Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 13:12
Misschien niet helemaal het correcte topic, maar bij gebrek aan een "Het grote XMBC/Kodi topic":
Sinds ik v15.0 van Kodi heb geinstalleerd heb ik last van haperingen wanneer ik muziek afspeel. Ik draai Kodi op een laptop en stream vanaf een DS214play. Films streamen gaat perfect, full hd etc. Maar een flac bestandje hapert/buffert iedere 30 seconden :P Iemand een idee waar dit van kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:20
Defnosh schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 12:40:
Misschien niet helemaal het correcte topic, maar bij gebrek aan een "Het grote XMBC/Kodi topic":
Gebrek aan zoiets [ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV :?
Gelukkig bestaat dat topic pas sinds augustus 2011 :P

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 13:12
Ow , had m via de zoekfunctie niet gevonden. Excuus! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nike
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hoi,

Ik probeer met een script autostart.sh in de folder van mijn openelec een sh script te runnen op mijn diskstation op te starten. pas na 4 minuten draaid me diskstation en dan kan er een mysql verbinding worden opgestart.

Alleen ik krijg een foutmelding als ik met putty inlog en het script test.

autostart.sh
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
#!/bin/sh
# Wake-On-LAN
#
# Copyright (C) 2002 by Micro Systems Marc Balmer
# Written by Marc Balmer, marc@msys.ch, www.msys.ch/
# This code is free software under the GPL
if ping -c 1 192.168.0.2 &> /dev/null
then
  echo "disk station is wakker"
else
  echo "disk staion opstarten, dit duurt 4 minuten"
  python /storage/.config/WakeOnLan.py
then 
fi

en dan de WakeOnLan.py
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
exec /usr/bin/python -x "$0" "$@"

# Wake-On-LAN
#
# Copyright (C) 2002 by Micro Systems Marc Balmer
# Written by Marc Balmer, marc@msys.ch, http://www.msys.ch/
# This code is free software under the GPL

import struct, socket, time

def WakeOnLan(ethernet_address):

# Construct a six-byte hardware address

addr_byte = ethernet_address.split(':')
  hw_addr = struct.pack('BBBBBB', int(addr_byte[0], 16),
    int(addr_byte[1], 16),
    int(addr_byte[2], 16),
    int(addr_byte[3], 16),
    int(addr_byte[4], 16),
    int(addr_byte[5], 16))

# Build the Wake-On-LAN "Magic Packet"...

msg = '\xff' * 6 + hw_addr * 16

# ...and send it to the broadcast address using UDP

s = socket.socket(socket.AF_INET, socket.SOCK_DGRAM)
  s.setsockopt(socket.SOL_SOCKET, socket.SO_BROADCAST, 1)
  s.sendto(msg, ('<broadcast>', 9))
  s.close()

WakeOnLan('00:11:32:11:a4:99')

time.sleep(240)

het gaat mis bij de autostart.sh elke keer unexpected end of file. verschillende combinaties al gebrobeert.

-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Wat zijn de verschillende combinaties die je al geprobeerd hebt?

Hoor je geen blokhaken te gebruiken bij de IF? En die laatste 'then' lijkt mij niet nodig.

Als jouw ping constructie niet werkt; kijk hier eens.

[ Voor 123% gewijzigd door Nnoitra op 18-05-2015 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:38
Ik heb mijn NUC nu een maandje of 4. Openelec is geinstalleerd op een USB 3 stick en er zit een 2TB schijf in voor storage. Net voor mijn vakantie wilde hij helaas niet meer opstarten. Tijdens boot krijg ik de melding "XZ-compressed data is corrupt, System halted".

Net een nieuwe diskimage van Openelec op een USB 2 stick gezet om het OS opnieuw te installeren. Maar helaas wil de NUC niet meer booten vanaf die stick (de boot volgorde heb ik aangepast).

Iemand dit ook gehad? Of ideeen hoe ik dit kan oplossen?

Na ook de USB3 stick opnieuw (fat32) geformateerd te hebben, boot hij vanaf de usb2 en ben ik nu bezig met de installatie.

[ Voor 11% gewijzigd door Jasper op 21-05-2015 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Voor de liefhebbers van de NUC op Celeron en Pentium basis, de nieuwe komen eraan en hebben optical uit.

nieuws: Intel voorziet NUC-mini-pc's van Braswell-socs

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:56
Ik ben nu al even aan het spelen met de NUC en Kodi en het bevalt mij goed.
Moet wel nog even het beeld kalibreren, (te donker nu) maar dat lukt wel, waar ik wel een problem mee heb is het geluid.

Niet dat ik geen geluid heb, dat heb ik wel maar voorlopig wordt alles via PCM omgezet. Om 1 of andere redden ziet mijn NUC wel mijn TV maar niet mijn receiver (Yamaha Z7) die er tussen hangt (nuc via HDMI naar receiver en dan naar TV. Zet ik hem in Kodi op direct sound krijg ik enkel 2.0 geluid door (alle tracks worden gedowngrade), zet ik hem op Wasapi dan krijg ik 5.1 PCM (alles wordt gedowngrade of krijgt een upgrade).

Iemand die mij de juiste richting kan helpen betreffende de instellingen. Zou gewoon het geluidssignaal onbewerkt willen aanbieden aan de receiver. Maar vind nergens de juiste instelling ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:26
In de audio settings (system/audio) zit een optie "Enable passthrough". Ik denk dat je die eens moet proberen.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:36

CeesKees

I rest my Kees

coob schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 07:53:
[...]

Ik heb een Nuc met een i5-4250U en een 256Gb SSD en hij doet er 14 seconden over om helemaal ready te booten met OpenElec.
Gisteren eens geklokt want nu werd ik nieuwschierig. :P
14? WOW!
Dat scheelt zeg.

Ik heb een Celeron en een USB3.0 stick, doe er +/- 40 secs over. Toch maar eens een SSD overwegen. (al heb ik geen 256Gb nodig, 30Gb is zat)

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:49
CeesKees schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:04:
[...]

14? WOW!
Dat scheelt zeg.

Ik heb een Celeron en een USB3.0 stick, doe er +/- 40 secs over. Toch maar eens een SSD overwegen. (al heb ik geen 256Gb nodig, 30Gb is zat)
Ik eigenlijk ook niet maar zo werd het setje verkocht hier door iemand die er al heel veel verkocht heeft!
Misschien die 256gb in mijn PC steken een kleine in de NUC stoppen.
Kost me alleen wel sata poorten op het moederbord geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:34

bonyuri

Investigator!

CeesKees schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:04:
[...]

14? WOW!
Dat scheelt zeg.

Ik merkte hetzelfde.
Nu met een SSD start mijn NUC 2820 in ongeveer 20 seconden op :)

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:56
Allard schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:02:
In de audio settings (system/audio) zit een optie "Enable passthrough". Ik denk dat je die eens moet proberen.
Dat was het dus. Stom, blijkbaar er zelf over gekeken. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRDude22
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-07 18:39
Iemand enig idee wat het prestatieverschil gaat zijn met de nieuwe Celeron N3050 vs de oude Celeron N2820?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Laatst online: 19:34

bonyuri

Investigator!

Ik denk dat het effectieve prestatie verschil best groot gaat zijn.
Ik verwacht alleen niet dat je hier in Kodi iets van gaat merken, omdat de N2820 eigenlijk al een beetje over kill is :)

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 16:39:
[...]
Er is een nieuw type Celeron wat al sporadisch in sommige producten is verwerkt (o.a. hierin) en ik mag wel opmerken dat dit type Broadwell Celeron wel heel erg veel in zijn mars heeft t.o.v. zijn voorganger. De eerste Celeron (bij mijn weten) die bijvoorbeeld geschikt is voor de weergave van Intel® InTru™ 3D. Nu nog even wachten tot Intel deze uitvoering in een NUC heeft gepropt ;)

http://ark.intel.com/prod...r-3205U-2M-Cache-1_50-GHz
Als aanvulling op bovenstaande reactie van mij. Inmiddels heeft Intel de specificaties voor de nieuwe Celeron's en Pentium's aangepast en Real 3D (True 3D), blijkt nu toch niet onboard te zijn. Ze waren blijkbaar ietsje te voorbarig met het vrijgeven van de specificaties. Helaas dus, vooralsnog is dit bij Intel nog steeds voorbehouden vanaf de i3 en hogere modellen.

http://ark.intel.com/compare/87261,87257,87258

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:50
kon het hier niet zo snel vinden, maar mijn library maakt er een zooitje van.

Ik heb mijn films op een netwerkshare staan en ingedeeld in mappen (genres), daarna de files (MKV AVI etc) los erin (op .vob na, die zitten weer in een subdir)

Nu pakt mijn nuc/kodibuntu de namen niet lekker en knalt 40x 1 naam in de lijst. t zijn wel 40 verschillende films.

Nu ga ik over van local naar shared library middels mysql dus ga in zn geheel opnieuw beginnen.
Iemand een idee hoe ik dit goed aan kan pakken en kan voorkomen?

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:17
maomanna schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 00:00:
kon het hier niet zo snel vinden, maar mijn library maakt er een zooitje van.

Ik heb mijn films op een netwerkshare staan en ingedeeld in mappen (genres), daarna de files (MKV AVI etc) los erin (op .vob na, die zitten weer in een subdir)

Nu pakt mijn nuc/kodibuntu de namen niet lekker en knalt 40x 1 naam in de lijst. t zijn wel 40 verschillende films.

Nu ga ik over van local naar shared library middels mysql dus ga in zn geheel opnieuw beginnen.
Iemand een idee hoe ik dit goed aan kan pakken en kan voorkomen?
Ik heb er soms ook last van dat nieuwe series of films dubbel er in komen en nog nooit een goede oplossing voor kunnen vinden. Meestal als het gebeurt gooi ik de share weg in KODI en maak ik hem opnieuw aan en laat ik de boel opnieuw scannen. Gebeurt gelukkig maar heel soms maar blijft vervelend.

Gebruik wel Ember Media Manager voor mijn series en MediaElch voor mijn Films en Concerten.
Series kan ook maar die werking snap ik niet helemaal. Maar werkt verder super.

Als dat klaar is laat ik KODI scannen en gaat het meestal goed. KODI kan zelf ook scrapen maar dan gaat het sneller fout merk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Hier werkt het perfect.
Ik gebruik de Aeon nox skin en verder geen addons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Is het niet zo dat je per ongeluk ook de sample hebt gedownload, en dat kodi die ook als aflevering ziet?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Ik laat een serie of 20 volgen door sickbeard welke ze netjes hernoemd en in de juiste mappen plaatst. Toch vind kodi het nodig om al die series onder 1 naam te plaatsen. Veel films geeft ie de naam Drama. Als je kijkt bij de files - shares dan zijn ze wel normaal zoals je ze indeeld maar bij de movies en tvshows gooitbie alles door elkaar :-( kost gewoon uren om dat te fatsoeneren.

[ Voor 4% gewijzigd door maomanna op 30-05-2015 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Lijkt mij een foute instelling. Geef je wel per share ( \series en \films ) aan wat de inhoud is en welke scraper er gebruikt moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
ja tvdb voor series en imdb voor films.

Gister zat ik nog even te kijken naar icefilms, maar dat schijnt niet meer te werken op kodibuntu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik denk dat je voor specifieke Kodi vragen beter thuis bent in het algemene Kodi topic?

[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:18
Ik ben op het moment rond aan het neuzen voor een Nuc om Openelec met Kodi te draaien.
Nu heb ik bij Afuture al een setup in mijn winkel wagentje zitten en kom ik bij Paradidgit deze aanbieding tegen:
http://www.paradigit.nl/paradigit-nuc/80037513/details.aspx

De prijs nagenoeg gelijk echter zit er bij Paradidgit een Windows licentie bij. Het nadeel is echter dat er maar 2gb werkgeheugen inzit.

Nu is mijn vraag of de 2gb voldoende is om films in 1080p te kunnen streamen of is het toch aan te raden om voor 4gb te kiezen?

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dat is meer dan genoeg hoor, daar ga je geen last van hebben. :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:18
Goed om te horen.
Kan ik eens lijken wat het beste bevalt; Openelec of Windows. De kids kijken graag Netflix en aangezien Netflixbmc niet echt stabiel lijkt te zijn...

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 23:17
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 20:35:
Goed om te horen.
Kan ik eens lijken wat het beste bevalt; Openelec of Windows. De kids kijken graag Netflix en aangezien Netflixbmc niet echt stabiel lijkt te zijn...
Kijk zeker is naar kodibuntu. Ik draai dat hier ook. Normaal krijg je netflix wel draaiende op de chromium browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
And here we go ladies and gentlemen, Intel Skylake en de introductie van o.a. HDMI 2.0 (4K@60Hz)
Voor nu eerst door Giada voorgesteld maar Intel zal volgen, beiden niet beschikbaar voor het einde van de zomer waarschijnlijk. Wel voor het eerst dat Giada kiest voor de NUC modellijn, dat was voorheen duidelijk anders.

http://www.unlockpwd.com/...e-platform-intel-skylake/

http://wccftech.com/intel...-variants-arrive-2h-2015/

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 07-06-2015 01:36 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:47
hardware-lover schreef op zondag 07 juni 2015 @ 01:27:
And here we go ladies and gentlemen, Intel Skylake en de introductie van o.a. HDMI 2.0 (4K@60Hz)
Voor nu eerst door Giada voorgesteld maar Intel zal volgen, beiden niet beschikbaar voor het einde van de zomer waarschijnlijk. Wel voor het eerst dat Giada kiest voor de NUC modellijn, dat was voorheen duidelijk anders.

Gaat dit betekenen dat toekomstige nucs volledige 4K 60 fpfs kunnen gaan bieden?
Staan er al nucs in pijpleiding voor komend jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
pitchdown schreef op zondag 07 juni 2015 @ 09:29:
[...]
Gaat dit betekenen dat toekomstige nucs volledige 4K 60 fpfs kunnen gaan bieden?
Staan er al nucs in pijpleiding voor komend jaar?
Theoretisch wel ja, de chipset staat dat toe. Ik kwam ergens anders een specificatie-opgave van de v6 NUC's tegen en daar stond nog een HDMI 1.4a vermeld maar dat kan ik mij eigenlijk niet voorstellen. Dat zou dan wel een flinke misser van Intel worden. Wat er wanneer in de pijplijn zit van Intel valt uit de tweede link te halen, alles met de nodige korrels zout in te nemen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03-2020
hardware-lover schreef op zondag 07 juni 2015 @ 01:27:

Giada nog nooit van gehoord maar dit is een mooie ontmoeting 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
-=Offtopic=-
Heb er diverse HTPC systeempjes van in gebruik (i53b Ivy Bridge en i57b Haswell). Is een erg bekend merk, alleen minder bekend in Europa. Maken prima spullen hoor, ook OEM onderdelen voor derden.
-=Ontopic=-

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coreantes
  • Laatst online: 22-08 17:09

Coreantes

But you can call me 'Core'...

nvm, necro! :( Sorry...

[ Voor 93% gewijzigd door Coreantes op 10-06-2015 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren mijn zilveren Intel NUC uit elkaar gehaald aangezien dat zilver toch niet zo passend was bij de rest van de setup (versterker, decoder, PS4 allemaal zwart). Leuk dat het zilveren omhulsel er volledig apart van gehaald kan worden. Even opgehangen in de schuur en hem een mooie zwart lak kleur gegeven. Vanavond 2de laag erop en dan kan die weer in elkaar gestoken worden.

PS: Toch wel wennen zo geen mogelijkheid hebben om rap eens te switchen naar KODI i.p.v. TV :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelus82
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:31
Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 11:53:
Gisteren mijn zilveren Intel NUC uit elkaar gehaald aangezien dat zilver toch niet zo passend was bij de rest van de setup (versterker, decoder, PS4 allemaal zwart). Leuk dat het zilveren omhulsel er volledig apart van gehaald kan worden. Even opgehangen in de schuur en hem een mooie zwart lak kleur gegeven. Vanavond 2de laag erop en dan kan die weer in elkaar gestoken worden.

PS: Toch wel wennen zo geen mogelijkheid hebben om rap eens te switchen naar KODI i.p.v. TV :/
Ben benieuwd naar het resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseAMD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-04 15:52
Ik sta op het punt een Nuc aan te schaffen. Is het de moeite waard om te wachten op de nieuwe versies met de N3050 of pentium N3700? Al enig idee wanneer deze naar NL komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Op dit moment moeilijk te zeggen, het ligt eraan wat je eisen zijn voor het systeem en waarvoor je het wilt gaan gebruiken (weergeven van media natuurlijk, maar wat voor media bedoel ik).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseAMD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-04 15:52
Het kijken van Full HD media, Netflix, en YT 1080P. 4k niet en ook niet in de toekomst (binnen 3-4 jaar dan).

Wellicht niet het juiste topic maar ik twijfel tussen een NUC en een HTPC met eigen opslag (4TB). Op dit moment heb ik geen NAS en zou ik dus mijn desktop pc gebruiken om alle media op op te slaan. Nadeel hiervan is dat ik deze dan apart moet aanzetten als ik Kodi gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Je noemt geen zaken waardoor wachten op de nieuwere modellen logisch zou zijn. V.w.b. je "dilemma", daar moet jij zelf eerst uit zien te komen ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist mijn DN2820FYKH met 4GB en 120GB SSD in gebruik genomen. Na wat prutsen heb ik nu alles draaien wat ik voor ogen had. Dual boot met Windows 8.x en OpenElec. En onder OpenElec heb ik nu de (goedkope) One for all remote ook volledig aan het werk. Kan de NUC aanzetten met de remote dus ben helemaal happy nu. Kunnen al mijn andere media spelers de deur uit. (Apple TV/WD Live en mijn oude Popcorn.) Weet niet of ik wat met Windows 8.1 op de NUC ga doen maar af en toe is het wel eens handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Vandaag toch een beperking tegengekomen van mijn nuc. Als ik grote bestanden wil zippen en encrypten met 7zip ... man man dat duurt echt wel lang.
Heb er wel geen ssd insteken dus dat kan wel schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Dat scheelt zeker een slok op een borrel maar een Celeron (die heb je toch?) heeft niet zoveel power dan de i3/i5/i7 tegenhangers en het programma wat je aanhaalt hangt wel aardig aan de CPU.

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 28-06-2015 00:10 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2015 @ 19:21:
Zojuist mijn DN2820FYKH met 4GB en 120GB SSD in gebruik genomen. Na wat prutsen heb ik nu alles draaien wat ik voor ogen had. Dual boot met Windows 8.x en OpenElec. En onder OpenElec heb ik nu de (goedkope) One for all remote ook volledig aan het werk. Kan de NUC aanzetten met de remote dus ben helemaal happy nu. Kunnen al mijn andere media spelers de deur uit. (Apple TV/WD Live en mijn oude Popcorn.) Weet niet of ik wat met Windows 8.1 op de NUC ga doen maar af en toe is het wel eens handig.
Hoe pak je dat aan, dual boot?
Heb gisteren een htpc in elkaar geknutseld en Windows 8.1 daarop draaiend met kodi.
Op slaapkamer heb ik een Nuc met openelec, draait toch nog wel wat smoother dan Windows heb ik het idee.
Maar in de woonkamer is Windows soms ook wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
hardware-lover schreef op zondag 28 juni 2015 @ 00:03:
Dat scheelt zeker een slok op een borrel maar een Celeron (die heb je toch?) heeft niet zoveel power dan de i3/i5/i7 tegenhangers en het programma wat je aanhaalt hangt wel aardig aan de CPU.
Idd de celeron. Dat zal idd veel schelen. Ik zal het op mijn laptop moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
hardware-lover schreef op zondag 07 juni 2015 @ 12:58:
[...]
Ik kwam ergens anders een specificatie-opgave van de v6 NUC's tegen en daar stond nog een HDMI 1.4a vermeld maar dat kan ik mij eigenlijk niet voorstellen. Dat zou dan wel een flinke misser van Intel worden.
Het ziet er toch meer en meer naar uit dat ook de NUC met Skylake nog steeds zal beschikken over een HDMI 1.4(a) uitgang. Dus vooralsnog standaard geen HDMI 2.0 op de nieuwere modellen, er wordt meer en meer gefocust op de mogelijkheden van de DP (displayport). Het (goede) nieuws daarvan is dat de eerste DP>HDMI 2.0 adapters zijn aangekondigd waarmee 4K/60Hz toch gerealiseerd kan gaan worden.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/B6x4QSCCUAA8nDB.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coob schreef op zondag 28 juni 2015 @ 09:15:
[...]

Hoe pak je dat aan, dual boot?
Heb gisteren een htpc in elkaar geknutseld en Windows 8.1 daarop draaiend met kodi.
Op slaapkamer heb ik een Nuc met openelec, draait toch nog wel wat smoother dan Windows heb ik het idee.
Maar in de woonkamer is Windows soms ook wel handig.
Heb deze guide gebruikt. http://openelec.tv/forum/...windows-8-1-on-nuc#129310

Je moet dan ook zorgen dat je een Windows 8 UEFI bootable USB hebt. Verder is het wat zoeken met dat rEFInd maar op zich werkt het allemaal prima.

Gebruik overigens zelf eigenlijk Windows niet meer op mijn NUC dus denk dat ik een backup maak van de OpenElec config en dan alleen die erop zet.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2015 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
bitshady schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 08:05:
Is er iemand die ook torrents download via openelec/kodi?
Werkt dat een beetje?
Ik ben hier ook in geïnteresseerd. Iemand ervaringen?

Ik wil dus de Intel NUC DN2920FYKH aanschaffen en die gebruiken als mediaspeler en downloadbak tegelijk. Ik ben niet weg van streamen via het netwerk, en bovendien heb ik geen NAS, vandaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Laatst online: 18:37

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ok ik heb dan wel geen intel NUC maar een ASus VivoPC met hierop KODI.

Besturing gaat nu door middel van een Philips Prestigo srt8215 via de HDMI-Cec adapter van Pulse eight via mijn Samsung TV.
Ik kom er echter achter dat de volgende en vorige knoppen van de Afstandsbediening niet goed ingesteld zijn en verwijzen naar de verschillende bibliotheken (muziek, Film, Tv-Series)
Wanneer ik dus muziek luister via Kodi en naar het volgende nummer wil skippen kan dit enkel door door te spoelen of de telefoon erbij te pakken app opstarten etc.

Heeft iemand hier een srt8215 en de juiste instellingen voor XBMC/KODI?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:03
Rubman schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 08:59:
Ok ik heb dan wel geen intel NUC maar een ASus VivoPC met hierop KODI.
(...)
Heeft iemand hier een srt8215 en de juiste instellingen voor XBMC/KODI?
Kan je dat niet beter in het algemene KODI topic vragen? Of eventueel een eigen topic maken, in plaats van dit topic hijacken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Laatst online: 18:37

Rubman

Retarded or just overjoyed!

vanaalten schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 18:46:
[...]

Kan je dat niet beter in het algemene KODI topic vragen? Of eventueel een eigen topic maken, in plaats van dit topic hijacken?
Thx kon hem niet vinden, stupid me O-)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Duci schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 09:23:
[...]

Ik ben hier ook in geïnteresseerd. Iemand ervaringen?

Ik wil dus de Intel NUC DN2920FYKH aanschaffen en die gebruiken als mediaspeler en downloadbak tegelijk. Ik ben niet weg van streamen via het netwerk, en bovendien heb ik geen NAS, vandaar. :)
Daarom gebruik ik kodibuntu. Via chrome ( chromium lukt niet ) zie ik netflix. Popcorn time staat er ook op. Torrents haal ik via transmission binnen. En dan nog kodi voor de rest.
netflix plugin voor kodi is brak. Openelec was te beperkt en te omslachtig om alles te doen wat ik wilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:52
Ik ben van plan over te stappen van mijn huidige (verouderde) htpc, naar een Intel NUC met opslag capaciteit.
Alleen zijn er verschillende types, weet niet wc wat ik dan nodig heb. Het gaat dienen als mediaspeler onder m'n tv. Alleen wil ik er dus ook Windows op draaien en films/series op kunnen downloaden die dan weer via Kodoi afgespeeld gaan worden op mn tv. Maakt het type dan nog uit?

En hoe werkt de airplay binnen Kodi? Goed? Want ik wil graag gebruik hiervan maken, dus zat al te twijfelen op een Apple tv te kopen, maar dan puur vanwege de airplay. Als dat dus ook via Kodi op de NUC kan, is de apple tv overbodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:03
Ik heb weinig tot geen ervaring met Airplay, maar wat ik wel weet: vanuit bijvoorbeeld de Youtube app video's streamen naar Kodi werkt niet - maar vanuit de browser op m'n telefoon wel. Of andersom, daar twijfel ik nu nog even over. Iets met dat het protocol gesloten is en daarom Kodi geen volledige support heeft, of zo. Dus ik denk dat je het nog niet als Apple-TV vervanging kan zien, maar misschien dat anderen hier er positiever over denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
Yarisken schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 12:44:
[...]

Daarom gebruik ik kodibuntu. Via chrome ( chromium lukt niet ) zie ik netflix. Popcorn time staat er ook op. Torrents haal ik via transmission binnen. En dan nog kodi voor de rest.
netflix plugin voor kodi is brak. Openelec was te beperkt en te omslachtig om alles te doen wat ik wilde.
Thanks! En dat draait soepel op het instapmodel Intel NUC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:43
Ik ben ook al een tijd bezig om van m'n NUC het ideale media device te maken. Maar het lukt maar niet om de puntjes op de i te krijgen.

Ik heb een hele handleiding geschreven (nog niet af):
https://gist.github.com/SierraNL/8837b787bb0905a709d0

Maar ik zit nog met wat dingen, vooral veroorzaakt omdat ik geen toetsenbord wil gebruiken.
Dus alleen MCE remote (eigenlijk Logitech Harmony One) en PS3 controller.

Afstandbediending / PS3 controller gebruiken voor Chrome (NetFlix)
Dit kan je in xorg.conf regelen, maar conflicteerd met Kodi en Steam, waardoor je dubbele clicks krijgt.
Chrome weer makkelijk afsluiten, dat gaat beetje lastig icm kiosk mode.

Heeft iemand hier al iets voor bedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Mooie guide. Ondertussen draai ik al weer een tijdje zonder Steam, maar plan hem nog eens terug te installeren.

Een halfjaar geleden had ik nog volop problemen met die VAAPI drivers ivm hardware acceleratie in Steam zelf (home streaming deed hij evengoed via software decoding, tenzij ik de drivers downgrade naar een specifieke versie), daar heb jij geen problemen (meer) mee?

[ Voor 8% gewijzigd door boe2 op 13-07-2015 13:32 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
boe2 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 13:30:
Mooie guide. Ondertussen draai ik al weer een tijdje zonder Steam, maar plan hem nog eens terug te installeren.

Een halfjaar geleden had ik nog volop problemen met die VAAPI drivers ivm hardware acceleratie in Steam zelf (home streaming deed hij evengoed via software decoding, tenzij ik de drivers downgrade naar een specifieke versie), daar heb jij geen problemen (meer) mee?
Nou ik had een ander issue, waardoor ik dacht dat het aan die VAAPI drivers lag. Dat bleek niet zo te zijn, maar in de guide staat bij VAAPI al een specifieke versie (een upgrade, geen downgrade) die Steam pakt en werkt met hardware decoding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ok, ergens deze week nog eens een poging wagen. Misschien dat ik nog wel een pull request doe met instructies voor xbox controllers :).

Ook een mooie herinnering dat netflixbmc echt wel overbodig is, de oplossing in jouw guide is veel beter :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Het kan aan mij liggen, maar ik zie nogal wat overeenkomsten met http://forum.kodi.tv/show...99&pid=1919154#pid1919154 :+
Een behoorlijke 'stap voor stap' beschrijving van een KodiBuntu install + Steam, inclusief wat er nog op jouw 'ToDo' staat:
"pulseaudio/alsa issues Steam/Kodi" --> pre/post steam scripts aanpassen zodat PA gestopt/gestart word.

En om VAAPI / HardwareDecoding in steam aan de praat te krijgen heb ik onderstaande samengesteld met info uit meerdere bronnen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
wget http://ftp.ubuntu.com/ubuntu/pool/universe/i/intel-vaapi-driver/i965-va-driver_1.5.0-1_i386.deb
wget http://ftp.ubuntu.com/ubuntu/pool/universe/i/intel-vaapi-driver/i965-va-driver_1.5.0-1_amd64.deb
wget http://ftp.ubuntu.com/ubuntu/pool/universe/libv/libva/libva1_1.5.0-1_i386.deb
wget http://ftp.ubuntu.com/ubuntu/pool/universe/libv/libva/libva1_1.5.0-1_amd64.deb
wget http://ftp.ubuntu.com/ubuntu/pool/universe/libv/libva/libva-x11-1_1.5.0-1_i386.deb
wget http://ftp.ubuntu.com/ubuntu/pool/universe/libv/libva/libva-x11-1_1.5.0-1_amd64.deb
wget http://ftp.ubuntu.com/ubuntu/pool/universe/libv/libva/libva-glx1_1.5.0-1_i386.deb
wget http://ftp.ubuntu.com/ubuntu/pool/universe/libv/libva/libva-glx1_1.5.0-1_amd64.deb

sudo dpkg -i libva1_1.5.0-1_i386.deb
sudo dpkg -i libva1_1.5.0-1_amd64.deb
sudo dpkg -i i965-va-driver_1.5.0-1_i386.deb
sudo dpkg -i i965-va-driver_1.5.0-1_amd64.deb
sudo dpkg -i libva-x11-1_1.5.0-1_i386.deb
sudo dpkg -i libva-x11-1_1.5.0-1_amd64.deb
sudo dpkg -i libva-glx1_1.5.0-1_i386.deb
sudo dpkg -i libva-glx1_1.5.0-1_amd64.deb

[b]then I removed everything starting with libva* in the following directories:[/b]

/home/your_user/.local/share/Steam/ubuntu12_32/steam-runtime/i386/usr/lib/i386-linux-gnu/
/home/your_user/.local/share/Steam/ubuntu12_32/steam-runtime/amd64/usr/lib/x86_64-linux-gnu/

[b]I then copied the following into the aforementioned libraries:[/b]
cd /usr/lib/x86_64-linux-gnu

cp libva-x11.so.1.3700.0 /home/your_user/.local/share/Steam/ubuntu12_32/steam-runtime/i386/usr/lib/i386-linux-gnu/
cp libva-x11.so.1.3700.0 /home/your_user/.local/share/Steam/ubuntu12_32/steam-runtime/amd64/usr/lib/x86_64-linux-gnu/
cp libva-glx.so.1.3700.0 /home/your_user/.local/share/Steam/ubuntu12_32/steam-runtime/i386/usr/lib/i386-linux-gnu/
cp libva-glx.so.1.3700.0 /home/your_user/.local/share/Steam/ubuntu12_32/steam-runtime/amd64/usr/lib/x86_64-linux-gnu/
cp libva.so.1.3700.0 /home/your_user/.local/share/Steam/ubuntu12_32/steam-runtime/i386/usr/lib/i386-linux-gnu/
cp libva.so.1.3700.0 /home/your_user/.local/share/Steam/ubuntu12_32/steam-runtime/amd64/usr/lib/x86_64-linux-gnu/

[b]and linked them:[/b]
cd /usr/lib/x86_64-linux-gnu

ln -s libva-x11.so.1.3700.0 /home/your_user/.local/share/Steam/ubuntu12_32/steam-runtime/i386/usr/lib/i386-linux-gnu/libva-x11.so.1
ln -s libva-glx.so.1.3700.0 /home/your_user/.local/share/Steam/ubuntu12_32/steam-runtime/i386/usr/lib/i386-linux-gnu/libva-glx.so.1
ln -s libva.so.1.3700.0 /home/your_user/.local/share/Steam/ubuntu12_32/steam-runtime/i386/usr/lib/i386-linux-gnu/libva.so.1

ln -s libva-x11.so.1.3700.0 /home/your_user/.local/share/Steam/ubuntu12_32/steam-runtime/amd64/usr/lib/x86_64-linux-gnu/libva-x11.so.1
ln -s libva-glx.so.1.3700.0 /home/your_user/.local/share/Steam/ubuntu12_32/steam-runtime/amd64/usr/lib/x86_64-linux-gnu/libva-glx.so.1
ln -s libva.so.1.3700.0 /home/your_user/.local/share/Steam/ubuntu12_32/steam-runtime/amd64/usr/lib/x86_64-linux-gnu/libva.so.1

En als je de (ubuntu) Kernel gaat updaten (naar de nieuwste) dan werkt de XboxOne controller ook meteen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Nnoitra schreef op maandag 13 juli 2015 @ 15:59:
[...]

Het kan aan mij liggen, maar ik zie nogal wat overeenkomsten met http://forum.kodi.tv/show...99&pid=1919154#pid1919154 :+
je bedoelt dezelfde thread die bovenaan netjes bij zijn referenties staat? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
[...]

Een behoorlijke 'stap voor stap' beschrijving van een KodiBuntu install + Steam, inclusief wat er nog op jouw 'ToDo' staat:
"pulseaudio/alsa issues Steam/Kodi" --> pre/post steam scripts aanpassen zodat PA gestopt/gestart word.
Inderdaad, dat was 1 van mijn bronnen, dat pulseaudio deel kreeg ik volgens die handleiding nog niet aan de gang, dus dat moet ik nog verder uitzoeken.
[
En om VAAPI / HardwareDecoding in steam aan de praat te krijgen heb ik onderstaande samengesteld met info uit meerdere bronnen:
[...]
Wow, dat is wel heel omslachtig en volgens mij niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
boe2 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 16:02:
[...]

je bedoelt dezelfde thread die bovenaan netjes bij zijn referenties staat? ;)
My bad, dacht alle referentie linkjes bekeken te hebben. Keertje scheef geklikt ofzo |:(

Maar goed, voor wie meteen het Steam/Kodi audio probleem op wil lossen; daar staat de oplossing :)
SiErRa schreef op maandag 13 juli 2015 @ 16:11:
[...]

Inderdaad, dat was 1 van mijn bronnen, dat pulseaudio deel kreeg ik volgens die handleiding nog niet aan de gang, dus dat moet ik nog verder uitzoeken.
Werkte bij mij prima (al heb ik wel iets aangepast).
Zal later mijn instellingen wel ff posten.
Wow, dat is wel heel omslachtig en volgens mij niet nodig.
De stappen zoals ze beschreven staan in jouw handleiding / vanuit de steamcommuntity waren voor mij niet voldoende.. Ik kreeg het niet aan de praat.
Had/heeft te maken met dat Steam de 32bit drivers niet kan vinden op een 64bit Ubuntu systeem.
Vandaar deze stappen :)
Bijkomend voordeeltje; nieuwere drivers! :+

[ Voor 50% gewijzigd door Nnoitra op 13-07-2015 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:32
Intel heeft trouwens ook een Remote Keyboard applicatie uitgebracht welke USB over IP gebruikt:

https://downloadcenter.in...-Remote-Keyboard-Host-App

De app is beschikbaar in de Android playstore op dit moment en een IOS versie komt eraan. Helaas reppen ze niet over WindowsPhone ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Duci schreef op maandag 13 juli 2015 @ 09:22:
[...]

Thanks! En dat draait soepel op het instapmodel Intel NUC?
Ja draait perfect. Het enige waar ik tegenaan loop is als ik wil zippen of encrypten. Dan is het heel traag. Ik heb er 4 Gb ram insteken en een gewone schijf. Met ssd is de nuc nog wel sneller.
Staat hier constant aan. Via de radio plugin van kodi zet mijn vrouw altijd streams op van radio zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
SiErRa schreef op maandag 13 juli 2015 @ 16:11:
[...]

Mijn werkende instellingen:
Install Pulse:
code:
1
sudo mv /etc/apt/preferences.d/libasound2-plugins.pref /etc/apt/preferences.d/libasound2-plugins.pref.bak && sudo mv /etc/apt/preferences.d/pulseaudio.pref /etc/apt/preferences.d/pulseaudio.pref.bak

Auto spawn van Pulse uitzetten:
code:
1
sudo nano /etc/pulse/client.conf

Toevoegen aan het eind:
code:
1
2
autospawn = no
daemon-binary = /bin/true

pre-steam.sh:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
#!/bin/bash
#change the KILL_KODI_BEFORE_STARTING_PULSEAUDIO= to yes if you want to stop Kodi before starting pulseaudio
#killing Kodi before starting pulseaudio will ensure the steam bpm gui has sound but will reduce the seamlessness of the addon

KILL_KODI_BEFORE_STARTING_PULSEAUDIO=no

if [[ $KILL_KODI_BEFORE_STARTING_PULSEAUDIO = yes ]] ; then
  kill -9 $(pidof kodi.bin)
fi
sleep 3
pulseaudio --start

post-steam.sh:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
#!/bin/bash
#change the ALWAYS_KILL_PULSEAUDIO_BEFORE_STARTING_KODI= to yes if you want to stop pulseaudio before starting Kodi
#killing pulseaudio before starting Kodi will ensure that Kodi always uses alsa, but steam may not like having pulseaudio stopped while steam$

ALWAYS_KILL_PULSEAUDIO_BEFORE_STARTING_KODI=yes

if [[ $ALWAYS_KILL_PULSEAUDIO_BEFORE_STARTING_KODI = yes ]] ; then
  pulseaudio -k
fi

#change the KILL_PULSEAUDIO_ONLY_WHEN_COMPLETELY_EXITING_STEAM= to no if you dont want to stop pulseaudio only when completely exiting steam
#if yes Kodi will use pulseaudio when steam is running (via 'exit to desktop')
#change the SECONDS_TO_WAIT= to alter the time to wait after closing BPM to check if steam is still running, 2 seconds is good for my system $

KILL_PULSEAUDIO_ONLY_WHEN_COMPLETELY_EXITING_STEAM=no
SECONDS_TO_WAIT=2

if [[ $KILL_PULSEAUDIO_ONLY_WHEN_COMPLETELY_EXITING_STEAM = yes ]] ; then
  sleep $SECONDS_TO_WAIT
  if [[ ! $(pidof steam) ]] ; then
    pulseaudio -k
  fi
fi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
Tnx, ik ga het vanavond even proberen, als het werkt zal ik het in de guide opnemen.
Misschien dat dit ook werkt voor Chrome, daar heb ik soms ook geen geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Niet online
Yarisken schreef op maandag 13 juli 2015 @ 19:06:
[...]

Ja draait perfect. Het enige waar ik tegenaan loop is als ik wil zippen of encrypten. Dan is het heel traag. Ik heb er 4 Gb ram insteken en een gewone schijf. Met ssd is de nuc nog wel sneller.
Staat hier constant aan. Via de radio plugin van kodi zet mijn vrouw altijd streams op van radio zenders.
Super, bedankt voor je ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Heb nog eens steam vanaf nul aan de praat proberen krijgen met jouw guide, maar ik heb enkel software decoding jammergenoeg :?. Scheelt toch meteen 100 milliseconden.

[ Voor 13% gewijzigd door boe2 op 19-07-2015 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
boe2 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 16:50:
Heb nog eens steam vanaf nul aan de praat proberen krijgen met jouw guide, maar ik heb enkel software decoding jammergenoeg :?. Scheelt toch meteen 100 milliseconden.
Die van SiErRa of die van mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Die van Sierra, de 'fix' die jij gepost hebt geeft mij volledige HW acceleratie :).

Pulseaudio kreeg ik ook niet werkende. ALSA werkt wel, en had minder werk nodig om geconfigureerd te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
Ik ben afgelopen weekend nog wel druk bezig geweest, vooral om mijn afstandsbediening als muis in Chrome aan de gang te krijgen. Nog niet gelukt, ben naar lircm aan het kijken hiervoor.

Over Pulseaudio: Lijkt bij mij in Steam wel goed te werken, in Chrome (Netflix) werkt het nog niet.

boe2, wat bedoel je met volledige HW acceleratie?
Dat hij de VAAPI driver gebruikt voor het decoden het gestreamde spel toch?
Met welk spel test je? Bij mij werkt Skyrim wel, maar het viel me ook op dat niet elk spel hetzelfde geëncode wordt (afhankelijk van OpenGL en DirectX versies volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

SiErRa schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:20:
boe2, wat bedoel je met volledige HW acceleratie?
Dat hij de VAAPI driver gebruikt voor het decoden het gestreamde spel toch?
Gewoon, dat hij de dedicated videodecoder gebruikt in de NUC ipv de CPU. Met andere woorden, wanneer je op F6 drukt er bij de decoder effectief een hardware driver staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
boe2 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:50:
[...]

Gewoon, dat hij de dedicated videodecoder gebruikt in de NUC ipv de CPU. Met andere woorden, wanneer je op F6 drukt er bij de decoder effectief een hardware driver staat.
Ja, inderdaad, dat werkt bij mij bij Skyrim goed. Welk spel probeer je, dan zal ik ook eens kijken (als ik het spel heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
boe2 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 10:19:
Die van Sierra, de 'fix' die jij gepost hebt geeft mij volledige HW acceleratie :).
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Zou onafhankelijk van je game moeten zijn, sierra, het formaat van de stream blijft hetzelfde.

Al bij al blijft de ervaring nog even lastig als een aantal maanden terug. Uiteindelijk is het wel aan de praat te krijgen, maar de huidige oplossingen overleven steam/distro upgrades niet, waardoor je om de zoveel tijd weer kan beginnen prutsen.

Ik heb begin vorige maand een Steam link besteld, die ik hopelijk voor het einde van het jaar kan ontvangen, Zal meteen ook een goede gelegenheid zijn om de performance te vergelijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
boe2 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:37:
maar de huidige oplossingen overleven steam/distro upgrades niet
Ik draai mee in de Steam Beta, dus client updates zie ik regelmatig voorbij komen; geen probleem.
Binnen Ubuntu heb ik de kernel en wat andere zaken geüpdate, ook zonder problemen.

Ik denk dat het gewoon blijft werken tot je nieuwere VAAPI drivers gaat installeren of Steam verwijderd en opnieuw gaat installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtfman86
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 12:39
Iemand enig idee welke Wireless keyboard out of the box werkt met Intel Nuc + Openelec/Kodi ? Ik doorzocht thread maar zie enkel keyboards staan die icm Windows werken ... Ik heb momenteel een MCE remote ( infrarood via aliexpress ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Willekeurig wireless keyboard + usb dongel, zoals de logitech k400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtfman86
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 12:39
Ok bedank! K400 dan best ... Lijkt me ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Is de Intel NUC DN2820FYKH voldoende sterk voor streamen vanaf een nas? Ik kijk graag series en films (allerlei formaten, 1080 full HD , vrijwel geen 3D content) op mijn tv. Ik ben even benieuwd of bovenstaande sterk genoeg is als mediaspeler, of dat ik dan beter voor een i3 of i5 kan gaan..
En qua geheugen, 4gb? En ik wil er Windows 8.1 opzetten, dan 120gb ssd voldoende?

[ Voor 4% gewijzigd door Goofyduck384 op 22-07-2015 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ja, meer dan krachtig genoeg. En Win 8.1 kan zelfs met een 60 GB SSD nog :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Top! En wat ik me nog afvroeg: is de Intel NUC met Kodi ook bedienbaar via de Logitech harmony Hub? Of moet dit echt met een extern toetsenbord en/of afstandsbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Goofyduck384 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:37:
Top! En wat ik me nog afvroeg: is de Intel NUC met Kodi ook bedienbaar via de Logitech harmony Hub? Of moet dit echt met een extern toetsenbord en/of afstandsbediening?
Ja, want; Google says so --> Logitech harmony Hub intel nuc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Dank je. Ja, hebt gelijk -> domme vraag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 22:18
Ik had hier een eigen topic voor gemaakt. Maar hier past het misschien beter. Het doel is Kodi (full HD), af en toe internetten op mijn tv, zuinig, staat 24/7 aan en met een budget van ongeveer 200 euro.

Ik heb dit op het oog:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel NUC Kit DN2820FYKH€ 134,95€ 134,95
1Crucial CT51264BF160BJ€ 22,-€ 22,-
1Kingston SSDNow V300 60GB€ 44,-€ 44,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 200,95

Je kan natuurlijk aan zelfbouw denken. Maar ik vraag me af of je dat zo zuinig kan krijgen als bovenstaande configuratie. Bijvoorbeeld dit:

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock N3150-ITX€ 89,66€ 89,66
1Cooler Master Elite 110€ 38,65€ 38,65
1Kingston KVR13S9S8/4€ 23,-€ 23,-
1be quiet! System Power 7 300W€ 32,95€ 32,95
1Kingston SSDNow V300 60GB€ 44,-€ 44,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 228,26

Beide zullen alle wensen wel vervullen. De doorslag zal het verbruik moeten geven. Wellicht met een enkele aanpassing in bovenstaande configuraties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Is het onderstaande nieuwe NUC model mogelijk niet een aantrekkelijkere keuze dan diegene die nu in je lijstje staat?

pricewatch: Intel NUC Kit NUC5CPYH

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 22:18
hardware-lover schreef op zondag 26 juli 2015 @ 22:45:
Is het onderstaande nieuwe NUC model mogelijk niet een aantrekkelijkere keuze dan diegene die nu in je lijstje staat?

Die had ik helemaal niet gezien. Thanx 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Jaguar645 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 18:49:
Intel heeft trouwens ook een Remote Keyboard applicatie uitgebracht welke USB over IP gebruikt:

https://downloadcenter.in...-Remote-Keyboard-Host-App

De app is beschikbaar in de Android playstore op dit moment en een IOS versie komt eraan. Helaas reppen ze niet over WindowsPhone ;(
Bovenstaande app heeft een update gehad en is nu ook voor IOS te gebruiken. Heb hem geinstalleerd op de ipad en moet zeggen het werkt vlotjes en prima om zo een ander filmpje of iets aan te zetten :)

Je kunt ook de NUC er ook mee WOL-en dus wellicht dat ik die optie toch maar eens ga aanzetten :P

[ Voor 7% gewijzigd door Jaguar645 op 27-07-2015 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 13:23
Ik heb een half jaar geleden onderstaande NUC in elkaar gezet en daarop Windows 7 Ultimate 64-bit gezet.

#ProductPrijsSubtotaal
1Crucial CT51264BF160BJ€ 21,01€ 21,01
1Kingston SSDNow S200 30GB€ 31,50€ 31,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 187,46

Op de een of andere manier kan ik nog steeds niet normaal YouTube in 720p/1080p fullscreen kijken zonder dat het ontzettend stottert en hapert. Popcorn Time vertoont op 720p/1080p fullscreen ook kleine lichte schokjes. Genoeg voor mij om mij kapot te ergeren, maar niet erg genoeg voor mijn vriendin om te stoppen met kijken.

Die NUC moet dit toch allemaal prima aankunnen? Is de 30GB SSD misschien te klein omdat er niet voldoende ruimte is voor de bufferende data?

Ik ben nu ook behoorlijk huiverig of ik via Kodi uberhaupt 1080p en 3D kan gaan doorstreamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 12:09
MvdD schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 12:44:
Ik heb een half jaar geleden onderstaande NUC in elkaar gezet en daarop Windows 7 Ultimate 64-bit gezet.

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 187,46

Op de een of andere manier kan ik nog steeds niet normaal YouTube in 720p/1080p fullscreen kijken zonder dat het ontzettend stottert en hapert. Popcorn Time vertoont op 720p/1080p fullscreen ook kleine lichte schokjes. Genoeg voor mij om mij kapot te ergeren, maar niet erg genoeg voor mijn vriendin om te stoppen met kijken.

Die NUC moet dit toch allemaal prima aankunnen? Is de 30GB SSD misschien te klein omdat er niet voldoende ruimte is voor de bufferende data?

Ik ben nu ook behoorlijk huiverig of ik via Kodi uberhaupt 1080p en 3D kan gaan doorstreamen.
Ik overweeg een soortgelijke configuratie maar ben door jouw bericht ineens skeptisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:33

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 187,46

Qua specs kan het systeem het makkelijk aan. De bottleneck zou dus in je configuratie of in je internet/netwerk verbinding zitten. Probeer eens met OpenElec of het dan wel netjes functioneert. Heb hier een vergelijkbare setup draaien op openelec waar 1080p geen enkel probleem op geeft. Ook op andere, veel minder krachtige systemen functioneert het zonder enig probleem.

3D kan ik je niets over vertellen aangezien ik dat (nog) niet gebruik. De SSD is qua capaciteit in principe meer dan groot genoeg. Als je pakweg 20MB bufferruimte hebt is het al genoeg dus met een 30GB SSD is het een lachertje wat dat betreft

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Je bent niet de eerste die dit probleem tegenkomt met een windows OS op de nuc. De oplossing is gelukkig eenvoudig: Installeer de intel chipset drivers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken

Ik heb dezelfde nuc. Popcorn time durfde af en toe wel is te schokken maar nu ik een nieuwe externe usb wifi kaart heb loopt alles perfect. Ik raad je dus ook aan om niet de wifi van de nuc te gebruiken, die zuigt zwaar. Hier speel ik kodi, netflix, popcorn time, youtube etc.. perfect af op kodibuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
hardware-lover schreef op zondag 26 juli 2015 @ 22:45:

We zouden misschien beter deze nuc promoten ? Prijs is bijna hetzelfde met betere specs.
Goedkoopste prijs die ik gezien heb is 143 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 13:23
boe2 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:25:
[...]

Je bent niet de eerste die dit probleem tegenkomt met een windows OS op de nuc. De oplossing is gelukkig eenvoudig: Installeer de intel chipset drivers :)
Thanks, dit lijkt voor een groot deel te hebben gewerkt! 1080p loopt nagenoeg vlekkeloos. 1440p is ook prima te draaien. Maar 2160p (4k) heeft hij nog wel moeite mee though :P

Popcorn Time lijkt beter te draaien maar moet ik nog even beter uitproberen.
Yarisken schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:49:
[...]
Ik heb dezelfde nuc. Popcorn time durfde af en toe wel is te schokken maar nu ik een nieuwe externe usb wifi kaart heb loopt alles perfect. Ik raad je dus ook aan om niet de wifi van de nuc te gebruiken, die zuigt zwaar. Hier speel ik kodi, netflix, popcorn time, youtube etc.. perfect af op kodibuntu.
Mmmh ik draai nu alles op Windows 7 Ultimate, maar heb geen voorkeur voor een besturingssysteem. Zou ik nog een en ander kunnen winnen door naar Kodibuntu over te stappen?
Yarisken schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:53:
[...]

We zouden misschien beter deze nuc promoten ? Prijs is bijna hetzelfde met betere specs.
Goedkoopste prijs die ik gezien heb is 143 euro.
Zou het de moeite waard zijn om vanaf de DN2820FYKH te upgraden naar de NUC5CPYH? Ik heb de optie om dit nagenoeg kosteloos te doen namelijk

[ Voor 45% gewijzigd door MvdD op 30-07-2015 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Maar 2160p (4k) heeft hij nog wel moeite mee though
Omdat de nuc daar geen HW support voor heeft. (weet niet of er uberhaupt NUC's zijn die dat wel hebben, al zal een snellere CPU ongetwijfeld wel helpen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Mmmh ik draai nu alles op Windows 7 Ultimate, maar heb geen voorkeur voor een besturingssysteem. Zou ik nog een en ander kunnen winnen door naar Kodibuntu over te stappen?
Als je niet echt thuis bent in linux dan zou ik het niet doen. Ben toch wel ettelijke uren bezig geweest om alles goed in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
boe2 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:36:
[...]

Omdat de nuc daar geen HW support voor heeft. (weet niet of er uberhaupt NUC's zijn die dat wel hebben, al zal een snellere CPU ongetwijfeld wel helpen).
De nieuwe NUCs blijken het wel te kunnen:
Intel released in January a Windows graphics driver that adds hardware assisted decoding support for both Haswell and Broadwell. It will be interesting to see how this impacts the hardware requirements for decoding HEVC. Note that VP9 decoding and 10-bit HEVC decoding is only supported by Broadwell at this point (10-bit HEVC is very rare still, used mainly for some anime films).
&
Then I tried a HEVC encoded 4K video (3840×2160, 30 fps, 80 Mbps), which of course needs to be scaled down to 1920×1080 on my screen (which increases the load even more), as I don’t have UHD display at my disposal. According to Intel 3840×2160 at 30 fps is also the maximum resolution and frame rate that the device can support. The low-end NUC manages this just fine – CPU load constantly under 40% and playback is smooth.
Hier gelezen:
http://nucblog.net/2015/0...view-windows-performance/
http://nucblog.net/2015/0...nd-comparison-to-haswell/

[edit]
En je duits moet even goed zijn maar hier gaan ze er ook goed uitgebreid op in:
http://www.technikaffe.de...raswell_prozessor_im_test

met daarbij wat ik zelf ook wel interessant vind was de power consumption :)

[ Voor 8% gewijzigd door Jaguar645 op 31-07-2015 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:16
Hallo,

Zou er mij iemand kunnen helpen? Ik heb sinds gisteren de laatste i5 Nuc (NUC5i5RYK) met 8gb geheugen en 250 SSD. Eerst heb ik er windows10 op geïnstalleerd wat uitermate vlot ging. Booten doet dit ding echt in 10 seconden ofzo. Maar dan begon mijn probleem.

Om een of andere reden valt mijn beeld een fractie van een seconde weg. En soms ook langer. Dit gebeurd vooral wanneer:
- een videobestand wordt afgespeeld. Maakt niet uit in media player classic, gewone media player,....
- wanneer ik Kodi opstart begint hij zodanig te flitsen dat ik amper mijn muis nog zie om eruit te gaan.
Voordat ik Kodi of enige codec had geinstalleerd deed hij dit niet echt, toch niet zo erg. Ik heb dan Kodi weer verwijderd en Klite codec pack eerst geinstalleerd. Zonder Kodi flits het beeld nog steeds bij het afspelen van films in de players.

Wanneer ik naar mn CPU verbruik kijk is dit rond de 14% en geheugen 1.5GB. Zou dus een makkie moeten zijn voor dit ding.

Toen dacht ik dat het misschien aan Win10 zou liggen. Dus heb ik er een Win8.1 erop gezet. Echter zonder verbetering 😢.

Ik heb in LAV de videorendering al op alle mogelijke opties gezet (hardware en software) zonder resultaat. Ook heb ik zitten spelen met de resolutie van full hd tot ultra hd (heb een ultrahd tv) maar ook hier helpt dat niet denk ik. Ook ziet tekst in windows er heel wat minder crispy uit op full hd dus die wil ik vermijden.

De Nuc hangt aan een Onkyo versterker. Dus ik dacht misschien ligt het daar aan. Maar als ik de nuc rechtstreeks op mijn tv aansluit blijft het probleem.

Update van laatste bios is ook gebeurd.

Wat ik wel merk als ik naar taakbeheer kijk bij het afspelen van een film dat telkens het beeld zwart wordt er even een verhoging is in cpu verbruik naar 30 procent. Ik weet nu niet of dit er iets mee te maken heeft.

Hopelijk hebben jullie een oplossing want momenteel is de NUC dus nutteloos aangezien die puur voor Kodi zal dienen.

Dus momenteel staat er Win8.1 op met alle laatste updates geïnstalleerd.

Alvast bedankt, ik ben ten einde raad 😯😯
Pagina: 1 ... 15 ... 22 Laatste