Kain_niaK schreef op maandag 23 juni 2014 @ 19:53:
Zo lekker van Arjen dat hij niet voor eigen succes gaat maar voor het pasje op Memphis die dan ook meteen dankjewel en tot ziens zegt.
En nou hopen dat er geen blessures komen. En dan van Persie de volgende wedstrijd superscherp staat.
Deadsy schreef op maandag 23 juni 2014 @ 19:25:
Is die ook mee? Waarom speelt hij dan niet?
Waarom spelen we dan dit counter voetbal met Robben en Lens waarmee we niets bereiken als die er ook is.
nu even ernst.
Hoe zeer heeft v. Gaal de pik op Huntelaar dat hij hem totaal niet gebruikt?
Ik begin te denken dat v. Persie niet wil dat Huntelaar speelt (want hij zou het wel eens beter kunnen doen dan hem) en dat v. Persie en v. Gaal dusdanig 2 handen op 1 buik zijn dat v. Gaal hem daarom niet laat spelen.
Dat idee had ik ook... Aangezien van Gaal naar Machester vertrekt...
Die Lens is echt een pannekoek...
Maar goed we hebben gewonnen.
Hij heeft anders regelmatig goede afstandsschotten hoor, maar goed in het scoren op minder dan 5 meter afstand van het doel, staat alleen Bergkamp nog voor KJH dacht ik.
Terwijl ik dat juist de mooiste momenten van het voetbal vond, die doelpunten van Bergkamp!
Dat hoeft juist niet bij KJH, die ene bal op Klaas is voldoende...
Daarnaast staat hij vaak op de juiste plek bij corners en vrije trappen...
Deadsy schreef op maandag 23 juni 2014 @ 19:34:
Ja gewonnen maar had ook makkelijk anders kunnen lopen.
Met 5-3-2 ben je te afhankelijk van de bevlieging van 1 speler en dat gaat je vroeg of laat opbreken.
ja v. Persie is er niet maar die vind ik lang niet zo belangrijk als Robben. Hij is dit toernooi 1x belangrijk geweest maar ik betwijfel dat hij in de rest van dit toernooi nog belangrijk gaat zijn.
ps. Ik vind het wissel beleid van v. Gaal wel een beetje triest.
Hopen dat Depay het weer eens 15min leuk gaat doen en Fer die tot dusver alleen maar tegengevallen is.
Depay daar heb ik nog begrijp voor maar probeer dan op zijn minst eens een keer iets creatiefs met die 2e wissel.
Depay speelt naar mijn mening heel goed.
5-3-2, tja je trekt gewoon de tegenpartij dichter naar je toe, waar je ze wel kan opvangen, maar ik zou het liever op het middenveld opvangen...
Je merkte dat heel erg tegen Australie, tegen een partij met een sterk middenveld ga je het afleggen...
Hironshy schreef op maandag 23 juni 2014 @ 19:55:
-Verdediging subliem met Kuyt en zonder Guzman. Echt stukken beter dan voorheen. Gaven bijna niks weg. klasse!!
-Scheidsrechter trapt niet in het acteerwerk van Chilenen.
-Van Gaal en scheidsrechter men of the match

Wat heeft de Guzman nou echt laten zien in de eerste twee wedstrijden? Buiten balverlies om dan...
MicGlou schreef op maandag 23 juni 2014 @ 20:01:
Trouwens he... iedere pessimist moet nu wel overtuigd zijn. Oranje is absoluut een van de grote kanshebbers... dat hebben ze nu toch wel aangetoond. Stiekum hoop ik op Nederland - Duitsland in de finale!
We spelen lekker, we hebben goede spelers, maar met dit systeem kan het ook zomaar anders lopen (zie wedstrijd Australie) daar werkte het voor geen meter. JA we hebben gewonnen, maar het is een gok.
We kunnen ons nu geen fouten meer veroorloven.
Deadsy schreef op maandag 23 juni 2014 @ 20:18:
Zijn er wel clubs in die competities die op hem zitten te wachten?
En dan bedoel ik clubs die aan zijn financiele en sportieve verwachtingen voldoen.
Zijn wisselvallige spel kan ook aan andere factoren liggen, de tactiek die hem niet ligt, een bondscoach die hem (als ik de beelden zie) behandeld als een kind.
Het kan toch wel moeilijk zijn voor een speler dat de ene bondscoach je op handen draagt en de volgende doet alsof je een kind bent dat net komt kijken.
Ik denk dat Sneijder en KJH het beide niet echt kunnen vinden met van Gaal.
bonyuri schreef op maandag 23 juni 2014 @ 20:18:
[...]
Zondagsschot?
Ik neem aan dat je de goal van Cahill bedoelt? Die goal was net zo mooi als de kopbal van Van Persie, maar dat terzijde.
De verdediging wordt steeds beter, Vlaar is erg sterk, Janmaat en Nigel de Jong ook bij vlagen. Gaat helemaal goedkomen

Ik vind de Jong ook echt wel lekker gaan, heeft op een aantal essentiele momenten ingegrepen.
MicGlou schreef op maandag 23 juni 2014 @ 22:39:
[...]
Dat gezeur over die speelstijl toch... we spelen prima voetbal. Het is niet zo veel met 'de punt naar voren' op de aanvallers, maar er speelt zich veel meer af op het middenveld... daar wordt er ontzettend goed gevoetbald juist. Verder ook geheel met je eens, we waren beter dan Chili, normaal is de verdediging altijd het zwakke punt bij Nederland maar dit stond als de Chinese Muur... welgeteld 1 serieuze kans voor de Chilenen. Niets dan lof voor het karakter waarmee Nederland deze 3 wedstrijden heeft gespeeld, koelbloedig en hard gewerkt.
Men noemt het on-Nederlands, vind ik enigszins een rare opmerking want we zijn Oranje, maar misschien is juist deze verandering in mentaliteit en speelstijl wat we altijd nodig hadden. We hebben misschien juist altijd teveel willen 'voetballen' ipv effectief wedstrijden winnen, dat is denk ik ook altijd de frustratie geweest die al tientallen jaren opduikt als we de wind tegen hebben. Dit team kan en gaat ver komen... het moet gewoon, ze spelen om te winnen. Als er 1 team op dit toernooi wint die de grote prijs nog nooit heeft binnengehaald maar er wel al meerdere malen dichtbij is geweest dan is het Nederland wel.
Het is een gevaarlijke speelstijl, waarbij je de grip op het middenveld makkelijker kunt verliezen...
Het pakt nu goed uit, laten we hopen dat dat het blijft doen...
MicGlou schreef op maandag 23 juni 2014 @ 22:52:
Vlaar en De Jong... dat zijn de sterkste spelers van Oranje. Hard werken, weinig fouten. Als ik een speler moet noemen die nog niet heeft laten zien dan zeg ik Sneijder, heeft wel zo zijn momentjes maar zit er toch nog niet helemaal lekker in.
Eens, misschien zit ie er toch wel erg mee dat hij zijn aanvoerdersband moest afstaan....
St@m schreef op maandag 23 juni 2014 @ 22:57:
[...]
Nou ja.. als ik diep in mijn hart kijk dan zie ik liever een constant aanvallend NL elftal.. maarja

Daarom ben ik niet lyrisch over de speelstijl, maar als er gewonnen wordt dan maakt het me niet zoveel uit, en dit WK heeft me nu al meer voldoening gegeven dan ik van te voren had verwacht. Hopen dat het nog even duurt

Inderdaad, erg blij met het resultaat, tegen verwachting in.
MAar niet zo leuk om naar te kijken...
garriej schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 09:39:
[...]
Het mooiste hiervan is, dat tegenstanders dit ook zien en denken:"Wat moet ik hier tegen doen, ze worden hoe dan ook gevaarlijk en er is niet doorheen te komen"
Wij spelen nu eigenlijk het voetbal waar we altijd een hekel aan hadden om tegen te spelen, de "slechtere" landen die zichzelf ingraven, het verschil tussen ons en die landen is dat wij 2 spelers uit de absolute wereldtop hebben voorin.
Dat is de andere kant van dit systeem inderdaad...