Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Keeper van Kroatie mag zich dit wel aantrekken. Verder knap gedaan van Oscar.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Onverwacht en strak schot. Vond het niet per se een fout van de keeper.gambieter schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 23:52:
Puntertje...
Keeper van Kroatie mag zich dit wel aantrekken. Verder knap gedaan van Oscar.
Nope, dat was hoogst waarschijnlijk z'n prognostiek
[ Voor 43% gewijzigd door SmokingCrop op 12-06-2014 23:53 ]
Ik weet het niet, als het elk WK zo gaat lijkt het juist niet op corruptie toch? En als je op pure ervaring en geschiedenis zoiets voor 100% zeker kan hebben dan hadden we ook zeker geweten dat Duitsland met de afgelopen financiële crisis een wereldoorlog was gestart
Het is gewoon te makkelijk om 'bewijs' op te hangen aan zoiets gebruikelijks als een scheidsrechter met een inschattingsfout. Alsof het een uitzondering is
Ik had 2-1 gepouled bedoel ik uiteraard.
Ik hoop dat we tweede worden in de poul en ze eruit schieten...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Als.het nu bij een fout bleef...Silvin schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 23:53:
[...]
Ik weet het niet, als het elk WK zo gaat lijkt het juist niet op corruptie toch? En als je op pure ervaring en geschiedenis zoiets voor 100% zeker kan hebben dan hadden we ook zeker geweten dat Duitsland met de afgelopen financiële crisis een wereldoorlog was gestart
Het is gewoon te makkelijk om 'bewijs' op te hangen aan zoiets gebruikelijks als een scheidsrechter met een inschattingsfout. Alsof het een uitzondering is
Hij gaat heel traag naar de grond, bij de eerste goal ook al.RoD schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 23:52:
Onverwacht en strak schot. Vond het niet per se een fout van de keeper.
Erg geflatteerd voor Brazilie, en zonder scheidsrechterlijke hulp hadden ze die ruimte niet gekregen. Maar goed, de andere twee ploegen in deze poule zijn ook niet fantastisch, toch hoop ik dat Brazilie nog tegen een blauw oog oploopt.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Mwa, dat tweede doelpunt van Kroatië moest ik nog zien. Brazilië was al niet meer aan het verdedigen omdat ze het fluitje al hoorden.ph4ge schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 23:53:
2 goals aan Brazilië onterecht toegekend, bij Kroatië onterecht een doelpunt te weinig. Dit valt absoluut niet in de categorie "foutje bedankt".
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Ach so, excuus.NickThissen schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 23:53:
[...]
Ik had 2-1 gepouled bedoel ik uiteraard.
Ik heb het woord corruptie niet genoemd. Maar het is toch altijd hetzelfde liedje: onervaren scheids geeft Brazilië het voordeel van de twijfel. De hype die altijd rond die ploeg hangt heeft daar in elk geval al mee te maken.Silvin schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 23:53:
[...]
Ik weet het niet, als het elk WK zo gaat lijkt het juist niet op corruptie toch?
Als je nu naar de namen kijkt valt de kwaliteit ook wel mee. Behalve Oscar en Neymar is het aanvallend nu ook weer niet zo bijzonder toch?
Verwijderd
Zonder dollen, het was niet hoogstaand, op naar morgen!
Met de hulp van de scheids
Eerlijk is eerlijk, Kroatië was de betere ploeg. Dit gaat hem niet worden voor Brazilië.
Als Nederland z'n wedstrijden zo gaat winnen hoor je mij ook niet klagen...Safaci schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 23:56:
[...]
Met de hulp van de scheids
Eerlijk is eerlijk, Kroatië was de betere ploeg. Dit gaat hem niet worden voor Brazilië.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ik ben het helemaal eens met het 'zwakke scheidsrechter'-argument. Daar staat tegenover dat ik deze scheids niet echt ken. Maar sterk gefloten is het zeker niet!D-e-n schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 23:55:
[...]
Ik heb het woord corruptie niet genoemd. Maar het is toch altijd hetzelfde liedje: onervaren scheids geeft Brazilië het voordeel van de twijfel. De hype die altijd rond die ploeg hangt heeft daar in elk geval al mee te maken.
Als je nu naar de namen kijkt valt de kwaliteit ook wel mee. Behalve Oscar en Neymar is het aanvallend nu ook weer niet zo bijzonder toch?
We zullen het de rest van het WK wel zien hoe er met Brazilië wordt omgegaan.
Ik vond het best een leuke wedstrijd. Kan zat saaier...Niku schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 23:56:
[...]
Zonder dollen, het was niet hoogstaand, op naar morgen!
Waar kwam die scheids in 1994 bij Brazilie-Oranje ook al weer vandaan? Dat was toch het voetballand bij uitstek, Saudi-Arabie? Of Tzatzikistan, Saba of Oost-Timor, waar ze wekelijks in een hogedrukketel met 60,000 schreeuwende toeschouwers staan...D-e-n schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 23:55:
Maar het is toch altijd hetzelfde liedje: onervaren scheids geeft Brazilië het voordeel van de twijfel.
Belangrijke wedstrijden: alleen de topscheidsrechters. Die wedstrijd van morgen van Mexico tegen Kameroen (waar niemand in Brazilie echt om zal malen), die geef je aan Japanners
Als er een scheids op het veld stond die niet was omgekocht, dan had kroatie met 2-1 gewonnenMrVegeta schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 23:58:
Hoezo betere ploeg? Balbezit en schoten zijn toch in voordeel van BRA?
Smiling as the shit comes down...
Omdat? In hoeverre was KRO benadeeld dan?Boktor schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 00:01:
[...]
Als er een scheids op het veld stond die niet was omgekocht, dan had kroatie met 2-1 gewonnen
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Penalty was onterecht en overtreding van Kroatië kun je over discussiëren (zat wel gewoon een Kroatische arm bij die keeper z'n hoofd). Andere twee doelpunten van Brazilië waren gewoon zuiver.
Mensen overdrijven graag
Dat is mijn specialiteit.
Een onterechte penalty, een niet gegeven rode kaart, een onterecht afgekeurde goal, en voorafgaand aan de laatste goal werd een kroaat getorpedeerd op het middenveld.
[ Voor 51% gewijzigd door JeroenTheStig op 13-06-2014 00:44 ]
En iemand anders reageert "Refereenho"It's a tight call for Brazil's man of the match between Neymar and the Referee.
Sinds wanneer is balbezit en schoten leidend? Check de stats van oranje op het afgelopen EK maar eens.MrVegeta schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 23:58:
Hoezo betere ploeg? Balbezit en schoten zijn toch in voordeel van BRA?
Kroatie had een gelijkspel verdiend, typisch dat die scheidsrechter zo'n groot stempel op de wedstrijd drukt.
Refereenhogambieter schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 00:32:
Tweet Gary Lineker:
[...]
En iemand anders reageert "Refereenho"
Die scheids gaat slecht slapen vannacht, zal einde WK voor hem zijn. Vond hem juist erg sterk fluiten tot aan penalty moment. Floot in de geest van de wedstrijd, liet veel doorgaan en deed het zonder kaart als het niet echt hoefde. Daarna twee blunders die wedstrijd bepalend waren. Jammer voor Kroatië, die verdienden wel een puntje. Maar ook Kroatië zal de poule wel gaan overleven, zijn veel sterker dan Mexico.
Wel nee, die gaat prima slapen en krijgt de finale: Taak prima uitgevoerd. Nou ja, finale wellicht niet, want dan gaat het opvallen, maar hij zal echt nog wel een leuke wedstrijd krijgen.Niku schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 00:46:
[...]
Refereenho
Die scheids gaat slecht slapen vannacht, zal einde WK voor hem zijn...

Is ook een kraker trouwens...Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 00:56:
Kuipers gaat de finale fluitenHij fluit Engeland - Italië trouwens !
Ik verwacht Kuipers ook in de finale mits hij geen rare dingen doet. Hopelijk heeft hij de tweede helft dus niet gezien vandaagVerwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 00:56:
Kuipers gaat de finale fluitenHij fluit Engeland - Italië trouwens !
Engeland - Italië is inderdaad een kraker, maar ik verwacht wel dat Italië wint en dat Engeland niet eens de poule overleeft.
Al met al, een redelijke wedstrijd om te zien, waarbij ik Kroatië meer gegund had. Gelukkig wel mijn poule perfect goed
Eens. Je zou wat betreft corruptie nog wel vraagtekens kunnen zetten bij de commissie die bepaalt welke wedstrijd door wie gefloten wordt. Mijn broertje en ik hadden het er voor de wedstrijd nog over dat het niet een heel goed idee is om een scheids neer te zetten die nog nooit een schwalbe heeft gezien. Als wij dat hier met een biertje in de hand aan zien komen (dat zo'n kerel waarschijnlijk niet goed tegen de druk van 70.000 brazilianen op de tribune opgewassen is) zou je dat toch ook van de mensen die er over gaan mogen verwachten.gambieter schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 23:40:
[...]
Het is geen bewijs en ik denk ook niet dat het bewuste corruptie is. Wel is het gewoon een slecht idee om een zwakke scheidsrechter uit een relatief onbelangrijke competitie hier neer te zetten, je moet iemand hebben die met de druk om kan gaan om tegen het thuisland te durven fluiten.
Die scheids deed z'n best wel, dat is het probleem niet. Maar ik kan ook nauwelijks geloven dat ze bij de FIFA niet door hebben gehad dat zo'n type scheids hoogstwaarschijnlijk erg in het voordeel van het thuisland is in zo'n partij.
Als je daarnaast nog bedenkt dat het echt heel erg slecht voor het tournooi zou zijn als Brazilie de poule niet doorkomt, gelet op alle protesten die er nu al zijn in dat land, is het niet heel gek om te denken dat deze scheids op deze wedstrijd een bewuste keuze is geweest. En dat kan je best corruptie noemen.
... not as I do.
Al met al was de scheids ietwat voor de thuispartij maar omgekocht zou ik het niet noemen. En ook is duidelijk dat Brazilië kwetsbaar is en absoluut niet onverslaanbaar.
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
Nog even advocaat van de duivel: Nishimura floot ook Brazilie - Nederland in 2010
[ Voor 31% gewijzigd door gambieter op 13-06-2014 01:46 ]
Ja je hebt hebt gelijk, zal wel de slechte naam van mensen zijngambieter schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 01:45:
Handje op schouder Neymar? Het was Fred die de vallende ziekte had.... Maar dat Brazilianen gaan roepen dat het wel een pingel was is niet vreemd, dat zullen echter alleen Brazilianen, FIFA-officials en misschien een paar Japanners doen...
Nog even advocaat van de duivel: Nishimura floot ook Brazilie - Nederland in 2010
En de mensen zullen hier idd niet snel toegeven dat Brazilië niet beter was en onverdiend heeft gewonnen. Wel een leuke eerste wedstrijd van het wk in mijn ogen.
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
Verwijderd
Bij die strafschop was er even een hand die volgens de regels niet mag.gambieter schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 01:45:
Handje op schouder Neymar? Het was Fred die de vallende ziekte had.... Maar dat Brazilianen gaan roepen dat het wel een pingel was is niet vreemd, dat zullen echter alleen Brazilianen, FIFA-officials en misschien een paar Japanners doen...
Kopbal daarna was er nog minder aan de hand.
Had wel vertrouwen in die Japanner maar het riekt toch naar wat thuisvoordeel.
Verwijderd
Met een time out en beelden terugkijken was 2-2 de juiste uitslag.Thomasx4 schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 00:00:
Brazilië speelde absoluut beter had ik het idee, maar zonder die scheids hadden ze er best 2-2 van kunnen maken.
een leuk stukje over Brazilië: It's Just Like Watching Chelsea...
" Excellent on the counter-attack? Check. Carrying a striker who looks a class below his much-vaunted teammates? Check. Central midfielders who are all heft and very little guile? Check. Incredible hard work expected and delivered by the side's most creative players? Check. Difficulty in creating clear-cut chances when gifted the majority of possession? Check. David Luiz getting his positioning all wrong and gifting the opposition a goal? Check. "
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Want kroatie had er twee inliggen? Die overtreding van Olic zag je niet goed in de tweede angle van de herhaling, dan was het armcontact net geweest. Daarnaast was er allang afgefloten voordat de bal bij de speler kwam die hem er uiteindelijk in schoot, verdedigers waren al gestopt met spelen (iirc) .... Die kans van Olic in het begin alleen kan je nog afvragen of Mandzukic hem wel had gemaakt (ging wel door m'n hoofd toen).Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 02:16:
[...]
Met een time out en beelden terugkijken was 2-2 de juiste uitslag.
Scheids was verder idd matig, niet onverwacht. Las net terug dat ie lekker liet spelen maar die scheids grijpt nooit (hard) in bij grove overtredingen(voorheen ook niet) geen durf of idd gebrek aan regelmatig internationale TOPwedstrijden ...
[ Voor 26% gewijzigd door apis29 op 13-06-2014 04:11 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Speel ook Balls Connect en Repeat

Verder ... scheids zwaktste man van het veld, keeper Kroatië de eennazwakste ..
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
ik vond hem anders wel een paar mooie reddingen hebben..kenneth schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 07:53:
Verder ... scheids zwaktste man van het veld, keeper Kroatië de eennazwakste ..
Toch vind ik het jammer dat de uitslag vooral door de scheids is bepaald..
Die gele kaart voor Neymar had echt wel rood moeten zijn.
Die penalty was onterecht, dat bleek zeker wel na herhalingen
De goal gemaakt door Kroatie is onterecht afgekeurd, maar ik snap dat ze hierop floten vanwege de positie waar de officials stonden. Als je echter vanaf de voorkant keek zie je dat de keeper niet tegen maar langs de speler springt en helemaal niet geraakt wordt door die arm (maargoed, beschermd gebied dus als begrijp dat je eerder in het voordeel fluit dan)
Ik had het Kroatie gegund en vond ze sterk spelen. Toch ben ik wel weer blij met de uitslag want mijn toto is volledig goed tot nu toe, eerste gele kaart, winnende partij en de exacte score
Tja, ik kan maar één ding zeggen: HOCKEY!MisterEagle schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 08:19:
[...]
ik vond hem anders wel een paar mooie reddingen hebben..
Toch vind ik het jammer dat de uitslag vooral door de scheids is bepaald..
Die gele kaart voor Neymar had echt wel rood moeten zijn.
Die penalty was onterecht, dat bleek zeker wel na herhalingen
De goal gemaakt door Kroatie is onterecht afgekeurd, maar ik snap dat ze hierop floten vanwege de positie waar de officials stonden. Als je echter vanaf de voorkant keek zie je dat de keeper niet tegen maar langs de speler springt en helemaal niet geraakt wordt door die arm (maargoed, beschermd gebied dus als begrijp dat je eerder in het voordeel fluit dan)
Ik had het Kroatie gegund en vond ze sterk spelen. Toch ben ik wel weer blij met de uitslag want mijn toto is volledig goed tot nu toe, eerste gele kaart, winnende partij en de exacte score![]()
Gewoon even op de beelden kijken. Zeker bij de goal. De kaart blijft interpetatie, maar de andere dingen waren goed te zien.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Een commentator bij de NOS die er helemaal niets van bakt en niet een beetje laat merken dat hij voor Brazilië is, een onterecht gegeven strafschop en een onterecht afgekeurd doelpunt..
Het was wel duidelijk dat Blatter wilde dat Brazilië zou winnen, Kroatië was kansloos tegen deze FIFA. Als het 2-2 had gestaan waren er waarschijnlijk 8 minuten blessuretijd bijgekomen..
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Nr.3 irritatie bij mij...kenneth schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 07:53:
Ach, straks speelt Spanje en worden zoals gewoonlijk alle namen op z'n Italiaans uitgesprokenSpaans is makkelijker dan Portugees voor een Nederlander en nog verknallen ze het.
Nr.1 is de beroerde arbitrage, en nr.2 de nu alweer enorme aanstellerij van 'dodelijk gewonde' spelers, met Marcelo bovenaan de shitlist...
Nou, Julio Cesar was nog net even slechter, maar die kreeg minder en mindere schoten te verwerken.Verder ... scheids zwaktste man van het veld, keeper Kroatië de eennazwakste ..
Niet mee eens. De verslaggever merkte al die scheidsrechterlijke dwalingen ook op. Helaas wel pas bij de 3e herhaling.M@cer schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 08:38:
Wat een ellende gisteren..
Een commentator bij de NOS die er helemaal niets van bakt en niet een beetje laat merken dat hij voor Brazilië is, een onterecht gegeven strafschop en een onterecht afgekeurd doelpunt..
Het was wel duidelijk dat Blatter wilde dat Brazilië zou winnen, Kroatië was kansloos tegen deze FIFA. Als het 2-2 had gestaan waren er waarschijnlijk 8 minuten blessuretijd bijgekomen..
De scheids was erg, erg slecht. Bij meerdere (veel!) keren dat hij affloot had de tegenpartij reden tot klagen.
[ Voor 36% gewijzigd door Ramzzz op 13-06-2014 08:43 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ik vond ze helemaal niet goed. Hoog tempo, veel onnodig balverlies. Zeker van die nummer 10 van kroatie die tussen 3 brazilianen voor de 20e keer truckjes uit ging halen. Als ik coach was had ik die of een klap tegen z'n hoofd gegeven of gewisseld na de derde actiekaos- schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 08:50:
Als dit het niveau is van het WK (vooral eerste helft van Brazil) dan heeft Nederland geen schijn van kans tegen landen van dit kaliber. Het tempo lag vanaf de eerste minuut al hoog. Geweldig team hebben ze.

Hetzelfde gold voor brazilie, veel lopen, maar weinig goede pases. Ook de 1-1 was gewoon een loopgoal en geen voetbalgoal. Nu heeft nederland het vaak wel lastig tegen dat soort ploegen die er fysiek invliegen. Maar goed, nou nee niet echt.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Het gaat me niet om de scheidsrechterlijke dwalingen, maar meer om het ophemelen van elke bal van Brazilië.. Maar daar hebben ze bij NOS wel vaker last van.Ramzzz schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 08:39:
[...]
Niet mee eens. De verslaggever merkte al die scheidsrechterlijke dwalingen ook op. Helaas wel pas bij de 3e herhaling.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Ik vond die bal toch aardig goed in hoek zitten.zijn eerste goal verkeerd geraakt werd en met geluk binnen rolt
Welke wedstrijd heb jij gekeken? Als dit het niveau is, dan maakt Nederland nog prima kans tegen Brazilië. Verdediging en middenveld was een drama. Kroatië leverde beter spel af. Helaas was het aanvallend stukken minder. Daarnaast had Brazilië een extra speler: Refereenho.kaos- schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 08:50:
Als dit het niveau is van het WK (vooral eerste helft van Brazil) dan heeft Nederland geen schijn van kans tegen landen van dit kaliber. Het tempo lag vanaf de eerste minuut al hoog. Geweldig team hebben ze.
Jij schat Nederland te hoog in denk ik. Brazil speelde echt degelijk (eerste helft heb ik het over).Safaci schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 09:14:
[...]
Welke wedstrijd heb jij gekeken? Als dit het niveau is, dan maakt Nederland nog prima kans tegen Brazilië. Verdediging en middenveld was een drama. Kroatië leverde beter spel af. Helaas was het aanvallend stukken minder. Daarnaast had Brazilië een extra speler: Refereenho.
Ben het wel met je eens dat de scheids beroerd was.
Heb zo'n flauw vermoeden dat al die hoogmoed hier over een uurtje of 13 wel weer wat weggeëbt iskaos- schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 09:19:
[...]
Jij schat Nederland te hoog in denk ik. Brazil speelde echt degelijk (eerste helft heb ik het over).
Ben het wel met je eens dat de scheids beroerd was.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ik denk dat NL nog wel een beetje boven zichzelf uit zal en moet stijgen op het WK. Net als vele andere teams trouwens. Een WK motiveert wel even wat meer dan een oefenpotje.
Stel dat Nederland een wereldpot speelt, dan nog winnen ze niet van Spanje. Het kwaliteitsverschil is veel te groot. Maximaal dat je een gelijkspel eruit trekt, maar niet meer dan dat.Quad schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 09:29:
Maar ja, misschien speelt Nederland wel een wereldpot, kan er eigenlijk helemaal geen peil van trekken hoe goed, of slecht, ze eigenlijk zijn.
Spelers als Martins Indi, De Vrij, Janmaat en Blind... Zeg die namen eens hardop en je weet waarom we niet gaan winnen vanavond. Al hoop ik het natuurlijk wel, don't get me wrong.
Idd zeg, ik had echt de neiging om die commentator een stomp te geven.Komt ie dalijk ook nog met z'n Ronaldoe enzo.St@m schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 07:49:
Zo.. beetje teleurstellende openingswedstrijd.. en ook weer super irritant dat de commentator zich had voorgenomen om alle namen lekker "buitenlands" uit te gaan spreken.. Fredsj? Zsjo? man wat kan ik me daar aan ergeren.. en het gaat nog erger worden
Ik vind dat je dan teveel op onderbuikgevoel afgaat (en naamsbekendheid). Zijn de spelers van Spanje beter? Dat denk ik wel, maar op dit niveau ook maar een paar %, als je het al een nummer kan geven. Ik denk gewoon dat we bekende grote namen als beter inschatten dan onbekende spelers die misschien (bijna) net zo goed zijn.kaos- schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 09:31:
[...]
Spelers als Martins Indi, De Vrij, Janmaat en Blind... Zeg die namen eens hardop en je weet waarom we niet gaan winnen vanavond. Al hoop ik het natuurlijk wel, don't get me wrong.
Kijk b.v. naar een Strootman die 1-1,5 jaar geleden echt nog niet gezien werd als zo'n geweldige speler als nu. En ik geloof niet dat hij ineens zoveel beter is geworden. Het is vooral de manier waarop een speler in de media wordt gepresenteerd.
Er zijn zoveel factoren die een uitslag bepalen dat alles mogelijk is
[ Voor 15% gewijzigd door MailMan op 13-06-2014 09:35 ]
Je kan het ook nog op Canvas kijken met Vlaams commentaarSt@m schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 07:49:
Zo.. beetje teleurstellende openingswedstrijd.. en ook weer super irritant dat de commentator zich had voorgenomen om alle namen lekker "buitenlands" uit te gaan spreken.. Fredsj? Zsjo? man wat kan ik me daar aan ergeren.. en het gaat nog erger worden
Klopt, maar als je bekijkt dat deze namen allemaal in onze eigen competitie spelen (waar het niveau echt laag is) kom je toch wel tot de conclusie dat Spanje gewoonweg meer kwaliteit in huis heeft.MailMan schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 09:34:
[...]
Ik vind dat je dan teveel op onderbuikgevoel afgaat (en naamsbekendheid). Zijn de spelers van Spanje beter? Dat denk ik wel, maar op dit niveau ook maar een paar %, als je het al een nummer kan geven. Ik denk gewoon dat we bekende grote namen als beter inschatten dan onbekende spelers die misschien (bijna) net zo goed zijn.
Er zijn zoveel factoren die een uitslag bepalen dat alles mogelijk is
Natuurlijk kan het op een WK anders lopen, maar ik heb gewoon niet zoveel vertrouwen in onze defensie.
Dan heb ik het niet over als zij de bal hebben, want verdedigen kunnen ze wel, maar meer in de opbouwfase.
Het punt is, wij gaan fouten maken achterin en dat straffen ze af.
Kijk eens naar de topictitel...kaos- schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 09:37:
[...]
Klopt, maar als je bekijkt dat deze namen allemaal in onze eigen competitie spelen (waar het niveau echt laag is) kom je toch wel tot de conclusie dat Spanje gewoonweg meer kwaliteit in huis heeft.
Natuurlijk kan het op een WK anders lopen, maar ik heb gewoon niet zoveel vertrouwen in onze defensie.
Dan heb ik het niet over als zij de bal hebben, want verdedigen kunnen ze wel, maar meer in de opbouwfase.
Het punt is, wij gaan fouten maken achterin en dat straffen ze af.
[WK2014] Oranje voorbespreking: opstelling en oefenpotjes
Enfin, vergeten deze dramapot, op naar vanavond.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Maar wie zit er op een Vlaamse analyse te wachten?Termi schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 09:34:
[...]
Je kan het ook nog op Canvas kijken met Vlaams commentaar. Voordeel is dat tijdens de rust geen reclames zijn maar gelijk de analyse
.
Tijdens Euro 2008 maakte ik ook de vergelijking van jochie Joris Mathijsen vs killer Marco Materazzi... We versloegen de Italianen met 3-0.kaos- schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 09:31:
[...]
Stel dat Nederland een wereldpot speelt, dan nog winnen ze niet van Spanje. Het kwaliteitsverschil is veel te groot. Maximaal dat je een gelijkspel eruit trekt, maar niet meer dan dat.
De bal is rond, alhoewel ik blij ben als we gelijk spelen. De selectie van Spanje is en blijft ziekelijk goed.
Je vergeeft het me vast wel dat ik op mijn iPhone niet alle diakritische tekens ga intikken...kenneth schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 09:53:
Over die keeper van Kroatië (wiens naam ik onderhand maar eens moet gaan opzoeken), hij laat drie houdbare ballen door. Júlio César mag er dan niet goed uitgezien hebben, hij heeft niet drie houdbare ballen doorgelaten.
Hij hield op een haar na de pingel eruit, dat was jammer. Hij zat er meestal wel goed bij, maar net bij die doelpunten was hij 0,2 s te laat. Niet best, inderdaad.
Maar Brazilië gaat tegendoelpunten krijgen, met zo'n keeper. Zeker als de defensie (weer) een handje meehelpt. En met een betere tegenstander dan Kroatië (een bijzonder optreden gisteren) zie ik dat zeker wel gebeuren.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Er zat een Nederlandse analyst (Jan Mulder geloof ik) bij en jan boskamp zit er ook altijd bij.Niku schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 09:56:
[...]
Maar wie zit er op een Vlaamse analyse te wachten?
dan heb je de presentator en nog Gert verheyen (lang speler van Club Brugge en 50 interlands).
Dus zo Vlaams is het niet
[ Voor 7% gewijzigd door SmokingCrop op 13-06-2014 10:08 ]
De nummer 10 *(Modriç) was niet diegene die dat deed, dat was OIic. Die ging op gegeven moment bijna achterin proberen met sambavoetbal 3 spelers uit te spelen, rugnummer van Olic weet ik zo niet. :-)Kevinp schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 09:02:
[...]
Ik vond ze helemaal niet goed. Hoog tempo, veel onnodig balverlies. Zeker van die nummer 10 van kroatie die tussen 3 brazilianen voor de 20e keer truckjes uit ging halen. Als ik coach was had ik die of een klap tegen z'n hoofd gegeven of gewisseld na de derde actie![]()
![]()
Hetzelfde gold voor brazilie, veel lopen, maar weinig goede pases. Ook de 1-1 was gewoon een loopgoal en geen voetbalgoal. Nu heeft nederland het vaak wel lastig tegen dat soort ploegen die er fysiek invliegen. Maar goed, nou nee niet echt.
Pletikosa heet de keeper. Letterlijk betekent het "Vlechthaar", iets in die geest.kenneth schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 09:53:
Over die keeper van Kroatië (wiens naam ik onderhand maar eens moet gaan opzoeken), hij laat drie houdbare ballen door. Júlio César mag er dan niet goed uitgezien hebben, hij heeft niet drie houdbare ballen doorgelaten.
Hij was inderdaad niet altijd even sterk, helaas. Anders was het waarschijnlijk winst voor Kroatië.
Olic liep af en toe weliswaar wat te prutsen, maar hij was ook vaak aan de bal, kop-kans in 't begin, vaak stoorzender, vaak het veld opentrekkend, werkend als een paard; als je die als coach had willen wisselen (zoals Kovac terecht niet heeft gedaan) zou ik vooral gewoon lekker blijven voetballen en maar nog even niet aan het coach-schap denken ...jbdeiman schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 10:05:
[...]
De nummer 10 *(Modriç) was niet diegene die dat deed, dat was OIic. Die ging op gegeven moment bijna achterin proberen met sambavoetbal 3 spelers uit te spelen, rugnummer van Olic weet ik zo niet. :-)
Verder, de term 'Gastgeberbonus' is helemaal op z'n plaats bij deze match, en scheids.
[ Voor 7% gewijzigd door CynicRelief op 13-06-2014 10:15 ]
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
2 houdbare ballen, die penalty was hard en halfhoog in de hoek en eigenlijk zijn die ballen volledig onhoudbaar... de keep zat er wel nog verdomd dichtbij...kenneth schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 09:53:
die andere twee ballen waren idd kennelijk een zwaktepunt van die keep... laag en in de hoek, maar de eerste was ook heel netjes geplaatst.
Die laatste goal vond ik wel een absolute keepersfout, in de korte hoek mag een speler van die afstand nooit scoren, en daar was de reflex echt een fikse fout..
maar de kroatische keeper was op andere momenten, vooral hoge ballen wel een effectieve en foutloos keepende gast en hielp zn verdediging en gaf een hoop rust.
Julio Cesar is eerder een onrust versterkende factor, met zn onvoorspelbaar weerkaatsend wegwerken van ballen, nooit een bal klemvast hebben en zn onzekerheid bij hoge ballen
dramapot?Enfin, vergeten deze dramapot, op naar vanavond.
los ervan dat ik eigenlijk ook liever minimaal een punt voor kroatie gezien heb en de brazilianen me erg tegenvielen, moet ik ook zeggen dat het voor een openingswedstrijd een leuke en spannende pot was waarin voldoende gebeurde.
volgens mij juist een van de leukere openingswedstrijden in een groot toernooi in een lange tijd.
kan me bv nog op EK 2000 herinneren dat de openingswedstrijd nederland -tsjechie eerder erg vervelend was en heel terughoudend en 'vooral-geen-fouten-maken'...
NL had nog verdomd geluk dat ze in de slotminuten toen door de scheids een penalty geschenkt kregen omdat een tsjechische verdediger Frank de Boer heel licht vasthield, en enkel door die goal ze wonnen. (dat is nu eenmaal een beetje traditie, dat het gastland in de openingswedstrijd zulke kaddootjes makkelijk krijgt)
bedenk net, dat was niet de openingsedstrijd van het toernooi, die speelde belgie
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Oh, er gebeurde zeker veel, met drama doel ik meer op de enorme invloed die de scheids had ... als het ook echt een penalty was geweest en Neymar niet met zijn armen zou wapperen, had ik er vrede mee gehad.RM-rf schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 10:15:
dramapot?
los ervan dat ik eigenlijk ook liever minimaal een punt voor kroatie gezien heb en de brazilianen me erg tegenvielen, moet ik ook zeggen dat het voor een openingswedstrijd een leuke en spannende pot was waarin voldoende gebeurde.
Vanavond wordt hopelijk ook een dramapot, als Nederland gaat meevoetballen is het gauw gebeurd. Slopen, die wedstrijd.
Ik snap sowieso niet wat men in Luiz ziet. En dat Barca hem zou willen halen voor 40/50M....Niku schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 10:16:
Ik heb wel genoten van de uitstraling van Thiago Silva. Zo serieus, zo rustig. Vond David Luiz gisteren overigens niet best, daar zou ik Dante toch voor overwegen.
Ik zou ook Dante er neer zetten, ook nog eens een linkspoot.
Jammer van de scheids, maar weer een extra reden om voor meer hulpmiddelen te gaan.
Voetbal moet eerlijker worden...
Dan iets anders..
Wat vonden we van het volkslied moment van Brazilië?
Kippenvel momentje voor mij om die bezieling te zien! Caesar hield het zelfs niet droog. Geweldig!
Dat brengt me dan ook meteen op ons Wilhelmus..........

Ik snap dat we geen Zuid-Amerikaans bloed hebben en niet die zonnige passie, maar het Wilhelmus is toch niet meer van deze tijd....
Saai, deprimerend, nietszeggend en verbind/verbroederd 'ons' toch helemaal niet (of nauwelijks)?!
Ik pleit voor een nieuw volkslied!

NL vanavond: Ik denk dat Louis een verrassing in petto heeft...
[ Voor 4% gewijzigd door albino71 op 13-06-2014 10:35 ]
Boskamp en Jan Mulder ...... Heerlijke TVNiku schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 09:56:
[...]
Maar wie zit er op een Vlaamse analyse te wachten?
albino71 schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 10:34:
Brazilië staat ook een klein beetje onder hoogspanning natuurlijk en die krampachtigheid was gisteren wel goed te zien. Daarnaast was Kroatië erg goed op sommige momenten en daar zal heel Brazil ook van geschrokken zijn.
Jammer van de scheids, maar weer een extra reden om voor meer hulpmiddelen te gaan.
Dan iets anders..
Kippenvel momentje voor mij om die bezieling te zien! Caesar hield het zelfs niet droog. Geweldig!
Dat brengt me dan ook meteen op ons Wilhelmus..........![]()
Ik snap dat we geen Zuid-Amerikaans bloed hebben en niet die zonnige passie, maar het Wilhelmus is toch niet meer van deze tijd....
Saai, deprimerend, nietszeggend en verbind/verbroederd 'ons' toch helemaal niet (of nauwelijks)?!
Laten we het Wilhelmus maar houden.
Denk niet dat ze geschrokken zijn van Kroatie, werd vlgns mij al bericht dat "ze" vonden dat Kroatie met o.a. Modric (CL winnaar) en Rakitic (EL winnaar) een beter middenveld dan Brazilie had ...albino71 schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 10:34:
Brazilië staat ook een klein beetje onder hoogspanning natuurlijk en die krampachtigheid was gisteren wel goed te zien. Daarnaast was Kroatië erg goed op sommige momenten en daar zal heel Brazil ook van geschrokken zijn.
Dan iets anders..
Dat brengt me dan ook meteen op ons Wilhelmus..........![]()
Volksliederen: die uitvoering bij de confed cup was toch wel ietsjes beter

Over volksliederen gesproken: bij het WK hockey draaiden ze een of andere popversie van het volkslied van Nieuw-Zeeland, echt schandalig cheesy
En verder nog over volksliederen van landen die hier noch het wk hockey iets van doen hebben: die van Slowakije is ook niet slecht (als je een goede versie vind op youtube)
[ Voor 10% gewijzigd door apis29 op 13-06-2014 10:59 ]
compleet overdone...albino71 schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 10:34:
het stevig meezingen met het volkslied is mooi en goed... zoals bv de italianen dat doen vind ik altijd indrukwekkend.
maar deze brazilianen maakten er een soort van zuidamerikaanse soapopera vol kitsch van...
teveel en enkel voor de show, om vervolgens als de wedstrijd begint nog 20 minuten in slaap te zijn gevallen en compleet bagger te spelen.. slap, sfeerloos en zonder inzet
Dat bewijst voor mij vooral dat het allemaal 'nep' was en ze dus helemaal niet zo gemotiveerd waren, helemaal niet stonden te popelen, maar enkel die indruk wilde wekken.
Natuurlijk kun je erover klagen dat het volkslied meezingen door nederlandse spelers nooit gedaan wordt... maar als ze dat goedmaken door bv de eerste 2 minuten gelijk een tegenstander te overlopen en twee grote kansen te scheppen, maak je het volgens mij geheel weer goed... uiteindelijk wordt een wedstrijd na de aftrap beslist en niet bij het zingen van een volkslied
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Eensch. Meezingen prima en alleen maar goed, maar Brazilië is één en al toneel. Voordat ze het veld opwandelen hebben ze elkaar allemaal al minimaal 4x gekust. En wijzen ze allemaal even naar 'Hem'.RM-rf schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 10:54:
[...]
compleet overdone...
het stevig meezingen met het volkslied is mooi en goed... zoals bv de italianen dat doen vind ik altijd indrukwekkend.
maar deze brazilianen maakten er een soort van zuidamerikaanse soapopera vol kitsch van...
teveel en enkel voor de show, om vervolgens als de wedstrijd begint nog 20 minuten in slaap te zijn gevallen en compleet bagger te spelen.. slap, sfeerloos en zonder inzet
Dat bewijst voor mij vooral dat het allemaal 'nep' was en ze dus helemaal niet zo gemotiveerd waren, helemaal niet stonden te popelen, maar enkel die indruk wilde wekken.
Natuurlijk kun je erover klagen dat het volkslied meezingen door nederlandse spelers nooit gedaan wordt... maar als ze dat goedmaken door bv de eerste 2 minuten gelijk een tegenstander te overlopen en twee grote kansen te scheppen, maak je het volgens mij geheel weer goed... uiteindelijk wordt een wedstrijd na de aftrap beslist en niet bij het zingen van een volkslied
Over de keepers. Ik vond dat de Kroatische keeper heel sterk begon, helaas wat later in de wedstrijd zwakte hij af. Braziliaanse vond zichzelf vooral goed na een redding welke, mijn inziens, vanzelfsprekend was...
Toch heeft Brazilië de winst niet verdiend vind ik.
Inderdaad, Google voor goedkoop sentiment van de buitencategorie eens op 'telenovela' in combinatie met Brazilië...RM-rf schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 10:54:
[...]
compleet overdone...

Dus jij denkt dat ze dit WK gewoon even voor de lol doen? Even een potje lummelen tegen Kroatië?RM-rf schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 10:54:
[...]

Het is niet nep, die mensen zijn gewoon zo. Wij als nuchtere Hollanders snappen dat niet omdat we zelf niet zo in elkaar steken. Die Brazilianen willen niet alleen goed voetballen, ook de show eromheen moet erbij, dat is inherent aan dat land.
Dit topic is gesloten.