The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Ik vind het wilhelmus mooi en statig klinken, prima voor een volkslied. Bovendien is het het oudste volkslied ter wereld, zonde om weg te doen. De spelers hoeven van mij ook geen nationalistische show op te voeren, zolang ze maar goed voetballenalbino71 schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 10:34:
Brazilië staat ook een klein beetje onder hoogspanning natuurlijk en die krampachtigheid was gisteren wel goed te zien. Daarnaast was Kroatië erg goed op sommige momenten en daar zal heel Brazil ook van geschrokken zijn.
Jammer van de scheids, maar weer een extra reden om voor meer hulpmiddelen te gaan.
Voetbal moet eerlijker worden...
Dan iets anders..
Wat vonden we van het volkslied moment van Brazilië?
Kippenvel momentje voor mij om die bezieling te zien! Caesar hield het zelfs niet droog. Geweldig!
Dat brengt me dan ook meteen op ons Wilhelmus..........![]()
Ik snap dat we geen Zuid-Amerikaans bloed hebben en niet die zonnige passie, maar het Wilhelmus is toch niet meer van deze tijd....
Saai, deprimerend, nietszeggend en verbind/verbroederd 'ons' toch helemaal niet (of nauwelijks)?!
Ik pleit voor een nieuw volkslied!
NL vanavond: Ik denk dat Louis een verrassing in petto heeft...
Ik geef gewoon aan dat ik weinig onder de indruk ben van die hele show met dat meeschreeuwen van dat volkslied en die tranen in de ogen.. als Brazilie vervolgens na de aftrap twintig minuten zonder enige 'emotie' en 'inzet' over het veld gaat waggelen...kaos- schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 11:07:
[...]
Dus jij denkt dat ze dit WK gewoon even voor de lol doen? Even een potje lummelen tegen Kroatië?![]()
Het is niet nep, die mensen zijn gewoon zo. Wij als nuchtere Hollanders snappen dat niet omdat we zelf niet zo in elkaar steken. Die Brazilianen willen niet alleen goed voetballen, ook de show eromheen moet erbij, dat is inherent aan dat land.
Je hebt helemaal niks aan dat overdreven 'showmanship' als je in de wedstrijd vervolgens zo lang nodig hebt om te ontdekken dat de wedstrijd begonnen is...
wat mij betreft vond ik de tranen van waggelmans Julio Cesar weinig betekend, maar de tranen van Marcello een kwartiertje later, die waren écht imho

in direct contrast met dit:

[ Voor 13% gewijzigd door RM-rf op 13-06-2014 11:18 ]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Dat heeft meer te maken met de speelstijl van Brazilie tegenwoordig: slaapverwekkend Europeesch ipv het vroegere creatieve spel. De meeste spelers spelen in Europa, dus die weten ook niet meer beter, en Scolari hangt die stijl ook aan ... jammer, dat wel; geldt natuurlijk voor meer landen, zelfs voor Afrikaanse landen, het wordt allemaal een beetje eentonig, en puur resultaat-gericht, al valt daar natuurlijk wel wat voor te zeggen, maar het komt het kijkplezier niet altijd ten goedeRM-rf schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 11:12:
[...]
Ik geef gewoon aan dat ik weinig onder de indruk ben van die hele show met dat meeschreeuwen van dat volkslied en die tranen in de ogen.. als Brazilie vervolgens na de aftrap twintig minuten zonder enige 'emotie' en 'inzet' over het veld gaat waggelen...
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Verder dan Fredsj kwam ie ook niet vlgns mijSt@m schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 07:49:
Zo.. beetje teleurstellende openingswedstrijd.. en ook weer super irritant dat de commentator zich had voorgenomen om alle namen lekker "buitenlands" uit te gaan spreken.. Fredsj? Zsjo? man wat kan ik me daar aan ergeren.. en het gaat nog erger worden
[ Voor 11% gewijzigd door apis29 op 13-06-2014 11:36 ]
Saai? Statig, waardig!albino71 schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 10:34:
Saai, deprimerend, nietszeggend en verbind/verbroederd 'ons' toch helemaal niet (of nauwelijks)?!
Deprimerend? Kippenvelbezorgend!
Nietszeggend? Alleszeggend, verdiep je eens in de prachtige geschiedenis van ons land.
Verbindt. Verbroedert.
Ja, laten we een eeuwenoud symbool vervangen door een hip klinkend deuntje dat over tien jaar niet meer hip is.Ik pleit voor een nieuw volkslied!
Daarbij: een volkslied is niet alleen maar het begin van een wedstrijd. Er is ook nog zoiets als een Dodenherdenking, om maar wat te noemen.
Niku schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 11:05:
Het Wilhelmus slaat inhoudelijk als een lul op een drumstel natuurlijk

Godallemachtig, wat wordt er nog geleerd op school?
Lees desnoods deze versie maar verdiep je eens in onze geschiedenis. Jullie allebei, nu! Vort!
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Dat je na zo'n opmerking nog een Nederlands vlaggetje eronder durft te zettenNiku schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 11:05:
Het Wilhelmus slaat inhoudelijk als een lul op een drumstel natuurlijk, maar toch krijg ik altijd kippenvel als ik 'm hoor voorafgaand aan een wedstrijd.

Je hebt in ieder geval nooit opgelet tijdens je geschiedenislessen....
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Olic had rugnummer 18 dacht ik.jbdeiman schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 10:05:
[...]
De nummer 10 *(Modriç) was niet diegene die dat deed, dat was OIic. Die ging op gegeven moment bijna achterin proberen met sambavoetbal 3 spelers uit te spelen, rugnummer van Olic weet ik zo niet. :-)
http://www.vi.nl/nieuws/x...-injectievrees-ribery.htm• Donderdagavond maakten we bij het openingsduel van het WK kennis met de Braziliaanse spelers Fredsj en Hoelk. Wil je weten hoe je jouw naam in uitstekend Braziliaans uitspreekt. Test het hier.
[ Voor 13% gewijzigd door St@m op 13-06-2014 12:59 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Zag zelfs spelers van Kroatie in het strafschopgebied van Brazilie gewoon vrij ballen mogen aannemen, wist niet wat ik zag. Kroatie heeft niet echt killers maar het eerste team dat dat wel heeft, dan krijgt Brazilie ze om de oren. Of Luiz maakt weer een paar stomzinnige overtredingen waar penalty's uit komen.
Het zegt nl. allemaal geen moer, de volgende wedstrijd is weer helemaal open. Wat wel doortelt is thuisvoordeel, motivatievoordeel (en thuisfluitervoordeel

These are my principles. If you don't like them, I have others.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Een groot punt van kritiek heb ik toch echt op de keeper van Kroatie, die was echt ondermaats op dat niveau bezig. Niet te geloven

Daarnaast vond ik de scheids ook een zwakke fluiter. Hij was niet constant en leek wel een beetje zenuwachtig.
Ik vond Brazilië in ieder geval matig, maar goed, ze kunnen nog altijd door groeien.
Nadat hij de bal op de stip gelegd had rende bij met z'n spreekwoordelijke staart tussen de benen weg(naar de achterlijn). Die blik in zijn ogen was angst. Dat hoort niet. Zoek het maar op als het je niet is opgevallen. Ben het volkomen met je eens, die Scheidsrechter was niet bestMosin schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 15:00:
Ik heb natuurlijk ook gister de wedstrijd gezien en ik vond het toch matig.
Een groot punt van kritiek heb ik toch echt op de keeper van Kroatie, die was echt ondermaats op dat niveau bezig. Niet te geloven![]()
Daarnaast vond ik de scheids ook een zwakke fluiter. Hij was niet constant en leek wel een beetje zenuwachtig.
Ik vond Brazilië in ieder geval matig, maar goed, ze kunnen nog altijd door groeien.
Maar ja, die penalty sloeg natuurlijk nergens op. Bij mij komt dan meteen, sinds ik dat boek voetbalmaffia gelezen heb, een naar gevoel naar boven: wat als deze man € 50.000 heeft gehad om een penalty aan Brazilië te geven? Laten we hopen van niet en er van uitgaan dat het een inschattingsfout was. Maar na die penalty floot hij bijna alles voor de Brazilianen (nog een tackle met 2 benen, ik meen van Oscar, niet bestraft. Was weliswaar op de bal, maar toch), zo was die afgekeurde actie van Olic waaruit Kroatië uiteindelijk nog scoorde ook dubieus.
Ik vond het volkslied moment erg mooi om te zien, mensen die denken dat dat nep is hebben het duidelijk niet begrepen. Heel het stadion (en spelers) zingt nog 30 sec door nadat de muziek gestopt is, mooi toch? Je zag de waardering van Srna vlak daarna, ook de Kroaten vonden dat gewoon mooi.
En de Brazilianen toonden geen inzet en hadden geen motivatie? Echt WTF!! Die gasten zijn tot op het bot gemotiveerd, dit is voor al die gasten het belangrijkste toernooi uit hun leven. Er is niets mooier dan het WK winnen in eigen land en het Braziliaanse volk neemt met minder ook geen genoegen, dus de motivatie is gewoon 200% aanwezig.
Oh en die opmerking over het Wilhelmus zal ik als historicus maar even als niet gemaakt beschouwen
Je weet wat een thuisfluiter is toch?MrVegeta schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 14:56:
Je weet dat scheidsrechters nooit hun eigen land fluiten toch?
Inderdaad, dat kun je zo wel zeggen.garriej schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 15:02:
[...]
Nadat hij de bal op de stip gelegd had rende bij met z'n spreekwoordelijke staart tussen de benen weg(naar de achterlijn). Die blik in zijn ogen was angst. Dat hoort niet. Zoek het maar op als het je niet is opgevallen. Ben het volkomen met je eens, die Scheidsrechter was niet best
Ik heb nog wel een aantal dingen waarvan ik dacht, dat het niet klopte. Ik begon zelfs te denken, dat het lichtelijk corrupt was, maar misschien zit ik wel hartstikke fout en Kroatië kan toch niet meer winnen. Het heeft dan ook weinig zin om daarover nog te beginnen.
[ Voor 4% gewijzigd door Mosin op 13-06-2014 18:05 ]
a: iemand die fluit voor de thuisspelende ploegDr. Strangelove schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 17:47:
[...]
Je weet wat een thuisfluiter is toch?
b: lokale scheids die op een lokale voetbalclub in voordeel van zijn club fluit
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
edit @ onder: Jup haha
[ Voor 10% gewijzigd door Migrator op 13-06-2014 18:29 ]
If you choose not to decide, you still have made a choice.
You mean this one?Migrator schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 18:20:
Ik snap wel waarom het logo van het WK ontworpen is als iemand die met z'n hand in zijn gezicht zit; je zit bij elke foute beslissing van de scheids direct zo

[ Voor 64% gewijzigd door Safaci op 13-06-2014 18:26 ]
Ouch, weer gevlagd.
[ Voor 11% gewijzigd door SmokingCrop op 13-06-2014 18:31 ]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
[ Voor 7% gewijzigd door SmokingCrop op 13-06-2014 18:33 ]
Was iemand van KameroenSmokingCrop schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 18:32:
als die door gekopt werd van mexicaan kan het wel een buitenspel geweest zijn, maar daarvoor moet je de herhaling even stil zetten. Allesinds ZEER close.
Het is wel heel erg deze openings wedstrijden.. Gebruik dan toch video footage :3
[ Voor 66% gewijzigd door SmokingCrop op 13-06-2014 18:34 ]

[ Voor 4% gewijzigd door SmokingCrop op 13-06-2014 18:36 ]
* Fiber vraagt zich af wat je allemaal wel niet moet doen om in deze wedstrijd een doelpunt wel goedgekeurd te krijgen...Goron schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 18:35:
3... afgekeurde... doelpunten. WTF

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
zelfs met een slechte mobiel van 50 euro gemonteerd op de lat had dit perfect op een juiste manier geanalyseerd kunnen worden.
How do you save a random generator ?
* Migrator mompelt alweer iets over een videoscheidsrechter

[ Voor 3% gewijzigd door SmokingCrop op 13-06-2014 18:43 ]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ach, als je luistert naar ons vorige volkslied dan is het Wilhelmus zo slecht nog niet...albino71 schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 10:34:
Dat brengt me dan ook meteen op ons Wilhelmus..........![]()
Ik snap dat we geen Zuid-Amerikaans bloed hebben en niet die zonnige passie, maar het Wilhelmus is toch niet meer van deze tijd....
Ik pleit voor een nieuw volkslied!
NL vanavond: Ik denk dat Louis een verrassing in petto heeft...
buitenspel staan en dan nog bijna naar andere kant van het veld koppen
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Misschien moeten ze op een willekeurig moment in de wedstrijd eens de technologie gebruiken om er zeker van te zijn dat er geen goals worden gemaakt als de bal op het middenveld isGoron schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 19:30:
Leuk dat ze de doellijntechnologie gebruiken om overduidelijke doelpunten te controleren
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Pfff..., Hoe kun je hem missen...
[ Voor 37% gewijzigd door Fiber op 13-06-2014 19:54 ]
Kan btw wel eens zo zijn dat deze wedstrijd ze een goede spirit gaat geven voor de rest van het toernooi, op de manier van zelfs als alles tegen zit kunnen we toch nog winnen.
Jep, kreeg precies die indruk die vaak wat geringschattend over Afrikaanse teams wordt verteld: die jongens staan er louter voor zichzelf, en interesseert het teambelang niet zoveel. Vaak is dat helemaal niet zo (Nigeria 94), hier wel.Goron schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 19:59:
Kameroen speelde niet erg enthousiast zeg.
Echt dag en nacht verschil; of de Duitse verdediging is nog slechter dan ik dachtSafaci schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 19:54:
God, wat is Kameroen slecht, zeg. Had ik niet verwacht. Hoe kan zo'n ploeg 2-2 spelen tegen Duitsland?
Eto'o had weer lopen stoken geloof ik, over die WK premies, plus een heel behoudende coach. Hopelijk geen voorteken voor Nederland: gaan verdedigen met beroerde verdedigers (niet normaal hoe slecht die van Kameroen) ...
Weer lekker voor de wk poule (niet

[ Voor 8% gewijzigd door apis29 op 13-06-2014 20:14 ]
Volgend EK/WK maar eens een pool over scheidsrechtelijke dwalingen starten.
A.k.a. het snelst lopende voetbaltopic ever?Leon Zwiers schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 20:12:
Na doellijntechnologie zie ik de volgende stap van lijnrechtertechnologie helemaal zitten!
Volgend EK/WK maar eens een pool over scheidsrechtelijke dwalingen starten.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black
Dit Brazilië is nog altijd onovertroffen.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Iemand nam het geluid op in een Bijlmer van São Paolo.
[ Voor 95% gewijzigd door Eagle Creek op 15-06-2014 16:36 ]
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Je zit in het verkeerde topic denk ik.Eagle Creek schreef op zondag 15 juni 2014 @ 16:27:
Dit vond ik toch wel een van de mooiere:
[afbeelding]
[ Voor 7% gewijzigd door SmokingCrop op 17-06-2014 10:16 ]
Het is maar gewoon een gevoel dat ik met die match heb, in theorie zou Brazilië met 200% zekerheid moeten winnen.
[ Voor 39% gewijzigd door SmokingCrop op 17-06-2014 10:29 ]
Met name omdat Brazilië helemaal niet zo goed was, de vraag is vooral, zijn ze weer niet goed, of groeien ze in het toernooi. Groeien ze, dan winnen ze nu van Mexico. Is het weer zo belabberd als de eerste wedstrijd en heeft Mexico wat meer geluk en Brazilië wat minder met de arbitrage t.o.v. hun vorige wedstrijd dan moet ik 't nog maar zien...
Ik hou het wel op Brazilië
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Idiocracy: it is real!
Ik ben al blij dat de scheidsrechter niet meteen met geel zit te wapperen.
Als hij gelijk geel geeft, dan weten die show spelers genoeg natuurlijk!
Buiten dat die Mexicaan zich aanstelt, raakt Alves niet de bal.
[ Voor 28% gewijzigd door Mosin op 17-06-2014 21:18 ]

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=NVhoeR9n6lU]
[ Voor 23% gewijzigd door max op 17-06-2014 21:18 ]
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Hallo met Tim
Denk niet dat ze echt iets bepaald zeggen/schreeuwen, gewoon een opbouwende pep-talk schreeuwGoron schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 21:40:
Wat schreeuwen ze nou als Caesar een uittrap neemt?
[ Voor 3% gewijzigd door SmokingCrop op 17-06-2014 21:42 ]
Dit topic is gesloten.