• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Bloodborne zag er weer creepy genoeg uit ja :). Hoop dat ze weer dichter naar Demons Souls en Dark Souls 1 gaan dan Dark Souls 2. Die vind ik toch wat tegenvallen helaas.

Komt Dead Island 2 ook nog naar de last gen? Edit. enkel naar next gen zoals ik nu lees.

[Voor 22% gewijzigd door uchiha tijntje op 10-06-2014 12:45]

Gamertag: VAS taijyn

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Mr Ton schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 12:25:
Opvallend dat ik niemand hoor over de trailer voor Bloodborne, voorheen Project Beast. Deze vond ik er zelf ook erg sick uit zien, en alle liefhebbers van Dark Souls zullen reikhalzend uitkijken naar deze game die (i.t.t. Dark Souls 2) wel op een next gen console uit komt. Erg sfeervol en luguber weer, precies in het stijltje van From Software. Dit kan voor Dark Souls liefhebbers wel een systemseller worden.

[video]
Het verbaasde me dat het enkel een cg trailer was en niet de gelekte gameplay beelden. Ik vermoed dat Sony ook nog e.e.a. wil bewaren voor de Gamescom en TGS later dit jaar.

Is er nu trouwens eindelijk een release date voor Planetside 2? Die zou oorspronkelijk begin dit jaar uitkomen.

• iSpaceman
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 00:16
Net Sony's persconferentie gezien. Als ik zou moeten kiezen, vind ik toch dat Sony e3 heeft gewonnen. Alhoewel Microsoft een betere tempo had, was ik meer verrast van de games (niet tv gedeelte) bij Sony. EA was een beetje teveel sport (had meer ME4 gehoopt) en Ubisoft ga ik nu kijke.

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-05 14:48

Ereaser

XBL: Ereaser NL

iSpaceman schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 12:46:
Net Sony's persconferentie gezien. Als ik zou moeten kiezen, vind ik toch dat Sony e3 heeft gewonnen. Alhoewel Microsoft een betere tempo had, was ik meer verrast van de games (niet tv gedeelte) bij Sony. EA was een beetje teveel sport (had meer ME4 gehoopt) en Ubisoft ga ik nu kijke.
Ik wist niet dat de E3 een wedstrijd was :9

• Act-One
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-10-2021
iSpaceman schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 12:46:
Ik heb juist een veel positiever gevoel bij de Microsoft persconferentie, het ging daar veel meer om de (voor mij) leukere games. Bovendien had het geen saai midden stuk, de focus lag continu op de games, iets wat bij Sony zeer zeker niet helemaal zo was.

EA was te verwachten, die gaan vol in op BF: HL, al was het maar op BF4 snel in de vergetenheid te laten belanden.....

Ubi.... Tja... Rainbow Six!!! Need i say more? ;)

Punt voor mij is dat MS veel meer in de multiplayer games zit, voor een socialgamer zoals ik dat ben heb ik daar veel meer aan.

Maar goed, zoals het wellicht duidelijk is geworden, er zijn geen winnaar, wat jij goed vind kan ik bagger vinden. Persoonlijke voorkeuren dus!
Ereaser schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 12:52:
[...]

Nee, natuurlijk niet, persoonlijke voorkeuren. Net zo als dat de één voor een PS4 kiest en de ander voor een One.

[Voor 11% gewijzigd door Act-One op 10-06-2014 12:59]

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ereaser schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 12:52:
[...]

Niet? Er wordt door iedereen en elke site altijd een Game van de show benoemd.
Dat is al jaren zo.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:22
Ik weet niet of we hier aan punten geven doen. Maar hier ga ik:

Microsoft:
Een best goede persconferentie. Hoog tempo en alleen maar games. De (exclusive) games zelf echter spreken mij totaal niet aan. Microsoft had een kleine inzakking bij het gedeelte Sunset Overdrive, DLC Dead Rising, Fable Legends en Project Spark. Allemaal cartoony, Amerikaanse humor en neem ons maar niet zo serieus games. Dan doe ik dan ook niet.
Punt: 5,5

EA:
Redelijke persconferentie, maar te weinig games met gameplay. Te veel CGI en teaser. Wel interessante games.
Punt: 6

Ubisoft:
Net als voorgaande jaren een hele goede persconferentie. Aisha Tyler is iemand die heel natuurlijk en zonder autocue een verhaal kan brengen. Dat scheelt zoveel als je kijkt naar de andere 3 waar game director's en CEO's zwetend op het podium staan en van de autocue aan het aflezen zijn.
Verder waren ook de games weer ontzettend sterk. Echter na Watch Dogs en The Division was de klapper iets minder. Vooral omdat iedereen toch zoiets had van: "dit is super scripted".
Punt: 8,5

Sony:
Tergend. Vorig jaar was het middenstuk ook zo saai en langdradig. Die serie kreeg meer air-time dan welke game dan ook. Waarom laat je dat op een gamebeurs zien. Playstation TV kan ik nog begrijpen. best een vet apparaatje. Zoals Steven van Gamekings het zij: "hoe kun je ons dit om 4 uur 's nachts aan doen!?". De hele persconferentie kon ook in minder dan 1,5 uur in plaats van 2 uur.
Op games vlak vond ik echter dat, na Ubisoft, Sony de beste games had. Maar dat laat mij dat middenstuk niet vergeten.
Punt: 4,5

• Trishul
  • Laatst online: 12:17
Act-One schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 12:57:
[...]

Ik heb juist een veel positiever gevoel bij de Microsoft persconferentie, het ging daar veel meer om de (voor mij) leukere games. Bovendien had het geen saai midden stuk, de focus lag continu op de games, iets wat bij Sony zeer zeker niet helemaal zo was.

EA was te verwachten, die gaan vol in op BF: HL, al was het maar op BF4 snel in de vergetenheid te laten belanden.....

Ubi.... Tja... Rainbow Six!!! Need i say more? ;)

Punt voor mij is dat MS veel meer in de multiplayer games zit, voor een socialgamer zoals ik dat ben heb ik daar veel meer aan.

Maar goed, zoals het wellicht duidelijk is geworden, er zijn geen winnaar, wat jij goed vind kan ik bagger vinden. Persoonlijke voorkeuren dus!

[...]

Nee, natuurlijk niet, persoonlijke voorkeuren. Net zo als dat de één voor een PS4 kiest en de ander voor een One.
Wel een beetje onzin, natuurlijk. Als je een 'socialgamer' bent, moet je eerder bij nintendo zijn. Online MP games zoals destiny, cod, BF enz. komen toch op alle consoles uit.

• uchiha tijntje
  • Nu online
Ik kan me daar wel wat bij voorstellen. Bijna alle grote exclusives op de vorige generatie xbox (en ook weer nu zoals het er nu naar uitziet) hebben toch wel een groot Coop element in zich (denk dan aan Gears of War (2 player en 4 player coop), Halo (4player coop), Crackdown, Dead Rising). De grote games van Sony zijn toch een stuk meer singleplayer gericht zonder Coop. Denk daarbij aan Uncharted en TloU.

[Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 10-06-2014 13:29]

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 22:57
Ik vond eigenlijk alle conferenties wel ok. EA juist vanwege ME en Fifa. Battlefield twijfel ik nog over, de gameplay kwam heel scripted over. Het wordt in elk geval een soort Rush, en dan is het maar hopen dat de teams evenly matches zijn.

Bij Ubisoft vond ik toch echt The Division weer grandioos. Daar kan ik echt niet op wachten. Rainbow Six trok me niet echt.

Sony was wat trager. Ik vond het teleurstellend hoe weinig er van Destiny werd geshowed. Feitelijk komen er weinig nieuwe AAA titels dit jaar. The Order lijkt me wel leuk. Het sfeertje trekt me wel, alleen ben ik niet echt een zombie liefhebber. No Man's Sky lijkt trouwens mijn eerste Indie titel te worden welke ik ga kopen. Moet ik weer eerst wachten op de XOne release, en GTA ziet er goed uit next gen. LBP3 vind ik altijd erg leuk om naar te kijken, maar spelen doe ik het niet. LBP gehad op de PS3, en maar heel kort gespeeld.

Nadat ik de Sony presentatie had gezien vond ik Sony beter dan MS, maarrr daarna ik las dat oa GTA ook gewoon op de Xone uit komt. Halo 5 lijkt me voorlopig de enige exclussive die ik ga kopen. Maar de show had veel snelheid en een grotere diversiteit sinds jaren. Zelf ben ik een shooterfan, maar MS heeft wel meer verschillende game genres dan de laatste jaren.

Grootste teleurstelling was toch wel dat BAttlefront heel karig in beeld kwam. Daar had ik me toch het meest op verheugd. Nouja volgend jaar dan maar ;)

• Trishul
uchiha tijntje schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 13:25:
Ik kan me daar wel wat bij voorstellen. Bijna alle grote exclusives op de vorige generatie xbox (en ook weer nu zoals het er nu naar uitziet) heeft toch wel een belangrijke Coop element in zich (denk dan aan Gears of War, Halo, Crackdown, Dead Rising). De grote games van Sony zijn toch een stuk meer singleplayer gericht zonder Coop. Denk daarbij aan Uncharted en TloU.
Ah, zo. Met co-op kan ik me wel wat voorstellen. Wel goed dat Sony nu meer MP-georienteerde spellen uitbrengt, zoals driveclub en LBP 3,

• Act-One
  • Laatst online: 03-10-2021
Trishul schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 13:21:
[...]

Wel een beetje onzin, natuurlijk. Als je een 'socialgamer' bent, moet je eerder bij nintendo zijn. Online MP games zoals destiny, cod, BF enz. komen toch op alle consoles uit.
Nee, ben ik het totaal niet met je eens; uchiha tijntje verwoord het hier onder heel erg goed;
Ik kan me daar wel wat bij voorstellen. Bijna alle grote exclusives op de vorige generatie xbox (en ook weer nu zoals het er nu naar uitziet) heeft toch wel een belangrijke Coop element in zich (denk dan aan Gears of War, Halo, Crackdown, Dead Rising). De grote games van Sony zijn toch een stuk meer singleplayer gericht zonder Coop. Denk daarbij aan Uncharted en TloU.
Ik krijg weer een dejavu me de PS3/Xbox360.... Het doet helemaal niets af aan de games die exclusief op de PS4 uit komen, die zien er echt prima uit. Feit is gewoon dat je verschillende type gamers hebt, de één kan veel meer genieten van een uren/dagen lange singleplayer game terwijl de ander zijn/haar consolle aanzet om lekker met elkaar te spelen.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:10
Ik kan me daar wel wat bij voorstellen. Bijna alle grote exclusives op de vorige generatie xbox (en ook weer nu zoals het er nu naar uitziet) hebben toch wel een groot Coop element in zich (denk dan aan Gears of War (2 player en 4 player coop), Halo (4player coop), Crackdown, Dead Rising). De grote games van Sony zijn toch een stuk meer singleplayer gericht zonder Coop. Denk daarbij aan Uncharted en TloU.
Helemaal mee eens!

Overigens het blijft vreemd dat Sony nog steeds geen fatsoenlijke race game heeft...

Cogitationis poenam nemo patitur

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-05 21:34
Bullet NL schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 13:33:
[...]

Helemaal mee eens!

Overigens het blijft vreemd dat Sony nog steeds geen fatsoenlijke race game heeft...
Wat is er mis met Driveclub, Gran Turismo 6 en Project Cars?

Steam/XBL: Avioto

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
D'r is niks mis mee, maar 1 ervan is een PS3 game, en de andere 2 zijn nog niet uit :+

Xbox
Even the dark has a silver lining

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:13

Kol Nedra

don't trust, verify

Bullet NL schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 13:33:
[...]

Helemaal mee eens!

ja die Gran Turismo van vorig jaar moesten ze minimaal crossgen maken voor ps3 en ps4.
Jammer dat ze dat niet gedaan hebben :/

Bitcoin Is the Most Trustworthy Asset, There’s No Second Best!

• Bullet NL
BM schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 13:36:
D'r is niks mis mee, maar 1 ervan is een PS3 game, en de andere 2 zijn nog niet uit :+
Lol..... Dit is nu precies wat ik bedoel.... :+

[Voor 7% gewijzigd door Bullet NL op 10-06-2014 13:38]

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:16
Had je verwacht dat er na die e3 persconferentie er ineens 1 uit kwam deze week :P ?

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:58
Zolang sony nog steeds het volgende niet kan/wil:

1.) controllers goedkoper te maken (sorry.. 50 euro voor een PS3 controller tegen 30 van de 360 is gewoon gestoord)
2.) Goede coop games te maken
3.) Goede Racegames
4.) Goede RPG's zoals FF

Zullen ze mij niet overtuigen.. ik vond de E3 presentatie ook gewoon nogal tegenvallen. Er zat voor mij niks boeiends in waarvan ik zoiets had van "wow, die is epic"
Als ik dan kijk voor m'n vriendin en mij:

Kinect (full body tracking ipv alleen je hand met move)
Forza
AC: Unity (cross platform)
Project Spark

Dan wint de Xbox het bij mij

Note: De controllers zijn de standaard media markt prijzen. En dat is voor de gemiddelde consument gewoon de maatstaaf. Niet de prijs uit oezbekistan/whateveristan

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:48
Ik verwacht eigenlijk nog veel meer en beter game spektakel op gamescom en tgs. Je ziet steeds meer dat ontwikkelaars al het gamenieuws en aankondigingen verspreiden voor betere coverage.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

• Avioto
Dan blijft de vraag, wat is er mis mee? Op de PS4 gaat het racen echt niet anders dan op de PS3 hoor :P Of het gaat het om de graphics?

• AtlAntA
Nog een lara Croft game aangekondigd.

http://www.psx-sense.nl/1...-croft-game-aangekondigd/

• Bullet NL
AtlAntA schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 13:44:
Ik verwacht eigenlijk nog veel meer en beter game spektakel op gamescom en tgs. Je ziet steeds meer dat ontwikkelaars al het gamenieuws en aankondigingen verspreiden voor betere coverage.
Ik ben bang dat we op de Gamescom niet veel meer nieuws gaan horen, wel meer ingame gameplay van veel wat nu is aangekondigd..... De huidige game-markt is niet zo dat men zich kan veroorloven om dingen echt uit te smeren over de verschillende events.... Overal scoren en de aandacht van de consument vast houden bij je titels.....

De Gamescom gaat dus een kwestie van herhalen worden van de nu aangekondigde games..
Avioto schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 13:45:
[...]

Dan blijft de vraag, wat is er mis mee? Op de PS4 gaat het racen echt niet anders dan op de PS3 hoor :P Of het gaat het om de graphics?
Niet elke PS4 bezitter heeft een PS3 ;)

Op de PS4 heb je (nog) geen keuze uit racegames.....
Natuurlijk, twee titels zijn aangekondigd, maar daar hebben we nu nog niets aan....
Feitelijk is het toch vreemd dat er vanuit Sony wel gewerkt wordt aan een exclusieve racer maar dat deze pas in 2015 op de markt komt.....

Ik heb het eerder geschreven, en ik herhaal het maar..... De fanatieke racer zit bij Sony op dit moment niet aan het juiste adres..... Vooral vanwege het gebrek aan keus, en dan heb ik het niet over de oude PS3 generatie....

[Voor 36% gewijzigd door Bullet NL op 10-06-2014 13:53]

• Bullet NL
/me mag wel weg

[Voor 95% gewijzigd door Bullet NL op 10-06-2014 13:54]

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:00

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Eerlijk gezegd vond ik de persconferentie van Microsoft een stuk beter dan die van Sony.
Maar dat komt omdat die fantasy/rpg settings enzo mij niet echt aantrekt. (bv. darksiders, darksouls is allemaal niet voor mij weggelegd al hoewel ik wel de kwaliteit er in zie) Ook dat overdreven indie gedoe van Sony gaat me alleen maar tegen staan. (niet zozeer op deze persconferentie maar in het algemeen bij Sony)

Ik heb vanaf het allereerste moment een Xbox One geïmporteerd en begon de laatste tijd een beetje te twijfelen of ik niet toch moest gaan switchen naar Sony. Met deze persconferenties achter de rug ben ik weer overtuigd dat mijn persoonlijke smaak qua games meer bij Microsoft past. (op uncharted 4 na)

Tot slot denk ik dat wij gamers toch best verwend gaan worden het komende anderhalf jaar. de third party titels worden super bruut met, The Division, Farcry 4, AC Unity, Rainbow Six!!, Fifa(voor mij dan), Fable legends (die stijl bevalt me dan wel, raar) MGS Phantom Pain, Tombraider, en ik vergeet er vast nog een paar.

[Voor 5% gewijzigd door Chrosser op 10-06-2014 13:56]

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:16

Niku

Alagaesii

Nauwelijks wat meegekregen van de persco van Sony, maar die viel dus enorm tegen zoals te lezen. Jammer. Ubi maakte wel indruk, zoals altijd de laatste jaren.

JT: I'm an outlaw, cabron, not a suicide bomber.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Avioto schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 13:45:
[...]

Voor mij niks, maar er werd gesteld dat de PS4 nog geen racegame heeft. Daar kwam dat lijstje op (GT6, Drive Club en pCars). Enige wat ik daarbij aan wilde geven is dat van die 3 games er op dit moment geen beschikbaar is voor de PS4. Niet meer, niet minder :)

Overigens nog steeds onder de indruk van de demo van The Division bij Microsoft.(niks gezien van de Ubisoft persco, wellicht dat daar meer te zien was?) Mooi om te zien wat er mogelijk is als er echt word ingezet op een next-gen engine en ze niet de 'last' van de vorige generatie mee moeten sjouwen wat bijvoorbeeld Watch_Dogs en Battlefield wel moeten :) Belooft veel goeds voor de toekomst.

[Voor 28% gewijzigd door BM op 10-06-2014 14:00]

Xbox
Even the dark has a silver lining

• Kol Nedra

Kol Nedra

don't trust, verify

in Watch Dogs kun je ook racen ;)

• Avioto
Bullet NL schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 13:49:
[...]
Ik heb het eerder geschreven, en ik herhaal het maar..... De fanatieke racer zit bij Sony op dit moment niet aan het juiste adres..... Vooral vanwege het gebrek aan keus, en dan heb ik het niet over de oude PS3 generatie....
Ik zie helemaal geen reden om een "next gen" console te halen als je race-fan ben.
PC en PS3/Xbox360 is dan een veel logischere keuze, betere games en meer support voor wheels en andere accessoires. Ik vind het gek dat mensen klagen over het gebrek aan racegames zo kort na een console launch. Die games komen vanzelf wel.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Bullet NL schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 13:49:
[...]

Op de PS4 heb je (nog) geen keuze uit racegames.....
Natuurlijk, twee titels zijn aangekondigd, maar daar hebben we nu nog niets aan....
Feitelijk is het toch vreemd dat er vanuit Sony wel gewerkt wordt aan een exclusieve racer maar dat deze pas in 2015 op de markt komt.....

Maar dan moet Forza 5 wel je ding zijn want verder is er ook geen keus op de XBO ;) Driveclub had oorspronkelijk natuurlijk tegelijk met Forza uitgekomen vorig jaar maar ze hebben achteraf gezien de verstandige beslissing genomen om de game uit te stellen. Over een paar maanden kun je los met Project Cars en Driveclub op de PS4 en Forza Horizon op de XBO. Genoeg keuze dan voor de fanatieke racer.

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:00

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Project Cars komt ook naar de One toch?

• Niku

Niku

Alagaesii

Net even een paar items van Gamekings gekeken over de E3. Wat is die Pascal een drama in die items :') Verder wel tof om even snel te kijken.

• AtlAntA
Chrosser schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 14:05:
Project Cars komt ook naar de One toch?
Jup

Wikipedia: Project CARS

Ik heb net de trailer van no man's sky net nog een keer bekeken en ik moet zeggen dat ik erg geïntrigeerd ben.

• Trishul
kazuka schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 14:04:
[...]

Maar dan moet Forza 5 wel je ding zijn want verder is er ook geen keus op de XBO ;) Driveclub had oorspronkelijk natuurlijk tegelijk met Forza uitgekomen vorig jaar maar ze hebben achteraf gezien de verstandige beslissing genomen om de game uit te stellen. Over een paar maanden kun je los met Project Cars en Driveclub op de PS4 en Forza Horizon op de XBO. Genoeg keuze dan voor de fanatieke racer.
Idd. Sterker nog, als je echt een fanatieke console racer bent, is de enige logische keus de PS3, omdat je daarop verreweg de meeste wheel support hebt, en GT5 en GT6 natuurlijk. Het ironische is overigens ook dat de PS4 nu al, zonder dat er een game is die er gebruik van maakt, al meer wheel support heeft als de X1 >:)

• uchiha tijntje
  • Nu online
Gameplay van The Evil Within. Ook nog een game die in oktober uitkomt :P

http://www.ign.com/videos...ded-gameplay-demo-e3-2014

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-05 10:52
Heb gister ook alle vier de persconferenties gekeken. Hier mijn mening over de vier:

4. EA
Deze persconferentie was het de minste van de vier. Dragon Age viel tegen na de fantastische trailer van The Witcher bij Microsoft. De vele sportsgames zagen er goed uit, maar niet baanbrekend zoals NBA2K15 en MLB The Show. Van Mass Effect alleen een teaser. Battlefield Hardline daar was al veel van bekend, al zorgde de aankondiging van de beta er voor dat zowel PSN als Origin direct plat ging, dus nog genoeg interesse voor die game na BF4. Mirrors Edge 2 was voor mij de game van hun show, ziet er goed uit. Maar over het algemeen een matige persconferentie met weinig tot geen verrassingen.

3. Microsoft
Microsoft heeft de focus van all in entertainment verlegt naar puur games, en dat kregen we ook, 1,5 uur trailer aan trailer, een heerlijk begin van de E3. Wel stalen de multiplatform titels de show, met de onthulling van de coop modus in AC Unity, de adembenemende trailer van The Witcher 3 en heerlijke gameplay van The Division. Exclusives vielen wat tegen en de grote 3rd party exclusive die verwacht werd bleef uit. De grootste verrassing was de Halo Anniversary Collection, iets waar Halo fans enorm blij van zullen worden.

2. Sony
Daar waar Microsoft veel multiplatform liet zien, toonde Sony alleen titels waar ze iets exclusiefs aan hadden. Veel afwisseling in de titels, groot en indie, voor ieder wat wils. The Order, No Mans Sky, LittleBigPlanet3, Bloodborne en Uncharted maakten indruk, naast Batman en de onthulling van GTA5 next gen. The Last Guardian kwam niet, misschien is die bewaard voor de Tokio Game Show. Wel veel titels voor 2015 en later en een groot gat in het midden waar het teveel over TV ging in plaats van over games. Toch komt ie voor mij net boven Microsoft aangezien ik bij Sony meer 'wow' momentjes had, maar het scheelde bijna niets.

1. Ubisoft
Farcry 4, Assassins Creed Unity, The Crew en The Division zien er alle vier uit als top titels. Mooi om te zien dat ze naast doorcashen op twee succesvolle franchises ook twee grote nieuwe IP's in ontwikkeling hebben, hulde daarvoor. Daarnaast kwamen ze met fitness titel 'Shape Up' voor Xbox One's Kinect die er erg goed uitgewerkt uit zag, en met Just Dance kan iedereen met een smartphone aan het dansen. Ze eindigden met grote klapper Rainbow Six Siege in de vorm van pre-alpha multiplayer footage. De game zag er super goed uit, een tactische kleinschalige shooter is een verademing in het huidige FPS terrein. Ook veel nieuwe gameplay elementen aanwezig, wel twijfel ik of die zelfs 2015 zal halen. Maar met het hoge niveau van al hun games, en eigenlijk de grootste verrassing van de E3 gister, wel de winnaar van E3 2014 tot nu toe.

Nu mag Nintendo vanavond het bal eindigen, hopelijk met nog een aantal grote verrassingen.

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

• uchiha tijntje
  • Nu online
Mr Ton schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 14:32:
en de een grote 3rd party exclusive die verwacht werd bleef uit.
Dat ging over Scalebound van Platinum Games. De makers van o.a. Bayonetta met o.a. de director van Resident Evil 2, Viewtiful Joe en Okami.

Bij de X1 kun je wel kiezen bij racegames, al is de keuze tussen Forza en NFS wel snel gemaakt :+
Maar goed, een nieuwe console moet gewoon een goede racegame hebben, dat is gewoon karig op dit moment.

Net als platformers, open world game, sandbox game en iets voor de familie.

@hierboven: Ik denk dat Ton een game van Epic Games of iets bedoelde.

[Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 10-06-2014 14:38]

Martinspire - PC, PS4, X1

• Kol Nedra

Kol Nedra

don't trust, verify

nu Nintendo nog:
Insert random title here with mario,zelda,pokemon.......check.....done!

• AtlAntA
Martinspire schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 14:37:
Bij de X1 kun je wel kiezen bij racegames, al is de keuze tussen Forza en NFS wel snel gemaakt :+
Maar goed, een nieuwe console moet gewoon een goede racegame hebben, dat is gewoon karig op dit moment.

Net als platformers, open world game, sandbox game en iets voor de familie.
Je bedoeld een gevarieerd aanbod. :) Ben ik met je eens. Een nieuwe console moet geschikt zijn voor alle soorten gamers die alle soorten games willen spelen.

• corset
Kol Nedra schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 14:38:
nu Nintendo nog:
Insert random title here with mario,zelda,pokemon.......check.....done!
Je vergeet DS rehash 84 (3DS Lite? 3DS advance?)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Trishul
Nintendo kan weleens verbazen met X, Bayonetta 2, Zelda, en de nieuwe projecten van Miyamoto.

• corset
Verbazen? Dat doen ze als ze echt nieuwe IP's uitbrengen. Niet Zelda en Mario 200.Tot nu toe blijven ze hangen in het verleden :(

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:00
lanerios schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 15:07:
Verbazen? Dat doen ze als ze echt nieuwe IP's uitbrengen. Niet Zelda en Mario 200.Tot nu toe blijven ze hangen in het verleden :(
Tenminste lekker voorspelbaar en weet je wat je aan ze hebt...
Ik verwacht dan natuurlijk ook een nieuwe Zelda en een nieuwe Super Mario Bros.
Uiteraard ook de nieuwe Nintendo 3DS Lite XXL Mario Kart Edition

-

• corset
Misschien gaan ze de Wii U LAN edition aankondigen? Deze keer wel met een lan poort?

• Fleximex
Er waren laatst geruchten over nieuwe consoles van Nintendo en ook dat Nintendo haar games ging uitbrengen voor andere consoles. De rust lijkt weer teruggekeerd :+.
Nintendo gaat gewoon doen wat het altijd doet. Sterke first party games maken. Zelda dus.

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:01
lanerios schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 15:07:
Ach, zo heel veel anders dan de overige conferences zijn ze in dat geval niet hoor.

Microsoft met de sequels van Forza, Assassin's Creed, Halo, Dragon Age, CoD. Fable remake. Was weinig nieuws te beleven.

EA had al helemaal niets nieuws naar buiten te brengen. Volgende legio sport games met een nieuw jaartal, nieuwe sims, nieuwe battlefield, mirror's edge sequel, nog wat meer aandacht voor de nieuwe dragon's age, mass effect, etc.

Sony en Ubisoft heb ik helaas nog niet kunnen zien. Maar ik denk niet dat het daarin heel anders geweest zal zijn. Nieuwe IP's zijn een zeldzaam goed deze dagen. Zeker binnen dit soort main stage press conferences. Alle grote partijen houden het hier al snel bij sequels. Dus tsja, waarom zou Nintendo hier plotseling anders in moeten zijn?

Wat dat betreft is de E3 dan ook vrij voorspelbaar. Van wat ik heb mee gekregen qua Sony's conference was de klapper op de vuurpijl de GTA V announcement. Enkele maanden geleden heb ik in het PS4 topic al aangegeven dat dit zeer waarschijnlijk zou zijn. Dus tsja, echt weg blazen qua verbazing zal geen van de partijen doen. Maar Nintendo zal in ieder geval niet snel ten onder hoeven te doen voor de rest, zeker dit jaar niet nu het hardware spektakel van vorig jaar voorbij is.

En indien zij vanavond wel met echte gameplay footage e.d. komen, hebben ze toch al snel meerdere stappen voor op bijv. EA.

• Niku

Niku

Alagaesii

Een Ratchet & Clank 1 port dus. Daar gaat Sony de oorlog niet mee winnen. Al de tweede keer dat ze die game porten.

• corset
Om mijn mening maar te geven:
Joepie.. weer HD remakes. Helaas niks voor mij zoals gewoonlijk. E3 dit jaar zit vol met remakes. GTA, Halo, TLOU, R&C, Grim Fandango etc. Jammer maar ja, ik denk dat het neerkomt op makkelijk incashen. Zie vooral TLOU. Iedereen loopt te bidden/hopen voor een HD remake van een game die nog niet eens een jaar uit is (20 juni 2013), tsja dan hoeven studios gewoon een wat betere graphics engine tegen aan te gooien en done!

Jammer, maar helaas worden de echt unieke titels compleet ondergesneeuwd door dit soort meuk.

• G.Scholtens
  • Laatst online: 12:23
Weet niet of deze al gepost was, maar kwam deze trailer van The Division nog tegen:

http://www.ign.com/videos...cinematic-trailer-e3-2014

Anoniem: 597275

Oh Jezus, de stream via Twitch op GK was me toch abominabel. Snel geswitched naar IGN.

Games:

Sunset Overdrive
Ori and the Blind Forest
Inside
Let it Die
Bloodborne

8)

The Order 1886 wordt steeds minder interessant ;(

• Fleximex
Ja maar GK maakt een screen capture van de twitch stream, die ze dan weer streamen.

Je kijk bij GK ook alleen voor de voor en nabeschouwingen. En voor de persconferenties kon je terecht op Youtube, Twitch, Spike TV en de website van wie de persconferentie gaf.

• Niku

Niku

Alagaesii

lanerios schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 15:54:

[...]
Gedeeltelijk mee eens. Tot op zekere hoogte zijn remakes prima, maar nu lijken ze echt alles van de PS2 naar de PS3, Vita én PS4 te porten. Daar ligt toch wel ergens de grens, om die games naar elke volgende generatie te porten.. :/

• corset
Jep, en het feit dat de game nog geen jaar uit is slaat nergens op >_>

R&C heb ik echt geen issues mee, maar bij TLOU is het gewoon te snel. Het is echt een grote fuck you naar de mensen die het spel hebben "oh, leuk dat je het spel hebt. Maar de echte versie komt nu pas!"

[Voor 59% gewijzigd door corset op 10-06-2014 16:08]

• AtlAntA
lanerios schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 16:06:

R&C heb ik echt geen issues mee, maar bij TLOU is het gewoon te snel. Het is echt een grote fuck you naar de mensen die het spel hebben "oh, leuk dat je het spel hebt. Maar de echte versie komt nu pas!"
Nee je ziet het verkeerd. Het is een grote duim omhoog naar de mensen die geen ps3 hebben gehad. Deze doelgroep (die waarschijnlijk groter is dan jij en velen denken) wordt door deze remakes extra aangesproken.

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-05 14:48

Ereaser

XBL: Ereaser NL

lanerios schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 15:54:

[...]
De Halo Masterchief Collection vind ik wel toegevoegde waarde hebben, maar dat komt omdat ik Halo 2 nooit gespeeld heb. Als ze die apart hadden gereleased had ik het ook prima gevonden.

Natuurlijk kan die bundel ook nieuwe Halo spelers aan trekken die meteen alle spellen kunnen spelen op één console, dat is denk ik waarom die er ook bij zitten.

Edit: Wat ik me trouwens af vraag is of de DLC er bij zit of niet. Phil Spencer had het over 4000 gamerscore, maar Halo 3 en Halo 4 zaten dik over de 1000g.

[Voor 13% gewijzigd door Ereaser op 10-06-2014 16:36]

• Mr Ton

Waarom is het een grote fuck you?

Had je het wel prima gevonden als Sony de game een half jaar had uitgesteld en in december pas had gelanceerd, voor zowel PS3 als PS4 tegelijk? Daar hadden ze namelijk ook voor kunnen kiezen, Sony wist voor de TLOU launch zeker al dat de game zo goed was dat een PS4 versie erg slim zou zijn om de game droogte in het eerste jaar wat te verhelpen. Dan had jij er een half jaar langer op kunnen wachten.

Ik kijk zelf enorm uit naar The Last of Us aangezien ik een van de velen overstappers vanaf de Xbox 360 ben. Van mij mogen ze morgen ook nog een 'Uncharted Anniversary' aankondigen, lijkt me fantastisch. Maar gelukkig kan ik begin 2015 alle pareltjes van de PS3 al via PS Now naspelen, maar echte remasters vind ik nog veel fijner.

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-05 19:58
De meeste remasters vind ik geen zak aan. Alleen geldklopperij. Zo heb ik Halo 1 t/m 4 en Reach hier voor de 360 liggen. Komen ze er weer mee! Ja in HD. Kom gewoon met een nieuw deel denk ik dan.

TLOU even zo (gelukkig heb ik de game nog niet uitgespeeld) ..... hopelijk krijgen de PS3 bezitters een gratis upgrade of tegen een kleine vergoeding. Waarom zou ik als PS3 bezitter die game nu op de PS4 aanschaffen?

Ik had verwacht dat er zeker een next gen Crysis 4 zou komen .... die game serie zag er geweldig uit op de PS3 en XBOX 360 en de PC.
Games waarop ik zit te wachten:

- the division
- the order 1886

Destiny komt eraan dat is een game waar ik voor warm loop en uiteraard AC Unity en FC4 (nog even snel het einde van FC3 spelen).

Iphone 5 -- eerste Iphone

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-05 15:43

spartacusNLD

This is Sparta!!

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Ryzen 7 3700X | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

• DarkElement
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-02 14:48
Wat denken jullie dat Deep Silver straks gaat aankondigen?

Gear | Last.fm | twitch.tv

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-05 22:35
Forza Horizon 2 en Driveclub naast elkaar:

http://www.youtubedoubler...=22&authorName=snoopsagan

Totaal andere games natuurlijk Horizon 2(openwereld en NFS achtig) en Driveclub(gesloten circuits en PGR-achtig).

Vind zelf Driveclub er kwa graphics,geluid en gameplay er een stuk beter uitzien en beter passen bij mij voorkeuren.

• DrBob078
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09-2021
Kan niet wachten op Bloodborne. Dark Souls 1 & 2 op pc helemaal kapot gespeeld. Kan nu eindelijk zeggen dat het een verstandige keuze is geweest (voor mij) om over te stappen van 360 :)

• uchiha tijntje
  • Nu online
Direct feed van Forza.

http://news.xbox.com/api/...333ff46c59c6e3ac08098b499

Ziet er toch prima uit :P

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-05 22:35
Link doet het niet bij mij? :?

• Niku

Niku

Alagaesii

• uchiha tijntje
  • Nu online
Dan is die down gehaald :P

• Niku

Niku

Alagaesii

Bij mij werkt de link wel gewoon.

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:51
Die link van jou is afgekort waardoor er een deel ontbreekt

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-05 16:36

Zeror

Ik Henk 'm!

Mario Party 10 is zojuist op de beursvloer aangekondigd.

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323

• Niku

Niku

Alagaesii

Zeror schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 19:06:
Mario Party 10 is zojuist op de beursvloer aangekondigd.
Nou, wat een feest.

Helemaal vergeten die van Nintendo te kijken, maar als dit al het nieuws is wat erover gemeld wordt, dan is dat ook niet veel soeps imo. Velen zaten volgens mij op een nieuwe Zelda te wachten, maar dat wordt dus ook pas volgend jaar.

• DarkElement
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-02 14:48
Iemand enig idee wat de 2 unannounced titels van Deep Silver waren?

Gear | Last.fm | twitch.tv

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-05 16:50
DarkElement schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 19:36:
Iemand enig idee wat de 2 unannounced titels van Deep Silver waren?
Dead Island 2 en misschien de nieuwe Homefront?

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:45
Martinspire schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 19:30:
Helemaal vergeten die van Nintendo te kijken, maar als dit al het nieuws is wat erover gemeld wordt, dan is dat ook niet veel soeps imo. Velen zaten volgens mij op een nieuwe Zelda te wachten, maar dat wordt dus ook pas volgend jaar.
Nintendo heeft qua games volgens mij het meeste aangekondigd, dus zeker terugkijken de feed!

• X-Fighter
Gusev schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 20:03:
[...]

Nintendo heeft qua games volgens mij het meeste aangekondigd, dus zeker terugkijken de feed!
Als in leukste games met meeste waarde, of meeste games in getallen?

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Toch wel aardig wat gave games gezien tijdens de E3.
- AC Unity heb ik echt zin in!
- Farcry 4: zelfde verhaal.
- The Division: kan niet wachten!
- The Crew vind ik een twijfelgeval.
- Rainbow Six lijkt mij ook top.
- Uncharted is een must have.

• Gusev
X-Fighter schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 20:12:
[...]

Eigenlijk beide. Maar voor het eerste moet je wel vd 1st party Nintendo games houden.

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-05 20:11

SacreBleu

VR Enthousiasteling

Tot nu toe heb ik nog niet dé game gezien waarvoor ik ook een X1 wilde aanschaffen. Althans, niet voor mij. Halo interesseert mij helemaal niet het enige waarmee ik mij mee heb kunnen vermaken waren de boeken, maar die zetten een heel andere soort Spartan neer dan de commando die je in het spel speelt.

Forza spreekt me wel aan maar Horizon heb ik nog nooit gespeeld ook niet op de 360. Ik ben wel blij dat zowel Sony als MS eindelijk inzien dat het om de games moet gaan bij de E3, hoewel de eerste toch wel een héél saai middenstuk had waardoor een aantal hier al dachten dat het over was.

Echter neem ik alles met een korrel zout. The Division ziet er héél goed uit, maar dat zag Watch_Dogs ook en dat spel is ook teruggeschaald. Far Cry 4 zag er ook héél goed uit, maar ook Far Cry 3 kon zijn E3 debut trailer niet nakomen. Kortom, alles uit het kastje van Ubi neem ik met wat zout.

Wellicht dat ze met The Division wel het een-en-ander kunnen waarmaken aangezien het spel alleen is aangekondigd voor de nieuwe generatie consoles. Mochten ze het waar kunnen maken, zowel wat de gameplay als grafische praal betreft dan hebben ze een héle mooie titel in hun handen.

Elite Dangerous: AmazingPaper

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-05 22:29
Ik heb hetzelfde, ik heb geen reden gevonden om dit jaar een PS4 of Xbox One aan te schaffen, met mijn PC kan ik alle games dit jaar spelen. Een WiiU behoorde ook tot de opties, maarja na de presentatie wordt dat em ook niet.

• X-Fighter
Gusev schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 20:33:
[...]

Eigenlijk beide. Maar voor het eerste moet je wel vd 1st party Nintendo games houden.
Ik weet enkel van Microsoft. Die hebben 12 exclusives (master chief collection als 1 game geteld) in komend 1.5 jaar, en 4 PC/Xbox One exclusives. Ik bedoel dan natuurlijk echte games, niet indies. Hoe zat het bij Nintendo?

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:33

lasharor

7 december 2004

Is dit hier al langs gekomen? Lijkt me toch ook wel een mooie feature;

https://twitter.com/PlayStation/statuses/476177101289431041
Qua aantallen denk ik ook niet dat Nintendo er zoveel meer heeft, maar als ik zo de lijst kijk van nieuwe games en nieuws dan zit er voor mij geen hol tussen. Ik heb het nu wel gezien met Mario, Zelda, Pokemon, Kirby en whatever. Spreekt me totaal niet meer aan. Zullen vast leuke games zijn en veel plezier ermee, maar hier gaan ze de PS4 en X1 echt niet meer mee inhalen. Plus er zit ook nog aardig wat 2015 materiaal tussen waardoor ze wel wat dingen hebben getoond maar net als bij EA kun je er nu gewoon weinig mee.

• Trishul
X-Fighter schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 21:30:
[...]

Ik weet enkel van Microsoft. Die hebben 12 exclusives (master chief collection als 1 game geteld) in komend 1.5 jaar, en 4 PC/Xbox One exclusives. Ik bedoel dan natuurlijk echte games, niet indies. Hoe zat het bij Nintendo?
Nee he, niet weer. Ben trouwens wel benieuwd wat die andere 12 exclusives dan zijn die voor 2016 moeten uitkomen? En exclusives zonder bijvoeglijk naamwoord zijn dus ook echt exclusives, dus geen titanfall taferelen.

[Voor 12% gewijzigd door Trishul op 10-06-2014 22:20]

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-05 19:58
Sommige games zie ik mij nooit spelen ...... Sunset nog wat ....... er zullen ongetwijfeld fans zijn maar wat een K@T game zeg!

Iphone 5 -- eerste Iphone

Holy shit, Rainbow Six ziet er echt belachelijk dik uit. Je kan gewoon dat hele huis aan gort schieten.

Want je bent verplicht die game te kopen? Ik ben ook op de PS3 weggevaagd door die game. Ik had absoluut niet nog een jaar willen wachten. Ik kies er straks zelf voor om de Remastered versie op te pikken. Is verder niet verplicht overigens. Ik heb zoveel respect voor wat die gasten bij ND maken. Ik ken geen enkele andere developer van hun niveau. Ik weet wel beter dan dat het een "fuck you" is. Ook omdat ze er al sinds de release van het origineel mee bezig zijn.

[Voor 80% gewijzigd door bram1984 op 10-06-2014 22:49]

• Mr Ton
X-Fighter schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 21:30:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd over welke titels je het hebt. Zo uit het hoofd Crackdown, Fable Legends, Quantum Break, Scalebound en Sunset Overdrive. Want je wil het alleen over AAA titels hebben die exclusief voor Xbox One zijn toch? Daarbuiten is kwaliteit natuurlijk belangrijker dan kwantiteit.

Ik vind dat echt onzin, AAA titels van Indies onderscheiden. Indies zijn games waar je enorm veel fun aan kan beleven, en die gewoon enorm nodig zijn aangezien er veel minder grote titels geproduceerd worden aangezien de productie kosten bijna de pan uit rijzen.

[Voor 29% gewijzigd door Mr Ton op 10-06-2014 22:59]

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-04 11:56

The_Bird

Meneer de Raaf

Gusev schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 20:03:
[...]

Groot deel komt pas in 2015 uit.

Dit jaar komen er nog 4 spelletjes uit wat het totaal aan grote Wii U releases voor 2014 op 6 games brengt.

Voor 2015 zijn er iets van 4-5 spelletjes aangekondigd. Voor het hele jaar.

"21 jaar DSL!"

• X-Fighter
Mr Ton schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 22:50:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd over welke titels je het hebt. Zo uit het hoofd Crackdown, Fable Legends, Quantum Break, Scalebound en Sunset Overdrive. Want je wil het alleen over AAA titels hebben die exclusief voor Xbox One zijn toch? Daarbuiten is kwaliteit natuurlijk belangrijker dan kwantiteit.

Ik vind dat echt onzin, AAA titels van Indies onderscheiden. Indies zijn games waar je enorm veel fun aan kan beleven, en die gewoon enorm nodig zijn aangezien er veel minder grote titels geproduceerd worden aangezien de productie kosten bijna de pan uit rijzen.
Ik vind dat er een groot onderscheid is tussen indies en "gewone" games. De ene kan gemaakt worden door gewoon 1 developer, wanneer je bij de andere een team MOET hebben van genoeg mensen. Een indie game is minder groots, en komt minder bij kijken. Ja ze kunnen gewoon even fun zijn, dat zeg ik ook niet, maar een indie game maken kan je in je vrije tijd doen en gewoon gratis uitbrengen.

En die andere games, zo uit mijn hoofd Halo masterchief collection, Phantom Dust, dance central, D4, Halo 5. Dan zijn er nog die zo multiplatform exclusive zijn zoals Forza Horizon 2, project spark, happy wars.

• Gusev
The_Bird schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 07:03:
[...]

Groot deel komt pas in 2015 uit.

Dit jaar komen er nog 4 spelletjes uit wat het totaal aan grote Wii U releases voor 2014 op 6 games brengt.

Voor 2015 zijn er iets van 4-5 spelletjes aangekondigd. Voor het hele jaar.
En daar is niks mis mee toch? Als het goede games zijn en games waar je van houdt vind ik dat aantal prima. Maarja ik heb ook maar weinig tijd om te gamen, dus ik ben niet helemaal het goede voorbeeld.

• Trishul
X-Fighter schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 08:14:
[...]

Ik vind dat er een groot onderscheid is tussen indies en "gewone" games. De ene kan gemaakt worden door gewoon 1 developer, wanneer je bij de andere een team MOET hebben van genoeg mensen. Een indie game is minder groots, en komt minder bij kijken. Ja ze kunnen gewoon even fun zijn, dat zeg ik ook niet, maar een indie game maken kan je in je vrije tijd doen en gewoon gratis uitbrengen.

En die andere games, zo uit mijn hoofd Halo masterchief collection, Phantom Dust, dance central, D4, Halo 5. Dan zijn er nog die zo multiplatform exclusive zijn zoals Forza Horizon 2, project spark, happy wars.
Veel indie games zijn allang dat stadium voorbij gegroeid. Velen kun je nu aanmerken als 'mid-tier', zoals:
- No Man's Sky
- Rime
- Shadow of the Beast
Indiegames zijn allang geen eenvoudige 2d games meer.

Natuurlijk zijn exclusive AAA (yep, zonder bijvoeglijk naamwoord) cruciaal, maar goed, daar krijgt de PS4 voor 2016 nog:
- Uncharted 4
- The Order: 1886
- R&C
- TLOU: R
- Driveclub
- Bloodborne
- LBP 3
- Let it Die
- Deep Down
(denk dat ik er nog een paar vergeten ben..)

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Trishul schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 09:01:
[...]

Veel indie games zijn allang dat stadium voorbij gegroeid. Velen kun je nu aanmerken als 'mid-tier', zoals:
- No Man's Sky
- Rime
- Shadow of the Beast
Indiegames zijn allang geen eenvoudige 2d games meer.
Exact. Indie titels zijn tegenwoordig ook onder te verdelen in een categorie van eenvoudige kleine Indie games van developers met minder dan 4 man en, om maar met een populaire term te gooien, 'AAA' Indies (Rime, SOMA).

Hoewel relatief kleine teams zoals Hellogames (een kern team van 4 man) ook al met erg ambitieuze projecten kunnen komen zoals No Man's Sky. Bovendien helpt Sony's Pub Fund een aantal Indies om hun visie te verwezenlijken (Sony Santa Monica die The Chinese Room helpt met Everybody's Gone To The Rapture).

• Mr Ton
X-Fighter schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 08:14:
[...]

Zoals al wordt aangegeven door Trishul en Kazuka kun je Indies al lang niet meer over een kant scheren, sommige Indies worden door redelijk grote teams gemaakt. Daarnaast is het als gamer toch totaal niet interessant door wat voor team developers een game gemaakt wordt? Daar denk ik echt nooit over na. Bovendien moeten games toch echt door Sony en Microsoft worden toegelaten op hun netwerk, het is geen Steam waar iedereen maar alles online kan zetten, er vind nog een kwaliteitscheck plaats.

Daarnaast krijg ik van de term ''multiplatform exclusive'' de kriebels, zullen we het dan ook gaan hebben over ''next gen exclusive'', ''company exclusive'' of ''console exclusive''? :+

• X-Fighter
Mr Ton schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 11:28:
[...]

Zoals al wordt aangegeven door Trishul en Kazuka kun je Indies al lang niet meer over een kant scheren, sommige Indies worden door redelijk grote teams gemaakt. Daarnaast is het als gamer toch totaal niet interessant door wat voor team developers een game gemaakt wordt? Daar denk ik echt nooit over na. Bovendien moeten games toch echt door Sony en Microsoft worden toegelaten op hun netwerk, het is geen Steam waar iedereen maar alles online kan zetten, er vind nog een kwaliteitscheck plaats.

Daarnaast krijg ik van de term ''multiplatform exclusive'' de kriebels, zullen we het dan ook gaan hebben over ''next gen exclusive'', ''company exclusive'' of ''console exclusive''? :+
Ik vind nog steeds dat er een groot onderscheid is tussen indies en andere games, kijk gewoon al naar de prijs... Daar heb je al onderscheid genoeg. Ik zeg niet dat indie titels minder leuk zijn hoor, maar het is een verschil vergeleken met andere games. Indies zijn gewaagder, diverser, creatiever, maar tevens ook wel een beetje een lager herhaal speel gehalte (althans voor mij).

Dat jij de kriebels krijgt van multiplatform exclusive begrijp ik niet echt. Heeft Microsoft voor de rechten van Titanfall betaald? Ja, en ze kozen om ook op PC uit te geven, maar de rechten van de eerste Titanfall zijn van Microsoft, en van niemand anders... Is TLOU ook plots geen exclusive meer nu het op PS4 komt? Hetzelfde voor Halo, Forza Horizon 2, en waarschijnlijk nog onnoemelijk veel andere. Als jij geen Microsoft product bezit (Windows of Xbox), dan speel je het spel niet.

[Voor 7% gewijzigd door X-Fighter op 11-06-2014 11:38]

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

X-Fighter schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 11:35:
[...]

Ik vind nog steeds dat er een groot onderscheid is tussen indies en andere games, kijk gewoon al naar de prijs... Daar heb je al onderscheid genoeg. Ik zeg niet dat indie titels minder leuk zijn hoor, maar het is een verschil vergeleken met andere games. Indies zijn gewaagder, diverser, creatiever, maar tevens ook wel een beetje een lager herhaal speel gehalte (althans voor mij).
Maar bepaald de prijs van een game dan de kwaliteit van een game? Volgens mij zijn high-budget games als Ryse ook maar leuk om 1 keer te spelen en daarna kijk je er niet meer naar. Indies kijken juist ook vaak naar replayability (Minecraft, Terraria, Trials). Ja de production values zijn niet te vergelijken maar dat hoeft toch niet te betekenen dat zulke games minder zijn de AAA titels?

Er zit ook genoeg tussen wat te artsy is en maar een kleine doelgroep aanspreekt, dat ben ik met je eens. Maar er is ook genoeg non-Indie spul wat pure middelmaat is en na 1 maand na release al vergeten is door alles en iedereen.

• X-Fighter
kazuka schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 11:48:
[...]
Maar bepaald de prijs van een game dan de kwaliteit van een game? Volgens mij zijn high-budget games als Ryse ook maar leuk om 1 keer te spelen en daarna kijk je er niet meer naar. Indies kijken juist ook vaak naar replayability (Minecraft, Terraria, Trials). Ja de production values zijn niet te vergelijken maar dat hoeft toch niet te betekenen dat zulke games minder zijn de AAA titels?

Er zit ook genoeg tussen wat te artsy is en maar een kleine doelgroep aanspreekt, dat ben ik met je eens. Maar er is ook genoeg non-Indie spul wat pure middelmaat is en na 1 maand na release al vergeten is door alles en iedereen.
Ik heb wel nooit gezegd dat de prijs de kwaliteit bepaalt, en ook niet dat indie games minder zijn dan AAA titels. Zoals je zegt er is genoeg brol op de markt die we na 1 maand vergeten bij de non-indies.

• Mr Ton
X-Fighter schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 11:35:
[...]

Dat jij de kriebels krijgt van multiplatform exclusive begrijp ik niet echt. Heeft Microsoft voor de rechten van Titanfall betaald? Ja, en ze kozen om ook op PC uit te geven, maar de rechten van de eerste Titanfall zijn van Microsoft, en van niemand anders... Is TLOU ook plots geen exclusive meer nu het op PS4 komt? Hetzelfde voor Halo, Forza Horizon 2, en waarschijnlijk nog onnoemelijk veel andere. Als jij geen Microsoft product bezit (Windows of Xbox), dan speel je het spel niet.
Ik snap je punt wel, maar naar mijn idee is een titel exclusief als het enkel op een platform uit komt. Je kan Titanfall toch moeilijk een exclusive noemen als het op PC, Xbox 360 en Xbox One uit komt? Voor mij zijn exclusives titels als The Order, Uncharted, Sunset Overdrive, Quantum Break, titels voor enkel een platform. Iedereen heeft een PC thuis staan, dus als een titel daarvoor ook uitkomt valt de term helemaal weg.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:41
X-Fighter schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 20:12:
[...]

Dat eerste voor mij persoonlijk in ieder geval zeker niet. Deze E3 wilde ik gebruiken in mijn beslissing of ik een WiiU of een Xboxone naast de PS4 ga zetten, maar eigenlijk is mijn conclusie dat ze beide wel kunnen wachten. Het was Mario kart 8 tegen Forza Horizon en eigenlijk is dat zo gebleven.

De Xbox heeft nu wel een lichte voorkeur, maar ik heb geen zin meer om Xboxlive te betalen naast mijn PSplus en ik ga eerst kijken wat Project Cars en Driveclub gaan brengen.

• Reiko
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-05 23:18
Ik had gedacht deze E3 een beslissing te kunnen nemen over het kopen van één van de next-gen consoles maar noch Microsoft noch Sony heeft mij echt kunnen overtuigen.

Ik ben van PC gaming naar Console gaming gegaan toen dat elke pc versie een werkelijk ramp was met verschrikkelijke DRM en activatie limieten. De PC versies liepen dan ook nog eens verschrikkelijk slecht ten opzichte van de console versies en het grafisch verschil was nog niet zo opvallend zichtbaar. De console was nu eenmaal een pak gebruiksvriendelijker.

Het is nu ook geen ideale wereld maar toch ben ik toch van mening dat we het nu beter hebben als PC gamer dan in de periode na de release van de vorige consoles. PC gaming is op vlak van games goedkoper, de gebruiksvriendelijkheid is identiek aan consoles en de grafische kwaliteit is superieur.

Ik heb dan ook in het laatste jaar mijn PC verbonden met de TV in de woonkamer waardoor ik zowel aan mijn bureau als in de zetel kan genieten van games in 1080p 60fps high texture quality.
Ik weet dat dit voor tweakers niet zo speciaal lijkt maar de reacties die ik soms krijg van mensen is best amusant. "Hoe kom het dat jouw Xbox games er zo goed uitzien?".

Ik ben uiteraard wel enorm enthousiast over alle games die werden getoond op alle conferenties.

Ik kan niet wachten op Witcher 3, The Division, Rise of the Tomb Raider, Dragon Age: Inquisition, AC Unity, The Crew, Arkham Knight, Mortal Kombat X.

Echter tijdens het bekijken van al die gameplay trailers op de Xbox en Sony conferenties kon ik niet anders dan denken. Het gaat super zijn om dit te spelen op mijn PC.

Misschien dat de Halo 5 Xbox One bundle en de Uncharted 4 PS4 bundle mij over de drempel gaan trekken.

3700X | X570 | 32GB 3466C16 | 2070S

• X-Fighter
Mr Ton schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 12:09:
[...]

Ik snap je punt wel, maar naar mijn idee is een titel exclusief als het enkel op een platform uit komt. Je kan Titanfall toch moeilijk een exclusive noemen als het op PC, Xbox 360 en Xbox One uit komt? Voor mij zijn exclusives titels als The Order, Uncharted, Sunset Overdrive, Quantum Break, titels voor enkel een platform. Iedereen heeft een PC thuis staan, dus als een titel daarvoor ook uitkomt valt de term helemaal weg.
Wat als over een paar jaar Sony al zijn single player games ook op PS Now gooit? PS Now is beschikbaar op consoles, TV's, tablets, smartphones.... Dan is niets van de Sony catalogus nog een exclusive?

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:20

SD5k

>4&X

X-Fighter schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 18:00:
[...]

Wat als over een paar jaar Sony al zijn single player games ook op PS Now gooit? PS Now is beschikbaar op consoles, TV's, tablets, smartphones.... Dan is niets van de Sony catalogus nog een exclusive?
Jawel, want alle games speel je via Playstation Now.
Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

Let op:

Tweakers E3 2014 chat

Chat tijdens de persconferenties met andere users in de Tweakers E3-chat!

E3 persconferentie schema
Maandag 9 juni
18:30 - Microsoft (Xbox)
21:00 - Electronic Arts (FIFA, Battlefield, etc.)

Dinsdag 10 juni
00:00 - Ubisoft (Assassin's Creed, Watch_Dogs, The Division, etc.)
03:00 - Sony (PlayStation)
18:00 - Nintendo Digital Event

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee