"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."
Si vis pacem, para bellum
Gok genomen, heb toch niets te verliezen. Die ultrabook zou me wel heel handig uitkomen tho, al begrijp ik dat de kans wellicht nog lager is dan 1 op 10.
[ Voor 28% gewijzigd door DiedB op 19-05-2014 02:16 ]
Verwijderd
Heb een poging gedaan om het duidelijk te maken aan de afdeling klantenservice.
Ze hebben me netjes teruggebeld maar vraag me af of ze mijn woorden wel begrepen hebben?
wel mooi om te zien hoeveel spullen mensen blijkbaar overal winnenprocyon schreef op maandag 19 mei 2014 @ 00:37:
[...]
De laptop is op 16-05 ontvangen, zou kunnen dat hij hem echt gewonnen heeft.
Nu ik die plaatjes trouwens bekijk; wat een foeilelijk ding is het dat we gekocht hebben
Verwijderd
Staat in jullie mail met daarin de track&trace ook het ean nummer van de vivobook?
Daarnaast zie ik dat de Asus UX301LA-DE022H nu extra goedkoop is geworden bij Bol.com, namelijk nog 15% extra kassakorting. De deal was ook wel een beetje karig!
Let op! Deze EAN-code is tussendoor aangepast door bol.comWilliamP schreef op maandag 19 mei 2014 @ 08:17:
De EAN code is 4716659579915, dat zou inderdaar betekenen dat het om de vivo gaat.
Toen ik de laptop gisterochtend bestelde stond er nog de code 4716659587019, ik heb die ook nog in screenshots staan.
edit: Ik was te snel een conclusie te trekken. Ik weet niet waar WilliamP de EAN vandaan heeft, want net als de post hierna staat er nog steeds EAN 4716659587019 op de pagina.
[ Voor 20% gewijzigd door da_Mastah op 19-05-2014 08:32 ]
Bij mij staat er nog steeds ean 4716659587019da_Mastah schreef op maandag 19 mei 2014 @ 08:29:
[...]
Let op! Deze EAN-code is tussendoor aangepast door bol.com
Toen ik de laptop gisterochtend bestelde stond er nog de code 4716659587019, ik heb die ook nog in screenshots staan.
Aan de andere kant: Een Acer met zelfde specs kost 200 euro meer. Wie weet hebben ze een stapel op de kop getikt, wie koopt er nou nog laptops tegenwoordig?
Ik krijg dan als eerste een resultaat van bol.com, klik je daar op dan word je doorgelinkt naar de ultrabook ipv de vivobook, het is dus sowieso duidelijk dat er iets door elkaar gehaald word met die twee producten. Daarnaast staat de ultrabook ook nog op hun site voor de normale prijs.
[ Voor 20% gewijzigd door Bio op 19-05-2014 08:37 ]
Laat maar..
ASUS UX301LA-DE022H - Ultrabook 4716659579915
Ean is van een viviobook
In de screenshot van moment van bestelling stond dit ean nummer: 4716659587019
Dit ean is van een Ultrabook.
Kortom: Bol.com levert echt geen ultrabook.
XFX R9 270X 2GB bij Bol.com > twijfels over specs?
Je krijgt gewoon andere EAN nummers geleverd dan die de site je liet zien want het ordersysteem gaat gewoon z'n eigen gang.
Waarschijnlijk gaan ze het oplossen met een tegoedbon
Laat maar..
En helaas ontlopen de ultrabook en vivobook elkaar niet kwa gewicht en weegt het pakket 3 kilo. Kan van alles in zitten.
Als ik het direct probeer toe te voegen krijg ik niks te zien, doe ik het via het verlanglijstje, dan krijg ik de melding dat de voorraadstatus is gewijzigd en hij niet leverbaar is......
ik begin er niet aan....
[ Voor 46% gewijzigd door weertenaar op 19-05-2014 09:10 ]
Ik laat iig wel weten wat er bezorgd wordt.
Laat maar..
fotoyur400 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 09:50:
Ook hier een Vivobook, S301. Normaal gesproken zijn ze nooit zo vroeg
Dat had ik ook pas bij Dell, hele andere specs. i5 ipv i3. Dus je kan altijd kijken en daarna alsnog opsturen.Noord27 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 10:13:
Wellicht zit er iets anders in als op de sticker staat.
Hij zit er niet in.Noord27 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 10:13:
Wellicht zit er iets anders in als op de sticker staat.

Zelf 2 keer de ASUS G750JZ-T4046H besteld, volgens mijn besteloverzicht komen die de 27e binnen..
Dan annuleer ik mijn order wel, gedoe van retourzenden e.d. is me geen cadeaubon waardZane11 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 10:22:
Ach, je sleept er met geluk nog een cadeaubonnetje uit.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Voor de duidelijkheid: ik had de ASUS UX301LA-DE022H besteld....
[ Voor 22% gewijzigd door wtu op 19-05-2014 11:42 ]
2 dozen in een overdoos?WilliamP schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:53:
Ik heb 2x de ultrabook besteld en het totaal gewicht is 6,5KG, het gewicht wijkt wel af in vergelijking met jullie pakket. (al verwacht ik niet dat ik iets anders zal krijgen)
Voor alle duidelijkheid, ik heb de ultrabook besteld: ASUS UX301LA-DE022H voor 699,-
Nogmaals gebeld vandaag met helpdesk en mail-reactie gekregen: prijs is juist en de omschrijving is juist = correct model (dus de bovenstaande). Ook kon ik het product bekijken door de doos open te maken (ga dit uiterst voorzichtig doen) en deze kosteloos terugsturen, aldus medewerker.
Ik zou het pakket wel aannemen btw. Het lijkt me zo dat als je het pakket weigert, eerst nog onderzoek moet worden gedaan waarom het is geweigerd, etc.
BLACKfm schreef op maandag 19 mei 2014 @ 12:03:
Hij is intussen al wel 799,- Als het daadwerkelijk het model is zitten er achter de schermen vast een paar mensen de prijs te pushen.
Mensen, even aangeven a.u.b. welke Notebook jullie hebben besteld! Zodat we kunnen vergelijken.Gupster schreef op maandag 19 mei 2014 @ 12:36:
Heb hem binnen op doos is gewoon die Vivo laptop. heb de seal niet verbroken en ga hem retourneren!
Ik ben zelf aan het denken om de seal er voorzichtig van af te föhnen. Het zou ook mooi zijn als jullie een screenshot zouden kunnen maken.
Als dit topic een opsomtopic gaat worden, dan gaat het op slot. Het is niet bedoeld als organisatievormHollowGamer schreef op maandag 19 mei 2014 @ 12:46:
Mensen, even aangeven a.u.b. welke Notebook jullie hebben besteld! Zodat we kunnen vergelijken.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Bedoelde het meer in de zin van volgende reacties: "Laptop binnen, maar is Vivo". Maar ik weet natuurlijk niet welke notebook deze persoon heeft besteld, dus het zou zo maar kunnen dat het alleen geldt bij een bepaald model.gambieter schreef op maandag 19 mei 2014 @ 12:49:
[...]
[mbr]Als dit topic een opsomtopic gaat worden, dan gaat het op slot. Het is niet bedoeld als organisatievorm[/]
Nvm: zie reactie Gupster.
[ Voor 4% gewijzigd door HollowGamer op 19-05-2014 13:00 ]
Zennook/ vivo is leverdag van 1. die gaming laptop was een week.... wat zou er gekomen zijnHollowGamer schreef op maandag 19 mei 2014 @ 12:58:
[...]
Bedoelde het meer in de zin van volgende reacties: "Laptop binnen, maar is Vivo". Maar ik weet natuurlijk niet welke notebook deze persoon heeft besteld, dus het zou zo maar kunnen dat het alleen geldt bij een bepaald model.
Dat is omdat de externe koper ook is veranderd. Deze nieuwe hanteert een hogere verkoopprijs.Wat ik altijd ongelofelijk (slordig) vind in situaties zoals deze is dat ze zo ENORM traag zijn met het rectificeren van de "fout". Ze zullen ondertussen meermaals telefoontjes en emailtjes hebben ontvangen van mensen bij wie het verkeerde artikel is geleverd, maar nog steeds kunnen mensen de laptops bestellen.
Het lijkt alsof er leveranciers zijn weggevallen, misschien toch voorraad opruiming? Hopelijk krijgen we alsnog de goede notebook binnen. Bij mij staat overigens nog steeds Wordt verwerkt.. maar ik kan hem wel nog steeds morgen verwachten staat er. Ik verwacht dus morgen hem binnen te hebben, de juiste of niet uiteraard.SpX schreef op maandag 19 mei 2014 @ 15:35:
[...]
Dat is omdat de externe koper ook is veranderd. Deze nieuwe hanteert een hogere verkoopprijs.Wat ik altijd ongelofelijk (slordig) vind in situaties zoals deze is dat ze zo ENORM traag zijn met het rectificeren van de "fout". Ze zullen ondertussen meermaals telefoontjes en emailtjes hebben ontvangen van mensen bij wie het verkeerde artikel is geleverd, maar nog steeds kunnen mensen de laptops bestellen.
Zouden het vanavond verzenden?
[ Voor 3% gewijzigd door HollowGamer op 19-05-2014 15:46 ]
Ik ga het gewoon proberen en ik zie wel wat ik terug krijg.
Verwijderd
XFX R9 270X 2GB bij Bol.com > twijfels over specs?
3x opsturen, 3x het verkeerde product ontvangen. De tijd en moeite die je erin gaat steken kan je beter gebruiken om over te werken o.i.d.
Maar probeer het gerust.
Op 18 mei 2014 heeft u bij ons onder bestelnummer XX het artikel 'ASUS UX301LA-DE022H - Ultrabook' besteld.
Dit artikel heeft met een verkeerde titel en prijs, maar met de goede specificaties op onze website gestaan. Helaas is hier sprake van een kennelijke vergissing, zoals wij dat noemen in Artikel 4 van onze Algemene Verkoopvoorwaarden. De notebook die u heeft ontvangen betreft dan ook de notebook 'ASUS S301LA-C1023H'.
Voor de ontvangen bestelling heeft u euro 699,00 betaald. Indien u de laptop 'ASUS S301LA-C1023H' niet wilt behouden kunt u deze retour aanmelden in uw account en ongeopend retour sturen naar bol.com. Indien u met IDEAL heeft betaald ontvangt u binnen drie tot vijf werkdagen het aankoopbedrag terug op uw rekening. Heeft u gekozen voor achteraf betalen, dan vervalt de betalingsverplichting voor deze bestelling. Bij betaling met credit card wordt de reservering ongedaan gemaakt. Indien u besluit de laptop te behouden hoeft u verder geen actie te ondernemen en wenst bol.com u veel plezier met uw laptop.
U kunt alsnog de laptop 'ASUS UX301LA-DE022H - Ultrabook' bestellen met korting. Deze kortingsccode ontvangt u morgen per e-mail.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Bovenstaande is geleverd op deze bestelling:
ASUS UX301LA-DE022H - Ultrabook
€ 699,00
Laptop reeds retour gestuurd met verzoek vervangend product.
Kon bij de aanklik opties trouwens alleen kiezen voor mijn geld terug. Heb in de losse tekst aangegeven dat ik het juiste product geleverd wil hebben aangezien deze nog aangeboden wordt op de site.
We zien wel waar schip strand.
Verwijderd
want de prijs is nu weer correct volgens mij met: €1287,38 (raar bedrag, maar oke).
Iedereen hier wist dat het niet kon,, dus achteraf zeuren dat je niet kreeg wat je wou is beetje bullshit.
Een consument heeft nog altijd onderzoeksplicht bij de aankoop. en een winkel kan met terugbetaling de order nog altijd annuleren. Voor de rechter verlies je dit altijd. en het verleden is een garantie voor de toekomst want bol.com gaat er echt niet van leren en kan weer naar zijn "winkeliers" die feitelijk adverten op bol.com roepen dat ze meer orders hebben gehad.... dus zou me niet verbazen dat het met opzet is maar bewijs dat maar eens.
Verwijderd
Geachte heer/mevrouw Jansen,
Op 18 mei 2014 heeft u bij ons onder bestelnummer *************** het artikel 'ASUS UX301LA-DE022H - Ultrabook' besteld.
Dit artikel heeft met een verkeerde titel en prijs, maar met de goede specificaties op onze website gestaan. Helaas is hier sprake van een kennelijke vergissing, zoals wij dat noemen in Artikel 4 van onze Algemene Verkoopvoorwaarden. De notebook die u heeft ontvangen betreft dan ook de notebook 'ASUS S301LA-C1023H'.
Voor de ontvangen bestelling heeft u euro 699,00 betaald. Indien u de laptop 'ASUS S301LA-C1023H' niet wilt behouden kunt u deze retour aanmelden in uw account en ongeopend retour sturen naar bol.com. Indien u met IDEAL heeft betaald ontvangt u binnen drie tot vijf werkdagen het aankoopbedrag terug op uw rekening. Heeft u gekozen voor achteraf betalen, dan vervalt de betalingsverplichting voor deze bestelling. Bij betaling met credit card wordt de reservering ongedaan gemaakt. Indien u besluit de laptop te behouden hoeft u verder geen actie te ondernemen en wenst bol.com u veel plezier met uw laptop.
U kunt alsnog de laptop 'ASUS UX301LA-DE022H - Ultrabook' bestellen met korting. Deze kortingsccode ontvangt u morgen per e-mail.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
bol.com Klantenservice
Svp niet allemaal de email gaan quoten, een is genoeg.
Vraag mij wel af hoeveel de korting is die ze beloven.
En wie heeft er nu 699 werkelijk betaald? Want toen ik besteld kreeg ik 105 euro korting..
[ Voor 22% gewijzigd door 42dpi op 19-05-2014 17:44 ]
Zal ongetwijfeld tussen de 5-15% zitten max.42dpi schreef op maandag 19 mei 2014 @ 17:41:
Hier nog geen mail, status staat op 'Wordt verwerkt' Bol zal zicht altijd beroepen op ''foutje bedankt''
Vraag mij wel af hoeveel de korting is die ze beloven.
En wie heeft er nu 699 werkelijk betaald? Want toen ik besteld kreeg ik 115 euro korting..
15% is toch 104.85 van 699,- dan verkopen ze hem nog onder verkoopwaarde 5% trouwens ook 35,- is vaak een ruime winstmarge.
Zo kijk ik er ook tegen aan. Of dit uiteindelijk in een juridische procedure stand houdt is een tweede, heeft waarschijnlijk ook te maken met hoe expliciet men navraag heeft gedaan.Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2014 @ 17:28:
Valt me wel op dat er erg veel mensen zijn met schriftelijke bevestiging en/of opnames van gesprekken waarin aan de onderzoeksplicht is voldaan. Zo'n kennelijke fout kan het dan toch niet zijn?
Ik heb de postbode gemist maar wel de mail gehad dus zal wel het andere type zijn. Ik heb zelf wel navraag gedaan, en ook bevestiging van bol gekregen via mail, maar dat is zowel van mijn kant als vanuit bol niet heel expliciet geformuleerd.
Maar goed, discussiëren hierover heeft weinig zin blijkt uit dit en vorige topics, tenzij iemand besluit om uiteindelijk naar de rechter te stappen als Bol niet wil leveren. Bol gaat er wellicht vanuit dat men niet zo snel naar een rechter zal stappen, en heeft wellicht in de tussentijd nog wat extra rente inkomsten van de geplaatste bestellingen (ideal betalingen).
Bambu Lab P1S Combo
Maar het waren toch wel degelijk de specs van de UX301 die er op de site stonden (en niet van de S301), of vergis ik me nou?
Verwijderd
Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T
Goed punt, anders is het niet rechtsgeldig verkregen bewijs....Scrummie schreef op maandag 19 mei 2014 @ 21:05:
Gister ook al gevraagd, maar geen reactie; Mensen die gesprekken opnemen tussen hun en medewerkers van Bol.com, geven jullie ook aan de andere partij dat jullie het gesprek opnemen?
Wat ik al eerder aangaf:Vjenne-ICT schreef op maandag 19 mei 2014 @ 21:13:
[...]
Goed punt, anders is het niet rechtsgeldig verkregen bewijs....
Bol.com meldt zelf voor aanvang van het gesprek al dat dit gesprek (weliswaar voor trainingsdoeleinden) kan worden opgenomen.
PSN ID = Jorco
Dat is maar de vraag. Google maar eens op 'telefoongesprek opnemen'.Goed punt, anders is het niet rechtsgeldig verkregen bewijs....
Als ik het me goed herinner heeft een rechter een uitspraak gedaan dat het opnemen van een gesprek door één van de deelnemers zonder de andere gespreksdeelnemers hiervan op te hoogte te stellen toegestaan is in het geval de partners anders bepaalde uitlatingen voor zich zouden houden. Denk daarbij bijvoorbeeld aan een gesprek waarin discriminerende uitlatingen worden gedaan.
In het geval van Bol.com ligt het misschien anders. Maar als jij de klantenservice belt krijg je de mededeling dat het gesprek wordt opgenomen en heb je geen optie om dat te weigeren. Je kunt alleen ophangen. Wat als je tijdens die mededeling meldt dat jij het gesprek ook op neemt? Jij kunt er niets aan doen dat er op dat moment niemand bezwaar maakt...
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door 42dpi op 19-05-2014 21:27 ]
Dat is volgens mij bij strafrecht, niet bij civielrechtVjenne-ICT schreef op maandag 19 mei 2014 @ 21:13:
[...]
Goed punt, anders is het niet rechtsgeldig verkregen bewijs....
Die van DELL heb ik gemist? Valt dat ergens terug te lezen? Blijf wel hoop houden voor de G750JZ-T4046H namelijk. Wordt de aankomende paar dagen voor het eerst vader. En daarom zitten wij deze zomer een beetje rondom huis 'vast'. Kan die laptop daarom van het vandaag ontvangen vakantiegeld goed gebruiken. Kan de desktop van de eettafel af.Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2014 @ 21:25:
Ik heb Arnoud de situatie gemaild en gevraagd of hij op dit forum wil posten. Volgens mij kan Bol hier niet zomaar onderuit komen, net als Dell toen. Uiteindelijk hebben zij ook die laptops uit mijn eerdere verwijzing geleverd..
[ Voor 93% gewijzigd door gambieter op 19-05-2014 23:29 ]
Trouwens, wel echt knullig van Bol.com dat ze dergelijke slordige mails uitsturen. Er staat duidelijk in de mail vermeld dat de specificities van de advertentie op de website zouden kloppen met de geleverde Vivobook terwijl de Vivobook geen i7 en Iris pro videokaart bevat. Het enige wat wél aan de advertentie klopte was het geheugen en de HDD... Ook de spelfout aan het einde geeft aan dat bij het schrijven van de mail weinig aandacht is besteed.
Als ik de specs van de Vivo erbij pak, zou het wel mogelijk zijn deze met i7 te leveren. Is het gewoon niet de Vivo met deze specs? Zolang niemand hem uitpakt, weten we natuurlijk niet zo veel.
Allereerst gefeliciteerd! En ik zelf ben ook erg benieuwd naar de Asus G750JZ-T4046H. Wil mijn 'oude' desktop vervangen met dit monster en het is echt een geweldige deal. Maar ik zal nog tot 27 mei geduld moeten hebben..Noord27 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 23:14:
[...]
Die van DELL heb ik gemist? Valt dat ergens terug te lezen? Blijf wel hoop houden voor de G750JZ-T4046H namelijk. Wordt de aankomende paar dagen voor het eerst vader. En daarom zitten wij deze zomer een beetje rondom huis 'vast'. Kan die laptop daarom van het vandaag ontvangen vakantiegeld goed gebruiken. Kan de desktop van de eettafel af.
eeens even zoeken Dell XPS 17, 2x 512GB SSD voor weinigNoord27 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 23:14:
[...]
Die van DELL heb ik gemist? Valt dat ergens terug te lezen? Blijf wel hoop houden voor de G750JZ-T4046H namelijk. Wordt de aankomende paar dagen voor het eerst vader. En daarom zitten wij deze zomer een beetje rondom huis 'vast'. Kan die laptop daarom van het vandaag ontvangen vakantiegeld goed gebruiken. Kan de desktop van de eettafel af.
ora et labora
Herinner mijzelf wel opeens dat die SSD's toen opeens veel aangeboden werden idd.
Ga dat topic eens doorsnuffelen over hoe en wat. Thnx!
LOL, been there, done that... Over een paar jaar is die kleine mondig genoeg om zijn/haar eigen PC te claimen en mag jij blij zijn als je het afdankertje mag gebruiken.Noord27 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 23:14:
[...]
Wordt de aankomende paar dagen voor het eerst vader. En daarom zitten wij deze zomer een beetje rondom huis 'vast'. Kan die laptop daarom van het vandaag ontvangen vakantiegeld goed gebruiken. Kan de desktop van de eettafel af.
Overigens is "vader worden" het mooiste wat een man kan overkomen in zijn leven. Alvast gefeliciteerd!
Geen mail, status nog steeds op ''wordt verwerkt'' en geen zending op mijn adres bij PostNL mijn pakkettenHollowGamer schreef op maandag 19 mei 2014 @ 23:35:
Ik heb nog altijd geen mail van Bol ontvangen, volgens Mijnpakket arriveert het pakket morgen, hopelijk dan iets meer info. Maar het ziet er maar naar uit dat het ook een Vivo zal gaan worden.
Als ik de specs van de Vivo erbij pak, zou het wel mogelijk zijn deze met i7 te leveren. Is het gewoon niet de Vivo met deze specs? Zolang niemand hem uitpakt, weten we natuurlijk niet zo veel.
Reken je dan meteen af, dan vind ik dat de schuld c.q. verantwoordelijkheid niet bij de koper ligt, maar bij de verkoper en kun je via een procedure eisen dat je geleverd krijgt waarvoor je betaald hebt.
Natuurlijk kan Bol.com er voor kiezen eerst te proberen of je er vanaf ziet, in het licht van al dat heen en weer zenden, betwisten, bewijslast aandragen middels opnames en beroepen op de redelijkheid en de billijkheid en hardcopies van de bestelpagina met alle info ten tijde van de koop, maar uiteindelijk kun je er werk van maken en heb je een goede kans dit te winnen.
Albert Hein snapt dit principe en zal zijn verlies nemen in vergelijkbare situaties, Bol.com zou beter moeten controleren of zijn advertenties wel kloppen. Denk ook eens aan de reputatieschade hier als ze zich er steeds onderuit wurmen.
Dus wees fair en stuur die Asus G750JZ.

[ Voor 4% gewijzigd door Ashimar op 20-05-2014 04:46 ]
I burn not shine
Dit topic is gesloten.
Geen discussie over ethische aspecten of dat men echt niet kan weten dat het een fout is. Claims over wat webshops of klanten wel en niet mogen moeten onderbouwd worden met bronnen.