Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacuzzi
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-08 12:14
Sinds gister de eigenaar van een nuc kit dn2820fykh. SSD erin gepropt, 4GB RAM en gaan met die banaan!
Omdat ik een airmouse (met keyboard) heb, dacht ik die te gaan gebruiken. Dit ging niet zonder slag of stoot. Om de BIOS te updaten moet je F7 indrukken, dit heb ik herhaaldelijk geprobeerd zonder resultaat. Uiteindelijk na wat zoeken op google kwam ik er achter dat met de de logitech K400 de Fn toets ingedrukt moet worden om de F toetsen te gebruiken. Airmouse heeft geen Fn toets, maar niet getreurd: Shift+F7 werkt met mijn airmouse wel (combinatietoets blijkbaar).
Daarna waren de BIOS updaten en het installeren van openelec een eitje.
Uiteraard duurt het instellen va XBMC even tijd en de gewenste addons downloaden ook natuurlijk..
Misschien had ik niet de laatste Kodi moeten installeren, maar een eerdere versie in verband met de compatibliliteit van verschillende addons.
Net de zwaarste 1080p die ik heb geprobeerd en hij speelt het zonder blikken of blozen. Heerlijk!

Hiervoor heb ik de minix neo x5 gebruikt (bijna overleden nu) en de mediaplayer functie van samsung tv, dus jullie begrijpen waar ik vandaan kom.

Nog wel een vraagje over de bibliotheek van Kodi:
Hoe maak je verschil tussen films en series, als ze in dezelfde map staan op een NAS?

mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Kodi stelt een scraper in per bron. Dus je dient alles op te splitsen (minimaal twee mappen, mag meer zijn ivm bv. afspeellijsten). Ik heb bv. ook nog een aparte map voor documentaires.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 07:17
@jacuzzi

Het beste is inderdaad je Films en Series te splitsen anders kan Kodi er niets meer. Per bron kun je dan aangeven wat de bron is en dan krijg je netjes Films en Series apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-03-2021
Yep alles apart houden. Audio, Video, Foto's.

Je kan het dan per item uitsplitsen in b.v:

NAS>
Video map
  • Concerten
  • Documentaires
  • Films
  • TV Series
enz. enz..

Je kan voor Concerten ook nog een aparte muziekvideoscraper (woord voor galgje :D ) halen via het Kodi forum ... hiermee worden concerten en videoclips ook van goede info voorzien.

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
hardware-lover schreef op zondag 04 januari 2015 @ 01:03:
[...]

Voor 3D sbs/ou volstaat het model waarvoor dit topic oorspronkelijk was gestart. Dat geldt ook voor het bitstream audio gedeelte, dus het kan allemaal aardig voordelig. Wil je meer dan 3D sbs/ou weer kunnen geven dan gaat het naar een i3 uitvoering toe en Windows als OS.
Wat bedoel je dan met 'wil je meer' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJburger
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-08 18:38
Ja precies lapino, wat bedoelt men met meer? Ik volg dit topic al een tijdje en er is niemand die concrete codecs etc. opnoemt die ondersteunt worden door zijn/haar model. Als er gevraagd wordt naar de ervaringen met bepaalde formaten/codecs/beeld&geluid-eigenschappen is het echt alleen van: "nou de mijne speelt alles in HD af" of "1080p geen probleem". De 1 vraagt: "speelt dit model NUC codec A af?" De ander antwoordt?: "mijn NUC speelt alles wat ik heb of wil af"

Beetje concrete voorbeelden geven aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
lapino schreef op zondag 04 januari 2015 @ 13:48:
[...]
Wat bedoel je dan met 'wil je meer' ?
Volgens mij heb ik er meer tekst neergezet? Maar ik zal duidelijker zijn, wil je ook het BluRay 3D format als zodanig weer kunnen geven dan....., enz.

@Ijburger, dit topic betreft Kodi (XBMC) met Intel NUC's, Kodi gebruikt interne codecs, wat daar theoretisch mee valt af te spelen is op de Kodi website zelf eenvoudig te achterhalen.

[ Voor 25% gewijzigd door hardware-lover op 04-01-2015 15:38 . Reden: typo's ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Als dit ding zelfde kan als mijn Mac Mini dan is het ok. Zijn voor 90 procent series en films in mkv formaat. Heb paar 3d rips maar is beperkt. Emulatie ed doe ik ook niet, netflix zou ook wel handig zijn als het werkt.

Is dit goeie combo voorgesteld door coolblue?

http://www.processorstore...-dn2820fykh-geheugen.html

Kan daar overigens een 'normale' 2.5" SSD in? Die heb ik namelijk nog liggen.

[ Voor 34% gewijzigd door lapino op 04-01-2015 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 23:15:
[...]

Je kan ze inderdaad als share zetten, maar ook zo instellen dat je pc of NAS als media server fungeert en via DNLA doorgeeft (er vanuit gaande dat je xbmc draait :9,), kan je ze ook met tablet en smartphone benaderen.
Je kan dan natuurlijk niet bij je 'gewone' bestanden.
Heb ze toegevoegd als network-drive. Ik gebruik wel Plex, dus ik hoor hier helemaal niet zijn.. 8)

Inmiddels alles een beetje getuned. Zet al mijn servertroep over naar de NUC opdat mijn desktop gewoon uitkan.

Wat ik nog zoek, en ik vraag mij af of dat úberhaupt wel kan L2tp/Ipsec VPN server die ik op de NUC kan draaien?! Weet dat Windows een ingebouwde PPTP server herbergd, maar daar wil ik niet aan vanwege de beveiliging van dat protocol

Als iemand een suggestie heeeft..gracie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
lapino schreef op zondag 04 januari 2015 @ 14:05:
Als dit ding zelfde kan als mijn Mac Mini dan is het ok. Zijn voor 90 procent series en films in mkv formaat. Heb paar 3d rips maar is beperkt. Emulatie ed doe ik ook niet, netflix zou ook wel handig zijn als het werkt.

Is dit goeie combo voorgesteld door coolblue?

http://www.processorstore...-dn2820fykh-geheugen.html

Kan daar overigens een 'normale' 2.5" SSD in? Die heb ik namelijk nog liggen.
http://www.intel.nl/conte...-kit-dn2820fykh-brief.pdf

Of het aanbod goed is geprijsd valt via Tweakers Pricewatch eenvoudig te achterhalen. Let wel op dat je bij aankoop van afzonderlijke componenten bij het geheugen voor SO-DDR3L gaat (1.35v).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacuzzi
Bedankt voor de antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

@ Lapino: 8 GB is ook zwaar overkill voor een HTPC. 2 GB is al een sloot geheugen voor zo'n systeem. Om dan 80 € extra te betalen voor het geheugen, terwijl je een instapper van Intel neemt is ook een beetje 'van de zotte' :).

Dan liever een Haswell Celeron/Pentium/i3 als je budget het toelaat en 2 of 4 GB RAM.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacuzzi
MikeOO schreef op zondag 04 januari 2015 @ 10:30:
[...]
@jacuzzi

Het beste is inderdaad je Films en Series te splitsen anders kan Kodi er niets meer. Per bron kun je dan aangeven wat de bron is en dan krijg je netjes Films en Series apart.
WD-Medic schreef op zondag 04 januari 2015 @ 11:38:
Yep alles apart houden. Audio, Video, Foto's.

Je kan het dan per item uitsplitsen in b.v:

NAS>
Video map
  • Concerten
  • Documentaires
  • Films
  • TV Series
enz. enz..

Je kan voor Concerten ook nog een aparte muziekvideoscraper (woord voor galgje :D ) halen via het Kodi forum ... hiermee worden concerten en videoclips ook van goede info voorzien.
Borromini schreef op zondag 04 januari 2015 @ 09:22:
Kodi stelt een scraper in per bron. Dus je dient alles op te splitsen (minimaal twee mappen, mag meer zijn ivm bv. afspeellijsten). Ik heb bv. ook nog een aparte map voor documentaires.
Thanks,

NAS opnieuw ingericht. Nu staat alles netjes in de bibliotheek.
Wel wat hulp programmaatjes gebruikt; handmatig is teveel werk (bestandsnamen aanpassen, submappen weghalen, nieuwe mappen maken: titel/season/afleveringen)

[ Voor 10% gewijzigd door jacuzzi op 05-01-2015 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:07
jacuzzi schreef op maandag 05 januari 2015 @ 01:45:
[...]

[...]

[...]

Thanks,

NAS opnieuw ingericht. Nu staat alles netjes in de bibliotheek.
Wel wat hulp programmaatjes gebruikt; handmatig is teveel werk (bestandsnamen aanpassen, submappen weghalen, nieuwe mappen maken: titel/season/afleveringen)
In hoeverre heb je je bestandsnamen van films en series aangepast? Want ik zou ze de originele bestandsnaam laten behouden als ik jou was. Als de bestanden de originele naam hebben kan Kodi namelijk een gesynchroniseerde subtitle vinden, omdat er dan gecheckt kan worden welke rip het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Laatst online: 15-09 10:15
Gebruikt iemand nog een snes emulator naast XBMC? Ik gebruik nu Open Elec maar ik krijg het er niet mee aan de gang. Ik dacht aan Windows of XMBCuntu als alternatief maar vroeg me af wat de beste keuze was. Open Elec heeft als voordeel dat hij zelf update en minimaal is. En ik vind het belangrijk dat ik de NUC kan uit/aan zetten met de remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 13:23
Hebben meer mensen problemen met YouTube in 1080p draaien op de DN2820FYKH met 4GB ram en 30GB SSD? Ik draai Windows 8.1N en m'n processor draait op 100% en krijg stotteringen in mijn beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-04 17:32
wel de juiste videodrivers geinstalleerd? in nagenoeg dezelfde opstelling max processorload (CPU) 18%

PV 35° zuid 2970Wp (9x330wp), Growatt min 2500 TL/XE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 13:23
MvdD schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 10:50:
Wie oh wie kan mij helpen, ik ben radeloos. Ik heb de volgende HTPC gebouwd:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel NUC Kit DN2820FYKH€ 117,95€ 117,95
1Crucial CT51264BF160BJ€ 31,95€ 31,95
1Kingston SSDNow S200 30GB€ 31,50€ 31,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 181,40

Hierop heb ik eerst OpenELEC geïnstalleerd en daarna Windows 8.1N 64-bit als 2e OS toegevoegd. Vervolgens heb ik de Intel Driver Update Utility gedownload, gedraaid en alles maar gewoon geïnstalleerd.

Uiteindelijk loopt mijn processor gebruik bij vrijwel elke taak op naar de 100%. Het is praktisch onmogelijk om YouTube en Popcorn Time soepel te kijken.

Ik heb alles services, behalve die van Windows, uitgeschakeld en Windows Defender uitgezet.
Dit is wat ik op de vorige pagina geschreven heb qua setup en verrichtte handelingen.

Lijken me de juiste drivers dan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
MvdD schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:11:
Hebben meer mensen problemen met YouTube in 1080p draaien op de DN2820FYKH met 4GB ram en 30GB SSD? Ik draai Windows 8.1N en m'n processor draait op 100% en krijg stotteringen in mijn beeld.
Gebruik je youtube met flash of html 5?
Het lijkt of hardware acceleratie niet werkt. Heb je het zelfde met andere videosites zoals Yahoo screen of vimeo?

https://www.youtube.com/html5

[ Voor 7% gewijzigd door m3gA op 05-01-2015 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
MvdD schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:11:
Gezien je "n" versie, deze ook al eens geprobeerd? http://www.microsoft.com/...oad/details.aspx?id=40744

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacuzzi
Saiyan Extreme schreef op maandag 05 januari 2015 @ 06:52:
[...]

In hoeverre heb je je bestandsnamen van films en series aangepast? Want ik zou ze de originele bestandsnaam laten behouden als ik jou was. Als de bestanden de originele naam hebben kan Kodi namelijk een gesynchroniseerde subtitle vinden, omdat er dan gecheckt kan worden welke rip het is.
Je hebt een punt met dat ondertitelingen verhaal. Alleen maakt mij dat meestal niet zoveel uit. Ik heb overigens alleen de series aangepakt, omdat de films wel goed in de bibliotheek belandden.
De series heb ik aangepast met filebot. Namen heb ik aangepast naar bijvoorbeeld Breaking Bad - S05E03 - Hazard Pay en op de juiste manier in mappen geplaatst (met filebot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Toch maar de DN2820 besteld, met die 8gb ram. Voordeel van coolblue is dat ik die kan terugsturen indien niet ok. En die 8gb is misschien toch handig mocht ik er Win8 willen opzetten. Maar ga het eerst eens proberen met OpenElec. Benieuwd hoe vlotjes Kodi daarop zal draaien én of ik dan geen hdmi issues meer zal hebben (krijg geen sync tussen Mac Mini en projector).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.Verhuizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 21:54
Ik heb een klein issue met mijn NUC DN2820FYKH. Wanneer ik vanuit standby mijn hele ratteplan (TV, Versterker, NUC) aanzet en dan iets ga afspelen vanaf de Synology zit Kodi alleen maar te bufferen dan een sec of 2 iets spelen en weer bufferen. Reboot ik de NUC dan speelt hij daarna alles als een zonnetje. Ik moet dus de NUC altijd twee keer aanzetten, wat uiteraard niet de bedoeling kan zijn. Is dit al eens bij jullie voor gekomen? Kan niets anders bedenken dan dat Kodi iets zit te doen na opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capthook
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-09-2022
Heeft iemand al ervaring met de nieuwe (Stable) OpenElec versie 5 i.c.m. de intel NUC DN2820?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacuzzi
capthook schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:31:
Heeft iemand al ervaring met de nieuwe (Stable) OpenElec versie 5 i.c.m. de intel NUC DN2820?
Die heb ik er op staan. Werkt hier prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hoe zit het eigenlijk met het geluid van de fan in de DN2820 /i3 /i5? Ik ben namelijk gevoelig voor achtergrond geluiden en zoek een zo goed als stil systeem. Nu heb ik wel gelezen dat ze (erg) stil zijn, maar hoor je ooit de fan in bepaalde situaties? Anders ga ik waarschijnlijk ook voor een fanless NUC case van Akasa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
O.Verhuizer schreef op maandag 05 januari 2015 @ 21:23:
Ik heb een klein issue met mijn NUC DN2820FYKH. Wanneer ik vanuit standby mijn hele ratteplan (TV, Versterker, NUC) aanzet en dan iets ga afspelen vanaf de Synology zit Kodi alleen maar te bufferen dan een sec of 2 iets spelen en weer bufferen. Reboot ik de NUC dan speelt hij daarna alles als een zonnetje. Ik moet dus de NUC altijd twee keer aanzetten, wat uiteraard niet de bedoeling kan zijn. Is dit al eens bij jullie voor gekomen? Kan niets anders bedenken dan dat Kodi iets zit te doen na opstarten.
Zou kunnen dat de NUC nog geen netwerkverbinding heeft en KODI al is opgestart.
Zelf gebruik ik de NUC met OpenElec icm Synology en SQL database op NAS. Standaard als de NUC start werkt de bibliotheek in KODI niet goed na opstarten. Ik heb bij de instellingen van OpenElec nu ingesteld dat KODI moet wachten tot de netwerkverbinding actief is. Nu werkt het wel prima.

Vooral goed te merken als de KODI de eerste keer een SQL database moest aanmaken. Dat deed hij niet en ook instellingen voor scrapers etc werden niet opgeslagen als ik dit aanpaste. Alles bleek door bovenstaand te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:03
bitshady schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 07:41:
Hoe zit het eigenlijk met het geluid van de fan in de DN2820 /i3 /i5? Ik ben namelijk gevoelig voor achtergrond geluiden en zoek een zo goed als stil systeem. Nu heb ik wel gelezen dat ze (erg) stil zijn, maar hoor je ooit de fan in bepaalde situaties?
DN2820 (i3) bezitter hier:
Als de NUC aan staat, maar niets staat te spelen en het stil is in huis, dan kan ik de ventilator net horen als ik er op let. Zodra er iets staat te spelen, dan hoor ik de fan niet. Maar: wellicht dat dat na wat veroudering anders is, misschien dat 'ie luidruchtiger wordt.
Anders ga ik waarschijnlijk ook voor een fanless NUC case van Akasa
Bij mijn weten is er nog geen fanless NUC case voor de 2820 - anders hoor ik het graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
vanaalten schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 08:27:
[...]
Bij mijn weten is er nog geen fanless NUC case voor de 2820 - anders hoor ik het graag. :)
Nee klopt, bij Akasa is die wel aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proliner
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-08 13:18
Zou 4GB ram genoeg zijn voor de 2820?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

bitshady schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 07:41:
Hoe zit het eigenlijk met het geluid van de fan in de DN2820 /i3 /i5? Ik ben namelijk gevoelig voor achtergrond geluiden en zoek een zo goed als stil systeem. Nu heb ik wel gelezen dat ze (erg) stil zijn, maar hoor je ooit de fan in bepaalde situaties? Anders ga ik waarschijnlijk ook voor een fanless NUC case van Akasa
Ik kwam er pas na een paar dagen achter dat er een fan in zat :X

Als je hem aanzet spint hij even maximaal volgens mij, maar in het algemeen hoor je hem echt niet.
Proliner schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 08:59:
Zou 4GB ram genoeg zijn voor de 2820?
Hangt er vanaf wat je er mee doet. Aangezien je in dit topic reageert, gok ik htpc doeleinden en dan is het antwoord Ja, meer dan zat.

[ Voor 16% gewijzigd door Hooglander1 op 06-01-2015 09:04 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:45
Hooglander1 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:01:
[...]

Als je hem aanzet spint hij even maximaal volgens mij, maar in het algemeen hoor je hem echt niet.
Dat dus. Ik heb laatst een 2.5" HDD erin geplaatst en die produceerde veel meer geluid (lees: de NUC was niet hoorbaar, de HDD wel). Die HDD is er dan ook meteen weer uitgehaald. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:07
Mint schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:06:
[...]

Dat dus. Ik heb laatst een 2.5" HDD erin geplaatst en die produceerde veel meer geluid (lees: de NUC was niet hoorbaar, de HDD wel). Die HDD is er dan ook meteen weer uitgehaald. :)
Is een SSD dan niets voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proliner
Hooglander1 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:01:
[...]

[...]

Hangt er vanaf wat je er mee doet. Aangezien je in dit topic reageert, gok ik htpc doeleinden en dan is het antwoord Ja, meer dan zat.
Klopt voor HTPC doeleinden dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:45
Saiyan Extreme schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:08:
[...]

Is een SSD dan niets voor jou?
Jawel, ben rustig rond aan het kijken voor een goedkope SSD van 256GB maar dat heeft niet zo'n haast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Is het mogelijk om twee schijven in een NUC te plaatsen?

Heb nu namelijk een Mac Mini met 256GB SSD voor het OS/software en 750GB als main storage voor films/series, en zou dit ook graag zo in een NUC willen hebben. De Mac Mini is nogal overkill voor HTPC doeleinden en zou ik daarom als gewone thuis PC willen gaan inzetten.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
O.Verhuizer schreef op maandag 05 januari 2015 @ 21:23:
Is niet specifiek bij deze NUC, ik heb het ook met de D54250WYK. Zoals iemand is zegt is waarschijnlijk je netwerkverbinding nog niet klaar omdat de rest te snel is. De add-on Wake On LAN gebruik ik nu om na het aanzetten van de NUC de hele netwerk bende "wakker" te maken.

Het automatische stukje ervan gaf problemen dus dat gebruik ik niet meer. Nu laat ik eerst alle apparaten even tot leven komen en dan met deze add-on het netwerk. XBMC/Kodi start even opnieuw en alles word gerefreshed/ge-update...

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijnenveger
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09 09:27

Mijnenveger

Veegt mijnen

Proliner schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:02:
[...]

Klopt voor HTPC doeleinden dankjewel.
Dan is 4GB zat ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proliner
XyritZz schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 12:31:
Is het mogelijk om twee schijven in een NUC te plaatsen?

Heb nu namelijk een Mac Mini met 256GB SSD voor het OS/software en 750GB als main storage voor films/series, en zou dit ook graag zo in een NUC willen hebben. De Mac Mini is nogal overkill voor HTPC doeleinden en zou ik daarom als gewone thuis PC willen gaan inzetten.
Waarom zou je geen gebruik maken van een NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
XyritZz schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 12:31:
Is het mogelijk om twee schijven opslag in een NUC te plaatsen?

[knip]
Ja, indien het juiste type NUC wordt gekozen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
vanaalten schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 08:27:
[...]
DN2820 (i3) bezitter hier.

[knip]
Er bestaat geen DN2820 i3 versie, je hebt dan een ander type NUC of je vergist je in de aanwezige CPU.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Proliner schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:15:
[...]

Waarom zou je geen gebruik maken van een NAS?
Om eerlijk te zijn simpelweg geen behoefte aan omdat alle media toch op slechts één device wordt bekeken. Daarnaast gaat alles via draadloos netwerk, en dat wil ik niet onnodig belasten met full-hd content die gestreamed moet worden.
hardware-lover schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:39:
[...]

Ja, indien het juiste type NUC wordt gekozen.
Als je foto's ziet van die NUC heb je wat 'plattere' en wat 'hogere' typen, moet ik dan simpelweg voor zo'n hogere kiezen om er twee schijven in kwijt te kunnen?

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proliner
Zou ik wachten tot er een nieuwe generatie uit is of voor de NUC 2820 gaan? Ik wil het gebruiken voor HTPC doeleinden. Weet je toevallig hoelang het duurt voordat de nieuwe NUC's uitkomen in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
XyritZz schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:14:
[...]
[knip]

Als je foto's ziet van die NUC heb je wat 'plattere' en wat 'hogere' typen, moet ik dan simpelweg voor zo'n hogere kiezen om er twee schijven in kwijt te kunnen?
Je zoekt binnen de specificaties van een type NUC naar de aanwezige Sata (Sata + PCIe mSata) aansluitingen mSata + Sata = ruimte voor 2x opslag waarbij Sata ook gebruikt kan worden voor een standaard 2.5" HDD. Bij het N2820/30 type is de PCIe mSata aansluiting (blijkbaar?) niet aanwezig en is er enkel de 2.5" ruimte beschikbaar voor (interne) opslag.

Edit: bij sommige nieuwere 5e generatie types is er naast de 2.5" ruimte ook een M.2 (SSD) aansluiting aanwezig i.p.v. de PCIe mSata aansluiting.

Voor een totaaloverzicht van het NUC gamma; http://www.intel.com/cont...uc/products-overview.html

Daar zijn niet alle uitgekomen NUC's opgenomen maar wel bijna allemaal. Over de daadwerkelijke beschikbaarheid van de 5e generatie NUC's weet ik niets te zeggen, kan enkel zien dat het om i3/i5 producten gaat waardoor het prijsniveau duidelijk boven dat van de N2820/30 zal komen te liggen.

[ Voor 42% gewijzigd door hardware-lover op 06-01-2015 15:40 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Zijn er meer mensen die sinds ongeveer vandaag problemen hebben icm Openelec?

Sinds ik Openelec heb geupgrade naar 4.2.1 haakte heel veel internet based applicaties (RadioTunes, RauteMusik, Eighties Hits, etc.). Heb geupgrade naar 5.0.0 en ook hier problemen; geen addons in repository tot ik handmatig de DSN op 8.8.8.8 EN 8.8.4.4 zet, en hierna krijg ik maar enkele addons te zien, lang niet zoveel als een paar dagen geleden. Bij sommige addons die ik dan probeer te downloaden gaat het enorm langzaam (RauteMusik kan bv een paar minuten duren voordat deze gedownload is).

Edit: ook nadat het is gelukt om een radio addon te downloaden gaat het afspelen van zenders met haken en ogen. Om de 10 seconden valt een zender voor een seconde of 10 uit, om er vervolgens na een minuutje of twee volledig mee te stoppen. Enorm irritant.

[ Voor 18% gewijzigd door BFmango op 06-01-2015 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proliner
BFmango schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 15:55:
Zijn er meer mensen die sinds ongeveer vandaag problemen hebben icm Openelec?

Sinds ik Openelec heb geupgrade naar 4.2.1 haakte heel veel internet based applicaties (RadioTunes, RauteMusik, Eighties Hits, etc.). Heb geupgrade naar 5.0.0 en ook hier problemen; geen addons in repository tot ik handmatig de DSN op 4.4.4.4 zet, en hierna krijg ik maar enkele addons te zien, lang niet zoveel als een paar dagen geleden. Bij sommige addons die ik dan probeer te downloaden gaat het enorm langzaam (RauteMusik kan bv een paar minuten duren voordat deze gedownload is).

Edit: ook nadat het is gelukt om een radio addon te downloaden gaat het afspelen van zenders met haken en ogen. Om de 10 seconden valt een zender voor een seconde of 10 uit, om er vervolgens na een minuutje of twee volledig mee te stoppen. Enorm irritant.
Al geprobeerd om het opnieuw te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
Ja, net een nieuwe install gedaan (5.0.0.tar in update map gezet, reboot, installatie wordt automatisch uitgevoerd). Ik ga nu eens OpenELEC + de System Settings naar default resetten.

Edit: nog steeds 'stutter' tijdens het afspelen van een radiozender, die er na een paar keer stutteren gewoon mee kapt (back to homescreen).

[ Voor 46% gewijzigd door BFmango op 06-01-2015 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Heb de NUC net binnen en Openelec even geinstalleerd op USB stick. Heb nog een SSD liggen. Is het de moeite openelec daarop te installeren, of ga ik weinig tot geen snelheidswinst boeken? Films/series staan op NAS in garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
hardware-lover schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:41:
[...]

Er bestaat geen DN2820 i3 versie, je hebt dan een ander type NUC of je vergist je in de aanwezige CPU.
Je hebt gelijk - ik vergistte mij in het type. Moet uiteraard een Intel Celeron Processor N2820 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Heb de DN2820 geïnstalleerd met OpenELEC, tot nu toe gematigd enthousiast. Speelt alles vlot af, maar navigatie lijkt me toch iets minder vlot dan op de Mac Mini (die heeft dan ook een i5 aan boord). Zit echter met aantal zaken die ik niet opgelost krijg. Ter info: ik bedien (of probeer tenminste) de NUC met mijn Harmony remote en/of met de XBMC iPad app. Volgende problemen:

* als ik de htpc in 'suspend' mode zet, dan krijg ik die niet terug aan via de ipad remote. Ik kan wel via de power-knop voor 'wake on lan' kiezen, maar dat doet blijkbaar niks, de htpc blijft in sluimerstand
* met de Harmony remote slaag ik er niet in het toestel aan/af te zetten. heb die geinstalleerd als 'windows media center'. tips om dit werkend te krijgen?
* als ik een bios update probeer te doen via internet, krijg ik een foutmelding dat de device id niet kan gevonden worden of zoiets. Hoe doe ik dan een bios update? Indien manueel nodig, waar haal ik de file?
* tips om performantie eventueel te verbeteren? heb in bios niks specifiek veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-09 08:28
lapino schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 19:34:
Heb de DN2820 geïnstalleerd met OpenELEC, tot nu toe gematigd enthousiast. Speelt alles vlot af, maar navigatie lijkt me toch iets minder vlot dan op de Mac Mini (die heeft dan ook een i5 aan boord). Zit echter met aantal zaken die ik niet opgelost krijg. Ter info: ik bedien (of probeer tenminste) de NUC met mijn Harmony remote en/of met de XBMC iPad app. Volgende problemen:

* als ik de htpc in 'suspend' mode zet, dan krijg ik die niet terug aan via de ipad remote. Ik kan wel via de power-knop voor 'wake on lan' kiezen, maar dat doet blijkbaar niks, de htpc blijft in sluimerstand
* met de Harmony remote slaag ik er niet in het toestel aan/af te zetten. heb die geinstalleerd als 'windows media center'. tips om dit werkend te krijgen?
* als ik een bios update probeer te doen via internet, krijg ik een foutmelding dat de device id niet kan gevonden worden of zoiets. Hoe doe ik dan een bios update? Indien manueel nodig, waar haal ik de file?
* tips om performantie eventueel te verbeteren? heb in bios niks specifiek veranderd.
De intel nuc staat gewoon in de database bij harmony,ik heb er vd week ook de laatste openelec opgezet en ik kan hem gewoon uit en aanschakelen met de harmony.
Wel zit ik er aan te denken om mijn recente samsung evo ssd 128 gb eruit te trekken en een oud vertex3 ssd-tje ervoor in de plaats te zetten.
Al mijn media staat op mijn nas en openelec vraagt ook niet veel.
Wat zijn jullie gedachten hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Ok aangepast in de harmony en het werkt nu wel met de remote (nuc gaat mooi aan/uit) maar de wake-on-lan via ipad remote werkt nog steeds niet. Misschien nieuwe bios nodig? Of moet ik die wol specifiek ergens aanzetten in openelec config?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-09 08:28
lapino schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 20:10:
Ok aangepast in de harmony en het werkt nu wel met de remote (nuc gaat mooi aan/uit) maar de wake-on-lan via ipad remote werkt nog steeds niet. Misschien nieuwe bios nodig? Of moet ik die wol specifiek ergens aanzetten in openelec config?
Dat zou ik niet durven zeggen.
Geen apple bezitter dus totaal geen ervaring hiermee.
Er zijn waarschijnlijk wel mensen diehier verstand van hebben dus ff rustig wachten op een antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
lapino schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 17:45:
Heb de NUC net binnen en Openelec even geinstalleerd op USB stick. Heb nog een SSD liggen. Is het de moeite openelec daarop te installeren, of ga ik weinig tot geen snelheidswinst boeken? Films/series staan op NAS in garage.
Feit is in ieder geval dat als je die SSD laat liggen je er sowieso geen snelheidswinst mee boekt :P dus als je hem toch hebt waarom dan niet gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Hij zit er al in ondertussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik vermoed dat je SSD meer opslag biedt en hij is ook ontworpen voor meer schrijfacties dan de gemiddelde USB-stick... En daarnaast is USB2/3 ook niet zo'n efficiënt protocol als S-ATA.

Dus geen enkele reden om het niet te doen tenzij je die SSD ergens beter kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacuzzi
lapino schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 19:34:

Niks veranderd in de BIOS? http://www.intel.com/supp.../desktop/sb/CS-033935.htm Staat speciaal een verhaaltje over openelec.

BIOS file haal je van: https://downloadcenter.in...roductID=3782&ProdId=3782

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
Is er iemand die OpenELEC 5.0.0 op de NUC al heeft draaien zonder problemen?

[ Voor 7% gewijzigd door BFmango op 06-01-2015 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacuzzi
BFmango schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 21:00:
Is er iemand die OpenELEC 5.0.0 op de NUC al heeft draaien zonder problemen?
Ja, draait hier sinds zaterdag probleemloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
jacuzzi schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 21:49:
[...]

Ja, draait hier sinds zaterdag probleemloos
Welke build heb je gebruikt? OpenELEC-Generic.x86_64-5.0.0.tar?

Zou je even kunnen kijken wat er bij jou als DNS servers zijn ingesteld? (System>Openelec>Connections>je gebruikte connection klikken/submenu openen>Edit connection>DNS, daarna gewoon op cancel drukken)

[ Voor 7% gewijzigd door BFmango op 06-01-2015 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacuzzi
BFmango schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 21:54:
[...]

Welke build heb je gebruikt? OpenELEC-Generic.x86_64-5.0.0.tar?

Zou je even kunnen kijken wat er bij jou als DNS servers zijn ingesteld? (System>Openelec>Connections>je gebruikte connection klikken/submenu openen>Edit connection>DNS, daarna gewoon op cancel drukken)
Als dat de laatste stable build is, heb ik die gebruikt.
Bij DNS servers staat het IP van mijn router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
jacuzzi schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 23:08:
[...]

Als dat de laatste stable build is, heb ik die gebruikt.
Bij DNS servers staat het IP van mijn router.
Okee, bedankt. Weet ik in ieder geval dat dit klopt.

Heb net even een addon via een USB stick erop gezet, als ik dan radio wil luisteren krijg ik letterlijk de melding dat er geen internetconnectie is.

Had ik maar niks geupdate, het werkte prima :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacuzzi
Geen idee wat bij jou het probleem is, bij mij nog geen vastlopers of internet uitval of wat dan ook gehad.
Alleen een paar addons die het onder kodi niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
lapino schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 17:45:
Voordeel zit hem in een snellere opstarttijd van een paar seconden. Als je toch een SSD hebt liggen die je niet gebruikt zou ik deze zeker gebruiken. SSD is sneller dan USB en dat zul je bij bepaalde skins mogelijk ook merken in net iets vloeiender lopen. Tevens heb je geen uitstekende hardware uit de NUC.

Maar qua werking verder maakt het niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
BFmango schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 23:12:
[...]

Okee, bedankt. Weet ik in ieder geval dat dit klopt.

Heb net even een addon via een USB stick erop gezet, als ik dan radio wil luisteren krijg ik letterlijk de melding dat er geen internetconnectie is.

Had ik maar niks geupdate, het werkte prima :(
Lijkt er bijna op dat je een lokaal netwerkprobleem hebt.
Heb je niet toevallig last van onderstaand.
MikeOO in "Kodi Mediaspeler met Intel NUC's"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
MikeOO schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 08:17:
[...]

Lijkt er bijna op dat je een lokaal netwerkprobleem hebt.
Heb je niet toevallig last van onderstaand.
MikeOO in "Kodi Mediaspeler met Intel NUC's"
Heb dat (wait for internet connection before booting OpenELEC o.i.d.) even geprobeerd maar ook dat biedt geen uitkomst :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Laatst online: 13:43
Ik heb de laatste werken ook opeens netwerk issues op 4.2.1, op een 2820 NUC. Niet alleen internet maar ook lokaal werkt niet. Hij heeft wel een ip-adres, maar het werkt alleen niet, switchen naar WiFi werkt wel.

Ik zie het aan de niet werkende RSS feed, en dan blijkt ook de library niet te werken.
Een paar keer rebooten werkt meestal, maar handig is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
Edit: te voorbarig; nog steeds drop-outs van radiozenders

Ik ga dadelijk eens kijken wat er gebeurt als ik met een bekabelde verbinding werk.

[ Voor 127% gewijzigd door BFmango op 07-01-2015 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proliner
Heeft iemand het al geprobeerd om Steam games te streamen van pc naar de NUC N2820?
Zo ja werkt dit goed of heeft de NUC niet genoeg kracht daar voor?

[ Voor 18% gewijzigd door Proliner op 07-01-2015 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Vraag me dit ook af. Vrees alleen dat het niet zal werken met Openelec (blijkbaar nog niet ondersteund), dus build nodig met windows? Of ie dan nog snel genoeg is? Geen idee, maar ook wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:38

Asphyxion

I am, therefor I think

lapino schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:45:
Vraag me dit ook af. Vrees alleen dat het niet zal werken met Openelec (blijkbaar nog niet ondersteund), dus build nodig met windows? Of ie dan nog snel genoeg is? Geen idee, maar ook wel benieuwd naar.
Je kunt het ook proberen met Kodibuntu. Ik heb een i3 nuc met kodibuntu er op en het staat nog op mijn to do lijst om steam er op te installeren. Scheelt wel een Windows licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Laatst online: 13:43
Ik heb het kort getest dmv een guide die ik bij een userreview hier op tweakers van de NUC tegenkwam.

Omdat ik ook XMBC nodig had, had ik XmbcBuntu gekozen, daar op de desktop Steam geinstalleerd.
Het werkte wel: Spelunky en Wolfenstein New Order kort geprobeerd. En dat werkte (met PS3 controllers via BT).

Maar het was vooral omdat XMBC niet helemaal lekker werkte dat ik OpenElec er weer op heb gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Hm jammer dus dat er geen steam client ingebouwd zit in OpenElec. Zal wel iets met low-level stuff te maken hebben zeker? Ben eigenlijk behoorlijk tevreden over die NUC, zelfs al is het een licht model. Steam streamen zou wel leuk zijn, maar héél veel zal ik dat ook niet gebruiken. Twijfel nog of ik toch naar een i5 zou switchen, maar zal dan misschien overkill zijn om wat films/series te streamen.

Btw, nog geen netflix mogelijk via OpenElec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
lapino schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 17:25:
[knip]

Btw, nog geen netflix mogelijk via OpenElec?
Alleen indirect én tegen extra betaling voor aanvullende software.

@hieronder. Duidelijker zo?

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 07-01-2015 20:34 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
hardware-lover schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 17:38:
[...]

Alleen indirect én tegen extra betaling voor aanvullende software.
Hoe bedoel je dat? Werkt de netflixbmc plugin niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
BFmango schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 12:52:
Edit: te voorbarig; nog steeds drop-outs van radiozenders

Ik ga dadelijk eens kijken wat er gebeurt als ik met een bekabelde verbinding werk.
Bij problemen inderdaad altijd eerst bedraad testen. WiFi is en blijft onvoorspelbaar. Teveel invloeden van buitenaf die problemen kunnen geven. Als het bedraad goed werkt dan weet je dat het probleem WiFi is.

Heb je ook je router al eens opnieuw gestart en alle andere netwerkhardware die tussen je NUC en NAS zit.. Puur om uit te sluiten dat deze moeilijk aan het doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:34

bonyuri

Investigator!

Kasj schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 20:16:
[...]

Hoe bedoel je dat? Werkt de netflixbmc plugin niet?
De netflixbmc plugin werkt toch niet onder OpenELEC?
Volgens mij waren ze bij OpenELEC voorlopig ook niet van plan om Netflix te gaan ondersteunen vanwege DRM.

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
bonyuri schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 09:36:
[...]

Volgens mij waren ze bij OpenELEC voorlopig ook niet van plan om Netflix te gaan ondersteunen vanwege DRM.
Volgens mij roept de netflixbmc addon de chrome browser fullscreen aan onder xbmc en wordt netflix in chrome weergegeven. Dus als je binnen openelec chrome en een desktop omgeving geinstalleerd krijgt zou het wel moeten lukken. Uiteraard dien je wel een netflix account te hebben.

Heb je geen netflix account dan kun je beter naar de addon Pulsar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

bonyuri schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 09:36:
[...]

Onder XBMCbuntu kan je vrij gemakkelijk aan de praat krijgen, gewoon een paar extra pakketjes downloaden. In OpenElec zou dit een pak meer werk zijn.

Heb een tijd lang NetflixBMC gebruikt: Als je weet naar wat je wil kijken is het prima bruikbaar, voelt zelfs aan als een native applicatie. Probleem is dat je geen mooie visuele browser hebt om nieuwe shows te ontdekken. De standaard xbmc menus werken wel, maar prettig browsen is het niet. Voorlopig gebruik ik daarom mijn xbox om netflix te kijken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proliner
Zou je met OpenElec ook een draadloze headset kunnen aansluiten via USB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snipepins
  • Laatst online: 24-06-2024
Proliner schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 10:08:
Yep, mij is het gelukt in het verleden om een Logitech G930 aan te sluiten op OpenElec.
Zoek even via google hoe dit het beste kan, weet niet meer van buiten hoe ik het gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie63
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 21:50
Proliner schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 10:08:
Geen probleem hij wordt direct herkent,ik heb er zelf een logitech bluetooth headset er op aangesloten.
Bluetooth stick erin naar de geluid instellingen toe en even de instelling van het geluid veranderen
in de headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proliner
snipepins schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:45:
[...]

Yep, mij is het gelukt in het verleden om een Logitech G930 aan te sluiten op OpenElec.
Zoek even via google hoe dit het beste kan, weet niet meer van buiten hoe ik het gedaan heb.
Ronnie63 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:14:
[...]

Geen probleem hij wordt direct herkent,ik heb er zelf een logitech bluetooth headset er op aangesloten.
Bluetooth stick erin naar de geluid instellingen toe en even de instelling van het geluid veranderen
in de headset.
Ok bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:05

Wallie

Herr

Ik heb sinds een paar weken ook een DN2820FYKH. Draait prima met Windows 8.1 en Kodi 14.

Twee dingen echter:
- Ik heb gisteren Fast-boot aangezet in de bios... best snel, maar ik kom nu niet meer in de bios (op F2 drukken heeft geen zin). Weet iemand hoe je er nu nog in komt?
Never mind, al via google:
Just tested, sure thing. According to the BIOS "help hints" - to enter BIOS with fastboot enabled: Shut down the NUC, then push and hold the power button until you hear a beep. While I got no beep - if holding the power button for 3-4 seconds then releasing - you get a full boot menu. Visual BIOS included.
- Hij reageert helaas op de afstandbediening van mijn tv (een philips). De uit/aan-knop op de TV afstandbediening laat de NUC ook aan gaan... (heel erg handig }:| ) Nu hoeft deze functie (het aanzetten dmv een afstandbediening) voor mij ook helemaal niet, weet iemand hoe je dit uit kan zetten?

[ Voor 23% gewijzigd door Wallie op 09-01-2015 06:57 ]

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:45
Wallie schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 06:47:
Ik heb sinds een paar weken ook een DN2820FYKH. Draait prima met Windows 8.1 en Kodi 14.

Twee dingen echter:
- Ik heb gisteren Fast-boot aangezet in de bios... best snel, maar ik kom nu niet meer in de bios (op F2 drukken heeft geen zin). Weet iemand hoe je er nu nog in komt?

[...]

- Hij reageert helaas op de afstandbediening van mijn tv (een philips). De uit/aan-knop op de TV afstandbediening laat de NUC ook aan gaan... (heel erg handig }:| ) Nu hoeft deze functie (het aanzetten dmv een afstandbediening) voor mij ook helemaal niet, weet iemand hoe je dit uit kan zetten?
http://forum.kodi.tv/show...e=25&highlight=IR+philips
Hij heeft hetzelfde probleem, oplossing kan ik zo snel niet vinden

(zwarte tape over je IR receiver plakken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA

Twee dingen echter:

[...]

Ik had hetzelfde probleem met een logitech harmony. Maar met de originele afstandsbediening deed hij het niet dus ik heb de power toggle opnieuw geprogrammeerd met de originele afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Stfnlln schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 08:44:
[...]

http://forum.kodi.tv/show...e=25&highlight=IR+philips
Hij heeft hetzelfde probleem, oplossing kan ik zo snel niet vinden

(zwarte tape over je IR receiver plakken)
Kwam het hier ook al tegen: https://communities.intel.com/message/237510
Schijnt iets te zijn met Philips AB's, en ook geen optie in de BIOS van de NUC om dit uit te zetten.
m3gA schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:00:
[...]

Ik had hetzelfde probleem met een logitech harmony. Maar met de originele afstandsbediening deed hij het niet dus ik heb de power toggle opnieuw geprogrammeerd met de originele afstandsbediening.
Ik heb ook nog een Harmony liggen, ik ga er eens mee aan de slag ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Wallie op 09-01-2015 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
m3gA schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:00:
[...]

Mijn NUC gaat ook aan tegelijk met de Philips TV. Meestal niet zo'n punt, maar ik ben toch wel benieuwd naar jouw oplossing: wat is "de originele afstandbediening"? Niet die Philips-AB neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
vanaalten schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:47:
[...]

Mijn NUC gaat ook aan tegelijk met de Philips TV. Meestal niet zo'n punt, maar ik ben toch wel benieuwd naar jouw oplossing: wat is "de originele afstandbediening"? Niet die Philips-AB neem ik aan?
Ik had net het probleem met de Harmony, Ik heb de 525 vervangen door een 650, toen ik hem met de normale wizard had ingesteld. De Philips afstandsbediening doet het wel goed. Ik heb wel een 8 jaar oude LCD. Mogelijk dat deze iets anders werkt. Ik heb de harmony opnieuw geprogrammeerd met de originele Philips afstandsbediening en toen ging het goed. Mogelijk dat er een hele kleine variatie in zit.

[ Voor 3% gewijzigd door m3gA op 09-01-2015 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 17:28
Zou voor de zekerheid ook even checken of het niet toevallig een gevalletje van HDMI-CEC is? Anders kun je wel prutsen met afstandsbedieningen maar gaat dat niet helpen.

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Ik heb hdmi-cec uit staan, ook geen adapter er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

m3gA schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:49:
[...]

Ik had net het probleem met de Harmony, Ik heb de 525 vervangen door een 650, toen ik hem met de normale wizard had ingesteld. De Philips afstandsbediening doet het wel goed. Ik heb wel een 8 jaar oude LCD. Mogelijk dat deze iets anders werkt. Ik heb de harmony opnieuw geprogrammeerd met de originele Philips afstandsbediening en toen ging het goed. Mogelijk dat er een hele kleine variatie in zit.
Hmmm, ik zou jouw goedwerkende signaal ook wel willen voor mijn harmony... Weet jij een manier om dat door te sturen zonder dat ik naar Maastricht afreis? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Wallie schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:55:
[...]

Hmmm, ik zou jouw goedwerkende signaal ook wel willen voor mijn harmony... Weet jij een manier om dat door te sturen zonder dat ik naar Maastricht afreis? ;)
Zie je DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:10
Never mind, al via google[...]
Of je kiest voor de Advanced Startup in Windows om naar UEFI te gaan.
Dit gaat het snelst door Shift ingedrukt te houden als je Restart kiest in Windows.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

The Lord schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 15:58:
[...]

Of je kiest voor de Advanced Startup in Windows om naar UEFI te gaan.
Dit gaat het snelst door Shift ingedrukt te houden als je Restart kiest in Windows.
Cool, die wist ik nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imani
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-05-2019
Wil graag een Intel NUC aanschaffen, maar kan niet kiezen welk OS ik erop ga zetten, zoveel keus...

Ik wil graag het volgende erop kunnen draaien (en het liefst allemaal op 1 OS); Popcorn Time, XBMC, Uitzending Gemist, RTL XL, Youtube en Airplay Mirroring.
Nou zat ik zelf te denken aan Windows 8.1, maar voor zover ik weet heeft XBMC alleen normale Airplay en ondersteunt het geen Mirroring.

Wat draaien jullie op je NUC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Openelec hier, maar gebruik die enkel voor films en series. Denk er wel aan om er win7 op te zetten voor steam streaming maar weet niet of die 2820 dat trekt voor fullhd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Ook openelec. Behalve airplay mirroring kun je met openelec alles wat je wil met addons in xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imani
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-05-2019
Voor zover, de enige mediaplayer/OS die ik heb gevonden dat mirroring ondersteunt is de Minix 8-H Plus met Android Kitkat.

Kan ik Android Kitkat op de NUC installeren?

edit: onder welk OS hebben jullie Popcorn Time draaien?

[ Voor 26% gewijzigd door imani op 10-01-2015 21:01 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 22 Laatste