Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Weet je zeker dat de HDMI kabel die je in gebruik hebt ook betrouwbaar is? Ik zie, als ik zoek naar dit specifieke model, eigenlijk niet echt iets opvallends, dus houd ik het in eerste instantie op een exemplarisch "probleem".

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:16
De hdmi kabel werd door mn htpc gebruikt en daar had ik geen problemen mee. Er zit wel een nieuw verloopstekkertje op naar mini hdmi. Kan het daaraan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:03
Je kan ook nog kijken of er firmware updates voor je TV zijn. Geen idee of het nog voorkomt, vroeger had je nog wel dat TV's na een upgrade betere HDMI-verbindingen kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:16
hardware-lover schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 18:00:
Weet je zeker dat de HDMI kabel die je in gebruik hebt ook betrouwbaar is? Ik zie, als ik zoek naar dit specifieke model, eigenlijk niet echt iets opvallends, dus houd ik het in eerste instantie op een exemplarisch "probleem".
Heb toch eens een andere hdmi kabel geprobeerd en waarempel, hij heeft nog niet geflikkert ☺. Tx voor de tip!

EDIT: ik heb te vroeg gesproken 😕. Na een kwartiertje afspelen terug af en toe zwart scherm 😡. Enkel bij het afspelen van een film in vb Classic Player en de rest. Van zodra ik het op pauze zet is het gedaan met af en toe zwart worden... Ook gewoon in Kodi zelf, gewoon het menu is een reden voor geflikker 😡.

Misschien nog een vraagje ivm de video playback. Die worden gestreamt vanaf een Synology NAS. Op mn vorige htpc ging dit echt zonder stottering. Nu blijkbaar heel miniem om de zoveel seconden een kleine framedrop. Iets van niets maar toch zie ik het dus het stoort ☺. Op hoeveel Hz staat de vernieuwingsfrequentie bij jullie in het Intel HD Graphics Control?

Resolutie voor een Ultrahd tv staat op 3840x2160. Ik kan nog naar 4096x2160 gaan maar dat is niet aanbevolen zegt hij ( bij 3840x2160 staat dat er wel bij).

Zijn er nog andere tweaks die ik kan gebruiken buiten Kodi om een goede playback te hebben?

[ Voor 8% gewijzigd door Yargo op 31-07-2015 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik wil een nieuwe mediaspeler kopen en zo'n NUC lijkt mij erg interessant. Echter twijfel ik tussen de volgende twee modellen:Beiden nieuwe Braswell CPU's maar de eerste is een dual core "Celeron" en de tweede is een quad core "Pentium". De tweede zal dus een stukje sneller zijn maar op dit moment verwacht ik dat niet nodig te hebben voor Kodi. Echter in de toekomst met HEVC kan de snellere GPU in de "Pentium" wel handig zijn.

Daarnaast wil ik ook met Steam streaming gaan werken om beneden te kunnen gamen vanaf mijn game systeem. Beiden bedraad aangesloten dus netwerksnelheid zal geen issue zijn.

Vraag me af of het wellicht verstandiger is om dan een sneller model te kopen.Maar geen idee of dit in de praktijk ook echt verschil gaat maken. Ik heb al snel de neiging om maar wat duurder te gaan zitten puur om wat meer performance in reserve te hebben, maar als ik die nooit ga gebruiken dan is dit natuurlijk overbodig. Iemand wat tips?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 23:17
Tsurany schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 15:02:
Ik wil een nieuwe mediaspeler kopen en zo'n NUC lijkt mij erg interessant. Echter twijfel ik tussen de volgende twee modellen:Beiden nieuwe Braswell CPU's maar de eerste is een dual core "Celeron" en de tweede is een quad core "Pentium". De tweede zal dus een stukje sneller zijn maar op dit moment verwacht ik dat niet nodig te hebben voor Kodi. Echter in de toekomst met HEVC kan de snellere GPU in de "Pentium" wel handig zijn.

Daarnaast wil ik ook met Steam streaming gaan werken om beneden te kunnen gamen vanaf mijn game systeem. Beiden bedraad aangesloten dus netwerksnelheid zal geen issue zijn.

Vraag me af of het wellicht verstandiger is om dan een sneller model te kopen.Maar geen idee of dit in de praktijk ook echt verschil gaat maken. Ik heb al snel de neiging om maar wat duurder te gaan zitten puur om wat meer performance in reserve te hebben, maar als ik die nooit ga gebruiken dan is dit natuurlijk overbodig. Iemand wat tips?
Als het puur om media af te spelen is dan is de nuc5cpyh meer dan genoeg. Ik "mis" enkel cpu als ik wil zippen of encrypten. Ik gebruik mijn nuc voor popcorn time, netflix, dropbox, kodi, youtube etc.. . Werkt allemaal super. Enkel de wifi suckt van die toestellen maar met kabel heb jij daar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryostorm
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-07 15:03
Ik heb steeds meer interresse in een NUC. Nou kijk vaak anime etc. Is een (budget) NUC ook geschikt om die 10bit files af te spelen? Of moet ik toch een wat duurder model hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Cryostorm schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:45:
Ik heb steeds meer interesse in een NUC. Nou kijk vaak anime etc. Is een (budget) NUC ook geschikt om die 10bit files af te spelen? Of moet ik toch een wat duurder model hebben?
http://kodi.wiki/view/Hi10P

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryostorm
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-07 15:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik wilde deze config bestellen.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel NUC Kit NUC5PPYH€ 178,50€ 178,50
1Crucial CT51264BF160BJ€ 20,95€ 20,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 199,45

Nu heb ik hier nog enkel opslag voor nodig. Ik wil sowieso een SSD ivm performance, geluid en energieverbruik. Echter twijfel ik tussen een M.2 SSD en een normale SATA SSD. Mijn reden om voor een M.2 SSD te gaan is zodat ik later een hardeschijf kan toevoegen voor het geval ik alsnog lokale opslag wil. Prijsverschil is zo'n 15-20 euro, beetje afhankelijk van welk merk.
Wat is jullie ervaring met een M.2 SSD, werkt dit vergelijkbaar met een SATA SSD?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad_Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-07 18:30
Yargo schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:53:
[...]

Heb toch eens een andere hdmi kabel geprobeerd en waarempel, hij heeft nog niet geflikkert ☺. Tx voor de tip!

EDIT: ik heb te vroeg gesproken 😕. Na een kwartiertje afspelen terug af en toe zwart scherm 😡. Enkel bij het afspelen van een film in vb Classic Player en de rest. Van zodra ik het op pauze zet is het gedaan met af en toe zwart worden... Ook gewoon in Kodi zelf, gewoon het menu is een reden voor geflikker 😡.

Misschien nog een vraagje ivm de video playback. Die worden gestreamt vanaf een Synology NAS. Op mn vorige htpc ging dit echt zonder stottering. Nu blijkbaar heel miniem om de zoveel seconden een kleine framedrop. Iets van niets maar toch zie ik het dus het stoort ☺. Op hoeveel Hz staat de vernieuwingsfrequentie bij jullie in het Intel HD Graphics Control?

Resolutie voor een Ultrahd tv staat op 3840x2160. Ik kan nog naar 4096x2160 gaan maar dat is niet aanbevolen zegt hij ( bij 3840x2160 staat dat er wel bij).

Zijn er nog andere tweaks die ik kan gebruiken buiten Kodi om een goede playback te hebben?
ik heb een soortgelijk probleem gehad met mijn NUC waarbij ook in Windows zelf het beeld af en toe op zwart sprong. Dit had uiteindelijk bij mij te maken met het feit dat de Intel video drivers hadden besloten dat 59hz een veel betere instelling voor mijn tv was dan 60hz. En blijkbaar vindt of mijn tv (Philips) of mijn receiver (Denon) deze instelling niet leuk en vertoonde hierdoor bovenstaande gedrag. De oplossing was bij mij dan ook om de instelling terug op 60hz te zetten en een reboot!! te doen. De reboot is nodig omdat anders de drivers weer reverten naar 59hz. Na dit gedaan te hebben, heb ik het probleem nooit weer gezien. Als dit niet helpt kijk dan ook even bij de beeldscherm eigenschappen van Windows zelf, het kan zijn dat deze nog steeds op 59hz staan.

Dit probleem is trouwens ook niet voorbehouden aan alleen de NUC`s maar aan veel meer apparaten die exclusief de videokaart van de I-procesoren gebruikt. Google maar eens op "intel 59hz"

PSN-id: karlbani / Steam-id: karlbani

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Tsurany schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:39:
Ik wilde deze config bestellen.
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 199,45

Nu heb ik hier nog enkel opslag voor nodig. Ik wil sowieso een SSD ivm performance, geluid en energieverbruik. Echter twijfel ik tussen een M.2 SSD en een normale SATA SSD. Mijn reden om voor een M.2 SSD te gaan is zodat ik later een hardeschijf kan toevoegen voor het geval ik alsnog lokale opslag wil. Prijsverschil is zo'n 15-20 euro, beetje afhankelijk van welk merk.
Wat is jullie ervaring met een M.2 SSD, werkt dit vergelijkbaar met een SATA SSD?
Uit de specificaties van bovenstaande NUC valt te halen dat de M.2 interface voor het type E geschikt is?
Kan daar wel een M.2 SSD in geplaatst worden vraag ik mij af?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

hardware-lover schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:39:
[...]

Uit de specificaties van bovenstaande NUC valt te halen dat de M.2 interface voor het type E geschikt is?
Kan daar wel een M.2 SSD in geplaatst worden vraag ik mij af?
Dat is een goed punt, ik had niet gezien dat daar ook nog weer verschillen in zitten. Ik ga het na m'n lunchpauze even uitpluizen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tsurany schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:01:
[...]

Dat is een goed punt, ik had niet gezien dat daar ook nog weer verschillen in zitten. Ik ga het na m'n lunchpauze even uitpluizen :Y)
Alstu; de HCL van de NUC :)

Drives - 2.5" SSD
Crucial (Micron)* M500 120 GB SATA 2.5" 7 mm CT120M500SSD1
Intel SSD 330 SSDSC2CT120A3K5
Intel 530 Series, 120 GB, MLC, 2.5", 7 mm, 1 Pack SSDSC2BW120A401
Intel SSD 530/180 GB SSDSC2BW180A401
Intel SSD 530 series 240 GB 2.5" 7 mm SATA 6 GB/s 20 nm MLC SSDSC2BW240A401
Transcend SSD370 (256 GB) TS256GSSD370

/edit: via http://www.intel.com/cont...nuc/nuc-kit-nuc5ppyh.html kom ik al helemaal geen M2-slot tegen?

/edit2: de H-uitvoering van deze NUC heeft volledig andere specs dan de B-versie die hardware-lover in "Kodi Mediaspeler met Intel NUC's" laat zien. Ik kom via http://www.intel.com/cont...uc/nuc-pentium-brief.html echt niet op een M2-slot uit.

[ Voor 24% gewijzigd door MAX3400 op 06-08-2015 12:22 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
De verwarring in die producttypen wordt op deze pagina veroorzaakt.

http://www.intel.com/supp.../desktop/sb/CS-034051.htm

Als je op de link van NUC5CPYH (kit) & NUC5PPYH (kit) klikt dan opent een pdf bestand wat gaat naar het B-type. Het M.2 slot (volgens mij in beiden aanwezig), is enkel bedoelt voor de Wifi/Bluetooth module en die zit dan in een M.2 type E. Die staat wel onder de specificaties vermeld onderin de product-pagina.

Intel® Wireless-AC 3165 M.2 2230, wireless antennas (IEEE 802.11ac, Bluetooth* 4, Intel® Wireless Display)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hmm dan zit ik toch vast aan een normale SSD. Wel jammer want wilde anders een HDD bijsteken als download locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Tsurany schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:59:
Hmm dan zit ik toch vast aan een normale SSD. Wel jammer want wilde anders een HDD bijsteken als download locatie.
pricewatch: Seagate Laptop Thin SSHD ST1000LM014, 1TB ?

Relatief rap ding en groot zat om wat te downloaden. Ik persoonlijk zou het zonde vinden als je meer dan 256GB SSD in een Kodi-bakje hangt. Maar dat ben ik; zelfs mijn main werkstation thuis draait op minder dan 128GB SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Opslag vind sowieso op m'n FreeNAS bak plaats maar dacht er aan om deze HTPC eveneens als download machine in te stellen en dan de data na het downloaden door te sturen naar FreeNAS. Puur omdat ik Windows fijner vind om mee te werken dan jails in de FreeNAS omgeving. Maar anders hang ik er wellicht gewoon een externe schijf aan via USB. En dan de kleinste SSD in de HTPC zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Tsurany schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 16:06:
Opslag vind sowieso op m'n FreeNAS bak plaats maar dacht er aan om deze HTPC eveneens als download machine in te stellen en dan de data na het downloaden door te sturen naar FreeNAS.
Semi-offtopic maar een beetje cron-job/PS1-script regelt toch direct dat elke download naar je NAS gaat? Tenzij je daar zelf allerlei controles nog op wil uitvoeren, hoef je niet meer dan (grofweg) 50GB vrije ruimte te hebben voor elk BD-image? Afgezien daarvan, maar discussierbaar, niet elke SSD vindt het leuk technisch gezien als er torrents op komen en dus relatief veel random writes ivm levensduur.

Ach, ik denk dat ik je niks nieuws vertel en dat je zelf echt wel de beste keuze maakt voor je NUC d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

MAX3400 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 16:13:
[...]

Semi-offtopic maar een beetje cron-job/PS1-script regelt toch direct dat elke download naar je NAS gaat? Tenzij je daar zelf allerlei controles nog op wil uitvoeren, hoef je niet meer dan (grofweg) 50GB vrije ruimte te hebben voor elk BD-image? Afgezien daarvan, maar discussierbaar, niet elke SSD vindt het leuk technisch gezien als er torrents op komen en dus relatief veel random writes ivm levensduur.

Ach, ik denk dat ik je niks nieuws vertel en dat je zelf echt wel de beste keuze maakt voor je NUC d:)b
Probleem is inderdaad dat een SSD geen al te lange levensduur heeft. Met veel downloads en torrents als downloadmethode is een SSD toch niet fijn. Ik ga gewoon voor een SSD en mocht ik lokaal willen downloaden sluit ik wel een USB hardeschijf aan. Vooralsnog de server zelf laten downloaden.

Ik ga maar voor een 120GB versie. In principe is 60GB ook genoeg maar dan kom ik op 45 euro uit voor de Kingston V300 en dan is 60GB extra voor minder dan 20 euro eigenlijk een uitgesproken zaak. Ik weet nooit wat ik er later nog meer mee wil gaan doen dus dan liever wat extra investeren in grotere opslag.

#ProductPrijsSubtotaal
1Crucial BX100 120GB€ 61,95€ 61,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 261,40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Laatst online: 09-09 19:49
Tsurany schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 15:02:
Ik wil een nieuwe mediaspeler kopen en zo'n NUC lijkt mij erg interessant. Echter twijfel ik tussen de volgende twee modellen:...

...
Ik had met de DN2820FYKH geen probleem met het streamen van games via Steam. Met 720p was het vloeiend, 1080p ging ook wel, maar je kon nog af en toe een klein hikje verwachten. Vooral menu voelde niet helemaal vloeiend aan. Ik verwacht met de nieuwe NUC5CPYH een beter resultaat door de betere GPU performance. Ik verwacht al niet teveel verschil met de duurdere NUC5PPYH.

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinkjanus
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-07 16:28
Hoi medetweakers,

Ik heb zojuist ongeveer dezelfde setting als hierboven besteld. Na trots eigenaar te zijn geweest van een Raspberry Pi, was ik toe aan iets snellers. Dit heeft me doen besluiten om een NUC aan te schaffen. Nu heb ik altijd met veel plezier gebruik gemaakt van de CEC mogelijkheid, maar ik begrijp dat dit nu verleden tijd zou moeten zijn. Hier baal ik uiteraard van, ondanks het feit dat er ook prima apps zijn gemaakt om Kodi te besturen. Ik vroeg me echter af of er niet een optie is om er alsnog gebruik van te maken. Zo kun je dus een (dure) pulse eight ontvanger kopen, wat ik liever niet doe uiteraard. Is het niet mogelijk om mijn oude RPi zo te configureren zodat deze als ontvanger werkt? Dat ik een usb kabel aansluit op mijn NUC ofzo?

Ik ben geen programmeur en ook geen groot technicus. Ik zie alleen geen reden waarom dit niet zou kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:33
Stinkjanus schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 09:58:
Hoi medetweakers,

Ik heb zojuist ongeveer dezelfde setting als hierboven besteld. Na trots eigenaar te zijn geweest van een Raspberry Pi, was ik toe aan iets snellers. Dit heeft me doen besluiten om een NUC aan te schaffen. Nu heb ik altijd met veel plezier gebruik gemaakt van de CEC mogelijkheid, maar ik begrijp dat dit nu verleden tijd zou moeten zijn. Hier baal ik uiteraard van, ondanks het feit dat er ook prima apps zijn gemaakt om Kodi te besturen. Ik vroeg me echter af of er niet een optie is om er alsnog gebruik van te maken. Zo kun je dus een (dure) pulse eight ontvanger kopen, wat ik liever niet doe uiteraard. Is het niet mogelijk om mijn oude RPi zo te configureren zodat deze als ontvanger werkt? Dat ik een usb kabel aansluit op mijn NUC ofzo?

Ik ben geen programmeur en ook geen groot technicus. Ik zie alleen geen reden waarom dit niet zou kunnen werken.
De Pi ervoor misbruiken zou misschien nog wel kunnen, als je het via ethernet doet. Maar echt praktisch is het niet. Je zal er hoe dan ook het nodige voor moeten gaan knutselen want afaik bestaat daar nog niets voor...

https://www.pulse-eight.com/c/59/hdmi-cec-control
Voor €27,13 zou ik het dus niet al te moeilijk maken als ik eerlijk ben...

[ Voor 9% gewijzigd door kroegtijger op 07-08-2015 10:19 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Configuratie inmiddels besteld. Ondanks dat de Celeron versie waarschijnlijk ook goed zou werken toch besloten te gaan voor de Pentium versie. Met name omdat de GPU sneller is (wellicht handig bij HEVC, al moet de Celeron versie dat in principe ook al goed aankunnen) en het praktischer is om wat CPU kracht over te hebben mocht ik hem later voor meerdere taken willen inzetten.

Even Azerty gemaild om het product toegevoegd te laten worden aan hun assortiment en vervolgens daar besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik gebruik inmiddels de Intel Remote Keyboard App op mijn Galaxy S5 om de NUC te bedienen. Werkt bijna feilloos... Ik krijg bij het opstarten de app niet aan de praat om ook echt mee in te loggen. Schijnbaar werkt de app nog niet als je nog voor de desktop en in het inlogscherm zit. Meer mensen hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Edmin schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 12:30:
Ik gebruik inmiddels de Intel Remote Keyboard App op mijn Galaxy S5 om de NUC te bedienen. Werkt bijna feilloos... Ik krijg bij het opstarten de app niet aan de praat om ook echt mee in te loggen. Schijnbaar werkt de app nog niet als je nog voor de desktop en in het inlogscherm zit. Meer mensen hier ervaring mee?
Ken de app niet.
Maar misschien kan je iets met een scheduled task doen? Door de service/app oid al op te starten bij het aangaan van de PC. Dit werkt niet voor alle services etc. Maar vele vinden het prima.
Hoef je niet te wachten totdat je ingelogd bent.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:40
boe2 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 14:35:
Ok, ergens deze week nog eens een poging wagen. Misschien dat ik nog wel een pull request doe met instructies voor xbox controllers :).

Ook een mooie herinnering dat netflixbmc echt wel overbodig is, de oplossing in jouw guide is veel beter :)
SiErRa schreef op maandag 13 juli 2015 @ 12:38:

Afstandbediending / PS3 controller gebruiken voor Chrome (NetFlix)
Dit kan je in xorg.conf regelen, maar conflicteerd met Kodi en Steam, waardoor je dubbele clicks krijgt.
Chrome weer makkelijk afsluiten, dat gaat beetje lastig icm kiosk mode.

Heeft iemand hier al iets voor bedacht?
hebben jullie voorbeelden hoe jullie Netflix gebruiken?
Ik heb nu namelijk nog netflixbmc, maar merk toch dat het niet altijd lekker werkt.
Ben nog niet een goed alternatief tegen gekomen om vanuit kodi netflix te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
The Fatal schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 21:45:
[...]

[...]

Ik heb nu namelijk nog netflixbmc, maar merk toch dat het niet altijd lekker werkt.
Ben nog niet een goed alternatief tegen gekomen om vanuit kodi netflix te gebruiken.
Er is ook geen alternatief in kodi. Ik gebruik kodibuntu en via chrome kijk ik netflix. Ding is dat je dan geen surround hebt. Enkel met een native app van netflix heb je dit zoals op de chromecast, TV's etc... .
Wachten tot netflix een app uitbrengt voor kodi of voor linux :-)

• dotslasher
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 23:32
Ik heb een issue met mijn intel nuc d54250wyk waar ik geen 4K resolutie kan instellen in Windows 10.

Ik krijg dan: Resolutie niet ondersteund of No Signal als ik deze aansluit op via mijn Sony STR DN1050 receiver.
Mijn desktop wordt wel ondersteund, ik heb deze via dezelfde HDMI input aangesloten en die geeft wel perfect beeld (Geforce 970gtx).

Dus ik neem aan dat het geen Receiver issue is.

Als ik de NUC rechtstreeks op mijn 55HU7500 Samsung TV aansluit heb ik wel 4K beeld.

Het rare is dat de 4K resoluties (3840 × 2160 & 4096 × 2160) worden getoond als ondersteunde resoluties (wel 24p voor 4096x en 30p voor 3840x).

Alle andere resoluties onder deze 2 werken wel perfect.

Iemand enig idee?

OS+ Drivers: Windows 10 x64 - Intel GFX versie 4256 (via windows).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

DarkSide schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 12:33:
[...]

Ken de app niet.
Maar misschien kan je iets met een scheduled task doen? Door de service/app oid al op te starten bij het aangaan van de PC. Dit werkt niet voor alle services etc. Maar vele vinden het prima.
Hoef je niet te wachten totdat je ingelogd bent.
Ik heb het inmiddels opgelost door gewoon een lokaal account zonder inlog op de NUC in te stellen. Uiteindelijk is het toch een gezinsmachine, waar vooral TV op gekeken wordt.

Dank voor de tip iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yarisken schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 12:55:
[...]

Er is ook geen alternatief in kodi. Ik gebruik kodibuntu en via chrome kijk ik netflix. Ding is dat je dan geen surround hebt. Enkel met een native app van netflix heb je dit zoals op de chromecast, TV's etc... .
Wachten tot netflix een app uitbrengt voor kodi of voor linux :-)
En als ik nu ipv Kodi, Windows 10 installeer op m'n NUC.
1. Gaat dit wel?
2. Dan kan ik Netflix wel normaal gebruiken toch?
3. Andere films welke op m'n nas staan zijn iets omslachtiger te vinden, maar zijn ze wel normaal af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:05
Onder windows kun je browser starten en netflix kijken ja (of via de windows app store als daar een netflix app staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:46:
[...]

En als ik nu ipv Kodi, Windows 10 installeer op m'n NUC.
1. Gaat dit wel?
2. Dan kan ik Netflix wel normaal gebruiken toch?
3. Andere films welke op m'n nas staan zijn iets omslachtiger te vinden, maar zijn ze wel normaal af te spelen?
Windows 10 op de NUC.
Kodi installeren in op windows 10.
Kodi connecten naar NAS waar films en series staan.
En netflix windows 10 app gebruiken om netflix te kijken

Zo draait hij bij mij.
Alleen mijn NUC heeft geen DTS-HD en DD TrueHD drivers voor windows. Intel heeft ze eruit gehaald (heb nog een verzoek lopen bij intel).
Maar verder is deze setup prima.
14W vermogen onder load. Ten opzichte van >100W voor mijn oude HTPC

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
DarkSide schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:52:
[...]

Windows 10 op de NUC.

Zo draait hij bij mij.
Alleen mijn NUC heeft geen DTS-HD en DD TrueHD drivers voor windows. Intel heeft ze eruit gehaald (heb nog een verzoek lopen bij intel).
Volgens mij moest je bij zowel windows 8/8.1 als windows 10 oudere drivers gebruiken wil je truehd-dtshd werken, zal eens kijken of ik de intel forum link nog kan vinden, had namelijk zelfde probleem met een Celeron j1800.

Gevonden: https://communities.intel.com/message/263590#263590

Nu weet ik alleen niet of dit voor alle nucs werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door devil-strike op 26-08-2015 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

Ik heb een brasswel nuc. En heb afgelopen weekend heel veel drivers getest.
Maar helaas.
(maar hij speelt wel 4k content af met 5% load)

maar bedankt voor de Tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
DarkSide schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:52:
[...]

Windows 10 op de NUC.

Zo draait hij bij mij.
Onder windows 10 lees ik "mixed" verhalen. Bij sommige werkt surround en bij sommige niet.
Windows is op dat vlak dan wel een betere keuze als je surround wil voor netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:52
Yarisken schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 15:34:
Onder windows 10 lees ik "mixed" verhalen. Bij sommige werkt surround en bij sommige niet.
Windows is op dat vlak dan wel een betere keuze als je surround wil voor netflix.
Is er dan een windows netflix app?
Netflix in de browser geeft, voor zover ik weet, sowieso geen surround.

Als je een redelijk nieuwe SmartTV hebt, ben je beter af met de SmartTV app.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Nnoitra schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 15:53:
[...]

Is er dan een windows netflix app?
Netflix in de browser geeft, voor zover ik weet, sowieso geen surround.

Als je een redelijk nieuwe SmartTV hebt, ben je beter af met de SmartTV app.
Ja via de "store" kan je die installeren. Hoef je netflix niet meer via de browser te starten.
Je kan is testen en zien of je surround kan afspelen.

Via de browser is het idd geen surround. Via een app op de smartTV of de chromecast etc... wel.

Voor mij is het een "nice to have" mocht er ook surround kunnen worden afgespeeld via linux. Ik ga hiervoor wel geen windows installeren.
Ofwel brengen ze een officiele plugin uit voor kodi, dat zou ook super zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Yarisken op 26-08-2015 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

Mijn nuc geeft Prima 5.1 weer. DTS, DD etc zowel in kodi als ik netflix app.
Het is puur DTS-HD MA en DD True HD wat niet werkt onder windows. (op mijn nuc dan zowel onder 8.1 als 10) Oudere nucs schijnen idd met een oudere driver het wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squinck
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-09 08:08
OK we gaan het met windows eens proberen

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:43
The Fatal schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 21:45:
[...]

[...]

Ik heb het opgegeven met de NUC, ik kijk nu met een Xbox One, met de Plex app en Netflix App.
Werkt gewoon met Logitech Harmony afstandbediening.

Ik gebruik m'n NUC nu als domotica server.

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:50
Mijn kodibuntu op mijn nuc vond het niet zo leuk om via de SQL db te werken.
In Windows 8.1 doet hij het zonder piekeren en loopt als een tierelier.
Ondanks dat ik de LAN vertraging in Kodibuntu had ingesteld wilde hij t maar niet slikken.

Lang leve windows in dit geval.

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Is er al iemand die een NUC (d54250wyk) een upgrade naar Windows 10 heeft gegeven?

Werkt op zich prima maar ik heb een beetje last van fan noise sinds de upgrade. Ook in idle stand.
Hij doet dit voornamelijk in de laatste versie van kodi 15.1. Ik heb kodi al verwijderd en opnieuw een verse install gegeven maar helaas. Kan nu niet goed bepalen of het komt door een latere release van Kodi of door de Windows upgrade.

Ik heb ook een leuke computer..

• hardware-lover
  • Niet online
Heb je het overmatige ventilator geluid ook op het Windows bureaublad, dus in idle, zonder Kodi (of iets anders) actief te hebben? Zie je via taakbeheer ook een hogere systeembelasting als Kodi actief is?

Testing, one, two ...

• Tranzy
Mindere mate. Hij staat eigenlijk altijd aan en idle, pas wanneer ik Kodi start gaat deze enorm blazen en neemt dit pas af na een tijdje maar nog steeds hoorbaar.

Ik heb een bios update gedaan voordat ik met de Windows upgrade was begonnen met daarna direct een driver update via intel upgrade utility. Dus echt pinpointen kan ik niet meer goed wat de oorzaak is.

Eigenlijk lijkt de NUC nu veel sneller te reageren qua fan speed op processor gebruik.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik heb een DN2820FYK op Win10 met Kodi 15.1 en de fan reageert niet anders dan toen ik Openelec gebruikte. Welkicht heb je toch nog processen op de achtergrond draaien die CPU cycles opslokken?

• hardware-lover
  • Niet online
Zijn je BIOS fan instellingen al eens aangepast of heb je daar nog niet mee gespeeld? Wat zie jij als processor-belasting als het systeem in rust is op het Windows bureaublad?

Testing, one, two ...

• Tranzy
Edmin schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 16:19:
Ik heb een DN2820FYK op Win10 met Kodi 15.1 en de fan reageert niet anders dan toen ik Openelec gebruikte. Welkicht heb je toch nog processen op de achtergrond draaien die CPU cycles opslokken?
Mag ik vragen of jij een upgrade hebt gedaan of een clean install?

Ik zie geen bijzondere processen draaien maar wat ik wel merk is wanneer ik meer grafische vensters open heb staan, mijn fan harder gaat draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Clean install win 8.1, upgrade naar win 10 en daarna de laatste versie van Kodi geinstalleerd. Geen echte OS tweaks nog uitgevoerd verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Even terzijde maar dit is de opvolger van de DN2820FYK:

pricewatch: Intel NUC Kit NUC5CPYH

Beide kosten ongeveer evenveel maar de 5CPYH is nieuwer en performanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Ik ben er achter gekomen dat hij toch gaat blazen wanneer de NUC in een scherm van Kodi zit. Je hoort de fan meer wanneer ik door de menu's heen blader. Dus grafisch belast ik hem iets meer.

Wanneer ik Kodi sluit is het weg.

Ik heb het volgende gedaan:

Duty Cycle in Bios op manual gezet en 25%. Dit zorgt voor een maximale fan speed van 2000rpm.
Daarna Intel Processor Diagnostic Tool gedraaid en de CPU komt niet boven de 65 graden uit. Idle rond 57c.

Voor de CPU load:
Detected --> GenuineIntel
Found --- Genuine Intel Processor ---

--- Temperature Test ---

Temperature Test Passed!!!

Temperature = 33 degrees C below maximum.

Na de CPU load:
CPU Load Passed!!!

--- Temperature Test ---

Temperature Test Passed!!!

Temperature = 16 degrees C below maximum.

Dat zijn acceptabele waardes lijkt mij?

[ Voor 27% gewijzigd door Tranzy op 29-08-2015 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Yarisken schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:10:
Even terzijde maar dit is de opvolger van de DN2820FYK:

pricewatch: Intel NUC Kit NUC5CPYH

Beide kosten ongeveer evenveel maar de 5CPYH is nieuwer en performanter.
Geen IrDA meer maar wel een VGA aansluiting? Voor een homemovie systeem rare keuzes als je het mij vraagt.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Heeft wel nog gewoon een infrarood sensor, ontbreekt uit de pricewatch overview. Op de Intel site staat het duidelijk genoemd:
2x USB 3.0 ports on the back panel
2x USB 3.0 ports on the front panel (1x charging capable)
2x Internal USB 2.0 via header
Consumer Infrared sensor on the front panel
Bron: http://www.intel.com/cont...nuc/nuc-kit-nuc5cpyh.html

Ik heb zelf de NUC5PPYH en die heeft ook een infrarood sensor. Werkt perfect, opstarten via infrarood en afsluiten via infrarood. Dat laatste door de MCE slaapknop in Kodi het afsluit menu te laten openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Ik zie het in de pricewatch nu ook inderdaad.Dan is het inderdaad een interessante vervangen. Ik denk dat ik ook voor dit model ga voor mijn kodi setup. Is 4 GB geheugen voldoende in dat geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

4gb voor kodi en windows 10 is prima.
Heb wel de PPH versie. Maar dat maakt niet zo veel uit.
Draait hier soepeltjes.(op DTS HD na. daar heeft intel geen drivers voor :-( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Meer dan voldoende. Ik draaide Kodi met Windows 7 op 512MB geheugen en dat draaide in vrijwel alle gevallen nog prima. Ik heb zelf ook de NUC5PPYH versie omdat ik graag een quadcore CPU wilde tezamen met de iets sterkere GPU. Voor 40 euro vond ik dat wel een logische upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Bor schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 15:30:
Ik zie het in de pricewatch nu ook inderdaad.Dan is het inderdaad een interessante vervangen. Ik denk dat ik ook voor dit model ga voor mijn kodi setup. Is 4 GB geheugen voldoende in dat geval?
Enige bottleneck van die toestellen is de cpu. Zelfs 2 GB is voldoende voor kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

CPU bottleneck ligt er aan waarvoor je hem wilt gebruiken.
Single core zijn ze niet zo sterk. Maar multicore komt valt het nog mee.
Daarbij kan ik 4k HEVC bestanden met slechts 5% cpu probleemloos draaien (niet in kodi helaas, maar met de default win10 video app).
En mijn I7 4600m met 8 Gig geheugen heeft daar toch 35 a 40% voor nodig.
En mijn oude HTPC kan ze helemaal niet afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joecks
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 18:24
Ik heb de NUC5i3RYH met Windows 10 en speel met Kodi probleemloos Dolby , DTS, DTS-HD MA af , ook doet hij H.265 (HEVC) op zijn slofjes....

Netflix App doet DD+

Zeer tevreden met deze kleine alleskunner !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
NUC5i3RYH = 5e generatie Broadwell i3 met Intel Graphics HD 5500 en deze heeft inderdaad standaard (Hybrid) ondersteuning voor HEVC, vandaar het probleemloze afspelen. Het enige wat nu nog wordt gemist is een HDMI 2.0 uitgang.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Laatst online: 13:43
joecks schreef op woensdag 02 september 2015 @ 16:04:
Ik heb de NUC5i3RYH met Windows 10 en speel met Kodi probleemloos Dolby , DTS, DTS-HD MA af , ook doet hij H.265 (HEVC) op zijn slofjes....

Netflix App doet DD+

Gebruik je wel gewoon een muis en toetsenbord? Of kan je de Netflix App met een afstandsbediening gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joecks
SiErRa schreef op woensdag 02 september 2015 @ 16:27:
[...]

Gebruik je wel gewoon een muis en toetsenbord? Of kan je de Netflix App met een afstandsbediening gebruiken?
Ik heb een Microsoft All-in-One Media Keyboard gekocht, werkt uitstekend ! ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joecks
hardware-lover schreef op woensdag 02 september 2015 @ 16:26:
NUC5i3RYH = 5e generatie Broadwell i3 met Intel Graphics HD 5500 en deze heeft inderdaad standaard (Hybrid) ondersteuning voor HEVC, vandaar het probleemloze afspelen. Het enige wat nu nog wordt gemist is een HDMI 2.0 uitgang.
Maar dan wel weer een 1.2 Displayport .... kan je misschien uitleggen wat het voordeel zou kunnen zijn van HDMI 2.0 t.o.v. de mini Displayport 1.2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

joecks schreef op woensdag 02 september 2015 @ 16:04:

Netflix App doet DD+

Heb je nog iets speciaals gedaan voor DTS HD MA?
Volgens de gegevens ondersteund die van mij het ook. Maar ik krijg het onder windows niet aan de praat.
In Openelec moet het wel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
joecks schreef op woensdag 02 september 2015 @ 17:44:
[...]
Maar dan wel weer een 1.2 Displayport .... kan je misschien uitleggen wat het voordeel zou kunnen zijn van HDMI 2.0 t.o.v. de mini Displayport 1.2 ?
Dat laatste eigenlijk (tot op dit moment) niet aanwezig is op een TV en de tot nu toe verschenen DP>HDMI 2.0 converters niet goed werken?

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 02-09-2015 18:33 ]

Testing, one, two ...

• joecks
DarkSide schreef op woensdag 02 september 2015 @ 17:56:
[...]

Heb je nog iets speciaals gedaan voor DTS HD MA?
Volgens de gegevens ondersteund die van mij het ook. Maar ik krijg het onder windows niet aan de praat.
In Openelec moet het wel gaan.
Ik heb in Kodi de audio output op WASAPI gezet en alles aangevinkt wat mijn versterker ondersteund,. In Windows heb ik de eigenschappen van afspeelapparaat op 7.1 gezet.

• joecks
hardware-lover schreef op woensdag 02 september 2015 @ 18:31:
[...]

Dat laatste eigenlijk (tot op dit moment) niet aanwezig is op een TV en de tot nu toe verschenen DP>HDMI 2.0 converters niet goed werken?
Ok, ik ben hier nog niet zo in thuis, ik heb (nog) geen 4k scherm... Heb wel een minidiplay naar HDMI van mijn SurfacePro aangesloten op de NUC en dat ging goed, alleen snapte mijn tv daar helemaal niks van , die raakte de weg kwijt met aangesloten apparaten die hij niet meer zag (Bravia Sync) (Beeld en geluid waren overigens wel top) Nu heb ik de NUC met een HDMI kabel naar mijn Marantz versterker aangesloten en dat werk voor de komende tijd prima...

• Bor
  • Nu online

Bor

Welke KODI setup procedure gebruiken jullie eigenlijk? Gewoon alleen de Kodi distributable met handwerk of een of andere handige aangepaste versie of tutorial?

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gewoon Kodi downloaden, installeren en dan m'n AdvancedConfig XML in de userdata directory knallen. Dan ben ik in principe al klaar. Even twee subtitle providers installeren en klaar.

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

joecks schreef op donderdag 03 september 2015 @ 07:06:
[...]

Ik heb in Kodi de audio output op WASAPI gezet en alles aangevinkt wat mijn versterker ondersteund,. In Windows heb ik de eigenschappen van afspeelapparaat op 7.1 gezet.
Ok gewoon standaard installatie dus.
Heb ik ook gedaan. Maar in windows bij supported formats zie ik de DTS HD niet terug.
In Kodi werkt passthrough dan ook niet. Dan heb ik geen geluid.
En moet ik passthrough uit zetten dan heb ik "gewoon" DTS.

Op intel forum heeft iedereen er last van. Als ik dit had geweten had ik wel een i3 versie genomen.
Maar tnx.

• hardware-lover
  • Niet online
Even voor diegene met de HD Audio problemen onder Windows, het wil nog wel eens helpen om alleen de Audio-drivers achteraf eens opnieuw handmatig te installeren. Deze mogen ook uit een ouder pakket Intel drivers komen. Zo kon ik onder Windows vaak HD audio wel een de praat krijgen. Dus vanuit apparaat-beheer enkel het stuurprogramma voor audio installeren, desnoods geheel handmatig. De audio-drivers staan ook in een apart mapje opgenomen in het driver-pakket. Je mag dus probleemloos verschillende video- en audiodriver versies door elkaar gebruiken, Windows doet daar meestal niet moeilijk over.

Testing, one, two ...

• maomanna
Tsurany schreef op donderdag 03 september 2015 @ 08:42:
Gewoon Kodi downloaden, installeren en dan m'n AdvancedConfig XML in de userdata directory knallen. Dan ben ik in principe al klaar. Even twee subtitle providers installeren en klaar.
Welke providers heb je?
Ik gebruik Opensubtitles en NLondertitels, maar beide vinden geen NL ondertiteling, worden niet automatisch toegevoegd en de eerste geeft alleen Engelse subs aan.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

maomanna schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:14:
[...]

Welke providers heb je?
Ik gebruik Opensubtitles en NLondertitels, maar beide vinden geen NL ondertiteling, worden niet automatisch toegevoegd en de eerste geeft alleen Engelse subs aan.
Ik wil ook geen Nederlandse ondertitels. Vaak waardeloze vertalingen die op kritische punten de plank volledig mis slaan. Ik pak Opensubtitles en dan de Engelse ondertitels die synchroon lopen.
DarkSide schreef op donderdag 03 september 2015 @ 09:46:
[...]

Heb ik ook gedaan. Maar in windows bij supported formats zie ik de DTS HD niet terug.

Op intel forum heeft iedereen er last van. Als ik dit had geweten had ik wel een i3 versie genomen.
Maar tnx.
Mijn versterker ondersteund geen DTS HD dus voor mij is dat niet relevant. Wellicht moet je dan wel wat aanpassingen doorvoeren inderdaad.

[ Voor 38% gewijzigd door Tsurany op 03-09-2015 13:17 ]

• maomanna
zoekt en voegt kodi ze automatisch toe bij jou of moet je ze eerst met de hand selecteren?

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik kies voor met de hand selecteren. Automatisch toevoegen kan ook maar ik hoef ze met lang niet alle series te hebben. Maar dat is allemaal in te stellen binnen Kodi. Even een paar menu's doorlopen na installatie (5 min werk) en dan werkt alles out of the box.

• Tranzy
joecks schreef op donderdag 03 september 2015 @ 07:06:
[...]

Dit heb ik inderdaad ook zo staan! De reden dat ik van DirectX naar WASAPI was geswitched is omdat op DirectX DTS veel zachter en minder crisp uit mijn speakers kwam.

• hardware-lover
  • Niet online
Tranzy schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:57:
[...]
Dit heb ik inderdaad ook zo staan! De reden dat ik van DirectX naar WASAPI was geswitched is omdat op DirectX DTS veel zachter en minder crisp uit mijn speakers kwam.
Heb je al eens gekeken of er een DRC instelling op je receiver zit, en zo ja, speel dan eens wat met de diverse instellingen? Indien zowel DTS alsook DD beschikbaar als audiospoor, dan is het vaak een kwestie van smaak, hoewel DTS theoretisch de beste luister-ervaring van beiden op zou moeten leveren. Uncompressed DTS bedoel ik dan.

Testing, one, two ...

• Tranzy
Ik heb een Marantz 1604 set. Maar ik ben niet zo heel erg thuis in de instellingen moet ik je eerlijk zeggen. Ik stel de boel vaak in puur op gehoor.

Wat ik wel vind, ondanks dat theoretisch DTS "beter" zou moeten zijn, dat DD 5.1 veel harder en duidelijker uit mijn speakers komt. Ik heb al menig maal gekeken naar de instellingen maar kan het niet vinden waar dit door komt. Het grootste verschil maakte ik door WASAPI in Kodi te gaan gebruiken.

• hardware-lover
  • Niet online
DTS geluid heeft over het algemeen meer dynamiek, de meesten houden meer van een DTS dan DD geluid, maar smaken verschillen en zijn puur persoonlijk. Iedereen moet dat kiezen wat hij/zijzelf het prettigst vind, zo simpel is het ;)

Testing, one, two ...

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

Directsound maakt gebruik van de instellingen van de geluidskaart geloof ik.
En WASAPI is een passthrough setting waar Kodi eea overneemt.
De laatste is sowieso nodig voor de HD geluiden.

DTS en DD zijn verder beide lossy compressie technieken. Waarbij DTS iets minder compressie gebruikt en een hogere bitrate heeft. Ik vind DTS dan ook beter klinken dan een gelijkwaardig DD spoor.
Maar het kan dat signaal aangepast is, waardoor er een lagere bitrate is toegepast. Dan kan DD natuurlijk beter klinken.

Heb zelf een 1606 en verwacht dat je mischien Dynamic EQ aan hebt staan.
Zelf vind ik dit een negatieve invloed op het geluid hebben. Deze past het dynamisch bereik te veel aan en "hevelt" eea op. En dat klinkt niet lekker. Zelf nu gewoon Dynamic EQ uit staan. En Geluid via Audyssy op Reference niveau staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tranzy schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:27:
Ik heb een Marantz 1604 set. Maar ik ben niet zo heel erg thuis in de instellingen moet ik je eerlijk zeggen. Ik stel de boel vaak in puur op gehoor.

Wat ik wel vind, ondanks dat theoretisch DTS "beter" zou moeten zijn, dat DD 5.1 veel harder en duidelijker uit mijn speakers komt. Ik heb al menig maal gekeken naar de instellingen maar kan het niet vinden waar dit door komt. Het grootste verschil maakte ik door WASAPI in Kodi te gaan gebruiken.
Dat is vreemd. Ik heb een Marantz met B&W speakers en ik moet wel heeeeeeel goed luisteren om enig verschil te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-09 17:25
Hallo,

zijn er hier nog meer mensen die problemen hebben met het updaten van de BIOS ?
Ik heb vanaf de aanschaf tot heden al een keer of drie probleemloos de BIOS firmware geupdate.
Nu draait er 0048 op, en ik heb 0051 klaarstaan op een USB stick. Wanneer ie wil gaan updaten verschijnt er steeds een errormelding m.b.t. de Intel Management Engine.
(model : Intel NUC DN2820FYKH)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:03
EverLast2002 schreef op zondag 06 september 2015 @ 15:45:
zijn er hier nog meer mensen die problemen hebben met het updaten van de BIOS ?
Ik heb vanaf de aanschaf tot heden al een keer of drie probleemloos de BIOS firmware geupdate.
Nu draait er 0048 op, en ik heb 0051 klaarstaan op een USB stick. Wanneer ie wil gaan updaten verschijnt er steeds een errormelding m.b.t. de Intel Management Engine.
(model : Intel NUC DN2820FYKH)
Je hebt er niets aan, maar ik heb vandaag even getest: probleemloos geupgrade van 0050 naar 0051. Geen foutmeldingen of wat dan ook (en ook een DN2820FYKH).

Wellicht is de BIOS-file corrupt? Of misschien eerst naar 0050 upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
vanaalten schreef op zondag 06 september 2015 @ 22:43:
[...]

Je hebt er niets aan, maar ik heb vandaag even getest: probleemloos geupgrade van 0050 naar 0051. Geen foutmeldingen of wat dan ook (en ook een DN2820FYKH).

Wellicht is de BIOS-file corrupt? Of misschien eerst naar 0050 upgraden?
Bedankt voor je feedback.
Ik heb zo'n beetje alle manieren geprobeerd, maar uiteindelijk bleek dat de BIOS jumper op het moederbord er even af moest. Toen lukte de update wel. Daarna de jumper weer teruggeplaatst en alles werkt weer prima met 0051. :)
Ik heb nog nooit die jumper moeten verwijderen met vorige updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
DarkSide schreef op donderdag 03 september 2015 @ 09:46:
[...]

Maar tnx.
Gek genoeg heb ik dit probleem ook plots!

Ik heb geen geluid in de meeste films totdat ik Passthrough uitzet.

Is dit nu een Kodi issue of een Windows driver issue. Ik heb een NUC D54250WYK(H). Wel vreemd want onder 8.1 met Kodi versies onder 15.x nooit problemen gehad.

[ Voor 5% gewijzigd door Tranzy op 07-09-2015 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

Tranzy schreef op maandag 07 september 2015 @ 14:27:
[...]

Gek genoeg heb ik dit probleem ook plots!

Ik heb geen geluid in de meeste films totdat ik Passthrough uitzet.

Is dit nu een Kodi issue of een Windows driver issue. Ik heb een NUC D54250WYK(H). Wel vreemd want onder 8.1 met Kodi versies onder 15.x nooit problemen gehad.
Voor mij is het een windows driver issue.
Omdat ik als bij properties kijk van de geluidskaart bij het tabblad supported formats.
Er ook alleen DD en DTS staat. en geen TRUE HD of DTS HD MA.
Wel heeft kodi zijn audio engine aangepast sinds 14 meen ik.
En sommige berichten geven aan als je 12/13 draait het zou moeten werken.
Maar zelf geen zin om terug te gaan. Heb het iig in 14 en 15.

ook zou het gewoon onder openelec moeten werken.

[ Voor 3% gewijzigd door DarkSide op 07-09-2015 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Bij mij staan alle formaten maar het gekke is dat enkel bij het formaat DTS HD MA, met passthrough aan, geluid geeft. Mijn versterker geeft dit dan ook keurig aan op het display. Bij alle andere formaten is het nodig om passthrough uit te zetten en geeft mijn versterker "multi-in" aan.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkSide en anderen die problemen hebben met TRUE HD en DTS HD MA, waarschijnlijk is je nuc aangesloten op je versterker en vandaar uit met HDMI naar je TV ?

Ik heb het probleem ook gehad met alleen DTS en DD, als er bij geluidskaart properties in Win 10 geen ondersteuning staat voor 8 kanalen gaat bitstreaming van TRUE HD en DTS HD MA niet werken. De truc is om je monitor / TV info file in apparaatbeheer te updaten in Windows 10 (zoek in Google op EDID override). Je kunt dan een aangepast monitor info file aanmaken en installeren, na het opnieuw opstarten van Windows zie je wel ondersteuning van DTS HD etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2015 @ 17:10:
DarkSide en anderen die problemen hebben met TRUE HD en DTS HD MA, waarschijnlijk is je nuc aangesloten op je versterker en vandaar uit met HDMI naar je TV ?

Ik heb het probleem ook gehad met alleen DTS en DD, als er bij geluidskaart properties in Win 10 geen ondersteuning staat voor 8 kanalen gaat bitstreaming van TRUE HD en DTS HD MA niet werken. De truc is om je monitor / TV info file in apparaatbeheer te updaten in Windows 10 (zoek in Google op EDID override). Je kunt dan een aangepast monitor info file aanmaken en installeren, na het opnieuw opstarten van Windows zie je wel ondersteuning van DTS HD etc.
Zal eens kijken. Al heb ik wel 8 chanels staan. Maar niet alle supported formats.
Maar wie weet kan er eea om de tuin geleid worden?

wat zou er dan aangepast moeten worden in de info file?

[ Voor 3% gewijzigd door DarkSide op 09-09-2015 17:53 ]

Verwijderd

Het heeft iets te maken dat Windows niet goed detecteert wat de mogelijkheden zijn van het afspeelapparaat (in dit geval dus je versterker), het is al weer een tijdje geleden dat ik het uitgezocht heb maar volgens mij denkt Windows dat je TV/Monitor je afspeelapparaat is ipv je versterker. Als je dus de monitor info aanpast dmv EDID override en dit dus wijzigt werkt ook DTS HD etc. Raar maar waar :). Er zijn volgens mij tools te vinden op het internet om de info file te genereren. En ander kun je mijn file een keer proberen ?

• hardware-lover
  • Niet online
Ik heb er al lang geen gebruik van hoeven maken maar ook ik heb die override wel eens aan moeten maken en toe moeten passen in het verleden. Het e.e.a. is hier terug te vinden, http://www.avsforum.com/f...ng-issues-ati-5xxx-s.html, het ging toen vooral om AMD hardware die niet mee wilde werken.

Je moet niet zomaar een *.inf bestand gebruiken van een andere configuratie waarbij de hardware duidelijk afwijkend is van wat je zelf in gebruik hebt.

Edit: en tegen het einde van dat topic staat het volgende te lezen;

"Intel IGPUs/drivers don't accept EDID overrides"

[ Voor 17% gewijzigd door hardware-lover op 10-09-2015 15:09 ]

Testing, one, two ...

• EverLast2002
Wat mij al tijden bezighoudt en ik niet opgelost krijg :

- waarom krijg ik wel de volledige info (fanart, poster en info) te zien wanneer ik via het Hoofdmenu > TV Shows selecteer. Maar vervolgens in datzelfde menu een foldernaam open, er niks in staat (niet alle folders zijn leeg, maar toch wel een flink aantal). Plus dat een aantal serienamen er niet eens tussenstaan.
- ga ik via Hoofdmenu > Videos > Files : en open ik daar dezelfde foldernaam (zonder fanart, poster en info) dan krijg ik wel de bestanden te zien.

Waar zit hem dat in ??
Ik heb de mappen al gedefinieerd als zijnde tv-shows (via "content"), maar dat helpt niet.
Ik draai OpenElec 6.0 (vorige versies zelfde euvel).

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

hardware-lover schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:05:
Ik heb er al lang geen gebruik van hoeven maken maar ook ik heb die override wel eens aan moeten maken en toe moeten passen in het verleden. Het e.e.a. is hier terug te vinden, http://www.avsforum.com/f...ng-issues-ati-5xxx-s.html, het ging toen vooral om AMD hardware die niet mee wilde werken.

Je moet niet zomaar een *.inf bestand gebruiken van een andere configuratie waarbij de hardware duidelijk afwijkend is van wat je zelf in gebruik hebt.

Edit: en tegen het einde van dat topic staat het volgende te lezen;

"Intel IGPUs/drivers don't accept EDID overrides"
Hmm, toch eea geprobeerd. Maar helaas....
zelfs clean install van windows gedaan. en dan alleen intel display driver geinstalleerd.
En voor de zekerheid nog andere HDMI kabel en wat setting op versterker aangepast.
Maar krijg het niet voor mekaar.

• hardware-lover
  • Niet online
Ik heb op dit moment geen Celeron of Pentium uitvoering staan anders kon ik even het e.e.a. uitproberen, maar helaas.

Testing, one, two ...

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

geen probleem. Blijf af en toe wel iets uitproberen als iets lees.
Mocht het lukken, dan zal ik eea posten.

Verwijderd

Beste tweakers, is de INTEL NUC BOXNUC5CPYH CELERON N3050 nu snel genoeg om windows 10 op te installeren en koi en vlc ?

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 17:34:
Beste tweakers, is de INTEL NUC BOXNUC5CPYH CELERON N3050 nu snel genoeg om windows 10 op te installeren en koi en vlc ?
Prima te doen. Hoewel ik de PPH versie heb is deze allen qua CPU iets sterker en een snellere GPU.
Maar echte game stations zijn het toch niet.
De Celeron zal prima w10 aankunnen. En Kodi gebruikt HW accelleratie voor je MKV's en dat GPU is meer dan snel genoeg hiervoor. Sterker nog HEVC en 4k filmpjes zullen prima draaien.
De PPH heeft dan slechts 3 a 5 % CPU load (ter vergelijking mijn I7 4600m laptop heeft dan een load van 35 - 50 %).

Alleen als je DTS HD MA of DD True HD wilt afspelen werkt dit (nog) niet onder deze NUCs als je windows wilt gebruiken, Openelec ondersteund het wel weer.
De I3 versie schijnt het wel onder windows te kunnen. Maar is voor w10, YT, browsen en Kodi eigenlijk overkill.

Voor de rest dus wel zeer tevreden over mijn NUC die nu slechts 6-10W trekt tov mijn oude HTPC die 95-120W trok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Laatst online: 14-09 10:44

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

DarkSide schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 18:45:
[...]

Prima te doen. Hoewel ik de PPH versie heb is deze allen qua CPU iets sterker en een snellere GPU.
Maar echte game stations zijn het toch niet.
De Celeron zal prima w10 aankunnen. En Kodi gebruikt HW accelleratie voor je MKV's en dat GPU is meer dan snel genoeg hiervoor. Sterker nog HEVC en 4k filmpjes zullen prima draaien.
De PPH heeft dan slechts 3 a 5 % CPU load (ter vergelijking mijn I7 4600m laptop heeft dan een load van 35 - 50 %).

Alleen als je DTS HD MA of DD True HD wilt afspelen werkt dit (nog) niet onder deze NUCs als je windows wilt gebruiken, Openelec ondersteund het wel weer.
De I3 versie schijnt het wel onder windows te kunnen. Maar is voor w10, YT, browsen en Kodi eigenlijk overkill.

Voor de rest dus wel zeer tevreden over mijn NUC die nu slechts 6-10W trekt tov mijn oude HTPC die 95-120W trok
Ik neem aan dat je de PPYH variant bedoeld met de N3700 proc.

In ieder geval goed om te horen dat t allemaal soepeltjes loopt. Ik loop al een tijdje te dubben of ik nu toch niet voor een NUC zal gaan ipv een toegewijde mediaplayer (iets a la Wetek Play of een player met de op basis van de Amlogic S912). De huidige BD speler (LG BD390) heeft zijn beste tijd wel gehad, steeds vaker problemen met mkv's.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

Klopt de PPYH met de N3700.
Draai al jaren kodi als mijn media player op verschillende windows versies.
Zelf vind ik win8 of 10 lekker ivm de netflilx app die ook DD ondersteund.
Het zijn natuurlijk geen snelheids monsters. En als je ook veel office zaken als excel rekensheets of photoshop wilt gebruiken dan zou ik voor een i3 gaan.
Maar voor de rest zijn de celeron en pentium NUC's heerlijke apparaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 17:34:
Gezien je post-historie en de daarin meest recente vragen: nee.

De N3050 gaat je niet helpen om Windows 10 te draaien, met Kodi/VLC een FullHD-film af te spelen en ook nog voldoende resources over te houden voor je torrent-verkeer. Dit is natuurlijk ook afhankelijk van welke storage je wil aanschaffen, hoeveel GB RAM je erin wil zetten alsook je up/down van je ISP.

Pagina: 1 ... 16 ... 22 Laatste