Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08:28
@Schizo007 ivm het geheugen,heb je er erg in gehouden dat dat low voltage 1.35 moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:20
ikkeenjij36 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 01:30:
@Schizo007 ivm het geheugen,heb je er erg in gehouden dat dat low voltage 1.35 moet zijn?
Jep, heb een mooi reepje liggen ;)

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firebolt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-01 10:54
Ik heb sinds kort ook deze NUC.
Nu krijg ik geen beeld via HDMI op mijn TV.
Is het zo dat er geheugen geplaatst moet zijn alvorens je beeld krijgt of kan ik de bios zonder geheugen ook upgraden?

*Verschillende HDMI kabels en TV/Monitor geprobeerd*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheByteBoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Firebolt schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 11:14:
Nu krijg ik geen beeld via HDMI op mijn TV.
Is het zo dat er geheugen geplaatst moet zijn alvorens je beeld krijgt of kan ik de bios zonder geheugen ook upgraden?
Het lijkt me logisch dat RAM geheugen geplaatst moet zijn aangezien een deel van het RAM als videogeheugen voor de GPU gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firebolt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-01 10:54
TheByteBoy schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 12:20:
[...]

Het lijkt me logisch dat RAM geheugen geplaatst moet zijn aangezien een deel van het RAM als videogeheugen voor de GPU gebruikt wordt.
Ik ben niet bekend met mini pc's, vandaar mijn vraag. :9
Want bij normale pc's kun je namelijk wel in de bios zonder geheugen geplaatst te hebben.

Maar bedankt voor je antwoord! Dat verklaart het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Firebolt schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 12:23:
[...]
Ik ben niet bekend met mini pc's, vandaar mijn vraag. :9
Want bij normale pc's kun je namelijk wel in de bios zonder geheugen geplaatst te hebben.

Maar bedankt voor je antwoord! Dat verklaart het :)
De stekker moet overigens ook in het stopcontact voordat je hem kan gebruiken :o

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 23:19
Ronnio G schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:44:
[...]

Ik had gister ook een Thermal Trip. De derde keer dat de NUC heeft gedraaid. Opnieuw opstarten en niets aan de hand. Ik ben benieuwd naar wat hier uitkomt.
Ik heb de mijne ook al vanwege dit probleem teruggestuurd naar afuture.
Ben benieuwd hoe het wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 07:34
barbarian schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 21:23:
[...]

Ik heb de mijne ook al vanwege dit probleem teruggestuurd naar afuture.
Ben benieuwd hoe het wordt opgelost.
als ik zo de reacties van intel zelf op hun support forum lees (en interpreteer) lijkt het niet op te lossen te zijn met een bios update o.i.d.
Intel raad op hun forum in ieder geval aan om het product RMA te sturen, wat er op lijkt te duiden dat er dus een nieuwe batch is waar dit probleem dus wel opgelost is (dit is mijn interpretatie van het verhaal).
Al met al is intel hierover vaag in de communicatie.

Waar ik nog niet helemaal achter ben, is of dit probleem ook valide is en zo ja dat dit inhoud voor de levensduur van het apparaat.

De vraag is dan natuurlijk, als er een nieuwe goed werkende batch zou zijn, wanneer is deze batch dan beschikbaar voor ons (mochten we het toch RMA gaan sturen) en hoe weten we dat het nieuwe product hierin valt.

al met al blijft intel vaag hier over en moeten we denk ik toch maar weer afwachten tot er nieuwe informatie komt vanuit intel voor meer duidelijkheid

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
s0ulmaster schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 13:10:
[...]

als ik zo de reacties van intel zelf op hun support forum lees (en interpreteer) lijkt het niet op te lossen te zijn met een bios update o.i.d.
Intel raad op hun forum in ieder geval aan om het product RMA te sturen, wat er op lijkt te duiden dat er dus een nieuwe batch is waar dit probleem dus wel opgelost is (dit is mijn interpretatie van het verhaal).
Al met al is intel hierover vaag in de communicatie.

Waar ik nog niet helemaal achter ben, is of dit probleem ook valide is en zo ja dat dit inhoud voor de levensduur van het apparaat.

De vraag is dan natuurlijk, als er een nieuwe goed werkende batch zou zijn, wanneer is deze batch dan beschikbaar voor ons (mochten we het toch RMA gaan sturen) en hoe weten we dat het nieuwe product hierin valt.

al met al blijft intel vaag hier over en moeten we denk ik toch maar weer afwachten tot er nieuwe informatie komt vanuit intel voor meer duidelijkheid
Ik krijg van Afuture een nieuwe opgestuurd, nadat Intel had bevestigd dat het een hardware probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
barbarian schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 20:32:
[...]

Ik krijg van Afuture een nieuwe opgestuurd, nadat Intel had bevestigd dat het een hardware probleem is.
ik ga denk ik ook mn garantie claimen dan :) thanks voor de tip

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:07
Deze week ook mijn NUC binnen gekregen. Dit weekend binnen 5 minuten OpenELEC en dus XBMC werkend geinstalleerd op USB 2.0 stick! Top!

Gisteren tijdens het toevoegen van mijn Series, ging het scannen wel traag (ok, ik ben een macbook pro gewend waar xbmc op draait). Maar dit doe je toch maar eenmalig.
Maar daarna bij het openen van een serie, duurde het ook even voordat de Fanart geladen was.
Kan ik dit verklaren doordat ik een USB2.0 stick gebruik? Zou een SSD zorgen voor snelheidswinst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 10:15
Het indexeren schijnt inderdaad veel sneller te gaan met een SSD. Ik laat sowieso alle mediainformatie van mijn downloads al aanvullen door nzbdrone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:28
heeft iemand de NUC al met de N2830 ipv de N2820?
Want via pricewatch zie ik alleen maar de N2820 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartLeFunk
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-09 13:53
Ik wil mijn NUC graag gaan gebruiken als mediaspeler (Openelec) is het ook mogelijk om hiernaast een webserver te draaien om bijv. mijn kaku systeem te besturen?

Wat raden jullie hiervoor aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
The Fatal schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:53:
heeft iemand de NUC al met de N2830 ipv de N2820?
Want via pricewatch zie ik alleen maar de N2820 staan.
De naam is niet aangepast, enkel in de BIOS zie je dat het de 2830 is.
En volgens mij aan de sticker op de doos. Version number voor de 2830 eindigt op -103.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:20
loyske schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:03:
[...]

De naam is niet aangepast, enkel in de BIOS zie je dat het de 2830 is.
En volgens mij aan de sticker op de doos. Version number voor de 2830 eindigt op -103.
Ik heb mijn NUC afgelopen zondag gehad van CoolBlue en die bevat de 2830.

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-HARUN
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-06 20:24
Ik heb de 2820FYK versie met 2830 CPU (Paradigit)

Afgelopen paar dagen mee aan de bak geweest en ben nog niet helemaal overtuigd. Dat zal ongetwijfeld aan mij liggen...

Wat heb ik gedaan?

- Crucial 4GB geheugenstrip erin
- Laptop HDD van 120gb
- USB bootable met W7
- Willekeurig toetsenbord/muis bedraad
- HDMI 1.4 via SONY BDVN590 naar 46NX710

Direct BIOS geupdate naar versie 40

Wat valt op/tegen?

- Geen geluid via HDMI (heb de audio jack niet geprobeerd). Zowel graphical/audio drivers zijn kennelijk up-to-date. Kan via eigenschappen HDMI ook niet als standaard selecteren. Tip van Google geprobeerd, nl. in BIOS "Legacy" uitzetten, echter mocht dit niet baten.
- 1080p via Chrome/IE/YouTube/Popcorntime is schokkerig
- Geluid van fan is zeer acceptabel en dat in een stille woonkamer (zelfs met 1080P)

Tips / vragen zijn van harte welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
A-HARUN schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:19:

Afgelopen paar dagen mee aan de bak geweest en ben nog niet helemaal overtuigd. Dat zal ongetwijfeld aan mij liggen...

Wat heb ik gedaan?

- Laptop HDD van 120gb
- USB bootable met W7

Wat valt op/tegen?

- Geen geluid via HDMI (heb de audio jack niet geprobeerd). Zowel graphical/audio drivers zijn kennelijk up-to-date. Kan via eigenschappen HDMI ook niet als standaard selecteren. Tip van Google geprobeerd, nl. in BIOS "Legacy" uitzetten, echter mocht dit niet baten.
- Geluid van fan is zeer acceptabel en dat in een stille woonkamer (zelfs met 1080P)

driver update van intel gedaan? dat loste het schokkerige 1080p probleem voor mij op.
audio via de HDMI heb ik 0,0 isues mee in windows 8.1 , dit werkte in windows volgens mij out of the box. Kan ik je dus helaas niet zo gauw mee helpen

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jebos
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-06-2017
Audio via HDMI werkte bij mijn W7 ook niet gelijk out of the box. Pak de drivers rechtstreeks van Intel (https://downloadcenter.in...roductID=3782&ProdId=3782)

HDMI audio drivers are included with the graphics driver available for your Intel NUC product.

Installeer de graphics driver en bij mij werkte toen audio via HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoemtoeter
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-02 11:40
A-HARUN schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:19:

Wat heb ik gedaan?

- Laptop HDD van 120gb
- USB bootable met W7

Wat valt op/tegen?

- Geluidsprobleem is waarschijnlijk een kwestie van een instelling in XBMC aanpassen. Is al een aantal keer langsgekomen in dit topic.

- 1080p schokkerig, dat lag er bij mij aan dat mijn tv een refreshrate van 50 mhz heeft en XBMC op 60 ingesteld stond. Maar ik draai OpenELEC op een interne SSD, dat is sowieso veel lichter dan mogelijk vertragende factoren als onnodige services op Windows, een externe stick met het besturingssysteem of HDD ipv SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
edit: laat maar mijn fout

[ Voor 97% gewijzigd door s0ulmaster op 28-10-2014 16:14 ]

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
Schizo007nl schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:48:
[...]

Ik heb mijn NUC afgelopen zondag gehad van CoolBlue en die bevat de 2830.
heb er hier ook net 1 besteld. Via de mail konden ze niet zeggen welk versie nummer ze uit leveren.
Dan maar op de goede gok :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-HARUN
s0ulmaster schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:43:
[...]

driver update van intel gedaan? dat loste het schokkerige 1080p probleem voor mij op.
audio via de HDMI heb ik 0,0 isues mee in windows 8.1 , dit werkte in windows volgens mij out of the box. Kan ik je dus helaas niet zo gauw mee helpen
Thx, zal toch W8.1 overwegen i.c.m. Driver pack van Intel. Had de W7 driver pack al geprobeerd, maar tevergeefs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-HARUN
zoemtoeter schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:54:
[...]

- Geluidsprobleem is waarschijnlijk een kwestie van een instelling in XBMC aanpassen. Is al een aantal keer langsgekomen in dit topic.

- 1080p schokkerig, dat lag er bij mij aan dat mijn tv een refreshrate van 50 mhz heeft en XBMC op 60 ingesteld stond. Maar ik draai OpenELEC op een interne SSD, dat is sowieso veel lichter dan mogelijk vertragende factoren als onnodige services op Windows, een externe stick met het besturingssysteem of HDD ipv SSD.
Ik heb nog geen XBMC geïnstalleerd. Had eigenlijk verwacht dat dit standaard ook zou moeten werken.
SSD is sowieso waar ik heen wil hoor alleen wilde eerst met de beschikbare hardware testen. Reden voor Windows is vanwege het vertrouwde en wil ook tv kanalen streamen via browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:17
loyske schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 09:41:
Deze week ook mijn NUC binnen gekregen. Dit weekend binnen 5 minuten OpenELEC en dus XBMC werkend geinstalleerd op USB 2.0 stick! Top!

Gisteren tijdens het toevoegen van mijn Series, ging het scannen wel traag (ok, ik ben een macbook pro gewend waar xbmc op draait). Maar dit doe je toch maar eenmalig.
Maar daarna bij het openen van een serie, duurde het ook even voordat de Fanart geladen was.
Kan ik dit verklaren doordat ik een USB2.0 stick gebruik? Zou een SSD zorgen voor snelheidswinst?
Een SSD zal een zeer goede investering zijn. Vanaf het moment van de powerknop indrukken duurt het 24 sec om OpenElec actief te hebben en hier zit de wachtwacht van het BIOS zeg maar bij.

Ik heb de instelling dan nog staan bij OpenElec om te wachten met starten tot het netwerk actief is. Zonder deze instelling is hij nog sneller maar soms mis ik dan net de verbinding met de SQL database en duurt het even als ik iets aanklik de eerste keer bij aanzetten. Met deze instelling voorkom ik dat.

Fanart wat lokaal beschikbaar is wordt direct geladen. Alleen als dit op bv random staat duurt dit even.

Heb ook 1 dage met USB gewerkt en zelf vindt ik dit op zich prima werken maar als je eenmaal een SSD hebt gebruikt wil je niet anders. Als je OpenElec maar af en toe gebruikt en je kan leven met de opstarttijd dan is prima maar het kan dus nog sneller.

In V&A worden ook vaak SSD aangeboden voor een leuke prijs en groot hoeft hij voor OpenElec niet te zijn.

Scannen op zich doe je meer dan 1x als je regelmatig nieuwe afleveringen toevoegt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnio G
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-08 07:09
barbarian schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 20:32:
[...]

Ik ga hem ook maar RMA terugsturen.

Hetgeen waar ik bang voor ben en wat in het forum van Intel staat, is dat er een vrij grote kans is dat het vervangend model dezelfde kuren vertoont. Iemand in het forum had meerdere Nucs gekocht, waar 7 van de 10 last van thermal trip hadden.

It never hurts to try :)

PSN: DeNachtBaron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
MikeOO schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 08:22:
[...]

Een SSD zal een zeer goede investering zijn. Vanaf het moment van de powerknop indrukken duurt het 24 sec om OpenElec actief te hebben en hier zit de wachtwacht van het BIOS zeg maar bij.

Ik heb de instelling dan nog staan bij OpenElec om te wachten met starten tot het netwerk actief is. Zonder deze instelling is hij nog sneller maar soms mis ik dan net de verbinding met de SQL database en duurt het even als ik iets aanklik de eerste keer bij aanzetten. Met deze instelling voorkom ik dat.

Fanart wat lokaal beschikbaar is wordt direct geladen. Alleen als dit op bv random staat duurt dit even.

Heb ook 1 dage met USB gewerkt en zelf vindt ik dit op zich prima werken maar als je eenmaal een SSD hebt gebruikt wil je niet anders. Als je OpenElec maar af en toe gebruikt en je kan leven met de opstarttijd dan is prima maar het kan dus nog sneller.

In V&A worden ook vaak SSD aangeboden voor een leuke prijs en groot hoeft hij voor OpenElec niet te zijn.

Scannen op zich doe je meer dan 1x als je regelmatig nieuwe afleveringen toevoegt >:)
Thanks voor het sharen van je bevindingen!

Heb gemerkt dat het nu vloeiender loopt via USB2.0. De vertraging werd volgens mij veroorzaakt doordat XBMC nog bezig was om de file info te checken. Bij het openen van een Season in Series, zag je steeds achter de episodes het HD logo verschijnen. Nu dit gebeurd is, werkt het ook vloeiend via USB.
Opstarttijd kan ik mee leven. Maar denk inderdaad dat ik toch voor een kleine SSD ga >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:25
Joster schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:36:
Nu we het toch over CEC hadden, heeft er iemand hier ervaring mee? https://sites.google.com/site/chir21/home/CEC-Tray
Niemand die dit (heeft) gebruikt? Ik krijg het niet werkend omdat hij een mfc120u.dll bestand mist. Installeren van dit pakket had geen resultaat: http://www.microsoft.com/...oad/details.aspx?id=40784

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 23:17
MikeOO schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 08:22:
[...]

Ik snap die 24 seconden niet. Ik gebruik openelec op een asus s1 met ion en gewoon een sata schijf en mijn openelec is geboot in 12-13 seconden. Bios gaat wel heel snel.
Full HD draait zonder problemen. Hiervoor stond en windows 7.1 op en ging Full HD heel schokkerig.
Op een nuc met ssd zou dat allemaal toch super moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Full HD draait zonder problemen. Hiervoor stond en windows 7.1 op en ging Full HD heel schokkerig.
Als ik zo de verschillende commentaren lees zit er een gigantisch verschil in performance van de intel chipset drivers Op Linux en op Windows.
XBMCbuntu ook werkelijk perfecte performance, zelfs met youtube en HD Netflix in browser. Volgens anderen hier gaan zelfs skins schokkerig in Windows 7.

Degenen die performanceproblemen hebben in Windows: Zet eens openelec op een usb stick en vergelijk de performance eens.

[ Voor 11% gewijzigd door boe2 op 29-10-2014 16:12 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Yarisken schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 15:29:
[...]

Ik snap die 24 seconden niet. Ik gebruik openelec op een asus s1 met ion en gewoon een sata schijf en mijn openelec is geboot in 12-13 seconden. Bios gaat wel heel snel.
Als ik de powerknop indruk start ik de timer. Het duurt dan 13 seconden voordat hij de bios (post) verlaat en begint met starten. Het duurt gem 6 seconden voor ik beeld krijg.

En hij wacht tijdens starten max 10 seconden op netwerk, zelf zo ingesteld in XBMC omdat hij anders vaak te snel start en netwerkverbinding niet goed gaat icm SQL database.

Dus het starten van OpenElec op zich duurt maar 11 seconden incl wachttijd netwerk. De BIOS kan je helaas niet versnellen.

Ik kan daar prima mee leven met die snelheid en snelheid BIOS verbeterd meestal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:38
Ik heb sinds gisteren ook een nuc 2820 met 2830 cpu, 4gb geheugen en 250gb samsung 840 ssd.

XBMCBuntu erop geknald. In XBMC de instelling veranderd die het geluid over HDMI gooit in plaats van via de analoge uitgang. En binnen een uurtje de eerste afleveringetjes kijken. Draait prima.

Natuurlijk ga ik nog wat meer tweaken en prutsen en gaat de nuc nog wat extra taken doen behalve alleen XBMC, maar so far so good.

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-HARUN
FragDaddy schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 13:22:
Ik heb sinds gisteren ook een nuc 2820 met 2830 cpu, 4gb geheugen en 250gb samsung 840 ssd.

XBMCBuntu erop geknald. In XBMC de instelling veranderd die het geluid over HDMI gooit in plaats van via de analoge uitgang. En binnen een uurtje de eerste afleveringetjes kijken. Draait prima.

Natuurlijk ga ik nog wat meer tweaken en prutsen en gaat de nuc nog wat extra taken doen behalve alleen XBMC, maar so far so good.
Kijk, dat zijn de betere verhalen. Waar woon je? Dan drop ik mn NUC bij je en haal 'm de volgende dag weer op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
The Fatal schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:14:
[...]

heb er hier ook net 1 besteld. Via de mail konden ze niet zeggen welk versie nummer ze uit leveren.
Dan maar op de goede gok :).
Ik heb hem gisteren ook binnen gekregen.
Vandaag een reepje ram gehaald, bios geupdate en OpenElecXBMC draaide zo (vanaf USB drive)(binnen half uurtje)
Alles werkt goed, snel en soepel. Krijg via WIFI mkv's van 10GB gestreamd.
Ik merk op dit gebied nog geen geen verschil met de D34010WYK die ik als " hoofd" media speler heb staan.

Heb nu een oud laptop hardeschijfje in de DN2820 gezet en ga zo maar ubuntu installeren en daar eens XBMC op draaien, kijken of het dan ook goed gaat. Moet nog ergens een SSD hebben liggen maar kan die nergens vinden...:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 15:06
Ik meld mij hier ook maar even.

Gisteren ook een nuc 2820 met 2830 cpu, 4gb geheugen en 250gb Kingston v300 ssd ontvangen. Productie datum was 07/2014.

OpenElec, Watchdog en SABnzbd-Suite erop gezet, Harmony geprogameerd en in een uurtje alles op orde.

Het enige wat ik nu nog moet fixen is dat mijn funkelnagelnieuwe Sony Bravia 50W828b geen DTS passtrough doet, mijn versterker geen HDMI poort heeft en de NUC niet met een SPDIF is uitgerust (min puntje). Dus deze HDMI SPDIF extractor vandaag gekocht. Hopelijk kan ik dan wel DTS naar mijn versterker sturen.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
The Druid schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 22:56:
Het enige wat ik nu nog moet fixen is dat mijn funkelnagelnieuwe Sony Bravia 50W828b geen DTS passtrough doet, mijn versterker geen HDMI poort heeft en de NUC niet met een SPDIF is uitgerust (min puntje). Dus deze HDMI SPDIF extractor vandaag gekocht. Hopelijk kan ik dan wel DTS naar mijn versterker sturen.
Ik zou het liefst ook zo'n SPDIF extractor gebruiken. Als deze goed werkt, zou je dat dan nog even in dit topic willen melden? Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lovedmenace
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-06-2022
Ik heb deze week de Medion S1500 gekocht. Deze bevat de DN2840. Het is volgens mij een NUC met aanpassingen van Medion. Er zit nog steeds bluetooth en ir bij. Er zit 4gb geheugen in en het bevat een 508gb sshd. Windows 8.1 wordt meegeleverd. De prijs is 250€. Prima deal vond ik zelf. Muisstil. Het werkt prima maar je merkt dat windows 8.1 toch wat meer vergt van de CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FragDaddy schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:52:
[...]

Ik zou het liefst ook zo'n SPDIF extractor gebruiken. Als deze goed werkt, zou je dat dan nog even in dit topic willen melden? Alvast dank!
Zoals eerder gemeld (paar pagina's terug), werkt dit goed. Ik ben er zeer tevreden over. Al zal hij op korte termijn verdwijnen omdat dan mijn simpele HT-set door iets 'echts' vervangen wordt ;), met HDMI passtrough.
Ik heb er dan wel een via Conrad besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Lovedmenace schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:04:
Ik heb deze week de Medion S1500 gekocht. Deze bevat de DN2840. Het is volgens mij een NUC met aanpassingen van Medion. Er zit nog steeds bluetooth en ir bij. Er zit 4gb geheugen in en het bevat een 508gb sshd. Windows 8.1 wordt meegeleverd. De prijs is 250€. Prima deal vond ik zelf. Muisstil. Het werkt prima maar je merkt dat windows 8.1 toch wat meer vergt van de CPU.
Klinkt wel interessant moet ik zeggen, voor dat bedrag ga je hem zelf niet kunnen samenstellen inclusief Windows licensie toch? Is een sshd nu een ssd of een hdd? De specificaties van Medion en Tweakers spreken elkaar een beetje tegen:

http://www.medion.com/nl/...c-s1500-d-10019528a1.html

pricewatch: Medion Akoya S1500 D

En bij Media Markt weten ze het ook niet volgens mij:

http://www.mediamarkt.nl/...net&product_code=97342853

[ Voor 12% gewijzigd door Joster op 31-10-2014 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lovedmenace
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-06-2022
Joster schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:24:
[...]

Klinkt wel interessant moet ik zeggen, voor dat bedrag ga je hem zelf niet kunnen samenstellen inclusief Windows licensie toch? Is een sshd nu een ssd of een hdd? De specificaties van Medion en Tweakers spreken elkaar een beetje tegen:

http://www.medion.com/nl/...c-s1500-d-10019528a1.html

pricewatch: Medion Akoya S1500 D

En bij Media Markt weten ze het ook niet volgens mij:

http://www.mediamarkt.nl/...net&product_code=97342853
Het betreft een WD sshd. Het is een hybride schijf met 8gb ssd en 500gb hdd. Het systeem optimaliseert de data zodanig dat het sneller werkt dan een normale hdd maar langzamer dan ssd. Het systeem start binnen 20s op (cold boot).

Edit: er zit een 2830 in en geen 2840 (dit was een fout in de folder van de mediamarkt).

[ Voor 4% gewijzigd door Lovedmenace op 31-10-2014 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Die medion is op zich een goede aanbieding als je Windows 8.1 wilt gaan draaien.

Als je geen Windows wilt draaien kun je hem beter zelf assembleren. Ik was 20 euro duurder uit dan die aanbieding van Mediamarkt, maar dan met een 250gb SSD van WD ipv die hybride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toeval
  • Laatst online: 12-08 09:39
Mijn NUC is gister gerepareerd retour gekomen van Megekko. Helaas nog steeds de "thermal trip" error. Ik vraag me af of er uberhaupt wel iets gedaan is. Waarschijnlijk gewoon ingeschakeld en toen deed'ie het toevallig terwijl het bios event log vol staat met errors. Zucht... :?

[ Voor 27% gewijzigd door Toeval op 03-11-2014 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toeval schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 09:07:
[...]

Mijn NUC is gister gerepareerd retour gekomen van Afuture. Helaas nog steeds de "thermal trip" error. Zucht... :?
Rare vraag misschien, maar ze geven aan dat je een nieuwe krijgt, maar daarna krijg je hem gerepareerd terug? Weten ze dan überhaupt waar die thermal trip vandaan komt?

Zelf heb ik van alle keren maar 1 keer die thermal trip hoeven mee te maken. En ik hoop dat het zo mag blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chalk
  • Laatst online: 14-09 21:44
Ik heb de thermal trip inmiddels bij iedere boot. Deze week een RMA aanvragen bij 4Lauch. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter12345
  • Laatst online: 15-09 13:59
Nog een vraag over de output van geluid via de NUC: op dit moment speel ik alles over HDMI direct naar mijn tv. Bij films en series vind ik het geen probleem als het geluid via mijn tv loopt, maar als ik muziek afspeel zou ik dit graag via mijn analoge stereo, die geen HDMI ingang heeft, afspelen. Nou heb ik in dit topic een aantal HDMI extractors gezien. Een deel valt af omdat mijn stereo ook geen S/PDIF heeft, dus bleef alleen deze over. Zelf heb ik deze nog gevonden.

Weet iemand of als ik deze extractor gebruik de HDMI-out nog steeds geluid doorgeeft naar de TV, m.a.w. het geluid wordt er niet uitgehaald maar nog steeds doorgegeven?

Dit omdat ik niet alles via de receiver wil sturen maar films en series nog via de tv (met name gemak, anders moet ik handmatig de receiver aanzetten en op het juiste kanaal, geen afstandsbediening meer ;) )

Dit is het apparaatje dat ik overweeg:
Afbeeldingslocatie: http://image.dhgate.com/albu_415226359_00/1.0x0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
Toeval schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 09:07:
[...]

Mijn NUC is gister gerepareerd retour gekomen van Afuture. Helaas nog steeds de "thermal trip" error. Zucht... :?
Dat is flink balen, gewoon weer contact opnemen met afuture.
Ik heb nu een nieuwe NUC met een productiedatum van Juli.
Tot nu toe geen enkele thermal trip meer gehad.
Ook op het intel forum wordt door Intel aangegeven dat de 'foute' serie uit de verkoop gehaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:39

TMV

Ik had het zelfde probleem met de i5, maar dan onder Windows 7.
Bleek een setje opties te zijn van de Intel Lan driver.. Iets met pattern recognition op de Lan poort etc. Alles daar uitgezet behalve WOL en nu vertoont hij geen raar gedrag meer.

Ik weet niet hoe het drivertechisch zit onder openelec, maar misschien dat dit je helpt om richting een oplossing te komen.
aeng schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 07:50:
Ik gebruik ook een Intel NUC i5 met daarop OpenElec. Het werkt allemaal prima.....alleen gaat af en toe spontaan mijn NUC aan. Ik heb de IR sensor in de bios al uit gezet maar hij blijft maar af en toe aangaan.

Na gebruik zet ik altijd de NUC helemaal uit.

Herkent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
aeng schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 07:50:
Ik gebruik ook een Intel NUC i5 met daarop OpenElec. Het werkt allemaal prima.....alleen gaat af en toe spontaan mijn NUC aan. Ik heb de IR sensor in de bios al uit gezet maar hij blijft maar af en toe aangaan.

Na gebruik zet ik altijd de NUC helemaal uit.

Herkent iemand dit probleem?
Heb je wellicht Sync Control for HDMI op je TV? Als je dan je TV aan zet dan stuurt je TV direct een wake-up naar het aan de TV HDMI gekoppelde device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chalk
The Druid schreef op zondag 02 november 2014 @ 19:34:
[...]

Heb je wellicht Sync Control for HDMI op je TV? Als je dan je TV aan zet dan stuurt je TV direct een wake-up naar het aan de TV HDMI gekoppelde device.
Werkt dat niet alleen maar als het apparaat ook CEC ondersteund? De NUC geeft in ieder geval geen CEC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tumb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 18:56
Is de HDMI uitgang een "normale"aansluiting of een mini hdmi ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Saiyan Extreme schreef op maandag 03 november 2014 @ 08:10:
[...]

Werkt dat niet alleen maar als het apparaat ook CEC ondersteund? De NUC geeft in ieder geval geen CEC.
CEC adapter van Pulse Eight aanschaffen. Werkt heerlijk in XBMC sowieso. (Windows bedienen is een ander verhaal..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wouter12345 schreef op zondag 02 november 2014 @ 18:39:

Weet iemand of als ik deze extractor gebruik de HDMI-out nog steeds geluid doorgeeft naar de TV, m.a.w. het geluid wordt er niet uitgehaald maar nog steeds doorgegeven?

Dit omdat ik niet alles via de receiver wil sturen maar films en series nog via de tv (met name gemak, anders moet ik handmatig de receiver aanzetten en op het juiste kanaal, geen afstandsbediening meer ;)
Bij die van mij wordt het geluid als nog door gegeven naar de televisie. Ook al splitst ie naar spdif/stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chalk
Joster schreef op maandag 03 november 2014 @ 09:04:
[...]

CEC adapter van Pulse Eight aanschaffen. Werkt heerlijk in XBMC sowieso. (Windows bedienen is een ander verhaal..).
Die adapter ken ik wel. Het was meer om de suggestie van The Druid op aeng's probleem te ontkrachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicoho
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 23:23
@wouter12345
ik gebruik de NUC onder windows en daarbij gebruik ik de headphone uitgang als ingang voor mijn versterker.
en HDMI rechtstreeks naar de TV.
als je openelec gebruikt dan is er zelfs een build die dubbele audio biedt.link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter12345
  • Laatst online: 15-09 13:59
Verwijderd schreef op maandag 03 november 2014 @ 09:49:
[...]

Bij die van mij wordt het geluid als nog door gegeven naar de televisie. Ook al splitst ie naar spdif/stereo.
nicoho schreef op maandag 03 november 2014 @ 11:08:
@wouter12345
ik gebruik de NUC onder windows en daarbij gebruik ik de headphone uitgang als ingang voor mijn versterker.
en HDMI rechtstreeks naar de TV.
als je openelec gebruikt dan is er zelfs een build die dubbele audio biedt.link
Bedankt allebei voor de antwoorden! De tweede optie, een aparte openelec-build met dubbele audio, ziet er het meest eenvoudig uit want bespaart weer een extra kastje die ook weer stroom gebruikt. Ik heb wel eens zitten zoeken in de instelleningen van XBMC of het mogelijk was om tegelijkertijd audio over 2 uitgangen te sturen, maar toen nooit wat gevonden, maar die openelec build lijkt precies te doen wat ik zoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toeval
Rare vraag misschien, maar ze geven aan dat je een nieuwe krijgt, maar daarna krijg je hem gerepareerd terug? Weten ze dan überhaupt waar die thermal trip vandaan komt?

Zelf heb ik van alle keren maar 1 keer die thermal trip hoeven mee te maken. En ik hoop dat het zo mag blijven.
Volgens Megekko bestond de reparatie (door intel) uit het flashen naar bios 40. Helaas had ik dat zelf al gedaan dus dat had geen enkele zin. Ik ga hem nu opnieuw RMA sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:50
Als ik met de NUC op Win8.1 naast XMBC ook best veel Office wil draaien, Magister, Youtube en flash games (candy crush e.d.), is dan de 2820 nog steeds oke, of is het dan toch verstandiger om het dubbele te gaan betalen voor de i3 variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
Toeval schreef op maandag 03 november 2014 @ 16:34:
[...]

Volgens Megekko bestond de reparatie (door intel) uit het flashen naar bios 40. Helaas had ik dat zelf al gedaan dus dat had geen enkele zin. Ik ga hem nu opnieuw RMA sturen...
De biosflash had ik ook gedaan en in de release notes is nergens te lezen dat er een fix bestaat voor de thermal trip.
Het is een hardware en geen firmware/software probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
Saiyan Extreme schreef op maandag 03 november 2014 @ 08:10:
[...]

Shoot, je hebt gelijk dit model support CEC helemaal niet. My Bad :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, ik heb sinds vandaag iets mafs met mijn NUC

Vandaag begonnen met de installatie van openELEC. Na het een en ander te hebben uitgezocht ging de installatie vrij rap. Maar sindsdien in het 'probleem' ontstaan.

Op de een of andere manier krijg ik gewoon geen beeld als ik mijn spdif splitter gebruik.

Ter verduidelijking:
Onder Windows 7 werkte het op deze manier:
NUC -> HDMI naar splitter -> splitter -> HDMI naar tv -> tv met beeld
Dit werkte allemaal perfect en naar tevredenheid. Maar ik wou dus nu met openELEC aan de slag.

Ik heb openELEC met aansluitingen op de manier van hierboven geïnstalleerd. Maar als ik nu de NUC opstart:
NUC -> HDMI naar splitter -> splitter -> HDMI naar tv -> tv GEEN beeld.

Ik moet dan de NUC uitzetten. En de kabels op de volgende manier aansluiten:
NUC -> HDMI -> TV.
Als ik het dan vervolgens allemaal weer opstart dan krijg ik wel beeld.

Zet ik vervolgens de kabels weer om, terwijl alles gewoon aanstaat, naar:
NUC -> HDMI naar splitter -> splitter -> HDMI naar tv -> tv. Dan heb ik dus wel beeld. Zet ik vervolgens alles uit en weer aan, dan moet ik hierboven beschreven handelingen weer doen, omdat me beeld weer weg is.

Laat ik alles gewoon NUC -> HDMI -> TV dan blijft het normaal functioneren. Maar zodra ik dus de splitter er tussen hang, gaat het fout. Erg jammer want openELEC is wel echt veel sneller tov Win 7. Maar ik ga van de week weer rustig verder experimenteren, en eens kijken of ik het opgelost krijg.

Kan iemand mij trouwens uitleggen wat het verschil is tussen de expres install en normale install van openELEC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yusunoha
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-08 06:18
kan iemand mij eventueel helpen met een vraag?
ik heb sinds gisteren deze DN2820FYKH maar ik zou graag een tweede voedingsadapter voor dit apparaat willen hebben, alleen kan ik op internet niet zo snel een plek vinden waar ik dit kan bestellen.

weet iemand een plek waar ik een extra voedingsadapter kan vinden voor dit apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
voor de mensen die graag aan de gang willen met cec hier een leuk artiekel :)

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YnnaD
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Beste mensen,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb de DN2820 (met 2830 processor, maar dat terzijde) met CEC-adapter op Openelec en dat werkt fantastisch op een klein dingetje na. Ik wil graag een aparte knop op mijn afstandbediening van de tv mappen om het apparaat te laten slapen (xbmc.suspend()), dus niet de standaard stand-by knop want die gooit mijn tv dan uit maar een aparte andere knop daarvoor.

Nu kan ik met deze knop wel het apparaat laten slapen, maar ik krijg hem hierna niet meer wakker. Heeft één van jullie een idee hoe ik dit voor elkaar zou kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
YnnaD schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 17:00:
Beste mensen,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb de DN2820 (met 2830 processor, maar dat terzijde) met CEC-adapter op Openelec en dat werkt fantastisch op een klein dingetje na. Ik wil graag een aparte knop op mijn afstandbediening van de tv mappen om het apparaat te laten slapen (xbmc.suspend()), dus niet de standaard stand-by knop want die gooit mijn tv dan uit maar een aparte andere knop daarvoor.

Nu kan ik met deze knop wel het apparaat laten slapen, maar ik krijg hem hierna niet meer wakker. Heeft één van jullie een idee hoe ik dit voor elkaar zou kunnen krijgen?
Volgens mij is het niet mogelijk om een apparaat via CEC te ontwaken aangezien CEC pas actief wordt als XBMC gestart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YnnaD
  • Nu online
Het hoeft ook niet via CEC, ik wil hem ontwaken via een knop van de afstandbediening van mijn tv. Is dat mogelijk? Op dit moment moet ik namelijk alsnog twee afstandsbedieningen hanteren, waarbij ik één afstandbediening alleen maar nodig heb om mijn NUC te laten ontwaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjeerd3066
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-05 09:25
Ook ik had een Intel Nuc met thermal trip. Rma aangemaakt bij afuture en retour gestuurd. Ik kreeg vandaag te horen dat er een defect is geconstateerd en ik een nieuwe toegestuurd krijg. Ik heb gevraagd of ze de nieuwe zouden testen op dit probleem.

Op mijn vraag of de NUC al getest was kreeg ik te horen dat de vdefecte NUC niet was afgekeurd op Thermal trip, maar op het feit dat de nuc constant vast sloeg tijdens het installeren van windows. Nu wordt eerst het nieuwe exemplaar getest voor ik een nieuwe krijg. Nu maar afwachten of ik een goede krijg toegestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
YnnaD schreef op woensdag 05 november 2014 @ 09:01:
Het hoeft ook niet via CEC, ik wil hem ontwaken via een knop van de afstandbediening van mijn tv. Is dat mogelijk? Op dit moment moet ik namelijk alsnog twee afstandsbedieningen hanteren, waarbij ik één afstandbediening alleen maar nodig heb om mijn NUC te laten ontwaken...
Dat zal alleen werken als je de AB van je TV voor meerdere apparaten kunt gebruiken.
Sommige AB's kun je met een code instellen voor meerdere apparaten maar de meeste TV AB kunnen dit waarschijnlijk niet.

Je zal dan een AB moeten gaan gebruiken die je voor meerdere apparaten kan gebruiken. Logitech heeft hiervoor hele mooie oplossingen. Maar als verder alles goed werken en het gaat alleen om aan zetten misschien een beetje teveel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YnnaD
  • Nu online
MikeOO schreef op donderdag 06 november 2014 @ 08:45:
[...]

Dat zal alleen werken als je de AB van je TV voor meerdere apparaten kunt gebruiken.
Sommige AB's kun je met een code instellen voor meerdere apparaten maar de meeste TV AB kunnen dit waarschijnlijk niet.

Je zal dan een AB moeten gaan gebruiken die je voor meerdere apparaten kan gebruiken. Logitech heeft hiervoor hele mooie oplossingen. Maar als verder alles goed werken en het gaat alleen om aan zetten misschien een beetje teveel van het goede.
Dank je voor je antwoord, ik was er al bang voor. Zo'n universele AB van Logitech zou idd de oplossing zijn, maar teveel van het goede om alleen de machine wakker te maken. De praktijk leert mij overigens ook (nadat ik meerdere Harmony's in bezit heb gehad) dat ik uiteindelijk toch wel met alle afzonderlijke AB's in de bank zit na een tijdje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
Zojuist even SabNZB - die ik had installed via de sabnzbd suite addon in OpenElec - geupdate. Ging eenvoudig, met FTP inloggen en dan de oude bestanden overschrijven.

[ Voor 8% gewijzigd door The Druid op 08-11-2014 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammert24
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-05-2024
Ik wil ook een Intel NUC aanschaffen, de goedkoopste. Hoeveel RAM moet ik hebben en hoeveel geheugen. Wil hier OpenELEC op zetten. Welke RAM en HDD (of eventueel SSD) raden jullie aan. Het liefst zo goedkoop mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:05

CeesKees

I rest my Kees

Goedkoop?? Geen SSD, maar USB voor OpenElec

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammert24
Hoeveel geheugen? En de USB kan ik toch niet in het apparaat zelf maken, deze blijft er toch altijd uitsteken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Koop je een mini usb-stick, aan de achterzijde zitten ook nog 2USB poorten.

Opslag van de USB? 8GB is zat.

Geheugen? 4GB is ook al meer dan genoeg om OpenElec te draaien

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammert24
Bedankt! Hoe kan ik zien of het geheugen in de Nuc past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Even op de site van Intel kijken wat ze aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammert24
Dus het enige wat ik nodig heb is:
- De Intel NUC
- RAM
- USB stickje

En hoe moet ik door het menu van de Intel NUC browsen? Heb namelijk geen Harmony liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Tobo/muis.
Of dmv Yatse op je smartphone/tablet. (zodra OpenElec draait)
Of dmv een CEC module (en dan de remote van je TV)

Je hebt nog een tweede stick nodig om de installatie goed te kunnen draaien; 1 waarop je de download doet (die haal je er later weer uit) en een waarop je (op de nuc) je install doet

Waar woon je? Je bent altijd welkom voor wat hulp of een demo hoor.

[ Voor 19% gewijzigd door CeesKees op 07-11-2014 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammert24
Bedankt, nu kan ik weer vooruit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:09
Ik ben behoorlijk geinteresseerd geraakt in de NUC.
Deze zou mijn trouwe WDTVlive speler moeten vervangen.

Vraag is, hoe doen jullie dat met geluid?
Is de hoofdtelefoonaansluiting kwalitatief goed?
Is het mogelijk het geluid af te laten spelen via een USB uitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Eh... Hoofdtelefoon?

Afbeeldingslocatie: http://www.quietpc.com/images/products/intel-nuc-4-large.jpg

Alles loopt (bij mij) via HDMI.

NUC ==> CEC-Module ==> Receiver ==> TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ik weet het, maar ik wil de mediaspeler op mijn (stereo-)versterker aansluiten en niet op de TV.

Is het trouwens ook mogelijk om via bijvoorbeeld Bubble Upnp (of een andere app) de NUC als dlna/upnp speler te gebruiken om muziek af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Je kunt m (met open elec) zelfs als airplay receiver instellen. (en ja, Bubble werkt ook)

Maar er is dus geen analoge uitgang beschikbaar. Dus ben je aangewezen op een externe USB geluidskaart volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toeval
CeesKees schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 17:01:
Je kunt m (met open elec) zelfs als airplay receiver instellen. (en ja, Bubble werkt ook)
Klinkt goed. Werkt Bubbleupnp out of the box of moet er eerst iets geinstalleerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Je kunt iedere upnp/DLNA player erop gebruiken. Zolang je XBMC maar zo instelt dat deze het mag ontvangen.

Dus, ja en nee, qua out of the box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
CeesKees schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 17:01:
Mooi, dat is precies wat ik zoek.
(dat is tevens de reden dat ik de audio niet via HDMI wil laten gaan; omdat ik de TV niet wil aanzetten om geluid te hebben)

Maar er zit toch een hoofdtelefoonuitgang op aan de achterkant?
Al zou ik die liever niet gebruiken.
Mijn versterker heeft geen analoge ingang meer over maar wel een USB ingang.
Weet iemand of het mogelijk is het geluid via een USB poort af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Waar zie jij dan een hoofdtelefoonuitgang?

En nee, je kunt het geluid niet zomaar via een USB uitsturen, dan moet er een externe geluidskaart (via USB) aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de achterzijde van de N2820 zit zeker wel een 2.5 Jack uitgang

Afbeeldingslocatie: http://www.intelnucshop.nl/image/cache/data/products/MINIPCBAREBONES/INTEL%20NUC%20DN2820FYKH/intel-nuc-boxdn2820fykh0-rear-700x700.jpg

Dus wat je wilt kan met gemak ASW1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
CeesKees schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 17:06:
Waar zie jij dan een hoofdtelefoonuitgang?
Helemaal rechts, of zit ik nu naar het verkeerde plaatje te kijken?
Afbeeldingslocatie: http://kodi.wiki/images/9/9f/DN2820FYKH.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ASW1 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 17:12:
[...]

Helemaal rechts, of zit ik nu naar het verkeerde plaatje te kijken?
[afbeelding]
Dat zie je helemaal goed. Bij de i3 zit er een aan de voorkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 17:11:
Dus wat je wilt kan met gemak ASW1
Alleen wil ik eigenlijk geen analoog geluid.
Anders moet ik mijn versterker ook weer vervangen. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Ah. Ik heb er een zonder headphone. Vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewinnerloses
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-08 19:04
iemand problemen met overscan bij Win8.1? Ik krijg het niet voor mekaar!

edit: gevonden! na uren zoeken op internet e.d. bleek het aan de tv te liggen! moest op native staan. die optie stond in mijn geval niet in het optiemenu. Was alleen toegankelijk via de ab.

[ Voor 57% gewijzigd door thewinnerloses op 08-11-2014 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan Rechtsaf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:19
Hallo,

Iemand een idee hoe ik bluetooth aan de praat krijg met mijn intel NUC DN2820FYKH in combinatie met openElec? Openelec instellingen zegt 'bluetooth adaper niet gevonden'. In het bios kan ik niets vinden mbt bluetooth.
Tx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
ASW1 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 17:15:
[...]

Alleen wil ik eigenlijk geen analoog geluid.
Anders moet ik mijn versterker ook weer vervangen. -O-
Digitaal geluid krijg je alleen via spidf of hdmi, andere mogelijkeid voor digitale audio/geluid is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Mja, maar spidf zit er helaas niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05:38
Dan Rechtsaf schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:49:
Hallo,

Iemand een idee hoe ik bluetooth aan de praat krijg met mijn intel NUC DN2820FYKH in combinatie met openElec? Openelec instellingen zegt 'bluetooth adaper niet gevonden'. In het bios kan ik niets vinden mbt bluetooth.
Tx
Out of the box dacht ik hier, of aanzetten in openelec ? Geen bios iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Dan Rechtsaf schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:49:
Hallo,

Tx
Ga naar OpenElec instellingen in XBMC.
Ga naar Diensten en zet daar Bluetooth eerst aan.
Daarna werkt bluetooth wel.

Geprobeerd als test mijn HTC One (M8) te verbinden.Telefoon wordt keurig gevonden alleen geen mogelijkheid om de code in te vullen in OpenElec.

Misschien dat andere apparaten wel goed gaan maar even niet voorhanden.

[ Voor 19% gewijzigd door MikeOO op 10-11-2014 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toeval
Ik ga hem nu opnieuw RMA sturen...
Afgelopen zaterdag een nieuwe NUC ontvangen van Megekko. Sindsdien geen 'thermal trip' meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devil-strike schreef op zondag 09 november 2014 @ 19:09:
[...]

Digitaal geluid krijg je alleen via spidf of hdmi, andere mogelijkeid voor digitale audio/geluid is er niet.
In dit topic staan genoeg linkjes naar hdmi splitters naar HDMI en SPDIF. Hier, hier en hier
Dus nu kan je overwegen of dit een optie voor je is.
Toeval schreef op maandag 10 november 2014 @ 10:33:
[...]

Afgelopen zaterdag een nieuwe NUC ontvangen van Megekko. Sindsdien geen 'thermal trip' meer gehad.
Kijk dat is het betere nieuws. Hopen dat het zo blijft.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2014 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capthook
  • Laatst online: 27-09-2022
Afgelopen vrijdag ook mijn NUC DN2820 binnen gekregen van Azerty. Azerty levert dus nu ook de NUC DN2820 met 2830 (-103). Bios update(40) en openelec er binnen een kwartier erop en draait als een zonnetje. Na een aantal mediaplayers(Popcorn, Mede8er, xStreamer Prodigy, Neo X8-H) nu eindelijk een player die snel en makkelijk in gebruik is!! Ben in een korte al tijd al een zeer tevreden gebruiker.

Tip: Ik had nog een oude afstandsbediening van de xBox 360 liggen, deze werkt direct en perfect(en ja, ook de rechtermuisknop werkt hierop(is de 'DISP' knop linksonder))

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-3qa3Gh9KGiY/VGE2jxbRmbI/AAAAAAAABbw/XYNAUDjWeKE/w927-h277-no/xbox%2Bab.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door capthook op 10-11-2014 23:05 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 22 Laatste