Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zane11
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-06-2024
Ashimar schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 04:41:
De Asus G750JZ stond goed geadverteerd bij Bol.com; de titel, het model, de EAN code, de specs voor zeker 95%, alleen de foto niet. Er stond ook duidelijk dat het om een gaming laptop ging, voor 589,-.

Reken je dan meteen af, dan vind ik dat de schuld c.q. verantwoordelijkheid niet bij de koper ligt, maar bij de verkoper en kun je via een procedure eisen dat je geleverd krijgt waarvoor je betaald hebt.

Natuurlijk kan Bol.com er voor kiezen eerst te proberen of je er vanaf ziet, in het licht van al dat heen en weer zenden, betwisten, bewijslast aandragen middels opnames en beroepen op de redelijkheid en de billijkheid en hardcopies van de bestelpagina met alle info ten tijde van de koop, maar uiteindelijk kun je er werk van maken en heb je een goede kans dit te winnen.

Albert Hein snapt dit principe en zal zijn verlies nemen in vergelijkbare situaties, Bol.com zou beter moeten controleren of zijn advertenties wel kloppen. Denk ook eens aan de reputatieschade hier als ze zich er steeds onderuit wurmen.

Dus wees fair en stuur die Asus G750JZ. <3 Dat zou Bol.com een enorme berg "kudos" opleveren.
Al had het slechts om enkele G750JZ's gegaan dan had ik de kans hoger ingeschat dan dit nu het geval is. Sommige mensen bestellen meteen 2-5 van die dingen. Schadepost ligt dan al gauw hoger dan een ton, dan zetten ze liever een advocaat op de zaak. Zo'n grote reputatieschade is dat nou ook weer niet, ze adverteren iets verkeerd waarbij een jochie/juffrouw van 18 achter de helpdesk niets vanaf weet en gewoon naar de feiten op de website kijkt en jou een confirmatie geeft. Jij als koper weet echter zeker dat deze prijs niet juist is. 2299,- normale prijs tegenover 589,-. Overigens geen enkele andere webshop die aan het stunten is met de prijs van deze gloednieuwe gaming notebook.

Dump partij of niet, dat klopt voor geen kabouter natuurlijk. Mits het tot een rechtszaak komt, de tijd die je erin moet stoppen verdien je 3x zoveel terug door gewoon te werken.

Krijg je hem geleverd, mooi meegenomen en een leuk vroeg kerstcadeautje... zo niet, ga dan alstublieft niet verkondigen hoe erg jij recht heb op die notebook en Bol.com de grote boeman is. Dan gewoon even wat maandjes doorsparen en dan kan je die notebook (wellicht met korting) van je zuurverdiende centjes kopen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:45
Zane11 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 05:23:
[...]

Al had het slechts om enkele G750JZ's gegaan dan had ik de kans hoger ingeschat dan dit nu het geval is. Sommige mensen bestellen meteen 2-5 van die dingen. Schadepost ligt dan al gauw hoger dan een ton, dan zetten ze liever een advocaat op de zaak. Zo'n grote reputatieschade is dat nou ook weer niet, ze adverteren iets verkeerd waarbij een jochie/juffrouw van 18 achter de helpdesk niets vanaf weet en gewoon naar de feiten op de website kijkt en jou een confirmatie geeft. Jij als koper weet echter zeker dat deze prijs niet juist is. 2299,- normale prijs tegenover 589,-. Overigens geen enkele andere webshop die aan het stunten is met de prijs van deze gloednieuwe gaming notebook.

Dump partij of niet, dat klopt voor geen kabouter natuurlijk. Mits het tot een rechtszaak komt, de tijd die je erin moet stoppen verdien je 3x zoveel terug door gewoon te werken.

Krijg je hem geleverd, mooi meegenomen en een leuk vroeg kerstcadeautje... zo niet, ga dan alstublieft niet verkondigen hoe erg jij recht heb op die notebook en Bol.com de grote boeman is. Dan gewoon even wat maandjes doorsparen en dan kan je die notebook (wellicht met korting) van je zuurverdiende centjes kopen. :+
bij zo'n prijsfout worden volgens mij al snel honderden laptops besteld idd...dus een verlies van €500.000 heb je zo te pakken en dat in 1 nacht....de kans dat Bol.com ze alsnog gaat leveren, om een paar positieve reacties is volgens mij dan ook nihil.
Maar er zijn bij andere shops (niet Bol.com zover ik weet) wel gevallen bekend waar ze tegen alle verwachting in toch leveren. dus je kunt altijd blijven proberen, als het je de frustratie waard is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PostNL is de lachende derde hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FORZAM
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-09 15:32
Dat ze niet zullen leveren kan ik perfect begrijpen, maar de communicatie is nu toch wel erg slecht. Men weet nu sinds gisterenochtend dat er een fout gebeurd is, en toch staat mijn bestelling nog steeds op "Wordt verwerkt Verwacht op: 20-05-2014".

Dat kan natuurlijk al lang niet meer, maar men heeft nu toch al even de kans gehad om een mailtje te sturen om me op de hoogte te houden.
Ben al blij dat ik via creditcard betaald heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zane11
Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 08:16:
PostNL is de lachende derde hier.
Ach die kunnen een extra zakcentje altijd goed gebruiken. Als ze die nou eens investeren in hun dienstverlening dan profiteert iedereen daar van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:06
Ashimar schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 04:41:
De Asus G750JZ stond goed geadverteerd bij Bol.com; de titel, het model, de EAN code, de specs voor zeker 95%, alleen de foto niet. Er stond ook duidelijk dat het om een gaming laptop ging, voor 589,-.

Reken je dan meteen af, dan vind ik dat de schuld c.q. verantwoordelijkheid niet bij de koper ligt, maar bij de verkoper en kun je via een procedure eisen dat je geleverd krijgt waarvoor je betaald hebt.
TENZIJ het om een kennelijke vergissing gaat. Dat is een vergissing die je als consument had moeten herkennen. Het prijsverschil met de reguliere prijs was hier dermate groot dat je hier kunt spreken van een kennelijke vergissing waardoor Bol kan stellen dat er geen geldige koopovereenkomst was.
Natuurlijk kan Bol.com er voor kiezen eerst te proberen of je er vanaf ziet, in het licht van al dat heen en weer zenden, betwisten, bewijslast aandragen middels opnames en beroepen op de redelijkheid en de billijkheid en hardcopies van de bestelpagina met alle info ten tijde van de koop, maar uiteindelijk kun je er werk van maken en heb je een goede kans dit te winnen.
Wat versta je onder een goede kans? De kans dat je hier je gelijk gaat halen is nihil. Hooguit de mensen die kunnen bewijzen dat de lage prijs door de klantenservice bevestigd is hebben een kans.
Albert Hein snapt dit principe en zal zijn verlies nemen in vergelijkbare situaties, Bol.com zou beter moeten controleren of zijn advertenties wel kloppen. Denk ook eens aan de reputatieschade hier als ze zich er steeds onderuit wurmen.
Onvergelijkbaar. Bij de AH betreft het fysieke winkels waar de medewerkers na de eerste klant pro-actief de kaartjes zullen weghalen. Bij Bol betreft het een webwinkel waar de verkopen zich stilletjes in grote getale kunnen voltrekken. Daarnaast is Bol.com nogal laks als het hun houding betreft om dit soort fouten te corrigeren.
Dus wees fair en stuur die Asus G750JZ. <3 Dat zou Bol.com een enorme berg "kudos" opleveren.
Als je het op fairheid wilt gooien: misschien was het niet fair om een laptop te bestellen waarvan je wist dat de prijs niet klopt. Als gokje sta ik er wel achter hoor, en ik gun iedereen die laptop, moet Bol maar leren zijn zaakjes beter op orde te hebben. Ik snap werkelijk niet waarom Bol niet simpelweg het volgende script heeft:
ALS Plotseling veel interesse in en aankopen van product X plaatshebben
DAN vergelijk prijs met gemiddelde prijs op vergelijkingssite
INDIEN afwijking > 15% DAN zet product op 'tijdelijk niet leverbaar' EN informeer afdeling.

Dit zou niet schokkend moeilijk moeten zijn EN voorkomt zoveel ellende en gezeur.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Laatst online: 19:42
Nouja, ik snap wel dat mensen het een keer doorzetten. Bol.com maakt geregeld dit soort fouten, ze kunnen het niet iedere keer op een kennelijke fout gooien. En als het wel zo is moet je zorgen dat je medewerksers pro-actiever dit soort signalen oppakken. Tevens moet je als klant gewoon uit kunnen gaan van de juistheid van zaken, vooral als deze telefonisch bevestigd zijn door de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FORZAM
Wel, nu krijg ik dus dit mailtje:
Geachte heer ******,

Hierbij laten we u weten dat we onderstaand(e) artikel(en) uit uw bestelling met bestelnummer *********** helaas niet binnen de aangegeven levertijd kunnen leveren.

Titel: Asus Vivobook S301LA-C1023H - Laptop Touch - Asus
Aantal: 1

Wij verwachten dat we bovenstaand(e) artikel(en) uiterlijk 24 mei 2014 op het door u opgegeven adres kunnen laten bezorgen.

Onze excuses voor het ongemak en bij voorbaat dank voor uw geduld.

Met vriendelijke groet,

bol.com

http://www.bol.com
Hieruit blijkt dus duidelijk dat men een Vivobook zal leveren in plaats van de ASUS UX301LA-DE022H - Ultrabook die in m'n winkelmandje en op m'n bevestiging staat. Zal het verlies dus maar nemen en de bestelling annuleren.

[ Voor 16% gewijzigd door FORZAM op 20-05-2014 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchkiller
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-09 16:45
HollowGamer schreef op maandag 19 mei 2014 @ 23:35:
Ik heb nog altijd geen mail van Bol ontvangen, volgens Mijnpakket arriveert het pakket morgen, hopelijk dan iets meer info. Maar het ziet er maar naar uit dat het ook een Vivo zal gaan worden. :(

Als ik de specs van de Vivo erbij pak, zou het wel mogelijk zijn deze met i7 te leveren. Is het gewoon niet de Vivo met deze specs? Zolang niemand hem uitpakt, weten we natuurlijk niet zo veel. :P
Volgens de Asus doos gaat het om een S301L met daarin een i5 4200u, ddr3L 1600 2G+4G [4G ON BD]. Vanuit de CPU wordt dus een Intel® HD Graphics 4400 meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
FORZAM schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 08:36:
Wel, nu krijg ik dus dit mailtje:

[...]

Hieruit blijkt dus duidelijk dat men een Vivobook zal leveren in plaats van de ASUS UX301LA-DE022H - Ultrabook die in m'n winkelmandje en op m'n bevestiging staat. Zal het verlies dus maar nemen en de bestelling annuleren.
Je kunt er natuurlijk een berichtje aan wagen naar de klantenservice:

Geachte blabla, u stuurt mij een vertragingsbericht voor een product dat ik niet besteld heb. Ik heb namelijk het volgende product bij u besteld en afgerekend:
http://www.bol.com/nl/p/a...k-touch/9200000021758075/
Ik zie het product graag spoedig tegemoet, wilt u nagaan waarom ik dit bericht kreeg en zorgen dat mijn order zo snel mogelijk wordt afgehandeld? Alvast bedankt, ....

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Positief bedoeld: zullen we proberen posts concreet en nuttig te houden? Even een recapitulatie:

Er waren twee producten die goedkoop werden aangeboden bij Bol.com:
- De ASUS UX301LA-DE022H, een 13" ultrabook voor € 699. Voor 21:00 uur besteld, volgende dag in huis;
- De ASUS G750JZ-T4046H, een 17" gaming laptop voor € 589. Levertijd 3 - 6 werkdagen.

Van beide laptops hebben meerdere mensen nagevraagd bij de klantenservice of de gegeven op de site wel correct waren en hebben dit bevestigd gekregen. Zo te lezen is daar zelfs genoeg bewijs van.

In plaats van de 13" ultrabook werd een laptop geleverd met veel mindere specs. Bol.com heeft gemeld dat dit een fout op de website was.

De 17" laptop staat tot nu toe op "wordt verwerkt" met verwachte levertijd 27-5-14. Op de site niet meer te bestellen (niet leverbaar) maar geen mail dat de gegevens fout op de site stonden.

De ethische discussie daar gelaten, begint nu natuurlijk de discussie of Bol verplicht is te leveren. Zoals bij de Dell forumtopic zou het mooi zijn als iemand als Arnoud Engelfriet hier op zou inhaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:01
De link in de email bevestiging van de bestelling van de G750JZ-T4046H, linkt nu naar de Asus R453LA-WX080H-NL op de website van BOL. Met voor 17:00h besteld de volgende dag in huis. Specs zijn nog wel van de G750JZ-T4046H die erbij staan.

Slecht hoor.

Ook nog geen mailtje of telefoontje gehad dat er iets niets klopte is. De G750JZ-T4046H zou 27 mei gewoon geleverd gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zane11
Noord27 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 08:56:
De link in de email bevestiging van de bestelling van de G750JZ-T4046H, linkt nu naar de Asus R453LA-WX080H-NL op de website van BOL. Met voor 17:00h besteld de volgende dag in huis. Specs zijn nog wel van de G750JZ-T4046H die erbij staan.

Slecht hoor.

Ook nog geen mailtje of telefoontje gehad dat er iets niets klopte is. De G750JZ-T4046H zou 27 mei gewoon geleverd gaan worden.
Dat komt precies overeen met de prijs en het plaatje. Dan weten we dus ook meteen wat iedereen gaat ontvangen die een G750 heeft besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:25
Noord27 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 08:56:

Slecht hoor.

Bekijk ik de bestelstatus via mijn telefoon dan is zelfs het product dat ik heb besteld gewijzigd in de Asus R453LA-WX080H-NL terwijl dit via de site niet het geval is (als ik er eenmaal op klik wijzigt ie wel weer in de Asus R453LA-WX080H-NL).

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:45
En bij een eventuele rechtzaak, pakt Bol.com dit topic erbij en is het voor de rechter meteen duidelijk :)

maar idd een betere communicatie of een trigger als er ineens 50 mensen bellen om een prijs bevestigd te krijgen is wel wenselijk ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FORZAM
Tja, als ze me een Vivobook met volgende specs leveren wil ik hem ook wel hoor:

http://www.bol.com/nl/p/a...trabook/9200000022469975/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit meen ik oprecht en misschien ben ik naïef, maar nu zijn er dus weer 2 laptops (Asus R453LA-WX080H-NL voor € 758,67 en Asus Vivobook S301LA-C1023H voor € 691,95 met nota bene 15% extra kassakorting) met dezelfde specs voor vergelijkbare prijzen. Hoe (on)waarschijnlijk zijn die prijzen als ze continu dit soort aanbiedingen doen? Edit: ik zit nu dat deze laptops door externe bedrijven worden aangeboden, maar dat maakt de prijs-specs alleen maar aannemelijk. De behuizing maakt mij niet vreselijk veel uit hoor.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2014 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
Precies, de specs blijven gewoon staan sinds zondag. En op specs zoek ik hardware uit, net zoals 99% van de overige aspirant aankopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:57

Patrick89

PSN : Gamesource

Hahaha check het verschil qua specs :
http://www.laptopshop.nl/...ml#product_specifications

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
FORZAM schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 09:09:
Tja, als ze me een Vivobook met volgende specs leveren wil ik hem ook wel hoor:

http://www.bol.com/nl/p/a...trabook/9200000022469975/
Vreemd, zou ik deze dan binnen krijgen vandaag? (met die specificaties)
Specificaties spreken mij inderdaad wel aan, maakt mij niet uit of het nu een Vivabook is.

[ Voor 8% gewijzigd door HollowGamer op 20-05-2014 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je even goed kijkt dan zie je dat dat de Ultrabook is waar het hier om gaat. Typenummer staat ook gewoon in de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-09 19:27
Het grappig is dat ze bij Bol.com gewoon telefonisch de fout aangeven en de mogelijkheid geven om het product te retourneren.

Wil ik dit via de website doen, dan blijkt dat deze optie uitgeschakeld is voor mij en dat ik alleen kan retourneren om mijn geld terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:12

knakworst

Get more sats!

Ik begrijp je niet? Je kan toch retourneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-08 07:23
Heb Bol.com gemaild met de vraag of ik inderdaad de G750JZ-T4046H geleverd krijg, zoals mijn bestelling ook aangeeft. Hierbij heb ik aangegeven dat wanneer ik op het product klik, er doorgelinkt wordt naar de productpagina van de G750JZ-T4046H, maar met een andere productnaam en een foutieve foto.
Even kijken wat ze te melden hebben :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
weertenaar schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 08:08:
[...]

bij zo'n prijsfout worden volgens mij al snel honderden laptops besteld idd...dus een verlies van €500.000 heb je zo te pakken en dat in 1 nacht....de kans dat Bol.com ze alsnog gaat leveren, om een paar positieve reacties is volgens mij dan ook nihil.
Maar er zijn bij andere shops (niet Bol.com zover ik weet) wel gevallen bekend waar ze tegen alle verwachting in toch leveren. dus je kunt altijd blijven proberen, als het je de frustratie waard is :)
Volgens mij zijn ze verplicht te leveren aan die personen bij wie het telefonisch bevestigd is door de klantenservice dat de prijs juist is(en iemand dit ook heeft opgenomen m.b.t. bewijslast).
Voor diegene met genoemde bewijslast is een procedure dan wellicht ook wel een optie om levering af te dwingen (ethische vraagtekens)

[ Voor 8% gewijzigd door eL_Jay op 20-05-2014 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
Zojuist Bol.com gebeld over de G750JZ-T4046H met de opmerking dat er, wanneer ik op het door mij bestelde product klik, doorgelinkt wordt naar de Asus R453LA-WX080H-NL, met de specificaties van de G750JZ-T4046H. Hierbij vertelde de medewerkster dat ik de G750JZ-T4046H besteld heb bij Bol.com en dat deze dus ook sowieso geleverd zal worden.
Dit betekend dat we óf geluk hebben, óf dat Bol.com er nog niet achter is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 07:33
gajus26 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:44:
Zojuist Bol.com gebeld over de G750JZ-T4046H met de opmerking dat er, wanneer ik op het door mij bestelde product klik, doorgelinkt wordt naar de Asus R453LA-WX080H-NL, met de specificaties van de G750JZ-T4046H. Hierbij vertelde de medewerkster dat ik de G750JZ-T4046H besteld heb bij Bol.com en dat deze dus ook sowieso geleverd zal worden.
Dit betekend dat we óf geluk hebben, óf dat Bol.com er nog niet achter is....
De Klantenservice wilt jou gewoon geruststellen en zo snel mogelijk door naar het volgende telefoontje.
Ik zou er niet op rekenen.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
Denk dat er inderdaad een normaal callcenter achter zit waarbij ook wordt gepusht op snelle afhandelingen, als er dan iemand zoals een stukje hiervoor vraagt "ik heb deze laptop besteld maar het plaatje is anders" is het voor zo'n medewerker het makkelijkste om meteen terug te sturen dat het plaatje gewoon fout is o.i.d. en op naar de volgende wachtende.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
DutchGamer schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 13:03:
[...]

De Klantenservice wilt jou gewoon geruststellen en zo snel mogelijk door naar het volgende telefoontje.
Ik zou er niet op rekenen.
Maakt niet uit, klantenservice vertegenwoordigd bol.com. Dus wat de klantenservice zegt is bindend voor Bol.com. (is niet ons probleem dat bol haar zaakjes niet op orde heeft)
Neem deze gesprekken op indien je er serieus werk van wilt maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 13:23
nevermind

[ Voor 81% gewijzigd door Spookie op 20-05-2014 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weerstand
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 22:29
Vandaag de Vivobook opgehaald bij het postnl punt in de supermarkt
(gisteren was ik niet thuis, toen was ie er al).
De Vivobook gaat dus terug, ik had graag de Ultrabook gehad..

En een paar seconden geleden een 12.50 euro tegoed bon in de mail, dat is dan wel weer netjes van Bol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
[message=42260596,nolbol.comeerstand schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 18:03[/message]:

En een paar seconden geleden een 12.50 euro tegoed bon in de mail, dat is dan wel weer netjes van Bol.
Vind dat eerlijk gezegd niet heel bewonderenswaardig. Dit is nog geen 2% van het betaalde bedrag en nog geen 1% van de eigenlijke prijs. Zeker gezien de traagheid van bol.com met handelen vind ik dit een zeer schamele tegemoetkoming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weerstand
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 22:29
Ik heb nog een Otto laptop aanbiedings trauma + grijze haren... :'( :(
Bij Otto ging de de communicatie weken lang ................. , daar zijn geen woorden voor. |:(

Vergeleken met Otto, doet Bol het nog redelijk transparant en snel. (voor mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
Ik wacht geduldig af. Inmiddels staat er al meerdere dagen de specs van de G750JZ-T4046H bij een product voor een zeer aantrekkelijke prijs, eerst 589, nu 759 (en op voorraad). En de aanbieder krijgt er aardig wat belletjes en mailtjes over. Aangezien ik geen bericht krijg dat hij verstuurd is, is het niet de R453LA-WX080H-NL die ze gaan verzenden, want die is op voorraad. Blijf goede hoop houden.

;)

Er staat overigens wel bij nu dat het artikel door een externe verkoper wordt geleverd. Wat dat weer inhoud..

[ Voor 12% gewijzigd door Noord27 op 20-05-2014 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
42dpi schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 01:08:
[...]

Geen mail, status nog steeds op ''wordt verwerkt'' en geen zending op mijn adres bij PostNL mijn pakketten :(
Ze verwachtennog een aantal retourzendingen. Die ze weer kunnen doorsturen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 01:45
Net weer met Bol.com gebeld. Ik heb het verhaal uitgelegd dat ik zondag de Asus G750JZ-T4046H bij hun heb besteld en betaald voor €589. Ook hierbij aangegeven dat wanneer ik op Bol.com bij mijn bestellingen kijk, dat ik dan een afbeelding zie van een hele andere laptop. Ook heb ik aangegeven dat als ik op de link "ASUS G750JZ-T4046H - Laptop" klik, dat ik dan op een hele andere laptop (Asus R453LA-WX080H-NL) terecht kom, met een hele andere prijs (€ 758,67). Ik heb gevraagd of ik er van uit kan gaan dat ik nu inderdaad binnen de aangegeven 3-6 werkdagen levertijd de juiste Asus G750JZ-T4046H laptop zal ontvangen.

De medewerker heeft even mijn bestelgegevens erbij gepakt en gaf aan dat het product bij hun niet meer op voorraad is en dat deze niet meer bij Bol.com besteld kan worden, maar dat deze wel wordt aangeboden via een externe verkoper op hun site, voor een hele andere prijs. Mijn bestelling is echter wel doorgekomen bij Bol.com, hij geeft aan dat ik de laptop heb besteld voor 589 euro, hij wordt op de site inderdaad niet meer aangeboden omdat ze hem niet meer kunnen leveren, maar de bestelling staat voor dinsdag 27 mei ingepland. Ik heb toen nogmaals gevraagd of hij zeker weten kon garanderen dat ik op 27 mei de Asus G750JZ-T4046H zal ontvangen. Hij zei dat hij niet kon garanderen of dit daadwerkelijk precies op 27 mei zal zijn, dat is afhankelijk van hun leverancier, maar dat hij er zeker van is dat ik de G750JZ-T4046H zal ontvangen.

Ik ben erg benieuwd, het zou echt mooi zijn als de juiste laptop daadwerkelijk geleverd wordt voor die mooie prijs!

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speedyjules07 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 20:39:
Net weer met Bol.com gebeld. Ik heb het verhaal uitgelegd dat ik zondag de Asus G750JZ-T4046H bij hun heb besteld en betaald voor €589. Ook hierbij aangegeven dat wanneer ik op Bol.com bij mijn bestellingen kijk, dat ik dan een afbeelding zie van een hele andere laptop. Ook heb ik aangegeven dat als ik op de link "ASUS G750JZ-T4046H - Laptop" klik, dat ik dan op een hele andere laptop (Asus R453LA-WX080H-NL) terecht kom, met een hele andere prijs (€ 758,67). Ik heb gevraagd of ik er van uit kan gaan dat ik nu inderdaad binnen de aangegeven 3-6 werkdagen levertijd de juiste Asus G750JZ-T4046H laptop zal ontvangen.

De medewerker heeft even mijn bestelgegevens erbij gepakt en gaf aan dat het product bij hun niet meer op voorraad is en dat deze niet meer bij Bol.com besteld kan worden, maar dat deze wel wordt aangeboden via een externe verkoper op hun site, voor een hele andere prijs. Mijn bestelling is echter wel doorgekomen bij Bol.com, hij geeft aan dat ik de laptop heb besteld voor 589 euro, hij wordt op de site inderdaad niet meer aangeboden omdat ze hem niet meer kunnen leveren, maar de bestelling staat voor dinsdag 27 mei ingepland. Ik heb toen nogmaals gevraagd of hij zeker weten kon garanderen dat ik op 27 mei de Asus G750JZ-T4046H zal ontvangen. Hij zei dat hij niet kon garanderen of dit daadwerkelijk precies op 27 mei zal zijn, dat is afhankelijk van hun leverancier, maar dat hij er zeker van is dat ik de G750JZ-T4046H zal ontvangen.

Ik ben erg benieuwd, het zou echt mooi zijn als de juiste laptop daadwerkelijk geleverd wordt voor die mooie prijs!
Heb je ook eerlijk bij verteld dat het een prijsfout is en de gemiddelde winkelprijs 1000 euro hoger ligt?
Ik zou niet teveel hoop houden, maar dromen kan altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 20:47:
[...]

Heb je ook eerlijk bij verteld dat het een prijsfout is en de gemiddelde winkelprijs 1000 euro hoger ligt?
Ik zou niet teveel hoop houden, maar dromen kan altijd.
Vanuit zijn verhaal kwam het over alsof dat voor Bol.com ook al duidelijk is, aangezien hij aan gaf dat de laptop bij een externe leverancier wel verkrijgbaar is, voor een hele andere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me weer een slordige vergissing van die telefoonlui daar. Ik lees hier ook allemaal positieve berichten van de uitlevering van de Zen/Vivobook. En hoeveel juiste laptops zijn er geleverd? Waarom zou dat in dit geval anders zijn?
Ik hoop voor je dat ze inderdaad een laptop uitleveren voor bijna 1/3 voor de prijs, ook al is het van een externe leverancier, maar ga daar maar niet vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arnoud heeft gereageerd:
Helaas heb ik het zo druk dat ik geen inhoudelijke reatie op het forum kan geven. De
discussie zal zoals altijd zijn of de prijs geloofwaardig was en het aanbod duidelijk.
Ik blijf erbij aan beide criteria is voldaan. Ik zie dan ook geen reden om te denken dat dit verhaal niet kan lopen zoals bij Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De geloofwaardigheid van de prijs ligt niet zo simpel. De mensen die besteld hebben zijn in ieder geval geen graadmeter, die hebben een belang bij dit claimen (en degenen hier waren op de hoogte). Je vasthouden aan die keer dat het wel succes had kan dan ook een verkeerde strategie zijn.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 21:38:
De geloofwaardigheid van de prijs ligt niet zo simpel. De mensen die besteld hebben zijn in ieder geval geen graadmeter, die hebben een belang bij dit claimen (en degenen hier waren op de hoogte). Je vasthouden aan die keer dat het wel succes had kan dan ook een verkeerde strategie zijn.
d:)b

Beetje jammer dat de bol.com beltruusjes bij beide laptops blijkbaar mensen valse hoop blijven bieden, bewust of niet, erg slordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Laatst online: 10-09 16:25
De klantenservice is net zo slordig als de website zelf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
gambieter schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 21:38:
Er speelt echter ook mee dat de laptop bij bol.com bovenaan prijkte wanneer er gewoonweg gezocht werd op een laptop van, voor de gamelaptop, 17 inch met een i7 processor. Daaronder volgde laptops die in een minimaal hoger prijssegment zaten.
Ook bij het bekijken van de laptop zelf werden er "vergelijkbare producten" weergegeven die minimaal duurder zijn.
Voor een gemiddeld mens is verder 600 euro tot 700 euro een aanzienlijk bedrag, waarbij ze zeker zakem verwachten als een fullHD scherm.
Als je hierbij meeneemt dat er bij meermaals navragen keer op keer werd beaamt dat alles juist was, zelfs nadat er telefonisch al aangegeven was de er een fout was met de prijs van de ux310la (bij mij althans), dan heb je als consument een redelijk sterke positie. Heb het voor se zekerheid ook bediscussieerd met een professor consumentenrecht bij mijn universiteit, maar ook hij gaf aan dat er een goede kans is dat de consument gelijk zou krijgen bij een rechtsgang.
Probleem voor een grote groep is echter het bewijzen van de toezeggingen bijvoorbeeld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Krijg de indruk dat niemand het hier aandurft om een rechtszaak aan te spannen vanwege de kosten. Het alternatief is dan blijkbaar een beetje rellen, wensdenken en elkaar naar de mond praten. Tevens proberen "zwaargewichten" als Arnoud erbij te betrekken, in de hoop dat ze bij Bol zo bang worden dat ze alsnog de juiste laptops gaan versturen. Uiteraard gratis en met een 2000 euro tegoedbon erbij voor de emotionele schade. :P

De realiteit is gewoon dat dat niet gaat gebeuren, hoe redelijk en verstandig je dat zelf ook vind. Tenzij er iemand daadwerkelijk juridische stappen onderneemt blijft de status quo gewoon gehandhaafd. Dus, wie gaat er een stichting "laptopleed" oprichten voor een groepsvordering? :)
Ik niet, want ik heb niks besteld. :P

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:45
Ik heb hem ook besteld puur om eens te kijken hoe/wat. Maar uiteraard moeten we niet zeuren als hij niet geleverd gaat worden .is een niet realistische prijs en dan hebben we gewoon pech.

Toezeggingen of niet, ondanks de grote monden hier gaat er echt niemand naar de rechter hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:45
Atomsk schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 22:04:
Krijg de indruk dat niemand het hier aandurft om een rechtszaak aan te spannen vanwege de kosten. Het alternatief is dan blijkbaar een beetje rellen, wensdenken en elkaar naar de mond praten. Tevens proberen "zwaargewichten" als Arnoud erbij te betrekken, in de hoop dat ze bij Bol zo bang worden dat ze alsnog de juiste laptops gaan versturen. Uiteraard gratis en met een 2000 euro tegoedbon erbij voor de emotionele schade. :P

De realiteit is gewoon dat dat niet gaat gebeuren, hoe redelijk en verstandig je dat zelf ook vind. Tenzij er iemand daadwerkelijk juridische stappen onderneemt blijft de status quo gewoon gehandhaafd. Dus, wie gaat er een stichting "laptopleed" oprichten voor een groepsvordering? :)
Ik niet, want ik heb niks besteld. :P
dit dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gajus26 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 21:49:
[...]
Heb het voor se zekerheid ook bediscussieerd met een professor consumentenrecht bij mijn universiteit, maar ook hij gaf aan dat er een goede kans is dat de consument gelijk zou krijgen bij een rechtsgang.
Probleem voor een grote groep is echter het bewijzen van de toezeggingen bijvoorbeeld....
Kan je die professor niet even aan zijn jasje trekken om een leuke casus van te maken? Daar hebben we meer aan dan al die quotes van alle zelfbenoemde juristen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 22:26:
[...]

Kan je die professor niet even aan zijn jasje trekken om een leuke casus van te maken? Daar hebben we meer aan dan al die quotes van alle zelfbenoemde juristen hier.
Daar ben ik al mee bezig, ga proberen (voor zover mijn rooster dit toelaat) een template te maken die door de tweakers gebruikt kan worden. Hoe en wat zal nog wel volgen als deze af is. Ik wacht eerst even de gepretendeerde leverdatum af :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
Telefonische toezeggingen zijn trouwens geen rechtsgeldig bewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:29
BinaryRun schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 23:20:
Heb je daar een bron daarvoor?
Zulke leuzen zijn mooi maar nog mooier met een bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Krijg net een maitje van Bol.com:
Geachte heer

Onderstaand(e) artikel(en) uit uw bestelling met bestelnummer van xxxx
19 mei 2014 hebben wij overgedragen aan de bezorgdienst. U ontvangt de bestelling zo spoedig mogelijk.

Uw bestelling wordt verzonden met 3S nummer xxxx. U kunt de verzending volgen via de link volg uw bestelling. Deze link vindt u ook in uw account bij de betreffende bestelling.

Bestelnummer: xxxx

Besteld bij bol.com:
Titel Aantal Prijs Totaal
ASUS G750JZ-T4046H - Laptop
Asus Schrijf een review 1 € 589.00 € 589.00

Bestelbedrag € 589.00
Subtotaal € 589.00
Cadeaubon - € 10.02
Totaalbedrag € 578.98
Uw creditcard wordt belast voor bovenstaand(e) artikel(en).
Uw factuur ontvangt u apart per email.

[ Voor 3% gewijzigd door WhySoSerious? op 21-05-2014 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djgeoffrey
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-03 02:36
Hier precies hetzelfde mailtje als whysoserious? eens kijken wat ze gaan leveren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
Idem hier. De gaming laptop zou verzonden zijn. Vreemd als hij de 27e verwacht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Maar bij mijn bestelstatus staat er dit:

Besteldatum : 19-05-2014
Totaalbedrag : € 589,00 (1 artikel)
Betaalmethode : Creditcard
Bestelnummer : xxxxx
Asus R453LA-WX080H-NL - Laptop
Intel Core i7 | Beeldscherm: 17.3 inch
€ 589,00
Status: Verzonden
Verzonden op: 20-05-2014
Volg bestelling

8)7 to be continued ;)

[ Voor 7% gewijzigd door WhySoSerious? op 21-05-2014 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is niet bepaald een gaming laptop met 14 inch...
Wordt dus ook weer een kadobonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 00:43:

Wordt dus ook weer een kadobonnetje.
Heb er mijn familie blij met gemaakt na het videokaart en moederborden gebeuren. ;)
2x verkeerde videokaart, 2x verkeerde moederbord en 1x moederbord nooit geleverd was goed voor 25 Euro korting.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2014 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djgeoffrey
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-03 02:36
waar vind ik dat overzicht waar jij het over hebt whysoserious?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
Bij gegevens van de verzending staat als ik inlog bij bol (naast vorige bestellingen natuurlijk):

Inhoud verzonden pakket, asus G750JZ-T4046H, gaming laptop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 00:06
Mja, ik heb ook een mail binnen dat er iets verzonden is. Volgens 'volg je bestelling':

Inhoud van het pakket

Het lijkt me toch sterk, maar goed, het blijft toch die hersenloze dozenschuiver. Ik ga er vanuit dat er wat anders geleverd gaat worden, zeer waarschijnlijk dus de Asus R453LA-WX080H-NL. Nu staat er overal ASUS G750JZ-T4046H bij bestelstatus, bestelling volgen, mail etc etc, achja, het wordt em toch niet. Wilde eigenlijk maar annuleren om gezeik met retouren te ontlopen..

Bah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
djgeoffrey schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 00:48:
waar vind ik dat overzicht waar jij het over hebt whysoserious?
Dat is juist het rare, wat ik hier net boven heb neer gezet staat op de mobile versie van de website.
Als ik nu naar de desktop site ga en dan ook naar bestelstatus dan staat er dit:

Bestelnummer: xxxxx | 19-05-2014 | 1 artikel, totaal € 589,00
ARTIKELEN BESTELSTATUS VERZENDING EXTRA INFORMATIE
€ 589,00
Verzonden Verzonden op: 20-05-2014
Bezorging door PostNL
Volg uw bestelling
Start retouraanvraag
Start reparatieaanvraag

Hoe laat komt de bezorger bij jullie? hier tussen 12:30-16:00

[ Voor 4% gewijzigd door WhySoSerious? op 21-05-2014 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bol bestaat uit 3 losse bedrijven, de klantenservice, webshopbeheer en magazijnbeheer.
Die werken totaal langs elkaar heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Gewicht is 3260 g volgens PostNL

Volgens tweakers pricewatch is die game laptop 4800 g en de andere 1800 g

Helaas!

[ Voor 21% gewijzigd door WhySoSerious? op 21-05-2014 02:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zane11
WhySoSerious? schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 02:37:
Gewicht is 3260 g volgens PostNL

Volgens tweakers pricewatch is die game laptop 4800 g en de andere 1800 g
Het is dus die andere inclusief verpakkingsmateriaal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zane11 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 02:50:
[...]

Het is dus die andere inclusief verpakkingsmateriaal. ;)
+ adapter, die tellen ze ook nooit mee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
BinaryRun schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 23:20:
Telefonische toezeggingen mogen zeer zeker als bewijs dienen. In het civiel recht kan de rechter zelf het bewijs beoordelen en hier het gewicht aan geven welke hij raadzaam acht. Dit betekend dat telefonische toezeggingen van vertegenwoordigers van bol.com dus zeer zeker als bewijs kunnen dienen.

Edit: Mocht je het willen nazoeken, kijk onder andere even hier bij het Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering, Tweede Boek, Negende Afdeling, Bewijs, artikel 149-207.

[ Voor 15% gewijzigd door gajus26 op 21-05-2014 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 01:16:
Bol bestaat uit 3 losse bedrijven, de klantenservice, webshopbeheer en magazijnbeheer.
Die werken totaal langs elkaar heen.
Ik weet zo goed als zeker dat een rechter daar schijt aan heeft, voor de consument lijkt het 1 bedrijf.
Valide toezeggingen door de ene SBU zijn dan ook vermoedelijk bindend voor de andere SBU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eL_Jay schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 10:07:
[...]

Ik weet zo goed als zeker dat een rechter daar schijt aan heeft, voor de consument lijkt het 1 bedrijf.
Valide toezeggingen door de ene SBU zijn dan ook vermoedelijk bindend voor de andere SBU.
Dat weet je zeker omdat je jurist bent? Nee, dus bronvermelding zoals de post boven jou zou wel sjiek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
Kunnen we het over de laptops hebben? Er zijn andere topics voor juridische aspecten, dunkt mij..

Iemand al een gaming laptop ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:55

BPP

Ik heb de mijne gisteren maar geannuleerd. Was niet zo overtuigd van een positieve afloop. Helaas, maar het was een kosteloos gokje. Ik vind dat sommigen wel heel erg ver gaan. Meerdere keren bellen, zelfs het hele gesprek opnemen. Dit eventueel willen gebruiken ter bewijs met alle gevolgen van dien voor die medewerkers. Tuurlijk ze geven verkeerde informatie, maar volgens mij wist iedereen dat de prijs niet klopte. Jammer dat sommigen toch zover gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Noord27 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 10:31:
Kunnen we het over de laptops hebben? Er zijn andere topics voor juridische aspecten, dunkt mij..

Iemand al een gaming laptop ontvangen?
Nee we krijgen toch de andere, wat is jou gewicht van de zending?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
3280gram..

;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
BPP schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 10:32:
Tuurlijk ze geven verkeerde informatie, maar volgens mij wist iedereen dat de prijs niet klopte. Jammer dat sommigen toch zover gaan.
Ach, anderzijds: het is het zoveelste akkefietje met Bol en telkens hetzelfde verhaal. De klantenservice zou ook eens kunnen nadenken en constateren dat de prijs (700) wel heul heul heul erg veel afwijkt van de reguliere prijs (1700 euro) en dit acuut kortsluiten met een leidinggevende. Maar goed, dat is misser één.

Dan misser twéé: diverse mensen doen navraag of het orderpicken wel goed gaat aflopen. Is er dan voor dat soort orders geen enkele manier om te zorgen dat een orderpicker even extra goed kijkt of de typenummers wel corresponderen?

Dit soort dingen gebeuren al jaren en eindigen altijd met gemopper en geklaag over de betreffende webshop. Blijkbaar is het op een gegeven moment beleid om het maar stuk te laten lopen in die gevallen. Iets meer bescherming voor de consument tegen de laksheid van dit soort bedrijven zou prettig zijn. Desnoods een aanpassing bij de thuiswinkel waarborgstichtingen: "heeft de consument navraag gedaan over de prijs en is de prijs bevestigd dan heeft de consument aan zijn inspanningsverplichting voldaan en kan de winkelier zich niet meer beroepen op een kennelijke vergissing".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:37
coyote1980 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 10:41:
[...]

Ach, anderzijds: het is het zoveelste akkefietje met Bol en telkens hetzelfde verhaal. De klantenservice zou ook eens kunnen nadenken en constateren dat de prijs (700) wel heul heul heul erg veel afwijkt van de reguliere prijs (1700 euro) en dit acuut kortsluiten met een leidinggevende. Maar goed, dat is misser één.

Dan misser twéé: diverse mensen doen navraag of het orderpicken wel goed gaat aflopen. Is er dan voor dat soort orders geen enkele manier om te zorgen dat een orderpicker even extra goed kijkt of de typenummers wel corresponderen?

Dit soort dingen gebeuren al jaren en eindigen altijd met gemopper en geklaag over de betreffende webshop. Blijkbaar is het op een gegeven moment beleid om het maar stuk te laten lopen in die gevallen. Iets meer bescherming voor de consument tegen de laksheid van dit soort bedrijven zou prettig zijn. Desnoods een aanpassing bij de thuiswinkel waarborgstichtingen: "heeft de consument navraag gedaan over de prijs en is de prijs bevestigd dan heeft de consument aan zijn inspanningsverplichting voldaan en kan de winkelier zich niet meer beroepen op een kennelijke vergissing".
Gaat toch niet joh, wie gaat dat allemaal bekostigen? De belastingbetaler zeker. Als een bedrijf zijn interne proces niet op orde heeft moet het daarvan de consequenties aanvaarden. Dat kan betekenen dat je klanten weglopen of dat je gigantisch de boot in gaat door te leveren.

Daarnaast, je wilt ook niet dat wanneer er een bevestiging is, een bedrijf verplicht is aan de levering waardoor het vrijwel direct failliet verklaard kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat allemaal wrs weer ontaarden in een simpele kadobon of kortingscode, tenzij iemand de ballen heeft echt een rechtszaak te beginnen. Maar zo te lezen zit iedereen elkaar hier maar maf juridisch op te ruien zonder daadwerkelijke actie.
De irritatie zit 'm niet zozeer in de prijsfout, maar in de hele miscommunicatie erna dat mensen hier opbellen ter verificatie en de beltruusjes doodleuk verkondigen dat het gewoon geleverd wordt, maar niet heus. Wel bijzonder dat mensen nog steeds hoop houden dat ze werkelijk een laptop met 1000 euro korting krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

STIMPPYYY schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 10:56:
[...]

Gaat toch niet joh, wie gaat dat allemaal bekostigen? De belastingbetaler zeker. Als een bedrijf zijn interne proces niet op orde heeft moet het daarvan de consequenties aanvaarden. Dat kan betekenen dat je klanten weglopen of dat je gigantisch de boot in gaat door te leveren.

Daarnaast, je wilt ook niet dat wanneer er een bevestiging is, een bedrijf verplicht is aan de levering waardoor het vrijwel direct failliet verklaard kan worden.
Bol.com gaat echt niet failliet door een paar laptopjes. Ze moeten gewoon hun zaakjes op orde hebben. Punt uit. Hoe moeilijk is het nou om een automatische prijscheck in te bouwen? Van mij mogen dit soort wanprestaties eindelijk eens harder worden aangepakt. En wat mij betreft gebeurt dit door webshops te dwingen om te leveren tegen afgesproken prijzen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:Mensen, de discussie gaat weer over ethische aspecten. Svp on-topic blijven zonder die meta"discussie".

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10-2024
Zojuist de ASUS r453la-wx080h ipv de ASUS G750JZ-T4046H binnen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je niets zinnigs hebt bij te dragen, post dan ook gewoon niet.

[ Voor 83% gewijzigd door Perkouw op 21-05-2014 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
Retourneren, aangeven het correcte product wensen te ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 10:18:
[...]

Dat weet je zeker omdat je jurist bent? Nee, dus bronvermelding zoals de post boven jou zou wel sjiek zijn.
Dat weet ik stukken zekerder dan dat jij weet dat ik geen jurist ben ;)
Redelijkheid en billijkheid, het is hier geen Merica waar al het onwenselijk gedrag expliciet bij wet verboden dient te zijn.
Het is voor de klant niet (eenvoudig) te achterhalen dat de klantenservice geen onderdeel van het bol.com uitmaakt, derhalve kan een klant redelijkerwijs aannemen dat de klantenservice bij Bol.com hoort en dat deze namens bol.com uitspraken doet en dat uitspraken van deze klantenservice dan ook bindend zijn voor Bol.com.

Kan zo snel geen jurisprudentie vinden maar wel een interessante quote vanArnoud Engelfriet inzake Dell laptops+SSD's
"Bovendien is de prijs bevestigd door Dell-medewerkers. Dell kan zich dan niet beroepen op de algemene voorwaarden." Dat die Dell-medewerkers wellicht ook verkeerd zijn geïnformeerd, doet volgens Engelfriet niet ter zake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
eL_Jay schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 12:59:
[...]

Kan zo snel geen jurisprudentie vinden maar wel een interessante quote vanArnoud Engelfriet inzake Dell laptops+SSD's

[...]
Dit is volledig juist. Het "nadeel" is dat het civiel recht voornamelijk draait om de redelijkheid en billijkheid, dit brengt met zich mee dat het voor jan modaal lastig in te schatten is hoe een rechter hier tegenover oordeelt.
Het is wel zo dat er meer verwacht mag worden van een professioneel bedrijf dan van een consument. De mededelingsplicht van bol.com weegt dus zwaarder dan de onderzoeksplicht van de consument. Dit betekent dat wij er op mogen vertrouwen dat het contactpunt van bol.com, de klantenservice, juiste informatie verstrekt wanneer er navraag wordt gedaan omtrent zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees Klaassen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 22:43
Hier ook de R453LA in plaats van de G750JH. Even gebeld erover maar de klantenservice geeft aan dat ik beter voor de geld optie kan gaan. Ze ging niet in op het feit dat de prijs en het product al eerder door de klantenservice was bevestigd.
Als ik dan een retour probeer aan te vragen kan ik niet eens vervangend artikel aantikken :')

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zsocgl7.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 00:06
Ook zojuist een ASUS R453LA-WX080H binnen gekregen. Valt me nog mee dat op de bijhorende bon ook ASUS R453LA-WX080H stond ipv ASUS G750JZ-T4046H

Beetje jammer dat ze dit niet communiceren voordat ze het opsturen. Uiteraard was dit wel te verwachten, maar goed, nu kost het Bol.com verzending en een retour. Weggegooid geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
Als je hem wilt laten repareren is het opeens wel de Gaming laptop:

-----

Te repareren artikel

Lol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ombouwen dan maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryber
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-07 17:28

Ryber

'Raaiber'

Ik vind't maar spannend. Heb 2 G750JZ-T4046H's besteld in losse bestellingen (zag later dit topic pas). Staat nog steeds op 27-5 ontvangen bij mij.

Wel raar dat in de orderbevestiging het correcte typenummer staat. Het zal mij benieuwen wat ik binnen krijg :P.

Afbeeldingslocatie: http://i210.photobucket.com/albums/bb206/FuzionNL/IMG-20140518-WA0005.jpg

Core i9 9900k // Nvidia RTX3070 // AOC AG352UCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 14:50
Je hoeft je geen illusies te maken..de frontend is gewoon niet afgestemd op de backend..alleen de prijs "klopt" . Bij dit soort "fouten" wordt er altijd een (te duur) product geleverd dat in de backend gekoppeld is aan de afgerekende prijs bij de frontend. Absurd maar zo werkt het daar bij bol.com - "de webshop van ons allemaal" .

[ Voor 6% gewijzigd door melk0r op 21-05-2014 16:46 ]

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
Ik las net nog een post van iemand dat hij wel de G750JZ-T4046H heeft ontvangen, waarop Noord27 om een foto vroeg. Allebei de posts zijn nu verwijderd? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:54
Dat was iemand die zich net geregistreerd had, vermoedelijk om hier even te trollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
Anakha schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 17:14:
Dat was iemand die zich net geregistreerd had, vermoedelijk om hier even te trollen.
Dat had ik inderdaad ook gezien, maar toch apart dat beide reacties in eens weg zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidlover
  • Laatst online: 29-07 09:44
Ik had gemaild dat er een verkeerd artikel wordt geleverd en nu krijg ik net de volgende reactie van bol.com. Lijkt me dat ze hier niet omheen kunnen?
U heeft uw bestelling 'ASUS UX301LA-DE022H - Ultrabook' nog niet ontvangen. Wij begrijpen dat het erg vervelend is dat uw bestelling nog niet is geleverd.

In de e-mail staat het verkeerde artikel omschreven. Uiteraard krijgt u het bestelde artikel 'ASUS UX301LA-DE022H - Ultrabook' geleverd.

Het door u bestelde artikel blijkt moeilijk leverbaar. Wij verwachten het artikel op 24 mei 2014 te leveren. U wordt dan per e-mail op de hoogte gesteld van de verzending van het artikel.

Als u de vertraging van uw bestelling te lang vindt duren, kunt u de bestelling zelf annuleren in uw bestelstatus op onze website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
UX301LA-DE022H = i5, Vivo.. helaas. :(

Nu weer retour sturen.. Hopelijk kan ik er nog een cadeaubon uitslepen voor alle moeite. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eh, nee dat is de i7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidlover
  • Laatst online: 29-07 09:44
HollowGamer schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 17:27:
UX301LA-DE022H = i5, Vivo.. helaas. :(

Nu weer retour sturen.. Hopelijk kan ik er nog een cadeaubon uitslepen voor alle moeite. :P
De vivobook is de S301LA-C1023H. Dus ze zeggen hier dat ik gewoon de ultrabook geleverd krijg. Mocht dit achteraf toch niet zo zijn dan heb ik deze bewijs mail nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je nagaan, zelfs nu blijft Bol volhouden het product te zullen leveren..
Heb vandaag mijn rechtsbijstandsverzekering gebeld en de situatie uitgelegd, zij zeggen ook dat het niet gek zou zijn om hier tegenin te gaan. Ik ga eerst retour sturen o.v.v. verkeerde product geleverd met het verzoek tot nalevering. Als dat niet werkt is € 100 eigen risico de moeite wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
Heb een mail verstuurd dat het niet mogelijk is om te retourneren met als optie alsnog het juiste product te leveren, alleen maar om geld terug te krijgen/factuur teniet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Hier ook de S301LA-C1023H geleverd.

Reageren jullie eerst op de servicemail van bol.com (over de kennelijke vergissing) of melden jullie hem gelijk retour aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb m meteen aangemeld, zeuren heeft toch geen nut.
Cadeaubon van 12,50 vind ik wel echt Hollands :P hadden ze beter niet een product kunnen opsturen wat ik niet besteld heb en de bon 20 euro maken.

[ Voor 32% gewijzigd door Ernemmer op 21-05-2014 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
Ik wacht de reactie van de helpdesk wel even af.

[ Voor 87% gewijzigd door Noord27 op 21-05-2014 17:44 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Geen discussie over ethische aspecten of dat men echt niet kan weten dat het een fout is. Claims over wat webshops of klanten wel en niet mogen moeten onderbouwd worden met bronnen.