openelec weet ik niet, maar je kan natuurlijk ook xbmcbuntu gebruiken en daarop de benodigde software installeren (of plain Ubuntu en dan alles manueel installeren).bitshady schreef op woensdag 10 december 2014 @ 09:43:
[...]
Dat is dan iig 1 vraag waar ik een antwoord op heb, bedankt
Nu hoop ik dat er een tweaker is die ook torrents download via openelec/kodi.
Een beetje Google'en kan toch geen kwaad?bitshady schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:12:
Daar ligt nou net het probleem, ik ben redelijk goed met Windows, maar linux... is een ander verhaal
http://wiki.openelec.tv/i...e=RTorrent_Service_Add-on
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Zeker niet, ook al ben ik meer van het duckduckgo'enDennusB schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:13:
[...]
Een beetje Google'en kan toch geen kwaad?
http://wiki.openelec.tv/i...e=RTorrent_Service_Add-on
http://wiki.openelec.tv/index.php/Add-on:transmission
bedankt
[ Voor 6% gewijzigd door bitpixl op 10-12-2014 10:25 ]
.
[ Voor 99% gewijzigd door SaphuA op 31-01-2022 14:55 ]
Ik heb zelf Windows op de allereerste NUC geinstallerd op een mSata SSD, deze draait fantastisch.. en qua films afspelen en dergelijke heb je hier geen last van..
Ook normaal gebruik op Windows loopt helemaal perfect..
Ook normaal gebruik op Windows loopt helemaal perfect..
Even random visitor; ik weet niet precies waarvoor je het keyboard allemaal wil gaan gebruiken maar ik ben zelf veel blijer met mijn DiNovo Mini om te gebruiken. Hierbij moet ik wel opmerken dat ik mijn TV & HTPC niet gebruik om op te internetten/chatten.SaphuA schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:29:
Met waarschijnlijk deze rand apparatuur:
pricewatch: Microsoft All-in-One Media Keyboard
Nu twijfel ik of ik hiervoor Windows of Ubuntu (of XBMCBunutu) als OS moet gaan gebruiken. Ik ben een Windows gebruiker, maar zie wel de voordelen van een gestript OS zoals XBMCBuntu. Weet iemand of dat kwa performance veel uit gaat maken?
Thanks!
Performance maakt weinig uit; vanzelfsprekend neemt Windows veel meer diskspace in beslag. Ondanks dat ik zelf redelijk thuis ben in Linux, heb ik wel een paar keer zitten vloeken op (toenmalig) http://kodi.wiki/view/HOW...or_Linux_from_source_code omdat bijna geen stap vloeiend ging. Daarna SSD geformatteerd, Windows 7 geinstalleerd en geen centje pijn gehad. Het is maar net hoe goed/fijnmazig je je OS wil kunnen beheren en aanpassen, denk ik.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Mijn NUC is deze week gearriveerd en draait als een zonnetje.
Performance is perfect (i3+mSata+4gB ram) onder 8.1.. Nu eens het e.e.a. gaan configureren en klooien
Performance is perfect (i3+mSata+4gB ram) onder 8.1.. Nu eens het e.e.a. gaan configureren en klooien

Toch zou ik er niet voor terugdeinzen hoor. Ik heb een paar jaar geleden Windows 8 een keer geprobeerd, maar het blijft toch veel geklooi als je hem vooral als mediaspeler en het afhandelen van achtergrondtaken gebruikt. Waarschijnlijk zijn er veel mensen die het nu niet met me eens zijn, maar je moet naar mijn ervaring toch nog relatief vaak ingrijpen op een manier waaruit duidelijk wordt dat het geen appliance is.bitshady schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:12:
Daar ligt nou net het probleem, ik ben redelijk goed met Windows, maar linux... is een ander verhaal
Openelec is wat dat betreft top, maar als je toch ook nog zaken als Squeezebox server of SABnzbd wilt draaien, ontkom je er bijna niet aan om XBMCbuntu te draaien. Voor mij was het ook even wennen, maar met de tutorials van internet kom je een heel eind. Dat is wat mij betreft best of both worlds: wel gewoon alles kunnen draaien, maar toch uiteindelijk die appliance feel en stabiliteit.
Hoe gaat de NUC (met OpenElec) trouwens om met een wifi- én een bekabelde netwerkverbinding?
De wifi verbinding gebruik ik namelijk om de NUC te bedienen via de XBMC app, maar ik was aan het denken om de NUC met een kabel aan de router te hangen om te kijken of het streamen van video dan sneller/beter gaat. Momenteel heb ik namelijk nogal vaak last van de melding "Cache geheugen vol" waardoor het streamen niet echt lekker loopt.
Welke verbinding wordt er gekozen op het moment dat ik zowel een wifi verbinding heb én een bekabelde verbinding?
De wifi verbinding gebruik ik namelijk om de NUC te bedienen via de XBMC app, maar ik was aan het denken om de NUC met een kabel aan de router te hangen om te kijken of het streamen van video dan sneller/beter gaat. Momenteel heb ik namelijk nogal vaak last van de melding "Cache geheugen vol" waardoor het streamen niet echt lekker loopt.
Welke verbinding wordt er gekozen op het moment dat ik zowel een wifi verbinding heb én een bekabelde verbinding?
Ehm.... Je wifi connectie gaat via de router, daar hoeft het apparaat geen WIFI voor te hebben.
Dus het is OF bekabeld, OF wifi. Niet beiden.
Dus het is OF bekabeld, OF wifi. Niet beiden.
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Sinds gister ook een NUC in huis N2820 (met 2830 cpu).
Bevalt erg goed met Win 8.1, 60gb ssd en 4gb ram.
Was even een gepuzzel om het lekker te laten werken met de Harmony remote, maar werkt nu perfect. Speelt probleemloos blu-ray iso's van 40gb+ af met dts-ma
Naast xbmc draait ook spotify op de achtergrond voor spotify connect.
Was even een gepuzzel om het lekker te laten werken met de Harmony remote, maar werkt nu perfect. Speelt probleemloos blu-ray iso's van 40gb+ af met dts-ma
Naast xbmc draait ook spotify op de achtergrond voor spotify connect.
Jup werkt hier!Brainstorm86 schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:10:
Hieronder wordt een workaround gepost voor DTS-HD in Windows met de intel NUC dn2820. Iemand dit al getest?
https://communities.intel.com/message/263590#263590

[ Voor 43% gewijzigd door DutchCrownNL op 11-12-2014 18:57 ]
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Gebruik je WASAPI als audio decoder in Kodi? Als ik die gebruik op mijn N2820 verbonden met een Philips TV via een Yamaha V671 receiver, heb ik heel veel frame drops en stotterent geluid. Met DirectSound heb ik daar geen last van, maar ik lees in de Kodi FAQ dat DirectSound geen HD audio formaten doorstuurd.DutchCrownNL schreef op donderdag 11 december 2014 @ 18:51:
Sinds gister ook een NUC in huis N2820 (met 2830 cpu).
Jup werkt hier!
Jup via WASAPI - (Naam receiver).TheByteBoy schreef op donderdag 11 december 2014 @ 21:47:
[...]
Gebruik je WASAPI als audio decoder in Kodi? Als ik die gebruik op mijn N2820 verbonden met een Philips TV via een Yamaha V671 receiver, heb ik heel veel frame drops en stotterent geluid. Met DirectSound heb ik daar geen last van, maar ik lees in de Kodi FAQ dat DirectSound geen HD audio formaten doorstuurd.
Werkte out of the box hier (buiten DTS-MA dan).
Heb je wel Passthrough aangezet, en aangegeven wat je receiver ondersteund?
[ Voor 6% gewijzigd door DutchCrownNL op 11-12-2014 22:02 ]
Ik heb alleen WASAPI - Naam TV en WASAPI - Default.DutchCrownNL schreef op donderdag 11 december 2014 @ 22:00:
Jup via WASAPI - (Naam receiver).
Werkte out of the box hier (buiten DTS-MA dan).
Heb je wel Passthrough aangezet, en aangegeven wat je receiver ondersteund?
Volgens sectie 3 in deze how-to is dat misschien het problem. Daar geven ze aan dat je inderdaad de receiver naam moet zien. CEC uitzetten zoals ze voorstellen helpt nog niet helaas.
Apart.. heb ff screenshot gemaakt van mijn config, misschien heb je er iets aan?TheByteBoy schreef op donderdag 11 december 2014 @ 22:07:
[...]
Ik heb alleen WASAPI - Naam TV en WASAPI - Default.
Volgens sectie 3 in deze how-to is dat misschien het problem. Daar geven ze aan dat je inderdaad de receiver naam moet zien. CEC uitzetten zoals ze voorstellen helpt nog niet helaas.

Klikbaar
[ Voor 6% gewijzigd door DutchCrownNL op 11-12-2014 22:16 ]
Bedankt. Dit ziet er bij mij grofweg hetzelfde uit. Zitten ook niet dusdanig veel instellingen in, dat het hier echt mis kan gaan lijkt me. Ook met vorige versies van XBMC (13 en 13.2) en Kodi (14 beta 1 en rc3 nu) heb ik dit probleem. Misschien maar eens OpenElec proberen, om in ieder geval eens te kijken of ik het daar ook heb.DutchCrownNL schreef op donderdag 11 december 2014 @ 22:15:
Apart.. heb ff screenshot gemaakt van mijn config, misschien heb je er iets aan?
Probeer eens je drivers opnieuw te installeren. Een paar pagina's terug staat een linkje voor je audio zodat ook DTS-HD werkt.TheByteBoy schreef op donderdag 11 december 2014 @ 22:23:
[...]
Bedankt. Dit ziet er bij mij grofweg hetzelfde uit. Zitten ook niet dusdanig veel instellingen in, dat het hier echt mis kan gaan lijkt me. Ook met vorige versies van XBMC (13 en 13.2) en Kodi (14 beta 1 en rc3 nu) heb ik dit probleem. Misschien maar eens OpenElec proberen, om in ieder geval eens te kijken of ik het daar ook heb.
Die DTS-HD drivers had ik inderdaad gisterenavond geinstalleerd, maar dat maakte niks uit voor het gedrag van WASAPI.DutchCrownNL schreef op donderdag 11 december 2014 @ 22:34:
Probeer eens je drivers opnieuw te installeren. Een paar pagina's terug staat een linkje voor je audio zodat ook DTS-HD werkt.
user ScarAce1989 vroeg of de nuc ook VC1 blu-ray afspeelde.
heb dit eventjes getest voor hem en denk zal hier ook de resultaten delen.
Getest even op een computer monitor aangezien mijn receiver bezet was
Ubuntu 14.04 LTS
Intel NUC Kit DN2820FYKH
"oude" 2,5 inch hdd sata 1
4GB ram.
Kodi 14 RC3
media op een oude Synology 110J, gemount via NFS.
sorry voor het slechte geluid, had het via de monitor aan staan.
Ook nog even een testje gedaan vanaf een micro sd kaartje met OpenElec.
het viel mij hier op dat bij de zelfde films het CPU gebruik hoger lag als bv in Ubuntu (zeker bij blu-ray rips). Zijn er meer mensen die iets soorts gelijk ervaren?
heb dit eventjes getest voor hem en denk zal hier ook de resultaten delen.
Getest even op een computer monitor aangezien mijn receiver bezet was
Ubuntu 14.04 LTS
Intel NUC Kit DN2820FYKH
"oude" 2,5 inch hdd sata 1
4GB ram.
Kodi 14 RC3
media op een oude Synology 110J, gemount via NFS.
sorry voor het slechte geluid, had het via de monitor aan staan.
Ook nog even een testje gedaan vanaf een micro sd kaartje met OpenElec.
het viel mij hier op dat bij de zelfde films het CPU gebruik hoger lag als bv in Ubuntu (zeker bij blu-ray rips). Zijn er meer mensen die iets soorts gelijk ervaren?
[ Voor 35% gewijzigd door The Fatal op 13-12-2014 14:13 . Reden: 2de filmpje toegevoegd.. ]
Weet niet of het anderen al opgevallen is, maar er is een nieuwe firmware update (045). Wat stukken changelog (sinds 041, de laatste die ik online gezien heb):
Punt '2': eh... MINDER security-dingen?
Dat 4e punt, enkel A-Z/0-9 als password karakters, is een beetje slap, als je gewend was met vage tekens je wachtwoord te maken.
Dat 15e punt vind ik leuk interessant: niet meer zelf een image op een USB stick zetten, maar in de BIOS selecteren "doe mij maar Ubuntu" en het wordt automagisch gedownload en geinstalleerd? Het geeft in elk geval opnieuw aan dat Intel Linux serieus neemt, goede zaak.
Maar genoeg fixes en verbeteringen dat deze hier wel geinstalleerd gaat worden. Wel eerst weer een toetsenbord opzoeken en aansluiten.
- Fixed issue where incorrect thermal event appears in the Event Log and shows a warning message during boot.
- Removed certain security enhancements.
- Updated Visual BIOS to version 2.2.13. Fixes include:
- Fixed password input so that only A-Z, a-z, and 0-9 characters are accepted.
- Fixed issue in screenshot function that caused final bitmap to be tinted blue.
- Fixed issue in double-click boot feature that did not allow BIOS to boot to the correct device.
- Fixed issue graphical error in dropdown box.
- Rolled back VBM version to 0.75, removing Download OS beta feature.
- Fixed hang on NUC Home Page 1 and Cooling Page when temp or voltage form contained no questions.
- Added variable check to determine whether or not to perform OS check before starting Visual Boot Manager.
- Fixed logic that caused beta opt-in request to keep popping up.
- Fixed various GUI issues.
- Fixed missing temperatures and voltages in cooling performance monitor.
- Fixed variable flags for OsIndications and BootNext to conform to strict UEFI 2.4 requirements.
- This release includes Visual Boot Manager 1.0 with beta feature that allows a user who opts into the program to download and install a Linux-based operating system to their hard drive.
- Fixed issue where keyboard is lost during CentOS* installation.
- Fixed issue with headless boot in Ubuntu* 14.04.1 LTS.
Punt '2': eh... MINDER security-dingen?
Dat 4e punt, enkel A-Z/0-9 als password karakters, is een beetje slap, als je gewend was met vage tekens je wachtwoord te maken.
Dat 15e punt vind ik leuk interessant: niet meer zelf een image op een USB stick zetten, maar in de BIOS selecteren "doe mij maar Ubuntu" en het wordt automagisch gedownload en geinstalleerd? Het geeft in elk geval opnieuw aan dat Intel Linux serieus neemt, goede zaak.
Maar genoeg fixes en verbeteringen dat deze hier wel geinstalleerd gaat worden. Wel eerst weer een toetsenbord opzoeken en aansluiten.
En voor het gemak ook even de link naar het BIOS
https://downloadcenter.in...4528&lang=eng&ProdId=3782
Draait cec out of the box met openelec op de intel nuc 2830? En hoe draait windows 7 op deze barebone?
Bij kodi14 zou je iedergeval advanced setting op expert moeten zetten wil je truehd/dts-hd kunnen aktiveren.TheByteBoy schreef op donderdag 11 december 2014 @ 22:07:
[...]
Ik heb alleen WASAPI - Naam TV en WASAPI - Default.
Kun je allemaal in dit topic terug vinden.Ferra schreef op zondag 14 december 2014 @ 09:19:
Draait cec out of the box met openelec op de intel nuc 2830? En hoe draait windows 7 op deze barebone?
erg kort door de bocht zo'n antwoord....Saiyan Extreme schreef op zondag 14 december 2014 @ 14:42:
[...]
Kun je allemaal in dit topic terug vinden.
Nee, vrijwel geen enkel x86 systeem heeft ondersteuning voor CEC. Je kunt hiervoor een CEC adapter aanschaffen, waarmee je wel CEC krijgtFerra schreef op zondag 14 december 2014 @ 09:19:
Ik heb denk mijn vraag niet goed geformuleerd. Ik heb een cec adapter, maar moesr in win7 daar een driver voor installeren. Moet dit ook met openelec?mad-dog schreef op zondag 14 december 2014 @ 17:29:
[...]
Nee, vrijwel geen enkel x86 systeem heeft ondersteuning voor CEC. Je kunt hiervoor een CEC adapter aanschaffen, waarmee je wel CEC krijgt
Juist niet. Veel vragen zijn al vaak gesteld en dus snel het antwoord kan vinden ipv elke keer dezelfde stappen uit te gaan leggen. En zo leert iemand ook dat er een zoekfunctie in zit.
Nee, werkt out of the box. Je moet alleen wel de CEC activeren bij randapparatuur (geloof ik)Ferra schreef op maandag 15 december 2014 @ 07:43:
[...]
Ik heb denk mijn vraag niet goed geformuleerd. Ik heb een cec adapter, maar moesr in win7 daar een driver voor installeren. Moet dit ook met openelec?
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Als ik hierop zoek in dit topic krijg ik verdeelde meningen. Er is niet goed te achterhalen of Win7 icm XBMC probleemloos draait op deze NUC 2820. Vandaar mijn vraag of iemand daar een ja of nee op kan antwoorden.MikeOO schreef op maandag 15 december 2014 @ 07:59:
[...]
Juist niet. Veel vragen zijn al vaak gesteld en dus snel het antwoord kan vinden ipv elke keer dezelfde stappen uit te gaan leggen. En zo leert iemand ook dat er een zoekfunctie in zit.
Dus je hebt al geconcludeerd dat het voor sommigen wel en voor anderen niet probleemloos werkt, en nu wil je alsnog dat iemand gewoon lekker zwart-wit 'ja' of 'nee' gaat roepen? Dat is dan toch niets anders dan nog een mening erbij, die verder geen verschil maakt in het feit dat het voor sommigen wel en voor anderen niet probleemloos werkt? Wat wil je nu bereiken met je vraag? Als ik nu roep 'ja', denk jij dan dat opeens de verhalen van anderen allemaal niet waar zijn? Of als ik roep 'nee', is dan iedereen die het zonder problemen zegt te draaien een leugenaar?
MikeOO schreef op zondag 14 december 2014 @ 08:59:
En voor het gemak ook even de link naar het BIOS
Even ter verduidelijking om welke NUC het gaat aangezien de wijziging van de topic titel aangeeft dat het nu een algemeen NUC topic is geworden...This download record provides three options for updating the BIOS of the Intel® NUC Kit DN2820FYKH.
Als voorbeeld heb ik zelf een D54250WYK en daar is deze update dus niet geschikt voor.
Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000
Ff een klein vaagje.
Is xbmcbuntu al te draaien met kodi?
Heb het 1x geprobeerd om via cli te updaten maar toen kreeg ik wel geluid met een zwart scherm en niet te booten in xbmc alleen ubuntu dan.
Ter verduidelijking ik draai nu nog gotham 13.2.
Link of howto om te updaten ook welkom.
Heb het 1x geprobeerd om via cli te updaten maar toen kreeg ik wel geluid met een zwart scherm en niet te booten in xbmc alleen ubuntu dan.
Even een necroquote... Mijn NUC gaat via de aan/uit knop op de afstandsbediening niet uit, maar restart zichtzelf. Ingesteld als MCE remote. Krijg het niet voorelkaar dit goed werkend te krijgen en er zit een klein beetje lag op de input (maar het is wel werkbaar):Pimmetje651 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 21:57:
[...]
Ok hmmm bij mij niet .
Grote verschil dat ik openelec gebruik met een logitech harmony , die remote zal wel het laatste mogen zijn (mits juiste setup.natuurlijk).
Kun / wil je je BIOS eens nakijken hoe deze ingesteld staat enz ?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth | € 23,95 | € 23,95 |
1 | Intel Next Unit of Computing (V3) Core i3-4010U | € 241,50 | € 241,50 |
1 | Crucial CT2KIT51264BF160BJ | € 64,- | € 64,- |
1 | Logitech Harmony Touch | € 119,98 | € 119,98 |
1 | Plextor PX-128M5M 128GB | € 56,49 | € 56,49 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 505,92 |
Yatse app is mooi vernieuwd voor de android!
Inderdaad, ziet er een stuk beter uit nuDonnieDoezoe schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 10:15:
Yatse app is mooi vernieuwd voor de android!
hier had ik ook last van, zeker met een linux distro.Edmin schreef op maandag 15 december 2014 @ 20:45:
[...]
Even een necroquote... Mijn NUC gaat via de aan/uit knop op de afstandsbediening niet uit, maar restart zichtzelf. Ingesteld als MCE remote. Krijg het niet voorelkaar dit goed werkend te krijgen en er zit een klein beetje lag op de input (maar het is wel werkbaar):
Heb je de laaste bios versie?
Dit loste bij mij het probleem op!
Zal ik eens doen. Zit inderdaad nog op een BIOS uit begin dit jaar.
Heeft niets met x86 of niet te maken, maar met de HDMI header.mad-dog schreef op zondag 14 december 2014 @ 17:29:
[...]
Nee, vrijwel geen enkel x86 systeem heeft ondersteuning voor CEC. Je kunt hiervoor een CEC adapter aanschaffen, waarmee je wel CEC krijgt
Er is maar 1 pin op een HDMI connector die CEC verzorgt, en als die mist, dan heb je geen CEC.
Overigens de Intel NUC n2820 is een x64 processor
What Do You Call An Alligator In A Vest?
Ik heb een Pulse 8 CEC adapter die voorheen aan mijn zelfgebouwde HTPC-pc (Windows 7) hing. De CEC adapter ging netjes naar de PC en naar de HDMI Bluray poort (HDMI2) van mijn receiver (Onkyo SR308). Ik kon met deze opstelling netjes zappen naar mijn HDMI2 poort van mijn Panasonic 55ST60 en de HTPC ging dan netjes aan. Via XBMC launcher werd dan XBMC gestart en daar werd de CEC adapter automatisch herkend. Ik kon zodoende via mijn afstandbediening probleemloos XBMC bedienen.
Nu is de HTPC gaan dienen als server en heb ik een Intel NUC 2820n aangeschaft. Ik heb hierop Openelec geinstalleerd en dit draait probleemloos. Op de Intel NUC heb ik ook de CEC adapter aangesloten en heb verder niks aan de instellingen op mijn receiver e.d. veranderd.
Probleem1: Als ik nu mijn tv op HDMI2 zet, gaat de Intel NUC niet aan. Dit was in de oude situatie wel zo.
Probleem 2: Vervolgens zet ik hem zelf dan op HDMI2 en zet de Intel NUC handmatig aan. Hij start dan op, maar zodra hij XBMC geladen heeft, schakelt mijn tv over naar HDMI1 en heb ik geen beeld meer. Als ik dan handmatig naar HDMI2 weer ga, zie ik netjes XBMC. Echter heb ik geen CEC herkenning en zie ik bij randappatuur ook geen CEC staan.
Edit: probleem2 is opgelost door een andere poort op mn versterker aan de nuc te hangen.
Edit2: probleem1 opgelost door wake on usb te installeren
Nu is de HTPC gaan dienen als server en heb ik een Intel NUC 2820n aangeschaft. Ik heb hierop Openelec geinstalleerd en dit draait probleemloos. Op de Intel NUC heb ik ook de CEC adapter aangesloten en heb verder niks aan de instellingen op mijn receiver e.d. veranderd.
Probleem1: Als ik nu mijn tv op HDMI2 zet, gaat de Intel NUC niet aan. Dit was in de oude situatie wel zo.
Probleem 2: Vervolgens zet ik hem zelf dan op HDMI2 en zet de Intel NUC handmatig aan. Hij start dan op, maar zodra hij XBMC geladen heeft, schakelt mijn tv over naar HDMI1 en heb ik geen beeld meer. Als ik dan handmatig naar HDMI2 weer ga, zie ik netjes XBMC. Echter heb ik geen CEC herkenning en zie ik bij randappatuur ook geen CEC staan.
Edit: probleem2 is opgelost door een andere poort op mn versterker aan de nuc te hangen.
Edit2: probleem1 opgelost door wake on usb te installeren
[ Voor 7% gewijzigd door Ferra op 22-12-2014 14:54 ]
Link to Download: http://kodi.tv/download/ikkeenjij36 schreef op maandag 15 december 2014 @ 20:36:
Ff een klein vaagje.
Link to How-To: http://kodi.wiki/view/XBMCbuntu
Sinds ik de '045' versie BIOS geinstalleerd heb op m'n DN2820FYKH gaat deze dagelijks automatisch aan: volgens de logfiles elke dag strak om 18:20. (nou stond de klok in de BIOS een uurtje fout, dus het zou ook 17:20 of 19:20 kunnen zijn)
Iemand enig idee hoe dit kan (of hoe op te lossen)? Ik weet dat sommige BIOSsen een wekfunctie hebben, maar die heb ik in de 2820 BIOS nog niet gevonden.
Na de BIOS update heb ik geen reset-to-defaults gedaan, dus dat zou een eerste test zijn, maar dat doe ik liever alleen als het niet anders kan. Geen zin om al m'n setting-wijzigingen op te schrijven en zo.
Edit:
Na *wel* de juiste google zoekwoorden gebruiken: in het BIOS 'power' menu de optie 'wake system from s5' gebruiken om een daily scheduled wakeup te doen. Die stond bij mij dus uit, zoals het hoort. Als experiment maar eens aan gezet, tijd ingesteld en daarna (bios exit en bios weer in) de optie uit gezet. Eens kijken of 'ie morgen niet aan gaat.
Iemand enig idee hoe dit kan (of hoe op te lossen)? Ik weet dat sommige BIOSsen een wekfunctie hebben, maar die heb ik in de 2820 BIOS nog niet gevonden.
Na de BIOS update heb ik geen reset-to-defaults gedaan, dus dat zou een eerste test zijn, maar dat doe ik liever alleen als het niet anders kan. Geen zin om al m'n setting-wijzigingen op te schrijven en zo.
Edit:
Na *wel* de juiste google zoekwoorden gebruiken: in het BIOS 'power' menu de optie 'wake system from s5' gebruiken om een daily scheduled wakeup te doen. Die stond bij mij dus uit, zoals het hoort. Als experiment maar eens aan gezet, tijd ingesteld en daarna (bios exit en bios weer in) de optie uit gezet. Eens kijken of 'ie morgen niet aan gaat.
[ Voor 22% gewijzigd door vanaalten op 19-12-2014 20:40 ]
Goed, ik heb sinds vandaag ook een NUC, alleen ik krijg het nog niet voor elkaar om OpenElec via legacy boot aan de slag te kijgen, de DiskImage van openelec lijkt een stukke bootloader te gebruiken, nu maar ff kijken of ik via een 2e stick de installer aan de slag krijg
volgens mij heb je voor de installatie inderdaad 2 stickies nodig.
1 voor de installatie bestanden en 1 voor de installatie op de installeren.
1 voor de installatie bestanden en 1 voor de installatie op de installeren.
Neh, de huidige OpenElec versie ( stable 4.2.1 ) daar heb je slechts 1 USB stick voor nodig echter het kan voorkomen dat de installatie niet lekker op de bootable stick komt te staan. De reden hiervoor kan natuurlijk simpelweg een brakke stick zijn.
Dit had ik ook. Ik heb daarna een andere USB stick bootable gemaakt en deze liep wel door met de setup.
Ga je idd voor een NUC zonder hdd/ssd dan heb je 2e stick nodig die als hdd/ssd functioneerd...
Dit had ik ook. Ik heb daarna een andere USB stick bootable gemaakt en deze liep wel door met de setup.
Ga je idd voor een NUC zonder hdd/ssd dan heb je 2e stick nodig die als hdd/ssd functioneerd...
[ Voor 12% gewijzigd door WD-Medic op 22-12-2014 19:03 ]
Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000
Er is inderdaad een diskimage met efi boot, die bootloader werkt niet helemaal lekker. Ik dacht dat ik op mijn zotac ook die image gebruikt had, maar achteraf bedacht ik me dat ik daar ook gewoon de twee stick install gedaan heb. Loopt als eens zonnetje met openelec. Beneden pauzeren, boven verder kijken enz
Het pauzeren en later verder kijken staat los van OpenElec, maar is van XBMC zelf. Dit kun je gebruiken omdat je een SQL database gebruikt die centraal staat, bv op een NAS. Dit even ter verduidelijking._-= Erikje =-_ schreef op zondag 21 december 2014 @ 12:46:
Er is inderdaad een diskimage met efi boot, die bootloader werkt niet helemaal lekker. Ik dacht dat ik op mijn zotac ook die image gebruikt had, maar achteraf bedacht ik me dat ik daar ook gewoon de twee stick install gedaan heb. Loopt als eens zonnetje met openelec. Beneden pauzeren, boven verder kijken enz
Nee echt waar 
tot zover mijn sarcastische maandag
tot zover mijn sarcastische maandag
Ik wil mijn NUC dualboot configureren met OpenELEC en Windows 8.1N, maar zit met een aantal vraagjes waar ik het antwoord (nog) niet op gevonden krijg:
1) Is het mogelijk om Popcorn Time draaiend te krijgen op mijn OpenELEC boot? Ik krijg hier bar weinig over gevonden namelijk.
2) Kies ik voor 32-bit of 64-bit, en waarom?
Als guide wilde ik de onderstaande gebruiken, of weet iemand een betere?
Guide: http://openelec.tv/forum/...ws-without-ubuntu-install
Ik zou als easy fix Popcorn Time gewoon kunnen draaien op W8.1N, maar zo min mogelijk tussen OS hoeven wisselen zou fijn zijn
1) Is het mogelijk om Popcorn Time draaiend te krijgen op mijn OpenELEC boot? Ik krijg hier bar weinig over gevonden namelijk.
2) Kies ik voor 32-bit of 64-bit, en waarom?
Als guide wilde ik de onderstaande gebruiken, of weet iemand een betere?
Ik zou als easy fix Popcorn Time gewoon kunnen draaien op W8.1N, maar zo min mogelijk tussen OS hoeven wisselen zou fijn zijn
[ Voor 18% gewijzigd door MvdD op 22-12-2014 14:08 ]
Altijd 64-bit pakken in ieder geval. 32 bit is niet meer van deze tijd
Thanks! Onderstaande dualboot guide zegt dat het aan te raden is 32-bit te gebruiken, maar ik begrijp niet zo goed waarom.DennusB schreef op maandag 22 december 2014 @ 14:06:
Altijd 64-bit pakken in ieder geval. 32 bit is niet meer van deze tijd
Ik zou ook niet weten waarom. Dat is juist enorm onhandig als je nog eens geheugen uit wilt breiden of zo. Lekker 64 bit pakkenMvdD schreef op maandag 22 december 2014 @ 14:09:
[...]
Thanks! Onderstaande dualboot guide zegt dat het aan te raden is 32-bit te gebruiken, maar ik begrijp niet zo goed waarom.
Ik had dit probleem ook met BIOS 041, nu met BIOS 45 en reset to default, geen problemen meervanaalten schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 20:28:
Sinds ik de '045' versie BIOS geinstalleerd heb op m'n DN2820FYKH gaat deze dagelijks automatisch aan: volgens de logfiles elke dag strak om 18:20. (nou stond de klok in de BIOS een uurtje fout, dus het zou ook 17:20 of 19:20 kunnen zijn)
Edit:
Mja, die reset-to-default ga ik binnenkort ook maar eens doen, want ik heb het op andere manieren nog niet kunnen oplossen.loyske schreef op maandag 22 december 2014 @ 14:34:
[...]
Ik had dit probleem ook met BIOS 041, nu met BIOS 45 en reset to default, geen problemen meer
Nah ja, even een kladpapiertje en de belangrijkste settings noteren dan maar.
Ik heb een vraag over mijn USB-CEC adapter. Deze is op de volgende manier aangesloten:
Intel NUC HTPC -> CEC Adapter -> Onkyo SR308 (HDMI1) -> Panasonic P55ST60 (HDMI2 - ARC)
Als ik nu op de hdmi 2 poort druk van mijn tv, gaat de Intel NUC netjes aan en de versterker zet zichzelf netjes op het juiste kanaal (HDMI1 op de versterker).
Ik draai Openelec en ik zie netjes in beeld komen dat de CEC adapter geconnect is. Echter kan ik mijn afstandbediening niet gebruiken, de HTPC reageert niet op mijn aanslagen op de afstandbediening.. Ik moet hiervoor eerst mijn TV weer op een andere poort zetten (bijv. reguliere tv) en dan weer terugschakelen naar HDMI2 op mijn tv. Vervolgens doet de afstandbediening het wel.
Hoe kan het dat hij dit niet in 1x pakt? En hebben jullie een oplossing hiervoor?
Intel NUC HTPC -> CEC Adapter -> Onkyo SR308 (HDMI1) -> Panasonic P55ST60 (HDMI2 - ARC)
Als ik nu op de hdmi 2 poort druk van mijn tv, gaat de Intel NUC netjes aan en de versterker zet zichzelf netjes op het juiste kanaal (HDMI1 op de versterker).
Ik draai Openelec en ik zie netjes in beeld komen dat de CEC adapter geconnect is. Echter kan ik mijn afstandbediening niet gebruiken, de HTPC reageert niet op mijn aanslagen op de afstandbediening.. Ik moet hiervoor eerst mijn TV weer op een andere poort zetten (bijv. reguliere tv) en dan weer terugschakelen naar HDMI2 op mijn tv. Vervolgens doet de afstandbediening het wel.
Hoe kan het dat hij dit niet in 1x pakt? En hebben jullie een oplossing hiervoor?
Oplossing: Even met de instellingen van de CEC spelen in XBMC. Daar moet je aangeven hoe e.e.a. is aangesloten. Stel dit juist in, en het werkt!
Dit heb ik geprobeerd. Het lijkt erop alsof hij niet in 1x het signaal pakt, maar bij het wisselen van poort wel en dan weer terug. Ik heb ook de versterker ertussen uitgehaald, zelfde resultaat.CeesKees schreef op maandag 22 december 2014 @ 14:59:
Oplossing: Even met de instellingen van de CEC spelen in XBMC. Daar moet je aangeven hoe e.e.a. is aangesloten. Stel dit juist in, en het werkt!
Welke instelling in de CEC moet ik hebben dan? Want ik heb daar ook alles al uit- en aangevinkt gehad
Je kunt aangeven op welke ingang de CEC is aangesloten (geen vinkje, maar poortnummer ingeven)
Mijn vorige guide om mijn NUC te dualbooten is behoorlijk gedateerd en werkt niet meer (lees ik van andere gebruikers). Iemand een betere how-to?
Hier ben ik ook wel in geïnteresseerdMvdD schreef op maandag 22 december 2014 @ 15:14:
Mijn vorige guide om mijn NUC te dualbooten is behoorlijk gedateerd en werkt niet meer (lees ik van andere gebruikers). Iemand een betere how-to?
Ja maar dat staat allemaal goed. CEC op hdmi2, av naar tv op hdmi poort 2, die instelling staat ook op hdmi2. Hij werkt ook wel, alleen ik moet er voor wisselen van tv naar hdmi en weer terug. Heel vreemd, want hij zegt wel dat hij connected is direct.CeesKees schreef op maandag 22 december 2014 @ 15:08:
Je kunt aangeven op welke ingang de CEC is aangesloten (geen vinkje, maar poortnummer ingeven)
ik heb zo iets een paar keer gedaan.MvdD schreef op maandag 22 december 2014 @ 15:14:
https://blog.jordanhopfne...windows-7-linux-openelec/
Had zelf een triple boot, OpenElec, Ubuntu en windows 8 en dat werkte goed!
Nu een dual boot OpenElec en Ubuntu.
ubuntu voor basis computer taken.
Open Elec als media speler.
Ben ook aan het kijken hoe Kodi draait in Ubuntu op de DN2820. Dat maakt het makkelijker aangezien in een bootmenu een bluetooth keybord niet werkt.
Enige waar ik tegen aan loop is dat default in Ubuntu meerdere passtrough codecs niet werken welke in open elec wel werken.
Ik merk verder qua films afspelen weinig verschil op de DN2820 met OE of ubuntu.
Open Elec als media speler.
Ben ook aan het kijken hoe Kodi draait in Ubuntu op de DN2820. Dat maakt het makkelijker aangezien in een bootmenu een bluetooth keybord niet werkt.
Enige waar ik tegen aan loop is dat default in Ubuntu meerdere passtrough codecs niet werken welke in open elec wel werken.
Ik merk verder qua films afspelen weinig verschil op de DN2820 met OE of ubuntu.
Kodibuntu werkt bij mij perfect,wel als enig os erop staan.
Een vraagje voor mensen met een NUC.
Heeft een DN2820 genoeg kracht om bestanden te downloaden/uitpakken met GrabIt of heb je daarvoor een i3/i5 nodig?
Heeft een DN2820 genoeg kracht om bestanden te downloaden/uitpakken met GrabIt of heb je daarvoor een i3/i5 nodig?
"genoeg kracht"? Dat is nogal afhankelijk van wat je wil. Moet 'ie 10GB unparren/unrarren in 30 secondes of mag het 10 minuten duren?
(dan nog heb ik geen antwoord voor je, want dat uitpakken doe ik al op een andere machine)
(dan nog heb ik geen antwoord voor je, want dat uitpakken doe ik al op een andere machine)
Welke i3 nuc raden jullie aan?
Ik zie er 3 in de pricewatch.
2 met de i3-4010 processor. Wat is het verschil tussen de pricewatch: Intel NUC Kit D34010WYKH Core i3-4010U en de pricewatch: Intel Next Unit of Computing (V3) Core i3-4010U?
Ik zie zo snel geen verschil tussen beide modellen.
2 met de i3-4010 processor. Wat is het verschil tussen de pricewatch: Intel NUC Kit D34010WYKH Core i3-4010U en de pricewatch: Intel Next Unit of Computing (V3) Core i3-4010U?
de versie met H op het eind is fysiek wat hoger zodat er een 2,5" SSD inpast. De ander past alleen een mSATA SSD in.Russel88 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 00:10:
Welke i3 nuc raden jullie aan?
[ Voor 5% gewijzigd door helloitsme op 24-12-2014 08:16 ]
Ik heb nu de laatste build van kodi op mijn nuc geplaatst. Bij het upgraden krijg ik een foutlmelding van nvidia-304 ofzo.
Installeer ik best nog de 13.0 gotham release ? Heb daar nog een iso van liggen.
Installeer ik best nog de 13.0 gotham release ? Heb daar nog een iso van liggen.
Ik hoop dat jullie kunnen helpen. Ik probeer nu al twee dagen openelec op mijn nieuwe NUC te krijgen, maar ik kom niet eens tot installatie. Ik heb een USB2.0 stick van 4GB geformateerd en via de create_installstick.bat gereed gemaakt. Ik gebruik de legacy boot en boot van USB (die herkend wordt). Zodra er geboot wordt krijg ik echter elke keer:
Missing operating system
Select proper Boot device. Insert boot media in selected Boot device and press a key.
Aangezien ik hier vele posts zie ala het draaide in 15 min moet ik iets simpels essentieels over het hoofd zien.
Bios is v45 en probeer openelec 4.2.1 64bits. Zit een 320 gb schijf in en een usb 2.0 (4GB) usb stick.
EDIT: Bootstick is gemaakt op een windows 8.1 tablet.
EDIT 2:
Ik heb deze guide gevolgd om het via uefi aan de gang te krijgen (http://openelec.tv/forum/...-on-intel-nuc-in-efi-mode) Dan boot hij wel maar krijg ik deze error:
error in mount flash: mount common: could not mount LABEL=System
starting debuging shell... type exit to quit
sh:can't access tty: job control turned off
Missing operating system
Select proper Boot device. Insert boot media in selected Boot device and press a key.
Aangezien ik hier vele posts zie ala het draaide in 15 min moet ik iets simpels essentieels over het hoofd zien.
Bios is v45 en probeer openelec 4.2.1 64bits. Zit een 320 gb schijf in en een usb 2.0 (4GB) usb stick.
EDIT: Bootstick is gemaakt op een windows 8.1 tablet.
EDIT 2:
Ik heb deze guide gevolgd om het via uefi aan de gang te krijgen (http://openelec.tv/forum/...-on-intel-nuc-in-efi-mode) Dan boot hij wel maar krijg ik deze error:
error in mount flash: mount common: could not mount LABEL=System
starting debuging shell... type exit to quit
sh:can't access tty: job control turned off
[ Voor 23% gewijzigd door O.Verhuizer op 25-12-2014 14:59 ]
Andere USB stick proberen?
Een ander idee: in de BIOS kan je ergens het soort OS opgeven (ik meen in het boot menu), kan je kiezen tussen "windows 8" en nog wat andere opties. Probeer daar eens mee te spelen?
Verder heeft Intel nog een set instructies voor diverse OSsen op zijn site staan: hier.
Ik denk dat dat allang niet meer actueel is, maar wellicht heb je er iets aan. Mocht het gelukt zijn - laat even weten waar het aan lag!
Edit:
Een ander idee: in de BIOS kan je ergens het soort OS opgeven (ik meen in het boot menu), kan je kiezen tussen "windows 8" en nog wat andere opties. Probeer daar eens mee te spelen?
Verder heeft Intel nog een set instructies voor diverse OSsen op zijn site staan: hier.
Ik denk dat dat allang niet meer actueel is, maar wellicht heb je er iets aan. Mocht het gelukt zijn - laat even weten waar het aan lag!
Edit:
Hmmm, die heb ik ook ooit gehad. Bij mij was de oplossing om de ingebouwde harddisk af te koppelen, maar als je juist daarop wil installeren is dat natuurlijk lastig. Echter, sinds ik een BIOS update gedaan heb is die error ooit weggegaan. Zeker weten dat je 045 er op hebt staan? Misschien reset naar factory defaults doen?error in mount flash: mount common: could not mount LABEL=System
[ Voor 28% gewijzigd door vanaalten op 25-12-2014 15:04 ]
Thanks voor het meedenken ... really appreciated
vanaalten schreef op donderdag 25 december 2014 @ 15:01:
Andere USB stick proberen?
Done ... geen verschil
Er is 1 andere optie windows 7 en geen verschil
Edit:
[...]
Hmmm, die heb ik ook ooit gehad. Bij mij was de oplossing om de ingebouwde harddisk af te koppelen, maar als je juist daarop wil installeren is dat natuurlijk lastig. Echter, sinds ik een BIOS update gedaan heb is die error ooit weggegaan. Zeker weten dat je 045 er op hebt staan?
jup: FYBYT10H.86A.0045.2014.1212.1150
Misschien reset naar factory defaults doen?
done ...
Enige andere suggestie die ik voor je heb is om BIOS versie 040 te installeren. Ik denk(!) dat ik na die update dat boot-probleem niet meer had - wellicht dat het bij jou dan ook spontaan oplost.
Net nog even geprobeerd: met BIOS 045 en OpenElec 4.2.1 op een USB stick start het bij mij gewoon zonder foutmelding. Dus, eh... blijven proberen. Ik herken je probleem en het is met een BIOS update spontaan opgelost. Geen idee waarom jij er met 045 en 'factory defaults' nog last van hebt.
Net nog even geprobeerd: met BIOS 045 en OpenElec 4.2.1 op een USB stick start het bij mij gewoon zonder foutmelding. Dus, eh... blijven proberen. Ik herken je probleem en het is met een BIOS update spontaan opgelost. Geen idee waarom jij er met 045 en 'factory defaults' nog last van hebt.
Het create.bat bestandje laat de USB formateren en zet de installatie erop in FAT32. Althans dat lijkt zo in het .bat bestandje te staan.O.Verhuizer schreef op donderdag 25 december 2014 @ 14:22:
Ik probeer nu al twee dagen openelec op mijn nieuwe NUC te krijgen, maar ik kom niet eens tot installatie. Ik heb een USB2.0 stick van 4GB geformateerd en via de create_installstick.bat gereed gemaakt. Ik gebruik de legacy boot en boot van USB (die herkend wordt). Zodra er geboot wordt krijg ik echter elke keer:
Missing operating system
Ik heb zelf het hele verhaal doorlopen met gebruik van het create.exe bestandje nadat ik zelf een USB stick (volledig) in FAT32 geformateerd had (Win 8.1) en dat ging helemaal goed in 1 keer totdat de installatie afgebroken werd omdat de USB stick niet meer gelezen kon worden. Alles herhaald op een andere USB en de installatie liep wel door. Met andere woorden heb je dit ook al geprobeerd? Zelf formateren (FAT32) en de .exe gebruiken?
Ik heb met kerst een usb collecte gehouden en dat leverde 3 sticks op binnen de familie. Ik zal de bios 45 nog een keer flashen en dan de methode van WD-Medic proberen. Mocht dat ook niet lukken dan zal ik bios 40 eens proberen. Tot later vanavond ...
EDIT: Het werkt!! Ik heb de bios 45 er weer opgezet en daarna op een van de 3 sticks op de WD-Medic methode (via de .exe) de bootstick gemaakt. Booten en ... YESSSSSSSSS een install menu. Dit doorlopen en kodi werkt nu.
Wat het precies was weet niet ik maar wat ik wel weet is dat het zonder vanaalten en WD-Medic het niet gelukt zou zijn. Super bedankt mannen !!!
EDIT: Het werkt!! Ik heb de bios 45 er weer opgezet en daarna op een van de 3 sticks op de WD-Medic methode (via de .exe) de bootstick gemaakt. Booten en ... YESSSSSSSSS een install menu. Dit doorlopen en kodi werkt nu.
Wat het precies was weet niet ik maar wat ik wel weet is dat het zonder vanaalten en WD-Medic het niet gelukt zou zijn. Super bedankt mannen !!!
[ Voor 42% gewijzigd door O.Verhuizer op 26-12-2014 20:26 ]
YW!
In eerste instantie werkte mijn MCE AB meteen op m'n D54250WYK echter na een aantal dagen vielen er steeds meer functies uit, heel vreemd. Uiteindelijk werkte het niet meer...
Nadat ik deze instructies had doorlopen werkte het weer primadeluxe in XBMC en zonder gedoe waren ook meteen alle knoppen/functies weer actief. Voor iedereen met een Haswell NUC en hier ook tegenaan loopt kijk even hier.
Nadat ik deze instructies had doorlopen werkte het weer primadeluxe in XBMC en zonder gedoe waren ook meteen alle knoppen/functies weer actief. Voor iedereen met een Haswell NUC en hier ook tegenaan loopt kijk even hier.
Hi tweakers,
Ook ik ben de wondere wereld in gestapt van de intel nuc's, ik heb de DN2820FYKH gekocht met daarin 4GB DDR3-1600 geheugen.
Nu wil ik hem voor de eerste keer starten en krijg ik geen beeld en het lampje van het "load" icoontje blijft ook branden. Ik moet hierbij direct denken aan foutief geheugen. Het is allemaal wel goed geplaatst volgens mij (ben redelijk ervaren
De fan blijft ook blazen.
iemand tips?
Ook ik ben de wondere wereld in gestapt van de intel nuc's, ik heb de DN2820FYKH gekocht met daarin 4GB DDR3-1600 geheugen.
Nu wil ik hem voor de eerste keer starten en krijg ik geen beeld en het lampje van het "load" icoontje blijft ook branden. Ik moet hierbij direct denken aan foutief geheugen. Het is allemaal wel goed geplaatst volgens mij (ben redelijk ervaren
iemand tips?
Heb je wel DDR3L (low voltage) geheugen?mr.DJ95 schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 14:52:Ook ik ben de wondere wereld in gestapt van de intel nuc's, ik heb de DN2820FYKH gekocht met daarin 4GB DDR3-1600 geheugen.
Nu wil ik hem voor de eerste keer starten en krijg ik geen beeld en het lampje van het "load" icoontje blijft ook branden. Ik moet hierbij direct denken aan foutief geheugen. Het is allemaal wel goed geplaatst volgens mij (ben redelijk ervarenDe fan blijft ook blazen.
iemand tips?
----weg-----
[ Voor 98% gewijzigd door mr.DJ95 op 27-12-2014 16:20 . Reden: onnodig werkt al ]
... Wat was er precies mis? Wellicht dat andere mensen er in de toekomst ook iets aan hebben.mr.DJ95 schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 16:15:
----weg-----
mr.DJ95 wijzigde deze reactie 27-12-2014 16:20 (98%)
Reden: onnodig werkt al
Het screen flikker probleem in de bios, heb er geen last van in Openelec dus ik laat het hierbij zitten denk ik.vanaalten schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 16:41:
[...]
... Wat was er precies mis? Wellicht dat andere mensen er in de toekomst ook iets aan hebben.
Ik zit eraan te denken ook een nuc te gaan gebruiken. Als mediaspeler met Ubuntu. Om ook te kunnen computeren. Ik zit alleen te puzzelen met het geheugen. Welk stripje van 4 GB is het 'beste'? Zit er verschil tussen? Welke kunnen jullie aanraden?
Iemand ervaring met de K400? Heb sinds vorige week een NUC de 2820 met een 2830 erop. Laatste bios erop geinstalleerd en vervolgens OpenElec geinstalleerd op een USB3 16GB USB stick. Werkt allemaal naar behoren, NAS is herkend en gekoppeld.
De K400 werkt alleen de trackpad. Ik kan dus de muis bewegen, maar geen enkele knop werkt. Kan ook niet klikken dus met de muis of de navigatietoetsen gebruiken. Google biedt geen uitkomst..
NEVERMIND, op de desktop zelfde probleem. Ding is gewoon gaar, ging ik niet vanuit want wat kan er nu kapot zijn aan een toetsenbord
De K400 werkt alleen de trackpad. Ik kan dus de muis bewegen, maar geen enkele knop werkt. Kan ook niet klikken dus met de muis of de navigatietoetsen gebruiken. Google biedt geen uitkomst..
NEVERMIND, op de desktop zelfde probleem. Ding is gewoon gaar, ging ik niet vanuit want wat kan er nu kapot zijn aan een toetsenbord
[ Voor 14% gewijzigd door Okasha op 30-12-2014 20:18 ]
Is de nieuwe Nuc met nieuw proc al hdmi 2.0, 60hz? Weet iemand of de hdcp 2.2 ondersteuning geldt?
Verwijderd
Zou graag PlexServer op een NUC willen draaien. De Synology 415+ heeft toch bij veel 1080P films moeite met transcoderen. Zit constant op de 99% processor. De NAS wil ik dan eigenlijk voor mediacontent gaan gebruiken en deze content via de NUC streamen.
Het hoeft dus geen vermogen te kosten lijkt mij. Wel een goede krachtige processor en genoeg ram.
Advies wordt door mij zeer op prijs gesteld..
Het hoeft dus geen vermogen te kosten lijkt mij. Wel een goede krachtige processor en genoeg ram.
Wie oh wie kan mij helpen, ik ben radeloos. Ik heb de volgende HTPC gebouwd:
Hierop heb ik eerst OpenELEC geïnstalleerd en daarna Windows 8.1N 64-bit als 2e OS toegevoegd. Vervolgens heb ik de Intel Driver Update Utility gedownload, gedraaid en alles maar gewoon geïnstalleerd.
Uiteindelijk loopt mijn processor gebruik bij vrijwel elke taak op naar de 100%. Het is praktisch onmogelijk om YouTube en Popcorn Time soepel te kijken.
Ik heb alles services, behalve die van Windows, uitgeschakeld en Windows Defender uitgezet.
Op basis van dit topic ben ik niet de enige met deze setup, maar bij anderen schijnt hij gewoon soepel te draaien. Wie oh wie weet wat er aan de hand kan zijn?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel NUC Kit DN2820FYKH | € 117,95 | € 117,95 |
1 | Crucial CT51264BF160BJ | € 31,95 | € 31,95 |
1 | Kingston SSDNow S200 30GB | € 31,50 | € 31,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 181,40 |
Hierop heb ik eerst OpenELEC geïnstalleerd en daarna Windows 8.1N 64-bit als 2e OS toegevoegd. Vervolgens heb ik de Intel Driver Update Utility gedownload, gedraaid en alles maar gewoon geïnstalleerd.
Uiteindelijk loopt mijn processor gebruik bij vrijwel elke taak op naar de 100%. Het is praktisch onmogelijk om YouTube en Popcorn Time soepel te kijken.
Ik heb alles services, behalve die van Windows, uitgeschakeld en Windows Defender uitgezet.
Op basis van dit topic ben ik niet de enige met deze setup, maar bij anderen schijnt hij gewoon soepel te draaien. Wie oh wie weet wat er aan de hand kan zijn?
Controleer even hoeveel de CPU scoort in Passmark en pas hier je keuze op aan?Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 23:38:
Zou graag PlexServer op een NUC willen draaien. De Synology 415+ heeft toch bij veel 1080P films moeite met transcoderen. Zit constant op de 99% processor. De NAS wil ik dan eigenlijk voor mediacontent gaan gebruiken en deze content via de NUC streamen.
https://support.plex.tv/h...d-for-my-Server-computer-
The Guideline
Very roughly speaking, for a single full-transcode of a video, the following PassMark scores are a good guideline for a requirement:
1080p/10Mbps: 2000 PassMark
720p/4Mbps: 1500 PassMark
[ Voor 13% gewijzigd door m3gA op 02-01-2015 10:57 ]
Verwijderd
@m3gA
Het zal een investering voor een langere tijd worden. Zat dus te denken aan de NUC met i5 processor, 8GB ram misschien wel 16GB, en een mSata Samsung EVO 340GB,
Weet alleen niet waar ik de passmark voor de i5 kan vinden?!
Het zal een investering voor een langere tijd worden. Zat dus te denken aan de NUC met i5 processor, 8GB ram misschien wel 16GB, en een mSata Samsung EVO 340GB,
Weet alleen niet waar ik de passmark voor de i5 kan vinden?!
Dit bedoel je?
Ik kan je uit eigen ervaring meegeven dat de i5 NUC met 8GB ram retesnel is. Die hier in gebruik is werkt met een 120GB mSata van Samsung en haalt alles (mkv, m2ts, wav, flac enz.) van een Synology DS413j zonder enige ellende of wat dan ook. Plex gebruik ik dan weer niet maar denk niet dat daar verschil in zal zitten.
De 120GB mSata is puur voor OpenElec en fanart...
Ik kan je uit eigen ervaring meegeven dat de i5 NUC met 8GB ram retesnel is. Die hier in gebruik is werkt met een 120GB mSata van Samsung en haalt alles (mkv, m2ts, wav, flac enz.) van een Synology DS413j zonder enige ellende of wat dan ook. Plex gebruik ik dan weer niet maar denk niet dat daar verschil in zal zitten.
De 120GB mSata is puur voor OpenElec en fanart...
Verwijderd
Dat bedoelde ik idd..
Voldoet ruim aan de eisen die ik stelde. Inmiddels heb ik vanmorgen niet afwachtend op het antwoord de D54250WYK aangeschaft met 16GB ram en een mSata Evo 840 250GB
Draait inmiddels met Windows 8.1Pro. Kan alleen de drives van mijn Desktop welke uiteraard in mijn netwerk hangen nog niet benaderen. Moet ze denk ik nog even sharen.
Maar goed ga even verder prutsen
Voldoet ruim aan de eisen die ik stelde. Inmiddels heb ik vanmorgen niet afwachtend op het antwoord de D54250WYK aangeschaft met 16GB ram en een mSata Evo 840 250GB
Draait inmiddels met Windows 8.1Pro. Kan alleen de drives van mijn Desktop welke uiteraard in mijn netwerk hangen nog niet benaderen. Moet ze denk ik nog even sharen.
Welke nuc config zouden jullie aanraden ter vervanging van mijn 2011 mac mini? Moet wel dts-hd en truehd ed ondersteunen.
Die direct boven jouw reactie staat zou zomaar eens uitermate geschikt kunnen zijn, dat ligt een beetje aan wat je bedoelt met "e.d." (en dergelijke). Iets uitvoerig beschrijven wat je zou willen gaan doen zou duidelijker zijn. Een ding is zeker, het wordt Kodi i.c.m. een Intel NUClapino schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 20:54:
Welke nuc config zouden jullie aanraden ter vervanging van mijn 2011 mac mini? Moet wel dts-hd en truehd ed ondersteunen.
Testing, one, two ...
Moet zeker 3D rips kunnen spelen en ook dtshd en ddhd moet werken. Openelec mag, windows kan ook indien het moet. Heb ssd liggen, enkel pc en mem nodig. Die i5 vind ik wel nogal duur, tenzij je die echt zou aanraden of ik die echt nodig heb.
[ Voor 22% gewijzigd door lapino op 03-01-2015 21:18 ]
Verwijderd
Je kan ze inderdaad als share zetten, maar ook zo instellen dat je pc of NAS als media server fungeert en via DNLA doorgeeft (er vanuit gaande dat je xbmc draaitVerwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 14:57:
Dat bedoelde ik idd..![]()
Je kan dan natuurlijk niet bij je 'gewone' bestanden.
Voor 3D sbs/ou volstaat het model waarvoor dit topic oorspronkelijk was gestart. Dat geldt ook voor het bitstream audio gedeelte, dus het kan allemaal aardig voordelig. Wil je meer dan 3D sbs/ou weer kunnen geven dan gaat het naar een i3 uitvoering toe en Windows als OS.lapino schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 21:16:
Moet zeker 3D rips kunnen spelen en ook dtshd en ddhd moet werken. Openelec mag, windows kan ook indien het moet. Heb ssd liggen, enkel pc en mem nodig. Die i5 vind ik wel nogal duur, tenzij je die echt zou aanraden of ik die echt nodig heb.
Testing, one, two ...