Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ilias1991 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:22:
Hebben de mensen met een AC7260 ook last van een lage download snelheid (dat met volle bereik).

Het gaat om de volgende kaart i.c.m een D54250WYKH waar win 8.1 op draait.

pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth
Onderstaand is mijn verbinding met hetzelfde kaartje in een NUC met W8.1
Edit: Ziggo 180/18Mbit abonnement

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/Intel%20AC.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/Intel%20AC%20Ziggo.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilias1991
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:29
Heb jij daarbij nog instellingen gewijzigd?

Ik blijf steken op 54mbs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik heb bij de netwerkkaart-instellingen de voorkeur ingesteld voor 5GHz, meer niet. Heb je een modem/router in het bezit die de mogelijke snelheid van dit type netwerk-kaart ook ten volle zou kunnen benutten?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 14:17
Zie dat er op 26 januari 2015 een nieuwe versie van de bios is uit gebracht.
versie 035 :)

https://downloadcenter.in...intel+nuc+board+d34010wyb

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:49
maomanna schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 22:48:
Zie dat er op 26 januari 2015 een nieuwe versie van de bios is uit gebracht.
versie 035 :)

https://downloadcenter.in...intel+nuc+board+d34010wyb
Let wel op dat deze bios update niet voor elke type NUC gebruikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
de i3 4010 en de i5 4250 iig wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
DirtyDiaz schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:30:
[...]

Ik heb 't geprobeerd, maar de snelheid in W8.1 viel me bijzonder tegen.

Nu gebruik ik windows 7 met XBMC en Netflix zonder problemen :)
mij ook, zeker het booten duurde mij veel te lang.
wat ik nu heb gedaan is w8.1 op de SSD erop laten staan, maar daarnaast een usb stick met OpenElec erin waarvan ie standaard boot.

in mijn optiek de beste keuze, mocht ik om wat voor reden toch even een Windows willen draaien is het een kwestie van de BIOS even aanpassen of stick er uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayne
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-05 09:29
shameete schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 08:39:
[...]

mij ook, zeker het booten duurde mij veel te lang.
wat ik nu heb gedaan is w8.1 op de SSD erop laten staan, maar daarnaast een usb stick met OpenElec erin waarvan ie standaard boot.

in mijn optiek de beste keuze, mocht ik om wat voor reden toch even een Windows willen draaien is het een kwestie van de BIOS even aanpassen of stick er uit :)
Loopt 8.1 soepel bij jou ja? Ik heb telkens full CPU usage, dus heb het uiteindelijk maar opgegeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
MikeOO schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 08:24:
[...]
Let wel op dat deze bios update niet voor elke type NUC gebruikt kan worden.
Voor de i5 variant is hij er ook: https://downloadcenter.in...roductID=3744&ProdId=3744.

Release notes: http://downloadmirror.int.../WY_0035_ReleaseNotes.pdf.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
de i5 4250 en i3 4010 zijn gelijk qua biossen en drivers.
BIOS Update [WYLPT10H.86A]
This download record provides three options for updating the BIOS of the Intel® NUC Kits D54250WYK, D34010WYK and Boards D54250WYB, D34010WYB.
OS: OS Independent, Windows 7 (32-bit)*, Windows 7 (64-bit)*, Windows 8, 32-bit*, ...more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
DirtyDiaz schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 08:44:
[...]
Loopt 8.1 soepel bij jou ja? Ik heb telkens full CPU usage, dus heb het uiteindelijk maar opgegeven..
100% cpu belasting tijdens wat?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayne
hardware-lover schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 10:43:
[...]

100% cpu belasting tijdens wat?
Helemaal niets, gewoon idle in windows. Was overigens wel in spikes, niet continue. In ieder geval vervelend genoeg om ervoor te kiezen W7 installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
En je hebt niet even gekeken waardoor die pieken werden veroorzaakt? Het is niet zo dat W8.1 zo dramatisch anders is dan W7 en als alle updates zijn uitgevoerd dan hoort er normaal gesproken weinig op de achtergrond voor een 100% CPU belasting te zorgen.

Maar als het in jou situatie naar volle tevredenheid met W7 draait dan is daar verder weinig mis mee natuurlijk.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Iemand ervaring met Ubuntu op een NUC? Heb er 14.04 LTS op draaien, maar m'n internet verbinding is zeer traag. M'n oude Mac haalde 7MB/s download snelheid, en de NUC die op exact dezelfde plek staat haalt nog geen 1MB/s.

Versterker van Wifi signaal letterlijk naast de NUC gezet en dan komt het tot 2,5MB/s maar nog steeds niet in de buurt van m'n "oude" snelheid dus.

Ik las al her en der dat de wireless drivers van Intel ruk zijn voor Linux (heb er zo'n Wireless AC 7260 kaartje in zitten), dus heb zelfs nog geprobeerd om vanaf de signaalversterker een kabel naar de NUC te doen maar ook dat helpt niet om tot een hogere snelheid te komen.

Heeft iemand nog ideeen hoe ik de snelheid wat op kan krikken of het probleem in ieder geval verder kan onderzoeken(liefst zonder Windows op de NUC te zetten ;) )? Heb het idee dat er weinig te doen is aan slechte wireless drivers, maar ik snap niet waarom wired dan ook zo traag is.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Deze vraag is meer een vraag op zichzelf en heeft eigenlijk niks te maken met Kodi of soortgelijk programma.

Bekabelen en je snelheid gaat omhoog.
Eerste hit op google had je ook een heel eind op weg kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
maomanna schreef op maandag 09 februari 2015 @ 09:27:
Deze vraag is meer een vraag op zichzelf en heeft eigenlijk niks te maken met Kodi of soortgelijk programma.

Bekabelen en je snelheid gaat omhoog.
Eerste hit op google had je ook een heel eind op weg kunnen helpen.
Je hebt gelijk, dit is niet het correcte topic voor deze vraag. Toch bedankt voor je reactie :).

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MyS schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:15:
Kan iemand mij vertellen of je op de Intel NUC Kit DN2820FYKH (met 4 of 8 GB en SSD) fatsoenlijk windows 8.1 kunt draaien met hierop Kodi en Netflix?

Of kun je hiervoor toch beter de i3 of i5 versie nemen? Alhoewel ik bang ben dat ik hiervan de fans teveel ga horen...

Het liefst zou ik een Openelec build draaien, echter is Netflix dan weer problematisch...
Ik kan je gerust stellen, je hoeft helemaal geen problemen te verwachten.
Ik heb de setup die jij wil aanschaffen 24/7 draaien op windows 8.1 als htpc en fileserver met o.a kodi, sickbeard, couchpotato, sabnzdb, tonido en teamviewer.
Met dat alles en nog wat andere achtergrondprocessen kom ik nog niet boven de 50% cpu load en 60% geheugengebruik.

ik vraag me alleen af wat je nog met Netfix wil als je Kodi gebruikt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMookhoek
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik heb sinds afgelopen week ook de NUC DN2830 (4GB en 60 GB SSD) draaien met Windows 8.1, XBMC en Popcorn Time. Met XBMC kan ik de zwaarste .mkv (25 GB) bestanden afspelen zonder problemen.

Wanneer is in Popcorn Time een bestand wil afspelen gaat dit met schokken. Het maakt hierin niet uit of het een 720p op 1080p formaat is. In de bios heb ik het grafisch gedeeld geheugen al op max. 512MB gezet.

Kan ik nog andere zaken aanpassen om Popcorn Time vloeiend te laten afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayne
hardware-lover schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:20:
En je hebt niet even gekeken waardoor die pieken werden veroorzaakt? Het is niet zo dat W8.1 zo dramatisch anders is dan W7 en als alle updates zijn uitgevoerd dan hoort er normaal gesproken weinig op de achtergrond voor een 100% CPU belasting te zorgen.

Maar als het in jou situatie naar volle tevredenheid met W7 draait dan is daar verder weinig mis mee natuurlijk.
Eerlijk gezegd begin ik nu toch wel te twijfelen aan de hardware die ik heb overgenomen. Zelfs in W7 heb ik de laatste week performance issues gehad. Regelmatig blijft mijn muis 1-2ms stil staan en heb ik moeite als ik Twitch.tv laad via de browser. Kun jij me als hardware-lover (:) :) :)) wellicht vertellen waar het aan zou kunnen liggen? Het lijkt dus niet per definitie aan het OS te liggen, wat ik dus wel dacht.

[ Voor 4% gewijzigd door Vayne op 11-02-2015 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
MMookhoek schreef op maandag 09 februari 2015 @ 21:31:
Ik heb sinds afgelopen week ook de NUC DN2830 (4GB en 60 GB SSD) draaien met Windows 8.1, XBMC en Popcorn Time. Met XBMC kan ik de zwaarste .mkv (25 GB) bestanden afspelen zonder problemen.

Wanneer is in Popcorn Time een bestand wil afspelen gaat dit met schokken. Het maakt hierin niet uit of het een 720p op 1080p formaat is. In de bios heb ik het grafisch gedeeld geheugen al op max. 512MB gezet.

En stream je over een ethernet verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 13:23
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 20:29:
[...]

Ik kan je gerust stellen, je hoeft helemaal geen problemen te verwachten.
Ik heb de setup die jij wil aanschaffen 24/7 draaien op windows 8.1 als htpc en fileserver met o.a kodi, sickbeard, couchpotato, sabnzdb, tonido en teamviewer.
Met dat alles en nog wat andere achtergrondprocessen kom ik nog niet boven de 50% cpu load en 60% geheugengebruik.

ik vraag me alleen af wat je nog met Netfix wil als je Kodi gebruikt. :?
Ik draaide die setup met Windows 8.1N 64-bit en mijn processorgebruik beukte continu naar 100% toe. Ik kon geen Popcorn Time of YouTube gebruiken zonder haperingen en 100% CPU usage. Om te janken. Nu Windows 7 Ultimate 64-bit erop en lijkt beter te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdD
MMookhoek schreef op maandag 09 februari 2015 @ 21:31:

Naar VLC toe streamen met Popcorn Time IO heeft bij mij geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
MvdD schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 12:41:
[...]
Ik draaide die setup met Windows 8.1N 64-bit en mijn processorgebruik beukte continu naar 100% toe. Ik kon geen Popcorn Time of YouTube gebruiken zonder haperingen en 100% CPU usage. Om te janken. Nu Windows 7 Ultimate 64-bit erop en lijkt beter te werken.
Waarom zou je nu een "N" versie op een HTPC willen zetten? Een Ultimate 7 versie is eigenlijk weer wat teveel van het goede maar als het werkt, dan werkt het.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
DirtyDiaz schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 11:04:
[...]
Eerlijk gezegd begin ik nu toch wel te twijfelen aan de hardware die ik heb overgenomen. Zelfs in W7 heb ik de laatste week performance issues gehad. Regelmatig blijft mijn muis 1-2ms stil staan en heb ik moeite als ik Twitch.tv laad via de browser. Het lijkt dus niet per definitie aan het OS te liggen, wat ik dus wel dacht.
Zet je broncontrole eens open en kijk eens welk onderdeel een dusdanige piek geeft dat je Windows op pauze springt. Iets wat erg van invloed kan zijn op de prestaties is de driver van je opslag en van je netwerk. Het loont de moeite om daar eens naar te kijken. Als standaard advies geef ik, bij de lichtere media-PC's met Windows, om het systeem volledig bij te werken met alle Windows updates om daarna het update proces zelf te gaan doen. Geen auto_update meer dus maar handmatig als het jou uitkomt. Vooral op de wat minder krachtige systemen is het bijwerken op de achtergrond net iets teveel en dat laat zich vervolgens merken in haperingen/stotter/traagheid, zolang die updates niet zijn afgehandeld.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan2002
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-04-2023
Beste mensen heb een NUC D54250WYKH met 8 gb en ssd 256 gb.
Ik weet echter niet goed hoe ik een en ander het beste kan inrichten.
Wat wil ik:
Ik wil op de NUC een HDD aansluiten via usb 3.0 van 4 TB met series en films. En daarnaast streamen en downloaden.
Ik wil in ieder geval in eerste instantie openelec/kodi installeren om hem als mediaspeler te gebruiken voor de tv. Dat is voorlopig het belangrijkste. Maar je weet nooit wat zich nog allemaal ontwikkelt!

Nu kun je openelec/kodi vanaf een usb-stick draaien.
Maar ik zou openelec ook op de SSD kunnen zetten. En de SSD bijvoorbeeld kunnen voorzien van twee partities. Op één partitie komt dan openelec en de andere laat ik nog even open voor mogelijke andere besturingssystemen oid.
Ik wil het eigenlijk zo open mogelijk houden.

Wat is nu het beste:

Openelec op de ssd en partities maken? De vraag is dan wel wie mij kan vertellen welke procedure ik dan moet volgen? Heb al op het forum van openelec gekeken maar ben er nog niet uitgekomen.

Of openelec gewoon steeds vanaf een usb-stick draaien. Moet je de usb-stick vooraf 'opstartbaar' maken? En dan openelec erop zetten?

Bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

Ik heb nu een week of twee een DN2820FYKH draaien met 4GiB geheugen en een 250GiB SSD. Heb er Windows 7 opgezet en gebruik Windows Media Center om televisie te kijken en op te nemen (dat kan alleen lokaal). Als een opname klaar is verplaatst hij hem via mijn gigabit netwerk automatisch naar mijn NAS waar verder alle films en muziek ook staan.

In vergelijking met mijn vorige HTPC is deze een stuk compacter, energiezuiniger, stiller (!), maar ook wel iets langzamer. In mediabrowser zie je wel dat hij niet helemaal vloeiend loopt, maar alle videobestanden speelt hij wel goed af (hij heeft wel wat moeite met youtube als deze niet gemaximaliseerd is). Ik gebruik wel DXVA in ffdshow voor mkv bestanden, maar ondertitlels worden hier niet goed in weergegeven. Op zwarte achtergrond gaat alles goed, maar bij een bewegende achtergrond trekken de ondertitels allemaal witte blokken en sporen over het beeld. Dit schijnt een bug te zijn, dus ik hoop dat deze snel opgelost wordt.

Al met al een mooi kastje voor die prijs en goed om te zien dat Intel er nog volop mee bezig is. Als ze nou ook een opvolger van de DN2820FYKH hadden gepresenteerd had ik daar misschien op gewacht, maar misschien komt die bij de vierde lichting (vind alles vanaf de i3 eigenlijk te duur).

Edit: ik realiseer me net dat ik het videogeheugen misschien nog kan uitbreiden in het BIOS :)

[ Voor 7% gewijzigd door Shapeshifter op 11-02-2015 20:14 ]

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 23:17
XyritZz schreef op maandag 09 februari 2015 @ 09:03:
Iemand ervaring met Ubuntu op een NUC? Heb er 14.04 LTS op draaien, maar m'n internet verbinding is zeer traag. M'n oude Mac haalde 7MB/s download snelheid, en de NUC die op exact dezelfde plek staat haalt nog geen 1MB/s.

Versterker van Wifi signaal letterlijk naast de NUC gezet en dan komt het tot 2,5MB/s maar nog steeds niet in de buurt van m'n "oude" snelheid dus.

Ik las al her en der dat de wireless drivers van Intel ruk zijn voor Linux (heb er zo'n Wireless AC 7260 kaartje in zitten), dus heb zelfs nog geprobeerd om vanaf de signaalversterker een kabel naar de NUC te doen maar ook dat helpt niet om tot een hogere snelheid te komen.

Heeft iemand nog ideeen hoe ik de snelheid wat op kan krikken of het probleem in ieder geval verder kan onderzoeken(liefst zonder Windows op de NUC te zetten ;) )? Heb het idee dat er weinig te doen is aan slechte wireless drivers, maar ik snap niet waarom wired dan ook zo traag is.
Standaard wifi kaart suckt. Ik heb er een ander kaartje ingestoken en nu haal ik 20 - 30 Mb/s. Als het kan gebruik dan de kabel.

• MikeOO
Jan2002 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 19:51:
Beste mensen heb een NUC D54250WYKH met 8 gb en ssd 256 gb.
Ik weet echter niet goed hoe ik een en ander het beste kan inrichten.
Wat wil ik:
Ik wil op de NUC een HDD aansluiten via usb 3.0 van 4 TB met series en films. En daarnaast streamen en downloaden.
Ik wil in ieder geval in eerste instantie openelec/kodi installeren om hem als mediaspeler te gebruiken voor de tv. Dat is voorlopig het belangrijkste. Maar je weet nooit wat zich nog allemaal ontwikkelt!

Nu kun je openelec/kodi vanaf een usb-stick draaien.
Maar ik zou openelec ook op de SSD kunnen zetten. En de SSD bijvoorbeeld kunnen voorzien van twee partities. Op één partitie komt dan openelec en de andere laat ik nog even open voor mogelijke andere besturingssystemen oid.
Ik wil het eigenlijk zo open mogelijk houden.

Wat is nu het beste:

Openelec op de ssd en partities maken? De vraag is dan wel wie mij kan vertellen welke procedure ik dan moet volgen? Heb al op het forum van openelec gekeken maar ben er nog niet uitgekomen.

Of openelec gewoon steeds vanaf een usb-stick draaien. Moet je de usb-stick vooraf 'opstartbaar' maken? En dan openelec erop zetten?

Bedankt voor jullie reacties.
Als je een SSD tot je beschikking hebt zeker deze gebruiken. OpenElec start snel, en in gebruik loopt alles ook soepel. Gebruikte dit zelf ook totdat mijn SSD de geest gaf, bekend probleem met de OCZ, dus nu maar weer tijdelijk via USB geinstalleerd.

OpenElec draait via USB ook prima alleen wat langzamers en je merk in gebruikt dat er soms 1sec vertraging in zit. Logisch aangezien hij toch data naar usb moet wegschrijven en dan geeft soms een kleine hik. Niet storend maar je merkt toch net het verschil.
Wil tzt proberen om OpenElec via PXE te starten en even testen hoe snel dit gaat. Dat scheelt mij weer de aanschaf van een nieuwe SSD en PXE gebruik ik toch al voor andere dingen.

Kortom zeker de SSD gebruiken als je hem hiervoor kunt inzetten. Je kan natuurlijk zelf ook testen wat je wilt. OpenElec installeren is met een paar tellen gebeurt en kun je zelf uittesten wat je wilt.

Op USB of SSD installeren gaat op dezelfde mannier en kun je via de site van OpenElec terugvinden. BIj stap 3 kies je het OS waar je de stick met wilt maken. Je maakt dus eerst een USB stick aan waarmee je OpenElec op het systeem gaat installeren. Als je USB wilt gebruiken om OpenElec te starten dan heb je dus 2 USB sticks nodig. 1 installatie stick en 1 waarop je OpenElec gaat installeren.

Als je een tweede OS wilt gebruiken dan zoek je op OpenElec en multiboot of kijk je in het forum en vindt je genoeg info om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdD
hardware-lover schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:50:
[...]

Waarom zou je nu een "N" versie op een HTPC willen zetten? Een Ultimate 7 versie is eigenlijk weer wat teveel van het goede maar als het werkt, dan werkt het.
Omdat ik gratis toegang heb to N-versies vanuit mijn werk. En ik dacht het op te kunnen lossen met het N-upgrade pack van Microsoft, maar dat deed het helaas niet. Dezelfde reden gaat op voor Ultimate 7, de enige gratis licentie die ik op kon trommelen.

Ik heb ook OpenELEC als 2e OS eraf gekieperd en nu enkel Ulitmate 7 erop staan met daarop Kodi. Ik moet het nog verder uitproberen, maar het ziet er naar uit dat deze setup uitstekend werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chalk
  • Laatst online: 20:14
Ik heb dit weekend mijn OE 4.2.1 (XBMC) geupdate naar OE 5.0.2 (Kodi). Tevens heb ik de bios geupdate. Tot nu toe ben ik nog niet erg te spreken over deze update op mijn NUC N2820. Voorbeelden van performance issue's waar ik tegen aan loop:
- De instelling voor de geluidsoutput wordt steeds gereset waardoor ik 'm iedere na iedere boot handmatig op HDMI naar mijn tv moet instellen.
- De navigatie verloopt niet erg altijd erg soepel, en ik merk veel lag in de bediening die via de tv remote verloopt (CEC adapter).
- Zoeken in video's levert soms een 5-6 seconden een zwart scherm op, voordat er verder gegaan wordt.

Hopelijk gaat de performance omhoog met nieuwe updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:02

CeesKees

I rest my Kees

Saiyan Extreme schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 09:08:
- Zoeken in video's levert soms een 5-6 seconden een zwart scherm op, voordat er verder gegaan wordt.
Dit herken ik gedeeltelijk.

Geen zwart scherm, maar wel dat het 30 sec vooruitspoelen soms langt duurt!

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 22:59
Ik heb dit weekend mijn OE 4.2.1 (XBMC) geupdate naar OE 5.0.2 (Kodi). Tevens heb ik de bios geupdate. Tot nu toe ben ik nog niet erg te spreken over deze update op mijn NUC N2820. Voorbeelden van performance issue's waar ik tegen aan loop:
- De instelling voor de geluidsoutput wordt steeds gereset waardoor ik 'm iedere na iedere boot handmatig op HDMI naar mijn tv moet instellen.
- De navigatie verloopt niet erg altijd erg soepel, en ik merk veel lag in de bediening die via de tv remote verloopt (CEC adapter).

Ik heb weleens eerder gelezen dat die CEC adapters erg traag zijn. Zelf gebruik ik gewoon een IR afstandsbediening en de navigatie verloopt erg soepel.

Ik heb de Arctic MCR2, een goedkope kleine afstandsbediening speciaal voor mediaspelers:

http://www.amazon.de/ARCT...-RealPlayer/dp/B00BIBAGGI

[ Voor 13% gewijzigd door Heisenbug op 17-02-2015 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO

1.Geen last van en kan dit aanpassen en dan blijven deze instellingen bewaard.Ik heb dit wel eens met andere instellingen gehad en bleek te komen doordat de NUC sneller is dat mij netwerkverbinding actief was. In OpenElec instellingen aangeven dat hij nu moet wachten met doorstarten tot de netwerkverbinding actief is.
2.Ik gebruik een losse remote en die werkt goed. Dus dat zou een probleem met CEC zijn.
3.Ik druk op pijl naar rechts en heb ingesteld dat hij dan 30 seconden vooruit spingt. Hiermee heb ik hooguit een vertraging van 1 seconden als het beeld weer verder gaat, wel met een eigen AB ipv via CEC.

Probeer anders een voor Punt 2 en 3 om een lossen AB te gebruiken als test. Dan weet je waar het probleem mogelijk zit.

Ik gebruik een NUC 2830 die bedraad is aangesloten

Is je nuc bedraad of draadloos verbonden en waar staat je media die je afspeelt.
Misschien toch eens opnieuw installeren ipv upgrade doen. Mogelijk lost dit nog iets op.

[ Voor 30% gewijzigd door MikeOO op 18-02-2015 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaceNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 07:15
Heren,

Als ik op dit moment een NUC wil kopen waar ik voornamelijk media mee wil afspelen, wat raden jullie aan ?

Ik zou er graag een SSD in willen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
MaceNL schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:03:
Heren,

Als ik op dit moment een NUC wil kopen waar ik voornamelijk media mee wil afspelen, wat raden jullie aan ?

Ik zou er graag een SSD in willen zetten.
Ligt aan je budget en wat je er nog meer mee wil doen. Ga je echt alleen maar media afspelen, en dus streamen vanaf bijv. een NAS? Dan zou je eens terug kunnen bladeren in dit topic, er zijn meerdere builds gepost van de wat goedkopere NUC varianten die hier meer dan krachtig genoeg voor zijn en dan ben je voor een paar honderd euro klaar.

Wil je ook gaan downloaden/extracten met de NUC dan is het misschien prettig om een iets zwaardere te pakken.

Zelf gebruik ik mijn NUC voor downloaden, storage en afspelen en ik ben voor de hoge i3 variant gegaan. De hoge zodat er nog een extra 2,5" disk in past. Heb overigens het idee dat zelfs de i3 nog redelijk overkill is voor downloaden/extracten en afspelen van media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaceNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 07:15
Bedankt voor je reactie, downloaden doe ik al op mijn NAS dus het zou puur voor het streamen zijn vanaf de NAS, XBMC erop en gaan met lag vrij afspelen.

• MikeOO
MaceNL schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:31:
Bedankt voor je reactie, downloaden doe ik al op mijn NAS dus het zou puur voor het streamen zijn vanaf de NAS, XBMC erop en gaan met lag vrij afspelen.
Dan kun je rustig de DN2820FYKH 2820/2830 nemen met 2Gb icm OpenElec bv.

Draait uitstekend voor wat jij wilt. Als je meer toekomst gericht wilt zijn kun je beter 4gb kiezen aangezien er maar 1 simm in past en je later niet deze moet vervangen. Meerprijs is meestal maar iets meer.

Verder inderdaad het topic even doornemen dan vindt je genoeg antwoorden.

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:55
Zelfs als je windows 8 met benodigde drivers installeerd, loopt de 2820 nog heel behoorlijk.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:48
Ik heb volgens mij voor het eerst een DOA. Wanneer ik de NUC aanzet krijg ik vervolgens geen beeld. Ook gaan er geen lampjes branden bij Ethernet / USB devices. Vervolgens reboot de NUC en blijft dit steeds doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
jostefa schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 14:47:
Ik heb volgens mij voor het eerst een DOA. Wanneer ik de NUC aanzet krijg ik vervolgens geen beeld. Ook gaan er geen lampjes branden bij Ethernet / USB devices. Vervolgens reboot de NUC en blijft dit steeds doen.
Juiste geheugen bij je NUC besteld?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Laatst online: 11:48
Ja ik heb expres geheugen gekocht wat op de NUC supported memory list staat (Crucial CT51264BF160BJ):
pricewatch: Crucial CT51264BF160BJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Oké, prima.

Als je nog even voor alle zekerheid na zou kunnen lopen of het geheugen wel helemaal goed is geplaatst? Dus even eruit en weer erin, maar vooraf de voeding eraf, gevolgd door het indrukken en zo'n 5 seconden vasthouden van de powerknop om het moederbord volledig spanningsloos te maken.
Eventuele extra hardware, buiten het geheugen om, niet in de NUC plaatsen en daarna nogmaals proberen of ie wil starten.

Weet je zeker dat je een nieuw exemplaar hebt ontvangen of kan daar twijfel over bestaan?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
zat al een tijdje te kijken naar een aio toetsenbord.

Heb net een Rapoo E2700 in t wit gekocht.
Wel ff wennen, maar werkt prima!
mooi klein.
Hopelijk kan ik later wat over t bereik vertellen.

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1388992454.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03-2020
Dat is een mooi uitziend toetsenbordje! Ben benieuwd naar je ervaringen! ( ben zelf ook nog opzoek naar wireless toetsenbord/muis )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Smakelijke voortzetting ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Kern schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 19:25:
Dat is een mooi uitziend toetsenbordje! Ben benieuwd naar je ervaringen! ( ben zelf ook nog opzoek naar wireless toetsenbord/muis )
Hij werkt opzich prima.
Soms wel enige vertraging, alsof hij wakker moet worden.
Daarna is het gewoon prima en kan ik hem vanaf elke plek op de bank gebruiken.
+- 3 tot 4 meter er vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het lukt me niet de NUC te updaten naar versie Openelec versie 5.

Ik volg de handleiding op openelec, echter wanneer ik het IP intyp opent hij OF in de browser een soort van website met info OF (met juiste "\\") geeft hij aan dat het niet toegankelijk is. De NUC staat aan :).

Nu kan ik de file dus niet in de juiste map zetten..

[SOLVED] Nevermind, fucking Samba staat blijkbaar standaard uit :)

[ Voor 9% gewijzigd door Okasha op 22-02-2015 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen weekend ook overstag gegaan een de Nuc gekocht als mediaspeler. Na een tijdje knutselen alles aan de praat gekregen met Win 7 erop. :)

Ik ben alleen nog aan het zoeken naar de beste manier om het apparaat te kunnen bedienen zonder dat de TV aan staat. Op dit moment hangt de Nuc achter mijn versterker waarna deze via hdmi is door gekoppeld aan de TV, echter als ik bijvoorbeeld Spotify luister dan hou ik liever de TV uit.
Ik zoek het liefst naar een oplossing waarbij indien ik alleen Spotify wil luisteren, het hele opstarten van de Nuc en Spotify kan doorlopen zonder daarbij de TV aan hoeft te staan. Ik heb via Google wel remote desktop oplossingen gevonden maar dan lijkt het geluid via mn telefoon te komen.

Welke oplossing gebruiken jullie hiervoor?

Oja voor de liefhebber ik heb nu staan:
Intel NUC Kit DN2820FYKH + 4GB geheugen + SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:03
Enige wat ik mij kan indenken is een splitter gebruiken die HDMI splitst naar HDMI + digital-audio, dan digital-audio (coax of optisch) naar de versterker voor als je naar Spotify wilt luisteren. Al weet ik niet zeker of de audio dan nog steeds ook in het HDMI-signaal zit dat uit die splitter komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:57

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Waarom niet bedienen via je smartphone? Bij mij hangt de NUC ook aan de receiver, maar als ik 'm met mijn Harmony remote start voor internetradio of muziek gaat echt de TV niet aan hoor, dat doe ik gewoon met Yatse voor Android (geniale app trouwens)

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:37

Notna

Where are you?®

Ook hier wordt het langzamerhand eens tijd om de WD TV uit 2011 eens te vervangen met iets anders. Aangezien barbones de bom shit zijn these days, ga ik dan uiteraard kijken naar een NUC. Ik zit echter met het volgende: Ik wil wel gebruik kunnen maken van DTS/DD geluid maar mijn receiver (Z5400 van Logitech) heeft enkel Optical in of Coax. De huidige generatie NUC's hebben dit niet hoewel er blijkbaar in volgende generatie, in de duurdere modellen, dit wel gaat zitten. (zie bovenste regel)

Als ik toch voor de huidige modellen wil gaan (want lets face it; ik ga het alleen gebruiken als Media Center/Netflix centre en wellicht browsen/downloaden dus heel veel power heb ik niet nodig) zou zoeits als dit dan uitkomst bieden voor het optical probleem?

http://www.turtlebeach.co...s-accessories/micro-ii/31

Volgens mij moet dat prima werken zolang ik maar een Windows installatie gebruik en niet OpenElec. Of het is dus wachten op de release in Q2 voor de integrated Optical versie die wellicht een (flink) stuk duurder gaat zijn dan de huidige generatie...

Ik denk dat voor een simpele browse bak + full HD willen streamen vanaf een NAS de instapunit meer dan zat moet zijn. Ik zou dit dan kopen:

pricewatch: Intel NUC Kit DN2820FYKH
pricewatch: Kingston SSDNow V300 60GB
pricewatch: Crucial CT51264BF160BJ

Dat en dan nog een mini hdmi naar HDMI kabel (over verloopstuk) plus de Turtle Beach USB naar Optical unit voor 22 euro. Dan ben ik voor 245 euro klaar. Als OS zou ik dan W8.1 of W7 gaan gebruiken. Nog op of aanmerkingen?

[ Voor 38% gewijzigd door Notna op 25-02-2015 12:52 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-03-2021
De stap van WD TV naar NUC ga je zowiezo geen spijt van krijgen.

Afhankelijk of je audio over USB aan de praat gaat krijgen is dit toch een hele mooie set? Ik bedoel, je kan natuurlijk op de nieuwe versie wachten met Toslink maar als je over afzienbare tijd de Z5400 ( heel mooi ) gaat vervangen heb je die Toslink niet meer nodig...

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

WD-Medic schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:19:
De stap van WD TV naar NUC ga je zowiezo geen spijt van krijgen.

Afhankelijk of je audio over USB aan de praat gaat krijgen is dit toch een hele mooie set? Ik bedoel, je kan natuurlijk op de nieuwe versie wachten met Toslink maar als je over afzienbare tijd de Z5400 ( heel mooi ) gaat vervangen heb je die Toslink niet meer nodig...
Dat denk ik ook niet hoor ;) Ik heb even wat in de rondte geken en het lijkt erop dat die USB naar TOSLINK van Turtle Beach prima gaat werken. Dat lost voor nu voor een kleine 22 euro het audio probleem op.

De Z5400 doet het nog zo goed dat ik die alleen ga vervangen als hij echt aan het einde van zijn latijn is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:03
Je kan eventueel ook een HDMI-splitter overwegen: HDMI in, HDMI en digitaal audio (coax) uit. Wellicht ook in optische variant te vinden.

Dan heb je in elk geval niet persé windows nodig als OS. Wel zijn er gemengde ervaringen: ik gebruik zo'n ding en ben er tevreden over, iemand anders hier kreeg er hooguit stereo uit. Waarschijnlijk hangt het een beetje af van of de TV zich identificeert als meerkanaals-kundig of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

strandbal schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 09:46:
Waarom niet bedienen via je smartphone? Bij mij hangt de NUC ook aan de receiver, maar als ik 'm met mijn Harmony remote start voor internetradio of muziek gaat echt de TV niet aan hoor, dat doe ik gewoon met Yatse voor Android (geniale app trouwens)
Vandaag getest met Kodi en Yatse, werkt lekker inderdaad. :)

• Notna

Notna

Where are you?®

vanaalten schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 18:31:
Je kan eventueel ook een HDMI-splitter overwegen: HDMI in, HDMI en digitaal audio (coax) uit. Wellicht ook in optische variant te vinden.

Dan heb je in elk geval niet persé windows nodig als OS. Wel zijn er gemengde ervaringen: ik gebruik zo'n ding en ben er tevreden over, iemand anders hier kreeg er hooguit stereo uit. Waarschijnlijk hangt het een beetje af van of de TV zich identificeert als meerkanaals-kundig of zo.
Is ook een optie. Maar ik ben wel erg Windows 'verslaafd' dus zo een ramp vind ik het niet. En dan kan ik er ook nog wat andere dingen op gooien.

Andere vraag; ik zoek mij rot op YT naar gebrukers ervaringen/filmopjes maar kom ze niet echt tegen dus ik vraag het maar hier: Hoe makkelijk is het eea te bedienen als je Kodi met Netflix wilt hebben? Mijn schoonouders hebben op dit moment ook een WD TV (zelfde model als wat ik heb) en willen kijken naar een NUC. Mijn schoonvader kan ik nog wel wat dingen uitleggen, maar mijn schoonmoeder moet het allemaal makkelijk hebben. De WD TV kan niet bijzonder fout gaan (op connectie naar de NAS na helaas :X ) maar bij een Kodi installatie zie ik het eea nog wel misgaan... Voor zover ik gebreep is het nogal bewerkelijk om van Kodi naar Netflix te switchen tenzij je gewoon beide laat draaien en alt+tabbed, shortcuts maakt op de desktop enz.

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 10:28
Ik mag mij sinds eergister ook trotse eigenaar noemen van een Intel NUC!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oqgO3S8oqVUwDjNhPPdTIhkz/full.jpg

Het is zoals te zien een nieuwe NUC5. Ding loopt als een trein. Ik heb hem ook mede gekozen omdat hij 4K ondersteuning heeft en zo aansluit op mijn TV. Maak dan geen gebruik van XBMC maar gewoon van een network share en de CCCP Codec pack vor het afspelen. Als ik Avatar afspeel (Uncompressed BluRay) doet hij +-10% CPU op tussen de 900MHz en 1.1GHz dus hardware decoding doet het ook super.

Enige wat ik heb is dat hij open 4K resolutie af en toe eens op zwart springt. Ik denk alleen dat het aan de gebruikte kabel ligt aangezien op 1080P het niet gebeurd. Kabel is nu namelijk een mini naar hdmi female van 25CM en dan een normale 2M HDMI kabel eraan. Gisteren een 1M kabel Mini->HDMI gekocht die vandaag moet binnenkomen dus eens kijken of dat dan opgelost is.

[ Voor 3% gewijzigd door Jaguar645 op 26-02-2015 08:42 ]

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:08
Jaguar645 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 08:40:
Ik mag mij sinds eergister ook trotse eigenaar noemen van een Intel NUC!
Ik blijf het vaag vinden dat Intel voor mini-HDMI kiest, terwijl mini's van bv. Asus wel gewoon HDMI hebben.

Benieuwd wat ie doet bij 4K decoding met een andere kabel. Heb je toevallig ook al eens een 1080p H.265 film geprobeerd ? Die zijn te vinden op de bekende plekken.

Of bv. een 4K Youtube film, zie:

YouTube: Road to Machu Picchu - Peru in 4K

(Road to Machu Picchu - Peru in 4K)

Mijn 8-core AMD had het er maar lastig mee, kan me niet voorstellen dat het aan de internet verbinding lag.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Jaguar645
loekf2 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:06:
[...]

Ik blijf het vaag vinden dat Intel voor mini-HDMI kiest, terwijl mini's van bv. Asus wel gewoon HDMI hebben.

Benieuwd wat ie doet bij 4K decoding met een andere kabel. Heb je toevallig ook al eens een 1080p H.265 film geprobeerd ? Die zijn te vinden op de bekende plekken.

Of bv. een 4K Youtube film, zie:

YouTube: Road to Machu Picchu - Peru in 4K

(Road to Machu Picchu - Peru in 4K)

Mijn 8-core AMD had het er maar lastig mee, kan me niet voorstellen dat het aan de internet verbinding lag.
Wat ik zo merk is dat de NUC uit zijn neus aan het vreten is :P Met Mediaplayer Classic doet hij H.W decoding en als ik het zo op het youtube filmpje zie doet hij het ook. Heb even 2 screengrabs gemaakt. De URL is voor de volle 4K versie

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JwLf99xX93PUlvOLTWWxrwB5/full.jpg
http://tweakers.net/ext/f/4ReJnGH2ZrJB6JTXq7vXx7wk/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CZUAylES2RMJnLn1t2RoPpBd/full.jpg
http://tweakers.net/ext/f/S3QTHSng5ACnFot9MHzinAp9/full.jpg

Zal nog even een HEVC binnen hengelen om te zien wat dat doet.

Ben er volgens mij ook achter wat er voor zorgde dat mijn tv/receiver af en toe op zwart sprong. Wat ik zo snel gevonden heb is dat mijn receiver in een auto scaling methode stond en dus automatisch alles naar 4K converteerde. Nu heb ik dat uitgezet en zo snel geen blackout meer mee gemaakt. De TV heeft zelf namelijk een prima scaler onboard!

Morgen tijdens een filmpje kijken eens zien of het ook echt opgelost is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chalk
Saiyan Extreme schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 13:04:
Weet iemand of de NUC voldoende "stuurspanning" levert om een HDMI switch aan te sturen? (en/of eventueel de PS4)
Eventuele pointers in de richting van een switch zijn ook welkom! :)
Even een update voor users die eenzelfde principe willen toepassen. Zo'n automatische switch werkt i.c.m. een NUC tenzij je een CEC adapter er tussen hebt hangen. Met een CEC adapter wordt er uberhaupt geen signaal verwerkt door de switch. Dit kan natuurlijk ook aan mijn switch liggen, maar ik vermoed dat het wel van invloed is.

Oplossing was overigens simpel: de decoder en de PS4 hangen aan de switch, en de NUC direct naar een HDMI poort van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVD
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 20:40

NVD

Allen. Het wordt wellicht tijd mijn Mede8er te vervangen voor een ander apparaat. Ik zit te denken om een Intel NUC aan te schaffen, maar begrijp niet helemaal welke NUC aan mijn eisen zou voldoen (5e generatie).

Ik heb de volgende situatie in mijn hoofd:
  • Plex Media Server draaiend om mijn NAS (Synology DS214)
  • 'Transcoding' moet dus niet plaatsvinden op de NAS; Intel NUC moet "alles" af kunnen spelen
  • Plex draaiend op de Intel NUC (vind ik een gebruiksvriendelijker programma dan XBMC (Kodi / openelec?)
  • In de toekomst wil ik wellicht externe luidsprekers kopen die aangesloten moeten worden op een versterker; de NUC moet het geluid door kunnen geven (HDMI?)
  • Blu-ray's 50GB rips moeten geen probleem zijn
  • Liefste geen Windows te installeren
Voordeel van Plex i.v.t. XBMC lijkt mij dat de 'library' extern is (apart) en daardoor de werking van Plex soepel verloopt. Tevens wordt de 'library' automatisch geüpdatet.

Ik zit zelf te denken aan de volgende configuratie:Ben ik er dan? Is dit een goede set-up? Zijn er andere dingen waar ik niet aan heb gedacht?

Wat wellicht ook goed om te weten is dat ik het volgende als plugins wil gebruiken:
  • NPO Gemist
  • PopcornTime
  • DS Photo

[ Voor 6% gewijzigd door NVD op 27-02-2015 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:02

CeesKees

I rest my Kees

Waarom plex??

Draai gewoon kodi/xbmc dan heb je geen transcoding op je nas.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVD
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 20:40

NVD

Puur vanwege de goede ervaringen uit het verleden.

Is de i5 geen overkill? Daarnaast heb ik 0,0 verstand van SSD / RAM geheugen. Zijn mijn keuzes goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvinnie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 20:21
CeesKees schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 21:27:
Waarom plex??

Draai gewoon kodi/xbmc dan heb je geen transcoding op je nas.
De ui/bediening van plex vind ik toch wel een enorm voordeel tegenover het nog altijd onhandig werkende xbmc. Je zou natuurlijk de plex server ook op de i5 kunnen draaien en je nas zo ontzien.

[ Voor 12% gewijzigd door drvinnie op 28-02-2015 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
NVD schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 20:48:
[knip]Ben ik er dan? Is dit een goede set-up? Zijn er andere dingen waar ik niet aan heb gedacht?

[knip]
Je dient geheugen te nemen van het type DDR3L SO-DIMM (L = 1.35V)

Het geheugen wat jij nu hebt gekozen past niet (zonder te breken), in het type NUC wat in je lijstje staat ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:18

bonyuri

Investigator!

drvinnie schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 21:20:
[...]

De ui/bediening van plex vind ik toch wel een enorm voordeel tegenover het nog altijd onhandig werkende xbmc.
Onhandig werkende XBMC???
Volgens mij is Plex nog altijd een fork van XBMC en daarnaast is XBMC mijns inziens de beste MediaCenter software die er ooit is geweest.
Zelfs mijn vrouw kan er zonder uitleg mee overweg :+

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-09 15:57
bonyuri schreef op zondag 01 maart 2015 @ 13:46:
[...]
Onhandig werkende XBMC???
Volgens mij is Plex nog altijd een fork van XBMC en daarnaast is XBMC mijns inziens de beste MediaCenter software die er ooit is geweest.
Zelfs mijn vrouw kan er zonder uitleg mee overweg :+
Idd, na het opstarten klikken op films en je ziet een lijst met films, klik je op series zie je een lijst met series.
Kan echt niet makkelijker volgens mij. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
hardware-lover schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 23:05:
[...]

Je dient geheugen te nemen van het type DDR3L SO-DIMM (L = 1.35V)

Het geheugen wat jij nu hebt gekozen past niet (zonder te breken), in het type NUC wat in je lijstje staat ;)
IMO is een i5 versie echt enorme overkill. De i3 versie die ik heb (paar posts naar boven) staat echt uit zijn neus te bikken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Hier ook een i3 waarop ik Ubuntu/XBMC/Sonarr/SpotWeb draai. Dat ding is ruim snel genoeg voor wat ik er mee doe.

Als je met Blu-ray rips van 50GB wil gaan werken, misschien heb je dan meer aan een i3 met 8GB ram dan aan een i5 met 4GB? Weet het niet zeker hoor, maar transcoding etc. zal toch ook wel aardig wat geheugen verbruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Laatst online: 18-09 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Modbreak:Dit topic is bedoeld voor het delen van ervaringen met het gebruik van Kodi op NUC's, niet voor aankoopadvies voor het samenstellen van je NUC. Voor dat sort vragen hebben we het Desktop Aankoopadviesforum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Edmin schreef op maandag 02 maart 2015 @ 09:50:
[modbreak]Dit topic is bedoeld voor het delen van ervaringen met het gebruik van Kodi op NUC's, niet voor aankoopadvies voor het samenstellen van je NUC. Voor dat sort vragen hebben we het Desktop Aankoopadviesforum.[/]
Kan het topic niet beter een rename krijgen naar gewoon Intel NUC als HTPC oid? Dit is het grootste topic en het alleen beperken tot Kodi doet de discussie over de NUCs alweer zoveel beperken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Laatst online: 18-09 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik stel voor dat voor- en tegenstanders van eze wijziging dat even per topic report melden, zodat we de deiscussie hier in ieder geval on topic kunnen houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:11
Mensen die hun nuc ook veel voor muziekstreaming gebruiken, hoe hebben jullie dit 'headless' opgelost eigenlijk? Ik heb nu een raspberry pi met pi musicbox draaien, die twee weken eigenlijk heeft gedraaid en nu niet meer via webinterface te benadern is :X . Zat dus te kijken naar een andere oplossing, en zo'n nuc kan ik meteen gebruiken voor xbmc ook. Alleen vraag ik me af hoe ik zoiets dan headless kan aansturen, via bv. safari op de ipad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:57
NVD schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 20:05:
Puur vanwege de goede ervaringen uit het verleden.

Is de i5 geen overkill? Daarnaast heb ik 0,0 verstand van SSD / RAM geheugen. Zijn mijn keuzes goed?
XBMC met PlexBMC. Heb je beide ;) werkt prima. Kun je plex gebruiken in XBMC. Welk even goed configureren anders klik je je suf voor je bij je films bent. Ik kijk wel eens series via Plex tijdens het fietsen op de sportschool. Dan kan ik thuis gewoon resumen.

[ Voor 25% gewijzigd door m3gA op 02-03-2015 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Jaguar645 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 20:54:
[...]
Wat ik zo merk is dat de NUC uit zijn neus aan het vreten is :P Met Mediaplayer Classic doet hij H.W decoding en als ik het zo op het youtube filmpje zie doet hij het ook. Heb even 2 screengrabs gemaakt. De URL is voor de volle 4K versie
Ik ben van plan ongeveer de zelfde configuratie aan te schaffen alleen dan met een Seagate Spinpoint M9T, 2TB ipv een SSD. Ben van plan om deze te gebruiken met Kodibuntu/rtorrent/rutorrent en autodl-irssi.

Hij bevalt nog steeds goed? Hoe is de geluidsproductie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Jay-v schreef op maandag 02 maart 2015 @ 17:07:
[...]

Ik ben van plan ongeveer de zelfde configuratie aan te schaffen alleen dan met een Seagate Spinpoint M9T, 2TB ipv een SSD. Ben van plan om deze te gebruiken met Kodibuntu/rtorrent/rutorrent en autodl-irssi.

Hij bevalt nog steeds goed? Hoe is de geluidsproductie?
Bevalt nog steeds uitstekend! SSD zorgt er voor dat hij opgestart is voordat ik mijn TV/Receiver aan heb staan :P

Heb er geen geluid vandaan horen komen eigenlijk zelfs niet onder load. Enorm goede investering geweest. Ben benieuwd of het nog een stukje beter wordt zodra Windows 10 erop komt te draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Jaguar645 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 20:11:
[...]
Bevalt nog steeds uitstekend! SSD zorgt er voor dat hij opgestart is voordat ik mijn TV/Receiver aan heb staan :P

Heb er geen geluid vandaan horen komen eigenlijk zelfs niet onder load. Enorm goede investering geweest. Ben benieuwd of het nog een stukje beter wordt zodra Windows 10 erop komt te draaien :)
Ik heb exact de zelfde combinatie besteld, toch maar met SSD omdat er zo nu en dan toch Windows op zal draaien (dual boot). Ben heel benieuwd, moet helaas nog even wachten want de m.2 SSD was niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chalk
Is er iemand die zijn NUC + Kodi gebruikt om Ziggo tv te kijken via Kodi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superstudent
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01-2022
Saiyan Extreme schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 14:02:
Die vraag heb ik ook, maar dan mbt UPC.

Ik kan uiteraard wel webbased UPC kijken (horizon.tv) onder windows 7 in de browser (erg onhandig), maar wil het eigenlijk integreren in Kodi. Heeft iemand daar een idee over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
Saiyan Extreme schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 14:02:
Dat vraag ik me ook al een tijdje af, en dan vooral Ziggo icm Openelec. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Voor het FTA/C gedeelte wat tegenwoordig via Ziggo+UPC=Liberty Global beschikbaar is, kan dat relatief eenvoudig voor elkaar te krijgen zijn. Het kost wel allemaal geld natuurlijk. Als voorbeeld, via een UTP DVB-C tuner kan er op elk (Kodi) apparaat in huis TV gekeken worden. Daar ben ik nu mee aan het testen maar het apparaat wat ik nu gebruik heeft wat issues met het scannen van de kanalen op het Ziggo netwerk waardoor ik niet het gehele FTA/C aanbod te zien krijg. Fritz! support probeert daar nu een oplossing voor te vinden en heeft me al een specifieke Beta firmware aangeboden, helaas zonder het gewenste resultaat. Ik kan dus al life TV kijken, echter nog niet alle vrije zenders en ook geen gecodeerd aanbod. Voor dat laatste moet er meer gebeuren, andere (duurdere) hardware en een specifieke software-oplossing, maar dat hoeft voor mij niet.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/kodi%20tv.png

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 05-03-2015 15:55 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
Als ik bijvoorbeeld een Anysee E30 Combo Plus aan mijn NUC hang met een ziggo smartcard zou ik dan in openelec gewoon alle zenders (inc HD) kunnen zien en pauzeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Idanue schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 15:31:
Als ik bijvoorbeeld een Anysee E30 Combo Plus aan mijn NUC hang met een ziggo smartcard zou ik dan in openelec gewoon alle zenders (inc HD) kunnen zien en pauzeren?
Volgens mij zit jij met je vraag meer op je plaats in dit topic; [TV Headend] Het grote TV Headend topic

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
hardware-lover schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 15:53:
[...]

Volgens mij zit jij met je vraag meer op je plaats in dit topic; [TV Headend] Het grote TV Headend topic
Bedankt voor de link, had al wel wat rond gekeken maar dat topic gemist. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter12345
  • Laatst online: 20:53
wouter12345 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 11:36:
Ik heb een issue dat als ik mijn NUC 2820 uitzet deze automatisch weer opnieuw opstart. Zowel als ik hem uitzet via de XBMC-app (dus echt Power off system, niet reboot), als wanneer ik op het knopje op de NUC zelf druk. Iemand een idee hoe dat kan? Misschien heb ik een instelling in de BIOS aangepast, maar ik heb geen idee welke.

Draait overigens op Openelec.
Het heeft even geduurd maar ik heb een oplossing, of eigenlijk workaround, zodat ik eindelijk mijn NUC kan uitschakelen:
Dit zijn mijn "Power settings in Visual BIOS :
  • "After Power failure : Stay off"
  • "Wake on Lan : Stay off"
  • "Wake on USB S4/S5: Disabled
En dan het vreemde: ik moet mijn keyboard aan de achterkant uit de USB poort halen, en dan kan ik eindelijk de NUC uitschakelen...

Blijft een raar probleem. Ik heb overigens een NUC 2820, firmware 48, en Openelec 5.01.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 13:59
Ik heb sinds een paar dagen iets vreemds aan de hand :
wanneer ik een film of een episode aanklik om te kijken dan valt het beeld uit en krijg ik de melding vanuit de tv te zien "geen signaal".
Met het doorlopen van het Kodi menu en dan de Nuc opnieuw opstarten komt de "geen signaal" melding ook regelmatig voor.

- OpenElec 5.0.5
- Kodi 14.2 Beta2
- Nuc dn2820fykh bios 48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
EverLast2002 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 16:15:
Ik heb sinds een paar dagen iets vreemds aan de hand :
wanneer ik een film of een episode aanklik om te kijken dan valt het beeld uit en krijg ik de melding vanuit de tv te zien "geen signaal".
Met het doorlopen van het Kodi menu en dan de Nuc opnieuw opstarten komt de "geen signaal" melding ook regelmatig voor.

- OpenElec 5.0.5
- Kodi 14.2 Beta2
- Nuc dn2820fykh bios 48
Krijg je dit met OpenElec 5.0.5 of met Kodi 14.2 beta2.

Als het laatste het geval is zou beginnen om de Beta versie even niet te gebruiken maar de stabiele versie.
Beta versie zijn test versies en daar kan van alles mis mee zijn zo ook jouw omschreven probleem.

HDMI kabel niet helemaal lekker of HDMI kabel zit er aan 1 kant er niet helemaal goed in.

Test eens met een Live OS die je kunt booten vanaf usb of er dan ook iets vreemd gebeurt.

Zo proberen de dingen te elimineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:27
Ik ben van plan om een NUCje aan te schaffen om daar Kodi op te gaan draaien.
Nu wil ik dat dat bedienen met een afstandbediening maar ik vind maar weinig afstandsbedieningen?
En werkt een afstandbediening ook in OpenElec? Als ik dus kodi in OpenElec draai?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
Ja hoor, ik gebruik die van Windhoos Media Center en dat werkte in 1 keer zonder gedoe.

Afbeeldingslocatie: http://www.buydvb.net/blog/wp-content/uploads/microsoft-mce-control.jpg

Geen mooie afstandsbediening maar het werkt goed en daar ging het mij om.

De bediening van Kodi werkt hier ook vlekkeloos met een Logitech Harmony. Het aan en uit zetten van de NUC dat lukt me dan nog even niet met de Harmony maar dat boeit verder niet. Met de MCE Remote werkt dat gewoon wel.

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 13:59
MikeOO schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 08:00:
[...]

Krijg je dit met OpenElec 5.0.5 of met Kodi 14.2 beta2.

Als het laatste het geval is zou beginnen om de Beta versie even niet te gebruiken maar de stabiele versie.
Beta versie zijn test versies en daar kan van alles mis mee zijn zo ook jouw omschreven probleem.

HDMI kabel niet helemaal lekker of HDMI kabel zit er aan 1 kant er niet helemaal goed in.

Test eens met een Live OS die je kunt booten vanaf usb of er dan ook iets vreemd gebeurt.

Zo proberen de dingen te elimineren.
Ik draai OpenElec 5.0.5, rechtstreeks geinstalleerd dmv een USB image. Ergens in de settings staat vervolgens Kodi versie 14.2 Beta2.
Ik zie dat OpenElec 5.0.6 inmiddels uit is, eens kijken of de storing dan nog optreedt.

-edit: met 5.0.6 geen storing meer gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
WD-Medic schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 17:45:
Ja hoor, ik gebruik die van Windhoos Media Center en dat werkte in 1 keer zonder gedoe.

[afbeelding]

De bediening van Kodi werkt hier ook vlekkeloos met een Logitech Harmony. Het aan en uit zetten van de NUC dat lukt me dan nog even niet met de Harmony maar dat boeit verder niet. Met de MCE Remote werkt dat gewoon wel.
Ok, ik heb een Arctic mcr2 besteld bij Amazon.de.
Heeft iemand hier al eens getipt zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:21

Remi

Moo!

Never mind, wrong topic. :(

[ Voor 96% gewijzigd door Remi op 14-03-2015 21:47 . Reden: Zie nu pas dat dit het NUC topic is ipv RP. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
WD-Medic schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 17:45:

[afbeelding]

Ik heb geen ervaring met draadloze toetsenborden maar ik neem aan dat als ik er een Logitech K400 bij koop dat die niet werkt als je in het bios bent?
Dan zal ik nog met mijn bedrade toetsenbord naar de NUC toe moeten om iets in het bios te kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
coob schreef op zondag 15 maart 2015 @ 08:15:
[...]

Ik heb geen ervaring met draadloze toetsenborden maar ik neem aan dat als ik er een Logitech K400 bij koop dat die niet werkt als je in het bios bent?
Dan zal ik nog met mijn bedrade toetsenbord naar de NUC toe moeten om iets in het bios te kunnen doen?
Ik gebruik een simpel draadloos toetenbord met een kleine usb stick in de NUC en deze werkt prima in het BIOS en dat zullen de meeste ook gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Mooi, werkt dus wel al in het bios!
Dacht dat er eerst drivers geladen moesten zijn. Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacuzzi
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-08 12:14
Bij de K400 moet je geloof ik wel de FN toets gebruiken voor de F toetsen (om in het BIOS te geraken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 22:59
coob schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 21:11:
[...]

Ok, ik heb een Arctic mcr2 besteld bij Amazon.de.
Heeft iemand hier al eens getipt zag ik.
Was ik waarschijnlijk. Mooie kleine remote die out of the box werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Mijn Nuc komt met een 256gb ssd schijf.
Als ik openelec erop wil hoe maak ik dan een aparte partitie op de schijf?
Eerst Windows setup draaien of kan dat ook in openelec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
coob schreef op zondag 15 maart 2015 @ 16:27:
Mijn Nuc komt met een 256gb ssd schijf.
Als ik openelec erop wil hoe maak ik dan een aparte partitie op de schijf?
Eerst Windows setup draaien of kan dat ook in openelec?
Je bedoeld om OpenElec te installeren?

Maak met de meegeleverde .exe uit de OpenElec download een bootable USB. Deze plaats je in de NUC en laat de NUC vanaf de USB starten. Het setup programma komt tevoorschijn en van daaruit kan je alles instellen, aanmaken en de doel opslag kiezen zoals b.v. een interne HDD, SSD, mSata of zelfs een andere USB stick die als OS device gaat dienen. De installatie van OpenElec duurt daarna nog geen 3 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Snap ik maar kan ik ook de ssd opdelen in 2 partities via die setup?
Als ik eens Windows erop wil hebben hoeft niet de hele schijf leeg.
1 partitie van enkele gb's is al genoeg voor openelec toch?
En ik heb 256gb ruimte dus ik kan een flink gedeelte Als opslag gebruiken.

Edit-
Heb het al gevonden. Moet gewoon kunnen via setup van openelec.

[ Voor 11% gewijzigd door coob op 15-03-2015 19:12 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 22 Laatste