PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ik lees vaak dat ping niets uit moet maken.beuker19 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 13:32:
Ik heb echt het gevoel dat je op de CTE met een ping van >15 echt zwaar in het nadeel bent.
Te vaak heb ik gewoon dat ik al beschoten ben zonder dat ik er nog iets aan kan doen of het überhaupt op mijn beeldscherm al heeft plaatsgevonden.
Het lijkt gewoon soms dat je gewoon 1 seconde achter loopt of zoiets.
Ook lijken de kogels langzamer te gaan en ook de gewone AP shell van de tank heeft de drop en snelheid van de HE shell lijkt het wel.
Maar had laatst dat ik close range tegenover iemand stond die tegen de 100 ping had, en de kogels leek op te vreten.
Ik had de betere positie, schoot sneller (en raak ofc) maar ging alsnog eerder dood.
Terwijl het tegen de rest met gelijke ping gewoon goed ging, dus 2-5 kogels van elke afstand.
Ping blijft natuurlijk maar 1 indicator van netwerkperformance.S.J_84 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 13:40:
[...]
Ik lees vaak dat ping niets uit moet maken.
Maar had laatst dat ik close range tegenover iemand stond die tegen de 100 ping had, en de kogels leek op te vreten.
Ik had de betere positie, schoot sneller (en raak ofc) maar ging alsnog eerder dood.
Terwijl het tegen de rest met gelijke ping gewoon goed ging, dus 2-5 kogels van elke afstand.
Als ik ping 15 heb maar wel veel packetloss, dan zal het ook niet lekker werken.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Heb dat tooltje ingame aantal keer geprobeerd en volgens mij nog wat dingen om dat te meten.Help!!!! schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:06:
[...]
Ping blijft natuurlijk maar 1 indicator van netwerkperformance.
Als ik ping 15 heb maar wel veel packetloss, dan zal het ook niet lekker werken.
Geen packetloss met mijn verbinding.
Die MG4 blijft toch wel een heerlijk wapen

Voorbeeld rondje 1
Voorbeeld rondje 2
Denk dat ik helaas i.v.m. mijn stage pas vanaf Dragon Teeth release pas weer beetje door ga spelen

Daarnaast blijft op Zavod 311 vlag F constant vast proberen te houden met je squad geweldig (vanuit Russisch oogpunt de verste vlag dus). Vaak hou je daar zeker een mannetje of 8/9 bezig terwijl je maar met 2/3 man hoeft te zijn

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD
Ik word altijd gek als ik in het team bij F zit. Altijd die mensen die die spawn beacons daar bij F ergens in de bosjes knallen en erop blijven spawnen. Nog geen 1 game meegemaakt waar F niet constant belaagd werd.MisterChaoSs schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:20:
Na een lange tijd weinig Battelfield gister toch maar weer paar lekkere potjes gespeeld.
Die MG4 blijft toch wel een heerlijk wapen![]()
Voorbeeld rondje 1
Voorbeeld rondje 2
Denk dat ik helaas i.v.m. mijn stage pas vanaf Dragon Teeth release pas weer beetje door ga spelen![]()
Daarnaast blijft op Zavod 311 vlag F constant vast proberen te houden met je squad geweldig (vanuit Russisch oogpunt de verste vlag dus). Vaak hou je daar zeker een mannetje of 8/9 bezig terwijl je maar met 2/3 man hoeft te zijnLekker veel chaos, explosies, langsvliegende kogels en als je het met maten via teamspeak doet een hoop gekrijs, heerlijk genieten
Dat is dan ook de hele bedoeling, de tegenstander eigenlijk "nutteloos" bezig houden.secretdk schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 15:23:
[...]
Ik word altijd gek als ik in het team bij F zit. Altijd die mensen die die spawn beacons daar bij F ergens in de bosjes knallen en erop blijven spawnen. Nog geen 1 game meegemaakt waar F niet constant belaagd werd.

Hoewel we het de eerste paar keer niet echt doorhadden en het nu nog steeds voor ons eigen plezier doen, hou je de vijand best lang bezig, waardoor ons team de rest van de vlaggen makkelijker over kan nemen.
Verschrikkelijk makkelijk. Totdat je de vlag overgenomen hebt en weer gaat lopen naar een andere objective. Terwijl je bij D of C aan komt zie je opeens vanuit je ooghoeken dat F weer terug gecapped word. Wat dacht je? Ze zitten zich gewoon weer ergens daar te verstoppen en cappen hem elke keer gewoon weer terug.Prozaq schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 15:59:
Is het niet zo dat je redelijk makkelijk de vlag weer terugpakt terwijl jullie in die toren zitten?
En dat gaat meestal zo door de hele game lang.
Klopt, maar dat maakt op een gegeven moment niet meer uit. De eerste keer capture je hem, schiet je enemy die het terug komt cappen neer en wacht tot ze met steeds meer komen. Op een gegeven moment zijn er genoeg gekilled om de aandacht op je te houden. Zolang je daar mensen neerschiet komen ze weer op je af.Prozaq schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 15:59:
Is het niet zo dat je redelijk makkelijk de vlag weer terugpakt terwijl jullie in die toren zitten?
Het gaat niet zozeer om de vlag zelf, maar meer dat het vijandelijke team bij de andere vlaggen verzwakt, waardoor die makkelijker te cappen zijn voor jouw team

Wij verstoppen ons niet echt, maar blijven vanuit de toren gewoon mensen neerschieten. Zolang je lood hebt moet je je niet verstoppensecretdk schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 16:01:
[...]
Verschrikkelijk makkelijk. Totdat je de vlag overgenomen hebt en weer gaat lopen naar een andere objective. Terwijl je bij D of C aan komt zie je opeens vanuit je ooghoeken dat F weer terug gecapped word. Wat dacht je? Ze zitten zich gewoon weer ergens daar te verstoppen en cappen hem elke keer gewoon weer terug.
En dat gaat meestal zo door de hele game lang.

[Voor 31% gewijzigd door MisterChaoSs op 20-05-2014 16:14]
Dan heb je geluk dat je mijn squad nog niet tegen bent gekomen. We zouden je persoonlijk uit je toren komen halen!MisterChaoSs schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 16:12:
[...]
Wij verstoppen ons niet echt, maar blijven vanuit de toren gewoon mensen neerschieten. Zolang je lood hebt moet je je niet verstoppen

beetje weinig spelers voor een spel als battlefield.S.J_84 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 17:52:
Jullie zouden eens een leuke match kunnen doen, squad vs squad.
Dat proberen er meer, waaronder clanmates. Uiteindelijk lukt het natuurlijk ook wel, want dan wordt het gewoon allemaal teveel, maar wat kunnen mensen er gefrustreerd van raken hahasecretdk schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 17:37:
[...]
Dan heb je geluk dat je mijn squad nog niet tegen bent gekomen. We zouden je persoonlijk uit je toren komen halen!

Gisteren nog snel 2 potjes gedaan en ik ben 6 keer gecrahst in een heli, omdat mijn teammate voor geen meter kon vliegen of er gewoon uitsprong, omdat hij op het flatgebouw in Flood Zone wilde campen

Ik vind die transport heli's tegenwoordig echt gigantisch veel dmg doen. Wat ik bijvoorbeeld vaak doe in flood zone is die transport heli op dat lagere dak parkeren om vervolgens vanuit de gunner alles en iedereen neer te maaien.MisterChaoSs schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 09:37:
[...]
Dat proberen er meer, waaronder clanmates. Uiteindelijk lukt het natuurlijk ook wel, want dan wordt het gewoon allemaal teveel, maar wat kunnen mensen er gefrustreerd van raken haha![]()
Gisteren nog snel 2 potjes gedaan en ik ben 6 keer gecrahst in een heli, omdat mijn teammate voor geen meter kon vliegen of er gewoon uitsprong, omdat hij op het flatgebouw in Flood Zone wilde campen
Je hebt in 10 seconden een andere helikopter down en elke infantry die rond loopt op de grond is niet veilig.
Het is wel echt belachelijk dat de attack helikopter minderwaardig is aan scout en transport heli's. Gelukkig word die binnenkort gebalanced naast alle andere zooi die ze mogen/gaan balancen
True, laatste tijd ben ik regelmatig aan het seatswitchen in de transport heli om zo infantrie en vijandelijek choppers neer te halen (en bij uitzondering een eventuele jetsecretdk schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 11:01:
[...]
Ik vind die transport heli's tegenwoordig echt gigantisch veel dmg doen. Wat ik bijvoorbeeld vaak doe in flood zone is die transport heli op dat lagere dak parkeren om vervolgens vanuit de gunner alles en iedereen neer te maaien.
Je hebt in 10 seconden een andere helikopter down en elke infantry die rond loopt op de grond is niet veilig.
Het is wel echt belachelijk dat de attack helikopter minderwaardig is aan scout en transport heli's. Gelukkig word die binnenkort gebalanced naast alle andere zooi die ze mogen/gaan balancen

Dit dus. Dit maakt bf4 voor mij elke keer weer leuk. Ik speel meestal met een vriend en wij gaan (conquest) standaard voor de vlag die het dichtste bij de enemy base ligt.MisterChaoSs schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:20:
Na een lange tijd weinig Battelfield gister toch maar weer paar lekkere potjes gespeeld.
Die MG4 blijft toch wel een heerlijk wapen![]()
Voorbeeld rondje 1
Voorbeeld rondje 2
Denk dat ik helaas i.v.m. mijn stage pas vanaf Dragon Teeth release pas weer beetje door ga spelen![]()
Daarnaast blijft op Zavod 311 vlag F constant vast proberen te houden met je squad geweldig (vanuit Russisch oogpunt de verste vlag dus). Vaak hou je daar zeker een mannetje of 8/9 bezig terwijl je maar met 2/3 man hoeft te zijnLekker veel chaos, explosies, langsvliegende kogels en als je het met maten via teamspeak doet een hoop gekrijs, heerlijk genieten
Op Zavod uiteraard maar ook op andere velden.
Dit is precies zoals je zegt altijd chaos, explosies, actie en avontuur. Genieten inderdaad.
Helaas komt het echter wel vaak voor dat de andere in het team dit niet helemaal door hebben en ergens anders rondlopen. Met z'n tweeen is het lastig zo'n vlag vast te houden. Maar als het meezit en de rest van het team begrijpt wat je aan het doen bent is dit heerlijk tijdverdrijf.

Sniperhaat shit storm in 3 2 1...hyptonize schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 19:17:
Zo, ik heb ook de recon-class ontdekt. Heb het al wel vaker gespeeld (vooral bf3) maar niet echt veel. Nu eigenlijk al de hele dag bezig op Domination om mijn sniper-skills te oefenen, en dat gaat best lekker. Alleen jammer dat ik net werd gekicked door een admin met als reden 'roof!'... Op Shanghai kan ik dat wel begrijpen, maar ik zat op de eerste verdieping in een huis in Golmud Railway.

Ben zelf een tijdje te druk geweest, maar ik kijk uit naar de 'netcode' patch

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Onzin

De meeste spelers hebben geen hekel aan Recons maar aan die grond knuffelaars die ergens achter in de map met de 40/20x scope proberen je neer te ''schieten'' en daar ook nog vaak heel slecht in zijn.
Kijk ik heb aan alles een hekel wat mij ook neerschiet maar als ik gewoon door een ''sniper'' word neergeschoten die PTFO doet heb ik daar geen grotere hekel aan dan iemand met een AR i.t.t. de bovengenoemde tactical waiting unit die ergens ver van alle actie zijn tentje heeft klaargezet.
[Voor 6% gewijzigd door beuker19 op 21-05-2014 21:24]
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Er is een verschil? Ben ik er zo uit dat Recons nu daadwerkelijk de W toets hebben gevonden en naar voren durven te gaan. Zo ja dan moet ik echt weer eens gaan spelen.beuker19 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 21:23:
[...]
Onzin![]()
De meeste spelers hebben geen hekel aan Recons maar aan die grond knuffelaars die ergens achter in de map met de 40/20x scope proberen je neer te ''schieten'' en daar ook nog vaak heel slecht in zijn.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Er zijn hier en daar best wel wat recons die het liefst pas de trekker overhalen als iemand beeldvullend op z'n scherm te zien is hoorDanielWW2 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 00:44:
[...]
Er is een verschil? Ben ik er zo uit dat Recons nu daadwerkelijk de W toets hebben gevonden en naar voren durven te gaan. Zo ja dan moet ik echt weer eens gaan spelen.ja begrijp het idee echt wel maar moet sarcastisch doen
![]()

Iets met 100% body damage op <12,5 meter.......
- Added netcode high frequency kill switches to disable feature if server performance goes below a certain limit
- Changed the way FOV slider option works – the UI now correctly displays vertical FOV
- Improved the Uniform Soldier aiming based on CTE player feedback
- Added Jet 3P rear view camera
- Implemented FOV slider for vehicle 3P chase camera (option)
- Potential fix for Hardcore killcard not showing up properly
- Visual fix for weapon sticking out of ragdoll and rotating wierdly
- Save file location has been separated from BF4 folder
- Previous loadouts are now reset – you will have to set them up on the CTE again. The setting used on the CTE will not overwrite the retail game settings anymore.
- Obliteration Competitive fixes
- Fixed an issue where on some maps players would be invulnerable, tweaked some map layouts, and now the round won’t end if a bomb is planted and time has expired.
This update focuses on the found issues from the spot-testing of the Obliteration Competitive mode. We need to make sure the fixes are adressing the issues found by you guys – and that normal Obliteration works as it is supposed to. We are setting up servers to run Obliteration (regular) as well as the Obliteration Competitive.
We are also testing some performance on our old favorite Hainan Resort – I urge you all to
fill that server so we get the best performance data we can get!
WHAT ABOUT NEW SERVERS?
We are getting new servers this week hopefully! We will bolster the EU server-pool, adding servers for US East, Australia, Asia and South America. We’ll keep you updated once the servers start coming online. Thanks for your patience!
#kan hem alleen niet installeren aangezien hij is vastgelopen en kan het niet meer herstarten/pauzeren/verwijderen, zelf na een origin herinstallatie zit hij nog altijd vast..
.. dan maar cte reinstallen
[Voor 10% gewijzigd door SmokingCrop op 22-05-2014 09:26]
Klik voor [handleiding] Raspberry Pi met UniFi controller en Pi-hole (headless)
Betekent dit nu dat de netcode verbetering automatisch wordt uitgezet als serverperformance onder X komtSmokingCrop schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 09:06:
Patch Nr 4 op CTE (383MB)
- Added netcode high frequency kill switches to disable feature if server performance goes below a certain limit

Ben benieuwd hoe snel dat is in een lang rondje op 64p server

Lijkt me beter als ze het performance issue oplossen danwel de servercapaciteit threshold (dynamisch) verhogen.
[Voor 15% gewijzigd door Help!!!! op 22-05-2014 09:49]
PC Specs
bye bye cte, tot nooit meer <_<
Na ongeveer een uur zat de server vol en was de ronde over en kregen we Silk Road, drama magische kogels die om de hoek vlogen, 1 shot kills, kill trading noem maar op ook kregen de meeste van ons dat icoontje rechts boven in beeld.
Servers kunnen gewoon geen 64 spelers aan lijkt het, hopen dat ze snel die meuk gaan updaten en of je nou op een server in Duitsland/Frankrijk/UK/NL zit het is overal hetzelfde verhaal.
Ow, en CTE update gaf bij mij geen problemen.
[Voor 3% gewijzigd door prutser001 op 22-05-2014 10:16]
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
zelfs als ik maar van een dakje afspring oid. of een chopper verlaat.
dat valt me op
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Nou je het zegt, inderdaad, KIA als je een trap aflooptNickrsd schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 10:34:
ik heb enorm veen killing in action de laatste tijd,
dat valt me op

Maarja door al het klagen op TS vergeet je er weleens een paar

Ook dat je neergeschoten word door iemand die op jouw scherm aan het reloaden is, nee is niet frustrerend.
Zal vanavond nog eens op de CTE kijken wat deze patch met zich mee brengt, ik hoop gewoon dat ze die idiote console bw limieten er uit slopen.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
ik ook de laatste tijd -,-. Ook al spring ik maar ca 2m, ik ben al killed in action. Heb zelfs de perk aan (hoe heet 'ie ook alweer?) dat je minder damage krijgt van springen.Nickrsd schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 10:34:
ik heb enorm veen killing in action de laatste tijd,
dat valt me op
Commando Pro, verkeerde topicBrogala schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 16:07:
[...]
ik ook de laatste tijd -,-. Ook al spring ik maar ca 2m, ik ben al killed in action. Heb zelfs de perk aan (hoe heet 'ie ook alweer?) dat je minder damage krijgt van springen.

Persoonlijk nog geen last gehad hiervan eigenlijk. Ik zal vanavond is paar keer testen, maar gister merkte ik helemaal niets hiervan
Hij was te makkelijk, mijn excuses

[Voor 17% gewijzigd door MisterChaoSs op 22-05-2014 16:48]
- DaniëlWW2
- Niet online
Ga je diep, diep schamen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Of Offensive, zoals ook terug te lezen is in zijn link

Had je dan ook de nodige squad levels?
bij Shadow moet je lvl 3 hebben en bij offensive is het lvl 4.
Toen ik voor het eerst in een vehicle stapte en 3d person probeerde zag dat er best apart uit.
Helaas zie ik de Dom/TDM server er niet meer tussen staan, normal dan.
Joinde de hc server omdat ik er overheen keek maar was er ook weer bijzonder snel klaar mee.
En onthou: F2 = rechts, F3 = linksMisterChaoSs schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 11:08:
[...]
True, laatste tijd ben ik regelmatig aan het seatswitchen in de transport heli om zo infantrie en vijandelijek choppers neer te halen (en bij uitzondering een eventuele jet). Helaas komen juist op die momenten een zogenaamde 'dodo' achter de knuppel zitten en lig ik binnen enkele seconden tussen de brandende wrakstukken...
Dat laatste zit ik er dus dan ook finaal in te stampen. Het enige "ezelsbruggetje" is dan ook: Ik zit in een Venom (giftig) en dat werkt tegen, dus niet F3 (dRie = Rechts), maar precies andersom.
Of je leert het gewoon onthouden.... Maar F2 links en F3 rechts lijkt gewoon op een of andere manier meer logisch.
Verander gewoon je keybindings dan. Heb ik ook meteen gegdaan, het is inderdaad heel onlogisch.MisterChaoSs schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 13:21:
[...]
Dat laatste zit ik er dus dan ook finaal in te stampen. Het enige "ezelsbruggetje" is dan ook: Ik zit in een Venom (giftig) en dat werkt tegen, dus niet F3 (dRie = Rechts), maar precies andersom.
Of je leert het gewoon onthouden.... Maar F2 links en F3 rechts lijkt gewoon op een of andere manier meer logisch.
BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan
Iets met lui, vergeten en vreemd dat ik dat niet eerder gedaan hebspeedyjules07 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 13:36:
[...]
Verander gewoon je keybindings dan. Heb ik ook meteen gegdaan, het is inderdaad heel onlogisch.

Ik denk het wel, maar hoezo?Veldslag schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 16:34:
Kun je geckicked/banned worden van een official server?
Dat NS is ook niet meer leuk, alleen Mortar.
Overal boats. Overal choppers. Allen no vehicle is nog leuk. Ze zitten dan ook echt de hele pot in hun chopper/boat, beetje campen.
Net op de VIVA official server gespeeld. Het halve vijandelijke team beschuldigde mij van "hacks"Brogala schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 17:51:
[...]
Ik denk het wel, maar hoezo?
Dat NS is ook niet meer leuk, alleen Mortar.
Overal boats. Overal choppers. Allen no vehicle is nog leuk. Ze zitten dan ook echt de hele pot in hun chopper/boat, beetje campen.

Een admin (denk ik, had een VIVA tag) bleek mij de hele ronde te hebben geobserveerd in spectator mode en bevestigde dat ik aan het "hacken" was. Probleem is dat je in spectator mode iets heel anders ziet dan de speler op zijn monitor (het lijkt steeds alsof de speler naast de vijand schiet ). Ze dachten dus dat ik een aimbot had (maar ik zat in een helikopter?). Ze hadden me niet gebanned/gekicked vreemd genoeg (nadat de admin mijn "gehack" bevestigde

Da's ook vreemd?! Je verwacht toch wel goede admins... Eigenlijk op elke server maar vooral op official. Nou ja, ik had laatst ook weer een mooie: ik train erop om chopper pilotes te snipen, had laatsts weer een mooie, had er iets van 500XP bijVeldslag schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 18:29:
[...]
Net op de VIVA official server gespeeld. Het halve vijandelijke team beschuldigde mij van "hacks"
Een admin (denk ik, had een VIVA tag) bleek mij de hele ronde te hebben geobserveerd in spectator mode en bevestigde dat ik aan het "hacken" was. Probleem is dat je in spectator mode iets heel anders ziet dan de speler op zijn monitor (het lijkt steeds alsof de speler naast de vijand schiet ). Ze dachten dus dat ik een aimbot had (maar ik zat in een helikopter?). Ze hadden me niet gebanned/gekicked vreemd genoeg (nadat de admin mijn "gehack" bevestigde). Eindscore was 76-1 trouwens, en ik zat in de Little Bird. Volgens mij wisten de casuals hun rol in dit spel niet helemaal

PC Specs
Hi all,Help!!!! schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 22:55:
Klopt het eigenlijk dat ik maar 4 servers vind in CTE, en dat het allemaal NL servers zijn
We need to collect some extra telemetry.
And to do it, we need your help.
I have shut down all game servers but the four Conquest ones running in Europe.
Please fill them up, regardless from where in the world you are. We will need this to go on for a while - but the faster the servers are filled, the faster we'll have enough data.
And also, please note that we have not forgotten about the install problems a part of you is experiencing, and we're confident we will have a solution fairly soon.
Thx.

Vandaar dat het zo druk is op de servers...

PC Specs
Zal wel Close Quarters Battlefield worden denk ik maar wacht eerst de E3 wel af.
Maar het heeft wel potentie denk ik mist goed uitgewerkt.
Dacht ik install BF3 weer eens en merkte echt direct het verschil, ook tegenover CTE.
Ik hoop echt dat ze daar dicht tegen aan gaan zitten qua gunplay, voelt zo goed aan.
Ik heb ineens enorme last van muis lag??
Ik start CTE en alles is koek en ei, zelfde settings etc.
Nee CTE is ook fubar, geen idee waar ze mee bezig zijn daar bij Dice.
Het viel me ook op dat ik een rollback had, settings waren verandert, wapens hadden niet dezelfde scopes etc equipped noem maar op.
[Voor 32% gewijzigd door prutser001 op 25-05-2014 01:02]
[Voor 12% gewijzigd door Prometheus op 25-05-2014 12:53]
Battlefield 4: Os1rls Tribes Ascend: Os1rls
He bah!Als je de release notes had gelezen, had je geweten dat de loadouts een reset hebben gehad.
Heb al een paar maanden niet gespeeld en weet echt niet meer wat ik op welke kit heb geselecteerd. Snap ook echt niet waarom dit niet gewoon ergens als back-up kan blijven staan. Dat er een reset moet komen heb ik nog wel enig begrip voor (technisch gezien dan, vanuit gebruikersoogpunt blijft het ruk) maar voordat ik m'n hele kit weer bij elkaar heb gezet..
Ben überhaupt benieuwd hoe de ervaring is na een maand of 4/5 niet spelen.
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Battlefield 4: Os1rls Tribes Ascend: Os1rls
na verloop van tijd (5-10 minuten) begint het spel te stotteren,,, dan gaat het weer 10 seconden goed, dan weer een enorme hapering..
Iemand een oplossing of hetzelfde probleem?
Heb reeds de instellingen naar omlaag geschroefd, zonder resultaat.
[Voor 11% gewijzigd door eXp3rIeNz1989 op 25-05-2014 15:02]
Probeer eens een server met lager aantal max spelers.eXp3rIeNz1989 schreef op zondag 25 mei 2014 @ 14:51:
Hmmm, heb sinds vandaag BF4 oppe pc. Speel met een i7 930 en een GTX580 alles op ultra,
na verloop van tijd (5-10 minuten) begint het spel te stotteren,,, dan gaat het weer 10 seconden goed, dan weer een enorme hapering..
Krijg je dan weer haperingen? Dan kan het of aan je CPU of aan je werkgeheugen liggen.
Of aan de memoryleaks die BF4 kent met sommige vid.kaarten.
[Voor 5% gewijzigd door Ekstergroen op 25-05-2014 18:18]
Hoeveel geheugen heb je? Is bij meerdere mensen zo dat het na een tijdje minder wordt omdat het geheugen te ver vol loopt.eXp3rIeNz1989 schreef op zondag 25 mei 2014 @ 14:51:
Hmmm, heb sinds vandaag BF4 oppe pc. Speel met een i7 930 en een GTX580 alles op ultra,

Alleen fairfight kan jouw kicken of bannen van official server.Veldslag schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 16:34:
Kun je geckicked/banned worden van een official server?
- DaniëlWW2
- Niet online
Hmmm, heb 6 GB RAM geheugen.. lijkt me voldoende, niet?Ekstergroen schreef op zondag 25 mei 2014 @ 18:18:
[...]
Probeer eens een server met lager aantal max spelers.
Krijg je dan weer haperingen? Dan kan het of aan je CPU of aan je werkgeheugen liggen.
Of aan de memoryleaks die BF4 kent met sommige vid.kaarten.
Anyhow, morgen eens proberen op een server met wat minder spelers,, maar ik zou ook graag op servers met 64 man spelen.. Hoe verhelp ik het probleem met haperingen dan?
Grtz
Speel niet met textures op ultra, om op ultra textures te spelen heb je een 3gb grafische kaart nodig.eXp3rIeNz1989 schreef op zondag 25 mei 2014 @ 22:29:
[...]
Hmmm, heb 6 GB RAM geheugen.. lijkt me voldoende, niet?
Anyhow, morgen eens proberen op een server met wat minder spelers,, maar ik zou ook graag op servers met 64 man spelen.. Hoe verhelp ik het probleem met haperingen dan?
Grtz
Je hebt BuG-community toch al ?lordprimoz schreef op zondag 25 mei 2014 @ 19:20:
Sinds kort draaien we een Tweakers BF4 server. Dus voor wie geinteresseerd is:
[afbeelding]
Vaag dat er weer een aparte tweakers server moet komen, terwijl de tweakers server van Battlefield 3 nu in BuG zitten.
Wat is de BuG-community?Pykow schreef op maandag 26 mei 2014 @ 10:36:
[...]
Je hebt BuG-community toch al ?
Vaag dat er weer een aparte tweakers server moet komen, terwijl de tweakers server van Battlefield 3 nu in BuG zitten.
Ik ben benieuwd, sceptisch maar benieuwd. vooral als de mp minder spelers bevat zal de frostbite een stuk beter werken dan met 64p. Ik hoop eigenlijk een beetje op een opvolger van swat4.
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Er moet niks natuurlijk, en zo vreemd is het niet. We hebben eerst een platoon opgericht en na een tijd bleek er interesse te zijn om een eigen server te starten. Ik zie het probleem daarvan niet. Daarnaast is het een BF4 server, niet BF3.Pykow schreef op maandag 26 mei 2014 @ 10:36:
[...]
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
Waarom moet je daar nu in vredesnaam commentaar op geven?Pykow schreef op maandag 26 mei 2014 @ 10:36:
[...]
Als er vraag naar is en mensen willen dit doen, wat is er daar dan mis mee?
BF3 heeft hier trouwens niets mee te maken.
edit: Op de bf4 servers van BuG zitten er praktisch nooit bekende tweakers en wordt er niet zo actief ge-admin'd als op de TWKR server. Toch niet als ik er op ga.. Daarnaast is TWKR een aparte platoon en heeft die dus niets met BuG te maken?
[Voor 21% gewijzigd door SmokingCrop op 26-05-2014 14:42]
Vandaar dat hij bf3 benoemt, wellicht niet op een handige manier

Ben wel eens met Crop-meister: waarom zou je daarop moeten reageren? het maakt toch niet uit of er een BuG, tweakers of weet ik veel wat voor server is?
AMD 7 3700X | Gigabyte X570 Aorus Elite | RTX 3080TI | Fractal Design Define R6 | Gigabyte Aorus FI32U | Be Quiet Dark Pro 4 | Astro A50 | G.Skill DDR4 Aegis 2x8GB 3200MHz | Logitech G910 Orion Spark RGB | Logitech G502 lightspeed
heb het volgende gedaan:
-core parking trucje
-Origin niet laten uitvoeren in-game
-instellingen genomen die BF4 aanraad, namelijk alles op high..
Met GPU-Z enkele potjes gespeeld, wel handmatig de FAN op 70% laten draaien, zo wordt die niet warmer dan 72 graden. Zag dat het geheugen bijna tegen max aanliep met een stabiele 1410 MB... Dus misschien nog enkele instellingen opschroeven?
Wie weet welke instellingen niet zoveel van het RAM eisen maar zodat het er toch nog iets beter uitziet..
Ooh ja ik game op een 1680 * 1050 monitor...
Grtz
En wij hebben altijd meer dan opengestaan voor suggesties van zowel leden als mensen die hier op het forum actief zijn.
Wij hebben er bewust voor gekozen om ons juist niet te veel te mengen in dit forum omdat je dan altijd van die reacties krijg van dit op server is kut en dat moet zo enz. enz.
Nee, juist niet, af en toe zie ik een sniper die op het ship staat te snipen... altijd leuk om dan een heli te pakken en ze te squashen. Tenzij ze natuurlijk 10-0 gaan ofzo, maar dat heb ik nog niet gezien, ze hebben meestal een score van 120 na 10 minuten.
Denk dat we hier niet te lang over moeten "neuzelen". Een aantal Twkrs zaten op TS te bomen om het platoon meer body te geven, meer met elkaar te kunnen spelen in een squad enz enz. Met regels die zelf bedacht ingesteld konden worden op een eigen server.beuker19 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 17:03:
Het enige wat vreemd is dat er nu dus een TWKR server is terwijl er eigenlijk al een vergelijkbaar systeem is/was en hier is meermalen genoemd dat er 3 Bug servers zijn incl. website , platoon , eigen forum en een eigen TS waar ook iedereen welkom is.
En wij hebben altijd meer dan opengestaan voor suggesties van zowel leden als mensen die hier op het forum actief zijn.
Wij hebben er bewust voor gekozen om ons juist niet te veel te mengen in dit forum omdat je dan altijd van die reacties krijg van dit op server is kut en dat moet zo enz. enz.
Vervolgens ontstond het idee om ieder een paar eurie bij elkaar te leggen en het idee een paar maanden een kans te geven. Wordt t niks, so be it, wordt het wat so be it. Een paar gelijkgestemde zielen die een leuk idee hebben is toch geen probleem....
Volgens mij bijt het elkaar niet... Leven en laten leven en anders knal je elkaar maar in een server overhoop

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
Zoals ik al in een reactie op jouw probleem had gepost, voor lagere video kaart geheugen gebruik moet je textures niet op ultra zetten, misschien moet je wel van high naar medium textures, de rest kan wel hogereXp3rIeNz1989 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 13:44:
Probleem is opgelost (stotterprobleem na x aantal minuten), namelijk omdat het geheugen van men Videokaart volliep (GTX 580 1.5 GB)
heb het volgende gedaan:
-core parking trucje
-Origin niet laten uitvoeren in-game
-instellingen genomen die BF4 aanraad, namelijk alles op high..
Met GPU-Z enkele potjes gespeeld, wel handmatig de FAN op 70% laten draaien, zo wordt die niet warmer dan 72 graden. Zag dat het geheugen bijna tegen max aanliep met een stabiele 1410 MB... Dus misschien nog enkele instellingen opschroeven?
Wie weet welke instellingen niet zoveel van het RAM eisen maar zodat het er toch nog iets beter uitziet..
Ooh ja ik game op een 1680 * 1050 monitor...
Grtz
De rest is niet ram afhankelijk maar wel gpu afhankelijk, hoe hoger de andere settings hoe
lager de frames.
BF4 op Ultra draait hier anders prima op een 2GB GTX 770.NLsandman schreef op maandag 26 mei 2014 @ 21:12:
[...]
Zoals ik al in een reactie op jouw probleem had gepost, voor lagere video kaart geheugen gebruik moet je textures niet op ultra zetten, misschien moet je wel van high naar medium textures, de rest kan wel hoger
De rest is niet ram afhankelijk maar wel gpu afhankelijk, hoe hoger de andere settings hoe
lager de frames.
Ryzen 5950X | Asus X570 Dark Hero | F4-3600C16D-32GTZN | TUF RTX 3080TI | Lian-Li PC011 Dynamic | Alienware AW3420DW | Thrustmaster T300 RS | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250
Ja maar 800*600 is niet echt meer van deze tijd.Tom. C schreef op maandag 26 mei 2014 @ 22:52:
[...]
BF4 op Ultra draait hier anders prima op een 2GB GTX 770.

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.
Om verdere misverstanden te voorkomen. Het gaat hier om 1920x1080.pafdaddy schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 00:07:
[...]
Ja maar 800*600 is niet echt meer van deze tijd.

Ryzen 5950X | Asus X570 Dark Hero | F4-3600C16D-32GTZN | TUF RTX 3080TI | Lian-Li PC011 Dynamic | Alienware AW3420DW | Thrustmaster T300 RS | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250
Hmm....niet alles op ultra....dan gaat het op sommige map op sommige plekken (shanghai, floodzone(op de daken)) niet echt lekker. dips naar in de 40.Tripwire999 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 13:16:
Ik draai Battlefield 4 ook op Ultra met een GTX670 2gb op 1920x1080 nooit problemen mee eigenlijk.
Ik wil minimaal 60 hebben.
Eerste 2 op ultra....rest op high en alleen post processing op low.
2x msaa zodat de kartel randjes wegzijn, en Sweetfx for de fxaa, kleuren en scherpte.
In de drivers alles op zo hoop magelijke qualiteit en addaptive v-sync.
[Voor 84% gewijzigd door Waterlelie op 27-05-2014 13:28]
G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR
Ik zou het wss nog kunnen tweaken, maar meestal zie je het verschil toch niet.. lol
Yep, je gaat lekker snel kunnen spawnen daneXp3rIeNz1989 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 13:15:
Heb net de SSD SAMSUNG EVO 250 GB besteld, zou dit de laadtijden in BF4 aanzienlijk verminderen? Moet nu ongeveer 2 min. wachten per map iedereen is al bezig wanneer ik spawn :-)

[Voor 48% gewijzigd door SmokingCrop op 27-05-2014 13:27]
Ik merk het verschil iin ieder geval niet, lol. Snel spawnen is ook altijd handig, als je dan de chopper weet te pakken kan je aardig wat kills krijgen.SmokingCrop schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 13:27:
Ik zet voor het gemak gewoon alles op de net niet hoogste en dat gaat prima met m'n gtx 670 op 1080p.
Ik zou het wss nog kunnen tweaken, maar meestal zie je het verschil toch niet.. lol
[...]
Yep, je gaat lekker snel kunnen spawnen dan
G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR
Dit zit in de Battlelog assets:
koesie10 - Mijn specs
- DaniëlWW2
- Niet online

Ik zit gewoon altijd bij de eerste in het spel met m'n samsung 830, zit soms al een kilometer ver voordat de rest in actie komt bij wijze van sprekenBrogala schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 15:23:
[...]
Ik merk het verschil iin ieder geval niet, lol. Snel spawnen is ook altijd handig, als je dan de chopper weet te pakken kan je aardig wat kills krijgen.

Ik heb twee 830 in raid 0, ben ook altijd de eerste die spawned. Er is geloof ik een minimum laadtijd om het eerlijk te houden, weet niet of dit on the fly wordt bepaald door de servers. Ik weet dat de MM servers een minimum laadtijd van 60sec aanhouden.SmokingCrop schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 16:08:
[...]
Ik zit gewoon altijd bij de eerste in het spel met m'n samsung 830, zit soms al een kilometer ver voordat de rest in actie komt bij wijze van spreken
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Politie-boefje thema schijnt het te worden. Benieuwd hoe ze dat uit gaan voeren, vind het niet in het Battlefield universum passen in ieder geval.koesie10 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 16:02:
En het lijkt erop dat er een nieuwe BF game aankomt: Battlefield Hardline!
[afbeelding]
[afbeelding]
Nee politie heeft niets te zoeken op een oorlogsgebied/ oorlogsgame als bf. Die zou echt apart moeten staan van de originele bf serie. Net zoals de bad company serie apart is van bf, zelfs is daar de bf naam aan gekoppeld is dit wel goed gescheiden gehouden van de bf serie.MisterChaoSs schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 16:55:
[...]
Politie-boefje thema schijnt het te worden. Benieuwd hoe ze dat uit gaan voeren, vind het niet in het Battlefield universum passen in ieder geval.
Ik hoop dat ze wel echt een tactische en realistische game ervan maken zoals swat dat was, niet een soort van counterstrike clone. dat zou echt niet goed gaan gok ik.
http://www.eurogamer.net/...-battlelog-update-reportskoesie10 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 16:02:
En het lijkt erop dat er een nieuwe BF game aankomt: Battlefield Hardline!
[afbeelding]
[afbeelding]
... in development at Dead Space studio Visceral Games
Dead Space? Die filthy casual "horror" game die bakken geld verdiende op de rug van goede survival horror indie games zoals Amnesia: The Dark Descent?
Pre order cancelled.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Zie ik daar een Battlefield 2: Special Forces gadget rip-off?
Pre order cancelled.
- DaniëlWW2
- Niet online
Jij hebt BF4 nog niet eens met je pre order cancelled.Asgaro schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 18:06:
Pre order cancelled.

Soon™DanielWW2 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 18:15:
[...]
Jij hebt BF4 nog niet eens met je pre order cancelled.
Waarschijnlijk na wat degelijke patches van die Magic Community Test Server

lekker op als dit zo blijft voor riot shield...

Handig voor Locker en Metro maar daar is alles mee gezegd
https://valid.x86.fr/xhfd5e
Dit topic is voor Battlefield 4 zelf en niet voor hardware gerelateerde zaken. Hiervoor kunnen er benchmarks bekeken worden op het internet.
Wat willen we NIET zien:
- Klachten (crashes, hacks, x is overpowered, e.d.)
- Problemen/Crashes deze horen in:
* Voor de PC: [PC] Algemene Battlefield 4 Problemen topic
* Voor de Console: [Console] Algemeen Battlefield 4 problemen topic.
- Hardware
Zulke reacties worden als offtopic en ongewenst beschouwd, inclusief consequenties.
Kom je dergelijke posts tegen? Maak dan een Topic Report en negeer.