Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:30

13art

Moderator Mobile
Ik heb (ik gok dezelfde als die Ido hier) via marktplaats hetzelfde aangeschaft. 355 inclusief verzendkosten van het geheel. Dual channel geheugen was op voorhand niet mogelijk. Maar als ik het goed begrijp zou het dus sneller zijn om twee van deze er in te prikken: pricewatch: Crucial CT51264BF160BJ dan diegene die er bij geleverd wordt.
Al met al zal ik niet een heavy user zijn. Maar het draaien van een emulator voor bijvoorbeeld de Wii (U), PS3 oid zou wel leuk zijn om een keer te proberen.

[ Voor 28% gewijzigd door 13art op 25-04-2015 18:30 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
MAX3400 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 22:20:
Als je inderdaad de set voor die lage prijs kan krijgen; waarom niet? ;)

Ik baal een beetje van de langzame implementatie van H265. Vraag me af hoeveel "moderne" NUCs/Brix hier over een jaar of anderhalf mee om kunnen gaan, if any??
Dat kun je hier zien, aangaande de huidige generaties CPU's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
l3art schreef op zondag 19 april 2015 @ 18:20:
Ok thnx, houdt ik dat even in gedachte.
Het is jammer dat windows 8.1 Bing alleen voor fabrikanten te verkrijgen is. Voor dit soort apparaten zou Microsoft er ook goed aan doen om het beschikbaar te stellen.
OpenElec zie ik dus nog niet echt zitten want dan ga ik wel de browser missen en voor zover ik heb begrepen is OpenElec echt alleen Kodi. Misschien is dit dan wel het tijdstip om te gaan verdiepen in Linux. We willen natuurlijk niet de illegaliteit induiken ;)
Waarom gebruik je voor nu niet even Windows 10 Preview? OpenELEC is inderdaad echt alleen Kodi, maar ik heb een Nuc met Windows 10 op de SSD en een USB3 stick met OpenELEC erop. Op die manier kan ik makkelijk wisselen. Kodi op Windows 10 geeft bij mij nog wel eens problemen met het onthouden van DirectSound vs WASAPI, waardoor het geluid niet op de gewenste manier bij de versterker uitkomt. Met OpenELEC gaat dat prima.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

SiErRa schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 15:20:
[...]

Volgens mij heb je HDMI 2.0 nodig voor UHD, en dat heeft de NUC niet.
Dus dat gaat niet werken.
Met mijn NUC (i5 versie) kan ik prima UHD aansturen. De NUC heeft maar HDMI 1.4, mijn TV ondersteunt ook 2.0, maar er is wel gewoon UHD resolutie beschikbaar in zowel Windows 10, Kodi als los met OpenELEC. Gaat dus prima hoor!

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Taro schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 21:23:
[...]

Met mijn NUC (i5 versie) kan ik prima UHD aansturen. De NUC heeft maar HDMI 1.4, mijn TV ondersteunt ook 2.0, maar er is wel gewoon UHD resolutie beschikbaar in zowel Windows 10, Kodi als los met OpenELEC. Gaat dus prima hoor!
Kleine kanttekening: maximaal 30Hz refreshrate. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

TimMer schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 21:29:
[...]

Kleine kanttekening: maximaal 30Hz refreshrate. :)
Dat is waar, maar het kijkt prima hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

TimMer schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 21:15:
[...]

Dat kun je hier zien, aangaande de huidige generaties CPU's. :)
Bedankt voor de link maar dat was niet geheel mijn zorg; HEVC GPU acceleration is mooi meegenomen maar waar ik meer op doelde is de langzame implementatie van software-enabled HEVC / H265 in de community.

Ik ben er volledig van op de hoogte dat het decoden nu relatief "heftig" is voor je machine; maar als je kijkt hoe smooth H264 zelfs op een beetje smartphone loopt, heeft H265 nog een lange weg te gaan om de load op je device omlaag te brengen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:47
Taro schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 21:23:
[...]

Welke resolutie zie jij in Windows welke je maximaal kan instellen naar je tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

pitchdown schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 22:13:
[...]

Welke resolutie zie jij in Windows welke je maximaal kan instellen naar je tv?
4096 x 2160 is beschikbaar, maar 3840 x 2160 staat aangegeven als optimaal/aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Taro schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 21:30:
[...]

Dat is waar, maar het kijkt prima hoor :)
Voor video en desktop werk prima uiteraard, maar voor bijvoorbeeld gaming geen succes. Maar voor UHD-gaming is de NUC sowieso te traag (de meeste GPU's momenteel sowieso). :)
MAX3400 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 22:11:
[...]

Bedankt voor de link maar dat was niet geheel mijn zorg; HEVC GPU acceleration is mooi meegenomen maar waar ik meer op doelde is de langzame implementatie van software-enabled HEVC / H265 in de community.

Ik ben er volledig van op de hoogte dat het decoden nu relatief "heftig" is voor je machine; maar als je kijkt hoe smooth H264 zelfs op een beetje smartphone loopt, heeft H265 nog een lange weg te gaan om de load op je device omlaag te brengen.
Oh, ok. Was mij niet helemaal duidelijk wat je bedoelde, maar nu dus wel. :)

Softwarematige ondersteuning van HEVC is inderdaad nog erg karig, hoewel Kodi er wel al ondersteuning voor biedt:
Kodi v14 now has software decoding support for HEVC. v15-based nightly builds have limited hardware decoding support for some devices, such as a few Android-based video decoders. Most HTPCs will need a fairly powerful desktop class CPU in order to playback HEVC videos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Ik heb sinds kort een probleem met mijn NUC en OpenELEC, waarbij na het afsluiten via Kodi de NUC netjes uitgaat, maar de eerstvolgende keer als je deze aanzet komt het HDMI signaal niet bij de TV aan. Ik moet de NUC dan weer handmatig uitzetten via de powerknop en aanzetten, dan komt het signaal wel weer door.

Op http://forum.kodi.tv/show...18&pid=1989778#pid1989778 zie ik dat iemand hetzelfde probleem heeft.

Iemand enig idee of hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Taro schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 22:18:
[...]

4096 x 2160 is beschikbaar, maar 3840 x 2160 staat aangegeven als optimaal/aanbevolen.
Waarom zie ik deze resolutie niet op mijn 2820-NUC?
Hierop zit een UHD-televisie aangesloten via HDMI...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:36

CeesKees

I rest my Kees

TimMer schreef op donderdag 23 april 2015 @ 14:03:
[...]

Shit, niet? Dacht ik even snel klaar te zijn...

[...]

Goed om te horen. :)

Wat voor iOS app gebruik jij voor remote control? Hoe verschilt die met Yatse?

Volgens mij lijkt dit wel aardig op Yatse. :)

[...]

Ik ken het ja, maar met de NUC wordt dat solderen las ik; daar gaan we echt niet aan beginnen in een gloednieuwe machine. ;) Maar bedankt voor de tip. :)
Je hebt ook een externe cec module. Die werkt prima hoor!

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Saiyan Extreme schreef op donderdag 23 april 2015 @ 16:48:
[...]

Heb jij eigenlijk je inbouw CEC module al?
Na berichten over solderen op t mobo heb ik m'n pre-order omgezet in een annulering. Ik heb al een externe cec... Daar houd ik het maar bij voorlopig

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

pitchdown schreef op zondag 26 april 2015 @ 09:34:
[...]

Waarom zie ik deze resolutie niet op mijn 2820-NUC?
Hierop zit een UHD-televisie aangesloten via HDMI...
Heb je los van Windows ook bijvoorbeeld OpenELEC (evt. via USB) geprobeerd om uit te sluiten dat het aan Windows of Windows-drivers ligt? En probeer eens een andere HDMI-kabel, of is die recent? Volgens mij had je ook een LG toch? Ik heb de LG 55UB950V en daar werkt het goed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Taro schreef op zondag 26 april 2015 @ 09:50:
[...]

Heb je los van Windows ook bijvoorbeeld OpenELEC (evt. via USB) geprobeerd om uit te sluiten dat het aan Windows of Windows-drivers ligt? En probeer eens een andere HDMI-kabel, of is die recent? Volgens mij had je ook een LG toch? Ik heb de LG 55UB950V en daar werkt het goed op.
Nee geen OpenElec geprobeerd. Ik wil ook eigenlijk windows blijven draaien.
Ik draai windows 8.1 met alle updates, en ook de laatste drivers van Intel.
Ik heb inderdaad de volgende tv : pricewatch: LG 40UB800V Zilver-Zwart

Is er iemand die wel de UHD-resolutie kan aansturen op de Intel 2820?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Zou het kunnen kloppen dat er via HDMI slechts Full HD aangestuurd kan worden ? http://www.legitreviews.c...-resolution-update_134848

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

pitchdown schreef op zondag 26 april 2015 @ 09:52:
[...]

Nee geen OpenElec geprobeerd. Ik wil ook eigenlijk windows blijven draaien.
Als je 2 USB sticks hebt is het binnen 10 minuten te testen en heeft je Windows installatie er geen last van. Gewoon via je BIOS instellen dat je van USB boot. Je sluit dan direct uit of het aan hardware of software ligt. Ligt het aan de hardware, dan zou ik naar een andere kabel kijken. Ligt het aan de software, dan weet je zeker dat je in Windows moet zoeken.

Hoe groot heb je overigens je videokaart geheugen in de BIOS van je NUC ingesteld? Probeer deze sowieso eens te verhogen.

Zie http://www.marklanphen.nl...stalleren-live-usb-stick/ voor een snelle how-to over OpenELEC op USB installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Taro schreef op zondag 26 april 2015 @ 09:58:
[...]

Als je 2 USB sticks hebt is het binnen 10 minuten te testen en heeft je Windows installatie er geen last van. Gewoon via je BIOS instellen dat je van USB boot. Je sluit dan direct uit of het aan hardware of software ligt. Ligt het aan de hardware, dan zou ik naar een andere kabel kijken. Ligt het aan de software, dan weet je zeker dat je in Windows moet zoeken.

Hoe groot heb je overigens je videokaart geheugen in de BIOS van je NUC ingesteld? Probeer deze sowieso eens te verhogen.

Zie http://www.marklanphen.nl...stalleren-live-usb-stick/ voor een snelle how-to over OpenELEC op USB installeren.
Ga ik zo even proberen!
Word jou tv in windows inclusief type gevonden? Bij mij staat hij onder apparaatbeheer als PNP-beeldscherm, en onder resolutie-settings als "LG TV"

Ik heb 512 MB ingesteld voor de videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

pitchdown schreef op zondag 26 april 2015 @ 10:03:
[...]

Word jou tv in windows inclusief type gevonden? Bij mij staat hij onder apparaatbeheer als PNP-beeldscherm, en onder resolutie-settings als "LG TV"
Zonder type, hetzelfde als wat jij ziet. Heb je trouwens de laatste Intel drivers voor de NUC en de bijbehorende Intel software in gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Taro schreef op zondag 26 april 2015 @ 10:12:
[...]

Zonder type, hetzelfde als wat jij ziet. Heb je trouwens de laatste Intel drivers voor de NUC en de bijbehorende Intel software in gebruik?
Je bedoeld hiermee de drivers van de NUC die bij intel te downloaden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Taro schreef op zondag 26 april 2015 @ 10:12:
[...]

Zojuist open ELEC geïnstalleerd op mijn 2820-NUC.
Binnen XMBC is de maximale resolutie 1920X1080P.

Zou het dan toch aan een kabel liggen?
Heb ik speciale hdmi-kabel nodig voor UHD?

Ook na het wisselen van de HDMI-kabel (van de UPC-mediabox), heb ik nog steeds maximaal Full HD.

Windows-driver "intel hd graphics" 1.18.10.4061 van 18-12-2014.

[ Voor 15% gewijzigd door pitchdown op 26-04-2015 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

pitchdown schreef op zondag 26 april 2015 @ 10:23:
[...]
Zou het dan toch aan een kabel liggen?
Heb ik speciale hdmi-kabel nodig voor UHD?

Ook na het wisselen van de HDMI-kabel (van de UPC-mediabox), heb ik nog steeds maximaal Full HD.

Windows-driver "intel hd graphics" 1.18.10.4061 van 18-12-2014.
Voor UHD heb je geen aparte kabel nodig, maar het is het enige deel van je set-up dat je even snel kunt vervangen om foutjes of kabelbreuken uit te sluiten, vandaar. De drivers zijn wel oud, voor mijn versie zijn er nieuwere, maar omdat je met OpenELEC ook geen UHD resolutie ziet, zal het daar vast niet aan liggen.

Ik zal je eerlijk zeggen dat ik het dan ook niet meer weet. Je zou je NUC mee kunnen nemen naar iemand met een andere UHD TV, dan kan je de volgende stap ook uitsluiten en weet je of het aan je TV of aan je NUC ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Taro schreef op zondag 26 april 2015 @ 10:35:
[...]

Voor UHD heb je geen aparte kabel nodig, maar het is het enige deel van je set-up dat je even snel kunt vervangen om foutjes of kabelbreuken uit te sluiten, vandaar. De drivers zijn wel oud, voor mijn versie zijn er nieuwere, maar omdat je met OpenELEC ook geen UHD resolutie ziet, zal het daar vast niet aan liggen.

Ik zal je eerlijk zeggen dat ik het dan ook niet meer weet. Je zou je NUC mee kunnen nemen naar iemand met een andere UHD TV, dan kan je de volgende stap ook uitsluiten en weet je of het aan je TV of aan je NUC ligt.
Ok, maar is het wel zeker dan de 2820 UHD aan zou moeten kunnen sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

pitchdown schreef op zondag 26 april 2015 @ 10:36:
[...]

Ok, maar is het wel zeker dan de 2820 UHD aan zou moeten kunnen sturen?
Ik kan via Google tot nu toe nergens vinden dat het niet zo is, er wordt in de PDF's van Intel wel duidelijk een maximaal aantal MHZ genoemd voor de videokaart, maar of dat gevolgen heeft kan ik niet zeggen. Verder wel HDMI1.4a. Er zit toch een Intel HD Graphics 5000 in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Taro schreef op zondag 26 april 2015 @ 10:47:
[...]

Ik kan via Google tot nu toe nergens vinden dat het niet zo is, er wordt in de PDF's van Intel wel duidelijk een maximaal aantal MHZ genoemd voor de videokaart, maar of dat gevolgen heeft kan ik niet zeggen. Verder wel HDMI1.4a. Er zit toch een Intel HD Graphics 5000 in?
De precieze videokaart zie ik niet in windows terug. Zie alleen hd-graphics staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Taro schreef op zondag 26 april 2015 @ 10:47:
[...]

http://www.missingremote....celeronbay-trail-sff-htpc

Video:
•1x HDMI 1.4a (1920x1080@60Hz Max)

GPU:
Intel HD Graphics 313-756 MHz

Zijn dat misschien de antwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

pitchdown schreef op zondag 26 april 2015 @ 11:00:
[...]

GPU:
Intel HD Graphics 313-756 MHz

Zijn dat misschien de antwoorden?
Ik vermoed van wel, helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Taro schreef op zondag 26 april 2015 @ 11:02:
[...]

Ik vermoed van wel, helaas...
voordeel van de 2820 vond ik o.a. dat hij stil is en tevens infrarood heeft ingebouwd.
misschien dat ik nu naar een andere nuc ga kijken.
heb je een suggestie met deze opties inclusief uhd-ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

pitchdown schreef op zondag 26 april 2015 @ 11:04:
[...]

voordeel van de 2820 vond ik o.a. dat hij stil is en tevens infrarood heeft ingebouwd.
misschien dat ik nu naar een andere nuc ga kijken.
heb je een suggestie met deze opties inclusief uhd-ondersteuning?
Mijn i5 staat achter de TV en tijdens het kijken van een film hoor ik hem toch niet door het geluid van de film. Als de TV uit staat dan hoor je hem wel iets, maar meestal zet ik hem dan ook uit. Heb nog een Raspberry Pi 2 met OpenELEC voor de films waar ik geen DTS HD Master Audio, Dolby Digital Plus of True HD ondersteuning en max Full HD resolutie in heb zitten en die is superstil.

De i5 versie heeft ook infrarood ingebouwd en UHD ondersteuning :)

De vraag is alleen of je UHD nu echt nodig hebt. Ik heb los van 20 demo video's nog geen echte UHD content gekeken. Je zou ook kunnen wachten tot die content er echt is, dan is er vast ook een betere versie van de NUC uit met misschien wel HDMI 2.0 ondersteuning voor nog beter UHD beeld met 60 Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Taro schreef op zondag 26 april 2015 @ 11:18:
[...]

Mijn i5 staat achter de TV en tijdens het kijken van een film hoor ik hem toch niet door het geluid van de film. Als de TV uit staat dan hoor je hem wel iets, maar meestal zet ik hem dan ook uit. Heb nog een Raspberry Pi 2 met OpenELEC voor de films waar ik geen DTS HD Master Audio, Dolby Digital Plus of True HD ondersteuning en max Full HD resolutie in heb zitten en die is superstil.

De i5 versie heeft ook infrarood ingebouwd en UHD ondersteuning :)

De vraag is alleen of je UHD nu echt nodig hebt. Ik heb los van 20 demo video's nog geen echte UHD content gekeken. Je zou ook kunnen wachten tot die content er echt is, dan is er vast ook een betere versie van de NUC uit met misschien wel HDMI 2.0 ondersteuning voor nog beter UHD beeld met 60 Hz.
Welk type nuc is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Ik heb de D54250WYKH met Core i5-4250U en 2.5″ HD. Heb er een MX100 SSD en 16 GB RAM geheugen ingedaan, zodat ik er ook VM's en dergelijke op kan draaien. Ben er erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Taro schreef op zondag 26 april 2015 @ 11:27:
[...]

Ik heb de D54250WYKH met Core i5-4250U en 2.5″ HD. Heb er een MX100 SSD en 16 GB RAM geheugen ingedaan, zodat ik er ook VM's en dergelijke op kan draaien. Ben er erg tevreden over.
Op de foto zag geen infrarood-oog. Maar die zit er dus wel op begrijp ik?
Hier ziet dus wel een HD graphics 5000 in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

pitchdown schreef op zondag 26 april 2015 @ 11:30:
[...]

Op de foto zag geen infrarood-oog. Maar die zit er dus wel op begrijp ik?
Hier ziet dus wel een HD graphics 5000 in?
Het lijkt me goed als je even op de Intel website kijkt en Google gebruikt. Al deze informatie kan je heel goed zelf vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-Medic
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-03-2021
Om het topic compleet te houden dan maar.

Specs voor:

Afbeeldingslocatie: http://www.intel.nl/content/dam/www/public/us/en/images/product/nuc-kit-d54250wykh-10509935-2x1.jpg.rendition.cq5dam.webintel.310.155.jpg

D54250WYKH

en

Afbeeldingslocatie: http://www.intel.nl/content/dam/www/public/us/en/images/product/nuc-kit-d34010wyb-10500194-2x1.jpg.rendition.cq5dam.webintel.310.155.jpg

D54250WYK

[ Voor 98% gewijzigd door WD-Medic op 26-04-2015 13:42 . Reden: Afbeeldingen erbij gezet ]

Kodi | Intel® NUC D54250WYK | Synology DS413j | Marantz SR7007 | Klipsch F3-C3-S3-Sub12 | Samsung UE46F8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
CeesKees schreef op zondag 26 april 2015 @ 09:42:
[...]

Je hebt ook een externe cec module. Die werkt prima hoor!
Weet ik, maar die maar die kost weer een USB-poort en je heb weer allerlei losse extra rommel eraan hangen, terwijl je juist alleen een klein kastje zonder extra reut wilt hebben.

Sowieso: de Pulse-Eight USB CEC adapter wordt geleverd met HDMI-kabel wordt gezegd; de NUC5i5RYK maakt gebruik van mini-HDMI; lijkt mij dat je weer een adapter ertussen moet plaatsen of een ander verloopkabeltje moet kopen?

Beetje verzendkosten erbij en je bent al meer dan vijftig euro verder, alleen om gebruik te maken van je afstandsbediening i.p.v. een app op je smartphone. Nogal pittig vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Vandaag mijn NUC-je ontvangen en meteen mee aan de slag gegaan.
Windows er op gezet, Kodi er op gezet en spelen maar.

Tot nu toe gaat het redelijk soepel op 1 dingetje na...
Als ik wat muziek apps toevoeg dan doen de meeste het niet.

De soundcloud app doet het wel en kan ook online, maar de iTunes app en ook de Di.fm app doen het niet. iTunes geeft een scipt error, en Digitally Imported zegt dat hij geen verbinding kan krijgen en dat ik mijn internetverbinding moet controleren. Maar goed mijn internetverbnding is gewoon actief want anders zou soundcloud het ook niet doen.

Ik heb al bij instellingen van de app gekeken, maar daar kan ik niks vinden. Iemand anders nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:14
Bagger, ik heb deze nuc met kodi al een paar maanden goed draaien, alleen wilde ik net de skin aanpassen en nu zit ie vast in een bootloop.. Kom ik er ook nog achter dat ik geen toetsenbord in huis heb :@

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Geen buren, vrienden oid die even een toetsenbord te leen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:14
Jawel, maar ik had geen zin meer om de deur uit te gaan :+

Dus maar een avondje Netflix gekeken.

[ Voor 26% gewijzigd door Slaapje op 29-04-2015 22:46 ]

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chalk
  • Laatst online: 22:07
Ik zie steeds vaker in dit topic dat er users zijn die Kodi installeren op het windows OS. Zelf draai ik vanaf dag 1 OpenElec.
Maar hoe werkt dat dan precies met windows? Iedere keer als je boot moet je Kodi (eventueel automatisch) opstarten?

Zijn er ook users die beiden geprobeerd hebben die iets kunnen zeggen over het verschil performance, boottijd en eventuele voor- en nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Windows is inderdaad zoals gewoon op een pc met windows. Werkt niet anders.
Kodi installeren en klaar. Desnoods inderdaad automatisch op laten starten met windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

TimMer schreef op zondag 26 april 2015 @ 15:21:
[...]

Weet ik, maar die maar die kost weer een USB-poort en je heb weer allerlei losse extra rommel eraan hangen, terwijl je juist alleen een klein kastje zonder extra reut wilt hebben.

Sowieso: de Pulse-Eight USB CEC adapter wordt geleverd met HDMI-kabel wordt gezegd; de NUC5i5RYK maakt gebruik van mini-HDMI; lijkt mij dat je weer een adapter ertussen moet plaatsen of een ander verloopkabeltje moet kopen?

Beetje verzendkosten erbij en je bent al meer dan vijftig euro verder, alleen om gebruik te maken van je afstandsbediening i.p.v. een app op je smartphone. Nogal pittig vind ik.
Dat snap ik.
Uiteindelijk is die adapter maar zo groot als een puntenslijper. En de medegebruiker kan nu wel met het apparaat omgaan, zonder problemen.

Iedereen blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter12345
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 13:59
De interne CEC adapter van Pulse Eight is niet langer pre-order maar lijkt te worden geleverd: https://www.pulse-eight.com/p/154/intel-nuc-hdmi-cec-adapter. Iemand al ontvangen?
De installation guide die via de website te downloaden is rept met geen woord over solderen, maar het getoonde moederbord in de handleiding lijkt mij niet die van de NUC N2820 te zijn (degene die ik heb). Ben toch benieuwd bij welke modellen er nu wel en niet gesoldeerd moet worden. Als iemand daar al meer info over heeft hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zou iemand op zijn/haar NUC eens willen kijken of de muziek plugin Digitally Imported (di.fm) het bij hem/haar wel doet? Als dat wel het geval is dan zou er toch iets bij mij moeten zijn waarom die plugins het niet doen. Zowel op mn laptop en mn nuc (beide met windows 8.1) doet die plugin het niet namelijk.

Ik zou me kunnen voorstellen dat het mogelijk met de firewall van windows te maken heeft daar hij het eerder op een android systeem (welke ik verkocht heb) wel gewoon deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
l3art schreef op donderdag 30 april 2015 @ 18:09:
Zou iemand op zijn/haar NUC eens willen kijken of de muziek plugin Digitally Imported (di.fm) het bij hem/haar wel doet? Als dat wel het geval is dan zou er toch iets bij mij moeten zijn waarom die plugins het niet doen. Zowel op mn laptop en mn nuc (beide met windows 8.1) doet die plugin het niet namelijk.

Ik zou me kunnen voorstellen dat het mogelijk met de firewall van windows te maken heeft daar hij het eerder op een android systeem (welke ik verkocht heb) wel gewoon deed.
Hoewel dit weinig met een NUC zelf van doen heeft en meer met Kodi, heb ik toch maar even de plug-in uitgeprobeerd. Werkt, na installatie vanuit de beschikbare addon's, probleemloos onder W8.1 64b. Heb verder niets ingesteld, installeren en via de audio-addon's opgestart. Elk item in de lijst wordt keurig afgespeeld.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Werkt hier feilloos op een D34010WYK met Openelec.

edit: fijne add-on. thx voor de tip :P

[ Voor 29% gewijzigd door Edmin op 30-04-2015 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hmmm ok, beide bedankt voor het testen. Dan ga ik eens kijken of ik binnen de firewall oid nog iets kan vinden wat Kodi hier en daar blokkeert.

edit:
Het lijkt er op dat het inderdaad de windows firewall was die nogal selectief was in wat wel en wat niet geblokkeerd werd. Nu opgelost door ESET Smart security er op te zetten.

Edit 2:
Hebben jullie wat kleine games draaien op de nuc? Zelf het idee om een leuke race game er op te zetten. Dolphin als Wii emulator moet ik nog proberen.

[ Voor 58% gewijzigd door 13art op 02-05-2015 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik heb inmiddels deze nuc : pricewatch: Intel NUC5i5RYH
Aangesloten op 4k Televiesie van 40 inch van LG.

Ik krijg echter bij het afspelen van media vanuit kodi (en vanuit windows --YouTube) aan beide kanten een zwarte rand van 2 cm.
Dit gebeurd alleen bij video. Normaal windows gebruik gaat wel volledig scherm.

Hoe kan ik dit oplossen?

[ Voor 11% gewijzigd door pitchdown op 07-05-2015 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Binnen in Kodi kan je ergens bij settings (weet uit mijn hoofd niet precies waar, dus zelf even zoeken) je beeldscherm grootte instellen. Zo moest ik bij mijn samsung tv eerst het beeld iets kleiner maken, maar iets groter maken kan dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
l3art schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:22:
Binnen in Kodi kan je ergens bij settings (weet uit mijn hoofd niet precies waar, dus zelf even zoeken) je beeldscherm grootte instellen. Zo moest ik bij mijn samsung tv eerst het beeld iets kleiner maken, maar iets groter maken kan dus ook.
Zou je is kunnen kijken welke optie dat is? Ik heb deze niet gevonden.
Daarnaast is het toch ook opvallend dat YouTube via de browser hetzelfde issue heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nee ben nu niet thuis. Ergens bij instellingen moet het staan in één van de sub menu's. Waar precies weet ik niet. Maar via google moet je ook een heel eind kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• welmachine
  • Laatst online: 08-04 14:16
Hoi allemaal!
Het niet is niet m'n bedoeling om de thread te hijacken maar het leek me verstanding om mijn vraag hier te stellen ipv een nieuw topic aan te maken.

Ook ik ben van plan mijn WD TV in te ruilen voor een NUC (of iets wat erop lijkt).
Nu weet ik alleen niet welk type ik nodig heb voor mijn wensen.
Mijn budget is zo'n 200,-

Ik wil er natuurlijk graag soepeltjes Kodi op kunnen draaien.
Daarbij wil ik er misschien ook nog wat retro emulators op draaien.

Een SPDIF uitgang zou ideaal zijn.

Bestaat er zoiets binnen mijn budget?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
welmachine schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:00:
Hoi allemaal!
Het niet is niet m'n bedoeling om de thread te hijacken maar het leek me verstanding om mijn vraag hier te stellen ipv een nieuw topic aan te maken.

Ook ik ben van plan mijn WD TV in te ruilen voor een NUC (of iets wat erop lijkt).
Nu weet ik alleen niet welk type ik nodig heb voor mijn wensen.
Mijn budget is zo'n 200,-

Ik wil er natuurlijk graag soepeltjes Kodi op kunnen draaien.
Daarbij wil ik er misschien ook nog wat retro emulators op draaien.

Bestaat er zoiets binnen mijn budget?
Alvast bedankt!
Gewoon de NUC met Celeron, doet het bij mij als de brandweer met Kodi :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
welmachine schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:00:
[knip]

[knip]
Volgens mij is er nog geen NUC op de markt die voorzien is van de gewenste aansluiting (vergis ik me?), dat zou bij generatie 6 (bij een bepaald model), wel het geval zou kunnen zijn heb ik gelezen, maar die is helaas nog niet op de markt, ook niet op korte termijn. Er is natuurlijk altijd een oplossing voor te vinden (HDMI>SPdif audio adapter), maar dat kost natuurlijk wel weer extra geld. Mogelijk kun je dan kijken naar een NUC tegenhanger die wel standaard beschikt over de aansluiting. Tweakers PW geeft (selectie barebone's HTPC's) vaak antwoord.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• welmachine
DennusB schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:19:
[...]

Gewoon de NUC met Celeron, doet het bij mij als de brandweer met Kodi :)
Weet je ook of het draaien van emulators een beetje werkt op een Celeron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• welmachine
hardware-lover schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:19:
[...]

Volgens mij is er nog geen NUC op de markt die voorzien is van de gewenste aansluiting (vergis ik me?), dat zou bij generatie 6 (bij een bepaald model), wel het geval zou kunnen zijn heb ik gelezen, maar die is helaas nog niet op de markt, ook niet op korte termijn. Er is natuurlijk altijd een oplossing voor te vinden (HDMI>SPdif audio adapter), maar dat kost natuurlijk wel weer extra geld. Mogelijk kun je dan kijken naar een NUC tegenhanger die wel standaard beschikt over de aansluiting. Tweakers PW geeft (selectie barebone's HTPC's) vaak antwoord.
Ik heb inderdaad gekeken naar een HDMI splitter op eBay.
Weet je misschien of er kwaliteit verloren gaat?

Als ik naar een vergelijkbaar iets kijk, kom ik uit op http://tweakers.net/price...bxceh-2955/specificaties/ maar geen idee of dit net zo makkelijk zou werken als een NUC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:03
welmachine schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:27:
[...]
Zelf heb ik de Delock HDMI Stereo / 5.1 Channel Audio Extractor om HDMI te splitsen naar HDMI + coax SPDIF. Da's digitaal naar digitaal, geen kwaliteitsverlies.

Fixion hier gebruikte een SpeaKa Professional Audio Extractor. Die is goedkoper dan de mijne en werkt bij hem ook goed.

Wel was er hier iemand die zo'n ding NIET werkend kreeg - waarschijnlijk omdat z'n TV doorgaf via HDMI niet met digitale meerkanaals-audio overweg te kunnen of zo. Ofwel, geen gegarandeerd succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:20
pitchdown schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:28:
[...]

Zou je is kunnen kijken welke optie dat is? Ik heb deze niet gevonden.
Daarnaast is het toch ook opvallend dat YouTube via de browser hetzelfde issue heeft?
http://kodi.wiki/view/Settings/System#Video_calibration...
http://kodi.wiki/view/Video_playback#OSD_video_settings

.
.
kom ik uit op http://tweakers.net/price...bxceh-2955/specificaties/ maar geen idee of dit net zo makkelijk zou werken als een NUC.
Werkt grotendeels hetzelfde, maar de Brix had wel een paar nadelen; weet zo alleen even niet meer exact welke.

[ Voor 45% gewijzigd door Nnoitra op 07-05-2015 15:02 ]

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Nnoitra schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:50:
[...]

http://kodi.wiki/view/Settings/System#Video_calibration...
http://kodi.wiki/view/Video_playback#OSD_video_settings

.
.

[...]
Werkt grotendeels hetzelfde, maar de Brix had wel een paar nadelen; weet zo alleen even niet meer exact welke.
Heb deze settings geprobeerd.
Wanneer ik deze naar het maximale sleep, loopt Kodi vast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

l3art schreef op donderdag 30 april 2015 @ 19:17:

Edit 2:
Hebben jullie wat kleine games draaien op de nuc? Zelf het idee om een leuke race game er op te zetten. Dolphin als Wii emulator moet ik nog proberen.
http://forum.kodi.tv/forumdisplay.php?fid=194

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
pitchdown schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 15:35:
Heb deze settings geprobeerd.
Wanneer ik deze naar het maximale sleep, loopt Kodi vast!
Dan gaat er iets niet goed heh :+
Kodi debug logging aanzetten, nog eens proberen, logging bekijken. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
[...]

Als ik naar een vergelijkbaar iets kijk, kom ik uit op http://tweakers.net/price...bxceh-2955/specificaties/ maar geen idee of dit net zo makkelijk zou werken als een NUC.
Er is een nieuw type Celeron wat al sporadisch in sommige producten is verwerkt (o.a. hierin) en ik mag wel opmerken dat dit type Broadwell Celeron wel heel erg veel in zijn mars heeft t.o.v. zijn voorganger. De eerste Celeron (bij mijn weten) die bijvoorbeeld geschikt is voor de weergave van Intel® InTru™ 3D. Nu nog even wachten tot Intel deze uitvoering in een NUC heeft gepropt ;)

http://ark.intel.com/prod...r-3205U-2M-Cache-1_50-GHz

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• welmachine
hardware-lover schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 16:39:
[...]

Er is een nieuw type Celeron wat al sporadisch in sommige producten is verwerkt (o.a. hierin) en ik mag wel opmerken dat dit type Broadwell Celeron wel heel erg veel in zijn mars heeft t.o.v. zijn voorganger. De eerste Celeron (bij mijn weten) die bijvoorbeeld geschikt is voor de weergave van Intel® InTru™ 3D. Nu nog even wachten tot Intel deze uitvoering in een NUC heeft gepropt ;)

http://ark.intel.com/prod...r-3205U-2M-Cache-1_50-GHz
Dank je wel voor de info!
De MSI Cubi is precies was ik zoek. Helaas is de prijs nog een beetje aan de hoge kant in Europa.
$150 is een goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00t
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-04-2024
pitchdown schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:08:
Ik heb inmiddels deze nuc : pricewatch: Intel NUC5i5RYH
Aangesloten op 4k Televiesie van 40 inch van LG.

Ik krijg echter bij het afspelen van media vanuit kodi (en vanuit windows --YouTube) aan beide kanten een zwarte rand van 2 cm.
Dit gebeurd alleen bij video. Normaal windows gebruik gaat wel volledig scherm.

Hoe kan ik dit oplossen?
heeft volgens mij te maken met het verschil tussen 1080p input van KODI en 4k TV. even in de instellingen van je TV zoeken naar zoom als ik me niet vergis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
welmachine schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 16:59:
[...]
Dank je wel voor de info!
De MSI Cubi is precies was ik zoek. Helaas is de prijs nog een beetje aan de hoge kant in Europa.
$150 is een goede prijs.
Die $ is de barbone prijs, de € prijs lijkt te hangen aan een compleet systeem met Windows 8.1, geheugen, SSD, AC Wifi/BT? Ik verwacht dan ook een barebone prijs voor de € die aanmerkelijk lager zal komen liggen.

Maar........, dit was even een zijsprong, back to NUC ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:17
Onlangs heb ik een Intel NUC n2820 via marktplaats op de kop getikt. Vanmorgen had ik juiste geheugen binnen en geïnstalleerd. De NUC voorzien van de laatste BIOS update en van de laatste stable OpenELEC.

Alles lijkt nu goed te werken. Enige uitdaging die ik nu heb is het werkend krijgen van mijn oude Logitech Harmony 525 afstandbediening. Het lukt me vooralsnog niet deze werkend te krijgen.

Als ik de afstandbediening vanuit Logitech Harmony software configureer met als apparaat de Intel NUC dan is de NUC wel te booten en af te sluiten met de AB, maar binnen Kodi werkt de navigatie en ok knop niet. Als ik de ab configureer met als apparaat MCE Microsoft Mediacenter dan reageert de NUC helemaal nergens op. Gaat niet aan of uit.

Hebben jullie enig idee om me op weg te helpen? Ondertussen zoek ik me suf op internet. Veel info lijkt te gaan over aansturen Kodi via Logitech Harmony via Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Begin eens met het kijken naar welke bios de NUC nu heeft en of er een update is.
Is er een update; installeer 'm en probeer nog eens met het MCE profiel.
Werkt hier prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 07:17
Nnoitra schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 16:18:
[...]

Begin eens met het kijken naar welke bios de NUC nu heeft en of er een update is.
Is er een update; installeer 'm en probeer nog eens met het MCE profiel.
Werkt hier prima.
Dat had hij al gedaan als je alles had gelezen >:)

De NUC voorzien van de laatste BIOS update en van de laatste stable OpenELEC

Probeer het eens op deze mannier of dat werkt.
http://wiki.openelec.tv/index.php/Config_harmony

[ Voor 10% gewijzigd door MikeOO op 09-05-2015 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:03
Ik gebruik een NUC 2820 met Ubuntu+Kodi los, geen OpenElec, maar het werkt bij mij in elk geval met de Logitech Harmony configuratie:
Device to add: Computer -> Media Center PC
Manufacturer: Intel
Model: DN2820FYKH

Zowel aan/uitzetten als Kodi bedienen werkt vlekkeloos met m'n Logitech Harmony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
Bedankt voor de reacties. Inmiddels lijkt het te werken. Ik heb in de Logitech software het eerder toegevoegde apparaat verwijderd. Daarna wederom een poging gewaagd om een apparaat toe te voegen. Een multimedia pc -> Intel -> n2820. Toen kwam de Harmony software met een melding dat dit apparaat niet herkend werd maar de I5 NUC het meest dichtbij kwam. Die heb ik toen gekozen. Dit keer kwam de software dus zelf met een suggestie qua apparaat i.t.t. tot mijn eerste poging. Nu is de NUC prima aan.uit te zetten en de menu's zijn te doorlopen.

Enige waar ik bij afspelen van DVD's vanaf externe harddisc nog even tegen aanloop is dat de "Menu" knop op de ab niet naar het DVD-menu verwijst maar de Kodi informatiebalk opent onder in beeld. Via het meest rechtericoon kom je dan ook wel in het DVD menu maar ik zoek nog even naar een knop om direct in het DVD-menu te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
MikeOO schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 16:23:
[...]

Dat had hij al gedaan als je alles had gelezen >:)

De NUC voorzien van de laatste BIOS update en van de laatste stable OpenELEC

Probeer het eens op deze mannier of dat werkt.
http://wiki.openelec.tv/index.php/Config_harmony
Compleet overheen gelezen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Heb de NUC nu korte tijd in gebruik en overall moet ik zeggen dat het een heerlijk apparaat is. Windows is wel erg makkelijk icm uitzending gemist ed. Geen gehannes met aparte apps oid.

Waar ik nog wel tegenaan loop zijn wat kleine zaken als:
- Windows op de NUC lijkt niet heel erg stabiel. Nog niet kunnen achterhalen of het idd Windows is of eerder de processor, het geheugen, oid. Soms reageert het systeem gewoon niet meer of duurt het een eeuwigheid (alt+ctrl+del) doet dan ook niks, net alsof het ineens enorm traag is)
- De di.fm app binnen kodi begint opeens weer te klagen over dat er geen internet verbinding is, terwijl hij het gisteren nog wel deed... Vreemd.
- Geluid gaat uit als ik mn TV uit zet... Soms komt het geluid kort daarna weer uit de speakers van mn versterker (met soundcloud in Kodi bijvoorbeeld) maar met YouTube via een browser weer niet) ook daar nog geen idee van waarom in de ene situatie het geluid wel terug komt, en de andere keer weer niet.

Maar overall erg tevreden met mijn aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 07:17
jesco_white schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 16:51:
Enige waar ik bij afspelen van DVD's vanaf externe harddisc nog even tegen aanloop is dat de "Menu" knop op de ab niet naar het DVD-menu verwijst maar de Kodi informatiebalk opent onder in beeld. Via het meest rechtericoon kom je dan ook wel in het DVD menu maar ik zoek nog even naar een knop om direct in het DVD-menu te komen.
Met wat uitzoekwerk kun je zelf de knoppen aanpassen aan een bepaalde actie.
http://kodi.wiki/view/Keymap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:50

Ankh

|true

l3art schreef op zondag 10 mei 2015 @ 00:42:
Heb de NUC nu korte tijd in gebruik en overall moet ik zeggen dat het een heerlijk apparaat is. Windows is wel erg makkelijk icm uitzending gemist ed. Geen gehannes met aparte apps oid.

Waar ik nog wel tegenaan loop zijn wat kleine zaken als:
- Windows op de NUC lijkt niet heel erg stabiel. Nog niet kunnen achterhalen of het idd Windows is of eerder de processor, het geheugen, oid. Soms reageert het systeem gewoon niet meer of duurt het een eeuwigheid (alt+ctrl+del) doet dan ook niks, net alsof het ineens enorm traag is)
Maak je gebruik van een USB dongle? Ik heb soms dat ie de connectie tussen dongle en keyboard gewoon vertraagd is.
- De di.fm app binnen kodi begint opeens weer te klagen over dat er geen internet verbinding is, terwijl hij het gisteren nog wel deed... Vreemd.
- Geluid gaat uit als ik mn TV uit zet... Soms komt het geluid kort daarna weer uit de speakers van mn versterker (met soundcloud in Kodi bijvoorbeeld) maar met YouTube via een browser weer niet) ook daar nog geen idee van waarom in de ene situatie het geluid wel terug komt, en de andere keer weer niet.
HDMI? Dan heeft het te maken met HDCP connectie die ie verliest.
Maar overall erg tevreden met mijn aankoop.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ankh schreef op zondag 10 mei 2015 @ 09:51:
[...]

Maak je gebruik van een USB dongle? Ik heb soms dat ie de connectie tussen dongle en keyboard gewoon vertraagd is.

[...]

HDMI? Dan heeft het te maken met HDCP connectie die ie verliest.

[...]
Maak idd gebruik van de dongle, maar ook als ik dan niks doe (en dan het busy icoontje zie) dan duurt het een eeuwigheid voordat het systeem weer werkbaar is. Komt op mij niet over als een vertraging van de dongle maar het systeem zelf wat opeens bijna niet meer reageert. Dacht op een gegeven moment dat het mogelijk aan ESET zou liggen aangezien gevoelsmatig de 'problemen' gekomen zijn nadat ik dat er op had gezet. Maar goed dat moet ik nog even uitzoeken/uitproberen.

Idd verbinding via HDMI. HDCP ken ik niet, even wat inlezen of er wat aan te doen is icm met mijn Samsung tv en Marantz versterker. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:50

Ankh

|true

l3art schreef op zondag 10 mei 2015 @ 09:55:
[...]

Maak idd gebruik van de dongle, maar ook als ik dan niks doe (en dan het busy icoontje zie) dan duurt het een eeuwigheid voordat het systeem weer werkbaar is. Komt op mij niet over als een vertraging van de dongle maar het systeem zelf wat opeens bijna niet meer reageert. Dacht op een gegeven moment dat het mogelijk aan ESET zou liggen aangezien gevoelsmatig de 'problemen' gekomen zijn nadat ik dat er op had gezet. Maar goed dat moet ik nog even uitzoeken/uitproberen.
Ah, nee dat is niet de Dongle. Bij mij reageert ie soms niet of juist vertraagd. Als ik dan me tobo dichterbij gebruik dan werkt ie wel ineens of doet ie het commando wat ik daarvoor deed. (Logitech setje)
Idd verbinding via HDMI. HDCP ken ik niet, even wat inlezen of er wat aan te doen is icm met mijn Samsung tv en Marantz versterker. Dank.
Is de beveiliging van HDMI, de versterker is pass-through. Maar op het moment dat je de tv uitzet, is de versterker ineens het "eindstation" en moet er opnieuw een handshake worden uitgevoerd.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik zat er net wat over te lezen inderdaad. Blijkbaar gaat dat niet altijd even goed.
Maar wat ik dan wel bijzonder vind is dat het binnen hetzelfde windows, het de ene keer wel goed gaat (bijvoorbeeld met de soundcloud app binnen Kodi) maar vanuit Chrome/IE weer niet.

Of is zo'n handshake programma afhankelijk. Ik zou verwachten dat het Windows/NUC/Device afhankelijk is... Maar door de praktijk zou je anders denken.

edit:
Ik ga nu eerst maar eens beginnen met een driver update op de NUC. Wilde ik eerder al doen maar toen was de driver bundle niet te downloaden via intel, nu wel zie ik.

[ Voor 17% gewijzigd door 13art op 10-05-2015 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:56
Ik ga mij ook werpen op een NUC. Kom nu van een dune D1.

Heb mij al even ingelezen maar wil nog even zeker zijn alvorens ik bestel.
Alles staat op mijn NAS, is een barebone NUC met 2GB ram en een usb stick dan voldoende om kodi op te starten? (Via openelec) Of mis ik toch nog iets in het hele verhaal?

Merci. Misschien dat ik hem straks nog bestel, kan ik morgen nog testen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:34

bonyuri

Investigator!

Ekfad schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 22:43:
Ik ga mij ook werpen op een NUC. Kom nu van een dune D1.

Heb mij al even ingelezen maar wil nog even zeker zijn alvorens ik bestel.
Alles staat op mijn NAS, is een barebone NUC met 2GB ram en een usb stick dan voldoende om kodi op te starten? (Via openelec) Of mis ik toch nog iets in het hele verhaal?

Merci. Misschien dat ik hem straks nog bestel, kan ik morgen nog testen. :)
Dat is wat ik ook gebruikt heb. Omdat ik toch wat wilde experimenteren met Windows er toch maar een (kleine) SSD in gezet.
Heb wel het idee dat hij met SSD sneller is...

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:56
bonyuri schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:06:
[...]

Dat is wat ik ook gebruikt heb. Omdat ik toch wat wilde experimenteren met Windows er toch maar een (kleine) SSD in gezet.
Heb wel het idee dat hij met SSD sneller is...
Bedankt, dan test ik dat alvast even uit. Ssd m.2 was uitverkocht. Vandaar dat ik het eerst zo wil proberen. Ram heb ik hier nog op overschot uit een oude laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:05

Wallie

Herr

Ekfad schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:19:
[...]

Bedankt, dan test ik dat alvast even uit. Ssd m.2 was uitverkocht. Vandaar dat ik het eerst zo wil proberen. Ram heb ik hier nog op overschot uit een oude laptop.
Kijk wel uit met die RAM module, het moet in de NUC, DDRL zijn, anders gaat ie het echt niet doen.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter12345
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 13:59
wouter12345 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 11:22:
De interne CEC adapter van Pulse Eight is niet langer pre-order maar lijkt te worden geleverd: https://www.pulse-eight.com/p/154/intel-nuc-hdmi-cec-adapter. Iemand al ontvangen?
De installation guide die via de website te downloaden is rept met geen woord over solderen, maar het getoonde moederbord in de handleiding lijkt mij niet die van de NUC N2820 te zijn (degene die ik heb). Ben toch benieuwd bij welke modellen er nu wel en niet gesoldeerd moet worden. Als iemand daar al meer info over heeft hoor ik dat graag.
Zojuist bericht gehad van Pulse Eight dat de interne CEC adapter niet werkt op de Nuc N2820. :(
We have just realised that not all NUC’s are compatible , two are not, one being DN2820FYKH

Wat het andere model is weet ik niet.

Nou mag ik of voor slechts 10 pond de externe versie kopen, of terugsturen voor een volledige refund. De eerste optie is niet verkeerd, kan ik versie die ik al heb nog altijd verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
Voor diegene die de NUC n2820 hebben, hoe zijn bij jullie de opstarttijden met OpenELEC?

Ik heb er als disc een 16GB msata ssd in zitten met daarop OpenELEC. Verder 4GB RAM. De NUC heeft daarmee een opstarttijd van 38 seconden, van helemaal uit tot gebruiksklaar in Kodi.

Ik had gehoopt dat dat iets sneller kon, iets van 20 - 25 seconden of moet ik voor die snelheden dan echt aan de i3 of i5 NUC's gaan denken? Of een snellere SDD in de n2820? De msata die er nu in zit is niet echt een snelheidswonder volgens mij.

Ik heb hier helaas geen volwaardige SSD liggen om in de NUC te kunnen testen. Op mijn i5 laptop start OpenELEC live vanaf stick in een seconde of 20 op in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Taro schreef op zondag 26 april 2015 @ 11:18:
[...]

De RPi dat sinds kort/binnenkort wel.
http://forum.kodi.tv/show...01&pid=1963545#pid1963545

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
jesco_white schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 19:18:
Voor diegene die de NUC n2820 hebben, hoe zijn bij jullie de opstarttijden met OpenELEC?

Ik heb er als disc een 16GB msata ssd in zitten met daarop OpenELEC. Verder 4GB RAM. De NUC heeft daarmee een opstarttijd van 38 seconden, van helemaal uit tot gebruiksklaar in Kodi.

[knip]
Voor alle helderheid, over wat voor 16GB mSata SSD hebben we het hier? Je gebruikt een mSata>Sata verloop aangezien dit type n2820 NUC volgens Intel niet over een intern mSata slot beschikt. Het type Sata poort is II (2), waardoor je nooit de maximaal haalbare Sata SSD snelheid zou kunnen halen maar zelfs via Sata II zijn er nog prima resultaten te behalen.

[ Voor 24% gewijzigd door hardware-lover op 13-05-2015 19:41 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
Over een: HP Apacer 16GB MLC SATA Module

Sorry, ik dacht tenminste dat dit een msata heette. Ben niet heel bekend met de materie.

Zo één:

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/NjIzWDcyNg==/z/W60AAOSwmUdUVR2l/$_35.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.mouser.com/images/apacer/lrg/sdm4_22p_180.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door jesco_white op 13-05-2015 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
jesco_white schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 19:41:
Over een: HP Apacer 16GB MLC SATA Module

Sorry, ik dacht tenminste dat dit een msata heette. Ben niet heel bekend met de materie.

Zo één:

[afbeelding]
Het is even zoeken, maar ik kom een maximale lees/schrijf snelheid tegen van 155/80MBsec, geen idee wat de overige waardes in de praktijk zijn als je deze zou testen met bijvoorbeeld: downloads: AS SSD Benchmark 1.8.5608.42992. De tijden die je als laadtijd opgeeft zijn aan de hoge kant voor OpenElec i.c.m. een SSD.

Aanvulling:: ik heb even ter vergelijking het AMD E-350 systeempje van mijn dochter gestart (wat minder snel is dan de n2820), omdat dat het enige is waar OE op geïnstalleerd staat. Dat is nog wel een 12.2 versie. Met de interne 16GB SSD is deze vanuit UIT in 20 seconden opgestart. Ik ga er vanuit dat het snellere starten met de betere lees specificaties van de Kingston SSD te maken hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door hardware-lover op 13-05-2015 20:03 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
Hartelijk dank voor het testen! Ga ik misschien toch eens nadenken over een nieuwe SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Ben al enkele uren aan het prutsen maar geraak er niet uit. Ik heb een Intel NUC (Celeron) waar ik KodiBuntu op heb gezet. Dit werkt perfect, maar ik wil er ook steam op krijgen zodat ik vanop desktop kan streamen. Initieel had ik probleem dat er geen audio uit steam kwam (voor films in kodi wél). Wat zitten zoeken op internet en prutsen uiteindelijk aan de praat gekregen, maar als ik nu probeer te streamen dan gaat dit enorm traag. Zelfs op 720p lukt het langs geen kanten, op 1080p al helemaal niet.

Ik heb geprobeerd de intel drivers (vaapi) te installeren met die 'graphical installer' maar krijg dan een permission error en dat lukt dus ook niet. Volgens tooltje om te zien of hardware acceleratie aan staat is dat het geval, maar ik betwijfel het.

Ben nu bezig om KodiBuntu opnieuw te installeren, iemand die me kan zeggen wat ik stap voor stap moet doen om dit wél te doen werken? Ik weet dat het 'maar' een Celeron is, maar ik lees toch vaak dat zelfs op deze NUC streamen via een snel netwerk aan 1080p zeker moet lukken.

Help!

ps: zit 8gb ram in met een snelle SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Alles opnieuw geinstalleerd en drivers nu ook ok, maar ik krijg continu "slow decode". wired netwerk, kan dit te traag zijn, Zie anders niet waar nog te zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
lapino schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 17:45:
Alles opnieuw geinstalleerd en drivers nu ook ok, maar ik krijg continu "slow decode". wired netwerk, kan dit te traag zijn, Zie anders niet waar nog te zoeken...
Weet je zeker dat je HardwareDecoding aan hebt staan op je NUC?
En dan bedoel in niet alleen het vinkje ;)
Even 'Display Performance' aanvinken, spel starten en op F6 meppen, dan zie je of HardwareDecoding echt gebruikt wordt of dat je nog met software decoding zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Hm hij zegt "software decoding with 2 threads". Dus duidelijk NIET. Enig idee wat ik dan moet doen? Want het vinkje voor hw decoding staat wel degelijk aan! Ik heb die intel graphics installer ook aan de praat gekregen, maar als ik die start dan zegt hij dat ik niet over een "intel i915" chipset beschik en dus ook geen drivers nodig heb.

edit: blijkbaar gevonden, geen idee maar heb iets manuee geinstalleerd nav gids op internet, en nu krijg ik hw decoding. dat gezegd zijnde, vind lag nog altijd nét iets te hoog en beeldkwaliteit is ook maar zozo. zal met hdmi kabel blijven werken vrees ik.

[ Voor 63% gewijzigd door lapino op 14-05-2015 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Klopt, om HW decoding werkend te krijgen moet je (soms?) handmatig nog het een en ander doen.. :)
Heb je 'limit bandwidth' op auto staan? En heb je gigabit lan?
Ik heb namelijk weinig tot geen lag, althans niet merkbaar. Beeldkwaliteit vind ik prima (dit met client options op 'balanced').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Bandwith zl geprobeerd op auto en ook manueel. Zit nu om 100mbit maar ook getest op gigabit met andere switch. Maakt niet zoveel uit. Lag is echt wel merkbaar hier, ook op 'fast'. Die nuc zal gewoon nog net niet snel genoeg zijn zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Bandwidth op auto is wat ze aanraden.
Ik heb dezelfde NUC.
Latency: 0.10 - 0.30ms input / 20 - 30ms display
Ping time: 0.20 - 0.30ms

Oh ja, DirectX 9 spellen; dat gaat crappy als ze fullscreen zijn; windowed(fullscreen, borderless) schijnt stukken beter te lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Die latency en display cijfers krijg ik ook min of meer, ping time is af en toe stukje hoger maar schommelt meestal rond 0.80ms. Bij die latency heb ik al dikwijls 0 gezien. Maar die lag in controls blijft. Raar.

Zou het onder windows beter lopen? Of is die input lag nu eenmaal niet helemaal weg te krijgen? Een shooter is echt onspeelbaar.

[ Voor 23% gewijzigd door lapino op 14-05-2015 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Denk niet dat echt heel veel uitmaakt; maar het is te proberen natuurlijk :)
Eventueel op 720p ipv 1080p spelen, kijken of dat helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:49
jesco_white schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 19:18:

Ik had gehoopt dat dat iets sneller kon, iets van 20 - 25 seconden of moet ik voor die snelheden dan echt aan de i3 of i5 NUC's gaan denken? Of een snellere SDD in de n2820? De msata die er nu in zit is niet echt een snelheidswonder volgens mij.

Ik heb hier helaas geen volwaardige SSD liggen om in de NUC te kunnen testen. Op mijn i5 laptop start OpenELEC live vanaf stick in een seconde of 20 op in ieder geval.
Ik heb een Nuc met een i5-4250U en een 256Gb SSD en hij doet er 14 seconden over om helemaal ready te booten met OpenElec.
Gisteren eens geklokt want nu werd ik nieuwschierig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:35
Mijn pricewatch: Intel Next Unit of Computing (V3) Core i3-4010U met SSD doet er 15.8 seconden over om op te starten.

Ik zag trouwens dat mijn Sonarr een 1080P x265 bestand had gedownload, werkt perfect op deze NUC maar zou die ook goed afspelen op de celeron versie?
Ik zat er namelijk aan te denken om die aan te schaffen voor op de slaapkamer maar als het niet werkt dan spaar ik liever even door en koop een duurdere. :)
Pagina: 1 ... 14 ... 22 Laatste