Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan2002
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-04-2023
CeesKees schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:48:
Waarom wil iemand browsen op de TV?

Doe dat lekker met je laptop/tablet/telefoon enz.

Echt. zo'n groot scherm voegt niets toe aan je Internetbeleving, behalve ergernis voor de persoon naast je op de bank. Die kan dan niet iets anders kijken.

Ik gebruik nu al een hele tijd naar volle tevredenheid OpenElec. Kan het je van harte aanbevelen.

Kijk ook eens naar de mogelijkheden van :
- CEC module (gewoon de remote van je TV gebruiken)
- YATSE remote app
Bedankt voor je reactie. nou ja browsen, klopt wel wat je zegt.... dacht aan het afspelen via youtube en bijvoorbeeld luisteren via grooveshark.

CEC module, ken het niet? Die CEC module dient dan ipv het toetsenbordje? Met die CEC module kun je dan alles instellen? Heb een kdl32ex700 tv, wel full HD.

En wat doe jij nog bijvoorbeeld meer met Openelec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:47

CeesKees

I rest my Kees

Met een CEC module zorg je er voor dat je (via HDMI) de remote van je TV ook voor de (basic) besturing van KODI (voorheen XBMC) kunt gebruiken.

Wat ik in OpenElec doe?
- Streamen vanaf mn NAS
- Youtube
- Radio luisteren
- Uitzending gemist
- Live TV, indien gewenst.

Maar dus niet via een browser, gewoon via een add-on (app)

enz enz.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
CeesKees schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:17:
Met een CEC module zorg je er voor dat je (via HDMI) de remote van je TV ook voor de (basic) besturing van KODI (voorheen XBMC) kunt gebruiken.
Just curious: is er ook zoiets als CEC-passthrough? Geen NUC maar wel openelec op een ander device. Zit aangesloten op mijn versterker omdat ik ook muziek wil luisteren zonder de tv aan te hebben. Ik kan als ik films kijk wel via CEC het geluid van de versterker harder en zachter zetten met de remote van de TV, maar idealiter zou ik ook openelec er mee bedienen.

Nu via yatse remote, dat werkt op zich ook prima, maar 1 remote to rule them all zou wel nice zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan2002
CeesKees schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:17:

Wat ik in OpenElec doe?
- Streamen vanaf mn NAS
- Youtube
- Radio luisteren
- Uitzending gemist
- Live TV, indien gewenst.

Maar dus niet via een browser, gewoon via een add-on (app)

enz enz.
Misschien een domme vraag maar sluit je de CEC module dan aan op een hdmi-ingang van je tv? En werkt als plug en play? Zat al even te googlen naar CEC module maar die zijn nogal vrij duur. gebruik jij ook zoiets? En welke dan? En kun je via die module en je tv afstandsbediening dan ook de hele setup doen van Openelec en het installeren van de apps?

En het streamen vanaf je NAS stel je in in XBMC?

Veel vragen maar het is allemaal nieuw voor mij! En er zijn ook zoveel oplossingen.

En welke apps heb jij geinstalleeerd?
Ceeskees, alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

nietorigineel schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:23:
[...]

Just curious: is er ook zoiets als CEC-passthrough? Geen NUC maar wel openelec op een ander device. Zit aangesloten op mijn versterker omdat ik ook muziek wil luisteren zonder de tv aan te hebben. Ik kan als ik films kijk wel via CEC het geluid van de versterker harder en zachter zetten met de remote van de TV, maar idealiter zou ik ook openelec er mee bedienen.

Nu via yatse remote, dat werkt op zich ook prima, maar 1 remote to rule them all zou wel nice zijn
Zo heb ik het aangesloten, en het werkt.
Dus ik kan en met de remote van mn TV de reciever harder/zachter zetten, en ik kan KODI/XBMC bedienen.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:17
ik heb mijn harmony one plus ingesteld op de nuc, maar dat werkt dus niet echt...

soms blijft ie hangen en komt ie niet meer uit het signaal (enter - return - enter - return)

hoe moet ik dat instellen?

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Niet online
CeesKees schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:33:
[...]

Zo heb ik het aangesloten, en het werkt.
Dus ik kan en met de remote van mn TV de reciever harder/zachter zetten, en ik kan KODI/XBMC bedienen.
Cool. Mooi projectje om eens verder uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan2002
Ik heb geen moderne receiver. Ik wil alleen sturen naar de tv via een vaste HDMI kabel vanaf de NUC naar de en ook probeer ik een beamer te bereiken via de router en dan chromecast aangesloten op de hdmi-poort van de beamer ( max 720p). Ik begrijp het nog niet allemaal. De CEC module komt in de HDMI van de tv? En dan kan ik zowel de tv als de NUC met deze afstandsbediening van de tv bedienen? Vraagtekens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
CeesKees schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:48:
Waarom wil iemand browsen op de TV?

Doe dat lekker met je laptop/tablet/telefoon enz.

Echt. zo'n groot scherm voegt niets toe aan je Internetbeleving, behalve ergernis voor de persoon naast je op de bank. Die kan dan niet iets anders kijken.

Ik gebruik nu al een hele tijd naar volle tevredenheid OpenElec. Kan het je van harte aanbevelen.

Kijk ook eens naar de mogelijkheden van :
- CEC module (gewoon de remote van je TV gebruiken)
- YATSE remote app
De logitch k400 is ook een goede optie imho voor 19,99€: http://www.paradigit.nl/ziggovriendendeals

Is het mogelijk om in OpenElec naar bijv. XS4ALL / KPN webtv te kijken ? Ik kan dit niet zo 1, 2, 3 terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Niet online
Begrijp ik goed dat er van zo'n usb hdmi-cec adapter maar 1 type/merk is? Buiten een pulse-eight vindt ik niets. Beetje jammer dat hun site in het bestelproces vastloopt, maar dat kan ik nog wel een keer met een andere browser proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Ik heb ook die pulse eight adapter. De dure harmony ligt inmiddels al weer maanden ongebruikt in de kast.

Enige lastige vind ik om een nieuwe keyboard.xml te maken. Ik kom er niet achter hoe de keys op mijn huidige remote genoemd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:57
maomanna schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 14:54:
ik heb mijn harmony one plus ingesteld op de nuc, maar dat werkt dus niet echt...

soms blijft ie hangen en komt ie niet meer uit het signaal (enter - return - enter - return)

hoe moet ik dat instellen?
Ik heb de Harmony ingesteld als media center pc en dan deze guide gevolgd, werkt perfect:
1. Boot up the NUC and enter the BIOS by pressing F2. There is an option under the advanced settings to enable the IR feature. Make sure this is turned on.
If you are having issues with the NUC staying powered down (it power-cycles when turned off), the remote will not be able to successfully power down the system. If this problem does not effect you, go to step 2.
The only current workaround is disabling Deep Sleep (which should already be by default) and disabling "Wake on LAN". Please note that turning off this setting will prevent you from remotely starting the NUC by contacting it on the local network (ie. you will need to power it on before it is discoverable). This option is under Advanced > Power in the BIOS
It is possible that the BIOS may freeze when you try to change this setting (another issue associated with this problem). If this happens, you will need to go downloadcenter.intel.com/ and download the most recent BIOS update. There are detailed instructions on this site on how to perform the update

2. Once these changes are made, hit F10 to save and exit.
3. After XBMC opens, navigate to to Settings > Network, and find the IP address of your HTPC. Write this down.
4. Navigate to Settings > System > Input Devices and ensure that "Remote control sends keyboard presses" is enabled.
5. Now move to a separate PC on your network and download Putty (www.putty.org/)
6. Launch the application and enter the IP address into the top field. This will initiate a SSH session with your HTPC.
7. Copy the following string and paste it into the shell by right-clicking
echo "#!/bin/sh" > /storage/.config/autostart.sh && chmod +x /storage/.config/autostart.sh
If done properly, you will simply go to a new line in the shell. If you receive an error, the syntax is likely incorrect.

8. Now paste this second command into the shell:
modprobe -r nuvoton-cir && echo "auto" | tee /sys/bus/acpi/devices/NTN0530\:00/physical_node/resources && modprobe nuvoton-cir
This should enable remote control.

9. Get your remote and see if it works now. If it doesn't, you may have the Harmony Configured incorrectly. Another user has already put together a great walkthrough on how to do this. Review the following link and then come back.
openelec.tv/forum/12-guides-tips-and-tri...y-one-complete-guide
Hopefully your remote now works. We aren't done yet though.

10. Next, open Windows Explorer, and in the address field type, "//192.168.x.x" (No quotes and the IP address would obviously be replaced with your NUC's IP)

11. You should see a folder called "ConfigFiles". Open it.

12. If the previous steps were completed correctly, there will be a file called "Autostart.sh" in this folder. Right-click on it, choose "Open with", and find "WordPad" (do not use Notepad).

13. Assuming you've never worked with this file before, all that should be in this file is a single line that reads "#!/bin/sh". Do not delete or overwrite this. Go to a fresh line and paste the following:
modprobe -r nuvoton-cir && echo "auto" | tee /sys/bus/acpi/devices/NTN0530\:00/physical_node/resources && modprobe nuvoton-cir
The contents of the file should now read :
#!/bin/sh

14. Save the file.

15. Now restart your NUC via the XBMC restart option. On reboot, your device should be working properly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter12345
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:59
Ik heb een issue dat als ik mijn NUC 2820 uitzet deze automatisch weer opnieuw opstart. Zowel als ik hem uitzet via de XBMC-app (dus echt Power off system, niet reboot), als wanneer ik op het knopje op de NUC zelf druk. Iemand een idee hoe dat kan? Misschien heb ik een instelling in de BIOS aangepast, maar ik heb geen idee welke.

Draait overigens op Openelec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-05 15:43
Kleine 20 seconden Googlen levert op: https://communities.intel.../47751?start=105&tstart=0. Lijkt dus aan WOL te liggen of als dat het niet is, de beta BIOS van INTEL te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proliner
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-09 21:17
Ik merkte dat "Windows 8.1" op de NUC 2820 niet soepel loopt vandaar dat ik "OpenELEC" heb uitgeprobeert en dat draait als een zonnetje, zeker aan te raden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMookhoek
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik wil graag Windows 8.1 op de NUC 2820 installeren voor Popcorn Time en XBMC, maar wat is dan de beste manier om dit te bedienen als media speler?

Via een CEC module of via een mini toetsenbord met trackpad? Werkt CEC wel samen met Windows 8.1?

Ik verneem graag jullie reacties hoe ik dit het beste (WAF) kan gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkilie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-11-2024
CeesKees,

ff over de uitzending gemist addon, tot hoe ver terug kun je programma's bekijken met de add on?

Ik heb het ook op m'n TV ontvanger zitten maar die kan maar een week terug :(

Dacht een zwaardere NUC te nemen om via de browser uitzending gemist te kijken.... maar als dit goed werkt dan koop ik de 2820/2830.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMookhoek
Weet iemand of je met een Pulse Eight CEC module ook kan schakelen tussen Windows 8 tegels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:21
Proliner schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 14:51:
Ik merkte dat "Windows 8.1" op de NUC 2820 niet soepel loopt vandaar dat ik "OpenELEC" heb uitgeprobeert en dat draait als een zonnetje, zeker aan te raden!
Het hangt ook af hoeveel geheugen je in je NUC hebt zitten. Met minimaal 4Gb en een SSD zal het prima moeten werken.

Windows 8.1 vergelijken met OpenElec ?
Dit zijn 2 totaal verschillende producten. Neem aan dat je KODI onder Windows 8.1 gebruikte.

Als je alleen KODI nodig hebt dan is het inderdaad zinloos om Windows te gaan installeren en is OpenElec een veel beter idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik kom van een minix neo x8-h af en was eigenlijk aan het wachten op de minix z64.
Toen ik me aan het verdiepen was in die box kwam ik de NUC 2820 tegen.
Klopt het dat de NUC beter presteert dan de z64?
Graag wil ik de NUC gebruiken om films te streamen met Kodi, ook wil ik graag een dual boot met Win 8.1 om toch bepaalde dingen uit Windows nog te kunnen doen.
Ik lees in dit topic veel over Openelec en op de site van Kodi zie ik Kodibuntu.
Zelf heb ik geen linux ervaring en vraag me af welke van de 2 ik het beste kan installeren.
Ik zat er aan te denken om de NUC te voorzien van 8Gb geheugen en een 120Gb ssd.
Door het grote aanbod en mijn nog niet zo heel veel ervaring vraag ik mij af welk geheugen en ssd ik het beste kan gebruiken.

Iemand tips en antwoorden op mijn vele vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:22
BFmango schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 12:12:
Hoe zit het bij jullie met de uptime van jullie NUC's? Hebben jullie dat ding continu aan staan?

Ik heb nog een NAS liggen, die kan er er op aan sluiten zodra ik verhuis (wegens het hebben van NUC, router en NAS in dezelfde ruimte)... maar ik twijfel ik ik hier wel iets mee win...
Mijn nuc start dmv netwerk boot van de nas. Dat start wel iets trager (50 seconden maar daar zit ook 10 seconden bij voor disk spin-up vd nas die uit slaapstand komt). Het grote voordeel is dat er geen disk in de nuc hoeft. Het bijkomend voordeel daarvan is weer dat je 'm plonk kunt uitzetten, stroom eraf met de schakelaar vh stekkerblok. Er zit immers geen disk in die corrupt kan raken.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2015 @ 09:50:
Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik kom van een minix neo x8-h af en was eigenlijk aan het wachten op de minix z64.
Toen ik me aan het verdiepen was in die box kwam ik de NUC 2820 tegen.
Klopt het dat de NUC beter presteert dan de z64?
Graag wil ik de NUC gebruiken om films te streamen met Kodi, ook wil ik graag een dual boot met Win 8.1 om toch bepaalde dingen uit Windows nog te kunnen doen.
Ik lees in dit topic veel over Openelec en op de site van Kodi zie ik Kodibuntu.
Zelf heb ik geen linux ervaring en vraag me af welke van de 2 ik het beste kan installeren.
Ik zat er aan te denken om de NUC te voorzien van 8Gb geheugen en een 120Gb ssd.
Door het grote aanbod en mijn nog niet zo heel veel ervaring vraag ik mij af welk geheugen en ssd ik het beste kan gebruiken.

Iemand tips en antwoorden op mijn vele vragen?
Ik heb zelf 4gb geheugen en een 30gb ssd geinstalleerd. Ik draai enkel openelec en daarvoor is het ruim genoeg. De vraag is natuurlijk waarom je toch windows 8 wil blijven draaien? Als dat echt belangrijk voor je is dan kun je gewoon xbmc in windows draaien en heb je ook niet echt een dual boot nodig. Afhankelijk van je gebruik misschien wel meer geheugen en grotere ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat de nuc met dual boot iets ruimer inzetbaar zou zijn dan alleen als een mediaspeler. Daarom had ik ook het idee dat 8gb geheugen en een ssd van 120gb voldoende moest wezen. Ik wil nu de nuc compleet aanschaffen en niet dat ik later denk van had ik maar een grotere hdd of iets dergelijks gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:42
Ik denk dat ik woensdag de Medion Nuc ga bestellen bij Media Markt.
http://www.mediamarkt.nl/...9,1528301.html?langId=-11

Ik weet dat het een beetje overkill is om Kodi te draaien maar wil ook eenvoudig Netflix en Popcorntime kunnen draaien. Daarnaast wil ik me eens gaan verdiepen in Couchpotato en SickBeard.

Welke remote raden jullie aan? Ik bestel me er sowieso de K400 bij maar heb ook graag een handzame remote erbij.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proliner
Misschien is dit offtopic maar hoe krijgen jullie het voor elkaar om Popcorntime op OpenELEC te draaien (is dit mogelijk)? Ik ben vrij nieuw met XBMC/Kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:38

bonyuri

Investigator!

Kapitein Merijn schreef op zondag 25 januari 2015 @ 19:44:
Ik denk dat ik woensdag de Medion Nuc ga bestellen bij Media Markt.
http://www.mediamarkt.nl/...9,1528301.html?langId=-11

Ik weet dat het een beetje overkill is om Kodi te draaien maar wil ook eenvoudig Netflix en Popcorntime kunnen draaien. Daarnaast wil ik me eens gaan verdiepen in Couchpotato en SickBeard.

Welke remote raden jullie aan? Ik bestel me er sowieso de K400 bij maar heb ook graag een handzame remote erbij.
Waarom bouw je deze niet zelf?
Ik denk dat je voor minder geld een betere setup kan krijgen...

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
bonyuri schreef op zondag 25 januari 2015 @ 20:13:
[...]
Waarom bouw je deze niet zelf?
Ik denk dat je voor minder geld een betere setup kan krijgen...
Inclusief de BTW korting en bij vergelijkbare hardware (binnen de Intel NUC reeks), valt dat zwaar te betwijfelen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
hardware-lover schreef op zondag 25 januari 2015 @ 20:21:
[...]

Inclusief de BTW korting en bij vergelijkbare hardware (binnen de Intel NUC reeks), valt dat zwaar te betwijfelen.
Dit.
De I5 kost na BTW korting 453,-, dat is dus inclusief 120gb SSD en Windows licentie. Goedkoper ga je hem echt niet vinden. Het enige nadeel is dat je er een hoop bloat-ware vanaf moet gooien. Een ander groot voordeel is dat de Medion zwart is wat mooier past bij mijn andere apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Kapitein Merijn schreef op zondag 25 januari 2015 @ 20:33:
[...]
[knip]

Een ander groot voordeel is dat de Medion zwart is wat mooier past bij mijn andere apparatuur.
Zwart? De bovenzijde bedoel je dan misschien?

http://www.medion.com/nl/...c-s2000-d-10019422a1.html

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS22ISmPjfBmaJ3h00uK1zNhrkML6w_54_Pac02iVvRV7x-jAdl

[ Voor 15% gewijzigd door hardware-lover op 25-01-2015 20:56 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Proliner schreef op zondag 25 januari 2015 @ 20:02:
Misschien is dit offtopic maar hoe krijgen jullie het voor elkaar om Popcorntime op OpenELEC te draaien (is dit mogelijk)? Ik ben vrij nieuw met XBMC/Kodi.
Er is geen popcorntime addon voor xbmc. Er zijn wel goede addons die in de buurt komen, zoals Pulsar en Genesis. Genesis is eenvoudig te installeren, Pulsar kost wat meer moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Damn...
Volgens de Medion site inderdaad zilver met een zwarte bovenkant (zoals de normale Nuc dus) en volgens de MM site zwart.
Heb hem liever in het zwart maar dat mag de pret niet drukken.

Ben ik aan het googelen naar de kleur kom ik deze aanbieding tegen:
http://www.medion.com/de/...a-s2000-d-10019422a1.html
Je moet hem wel in Duitsland laten leveren.

[ Voor 14% gewijzigd door Kapitein Merijn op 25-01-2015 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03-2020
Heb je alleen wel vies lelijk "Medion" er op staan.

Ik had stiekem gehoopt dat MM ook Intel NUC in hun assortiment had maar helaas.. nu maar even rond zoeken waar ik er eentje ga aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMookhoek
Goedemorgen,

Zou iemand mij de functionaliteit van de Pulse-Eight CEC module kunnen aangeven. Ik kom hier niet geheel uit.

Ik wil een 2820/2830 NUC aanschaffen met hierop XBMC, Popcorn Time, Netflix en uitzending gemist. Hiervoor wil ik dit laten draaien met Windows 8.1.

Als de NUC dan opgestart is met Windows kan ik niet met de AB en CEC tegels in het Windows 8.1 bureaublad selecteren, toch? Ik wil hiervoor dan de app Remote Mouse gebruiken.

Kan ik hierna dan alle functies van XBMC, Popcorn Time, Netflix en uitzending gemist met de standaard afstandsbediening van de TV doen (natuurlijk met CEC module)?

Ik heb een vrij nieuwe Sony Bravia TV.

Graag zou ik hier wat meer info over willen zodat het plaatje compleet is.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
Misschien ben ik wel te kritisch, maar wanneer ik een 1080p HD film kijk, dan merk ik af en toe een "hapering/schokje" in de film (NUC2820, 4GB mem / Openelec 5.0 vanaf USB stick / Buffalo MiniStation 1TB externe USB3.0 harddisk voor opslag films).
Ik dacht dat dit kastje alles op full HD kon afspelen zonder problemen.
Ervaren meer mensen dit ook zo ?

[ Voor 9% gewijzigd door EverLast2002 op 26-01-2015 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan0r
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2022
EverLast2002 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 10:47:
Misschien ben ik wel te kritisch, maar wanneer ik een 1080p HD film kijk, dan merk ik af en toe een "hapering/schokje" in de film (NUC2820 / externe USB3.0 harddisk voor opslag films).
Moet afkloppen, maar die bevindingen heb ik tot nu toe niet. (1 jaar gebruik, Win 8.1/NUC2820)
op welk OS draai je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Misschien ben ik wel te kritisch, maar wanneer ik een 1080p HD film kijk, dan merk ik af en toe een "hapering/schokje" in de film (NUC2820 / externe USB3.0 harddisk voor opslag films).
Mooi dat je dit meldt, ben namelijk zelf ook naar deze oplossing aan het kijken.
Welke USB3.0 HD gebruik je?

@Dan0r: jij gebruikt ook een externe USB3.0 HD? Zo ja, welke?

Ow en hoeveel geheugen?

[ Voor 7% gewijzigd door bitpixl op 26-01-2015 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
bitshady schreef op maandag 26 januari 2015 @ 10:50:
[...]

Mooi dat je dit meldt, ben namelijk zelf ook naar deze oplossing aan het kijken.
Welke USB3.0 HD gebruik je?

@Dan0r: jij gebruikt ook een externe USB3.0 HD? Zo ja, welke?

Ow en hoeveel geheugen?
Ik heb de specs in m'n post erbij gezet. :)
De zwakste schakel in mijn setup is nu de USB stick waar Openelec/Kodi vanaf draait...
Misschien dat met een SSD het probleem verholpen is.

[ Voor 16% gewijzigd door EverLast2002 op 26-01-2015 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan0r
  • Laatst online: 19-04-2022
EverLast2002 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 11:00:
[...]

Ik heb de specs in m'n post erbij gezet. :)
De zwakste schakel in mijn setup is nu de USB stick waar Openelec/Kodi vanaf draait...
Misschien dat met een SSD het probleem verholpen is.
Ik gebruik een WD Elements. Ik gebruik tevens een SSD en geen USB-stick. Heb voorheen Openelec gedraaid en ook daarmee geen problemen gehad. Kijk veel 1080p content overigens, dus het had me opgevallen moeten zijn lijkt me.

Edit: gebruik 4GB LV geheugen van Crucial

[ Voor 3% gewijzigd door Dan0r op 26-01-2015 11:21 . Reden: extra spec ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Kapitein Merijn schreef op zondag 25 januari 2015 @ 20:33:
[...]

Dit.
De I5 kost na BTW korting 453,-, dat is dus inclusief 120gb SSD en Windows licentie. Goedkoper ga je hem echt niet vinden. Het enige nadeel is dat je er een hoop bloat-ware vanaf moet gooien. Een ander groot voordeel is dat de Medion zwart is wat mooier past bij mijn andere apparatuur.
Ja juist, met de BTW korting.
Anders kom ik voor hetzelfde systeem op 500 euro (met Win8.1 licentie) en dan zou je zelfs nog een beetje kunnen tweaken door bijvoorbeeld een kleinere SSD te nemen en meer geheugen en bijvoorbeeld Windows te laten vallen en voor OpenELEC ofzo te gaan.
Dat zou mijn voorkeur hebben, maar desalniettemin is het met korting een mooie prijs :)

[ Voor 4% gewijzigd door bonyuri op 26-01-2015 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
  • Laatst online: 11-09 12:41
Ik heb een vraag over de mapping van XBMC. Ik heb met de wiki pagina mijn folders toegevoegd aan de movieinformation bibliotheek, alleen pakt die alle films in 1 keer en negeert de onderliggende folders.
Het gaat om een NUC 2820 met Openelec 5.0.

Ik heb een map movies, met daarin:
1. de nog niet gezien film
2. Seen films
3. 3D films
4. Classics

Alleen in de bibliotheek gooit die alle film in 1 overzicht. Als ik mijn bestanden niet via de bibliotheek benader zie ik wel mijn map structuur, maar dan mis je natuurlijk de achtergronden en IMDB informatie.
Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
xbmc houdt zelf bij welke je wel en niet hebt gezien. dus daar kan je dan op filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
Misschien ben ik wel te kritisch, maar wanneer ik een 1080p HD film kijk, dan merk ik af en toe een "hapering/schokje" in de film (NUC2820, 4GB mem / Openelec 5.0 vanaf USB stick / Buffalo MiniStation 1TB externe USB3.0 harddisk voor opslag films).
Geen last van. Enige verschil met jouw config is dat ik een 2tb interne schijf heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-03-2021
roger1984 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:10:
Ik heb een vraag over de mapping van XBMC. Ik heb met de wiki pagina mijn folders toegevoegd aan de movieinformation bibliotheek, alleen pakt die alle films in 1 keer en negeert de onderliggende folders.
Het gaat om een NUC 2820 met Openelec 5.0.

Ik heb een map movies, met daarin:
1. de nog niet gezien film
2. Seen films
3. 3D films
4. Classics

Alleen in de bibliotheek gooit die alle film in 1 overzicht. Als ik mijn bestanden niet via de bibliotheek benader zie ik wel mijn map structuur, maar dan mis je natuurlijk de achtergronden en IMDB informatie.
Wie kan mij helpen?
Zoals gezegd door @maomanna houd XBMC/Kodi zelf bij welke film je gezien hebt en welke nog niet.

Je kan films die je al gezien hebt met een rechter muisklik voor de eerste keer zelf even aanmerken als "Gezien" of "Nog niet Gezien". Daarna word het bijgehouden. Films in 3D herken je aan het icoontje echter Classics daar is in de bibliotheek geen aparte categorie voor aangemaakt voor zover ik weet.

Wil je dit allemaal niet dan zal je via Bestanden naar je films moeten gaan om je eigen map indeling op TV te krijgen.

Je merkt al meteen dat de naam of indeling van je huidige mappen structuur geen invloed heeft op de werking van de bibliotheek. Maak het daarom zo simpel mogelijk...

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proliner
Kasj schreef op zondag 25 januari 2015 @ 20:57:
[...]

Er is geen popcorntime addon voor xbmc. Er zijn wel goede addons die in de buurt komen, zoals Pulsar en Genesis. Genesis is eenvoudig te installeren, Pulsar kost wat meer moeite.
Ik heb Genesis uitgeprobeerd en dat werkt eigenlijk best prima. Jammer dat het beeld kwaliteit niet altijd even goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Proliner schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:10:
[...]

Ik heb Genesis uitgeprobeerd en dat werkt eigenlijk best prima. Jammer dat het beeld kwaliteit niet altijd even goed is.
Meestal zijn de HD sources best OK toch? De kwaliteit van pulsar is vaak beter, omdat je net als bij popcorn time torrents streamt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Laatst online: 15-09 23:17
Ik speel hier films van 40 Gb zonder enige hapering. Films staan wel op lokale disk.
Draai kodibuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Laatst online: 15-09 23:17
Proliner schreef op zondag 25 januari 2015 @ 20:02:
Ik heb om die reden kodibuntu.
Popcorn time en de browser voor streams via sites.
Werkt perfect. Alles uitzoeken kost wel wat tijd.
Installeer popcorn time via de repo, dan gebeuren de updates ook automatisch. Je zal ook nog "screensaver" moeten uitzetten maar dat kan je online wel vinden.
Ik heb een nuc met 4 Gb ram en 1 TB schijf van WD. Zelfs hele zware films geven maar 20 - 30 % verbruik van beide cpu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Is er iemand die ook torrents download via openelec/kodi?
Werkt dat een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
  • Laatst online: 11-09 12:41
@WD-Medic @maomanna

Bedankt voor de uitleg.
Ik heb inmiddels voor 300+ films erop geklikt en 'gezien' geselecteerd |:( Kan het iedereen aanraden...... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Je kunt ook in kodie naar de betreffende map navigeren en op "w" (watched) drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Yarisken schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 22:59:
[...]

Ik speel hier films van 40 Gb zonder enige hapering. Films staan wel op lokale disk.
Draai kodibuntu.
Ik draai zelfs films vanaf mijn NAS en heb dit probleem niet.

Denk eerder dat het probleem in de USB stick zit, of in de harde schijf die je via USB hebt aangesloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
roger1984 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 08:57:
@WD-Medic @maomanna

Bedankt voor de uitleg.
Ik heb inmiddels voor 300+ films erop geklikt en 'gezien' geselecteerd |:( Kan het iedereen aanraden...... :P
Misschien is het om deze reden dan ook wel "handig" om een backup van je bibliotheek te bewaren voor het geval je de Kodi installatie een keer om zeep hebt.. of een nieuwe/andere versie van het OS zoals b.v. OpenElec op je systeem hebt gezet.

Na herinstallatie alleen nog de backup importeren en je bent meteen weer klaar zonder opnieuw die 300+ te bewerken. :D

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Sterker... De bibliotheek exporteren als losse files in de film map. Wanneer je dan een map verwijdert en je doet een volledige rescan, dan is je bibliotheek ook schoon.

Werkt ook goed met verplaatsen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Stomme vraag maar heb je wel match framerate to video aanstaan? anders gooit hij alles naar 50(25fps)/60hz(30fps) inplaats van 24Hz(23,97fps)

Als je match framerate aanzet selecteerd kodi/openelec de beste afspeel mogelijkheid dus 24p in 23,97fp etc etc.

[ Voor 10% gewijzigd door devil-strike op 28-01-2015 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chalk
  • Laatst online: 12:04
Gisteren heb ik een Pulse Eight adapter binnen gekregen en direct geprobeerd met mijn NUC2820 (OpenElec) in combinatie met mijn Sony Bravia. Alle knoppen werken out of the box en dit ding is echt een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
ook het scrollen door je kodi menu's?
Hoe werkt je aan en uit?
Of heb je de nieuwe bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
devil-strike schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 21:37:
[...]

Stomme vraag maar heb je wel match framerate to video aanstaan? anders gooit hij alles naar 50(25fps)/60hz(30fps) inplaats van 24Hz(23,97fps)

Als je match framerate aanzet selecteerd kodi/openelec de beste afspeel mogelijkheid dus 24p in 23,97fp etc etc.
Thanks, het stond uit en heb het nu aangezet (Always).
Waarom staat dit default uit eigenlijk ? Als je leest wat het doet dacht ik niet meteen aan een vloeiende afspeel setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Laatst online: 03-09 17:54
Ja snap dat ook niet waarom dat uit staat, elke tv van zegmaar 2011 ondersteund prima 23,97fps(24p).

E ja over vloeiend afspelen, als film 23,97fps is en je zend signaal naar tv uit zoals normal zegmaar 50hz(25fp) dan moet hij frames gaan verzinnen die er niet zijn, met gevolg schokjes, idem met 30fps(60Hz) naar lager moet hij frames weggooien en krijg je ook schokjes.

[ Voor 19% gewijzigd door devil-strike op 29-01-2015 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilias1991
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-09 18:16
Ik krijg dan morgen eindelijk mijn NUC binnen, wil graag dual boot gaan draaien (Win 8.1/Open Elec).

Kan ik de volgende handleidingen aanhouden:

http://openelec.tv/forum/...ws-without-ubuntu-install
https://blog.jordanhopfne...windows-7-linux-openelec/

Of is er iets recenter? De guides hierboven includen een Ubuntu OS of hebben al Windows geinstalleerd, wat voor mij niet van toepassing is.

En kan ik gewoon Open Elec 5.0 installeren? Of is die versie niet stabiel genoeg en is 4.2 de betere keuze?

[ Voor 10% gewijzigd door Ilias1991 op 30-01-2015 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:27
Klinkt erg mooi zo'n NUC om zelf een (redelijk) goedkoop allround mediacenter te bouwen. Heb wel aantal vragen waar ik niet direct duidelijk antwoord op kon vinden (of iig conflicterende antwoorden)
- Kan ik hem aanzetten met een infrarood afstandsbediening (en welke code moet ik er dan heen sturen) Wil dit graag met mijn logitec harmony doen
- Kun je Kodi ook bedienen met een remote, is dat werkbaar?

Of is dit nog beter/makkelijker? https://www.media24store....64-inclusief-windows-8-1/

[ Voor 11% gewijzigd door jongetje op 29-01-2015 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 10:35
jongetje schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:20:
Klinkt erg mooi zo'n NUC om zelf een (redelijk) goedkoop allround mediacenter te bouwen. Heb wel aantal vragen waar ik niet direct duidelijk antwoord op kon vinden (of iig conflicterende antwoorden)
- Kan ik hem aanzetten met een infrarood afstandsbediening (en welke code moet ik er dan heen sturen) Wil dit graag met mijn logitec harmony doen
- Kun je Kodi ook bedienen met een remote, is dat werkbaar?

Of is dit nog beter/makkelijker? https://www.media24store....64-inclusief-windows-8-1/
Als je de Harmony instelt als een Microsoft Media Center werkt alles zonder instellen. Kodi werkt prima met een remote. Ik gebruik zelden een toetsenbord. Alleen om sources in te stellen.

[ Voor 6% gewijzigd door m3gA op 29-01-2015 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:57
m3gA schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:43:
[...]

Als je de Harmony instelt als een Microsoft Media Center werkt alles zonder instellen. Kodi werkt prima met een remote. Ik gebruik zelden een toetsenbord. Alleen om sources in te stellen.
Sinds vandaag ook mijn NUC binnen (samen met harmony 350). Ingesteld via http://myharmony.com/nl/ en gekozen voor Microsoft Media Center. Bij mij werkte ook alles out of the box op Kodibuntu, enige knop aanpassing ik die wel moest doen was de back button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chalk
  • Laatst online: 12:04
Heeft iemand ervaring met het gebruik van een HDMI switch i.c.m. een NUC? Ik wil een switch gebruiken om mijn PS4 en NUC op dezelfde HDMI aansluiting in te prikken. Ik ben op zoek naar een switch die automatisch wisselt, en geen externe voeding nodig heeft.
Nu kwam ik de volgende switch tegen: bol.com

In de specificaties staat vermeld:
Let op: het kan zijn dat de switch niet met elk device automatisch switcht, dan kan het zo zijn dat het aangesloten device geen/of niet voldoende stuurspanning uitgeeft.
Weet iemand of de NUC voldoende "stuurspanning" levert om de switch aan te sturen? (en/of eventueel de PS4)
Eventuele pointers in de richting van een switch zijn ook welkom! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Chalk op 30-01-2015 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Saiyan Extreme schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 13:04:
Heeft iemand ervaring met het gebruik van een HDMI switch i.c.m. een NUC? Ik wil een switch gebruiken om mijn PS4 en NUC op dezelfde HDMI aansluiting in te prikken. Ik ben op zoek naar een switch die automatisch wisselt, en geen externe voeding nodig heeft.
Nu kwam ik de volgende switch tegen: bol.com

[knip]
Ik heb hetzelfde apparaatje in gebruik op de slaapkamer van mijn jongste dochter. Dat ding werkt eigenlijk (automatisch) aardig feilloos met daarop aangesloten, een niet NUC barebone (als Kodi machine), een Sony mediaspeler (o.a. voor Netflix als onze huiselijke Netflix server niet in de lucht mocht zijn), een Humax kabel-tuner (voor.. duh...).

Het lijkt me dat een NUC niet dusdanig afwijkt dat deze het HDMI signaal niet af zou geven om een apparaat aan het andere einde van de kabel te triggeren. Dat is namelijk standaard in de HDMI standaard :)

Waar je wel voor zou moeten waken is dat andere verbindingen niet actief zijn of worden tijdens NUC gebruik, daarvan kan ie wel in de war raken en schakelt ie zomaar over naar een andere ingang.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVG88
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 12:41
Na een hoop gelezen te hebben in dit topic, ben ik van plan om de volgende setup te gaan bestellen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel NUC Kit DN2820FYKH€ 129,90€ 129,90
1Logitech K400 Wireless Touch Keyboard (QWERTY)€ 28,-€ 28,-
1Crucial CT51264BF160BJ€ 31,95€ 31,95
1Kingston SSDNow V300 60GB€ 39,04€ 39,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 228,89

Ik wil de NUC puur gebruiken om media te streamen vanaf WD MyBook Live en Netflix af te spelen. Dus wil ik Windows 8.1 installeren met XBMC en Netflix.

Heeft er iemand tips of op/aanmerkingen op mijn wish list?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilias1991
-

[ Voor 99% gewijzigd door Ilias1991 op 30-01-2015 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
thijsheerst schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 14:32:
Na een hoop gelezen te hebben in dit topic, ben ik van plan om de volgende setup te gaan bestellen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel NUC Kit DN2820FYKH€ 129,90€ 129,90
1Logitech K400 Wireless Touch Keyboard (QWERTY)€ 28,-€ 28,-
1Crucial CT51264BF160BJ€ 31,95€ 31,95
1Kingston SSDNow V300 60GB€ 39,04€ 39,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 228,89

Ik wil de NUC puur gebruiken om media te streamen vanaf WD MyBook Live en Netflix af te spelen. Dus wil ik Windows 8.1 installeren met XBMC en Netflix.

Heeft er iemand tips of op/aanmerkingen op mijn wish list?

Alvast bedankt!
Logitech Keyboard kan je hier iets goedkoper krjgen: http://www.paradigit.nl/ziggovriendendeals
19,99 ex. verzending....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Laatst online: 17-09 18:48
harrytasker schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 21:17:
[...]

Logitech Keyboard kan je hier iets goedkoper krjgen: http://www.paradigit.nl/ziggovriendendeals
19,99 ex. verzending....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVG88
  • Laatst online: 15-09 12:41
harrytasker schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 21:17:
[...]

19,99 ex. verzending....
Thanks! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilias1991
-

[ Voor 116% gewijzigd door Ilias1991 op 03-02-2015 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iWishmaster
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-06 19:50
Zou deze ook een optie zijn, puur voor media streaming? Mijn TV heeft een defecte HDMI input en deze barebone heeft nog een VGA aansluiting. Alternatief is een VGA->HDMI omzetter (actief), maar dat is ook snel weer 50-100 euro ...

Ik maak me er een beetje zorgen om dat de Intel Atom E3815 het niet gaat redden in 1080p.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel NUC Kit DE3815TYKHE€ 136,39€ 136,39
1Crucial CT51264BF160BJ€ 33,-€ 33,-
1Kingston SSDNow V300 60GB€ 40,64€ 40,64
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 210,03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
iWishmaster schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 13:59:
Zou deze ook een optie zijn, puur voor media streaming? Mijn TV heeft een defecte HDMI input en deze barebone heeft nog een VGA aansluiting. Alternatief is een VGA->HDMI omzetter (actief), maar dat is ook snel weer 50-100 euro ...

Ik maak me er een beetje zorgen om dat de Intel Atom E3815 het niet gaat redden in 1080p.

[knip]
Hoewel offtopic en zonder je uit het NUC topic weg te willen jagen, ben je mogelijk niet iets beter af met een van onderstaande apparaten?

pricewatch: Gigabyte BRIX GB-BXBT-2807

pricewatch: Gigabyte BRIX GB-BXBT-1900

http://ark.intel.com/compare/81072,78476,78867

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 31-01-2015 15:02 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
de brix hebben geen IR ontvangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Sluit je er toch 1 aan via USB? Losse IR ontvanger is geen enkel probleem... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iWishmaster
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-06 19:50
hardware-lover schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 14:57:
[...]

Hoewel offtopic en zonder je uit het NUC topic weg te willen jagen, ben je mogelijk niet iets beter af met een van onderstaande apparaten?

Die staan inderdaad ook op het lijstje om te vergelijken. IR is niet nodig wat mij betreft, budget van ongeveer 200 euro als het even kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyS
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

MyS

Kan iemand mij vertellen of je op de Intel NUC Kit DN2820FYKH (met 4 of 8 GB en SSD) fatsoenlijk windows 8.1 kunt draaien met hierop Kodi en Netflix?

Of kun je hiervoor toch beter de i3 of i5 versie nemen? Alhoewel ik bang ben dat ik hiervan de fans teveel ga horen...

Het liefst zou ik een Openelec build draaien, echter is Netflix dan weer problematisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
MyS schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:15:
Kan iemand mij vertellen of je op de Intel NUC Kit DN2820FYKH[knip]

Of kun je hiervoor toch beter de i3 of i5 versie nemen? Alhoewel ik bang ben dat ik hiervan de fans teveel ga horen...
[knip]
Het onderstreepte gedeelte hierboven begrijp ik niet helemaal, allen zijn ze van een systeemfan voorzien, waarom zou je die van een i3/i5 beter horen dan die van een DN2820?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Kan me voorstellen dat de i3/i5 (een stuk) warmer wordt vergeleken met de celeron, waardoor de fan op een hoger rpm moet draaien om de hitte te verplaatsen.

[ Voor 5% gewijzigd door bitpixl op 02-02-2015 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyS
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

MyS

hardware-lover schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:26:
[...]

Het onderstreepte gedeelte hierboven begrijp ik niet helemaal, allen zijn ze van een systeemfan voorzien, waarom zou je die van een i3/i5 beter horen dan die van een DN2820?
Uiteraard zit er in de 2820 ook een fan, echter hoor ik hier nooit iemand over en staat in vrijwel alle reviews dat hij zo stil is. Bij reviews over de i3/i5 versies lees ik veelal dat gebruikers de fan horen bij intensievere taken.

Wellicht dat de i3/i5 versies warmer worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
bitshady schreef op maandag 02 februari 2015 @ 15:27:
Kan me voorstellen dat de i3/i5 (een stuk) warmer wordt vergeleken met de celeron, waardoor de fan op een hoger rpm moet draaien om de hitte te verplaatsen.
Ik kan me voorstellen dat een i3/i5 het dusdanig op zijn sloffen kan doen waardoor deze helemaal niet zo snel een beroep hoeft te doen op de fan?

Het opgenomen vermogen is 7.5w v 15w, maximale processor die temp is 105°C v 100°C.

Ik kan me voorstellen dat je een i3/i5 eerder voor zwaardere taken in gaat zetten wat automatisch wil zeggen dat deze warmer zal worden maar als Kodi media speler zie ik dit niet gebeuren, eerder het tegenovergestelde.

[ Voor 30% gewijzigd door hardware-lover op 02-02-2015 17:41 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
De i5 heb ik hier staan en die is alleen voor Kodi in gebruik.

De fan is alleen iets hoorbaar bij een temp rond de 55 graden of hoger en dan moet er net geen media aan staan. Het is dan eigenlijk meer dat je denkt van wat hoor ik nou..

[ Voor 1% gewijzigd door WD-Medic op 02-02-2015 21:42 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proliner
WD-Medic schreef op maandag 02 februari 2015 @ 19:10:
De i5 heb ik hier staan is alleen voor Kodi in gebruik.

De fan is alleen iets hoorbaar bij een temp rond de 55 graden of hoger en dan moet er net geen media aan staan. Het is dan eigenlijk meer dat je denkt van wat hoor ik nou..
i5 iets te overdreven voor "Kodi" gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Op dit moment misschien wel maar je kunt nooit pk's genoeg hebben.. :P

Ik heb een WD TV Live Hub gehad, helemaal leuk totdat je de GUI (skin) gaat wijzigen. Ik heb ook een Dune HD Duo in huis en daar is alleen via yaDIS een GUI mee te bouwen die dan ook weer niet soepel loopt als er te veel afbeeldingen gebruikt worden. Met de i5 heb ik daar ineens mee afgerekend want dat stroperige gedoe in de GUI dat word je toch wel zat op den duur ... althans ik wel. 8)

[ Voor 73% gewijzigd door WD-Medic op 02-02-2015 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Laatst online: 15-09 15:21
Gisteren de i3 besteld, vond het prijsverschil met de i5 toch net te groot om voor de i5 te gaan. Ben wel voor de 'grote' nuc gegaan waar dus nog een 2,5" schijf bij past.

Al met al dus:
i3 NUC
8GB memory
120GB SSD
1TB 2,5" HD

Gaat straks Ubuntu op draaien met Sickbeard/SpotWeb/Kodi.

Edit:
Nu ik er over nadenk; heeft iemand ervaringen met Kodibuntu? Zo ja; kan iemand me aangeven wat precies het verschil is tussen Kodibuntu en zelf Ubuntu + Kodi installeren? Zitten er plugins in Kodi oid? Of kun je bijv. "switchen" tussen rechtstreeks booten in Kodi vs de Desktop?

[ Voor 32% gewijzigd door XyritZz op 03-02-2015 09:55 ]

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Proliner schreef op maandag 02 februari 2015 @ 19:27:
[...]
i5 iets te overdreven voor "Kodi" gebruik?
Ik heb ook de i5 variant voor Kodi gebruik, maar je wil graag wat extra capaciteit hebben om bijvoorbeeld eens een keer een VM te kunnen draaien. Met een IMAX demo met FLAC trek ik overigens alle 4 de CPU's naar 100%, niet dat het veel nut heeft iets dergelijks op je TV te kijken, maar toch. Dat is dan met 16 GB RAM en een SSD, wie weet welke standaarden en formaten er de komende jaren nog meer aankomen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squinck
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-09 08:08
m3gA schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 14:41:
Ik heb deze NUC met 4GB (toekomstvast), hoewel hij volgens mij niet veel meer dan 1GB gebruikt en ik heb hem zowel met een USB stick als een Sanddisk SSD gebruikt icm Openelec. Hij speelt echt alles af. De CPU wordt nauwelijk belast. Zelfs niet met een 32GB 1080p versie van Avatar. Beide cores deden toen ongeveer 15%.

Openelect werkt prima. De bios problemen zijn ondertussen al lang verholpen. Let wel op dat je hem update want de meeste NUCs worden nog uitgeleverd met oude bios versies.
Booten met de sandisk ssd gaat in 22 seconden. Met een usb 3.0 stick in 27 seconden. Standby gebruik ik niet omdat het booten snel genoeg gaat. Uit en aan werkt prima met mijn Harmony Remote (instellen op MCE remote).

Nog een handig linkje: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Intel_NUC
Je schijft Ik heb deze NUC, maar waar verwijst het woordje deze dan naar?
Ik zit er zelf over te denken om een NUC te kopen, maar weet niet zo goed welke.
Hoorde van iemand dat het perse een NUC moet zijn met minstens i3, maar vraag me af of celeron al niet meer dan genoeg is voor Openelec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squinck
hardware-lover schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 14:57:
[...]

Ik was net gewend aan de term NUC. Nu komt er weer een BRIX bij :F 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Squinck schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 09:12:
[...]
Ik was net gewend aan de term NUC. Nu komt er weer een BRIX bij :F 8)7
Vergeet de RPI2 niet :*)

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squinck
Haha ja lol ik heb dus momenteel een Rpi b+, de 2e versie schijnt onwijs heet te worden.
Maar was is nou het verschil tussen een NUC en een BRIX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ykaenS
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-07 11:41
Squinck schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 09:08:
[...]

Ik zit er zelf over te denken om een NUC te kopen, maar weet niet zo goed welke.
Hoorde van iemand dat het perse een NUC moet zijn met minstens i3, maar vraag me af of celeron al niet meer dan genoeg is voor Openelec.
Deze verwijst naar de NUC Kit DN2820 FYKH aangezien de naam van dit topic toendertijd verwees naar de DN2820 FYKH.

De naam van het topic is later gewijzijgd naar "Kodi mediaspeler met Intel NUC`s"
Squinck schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 09:19:
[...]

Haha ja lol ik heb dus momenteel een Rpi b+, de 2e versie schijnt onwijs heet te worden.
Maar was is nou het verschil tussen een NUC en een BRIX?
BRIX is ook een mini-pc maar dan van Gigabyte.

Zie ook: http://liliputing.com/201...-pcs-for-300-or-less.html

[ Voor 25% gewijzigd door ykaenS op 05-02-2015 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Squinck schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 09:08:
[...]

Celeron is zat. Draai al zeker een jaar met een celeron. Probleemloos en tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:01

mphilipp

Romanes eunt domus

WD-Medic schreef op maandag 02 februari 2015 @ 21:35:
Op dit moment misschien wel maar je kunt nooit pk's genoeg hebben.. :P

Ik heb een WD TV Live Hub gehad, helemaal leuk totdat je de GUI (skin) gaat wijzigen. Ik heb ook een Dune HD Duo in huis en daar is alleen via yaDIS een GUI mee te bouwen die dan ook weer niet soepel loopt als er te veel afbeeldingen gebruikt worden. Met de i5 heb ik daar ineens mee afgerekend want dat stroperige gedoe in de GUI dat word je toch wel zat op den duur ... althans ik wel. 8)
Dat is inderdaad de standaard houding als je met die windows meuk werkt. XBMC/Kodi werkt zelfs op een Raspberry Pi. Ok, daarop is ie met menunavigatie wat traag, maar dat betekent dat ie op een machine met voldoende pk's gewoon loopt als de spreekwoordelijke tiet. Als je persé Windows wilt op je MC, pak dan Windows 7 en zoek dan een zo klein mogelijke distro, want 75% van de rommel die erbij zit gebruik je niet. Tenzij je weer wilt gaam gamen op dat ding.

Het beste kun je nog altijd Open Elec gebruiken, dat werkt als een speer en je hebt die ballast van Windows niet. Wil je persé dingen als Netflix/Youtube enzo kunnen doen, koop dan gewoon een Chromecast. Kost niet de wereld en kunt er precies mee wat OpenElec niet zo goed doet. Probleem opgelost en je hoeft geen supercomputer neer te zetten als mediacenter.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Dat is de standaard houding als je denkt te weten welk OS mensen op hun NUC gebruiken. Waar staat dat ik Windows als OS gebruik op de NUC? Juist.. Raspberry? Nooit. Als je andere "net niet" oplossingen geprobeerd hebt ga je wel anders denken dat wil zeggen ik wel. Een i5 was voor mij in 1 keer het apparaat dat krachtig genoeg is om voorlopig meer dan zat in huis te hebben.

Chromecast is leuk maar niet noodzakelijk als je niet toevallig al een TV in huis hebt die de Netflix/Youtube enz. apps al aan boord heeft. De Youtube add-on werkt overigens prima in Kodi.. ook met OpenElec. De discussie die je los maakt is net als met TV's, de een vind 40 inch groot zat terwijl een ander 65 inch net maar net groot genoeg vind.

Het komt er dus op neer dat een ieder het gewoon voor zichzelf maar moet uitmaken want zoals hierboven ook gezegd, wie weet wat de toekomst brengt.

[ Voor 43% gewijzigd door WD-Medic op 05-02-2015 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 10:35
CeesKees schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 10:09:
[...]

Celeron is zat. Draai al zeker een jaar met een celeron. Probleemloos en tevreden!
Het was inderdaad een Celeron. En ik ben nog steeds enorm tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
mphilipp schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 10:21:
[...]
Dat is inderdaad de standaard houding als je met die windows meuk werkt. XBMC/Kodi werkt zelfs op een Raspberry Pi. Ok, daarop is ie met menunavigatie wat traag, maar dat betekent dat ie op een machine met voldoende pk's gewoon loopt als de spreekwoordelijke tiet. Als je persé Windows wilt op je MC, pak dan Windows 7 en zoek dan een zo klein mogelijke distro, want 75% van de rommel die erbij zit gebruik je niet. Tenzij je weer wilt gamen op dat ding.

Het beste kun je nog altijd Open Elec gebruiken, dat werkt als een speer en je hebt die ballast van Windows niet. Wil je persé dingen als Netflix/Youtube enzo kunnen doen, koop dan gewoon een Chromecast. Kost niet de wereld en kunt er precies mee wat OpenElec niet zo goed doet. Probleem opgelost en je hoeft geen supercomputer neer te zetten als mediacenter.
Een ieder moet doen en laten wat ie wil bij dit soort oplossingen, je kunt niet zomaar niet bepalen wat voor een ander de beste keuze kan zijn. Er staat hierboven nergens "ik vind", dus bepaal jij nu wat voor een ander de beste keuze zou zijn? Vreemd.

Ik vind, dat afhankelijk van de wensen van de gebruiker, er ook legio oplossingen zijn, en die oplossingen zijn v.w.b. hard- en software dan ook allemaal divers. Het e.e.a. is ook budget afhankelijk natuurlijk, voor niets gaat de zon op.

Voor de meesten is de minst snelle Intel NUC met Openelec als ruim afdoende, voor een ander, die alle mogelijke toeters en bellen wil, binnen één media oplossing, is dat weer ruim onvoldoende. Het advies om Windows 7 op te leggen, als er dan toch een Windows OS gekozen moet worden, vind ik ook geen verstandige opmerking, nogmaals, vind ik. Waarschijnlijk maakt onbekend onbemind in deze.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

WD-Medic schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 12:18:
Dat is de standaard houding als je denkt te weten welk OS mensen op hun NUC gebruiken. Waar staat dat ik Windows als OS gebruik op de NUC? Juist.. Raspberry? Nooit. Als je andere "net niet" oplossingen geprobeerd hebt ga je wel anders denken dat wil zeggen ik wel. Een i5 was voor mij in 1 keer het apparaat dat krachtig genoeg is om voorlopig meer dan zat in huis te hebben.

Chromecast is leuk maar niet noodzakelijk als je niet toevallig al een TV in huis hebt die de Netflix/Youtube enz. apps al aan boord heeft. De Youtube add-on werkt overigens prima in Kodi.. ook met OpenElec. De discussie die je los maakt is net als met TV's, de een vind 40 inch groot zat terwijl een ander 65 inch net maar net groot genoeg vind.

Het komt er dus op neer dat een ieder het gewoon voor zichzelf maar moet uitmaken want zoals hierboven ook gezegd, wie weet wat de toekomst brengt.
Ik meende dat je reageerde op iemand die vroeg welke cpu je moest hebben om Win8.1 op dat ding te draaien. So step off your high horse.

Chromecast is idd niet nodig als je een smart-tv hebt die al die shit ondersteund. En dat doen ze lang niet allemaal. Als je zoals ik een redelijk nieuwe Pana hebt, is het geen punt, maar er zijn fabrikanten die je het zo moeilijk mogelijk maken om iets vanaf een mobiel oid op je tv te krijgen.

Dus vandaar mijn opmerking. Als je OpenElec hebt, kun je niets met Netflix. Dat Youtube goed werkt, weet ik ook wel. Ik werk al vanaf het begin met XBMC, dus ik heb de ontwikkeling redelijk goed gevolgd.
Maar ik blijf erbij dat je helemaal geen powerhouse nodig hebt voor Kodi. Ik zie het ook niet gebeuren dat je dat nodig gaat hebben, tenzij je dingen wilt doen die Kodi niet kan. Sommige mensen willen ook nog gamen op hun mc. Voor mij was de Raspberry Pi een experiment. Ik had het ding en wilde eens zien wat ie kon. Best veel, maar voor mij niet voldoende. Het Nucje dat ik nu heb, voldoet prima en je kunt er wel veel geheugen en een dikke cpu in willen stoppen, maar dan vraag ik me af op welke ontwikkelingen je dan denkt in te spelen. De i3 die ik nu gebruik staat meestentijds uit zijn cores te vreten.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

hardware-lover schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 13:52:
[...]

Een ieder moet doen en laten wat ie wil bij dit soort oplossingen, je kunt niet zomaar niet bepalen wat voor een ander de beste keuze kan zijn. Er staat hierboven nergens "ik vind", dus bepaal jij nu wat voor een ander de beste keuze zou zijn? Vreemd.

Ik vind, dat afhankelijk van de wensen van de gebruiker, er ook legio oplossingen zijn, en die oplossingen zijn v.w.b. hard- en software dan ook allemaal divers. Het e.e.a. is ook budget afhankelijk natuurlijk, voor niets gaat de zon op.

Voor de meesten is de minst snelle Intel NUC met Openelec als ruim afdoende, voor een ander, die alle mogelijke toeters en bellen wil, binnen één media oplossing, is dat weer ruim onvoldoende. Het advies om Windows 7 op te leggen, als er dan toch een Windows OS gekozen moet worden, vind ik ook geen verstandige opmerking, nogmaals, vind ik. Waarschijnlijk maakt onbekend onbemind in deze.
Tuurlijk mag iedereen zijn mening geven. Ik denk niet dat je mijn woorden als een verbod kunt uitleggen.

Ik vind de reacties redelijk typisch. Alsof jullie je aangevallen voelen over je keuze. Ik geef alleen aan dat je voor Kodi echt geen i5 nodig hebt. En dat is eigenlijk niet eens een kwestie van mening. Ik spreek alleen uit ervaring. Ik draai al XBMC sinds het uit is; eerst op een Xbox (duh!) en daarna op een dikke HTPC in een dure Silverstone kast. Alles erop en eraan. Maar dat was onder Windows. En met XBMC kon je toen nog geen TV kijken. Dat doe ik inmiddels via een TV Headend server en de plugin in Kodi.
Ik speel volledige BluRay rips af via mijn NAS zonder enig probleem. Ding maalt er niet om. Allemaal met een i3tje. Het enige waarmee ik overboord ben gegaan is geheugen, omdat whatever het OS ook is, je aan geheugen in eerste instantie altijd meer hebt dan cpu power. En het ding doet het allemaal op zijn sokken.

Vandaar. Kijk, als je het niet eens bent met mijn opvatting, of als de setup die ik aangeef als voldoende in jouw situatie niet werkt is dat prima. Maar geef dat dan aan. Ik leef niet om gelijk te hebben of te krijgen. Dat boeit me echt niet. Ik geef alleen aan wat mijn praktijkervaring is.

En ik ben dan benieuwd (nooit te oud om te leren) welke Kodi setup dan zo nodig die i5 nodig heeft. Ik weet ook niet alles tenslotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilias1991
Hebben de mensen met een AC7260 ook last van een lage download snelheid (dat met volle bereik).

Het gaat om de volgende kaart i.c.m een D54250WYKH waar win 8.1 op draait.

pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayne
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-05 09:29
MyS schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:15:
Kan iemand mij vertellen of je op de Intel NUC Kit DN2820FYKH (met 4 of 8 GB en SSD) fatsoenlijk windows 8.1 kunt draaien met hierop Kodi en Netflix?

Het liefst zou ik een Openelec build draaien, echter is Netflix dan weer problematisch...
Ik heb 't geprobeerd, maar de snelheid in W8.1 viel me bijzonder tegen.

Nu gebruik ik windows 7 met XBMC en Netflix zonder problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
mphilipp schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:13:
[...]
[knip]

Kijk, als je het niet eens bent met mijn opvatting, of als de setup die ik aangeef als voldoende in jouw situatie niet werkt is dat prima. Maar geef dat dan aan. Ik leef niet om gelijk te hebben of te krijgen. Dat boeit me echt niet. Ik geef alleen aan wat mijn praktijkervaring is.

[knip]
Volgens mij heb je mijn reactie niet helemaal juist binnengekregen, ik geef in korte lijnen enkel aan dat er voor diverse behoeftes diverse oplossingen bestaan, en dat er voor iedere oplossing en ander totaalpakketje tot stand dient te komen.

Ik ga hier niet opsommen wat ik in het verleden allemaal aan media oplossingen voor elkaar heb gebokst en nog boks, hoewel ik toe moet geven dat een Xbox mij nooit heeft kunnen bekoren. Mijn ervaring met HTPC's gaat helaas maar terug tot 2005.

Kortom, voor iedere behoefte een andere oplossing en ander advies. Voor de ene volstaat een stick in de TV, voor de andere een supersnelle i7. De een vind €50,- al teveel, een ander draait zijn hand er niet voor om om daar het tienvoudige aan uit te geven. Mogelijk voldoet een Celeron of Pentium al maar is er behoefte aan wat meer power als in een i3/i5/i7. De gebruiker bepaalt uiteindelijk waar hij genoegen mee neemt.

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 11 ... 22 Laatste