Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

capthook schreef op maandag 10 november 2014 @ 22:38:
Afgelopen vrijdag ook mijn NUC DN2820 binnen gekregen van Azerty. Azerty levert dus nu ook de NUC DN2820 met 2830 (-103).
ik kan die niet vinden op azerty? Althans, met wat omwegen kom ik dit tegen:
http://azerty.nl/producte...02-1.html?channel_code=40

is dat diegene waar jij het over hebt?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2014 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:53
D'r is een nieuwe bios uit, 041:

New Fixes/Features:
  • Fixed issue where fan speed control alert occurs when no fan is in the system.
  • Fixed issue where ACPI error appears in the Event Log after installing the USB 3.0 driver.
Voor mij zit er niets interessants bij aan wijzigingen, dus ik blijf 040 draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-09 12:12
Ik heb de nuc alweer een half jaartje met open elec draaien.. Ik geniet elke dag nig van de snelheid en het gemak..

Heb alleen last de me logitech harmony traag door de menu's en films lijst gaat.. Meerdere mensen hier problemen mee? Heb reactie tijd al verkort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-05 15:31
Zou leuk zijn als er iemand die Windows (of Mac of Android) draait op zijn nucje eens een demo van OnLive zou kunnen uitproberen. Dit kan door de client te downloaden en een account aan te maken.

Ben eens benieuwd naar het CPU gebruik. :*)
(Ikzelf heb geen nuc spijtig genoeg)

~ beware of misinformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:50
mmm... ik zie dat er nu ook nuc's uitkomen met een celeron 2955.
Zijn die veel anders dan een 2820/2830?

In de theoretische vergelijking scoort hij wel hoger. maar de praktijk?

[ Voor 26% gewijzigd door maomanna op 12-11-2014 08:38 ]

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 13:23
Voor de onderstaande setup wil ik een NUC met OpenELEC gaan samenstellen:
- Samsung UE55HU7500 (UHD)
- Synology DS214+
- Philips HTL5140 Soundbar

Met de NUC wil ik het volgende gaan doen:
- 1080p en 3D content afspelen in XBMC
- Popcorn Time draaien

Zou leuk zijn:
- Voorbereid om in de toekomst UHD content af te spelen
- Spotify afspelen

Ik vind hierin de snelheid van de interface en menu's erg belangrijk, maar weet niet zo goed welke Intel NUC geschikt voor mijn situatie is. Volstaat het om voor een NUC DN2820FYKH te gaan? En welke verdere componenten moet ik aan denken, of hoe kan ik dit bepalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:50
als je naar uhd wil, ik meen ergens te lezen dat de celeron ook dat af kon spelen, maar omdat de nuc geen 4K uit kan spugen, wordt het weer 1080p

3D content in XBMC schijnt niet te kunnen, zoals te lezen is in het topic.

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Slagen jullie met de NUC (XBMC) + HDMI splitter correct DD5.1 door te geven naar een soundbar via optical. In mijn geval gaat het om sonos playbar + 2x play:3. Transcoding van DTS naar DD5.1 zou dus ook foutloos moeten gaan. Vandaag gebruik ik de rPi met xbmc maar dit is echt te traag geworden.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou 2GB geheugen genoeg zijn denken jullie? Ik wil voor mijn ouders een goed werkende mediaspeler neerzetten, maar hun vinden 100 euro al een hoop geld hiervoor. Dus alle beetjes om het bedrag laag te houden helpen :). Sowieso zou ik met USB3.0 stick gaan booten die zijn voor 5 a 10 euro te vinden afhankelijk van de capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:46

CeesKees

I rest my Kees

2 GB zou voldoende moeten zijn om OpenELEC goed te draaien, dus ZIJ hoeven zich qua budget over dat onderdeel geen zorgen te maken.

Maar die € 100,-- die ZIJ veel geld vinden ga je niet redden...

Heb je al nagedacht over de bediening van het apparaat? Een CEC module is ideaal, maar kost ook weer geld.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De TV ondersteunt geen CEC dus dat is geen optie. Ik zit momenteel te denken aan bediening via de tablet. Maar goed als 2GB kan dan kan ik die optie voorstellen, ze hebben niet veel nodig maar het moet wel goed werken. Dus ik heb nu deze op het oog en een Android box uit China die flink goedkoper is met zijn 50 euro. Het is jammer dat de prijs van de NUC niet rond de 100 euro ligt dat zou het geheel weer wat goedkoper maken.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2014 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:33
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2014 @ 15:47:
Zou 2GB geheugen genoeg zijn denken jullie? Ik wil voor mijn ouders een goed werkende mediaspeler neerzetten, maar hun vinden 100 euro al een hoop geld hiervoor. Dus alle beetjes om het bedrag laag te houden helpen :). Sowieso zou ik met USB3.0 stick gaan booten die zijn voor 5 a 10 euro te vinden afhankelijk van de capaciteit.
Toevallig heb ik net de boel binnen gekregen met exact hetzelfde doel, en heb daarvoor ook 2GB gekozen met een 30GB SSD (is al storage in het netwerk aanwezig). Zonder CEC-adapter was ik alles bij elkaar 180,- kwijt. Qua prijs/performance verhouding is het voor 't moment imho het maximaal haalbare. Een Pi-achtig device schiet imho te kort, en elke andere oplossing met XBMC is ofwel duurder, ofwel een stuk trager.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Waarom een SSD gekocht?
Met een 8/16 GB USB3.0 stick red je het ook....

Dan was je zo nog wat tientjes goedkoper geweest

En CEC is voor een ieder die geen tweaker is ideaal!

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MvdD schreef op woensdag 12 november 2014 @ 14:05:

Zou leuk zijn:
- Voorbereid om in de toekomst UHD content af te spelen
- Spotify afspelen

Ik vind hierin de snelheid van de interface en menu's erg belangrijk, maar weet niet zo goed welke Intel NUC geschikt voor mijn situatie is. Volstaat het om voor een NUC DN2820FYKH te gaan? En welke verdere componenten moet ik aan denken, of hoe kan ik dit bepalen?
UDH content: wil je die op 30 FPS of 60 FPS afkunnen spelen? Want zo ver ik weet heeft volgens mij (dubbel op) geen 1 NUC met HDMI 2.0. Wel zijn er al NUC's met een displayport, maar daar heeft niet elke tv weer ondersteuning voor.

Aan de andere kant, over een jaar of 2-3 zal er denk ik pas echt UHD content volop beschikbaar worden, dus kan je overwegen om tzt een niewe NUC aan te schaffen :>

Voor de rest is de NUC DN2820 geschikt voor wat je wil. HDMI naar soundbar en vanaf daar naar je tv.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2014 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 15:06
FragDaddy schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:52:
[...]

Ik zou het liefst ook zo'n SPDIF extractor gebruiken. Als deze goed werkt, zou je dat dan nog even in dit topic willen melden? Alvast dank!
Update: Inmiddels de HDMI extractor binnen en het werkt super. _/-\o_ Ben helemaal blij.

Extractor aangesloten, power gaat via de USB port, settings op pass gezet en in XBMC geluid op passthrou. Prima geluid en dito beeld.

Was overigens verbaasd over de kwaliteit van de behuizing en verpakking. Er is echt aandacht aan besteed. Het apparaatje zelf is niet groter dan een uit de kluiten gewassen luciferdoosje.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capthook
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-09-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 13:36:
[...]

ik kan die niet vinden op azerty? Althans, met wat omwegen kom ik dit tegen:
http://azerty.nl/producte...02-1.html?channel_code=40

is dat diegene waar jij het over hebt?
Yep, geheugenbankje erin en SSD(ikzelf heb er een 60Gb in gestopt) en draait echt super(snel)

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:17
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2014 @ 16:15:
De TV ondersteunt geen CEC dus dat is geen optie. Ik zit momenteel te denken aan bediening via de tablet. Maar goed als 2GB kan dan kan ik die optie voorstellen, ze hebben niet veel nodig maar het moet wel goed werken. Dus ik heb nu deze op het oog en een Android box uit China die flink goedkoper is met zijn 50 euro. Het is jammer dat de prijs van de NUC niet rond de 100 euro ligt dat zou het geheel weer wat goedkoper maken.
Bedenk wel dat je goedkoper uit bent maar je kan het niet kan vergelijken met een NUC.
Deze is veel krachtiger en meer mogelijkheden voor nu en in de toekomst. Bedenk ook dat de skins in XBMC steeds zwaarder worden en als je een eenvoudig apparaat gebruikt ga je uiteindelijk in snelheid inleveren. Op Android ben je tevens afhankelijk van de maker van de box omdat je niet elke XBMC versie kan gebruiken zonder problemen. En uit China hoef je verder niet veel ondersteuning te verwachten aangezien er elke dag wel weer andere op de markt komen.

Persoonlijk zou ik proberen om voor een NUC te gaan. Je bent wel wat meer kwijt maar je krijgt er veel meer voor. Straks voldoet de Android box niet en dan kun je alsnog iets anders kopen en eindig je weer met de bekende: Goedkoop is duurkoop

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Eens met de post hierboven. Een NUC is krachtiger en flexibeler. Een Android box heeft daarnaast volgens mij nadelen zoals het gebrek aan frame rate switchen en geen ondersteuning van HD audio formaten.

• kroegtijger
CeesKees schreef op woensdag 12 november 2014 @ 16:35:
Waarom een SSD gekocht?
Met een 8/16 GB USB3.0 stick red je het ook....

Dan was je zo nog wat tientjes goedkoper geweest

En CEC is voor een ieder die geen tweaker is ideaal!
SSD stond wat netter dan een los USB-stickje achterin; was de enige motivatie eigenlijk. Daarnaast was de meerprijs dermate weinig dat het 't wel waard was.
En inderdaad, CEC is geweldig hiervoor, maar viel buiten het budget, dus die komt nog wel als upgrade. Voor nu is de universele remote die nog in de kast lag prima als tijdelijke oplossing.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Met windows 8.... Dat is een koopje hoor. Heb ze al vaker voorbij zien komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
CeesKees schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:22:
Met windows 8.... Dat is een koopje hoor. Heb ze al vaker voorbij zien komen!
zeker niet duur in verhouding, maar imho niet echt iets als mediaspeler. Immers, wat moet je dan met 4GB en 500GB SSD erin en Windows 8? Maakt de boel alleen maar onnodig duur en voegt als pure media-speler amper iets toe aan het systeem.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Helemaal met je eens Kroegtijger. Er zijn echter mensen met vrees voor Open Elec, die uiteindelijk XBMC binnen een Windows omgeving willen zien. Ook vanwege "de extra mogelijkheden" (welke je uiteindelijk nooit gebruikt, mail op je TV is niet handig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:39
Wanneer het een echte SSD zou zijn dan had ik hem meteen opgehaald ;) echter is dit een Hybride schijf, ook niet slecht maar niet te vergelijken in zowel prijs/snelheid/geluid met een echte SSD.

Deze schijf gok ik even kijkende naar de specs, Seagate/500GB/8GB
productreview: Seagate Laptop Thin SSHD ST500LM000, 500GB review door Carni

[ Voor 38% gewijzigd door Appie Heijn op 14-11-2014 13:37 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janar
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:15

Janar

Geen

CeesKees schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:35:
Helemaal met je eens Kroegtijger. Er zijn echter mensen met vrees voor Open Elec, die uiteindelijk XBMC binnen een Windows omgeving willen zien. Ook vanwege "de extra mogelijkheden" (welke je uiteindelijk nooit gebruikt, mail op je TV is niet handig)
Klopt maar als je volledige ondersteuning wil van Spotify Connect heb je toch Windows of OSX nodig. De uitgeklede versie in XBMC is waardeloos.

Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Janar schreef op zondag 16 november 2014 @ 17:42:
[...]

Klopt maar als je volledige ondersteuning wil van Spotify Connect heb je toch Windows of OSX nodig. De uitgeklede versie in XBMC is waardeloos.
Je zou Spotimc add on kunnen proberen. Kan op OpenElec geïnstalleerd worden. Werkt alleen als je een betaald Spotify account hebt en niet met het gratis account. Heb ik niet dus kan niet verder testen.

http://azkotoki.org/downloads/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janar

Janar

Geen

De uitgeklede versie was dus Spotimc. Ik kwam gisteren niet op de naam.

Vroeger was met de API van Spotify alleen deze bedieningswijze mogelijk. Maar tegenwoordig werkt Spotify met een veel uitgebreider, meer gesloten systeem genaamd Spotify Connect. Hierin heb je veel meer mogelijkheden zoals in de Spotify App op IOS & Android. Daarbij kan het ene apparaat/app de afstandsbediening zijn voor een ander apparaat/app. Een groot gemis bij de oude API is dus Spotify Radio en het nieuwe Your Music(waarin je albums kunt opslaan zodat je ze makkelijk terugvind en niet in het onsorteerbare playlist rijtje komen).

Mogelijk als Linux eindelijk ondersteund zal worden door Spotify(kleine kans), zullen deze mogelijkheden niet benut worden. Eventueel kan Spotify de toegang tot de API verbieden waardoor Spotimc helemaal niet meer zal werken.

Ik zou graag volledig op OpenElec willen, maar dan moeten Spotify, NPO gemist & Netflix e.d. goed werken. Tot die tijd gebruik ik nog Windows/OSX. NPO Gemist & Netflix zijn eventueel nog te behouden met Apple TV, maar dan blijft voor mij persoonlijk Spotify nog over. Ik draai dus nu nog niet met een NUC, hoewel ik wel graag wil.

Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purbo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-07-2024
Iemand een idee of en hoe ik Wake on keyboard kan aanzetten op de Intel Nuc d54250wyk op Win8.1 i.c.m. een Logitech k400 wireless keyboard?

WOL werkt wel maar vind het omslachtig dat ik dan eerst mijn telefoon moet pakken en daarna het keyboard.

In de BIOS (en op Google) kan ik de instelling wake one keyboard niet vinden. Het lijkt me toch dat dit mogelijk moet zijn voor een PC die voornamelijk wordt ingezet als HTPC. Helemaal omdat de VESA mount standaard wordt megeleverd en de powerknop van de NUC daardoor vaak lastig te bereiken is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Purbo schreef op maandag 17 november 2014 @ 15:41:
Iemand een idee of en hoe ik Wake on keyboard kan aanzetten op de Intel Nuc d54250wyk op Win8.1 i.c.m. een Logitech k400 wireless keyboard?

WOL werkt wel maar vind het omslachtig dat ik dan eerst mijn telefoon moet pakken en daarna het keyboard.

In de BIOS (en op Google) kan ik de instelling wake one keyboard niet vinden. Het lijkt me toch dat dit mogelijk moet zijn voor een PC die voornamelijk wordt ingezet als HTPC. Helemaal omdat de VESA mount standaard wordt meegeleverd en de powerknop van de NUC daardoor vaak lastig te bereiken is :?
Je D54250WYK heeft geen intern IR oogje lees ik bij de specificaties? Als dit zo is, hoe ontvangt (waarmee), je NUC nu de IR signalen van je K400? K400 werkt met RF zie ik nu. Je oplossing zal bestaan uit het activeren van een fatsoenlijke standby-stand ingesteld binnen Windows. Daarna zou het mogelijk moeten zijn om je NUC op te wekken via de PC (power) toets op je K400.

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 17-11-2014 20:00 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Ik wil windows 8 installeren op mijn nuc, en daar XMBC op installeren, reageert mijn afstandbediening (logitech harmony) dan ook? en hoe kan ik dat instellen?

Heb nu openelec op mijn nuc staan, maar ik wil naast XBMC ook popcorn time gebruiken. Dus ik vroeg me af of ik alles dan wel kan bedienen met mijn afstandbediening. ( er komt ook nog een wireless toetsenbord bij)

edit: dus eigenlijk wil ik dat ik mijn logtich harmony op XMBC, popcorn time en windows 8 wil gebruiken

[ Voor 12% gewijzigd door Zaratrass op 17-11-2014 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijnenveger
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09 09:27

Mijnenveger

Veegt mijnen

manii schreef op maandag 17 november 2014 @ 20:48:
Ik wil windows 8 installeren op mijn nuc, en daar XMBC op installeren, reageert mijn afstandbediening (logitech harmony) dan ook? en hoe kan ik dat instellen?

Heb nu openelec op mijn nuc staan, maar ik wil naast XBMC ook popcorn time gebruiken. Dus ik vroeg me af of ik alles dan wel kan bedienen met mijn afstandbediening. ( er komt ook nog een wireless toetsenbord bij)

edit: dus eigenlijk wil ik dat ik mijn logtich harmony op XMBC, popcorn time en windows 8 wil gebruiken
Als je alle drivers installeert doet hij het volgens mij wel. Ik heb een afstandsbediening gekocht
V&A aangeboden: HP Windows Media Center Remote + IR receiver
Die werkte meteen, na wat tweakjes met register files deden ook alle knoppen het.
Dus misschien dat je even een tweak ervoor kan opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Mijnenveger schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 09:58:
[...]

Als je alle drivers installeert doet hij het volgens mij wel. Ik heb een afstandsbediening gekocht
V&A aangeboden: HP Windows Media Center Remote + IR receiver
Die werkte meteen, na wat tweakjes met register files deden ook alle knoppen het.
Dus misschien dat je even een tweak ervoor kan opzoeken.
Zal even kijken of ik er iets over kan vinden, handleiding ofzo., het heeft geen haast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purbo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-07-2024
hardware-lover schreef op maandag 17 november 2014 @ 19:12:
[...]

Je D54250WYK heeft geen intern IR oogje lees ik bij de specificaties? Als dit zo is, hoe ontvangt (waarmee), je NUC nu de IR signalen van je K400? K400 werkt met RF zie ik nu. Je oplossing zal bestaan uit het activeren van een fatsoenlijke standby-stand ingesteld binnen Windows. Daarna zou het mogelijk moeten zijn om je NUC op te wekken via de PC (power) toets op je K400.
Mn Nuc heeft wel een IR ontvanger. De k400 werkt inderdaad via een aparte RF USB dongel. Helaas heeft de k400 geen fysieke power/ standby knoppen. Ik was eigenlijk meer benieuwd of het niet mogelijk was om met een toetsencombinatie zoals bijvoorbeeld enter+ spatie het mogelijk was om de nuc aan te zetten/ uit standby te halen. Dit was bij mijn vorige baan namelijk wel zo ingesteld waarbij de kleine pc's aan de achterkant van de monitoren hingen. Het toetsenbord was toen echter wel bekabeld, ik weet niet of dat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:28
zijn er meer mensen die problemen hebben met WOL op de DN2820?

Bij de I3 4010 werkt het wel (o.a via de Yatsee remote) op de DN2820 niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:53
WakeOnLan werkt hier prima met mijn DN2820. Ik gebruik het niet dagelijks, maar de keren dat ik het gebruikte werd de 2820 gewoon wakker.

Net even geprobeerd - werkt gewoon. Zowel vanaf m'n Linux server als vanaf iPhone met de 'Mocha WOL' app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Purbo schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:15:
[...]
Mn Nuc heeft wel een IR ontvanger. De k400 werkt inderdaad via een aparte RF USB dongel. Helaas heeft de k400 geen fysieke power/ standby knoppen. Ik was eigenlijk meer benieuwd of het niet mogelijk was om met een toetsencombinatie zoals bijvoorbeeld enter+ spatie het mogelijk was om de nuc aan te zetten/ uit standby te halen. Dit was bij mijn vorige baan namelijk wel zo ingesteld waarbij de kleine pc's aan de achterkant van de monitoren hingen. Het toetsenbord was toen echter wel bekabeld, ik weet niet of dat uitmaakt.
Je hebt gelijk, blijkbaar zijn de Tweakers specificaties niet geheel compleet maar bij Intel zelf zijn ze dat wel, daar staat de IR ontvanger wel vermeld. Je k400 heeft toch een power toets, waar PC bij staat vermeld, of heb je een andere uitvoering?

Bij de meeste onboard IR ontvangers is het vaak mogelijk om het apparaat via een IR remote op te starten, ook bij uit, afhankelijk van de in het bios ingestelde S (sleeping state) stand. Jij zou (indien de PC knop toch aanwezig is), vanuit een slaap/sluimer stand je NUC via RF ook op moeten kunnen starten als jij je USB poorten niet spanningsloos maakt bij de Windows ingestelde slaap/sluimerstand.

Aangezien dit topic specifiek de DN2820/30 betreft weet ik niet of het wel op zijn plaats is om een ander type NUC hier te bespreken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
vanaalten schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 20:24:
WakeOnLan werkt hier prima met mijn DN2820. Ik gebruik het niet dagelijks, maar de keren dat ik het gebruikte werd de 2820 gewoon wakker.

Net even geprobeerd - werkt gewoon. Zowel vanaf m'n Linux server als vanaf iPhone met de 'Mocha WOL' app.
heb het probleem al gevonden, in de APP stond nog een oud MAC adres. Hierdoor werkte het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:43
Zijn er hier veel overstappers die van een Raspberry Pi af komen? Ik heb momenteel een Raspberry Pi, voor films streamen van het netwerk is het ding meer dan prima. Echter heeft de NUC (los van de snelheid) nog wat voordelen:
- Streamen via popcorn time
- Spotify connect
- Onder windows in principe alles mogelijk

Nadeel is voor mij nog de prijs en het feit dat er ook nog een losse CEC adapter bij komt kijken.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:16
Plus dat cec onder Windows niet lekker gaat werken. XBMC bediening wel, maar andere applicaties die rechtstreeks onder Windows draaien niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivak
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-09 07:18
The Druid schreef op woensdag 12 november 2014 @ 20:34:
[...]

Update: Inmiddels de HDMI extractor binnen en het werkt super. _/-\o_ Ben helemaal blij.

Extractor aangesloten, power gaat via de USB port, settings op pass gezet en in XBMC geluid op passthrou. Prima geluid en dito beeld.

Was overigens verbaasd over de kwaliteit van de behuizing en verpakking. Er is echt aandacht aan besteed. Het apparaatje zelf is niet groter dan een uit de kluiten gewassen luciferdoosje.
Ook net binnen en inderdaad een net kastje, ik krijg hem alleen niet aan de praat met dezelfde instellingen als hierboven en dan met een optische kabel naar de versterker. Wel beeld maar geen geluid

• Zaratrass
welke cec adapter gebruiken jullie voor ede Nuc

kan alleen deze vinden, maar die kan je nergens meer kopen.
pricewatch: Pulse-Eight USB CEC adapter

vind hem wel op ebay maar daar is hij 45 dollar. beetje aan de prijzige kant.

[ Voor 14% gewijzigd door Zaratrass op 20-11-2014 10:08 ]

• Joster
  • Laatst online: 16:16
Ik heb hem rechtstreeks bij de leverancier gekocht: https://www.pulse-eight.c...usb-hdmi-cec-adapter.aspx

• Zaratrass
niks goedkopers op de markt te vinden?> vind dit echt duur.

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Ik ook hoor.
Ja, een hoop centjes, al snel zo'n 15-20% van de totale kosten.
Maar het werkt als een trein, maakt het apparaat na instellen wel fool-proof!

• The Druid
Rivak schreef op woensdag 19 november 2014 @ 23:14:
[...]

Ook net binnen en inderdaad een net kastje, ik krijg hem alleen niet aan de praat met dezelfde instellingen als hierboven en dan met een optische kabel naar de versterker. Wel beeld maar geen geluid
MIjn settings:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tphEsfS.jpg

Laatste regel is weggevallen maar Enable dolby digital transcoding staat uit en DTS capable receiver staat aan.

Hoop dat dit helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivak
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-09 07:18
Bedankt voor het verduidelijken en plaatsen van de foto :), maar mijn instellingen waren vrijwel hetzelfde. Ik heb van alles geprobeerd, maar kreeg er echt geen geluid uit. Ik denk dat hij defect is.

De NUC is inmiddels ook al weer terug naar Azerty ivm Termal Trip errors tijdens het booten.
Dus voorlopig het pensioen van mijn oude Xtreamer-Ultra2 maar even uitgesteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 12:41
Ik hou al een tijd dit topic in de gaten en overweeg een NUC 2830 aan te schaffen. Een collega van me heeft onlangs de minix-neo-x8-h-16gb aangesloten op zijn 4k tv. Hoe verhoud de X8-H zich tot een NUC 2830?
Kan de NUC 2830 ook 4k afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
roger1984 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 10:43:
Ik hou al een tijd dit topic in de gaten en overweeg een NUC 2830 aan te schaffen. Een collega van me heeft onlangs de minix-neo-x8-h-16gb aangesloten op zijn 4k tv. Hoe verhoud de X8-H zich tot een NUC 2830?
Kan de NUC 2830 ook 4k afspelen?
Volgens mij beschikken beide apparaten niet over een HDMI 2.0 aansluiting dus het echte 4K werk op 60 fps kun je er niet op afspelen. De sticker op die Minix ziet er dus wel interessant uit maar als 4K mediaspeler heb je er in mijn ogen eigenlijk niet veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicoho
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 23:23
ik heb sinds vandaag een probleem met het afspelen van DVD´s in Kodi.
ik heb afgelopen week de laatste update uitegvoerd en ik ontdek vandaag dat het afspelen van een DVD dus niet meer lukt. zijn er hier meer met dit probleem? of zie ik ergens een instelling over het hoofd?
de films zijn wel gewoon in de bibliotheek zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Laatst online: 15-09 20:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik heb sinds een half jaar een NUC (i3) met W8.1 / XBMC maar heb 3 vragen welke jullie ook kunnen beantwoorden.

1:
Ik zoek een fatsoenlijke mini HDMI > HDMI kabel van ~1,5 meter welke 100% zeker 4k kan weergeven (mijn huidige kabel past niet lekker in de reciever waardoor beeld soms ineens ff wegvalt).

2:
Ik wil graag alle afstandsbedieningen (TV, AV reciever, UPC box die ik nooit gebruik :D ) vervangen door . De Logitech Harmony zou een leuke oplossing zijn. Alleen welke te nemen of is er een goed alternatief?.
(er zit erg veel prijsverschil tussen)
Ik wil in Windows er natuurlijk ook XBMC mee bedienen.

3:
Meer windows gerelateerde vraag misschien; soms start de NUC op maar ziet hij de netwerkschijven niet. Als ik direct XBMC open kan hij de locatie niet vinden, moet je de mappen eerst aanklikken zodat ze "online" zijn... is hier een trucje voor?. Kon na wat google nog weinig nuttigs vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
Tortelli schreef op zondag 23 november 2014 @ 22:46:
Ik heb sinds een half jaar een NUC (i3) met W8.1 / XBMC maar heb 3 vragen welke jullie ook kunnen beantwoorden.

3:
Meer windows gerelateerde vraag misschien; soms start de NUC op maar ziet hij de netwerkschijven niet. Als ik direct XBMC open kan hij de locatie niet vinden, moet je de mappen eerst aanklikken zodat ze "online" zijn... is hier een trucje voor?. Kon na wat google nog weinig nuttigs vinden.
Inzake vraag nummer 3 heb ik dit gevonden. Blijkbaar moet je de drives statisch mappen onder XBMC en dan zie je ze wel direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Tortelli schreef op zondag 23 november 2014 @ 22:46:

[knip]

[knip]

3:
Windows gerelateerde vraag; soms start de NUC op maar ziet hij de netwerkschijven niet. Als ik direct XBMC open kan hij de locatie niet vinden, moet je de mappen eerst aanklikken zodat ze "online" zijn... is hier een trucje voor?. Kon na wat google nog weinig nuttigs vinden.
Klein *.bat bestandje aanmaken waarin je via het "net use" commando je drive(s) ontkoppeld en direct weer koppelt, tevens een (eerste) regel opnemen waarin een timer commando zit "timeout" (voor het ontkoppelen en het opnieuw koppelen middels "net use"). Het probleem zit hem daarin dat je netwerk-verbinding nog niet volledig klaar is terwijl Windows al probeert om je netwerkschijf(schijven) te koppelen. Foutje binnen Windows wat zelfs bij de laatste W8(.1) nog steeds niet fatsoenlijk is opgelost.

*.bat bestandje laat je tijdens het opstarten van Windows automatisch laden en daarmee zijn je netwerkschijven altijd gekoppeld (indien ze ook benaderbaar zijn).
  • timeout /t 10 << 10 seconden de tijd om de netwerkverbinding tot stand te laten komen.
  • net use /delete v: /y << netwerkschijf v wordt ontkoppeld
  • net use v: \\NAS\Media << netwerkschijf wordt opnieuw gekoppeld met dezelfde gegevens die voorheen werden gebruikt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:17
hardware-lover schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:36:
[...]

Klein *.bat bestandje aanmaken waarin je via het "net use" commando je drive(s) ontkoppeld en direct weer koppelt, tevens een (eerste) regel opnemen waarin een timer commando zit "timeout" (voor het ontkoppelen en het opnieuw koppelen middels "net use"). Het probleem zit hem daarin dat je netwerk-verbinding nog niet volledig klaar is terwijl Windows al probeert om je netwerkschijf(schijven) te koppelen. Foutje binnen Windows wat zelfs bij de laatste W8(.1) nog steeds niet fatsoenlijk is opgelost.

*.bat bestandje laat je tijdens het opstarten van Windows automatisch laden en daarmee zijn je netwerkschijven altijd gekoppeld (indien ze ook benaderbaar zijn).
  • timeout /t 10 << 10 seconden de tijd om de netwerkverbinding tot stand te laten komen.
  • net use /delete v: /y << netwerkschijf v wordt ontkoppeld
  • net use v: \\NAS\Media << netwerkschijf wordt opnieuw gekoppeld met dezelfde gegevens die voorheen werden gebruikt.
Helemaal top!
Hier liep ik toevallig ook tegenaan bij mijn HTPC en loste dit op door handmatig te ontkoppelen en te koppelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Kijk daar hebben we wat aan!.
Ik loste het meestal op door hem te rebooten, na een reboot werkt het op een of andere reden wel.
timeout /t 10
net use /delete v: /y
net use v: \\NAS\Media
Opslaan als .bat en hij moet functioneren?.
(wel even de juiste letters / locaties invullen natuurlijk)

[ Voor 42% gewijzigd door Tortelli op 24-11-2014 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik zou wel wat voor de punt (.) zetten, dus netuse.bat of netdrive.bat of wat je maar zou willen :)

Ook kun je naar hartenlust met de tijd spelen, die 10 seconden is maar als voorbeeld gekozen. Mogelijk is 3 seconden al voldoende, ligt erg aan het systeem zelf hoelang het duurt voor je netwerkverbinding tot stand is gekomen en het bat bestandje zijn wachttijd heeft afgerond.

Edit: even handmatig het *.bat bestandje starten om te controleren of het e.e.a. naar wens werkt. Daarna opnemen in de opstart folder waarbij de inhoud door Windows wordt uitgevoerd tijdens bij het opstarten.

[ Voor 79% gewijzigd door hardware-lover op 24-11-2014 20:43 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
Heb nog een pricewatch: Logitech Cordless Mediaboard Pro (Qwerty) liggen die via bluetooth werkt.

De Nuc heeft een bluetooth verbinding, in de bios kan hier niets over vinden om het in te schakelen. In de opties van openelec staat er no bluetooth adapter found. Hoe kan ik de bluetooth activeren?

edit: of moet ik daar een bluetooth adapter voor aansluiten?

[ Voor 7% gewijzigd door Zaratrass op 24-11-2014 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Ik heb zelf ook gezeik in W7 met die BT adapter in de NUC.
Heeft 1x soort van gewerkt, en sindsdien niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
manii schreef op maandag 24 november 2014 @ 21:47:
Heb nog een pricewatch: Logitech Cordless Mediaboard Pro (Qwerty) liggen die via bluetooth werkt.

De Nuc heeft een bluetooth verbinding, in de bios kan hier niets over vinden om het in te schakelen. In de opties van openelec staat er no bluetooth adapter found. Hoe kan ik de bluetooth activeren?

Volgens Intel specificaties zou de DN282(3)0FYKH de volgende wifi/BT combo onboard moeten hebben;

http://ark.intel.com/products/75174/Intel-Wireless-N-7260

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
manii schreef op maandag 24 november 2014 @ 21:47:

Daar is een zoekfunctie zo mooi voor >:)
MikeOO in "XBMC Mediaspeler met Intel NUC DN2820FYKH"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-05 15:31
Uit curiositeit; zijn hier mensen dat hun nuc met openELEC d.m.v. PXE boot starten?
Lijkt een leuke manier om die trage usb stickjes uit de weg te gaan!

Edit: Binnenkort eens aan een scriptje werken om dit te automatiseren!

[ Voor 80% gewijzigd door Nindustries op 26-11-2014 15:15 ]

~ beware of misinformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chalk
  • Laatst online: 14-09 21:44
Mijn NUC ligt momenteel bij 4Launch na een RMA aanvraag. Ik heb gevraagd of het mogelijk is om een nieuwe NUC te ontvangen uit een andere productie batch dan mijn eerste NUC, om herhaling van het probleem tegen te gaan.
Eerst nog de test van 4Launch afwachten.

*edit* Probleem is een Thermal Trip Error

[ Voor 8% gewijzigd door Chalk op 26-11-2014 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
dank dank dank, me toetsenbord werkt!

Ga naar OpenElec instellingen in XBMC.
Ga naar Diensten en zet daar Bluetooth eerst aan.
Daarna werkt bluetooth wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter12345
  • Laatst online: 15-09 13:59
Saiyan Extreme schreef op woensdag 26 november 2014 @ 16:59:
Mijn NUC ligt momenteel bij 4Launch na een RMA aanvraag. Ik heb gevraagd of het mogelijk is om een nieuwe NUC te ontvangen uit een andere productie batch dan mijn eerste NUC, om herhaling van het probleem tegen te gaan.
Eerst nog de test van 4Launch afwachten.

*edit* Probleem is een Thermal Trip Error
ik heb ook regelmatig thermal trips dus ga hem ook terugsturen. Verder vind ik het een perfect apparaat dus voorlopig vraag ik om een nieuwe en niet mijn geld terug. Ik heb zelf overigens via intel een rma aangemaakt hier. Het voordeel lijkt te zijn dat ik deze gratis mag versturen in tegenstelling tot Afuture waar ik ervoor moet betalen, en Intel stuurt mij een nieuwe terug.

Overigens is de productiedatum van mijn huidige NUC 31 juli 2014 (bij mij onderop de doos te vinden linksonder op de sticker). Ben benieuwd of mensen nieuwere hebben en inmiddels geen last meer hebben van de thermal trip.

• FrostBurn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 15:46
Ik gebruik mijn NUC nu een aantal weken in woonkamer samen met Openelec via USB stick.
Op de slaapkamer heb ik nog mediacenter staan ( Windows 7 met xbmc).
Het valt me op dat het beeld op de NUC kleiner is ( de zwarte balken zijn een stuk groter dan boven).
ik heb al even door de instellingen gebladeerd maar ik kan niet echt een rede hiervoor vinden.
Zowel boven als beneden hangen indentieke TV's ( LG 47inch).
Weet iemand hier waar dit aan zou kunnen liggen?

• Janar

Janar

Geen

Kijk eens hoe de televisies zijn ingesteld. Of hier mogelijk scaling wordt toegpast of gewoon "dot by dot".

Het lijkt mij dat daar het probleem zit.

• Chalk
wouter12345 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 20:59:
[...]

ik heb ook regelmatig thermal trips dus ga hem ook terugsturen. Verder vind ik het een perfect apparaat dus voorlopig vraag ik om een nieuwe en niet mijn geld terug. Ik heb zelf overigens via intel een rma aangemaakt hier. Het voordeel lijkt te zijn dat ik deze gratis mag versturen in tegenstelling tot Afuture waar ik ervoor moet betalen, en Intel stuurt mij een nieuwe terug.

Overigens is de productiedatum van mijn huidige NUC 31 juli 2014 (bij mij onderop de doos te vinden linksonder op de sticker). Ben benieuwd of mensen nieuwere hebben en inmiddels geen last meer hebben van de thermal trip.
4Launch heeft een antwoordnummer, dus dat scheelt wel. De productiedatum van mijn geretourneerde NUC is trouwens ook juli 2014

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

The Druid schreef op woensdag 12 november 2014 @ 20:34:
[...]

Naar aanleiding van dit bericht heb ik dit kastje ook gekocht. Dit werkt echt geweldig, bedankt voor de tip!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:33
Is de audiokwaliteit ook helemaal in orde? Ik heb een zelfde soort kastje vorige week besteld. De helft goedkoper, van plastic en hdmi naar rca, nog niet ontvangen maar als de kwaliteit van het geluid ruk is dan koop ik deze :) ziet er sowieso beter uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
spokje schreef op donderdag 27 november 2014 @ 21:34:
Is de audiokwaliteit ook helemaal in orde? Ik heb een zelfde soort kastje vorige week besteld. De helft goedkoper, van plastic en hdmi naar rca, nog niet ontvangen maar als de kwaliteit van het geluid ruk is dan koop ik deze :) ziet er sowieso beter uit :P
Ik vind het wat blikkerig klinken in vergelijking met een rechtstreekse spdif. Zou het geluid nog wel eens side-by-side willen vergelijken met een HDMI aansluiting op een receiver. Echter, voor nu is het een prima oplossing die goed werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door The Druid op 28-11-2014 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Laatst online: 16:39
Wanneer je weet hoe hij technisch werkt zou je ook al kunnen bepalen of het uberhaupt kan verschillen.

Een DD of DTS spoor is digitaal, wanneer de splitter alleen dat signaal onderschept en op een optical kabel gooit kan er theoretisch niets verschillen, wellicht alleen nog aanpassingen per ingang op de versterker(meer minder bas wat je soms per ingang kan instellen) wat verschil kan geven.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieDoezoe
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 22:25
Hoe kan het nou anders klinken? Het blijven enen en nullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Laatst online: 27-05 12:03
Als ik het goed heb begrepen is DDR3L geheugen wel echt noodzakelijk? Ik heb hier namelijk nog een 8GB DDR3 reepje liggen die ik anders mooi had kunnen gebruiken, maar ik denk dat die vlieger niet op zal gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:33
Klopt. Het moet 1.35 v zijn. Je reepje gaat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:01
Is deze Nuc 2820 snel genooeg om te kunnen parren en unzippen terwijl ik in xbmc film kijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Gpu zorgt voornamelijk voor afspelen van het beeld. Je zult weinig CPU load hebben denk ik.

Parren etc op lage prioriteit zetten en het zal waarschijnlijk goed gaat. IO op de hdd kan wel eens voor problemen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Heeft iemand ergens de voor- en nadelen opgelijst indien je XBMC (bv via openelec) draait op deze NUC? Vandaag zit ik op een rPi en dat is niet meer werkbaar.
Zaken die voor mij belangrijk zijn:
- DTS transcoding to DD 5.1
- snelheid
- compatibel met sonos (maar dat lost men tv of hdmi switch wel op)
- Streamen van synology NAS

[ Voor 9% gewijzigd door tboheeren op 02-12-2014 15:07 ]

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
transcoding van DTS naar DD51 gaat volgens mij niet lukken. Naar 2.0 is geen probleem, maar afaik kan je überhaupt niet naar DD51 op die manier. De rest van je eisen zijn geen probleem, alhoewel snelheid natuurlijk relatief is. Het ding is snel zat voor media-doeleinden, maar als je er grote bewerkingen tegenaan gooit kan je een tekort aan resources hebben. Bij normaal dagelijks media-gebruik (geen 3D) is het geen enkel probleem.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=143412

Waaraan ik wil toevoegen dat het blijkbaar niet iedereen voor elkaar krijgt om werkelijk naar 5.1 te gaan. De ervaringen zijn vrij wisselend wat dit betreft.

Info betreffende de XBMC audio engine; http://kodi.wiki/view/AudioEngine

[ Voor 78% gewijzigd door hardware-lover op 02-12-2014 17:56 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Die transcoding is voor mij ooit de reden geweest om om te schakelen van boxee naar xbmc.

Werkt wel degelijk en over het algemeen foutloos :)

Snelheid - check
Streamen van NAS - check

Zou moeten werken dus voor je.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chalk
Er is een nieuwe versie van OpenElec uit. Heeft iemand deze al draaien?

downloads: OpenELEC 5.0 RC 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:55

bonyuri

Investigator!

Even wachten op Kodi RC2 lijkt me zo, deze is vandaag uitgekomen:
downloads: Kodi 14.0 RC 2

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
spokje schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 11:02:
Klopt. Het moet 1.35 v zijn. Je reepje gaat niet werken.
hmmm.... ik heb net een NUC besteld met een 120Gb SSD en dacht ook nog wel met een bestaande 8Gb SODIMM met DDR3 geheugen uit de voeten te kunnen. Dat is een setje met de volgende specs:
Corsair 8Gb SODIMM Specs

Ofwel: 1.5V.... Werkt dat dus niet?

met een vriendelijke groet, Erwin

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
nope moet 1,35 volt zijn.

ps: de DN2820 heeft ook maar 1 geheugenslot.

[ Voor 48% gewijzigd door The Fatal op 04-12-2014 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
helaas... dan maar op zoek naar en DDR3L reepje en eens kijken of ik nog iemand een plezier kan doen met mijn 1,5V reepje...

EDIT: zojuist via V&A een mooi setje DDR3L 2x4Gb aangekocht. jaja, ik weet dat er maar 1 reepje in de NUC kan, maar dat zal vast wel genoeg zijn voor mijn OpenElec XBMC install waar ik mee wil beginnen....

[ Voor 45% gewijzigd door erwin.heukels op 04-12-2014 20:53 ]

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chalk
Eindelijk mijn vervangend exemplaar binnen gekregen van 4Launch. Inmiddels alles weer up and running; op de wifi na.. Ik kan nergens in de bios de optie vinden om verbinding te maken met het netwerk, bij de vorige NUC heb ik het toch echt ergens ingesteld, maar ik kan niet meer vinden waar je dit invoert. Kan iemand vertellen waar dit ook alweer moet? 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Chalk op 04-12-2014 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 10:15
De wifi stel je toch in in xbmc? Ik ga er vanuit dat je openelec hebt?

[ Voor 37% gewijzigd door m3gA op 04-12-2014 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chalk
In XBMC (expert mode) vind ik ook niks. Ik meen me ook te herinneren dat ik dit bij de vorige NUC in de bios heb ingesteld. Dit is ook handig i.v.m. het uitvoeren van OTA updates van de bios.
Maargoed, dan moet ik wel kunnen vinden waar dit moet :? Of zou ik een NUC zonder wifi kaartje hebben ontvangen? Dat zit er toch standaard op bij de DN2820FYKH!

[ Voor 30% gewijzigd door Chalk op 05-12-2014 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
erwin.heukels schreef op donderdag 04 december 2014 @ 19:37:
helaas... dan maar op zoek naar en DDR3L reepje en eens kijken of ik nog iemand een plezier kan doen met mijn 1,5V reepje...

EDIT: zojuist via V&A een mooi setje DDR3L 2x4Gb aangekocht. jaja, ik weet dat er maar 1 reepje in de NUC kan, maar dat zal vast wel genoeg zijn voor mijn OpenElec XBMC install waar ik mee wil beginnen....
4GB is inderdaad goed voldoende!
Saiyan Extreme schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 08:55:
In XBMC (expert mode) vind ik ook niks. Ik meen me ook te herinneren dat ik dit bij de vorige NUC in de bios heb ingesteld. Dit is ook handig i.v.m. het uitvoeren van OTA updates van de bios.
Maargoed, dan moet ik wel kunnen vinden waar dit moet :? Of zou ik een NUC zonder wifi kaartje hebben ontvangen? Dat zit er toch standaard op bij de DN2820FYKH!
ga eens naar de settings van OpenElec.
Daar moet je eerst je wifi kaart enablen.
Dan kan je in een andere tap je netwerken zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:50
Zit al een tijdje te gluren in dit topic en in december is het dan zo ver! Ben van plan zelf een NUC aan te schaffen..

De NUC wil ik gaan gebruiken als HTPC en als een soort NAS. Op de NUC komen de films, series en wat vakantie foto's. Ik heb zelf nog een 2.5 inch schijfje liggen die ik er in wil steken waar de data op komt te staan. Aan de NUC wil ik vervolgens nog een extern schijfje hangen om de belangrijke bestanden te backup-en.

Volgens mij is het onderstaande setje aardig compleet (externe HDD + 2.5 inch HDD voor intern heb ik al in mijn bezit).
Hebben jullie op of aanmerkingen? Zo ja, graag!

#ProductPrijsSubtotaal
1ICIDU HDMI - Mini HDMI-adapter€ 5,37€ 5,37
1Intel NUC Kit D34010WYKH Core i3-4010U€ 246,50€ 246,50
1Crucial CT51264BF160BJ€ 32,95€ 32,95
1Crucial M500 mSata 120GB€ 57,95€ 57,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 342,77

als het echt nodig is om een apart topic hier voor te openen dan hoor ik het graag maar lijkt mij onnodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
R0y. schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 18:50:
Zit al een tijdje te gluren in dit topic en in december is het dan zo ver! Ben van plan zelf een NUC aan te schaffen..

De NUC wil ik gaan gebruiken als HTPC en als een soort NAS. Op de NUC komen de films, series en wat vakantie foto's. Ik heb zelf nog een 2.5 inch schijfje liggen die ik er in wil steken waar de data op komt te staan. Aan de NUC wil ik vervolgens nog een extern schijfje hangen om de belangrijke bestanden te backup-en.

Volgens mij is het onderstaande setje aardig compleet (externe HDD + 2.5 inch HDD voor intern heb ik al in mijn bezit).

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 342,77

als het echt nodig is om een apart topic hier voor te openen dan hoor ik het graag maar lijkt mij onnodig
Als je met Windows gaat draaien misschien toch kiezen voor 8Gb ipv 4. Zeker omdat je maar ruimte hebt voor 1 simm kun je dat beter in 1x goed doen. Meerprijs is lager dan later moeten vervangen.

Als je het als opslag gaat gebruiken en dan een SSD is misschien niet het meest handig om te gebruiken.
Voor de NUC zelf ideaal en lekker vlot maar als opslag zou ik dan zeker voor de externe schijf gaan.
120Gb is anders ook wel erg klein. Windows + opgeving ben je rustig 40gb kwijt en blijft er niet heel veel over voor films/series.

Ik weet niet of je ook dingen als Sickbeard etc wil gaan gebruiken maar dan is een SSD niet echt handig. Door het vele downloaden en uitpakken veel schrijfbewegingen en dan komt een SSD niet ten goede.

Misschien eens kijken om uit V&A een leuke NAS te scoren die je mooi als opslag kunt gebruiken. Je NUC kan dan eventueel een stuk minder snel. De DN2820FYKH met Intel Celeron N2830 is een stuk goedkoper. Eventueel kan je SSD dan ook nog een stukje kleiner maar hangt van het OS af wat je wilt gebruiken. Als je OpenElec gaat gebruiken is 30/40Gb al ruim voldoende.
Met alle besparingen kun je dan een leuke NAS aanschaffen die ook nog eens veel mogelijkheden zelf heeft.

Voordelen
Geen losse schijf hebt verbonden via usb
Je verdeelt te dingen dus je NAS doet wat hij goed kan en je NUC ook ipv dingen samen te voegen.

Even neergezet zodat je zelf kunt kijken wat je doel/wens is en wat je voorkeur heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:06
Van de week via Marktplaats een tweede NUCje gekocht voor in de slaapkamer. Deze had een verassing in peto. Bleek dat er een Celeron 2830 inzit ipv de 2820. :) Productiedatum is Juli 2014.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
Mocht je de snelheid van je NIC op full duplex Gigabit willen zetten log dan even in met Putty (l:root/p:openelec) en voer het volgende commando uit "ethtool -s eth0 speed 1000 duplex full".

[ Voor 35% gewijzigd door The Druid op 07-12-2014 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:50
MikeOO schreef op zondag 07 december 2014 @ 08:39:
[...]

Als je met Windows gaat draaien misschien toch kiezen voor 8Gb ipv 4. Zeker omdat je maar ruimte hebt voor 1 simm kun je dat beter in 1x goed doen. Meerprijs is lager dan later moeten vervangen.

Als je het als opslag gaat gebruiken en dan een SSD is misschien niet het meest handig om te gebruiken.
Voor de NUC zelf ideaal en lekker vlot maar als opslag zou ik dan zeker voor de externe schijf gaan.
120Gb is anders ook wel erg klein. Windows + opgeving ben je rustig 40gb kwijt en blijft er niet heel veel over voor films/series.

Ik weet niet of je ook dingen als Sickbeard etc wil gaan gebruiken maar dan is een SSD niet echt handig. Door het vele downloaden en uitpakken veel schrijfbewegingen en dan komt een SSD niet ten goede.

Misschien eens kijken om uit V&A een leuke NAS te scoren die je mooi als opslag kunt gebruiken. Je NUC kan dan eventueel een stuk minder snel. De DN2820FYKH met Intel Celeron N2830 is een stuk goedkoper. Eventueel kan je SSD dan ook nog een stukje kleiner maar hangt van het OS af wat je wilt gebruiken. Als je OpenElec gaat gebruiken is 30/40Gb al ruim voldoende.
Met alle besparingen kun je dan een leuke NAS aanschaffen die ook nog eens veel mogelijkheden zelf heeft.

Voordelen
Geen losse schijf hebt verbonden via usb
Je verdeelt te dingen dus je NAS doet wat hij goed kan en je NUC ook ipv dingen samen te voegen.

Even neergezet zodat je zelf kunt kijken wat je doel/wens is en wat je voorkeur heeft.
Bedankt voor je uitgebreide reactie!

Het systeem gaat inderdaad Windows draaien.
Dit model heeft volgens de specificatie's 2 x DDR3L slot. Maar misschien wel slim om gelijk voor 8 te gaan inderdaad.
Dit model kan naast zijn mSata ook nog een 2.5 inch HDD kwijt (zolang het maar niet hoger is als 9.5 mm zo uit mijn hoofd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
The Druid schreef op zondag 07 december 2014 @ 09:04:
Mocht je de snelheid van je NIC op full duplex Gigabit willen zetten log dan even in met Putty (l:root/p:openelec) en voer het volgende commando uit "ethtool -s eth0 speed 1000 duplex full".
Dit zou je niet hoeven doen. Als je LAN 1Gb verbinding heeft aan beide kanten pakt OpenElec dit zelf op.
Als hij dit niet doet zou je het kunnen proberen maar ik zou mij eerder afvragen waarom hij dit niet pakt.

Met Putty --> commando: ethtool eth0 kun je de huidige verbinding controleren.

De WikI geeft ook aan dat je mogelijk problemen kan krijgen
http://wiki.openelec.tv/i...figuring_Gigabit_Ethernet

Note: forcing a higher speed on a network, can cause a complete network failure - normally the kernel should manage the speed correctly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
R0y. schreef op zondag 07 december 2014 @ 10:56:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide reactie!

Het systeem gaat inderdaad Windows draaien.

[...]

Dit model heeft volgens de specificatie's 2 x DDR3L slot. Maar misschien wel slim om gelijk voor 8 te gaan inderdaad.

Ok ging even uit de de ze allemaal dezelfde configuratie hadden.

[...]

Dit model kan naast zijn mSata ook nog een 2.5 inch HDD kwijt (zolang het maar niet hoger is als 9.5 mm zo uit mijn hoofd).
Hou wel rekening met het feit dat als je er 2 in kwijt zou kunnen, kon ik in de specs zo niet terugvinden, de warmte zal toenemen en je mogelijk de ventilator meer gaat horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
R0y. schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 18:50:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 342,77

komt er op de SSD alleen het OS te staan?
Zo ja, dan kan je het ook wel met wat minder ruimte af eventueel lijkt mij.
Geld kan je dan steken in of wat meer geheugen, of in je zak houden.
Aangezien je voor wat films afspelen en wat files delen geen 4GB nodig hebt imo. (openelec draait bv al goed met 2GB, ubuntu met Kodi ook.)

verder zal je inderdaad er een m-sata en een 2,5 inch hdd in kunnen doen.
Op mijn " lage" NUC zit gewoon een m-sata slot en een Sata aansluiting (welke ik door de lage behuizing niet kan gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 08:36
Hieronder wordt een workaround gepost voor DTS-HD in Windows met de intel NUC dn2820. Iemand dit al getest?

https://communities.intel.com/message/263590#263590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben ook aan het kijken naar een NUC en dan het liefst met Openelec. Ik zit alleen nog met 2 vragen, is WOL mogelijk en is het mogelijk om vanuit Openelec/Kodi torrents te browsen/downloaden? Anders ga ik voor een i3 met Windows oplossing, maar ik heb het liefst zo min mogelijk onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
1ste vraag: ja
2de vraag weet ik niet aangezien ik daar niks mee doe,
maar wel even dit gevonden:
http://addons.xbmc.org/show/script.transmission/

er zijn wel add-ons waarmee je ze live kan streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
The Fatal schreef op woensdag 10 december 2014 @ 09:20:
1ste vraag: ja
2de vraag weet ik niet aangezien ik daar niks mee doe,
maar wel even dit gevonden:
http://addons.xbmc.org/show/script.transmission/

er zijn wel add-ons waarmee je ze live kan streamen.
Dat is dan iig 1 vraag waar ik een antwoord op heb, bedankt :)
Nu hoop ik dat er een tweaker is die ook torrents download via openelec/kodi.
Pagina: 1 ... 7 ... 22 Laatste