R0y. schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 18:50:
Zit al een tijdje te gluren in dit topic en in december is het dan zo ver! Ben van plan zelf een NUC aan te schaffen..
De NUC wil ik gaan gebruiken als HTPC en als een soort NAS. Op de NUC komen de films, series en wat vakantie foto's. Ik heb zelf nog een 2.5 inch schijfje liggen die ik er in wil steken waar de data op komt te staan. Aan de NUC wil ik vervolgens nog een extern schijfje hangen om de belangrijke bestanden te backup-en.
Volgens mij is het onderstaande setje aardig compleet (externe HDD + 2.5 inch HDD voor intern heb ik al in mijn bezit).
Hebben jullie op of aanmerkingen? Zo ja, graag!
als het echt nodig is om een apart topic hier voor te openen dan hoor ik het graag maar lijkt mij onnodig
Als je met Windows gaat draaien misschien toch kiezen voor 8Gb ipv 4. Zeker omdat je maar ruimte hebt voor 1 simm kun je dat beter in 1x goed doen. Meerprijs is lager dan later moeten vervangen.
Als je het als opslag gaat gebruiken en dan een SSD is misschien niet het meest handig om te gebruiken.
Voor de NUC zelf ideaal en lekker vlot maar als opslag zou ik dan zeker voor de externe schijf gaan.
120Gb is anders ook wel erg klein. Windows + opgeving ben je rustig 40gb kwijt en blijft er niet heel veel over voor films/series.
Ik weet niet of je ook dingen als Sickbeard etc wil gaan gebruiken maar dan is een SSD niet echt handig. Door het vele downloaden en uitpakken veel schrijfbewegingen en dan komt een SSD niet ten goede.
Misschien eens kijken om uit V&A een leuke NAS te scoren die je mooi als opslag kunt gebruiken. Je NUC kan dan eventueel een stuk minder snel. De DN2820FYKH met Intel Celeron N2830 is een stuk goedkoper. Eventueel kan je SSD dan ook nog een stukje kleiner maar hangt van het OS af wat je wilt gebruiken. Als je OpenElec gaat gebruiken is 30/40Gb al ruim voldoende.
Met alle besparingen kun je dan een leuke NAS aanschaffen die ook nog eens veel mogelijkheden zelf heeft.
Voordelen
Geen losse schijf hebt verbonden via usb
Je verdeelt te dingen dus je NAS doet wat hij goed kan en je NUC ook ipv dingen samen te voegen.
Even neergezet zodat je zelf kunt kijken wat je doel/wens is en wat je voorkeur heeft.