de "slechtere" landen die zichzelf ingraven, het verschil tussen ons en die landen is dat wij 2 spelers uit de absolute wereldtop hebben voorin.
Dat is de andere kant van dit systeem inderdaad...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Laten we nu niet gaan zeuren over balbezit. Ik wil potdomme eindelijk eens wereld kampioen worden, maakt me niet uit hoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Wereldkampioen worden lijkt me nog veel te ver weg. Frankrijk en Duitsland hebben in principe een veel completer elftal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

D-e-n schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 09:47:
Wereldkampioen worden lijkt me nog veel te ver weg. Frankrijk en Duitsland hebben in principe een veel completer elftal.
die kunnen we, zoals het er nu uit ziet, pas in de finale tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:30

Martinspire

Awesomeness

Frankrijk was leuk, maar verdedigend ook erg zwak. Duitsland had nog niet echt de scherpte. Verder heeft Ghana juist laten zien dat ze niet zo heel erg goed tegen counters kunnen.

[ Voor 33% gewijzigd door Martinspire op 24-06-2014 09:51 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Je bent als team wel donders effectief wanneer je met slechts 38% balbezit wel de wedstrijd wint. Met het meeste balbezit koop je geen overwinning, je hebt er pas wat aan als je die overmacht benut in het verzilveren van kansen. We hebben Oranje al zo vaak met mooi voetbal zien stranden voortijdig, dus ik ben zeer benieuwd waar we met dit resultaatvoetbal gaan eindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
We hebben vroeger ook met 60+% balbezit vrij effectloos op het middenveld heen en weer getikt. Chili kwam er gewoon niet doorheen, het aantal doelpogingen verraadt dat wel. Ze zijn vaker zomaar gaan liggen dan ze richting het doel hebben geschoten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:30
Mr_Size schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 09:05:
[...]

?????? Eén van de beste scheidsrechters die ik ooit heb zien fluiten. Bijna elke andere scheids had wel minimaal 1 penalty aan Chili gegeven voor die 5 duikelingen, deze was gewoon onverstoorbaar en zag elke keer goed dat er van een penalty geen sprake was....
Viel mij ook op inderdaad. In de herhalingen was ook zeker niet te zien dat hij er echt naast zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Iets meer afwachten is voor dit team waarschijnlijk het beste. Maar ik vond het overdreven hoe Mulder en Borst er op tv een soort van definitieve mentaliteitsverandering van probeerden te maken.

Onzin. Ajax, Feyenoord, PSV etc... gaan echt niet opleiden in 532 nu en in de EK-kwalificatie gaat er echt gewoon weer 433 gespeeld worden. Op een volgend toernooi zijn onze verdedigers weer twee jaar ouder en belangrijker nog: je hebt met aankomende talenten zoals van Ginkel, Vilhena en Klaassen moderne middenvelders die het in zo'n systeem ook goed kunnen belopen. Want dat is naar mijn mening nog steeds de belangrijkste reden om dit systeem te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Als er al een mentaliteitsverandering is gekomen, is dat zo bij de bondscoach en staf met Van Gaal. Die snapt dat het om de manschappen die je als materiaal tot je beschikking hebt draait. En niet om het systeem. Nu pakt ie gewoon de spelers en past om hen en hoe de tegenstander voetbalt het systeem aan. En of je dat nu moet typeren als ouderwets 4-3-3 met een twist of 5-3-2 met een twist doet er niet toe. Met die opstelling kunnen de spelers uit de voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Over de Hollandse school :)

Afbeeldingslocatie: http://media.nu.nl/m/m1mxp42av3vv_std640.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat Nederland het uitstekend doet op dit WK, zeker gezien het beschikbare spelerspotentieel. Het is de verdienste van Van Gaal dat hij er tot nu toe het maximum heeft uitgehaald.
Maar als neutrale toeschouwer vind ik er niks aan. Als ik kan kiezen tussen een match met ploegen die wel aanvallender spelen, en een wedstrijd met Nederland, is de keuze snel gemaakt.
Jaren hebben jullie Griekenland en consoorten met de grond gelijk gemaakt voor hun "afbraakvoetbal", en nu jullie het zelf hanteren moet je ook tegen diezelfde kritiek kunnen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Dat bedoel ik dus met jaloersheid vanuit België. De vergelijking met Griekenland is BESPOTTELIJK. Griekenland had niet de klasbakken voorin die wij wel hebben. De winst van Griekenland was echt een opeenstapeling van mazzel overwinningen tot en met de finale.

Het is countervoetbal maar dan toch meer in de traditie van het Italië van Pirlo/Cannevaro of Rossi en co. Dat was ook countervoetbal maar wel met spelers die toch ook wat extra's brengen. Of wellicht ook een goede vergelijking: de generatie Rode Duivels uit de jaren 80.

[ Voor 19% gewijzigd door D-e-n op 24-06-2014 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:07

backupdevice

Boeh!

D-e-n schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 10:42:
Dat bedoel ik dus met jaloersheid vanuit België. De vergelijking met Griekenland is BESPOTTELIJK. Griekenland had niet de klasbakken voorin die wij wel hebben. De winst van Griekenland was echt een opeenstapeling van mazzel overwinningen tot en met de finale. E

Het is countervoetbal maar dan toch meer in de traditie van het Italië van Pirlo/Cannevaro of Rossi en co. Dat was ook countervoetbal maar wel met spelers die toch ook wat extra's brengen. Of wellicht ook een goede vergelijking: generatie Rode Duivels uit de jaren 80.
Laat onze zuiderburen maar met rust. Die zijn er eindelijk weer bij met spelers die bij grote clubs spelen. Ze hebben goede spelers die volgens mij op dit moment beter zijn als onze spelers, maar als je met die spelers het moeilijk krijgt tegen Algerije en alleen van Rusland wint omdat je nog lucht over hebt dan ben je duidelijk als team niet zover.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
België heeft een geweldige hoeveelheid centrumverdedigers en een breed aanbod aan middenvelders en vleugelaanvallers. Ze hebben daar een veel bredere selectie ook. Maar ze missen een afmaker van het kaliber Robben/v Persie. De beslissende man zou Hazard moeten worden.

Wat België ook mist: goede vleugelverdedigers. Aldeirwereld of Verthongen/Vermaelen is toch een noodoplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

[...]

Hij heeft anders wel 40 fouten gefloten...
Met amper kaarten en geen penalties. Daarnaast was er de meeste keren dat hij floot ook echt wel wat aan de hand.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:30

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mijn mening:

Scheidsrechter: uitstekend
Nederland: slordig in de eindpass, wel zeer effectief als je naar de resultaten kijkt
Chili: vorige 2 wedstrijden best leuk, nu een team vol met nare mannetjes (Alexis Sanchez als roverhoofdman)

Hoop voor komende wedstrijden: preciezere passing zou moeten kunnen zorgen voor meer kansen/doelpunten. Ik ben nog niet onder de indruk van Mexico. Als we deze concentratie kunnen blijven opbrengen, moeten we Mexico kunnen verslaan.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Jorgen schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 11:04:
Mijn mening:

Nederland: slordig in de pass, wel zeer effectief als je naar de resultaten kijkt
Chili: vorige 2 wedstrijden best leuk, nu een team vol met nare mannetjes (Alexis Sanchez als roverhoofdman)

Hoop voor komende wedstrijden: preciezere passing zou moeten kunnen zorgen voor meer kansen/doelpunten. Ik ben nog niet onder de indruk van Mexico. Als we deze concentratie kunnen blijven opbrengen, moeten we Mexico kunnen verslaan.
ftfy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Sluit me volledig aan bij de comments hierboven. Ik vond het een uitstekende boeiende wedstrijd met een foutloze scheidsrechter.

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Señor Sjon schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 09:44:
Maar 3x 2e is al behoren tot de besten van de wereld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
D-e-n schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 10:42:
Dat bedoel ik dus met jaloersheid vanuit België. De vergelijking met Griekenland is BESPOTTELIJK. Griekenland had niet de klasbakken voorin die wij wel hebben. De winst van Griekenland was echt een opeenstapeling van mazzel overwinningen tot en met de finale.

Het is countervoetbal maar dan toch meer in de traditie van het Italië van Pirlo/Cannevaro of Rossi en co. Dat was ook countervoetbal maar wel met spelers die toch ook wat extra's brengen. Of wellicht ook een goede vergelijking: de generatie Rode Duivels uit de jaren 80.
Nederland speelt meer zoals Duitsland vroeger deed. Da's toppie. Ken genoeg mensen die chagrijnig worden van dat 68% balbezit getik op de middenlijn en dan nog geen kans creeeren. Die houden van 3 passes en dan bij de tegenstander voor de goal staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 11:43:
[...]

Maar 3x 2e is al behoren tot de besten van de wereld :P
Tweede plaatsen tellen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

garriej schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 09:44:
[...]
Dat belgië word ook veel beter neergezet als dat het is. Ja ze hebben een paar leuke spelers rond lopen, maar ze hebben allemaal 0,0 ervaring op een WK/EK en dat is toch anders als een CL/EL spelen. Daarnaast zie ik het niet als een echt hecht team maar meer een "zet 11 mannen die iets met een bal kunnen in het veld". België vliegt eruit tegen Argentinië
Dat dus inderdaad. Belgie is net Engeland alleen halen ze betere resultaten, het teamgevoel zie ik niet echt.
D-e-n schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 09:47:
Frankrijk heeft aardige spelers maar geen geweldig team. Duitsland is vele malen gevaarlijker en meer ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niku schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 11:45:
[...]

Voor de één wel voor de ander weer niet.

Er word veel over NL gepraat door de andere teams en hun trainers in positive zin, dat zegt mij wel genoeg over hoe goed NL is op dit moment. Als dit door zet heeft NL naar mijn idee de meeste kans om het WK te winnen maar dan moet het wel verder gaan zoals het gaat.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2014 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:10
Niku schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 11:45:
Dat is behoorlijk naief. Voor Brazilie en Duitsland telt een tweede plaats niet, maar in Costa Rica zal waarschijnlijk 3 weken feest gevierd worden bij dat resultaat. Een klein land als Nederland mag ook trots zijn als we tweede worden, al wordt het na 3 finales wel eens tijd dat we hem winnen. :9~

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Wat is dat nu? Voor een (top)sporter telt een tweede plaats toch niet? Wat heb je aan vier tweede plaatsen? Helemaal niets. Ik denk even terug aan hoe mijn vrienden en ik vier jaar geleden reageerden na de wedstrijd tegen Spanje, niemand die toen blij was met een tweede plaats, geen feest dat er gevierd werd die avond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Niku schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 12:27:
Wat is dat nu? Voor een (top)sporter telt een tweede plaats toch niet? Wat heb je aan vier tweede plaatsen? Helemaal niets. Ik denk even terug aan hoe mijn vrienden en ik vier jaar geleden reageerden na de wedstrijd tegen Spanje, niemand die toen blij was met een tweede plaats, geen feest dat er gevierd werd die avond ;)
Dus het maakt jou niet uit of Nederland in 2010 alle wedstrijden in de poule had verloren of dat ze de finale halen? Zelfde prestatie, maakt de topsporter niks uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Exocet schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 12:31:
[...]

Dus het maakt jou niet uit of Nederland in 2010 alle wedstrijden in de poule had verloren of dat ze de finale halen? Zelfde prestatie, maakt de topsporter niks uit...
Ek2012 hoor je niemand over(bij de spelers) de finale vinden ze allemaal nog zuur, ik denk dat het ze wel uitmaakt maar 2e worden vinden ze erger als in de poule eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zag ik aan het grote feest op de boten waar de spelers lopen te zuipen in grote pullen in een stad vol blije mensen (ik was er zelf bij) de dag toen ze terug kamen en de tevredenheid in andere dorpen en steden was er gewoon van af te lezen. Tuurlijk willen ze eerste worden maar 2e was beter dan helemaal niets bereiken en dat zegt genoeg over de ploeg. Zo vinden het jammer on niet eerste te zijn maar ook weer bij om 2e te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Nu online

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Lijkt wel of ze hun ego opzij zetten. Zijn dikverdiende profs maar ze morren niet en schikken in hun taak. Sneijder, Kuyt, van Persie ,Robben ,de Jong verdienen bij hun club een dikke boterham maar schromen niet om vuil werk op te knappen.
Gewoon mouwen opstropen en gaan. Aaan het eind zie je wat je in je handen hebt. Gaat wel goed komen allemaal :)

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Sepp14 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 13:21:
Lijkt wel of ze hun ego opzij zetten. Zijn dikverdiende profs maar ze morren niet en schikken in hun taak. Sneijder, Kuyt, van Persie ,Robben ,de Jong verdienen bij hun club een dikke boterham maar schromen niet om vuil werk op te knappen.
Gewoon mouwen opstropen en gaan. Aaan het eind zie je wat je in je handen hebt. Gaat wel goed komen allemaal :)
Inderdaad, dat teamgevoel heerst heel erg op dit moment. Je ziet dat je daar ook al ver mee komt. Kwaliteit is niet alles, met inzet kun je heel wat compenseren. Hopelijk kunnen ze dat ook tegen Mexico opbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Je merkt aan alles dat er een team staat en geen 11 individuen en een paar wissels. Dat heeft van Gaal gewoon heel erg goed voor elkaar. En al dat gezever over per se mooi voetbal moeten spelen ben ik ook meer dan zat. Italië en Duitsland speelden vroeger ook minder mooi voetbal maar wonnen wel prijzen. Our time has come! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Nu online

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Net een paar opmerkingen gelezen in een Spaanse krant.
Denk dat iedereen verwacht dat NL altijd mooi voetbal moet spelen. Nu ze met dit spel ver komen zijn het slechte verliezers.
NL wordt zelfs een "guerrilleros" elftal genoemd. Mij best, guerrilla oorlogen zijn heel moeilijk te bestrijden overwinnen :+ .

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
We hebben het 40 jaar mooi geprobeerd. :+ Overigens WK2010 was een stuk beroerder om aan te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Vlassie1980 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 13:35:
Je merkt aan alles dat er een team staat en geen 11 individuen en een paar wissels. Dat heeft van Gaal gewoon heel erg goed voor elkaar. En al dat gezever over per se mooi voetbal moeten spelen ben ik ook meer dan zat. Italië en Duitsland speelden vroeger ook minder mooi voetbal maar wonnen wel prijzen. Our time has come! :P
Het zou de ultieme wraak van van Gaal zijn om juist tegen de aanvallende Duitsers met een verdedigend en solide team de titel te pakken. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

tweaker2010 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 14:48:
[...]

Het zou de ultieme wraak van van Gaal zijn om juist tegen de aanvallende Duitsers met een verdedigend en solide team de titel te pakken. :p
That's the dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

In de laatste minuut van de verlenging als het even kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 13:08
Jorgen schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 11:04:
Mijn mening:

Nederland: slordig in de eindpass, wel zeer effectief als je naar de resultaten kijkt

Ben het er ook wel mee eens. Irritante grasduikelaars waren die Chilenen gisteren.
Scheidsrechter verdient echt een pluim dat hij zich niet gek laat maken erdoor nog door het publiek.

Nederland speelde zeer matig. Door de effectiviteit en de goede counters hebben we gewonnen.
Maaaaaaaar ...oooooooooh....wat is de passing slecht zeg! En met name dan Sneyder...wat is er loos met hem??
Onderschat Mexico niet hoor, we kunnen er van winnen, maar vind ze completer dan Chili.

Oh in van Gaal heb ik altijd vertrouwen in gehad, die haalt het maximale eruit en heeft elke tegenstander door.
Ik heb nooit trouwens het systeem met 1 diepe spits (rvp) begrepen. Aanvallend ben je dan gewoon te zwak. Had deze opstelling wel in 2010 willen zien.

[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 24-06-2014 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Niku schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 15:02:
In de laatste minuut van de verlenging als het even kan.
Laatste minuut reguliere speeltijd graag. Dat is beter voor het hart menigeen supporter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Goed, we gaan verder in [Achtste finale] Nederland - Mexico :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Dit topic is gesloten.