Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08:28
MikeOO schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 07:53:
[...]

Lijkt erop dat Linux je harddisk niet kan vinden. Xbmcubuntu en OpenElec zijn beide Linux.
Denk dat je het in die hoek moet gaan zoeken.

Dus even met Google merk+type SSD + linux of iets proberen te zoeken.
Ok dat zou kunnen denk ik.
Hoe kan ik de ssd formatten met een usb?
zodat die schoon is en misschien wel gezien kan worden?
ook plopboot op een usb werkt niet en ik heb geen andere mogelijkheid om hem ergens anders op aan te sluiten.
Edit:ik zie net dat er iets van zfs nog op de ssd staat.
Ik denk dat dat het probleem is?
Maar waarom kom ik met xbmcubuntu niet eens in het startmenu waardoor ik ook de ssd weer kan wissen en daarvan kan booten ipv usb.
Hij geeft die melding en daardoor gaat ie niet verder.
Zou het dus kunnen zijn omdat de ssd uit een ouwe zfs bak komt daardoor de xbmcubuntu niet wil starten?
Ook vanaf usb starten als ik de sata chip in het bios uitschakel wil niet werken.
Ook eerst vanaf usb ubuntu draaien werkt niet als de ssd uitgeschakeld is.
Ook 5 verschillende usb sticks gebruikt.

[ Voor 34% gewijzigd door ikkeenjij36 op 11-10-2014 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjrd83
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:36
Ik heb nu Windows 7 geïnstalleerd maar als ik bijvoorbeeld rtl 4 gemist kijk stottert het beeld erg. Kan dit te maken hebben met de mindere processor? Heb hier normaal namelijk nooit problemen mee. Iemand anders ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicoho
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 23:23
Ja hier ook maar dat was bij mij voorbij nadat ik de juiste videodriver had geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Hallo nadat ik het eindelijk om via een ubuntu mini iso ubuntu erop gekregen heb wil het eindelijk werken.
Het blijkt nu achteraf corrupte isos te zijn die ik gedownload heb.
orgineel vd xbmc en ubuntu sites.
geen idee hoe dat kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:53
Ik was toevallig gisteren ook even met zo'n "mini.iso" bezig: vanaf USB naar SSD installeren. Probleem is volgens mij dat 'ie grub installeert naar '/dev/sda' - en dat is op dat moment de USB stick. Hij had dus Ubuntu goed geinstalleerd, maar geen goede bootloader.

Ofwel, met een live-distro opstarten en grub installeren/repareren.

Iets meer fool-proof is denk ik de normale server of desktop installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Ok intussen werkt het wel na een grub install op de ssd en een grub repair,dut das is dus gelukt.
Ook heb ik intussen dus xbmcubuntu draaiende en kan ik dingen kijken vanaf mijn nas.
Maar het enige wat ik nog niet aan de praat krijg is netflixbmc,ik kan me eigen aanmelden bij netflix ik kan series zien staan met de plaatjes erbij ik kan seizoenen en afleveringen aan klikken en daarna gaat het rondje draaien van bezig,daar stopt ie me na een seconde of 15 en dan geen beeld.
Iemand die het misschien wel draaiende heeft met xbmcubuntu en mij hiermee wil helpen om t werkend te krijgen?
Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjrd83
nicoho schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 14:48:
Ja hier ook maar dat was bij mij voorbij nadat ik de juiste videodriver had geïnstalleerd.
Welke heb jij nu? Ik heb volgens mij de laatste van de site gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Zo, vrijdag/zaterdag maar besteed aan m'n NUC opnieuw te installeren.
De USB-geluidskaart is er uit gegaan: ik had 'm nodig om digitaal SPDIF geluid te krijgen voor m'n versterker, maar ik kreeg hem maar niet goed aan de praat: AC3 & DTS, meerkanaalsgeluid in passthrough wilde maar niet lukken. Ter informatie: het is een CM106 chip, dus als je er onder Linux wat mee wil doen is dat de zoekterm om naar te googlen. Je komt een hoop verwarrende posts tegen van mensen die er problemen mee hebben, of die het werkend gekregen hebben, ALSA, PulseAudio... ik kreeg het in elk geval niet werkend.

Dus, plan B, mede door de tip van Fixion hier:
een Delock HDMI Stereo / 5.1 Channel Audio Extractor en een Usb power kabel. Die extractor van Fixion is wel aanzienlijk goedkoper, dus wellicht dat die meer aan te raden is.
De USB power kabel voedt het ding vanaf USB in plaats van dat ik een stopcontact kwijt ben aan een adapter. Ik had de hoop dat de USB spanningsloos zou zijn als de NUC uit staat, maar dat lijkt niet het geval. Er blijft nu dus een ledje branden. Hoe dan ook, hiermee werkt het geluid dus WEL goed in 6-kanaals digitaal passthrough. :)

Voor installatie heb ik grotendeels deze handleiding gevolgd. "mini.iso" voor een minimale install (met wel wat kleine probleempjes om het werkend te krijgen), daarna die automated installer gebruikt - al heb ik dat wel weer handmatig gedaan: script gevolgd en de dingen gedaan die ik snapte en zinvol waren.

En vanavond dus de eerste helft van Transformers-1 gekeken. Prutfilm, maar goed geluid... :*)

En natuurlijk had ik ook OpenElec of XBMCubuntu (of zo) kunnen installeren, maar ik vind het dan toch leuker om de boel zelf wat meer in de hand te hebben. Persoonlijke keuze dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
nicoho schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 14:48:
Sjrd83 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 20:42:
[...]

Welke heb jij nu? Ik heb volgens mij de laatste van de site gedownload.
Ik heb ook stotterend beeld bij hd/fullscreen content. Ik ben dus ook erg benieuwd naar de driver.
Zelf gebruik heb ik de driver uit deze bundle geinstalleerd:
https://downloadcenter.in...3418&lang=eng&ProdId=3782

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:24
Ik weet dat dit topic over de NUC als XBMC speler gaat, maar ik vind het wat onzinnig om hier een apart topic over te starten.

Ik heb nu een oude bak staan, die nog prima mee kan qua snelheid, maar hij slurpt stroom. Vind ik zonde, gezien ik soms (vooral in het weekend) dat ding wel 10 uur per dag aan heb staan.

Nu vroeg ik me dus af, als ik er een SSD inzet hoe dit dit als browse machine werkt. Is het een beetje vlot te doen? Heb wat reviews op internet opgezocht, maar dat zijn over het algemeen statistische benchmarks en misschien is hier iemand die wat zinnigs kan zeggen over het werken met de NUC in W7/8 ?

Het gaat me dan puur om het standaard desktop werk zoals browsen, een keer een briefje tikken, Spotify nummertje afluisteren. Ik zou hem dan als low power desktop vervanger hebben, totdat ik een game op wil starten, dan druk ik de stroomslurper wel aan.

Ik hoef geen snelheidsmonster, maar als ik de browser opstart, dat ik dan niet 10 seconden hoef te wachten en dat ie de standaard taken gewoon vlot af kan handelen?

:)

[ Voor 8% gewijzigd door spokje op 13-10-2014 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Maar het enige wat ik nog niet aan de praat krijg is netflixbmc,ik kan me eigen aanmelden bij netflix ik kan series zien staan met de plaatjes erbij ik kan seizoenen en afleveringen aan klikken en daarna gaat het rondje draaien van bezig,daar stopt ie me na een seconde of 15 en dan geen beeld.
Heb je de chrome browser wel geinstalleerd?

[ Voor 66% gewijzigd door boe2 op 13-10-2014 11:10 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
boe2 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 11:09:
[...]

Heb je de chrome browser wel geinstalleerd?
Ik dacht het wel via cli maar dat werkt niet dus.
ik ga zsm uit xbmcbuntu proberen uit te loggen en dan via de ubuntu desktop proberen chrome met spoof agent te instaleren en dan eens kijken of het zo wil lukken.
zo is t vt weekend wel via mint met xbmc gelukt.
alleen kon ik toen niet mijn harmony one gebruiken voor bediening in xbmc en dat is een voorwaarde vd 3 dames in huis😆😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:26
MauriX schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 13:43:
Nou wil ik straks ook gewoon kunnen surfen op de NUC. Adviseren jullie dan om win7 te installeren of een andere OS. Ik kan natuurlijk ook 2 naast mekaar draaien, maar wat is hierin het handigst?
Of heeft bijv, OpenElec ook OS functionaliteiten?

Hoe doen jullie dit als je achter je pc zit en ff wat youtube wil kijken, uitzending gemist wil surfen of een website wil openen om een filmpje te bekijken?
rscheper schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:43:
Je kan eventueel gewoon W7 installeren en daarop als applicatie gewoon XBMC, heb ik ook, werkt perfect icm een SSD. Ik heb dit momenteel ook en dit werkt perfect, gezien ik nog wel eens de desktop browsers nodig ben is dit voor mij de oplossing.

Dan start je sowieso Windows op en als je een filmpje wil kijken start je gewoon XBMC binnen Windows?
boe2 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:46:
Als je hem als mediacenter gebruikt bedien je hem voornamelijk met een remote, niet echt handig om dan een browser te gaan gebruiken. Als je hem voornamelijk met toetsenbord en muis bedient kan je net zo goed gewoon Windows installeren en XBMC achterwege laten.

Dat gezegd zijnde: Ik gebruik XBMCbuntu en heb die zodanig ingesteld dat ik vanuit XBMC kan doorstarten naar SteamOS (nou ja, Big Picture Mode) en daarin zit een browser die perfect op je televisie bruikbaar is in combinatie met een gamepad.
alesandro_46 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 16:29:
Indien je voornamelijk XBMC gebruikt en af en toe een keer de browser opstart kan je er ook voor kiezen om direct naar XBMC op te starten (in Windows), tutorial.

Ook is (was?) het mogelijk om in XBMC snelkoppelingen aan te maken naar andere software op de PC (zoals de browser). Deze add-on schijnt echter niet meer te werken en ik heb geen idee of dit op een andere manier gerealiseerd kan worden.
Dit blijft eigenlijk mijn grootste dilemma voor het aanschaffen van een nieuw mediacenter. Windows / OpenELEC / XBMCbuntu / Android. Persoonlijk wil ik iets dat "all-in" is zonder dat ik beperkingen heb van bijvoorbeeld een Netflix app op Android en dat soort dingen meer. Aan de andere kant werken Youtube en Netflix nu prima op mijn TV, dus ik zou ook puur voor een XBMC kastje kunnen gaan middels OpenELEC / XBMCbuntu.

Bediening wil ik eigenlijk het liefst via CEC. Bedienen van XBMC op mijn W8.1 laptop werkt alvast uitstekend, dus dat zal met Linux varianten niet anders zijn. Ik zou het echter ook wel weer zonde vinden als ik niets anders dan XBMC kan draaien. Met CEC ben je daarin sowieso wel beperkt volgens mij, Windows zelf kan je dacht ik amper tot niet bedienen.

Ik denk hier eigenlijk al veel te lang over na, maar ik kan maar geen knoop door hakken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:17
Joster schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:38:

Dit blijft eigenlijk mijn grootste dilemma voor het aanschaffen van een nieuw mediacenter. Windows / OpenELEC / XBMCbuntu / Android. Persoonlijk wil ik iets dat "all-in" is zonder dat ik beperkingen heb van bijvoorbeeld een Netflix app op Android en dat soort dingen meer. Aan de andere kant werken Youtube en Netflix nu prima op mijn TV, dus ik zou ook puur voor een XBMC kastje kunnen gaan middels OpenELEC / XBMCbuntu.

Bediening wil ik eigenlijk het liefst via CEC. Bedienen van XBMC op mijn W8.1 laptop werkt alvast uitstekend, dus dat zal met Linux varianten niet anders zijn. Ik zou het echter ook wel weer zonde vinden als ik niets anders dan XBMC kan draaien. Met CEC ben je daarin sowieso wel beperkt volgens mij, Windows zelf kan je dacht ik amper tot niet bedienen.

Ik denk hier eigenlijk al veel te lang over na, maar ik kan maar geen knoop door hakken :D
Door een Multiboot te gaan gebruiken kun je altijd kiezen wat je op dat moment wil gebruiken.
Standaard laat je hem na een aantal sec. starten naar de default keuze maar wil je even wat anders dan heb je die mogelijkheid. Zo kun je Windows/OpenElec/Linux en wat al niet meer allemaal gebruiken.

CEC is een mogelijkheid via een adapater alleen is de aanschafprijs best hoog maar het kan prima wat ik hier lees in het topic.

Windows moet je eigenlijk met muis en toetsenbord bedienen wil je er mee werken als een normale pc.
Alleen als je bepaalde software via Windows gebruikt zoals XBMC dan kun je dat prima met een AB doen.

Je wensen vallen mee en prima te doen. Je kan natuurlijk altijd met je laptop of gewone pc uitproberen.
Als je alles naar wens hebt voorkom je dat je een NUC besteld en er later achterkomt dat dit het toch niet voor je is.

Een NUC is uiteindelijk niets meer dan een kleine pc. Staat mooi voor bij de TV en lekker stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
MikeOO schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 17:15:
[...]

Door een Multiboot te gaan gebruiken kun je altijd kiezen wat je op dat moment wil gebruiken.
Standaard laat je hem na een aantal sec. starten naar de default keuze maar wil je even wat anders dan heb je die mogelijkheid. Zo kun je Windows/OpenElec/Linux en wat al niet meer allemaal gebruiken.
Altijd een goede optie ja :)
CEC is een mogelijkheid via een adapater alleen is de aanschafprijs best hoog maar het kan prima wat ik hier lees in het topic.
Die heb ik ;)
Windows moet je eigenlijk met muis en toetsenbord bedienen wil je er mee werken als een normale pc.
Alleen als je bepaalde software via Windows gebruikt zoals XBMC dan kun je dat prima met een AB doen.
Windows bediening middels CEC is alleen nogal lastig, wat ik zelf jammer vind. Alternatief kan een andere AB zijn, of XBMC waar vandaan je alles op start. Zaken die je dan in Windows doet (en die de kids dan dus niet doen) kan je vervolgens met een toetsenbord doen inderdaad.
Je wensen vallen mee en prima te doen. Je kan natuurlijk altijd met je laptop of gewone pc uitproberen.
Als je alles naar wens hebt voorkom je dat je een NUC besteld en er later achterkomt dat dit het toch niet voor je is.

Een NUC is uiteindelijk niets meer dan een kleine pc. Staat mooi voor bij de TV en lekker stil.
In die fase zit ik nu dus, ben middels die CEC adapter zaken aan het proberen op mijn W8.1 laptop. Bevalt tot nog toe goed, op de Windows bediening na dus. XBMC ken ik al (van de eerste Xbox variant :D ) dus ook daar weet ik wat ik eraan heb. Persoonlijk vind ik alleen de geïntegreerde addons niet zo super, maar wellicht moet ik daar aan wennen.

Oplossing zou natuurlijk ook kunnen zijn om een NUC te nemen met OpenELEC / XBMCbuntu en alles vanuit XBMC te doen. Kan ik volgens mij nooit een buil aan vallen. Tevens is die optie vrij duurzaam en goedkoop. Later Windows erbij of wat dan ook sluit ik dan in ieder geval niet uit.

Overigens moet ik zeggen dat ik dit soort dingen ook interessant blijf vinden:

\[Mediaplayer/HTPC] Banana Pi met XBMC / Android / Linux
http://www.androidminicom...-op-de-mx2-perfecte-xbmc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Ik kan je vertellen doen,wat een verademing vergeleken met mijn rpi.
Veel sneller(cpu) sneller met internet nu gb aansluiting en super flexibel met os erop te zetten.
Ik draai nu xbmcubuntu en moet nog ff wat kleine dingen aanpassen in ubuntu desktop en dan draait ie perfect incl. netflix.
Ik denk dat je er geen spijt van gaat krijgen en heb je een low budget onhoorbare htpc die je zelfs achter je tv kan verbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:51
Ik ben ook aan het kijke naar de nuc als vervanger van mijn zotac ion 9300 itx bordje in een ms tech 1200 kast.

Ik heb geen nas dus ik wil een nuc met ssd en hdd. Nu zag ik dat dat alleen in de Intel® NUC with Intel® Core™ i3 processor and 2.5" drive support (D34010WYKH) kan.

Ik heb eigenlijk aan de DN2820FYKH genoeg. Klopt dat dit zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheByteBoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:00
Tito129 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 20:16:
Ik ben ook aan het kijke naar de nuc als vervanger van mijn zotac ion 9300 itx bordje in een ms tech 1200 kast.

Ik heb geen nas dus ik wil een nuc met ssd en hdd. Nu zag ik dat dat alleen in de Intel® NUC with Intel® Core™ i3 processor and 2.5" drive support (D34010WYKH) kan.

Ik heb eigenlijk aan de DN2820FYKH genoeg. Klopt dat dit zo is?
Klopt. In de DN2820 NUC kan alleen een 2,5" 9mm sata disk.
De andere NUCs met I3 of I5 heb je met alleen msata opslag of met msata + 2,5" sata disk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purbo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-07-2024
Na dit hele topic en vele artikelen op internet te hebben doorgelezen wil ik zelf ook een NUC gaan inzetten als vervanger voor mijn huidige en sterk verouderde HTPC.

Echter ben ik een complete digibeet en vroeg mij af of onderstaande (met name de SSD) gaat passen en uiteraard ook werken onder Windows 8.1 als final check zodat ik het kan bestellen.

De HTPC zal worden ingezet voor het gebruik van xbmc, spotify, netflix, torrents, popcorntime, youtube en browsen vanaf de bank. Hij zal worden gebruikt met een logitech k400 toetsenbord en harmony one en worden aangesloten op mijn reciever.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel NUC Kit DN2820FYKH€ 116,95€ 116,95
1Crucial CT51264BF160BJ€ 31,95€ 31,95
1Crucial M500 2,5" 120GB€ 54,-€ 54,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 202,90

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Lijkt me perfecte opstelling, ik heb zelf de i3 NUC met de M500 schijf, maar dan de mSata versie.. inclusief het zelfde geheugen.. Gaat helemaal vlekkeloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjrd83
MauriX schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 16:47:
[...]

[...]

Ik heb ook stotterend beeld bij hd/fullscreen content. Ik ben dus ook erg benieuwd naar de driver.
Zelf gebruik heb ik de driver uit deze bundle geinstalleerd:
https://downloadcenter.in...3418&lang=eng&ProdId=3782
Ja ben ook benieuwd. Ik heb ze ook gedownload via het downloadcenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purbo
rscheper schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 12:17:
Lijkt me perfecte opstelling, ik heb zelf de i3 NUC met de M500 schijf, maar dan de mSata versie.. inclusief het zelfde geheugen.. Gaat helemaal vlekkeloos :)
Dankje! Maakt het wat uit of ik de gewone of Msata neem? Qua prijs is deze namelijk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
Purbo schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:37:
Na dit hele topic en vele artikelen op internet te hebben doorgelezen wil ik zelf ook een NUC gaan inzetten als vervanger voor mijn huidige en sterk verouderde HTPC.

Echter ben ik een complete digibeet en vroeg mij af of onderstaande (met name de SSD) gaat passen en uiteraard ook werken onder Windows 8.1 als final check zodat ik het kan bestellen.

De HTPC zal worden ingezet voor het gebruik van xbmc, spotify, netflix, torrents, popcorntime, youtube en browsen vanaf de bank. Hij zal worden gebruikt met een logitech k400 toetsenbord en harmony one en worden aangesloten op mijn reciever.

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 202,90

Alvast dank!
Mijn ervaring is dat het niet vlekkeloos draait, zie ook mijn ander topics in de HTPC sectie. Stotterend beeld met win7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purbo
MauriX schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 13:24:
[...]

Mijn ervaring is dat het niet vlekkeloos draait, zie ook mijn ander topics in de HTPC sectie. Stotterend beeld met win7
Ik had je topic gezien inderdaad maar er staat geen duidelijke oorzaak vermeld. Hoopte dat dit incidenteel was en te maken had met jou set up.

Is het dan aan te raden om voor de i3 nuc te gaan of beter zelf een compleet andere HTPC samen te stellen voor hetzelfde bedrag? Upgraden naar de i3 is financieel gezien geen probleem maar ik dacht als het werkt voor €200,- waarom zou ik dan nog meer uitgeven.

[ Voor 24% gewijzigd door Purbo op 14-10-2014 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Maar dat is een van de weinige ervaringen die negatief is... ik heb dan ook een i3 en kan dus niet helemaal beoordelen... een dual core celeron met ssd en Windows zou toch soepel moeten lopen..

Mijn ervaring met de eerste oude i3 (de rode) is meer dan perfect en enorm soepel.

De normale sata heb je bij deze NUC nodig!

[ Voor 15% gewijzigd door rscheper op 14-10-2014 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Ik zit ook naar de I3 versie te kijken, heb nu zelf een ion 9300 met een pentium e5200.
Heb even gekeken naar een vergelijking maar dan is de I3 niks sneller.
Vooral in XBMC vind ik de standaard skin behoorlijk traag worden. Voor het afspelen van media heb ik nog geen problemen. Ik zou het wel fijn vinden dat parren en uitpakken wel wat sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Intel heeft een nieuwe firmware (versie 0040) voor de DN2820FYKH gereleased: >>klik<<.

Releasenotes:
About This Release:
  • Date: September 23, 2014
  • TXE Firmware: 1.0.5.1120
  • Framework BIOS Reference Code: Based on 1.3.8
  • Integrated Graphics
    Option ROM: Build 1018 PC 14.34
    GOP Driver: 7.2.1006
  • LAN
    Option ROM: v2.59 PXE 2.1 Build 083
    UEFI Driver: 2.0.26
  • Visual BIOS: 2.2.8
  • UEFI revision: 2.3.1
New Fixes/Features:
  • Fixed Power button menu miss in Security jumper feature.
  • Fixed issue with USB 3.0 port disable function.
  • Fixed issue where F10 boot menu will show incorrect information when right-clicking.
  • Added BIOS option to enable or disable USB S5 Power.
  • Updated processor support.
  • Updated TXE FW to version 1.0.5.1120.
Zelf ben ik wel blij met die optie voor disablen van USB S5 power: met deze nieuwe optie kan ik de USB poorten spanningsloos maken als de NUC uitstaat, zodat m'n USB-powered HDMI audio-extractor ook spanningsloos wordt. :)

Ofwel: hier geinstalleerd en nog geen problemen gezien (in die afgelopen vijf minuten dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purbo
rscheper schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 13:29:
Maar dat is een van de weinige ervaringen die negatief is... ik heb dan ook een i3 en kan dus niet helemaal beoordelen... een dual core celeron met ssd en Windows zou toch soepel moeten lopen..

Mijn ervaring met de eerste oude i3 (de rode) is meer dan perfect en enorm soepel.

De normale sata heb je bij deze NUC nodig!
Om toch voor zekerheid, en met oog op de toekomst dan toch maar besloten voor de i3 te gaan.
Welke van onderstaande is het meest geschikt en kan de rest gewoon hetzelfde blijven of moet ik dan wel voor MSata gaan?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Next Unit of Computing (V3) Core i3-4010U€ 243,-€ 243,-
1Intel NUC Kit D34010WYKH Core i3-4010U€ 249,-€ 249,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 577,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:31
Purbo schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:51:
[...]

Om toch voor zekerheid, en met oog op de toekomst dan toch maar besloten voor de i3 te gaan.
Welke van onderstaande is het meest geschikt en kan de rest gewoon hetzelfde blijven of moet ik dan wel voor MSata gaan?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Next Unit of Computing (V3) Core i3-4010U€ 243,-€ 243,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 577,95
Het enige verschil tussen de Intel Next Unit of Computing (V3) Core i3-4010U en de Intel NUC Kit D34010WYKH Core i3-4010U is dat laatstegenoemde ook nog plek heeft voor een 2.5" schijf (SSD danwel HDD). Hierdoor valt de behuizing iets hoger uit.

Als je een 2.5" SSD gaat gebruiken moet je voor de versie van € 249 gaan (Intel NUC Kit D34010WYKH Core i3-4010U).

Je kan er ook voor kiezen om de Msata variant te kopen. Dan zou je met beide NUCs vooruit kunnen (Msata past namelijk in beide). Ik weet alleen niet of er snelheidsverschil is tussen de 2.5" en Msata variant maar ik vermoed dat je hier geen verschil in merkt)

Mocht je in de toekomst nog een HDD voor opslag toe willen voegen dan zou ik ook voor de hogere variant gaan. Prik je er een Msata SSD in voor je OS en dan kan je de 2.5" bay gebruiken voor de extra HDD.

[ Voor 4% gewijzigd door alesandro_46 op 15-10-2014 09:39 ]

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
spokje schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 10:34:
Ik weet dat dit topic over de NUC als XBMC speler gaat, maar ik vind het wat onzinnig om hier een apart topic over te starten.

Ik heb nu een oude bak staan, die nog prima mee kan qua snelheid, maar hij slurpt stroom. Vind ik zonde, gezien ik soms (vooral in het weekend) dat ding wel 10 uur per dag aan heb staan.

Nu vroeg ik me dus af, als ik er een SSD inzet hoe dit dit als browse machine werkt. Is het een beetje vlot te doen? Heb wat reviews op internet opgezocht, maar dat zijn over het algemeen statistische benchmarks en misschien is hier iemand die wat zinnigs kan zeggen over het werken met de NUC in W7/8 ?

Het gaat me dan puur om het standaard desktop werk zoals browsen, een keer een briefje tikken, Spotify nummertje afluisteren. Ik zou hem dan als low power desktop vervanger hebben, totdat ik een game op wil starten, dan druk ik de stroomslurper wel aan.

Ik hoef geen snelheidsmonster, maar als ik de browser opstart, dat ik dan niet 10 seconden hoef te wachten en dat ie de standaard taken gewoon vlot af kan handelen?

:)
Iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:26
Ik heb er windows 7 op geïnstalleerd en gebruik geen XBMC.

Vriendin doet af en toe thuissporten en zit dan te joetoepen op haar laptopje, vandaar eigenlijk de aanschaf.

Ik heb gemerkt dat Chrome + Adblock + YT 1080P een no-go is voor mijn NUC. (de instap versie van € 117).
Processor zit op 99-100% met 4GB geheugen, en YT is aan het stotteren.
Doe ik ditzelfde in IE draait de NUC op 40-60% capaciteit....(you guess...)

Wil je een briefje typen, spotify luisteren en simpele dingen voldoet het ding voldoende.
Als extra kan je bijv nog useless processen uitzetten (update, print, etc, etc.. of gewoon het hele Aero eruit gooien).

Als je benchmarks wilt kan je me een PM sturen met dingen die je wilt zien, dan kan ik deze week even de boel aanslingeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Dus, eh...
Je hebt een niet-NUC staan en daar wil je geen XBMC op draaien en wil je niet als mediaplayer gebruiken... sorry, maar meer off-topic dan dat kan ik het mij niet voorstellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoemtoeter
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-02 11:40
vanaalten schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 12:32:
[...]

Dus, eh...
Je hebt een niet-NUC staan en daar wil je geen XBMC op draaien en wil je niet als mediaplayer gebruiken... sorry, maar meer off-topic dan dat kan ik het mij niet voorstellen!
Volgens mij wil hij zijn niet-NUC door een NUC vervangen en wil hij weten of de NUC een aantal zaken vlotjes kan verwerken. Dat hij niet van plan is het ding voor XBMC te gebruiken klopt, maar hij is dus maar half off-topic bezig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Deshmir schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:45:
[...]

Vriendin doet af en toe thuissporten en zit dan te joetoepen op haar laptopje, vandaar eigenlijk de aanschaf.

Ik heb gemerkt dat Chrome + Adblock + YT 1080P een no-go is voor mijn NUC. (de instap versie van € 117).

Wil je een briefje typen, spotify luisteren en simpele dingen voldoet het ding voldoende.
Als extra kan je bijv nog useless processen uitzetten (update, print, etc, etc.. of gewoon het hele Aero eruit gooien).

Als je benchmarks wilt kan je me een PM sturen met dingen die je wilt zien, dan kan ik deze week even de boel aanslingeren :+
Thanks! Dat is voldoende informatie :) ga ik toch voor de zwaardere variant.
vanaalten schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 12:32:
[...]

Dus, eh...
Haha. Dat leg ik toch ook uit in m'n eerste zin. Kan er wel speciaal een topic over starten, maar als iemand het in een paar zinnen me kan zeggen is dat toch veel handiger. Waarvoor dank Deshmir! :)

Ik was niet heel duidelijk zie ik ook nu, maar met 'oude bak' bedoel ik mijn workstation die altijd aan staat stroom te slurpen, dus zoek ik voor de standaard desktop taken een computertje voor erbij die niet zoveel slurpt :)

[ Voor 7% gewijzigd door spokje op 15-10-2014 12:53 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
Deshmir schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:45:
[...]

Kijk! Bevestiging van mijn verhaal in dit topic:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1608549

Bedankt, ik ben om, ga mijn 2820 retour sturen. Onding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 07:34
Nu ben ik wel benieuwd naar deze performance issues....
Heb net mijn NUC binnen gekregen (mag hem alleen nog niet gebruiken met de vrouw...iets met verjaardag enzo)

was namelijk van plan hem te dual booten met windows en openElec.
Belangrijkste voor mij is toch (zoals bewezen lijkt) dat openElec vloeiend werkt ,maar hoop er stiekem wel op dat 'Guitar pro" en goed op werkt aangezien ik dat gigantisch veel gebruik.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:07

TMV

Ik heb vooral met het oog op de toekomst en mogelijke andere taken voor de volgende configuratie gekozen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Akasa Newton H, fanless case for Intel NUC boards€ 56,66€ 56,66
1Intel Next Unit of Computing (V3) Core i5-4250U€ 318,95€ 318,95
1Crucial CT2KIT51264BF160BJ€ 66,95€ 66,95
1Crucial M500 mSata 120GB€ 54,99€ 54,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 497,55

Dit icm. Windows 7 Ultimate en XBMC en media op de Synology DS212+.

Het kost een paar cent meer :X maar dat ding draait wel alles met twee vingers in de neus.. Bijvoorbeeld de welbekende "vogelscene" in BBC's Planet Earth met een gemiddelde belasting van 5%...

Ik kan de behuizing trouwens zeer aanraden! Prima afwerking en passief is the way to go met die NUC's :9~

edit: Nog een tip: ook al ben je van plan de NUC in een andere kast te bouwen, koop gewoon de kit want dan heb je meteen het goede voedingsblok erbij, aangezien het prijsverschil tusen de kit en het losse board minimaal is..

[ Voor 5% gewijzigd door TMV op 15-10-2014 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purbo
Mm de i5 is nu bij een slecht beoordeelde webshop flink in de aanbieding maar wel voor een gunstige prijs... Dilemma!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:26
Excuses voor de off-topic post..
Ik lees eigenlijk alleen maar gebookmarkte topics :/..

In ieder geval "alstublieft" voor de anti-2820-ers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfwood
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:49
Na lang onder andere dit topic te lezen heb ik mij ook een nuc 2820 aangeschaft. Gisteren aangekomen met Windows 8.1. 1080p youtube wilde eerst niet vlot afspelen, maar na het installeren de laatste drivers werkt dit nu wel vlot.
Verder heb ik er Plex en Kodi op geinstalleerd en het nieuwe toestel toegevoegd in mijn Harmony One. Tot nu toe werkt alles goed en spelen de mediaspelers alles af dat ik ze voorschotel.
Ben blij met mijn upgrade van Boxee Box naar nuc :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Afgelopen maandag met m'n Ubuntu-based XBMC op een 2820 bezig geweest - het ding trok het niet, een 8GB mkv film die regelmatig stotterde en bleef hangen.

Na allerlei Ubuntu & XBMC optimalisaties geprobeerd te hebben maar eens de router vervangen. Hielp allemaal niets.
Uiteindelijk bleek het netwerkstekkertje slecht contact te maken... |:(

Afgezien daarvan heeft deze NUC echt geen problemen met standaard HD films. Heb geen Blu-ray 40GB ISO's geprobeerd of andere uitdagingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:23

bonyuri

Investigator!

vanaalten schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 20:56:
Afgezien daarvan heeft deze NUC echt geen problemen met standaard HD films. Heb geen Blu-ray 40GB ISO's geprobeerd of andere uitdagingen.
Werken gewoon perfect (in ieder geval onder OpenELEC :))

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Zijn er hier mensen met Airplay ervaring?
XBMC zowel 13.2 als 14.0 Alpha-4,
Ubuntu 14.04 'kaal' geinstalleerd, firewall uit
iPhone 4S en iPad-air, beide met 8.0.2,
Netgear WNDR3700 router - zowel normale firmware als OpenWRT geprobeerd.

Het lukt mij niet om de telefoon of iPad een Airplay-device te laten zien. Een netwerk-scan laat zien dat poorten 9090, 36666 en 36667 open staan op de mediaserver (en nergens anders open). De XBMC log laat enkel zien dat 'ie Airplay-server probleemloos heeft opgestart.

Geen idee waar ik het moet zoeken. Volgens een topic op een XBMC dev-forum zijn er issues met iOS8, maar die zouden in 14.0 Alpha-4 opgelost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjrd83
Wolfwood schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 16:55:
Na lang onder andere dit topic te lezen heb ik mij ook een nuc 2820 aangeschaft. Gisteren aangekomen met Windows 8.1. 1080p youtube wilde eerst niet vlot afspelen, maar na het installeren de laatste drivers werkt dit nu wel vlot.
Verder heb ik er Plex en Kodi op geinstalleerd en het nieuwe toestel toegevoegd in mijn Harmony One. Tot nu toe werkt alles goed en spelen de mediaspelers alles af dat ik ze voorschotel.
Ben blij met mijn upgrade van Boxee Box naar nuc :-)
Zou je voor mij wat willen testen met windows 8.1? Via Chrome een aflevering op RTL gemist bekijken. Zit hier een stotter in of gaat dit goed? (graag even naar de load van de processor kijken)

Ik ga mijn NUC misschien ook terug brengen omdat de performance toch niet super zijn onder Windows 7 (doe toch te veel andere dingen dan alleen XBMC om Openelec erop te zetten). Ik lees overal dat de performance dan wel gewoon erg goed zijn.

[ Voor 2% gewijzigd door Sjrd83 op 16-10-2014 09:03 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijnenveger
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09 09:27

Mijnenveger

Veegt mijnen

Ik heb dit setje besteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth€ 22,82€ 22,82
1Logitech MK520 Wireless Combo (QWERTY)€ 33,05€ 33,05
1Kingston ValueRAM KVR16LS11/8€ 66,88€ 66,88
1Samsung 840 EVO 120GB€ 66,-€ 66,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 437,75

Ik ga Windows 8.1 op installeren en proberen er VMWare Workstation op te draaien als test. Volgens mij is dit een krachtig setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Mijnenveger schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:18:
Ik heb dit setje besteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth€ 22,82€ 22,82
1Logitech MK520 Wireless Combo (QWERTY)€ 33,05€ 33,05
1Kingston ValueRAM KVR16LS11/8€ 66,88€ 66,88
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 437,75

Ik ga Windows 8.1 op installeren en proberen er VMWare Workstation op te draaien als test. Volgens mij is dit een krachtig setje.
Dat gaat op zich wel werken, maar hou rekening met de limitaties van een i3 bij virtualisatie, en sluit bij voorkeur de boel netjes via netwerkbekabeling aan in plaats van Wifi. Het gebruik van Wifi moet je imho beperken met het oogpunt op performance / stabiliteit, maar ook met veiligheid (bij voorkeur dan ook Wifi in een apart VLAN, maar voor thuis-gebruik is dat lang niet altijd mogelijk).
Qua bang-for-buck zit je wel redelijk goed, maar of het de meest handige setup is vraag ik me af. Ik ben zelf niet zo wild een NUC op deze manier gebruiken. Met name VMWare Workstation geeft een indicatie dat er nog wel eens de nodige load op kan komen, en dan is een fullsize desktop naar mijn mening handiger, omdat je dan nog eens kan uitbreiden mocht het nodig zijn (denk aan geheugen, CPU en disk-space)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Purbo schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 16:13:
Mm de i5 is nu bij een slecht beoordeelde webshop flink in de aanbieding maar wel voor een gunstige prijs... Dilemma!!!
Prijs is excl btw. foutje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
#ProductPrijsSubtotaal
1Kingston ValueRAM KVR16LS11/4€ 36,71€ 36,71
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 219,66

Hallo allemaal,

na het topic doorgelezen te hebben heb ik bovenstaande setup in gedachten. Maar ik kan helaas niet vinden of deze setup met Windows 8, XBMC en Netflix soepel gaat werken. De limitatie met de PAP voor de HD-audio streams vind ik geen probleem. Iemand die bovenstaande kan bevestigen of dat gaat werken?

Momenteel heb ik de WD TV live maar die heeft het soms moeilijk met Netflix.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
MauriX schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 13:10:
[...]

Kijk! Bevestiging van mijn verhaal in dit topic:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1608549

Bedankt, ik ben om, ga mijn 2820 retour sturen. Onding.
Dit heeft meer te maken met Chrome schijnbaar geen HW acceleration doet. IE doet dat blijkbaar wel? Ik heb een tijd geleden op een AMD E350, Windows 7 en FF dezelfde problemen gehad en ben toen IE gaan gebruiken. Sinds Windows 8.1 is het CPU gebruik naar 15-20% gedaald dus dat lijkt ook nog te helpen.
Nu een i3, W8.1 en IE met YT TV is het CPU gebruik verwaarloosbaar dus ik zou een max van 10% verwachten op de N2820.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

wagenveld schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:45:
[...]

Dit heeft meer te maken met Chrome schijnbaar geen HW acceleration doet. IE doet dat blijkbaar wel? Ik heb een tijd geleden op een AMD E350, Windows 7 en FF dezelfde problemen gehad en ben toen IE gaan gebruiken. Sinds Windows 8.1 is het CPU gebruik naar 15-20% gedaald dus dat lijkt ook nog te helpen.
Nu een i3, W8.1 en IE met YT TV is het CPU gebruik verwaarloosbaar dus ik zou een max van 10% verwachten op de N2820.
Dat zou vreemd zijn. Ik heb de D2820 en chrome doet volledige hardware-acceleratie onder linux (xbmcbuntu). Netflix werkt ook vlekkeloos.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijnenveger
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09 09:27

Mijnenveger

Veegt mijnen

kroegtijger schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:27:
[...]

Dat gaat op zich wel werken, maar hou rekening met de limitaties van een i3 bij virtualisatie, en sluit bij voorkeur de boel netjes via netwerkbekabeling aan in plaats van Wifi. Het gebruik van Wifi moet je imho beperken met het oogpunt op performance / stabiliteit, maar ook met veiligheid (bij voorkeur dan ook Wifi in een apart VLAN, maar voor thuis-gebruik is dat lang niet altijd mogelijk).
Qua bang-for-buck zit je wel redelijk goed, maar of het de meest handige setup is vraag ik me af. Ik ben zelf niet zo wild een NUC op deze manier gebruiken. Met name VMWare Workstation geeft een indicatie dat er nog wel eens de nodige load op kan komen, en dan is een fullsize desktop naar mijn mening handiger, omdat je dan nog eens kan uitbreiden mocht het nodig zijn (denk aan geheugen, CPU en disk-space)
Ik ga hem daar ook niet helemaal voor gebruiken, gewoon pure test. Heb zelf een krachtige genoeg desktop met een i5 750 en 8GB Ram. Ik ga ook even kijken of ik er een game server op kan draaien zoals minecraft of teamspeak. Is dit ding geschikt voor 24/7 aan te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfwood
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:49
Sjrd83 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 08:26:
[...]

Zou je voor mij wat willen testen met windows 8.1? Via Chrome een aflevering op RTL gemist bekijken. Zit hier een stotter in of gaat dit goed? (graag even naar de load van de processor kijken)

Ik ga mijn NUC misschien ook terug brengen omdat de performance toch niet super zijn onder Windows 7 (doe toch te veel andere dingen dan alleen XBMC om Openelec erop te zetten). Ik lees overal dat de performance dan wel gewoon erg goed zijn.
Omdat ik van België ben heb ik de RTL gemist nog nooit gebruikt. Ben gewoon naar de website gegaan en heb willekeuring enkele dingen aangeklikt en alles speelt vloeiend af. Dit is getest met Chrome en IE (Flash voor Firefox heb ik blijkbaar nog niet geinstalleerd en zal ook niet gebeuren). CPU gebruik piekt af en toe, maar zit rond 20% schat ik.

Youtube ook enkele testen gedaan: 1080p afspelen in IE met Flash gaat vloeien en cpu gebruik is onder 20%. In Chrome via html5 stotterd 1080p soms omdat de cpu op 100% zit. 720p is geen probleem. Mogelijk is hier een (makkelijke) oplossing voor, maar ik ben niet van plan om youtube te gaan gebruiken op dit systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
boe2 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:48:
[...]

Dat zou vreemd zijn. Ik heb de D2820 en chrome doet volledige hardware-acceleratie onder linux (xbmcbuntu). Netflix werkt ook vlekkeloos.
Chrome onder Windows dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
dit kun je checken door naar "chrome://gpu/" te gaan in je brouwser.....kun je direct zien wat wel en niet gebruikt maakt van hardware acceleration. Op "chrome://flags/" kun je hier wat aan wijzigen bij Override software rendering list.

[ Voor 13% gewijzigd door s0ulmaster op 17-10-2014 08:35 ]

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjrd83
Als ik in XBMC zit (met Windows 7) en ik kijk bij systeem naar de CPU staat deze ook altijd op 100%, bij jullie ook? Ik heb nog geen problemen ondervonden met afspelen in XBMC, maar heb voornamelijk series gekeken van 720p en dus nog niet echt getest.

edit: ik lees dat dit wel vaker is.

[ Voor 8% gewijzigd door Sjrd83 op 17-10-2014 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Mijnenveger schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:01:
[...]

Ik ga hem daar ook niet helemaal voor gebruiken, gewoon pure test. Heb zelf een krachtige genoeg desktop met een i5 750 en 8GB Ram. Ik ga ook even kijken of ik er een game server op kan draaien zoals minecraft of teamspeak. Is dit ding geschikt voor 24/7 aan te staan?
In dat geval zou het wel moeten kunnen ja. 24/7 gebruik is op zich niet een heel groot probleem, als je maar rekening ermee houdt dat het er eigenlijk niet echt op gebouwd is, en er dus relatief snel failures kunnen ontstaan. Wil je echt hardware voor 24/7 gebruik, dan schieten de prijzen vaak behoorlijk omhoog en dat is het voor thuis meestal niet waard. Daar is downtime immers niet zo kritiek als in bedrijfsmatige toepassingen, en dus hoef je niet per sé hardware te nemen dat hierop gemaakt is, danwel de boel redundant uit te voeren.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:31
Mijnenveger schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:01:
[...]

...

Is dit ding geschikt voor 24/7 aan te staan?
Ik weet niet of je PC 's nachts taken uit wil laten voeren, anders kun je naar de mogelijkheid kijken om deze op gezette tijden in standby (hibernate?) te zetten en om hem 's morgen te weer te activeren.

Zo hibernate mijn PC in de avond via taakplanner (je kan per dag bepalen op welke tijd, bv. in het weekend wat later). 's Morgens wordt deze door WakeupOnStandBy gewekt. Na het wekken heb ik een reboot commando gegeven, zodat de PC elke dag weer "fris" klaar staat.
Op deze manier staat de PC niet 24/7 aan (wat gunstiger is voor het energieverbruik en de slijtage aan de component zoals Kroegtijger hierboven aangeeft).

Mijn PC staat niet bij mijn TV (maar op een slaapkamer) en gaat altijd in hibernate, ongeacht of deze iets aan het doen is (downloaden, streamen naar een ander device). Mocht dit niet gewenst zijn zou je eens kunnen kijken naar Smartpower. Ik heb zelf nog geen ervaring met dit programma.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Iemand misschien ervaring met de netflixbmc addon op xbmcbuntu op de nuc?
Ik heb het bijna draaien alleen opent ie nu in een kwart van het scherm zonder geluid.
Alle hulp is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
ikkeenjij36 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 22:17:
Ik heb het bijna draaien alleen opent ie nu in een kwart van het scherm zonder geluid.
Alle hulp is welkom.
heb nog geen tijd gehad om netflixbmc te proberen, maar zal het vanavond eens proberen :)

Van het weekend ook maar de tijd genomen om alles werkend te krijgen.
Mijn plan was om windows 8 te dual booten met openElec.....
Netjes windows geïnstalleerd 2 partities aangemaakt waar ik openElec op wou zetten (so far so good).
Kom ik er achter dat ik openElec geen partities toe kan wijzen :o
Dus maar weer op nieuw beginnen in omgekeerde volgorde om alles draaiend te krijgen.
Met de windows drivers die intel biedt even youtube/tweakers/RTL (ja ook RTL waar problemen mee zouden zijn) 1080p filmpjes uitgeprobeerd en alles werkt vlekkeloos :*)

Mijn eerste ervaring met openElec ( had al zo goed als geen ervaring met xbmc)
Allereerst even wat skins uitgeprobeerd op openElec, maar Aeon knox was toch wel erg traag.
Even hier en daar wat uitgeprobeerd en daarna liep het wel prima,maar niet super vlot.

Nu loop ik tegen een aantal dingen aan.
1. Als ik mijn externe hdd aan de nuc hang vind ik in xbmc wel de bestanden op de schijf, maar als ik de video library wil updaten gebeurd er niks. Mijn films staan in allemaal in een mapje op de root folder.
Iemand tips hoe ik dit moet importeren?
2. Kan niet alle add-ons vinden (of ik kijk gewoon raar, maar zie nergens een mogelijkheid om textueel naar een add-on te zoeken, maar moet elke keer al die lompe lijsten door). Ben bijvoorbeeld op zoek naar een spotify add-on (die er dus wel schijnt te zijn). Heeft hier iemand tips voor?
3. Welke skin (of geen skin) gebruiken jullie, want ik zoek er gewoon een die lekker vlot werkt!

Alle films die ik tot nu toe heb geprobeerd werken gelukkig vlekkeloos waarbij ik ook volledige blu-rays heb geprobeerd af te spelen.

Vanavond even kijken of alle gewenste windows software soepel draait en even verder klooien met xbmc, maar tot nu toe een erg tevreden gebruiker van de NUC O-)

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Alle hulp is welkom.
Waarschijnlijk geen windowmanager geinstalleerd. Wat je geluid betreft: er kan maar 1 device tegelijk je geluidskaart gebruiken.
Ik kan je deze guide aanraden: Het is om Steam aan de praat te krijgen, maar het het is ook van toepassing voor jouw situatie, laat gewoon het steam gedeelte achterwege :).
Alternatief is een volwaardige ubuntu distro gebruiken die standaard met windowmanager komt. Dan wel best voor lubuntu of xubuntu gaan: Standaard ubuntu is heel gretig met geheugen.
1. Als ik mijn externe hdd aan de nuc hang vind ik in xbmc wel de bestanden op de schijf, maar als ik de video library wil updaten gebeurd er niks. Mijn films staan in allemaal in een mapje op de root folder.
Iemand tips hoe ik dit moet importeren?
Je gaat in XBMC naar de folder moeten browsen waarin je videos staan en via het contextmenu inhoud moeten toewijzen. Standaard kijkt hij enkel naar de default folders op zijn eigen filesystem.
2. Kan niet alle add-ons vinden (of ik kijk gewoon raar, maar zie nergens een mogelijkheid om textueel naar een add-on te zoeken, maar moet elke keer al die lompe lijsten door). Ben bijvoorbeeld op zoek naar een spotify add-on (die er dus wel schijnt te zijn). Heeft hier iemand tips voor?
eerste hit op google Niet goedgekeurde addons ga je via zip of externe repo moeten installeren.
3. Welke skin (of geen skin) gebruiken jullie, want ik zoek er gewoon een die lekker vlot werkt!
Vreemd, alle skins draaien hier vlot als boter. Ik gebruik wel xbmcbuntu ipv openelec, misschien dat die laatste niet dezelfde driver support heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik ben nog steeds erg blij met mijn NUC :) Wat een verademing tegen over een Pi of menig mediaplayer, ding (met OpenElec) speelt werkelijk alles (Kijk nu alleen nog maar blu-ray's met DTS-HD) en alles rete vloeiend :) Erg fijn!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
boe2 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 10:48:
[...]

Je gaat in XBMC naar de folder moeten browsen waarin je videos staan en via het contextmenu inhoud moeten toewijzen. Standaard kijkt hij enkel naar de default folders op zijn eigen filesystem.

[...]

eerste hit op google Niet goedgekeurde addons ga je via zip of externe repo moeten installeren.

[...]

Vreemd, alle skins draaien hier vlot als boter. Ik gebruik wel xbmcbuntu ipv openelec, misschien dat die laatste niet dezelfde driver support heeft?
Dank voor tip 1, kon er zo gauw even niet uit komen!
tip 2 was misschien te verwachten, maar ik verwachte (misschien niet handig) dat dit vanuit openElec zelf wel had gekund.

Tot slot aeon knox was bij mij echt traag als dikke stront.... maarja heb ook niet direct verder geprobeerd omdat ik weinig tijd had...vanavond maar even poging 2

iig bedankt voor de tips.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
boe2 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 10:48:
[...]

Waarschijnlijk geen windowmanager geinstalleerd. Wat je geluid betreft: er kan maar 1 device tegelijk je geluidskaart gebruiken.
Ik kan je deze guide aanraden: Het is om Steam aan de praat te krijgen, maar het het is ook van toepassing voor jouw situatie, laat gewoon het steam gedeelte achterwege :).
Alternatief is een volwaardige ubuntu distro gebruiken die standaard met windowmanager komt. Dan wel best voor lubuntu of xubuntu gaan: Standaard ubuntu is heel gretig met geheugen.

[...]
Ik zal vt weekend eens kijken of het werkt zoals aangegeven door jou.
Ik heb een voorkeur voor xbmcbuntu ivm alles kunnen bedien via mijn harmony ab.
Nu draait het tijdelijk op linux mint met xbmc als standalone en dasr werkt netflix wel op alleen is mn ab dan niet goed te gebruiken ook niet via een flirc.
Beetje jammer dat het allemaal zo moeilijk is om alles draaiende te krijgen als net iets meer als standaard.
Voor tips en hulp hou ik me nog steeds beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
s0ulmaster schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:09:
[...]

Tot slot aeon knox was bij mij echt traag als dikke stront.... maarja heb ook niet direct verder geprobeerd omdat ik weinig tijd had...vanavond maar even poging 2
Aenon Nox draait hier ook als een zonnetje. Wel met SSD en 4Gb icm OpenElec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
mensen met een harmony

waneer ik op mijn of of harmony app zoek naar de nuc (dn2820fykh) wordt het apparaat wel gevonden, maar met de melding dat dit apparaat geen IR ontvanger heeft en ik deze handmatig moet toevoegen.
Hoe hebben jullie dit opgelost? want via de app kan ik als ik de NUC selecteer wel een paar comando's uitvoeren. maar verder kan ik geen fatsoenlijke preset maken.

Iemand met een harmony die mij uit kan leggen hoe ik het volledig werkend kan krijgen incl mijn remote?

aeon nox draait bij mij bij nader inzien toch wel prima. Het probleem was gewoon mijn draadloze keyboard (k400) die niet lekker lijkt te reageren op input. ik moet hem echt heel specifiek richten op de ontvanger om het fatsoenlijk werkend te krijgen en op 2,5 meter afstand is het al helemaal een drama....
dus vanavond ff testen of het aan het toetsenbord ligt of wat anders, want kan me niet herrineren dat ik met hetzelfde keyboard aan mijn laptop ooit communicatie problemen heb gehad

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

s0ulmaster schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 08:14:
mensen met een harmony

waneer ik op mijn of of harmony app zoek naar de nuc (dn2820fykh) wordt het apparaat wel gevonden, maar met de melding dat dit apparaat geen IR ontvanger heeft en ik deze handmatig moet toevoegen.
Hoe hebben jullie dit opgelost? want via de app kan ik als ik de NUC selecteer wel een paar comando's uitvoeren. maar verder kan ik geen fatsoenlijke preset maken.
Heb zelf geen Harmony, maar als je gewoon een standaard MCE profiel neemt zou alles perfect moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjrd83
s0ulmaster schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 08:14:
mensen met een harmony

...

aeon nox draait bij mij bij nader inzien toch wel prima. Het probleem was gewoon mijn draadloze keyboard (k400) die niet lekker lijkt te reageren op input. ik moet hem echt heel specifiek richten op de ontvanger om het fatsoenlijk werkend te krijgen en op 2,5 meter afstand is het al helemaal een drama....
dus vanavond ff testen of het aan het toetsenbord ligt of wat anders, want kan me niet herrineren dat ik met hetzelfde keyboard aan mijn laptop ooit communicatie problemen heb gehad
Dit heb ik ook (gehad) met de k400. Opgelost door de Range Extender gebruikt die erbij geleverd wordt. Ook kan het probleem komen door de USB 3.0 port aan de voorkant. Advies, gebruik USB port van de achterkant en de Extender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
Sjrd83 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 09:36:
[...]

Dit heb ik ook (gehad) met de k400. Opgelost door de Range Extender gebruikt die erbij geleverd wordt. Ook kan het probleem komen door de USB 3.0 port aan de voorkant. Advies, gebruik USB port van de achterkant en de Extender.
aah suer bedankt voor de tip.

ik gebruikte idd de usb 3.0 port aan de voorkant zonder entender ga als ik thuis ben direct even proberen.

en wat betreft de harmony ook bedankt voor de tips! het leek me logisch dat ik de nuc gewoon als device koos dus heb ook niet verder gekeken dan mijn neus lang is 8)7

ga hem wel even instellen als mce remote.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waspoeder
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 00:42
Ik heb dan dr nuc 340wyk

Werkt ideaal zeg met openelec
Heb er 4 gb geheugen en 120gb hdd inzitten voor eventuele extra's

In combinatie met een server die couchpotato, sickbeard en autosub draait
Leest xbmc perfect alles af via smb
En streamen met xbmctorrent is ook erg handig

Retroarch werkt ook heel erg fijn
Ik zie een hele lijst met nes snes n64 en psx spellen die ik zo kan spelen met 2 draadloze ps3 controllers was ff werk maar het werkt feilloos zonder haperingen
Kan het iedereen aanbevelen

Zit zelf steeds verder te zoeken wat er voor nog meer leuks mee gedaan kan worden

[ Voor 25% gewijzigd door waspoeder op 21-10-2014 13:36 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Netflix moet ook kunnen alleen niet met openelec ivm read only.
ik heb het nu draaien op linux mint met xbmc standalone die boot zodra ik hem start.
alleen mijn harmony werkt er nog niet goed op met flirc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
zo even een udate:
na wat gepriegel heb ik toch een fatsoenlijke dualboot kunnen maken met openElec en Windows8.1.
Ik wou dit namelijk doen zonder eerst weer een linux variant te installeren.
in eerste instantie had ik namelijk eerst windows geïnstalleerd en daarna openElec (wat met mijn ervaring met dualboot windows + linux een hele logische stap leek). Naja andere kant op werkte gelukkig wel.

@Sjrd83 Dank voor de typ over de k400...werkt als een zonnetjje momenteel :)

zoals al eerder gemeld draait ook onder windows alles vlekkeloos incl RTL gemist op 1080p.
Op aanraden mijn harmony als MCE remote ingesteld en deze werkt nu ook als een trein!

Tot slot was ik nog blij verrast dat Guitar Pro en podfarm2 (gitaarsoftware) ook prima werken :*)
kan ik mijn laptop daar ook weer voor overboord gooien. Alleen Cubase niet geprobeerd, maar daar heb ik ook geen hoop op dat dat lekker draait.

edit: nu twijfel ik alleen nog over mijn media opslag....heb nu al mijn media op 2 externe usb HDD's, maar dit is verre van ideaal en daarnaast zitten mn schijven redelijk vol.
Nu weet ik dat ik een NAS kan bouwen/kopen/huren/stelen 8)7 ect... maar dit is voor mij momenteel een (te) dure oplossing.

Iemand hier nog een briljante oplossing voor? ( een simpele oplossing mag ook)

[ Voor 17% gewijzigd door s0ulmaster op 22-10-2014 08:49 ]

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 21:44
Na een paar dagen met de nieuwste bios versie (0040) kan ik concluderen dat ik 9 van de 10 keer dat ik de NUC boot nog steeds de Thermal Trip error krijg. Had gehoopt dat updaten dit zou fixen. :/

De functie om de USB poorten powerless te maken na een shutdown is wel erg fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
Saiyan Extreme schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 08:52:
Na een paar dagen met de nieuwste bios versie (0040) kan ik concluderen dat ik 9 van de 10 keer dat ik de NUC boot nog steeds de Thermal Trip error krijg. Had gehoopt dat updaten dit zou fixen. :/

De functie om de USB poorten powerless te maken na een shutdown is wel erg fijn!
Ik ervaar inderdaad ook dezelfde problemen. Mijn eerste maal was tijden windows installatie (kon ik weer eeuwig wachten).
Hopelijk heb ik er niet te veel last van....tot nu toe 3x gebeurd in een 25-30x booten

edit: vandaag inmiddels weer 2x in 5 een thermal trip gehad in 5 boots :( wordt er niet beter op zo

[ Voor 7% gewijzigd door s0ulmaster op 22-10-2014 21:19 ]

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnio G
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-08 07:09
Vandaag ook mijn NUC binnen gekregen. Ik heb aardig moeten rotzooien om Openelec werkend te krijgen. Ik kreeg bij opstarten continu de volgende error:

line 34 fc-cache not found

Hij bleef daar ook hangen. Bleek aan versie 3.2.4 te liggen. Geen idee hoe ik op die versie gekomen ben. Versie 4 geinstalleerd en het draait nu als een zonnetje.

Daarnaast door te googlen op de Xbox360 media center remote gekomen, werkt out of the box.

Vanavond gaat de stekker van mijn WDTV Live er voorgoed uit.

PSN: DeNachtBaron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
s0ulmaster schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 08:41:

Iemand hier nog een briljante oplossing voor? ( een simpele oplossing mag ook)
1. Je kan je PC inzetten om je media te delen.
2. Als je nog een oude Pc hebt met FreeNAS aan de slag en daar je externe schijven in zetten.
3. Sommige routers hebben een usb poort waardoor je bv je ex-harddisk kunt gebruiken in je netwerk.
USB is niet met elk apparaat snel genoeg om te gaan streamen maar proberen is altijd mogelijk.
4. Er zijn ook usb adapter te koop om zo van elke apparaat een netwerkapp te maken. JE kan dan indien punt 3 niet gaat het toch zo aansluiten. Of de snelheid ook voldoende is voor streamen kan ik helaas niet zeggen.

Er zijn dus voldoende oplossingen al is de oplossing die je nog gebruikt de simpelste en snelste denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
MikeOO schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 08:07:
[...]

1. Je kan je PC inzetten om je media te delen.
2. Als je nog een oude Pc hebt met FreeNAS aan de slag en daar je externe schijven in zetten.
3. Sommige routers hebben een usb poort waardoor je bv je ex-harddisk kunt gebruiken in je netwerk.
USB is niet met elk apparaat snel genoeg om te gaan streamen maar proberen is altijd mogelijk.
4. Er zijn ook usb adapter te koop om zo van elke apparaat een netwerkapp te maken. JE kan dan indien punt 3 niet gaat het toch zo aansluiten. Of de snelheid ook voldoende is voor streamen kan ik helaas niet zeggen.

Er zijn dus voldoende oplossingen al is de oplossing die je nog gebruikt de simpelste en snelste denk ik.
Super! Daar heb ik wat aan!
had er nog niet eens aan gedacht om een schijf aan mijn router te hanger 8)7 scheelt me in ieder geval weer een usb poort op de NUC.

Waarschijnlijk toch maar snel een potje aanmaken voor een leuke NAS :)

Mijn dank ik groots :9

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanaalten schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 02:09:
Zo, vrijdag/zaterdag maar besteed aan m'n NUC opnieuw te installeren.
De USB-geluidskaart is er uit gegaan: ik had 'm nodig om digitaal SPDIF geluid te krijgen voor m'n versterker, maar ik kreeg hem maar niet goed aan de praat: AC3 & DTS, meerkanaalsgeluid in passthrough wilde maar niet lukken. Ter informatie: het is een CM106 chip, dus als je er onder Linux wat mee wil doen is dat de zoekterm om naar te googlen. Je komt een hoop verwarrende posts tegen van mensen die er problemen mee hebben, of die het werkend gekregen hebben, ALSA, PulseAudio... ik kreeg het in elk geval niet werkend.

Dus, plan B, mede door de tip van Fixion hier:
een Delock HDMI Stereo / 5.1 Channel Audio Extractor en een Usb power kabel. Die extractor van Fixion is wel aanzienlijk goedkoper, dus wellicht dat die meer aan te raden is.
De USB power kabel voedt het ding vanaf USB in plaats van dat ik een stopcontact kwijt ben aan een adapter. Ik had de hoop dat de USB spanningsloos zou zijn als de NUC uit staat, maar dat lijkt niet het geval. Er blijft nu dus een ledje branden. Hoe dan ook, hiermee werkt het geluid dus WEL goed in 6-kanaals digitaal passthrough. :)

Voor installatie heb ik grotendeels deze handleiding gevolgd. "mini.iso" voor een minimale install (met wel wat kleine probleempjes om het werkend te krijgen), daarna die automated installer gebruikt - al heb ik dat wel weer handmatig gedaan: script gevolgd en de dingen gedaan die ik snapte en zinvol waren.

En vanavond dus de eerste helft van Transformers-1 gekeken. Prutfilm, maar goed geluid... :*)

En natuurlijk had ik ook OpenElec of XBMCubuntu (of zo) kunnen installeren, maar ik vind het dan toch leuker om de boel zelf wat meer in de hand te hebben. Persoonlijke keuze dus.
Bedankt voor de info, ik ben ook op zoek naar iets soortgelijks. Voor mij moet het echter zo goedkoop mogelijk aangezien in binnenkort van plan ben om een versterker met HDMI te halen. Voor nu zoek ik echter een oplossing om de NUC op SPDIF audio aan te sluiten. Zou dit dus ook met deze extractors uit China moeten lukken?

http://www.aliexpress.com...-supports/1935936366.html

http://www.aliexpress.com...P-remover/1857358266.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 23:57:
[...]

Bedankt voor de info, ik ben ook op zoek naar iets soortgelijks. Voor mij moet het echter zo goedkoop mogelijk aangezien in binnenkort van plan ben om een versterker met HDMI te halen. Voor nu zoek ik echter een oplossing om de NUC op SPDIF audio aan te sluiten. Zou dit dus ook met deze extractors uit China moeten lukken?

http://www.aliexpress.com...-supports/1935936366.html

http://www.aliexpress.com...P-remover/1857358266.html
Veel goedkoper als die van mij heb ik nog niet gevonden. HDMI er in, HDMI en spdif er uit.
China spul kan lang onderweg zijn en vergeet niet dat je daar nog belastingen etc over moet betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie Fixion. De verzendtijd maakt me niet zoveel uit, het ging me er meer om dat deze kastjes als het goed is hetzelfde doet als die jullie bij Conrad etc. bestellen toch?

De pakkans door de douane is erg klein is mijn ervaring met klein spul. Sowieso betaal je onder de €22 niets en daar zijn ze voor te vinden in China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toeval
  • Laatst online: 12-08 09:39
edit: vandaag inmiddels weer 2x in 5 een thermal trip gehad in 5 boots :( wordt er niet beter op zo
Ik werd helemaal gek van die thermal trip en heb vorige week de NUC teruggestuurd naar Megekko. Nog geen reactie van hun kant helaas. Hopelijk wordt het snel opgelost want ik mis het apparaatje wel.

Zie ook topic op intel forum over "processor thermal trip" error:
https://communities.intel...d/52119?start=45&tstart=0

[ Voor 16% gewijzigd door Toeval op 24-10-2014 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Alhoewel ik sowieso nog in twijfel ben wat ik precies moet gaan kopen als mediacenter moet ik zeggen dat deze berichten mij er momenteel wel even van weerhouden om de NUC bovenaan mijn lijstje te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnio G
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-08 07:09
Toeval schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 09:58:
[...]

Ik werd helemaal gek van die thermal trip en heb vorige week de NUC teruggestuurd naar Megekko. Nog geen reactie van hun kant helaas. Hopelijk wordt het snel opgelost want ik mis het apparaatje wel.

Zie ook topic op intel forum over "processor thermal trip" error:
https://communities.intel...d/52119?start=45&tstart=0
Ik had gister ook een Thermal Trip. De derde keer dat de NUC heeft gedraaid. Opnieuw opstarten en niets aan de hand. Ik ben benieuwd naar wat hier uitkomt.

PSN: DeNachtBaron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Nou nog eens geprobeerd om netflix draaiende te krijgen op xbmcbuntu maar helaas het wil niet lukken.
Op mint werkte het wel maar daar wil mijn ab niet mee werken en dat was een vereiste vd vrouw.
Jammer van zon goed apparaat dat het niet wil lukken en nu een gewone xbmcbox geworden is.
Windows is geen optie omdat ik geen licentie ervoor wil kopen voor tig euro.
Als er iemand is die het wel werkend heeft gekregen dan fraag tips over how to.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
ikkeenjij36 schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 00:53:
Nou nog eens geprobeerd om netflix draaiende te krijgen op xbmcbuntu maar helaas het wil niet lukken.
Op mint werkte het wel maar daar wil mijn ab niet mee werken en dat was een vereiste vd vrouw.
Wat heb je geprobeerd om die afstandbediening werkend te krijgen en wat voor afstandbediening heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
vanaalten schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 08:54:
[...]

Wat heb je geprobeerd om die afstandbediening werkend te krijgen en wat voor afstandbediening heb je?
Ik heb het met een flirc geprobeerd ir oog vd nuc uitgeschakeld en de ab is een harmony one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
ikkeenjij36 schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 10:18:
[...]

Ik heb het met een flirc geprobeerd ir oog vd nuc uitgeschakeld en de ab is een harmony one.
Waarom dat? Die IR van de NUC werkt (hier) prima in combinatie met een Harmony (885). Enkel nog even 'lircd' installeren en de juiste config kiezen. Mocht je die kant nog eens op willen proberen, dan kan ik daar nog wel meer over vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
vanaalten schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 10:53:
[...]

Waarom dat? Die IR van de NUC werkt (hier) prima in combinatie met een Harmony (885). Enkel nog even 'lircd' installeren en de juiste config kiezen. Mocht je die kant nog eens op willen proberen, dan kan ik daar nog wel meer over vertellen.
Ja die kant wil ik nog wel proberen als het gaat werken.
Misschien verder per pb?
Ik ben echter vanmiddag weg maar vanaf uur of 6 weer aanwezig en kan/wil het toch graag draaiend krijgen.
Op linux mint werkte de netflix addon wel maar zoals gezegd deed mijn harmony one het totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Laatst online: 15-09 17:28
Waarom niet windows 10 erop? Is gratis en werkt hier perfect ondanks dat het een technical preview is.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Hoelang blijft die nog gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Laatst online: 15-09 17:28
Geen idee maar om te proberen is het prima te doen toch?

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
ikkeenjij36 schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 11:33:
[...]

Ja die kant wil ik nog wel proberen als het gaat werken.
Misschien verder per pb?
Liever juist niet via PB, gewoon in het topic houden zodat anderen er wellicht ook nog iets aan hebben.

Anyway:
In de afstandbedieningssoftware heb ik een device "media center PC" ingevoerd, device "MicrosoftWindows Media Center SE".

Onder Ubuntu heb ik dus lircd geinstalleerd:
code:
1
sudo apt-get install lirc

Geen idee wat ik daarbij precies gekozen heb, maar de inhoud van de uiteindelijke config files:

Inhoud van /etc/lircd/hardware.conf :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
REMOTE="Windows Media Center Transceivers/Remotes (all)"
REMOTE_MODULES="lirc_dev mceusb"
REMOTE_DRIVER=""
REMOTE_DEVICE="/dev/lirc0"
REMOTE_SOCKET=""
REMOTE_LIRCD_CONF="mceusb/lircd.conf.mceusb"
REMOTE_LIRCD_ARGS=""

TRANSMITTER="None"
TRANSMITTER_MODULES=""
TRANSMITTER_DRIVER=""
TRANSMITTER_DEVICE=""
TRANSMITTER_SOCKET=""
TRANSMITTER_LIRCD_CONF=""
TRANSMITTER_LIRCD_ARGS=""

START_LIRCD="true"

LOAD_MODULES="true"

LIRCMD_CONF=""

FORCE_NONINTERACTIVE_RECONFIGURATION="false"
START_LIRCMD=""

Inhoud van /etc/lircd/lircd.conf :
code:
1
include "/usr/share/lirc/remotes/mceusb/lircd.conf.mceusb"

/etc/lircd/lircmd.conf is leeg.

(Bovenstaande config files even zonder alle commentaarregels - zou ik als ik jou was wel laten staan, maar met bovenstaande info zou het moeten werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Ok daar kan ik denk ik wel wat mee.
Zou dit zo ook in mint werken?
Onderliggend os van mint is ook ubuntu geloof ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Yep, Mint is een afgeleide van Ubuntu, dus heel goede kans dat dat exact zo werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Heb jij toevallig netflix wel werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Nee, maar ook niet geprobeerd en geen plannen daarvoor.

Zal ook niet zo makkelijk gaan hier, want ik heb Ubuntu minimaal geinstalleerd, geen grafische desktop en zo - enkel 'X' en XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Mmm juist.
Ik heb het zo ook al eens een keer geprobeerd maar ook toen niet werkend te krijgen.
Het gekke is dat het volgens xbmc forum wel moet/hoort te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
@vanaalten
Nou ik heb het draaien alleen wil mijn ab nog niet goed werken.
Ik heb het ingesteld zoals jij heb laten zien en dat ook in de configs gezet.
Het werkt bijna maar een actie naar links doet een paar keer naar links dus het lijkt het erop dat er dus een commando gegeven wordt en herhaald.
De ok knop als ik erop druk wordt er geen commando gegeven wordt,misschien iemand nog een idee om mijn harmony one goed werkend te krijgen in xbmc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:20
Ik heb de NUC ook besteld, via Coolblue.. die verkopen hem ook maar staan niet in de Pricewatch..
http://www.processorstore...l-nuc-kit-dn2820fykh.html voor €117,95 en dan ook nog op zondag bezorgd.. echt supertof! :)

Wat kan ik alvast als voorbereiding doen?

Ik heb een Samsung 830 120SSD klaarliggen samen met 4Gb geheugen. Ook is de USB stick met de windows install al gefixt.. Moet ik nog bios upgrade uitvoeren?

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
ikkeenjij36 schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 20:49:
Het werkt bijna maar een actie naar links doet een paar keer naar links dus het lijkt het erop dat er dus een commando gegeven wordt en herhaald.
De ok knop als ik erop druk wordt er geen commando gegeven wordt,misschien iemand nog een idee om mijn harmony one goed werkend te krijgen in xbmc?
Ik zou als eerste even uitzoeken of de OK knop wel door de hardware gezien wordt - wellicht dat het probleem daarvan in XBMC zelf zit of zo.
Met 'irq' zou je wat kunnen proberen, die laat geloof ik in de terminal zien wat hij herkent aan input. Uitzoeken dus of de knop wel door lircd herkent wordt.

Dan binnen je Harmony software even zoeken naar wat opties. Ergens kan je geloof ik met delays spelen als dingen niet lekker werken. Geloof dat het zelfs een specifiek hulp-item is, als een IR-commando herkent wordt als meerdere commando's.
Schizo007nl schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:20:
Wat kan ik alvast als voorbereiding doen?

Ik heb een Samsung 830 120SSD klaarliggen samen met 4Gb geheugen. Ook is de USB stick met de windows install al gefixt.. Moet ik nog bios upgrade uitvoeren?
BIOS upgrade vrijwel zeker wel. De laatste BIOS (040) is nog jong, vrijwel zeker dat die nog niet af-fabriek er in zit.
Pagina: 1 ... 5 ... 22 Laatste