Kijk anders eens naar kodibuntu. Ik draai het hier en ben er heel tevreden mee. Popcorn time werkt ook hoewel soms wat buggy.imani schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 18:18:
Wil graag een Intel NUC aanschaffen, maar kan niet kiezen welk OS ik erop ga zetten, zoveel keus...
Ik wil graag het volgende erop kunnen draaien (en het liefst allemaal op 1 OS); Popcorn Time, XBMC, Uitzending Gemist, RTL XL, Youtube en Airplay Mirroring.
Nou zat ik zelf te denken aan Windows 8.1, maar voor zover ik weet heeft XBMC alleen normale Airplay en ondersteunt het geen Mirroring.
Wat draaien jullie op je NUC?
Iemand goede ervaring met het hebben van een ~2tb schrijf in een DN2820FYKH? Ik heb geen NAS en wil de opslag graag in de Nuc.
Ik ben nog aan het twijfelen, kies ik de N2830 of de i3 4010...
Voor inderdaad mediaspeler.
De content komt van een fileservertje af, maar wat streaming van Uitzending Gemist, RTL XL, dat soort dingen.
Wat zouden jullie doen?
Voor inderdaad mediaspeler.
De content komt van een fileservertje af, maar wat streaming van Uitzending Gemist, RTL XL, dat soort dingen.
Wat zouden jullie doen?
https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116
Coolblue verkoopt de NUC2820 nu voor de laagste prijs alleen geven aan dat het niet om de 2830 processor gaat. Ik vermoed dat ze de vraag niet helemaal begrepen.
Iemand ervaring met de NUC van Coolblue? Waar kan ik zien bij aankoop of het om de 2830 gaat?
Iemand ervaring met de NUC van Coolblue? Waar kan ik zien bij aankoop of het om de 2830 gaat?
Op de doos staat 2820, in de praktijk is het de 2830. Dat is al tijden zo. Lijkt me stug als er nu nog oude voorraad is van vorig jaar april, want toen is die verandering al doorgezet.roger1984 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 12:19:
Coolblue verkoopt de NUC2820 nu voor de laagste prijs alleen geven aan dat het niet om de 2830 processor gaat. Ik vermoed dat ze de vraag niet helemaal begrepen.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Hier ook Kodibuntu. Kost in het begin even wat moeite omdat ik niet helemaal thuis ben in Linux, maar alles is eigenlijk wel in tutorials op internet beschreven. Werkt nu superstabiel en net wat uitgebreider dan Openelec (wat ik hiervoor 2 jaar tot volle tevredenheid heb gebruikt!).imani schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 18:18:
Wil graag een Intel NUC aanschaffen, maar kan niet kiezen welk OS ik erop ga zetten, zoveel keus...
Ik wil graag het volgende erop kunnen draaien (en het liefst allemaal op 1 OS); Popcorn Time, XBMC, Uitzending Gemist, RTL XL, Youtube en Airplay Mirroring.
Nou zat ik zelf te denken aan Windows 8.1, maar voor zover ik weet heeft XBMC alleen normale Airplay en ondersteunt het geen Mirroring.
Wat draaien jullie op je NUC?
Ik heb er zo eentje van Coolblue, al een week of 3, zit "gewoon" een 2830 in.roger1984 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 12:19:
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Als je er weer een zou nemen, zou je dan weer die kiezen of een i3?Wallie schreef op maandag 12 januari 2015 @ 19:26:
[...]
Ik heb er zo eentje van Coolblue, al een week of 3, zit "gewoon" een 2830 in.
Ik zou weer deze nemen. Speelt alles af icm Win 8.1 en XBMC. De i3 lijkt me handig als je nog wat meer wilt doen dan alleen maar media dingen afspelen.maomanna schreef op maandag 12 januari 2015 @ 20:25:
[...]
Als je er weer een zou nemen, zou je dan weer die kiezen of een i3?
Wat bedoel je met alles? Is dit inclusief Full HD 3D??Wallie schreef op maandag 12 januari 2015 @ 20:52:
[...]
Ik zou weer deze nemen. Speelt alles af icm Win 8.1 en XBMC. De i3 lijkt me handig als je nog wat meer wilt doen dan alleen maar media dingen afspelen.
Full 3d HD wordt gewoon goed afgespeeld met W8.1 en Kodi.IJburger schreef op maandag 12 januari 2015 @ 21:25:
[...]
Wat bedoel je met alles? Is dit inclusief Full HD 3D??
PV 35° zuid 2970Wp (9x330wp), Growatt min 2500 TL/XE
op de n2830 of i3 4010? Dat was de vraag
Is de 2830 nu voldoende om steam te streamen aan 1080p?
De vraag werd niet aan jou gesteld, maar aan Wallie waarvan we weten dat hij een n2830 in zijn bezit heeft. Tenzij jij ook een n2830 in je bezit hebt, dan horen we het ook graag van jouGene schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 06:55:
[...]
Full 3d HD wordt gewoon goed afgespeeld met W8.1 en Kodi.
De vraag was niet of Windows 8.1 Full HD 3D kon afspelen maar of de NUC 2830 dat kon. Dus ongeacht het OS wat er op staat.
Ik heb vorige week via Coolblue een 2830 ontvangen (overigens gewoon in een 2820 doos).
Ik draai nu OpenELEC vanaf een USB stick, draait zeer soepel. Wil uiteindelijk toch naar Windows over ivm met silverlight en wat streamingsites die ik niet kan bekijken. Dan ga ik ook meteen Steam erop zetten
. Als ik er aan toe kom deze week dan laat ik mijn ervaringen hier weten.
Ik draai nu OpenELEC vanaf een USB stick, draait zeer soepel. Wil uiteindelijk toch naar Windows over ivm met silverlight en wat streamingsites die ik niet kan bekijken. Dan ga ik ook meteen Steam erop zetten
@ Wallie en Hooglander1
Bedankt voor jullie reactie, ik ga hem bestellen bij CoolBlue :-)
Bedankt voor jullie reactie, ik ga hem bestellen bij CoolBlue :-)
Heb inmiddels meerdere systeempjes met 2820/2830 als media center "verwerkt" en ik val in herhaling, ook in dit topic, ik weet het, maar toch....IJburger schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 12:03:
[...]
[knip]
De vraag was niet of Windows 8.1 Full HD 3D kon afspelen maar of de NUC 2830 dat kon. Dus ongeacht het OS wat er op staat.
Intel® InTru™ 3D Technologie: No
De Intel® InTru™ 3D-technologie levert stereoscopische 3D Blu-ray*-weergave in volledige 1080p-resolutie bij HDMI* 1.4 en topkwaliteit audio.
Testing, one, two ...
De i3 heeft dat dus wel:
http://ark.intel.com/nl/p...ocessor-3M-Cache-1_70-GHz
http://ark.intel.com/nl/p...ocessor-3M-Cache-1_70-GHz
[ Voor 4% gewijzigd door maomanna op 13-01-2015 13:56 ]
Ja, ruim zat, gaat prima. Ben nog geen MKV tegengekomen die het niet doet.lapino schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 11:17:
Is de 2830 nu voldoende om steam te streamen aan 1080p?
zojuist het volgende besteld:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Next Unit of Computing (V3) Core i3-4010U | € 243,70 | € 243,70 |
1 | Corsair Value Select CMSO4GX3M1C1600C11 | € 37,- | € 37,- |
1 | Kingston SSDNow mS200 60GB | € 42,50 | € 42,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 323,20 |
Gaat niet om films, mijn vraag is of Steam ook vlotjes kan op 1080p (dus game op pc, en beeld streamen naar de nuc).Wallie schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 14:44:
[...]
Ja, ruim zat, gaat prima. Ben nog geen MKV tegengekomen die het niet doet.
Je hebt bewust niet voor deze gekozen en een standaard 2.5" SSD?maomanna schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 15:06:
zojuist het volgende besteld:
# Product Prijs Subtotaal 1 Intel Next Unit of Computing (V3) Core i3-4010U € 243,70 € 243,70 1 Corsair Value Select CMSO4GX3M1C1600C11 € 37,- € 37,- 1 Kingston SSDNow mS200 60GB € 42,50 € 42,50 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 323,20
Testing, one, two ...
idd, ik wilde een zo laag mogelijk model.
Een mSATA ssd erbij die er mooi in past. Vervolgens alles via netwerk streamen vanaf server.
Een mSATA ssd erbij die er mooi in past. Vervolgens alles via netwerk streamen vanaf server.
Is het momenteel niet verstandig om even te wachten op de nieuwste versie? Die zal niet heel veel duurder zijn, maar naar het lijkt wel een goede h265-ondersteuning bieden. Dat maakt je setup gelijk alweer een stukje meer toekomstbestendig.
Inderdaad heb ik een 2820 (in mijn geval met de 2830 proc), en zowel OE als onder W8 enz, wordt 3d full hd zonder problemen afgespeeld.IJburger schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 12:03:
[...]
De vraag werd niet aan jou gesteld, maar aan Wallie waarvan we weten dat hij een n2830 in zijn bezit heeft. Tenzij jij ook een n2830 in je bezit hebt, dan horen we het ook graag van jou
Dus de NUC kan het... dat is de insteek van mijn antwoord.
Dat is duidelijk, maar wel tegenstrijdig met onderstaande quote.Gene schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 20:12:
[...]
Inderdaad heb ik een 2820 (in mijn geval met de 2830 proc), en zowel OE als onder W8 enz, wordt 3d full hd zonder problemen afgespeeld.
Er is denk ik dus een misvatting over de term Full HD 3D hier. Hardware-lover heeft het denk ik bij het juiste eind.hardware-lover schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 13:49:
[...]
Heb inmiddels meerdere systeempjes met 2820/2830 als media center "verwerkt" en ik val in herhaling, ook in dit topic, ik weet het, maar toch....
Intel® InTru™ 3D Technologie: No
De Intel® InTru™ 3D-technologie levert stereoscopische 3D Blu-ray*-weergave in volledige 1080p-resolutie bij HDMI* 1.4 en topkwaliteit audio.
Bijzonder vreemd, onder full 3d hd versta ik een BR disk player aangesloten met daarin een BR full 3d HD movie. Als voorbeeld Avatar.... Afgespeeld op een Panasonic 42st30 Full 3d HD capable neo plasma scherm.IJburger schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 20:27:
[...]
Dat is duidelijk, maar wel tegenstrijdig met onderstaande quote.
[...]
Er is denk ik dus een misvatting over de term Full HD 3D hier. Hardware-lover heeft het denk ik bij het juiste eind.
Geen enkel probleem incl .DTS HD via de aangesloten versterker.
Ok dus bij jou speelt een BluRay 3D film moeiteloos af op de Intel Celeron 2830 NUC? Meer mensen die dit kunnen bevestigen?
Laten we het eens uit gaan pluizen zodat duidelijk wordt hoe het nu precies zit met de weergave van het BR 3D format met een 2820/30 (en alles onder een derde generatie i3). Wat wordt er precies gebruikt voor het weergeven van 3D, welke software gebruik je daarvoor?Gene schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 20:40:
[...]
Bijzonder vreemd, onder full 3d hd versta ik een BR disk player aangesloten met daarin een BR full 3d HD movie. Als voorbeeld Avatar.... Afgespeeld op een Panasonic 42st30 Full 3d HD capable neo plasma scherm.
Geen enkel probleem incl .DTS HD via de aangesloten versterker.
Testing, one, two ...
Ow wacht, het hoeft al niet meer. Aangezien de term OE is gevallen ben ik er al uit. OE, en Kodi kunnen beiden NIET het BR 3D format ALS ZODANIG OOK WEERGEVEN. Het wordt wel afgespeeld, maar niet in Full (Real) 3D. Zelfs een simpele Atom met ION 330 kan zelfs het media afspelen via Kodi, er blijft alleen niets van het originele 3D signaal over.Gene schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 20:12:
[...]
Inderdaad heb ik een 2820 (in mijn geval met de 2830 proc), en zowel OE als onder W8 enz, wordt 3d full hd zonder problemen afgespeeld.
Kodi onder Windows kan het alleen indien er gebruikt wordt gemaakt van externe 3D software als weergever.
[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 13-01-2015 21:07 ]
Testing, one, two ...
Ah kijk eens aan, da's beter. Naar wat voor soort wordt het dan omgezet door OE? Naar het Side-by-Side 3D formaat? Educate us:)
IK merk optisch geen verschil tussen de br direct op de hdmi Panasonic aangesloten of gestreamd via mijn netwerk dtv de NUC 2820. De BR wordt direct door de NUC aangesproken via het netwerk, dus de stream loopt niet via /via /via. Omgezet naar SBS, maar de Panasonic kan nagenoeg alle formaten aan.
SBS/OU is geen Full (Real) 3D, je hebt het over 2 halve full HD beelden die door je TV worden omgezet naar een stereoscopisch beeld. Dat je 3D TV dat kan verwerken lijkt me meer dan logisch. Dat jij het verschil niet kunt opmerken tussen de diverse 3D formaten is prettig, voor jou. Ik kan het verschil namelijk wel zien maar het laatste wat ik hier wil is een wellus/nietus discussie opstarten. Daar komen we nooit uit.
Waar het wel omgaat is dat de vraag is beantwoord, de 2820/30 kan geen BR 3D video (zonder aanpassing), afspelen.
Waar het wel omgaat is dat de vraag is beantwoord, de 2820/30 kan geen BR 3D video (zonder aanpassing), afspelen.
Testing, one, two ...
Voor mij is dit duidelijk en hiermee afgesloten:). Thnx hardware-lover!
Vandaar ook mede mijn keuze om voor de i3 te gaan met windows based.hardware-lover schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 21:20:
SBS/OU is geen Full (Real) 3D, je hebt het over 2 halve full HD beelden die door je TV worden omgezet naar een stereoscopisch beeld. Dat je 3D TV dat kan verwerken lijkt me meer dan logisch. Als jij het verschil niet kunt opmerken tussen de diverse 3D formaten is prettig, voor jou. Ik kan het verschil namelijk wel zien maar het laatste wat ik hier wil is een wellus/nietus discussie opstarten. Daar komen we nooit uit.
PowerDVD oid zou stereoscopisch 3d kunnen afspelen.
Ik ga denk ik gewoon voor de celeron-NUC. Ik ben er net achtergekomen dat mijn Samsung F7000-TV trailers heeft van films in FullHD-3D, dus geen SBS/OU. Ik kreeg al na 3 minuten koppijn en voelde dat mijn ogen niet comfortabel waren. Daarnaast switchte ik steeds tussen 3D en 2D bij de trailers, en ik vond het niet bizar veel verschillen. Althans, dat is mijn ervaring. Als de Celeron NUC de zwaarste 1080p films kan afspelen (films van rond de 30gig bijvoorbeeld), dan zal het waarschijnlijk dat worden.
Iemand nog een schijf-tip voor me?Jasper schreef op maandag 12 januari 2015 @ 11:18:
Iemand goede ervaring met het hebben van een ~2tb schrijf in een DN2820FYKH? Ik heb geen NAS en wil de opslag graag in de Nuc.
Mag theoretisch geen probleem worden. Die films van 30GB zullen dan hoogstwaarschijnlijk toch BR als oorsprong hebben, al dan niet geripped. Ken maar weinig andere media bestanden die ook van dat soort bestandgrootte's hebben 😊IJburger schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 22:19:
[knip]
Als de Celeron NUC de zwaarste 1080p films kan afspelen (films van rond de 30gig bijvoorbeeld), dan zal het waarschijnlijk dat worden.
Testing, one, two ...
Keuze te over, dus ga voor een type met goede recensies. Ik voorzie verder weinig tot geen problemen of redenen waarom dat niet zou gaan werken.Jasper schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 23:54:
[...]
Iemand nog een schijf-tip voor me?Of niemand ervaring mee?
Testing, one, two ...
Thanks.hardware-lover schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 03:17:
[...]
Keuze te over, dus ga voor een type met goede recensies. Ik voorzie verder weinig tot geen problemen of redenen waarom dat niet zou gaan werken.
Met dit zoekfilter in de Pricewatch (> 1,2tb , 2,5" , hoogte max 9,5mm) zag ik niet veel resultaten. Of zoek ik te beperkt?
Als je de hoogte een stapje hoger zet (14.8 mm) dan krijg je meer 9.5mm HDD's (mogelijk een filter probleem dat er tot 9.5 mm gekeken wordt i.p.v. tot en met 9.5 mm...?)Jasper schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 07:41:
[...]
Thanks.
Met dit zoekfilter in de Pricewatch (> 1,2tb , 2,5" , hoogte max 9,5mm) zag ik niet veel resultaten. Of zoek ik te beperkt?
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Ik heb zelf deze gekocht:Jasper schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 23:54:
[...]
Iemand nog een schijf-tip voor me?Of niemand ervaring mee?
pricewatch: Seagate Backup Plus Slim 2TB Zwart
Schijfje er uit gehaald en in de nuc geplaatst. Dat is goedkoper dan dezelfde HD (Seagate M9T) los kopen!
Smartalesandro_46 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 08:22:
Als je de hoogte een stapje hoger zet (14.8 mm) dan krijg je meer 9.5mm HDD's (mogelijk een filter probleem dat er tot 9.5 mm gekeken wordt i.p.v. tot en met 9.5 mm...?)
Dat is helemaal een goede tip. Thanks!Asphyxion schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 09:17:
Ik heb zelf deze gekocht:
pricewatch: Seagate Backup Plus Slim 2TB Zwart
Schijfje er uit gehaald en in de nuc geplaatst. Dat is goedkoper dan dezelfde HD (Seagate M9T) los kopen!
Edit: En besteld!
Heb ook de i5 nuc besteld.
Ben benieuwd!
Ben benieuwd!
Ik ben in het bezit van celeron-nuc met Windows 8.1 en Kodi 14.
De bediening gaat via remote apps ( remote mouse en Sybu XBMC ) over wifi.
Dit werkt prima met mijn iPad mini 1 echter met mijn iPhone 6 en iPad air heb ik na het in stand by vallen
van de devices geen verbinding meer. Als ik mijn router en devices uit en aan zet lukt het weer tot ze in een stand by
vallen. Daarna weer geen verbinding meer. Zoals ik al zij heb ik dit probleem niet met iPad mini 1.
Router is een ziggo Cisco 3928 modem.
Iemand een idee?
Het bedienen met iPhone 6 is toch prettiger dan met ipad mini.
De bediening gaat via remote apps ( remote mouse en Sybu XBMC ) over wifi.
Dit werkt prima met mijn iPad mini 1 echter met mijn iPhone 6 en iPad air heb ik na het in stand by vallen
van de devices geen verbinding meer. Als ik mijn router en devices uit en aan zet lukt het weer tot ze in een stand by
vallen. Daarna weer geen verbinding meer. Zoals ik al zij heb ik dit probleem niet met iPad mini 1.
Router is een ziggo Cisco 3928 modem.
Iemand een idee?
Het bedienen met iPhone 6 is toch prettiger dan met ipad mini.
Sinds afgelopen woensdag heb ik zo'n Intel NUC 2820 in huis (4GB mem).
Wat ik mij afvraag is wat de meest gunstige configuratie is m.b.t. het toekennen van het videogeheugen, is dit 64MB of juist het maximale van 512MB ? Want hoe wordt de GPU gebruikt door Kodi in combinatie met video transcoden ?
Wat ik mij afvraag is wat de meest gunstige configuratie is m.b.t. het toekennen van het videogeheugen, is dit 64MB of juist het maximale van 512MB ? Want hoe wordt de GPU gebruikt door Kodi in combinatie met video transcoden ?
Ik gebruikt ook een NUC 54250WYK2 met msata (256GB) en 8GB RAM. Ik gebruik win8.1 en kan HD afspelen met gepaste HD audio. Gebruik allen de drivers van Microsoft en het allernieuwste BIOS. Ik zet het aan en uit via mijn Logitech K400 Keyboard en dit werkt prima. Systeem start binnen 5 seconde op en sluit af binnen 3 seconden. Updates heb ik geen last van het gaat gewoon alles automatisch.Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2014 @ 22:24:
Hallo Allemaal,
Ik ben altijd blij met dit soort forums als het gaat om gebruikers ervaringen.
Graag wil ik hier een beroep op doen.
Ik ben van plan de NUC 54250WYK2 (i5 +4gb +60gb msata) aan te schaffen. Ik wil het apparaat puur als mediaplayer gebruiken.
Ik ben een veeleisende gebruiker die het beste wil op het gebied van beeld en geluidskwaliteit. Ik zie alle films en series in een minimale resolutie van 1080p icm mijn Marantz SR5005 versterker. Ik draai alles vanaf mijn Synology NAS op mijn Gigabit thuis netwerk.
Ik gebruik nu de Xtreamer Prodigy Silver maar vind dit apparaat traag en niet echt gebruiksvriendelijk. Het speelt alles wel af en draait verder super maar erg onhandig apparaat. Daarom wil ik naar een HTPC met XBMC.
Helaas heb ik niet de ruimte om een volwaardige pc neer te zetten en zoek ik dus iets kleins. (Al weet ik dat kwaliteit en klein niet altijd goed samen gaan:) )
Bij het zoeken naar een geschikte htpc kwam ik de Intel NUC en de Gigabyte BRIX tegen.
Technisch gezien met de NUC het kunnen draaien. Het enige wat een belemmering kan zijn is de on-board videokaart(Intel HD Graphics 4400 of 5000).
Nu is mijn vraag hoe is de kwaliteit van het beeld en hoe soepel draait het systeem?
Ik wil het systeem op XBMCbuntu of Openelec draaien.
Heeft iemand ervaring met het afspelen van zeer hoge kwaliteit beeld icm hoogwaardig (DTS-HD) geluid? En hoe gaat het apparaat hier mee om?
Alvast mijn dank voor uw reactie!
Hartelijke groet,
Steven Nijholt
[ Voor 0% gewijzigd door lunarmoon op 18-01-2015 00:10 . Reden: Sorry heb 8GB in plaats van 4. ]
Volgens Intel zijn dit de beste settings:EverLast2002 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 20:06:
Sinds afgelopen woensdag heb ik zo'n Intel NUC 2820 in huis (4GB mem).
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Tested with the development build at OpenElec. Press F2 when prompted during boot to enter BIOS Setup. Press F9 to set all BIOS options to default values. Select Advanced. On the Devices and Peripherals > SATA menu, Chipset SATA Mode is set to AHCI. On the Devices and Peripherals > USB menu, USB Legacy is enabled (checked). On the Devices and Peripherals > Video menu, IGD Minimum Memory is set to 512 MB. On the Boot > Boot Priority menu: UEFI Boot is disabled (unchecked). Legacy Boot is enabled (checked). On the Boot > Boot Configuration menu, USB under Boot Devices is enabled (checked). Press F10 to save your changes and exit BIOS Setup. Proceed with the installation of the operating system. |
kortom: 512MB toekennen voor de GPU.
adr opleidingen en meer adr opleidingen
Bedankt iedereen voor de respons. Handig die Intel link, die kende ik nog niet.sjolmers schreef op zondag 18 januari 2015 @ 09:47:
[...]
Volgens Intel zijn dit de beste settings:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 Tested with the development build at OpenElec. Press F2 when prompted during boot to enter BIOS Setup. Press F9 to set all BIOS options to default values. Select Advanced. On the Devices and Peripherals > SATA menu, Chipset SATA Mode is set to AHCI. On the Devices and Peripherals > USB menu, USB Legacy is enabled (checked). On the Devices and Peripherals > Video menu, IGD Minimum Memory is set to 512 MB. On the Boot > Boot Priority menu: UEFI Boot is disabled (unchecked). Legacy Boot is enabled (checked). On the Boot > Boot Configuration menu, USB under Boot Devices is enabled (checked). Press F10 to save your changes and exit BIOS Setup. Proceed with the installation of the operating system.
kortom: 512MB toekennen voor de GPU.
In m'n enthousiasme heb ik meteen OpenELEC erop gezet, nu lees ik dat in de BIOS UEFI op disabled moet staan. Dit staat bij mij dus aan. Helaas kun je dit na de installatie niet meer uitzetten (dan start OpenELEC niet meer op, vanochtend geprobeerd).
Maar zou dit zoveel uitmaken om UEFI toch uit te zetten ? Mijn NUC start op binnen 25 seconden (vanaf USB stick).
Ik heb dezelfde setup en bij mij staat het ook zo. Lijkt geen problemen te geven.EverLast2002 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 16:07:
Maar zou dit zoveel uitmaken om UEFI toch uit te zetten ? Mijn NUC start op binnen 25 seconden (vanaf USB stick).
ik heb ook UEFI met XBMCbuntu. ook geen problemen.
wel vanaf SSD. Start op in ong 5seconde.
wel vanaf SSD. Start op in ong 5seconde.
Verwijderd
Iemand die de Xbox One remote gebruikt i.c.m. Intel Nuc & XBMC? Ik heb een Intel NUC i3 met OpenElec XBMC geïnstalleerd. Had hier vaker gelezen dat de Xbox One remote out of the box werkt dus ik eentje gekocht.
Wist niet goed hoe te installeren dus maar gewoon de batterijen erin gestoken en proberen maar, deed niets. Reboot van de NUC en jawel, hij doet het, kan in XBMC perfect browsen met de afstandsbediening. Week later wel zelfde probleem, ik boot de NUC maar afstandsbediening werkt niet. Na rebooten werkt de remote wel perfect, dus moet altijd 2x booten blijkbaar.
Nu nog een week later krijg ik de remote helemaal niet meer werkend, ook niet na x aantal keer rebooten. Lichten van de remote branden wel maar de NUC reageert er niet op.. (met toetsenbord uiteraard wel). Iemand een idee?
Wist niet goed hoe te installeren dus maar gewoon de batterijen erin gestoken en proberen maar, deed niets. Reboot van de NUC en jawel, hij doet het, kan in XBMC perfect browsen met de afstandsbediening. Week later wel zelfde probleem, ik boot de NUC maar afstandsbediening werkt niet. Na rebooten werkt de remote wel perfect, dus moet altijd 2x booten blijkbaar.
Nu nog een week later krijg ik de remote helemaal niet meer werkend, ook niet na x aantal keer rebooten. Lichten van de remote branden wel maar de NUC reageert er niet op.. (met toetsenbord uiteraard wel). Iemand een idee?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2015 09:33 ]
Wellicht is de cx w8 wintel een goedkoper alternatief voor de nuc of neo z264?
Graag jullie mening/ervaringen.
Zie link: http://www.androidminicom...8-wintel-met-windows-8-1/
En hij is dual boot..
En hij is dual boot..
[ Voor 5% gewijzigd door SoundLab op 19-01-2015 13:17 ]
Ik zie zo snel niets van een infrarood-ontvanger op die CX - dus zou je een USB poort (en geld) moeten opofferen voor een losse infrarood-ontvanger. Verder zal denk ik de performance wat minder zijn dan de NUC-2820.
Wauw, wat ben ik onder de indruk van die NUC'jes
Kreeg de vraag om een goedkope HTPC te bouwen voor de vader van een maatje van mij nadat hij bij mij Openelec/kodi had gezien en hoe dat samenwerkte met mijn servertje en macbook (airplay) Na even zoeken uitgekomen bij de DN2820FYKH doormiddel van dit forum. Zeker in combinatie met een SSD zijn ze echt heel snel, gister ook maar besloten om er 1 voor mijn moeder te bestellen na vreselijke ervaringen met een mede8er en andere <100 euro mediaspelers.
Hij streamt al zijn media vanaf mijn zelfbouw nas/server (i3, 12gb ram, 120gb en 7*2tb) via het gigabit netwerkje hier in huis.
Echter loop ik tegen een probleem aan in combinatie met dit toetsenbord
op een laptop haalt hij prima de andere kant van de kamer maar in de NUC word de respons al traag bij 1,5 meter en verliest die het bereik bij 1,6m, kan iemand mij vertellen wat hier mis mee is of waar het aan zou kunnen liggen? Ik ga vanavond een andere BIOS proberen.
Kreeg de vraag om een goedkope HTPC te bouwen voor de vader van een maatje van mij nadat hij bij mij Openelec/kodi had gezien en hoe dat samenwerkte met mijn servertje en macbook (airplay) Na even zoeken uitgekomen bij de DN2820FYKH doormiddel van dit forum. Zeker in combinatie met een SSD zijn ze echt heel snel, gister ook maar besloten om er 1 voor mijn moeder te bestellen na vreselijke ervaringen met een mede8er en andere <100 euro mediaspelers.
Hij streamt al zijn media vanaf mijn zelfbouw nas/server (i3, 12gb ram, 120gb en 7*2tb) via het gigabit netwerkje hier in huis.
op een laptop haalt hij prima de andere kant van de kamer maar in de NUC word de respons al traag bij 1,5 meter en verliest die het bereik bij 1,6m, kan iemand mij vertellen wat hier mis mee is of waar het aan zou kunnen liggen? Ik ga vanavond een andere BIOS proberen.
Verbinding gaat via RF dus zou de afstand binnenshuis (huiskamer), eigenlijk geen probleem mogen geven. Iets stoort blijkbaar het RF signaal. Andere USB poort ook al geprobeerd?
Testing, one, two ...
Ongeacht wel of niet aankopen. Aangekocht via Amazon.co.uk is ie flink voordeliger op dit moment dan op die gelinkte website, en wordt ie binnen 3-5 weken geleverd (à € 133.xx inclusief op dit moment).SoundLab schreef op maandag 19 januari 2015 @ 13:17:
Wellicht is de cx w8 wintel een goedkoper alternatief voor de nuc of neo z264?
En hij is dual boot..
Ik zou er verder een apart topic voor openen indien er behoefte voor is aangezien dit hier eigenlijk niet thuis hoort.
Testing, one, two ...
Yes,hardware-lover schreef op maandag 19 januari 2015 @ 13:56:
Verbinding gaat via RF dus zou de afstand binnenshuis (huiskamer), eigenlijk geen probleem mogen geven. Iets stoort blijkbaar het RF signaal. Andere USB poort ook al geprobeerd?
NUC uit het kastje gehaald en in de voorste poort gestopt, en er zit niks tussen de line of sight van de ontvanger en het tobo. batterijen vervangen en alles.
Voorste USB poort is 3.0, de twee aan de achterkant zijn 2.0. Ik heb mijn keyboard in de 2.0 poort zitten, geen enkel probleem.mr.DJ95 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 15:02:
[...]
Yes,
NUC uit het kastje gehaald en in de voorste poort gestopt, en er zit niks tussen de line of sight van de ontvanger en het tobo. batterijen vervangen en alles.
Het zal waarschijnlijk in theorie moeten werken (USB 2.0 in een 3.0 poort), echter heb ik al vaak apparatuur gezien die vreemde problemen gaven.
De ontvanger zat eerst in de achterste (onderste) en dat werkte niet waarna ik hem in de voorste heb geprobeerd vanwege de line of site wat ook niet werkte...EverLast2002 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 15:14:
[...]
Voorste USB poort is 3.0, de twee aan de achterkant zijn 2.0. Ik heb mijn keyboard in de 2.0 poort zitten, geen enkel probleem.
Het zal waarschijnlijk in theorie moeten werken (USB 2.0 in een 3.0 poort), echter heb ik al vaak apparatuur gezien die vreemde problemen gaven.
Ander probleem, heb net mijn NUC een bios update gegevens met de 21.bio file, kreeg ik tijdens/na de flash procedure geen beeld waardoor nu mijn NUC voluit staat te blazen en ik niks gaan. Mijn scherm geeft ook aan image not supported.
CMOS flash al uitgevoerd (power 3 seconden in)
update1: Jumper op moederbord los gehaald en heb weer beeld.hardware-lover schreef op maandag 19 januari 2015 @ 17:46:
[...]
Eerste poging tot herstel: http://download.intel.com...eryupdateinstructions.pdf
update2: krijg de melding tty acces control turned off. (even kijken wat ik hiermee kan) Kennelijk de boot stick met openelec niet goed gegaan. Opnieuw gedaan met het CMD script in de openelec map en met een andere usb stick. Dit werkte wel en heb nu weer een werkende NUC.
Hopelijk heeft iemand hier wat aan in de toekomst
[ Voor 30% gewijzigd door mr.DJ95 op 19-01-2015 18:01 ]
Eerste poging tot herstel: http://download.intel.com...eryupdateinstructions.pdfmr.DJ95 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 17:22:
[...]
[knip]
Ander probleem, heb net mijn NUC een bios update gegevens met de 21.bio file, kreeg ik tijdens/na de flash procedure geen beeld waardoor nu mijn NUC voluit staat te blazen en ik niks gaan. Mijn scherm geeft ook aan image not supported.
CMOS flash al uitgevoerd (power 3 seconden in)
HELP haha
Testing, one, two ...
21.bio file ? Ik heb deze (BIOS 0047) erin geflashedmr.DJ95 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 17:22:
Ander probleem, heb net mijn NUC een bios update gegevens met de 21.bio file
Ja kennelijk heb ik ergens een misklikje gedaan en eindigde ik met de fy0021.bioEverLast2002 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 19:40:
[...]
21.bio file ? Ik heb deze (BIOS 0047) erin geflashed
hoe managen jullie je films?
ik haal mijn films via een sambashare van mn server en kodi geeft een lijst.
Maar hoe krijg ik dan alle imdb foto's en informatie erbij?
En dat hij het netjes indeelt op genre, jaar etc.
Ik heb de D54250WYKH met 16 GB RAM, Crucial MX100 256GB SSD, Windows 10 en hetzelfde toetsenbord en loop ook tegen dit probleem aan. Soms werkt het prima, maar als Kodi een tijdje aan staat, dan reageert het toetsenbord minder en moet ik echt 1m voor de NUC gaan zitten. Na een reboot werkt het weer vanaf 4-5m, maar na een tijdje wordt dit minder. Ik heb de nieuwste BIOS en de nieuwste drivers. Als iemand een oplossing weet: Graag!mr.DJ95 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 13:34:
Ik heb overigens destijds een kort artikel geschreven over de NUC, het in elkaar zetten, etc. Misschien leuk om te lezen, zie http://www.marklanphen.nl...-kit-i5-4250u-met-2-5-hd/.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Ik heb ze op een Synology NAS staan die via SMB wordt uitgelezen. Tijdens het instellen van die share, kan je opties opgeven voor het soort content, kies daar movies.maomanna schreef op maandag 19 januari 2015 @ 22:38:
hoe managen jullie je films?
Kies daarna in het hoofdmenu van Kodi voor Films, niet voor Video's en dan kan je daarna op genre, jaar, etc. sorteren. Bij mij worden dan automatisch de covers en toelichting en dergelijke, inclusief IMDB score erbij getoond.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
ja, precies, zoiets had ik ook gevonden, maar daar zit bij lange na nie alles in.
Heb meer dan 500 films, maar kodi pakt er maar 19...
Je kunt daar ook opgeven hoe de mappenstructuur is en dergelijke. Daarnaast kan het uiteraard aan de bestandsnaam of naam van de map liggen die gespiegeld is, vreemde tekens bevat, etc. En regelmatig de bibliotheek bijwerken.maomanna schreef op maandag 19 januari 2015 @ 22:49:
ja, precies, zoiets had ik ook gevonden, maar daar zit bij lange na nie alles in.
Hier wordt ongeveer 50% gevonden, maar 19 van de 500 is wel erg weinig.
Mijn ervaring is dat ie p0rn niet zo goed pakt
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
@Taro
Hoe heb jij de mappen ingedeeld? Ik heb een externe HDD gekoppeld aan mijn NUC en de mappenstructuur wordt niet overgenomen bij Films. Alles wordt van A t/m Z weergegeven, ipv een mapje Seen, 3D films, etc.
De IMDB achtergronden zijn wel erg mooi.
Alvast bedankt.
Hoe heb jij de mappen ingedeeld? Ik heb een externe HDD gekoppeld aan mijn NUC en de mappenstructuur wordt niet overgenomen bij Films. Alles wordt van A t/m Z weergegeven, ipv een mapje Seen, 3D films, etc.
De IMDB achtergronden zijn wel erg mooi.
Alvast bedankt.
Ik denk dat je nog geen video library hebt opgezet. Check punt 2.1 Adding videos to the library in de volgende link eens.
Zo heb ik mijn shares etc toegevoegd. Zou ook bijgewerkt moeten zijn.Saiyan Extreme schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 13:44:
Ik denk dat je nog geen video library hebt opgezet. Check punt 2.1 Adding videos to the library in de volgende link eens.
zou t aan mn bestanden liggen?
Dat weet ik zeker. Probeer de missing movie scanner eens
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Inmiddels ben ik een week verder met Kodi, en zit te spelen met de audio settings.
Met name de upmix en het aantal kanalen configuratie begrijp ik niet helemaal.
Ik wil "gewoon" een stereo 2 kanaals output via een HDMI kabel hebben. Geen DTS of meerkanaals, gewoon ouderwets stereogeluid. Dat komt dan vervolgens uit de 2 speakers van m'n tv.
Wat is dan de beste setting hiervoor ? Ik heb nu "PCM number of channels" op 2 staan, en "stereo upmix" aangevinkt.
Ik wil "gewoon" een stereo 2 kanaals output via een HDMI kabel hebben. Geen DTS of meerkanaals, gewoon ouderwets stereogeluid. Dat komt dan vervolgens uit de 2 speakers van m'n tv.
Wat is dan de beste setting hiervoor ? Ik heb nu "PCM number of channels" op 2 staan, en "stereo upmix" aangevinkt.
Dan zou het aan de naamgeving liggen.maomanna schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 13:57:
[...]
Zo heb ik mijn shares etc toegevoegd. Zou ook bijgewerkt moeten zijn.
zou t aan mn bestanden liggen?
Naming video files/TV shows
Klopt als een bus volgens mij.EverLast2002 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:44:
Inmiddels ben ik een week verder met Kodi, en zit te spelen met de audio settings.
Ik las in de Kodi wiki dat het aantal (digitale) kanalen niet slaat op het aantal speakers. Daar kwam ik door in verwarring. Maargoed, het werkt volgens mij nu goed.
Hoe zit het bij jullie met de uptime van jullie NUC's? Hebben jullie dat ding continu aan staan?
Ik heb er nu een 2TB hardeschijf in zitten, maar die hardeschijf staat dus bijna volcontinu te draaien volgens mij.
Ik heb nog een NAS liggen, die kan er er op aan sluiten zodra ik verhuis (wegens het hebben van NUC, router en NAS in dezelfde ruimte)... maar ik twijfel ik ik hier wel iets mee win...
Ik heb er nu een 2TB hardeschijf in zitten, maar die hardeschijf staat dus bijna volcontinu te draaien volgens mij.
Ik heb nog een NAS liggen, die kan er er op aan sluiten zodra ik verhuis (wegens het hebben van NUC, router en NAS in dezelfde ruimte)... maar ik twijfel ik ik hier wel iets mee win...
Hij start zo snel op en sluit zo snel af dat hij bij mij 's avonds gewoon uit gaat, tezamen met de TV.BFmango schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 12:12:
Hoe zit het bij jullie met de uptime van jullie NUC's? Hebben jullie dat ding continu aan staan?
(zelfde stekkerblok
[ Voor 0% gewijzigd door Dan0r op 21-01-2015 15:10 . Reden: typo ]
Bij mij staat hij alleen aan wanneer ik hem gebruik.
De NAS waar hij zijn data vanaf haalt start automatisch om 5:45 op en sluit om 23:00 af (werk in de bouwsector
)
De NAS waar hij zijn data vanaf haalt start automatisch om 5:45 op en sluit om 23:00 af (werk in de bouwsector
Na al een tijdje aan t lurken te zijn in deze thread moet ik zeggen dat ik onder de indruk ben van wat t kleine NUCje zoal kan. Tegelijkertijd presenteert dat een 'probleem'.
Op dit moment heb ik de volgende hardware liggen om evt. ingezet te worden als mediacenter (Kodi/OpenElec).
Asrock B75 Pro3-M
i5 3570k
8 GB RAM DDR3
Crucial M4 SSD, 128 GB
Het enige waar t aan ontbreekt is een htpc waardige kast met voldoende WAF
T jammere is nu dat een kast die voldoet (Streacom FC5 Evo pricewatch: Streacom FC5 Evo Fanless Zwart of een Streacom FC10 pricewatch: Streacom FC10 Zwart meer kost dan een NUC met de benodigde hardware. De FC5 als de GPU van de CPU gebruikt gaat worden en de FC10 als ik er een GT660 ingezet gaat worden (gaming potential).
Dus de vraag is, wat is wijsheid/slim, hergebruik van goede hardware en een dure kast aanschaffen of voor klein en fijn a la NUC gaan.
Op dit moment heb ik de volgende hardware liggen om evt. ingezet te worden als mediacenter (Kodi/OpenElec).
Asrock B75 Pro3-M
i5 3570k
8 GB RAM DDR3
Crucial M4 SSD, 128 GB
Het enige waar t aan ontbreekt is een htpc waardige kast met voldoende WAF
T jammere is nu dat een kast die voldoet (Streacom FC5 Evo pricewatch: Streacom FC5 Evo Fanless Zwart of een Streacom FC10 pricewatch: Streacom FC10 Zwart meer kost dan een NUC met de benodigde hardware. De FC5 als de GPU van de CPU gebruikt gaat worden en de FC10 als ik er een GT660 ingezet gaat worden (gaming potential).
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel NUC Kit DN2820FYKH | € 121,95 | € 121,95 |
1 | Crucial CT102464BF160B | € 62,95 | € 62,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 184,90 |
Dus de vraag is, wat is wijsheid/slim, hergebruik van goede hardware en een dure kast aanschaffen of voor klein en fijn a la NUC gaan.
Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R
Verkoop je hardware en koop van het geld een NUC ? 
Mijn vriendin is heel kritsch en vind de NUC prima staan. Klein en onopvallend.
Da's inderdaad ook een optie.m3gA schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:04:
Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R
Als je een beetje kunt casemodden is dit misschien een optie, ziet er wat strakker uit.
http://www.techpowerup.com/gallery/3805.html

Prima advies. Je hebt hardware die op dit moment nog steeds aantrekkelijk is voor menig Tweaker en nog een goede waarde heeft. Je SSD houd je achter, die kan dan weer hergebruikt worden (mits de gekozen NUC ook ruimte heeft voor de 2.5").m3gA schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:04:
De case"mod" hierboven is wel erg beperkt. Alleen het deksel is vervangen door een houten? exemplaar. Maar het ziet er wel anders uit dan het rood wat die bewuste uitvoering normaal gesproken heeft, dat is ook niet echt lelijk (vind ik).
[ Voor 20% gewijzigd door hardware-lover op 21-01-2015 15:37 ]
Testing, one, two ...
En zet je hem dan ook echt zelf uit, of gebruik je een standby addon ofzo? Zijn er uberhaupt wel standby addons die het ding uitschakelen na een bepaalde tijd van inactiviteit?Okasha schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 14:42:
Bij mij staat hij alleen aan wanneer ik hem gebruik.
De NAS waar hij zijn data vanaf haalt start automatisch om 5:45 op en sluit om 23:00 af (werk in de bouwsector)
Staat ie dan echt uit of is het een soort hibernate? Iets moet hem triggeren om weer aan te gaan om 5:45
De NUC zet ik gewoon zelf aan en uit. Gebruik het meestal gewoon voor een serietje, zit ook geen schijf in ofzo (gewoon USB3 stick). Na kijken zet ik TV, AVreceiver en NUC dan uit. Auto aan-uit is standaardfunctie van de NAS, maar als ik toevallig in dat hok ben zet ik hem handmatig uit (jonge ouders dus liggen regelmatig om 2100 op bed)BFmango schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 19:50:
[...]
En zet je hem dan ook echt zelf uit, of gebruik je een standby addon ofzo? Zijn er uberhaupt wel standby addons die het ding uitschakelen na een bepaalde tijd van inactiviteit?
Echt uit gaat het niet anders zal een apparaat niet vanzelf weer aankunnen gaan. Het systeem werkt hetzelfde als een PC die in slaapstand gaat. Via een scheduler op de NAS geeft je aan wanneer hij uit moet en weer aan. Je kan ook instellen dat als hij bv 30 min niets doet hij in slaapstand gaat.maomanna schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 21:54:
Staat ie dan echt uit of is het een soort hibernate? Iets moet hem triggeren om weer aan te gaan om 5:45
Voordeel is dat je stroom bespaard meer voordelen heeft het niet. Bij mij blijft de NAS gewoon 24/7 draaien aangezien hij toch werkzaamheden verrichten over de gehele dag en mijn gevoel zegt dat het steeds stoppen en starten van de schijven ook niet bevorderlijk is voor de levensduur. De besparing kun je dan mogelijk weer gaan uitgeven aan een nieuwe schijf.
Maar goed we wijken af van het Topic
Ik heb m'n NUC via OpenELEC nu zo ingesteld dat hij gewoon na een uurtje inactiviteit in standby/off gaat (bij system settings). Ik had in de eerste instantie over die optie heen gekeken, zag hem nu pas
Ik merk dat na booten openelec mijn nas niet vindt, rebooten en fixed. enig idee waarom dit zo is?
Ik ben me ook aan het orienteren op een Intel NUC. Deze zal gebruikt worden op de tv en dan voornamelijk Popcorn time. ( hij moet wel wifi hebben ) Echter wil ik er ook twitch streams mee kunnen kijken en 1 spel op kunnen spelen ( Lineage the BloodPledge ) Dit is al een oude game maar in Korea nog steeds marktleider.
Anyhow ik denk dat een i3 genoeg zal zijn voor dit maar ik ben er niet zeker van.. iemand die dit misschien kan verduidelijken voor mij?
En worden er dit jaar nog nieuwere modellen aangekondigd en is het dan wijzer om daar op te wachten?
Anyhow ik denk dat een i3 genoeg zal zijn voor dit maar ik ben er niet zeker van.. iemand die dit misschien kan verduidelijken voor mij?
En worden er dit jaar nog nieuwere modellen aangekondigd en is het dan wijzer om daar op te wachten?
De NUC start dan sneller op dan je netwerk actief is.lapino schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 20:26:
Ik merk dat na booten openelec mijn nas niet vindt, rebooten en fixed. enig idee waarom dit zo is?
In de OpenElec instellingen etc )kun je instellen dat OpenElec moet wachten met opstarten totdat het netwerkactief is. Daar kun je ook een max tijd instellen. Ik heb deze op 5 sec staan,
Ja kan, je hebt een half size wifi kaartje nodig dan gaat het prima.Kern schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 20:40:
Ik ben me ook aan het orienteren op een Intel NUC. Deze zal gebruikt worden op de tv en dan voornamelijk Popcorn time. ( hij moet wel wifi hebben )
Je hebt voor Twitch een add-on voor XBMC, kan je het dus ook gewoon kijken.Kern schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 20:40:
Echter wil ik er ook twitch streams mee kunnen kijken
Zelf heb ik iets raars... Zal wel een commandofout zijn in het afsluiten.
Als ik bij de uitfunctie van XBMCbuntu Power down selecteer, gaat ie uit en even later weer aan.
Alsof het een rebootcommando is.
Ik heb een Intel NUC Kit D54250WYK aangeschaft. Twijfel tussen openelec/ XBMC en XBMCbuntu. Op internet lees je tegenstrijdige/ onduidelijke berichten wat nu precies de voordelen zijn tussen deze twee. zeker op basis van ervaringen van mensen!boe2 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 09:13:
OpenELEC IS een volwaardig OS. Als je ook een X11 interface wil ben je misschien beter met XBMCbuntu, maar in principe kan je all features/applicaties installeren die je maar wil.
Zou de verschillen en de mogelijkheden wel eens op een rijtje willen zien om een goede keuze te kunnen maken om deze te installeren op de NUC. Welke geeft je de meeste mogelijkheden? Wil later mijn huis wel voorzien van een NAS.
Daarnaast ben ik al aan het kijken naar een klein draadloos toetsenbordje/ muis. De NUC heeft bleutooth wifi kaartje: Intel Centrino Advanced-N 6235 en wil daarmee het toetsenbordje verbinden. Kan nog geen geschikte vinden die werkt op de bleutooth van het het kaartje:
Specs wifi: IEEE 802.11b, IEEE 802.11a, IEEE 802.11g, IEEE 802.11n, Bluetooth 2.1 EDR, Bluetooth 2.1, Bluetooth 3.0 HS, Bluetooth 3.0, Bluetooth 4.0
Wil zelf de NUC in eerste instantie gebruiken om te streamen naar tv, films kijken, wat browsen op internet. Met name het browsen op internet schijnt niet zo goed te verlopen. Wil later meer functies toevoegen. Dit apparaat kan nog veel meer aan. Wil mij daar nog in verdiepen maar wil eerst de juiste keuze maken voor het besturingssysteem. Als leek kost het je erg veel tijd
Bedankt alvast,
als je wilt browsen, kan je beter windows pakken met xbmc er los op.
streamen gaat eigenlijk met elke mediaspeler.
streamen gaat eigenlijk met elke mediaspeler.
Waarom wil iemand browsen op de TV?
Doe dat lekker met je laptop/tablet/telefoon enz.
Echt. zo'n groot scherm voegt niets toe aan je Internetbeleving, behalve ergernis voor de persoon naast je op de bank. Die kan dan niet iets anders kijken.
Ik gebruik nu al een hele tijd naar volle tevredenheid OpenElec. Kan het je van harte aanbevelen.
Kijk ook eens naar de mogelijkheden van :
- CEC module (gewoon de remote van je TV gebruiken)
- YATSE remote app
Doe dat lekker met je laptop/tablet/telefoon enz.
Echt. zo'n groot scherm voegt niets toe aan je Internetbeleving, behalve ergernis voor de persoon naast je op de bank. Die kan dan niet iets anders kijken.
Ik gebruik nu al een hele tijd naar volle tevredenheid OpenElec. Kan het je van harte aanbevelen.
Kijk ook eens naar de mogelijkheden van :
- CEC module (gewoon de remote van je TV gebruiken)
- YATSE remote app
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!