Heb gister ook alle vier de persconferenties gekeken. Hier mijn mening over de vier:
4. EA
Deze persconferentie was het de minste van de vier. Dragon Age viel tegen na de fantastische trailer van The Witcher bij Microsoft. De vele sportsgames zagen er goed uit, maar niet baanbrekend zoals NBA2K15 en MLB The Show. Van Mass Effect alleen een teaser. Battlefield Hardline daar was al veel van bekend, al zorgde de aankondiging van de beta er voor dat zowel PSN als Origin direct plat ging, dus nog genoeg interesse voor die game na BF4. Mirrors Edge 2 was voor mij de game van hun show, ziet er goed uit. Maar over het algemeen een matige persconferentie met weinig tot geen verrassingen.
3. Microsoft
Microsoft heeft de focus van all in entertainment verlegt naar puur games, en dat kregen we ook, 1,5 uur trailer aan trailer, een heerlijk begin van de E3. Wel stalen de multiplatform titels de show, met de onthulling van de coop modus in AC Unity, de adembenemende trailer van The Witcher 3 en heerlijke gameplay van The Division. Exclusives vielen wat tegen en de grote 3rd party exclusive die verwacht werd bleef uit. De grootste verrassing was de Halo Anniversary Collection, iets waar Halo fans enorm blij van zullen worden.
2. Sony
Daar waar Microsoft veel multiplatform liet zien, toonde Sony alleen titels waar ze iets exclusiefs aan hadden. Veel afwisseling in de titels, groot en indie, voor ieder wat wils. The Order, No Mans Sky, LittleBigPlanet3, Bloodborne en Uncharted maakten indruk, naast Batman en de onthulling van GTA5 next gen. The Last Guardian kwam niet, misschien is die bewaard voor de Tokio Game Show. Wel veel titels voor 2015 en later en een groot gat in het midden waar het teveel over TV ging in plaats van over games. Toch komt ie voor mij net boven Microsoft aangezien ik bij Sony meer 'wow' momentjes had, maar het scheelde bijna niets.
1. Ubisoft
Farcry 4, Assassins Creed Unity, The Crew en The Division zien er alle vier uit als top titels. Mooi om te zien dat ze naast doorcashen op twee succesvolle franchises ook twee grote nieuwe IP's in ontwikkeling hebben, hulde daarvoor. Daarnaast kwamen ze met fitness titel 'Shape Up' voor Xbox One's Kinect die er erg goed uitgewerkt uit zag, en met Just Dance kan iedereen met een smartphone aan het dansen. Ze eindigden met grote klapper Rainbow Six Siege in de vorm van pre-alpha multiplayer footage. De game zag er super goed uit, een tactische kleinschalige shooter is een verademing in het huidige FPS terrein. Ook veel nieuwe gameplay elementen aanwezig, wel twijfel ik of die zelfs 2015 zal halen. Maar met het hoge niveau van al hun games, en eigenlijk de grootste verrassing van de E3 gister, wel de winnaar van E3 2014 tot nu toe.
Nu mag Nintendo vanavond het bal eindigen, hopelijk met nog een aantal grote verrassingen.
Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55